Mikä elämässä on parasta?

Onko rakkaus parasta, vanhemmuus, sinkkuuden vapaus vai hyvin nukuttu yö? Mikä sinusta on parasta elämässä?

161

1046

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vauva.fi:ssä oli seuraava kirjoitus siitä, mikä on elämässä parasta. Onko joku muu myös seuraavilla linjoilla?

      Myp | 3.8.2020

      "Ennen perheellistymistä parasta oli matkustelu, muuttaminen ja työpaikan vaihtaminen..usein myös kyllä unikaverinkin vaihtaminen ja baarireissut.

      Nykyään parasta elämässä on kotona lasten kanssa oleminen ja oma puoliso."

      • Anonyymi

        Terveys

        Sit pystyy muusta iloitsemaan

        Jos sen menettää

        Huomaa miten tärkeää se on


      • Anonyymi kirjoitti:

        Terveys

        Sit pystyy muusta iloitsemaan

        Jos sen menettää

        Huomaa miten tärkeää se on

        Tuo oli hyvä huomio - terveys kaiken pohjalla!

        Itse aloin miettimään tuota "parasta" juttua sen vuoksi, että yksi kaveri on tulossa syksyllä isäksi. Se on positiviinen juttu hänelle, mutta se vie vapauden mennä kavereitten kanssa pariin vuoteen, kun perhe tarvitsee isää. Hänellä ei ole enää sinkkuuden vapautta vaan vaimo ja lapsi kahlitsevat kavereitten kanssa menemistä. Suunniteltiin kavereitten kanssa Ruotsi-Norjan matkaa, johon mielellään olisi hänet otettu mukaan hyvin ruotsia taitavana.

        Joo, mutta olet oikeassa, että terveys taitaa olla tärkeämpi kaiken pohjalla kuin joku tuolainen sinkun vapaus, jossa ei ole rajoiteita menemisille! :)


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Tuo oli hyvä huomio - terveys kaiken pohjalla!

        Itse aloin miettimään tuota "parasta" juttua sen vuoksi, että yksi kaveri on tulossa syksyllä isäksi. Se on positiviinen juttu hänelle, mutta se vie vapauden mennä kavereitten kanssa pariin vuoteen, kun perhe tarvitsee isää. Hänellä ei ole enää sinkkuuden vapautta vaan vaimo ja lapsi kahlitsevat kavereitten kanssa menemistä. Suunniteltiin kavereitten kanssa Ruotsi-Norjan matkaa, johon mielellään olisi hänet otettu mukaan hyvin ruotsia taitavana.

        Joo, mutta olet oikeassa, että terveys taitaa olla tärkeämpi kaiken pohjalla kuin joku tuolainen sinkun vapaus, jossa ei ole rajoiteita menemisille! :)

        Mihis ne lapset sitten parin vuoden päästä menee, sijoitukseenko?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mihis ne lapset sitten parin vuoden päästä menee, sijoitukseenko?

        Anonyymi: "Mihis ne lapset sitten parin vuoden päästä menee, sijoitukseenko?"

        Kaveri ei ajatellut pitemmälle - sanoi vain lähimpään pariin vuoteen ei ole matkalle kavereitten kanssa menossa. Kesällä oli vielä kavereitten kanssa Lapissa ja Pohjois-Norjassa, mutta seuraaviin vuosiin perhe on ensiksi. Hänellä ei ollut oikein tietoa - mitä elämän on sen pari vuoden jälkeen. Ilmaisi vain, että nyt on perhe on ensin.


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Anonyymi: "Mihis ne lapset sitten parin vuoden päästä menee, sijoitukseenko?"

        Kaveri ei ajatellut pitemmälle - sanoi vain lähimpään pariin vuoteen ei ole matkalle kavereitten kanssa menossa. Kesällä oli vielä kavereitten kanssa Lapissa ja Pohjois-Norjassa, mutta seuraaviin vuosiin perhe on ensiksi. Hänellä ei ollut oikein tietoa - mitä elämän on sen pari vuoden jälkeen. Ilmaisi vain, että nyt on perhe on ensin.

        Näin naisena, jolla on lapsia, toi on musta aika outo ajattelutapa. Itse en haluaisi sitoa miestä niin, ettei voisi jotain reisua kavereiden kanssa tyyliin kessan kesässä tehdä. tietenkin vähän riippuu millaisia ne teidän reissut on, mutta kyllä mun mies kävi myös kavereiden kanssa viikon reisussa. lasten vauva-aikanakin. Tietenkin mulla oli sama vapaus ja sain lähteä viikoksi reissuun, kun siltä tuntui ja kävinkin. Ei meillä oikeasti maailma toisen hetkelliseen poissaoloon kaadu. Päinvastoin, jos tulee rentoutuneena takaisin, niin sitten arki rullaa mukavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin naisena, jolla on lapsia, toi on musta aika outo ajattelutapa. Itse en haluaisi sitoa miestä niin, ettei voisi jotain reisua kavereiden kanssa tyyliin kessan kesässä tehdä. tietenkin vähän riippuu millaisia ne teidän reissut on, mutta kyllä mun mies kävi myös kavereiden kanssa viikon reisussa. lasten vauva-aikanakin. Tietenkin mulla oli sama vapaus ja sain lähteä viikoksi reissuun, kun siltä tuntui ja kävinkin. Ei meillä oikeasti maailma toisen hetkelliseen poissaoloon kaadu. Päinvastoin, jos tulee rentoutuneena takaisin, niin sitten arki rullaa mukavasti.

        No laittaessani tuon viestin, että mihinkäs ne lapset sitten parin vuoden jälkeen, niin lähinnä tosiaan tarkoitin, että lapset sitoo pitkään ja nythän kuulutetaan vanhemmuutta erityisesti myös teini-ikäisten vanhemmilta. Nuorista 10 prosenttia tarvitsee sairaanhoidon apua mielenterveysongelmien vuoksi, näin luki lehdessä, jossa peräänkuulutettiin vanhempia hommaan ja oikeestaan vastuu lapsista ei täysin lopu koskaan. Kantsii hankkia marsu, jos lyhyen aikaa haluaa huolehtia. Ja tottakai vanhemmilla pitää vapaatakin olla ja seksittömässä tilanteessa kumpainenkin vois vuorotellen rakastajansakin luona piipahtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näin naisena, jolla on lapsia, toi on musta aika outo ajattelutapa. Itse en haluaisi sitoa miestä niin, ettei voisi jotain reisua kavereiden kanssa tyyliin kessan kesässä tehdä. tietenkin vähän riippuu millaisia ne teidän reissut on, mutta kyllä mun mies kävi myös kavereiden kanssa viikon reisussa. lasten vauva-aikanakin. Tietenkin mulla oli sama vapaus ja sain lähteä viikoksi reissuun, kun siltä tuntui ja kävinkin. Ei meillä oikeasti maailma toisen hetkelliseen poissaoloon kaadu. Päinvastoin, jos tulee rentoutuneena takaisin, niin sitten arki rullaa mukavasti.

        Anonyymi: "Näin naisena, jolla on lapsia, toi on musta aika outo ajattelutapa. Itse en haluaisi sitoa miestä niin, ettei voisi jotain reisua kavereiden kanssa tyyliin kessan kesässä tehdä. tietenkin vähän riippuu millaisia ne teidän reissut on, mutta kyllä mun mies kävi myös kavereiden kanssa viikon reisussa. lasten vauva-aikanakin. Tietenkin mulla oli sama vapaus ja sain lähteä viikoksi reissuun, kun siltä tuntui ja kävinkin. Ei meillä oikeasti maailma toisen hetkelliseen poissaoloon kaadu. Päinvastoin, jos tulee rentoutuneena takaisin, niin sitten arki rullaa mukavasti."

        Eli sinun mukaasi voi tehdä kavereitten kanssa viikon reissun. Pitää kertoa näkemyksesi sille kaverille. Hänen avopuolisonsa taitaa olla sitä sorttia, että on tulossa mukaan moneen miehensä juttuun, mutta tämä kaveriporukan matka ei oikein perheen kanssa menettele.

        Kiitos näkemyksestäsi.


    • Anonyymi

      Se, kun saa raskaan työpäivän jälkeen illalla käpertyä lusikkaan rakkaansa kanssa.💑

      • Tuo oli hyvä huomio - rakkaus ja siinä oleva läheisyys! :)


    • Elämä. Se opettaa.

      • Mikä siinä elämässä on parasta? Seksi ja rakkaus?

        Yhdeltä Vonnegutilta kysyttiin se - mikä seksiä parempaa? Vastaus oli seuraava -
        SEKSIÄ PAREMPAA ON MUSTIKOIDEN POIMINEN LUMESTA!

        Jussi Virratvuori: Onnellinen hetki elämässä – Kurt Vonnegut Kolilla 1977 (2007, .... “What is better than sex? - Picking blueberries in snow.”.

        Kurt Vonnegut oli burn-out vuonna 1977. Hänet vietiin Suomessa lepäämään kansallismaisemaan lokakuussa 1977. Silloin yöllä oli satanut lunta ja päivällä Vonnegut poimia jäisiä mustikoita lumesta ja söi niitä. Se oli hänen elämänsä onnellisempia hetkiä, jopa seksiä parempi.

        Vuonna 1991 kysyi Weekly Guardianin haastattelija kirjailija Kurt Vonnegutilta: ”milloin ja missä olitte onnellisimmillanne?” Vonnegut vastasi: ”Kymmenenkunta vuotta sitten, kun suomalainen kustantajani vei minut pieneen majataloon ikuisen jään rajoille. Teimme kävelyretken ja löysimme lumen alta jäätyneitä mustikoita. Sulatimme niitä suussamme. Oli kuin joku jossakin olisi halunnut meidän pitävän olostamme täällä.”

        Vonnegut mainitsema suomalainen kustantaja Jari Helleman kirjoitti HS:n kuukausiliitteessä v.1992: ”…Löysin hänet istumasta kannon nokassa pienellä metsäaukiolla, jolta avautui näkymä yli järven. Kuin lavastuksen osana aurinko sukelsi pilvistä ja valaisi kaukana ulapalla lipuvaa valkeaa soutuvenettä. Suuri rauha oli laskeutunut maiseman ylle. Vonnegut istui hiljaa ja riipi lumen alta mustikoita suuhunsa. Kumarruin maistamaan marjoja. Ne olivat karvaisia ja vetisiä, mutta Vonnegut mutusteli niitä kuin maailman suurinta herkkua. Kännyin ja lähdin hiljaa pois.” Se oli newyorkilaiselle Kurt Vonnegutille elämän onnellisin hetki. Jo ennen haastattelua hän oli omien sanojensa mukaan vastannut toisen haastattelijan kysymykseen: ”mikä on seksiä parempaa?” – ”mustikoiden poimiminen lumessa”.

        Jäätyneet mustikat siis ovat seksiä parempaa, jos on oikeissa tunnelmissa muuten niin kuin Kurt Vonnegut! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Mikä siinä elämässä on parasta? Seksi ja rakkaus?

        Yhdeltä Vonnegutilta kysyttiin se - mikä seksiä parempaa? Vastaus oli seuraava -
        SEKSIÄ PAREMPAA ON MUSTIKOIDEN POIMINEN LUMESTA!

        Jussi Virratvuori: Onnellinen hetki elämässä – Kurt Vonnegut Kolilla 1977 (2007, .... “What is better than sex? - Picking blueberries in snow.”.

        Kurt Vonnegut oli burn-out vuonna 1977. Hänet vietiin Suomessa lepäämään kansallismaisemaan lokakuussa 1977. Silloin yöllä oli satanut lunta ja päivällä Vonnegut poimia jäisiä mustikoita lumesta ja söi niitä. Se oli hänen elämänsä onnellisempia hetkiä, jopa seksiä parempi.

        Vuonna 1991 kysyi Weekly Guardianin haastattelija kirjailija Kurt Vonnegutilta: ”milloin ja missä olitte onnellisimmillanne?” Vonnegut vastasi: ”Kymmenenkunta vuotta sitten, kun suomalainen kustantajani vei minut pieneen majataloon ikuisen jään rajoille. Teimme kävelyretken ja löysimme lumen alta jäätyneitä mustikoita. Sulatimme niitä suussamme. Oli kuin joku jossakin olisi halunnut meidän pitävän olostamme täällä.”

        Vonnegut mainitsema suomalainen kustantaja Jari Helleman kirjoitti HS:n kuukausiliitteessä v.1992: ”…Löysin hänet istumasta kannon nokassa pienellä metsäaukiolla, jolta avautui näkymä yli järven. Kuin lavastuksen osana aurinko sukelsi pilvistä ja valaisi kaukana ulapalla lipuvaa valkeaa soutuvenettä. Suuri rauha oli laskeutunut maiseman ylle. Vonnegut istui hiljaa ja riipi lumen alta mustikoita suuhunsa. Kumarruin maistamaan marjoja. Ne olivat karvaisia ja vetisiä, mutta Vonnegut mutusteli niitä kuin maailman suurinta herkkua. Kännyin ja lähdin hiljaa pois.” Se oli newyorkilaiselle Kurt Vonnegutille elämän onnellisin hetki. Jo ennen haastattelua hän oli omien sanojensa mukaan vastannut toisen haastattelijan kysymykseen: ”mikä on seksiä parempaa?” – ”mustikoiden poimiminen lumessa”.

        Jäätyneet mustikat siis ovat seksiä parempaa, jos on oikeissa tunnelmissa muuten niin kuin Kurt Vonnegut! :)

        Kaikki, ilot ja surut.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kaikki, ilot ja surut.

        "Kaikki, ilot ja surut."

        Minä olen eri mieltä - elämä kaikkine iloinen ja suruineen ei ole parasta - sillä surut voivat olla melkoisia kuilunpohjia. Äidin kuolema tai syöpä suruina vievät ainakin hetkeksi elämästä kaiken ilon??


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        "Kaikki, ilot ja surut."

        Minä olen eri mieltä - elämä kaikkine iloinen ja suruineen ei ole parasta - sillä surut voivat olla melkoisia kuilunpohjia. Äidin kuolema tai syöpä suruina vievät ainakin hetkeksi elämästä kaiken ilon??

        Mä taas haluan kokea kaikki tunteet niin kuin ne eteen tulee elettäväksi.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mä taas haluan kokea kaikki tunteet niin kuin ne eteen tulee elettäväksi.

        Myös läheisen kuoleman.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Mä taas haluan kokea kaikki tunteet niin kuin ne eteen tulee elettäväksi.

        PALSTANVALTAAJA: "Mä taas haluan kokea kaikki tunteet niin kuin ne eteen tulee elettäväksi."

        Minä en taas halua, sillä elämällä joillekin tarjolla valtavaa tuskaa ja kipuja. Skaala siellä huonossa päässä on valtava. Elämä ei ole pelkästään juhlaa niin kuin omine särkyjesi kanssa olet saanut kokea?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        PALSTANVALTAAJA: "Mä taas haluan kokea kaikki tunteet niin kuin ne eteen tulee elettäväksi."

        Minä en taas halua, sillä elämällä joillekin tarjolla valtavaa tuskaa ja kipuja. Skaala siellä huonossa päässä on valtava. Elämä ei ole pelkästään juhlaa niin kuin omine särkyjesi kanssa olet saanut kokea?

        Siksi mä haluan hyväksyä realisimin, enkä nyppiä rusinoita pullasta.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Siksi mä haluan hyväksyä realisimin, enkä nyppiä rusinoita pullasta.

        Realismin..


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Mikä siinä elämässä on parasta? Seksi ja rakkaus?

        Yhdeltä Vonnegutilta kysyttiin se - mikä seksiä parempaa? Vastaus oli seuraava -
        SEKSIÄ PAREMPAA ON MUSTIKOIDEN POIMINEN LUMESTA!

        Jussi Virratvuori: Onnellinen hetki elämässä – Kurt Vonnegut Kolilla 1977 (2007, .... “What is better than sex? - Picking blueberries in snow.”.

        Kurt Vonnegut oli burn-out vuonna 1977. Hänet vietiin Suomessa lepäämään kansallismaisemaan lokakuussa 1977. Silloin yöllä oli satanut lunta ja päivällä Vonnegut poimia jäisiä mustikoita lumesta ja söi niitä. Se oli hänen elämänsä onnellisempia hetkiä, jopa seksiä parempi.

        Vuonna 1991 kysyi Weekly Guardianin haastattelija kirjailija Kurt Vonnegutilta: ”milloin ja missä olitte onnellisimmillanne?” Vonnegut vastasi: ”Kymmenenkunta vuotta sitten, kun suomalainen kustantajani vei minut pieneen majataloon ikuisen jään rajoille. Teimme kävelyretken ja löysimme lumen alta jäätyneitä mustikoita. Sulatimme niitä suussamme. Oli kuin joku jossakin olisi halunnut meidän pitävän olostamme täällä.”

        Vonnegut mainitsema suomalainen kustantaja Jari Helleman kirjoitti HS:n kuukausiliitteessä v.1992: ”…Löysin hänet istumasta kannon nokassa pienellä metsäaukiolla, jolta avautui näkymä yli järven. Kuin lavastuksen osana aurinko sukelsi pilvistä ja valaisi kaukana ulapalla lipuvaa valkeaa soutuvenettä. Suuri rauha oli laskeutunut maiseman ylle. Vonnegut istui hiljaa ja riipi lumen alta mustikoita suuhunsa. Kumarruin maistamaan marjoja. Ne olivat karvaisia ja vetisiä, mutta Vonnegut mutusteli niitä kuin maailman suurinta herkkua. Kännyin ja lähdin hiljaa pois.” Se oli newyorkilaiselle Kurt Vonnegutille elämän onnellisin hetki. Jo ennen haastattelua hän oli omien sanojensa mukaan vastannut toisen haastattelijan kysymykseen: ”mikä on seksiä parempaa?” – ”mustikoiden poimiminen lumessa”.

        Jäätyneet mustikat siis ovat seksiä parempaa, jos on oikeissa tunnelmissa muuten niin kuin Kurt Vonnegut! :)

        Hieno vertaus 👍


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Siksi mä haluan hyväksyä realisimin, enkä nyppiä rusinoita pullasta.

        PALSTANVALTAAJA:: "Siksi mä haluan hyväksyä realismin, enkä nyppiä rusinoita pullasta."

        Taidan ymmärtää, mutta voisitko selittää enemmän konkreettisemmin esimerkein eli tarkentaa sitä, mitä tarkoitat?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        PALSTANVALTAAJA:: "Siksi mä haluan hyväksyä realismin, enkä nyppiä rusinoita pullasta."

        Taidan ymmärtää, mutta voisitko selittää enemmän konkreettisemmin esimerkein eli tarkentaa sitä, mitä tarkoitat?

        Minusta elämä on matka joka opettaa meitä välillä lempeästi, välillä kovalla kädellä ja vaikka kaikenlaista tuskaa on koettu ja varmasti vielä tulen kokemaan, niin tunnen olevani kaiken jälkeen tasapainoisempi.

        En ole päässyt vain helpolla ja en voi olla ajattelematta, että se on ollut mulle hyvää oppia, eikä elämä ole itsestäänselvyys.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Minusta elämä on matka joka opettaa meitä välillä lempeästi, välillä kovalla kädellä ja vaikka kaikenlaista tuskaa on koettu ja varmasti vielä tulen kokemaan, niin tunnen olevani kaiken jälkeen tasapainoisempi.

        En ole päässyt vain helpolla ja en voi olla ajattelematta, että se on ollut mulle hyvää oppia, eikä elämä ole itsestäänselvyys.

        Koen, että tuskakin jalostaa. Voi kuulostaa absurdilta, mutta ihmisen on osattava nöyrtyä oppiakseen jotain.


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Minusta elämä on matka joka opettaa meitä välillä lempeästi, välillä kovalla kädellä ja vaikka kaikenlaista tuskaa on koettu ja varmasti vielä tulen kokemaan, niin tunnen olevani kaiken jälkeen tasapainoisempi.

        En ole päässyt vain helpolla ja en voi olla ajattelematta, että se on ollut mulle hyvää oppia, eikä elämä ole itsestäänselvyys.

        Hyvin sanottu ja kiitos aikaisemman mietteesi tarkennuksesta! :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Koen, että tuskakin jalostaa. Voi kuulostaa absurdilta, mutta ihmisen on osattava nöyrtyä oppiakseen jotain.

        Kitinää ja narinaa, ei ole nöyryyttä nähdä kun asiat on hyvin.


      • Anonyymi
        PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Minusta elämä on matka joka opettaa meitä välillä lempeästi, välillä kovalla kädellä ja vaikka kaikenlaista tuskaa on koettu ja varmasti vielä tulen kokemaan, niin tunnen olevani kaiken jälkeen tasapainoisempi.

        En ole päässyt vain helpolla ja en voi olla ajattelematta, että se on ollut mulle hyvää oppia, eikä elämä ole itsestäänselvyys.

        Ymmärtäisin elämän oppimisena jos sen jälkeen olisi jotain.. mutta mitä varten sitä oikein oppii? Mieluiten vain helppo elämä ja pelkkää iloa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtäisin elämän oppimisena jos sen jälkeen olisi jotain.. mutta mitä varten sitä oikein oppii? Mieluiten vain helppo elämä ja pelkkää iloa.

        Oppii seuraavia vuosia varten, seuraavia tilanteita.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärtäisin elämän oppimisena jos sen jälkeen olisi jotain.. mutta mitä varten sitä oikein oppii? Mieluiten vain helppo elämä ja pelkkää iloa.

        Anonyymi: "Ymmärtäisin elämän oppimisena jos sen jälkeen olisi jotain.. mutta mitä varten sitä oikein oppii? Mieluiten vain helppo elämä ja pelkkää iloa."

        Elämässä pitää oppia työtehtäviä varten, jotta saa toimeentulonsa. Myös lastenkaitsimista varten pitää oppia taitoja. Sitä varten oppii. Lisäksi siirrämme tietotaitoa koko ajan eteenpäin. Joku on sanonut, että parempi kärsivä Sokrates kuin onnellinen sika. Jonkun täytyy painia vaikeittenkin asioiden parissa yhteiskunnassa, että yhteiskunta ja ihmiskunta säilyisivät. Ihminen ei voi elää "sikana" helppoa elämää pelkällä ilolla tuhlaten ja saastuttaen, sillä luonnolla on rajansa. Ympäristöntila, ylikansoitus, kuivuus ja ihmiskunnan saasteet - ne tulee ottaa huomioon "kärsivän" Sokrateen tapaan viisaasti ja järjellä! :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Kitinää ja narinaa, ei ole nöyryyttä nähdä kun asiat on hyvin.

        PALSTANVALTAAJA: "Kitinää ja narinaa, ei ole nöyryyttä nähdä kun asiat on hyvin."

        Mitä tuolla tarkoitat? Luulin ymmärtäneeni sen päiviä sitten, mutta nyt en ole varma - mistä kitinää ja narinaa?


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Mikä siinä elämässä on parasta? Seksi ja rakkaus?

        Yhdeltä Vonnegutilta kysyttiin se - mikä seksiä parempaa? Vastaus oli seuraava -
        SEKSIÄ PAREMPAA ON MUSTIKOIDEN POIMINEN LUMESTA!

        Jussi Virratvuori: Onnellinen hetki elämässä – Kurt Vonnegut Kolilla 1977 (2007, .... “What is better than sex? - Picking blueberries in snow.”.

        Kurt Vonnegut oli burn-out vuonna 1977. Hänet vietiin Suomessa lepäämään kansallismaisemaan lokakuussa 1977. Silloin yöllä oli satanut lunta ja päivällä Vonnegut poimia jäisiä mustikoita lumesta ja söi niitä. Se oli hänen elämänsä onnellisempia hetkiä, jopa seksiä parempi.

        Vuonna 1991 kysyi Weekly Guardianin haastattelija kirjailija Kurt Vonnegutilta: ”milloin ja missä olitte onnellisimmillanne?” Vonnegut vastasi: ”Kymmenenkunta vuotta sitten, kun suomalainen kustantajani vei minut pieneen majataloon ikuisen jään rajoille. Teimme kävelyretken ja löysimme lumen alta jäätyneitä mustikoita. Sulatimme niitä suussamme. Oli kuin joku jossakin olisi halunnut meidän pitävän olostamme täällä.”

        Vonnegut mainitsema suomalainen kustantaja Jari Helleman kirjoitti HS:n kuukausiliitteessä v.1992: ”…Löysin hänet istumasta kannon nokassa pienellä metsäaukiolla, jolta avautui näkymä yli järven. Kuin lavastuksen osana aurinko sukelsi pilvistä ja valaisi kaukana ulapalla lipuvaa valkeaa soutuvenettä. Suuri rauha oli laskeutunut maiseman ylle. Vonnegut istui hiljaa ja riipi lumen alta mustikoita suuhunsa. Kumarruin maistamaan marjoja. Ne olivat karvaisia ja vetisiä, mutta Vonnegut mutusteli niitä kuin maailman suurinta herkkua. Kännyin ja lähdin hiljaa pois.” Se oli newyorkilaiselle Kurt Vonnegutille elämän onnellisin hetki. Jo ennen haastattelua hän oli omien sanojensa mukaan vastannut toisen haastattelijan kysymykseen: ”mikä on seksiä parempaa?” – ”mustikoiden poimiminen lumessa”.

        Jäätyneet mustikat siis ovat seksiä parempaa, jos on oikeissa tunnelmissa muuten niin kuin Kurt Vonnegut! :)

        Tarina Kurtista, mustikoista, seksistä ja Kolista: löytyy myös täältä: https://www.youtube.com/watch?v=0_wwp7fi10A


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        PALSTANVALTAAJA: "Kitinää ja narinaa, ei ole nöyryyttä nähdä kun asiat on hyvin."

        Mitä tuolla tarkoitat? Luulin ymmärtäneeni sen päiviä sitten, mutta nyt en ole varma - mistä kitinää ja narinaa?

        Ihmiset narisee liian helposti. Pieni nipistys pyllyssä ja jo on kaikki kamalan huonosti.


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Anonyymi: "Ymmärtäisin elämän oppimisena jos sen jälkeen olisi jotain.. mutta mitä varten sitä oikein oppii? Mieluiten vain helppo elämä ja pelkkää iloa."

        Elämässä pitää oppia työtehtäviä varten, jotta saa toimeentulonsa. Myös lastenkaitsimista varten pitää oppia taitoja. Sitä varten oppii. Lisäksi siirrämme tietotaitoa koko ajan eteenpäin. Joku on sanonut, että parempi kärsivä Sokrates kuin onnellinen sika. Jonkun täytyy painia vaikeittenkin asioiden parissa yhteiskunnassa, että yhteiskunta ja ihmiskunta säilyisivät. Ihminen ei voi elää "sikana" helppoa elämää pelkällä ilolla tuhlaten ja saastuttaen, sillä luonnolla on rajansa. Ympäristöntila, ylikansoitus, kuivuus ja ihmiskunnan saasteet - ne tulee ottaa huomioon "kärsivän" Sokrateen tapaan viisaasti ja järjellä! :)

        Mutta nyt oli puhe siitä että mitä murheista muka oppii. Joku vastasi että seuraavia murheita varten, mutta jos ei olisi murheita ollenkaan? Jos voisi valita elämän ilman murheita niin en ymmärrä miksi niitä "opiksi" tarvitsisi ja haluaisi.


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Anonyymi: "Ymmärtäisin elämän oppimisena jos sen jälkeen olisi jotain.. mutta mitä varten sitä oikein oppii? Mieluiten vain helppo elämä ja pelkkää iloa."

        Elämässä pitää oppia työtehtäviä varten, jotta saa toimeentulonsa. Myös lastenkaitsimista varten pitää oppia taitoja. Sitä varten oppii. Lisäksi siirrämme tietotaitoa koko ajan eteenpäin. Joku on sanonut, että parempi kärsivä Sokrates kuin onnellinen sika. Jonkun täytyy painia vaikeittenkin asioiden parissa yhteiskunnassa, että yhteiskunta ja ihmiskunta säilyisivät. Ihminen ei voi elää "sikana" helppoa elämää pelkällä ilolla tuhlaten ja saastuttaen, sillä luonnolla on rajansa. Ympäristöntila, ylikansoitus, kuivuus ja ihmiskunnan saasteet - ne tulee ottaa huomioon "kärsivän" Sokrateen tapaan viisaasti ja järjellä! :)

        Helpon elämän ei tarvitse tarkoittaa tuhlaamista ja saastuttamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarina Kurtista, mustikoista, seksistä ja Kolista: löytyy myös täältä: https://www.youtube.com/watch?v=0_wwp7fi10A

        Kiitos, olen katsonut Joensuun kirjastosta lainaamalta DVD:ltä. Mutta on mielenkiintoinen sellaiselle, joka ei ole koskaan sitä nähnyt. Kiitos, katsomisenarvoinen! :)


      • PALSTANVALTAAJA kirjoitti:

        Ihmiset narisee liian helposti. Pieni nipistys pyllyssä ja jo on kaikki kamalan huonosti.

        "Ihmiset narisee liian helposti. Pieni nipistys pyllyssä ja jo on kaikki kamalan huonosti."

        Eli silloin, kun menee hyvin, mutta tulee pieniä ongelmia, joista helposti naristaan? Mutta sitten kun menee huonommin on realisminymmärrystä, jolloin turhaa narinaa ei ole?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        "Ihmiset narisee liian helposti. Pieni nipistys pyllyssä ja jo on kaikki kamalan huonosti."

        Eli silloin, kun menee hyvin, mutta tulee pieniä ongelmia, joista helposti naristaan? Mutta sitten kun menee huonommin on realisminymmärrystä, jolloin turhaa narinaa ei ole?

        Toisilla on aina huonosti, vaikka olis miten hyvin. Ärsyttävä luonne.


    • Anonyymi

      Hieno ja vaikea aihe.
      Iällä on suuri vaikutus elämän senhetkiseen/tämänhetkiseen olotilaan. Rehellisesti sanottuna en osaa sanoa vain yhtä ja tärkeintä.
      Elämä koostuu niin paljosta kaikkea!

      • "Hieno ja vaikea aihe. Iällä on suuri vaikutus elämän senhetkiseen/tämänhetkiseen olotilaan. Rehellisesti sanottuna en osaa sanoa vain yhtä ja tärkeintä. Elämä koostuu niin paljosta kaikkea!"

        Joo, iällä on merkitystä. Yksi Faijan noin 80-vuotias tuttu kertoi, että aluksi nuorena on "Ah mikä nainen", sitten vähän vanhemapana "Ah mikä ateria" ja lopulta vanhana "Ah mikä ulostus".


    • Anonyymi

      Rakkaus ja vanhemmuus on parasta. Äidiksi tuleminen ei ollut itsestäänselvyys, monta yötä tuli asian vuoksi valvottua ja itkettyä, mutta lopulta sain tulla äidiksi. Ihan parasta ❤

      Romanttinen rakkaus uupuu tällä hetkellä elämästä, mutta onneksi saan rakastaa muita läheisiä ja saan heiltä vastarakkautta. Ilman sitä elämä olisi todella tyhjää, aivan sama miten hyvin mulla elämän osa-alueilla menisi.

    • Anonyymi

      Oikeasti on aika hauskaa höpptellä tyttöjen kanssa,

      Ystävällisin Terweisin: El ;Miertp

    • Anonyymi

      1.Pessimisti vastaus: Parasta elämässä on että se joskus loppuu. 2.Realisti: Vanhemmuus, kunhan se joskus loppuisi. 3.Optimisti: Toivottavasti saan elää satavuotiaaksi. 4. Tänään: Antakaa mun nukkua rauhassa :)

      • Tuo oli mielenkiintoinen vastaus - neljä astetta elämän parhaalle! :) Ehkä tuo optimisti on vähän väärä, sillä harva 100-vuotias on terve ja sen ikäisenä elämä ei välttämättä ole kovin nautinnollista. Joskus oli televisiossa 100-vuotias, joka ei halunnut enää lisää vuosia, sillä elämä ei siinä iässä ollut enää niin nautinnollista kuin nuorempana. Rakkaat olivat jo kuolleet!


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Tuo oli mielenkiintoinen vastaus - neljä astetta elämän parhaalle! :) Ehkä tuo optimisti on vähän väärä, sillä harva 100-vuotias on terve ja sen ikäisenä elämä ei välttämättä ole kovin nautinnollista. Joskus oli televisiossa 100-vuotias, joka ei halunnut enää lisää vuosia, sillä elämä ei siinä iässä ollut enää niin nautinnollista kuin nuorempana. Rakkaat olivat jo kuolleet!

        Optimistihan ei ole koskaan sairas, toiminnallinen kunto on vain laskee toviksi ja huomenna ollaan jo terveitä taas...Listasta oikeastaan puuttuu utopisti, numero 5, mutta en nyt viitsi, käännän kylkeä :)


    • Anonyymi

      jos pomppailet sänhyssä sillä tavoin, poppaipet sekä vara mjukaa onkin poimppia. jousien voimalla.

    • Mahdollisuus. Siinä tiivistetysti.

      Mahdollisuudet, mitä ne ikinä onkin, on ihan parasta elämässä. Enkä yleensä jätä käyttämättä, jos ne on hyviä. 😊

      • Disseisback: "Mahdollisuus. Siinä tiivistetysti. Mahdollisuudet, mitä ne ikinä onkin, on ihan parasta elämässä. Enkä yleensä jätä käyttämättä, jos ne on hyviä. 😊 "

        Mahdollisuus ajella prätkällä kesällä? Mahdollisuus lämmittää talo mukavan lämpöiseksi talvella? Mahdollisuus tavata lapsensa? Mitä on ne sinun mahdollisuutesi?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Disseisback: "Mahdollisuus. Siinä tiivistetysti. Mahdollisuudet, mitä ne ikinä onkin, on ihan parasta elämässä. Enkä yleensä jätä käyttämättä, jos ne on hyviä. 😊 "

        Mahdollisuus ajella prätkällä kesällä? Mahdollisuus lämmittää talo mukavan lämpöiseksi talvella? Mahdollisuus tavata lapsensa? Mitä on ne sinun mahdollisuutesi?

        No minulla on mahdollisuuksia aika moneen asiaan. Osin itsestä riippumattomista syystä, osin ihan omien tekemisien, järjestämisien ja mahdollisuuksien tarttumisen vuoksi.

        En mä jaksa kaikkia luetella, mutta pelkkä ajatus saa mielen hyväksi, onnelliseksi ja kiitolliseksi.

        Vaikka jostain joutuu luopumaan varmasti, tärkeintä on läheiset ihmiset. Heistäkin joutuu luopumaan, mutta kaikista on tarttunut jotain, mistä ei tarvitse luopua. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No minulla on mahdollisuuksia aika moneen asiaan. Osin itsestä riippumattomista syystä, osin ihan omien tekemisien, järjestämisien ja mahdollisuuksien tarttumisen vuoksi.

        En mä jaksa kaikkia luetella, mutta pelkkä ajatus saa mielen hyväksi, onnelliseksi ja kiitolliseksi.

        Vaikka jostain joutuu luopumaan varmasti, tärkeintä on läheiset ihmiset. Heistäkin joutuu luopumaan, mutta kaikista on tarttunut jotain, mistä ei tarvitse luopua. 😊

        Disseisback: "Vaikka jostain joutuu luopumaan varmasti, tärkeintä on läheiset ihmiset. Heistäkin joutuu luopumaan, mutta kaikista on tarttunut jotain, mistä ei tarvitse luopua. 😊"

        Tuo oli mielenkiintoisesti sanottu positiivisen ihmisystävällisen suusta? Läheiset on yksi parhaimmista asioista elämässä? :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Disseisback: "Vaikka jostain joutuu luopumaan varmasti, tärkeintä on läheiset ihmiset. Heistäkin joutuu luopumaan, mutta kaikista on tarttunut jotain, mistä ei tarvitse luopua. 😊"

        Tuo oli mielenkiintoisesti sanottu positiivisen ihmisystävällisen suusta? Läheiset on yksi parhaimmista asioista elämässä? :)

        No kaikkea muuta voi jotenkin hommata, mutta läheiset ihmiset on monesti kaiken hyvän mahdollistajia tuellaan ja miksipä ei vaatimuksillaan.

        Tulee mieleen noi mukulat. Mitä pienempiä ja avuttomampia he ovat, sitä narsistisimpia eläjiä he on. Toisaalta siinä on mahdollisuus oppia käsittämään se elämänkaari, mikä on tarvitsevasta ihmisestä tie itsekantavaan. Taas oikeastaan yksi mahdollisuus...😊


    • Kaiken parempaa on se, että se kestää vain ajan. Ja mitä lyhempi se on, sitä paree. Jos ei olisi koskaan syntynytkään, olisi ollut jo valmiiksi kaiken kärsimyksen ulkopuolella. 🌹👀

      • Anonyymi

        Näinhän sitä pahimmillaan toivoo, otetaan torkut sen kunniaksi. Vietän tänään henkilökohtaista unikeon päivää, ei torkku tapa ja kehtoon ei huku, antaa mennä vaan 🎵


      • kynä..mi: "Kaiken parempaa on se, että se kestää vain ajan. Ja mitä lyhempi se on, sitä paree. Jos ei olisi koskaan syntynytkään, olisi ollut jo valmiiksi kaiken kärsimyksen ulkopuolella. 🌹👀"

        Eikö tuo ole vähän elämää vähättelevä vastaus? Elämähän on yleensä ihana asia, jossa välillä on pieni suruja ja sairauksia. Sinä taidat nähdä, että lasi on vain puolellaan, kun minä nään, että on peräti puoli lasia juomaa jäljellä?


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        kynä..mi: "Kaiken parempaa on se, että se kestää vain ajan. Ja mitä lyhempi se on, sitä paree. Jos ei olisi koskaan syntynytkään, olisi ollut jo valmiiksi kaiken kärsimyksen ulkopuolella. 🌹👀"

        Eikö tuo ole vähän elämää vähättelevä vastaus? Elämähän on yleensä ihana asia, jossa välillä on pieni suruja ja sairauksia. Sinä taidat nähdä, että lasi on vain puolellaan, kun minä nään, että on peräti puoli lasia juomaa jäljellä?

        Evoluution ja yleensäkin biologisen systeemin mukaisesti elämä ei olisi mahdollinen ajatteleville olennoille, jos ne eivät ollenkaan haluaisi elää. Tosiasiassa enemmistö haluaa.

        Halu elää jakaantuu eri yksilöille kuitenkin epätasaisesti noudattaen tunnettua normaalijakaumaa eli Gaussin käyrää. Tämä tarkoittaa sitä, että syntyy myös ihmisiä, joilla halu elää on vähäinen, tai sitä ei ole ollenkaan.

        Tämä on psykologistisesti ajatteleville aivan kummallista, mutta biologisesti ja luonnontieteellisesti ajatteleville vain seuraus geenialleelien erilaisuudesta ja periytymisen systeemistä.

        Olisi tietysti eduksi, jos psykologistisesti suuntautuvat ymmärtäisivät tämän, mutta se edellyttää kykyä myös ajatella matemaatisesti. Jos psykologistit ymmärtäisivät, miten maailma toimii, koko psykologistinen ajattelutapa osoittautuisi erehdykseksi. 🌹👀


    • Anonyymi

      kuåå''v'ty ,i,,py reöo msodry

    • Anonyymi

      Onnellisuus on pitkälti oman ajattelun tulosta. Kuinka asoihin suhtautuu, etsiikö elämästään positiivia vai negatiivisia puolia. Jokaisen elämässä on erilaista kirjavuutta, sitä rikkautta. Tunteet kertovat, mielen täyttävistä asioista, tarvittaessa mietittävä ajatusten vaikutusta mielialaan.

      • Onni on siis sinusta parasta elämässä, siis onnellisuus?


    • Anonyymi

      Parasta on että herää joka päivä ja kaiken sen lisäks että on kaksi toimivaa jalkaa, kaksi toimivaa kättä, yksi pää mikä toimii tarvittaessa, on sänky, on vettä, on ruokaa tarvittaessa, on taivas, on tähtiä, on kuu, on planeettoja, on sadetta, on eläimiä, on kasveja, on youtube, on musiikki, on tv,

      • Anonyymi

        ja sekin on parasta että selviää hengissä töihin ja takasin,


    • Anonyymi

      Koko elämä kaikkinensa, rakkaus, vapaus, lapsuus, vanhemmuus, sisaruus, parisuhteet, ystävyyssuhteet, sukulaisuussuhteet, terveys, koti, työ, mahdollisuus valita.

      - Sheena

      • "Koko elämä kaikkinensa, rakkaus, vapaus, lapsuus, vanhemmuus, sisaruus, parisuhteet, ystävyyssuhteet, sukulaisuussuhteet, terveys, koti, työ, mahdollisuus valita. - Sheena"

        Sinulla elämä taitaa olla positiivisella mallilla? :)


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        "Koko elämä kaikkinensa, rakkaus, vapaus, lapsuus, vanhemmuus, sisaruus, parisuhteet, ystävyyssuhteet, sukulaisuussuhteet, terveys, koti, työ, mahdollisuus valita. - Sheena"

        Sinulla elämä taitaa olla positiivisella mallilla? :)

        Äitini opetti aikoinaan, että elämä on sellaista joksi sen tekee. Lemmy Kilmister sanoi saman vähän toisin "If you think you are too old to rock 'n roll, then you are." Ts. omilla ajatuksilla on valtava voima ihmiseen. Siksi ei ole aivan sama miten ajattelee.

        Elämästäni ei ole vaihtelua, ongelmia, menetyksiä, muutoksia, ihmeellisyyksiä/erikoisuuksia, eikä kriisejäkään puuttunut, jokaisella on oma siperiansa. Ehkä juuri siksi elämä on periaatteessa aina positiivisella mallilla; kaikesta selviää ennemmin tai myöhemmin. Näin vanhemmalla iälllä enemmin; en ota enää surkulistalle turhaa materiaalia 🤣 Tärkeää on tekeminen.

        - Sheena


    • Anonyymi

      Ei ole mikään parasta vaan kaikki huonoa. En tykkää elämästä ollenkaan.

    • Anonyymi

      Zilmiä kiecwlwew jo <JRUKZAWR.

    • Anonyymi

      hycä joo kokwilww lämppä patterit täysille hetkeksai j asirrwen mini-piwelelle, testaus että toimiiko.

    • Anonyymi

      Parasta elämässä on rakkaiden kanssa vietetty aika. Ikinä ei voi tietää onko se aika lyhyt vai pitkä, joten siitä kannattaa ottaa kaikki irti.

      Elämä on hetkiä, hyviä ja huonoja. Itse en rehellisesti pysty sanomaan, että jokin olisi ollut elämäni paras hetki tai edes hienoin hetki. En pysty sanomaan sitä edes lapsen syntymästä. Se oli yki hienoista hetkistä, mutta oli niitä ennen tuotakin ja on ollut sen jälkeenkin. Vaan noin yleisellä tasolla ne elämän hienoimmat hetket liittyvät aina rakkaisiini, tavalla tai toisella.

    • Anonyymi

      TUOLLAINEN JOO huvittava tervrmostaatti låmmityksellä täysille kun haluaa kokeilla toimiiko :D

      Vähäksi aikaa niin testaa :D

    • Anonyymi

      minua ihastuttaa nuorten naisten keksimä oma uusi lempinimeni #"IDOOTI.

      • Anonyymi

        Heei, sullahan on sama nimi ku mullakin


    • Se, että se päättyy tässä muodossaan joskus.

      • Anonyymi

        Oi voi, sehän on surkeinta elämässä 😲

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oi voi, sehän on surkeinta elämässä 😲

        - Sheena

        Ei suinkaan.
        Se on parasta vaikkapa siksi, että jos jonkun elämä tuntuu aivan helvetiltä, niin hän tietää että kyllä se loppuu aikanaan auttamattakin.
        Mutta etenkin se on parasta siksi, että elämän rajallisuus tekee tästä touhusta elämisen arvoista, silloinkin kun kaikki keturallaan ja mistään ei tule mitään.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Ei suinkaan.
        Se on parasta vaikkapa siksi, että jos jonkun elämä tuntuu aivan helvetiltä, niin hän tietää että kyllä se loppuu aikanaan auttamattakin.
        Mutta etenkin se on parasta siksi, että elämän rajallisuus tekee tästä touhusta elämisen arvoista, silloinkin kun kaikki keturallaan ja mistään ei tule mitään.

        Sitten joku puhuu ikuisesta elämästä ja sen ihanuudesta, no herrasmies on vaiti siinä kohtaa, vaikka korvaan pahasti särähtäisikin, hymähtää vain myöntävästi ja tuumaa mielessään samaan aikaan joo joo ihanaa varmasti niinkuin tähänkin asti 😎


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten joku puhuu ikuisesta elämästä ja sen ihanuudesta, no herrasmies on vaiti siinä kohtaa, vaikka korvaan pahasti särähtäisikin, hymähtää vain myöntävästi ja tuumaa mielessään samaan aikaan joo joo ihanaa varmasti niinkuin tähänkin asti 😎

        Ikuinen elämä... 🤮
        Joskus nuorempana halusin elää ikuisesti tai ainakin todella vanhaksi. Kun ikää tuli lisää, ymmärsin että ne on ihan haihattelua ja huonoja unelmia. Elämä on mahtavaa juuri sen rajallisuuden vuoksi ja osin myös siksi, että jos tosissaan ottaa pannuun, voit omakätisesti nopeuttaa sitä luontaista prosessia.
        Ja sen jälkeen elämä todella alkoi tuntua mahtavalta ja käsittämättömältä.


    • Anonyymi

      Tärkein on vanhemmuus, ystävät, terveys, mieluinen työ.

    • Anonyymi

      Kaikist parasta, istuu mukavaan nojatuoliin. Sivupöydälle lasi valkkaria & hyvä kirja luettavaksi. Eikä kukaan häiritse, kun puhelin on äänettömällä.

      • Anonyymi

        Tuo kyllä on aika mukava tapa viettää omaa aikaa.


    • Parasta elämässä on tämä hetki. Se hetki jota elää juuri silloin. Menneet ovat menneitä .. niitä ei takaisin saa. Tulevaisuutta ei tiedä. Siitä on turhaa kantaa huolta.

      Jokainen muisto on vain menneitä nykyisyyksiä ja takeita nykyisyydestä ei tulevaisuudessa ole. Joten kuluva hetki on elämässä tärkein. Se miten sen elää, se merkitsee.

      • Yksi Jeesus niminen hemmo puhui 2000 vuotta sitten minusta jotain samaa kuin Sinä, Pikku-pirpana. "34. Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." Vuorisaarnasta.

        "Matt. 6: 25. Jumalan huolenpito
        "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
        26. Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut!
        27. Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?

        28. "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää.
        29. Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä.
        30. Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!

        31. "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?'
        32. Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä.
        33. Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin.
        34. Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet. "


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Yksi Jeesus niminen hemmo puhui 2000 vuotta sitten minusta jotain samaa kuin Sinä, Pikku-pirpana. "34. Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." Vuorisaarnasta.

        "Matt. 6: 25. Jumalan huolenpito
        "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
        26. Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut!
        27. Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?

        28. "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää.
        29. Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä.
        30. Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!

        31. "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?'
        32. Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä.
        33. Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin.
        34. Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet. "

        Nooh.. mä en niin ole uskonnollinen.. joten tiedä tuosta.

        Elämällä on vain se arvo, minkä sille itse antaa. Tässä hetkessä. Mitään muuta ei ole kuin se hetki, mitä elää juuri nyt. Mennyt on vain muistoja, kaiku ja tuleva on havekuvaa. Ne ovat olemattomuutta. Voi olla vain tässä hetkessä. Mielikuvissaan voi matkustaa ajassa ja paikassa eteen sekä taaksepäin. Mutta se ei ole olevaista. Siksi se on elämässä tärkeintä. Tämä hetki.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Nooh.. mä en niin ole uskonnollinen.. joten tiedä tuosta.

        Elämällä on vain se arvo, minkä sille itse antaa. Tässä hetkessä. Mitään muuta ei ole kuin se hetki, mitä elää juuri nyt. Mennyt on vain muistoja, kaiku ja tuleva on havekuvaa. Ne ovat olemattomuutta. Voi olla vain tässä hetkessä. Mielikuvissaan voi matkustaa ajassa ja paikassa eteen sekä taaksepäin. Mutta se ei ole olevaista. Siksi se on elämässä tärkeintä. Tämä hetki.

        Pikku-pirpana: "Elämällä on vain se arvo, minkä sille itse antaa. Tässä hetkessä. Mitään muuta ei ole kuin se hetki, mitä elää juuri nyt. Mennyt on vain muistoja, kaiku ja tuleva on havekuvaa. Ne ovat olemattomuutta. Voi olla vain tässä hetkessä. Mielikuvissaan voi matkustaa ajassa ja paikassa eteen sekä taaksepäin. Mutta se ei ole olevaista. Siksi se on elämässä tärkeintä. Tämä hetki."

        Joku on sanonut, että historia on menneitä tulevaisuuksia. Jotkut ovat toteutuneet ja toiset eivät, mutta ne kaikki ovat menneisyyttä. Historia on menneisyyttä, tarinaa menneisyydestä ja sitä tutkiva tiede, joka yrittää esittää siitä tosi tietoa. En hyväksy väitettäsi siitä, että on vain tämä hetkiä, sillä olen opiskellut psykologiaa ja tulevaisuudentutkimusta. Nykyhetkessä menneisyys ja tulevaisuus on poikkeuksetta läsnä. Kanamme mukana menneisyyden muistojen viittaa. Rakkaitten ihmisten kohtaaminen menneisyydessä vaikuttaa nykyisyyteen. Suuntana meillä ole tulevaisuus, jota jotkut elävät kalentereissa, dösien aikatauluissa ja työaikatauluissa. Työssäkäyvä yksilö ei voi vain elää tässä päivässä, sillä työpanosta suunnataan tulevaisuuteen.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Pikku-pirpana: "Elämällä on vain se arvo, minkä sille itse antaa. Tässä hetkessä. Mitään muuta ei ole kuin se hetki, mitä elää juuri nyt. Mennyt on vain muistoja, kaiku ja tuleva on havekuvaa. Ne ovat olemattomuutta. Voi olla vain tässä hetkessä. Mielikuvissaan voi matkustaa ajassa ja paikassa eteen sekä taaksepäin. Mutta se ei ole olevaista. Siksi se on elämässä tärkeintä. Tämä hetki."

        Joku on sanonut, että historia on menneitä tulevaisuuksia. Jotkut ovat toteutuneet ja toiset eivät, mutta ne kaikki ovat menneisyyttä. Historia on menneisyyttä, tarinaa menneisyydestä ja sitä tutkiva tiede, joka yrittää esittää siitä tosi tietoa. En hyväksy väitettäsi siitä, että on vain tämä hetkiä, sillä olen opiskellut psykologiaa ja tulevaisuudentutkimusta. Nykyhetkessä menneisyys ja tulevaisuus on poikkeuksetta läsnä. Kanamme mukana menneisyyden muistojen viittaa. Rakkaitten ihmisten kohtaaminen menneisyydessä vaikuttaa nykyisyyteen. Suuntana meillä ole tulevaisuus, jota jotkut elävät kalentereissa, dösien aikatauluissa ja työaikatauluissa. Työssäkäyvä yksilö ei voi vain elää tässä päivässä, sillä työpanosta suunnataan tulevaisuuteen.

        Noh.. et ihan ehkä ymmärtänyt, mitä tarkoitin hetkessä elämisestä. Toki olet oikeassa, että mennyttä ja tulevaa kantaa mukanaan, mutta konkreettisesti voi elää vain tätä hetkeä. Mutta jos tämän hetken käyttää tulevaisuuden suunitteluun tai menneiden muistelointiin, niin se on valinta tässä hetkessä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Noh.. et ihan ehkä ymmärtänyt, mitä tarkoitin hetkessä elämisestä. Toki olet oikeassa, että mennyttä ja tulevaa kantaa mukanaan, mutta konkreettisesti voi elää vain tätä hetkeä. Mutta jos tämän hetken käyttää tulevaisuuden suunitteluun tai menneiden muistelointiin, niin se on valinta tässä hetkessä.

        "Noh.. et ihan ehkä ymmärtänyt, mitä tarkoitin hetkessä elämisestä. Toki olet oikeassa, että mennyttä ja tulevaa kantaa mukanaan, mutta konkreettisesti voi elää vain tätä hetkeä. Mutta jos tämän hetken käyttää tulevaisuuden suunitteluun tai menneiden muistelointiin, niin se on valinta tässä hetkessä."

        Niin mutta se nykyhetki on siirtyvä ja yleensä kestää vain muutaman sekunnin tai korkeintaa minuutin. Itse lopetan parin minuutin päästä tämän hetken tässä netissä ja lähden Faijalle pilkkomaan puita. En ole nykyhetkessä kohta netissä, mutta suunnittelen sitä, että huomenna palaan tänne katsomaan - mitä ihmiset ovat kirjoittaneet aiheesta. Huomenna on taas nykyhetki, jolloin luen mahdollisen sinun vastauksesi tähän. Huomenna muistan tämän hetken tulevaisuudessa ja sen on menneisyyttä. Huomenna nykyhetki on taas sekunteja, mutta menneisyys ja mahdollinen keskustelun jatkuminen jonkun kanssa säilyy lähitulevaisuutena. Ensiviikolla matkustan tiistaina 6.9. Joensuuhun, sillä yliopiston lukuvuosi alkaa. Pian opintokalenteriin teen merkinnät ainakin yhdestä luennosta (tulevaisuus jo nyt tässä hetkessä) ja suunnittelen lokakuulle tenttiä.


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        "Noh.. et ihan ehkä ymmärtänyt, mitä tarkoitin hetkessä elämisestä. Toki olet oikeassa, että mennyttä ja tulevaa kantaa mukanaan, mutta konkreettisesti voi elää vain tätä hetkeä. Mutta jos tämän hetken käyttää tulevaisuuden suunitteluun tai menneiden muistelointiin, niin se on valinta tässä hetkessä."

        Niin mutta se nykyhetki on siirtyvä ja yleensä kestää vain muutaman sekunnin tai korkeintaa minuutin. Itse lopetan parin minuutin päästä tämän hetken tässä netissä ja lähden Faijalle pilkkomaan puita. En ole nykyhetkessä kohta netissä, mutta suunnittelen sitä, että huomenna palaan tänne katsomaan - mitä ihmiset ovat kirjoittaneet aiheesta. Huomenna on taas nykyhetki, jolloin luen mahdollisen sinun vastauksesi tähän. Huomenna muistan tämän hetken tulevaisuudessa ja sen on menneisyyttä. Huomenna nykyhetki on taas sekunteja, mutta menneisyys ja mahdollinen keskustelun jatkuminen jonkun kanssa säilyy lähitulevaisuutena. Ensiviikolla matkustan tiistaina 6.9. Joensuuhun, sillä yliopiston lukuvuosi alkaa. Pian opintokalenteriin teen merkinnät ainakin yhdestä luennosta (tulevaisuus jo nyt tässä hetkessä) ja suunnittelen lokakuulle tenttiä.

        Tärkeintä on se tieto missä ihminen joka ei olisi hyväksynyt menneisyyttään, ei voi hyväksyä tulevaisuuttaan.

        AV


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        "Noh.. et ihan ehkä ymmärtänyt, mitä tarkoitin hetkessä elämisestä. Toki olet oikeassa, että mennyttä ja tulevaa kantaa mukanaan, mutta konkreettisesti voi elää vain tätä hetkeä. Mutta jos tämän hetken käyttää tulevaisuuden suunitteluun tai menneiden muistelointiin, niin se on valinta tässä hetkessä."

        Niin mutta se nykyhetki on siirtyvä ja yleensä kestää vain muutaman sekunnin tai korkeintaa minuutin. Itse lopetan parin minuutin päästä tämän hetken tässä netissä ja lähden Faijalle pilkkomaan puita. En ole nykyhetkessä kohta netissä, mutta suunnittelen sitä, että huomenna palaan tänne katsomaan - mitä ihmiset ovat kirjoittaneet aiheesta. Huomenna on taas nykyhetki, jolloin luen mahdollisen sinun vastauksesi tähän. Huomenna muistan tämän hetken tulevaisuudessa ja sen on menneisyyttä. Huomenna nykyhetki on taas sekunteja, mutta menneisyys ja mahdollinen keskustelun jatkuminen jonkun kanssa säilyy lähitulevaisuutena. Ensiviikolla matkustan tiistaina 6.9. Joensuuhun, sillä yliopiston lukuvuosi alkaa. Pian opintokalenteriin teen merkinnät ainakin yhdestä luennosta (tulevaisuus jo nyt tässä hetkessä) ja suunnittelen lokakuulle tenttiä.

        Hyvin kynäilty. Mutta jos kuolo sinut korjaa, niin et mene 6.9. Joensuuhun. Tai jos yliopisto joutuu terrori-iskun kohteeksi ja suljetaan. Tai alienien invaasio orjuuttaa kaikki suomalaiset... asteroidi tuhoaa maapallon .. sairastut vakavasti.. voitat lotossa miljoonia ja voitto lunastettava 6.9.

        Eli voit haaveilla ja suunitella tulevaa, mutta et voi elää sitä ennenkuin se on tämä hetki.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tärkeintä on se tieto missä ihminen joka ei olisi hyväksynyt menneisyyttään, ei voi hyväksyä tulevaisuuttaan.

        AV

        Haluatko selventää.. meni pikkuisen minulla yli hilseen.


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Yksi Jeesus niminen hemmo puhui 2000 vuotta sitten minusta jotain samaa kuin Sinä, Pikku-pirpana. "34. Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet." Vuorisaarnasta.

        "Matt. 6: 25. Jumalan huolenpito
        "Sen tähden minä sanon teille: älkää huolehtiko hengestänne, siitä mitä söisitte tai joisitte, älkää ruumiistanne, siitä millä sen vaatettaisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
        26. Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä, eivät ne leikkaa eivätkä kokoa varastoon, ja silti teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ja olettehan te paljon enemmän arvoisia kuin linnut!
        27. Kuka teistä voi murehtimalla lisätä elämänsä pituutta kyynäränkään vertaa?

        28. "Mitä te vaatetuksesta huolehditte! Katsokaa kedon kukkia, kuinka ne nousevat maasta: eivät ne näe vaivaa eivätkä kehrää.
        29. Minä sanon teille: edes Salomo kaikessa loistossaan ei ollut niin vaatetettu kuin mikä tahansa niistä.
        30. Kun Jumala näin pukee kedon ruohon, joka tänään kasvaa ja huomenna joutuu uuniin, niin tottahan hän teistä huolehtii, te vähäuskoiset!

        31. "Älkää siis murehtiko: 'Mitä me nyt syömme?' tai 'Mitä me juomme?' tai 'Mistä me saamme vaatteet?'
        32. Tätä kaikkea pakanat tavoittelevat. Teidän taivaallinen Isänne tietää kyllä, että te tarvitsette kaikkea tätä.
        33. Etsikää ennen kaikkea Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskasta tahtoaan, niin teille annetaan kaikki tämäkin.
        34. Älkää siis huolehtiko huomispäivästä, se pitää kyllä itsestään huolen. Kullekin päivälle riittävät sen omat murheet. "

        Saa olla onnellinen Jumalan lapsi ja kerran päästä taivaan kotiin!


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Pikku-pirpana: "Elämällä on vain se arvo, minkä sille itse antaa. Tässä hetkessä. Mitään muuta ei ole kuin se hetki, mitä elää juuri nyt. Mennyt on vain muistoja, kaiku ja tuleva on havekuvaa. Ne ovat olemattomuutta. Voi olla vain tässä hetkessä. Mielikuvissaan voi matkustaa ajassa ja paikassa eteen sekä taaksepäin. Mutta se ei ole olevaista. Siksi se on elämässä tärkeintä. Tämä hetki."

        Joku on sanonut, että historia on menneitä tulevaisuuksia. Jotkut ovat toteutuneet ja toiset eivät, mutta ne kaikki ovat menneisyyttä. Historia on menneisyyttä, tarinaa menneisyydestä ja sitä tutkiva tiede, joka yrittää esittää siitä tosi tietoa. En hyväksy väitettäsi siitä, että on vain tämä hetkiä, sillä olen opiskellut psykologiaa ja tulevaisuudentutkimusta. Nykyhetkessä menneisyys ja tulevaisuus on poikkeuksetta läsnä. Kanamme mukana menneisyyden muistojen viittaa. Rakkaitten ihmisten kohtaaminen menneisyydessä vaikuttaa nykyisyyteen. Suuntana meillä ole tulevaisuus, jota jotkut elävät kalentereissa, dösien aikatauluissa ja työaikatauluissa. Työssäkäyvä yksilö ei voi vain elää tässä päivässä, sillä työpanosta suunnataan tulevaisuuteen.

        Pari ajatusta.

        - ilman menneisyyttä ei ole tulevaisuutta (moni nyt itsestäänselvältä vaikuttava asia tulee näyttämään aivan toisenlaiselta vuosikymmenen kuluttua.)

        Historia:
        - ei ole menneisyyttä ja menneisyyden ihmistä, vaan kulloistakin nykypäivää ja tulevaisuutta varten

        - opettaa ymmärtämään ihmistä ja ihmisen toimintaa mutta myös omaa itseä ja paikkaa maailmassa.

        Ainakin henkilö- ja sukuhistoria kulkee jokaisen mukana syntymästä kuolemaan. Jännittäviä aikamatkoja voi tehdä vaikka sukututkimuksella. Ellei huvita tutkia omaa sukuaan, niin joihinkin vanhoihin käytäntöihin kannattaa paneutua. Voi selvitä ällistyttävän paljon asioita, joilla on merkitystä nykyhetkessä ja tulevaisuudessa.

        - Sheena


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvin kynäilty. Mutta jos kuolo sinut korjaa, niin et mene 6.9. Joensuuhun. Tai jos yliopisto joutuu terrori-iskun kohteeksi ja suljetaan. Tai alienien invaasio orjuuttaa kaikki suomalaiset... asteroidi tuhoaa maapallon .. sairastut vakavasti.. voitat lotossa miljoonia ja voitto lunastettava 6.9.

        Eli voit haaveilla ja suunitella tulevaa, mutta et voi elää sitä ennenkuin se on tämä hetki.

        Pikku-pirpana: "Eli voit haaveilla ja suunitella tulevaa, mutta et voi elää sitä ennenkuin se on tämä hetki."

        Väärin minusta. Elän sitä, että menen Joensuuhun ti 6.9. ja palaan Faijan luokse pe 23.9. ja lähden joko sunnuntaina tai maanantaina neljän viikon päästä takaisin Joensuuhun. Rakkaus Faijaan vaikuttaa siihen, että puutöitä Faijalle ja käyn hänen luonaan viikonloppuna. Tajunnassani kummittelee se, että syventävistä opinnoista pääaineessa minulla puuttuu kaksi tenttiä. Niistä toinen pitäisi suorittaa ilmeisesti lokakuussa jo ja ne molemmat tämän lukuvuoden aikana. Sivuaineet minulla on valmiina, mutta muisto niistä on jättänyt jälkensä ja olen oppinut näissä opinnoissa paljon. Nyt minulla on tulevaisuus pe 23.9. jolloin palaan Faijan luokse. Se nykyhetki tulevaisuudessa kestää yhden viikonlopun. Sitten taas olen Joensuussa takaisin.

        10 vuoden päästä minulla ilmeisesti serkkutapaaminen niin kuin oli la 13.8. Stadissa. Se on menneisyyttä, mutta samalla tulevaisuutta ja nykyhetkeä. Tänään tapasin serkkuni ohi mennen niin kuin 13.8. Olimme kaksi tuntia silloin Kampissa Rotterdamin terassilla ja nyt muistan kohtaamisen hyvin. Silloin se oli nykyhetkeä. Samoin muistan entisen nykyhetken ravintola Coman sisäterasilla, jossa söimme kolme tuntia. Menneisyys aikaisemmasta serkkutapaamista seuraa seuraavaan nykyhetkeen joskus 10 vuoden päähän. Kannamme menneisyttä mukanamme ja muistoja. Suuntaamme katsemme nykyhetkessä kohti tulevaisuutta. Nykyhetki on menneisyyttä pian ja täynnä menneitä tulevaisuuksia.


      • Anonyymi

        Mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä merkityksellisemmiksi muistot tulee. Erityisesti sen huomaa vanhojen ihmisten parissa.

        Usein viihdytän itseäni muistoilla lapsuudesta (niitä on valtavasti) ja vertailen silloisia tuntemuksiani tähän päivään. Joitain muistoja voi jakaa sukulaisten kesken. On paljon ikivanhoja asioita ja tapahtumia, joiden tarkoituksen ymmärtää vuosikymmenien jälkeen oikein tai ainakin uudesta näkökulmasta.

        - Sheena


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Pikku-pirpana: "Eli voit haaveilla ja suunitella tulevaa, mutta et voi elää sitä ennenkuin se on tämä hetki."

        Väärin minusta. Elän sitä, että menen Joensuuhun ti 6.9. ja palaan Faijan luokse pe 23.9. ja lähden joko sunnuntaina tai maanantaina neljän viikon päästä takaisin Joensuuhun. Rakkaus Faijaan vaikuttaa siihen, että puutöitä Faijalle ja käyn hänen luonaan viikonloppuna. Tajunnassani kummittelee se, että syventävistä opinnoista pääaineessa minulla puuttuu kaksi tenttiä. Niistä toinen pitäisi suorittaa ilmeisesti lokakuussa jo ja ne molemmat tämän lukuvuoden aikana. Sivuaineet minulla on valmiina, mutta muisto niistä on jättänyt jälkensä ja olen oppinut näissä opinnoissa paljon. Nyt minulla on tulevaisuus pe 23.9. jolloin palaan Faijan luokse. Se nykyhetki tulevaisuudessa kestää yhden viikonlopun. Sitten taas olen Joensuussa takaisin.

        10 vuoden päästä minulla ilmeisesti serkkutapaaminen niin kuin oli la 13.8. Stadissa. Se on menneisyyttä, mutta samalla tulevaisuutta ja nykyhetkeä. Tänään tapasin serkkuni ohi mennen niin kuin 13.8. Olimme kaksi tuntia silloin Kampissa Rotterdamin terassilla ja nyt muistan kohtaamisen hyvin. Silloin se oli nykyhetkeä. Samoin muistan entisen nykyhetken ravintola Coman sisäterasilla, jossa söimme kolme tuntia. Menneisyys aikaisemmasta serkkutapaamista seuraa seuraavaan nykyhetkeen joskus 10 vuoden päähän. Kannamme menneisyttä mukanamme ja muistoja. Suuntaamme katsemme nykyhetkessä kohti tulevaisuutta. Nykyhetki on menneisyyttä pian ja täynnä menneitä tulevaisuuksia.

        No vaikka sitten niin .. jos se sinulle on hyvä.
        Itse en piittaa menneistä tai tulevista. Minulla on tämä päivä tässä ja nyt. Tämä hetki, ja se passaa minulle paremmin kuin hyvin. Olemme siis erilaisia. Ajattelemme asioista eri tavalla ja meille merkitsee erilaiset asiat. Se on hyvä niin.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No vaikka sitten niin .. jos se sinulle on hyvä.
        Itse en piittaa menneistä tai tulevista. Minulla on tämä päivä tässä ja nyt. Tämä hetki, ja se passaa minulle paremmin kuin hyvin. Olemme siis erilaisia. Ajattelemme asioista eri tavalla ja meille merkitsee erilaiset asiat. Se on hyvä niin.

        Pikku-pirpana: "Itse en piittaa menneistä tai tulevista. Minulla on tämä päivä tässä ja nyt. Tämä hetki, ja se passaa minulle paremmin kuin hyvin. Olemme siis erilaisia."

        Opiskellessa ja työelämässä on pakko elää katse tulevaisuutta kohti. Se Jeesus puhui Vuorisaarnassa saamaa kuin sinä eli tässä päivässä ja nyt elämistä. Ei kannata hänen mielestää murehtia tulevaa. Jeesus on oikeassa, mutta siitä huolimatta minä huolehdin siitä, mitä söisin tänään/huomenna/viikon päästä ja mitä pukisin päälleni tulevaisuudessa.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Pikku-pirpana: "Itse en piittaa menneistä tai tulevista. Minulla on tämä päivä tässä ja nyt. Tämä hetki, ja se passaa minulle paremmin kuin hyvin. Olemme siis erilaisia."

        Opiskellessa ja työelämässä on pakko elää katse tulevaisuutta kohti. Se Jeesus puhui Vuorisaarnassa saamaa kuin sinä eli tässä päivässä ja nyt elämistä. Ei kannata hänen mielestää murehtia tulevaa. Jeesus on oikeassa, mutta siitä huolimatta minä huolehdin siitä, mitä söisin tänään/huomenna/viikon päästä ja mitä pukisin päälleni tulevaisuudessa.

        No ei ne asiat murehtimalla parane. Asioilla on tapana lutviutua.

        Toki.. on minulla kello herättämässä huomenna aamuviideltä töihinlähtöä varten.. mutta en minä sitä murehdi tai suunittele sen enempää. Huomisen töihinlähtö on sitten siinä nykyisyydessä. Työpäivä menee siinä nykyisyydessä. Työstä saan säälittävän korvauksen jolla sitten elän kaikki minulle suodut nykyisyydet. Mitä se sitten lieneekään.

        En tee pitkän tähtäimen suunitelmia, enkä sitoudu mihinkään. Lähinnä elän ja yritän nauttia siitä niin kauan kuin voin. Minulla ei ole tulevaisuutta ja menneisyys on vain muisto.

        En kaipaa menneisyyttä ja historiaa opiksi tai niin kuin minä sitä kutsuisin .. painolastiksi. Tämä hetki on se jossa haluan olla läsnä. Sillä elämä on yllättävän lyhyt aika. Ja se päättyy väjäämättömästi.


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Pikku-pirpana: "Itse en piittaa menneistä tai tulevista. Minulla on tämä päivä tässä ja nyt. Tämä hetki, ja se passaa minulle paremmin kuin hyvin. Olemme siis erilaisia."

        Opiskellessa ja työelämässä on pakko elää katse tulevaisuutta kohti. Se Jeesus puhui Vuorisaarnassa saamaa kuin sinä eli tässä päivässä ja nyt elämistä. Ei kannata hänen mielestää murehtia tulevaa. Jeesus on oikeassa, mutta siitä huolimatta minä huolehdin siitä, mitä söisin tänään/huomenna/viikon päästä ja mitä pukisin päälleni tulevaisuudessa.

        Suurelta osin tietysti eletään tätä hetkeä. Silti toimiva muisti on tärkeä osa toimivaa arkea: tätä hetkeä, menneisyyttä ja tulevaa. Vastauksena aloitukseen, tärkeintä on elämä itse, rakkaus ja tuo edellä mainittu toimiva muisti.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No ei ne asiat murehtimalla parane. Asioilla on tapana lutviutua.

        Toki.. on minulla kello herättämässä huomenna aamuviideltä töihinlähtöä varten.. mutta en minä sitä murehdi tai suunittele sen enempää. Huomisen töihinlähtö on sitten siinä nykyisyydessä. Työpäivä menee siinä nykyisyydessä. Työstä saan säälittävän korvauksen jolla sitten elän kaikki minulle suodut nykyisyydet. Mitä se sitten lieneekään.

        En tee pitkän tähtäimen suunitelmia, enkä sitoudu mihinkään. Lähinnä elän ja yritän nauttia siitä niin kauan kuin voin. Minulla ei ole tulevaisuutta ja menneisyys on vain muisto.

        En kaipaa menneisyyttä ja historiaa opiksi tai niin kuin minä sitä kutsuisin .. painolastiksi. Tämä hetki on se jossa haluan olla läsnä. Sillä elämä on yllättävän lyhyt aika. Ja se päättyy väjäämättömästi.

        Hienosti kuvattu 👍


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvin kynäilty. Mutta jos kuolo sinut korjaa, niin et mene 6.9. Joensuuhun. Tai jos yliopisto joutuu terrori-iskun kohteeksi ja suljetaan. Tai alienien invaasio orjuuttaa kaikki suomalaiset... asteroidi tuhoaa maapallon .. sairastut vakavasti.. voitat lotossa miljoonia ja voitto lunastettava 6.9.

        Eli voit haaveilla ja suunitella tulevaa, mutta et voi elää sitä ennenkuin se on tämä hetki.

        Pikku-pirpana: "Hyvin kynäilty. Mutta jos kuolo sinut korjaa, niin et mene 6.9. Joensuuhun. Tai jos yliopisto joutuu terrori-iskun kohteeksi ja suljetaan. Tai alienien invaasio orjuuttaa kaikki suomalaiset... asteroidi tuhoaa maapallon .. sairastut vakavasti.. voitat lotossa miljoonia ja voitto lunastettava 6.9.

        Eli voit haaveilla ja suunitella tulevaa, mutta et voi elää sitä ennenkuin se on tämä hetki."

        En menekkään Joensuuhun tiistaina 6.9. vaan maanantaina 5.9., joten se suunnitelma vaihtui. Elän nyt maanantaissa, jossa käyn syömässä Subwayssa kalkkuna-subin, joka on päivänleipä. Elän jo sitä patonkia. Tiistaista perjantaihin syön ilmeisesti kasviruokaa yliopistolla, sillä se on halvempaa. Siinäkin suunnitelma voi muuttua vähän, jos en tykkää siitä kasviruoasta, joka on tarjolla.

        Hyvää loppuviikkoa! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Pikku-pirpana: "Hyvin kynäilty. Mutta jos kuolo sinut korjaa, niin et mene 6.9. Joensuuhun. Tai jos yliopisto joutuu terrori-iskun kohteeksi ja suljetaan. Tai alienien invaasio orjuuttaa kaikki suomalaiset... asteroidi tuhoaa maapallon .. sairastut vakavasti.. voitat lotossa miljoonia ja voitto lunastettava 6.9.

        Eli voit haaveilla ja suunitella tulevaa, mutta et voi elää sitä ennenkuin se on tämä hetki."

        En menekkään Joensuuhun tiistaina 6.9. vaan maanantaina 5.9., joten se suunnitelma vaihtui. Elän nyt maanantaissa, jossa käyn syömässä Subwayssa kalkkuna-subin, joka on päivänleipä. Elän jo sitä patonkia. Tiistaista perjantaihin syön ilmeisesti kasviruokaa yliopistolla, sillä se on halvempaa. Siinäkin suunnitelma voi muuttua vähän, jos en tykkää siitä kasviruoasta, joka on tarjolla.

        Hyvää loppuviikkoa! :)

        Nautinnollista loppuviikkoa sinullekin. : )


    • Anonyymi

      Piti oikein miettiä, varmaan eri asiat eri elämäntilanteessa. Ihmismieli kun on muuttuvainen. Nuorempana kaverit olivat ihan ykkösjuttu. Varhaisessa miehuudessa monet naiset. 25 vuotiaana lapsi, äiti ja työ (huomaa järjestys). Huolenpito taloudesta jotta lapsella olisi normaali kasvualusta. 34 vuotiaana itsekeskeisyys ja omat nautinnot kaikkine paheineen kunnes taas paluu nuoruuden tärkeyteen nainen, ja siitä paluu taas lapsesta huolehtimiseen.

      Eri ajassa erilaiset asiat. Nyt mennään etusijalla tavoite huolehtien jälkikasvusta.
      Tässä ajassa tuo hyvin nukuttu yö on taulukossa aika korkealla hyvinvointia ajatellen, päivät venyvät usein 12 tuntisiksi.

      AV

      • Anonyymi

        Monet sanovatkin, ettei suomalaiset parisuhteet onnistu, koska lapsi laitetaan puolison/kumppanin edelle. Itse komppaan tätä ajatusta. Vanhempien parisuhde on perheen perusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet sanovatkin, ettei suomalaiset parisuhteet onnistu, koska lapsi laitetaan puolison/kumppanin edelle. Itse komppaan tätä ajatusta. Vanhempien parisuhde on perheen perusta.

        No meillä molemmat laittavat lapsen toista vanhempaa edelle tietyissä asioissa.
        Se ei häiritse koska molemmat ajattelevat samalla tavalla.
        Mitä tuo tarkoittaa? Ehkä sitä että naisen halutessa vapaa aikaa mies katsoo lasta tehden lapsen kanssa jotain kivaa yhdessä. Meidän tapauksessa itselleni jää enemmän vapaa aikaa olla yksin, joten muu elämä on sovitettavissa itseäni tyydyttävälle tasolle naisen henkilökohtaisista menoista huolimatta. Elämän helppous molemmille vaikka suhteessa on lapsi, kuorman jakaminen, taloudellisten asioiden yhteensovittamista jos siihen olisi tarve, elämän vakaus (löytyy apua kysymättä) ja turvallinen vakaa huominen.

        Jos joku nyt laittaa alle että mitenkäs se seksi, voin sanoa ettei se ole listan kärkipäässä.
        Onhan se maustetta ruoan päälle, ei itsetarkoitus.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        No meillä molemmat laittavat lapsen toista vanhempaa edelle tietyissä asioissa.
        Se ei häiritse koska molemmat ajattelevat samalla tavalla.
        Mitä tuo tarkoittaa? Ehkä sitä että naisen halutessa vapaa aikaa mies katsoo lasta tehden lapsen kanssa jotain kivaa yhdessä. Meidän tapauksessa itselleni jää enemmän vapaa aikaa olla yksin, joten muu elämä on sovitettavissa itseäni tyydyttävälle tasolle naisen henkilökohtaisista menoista huolimatta. Elämän helppous molemmille vaikka suhteessa on lapsi, kuorman jakaminen, taloudellisten asioiden yhteensovittamista jos siihen olisi tarve, elämän vakaus (löytyy apua kysymättä) ja turvallinen vakaa huominen.

        Jos joku nyt laittaa alle että mitenkäs se seksi, voin sanoa ettei se ole listan kärkipäässä.
        Onhan se maustetta ruoan päälle, ei itsetarkoitus.

        AV

        Kiitos näkemyksestä! Noita ratkaisuja perheessä taitaa olla monenlaisia. Kiitos sinulle yhden kertomisesta! :)


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Kiitos näkemyksestä! Noita ratkaisuja perheessä taitaa olla monenlaisia. Kiitos sinulle yhden kertomisesta! :)

        Sinkkuuden vapautta kaipaa jokainen jossain elämän vaiheessa. Kun se koetaan maksimaalisen kokemuksen kautta, kaipaakin vakituisia tärkeitä ihmisiä rinnalleen. Sellaisia jotka tuntevat sinut läpikotaisin, sellaisia jotka arvostelevat sinua, sellaisia jotka aidosti arvostavat (historia). Kaikesta kokemastani ja kokemuksistani huolimatta (joita on runsaasti myös sinkkuudesta) valitsin puolitien jossa on ne tärkeät ihmiset jotka tavallaan poistavat käytännössä sinkkuuden siviilisäädystä huolimatta.

        Joskus tällainen voi toimia, joskus ei.
        Nyt elämässä on sinkun elämä perheellisen rytmillä:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinkkuuden vapautta kaipaa jokainen jossain elämän vaiheessa. Kun se koetaan maksimaalisen kokemuksen kautta, kaipaakin vakituisia tärkeitä ihmisiä rinnalleen. Sellaisia jotka tuntevat sinut läpikotaisin, sellaisia jotka arvostelevat sinua, sellaisia jotka aidosti arvostavat (historia). Kaikesta kokemastani ja kokemuksistani huolimatta (joita on runsaasti myös sinkkuudesta) valitsin puolitien jossa on ne tärkeät ihmiset jotka tavallaan poistavat käytännössä sinkkuuden siviilisäädystä huolimatta.

        Joskus tällainen voi toimia, joskus ei.
        Nyt elämässä on sinkun elämä perheellisen rytmillä:)

        AV

        AV: "Sinkkuuden vapautta kaipaa jokainen jossain elämän vaiheessa. Kun se koetaan maksimaalisen kokemuksen kautta, kaipaakin vakituisia tärkeitä ihmisiä rinnalleen."

        Sinkkuudesta puuttuu vain se puoliso ja lapset - muut ihmiset kulkevat sinkun rinnalla - mahdolliset vanhemmat, sisarukset, ystävät, viranomaiset, puolitutut... Ne ystävät voivat ajaa kokonaisuutena sitä tarvetta puolisosta. Esimerkiksi minulla on naisystävä, jonka kanssa en seurustele ja muutama hyvä miespuolinen ystävä.


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        AV: "Sinkkuuden vapautta kaipaa jokainen jossain elämän vaiheessa. Kun se koetaan maksimaalisen kokemuksen kautta, kaipaakin vakituisia tärkeitä ihmisiä rinnalleen."

        Sinkkuudesta puuttuu vain se puoliso ja lapset - muut ihmiset kulkevat sinkun rinnalla - mahdolliset vanhemmat, sisarukset, ystävät, viranomaiset, puolitutut... Ne ystävät voivat ajaa kokonaisuutena sitä tarvetta puolisosta. Esimerkiksi minulla on naisystävä, jonka kanssa en seurustele ja muutama hyvä miespuolinen ystävä.

        Juu, tuosta yhtälöstä puuttuu vain se oleellisin. Tuskin ostat uusia housuja tai takkeja ystävillesi tai sisaruksille, maksaisit harrastukset ja viettäisit aikaa heidän kanssaan koko ajan ohjaten ja kontrolloiden 24 tuntia vuorokaudessa, tiedostaen että joku ihminen olisi täysin sinun vastuullasi? Hänen tulevaisuus ja ajatukset olisivat osin sinun tekojesi ja ajatusmaailmasi käsissä. Aikuisten puolikivojen kanssa elämä on toisenlaista, hyvin toisenlaista. Olet valinnut tosi helpon elämänmuodon jossa kukaan ei voi sanoa myöhemminkään olisitko elänyt tai tehnyt väärin. Elämän tyyli, teot ja odotukset ovat omissa käsissä ilman ulkopuolisia vaikutteita.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tuosta yhtälöstä puuttuu vain se oleellisin. Tuskin ostat uusia housuja tai takkeja ystävillesi tai sisaruksille, maksaisit harrastukset ja viettäisit aikaa heidän kanssaan koko ajan ohjaten ja kontrolloiden 24 tuntia vuorokaudessa, tiedostaen että joku ihminen olisi täysin sinun vastuullasi? Hänen tulevaisuus ja ajatukset olisivat osin sinun tekojesi ja ajatusmaailmasi käsissä. Aikuisten puolikivojen kanssa elämä on toisenlaista, hyvin toisenlaista. Olet valinnut tosi helpon elämänmuodon jossa kukaan ei voi sanoa myöhemminkään olisitko elänyt tai tehnyt väärin. Elämän tyyli, teot ja odotukset ovat omissa käsissä ilman ulkopuolisia vaikutteita.

