Viisaat ja tyhmät neitsyet..

Voideltu Pastori

Lopunaikana tulee kaksi ryhmää. VALTAVASSA voitelussa olevat pastorit ja julistajat ja toiset - tyhmät neitsyet joilla ei ole voitelua. Torontosta lähti ensimaku tästä ihmiset Superuskovaksi tekevästä voitelusta!!! Lopunaikana tulemme näkemään pastoreita sellaisessa voitelussa että ihmiset tyrmistyvät mikä valta on annettu näille pastoreille!

12

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Baskeri.

      Jaahas, sitä on näköjään luettu Paavo Hiltusen kirjaa Superuskovat. Kun kerran olet kirjailijan kanssa vouhottajista samaa mieltä, niin miksi sitten esität vouhottajaa?

    • tyhmyyttä

      Öljy tarkoittaa Pyhää Henkeä. Lahkolaiset jättävät lapsensa kastamatta ja ilman Pyhän Hengen lahjaa.

    • pettymys.

      Joo, nuo pastorit hilluu. Sillä aikaa todelliset Kristuksen omat tekee valmisteluja, uloslähtöön / ylösottoon Kristuksen moriameksi itsensä kaunistaen, rypyt silitettynä ja tahrat poistettuina, odottaen ja jouduttaen. Ei vain paikallaan polkevina odottaen.

    • SOC

      olisko mahdollista että tyhmät neitsyet ovat
      juutalaiset, jotka eivät usko Jeesusta Messiaanaan.

      Mutta opetus on kyllä se että meidän pitää valvoa ja että meidän lamppumme palaa, meidän pitää rakastaa totuutta.

    • Mitähän tällä lopunajalla tässä mahdetaan oikein tarkoittaa? Vaikuttaisi, kuin tässä viitattaisiin johonkin tulevaan. Lopunaikaa on kestänyt jo pari tuhatta vuotta. Ainakin Paavalista lähtien on odotettu pian tulevaa loppua: otaksuihan hän, etteivät kaikki tuolloin elossa olevat ehdi kuolla, ennen kuin loppu tulee. -- Jokainen ihminen kylläkin elää omaa lopunaikaansa: kun sydän lakkaa pompottamasta ja lapioidaan pari metriä soraa päälle, niin se on loppu. Tältä kannalta vertauksen viisaista ja tyhmistä neitykäisistä voisi ymmärtääkin. Ts. se on: pidä huoli siitä että oma lamppusi palaa ja itselläsi on lampuöljyä elikkä valopetroolia tarpeeksi.

    • Mikähän se on se lopunaika? Pastorin teksti antaa vaikutelman siitä kuin kyseessä olisi futuuri, tulevaisuuteen kohdistuva odotus. Kuitenkin, kaiketikin, lopunaikaa on kestänyt jo pari vuosituhatta, alkaen ainakin jo Paavalista, joka odotti vielä elinaikanaan lopun tapahtumia. Yksiöltasolla jokainen ihminen kylläkin elää joka hetki lopun aikaa, oman loppunsa: kun sydän lakkaa pompottamasta ja lapioidaan pari metriä soraa päälle, niin se on kyllä loppu. Olisiko ehkä mahdollista että tässä UT:n vertauksessa viisaista ja tyhmistä neitsykäisistä olisikin ainakin osittain kysymys siitä että halutaan sanoa, että pidäpäs huoli siitä, että oma tuijusi palaa ja että sinulla on tarpeeksi lamppuöljyä eli valopetroolia.

      • Loistaja

        Ei Paavali uskonut, että Jeesus tulee hänen elinaikanaan.
        Paavalihan tiesi aivan tarkkaan, että hänen lähtönsä jälkeen seurakunnassa tapahtuu sitä sun tätä.
        Luopumuksen piti tapahtua ennen Jeesusken tulemusta. 2 Tessal. 2. luku.
        Valheveljiä, julmia susia, nousee seurakunnan keskeltä. Apt. 20:29.
        Nämä ym. monet saman suuntaiset asiat Paavali sanoi futuurissa: "Minun lähtöni jälkeen..."

        Lopunaika alkoi silloin kun alkoi Uusi Liitto. Eli ristin tapahtumista Jeesuksen takaisin tulemiseen on tuo lopun ajan aikajana.


      • Loistaja kirjoitti:

        Ei Paavali uskonut, että Jeesus tulee hänen elinaikanaan.
        Paavalihan tiesi aivan tarkkaan, että hänen lähtönsä jälkeen seurakunnassa tapahtuu sitä sun tätä.
        Luopumuksen piti tapahtua ennen Jeesusken tulemusta. 2 Tessal. 2. luku.
        Valheveljiä, julmia susia, nousee seurakunnan keskeltä. Apt. 20:29.
        Nämä ym. monet saman suuntaiset asiat Paavali sanoi futuurissa: "Minun lähtöni jälkeen..."

        Lopunaika alkoi silloin kun alkoi Uusi Liitto. Eli ristin tapahtumista Jeesuksen takaisin tulemiseen on tuo lopun ajan aikajana.

