Painon/kehonkuvan vaikutus sinusta kiinnostuneisiin

Anonyymi

Tässäpä taas aihe, jota olen joskus itsekseni ihmetellyt. Palstalla näkee usein (ja joskus muuallakin) väitteitä, että laihduttaminen olisi jonkinlainen yleiskeino pariutumiskumppaneiden kiinnostuksen lisäämiseen. Itse olen kokenut painon ja kehon muutoksen olevan lähinnä keino vaikuttaa siihen millaiset ihmiset minusta kiinnostuvat. Oma kokemukseni mukaan se ei juurikaan vaikuta kokonaiskiinnostuksen määrään.

Olen ollut elämäni aikana monen painoinen. On ollut reilumpaa ylipainoa, normaalipainoa ja alipainoakin. Lisäksi täytyy tietysti huonoida, että pelkkä paino ei tietenkään ratkaise ulkoista olemusta. Olen ollut sekä hyvin timmissä kunnossa, että lihava ja löysä (vaikkakaan painoni ei silloin ollutkaan korkeimmillaan). Se taustasta, mutta tuossa samalla on tullut nähtyä monenmoista kiinnostunutta miestä ja olen huomannut, että ainakin omalla kohdallani noina eri kausinani minusta kiinnostuneissa miehissä on ollut paljon yhtäläisyyksiä. Minusta on ollut suorastaan hämmentävää miten paljon niitä yhtäläisyyksiä on ollut.

Kun olin iso ja muhku, niin ympärillä pyöri paria tyyppiä miehiä ja kun olen ollut hoikka ja timmi, niin ympärillä on pyörinyt taas hyvin toisenlaista tarjokasta. En puhu nyt niiden tarjokkaiden omasta ulkoisesta habituksesta, sillä se ei tunnu olleen lainkaan se oleellisin juttu. Isona ja muhkuna oli tarjolla myös timmiä ja urheilullista ja hoikkana ja timminä lihavaa ja löysää miestä. Kysymys on enemmän siitä asenteesta ja niistä toiveista joiden pohjalta miehet ovat olleet liikkeellä. Normaalipainossa ja hieman ylipainon puolella, eikä niin timminä, olen itse kokenut miesvalikoiman olleen kaikkein laajimmillaan (erityyppisten miesten määrällä mitaten, ei tarjokkaiden absoluuttisella lukumäärällä mitattuna).

En lähde tässä avausviestissä sen kummemmin avaamaan millaisia ne miestyypit ovat minun kokemuksissani olleet. Kiinnostaa kuulla muiden kokeuksia puhtaimmillaan, ilman että omat kertomani kokemukset värittävät asiaa turhaan. Sanon vain sen, että itselleni kaikissa on ollut hyvät ja huonot juttunsa. En lähde sanomaan, että missään painossa olisin kokenut tarjonnan olleen ehdottomasti parempaa tai huonompaa, mutta hyvin erilaista kuitenkin. Mikä on hyvä ja mikä huono on sitten omista mieltymyksistä kiinni.

Mitenkäs teillä muilla? Oletteko huomanneet samaa? Jos olette elämänne aikana olleet monen eri painoisia tai jotenkin täysin erilaisen kehonkuvan omaavia, niin oletteko huomanneet teistä kiinnostuneiden olleen jotenkin tyypiteltävissä? Itse ole heteronainen ja puhun siksi tietysti miehistä. Naisista kiinnostuneet saavat tietysti kertoa kokemuksiaan naisista tässä samassa asiassa.

-Möhköfantti-

44

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Palstalla näkee usein (ja joskus muuallakin) väitteitä, että laihduttaminen olisi jonkinlainen yleiskeino pariutumiskumppaneiden kiinnostuksen lisäämiseen. "

Ei ole yleiskeino tosiaan. Se huomattu laihduttaneiden ystävien elämästä. Heidän vakimiehet ovat olleet yleensä normaalipainoisia.

Mielenkiintoisinta, että yksi ystävä oli ylipainoisena kiinnostunut miehestä x. Tämä x ei osoittanut kiinnostusta. Kun ystävä laihtui, niin miehen x kiinnostus heräsi vahvasti. Tämä puolestaan laski ystävän kiinnostuksen miehestä kokonaan.

• Anonyymi

"Mielenkiintoisinta, että yksi ystävä oli ylipainoisena kiinnostunut miehestä x. Tämä x ei osoittanut kiinnostusta. Kun ystävä laihtui, niin miehen x kiinnostus heräsi vahvasti. Tämä puolestaan laski ystävän kiinnostuksen miehestä kokonaan."

Tuo on aika yleistä. Minusta se on myös hyin ymmärrettävää. Monesti sellaisilla ihmisillä, jotka kokevat tarpeelliseksi laihduttaa, on myös jossain määrin huono olo itsensä kanssa. Ei aina, mutta usein. Tuo olo ja mieliala sitten usein kohenee painon pudotessa. Kun oma mieliala paranee, niin tulee helposti mieleen miksi ottaa ihminen, joka aiemmin vain nakkeli niskojaan ja katsoi nenänvarttaan pitkin. Ihminen kun ei kuitenkaan yleensä kauheasti painon muuttuessa muutu.

-mf-

• Anonyymi

Ainahan naisilla on kysyntää. Itse kun olen mies niin kyllä kroppa vaikuttaa todella paljon naisten kiinnostukseen. Kun lihoin hieman niin sen jälkeen ei ole naisrintamalla tapahtunut mitään.