        AV

        Kiitos mielenkiintoisesta näkemyksestä. Hyviä päiviä perheen kanssa toivottaa "onnellinen ja vapaa sinkku"! :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tuosta yhtälöstä puuttuu vain se oleellisin. Tuskin ostat uusia housuja tai takkeja ystävillesi tai sisaruksille, maksaisit harrastukset ja viettäisit aikaa heidän kanssaan koko ajan ohjaten ja kontrolloiden 24 tuntia vuorokaudessa, tiedostaen että joku ihminen olisi täysin sinun vastuullasi? Hänen tulevaisuus ja ajatukset olisivat osin sinun tekojesi ja ajatusmaailmasi käsissä. Aikuisten puolikivojen kanssa elämä on toisenlaista, hyvin toisenlaista. Olet valinnut tosi helpon elämänmuodon jossa kukaan ei voi sanoa myöhemminkään olisitko elänyt tai tehnyt väärin. Elämän tyyli, teot ja odotukset ovat omissa käsissä ilman ulkopuolisia vaikutteita.

        AV

        "puuttuu vain se oleellisin"

        Tarkoitat lapsia? Lapset ovat lainaa. Viimeistään kouluiästä heistä ei ole vastuussa 24/7. Toisaalta voi hoitaa jonkun toisen pieniä lapsia 24/7.

        Sana "kontrolli" pisti kirjoituksessasi pahasti silmään. Jossain vaiheessa sinäkin opit, että lapsella on oma ajatusmaailma ja tunne-elämä, etkä voi siihen voi kovin vaikuttaa. Ne eivät myöskään ole sinun vastuullasi.

        Yleensä äitejä syytetään lapsen kanssa hössöttämisestä ja lapsen asettamista jalustalle, mutta nyt syyttäisin sinua isänä hössöttämisestä. Pahimmillaan siitä voi seurata, että lapsi valitsee jatkossa ihan sinun kiusaksi kaiken toisin kuin haluaisit.

        Pientä lasta on helppo ohjata. Teini-ikäistä todella paljon vähemmän. Jos kuvaan tulee alkoholi, huumeet tai mielenterveysongelmia, se on todellinen haaste.

        Tiedoksesi, että monet ostavat kaikenlaista sisaruksilleen ja vanhemmilleen tilanteesta riippuen. Vanhemmatkin ostavat aikuisille lapsilleen. Kaikilla kun ei ole rahaa tuhrattavaksi ja he tarvitsevat todellista rahallista apua toimeentuloon. Ei vain rahaa uusin kivoihin mutta turhiin tavaroihin ja laitteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, tuosta yhtälöstä puuttuu vain se oleellisin. Tuskin ostat uusia housuja tai takkeja ystävillesi tai sisaruksille, maksaisit harrastukset ja viettäisit aikaa heidän kanssaan koko ajan ohjaten ja kontrolloiden 24 tuntia vuorokaudessa, tiedostaen että joku ihminen olisi täysin sinun vastuullasi? Hänen tulevaisuus ja ajatukset olisivat osin sinun tekojesi ja ajatusmaailmasi käsissä. Aikuisten puolikivojen kanssa elämä on toisenlaista, hyvin toisenlaista. Olet valinnut tosi helpon elämänmuodon jossa kukaan ei voi sanoa myöhemminkään olisitko elänyt tai tehnyt väärin. Elämän tyyli, teot ja odotukset ovat omissa käsissä ilman ulkopuolisia vaikutteita.

        AV

        "Aikuisten puolikivojen kanssa elämä on toisenlaista, hyvin toisenlaista. "

        Olipa ikävästi kirjoitettu. Lapsi oppii ja saa elämän eväät nimenomaan aikuisten sosiaalisista kontakteista ja kanssakäymisestä. Siitä miten aikuiset kohtelevat toisiaan, miten kantavat vastuuta kaikista ihmissuhteistaan, auttavat toisiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Aikuisten puolikivojen kanssa elämä on toisenlaista, hyvin toisenlaista. "

        Olipa ikävästi kirjoitettu. Lapsi oppii ja saa elämän eväät nimenomaan aikuisten sosiaalisista kontakteista ja kanssakäymisestä. Siitä miten aikuiset kohtelevat toisiaan, miten kantavat vastuuta kaikista ihmissuhteistaan, auttavat toisiaan.

        Niin lapset tekevät, oppivat vanhemmiltaan ja ympäristöltä.
        Mitä enemmän aikuisia on lapsen elämässä, sitä enemmän he oppivat myös erilaisuudesta.
        Lapset ovat välittömiä, avoimia. Tuota eivät kaikki aikuiset ole.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pöh, mitä vastauksia. Tietenkin rusinakiljun nauttiminen ja samalla palstailu on parasta, mitä ihmispolo voi tehdä/saavuttaa.

      Vakavasti, elon tiellä onnellisuuden syyt vaihtelevat. Reilu 20 vuotta sitten se oli tenavan syntyminen. Sen jälkeen on vaihdellut laidasta laitaan. Joskus jopa Berliinimunkin syöminen kahvin kanssa tuo lähes euforisen olon.

      Silloinkin olin erittäin onnellinen ja voittaja fiilis, kun kehoni toispuoleinen halvaus parani. En toki täyteen kuntoon tule koskaan ja olenkin alle 50 vuotias eläkeläinen.

      Mutta näillä mennään. Onneksi kuitenkin tienasin aikoinaan 50K€/vuosi, jonka mukaan eläke laskettiin.

      Nyt tosiaan on ennen niin huomaamattomatkin asiat elämässä ihan parasta. Ette voi uskoa, kuinka upeaa on esim. pyöräillä tai käydä kävelyllä.

      • Anonyymi

        Jokos siitä kiljusta syntyy muutakin kuin harmaata kuraa? 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokos siitä kiljusta syntyy muutakin kuin harmaata kuraa? 😁

        Ruskeaa se on. Jos malttaapi vielä kirkastaa, niin sehän on sitten rusinaviiniä. Mutta se olisi jo hifistelyä.


    • Rakkaus ja intohimo -kaikissa muodoistaan.

      Muiden vastauksia lukien ole ainoa, joka samoja asioita ajattelee tärkeinä.

    • Anonyymi

      Elämässä on parasta se että se loppuu.

    • Tilannekohtaista mutta viime viikolla raha ja eilen Burana. Viime viikolla maksoin exän sähkölaskun ja eilen annoin lapselle särkylääkkeen ja kuume alkoi helpottaa.

      Parasta elämässä on toivoa että ihmisillä olisi kaikki hyvin ja olisivat onnellisia ja toiseksi parasta on huomata että jos ei näin ole niin pystyy auttamaan toisia kohti parempaa elämää.

      • M184: "Parasta elämässä on toivoa että ihmisillä olisi kaikki hyvin ja olisivat onnellisia ja toiseksi parasta on huomata että jos ei näin ole niin pystyy auttamaan toisia kohti parempaa elämää."

        Tuo oli kivasti sanottu - ihmisillä kaikki hyvin ja olisivat onnellisia.

        Kysyin kolmelta japanilaiselta nuorelta naiselta - mitä tarvitaan onneen. Ensimmäinen vastasi kolme asiaa: perhe, raha ja ruoka. Toinen lisäsi: ystävät. Kolmas täydensi: kawaii.

        Kawaii (jap. かわいい tai jap. 可愛い) on japanilainen sana, joka tarkoittaa "rakastettavaa" (kiinalaisista merkeistä 可 ja 愛, mutta käännetään usein tarkoittamaan söpöä. Käyttö vaihtelee ja sillä voidaan kuvailla asioita koiranpennuista vaatteisiin.

        Perhe on siis tärkeä niin kuin raha onneen. Ehkä sushia tai jotain muuta ravitsevaa ruokaa syödessään on onnellinen. Ystävät ovat varsinkin nuorille tärkeä onnellisuuden lähde. Rakastettavana oleminen tuo suosiota yhteisössä. Söpö tyttö/nainen on suosittu ja samalla japanilaisten nuorten mielestä onnellinen rakastettuna?


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        M184: "Parasta elämässä on toivoa että ihmisillä olisi kaikki hyvin ja olisivat onnellisia ja toiseksi parasta on huomata että jos ei näin ole niin pystyy auttamaan toisia kohti parempaa elämää."

        Tuo oli kivasti sanottu - ihmisillä kaikki hyvin ja olisivat onnellisia.

        Kysyin kolmelta japanilaiselta nuorelta naiselta - mitä tarvitaan onneen. Ensimmäinen vastasi kolme asiaa: perhe, raha ja ruoka. Toinen lisäsi: ystävät. Kolmas täydensi: kawaii.

        Kawaii (jap. かわいい tai jap. 可愛い) on japanilainen sana, joka tarkoittaa "rakastettavaa" (kiinalaisista merkeistä 可 ja 愛, mutta käännetään usein tarkoittamaan söpöä. Käyttö vaihtelee ja sillä voidaan kuvailla asioita koiranpennuista vaatteisiin.

        Perhe on siis tärkeä niin kuin raha onneen. Ehkä sushia tai jotain muuta ravitsevaa ruokaa syödessään on onnellinen. Ystävät ovat varsinkin nuorille tärkeä onnellisuuden lähde. Rakastettavana oleminen tuo suosiota yhteisössä. Söpö tyttö/nainen on suosittu ja samalla japanilaisten nuorten mielestä onnellinen rakastettuna?

        Auttamisesta saa hyvää mieltä. Ei kannata miettiä mitä aikaisemmin tapahtui, tai mitä meni pieleen, kun asioita "käsiteltiin". Jätetään aikaisemmin tapahtuneet selän taakse ja katsotaan eteenpäin.


      • Anonyymi

        Se on rakkautta toivoa, että ihmisillä olisi kaikki hyvin. Samoin se, että hädän hetkellä voi auttaa, kauniisti sanottu 🌞


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on rakkautta toivoa, että ihmisillä olisi kaikki hyvin. Samoin se, että hädän hetkellä voi auttaa, kauniisti sanottu 🌞

        Anonyymi: "Se on rakkautta toivoa, että ihmisillä olisi kaikki hyvin. Samoin se, että hädän hetkellä voi auttaa, kauniisti sanottu 🌞"

        Rakkautta toivoa... Itse lisäisin vielä siihen uskon, sillä uskon Jumalaan.


    • Anonyymi

      Rakkaus lähimmäistä kohtaan, on edes toivoa, että hänellä menisi hyvin elämässä, mahdollisuus auttaa, tai osoittaa edes myötätuntoa. Koska emme elä omavaraistaloudessa, yhteiskunnassamme on välttämätön toimeen tulo oltava. Tulevaisuus ei näytä hyvältä, väliin putoavia tulee. Edes välttävä toimeentulo on perusedellytys, koska terveydenhoitokaan ei ole ilmaista. Ystävällisyys ja kauniit sanat ovat ilmaisia, niistä saa mielihyvää saaja sekä antaja.

      • Anonyymi: "Rakkaus lähimmäistä kohtaan, on edes toivoa, että hänellä menisi hyvin elämässä, mahdollisuus auttaa, tai osoittaa edes myötätuntoa. Koska emme elä omavaraistaloudessa, yhteiskunnassamme on välttämätön toimeen tulo oltava. Tulevaisuus ei näytä hyvältä, väliin putoavia tulee. Edes välttävä toimeentulo on perusedellytys, koska terveydenhoitokaan ei ole ilmaista. Ystävällisyys ja kauniit sanat ovat ilmaisia, niistä saa mielihyvää saaja sekä antaja."

        Olipa kauniisti kirjoittava anonyymi kerrankin! :) Tärkeintä elämässä on siis lähimmäisenrakkaus?


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Anonyymi: "Rakkaus lähimmäistä kohtaan, on edes toivoa, että hänellä menisi hyvin elämässä, mahdollisuus auttaa, tai osoittaa edes myötätuntoa. Koska emme elä omavaraistaloudessa, yhteiskunnassamme on välttämätön toimeen tulo oltava. Tulevaisuus ei näytä hyvältä, väliin putoavia tulee. Edes välttävä toimeentulo on perusedellytys, koska terveydenhoitokaan ei ole ilmaista. Ystävällisyys ja kauniit sanat ovat ilmaisia, niistä saa mielihyvää saaja sekä antaja."

        Olipa kauniisti kirjoittava anonyymi kerrankin! :) Tärkeintä elämässä on siis lähimmäisenrakkaus?

        Olen samaa mieltä kuin kirjoittaja, lähimmäisenrakkaus on tärkeintä.


    • Anonyymi

      No Elämännimi tietysti.

      • Anteeksi, nyt en ymmärtänyt mitä tarkoitit? Voisitko selventää?


    • Anonyymi

      näyyyää oikedin kuin joku hihhijutytu joku jutyu ha-hahaas ;

    • Anonyymi

      hyvä joo oikein sitten jos silmä muurautuu nukkuessa kiinni rähmästäkin :D

    • Anonyymi

      tuolllsinrn boi olls jo prloyysbss js hitbiömäiodyäkin jod lsiyyss lsiyyss bshinhodds joysin kdboboifryys dilmiiin js diyyrn kittbrlrr :F

    • Anonyymi

      takaperin kirjoitettu Jeesus nimi

    • Anonyymi

      Vaikea vastata. En tiedä. Aloituksen esimerkit erillisiä osa-alueita mutta ehkäpä kokonaisuus (ja sen ymmärtäminen?) selviää jossain vaiheessa? Kuoleman jälkeen? - cu-

    • Anonyymi

      Jos elämässä on parasta nukkuminen, miytä sxiyten

    • Anonyymi

      Elämässä ei ole mitään hyvää, kärsimysnäytelmää koko elämä ja olen nähnyt paljon, tai ehkä kuitenkin vapaus on parasta elämässä?