        On tietenkin totta ettei suomalaisesta Raamatusta aina käy selville puhutaanko preesensissä vai futuurissa. Pitäisi osata ja tarkistaa alkukielestä eli tässä tapauksessa kreikasta. Perustelen kuitenkin käsitystäni siitä että Paavali otaksui lopun tulevan jo hänen elinaikanaan 1.Tess.4:16,17. "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa." Koska Paavali puhuu ´meistä´ eikä teistä tai niistä, tulee mieleen ajatus, että hän kyllä olisi käsittänyt olevansa itse ylöstemmattavien porukassa.


      • Uskossa
        Epiktetos kirjoitti:

        On tietenkin totta ettei suomalaisesta Raamatusta aina käy selville puhutaanko preesensissä vai futuurissa. Pitäisi osata ja tarkistaa alkukielestä eli tässä tapauksessa kreikasta. Perustelen kuitenkin käsitystäni siitä että Paavali otaksui lopun tulevan jo hänen elinaikanaan 1.Tess.4:16,17. "Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasuunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; sitten meidät, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa." Koska Paavali puhuu ´meistä´ eikä teistä tai niistä, tulee mieleen ajatus, että hän kyllä olisi käsittänyt olevansa itse ylöstemmattavien porukassa.

        Niin kyllä Paavalikin kuuluu temmattaviin, uskossa kuolleisiin...


      • Uskossa kirjoitti:

        Niin kyllä Paavalikin kuuluu temmattaviin, uskossa kuolleisiin...

        Näyttää kyllä siltä että Paavali luuli/uskoi olevansa elossa Herran toisen tulemuksen päivänä, nimittäin: ---- Mielestäni tämä on melko selvää "pässin lihaa": Paavali puhuu "meistä, jotka olemme elossa", ei siis teistä, jotka olette elossa Herran tulemuksessa. Siis johtopäätös on se että hän olettaa kuuluvansa elossa olijoiden joukkoon tuona päivänä, erotuksena niistä jotka ovat "nukkuneet". Tästä ei voi muuhun päätyä kuin siihen, että hän oletti ylöstempauksen tapahtuvan jo elinaikanaan.


      • psl
        Epiktetos kirjoitti:

        Näyttää kyllä siltä että Paavali luuli/uskoi olevansa elossa Herran toisen tulemuksen päivänä, nimittäin: ---- Mielestäni tämä on melko selvää "pässin lihaa": Paavali puhuu "meistä, jotka olemme elossa", ei siis teistä, jotka olette elossa Herran tulemuksessa. Siis johtopäätös on se että hän olettaa kuuluvansa elossa olijoiden joukkoon tuona päivänä, erotuksena niistä jotka ovat "nukkuneet". Tästä ei voi muuhun päätyä kuin siihen, että hän oletti ylöstempauksen tapahtuvan jo elinaikanaan.

        On kai sekin selvää että Paavali tiesi opetuksen, että ainoastaan Isä tietää Jeesuksen takaisin tulon ajankohdan. Jos hän olisi sanonut että hän ei tule ennen kuin kuolen, olisi se ollut jo tietyntasoista tietämistä, jota hän ei kuitenkaan voinut tietää (ainoa tiedossa oleva huippusalainen asia maailmankaikkeudessa), ja hän olisi "ylittänyt valtuutensa". Optimistina hän oletti että voisi nähdä Herransa tulon jo elossa ollessaan, joten siinä yksi selitys. Toisaalta se (paavalin opetus asiasta) sopii kaikille ajoille, kun asiaa selitetään ihmisille joten se sopii Raamattuun erinomaisesti. Ei Paavali varmaankaan uskonut vaan pikemminkin toivoi, ja siinä on ero. Ihminen hänkin oli, mutta suuri apostoli ja kaikesta päätellen todella älykäs mies.


      • psl kirjoitti:

        On kai sekin selvää että Paavali tiesi opetuksen, että ainoastaan Isä tietää Jeesuksen takaisin tulon ajankohdan. Jos hän olisi sanonut että hän ei tule ennen kuin kuolen, olisi se ollut jo tietyntasoista tietämistä, jota hän ei kuitenkaan voinut tietää (ainoa tiedossa oleva huippusalainen asia maailmankaikkeudessa), ja hän olisi "ylittänyt valtuutensa". Optimistina hän oletti että voisi nähdä Herransa tulon jo elossa ollessaan, joten siinä yksi selitys. Toisaalta se (paavalin opetus asiasta) sopii kaikille ajoille, kun asiaa selitetään ihmisille joten se sopii Raamattuun erinomaisesti. Ei Paavali varmaankaan uskonut vaan pikemminkin toivoi, ja siinä on ero. Ihminen hänkin oli, mutta suuri apostoli ja kaikesta päätellen todella älykäs mies.

        Emme voi tietää, tunsiko ja tiesikö Paavali "Jeesuksen opetuksen" (siitä ettei Hänen paluunsa ajankohtaa tiedä, ei enkelit , ei edes Poika, vaan Isä yksin). Nimittäin Paavalin kirjeet Tessalonikalaisille ovat vanhempia (kirjoitettu vv. 50-51) kuin evankeliumeista vanhin eli Markus (kirjoitettu v. 70 paikkeilla).
        Siis! Paavalillahan ei ollut UT:a luettavana: hänen omat kirjoituksensa ovat päivastoin UT:n vanhinta kirjallista ainesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      686
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe