Ab, haluaisitko keskustella? Yksityinen.

Anonyymi

Olen väsynyt jotenkin yksinäisyyteen, vaikka olisin ihmisten ympäröimänä. Tämä on varmaan jokin pakokeino. Keskustella yksin palstalla.

Eilen illalla pyysin miestäni avuksi yhteen asiaan. Hän tuli auttamaan kyllä. Yhtäkkiä kuitenkin hän varmaan ei vaan jaksanut enempää...mutta hän vain lähti ovesta ulos ja meni yöksi viettämään iltaa muualle. Tiedän ettei mennyt naisiin. Asiaa ei edeltänyt minkäänlaista negaa vaan ihan hyvässä hengessä oli asiat. Kuitenkin se tapa loukkasi minua, ettei voinut mitään kertoa. Ei sanaakaan mihin lähtee. Aamupäivällä kysyin mihin aikaan oli tullut ja missä kävi . Huom en syytellyt tai huutanut. Hän sanoi että kysyin sopimattomia.

Näinkö avioliitossa eletään? Onko minulla oikeus väsyä?

LS

49

100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ja ketju on tarkoitettu vaan abn kommentoitavaksi.

Mistä tiedän ettei mennyt naisiin. Vaikka ei puhu mitään, tunnen hänet. Hänellä on tietyt asiat, hän haluaa käydä hengailemassa iltaisin aina välillä, hän vain pitää sellaisesta ja nauttii, kun saa käydä entisessä kotikaupungissa, juoda jonkin miedon alkoholijuoman ja katsella "menoja"...minä taas en pidä sellaisesta lainkaan...en kiellä häneltä sitä iloa, mutta en itse käy, kun en siitä nauti.

LS

• Anonyymi

Ketjut ovat kaikille tarkoitettuja.

• Anonyymi

Eikö sinulla ole ystäviä?

• Anonyymi

Ei. Minulla on tuttuja, mutta ei ystäviä joiden kanssa vapaa-ajalla olisin tekemisissä.

LS

• Anonyymi

Minä henkilökohtaisesti koen välillä, että on vaikea kysyä häneltä jotain asiaa. En tiedä miksi. Minulla saattaa olla mieliteko kysyä, mutta en saa suuta auki ja elellään hiljaa. Kokeeko hän itse samoin, ettei pysty puhumaan kanssani.

LS

• Anonyymi

Sun pitää puhua sun aviomiehelle.
        Tulee lisää ongelmia jos ei saa puhuttua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meillä on kommunikaatio-ongelmia yli 20nen vuoden kokemuksella. Se ei ihan ole niin yksinkertainen asia kuin saat sen kuulostamaan. Ja eikö alkuperäisessä kirjoituksessa tullut ilmi puhumisen yrittämistä? Koen että en ymmärrä edes hänen vastauksia. Miksi kysymykseni oli sopimaton? Toki jos olisin jokin naapuri joka tulee kysymään missä olit, mutta hän nyt tietääkseni elää minun kanssani samassa talossa.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyin miksi oli kysymys sopimaton ja sanoin että eikö saa kysyä missä toinen on ollut. En kyllä saanut selitystä asiaan. Meni nukkumaan uudestaan. Ja on väsynyt. Ja minä pyysin mustikkaan. Hän on jo herännyt ja mustikkaämpäri on tiskikoneessa, että kait me sinne menemme.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysyin miksi oli kysymys sopimaton ja sanoin että eikö saa kysyä missä toinen on ollut. En kyllä saanut selitystä asiaan. Meni nukkumaan uudestaan. Ja on väsynyt. Ja minä pyysin mustikkaan. Hän on jo herännyt ja mustikkaämpäri on tiskikoneessa, että kait me sinne menemme.

LS

Minun mielestäni saa kysyä puolisolta että missä on ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on vaikea toteuttaa. Hän ei syvemmin asioita aukaise koskaan minulle, mistä esimerkiksi kommentti johtuu. Että saatan sitä yrittää, keskustelua, mutta ei kannata asiaa itse provosoida, koska se kääntyisi siihen, että..turhautuisin vain.. .joten saatan sanoa, että ihmettelen, että mikä kommentti oli....mutta toinen ei vastavuoroisesti vastaa tai kommentoi, dialogi päättyy siis aika lyhyeen. Hän ei välitä tai koe tarvetta syvempään keskusteluun, ongelmiakin on silloin vaikea ratkaista, kun en ainakaan itse osaa tuollaisesta mitään päätellä...ja se voi olla että hän vain väisti kysymyksen sillä, eikä asiaan liity muuta kuin että haluaa toimia kuten toimii, ilman mun arvosteluja asiasta ja asia on hälle itselle piste niin, mutta ei ymmärrä, että se ei riitä sellainen minulle...kyse eilisessä lähtemisessä ei siis ole siitä, että taustalla olisi negaa, hän ei vain osaa ottaa huomioon, että itse tarviin suhteessa enemmän esim kommunikaation puolesta

LS

• Anonyymi

Kannattaa hakea apua!

• Anonyymi

Olenko sairas mielestäsi? Terveyskeskuksestako?

Ja tänne vastailee ihan muut kuin Aurorab, pyysin häneltä mielipidettä.

LS

• Anonyymi

Jotenkin kun tänne asiasta kirjoittaa, niin se ahdistus ja masennus asian ympäriltä hälvenee. En tiedä miksi. Ehkä valitan turhasta tänne palstalle. Ihmisillä on parempiakin ongelmia, mutta kiitos kun sain asioista kirjoittaa.

LS

• Anonyymi

Pahempia ongelmia siis.

• heips.luin tämän ketjun.on aivan normaalia kysyä avomieheltä missä illan vietti.

• Anonyymi

Vai että aurorabebulta haluat vastauksia. Kaksi toivotonta. Vaan toteanpahan vain että missään ei ihminen ole yksinäisempi kuin avioliitossa tahi parisuhteessa ylipäätään.

• Anonyymi

Uskon että Auroran on ymmärtäväisempi ja välittävämpi kuin monikaan teistä muista kirjoittajista. Hänellä on ollut niin pahoja kokemuksia ja nähnyt sitä kautta paljon, että osaa suhteuttaa asioita siltä kantilta.

LS

• Anonyymi

Niinkö tahi tahtipuikko on mieltä. 🤭

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskon että Auroran on ymmärtäväisempi ja välittävämpi kuin monikaan teistä muista kirjoittajista. Hänellä on ollut niin pahoja kokemuksia ja nähnyt sitä kautta paljon, että osaa suhteuttaa asioita siltä kantilta.

LS

Ei ole kovin korrektia juoruta toisen (Auroran) vaikeita kokemuksia avoimesti tänne kaikkien luettavaksi. Minä en kehtaisi.

• Anonyymi

Joo. Tää ei oo mikään avioliittoneuvola! Kantsii ahkee apua ammattilaisilta!!!

• Anonyymi

Onhan meillä ihan hauskoja juttuja välillä. Kysyin leikilläni, kun edellä alkavassa autossa oli kalakuvio, että laitetaanko samanlainen. Hän sanoi, että laitetaan mieluummin sellainen millä on jalat. Kysyin vain, että onko niitä sellaisia vastakuvioitakin jo keksitty...että ei kait me ihan hiljaa olla vai mitä. Lähdettiin sitten mustikkaan. Instastories ala Suomi24.

LS

• Anonyymi

Ajavassa...

• Anonyymi

Sie et sitten kummemmin halunnut ottaa kantaa ab. No ei meidänkään jutut kovin syvällisiin pääse. Tokikaan. 🙂 Liekö täällä voisikaan.

LS

• kirjoitin tuonne ylemmäksi lyhyesti.mä en ymmärrä miten miehesi voi olla noin kylmä! tottakai se vaimolle kuuluu missä lasten isä on huidellut yöllä. hyvä jos pystyt luottamaan häneen ettei muita naisia, mutta silti, tottakai sitä huolissaan on tuossa tilanteessa johon jouduit.
        ilmeisesti teillä menee muuten hyvin.

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

kirjoitin tuonne ylemmäksi lyhyesti.mä en ymmärrä miten miehesi voi olla noin kylmä! tottakai se vaimolle kuuluu missä lasten isä on huidellut yöllä. hyvä jos pystyt luottamaan häneen ettei muita naisia, mutta silti, tottakai sitä huolissaan on tuossa tilanteessa johon jouduit.

Olen oppinut vuosien myötä siihen, että toisen kommunikointi, ei vastaa sitä mitä toivoisin, tai en tottunut koska se vaikuttaa minuun ja näitä täällä kirjoittelen, mutta en jaksa riidellä nuista tms. Tuollainen on minulle ihan arkipäivää. Siinä vaan oli jotain ettei hän halunnut minun kyselevän tai jotain, oli väsynyt?... en pidä kovin tavattoman hänen katoamistaan sinänsä, haluaisin, että kokisin , että minua arvostettaisiin niin, että...ja etten kokisi olevani yksin....olen kuin neljän tähden hotelli, joka tarjoaa ruoan ja vaatehuollon...en muuta.

LS

• Anonyymi

kirjoitin tuonne ylemmäksi lyhyesti.mä en ymmärrä miten miehesi voi olla noin kylmä! tottakai se vaimolle kuuluu missä lasten isä on huidellut yöllä. hyvä jos pystyt luottamaan häneen ettei muita naisia, mutta silti, tottakai sitä huolissaan on tuossa tilanteessa johon jouduit.

Hän ei ole yli kahdenkymmenen vuoden aikana pessyt yhtään koneellista pyykkiä, eli huolto on ihan oikea sana...hän pitää siitä, että olen sellainen "äitihahmo", tavallaan hän varmasti arvostaa minua, koska hoidan kaikenlaiset asiat, olen monitoiminainen...mutta hän vain pitää sitä itsestään selvyytenä...toisaalta hänellä on harhakuvitelma etten pärjäisi ilman häntä. Pärjäisin jos sitä tahtoisin.

LS

• Anonyymi kirjoitti:

Hän ei ole yli kahdenkymmenen vuoden aikana pessyt yhtään koneellista pyykkiä, eli huolto on ihan oikea sana...hän pitää siitä, että olen sellainen "äitihahmo", tavallaan hän varmasti arvostaa minua, koska hoidan kaikenlaiset asiat, olen monitoiminainen...mutta hän vain pitää sitä itsestään selvyytenä...toisaalta hänellä on harhakuvitelma etten pärjäisi ilman häntä. Pärjäisin jos sitä tahtoisin.

LS

voi ei... silloinkunolin kotiäiti...minun lasten isä toimi samoin kun sinun puoliso.ainoa että hän petti reissuillaan. sitten hän jätti mut uskon takia.
        eikähän arvostanut tekojani. seuraava mies sanoi silloin että tuu kattoo miten pesukone toimii.olin vuosia ollut ainoana vastuussa kodin kaikista pyykeistä. aina se ei vaihtamalla parane.
        tosin Teemu kolmantena miehenä ihanasti teki kotona lähes kaiken.ehti aina ensin.että kyllä se voi vaihtamalla parantua myös.

• Anonyymi

voi ei... silloinkunolin kotiäiti...minun lasten isä toimi samoin kun sinun puoliso.ainoa että hän petti reissuillaan. sitten hän jätti mut uskon takia.
        eikähän arvostanut tekojani. seuraava mies sanoi silloin että tuu kattoo miten pesukone toimii.olin vuosia ollut ainoana vastuussa kodin kaikista pyykeistä. aina se ei vaihtamalla parane.
        tosin Teemu kolmantena miehenä ihanasti teki kotona lähes kaiken.ehti aina ensin.että kyllä se voi vaihtamalla parantua myös.

Te näytätte olevan uskossa olevia. Mitä mieltä olette sellaisista uskovista jotka eroavat ei raamatullisen syyn takia avioliitosta.
        Minun mielestäni se on väärin ja he ovat siitä vastuussa Jumalalle.

• Anonyymi

Uskon puolisoni rakastavan minua ja hänellä on sellaisiin uskollisuus asioihin "korkea moraali". Hän vain on tottunut "hyvään" ja ei näe toiminnassaan mitään korjattavaa, hän ajattelee itse tekevänsä paljon ja kyllä hän jotain toki tekee, mutta hänellä on sellainen ajatusmaailma, että jotkin työt on vaan mun töitä, eikä hän aio laittaa tikkua ristiin niiden eteen. Ja hän on joustamaton joissain asioissa.

Yöllä heräsin ja oli syyllinen olo, on hänessä hyviäkin puolia. Hän ei ole aggressiivinen sillä tavoin että löisi tai muuten...hän on jopa liiankin hyväntuulinen, vaikka katto romahtaisi pään päältä, hän olisi tyytyväinen ja minä hänenkin puolestaan varmaan näyttäisin tunteeni. Hän pitkään sai tuntemaan minut huonoksi ihmiseksi juuri sen täydellisyyden kautta. Häntä saa ärsyttää, eikä hän näytä mitään negatiivisia tunteita. Hän ei ole minulle koskaan myöskään jakanut mitään huonoa oloa tai pettymystä, ei mitään..eikä mitään muutakaan tunneasiaa tuo ilmi. Hän ei koskaan painehdi tai jaa sellaisia tunteita monelle, ei mitään.