• Olen ollut suunnilleen saman painoinen aina eikä ympärillä ole pyörinyt ketään. Vaikea kuvitella että kovin alipainoisena tai kovin ylipainoisena tilanne paljon olisi muuttunut mutta eihän naisista koskaan tiedä.

• Anonyymi

Minua olis kiinnostanut just se minkälaisia ne kiinnostuneet olivat? Avaa vaan

• Anonyymi

Avaan kyllä, sitten kun olen ensiksi saanut vähän kuvaa millaisia kokemuksia muilla on.

-mf-

• Anonyymi

Hoikilla on yleensä suuremmat kriteerit siksi heitä ei useampi lähesty. Painoindeksin noustessa kriteerit madaltuu, joten tarjokkaitakin on enemmän.

• Anonyymi

Tuo ilmiötä en ole huomannut. En ole huomannut tarjokkaiden määrän muuttuvan omalla kohdallani juurikaan. Siihen ovan vaikuttaneet ihan muut tekijät kuin painoni ja kroppani. Suurin vaikuttava tekijä omalla kohdallani on ollut oma mielialani.

-mf-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo ilmiötä en ole huomannut. En ole huomannut tarjokkaiden määrän muuttuvan omalla kohdallani juurikaan. Siihen ovan vaikuttaneet ihan muut tekijät kuin painoni ja kroppani. Suurin vaikuttava tekijä omalla kohdallani on ollut oma mielialani.

-mf-

Sen sijaan nuo esittämäsi stereotyyppiset oletukset olen kyllä ihan henkilökohtaisestikin kokenut. Tuolla tavoin ajattelevat miehet ovat olleet yksi selkeä tyyppi, joka on muhkummassa kunnossa ollessa lähestynyt. Olen myös hoikempana itse lähestyessäni miestä törmännyt tuohon asenteeseen, että pelkkä kropan koko vaikuttaisi kriteereihin ja vaatimuksiin (ja jopa luotettavuuteen ja uskollisuuteen).

-mf-

• Anonyymi

Mä vähän laajennan tätä keskustelua: ei pelkästään paino, vaan ulkonäkö yleisesti vaikuttaa siihen minkä tyyppiset miehet ovat kiinnostuneita. Oman kokemuksen mukaan pukeutumis- ja hiustyyli vaikuttavat myös asiaan merkittävästi.

Olenkin tullut siihen tulokseen, että ihmiset lokeroivat toisensa ulkonäön perusteella hyvin nopeasti ja se lokero kyllä vaikuttaa hyvin merkittävästi kanssakäymiseen.

• Anonyymi

Varmasti noin. Mä en itse ole tyyliäni oikein koskaan muuttanut, joten omakohtaista kokemusta ei tuosta asiasta juurikaan ole. Mutta siis eivan varmasti sillä yleisellä tyylillä on paljon vaikutusta siihen millaiset ihmiset kiinnostuvat.

Sen olen huomannut, että ns. täydessä tällingissä kiinnostus tulee aivan erityyppisiltä ihmisiltä (he kun eivät aina ole miehiä) kuin kulahtaneemmassa arkilookissa. Itse en ole koskaan elämässäni tavannut yhtään parisuhdemielessä kiinnostavaa miestä täydessä tällingissä. Tosin en mä silloin ikinä ole haku päällä, joten se voi hyvin myös vaikuttaa.

-mf-

• No olen tosiaan itsekin ollut monessa eri koossa ja elopainossa (50-96 kg) aikuisena ja eniten olen saanut kiinnostusta osakseni, kun olen ollut muhkumpi. Oikein ohuena en saanut minkäänlaisia mielenkiinnon osoituksia keltään.

Eniten taitaa olla kiinnostusta saatu osakseen elopainon ollessa 65-75kg koossa. Olen silloin omastakin mielestä parhaimmillani, sopivassa lihassa.

Löysässä kunnossa olen oikeestaan vasta nyt lasten jälkeen, ennen heitä en niinkään. Vatsa se löysin kohta. Ikäkin vaikuttaa ja se etten ole enää ollut aktiivinen liikkuja äitiydyttyäni.

Kiinnostuneita on aina ollut vähän, kotoa kukaan ei minua osaa hakea ja tyrkyllä en juuri ole ollut. Enkä nyt osaa sanoa onko kiinnostuneissa juuri mitään oleellista eroa. Taviksia. :)

• Anonyymi

"Kiinnostuneita on aina ollut vähän, kotoa kukaan ei minua osaa hakea ja tyrkyllä en juuri ole ollut. Enkä nyt osaa sanoa onko kiinnostuneissa juuri mitään oleellista eroa. Taviksia."

Kyllä. Tilannettahan pitääkin verrata nimenomaan itseensä jossain toisessa kuosissa. Toisiin vertaaminen on turhaa, kun niin moni muukin tekijä vaikuttaa.

-mf-

• Anonyymi kirjoitti:

"Kiinnostuneita on aina ollut vähän, kotoa kukaan ei minua osaa hakea ja tyrkyllä en juuri ole ollut. Enkä nyt osaa sanoa onko kiinnostuneissa juuri mitään oleellista eroa. Taviksia."

Kyllä. Tilannettahan pitääkin verrata nimenomaan itseensä jossain toisessa kuosissa. Toisiin vertaaminen on turhaa, kun niin moni muukin tekijä vaikuttaa.

