Vapaamuurarius = Nouseva Baabel

ApostolinenSrk

ENSIMMÄINEN MOOSEKSEN KIRJA, GENESIS 11:4. Ja he sanoivat: "Tulkaa, rakentakaamme itsellemme kaupunki ja torni, jonka huippu ulottuu taivaaseen, ja tehkäämme itsellemme nimi, ettemme hajaantuisi yli kaiken maan".

Yritys päästä Jumalan asemaan ihmisvoimin...

6. Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.

Yksi raha yksi kieli yksi uskonto koko maailmaan. Mihin viittaa "ensimmäinen yritys"? Siihen että on tuleva toinen.

Vapaamuurariuden päämäärä.
"Vapaamuurariuden päämääränä on yhdistää koko maailma yhden ja saman opin alaisuuteen, joka opettaa ihmisten välistä veljeyttä, opettaa että Jumala on kaikkien Isä, ja että sielu on kuolematon. Vapaamuurarit pyrkivät muuttamaan maailmaa, koska he uskovat, että muut elävät hengellisessä pimeydessä, mutta he itse elävät Totuudessa. He muodostavat 'Pyhän Rakennuksen' eli hengellisen temppelin ja Pyhän Valtakunnan jonka tehtävänä on poistaa 'pimeys' eli taikausko, erehdykset ja hengellinen alistaminen. Pohjimmaltaan tämä merkitsee pyrkimystä hävittää vähitellen kaikki muut uskonnot ja ideologiat."

"Se Ylin Olento, Jumala, johon vapaamuurarin tulee uskoa, voi kuitenkin olla mikä hyvänsä. Keneltäkään ei kysytä, mihin jumalaan hän uskoo. Vaikka kristinuskoa tunnustavan vapaamuurarin vihkimysrituaaleissa alttarilla on Raamattu, niin buddhalaisen, hindun tai muslimin kohdalla siinä on heidän pyhät kirjoituksensa. Vapaamuurarius korostaa, että Jumala on kaikkien ihmisten Isä, riippumatta uskonkäsityksistä. Tämän kanssa johdonmukaisesti kielletään, että Raamattu olisi Jumalan erityinen ilmoitus ihmiskunnalle. Jumala siis hyväksyisi jokaisen uskonnon tunnustajan, olipa sitten kyseessä Jeesukseen, Buddhaan tai Krisnaan uskova."

2

319

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No, ainakin Hän kuulemma antaa aurinkonsa paistaa niin pahoille kuin hyvillekin ja sataa, niin vanhurskaille kuin väärillekin. Siitä, miten Hän suhtautuu Vapaamuurareihin, en ole kuullut aikaisemmin. - Sivumennen sanottuna ,Vapaamuurarius kai sai tavallaan alkunsa Keskiajan kirkonrakentajista, jotka kiertelivät ympäri silloista Eurooppaa rakentamassa temppeleitä eli kirkkoja. Kyllähän ne tosin tuon ajan jälkeen ovat tainneet olla kaikkea muuta kuin leipänsä perässä kulkevia ammattimiehiä laastikauhoineen.

• kosmopolla

Niin sen pitää ollakin - kaikki täällä ollaan samassa veneessä ja loppupelissä uskonto, mitä kukin tunnustaa ei merkkaa mitään. Ja eikös se ihmisten välinen veljeyskin ole ihan kannatettava ideologia? Lähetysopista on seurannut vain muiden kansojen alistamista ja kulttuurisovinismia.

Jokainen uskonto on saman puun oksa ja omassa viitekehyksessään ainutlaatuinen. Se että kristitty sanoo muita uskontoja vääriksi on sama kuin että äitienpäivänä julistetaan "meidän äitiä" maailman parhaaksi äidiksi. Näinhän se lapselle tietysti onkin, mutta aikuiseksi kasvettuaan tajuaa, että äitiys sinänsä on se kova juttu. Siis: juuristaan saa olla ylpeä, muttei yleistää omia kokemuksiaan. Tämä pätee niin uskontoon kuin mihin muuhun tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4671
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      505
      2466
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      2011
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      1949
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1596
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1505
    7. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      12
      1306
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      103
      1003
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      124
      852
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      849
    Aihe