En osaa selittää. Olisi kiva jos puoliso olisi myös paras ystävä. Hän on hyvä isä, kiltti isänä, ei tosin vaadi mitään, minä joskus olen enemmänkin kunnianhimoinen ja esim. käyn läpi läksyjä, kun lapsilla päätä riittää, kun vain edes vähän yrittävät..mutta en minäkään kovin vaatelias ole ja varmaan muut vanhemmat pitäisivät niin, että annamme lasten tehdä mitä "huvittaa"...vaikkei se niin ole, elämme aika huolettoman oloisesti.

Mutta kait meillä on paremmin kuin monilla muilla asiat. Ja en minäkään mikään pyhimys ole ollut.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Te näytätte olevan uskossa olevia. Mitä mieltä olette sellaisista uskovista jotka eroavat ei raamatullisen syyn takia avioliitosta.

Eroaisin, jos toinen aiheuttaisi pelkoa lapsissa ja olisi väkivaltainen.

Minulla ei ole syytä erota.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua ei ohjaa kirjain.
        Ero on siinä..., en myöskään sido muiden päätöksiä, jokainen tekee, miten sydän sanoo, jokaisella on oma elämänsä.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua ei ohjaa kirjain.
        Ero on siinä..., en myöskään sido muiden päätöksiä, jokainen tekee, miten sydän sanoo, jokaisella on oma elämänsä.

LS

Mutta etkö sanonut olevasi uskovainen?
        Miten uskovainen voi olla valona maailmassa jos hän tekee samoja asioita kuin ei uskova?
        Raamatun pitäisi ohjata ihmistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua ei ohjaa kirjain.

LS

Olet silloin maallistunut uskovainen.
        Raamatussa sanotaan että Jumala vihaa avioeroa. Kun sinua ei haittaa mitä muut tekevät elämällänsä.
        Eikö niitä uskovia pitänyt raamatun mukaan vältellä jotka eivät raamatun mukaan elä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatussa sanotaan että Jumala vihaa avioeroa. Kun sinua ei haittaa mitä muut tekevät elämällänsä.
        Eikö niitä uskovia pitänyt raamatun mukaan vältellä jotka eivät raamatun mukaan elä.

Jokaisen oma asia. Ketään ei voi pakottaa, se ei ole lähtökohta.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta etkö sanonut olevasi uskovainen?
        Miten uskovainen voi olla valona maailmassa jos hän tekee samoja asioita kuin ei uskova?
        Raamatun pitäisi ohjata ihmistä.

Teen mielestäni tarpeeksi ja se riittää. Ei tarvitse olla muiden kimpussa, jokainen tietää omat taustansa asioihin, ei ole varaa arvostella tai arvioida.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teen mielestäni tarpeeksi ja se riittää. Ei tarvitse olla muiden kimpussa, jokainen tietää omat taustansa asioihin, ei ole varaa arvostella tai arvioida.

LS

En arvostele kysyin mielipidettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

LS

Tarkoitin kysymyksellä niitä uskovia ihmisiä jotka ovat eronneet ei raamatullisen syyn takia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitin kysymyksellä niitä uskovia ihmisiä jotka ovat eronneet ei raamatullisen syyn takia.

Rakasta lähimmäistä kuten itseäsi, opettaa siihen ymmärtämystä, että jokainen tietää itse oman elämänsä päätöksiin johtaneet syyt.

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rakasta lähimmäistä kuten itseäsi, opettaa siihen ymmärtämystä, että jokainen tietää itse oman elämänsä päätöksiin johtaneet syyt.

LS

On paljon sellaisia jotka eivät välitä mitä raamattu opettaa vaan elävät miten tahtovat.

Se että ei enää pidä toisesta se ei ole riittävä syy erota ja noin ajattelevia on suurin osa.
        Ei muisteta vihkikaavaa että niin myötä kuin vastamäessä.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskon puolisoni rakastavan minua ja hänellä on sellaisiin uskollisuus asioihin "korkea moraali". Hän vain on tottunut "hyvään" ja ei näe toiminnassaan mitään korjattavaa, hän ajattelee itse tekevänsä paljon ja kyllä hän jotain toki tekee, mutta hänellä on sellainen ajatusmaailma, että jotkin työt on vaan mun töitä, eikä hän aio laittaa tikkua ristiin niiden eteen. Ja hän on joustamaton joissain asioissa.

Yöllä heräsin ja oli syyllinen olo, on hänessä hyviäkin puolia. Hän ei ole aggressiivinen sillä tavoin että löisi tai muuten...hän on jopa liiankin hyväntuulinen, vaikka katto romahtaisi pään päältä, hän olisi tyytyväinen ja minä hänenkin puolestaan varmaan näyttäisin tunteeni. Hän pitkään sai tuntemaan minut huonoksi ihmiseksi juuri sen täydellisyyden kautta. Häntä saa ärsyttää, eikä hän näytä mitään negatiivisia tunteita. Hän ei ole minulle koskaan myöskään jakanut mitään huonoa oloa tai pettymystä, ei mitään..eikä mitään muutakaan tunneasiaa tuo ilmi. Hän ei koskaan painehdi tai jaa sellaisia tunteita monelle, ei mitään.

En osaa selittää. Olisi kiva jos puoliso olisi myös paras ystävä. Hän on hyvä isä, kiltti isänä, ei tosin vaadi mitään, minä joskus olen enemmänkin kunnianhimoinen ja esim. käyn läpi läksyjä, kun lapsilla päätä riittää, kun vain edes vähän yrittävät..mutta en minäkään kovin vaatelias ole ja varmaan muut vanhemmat pitäisivät niin, että annamme lasten tehdä mitä "huvittaa"...vaikkei se niin ole, elämme aika huolettoman oloisesti.

Mutta kait meillä on paremmin kuin monilla muilla asiat. Ja en minäkään mikään pyhimys ole ollut.

LS

no hyvä että teillä on hyvin muutoin asiat. kuulostatte sellaiselta perheeltä jossa lasten on hyvä olla ja kasvaa.

• Anonyymi

no hyvä että teillä on hyvin muutoin asiat. kuulostatte sellaiselta perheeltä jossa lasten on hyvä olla ja kasvaa.

Mitä sinulle kuuluu muuten? Onko elämässä kaikki ok?

LS

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinulle kuuluu muuten? Onko elämässä kaikki ok?

LS

elän varmaan elämäni onnellisinta aikaa nyt.tosin elän aika paljon aikuisten lapsieni kautta..heillä on asiat pääosin hyvin niin sitten mullakin.

• Anonyymi

elän varmaan elämäni onnellisinta aikaa nyt.tosin elän aika paljon aikuisten lapsieni kautta..heillä on asiat pääosin hyvin niin sitten mullakin.

Hyvä, että asiat ovat hyvin 🙂

LS

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen oppinut vuosien myötä siihen, että toisen kommunikointi, ei vastaa sitä mitä toivoisin, tai en tottunut koska se vaikuttaa minuun ja näitä täällä kirjoittelen, mutta en jaksa riidellä nuista tms. Tuollainen on minulle ihan arkipäivää. Siinä vaan oli jotain ettei hän halunnut minun kyselevän tai jotain, oli väsynyt?... en pidä kovin tavattoman hänen katoamistaan sinänsä, haluaisin, että kokisin , että minua arvostettaisiin niin, että...ja etten kokisi olevani yksin....olen kuin neljän tähden hotelli, joka tarjoaa ruoan ja vaatehuollon...en muuta.

LS

Miksi nait moisen hölmön? Äläkä vaan sano, että ette eläneet ennen avioliittoa useampia vuosia avoliitossa yhdessä? Minä elin avoliitossa tulevan vaimoni kanssa, vanhempieni talossa vuosia ja muallakin, 11 vuotta, jotta opi tuntemaan rakkaani. Sitten menimme naimisiin ja kumpikin tykkäämme toisistamme. Ei ole ongelmia kun molemmat tuntevat toisensa. Ei ole tuommoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

LS

Koska sinä olet halunnut olla sellainen äitihahmo!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerrot vain mitä joku muu on sanonut. Raamattu on täynnä kulttuurisidonnaisia mielipiteitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voivoi tätä ahdasmielisyyttä. Ettekö oikeasti näe mitä JUMALA on tarkoittanut ihmiselle.

• Anonyymi

Saahan sitä valittaa. Mitäs jos tekisit asialle jotain...ihan oikeasti!

• Anonyymi

Kun kerran viittaat Raamattuun niin monesti, niin mikset huomioi myös sitä, että sen saman Raamatun mukaan miehesi tulisi tehdä kaikkensa ollakseen sinun palvelijasi? Hänen tulisi olla sinulle sitä, mitä JEESUS oli seurakunnalleen!!!

Kun miehesi ei ilmiselvästikään palvele sinua, niin miksi sinä yrität olla noudattamatta Jumalan tahtoa ja olla moisen miehen vaimo?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      83
      3845
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2719
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      95
      2174
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1687
    5. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      26
      1568
    6. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1498
    7. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1471
    8. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1454
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      73
      1433
    10. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      25
      1387
    Aihe