-mf-

Jep. Jos nyt habitusta eli vaatetus, hiustyyli, meikittömyys vertailen kaikkien habitusteni kera, niin silloin kun olen ollut naisellisimmin pukeutunut, laittautunut, pidemmät hiukset ja koruja käyttänyt on olleet selkeesti suosiollisin habitukseni. Miehiin vetoaa naisellisuus.

Nyt ei kukaan osoita mitään kiinnostusta, kun olen boyish. Oma mies nyt toki. Mutta naiset sitten taas on vissiin aistineet jotain habituksestani, kun moni käyttäytyy erilailla, kun silloin naisellisemmalla habituksella. Tai sitten itse vaan kiinnitän huomiota enemmän.

• Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

Jep. Jos nyt habitusta eli vaatetus, hiustyyli, meikittömyys vertailen kaikkien habitusteni kera, niin silloin kun olen ollut naisellisimmin pukeutunut, laittautunut, pidemmät hiukset ja koruja käyttänyt on olleet selkeesti suosiollisin habitukseni. Miehiin vetoaa naisellisuus.

Nyt ei kukaan osoita mitään kiinnostusta, kun olen boyish. Oma mies nyt toki. Mutta naiset sitten taas on vissiin aistineet jotain habituksestani, kun moni käyttäytyy erilailla, kun silloin naisellisemmalla habituksella. Tai sitten itse vaan kiinnitän huomiota enemmän.

Ok, eli silloin on ollut eniten tarjokkaita? Mä en kuitenkaan varsinaisesti etsinyt tuota milloin tarjokkaita on ollut eniten. Itse olen lähinnä pohtinut sitä "laatua"- millaisia tarjokkaita on tarjolla. Oletko sä huomannut eroa siinä? Ja laadulla en tarkoita mitenkään yksioikoisesti, että hyviä vai huonoja, vaan että millaisia.

Itse olen esimerkiksi huomannut, että tuossa normaalipainoisena ja jo lievän ylipainon puolella, olen tavannut eniten minua itseäni kiinnostavia miehiä. Hoikimmassa ja timmeimmässä kunnossani ne minua lähestyneet miehet olivat liian ulkonäkökeskeisiä, uraorientoituneita, materialisteja, jne. Jos taas itse lähestyin minua kiinnostaneita miehiä, niin sain osakseni varsin ennakkoluuloista kohtelua. Mun motiivejani, luonnettani ja jopa luotettavuuttani kyseenalaistettiin, ihan pelkän kropan ja habituksen perusteella. Koskaan muulloin mä en ole saanut osakseni sellaisia oletuksia, kuin tuolloin, vaikka mä olin ihmisenä tasan sama kuin kymmenen kiloa painavampana.

Tuhdimmassa kunnossa taas tuli aika usein vastaan noita tuolla aiemmin jo vähän sivuamiani tapauksia, jotka kuvittelivat itsetuntoni olevan huono, mulle kelpaavan mikä tahansa ja mun suostuvan mihin tahansa. Tätä tapahtui erityisesti jos oli vähänkään laittautuneempi.Silloin se tulkittiin ilmeisesti jotenkin vielä voimakkaammin yritykseksi miellyttää miehiä. Milloinkaan muulloin tuollaisia miehiä ei ole tullut tyrkylle niin paljon kuin tuolloin. Toinen porukka olivat sitten ne miehen, joita innosti nimenomaan se "muodokkuus" ja heistä taas tuli aika usein sellainen tunne, että heidän kanssaan suhde ei kestäisi laihtumista.

• Anonyymi kirjoitti:

Ok, eli silloin on ollut eniten tarjokkaita? Mä en kuitenkaan varsinaisesti etsinyt tuota milloin tarjokkaita on ollut eniten. Itse olen lähinnä pohtinut sitä "laatua"- millaisia tarjokkaita on tarjolla. Oletko sä huomannut eroa siinä? Ja laadulla en tarkoita mitenkään yksioikoisesti, että hyviä vai huonoja, vaan että millaisia.

Itse olen esimerkiksi huomannut, että tuossa normaalipainoisena ja jo lievän ylipainon puolella, olen tavannut eniten minua itseäni kiinnostavia miehiä. Hoikimmassa ja timmeimmässä kunnossani ne minua lähestyneet miehet olivat liian ulkonäkökeskeisiä, uraorientoituneita, materialisteja, jne. Jos taas itse lähestyin minua kiinnostaneita miehiä, niin sain osakseni varsin ennakkoluuloista kohtelua. Mun motiivejani, luonnettani ja jopa luotettavuuttani kyseenalaistettiin, ihan pelkän kropan ja habituksen perusteella. Koskaan muulloin mä en ole saanut osakseni sellaisia oletuksia, kuin tuolloin, vaikka mä olin ihmisenä tasan sama kuin kymmenen kiloa painavampana.

Tuhdimmassa kunnossa taas tuli aika usein vastaan noita tuolla aiemmin jo vähän sivuamiani tapauksia, jotka kuvittelivat itsetuntoni olevan huono, mulle kelpaavan mikä tahansa ja mun suostuvan mihin tahansa. Tätä tapahtui erityisesti jos oli vähänkään laittautuneempi.Silloin se tulkittiin ilmeisesti jotenkin vielä voimakkaammin yritykseksi miellyttää miehiä. Milloinkaan muulloin tuollaisia miehiä ei ole tullut tyrkylle niin paljon kuin tuolloin. Toinen porukka olivat sitten ne miehen, joita innosti nimenomaan se "muodokkuus" ja heistä taas tuli aika usein sellainen tunne, että heidän kanssaan suhde ei kestäisi laihtumista.

