Hyvät säästä uutisoivat

Anonyymi

Olkaa ystävällisiä ja lopettakaa jo tälläinen tapa uutisoida säästä.
"Nauti helteestä, kun vielä voit!"
Sillä kaikki eivät todellakaan "nauti helteestä" Tukahduttavasta paahteesta.
Mutta moni sen sijaan pitää lämpimästä kesäsäästä.

6

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuo mainitsemasi "lämmin kesäsää" astepäivityksin tosiaan riittää vallan hyvin kuvaamaan säätä, sana "helle" olkoon poistettavien(DEL) listalla.
      Lämmintä säätäkin voi paremmin sietää, kun keventää pukeutumista ja pitää juomapullon käden ulottuvilla. Ja päähinettä päässä, kasteltuna, se viilentää.

      • Anonyymi

        Ei riitä, kun maasto kuivuu, sienisato jää tulematta, maajussit kärsii, luonto kärsii, siinä ei yhden yksilön pään kasteleminen mitään paina.
        Totta tällä nykyiselle säälle ei mitään voida, itse ihminen on tämän helvetin omilla toimillaan luonut. Suomi on pohjoinen maa, ei täällä nykyisenlaisia hellekesiä tarvita, meidän pohjoinen luontotyyppi on luotu erilaiselle kesälle.
        Mikäli asiaa tarkastellaan yksilö tasolta, niin onneksi itse olen jo liki 70 vuotta, joten ei tarvitse
        nähdä sitä pahinta, mitä ilmastonmuutos tulee tarjoamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä, kun maasto kuivuu, sienisato jää tulematta, maajussit kärsii, luonto kärsii, siinä ei yhden yksilön pään kasteleminen mitään paina.
        Totta tällä nykyiselle säälle ei mitään voida, itse ihminen on tämän helvetin omilla toimillaan luonut. Suomi on pohjoinen maa, ei täällä nykyisenlaisia hellekesiä tarvita, meidän pohjoinen luontotyyppi on luotu erilaiselle kesälle.
        Mikäli asiaa tarkastellaan yksilö tasolta, niin onneksi itse olen jo liki 70 vuotta, joten ei tarvitse
        nähdä sitä pahinta, mitä ilmastonmuutos tulee tarjoamaan.

        Samaa mieltä.
        Luonto ei ehdi sopeutua nopeaan ilmastonmuutokseen. Ennenkin on jalokalojen pyyntiä jouduttu visrtavesien lämpenemisen takia rajoittamaan, mutta ei minun muistaakseni koskaan kesäkuussa. Tänä aamuna huomasin, että rantaan oli tullut sinilevää. Varma havainto ei ole, mutta todennäköisesti oikea. Vielä viisitoista vuotta sitten sitä ilmestyi aikaisintaan heinäkuun lopulla. Viileän alkukesän jälkeen vedet ovat nopeasti lämmenneet poikkeuksellisen lämpimiksi.
        Pitkässä tilastossa Suomessa on kesäkuussa keskimäärin 8 hellepäivää. Tänään tulee 17. peräkkäinen hellepäivä, eikä loppua vielä näy. Hellejakso venyy ainakin 19 päivään kesäkuussa ja saattaa jatkua heinäkuun puolelle.

        Tähän ikään (68 v.) ehtineenä ikänsä luontoa tarkkailleena huomaa pakostakin tapahtuneen muutkosen, vaikka ei olisi Ilmatieteen laitoksen tilastoja ikinä nähnytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä.
        Luonto ei ehdi sopeutua nopeaan ilmastonmuutokseen. Ennenkin on jalokalojen pyyntiä jouduttu visrtavesien lämpenemisen takia rajoittamaan, mutta ei minun muistaakseni koskaan kesäkuussa. Tänä aamuna huomasin, että rantaan oli tullut sinilevää. Varma havainto ei ole, mutta todennäköisesti oikea. Vielä viisitoista vuotta sitten sitä ilmestyi aikaisintaan heinäkuun lopulla. Viileän alkukesän jälkeen vedet ovat nopeasti lämmenneet poikkeuksellisen lämpimiksi.
        Pitkässä tilastossa Suomessa on kesäkuussa keskimäärin 8 hellepäivää. Tänään tulee 17. peräkkäinen hellepäivä, eikä loppua vielä näy. Hellejakso venyy ainakin 19 päivään kesäkuussa ja saattaa jatkua heinäkuun puolelle.

        Tähän ikään (68 v.) ehtineenä ikänsä luontoa tarkkailleena huomaa pakostakin tapahtuneen muutkosen, vaikka ei olisi Ilmatieteen laitoksen tilastoja ikinä nähnytkään.

        Tässä kuitenkin yksi ote tilastosta:
        "Uuden vertailukauden eli 1991-2020 jakson Suomen keskilämpötila on noin 2,9 astetta, mikä on noin 0,6 astetta edellistä eli 1981-2010 jaksoa lämpimämpi. Vuosien 1961-1990 jaksoon verrattaessa on keskilämpötila noussut jo noin 1,3 astetta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei riitä, kun maasto kuivuu, sienisato jää tulematta, maajussit kärsii, luonto kärsii, siinä ei yhden yksilön pään kasteleminen mitään paina.
        Totta tällä nykyiselle säälle ei mitään voida, itse ihminen on tämän helvetin omilla toimillaan luonut. Suomi on pohjoinen maa, ei täällä nykyisenlaisia hellekesiä tarvita, meidän pohjoinen luontotyyppi on luotu erilaiselle kesälle.
        Mikäli asiaa tarkastellaan yksilö tasolta, niin onneksi itse olen jo liki 70 vuotta, joten ei tarvitse
        nähdä sitä pahinta, mitä ilmastonmuutos tulee tarjoamaan.

        Jaa, mielestäsi luonto ei aiheuta minkäänlaisia päästöjä, entäs ne metsäpalot ja tulivuorten aiheuttamat päästöt, luokitteletko nekin ihmisen aiheuttamiksi.
        Entä auringon vaikutus ilmaston lämpenemiseen.
        Kyllä niillä on myöskin vaikutus ilmaston lämpenemiseen.
        Metsäpalo voi syttyä ilman ihmistä, mutta metsäpalot palaisivat huomattavasti pidempään jollei olisi ihmistä, joka metsäpaloja sammuttaisi.

        Jos kerran ihminen lämmittää maapalloa niin mihin aurinkoa tarvitaan, jos kerran auringolla ei ole mitään vaikutusta maapallon lämpötiloihin, silloinhan maapallo pysyy lämpimänä ihmisen toimesta.


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe