Revolverit roikkuun ensihoitajien vyötärölle

Anonyymi

Kun hoitajalakko ulottuu myös teho-osastolle silloin ei liikenteessä pahastiloukkaantunutta kannata kiikuttaan mihinkään.
Siksi ensihoitajat pitää varustaa varmatoimisella rullarevolverilla, jolloin siellä paikanpäällä annetaan jo nappi otsaan.

Samoin monien vanhustenkohdalla joudutaan toimiinsamoin, kuten myös sydänvaivaisten kanssa.
Nappi heti otsaan, ettei tarvitse turhaan kärsiä kun Tehohoidossa on sammutettu valot.
No, sähköä säästyy.

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Teho-osastojen lakkouhat ovat uhittelua, joskin aiheellista sellaista. Tuletpa näkemään, että uhat eivät toteudu, sillä vastaava määrä korvaavaa ammattitaitoista työvoimaa paikkaa tämän ongelman. Teho-osasto tulee jatkossakin rauhan aikana toimimaan maassamme kansaisvälisesti vertaillen kiitettävästi. Force majoure -tilanteet, joita niitäkin vielä tulee lukuisia lähimmän tuhannen vuoden kuluessa, ovat oma lukunsa. Silloin ei mikään yhteiskunnan mahdollistama hoiva ole riittävä.

      • Anonyymi

        Sitä kysyn, että mistä se vastaava korvaava työntekijät otetaan teholle?
        Siellä kun sitä osaamistatarvitaan tavallista enemmän ja pitkätyökokemus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitä kysyn, että mistä se vastaava korvaava työntekijät otetaan teholle?
        Siellä kun sitä osaamistatarvitaan tavallista enemmän ja pitkätyökokemus.

        Minäpä kerron. Vaikka terveydenhuollon keskiasteen saanut henkilöstö onkin ollut palkka- ja etuisuuskuopassa, mitä Sipilän aika lisäsi, on se osa ihmistä enemmän kuin inhimillistä; he ovat kouluttautuneet alalle paljolti eettisistä syistä. Se henkilöstö joka kohtaa teho-osastolla asiakkaan, yksikin heistä, on jo lähtökohtaisesti tärkeämpi ihminen yhteiskunnallemme kuin keskivertopoliitikko. HE hoitavat teho-osaston rutiinit yhdessä sijaisten kanssa, sattui mitä ikinä tapahtui.

        Miksi niin moni taitavista sairaanhoitajistamme siirtyy muualle, pääosin Norjaan ? Kyse ei todellakaan oli pelkästä palkkaerosta. Suurempi syy on sairaaloiden ja hoitolaitosten sisäinen arvostuksen puute heidän vastuullista työtään kohtaan. Kuulostaa pikkuvialta, mutta kun sillä on perinteet yhtäältä koulukiusaamisessa, toisaalta pomotusrakenteisessa kuntain, firmojen ja valtionyhtiöhoidossa yrityksissä. Kyse ole pikkuviasta vaan syövästä, hyvinvointiamme nakertavasta syövästä.


    • Anonyymi

      Kommunisti tyyliset Ayjohtajat on raakoja. Nähtiin lasten -koululaisten ruoka lakoissakin, ei ruokaa lapsille vaikka monilla koulu ym kerho ruoka päivän tärkein ateria. Iyse kommunistimaissa sitten ei ole ihmishengellä arvoa, jota Ayliitot jäljittelee. Ilmankos Ayliittoihin onkin pesiytynyt kommunisteja, heillä yhä näyttää mistä se kanan pissa tulee.

      • Anonyymi

        Ai että, persumajurilla tulee nyt sekavia horinoita ja pankkolängvitsin kukkasia. Koululaisten ruokalakko, kanan pissa. Ja Suomikin on näköjään ay-liikkeen johtama kommunistivaltio.

        Menivätkö suunnitelmasi lähteä sen henkilökuntasi kanssa ruokkimaan nälkiintyneitä lapsia ihan reisille? Salmonellaako olisit tarjoillut heille lounaaksi?

        Ullakkosi kaipaa nyt rajua tuuletusta!


      • Ei asiat noin ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai että, persumajurilla tulee nyt sekavia horinoita ja pankkolängvitsin kukkasia. Koululaisten ruokalakko, kanan pissa. Ja Suomikin on näköjään ay-liikkeen johtama kommunistivaltio.

        Menivätkö suunnitelmasi lähteä sen henkilökuntasi kanssa ruokkimaan nälkiintyneitä lapsia ihan reisille? Salmonellaako olisit tarjoillut heille lounaaksi?

        Ullakkosi kaipaa nyt rajua tuuletusta!

        Li Andersson sanoi "meidän lakko"

        https://www.is.fi/politiikka/art-2000005872958.html


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Saiskohan siitä myös jonkinlaisen leffan tehtyä. "Hoito pulassa, kuolema vaanii teholla".

      • Anonyymi

        Jep. Elokuvan supersankarina itse hapsumatolla kiitelevä persumajuri. Persumajurin salainen ase lakkoilevia hoitajia sekä ay-johtajia kohtaan olisivat hänen itse viljelemänsä Noplesse-perunat, joita keittämättöminä pudottelisi hapsumatoltaan kuin täsmäpommeja näiden perivihollistensa, kommunistien niskaan.


      • Vitsi vitsinä ja sormi pois perseestä !

        Ne henkilöt, jotka vastaavat sinunkin hengestäsi jos apua tarvitset, he ovat sankareita jo eläessään, jokainen heistä. Olen perannut tähän ikää monen merkkisiä kaloja. Jos avun tarvis on, lupaan avata sinut ja ehjäyttää parhaan tietämykseni mukaan. Jos sitten ryssin siinä liikussa, olen valmis anteeksipyyntöön ja alentamaan taksan puoleen perikuntasi maksettavaksi.


        Jos nyt palataan arkeen ja realiteetteihin, kyllä me suomalaiset selviämme kylmästäkin talvesta. Ennen oli talkoohenki, sitten siirryttiin yhteiskunnan ylläpitämään perushyvinvointiin, mutta voi olla, että kohta, piankin, tarvitsemme meille kansakuntana niin tyypillistä yhteisöllisyyttä. Minä Anarkistimartti uskon, että juuri yhteisöllisyys on se voima ja tuki, minkä vahvalla nojalla selviämme kansakuntana pahimmistakin koitoksista, ei anarkismilla, vaan kansamme kattavalla samaan hiileen puhaltamisella.

        Me olemme me, siis me suomalaiset, paitsi ehkä anarkistimartti joka ei hyväksy johtajuutta eikä valtionrajoja, mutta kuitenkin: Voi että, mitäpä taas yliminäni kirjoitti, voi että.


      • Anonyymi
        Aragoni kirjoitti:

        Vitsi vitsinä ja sormi pois perseestä !

        Ne henkilöt, jotka vastaavat sinunkin hengestäsi jos apua tarvitset, he ovat sankareita jo eläessään, jokainen heistä. Olen perannut tähän ikää monen merkkisiä kaloja. Jos avun tarvis on, lupaan avata sinut ja ehjäyttää parhaan tietämykseni mukaan. Jos sitten ryssin siinä liikussa, olen valmis anteeksipyyntöön ja alentamaan taksan puoleen perikuntasi maksettavaksi.


        Jos nyt palataan arkeen ja realiteetteihin, kyllä me suomalaiset selviämme kylmästäkin talvesta. Ennen oli talkoohenki, sitten siirryttiin yhteiskunnan ylläpitämään perushyvinvointiin, mutta voi olla, että kohta, piankin, tarvitsemme meille kansakuntana niin tyypillistä yhteisöllisyyttä. Minä Anarkistimartti uskon, että juuri yhteisöllisyys on se voima ja tuki, minkä vahvalla nojalla selviämme kansakuntana pahimmistakin koitoksista, ei anarkismilla, vaan kansamme kattavalla samaan hiileen puhaltamisella.

        Me olemme me, siis me suomalaiset, paitsi ehkä anarkistimartti joka ei hyväksy johtajuutta eikä valtionrajoja, mutta kuitenkin: Voi että, mitäpä taas yliminäni kirjoitti, voi että.

        On pelkästään hyvä asia Martti, että sinä teroitat näille minä itse-tyypeille, kuinka merkityksellinen asia on yhteisöllisyys. Kun se mammona onkin kovin katoavaista sorttia, niin mitä ihmiselle silloin jää, jos on eriytynyt omaan pieneen umpioonsa ja kaikki menee? Silloin se yhteisöllisyys on se pelastava turva, joka estää minä itse-tyypin esim. talvella jäätymästä hengiltä.

        Tämä 2000-luku tähän mennessä ollut melkoisen porvarillista politiikkaa, jossa Kokoomus on saanut sanomaansa vietyä eteenpäin kannustaen ihmisiä olemaan "itsellisiä". En tiedä, onko se ollut varsinainen tarkoitus vai ovatko ihmiset ymmärtäneet Kokoomuksen viestin olemaan itsekkäitä? Miksi sitten työntekijöiltä vaaditaan aina palkkamalttia, mutta suurituloisille pitäisi olla veroalea sun muuta kivaa? Tuloerot kasvavat, hyvinvointiyhteiskuntaa jyrsitään rotan lailla ja kansa jakaantuu. Kuljemme perse edellä puuhun sitä kehitystä vastaan, millä tämä yhteiskunta sotien jälkeen rakennettiin. Yhteisöllisyydellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On pelkästään hyvä asia Martti, että sinä teroitat näille minä itse-tyypeille, kuinka merkityksellinen asia on yhteisöllisyys. Kun se mammona onkin kovin katoavaista sorttia, niin mitä ihmiselle silloin jää, jos on eriytynyt omaan pieneen umpioonsa ja kaikki menee? Silloin se yhteisöllisyys on se pelastava turva, joka estää minä itse-tyypin esim. talvella jäätymästä hengiltä.

        Tämä 2000-luku tähän mennessä ollut melkoisen porvarillista politiikkaa, jossa Kokoomus on saanut sanomaansa vietyä eteenpäin kannustaen ihmisiä olemaan "itsellisiä". En tiedä, onko se ollut varsinainen tarkoitus vai ovatko ihmiset ymmärtäneet Kokoomuksen viestin olemaan itsekkäitä? Miksi sitten työntekijöiltä vaaditaan aina palkkamalttia, mutta suurituloisille pitäisi olla veroalea sun muuta kivaa? Tuloerot kasvavat, hyvinvointiyhteiskuntaa jyrsitään rotan lailla ja kansa jakaantuu. Kuljemme perse edellä puuhun sitä kehitystä vastaan, millä tämä yhteiskunta sotien jälkeen rakennettiin. Yhteisöllisyydellä.

        Näinhän se on kuin kirjoitit.


    • Anonyymi

      Kyllä se oikeestihirvittä jos kävisi siten, että täysinäinen koulubussi joutuisi pahempaankolariin ja tehopotilaita olisi runsaasti.
      Mihin nämä lapset ja nuoret vietäisiin?

      Lakko-oikeus on koskematon, mutta entä oikeus elämään?

      • Anonyymi

        Milla.Magia hirteen pienin mitä tehdään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Milla.Magia hirteen pienin mitä tehdään.

        Jos sota tulee helpompi laittaa nämä pukikit järjestykseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sota tulee helpompi laittaa nämä pukikit järjestykseen.

        Persut loikkaisivat siis Putinin joukkoihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut loikkaisivat siis Putinin joukkoihin?

        Putini tyylinen lakko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putini tyylinen lakko.

        Minkäslainen se sellainen lakko on? Kaikki osallistujat pudotetaan korkealta ikkunoista alas tai myrkytetään?

        YTK-pelle vastustaa työntekijöiden lakko-oikeutta, koska hän itse ei saa lakkokorvausta halpuuttaessaan oman työttömyysturvansa.


    • Anonyymi

      Vasurit ja vihreät saisi lakkauttaa, maanhaitat.

      • Anonyymi

        Hyvin persumainen kommentti.


    • Anonyymi

      Lakkoilun hyväksyn en kuitenkaan teho-osastolla.
      Siinä menee raja ja sitä rajaa ei ole syytä ylittää.

      Muuten työtaistelu kääntyy itseään vastaan ja ihmiset alkavat katsoa karsaasti, lakkoilua.

      • Anonyymi

        Totta turiset. Toivottavasti tämä asia on pelkästään Tehyn ja Superin nosto korostaa ongelmien merkitystä eikä pelkkä jääräpäisten yliampuva veto. Mitään työtaisteluja ei pidä ulottaa rinnakkain ihmishenkien kanssa. Silti työnantajaosapuolen sekä rahoittavan tahon että myös poliittisten päättäjien on syytä ottaa nyt viimestään työrukkaset kouriinsa ja alkaa miettimään, millä ihmeen ilveellä hoitajapula sekä palkkakysymykset hoidettaisiin. Edellisen hallituksen leikkaukset jyrkensivät vaan jo ennestään huonoa kehitystä. Nykyinen hallitus taas ei ehdi oman jäljellä olevan toimikautensa aikana suuria kummia tekemään asian suhteen. Terveydenhuoltojärjestelmämme sekä siitä vastaava ministeriö ovat olleet viimeiset 2,5 vuotta pakosta keskittyneenä pandemian hoitoon. Normaalitilanteessa jotakin toimia olisi jo takuulla viety maaliin saakka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta turiset. Toivottavasti tämä asia on pelkästään Tehyn ja Superin nosto korostaa ongelmien merkitystä eikä pelkkä jääräpäisten yliampuva veto. Mitään työtaisteluja ei pidä ulottaa rinnakkain ihmishenkien kanssa. Silti työnantajaosapuolen sekä rahoittavan tahon että myös poliittisten päättäjien on syytä ottaa nyt viimestään työrukkaset kouriinsa ja alkaa miettimään, millä ihmeen ilveellä hoitajapula sekä palkkakysymykset hoidettaisiin. Edellisen hallituksen leikkaukset jyrkensivät vaan jo ennestään huonoa kehitystä. Nykyinen hallitus taas ei ehdi oman jäljellä olevan toimikautensa aikana suuria kummia tekemään asian suhteen. Terveydenhuoltojärjestelmämme sekä siitä vastaava ministeriö ovat olleet viimeiset 2,5 vuotta pakosta keskittyneenä pandemian hoitoon. Normaalitilanteessa jotakin toimia olisi jo takuulla viety maaliin saakka.

        Ihmeellinen ajoitus näillä hoitajaliitoilla työtaisteluun kun vuodenvaihteen jälkeen koko järjestelmä muuttu siten, että palkanmaksajaksi tulee valtio.
        Silti kuntatyönantaja neuvottelee palkoista joiden toteutuminen ei kosketa heitä itseään mitenkään.

        Koko Sote häviää kuntienhartioilta ja siirtyy hyvinvointialueille, joten mitään kaksinkertaista järjestelmää ei tule.
        Vaikka pölhömedia sellaisiakinvalheita jaksaa jankata, onneton kun on.


    • Anonyymi

      Näin on, ettei teholla voi lakkoilla.
      Järki käteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      34
      3101
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1925
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      191
      1473
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      127
      1386
    5. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1074
    6. 127
      974
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      242
      852
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      839
    9. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      66
      721
    10. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      81
      652
    Aihe