Yym, no mua ei ole yleensä lähestynyt minua kiinnostavat tyypit lainkaan. Naisissa ainoat parit poikkeukset. Mä olen itse lähestynyt oikeestaan aina kiinnostavia tyyppejä, kun kyse on miehistä.

Eli missä vaan muodossa kaikki mua lähestyneet miehet olen joko torjunut tai en ole kiinnittänyt huomiota, parin kanssa kävin treffeillä kahviossa, mutta ne jäi siihen. Jotenkin oon tykännyt itse olla se joka lähestyy sellasta, joka kiinnostaa.

Mut tosiaan puhutaan alle 20 ihmisestä kaikenkaikkiaan ylipäänsä jotka on mitenkään olleet kiinnostuneet minusta niin, että olisin asiasta tietoinen edes. Niin on niin pieni otanta, etten nää oikein vertailtavaa.

• Anonyymi

Yym, no mua ei ole yleensä lähestynyt minua kiinnostavat tyypit lainkaan. Naisissa ainoat parit poikkeukset. Mä olen itse lähestynyt oikeestaan aina kiinnostavia tyyppejä, kun kyse on miehistä.

Eli missä vaan muodossa kaikki mua lähestyneet miehet olen joko torjunut tai en ole kiinnittänyt huomiota, parin kanssa kävin treffeillä kahviossa, mutta ne jäi siihen. Jotenkin oon tykännyt itse olla se joka lähestyy sellasta, joka kiinnostaa.

Mut tosiaan puhutaan alle 20 ihmisestä kaikenkaikkiaan ylipäänsä jotka on mitenkään olleet kiinnostuneet minusta niin, että olisin asiasta tietoinen edes. Niin on niin pieni otanta, etten nää oikein vertailtavaa.

Ok, no sitten ero on varmasti ollut vaikea huomata, jos sellaista on ollut. Oletko huomannut lähestymisesi saamassa vastaanotossa mitään eroa? Itse nimittäin olen huomannut, kuten tuossa juuri kerroin. Hoikkana vastaanotto harvoin oli kovin hyvä.

-mf-

• Anonyymi kirjoitti:

Ok, no sitten ero on varmasti ollut vaikea huomata, jos sellaista on ollut. Oletko huomannut lähestymisesi saamassa vastaanotossa mitään eroa? Itse nimittäin olen huomannut, kuten tuossa juuri kerroin. Hoikkana vastaanotto harvoin oli kovin hyvä.

-mf-

En ole huomannut kummemmin eroa. Yleensä oon saanut vastakaikua, kun oon lähestynyt. Toki en ole ylipainoisena lähestynytkään kuin yhtä ja hän on nykyinen kumppanini.

Mut kaikenlaista lepertelyä oon kuullut eniten muhkumpana miehiltä. En tiedä miks? Olen naisellisempi varmaan pyöreempänä. Hoikkana korostuu ne isän miesmäiset perimä piirteet. Mitkä ei miehiä viehätä.

• PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

En ole huomannut kummemmin eroa. Yleensä oon saanut vastakaikua, kun oon lähestynyt. Toki en ole ylipainoisena lähestynytkään kuin yhtä ja hän on nykyinen kumppanini.

Mut kaikenlaista lepertelyä oon kuullut eniten muhkumpana miehiltä. En tiedä miks? Olen naisellisempi varmaan pyöreempänä. Hoikkana korostuu ne isän miesmäiset perimä piirteet. Mitkä ei miehiä viehätä.

Kaita kasvot, leuka on miesmäisempi ja keho tasapaksumpi, kun ei ole naismaista pyöreyttä ja pehmeyttä.

• Anonyymi

Kaita kasvot, leuka on miesmäisempi ja keho tasapaksumpi, kun ei ole naismaista pyöreyttä ja pehmeyttä.

:) Mulla menee toisinpäin. Mä olen tasapaksumpi, kun olen pyöreämpi. Mulla on ns. sydämen malliset kasvot ja hyvin hoikkana se vain korostuu.

-mf-

• On muotilauseita, jotka ovat vallitsevasta senhetkisestä kulttuurista muuntuneet kaavamaisiksi ja vakiintuneiksi meemeiksi. Muodostuvat samoin kuin huhut. Niitä usein pidetään totena, mutta ovat vain suusta suuhun kulkevia hokemia ilman totuutta.

Tämän ajan hokemat laihuuden ihanuudesta ovat samanlaisia, suusta suuhun, ilman totuuspohjaa. Aina ihanne ei ole ollut tällainen. 🌹👀

• Anonyymi

Niin no, eihän laihuus ole tämän hetken ihanne. 70-luvun ja vielä 80- luvunkin ihanne oli laiha.

-mf-

• Anonyymi kirjoitti:

Niin no, eihän laihuus ole tämän hetken ihanne. 70-luvun ja vielä 80- luvunkin ihanne oli laiha.

