häpeän helluntailaisuuttani

Susa

Olin reilu kuukausi sitten Hämeenlinnan helluntaiseurakunnan kokouksessa. Saarnaaja kertoi ylpeänä, miten insestiin syyllistynyt seurakuntalainen isä oli katunut ja otettu takaisin seurakunnan yhteyteen. Tällaisia asioita ei saarnaajan mukaan saa viedä maalliseen oikeuteen vaan seurakunnan sisäiseen käsittelyyn. Miten insestin uhri saa oikeutta? Kuinka monta kertaa helluntaiseurakunnassa saa syyllistyä insestiin ja taas "palata seurakunnan yhteyteen"?

15

1304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heppu

Menohan on pahempaa kuin jehovilla! Hävetä sietääkin! Tee itse ilmoitus poliisille. Vähät tuollaisesta seurakunnasta!

• kadun nainen

Asia kannatta viedä maallisen oikeuden eteen.
      Rikoksesta seuraa aina rangaistus. Hengellinen nuhtelu seurakunnassa on tekohengitystä ja se
      varmistaa että touhu jatkuu.

• Uskis

Ilman muuta on poliisi asia,,,,hmn? Seurakunta voi antaa anteeksi ja Jumalakin,mutta syy ja seurauksen laki seuraa aina!se mikä on paha ja inhoittavaa on juurineen revittävä irti,ja siinä eivät mitkään silittelyt auta....hmn! säälin sitä lapsi rukkaa; joka on tämmöisen kohteksi joutunut.
      Totuus ei pala tulessakaan.......Uskis

• on luonnollisesti syvästi samaistunut viiteryhmäänsä ja kollektiiviinsa ja tuntee nyt häpeää ja ehkä syyllisyyttäkin ryhmän tai sen jonkun jäsenen menettelyn johdosta. - Sinänsä nimimerkin kertomus kai vain osoittaa että jakomme pyhiin ja pahoihin eivät ole kovin relevantteja.

• aamuäreä

Juttuhan on poliisiasia. On rikottu Suomen lakia, ja juttu kuuluu syyttäjälle. Täytyy muistaa vielä se, että jos joku tietää rikoksen tapahtuneen, mutta yrittää estää sen esilletulon, syyllistyy avunantoon rikoksessa. Tämä on myös rikos.
      Siis jos tiedät asian tapahtuneen, sinun on ilmoitettava se poliisille.

• tytär

Taivaallinen laki voittaa maallisen. Luultavasti tytär - tapahtuman toinen osapuoli (eihän sitä yksin voi tehdä!!!!) - on saanut myös anteeksiannon eikä halua katuvalle isälleen mitään pahaa koska rakastaa tätä.

• heppu

Tän täytyy olla provo! Ei noin sekaisin voi olla! Eihän??!

• sekavaa
        heppu kirjoitti:

Tän täytyy olla provo! Ei noin sekaisin voi olla! Eihän??!

Näytätpähän vaan olevan. Osanottoni ellei ollut provo.

• heppu
        sekavaa kirjoitti:

Näytätpähän vaan olevan. Osanottoni ellei ollut provo.

On kuule aivan mahdollista että tämä "tytär" kirjoitti tuon "synninpäästön" aivan tosissaan. Sen verran monet kerrat muistan kuulleeni aikoinaan helluntaisaarnaajien vaahtoavan paatoksellisesti että "kun Jeesus on kerran synnit anteeksi antanut, niin siinä ei enään maallisia tuomioistuimia tarvita!"".

• milkyway-cowboy

Tapahtuman toinen osapuoli, oli sitten tytär tai poika, ei tarvitse mitään anteeksiantoa. Hänhän on uhri, eikä ole tehnyt mitään väärää. Insestitapauksissa vanhempi osapuoli on hyväksikäyttäjä(syyllinen) ja nuorempi uhri.

Insestiin tarvitaan tietenkin kaksi mutta lapsi on se alistettu ja hyväksikäytetty osapuoli. Luuletko tosiaan lapsen tahtovan sitä, mitä insestiin syyllistyvä sairaan ajatusmaailman omaava aikuinen?

• Uskis

Mielenkiintoinen asenne? jos minä pahoinpitelen vaikka naapurini ja sitten pyydän seurakunnalta anteeksi ja vanhimmistot rukoilee siellä puolestani...niin eihän se kuitenkaan> tee minua syyttömäksi lain edessä? Laki on myös Jumalan asettama! ja minusta tällainen suosiminen on pahan suosimista.On asioita esim murhat ja ynnä muut;ja tämmöinen asia on minusta jo rangaistava?
        Minun myötätuntoni on lasten ja puolustus-kyvyttömien puolella! siis Isä vastuuseen teostaan ja seurakunnasta eroitettavaksi joksikin ajaksi...Insesti on rankaistava ja törkeä teko,
        sanokoot jotkut muut mitä haluavat! hmn on asioita mitä ei voi katsoa sormien lävitse....Uskis

• Saa

Kyllä tuollaiset toiseen henkilöön kohdistuvat asiat on aina tuomittava maallisen lain edessä ja syyllisen saatava ansaitsemansa tuomio. Ei sitä voi painaa villaisella vain, että seurakunta on anteeksi antanut! Seksuaalirikokset ovat aina tuomion alaisia ja niistä ei saa vaieta, jos kerran asian tietää. Vaan ne on vietävä poliisin tutkimuksiin! Minne menet helluntaiherätys? Jatkuvasti tulee ilmi räikeyksiä piireissäsi! Ikävää! Koko Jumalan valtakunnan työ kärsii!

• Katsos vaan

"Linnaan vaan ja vehkeet valtiolle!" Näinhän entinen lautamies jorahti, kun häneltä raiskaajan tuomion täytäntöön panoa kysyttiin.

• ateisti

..että liityt välittömästi ex-helluntalaisiin! Ei ole tervettä porukkaa

• Janos

Pedofiilit ei yleensä muuksi muutu."Katuvat"kyllä päästäkseen entisiin harrastuksiinsa.Tuntuu, että myllynkivellä olisi käyttöä.Jumala tietää tuonkin tapauksen uhrin kyyneleet ja kärsimyksen.Siihen täytyy koettaa jaksaa uskoa, että Hän myös ne on väkevä ja voimallinen kuivaamaan.Sekä jakamaan vanhurskaan, oikeudenmukaisen tuomion.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4141
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      489
      2293
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      139
      1828
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1474
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1446
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1184
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      714
    8. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      102
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe