Oikeudentajun vääristymä nyky-yhteiskunnassa

Anonyymi

Minusta on tosi huolestuttavaa että monilla ihmisillä ei tunnu olevan minkäänlaista maalaisjärkeä ja tolkkua ajatuksissaan tämän päivän maailmassa.

Otetaan nyt esimerkkiä palstalta kun on helposti saatavilla ja useimmat tietää mistä puhun. Eli tässähän disse siinä yhdessä ketjussa kertoi katselleensa ex-rikollisten haastteluja ym. eli käytännössä varmaan ihailee niitä karskseja kavereita, hauskoja veikkoja varmaan leukaillessaan ja näin mutta disse sivuuttaa täysin sen tosiasian että on historiassa varmasti aiheuttaneet paljon pahaa läheisilleen ja muillekin ihmisille ympäristössään.

Samoin myös se pedo-juttu, mm. senkaltaisille rikollisille disse kaipailee hirveästi hoivaa, ymmärrystä ja terapiaa sensijaan että vaatisi kovempia rangaistuksia wtf?

Entäs sitten kun täällä oli "puhetta" venäjän kansalaisten viisumeista, ystävämme disse oli vahvasti sitä mieltä että ehdottomasti viisumikielto, ne on kaikki vastuussa Putinin hallinnon käymästä sodasta vaikka dissen itsensäkin mielestä Putinin maassa ei demokratia toteutudu eikä tavallinen ihminen juuri voi vaikuttaa asioihin.

Eli summa summarum. disse haluaa ymmärtää ja antaa anteeksi kaikille oikeasti jo todetusti pahoille ihmisille mutta tavallisia ihmisiä kohtaan haluaa olla armoton joa kova, tuomitsee ilman minkäänlaisia näyttöjä vastuullisiksi muiden tekemisistä.

Eikö tuo teistä muistakin ole suorastaan käsittämättömän epäloogista? Sanokaa että on. Vaikka olen jo melkein menettänyt uskoni ihmisten tervejärkisyyteen silti haluaisin uskoa että suurimmalla osalla vielä olisi jonkinlaista tolkkua tallella.

-harmiseikirj-

76

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"tavallisia ihmisiä kohtaan haluaa olla armoton joa kova, tuomitsee ilman minkäänlaisia näyttöjä vastuullisiksi muiden tekemisistä."

Olen ollut huomaavinani palstakirjoittelusi perusteella, että suhtaudut naisiin usein yllä mainitsemallasi tavalla.

🦄

• Anonyymi

Sitten olet huomannut väärin, minä en ole koskaan tuotminnut oletettavasti kunnollisia naisia huonojen naisten tekemisistä, mutta huonot naiset luonnollisesti tuomitsen :)

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten olet huomannut väärin, minä en ole koskaan tuotminnut oletettavasti kunnollisia naisia huonojen naisten tekemisistä, mutta huonot naiset luonnollisesti tuomitsen :)

-harmiseikirj-

Minäkin tuomitsen hiljaa mielessäni ei-kunnolliset ihmiset, mutta en koe tarvetta etsiä evidenssiä heistä internetistä ja raportoida sitä muille.

Keskityn mieluummin niihin kunnollisiin ja nautin heidän seurastaan.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin tuomitsen hiljaa mielessäni ei-kunnolliset ihmiset, mutta en koe tarvetta etsiä evidenssiä heistä internetistä ja raportoida sitä muille.

Keskityn mieluummin niihin kunnollisiin ja nautin heidän seurastaan.

🦄

Minäkin tuomitsen mielessäni nettirikolliset ja väärän tiedon levittäjät, yksityiselämään liittyvän tiedon levittäjät, salakatselijoista tai salakuuntelijoista puhumattakaan. Nämähän ovat rankasti niitä ei-kunnollisia ihmisiä, kajoavat perustuslain suojaamaan yksityisyyteen.

Milloin tietämykseni tuollaisen ei-kunnollisen, saastaisen roskaväen touhuista olisi kyllin tarkkaa riittämään rikosilmoituksen tekemiseen, tekisin kyllä rikosilmoituksen. Aina ei kauhistelu ja hiljainen paheksunta riitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minäkin tuomitsen mielessäni nettirikolliset ja väärän tiedon levittäjät, yksityiselämään liittyvän tiedon levittäjät, salakatselijoista tai salakuuntelijoista puhumattakaan. Nämähän ovat rankasti niitä ei-kunnollisia ihmisiä, kajoavat perustuslain suojaamaan yksityisyyteen.

Milloin tietämykseni tuollaisen ei-kunnollisen, saastaisen roskaväen touhuista olisi kyllin tarkkaa riittämään rikosilmoituksen tekemiseen, tekisin kyllä rikosilmoituksen. Aina ei kauhistelu ja hiljainen paheksunta riitä.

Hyvä kirjoitus. Sisältö täyttä asiaa.

• Anonyymi

Kissatappelu!

• Hyvä kun koitit vähän edes yleistää. 🤣

Muuten mä en tähän mitään tuumi. Saa muut sanoa ihan vapaasti oman mielipiteen yleisesti ja minunkin kohdalta. Jäävi mä mitään oon sanomaan. Sä oot sitä mieltä ja se ei ainakaan minun sanomisella miksikään tule muuttumaan. 😊

• Anonyymi

Niin no vaikka tässä nyt profiloitui voimakkaasti sinun ilmaisemiin mielipiteisiin niin silti tarkoitan ajatella asiaa ihan yleisellä tasolla. Eli ihan hirveästi viimeaikoina ihan muissakin ihmisissä kuin sinussa on ilmennyt tuota samaa epäloogisuutta, ihan tavallisia ihmisiä on voimakkaasti arvosteltu somessa ja puheissa kun taas oikeat rikolliset saa hyväksyntää ja arvostusta osakseen, minusta se on tosi epätervettä yhteiskunnallisesti ajatellen.

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Niin no vaikka tässä nyt profiloitui voimakkaasti sinun ilmaisemiin mielipiteisiin niin silti tarkoitan ajatella asiaa ihan yleisellä tasolla. Eli ihan hirveästi viimeaikoina ihan muissakin ihmisissä kuin sinussa on ilmennyt tuota samaa epäloogisuutta, ihan tavallisia ihmisiä on voimakkaasti arvosteltu somessa ja puheissa kun taas oikeat rikolliset saa hyväksyntää ja arvostusta osakseen, minusta se on tosi epätervettä yhteiskunnallisesti ajatellen.

-harmiseikirj-

Joo. No ei mua sinäänsä haittaa, vaikka hyppäät selästäni vauhtia ottaen. 😁

Mutta ymmärtänet, että juuri minä olen jäävi selostamaan huomiotasi, se menisi selittämiseksi ja puolustamiseksi. Minusta asia saa puhua muiden suulla.

Ja toisaalta ihan jämäkkä avaus, ei ollenkaan huono. 😊

• Anonyymi

No disse nyt on vain kikkelin kipeä nainen ja kikkelin puutes on kova eli kaikki käy ehkä hän on epätoivoinen eli muilta ei saa kikkelii ja huomioo kuin vankila venkuloilta ja korkeastikoulutetuil miehiltä en tiedä mitä disse touhuu mut ei ne vankila ja korkeastikoulutetut halua nähdä toiste eli mikä siihen on syy kun luulis et korkeastikoulutetut tai vankila venkulat haluais seksii joka päivä mut miksi ei dissen kanssa muut tytöt kyllä saa ja koulutetut ja vankila tyypit haluaa uudestaan panna mitä disse oikein touhuu nyt täytyy olla disse tytössä vikaa

• Anonyymi

Olet selkeästi häviöllä tässä kääpiösarjan ottelussa.

• Anonyymi

Vai onko pariskunnan tai avioparin välistä toraa ja kinaa ja illalla ennen nukkumaan menoa sopivat ja sovinto seksillä torailu lopetetaan ja yhdessä iloisina nukkumaan

• Anonyymi

Onpa alhainen tapa maalittaa yksi ihminen tuolla tavalla. Ole rauhassa eri mieltä ja esitä omia mielipiteitäsi, siihen sinulla on oikeus, mutta älä kiusaa. Kiusaajat käyttävät juuri tuota samaa taktiikkaa, kiinnittämällä huomio yhteen henkilöön toivoen saavansa muutkin mukaan yhdessä hyökkäämään kuin nälkäiset hyeenat. Säälittävää.

• No sanottakoot, että elkää keskittykö minuun tässä aloituksessa. Minusta on ihan fine, että Harmis viittaa mun juttuihin palstalla. En koe oikeusmurhaa, enkä kaltoinkohtelua. Unohtakaa se ja vastatkaa noin yleisesti.

Eikö joku vois ihan kaivaa tästä sellaisen asiasisällön ju puhuu siitä? 🤔

Elkää tarttuko pikkujuttuihin. 😊

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No sanottakoot, että elkää keskittykö minuun tässä aloituksessa. Minusta on ihan fine, että Harmis viittaa mun juttuihin palstalla. En koe oikeusmurhaa, enkä kaltoinkohtelua. Unohtakaa se ja vastatkaa noin yleisesti.

Eikö joku vois ihan kaivaa tästä sellaisen asiasisällön ju puhuu siitä? 🤔

Elkää tarttuko pikkujuttuihin. 😊

Ihailtavasti suhtaudut ja tiedän, ettet kaipaa apujoukkoja, mutta en pidä tuollaisesta tyylistä siltikään, että maalitetaan joku, niin kyllä mä nyt vähän niinku tartuin siihen 😄

• Anonyymi kirjoitti:

Ihailtavasti suhtaudut ja tiedän, ettet kaipaa apujoukkoja, mutta en pidä tuollaisesta tyylistä siltikään, että maalitetaan joku, niin kyllä mä nyt vähän niinku tartuin siihen 😄

No mä vähän odottelin, että jotkut ois tuohon asiaan lähteneet enempi ja selvittäneet auki, mutta täällä ei ehkä kovin moni jaksa sitä...

Mä olen yrittänyt tuoda siihen vähän äijäenergiaa ja jotain sellaista koketuspintaa, jopa vertaistuen tyyppistä, mutta ei sekään oikeen kopsahda...

Mua vähän on ikävä nainen39v; tä ja sit oli joku nörttinainenkin, mut nikki jo unohtu...huikeita selkokilellä selittäviä...mutta ehkä monikaan ei vaan jaksa. 🙄

Itsekin meen kauemmas siitä mistä oon tähän pisteeseen tullut ja hiffannut asioita. Ei enää muista miks joskus mietin likipitäin samoin...🙄

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No mä vähän odottelin, että jotkut ois tuohon asiaan lähteneet enempi ja selvittäneet auki, mutta täällä ei ehkä kovin moni jaksa sitä...

Mä olen yrittänyt tuoda siihen vähän äijäenergiaa ja jotain sellaista koketuspintaa, jopa vertaistuen tyyppistä, mutta ei sekään oikeen kopsahda...

Mua vähän on ikävä nainen39v; tä ja sit oli joku nörttinainenkin, mut nikki jo unohtu...huikeita selkokilellä selittäviä...mutta ehkä monikaan ei vaan jaksa. 🙄

Itsekin meen kauemmas siitä mistä oon tähän pisteeseen tullut ja hiffannut asioita. Ei enää muista miks joskus mietin likipitäin samoin...🙄

Ei ehkä moni jaksa ja itse voin myöntää, että tulee niin nihkeä olo jo tuon aloituksen tyylistä, ettei se oikein herättele keskusteluintoa. Ehkä pitäisi silti haastaa itseään enemmän, mutta aina ei vain jaksa. Mä oon myös sen verran vähän tällä palstalla vielä pyörinyt, että läheskään kaikki mihin viitataan ei aukea, niin senkin takia moni kommentti jää mulle "vajaaksi".

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ehkä moni jaksa ja itse voin myöntää, että tulee niin nihkeä olo jo tuon aloituksen tyylistä, ettei se oikein herättele keskusteluintoa. Ehkä pitäisi silti haastaa itseään enemmän, mutta aina ei vain jaksa. Mä oon myös sen verran vähän tällä palstalla vielä pyörinyt, että läheskään kaikki mihin viitataan ei aukea, niin senkin takia moni kommentti jää mulle "vajaaksi".

Joo, se voipi olla, ettei toi ehkä ihan avaudu, jos vähän seurailee palstaa. Totta.

No, kaikkea sitä oppii, kun vähän kyselee ja höpisee. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo, se voipi olla, ettei toi ehkä ihan avaudu, jos vähän seurailee palstaa. Totta.