-mf-

Verrattuna 1800-luvun talonpoikaiseen ihanteeseen ja vielä 1950 - 60-luvun misseihin, elämme vielä edelleen laihuuden ihannoinnin aikaa. 🌹👀

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Verrattuna 1800-luvun talonpoikaiseen ihanteeseen ja vielä 1950 - 60-luvun misseihin, elämme vielä edelleen laihuuden ihannoinnin aikaa. 🌹👀

Vaan toellisuudessa emme. Laihuutta ei ole ihanoitu enää aikoihin. "Laiha" on mielikuvana jotain ihan muuta kuin mitä tavoitellaan ja etsitään. Laiha on tyyliin Twiggy.

• Anonyymi kirjoitti:

Vaan toellisuudessa emme. Laihuutta ei ole ihanoitu enää aikoihin. "Laiha" on mielikuvana jotain ihan muuta kuin mitä tavoitellaan ja etsitään. Laiha on tyyliin Twiggy.

Jos toinen asettaa sanan merkityksen pienempää ryhmää koskevaksi, on keskustelu jo siirtynyt kielen tasolle. Merkityskeskustelusta ei tule loppua. 🌹👀

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Jos toinen asettaa sanan merkityksen pienempää ryhmää koskevaksi, on keskustelu jo siirtynyt kielen tasolle. Merkityskeskustelusta ei tule loppua. 🌹👀

En puhu mistään pienestä ryhmästä, vaan yleisestä mielipiteestä. 70- luvulla riitti, että on laiha. Nykyään pelkkä laihuus ei riitä.

• Anonyymi
        kynä..mi kirjoitti:

Nykyään etsitään siluettia, sopivaa lihaksikkuutta, urheilullisuutta, rasvattomuutta. Mikään noista ei ole laihuutta.

• Anonyymi

Näin miehen näkökulmasta katsoen selkeä naisellisuus, ei ylikorostettu tai feikattu vetää puoleensa, kilo sinne tai tänne. Kehonkieli, etenkin sellainen tiedostamaton saattaa viehättää kovasti. Eli ei ne kilot aina niin ratkaisevia ole, kunhan sopusuhtaisuutta löytyy

• Anonyymi

Ok. Itse henk.koht. olen kokenut naisellisuuden viehättävän vain osaa miehistä (pääosin sellaisia miehiä, jotka eivät taas omalta osaltaan viehätä minua). Itse en noin normaalitilanteessa ole kovinkaan naisellinen ja ollessani sellainen saan aina ei toivottua huomiota osakseni. Vaan siis tämä tosiaan johtuu varmaankin pitkälti juuri siitä millaisista miehistä itse pidän?

-mf-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok. Itse henk.koht. olen kokenut naisellisuuden viehättävän vain osaa miehistä (pääosin sellaisia miehiä, jotka eivät taas omalta osaltaan viehätä minua). Itse en noin normaalitilanteessa ole kovinkaan naisellinen ja ollessani sellainen saan aina ei toivottua huomiota osakseni. Vaan siis tämä tosiaan johtuu varmaankin pitkälti juuri siitä millaisista miehistä itse pidän?

-mf-

Auttaako asiaa jos mies ei ilmaise kiinnostustaan kovin selkeästi, koetko liian selvän mielenkiinnonosoituksen luotaantyöntäväksi ? Hipihipsuttain parempi ?
        Olen törmännyt kyllä siihenkin että nainen itse arvioi olevansa "ihan hirveen näkönen" , eli hiukset vähäsen pörröllään, vaatteet rutussa, hikinen tms. ja saattaa näyttää jopa tavallistakin herkullisemmalta tietämättään miehen mielestä, eli perspektiivijuttu pitkälti :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Auttaako asiaa jos mies ei ilmaise kiinnostustaan kovin selkeästi, koetko liian selvän mielenkiinnonosoituksen luotaantyöntäväksi ? Hipihipsuttain parempi ?
        Olen törmännyt kyllä siihenkin että nainen itse arvioi olevansa "ihan hirveen näkönen" , eli hiukset vähäsen pörröllään, vaatteet rutussa, hikinen tms. ja saattaa näyttää jopa tavallistakin herkullisemmalta tietämättään miehen mielestä, eli perspektiivijuttu pitkälti :)

Ei asia liittynyt millään tavalla tapaan jolla mies kiinnostustaan ilmaisee. Jos kiinnosetuksen osoitus tulee itsestä epäkiinnostavalta taholta, niin se ei muutu toivotuksi, vaikka sen miten esittäisi.

Mä olen kohdannut kaikki kiinnostavimmat tyypit "ihan hirveän näköisenä". Siinä ei ole mitään uutta.

-mf-

• Tässä tilanteessa on niin monta muuttuvaa tekijää, että edes suurehkolla otannalla siihen ei saa selvyyttä.

Esimerkiksi. Ihminen voi olla ns laiha läski, eli solakka mutta löysä. Sitten voi olla ylipainoinen, mutta lihakset (tai nuoruus) pitävät kilot kohdillaan. Sitten voi tietysti olla lihava ja löysä.

Epävarmuutta tuo myös, että aloittajallakin on muutosten välissä vuosia ja sekin vaikuttaa varsinkin naisilla. Jos on muhkuna 30 v ja timmissä kunnossa 40 v, niin lisääntyneet vanhuuden merkit voivat viedä timmiyden tuomat edut, tai vaikka vaan, että miehet baarissa ollessaan suuntaavat katseensa nuorempiin muutenkin.