      • Shakespearella on näytelmässä Macbeth jotain seuraavanlaista tekstiä: "Elämän on vain kävelevä varjo, näyttelijä rukka, joka hetken riekkuu ja räyhää näyttämöllä. Sitten sitä ei enää kuulla. Se on tarina, idiootin kertoma, täynnä ääntä ja raivoa, tarkoitusta vailla."

        Minusta elämä on puolestaan Shakespearen vastateesinä: "Elämä on tanssiva liekki, hieno näyttelijä, joka hetken viivähtää riemuiten näyttämöllä. Sitten siitä kuullaan jälleen uudella sukupolvella. Elämä on tarina, fiksun kertomaa, täynnä iloa ja ääntä, tarkoittaen kaikkea!"

        Katsokaa alkuperäistä Shakespeare, jos haluat saada alkuperäisen tekstin. Alkuperäinen alkaa "Life is but a walking shadow...". Siis näytelmästä "Macbeth".


    • Anonyymi

      Kela ja päihteet

    • Anonyymi

      oksentaminen onkin elimistön hyvä merkki toiminnoista sinänsä, jos oksentaa vähän niin juurikin.

    • Matti Nykäsen kommenttia "elämä on ihmisen parasta aikaa" mukaellen parasta elämässä on elämä itse. Se, että tällä planeetalla on ylipäätään elämää, kasveja, eläimiä, lintuja, hyönteisiä ja ihmisiä.

      Parasta on myös elämän pienet yksityiskohdat mitä löytyy esim. luonnosta kuten auringon välke lehdillä, perhoset kukilla tai talon seinustoilla, syksyn hämärtyvät illat, kun aurinko paistaa ruskan värjäämien puiden lomitse, kun sadepisarat kimmaltelevat lehdillä, kun auringon säteet välkkyvät veden pinnalla, kun luonto tuoksuu sateen jälkeen, kun tähdet näkyvät pimeällä taivaalla tai kun ensimmäisen kerran näet revontulet.

      Lapset voivat myös olla hieno asia elämässä (joskus myös ei niin hieno, jos suututtaa ja uuvuttaa, kun lapset voivat saada aikaan myös paljon sotkua ja päähänsä kaikenlaisia tempauksia). Itselläni ei ole lapsia, mutta siskolla on yksi. Välillä on hienoa nähdä miten siskon tyttö innostuu niin pienistä asioista ja kaikki on ihmeellistä. Riemunkiljahdukset, kun hänelle heitetään palloa, tanssiminen ja laulaminen. Ulkona olevat hyönteiset ja kasvit. Kaikki on ihmeellistä. Mutta välillä taas en taas ihan aina jaksaisi leikkiä hänen kanssaan tai keinutta keinutuolissa ja antaa hurjia vauhteja. Lapsilla voi olla välillä myös rajattomasti energiaa ja siskon tytöllä sitä tuntuu olevan, paikoillaan ei aina maltettaisi olla muutamaa minuuttia tai sekuntia kauempaa.

      Hyvät yönet voivat olla myös hieno asia. Ja ainakin tärkeä jo aivojenkin kannalta. Tämä on myös osa terveyttä mikä on myös tärkeää.

      Rakkaus, koska ilman rakkautta eivät kasvitkaan kasvaisi. Esim.ruukku-ja puutarhatkasvit tarvitsevat lempeää ja hyvää hoitoa ja ihmisen rakastavaa kättä kukoistaakseen hyvin (myös valoa ja vettä). Samoin ihmiset tarvitsevat lempeyttä ja ystävällisyyttä ja kuulluksi tulemista, jo ihan pikkulapsi.

      Mulle tärkeitä asioita ovat myös mieluinen musiikki ja elokuvat ja se ettei elä omaa elämäänsä muiden mukaan tai ei ainakaan liikaa elä.

      • Tämä oli monipuolinen hieno vastaus aiheiseen. Kiitos sinulle siitä ja hyvää syyskuun alkua! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Tämä oli monipuolinen hieno vastaus aiheiseen. Kiitos sinulle siitä ja hyvää syyskuun alkua! :)

        Samoin hyvää syyskuuta =)


    • Anonyymi

      Elämässä parasta on taistelu, ja raamatussa parasta on, kun jumala mattopommittaa maailmanlopussa ihmiskuntaa kiertoradalta.

    • Anonyymi

      hassuq cähänkin jooh, kun jos mä lämmitän jalkaa joka rikki niiin käsien lämmöllä lämmittäää

    • Anonyymi

      kyllä käsillä voi lämmmittääjalkaa mutta voi olla tyttöjen mielestäkin aika hassua siis voi lämmittää käsillä jos kuumat kädet jalkaakin, eli lämmittää käsillä

    • Anonyymi

      Tämä on ainakin palstan paras aloitus :)

      • Anonyymi: "Tämä on ainakin palstan paras aloitus :) "

        Kiitos. Ehkä tällä hetkellä parhaimmasta päästä, mutta tuskin kaikkien aikojen paras aloitus sinkut-palstalla?


      • Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Anonyymi: "Tämä on ainakin palstan paras aloitus :) "

        Kiitos. Ehkä tällä hetkellä parhaimmasta päästä, mutta tuskin kaikkien aikojen paras aloitus sinkut-palstalla?

        Sanotaan, että kaikkien minun aikojen paras. Olen palstalla pyörinyt vuoden tai vähän päälle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaan, että kaikkien minun aikojen paras. Olen palstalla pyörinyt vuoden tai vähän päälle.

        Anonyymi: "Sanotaan, että kaikkien minun aikojen paras. Olen palstalla pyörinyt vuoden tai vähän päälle."

        Saanen kysyä - mikä siitä sinun pielestä tekee parhaan? Minulla on sellainen kuva, että muutama vuosi sitten joku teki paremman aloituksen. Niitä saattaa olla jopa useita parempia.


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Anonyymi: "Sanotaan, että kaikkien minun aikojen paras. Olen palstalla pyörinyt vuoden tai vähän päälle."

        Saanen kysyä - mikä siitä sinun pielestä tekee parhaan? Minulla on sellainen kuva, että muutama vuosi sitten joku teki paremman aloituksen. Niitä saattaa olla jopa useita parempia.

        Korjaan: "Saanen kysyä - mikä siitä sinun MIELESTÄ tekee parhaan?


    • Anonyymi

      Rakkaus, vanhemmuus, perhe ja mulla on ne kaikki❤️

      • Anonyymi: "Rakkaus, vanhemmuus, perhe ja mulla on ne kaikki❤️"

        Onneksi olkoon sinne - sulla on kaikki parhaana pitämäsi asiat! Onnea rakkauteen, vanhemmuuteen ja perhe-elämään! :)


    • Anonyymi

      Kun vaan saisikin nukuttu ja ilman kummallisia unia jotka jättää sekavan pöhnäisen olon😔

    • Anonyymi

      Matt: 6:24Jumalanvoiman tunnustus on yhtäkuin Rakkaus.

    • Anonyymi

      Jos vietät syntymäpäiviä se tarkoittaas etytä iloitset vanhuudest.

    • Anonyymi

      Jos vanheneminen on iloisin asia elämässä eli viettää syntymäpäiviä, vai jos sitten toisaalta viettää että on vieläkin selviytynyt hengissä.

      Harmittaa vähän kun suosikkisarjojani tuo Selviytyjät en jaksanut katsoa loppuun Selviytyjät suomi tuota ensimmäisen kilpalijan tipahtamista joku HEidi.

      Uniukko eli Hiekkamies vei nukkumaan en jaksanut valvoa loppuun asti jaksoa.

    • Anonyymi

      tervaksen tuoksuinen kytevä leirinuotio, nokipannukahvin ja hyvän viskin maku kielen päällä ja ajokoiran lähtöriipaisu kuuraisen niityn takana.

    • Anonyymi

      Fiilis jonka saa vain jauhojengissä.

    • Usko.Toivo.Rakkaus. teologisessa tiedekunnassa ja kirkon omassa pappiskoulutuksessa sain silmät suun täyteen psykologismia, joka näyttää edelleen olevan muodissa kirkossa, ja on ollut jo kuusikymmentä vuotta.

      Oli paljon hyvin KAAVAMAISTA sielunhoitoa, joka oli todellisuudessa silkkaa psykologistista terapiaharjoittelua. Varsin iljettävää, kun siinä terapeutti asettaa itsensä hoidettavan yläpuolelle, ja lausuu välillä: "Sinä siis tunnet niin ja niin." Pääpaino sanoilla 'siis' ja 'tunnet' tai 'sinusta siis tuntuu'. Tai sama asia muilla sanoin ilmaistuna.

      Olin jo ajatellut, etten lausu maneereistasi mitään, mutta olen ollut havaitsevinani, että olet liukunut enemmän ja enemmän pitämään itseäsi terapeuttina, joka manipuloi potilastaan ja asettaa itsensä potilaan yläpuolelle tekemällä itsensä vaatimattomaksi, mutta esiintymällä 'ajatuksien kokoajana'.

      Suoraan sanoen, en pidä ottamastasi roolista. En ole psykologistin manipuloitavana, vaan selitän asioita luonnontieteellisesti. Psykologisti luulee, että se on jokin asenne, joka johtuu ympäristötekijöistä. 🌹👀

      • kynä..mi: "Suoraan sanoen, en pidä ottamastasi roolista. En ole psykologistin manipuloitavana, vaan selitän asioita luonnontieteellisesti. Psykologisti luulee, että se on jokin asenne, joka johtuu ympäristötekijöistä. 🌹👀"

        En yritä ottaa psykologin roolia täällä, vaikka olen opiskellut psykologiaa. Teologiaa olen vain yhden kurssin suorittanut, joten en ole perillä näkemyksestäsi kirkon sielunhoidosta. Roolini, jonka täällä olen ottanut, on keskustelun ylläpitämistä. Haluan pitää tätä aihetta pinnalla täällä, joten kommentoin eri ihmisten kirjoituksiin omasta mielestä sopivilla kirjoituksilla.

        Esimerkiksi ""Anonyymi: "Rakkaus, vanhemmuus, perhe ja mulla on ne kaikki❤️"

        Onneksi olkoon sinne - sulla on kaikki parhaana pitämäsi asiat! Onnea rakkauteen, vanhemmuuteen ja perhe-elämään! :)"" tämä on vain kommentointia ja myötäelämistä. Onnittelen siitä, että tällä henkilöllä on elämän perusasiat kunnossa! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        kynä..mi: "Suoraan sanoen, en pidä ottamastasi roolista. En ole psykologistin manipuloitavana, vaan selitän asioita luonnontieteellisesti. Psykologisti luulee, että se on jokin asenne, joka johtuu ympäristötekijöistä. 🌹👀"

        En yritä ottaa psykologin roolia täällä, vaikka olen opiskellut psykologiaa. Teologiaa olen vain yhden kurssin suorittanut, joten en ole perillä näkemyksestäsi kirkon sielunhoidosta. Roolini, jonka täällä olen ottanut, on keskustelun ylläpitämistä. Haluan pitää tätä aihetta pinnalla täällä, joten kommentoin eri ihmisten kirjoituksiin omasta mielestä sopivilla kirjoituksilla.

        Esimerkiksi ""Anonyymi: "Rakkaus, vanhemmuus, perhe ja mulla on ne kaikki❤️"

        Onneksi olkoon sinne - sulla on kaikki parhaana pitämäsi asiat! Onnea rakkauteen, vanhemmuuteen ja perhe-elämään! :)"" tämä on vain kommentointia ja myötäelämistä. Onnittelen siitä, että tällä henkilöllä on elämän perusasiat kunnossa! :)

        "En yritä ottaa psykologin roolia täällä, vaikka olen opiskellut psykologiaa."

        En ole väittänyt, että roolinotto on tietoista. Ihmisen alitajunta ja automaattinen käyttäytyminen on monin monin verroin suurempi kuin tietoinen. Olen ollut huomaavinani, että psykologistitkin usein luulevat sitä vain pieneksi osa-alueeksi. Ulkopuoliselle se kuitenkin saattaa paistaa läpi kuin Naantalin aurinko. 🌹👀


    • Anonyymi

      Että on oma reviiri, ei kenenkään käskettävänä, jos ei mitenkään jumaloitunakaan. Että on sen verran kaikkea että on tyytyväinen. Tavallinen, rauhallinen olo, ei ahdistusta, hätää tai pelkoa.

    • Anonyymi

      Tulihan ne sieltä. Tai toisin, jos menetät terveytesi, sitten tiedät. Ei tarvitse kysellä.

      • Kun on menettänyt terveytensä, sellainenkin, joka on muuten halunnut elää, ei enää halua. Olin kirkossa paljon vanhusten kanssa tekemisissä. Tavallisin lause oli: "Kunpa jo pääsisin täältä pois." Siis ei kukaan sanonut 'sinne' vaan 'täältä pois'. Vanhuksista melkein kaikki ovat menettäneet terveytensä, moni muukin. 🌹👀


      • Anonyymi

        Jos olisi täysin terve mutta joutuisi olemaan lukittuna tyhjässä huoneessa tai muuta vastaavaa, tuskin se terveys tuntuisi niin merkitykselliseltä silloin. Henkilö saattaisi sanoa että vapaus on tärkeintä. Terveys mahdollistaa tietyt asiat, eikö ne asiat silloin ole sitä parasta antia, ei se itse terveys?


    • Anonyymi

      Parasta elämässä on se että se loppuu. Kuolema on siis paras asia mitä on olemassa minulle ja sitä odotan innolla.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2281
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      121
      1673
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      13
      743
    Aihe