No, kaikkea sitä oppii, kun vähän kyselee ja höpisee. 😁

Niin oppii ja keskustelut on ihania 😊 Antoisimpia ne on kuitenkin silloin, kun osapuolet kykenee keskustelemaan aiheesta aidosti kuunnellen toisia. Yrittäen ymmärtää toisen näkökulmaa ja perustellen omansa. Jos keskustelu valuu siihen, että keskitytään vain osoittamaan toisen puutteita tai tylyttämään toista, niin ei se ole kovinkaan hedelmällinen keskusteluilmapiiri.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin oppii ja keskustelut on ihania 😊 Antoisimpia ne on kuitenkin silloin, kun osapuolet kykenee keskustelemaan aiheesta aidosti kuunnellen toisia. Yrittäen ymmärtää toisen näkökulmaa ja perustellen omansa. Jos keskustelu valuu siihen, että keskitytään vain osoittamaan toisen puutteita tai tylyttämään toista, niin ei se ole kovinkaan hedelmällinen keskusteluilmapiiri.

Joo. Mä tykkään keskustella. Täällä ei vaan sina ole takeita kuka on hyvä keskustelija...

Eikä sfn puoleen heti sihä huomaa igl;kään. Niitä joojootyyppejä riittää..😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo. Mä tykkään keskustella. Täällä ei vaan sina ole takeita kuka on hyvä keskustelija...

Eikä sfn puoleen heti sihä huomaa igl;kään. Niitä joojootyyppejä riittää..😁

Juu takeita ei ole, mutta aina voi yrittää 😊 Keskustelut on kyllä keskimäärin parempia irl, näkee toisen ilmeet ja eleet, äänensävyn.. Vaikka onhan sekin jonkinlainen haaste, että yrittää saada viestinsä ymmärretyksi pelkästään tekstin avulla. Itse en siinä ainakaan läheskään aina onnistu. Oon paljon parempi keskustelija kasvotusten punaviinilasillisen kanssa 😄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu takeita ei ole, mutta aina voi yrittää 😊 Keskustelut on kyllä keskimäärin parempia irl, näkee toisen ilmeet ja eleet, äänensävyn.. Vaikka onhan sekin jonkinlainen haaste, että yrittää saada viestinsä ymmärretyksi pelkästään tekstin avulla. Itse en siinä ainakaan läheskään aina onnistu. Oon paljon parempi keskustelija kasvotusten punaviinilasillisen kanssa 😄

Ehdottomasti irl keskustelut. Tekstarit ja puhelut ei oo lainkaan itelle ominaista lajia, eikä siinä pysty oikein vastapuoltakaan lukemaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Mulle sinäänsä käy kumpikin tapa, mutta totta on, että livenä on koko kroppa puhumassa.
        Punkkua sit vaan yks lasillinen, toisesta voi jo eskaloitua. 😆

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mulle sinäänsä käy kumpikin tapa, mutta totta on, että livenä on koko kroppa puhumassa.
        Punkkua sit vaan yks lasillinen, toisesta voi jo eskaloitua. 😆

Siitä toisesta lasillisestahan se keskustelu vasta alkaa 🤣 Ei vaan mä pidän katseyhteydestä, tunteesta, että toinen on läsnä tilanteessa ja irl nuo toteutuu. Voin myös aivan hyvin keskustella tekstitse, mutta jos valita pitää niin irl on parempi. Tekstitse viestiessä tungen vaan hymiöitä rasittavan paljon joka paikkaan, kun yritän viestiä sävyä millä kirjoitan. Toisille se voi olla häiritsevää, mutta itselle se on juuri sitä "tekstin sävyttämistä".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehdottomasti irl keskustelut. Tekstarit ja puhelut ei oo lainkaan itelle ominaista lajia, eikä siinä pysty oikein vastapuoltakaan lukemaan.

Se on kyllä vaikeampaa lukea toista tekstitse, kun tyylejä on niin erilaisia ja monta elementtiä jää uupumaan kuten katseet, eleet, äänensävyt.. Tuossa Disselle jo kerroinkin, että oma tapa on tunkea hymiöitä joka paikkaan rasittavuuteen asti, mutta sekään ei kaikille ole luontaista ja joitain jopa ärsyttää.