Toisaalta kauneus ja iskuyritysten määrä ei muutenkaan ole suoraan verrannollinen. Sanoisin, että 20 v missi/malli/bileprinsessa drinksuineenvoi saada keskivertobaarissa vähemmän iskuyrityksiä kuin 3-kymppinen hyvässä kuosissa oleva olutta pullosta juova mimmi, koska tavallinen mies ajattelee: a) ei ole tsäänssiä b) tuollainen prinsessa tuntee kuitenkin herneen 7-patjan läpi.

Kuten tuossa jo aiemmin kommentoitiin, kyse voi myös olla matematiikastakin. Mies päättelee, että suuremmalla todennäköisyydellä lähtee mukaan "ei niin viimeisen päälle" oleva nainen kuin 5/5 nainen. Iltaloma voi olla lyhyt eikä aikaa ole tuhlattavaksi.

Itsellä ylipaino on niin ehdoton nounou, että en sen suhteen tingi vaatimustasostani.

Omalta kohdaltani olen kokenut naisten kiinnostuksen itseeni kohtaan kunnolla alkaneen tuossa 40 ikäisenä. Samaan ajankohtaan sopii myös saliharrastuksen aloittaminen tosissaan ja avioero, joten muuttuvia tekijöitä on paljon.

• Anonyymi

Paitsi, että sulla ei ole mitään tietoa siitä minkä verran vuosia on ollut välissä, missä järjestyksessä nuo tilanteet ovat tulleet tai miltä aloittaja ylipäänsä näyttää. Järkevintä olisi siis, jos puhuisit ihan vain itse aiheesta, etkä edes kuvittelisi voivasi analysoida aloittajaa ja hänen kokemuksiaan asiasta.

Olellisia ovat SINUN kokemuksesi, eivät minun. Minun kokemukseni ovat minun subjektiivisia kokemuksiani, joita kukaan ei ole edes väittänyt objektiivisiksi. Toki voisimme analysoida vaikka loppu vuoden niitä tilanteita ja olosuhteita, joissa mitäkin on tapahtunut, mutta kokemukset pysyvät silti aina vain minun subjektiivisina kokemuksinani. Jotta keskustelussa olisi mitään objektiivista, niin tarvitaan laajempi otanta, eli useamman ihmisen kokemukset. Siksi oleellisia ovat SINUN kokemuksesi, ei minun kokemusteni analysointi.

-mf-

• Anonyymi kirjoitti:

Paitsi, että sulla ei ole mitään tietoa siitä minkä verran vuosia on ollut välissä, missä järjestyksessä nuo tilanteet ovat tulleet tai miltä aloittaja ylipäänsä näyttää. Järkevintä olisi siis, jos puhuisit ihan vain itse aiheesta, etkä edes kuvittelisi voivasi analysoida aloittajaa ja hänen kokemuksiaan asiasta.

Olellisia ovat SINUN kokemuksesi, eivät minun. Minun kokemukseni ovat minun subjektiivisia kokemuksiani, joita kukaan ei ole edes väittänyt objektiivisiksi. Toki voisimme analysoida vaikka loppu vuoden niitä tilanteita ja olosuhteita, joissa mitäkin on tapahtunut, mutta kokemukset pysyvät silti aina vain minun subjektiivisina kokemuksinani. Jotta keskustelussa olisi mitään objektiivista, niin tarvitaan laajempi otanta, eli useamman ihmisen kokemukset. Siksi oleellisia ovat SINUN kokemuksesi, ei minun kokemusteni analysointi.

-mf-

Oho, kylläpä sinä nyt älähdit 😮.

"etkä edes kuvittelisi voivasi analysoida aloittajaa ja hänen kokemuksiaan asiasta."

En analysoinut erityisesti aloittajaa, vaan yleisesti epävarmuustekijöistä joita esittämäsi tyyppisessä kuviossa voi olla.

Kun puhutaan yhdestä ihmisestä lihavana ja löysänä ja timminä ja miten ympäristö siihen on reagoinut, ei sen perusteella voi tehdä juuri mitään johtopäätöksiä, koska kyseisten "tilojen" välillä on luultavasti vuosia. Lisäksi voi olla, että kaikki muutokset eivät johdu edes kehon ulkoisista tekijöistä vaan on esimerkiksi tunnettua, että liikunta vaikuttaa psyykkeeseen, joka heijastuu ulospäin.

Jos puhutaan edelleen yleisellä tasolla, monessa lehtijutussa, jonka olen lukenut naisista, jotka ovat laihtuneet ovat naiset kommentoineet, että he ovat taas muuttuneet miehille näkyviksi. Tunnistan tämän itsekin. Lihavaa naista ei uskalla katsoa pitkään, koska he luulevat, että tujotan heidän läskejään.

Jos vielä tarkemmin vastaan kysymykseesi:

• Anonyymi
        Yogamies kirjoitti:

Oho, kylläpä sinä nyt älähdit 😮.

"etkä edes kuvittelisi voivasi analysoida aloittajaa ja hänen kokemuksiaan asiasta."

En analysoinut erityisesti aloittajaa, vaan yleisesti epävarmuustekijöistä joita esittämäsi tyyppisessä kuviossa voi olla.

Kun puhutaan yhdestä ihmisestä lihavana ja löysänä ja timminä ja miten ympäristö siihen on reagoinut, ei sen perusteella voi tehdä juuri mitään johtopäätöksiä, koska kyseisten "tilojen" välillä on luultavasti vuosia. Lisäksi voi olla, että kaikki muutokset eivät johdu edes kehon ulkoisista tekijöistä vaan on esimerkiksi tunnettua, että liikunta vaikuttaa psyykkeeseen, joka heijastuu ulospäin.

Jos puhutaan edelleen yleisellä tasolla, monessa lehtijutussa, jonka olen lukenut naisista, jotka ovat laihtuneet ovat naiset kommentoineet, että he ovat taas muuttuneet miehille näkyviksi. Tunnistan tämän itsekin. Lihavaa naista ei uskalla katsoa pitkään, koska he luulevat, että tujotan heidän läskejään.

Jos vielä tarkemmin vastaan kysymykseesi:

Täysin väärä tulkinta. En älähtänyt lainkaan. Totesin vain, että subjektiivisen kokemuksen analysointi on turhaa. Se ei subjektiivista objektiiviseksi. Täällä nyt ei oikeastaan koskaan yhtään ainoaa kommenttia, joka saisi mua aidosti älähtämään, vaan korkeintaan vattuilemaan takaisin. Tuo ei vattuilu ei nyt kuitenkaan koskenut sun aiempaa kommenttiasi.

Koska kertoja itse tietää ne tilanteet, niin hän on ihan itse paras ihminen tulkitsemaan sen tilanteen. Minulla ei ole tarvetta lähteä analysoimaan onko hän tulkinnut oikein vaiko eikö. Haluan nimenomaan kuulla niitä ihmisten kokemuksia, en analysoida ovatko he kokeneet tilanteen oikein. Tällä palstalla on monilla muutekin aika ikävä tapa analysoida kirjoittajaa ja hänen sanomisiaan, sen sijaan että puhuisivat itse aiheesta. Se tappaa kaiken järjellisen keskustelun hyvin nopeasti.

-mf-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täysin väärä tulkinta. En älähtänyt lainkaan. Totesin vain, että subjektiivisen kokemuksen analysointi on turhaa. Se ei subjektiivista objektiiviseksi. Täällä nyt ei oikeastaan koskaan yhtään ainoaa kommenttia, joka saisi mua aidosti älähtämään, vaan korkeintaan vattuilemaan takaisin. Tuo ei vattuilu ei nyt kuitenkaan koskenut sun aiempaa kommenttiasi.

Koska kertoja itse tietää ne tilanteet, niin hän on ihan itse paras ihminen tulkitsemaan sen tilanteen. Minulla ei ole tarvetta lähteä analysoimaan onko hän tulkinnut oikein vaiko eikö. Haluan nimenomaan kuulla niitä ihmisten kokemuksia, en analysoida ovatko he kokeneet tilanteen oikein. Tällä palstalla on monilla muutekin aika ikävä tapa analysoida kirjoittajaa ja hänen sanomisiaan, sen sijaan että puhuisivat itse aiheesta. Se tappaa kaiken järjellisen keskustelun hyvin nopeasti.

-mf-

👍👍👍

• Anonyymi

Painoni on vaihdellut, mutta en ole havainnut vaihtelua kiinnostuksessa minua kohtaan sen vuoksi. Kiinnostus minua kohtaan on aina ollut yhtä vähäistä. 😂

Kuntosalilla on tullut vietettyä sen verran aikaa, että tässä vähän aikaa sitten mies totesi minun hartioideni olevan leveämmät kuin hänellä. (Sanon leveämmät, koska lihasten lisäksi omissani on kuitenkin suhteellisesti enemmän rasvaa kuin hänen hartioissaan.)

Kysyin häneltä että haittaisiko häntä, jos joku tulisi kysymään, onko tuolla lihaksikkaalla naisystävälläsi munat. Hän nauroi ja sanoi, ettei haittaisi. 😂 Taisi vielä halatakin minua siihen sen kommentin päälle.

Hän on myös sanonut, että minulla on kehonrakentajan geenit. En halua näyttää kehonrakentajalta, koska mielestäni isot lihakset ilman yhtään rasvaa niiden päällä eivät näytä mukavilta. En myöskään ehtisi treenata tuntitolkulla joka päivä. Mutta on mukava nähdä, miten nopeasti lihakset kasvavat. 💪 On myös äärimmäisen mukavaa, että voin jatkaa itselleni rakasta harrastusta ilman, että oma rakas kommentoisi lihaksia ikävästi. 😍

🦄

• Anonyymi

Oo. En varsinaisesti puhunut lainkaan kiinnostuksen määrästä. Olen kiinnostunut kuulemaan oletko huomanut eroa niiden kiinnostuneiden yksilöiden laadun välillä. Sanoin tuolla aiemmin jo PALSTANVALTAAJALLE, etten tarkoita laadulla hyvää tai huonoa laatua, vaan sitä millaisia he ovat olleet. Oletko huomannut heissä mitään yhtäläisyyksiä/eroavaisuuksia? Itse meinaan olen huomannut roimasti samankaltaisuuksia tietyissä tilanteissa minua lähestyneiden miesten välillä ja todennut, että minun on lopulta melko helppokin saada lähestymisiä itseäni kiinnostavilta miehiltä, kun vain muokkaan itseäni siihen lähestymiseen sopivaksi. Paino on tietysti vain yksi pieni osatekijä, mutta siitä se oivallus itselläni lähti.