• Anonyymi kirjoitti:

Siitä toisesta lasillisestahan se keskustelu vasta alkaa 🤣 Ei vaan mä pidän katseyhteydestä, tunteesta, että toinen on läsnä tilanteessa ja irl nuo toteutuu. Voin myös aivan hyvin keskustella tekstitse, mutta jos valita pitää niin irl on parempi. Tekstitse viestiessä tungen vaan hymiöitä rasittavan paljon joka paikkaan, kun yritän viestiä sävyä millä kirjoitan. Toisille se voi olla häiritsevää, mutta itselle se on juuri sitä "tekstin sävyttämistä".

Sama vähän itselläkin...tai ei oikeastaan, vaan paljon. Hymiöt varsinkin. :o)

Kyllähän sellainen todellinen läsnäolo on huumaavaa, jos sellaiseen joku kykenee. Eikä siihen tarvita tilkkaakaan punkkua. Toisaalta jos oikein hyvin osaa olla läsnä ja täyttää tilan, toisella menee teekin henkeen. :oD

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, etkä ole ainoa. Kuten aloituksen herättämästä "valtavasta" keskusteluinnosta huomaamme, niin ei tällaisiin maalituksiin oikein jaksa reagoida.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on vähän tämän(kin) palstan helmasynti. Aika harvoin täällä pystyy käymään keskusteluja, joissa ollaan eri mieltä, mutta pysytään asialinjalla. Disselle siitä kiitos, että hänen kanssaan se joskus jopa onnistuu. 😛

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, etkä ole ainoa. Kuten aloituksen herättämästä "valtavasta" keskusteluinnosta huomaamme, niin ei tällaisiin maalituksiin oikein jaksa reagoida.

Joo ei tosiaan innosta keskusteluun tällainen maalittaminen ja muu henkilökohtaisuuksiin meneminen. On kiva käydä keskusteluja vaikka toinen olisi ihan eri mieltä, mutta asialinja täytyy säilyä ja toista kunnioittava sävy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on vähän tämän(kin) palstan helmasynti. Aika harvoin täällä pystyy käymään keskusteluja, joissa ollaan eri mieltä, mutta pysytään asialinjalla. Disselle siitä kiitos, että hänen kanssaan se joskus jopa onnistuu. 😛

Disse on tosiaan yksi niitä, joiden kanssa keskustelu aiheesta kuin aiheesta tuntuu luonnistuvan 😊

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Sama vähän itselläkin...tai ei oikeastaan, vaan paljon. Hymiöt varsinkin. :o)

Kyllähän sellainen todellinen läsnäolo on huumaavaa, jos sellaiseen joku kykenee. Eikä siihen tarvita tilkkaakaan punkkua. Toisaalta jos oikein hyvin osaa olla läsnä ja täyttää tilan, toisella menee teekin henkeen. :oD

Onko joskus käynyt noin, ettet saa sanaa suusta ja menee nielemisetkin vaikeaksi kun joku osaa olla niin läsnä? 😁

• Anonyymi kirjoitti:

Onko joskus käynyt noin, ettet saa sanaa suusta ja menee nielemisetkin vaikeaksi kun joku osaa olla niin läsnä? 😁

No mykistynyt ja vaivaantunut oon ollut, kun toinen täyttää tilan ja on läsnä....kyllä vain...kerran. 😁

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No mykistynyt ja vaivaantunut oon ollut, kun toinen täyttää tilan ja on läsnä....kyllä vain...kerran. 😁

No ei sua ihan helpolla sitten saa mykistettyä, jos on vain kerran tapahtunut 😄 Upeaa kuitenkin, millainen vaikutus toisella ihmisellä voi olla 😊

• Anonyymi kirjoitti:

No ei sua ihan helpolla sitten saa mykistettyä, jos on vain kerran tapahtunut 😄 Upeaa kuitenkin, millainen vaikutus toisella ihmisellä voi olla 😊

No en mä silloinkaan täysin mykistynyt, mutta pikkuisen itse huomasin katselevani kattoon ja seinille, kun toinen oli sen verran vahvasti läsnä, sekä intensiivisesti katsoi ystävällisesti suoraan silmiin. Jos oisin pihalla seissyt, olisin varmaan kengänkärellä kairannut maata ja kädet selän takana vaappunut lantiosta edestakaisin ja viheltänyt. :oD

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No en mä silloinkaan täysin mykistynyt, mutta pikkuisen itse huomasin katselevani kattoon ja seinille, kun toinen oli sen verran vahvasti läsnä, sekä intensiivisesti katsoi ystävällisesti suoraan silmiin. Jos oisin pihalla seissyt, olisin varmaan kengänkärellä kairannut maata ja kädet selän takana vaappunut lantiosta edestakaisin ja viheltänyt. :oD

Katseella on tehoa 😊 Pystyn kuvittelemaan tuon tilanteen, aivan kuin jossain piirretyissä 😄
        Joillain ihmisillä on vain vahva vaikutus, eikä aina osaa sanoa miksi. Ehkä joidenkin kansa tulee hieman sellainen alaston olo, siis henkisesti. Aivan kuin toinen näkisi pintaa syvemmälle.