Mulla on muuten sama "vika" kuin sulla. Lihas "tarttuu" melkein turhankin helposti ja mun olisi mahdotonta olla "pieni ja siro" ilman itseni kuihduttamista.

-mf-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oo. En varsinaisesti puhunut lainkaan kiinnostuksen määrästä. Olen kiinnostunut kuulemaan oletko huomanut eroa niiden kiinnostuneiden yksilöiden laadun välillä. Sanoin tuolla aiemmin jo PALSTANVALTAAJALLE, etten tarkoita laadulla hyvää tai huonoa laatua, vaan sitä millaisia he ovat olleet. Oletko huomannut heissä mitään yhtäläisyyksiä/eroavaisuuksia? Itse meinaan olen huomannut roimasti samankaltaisuuksia tietyissä tilanteissa minua lähestyneiden miesten välillä ja todennut, että minun on lopulta melko helppokin saada lähestymisiä itseäni kiinnostavilta miehiltä, kun vain muokkaan itseäni siihen lähestymiseen sopivaksi. Paino on tietysti vain yksi pieni osatekijä, mutta siitä se oivallus itselläni lähti.

Mulla on muuten sama "vika" kuin sulla. Lihas "tarttuu" melkein turhankin helposti ja mun olisi mahdotonta olla "pieni ja siro" ilman itseni kuihduttamista.

-mf-

Jos määrä on lähes olematon, on vähän vaikea puhua laadusta ollenkaan... 🤔

Mutta jos unohdetaan perusjoukon koko, voin sanoa että laatu on ollut erinomaista. 😂

En laske pelkkiä lähestymisiä kiinnostuksen osoituksiksi.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos määrä on lähes olematon, on vähän vaikea puhua laadusta ollenkaan... 🤔

Mutta jos unohdetaan perusjoukon koko, voin sanoa että laatu on ollut erinomaista. 😂

En laske pelkkiä lähestymisiä kiinnostuksen osoituksiksi.

🦄

"En laske pelkkiä lähestymisiä kiinnostuksen osoituksiksi."

Ei tietenkään. Sehän nyt olisikin ihan hölmöä. Kiinnostuksen osoitukset ovat tietysti niitä, joissa se kiinnostus selkeästi osoitetaan. Mä aina naureskelen näille tämänkin palstan "aloite" keskusteluille. Näihin jos uskoisi, niin ei sitä uskaltaisi koskaan kenellekään muuten vain jutella.

-mf-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"En laske pelkkiä lähestymisiä kiinnostuksen osoituksiksi."

Ei tietenkään. Sehän nyt olisikin ihan hölmöä. Kiinnostuksen osoitukset ovat tietysti niitä, joissa se kiinnostus selkeästi osoitetaan. Mä aina naureskelen näille tämänkin palstan "aloite" keskusteluille. Näihin jos uskoisi, niin ei sitä uskaltaisi koskaan kenellekään muuten vain jutella.

-mf-

Et itse määritellyt "kiinnostusta" omassa tekstissäsi. Minun mielestäni keskustelu ei ole kiinnostuksen merkki. Kiinnostuksen merkki on pyrkimys toistuvaan kanssakäymiseen.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et itse määritellyt "kiinnostusta" omassa tekstissäsi. Minun mielestäni keskustelu ei ole kiinnostuksen merkki. Kiinnostuksen merkki on pyrkimys toistuvaan kanssakäymiseen.

🦄

No ei nyt tullu mieleen, että joku ajattelisi kyseessä olevan puhuminen. Puhuminen on minulle niin luonnollista toimintaa, etten nyt taas tajunnut osan palstalla ajattelevan kaiken puhumisen aloitteiksi. En tarkoita nyt sinua.

-mf-

• Anonyymi

Jaa, näin miehenä niin pieni ylipaino ei haittaa, överi pakkelointi ei oikein minun kohdalla toimi mutta…se luonne on kyllä se pääasiallinen valintakriteeri. Itsekäs ja kusipäinen ei kiinnosta mutta empaattinen ja avarakatseinen kyllä…huoh!

• Anonyymi

Vaaleana naisena olen saanut miesten huomiota ja erityisesti ulkomailla paljonkin ja olen ollut nuorempana hoikka, sitten lasten jälkeen pyöreämpi ja jälleen hoikempi. En mä määrittele huomiota noin, mutta sitä huomiota mitä sai pyöreämpänäkin, sen arvostan korkeampana ja niiltä ihmisiltä keneltä sain ja tämä siksi, että nuo ihmiset eivät ole olleet niin ulkonäkökeskeisiä ja esimerkiksi suhteen kestämiseen luotan tuossa asiassa paremmin. Ja miksikö, no olen perfektionismiin taipuvainen ja herkästi stressaan asioita. Haluan elää mieleltä vapaasti syömisen (ja huomisenkin) suhteen ja tämä ei tarkoita että mättäisin mitä vaan suuhun. Mulla on vaan sellainen taipumus, että jos onnistun jossain tai teen jotain hyvin, en välttämättä osaa nauttia siitä, vaan pyrin koko ajan parempaan. Mitä paremmin teen jonkun asian, sitä suuremmat paineet otan jatkossakin onnistumisesta. Tätä oon yrittänyt kyllä hillitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      141
      7988
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      32
      3170
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      389
      2254
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      284
      1780
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      150
      1644
    6. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      21
      1481
    7. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      15
      1248
    8. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1239
    9. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1162
    10. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      18
      1142
    Aihe