• Anonyymi kirjoitti:

Katseella on tehoa 😊 Pystyn kuvittelemaan tuon tilanteen, aivan kuin jossain piirretyissä 😄
        Joillain ihmisillä on vain vahva vaikutus, eikä aina osaa sanoa miksi. Ehkä joidenkin kansa tulee hieman sellainen alaston olo, siis henkisesti. Aivan kuin toinen näkisi pintaa syvemmälle.

No se on se sellainen itsevarmuus ja intensiivinen läsnäolo. Siihen ei moni pysty/kykene. Siinä on sellainen rauha ja voima, sekä tyyneys, mikä poksauttaa sokat pois polvista ja tuntee itsensä pieneks....jos ei ole sitä samaa itsellä. :o)

• Anonyymi

"Kahdelle nuorukaiselle sakkoja Kaivohuoneen pahoinpitelyistä – jälkitilanteessa nuori mies kuoli
      Kuoleman aiheuttaneen pahoinpitelijän henkilöllisyys jäi selvittämättä."

-Helsingin käräjäoikeus on tuominnut kaksi ulkomaalaistaustaista nuorta miestä sakkoihin ravintola Kaivohuoneessa ja sen ulkopuolella tapahtuneista pahoinpitelyistä.
      Rikokset tapahtuivat kaksi vuotta sitten kesällä Helsingin Kaivopuistossa sijaitsevan yökerhoravintolan kiinni menon aikoihin varhain aamulla.
      Pahoinpitelyistä syytettiin kolmea nuorta miestä, jotka tekoaikaan olivat 21-, 19- ja 17-vuotiaita. Kaikki he kiistivät rikokset.

Ihan vaan muistutukseksi mitä sanoin toispaikkakuntalaisten tuomioista!
      Jotain hyvää sentään; Vainajaa ei tuomittu sakkoihin!
      trollikka

• Mä en halua lähteä maalittamaan ketään palstalaista tai yksilöimään ihmisiä sen enempää, mutta se on jotenkin outoa ja huvittavaa, miten esim. poliitikkojen, urheiluvaikuttajien, suurliikemiesten yms. Venäjä-kytköksiä tai sympatioita ei ihan kauheasti tuomita, mutta yksittäisen taviksen Helsingin huippukokouksen 2018 hehkuttaminen, rokottamattomuus yms. jättivät näköjään miltei ikuisen leiman 🙄

Mäkin olin viime talvena oikeasti kohtuu järkyttynyt, alkuun melko varma Venäjän emämokasta ja pettynyt Putiniin, ja jopa vaihdoin hetkellisesti profiilikuvaksi Alexander Rossin Indycar-auton tai jotain muuta sinikeltaista, mutta varmasti moni on viime aikoina huomannut mun palanneen aika lailla entisiin mielipiteisiini kun kohtelu tosielämässä on ollut mitä on ollut. En esim. halua edes tietää, kuinka paljon hyväntekeväisyyteen ihmiset ovat lahjoittaneet, mutta kanssani 600€ tai Hondan etuakselipalkki olivat luottamusta halvempia, koska "rokotepsykoosi", eli viime kesänä vastuullinen liikennekäyttäytyminen ja viime talvena väärässä seurassa ääneen pohtiminen koronarokotteen osuudesta tutun eläkeikäisen ihmisen äkilliseen sairauskohtaukseen johon tämä kuoli. Samaten pari kolme suurin piirtein oman ikäluokan kaveria ovat olleet hipihiljaa lähes koko kuluvan kalenterivuoden aikana, vaikka korona-aikana viestit ja vitsit kulki, mutta nyt alkaa näkemisistäkin olla jo 1,5-2 vuotta aikaa 🙄 Tuntuu että ideologinen leima on vaikuttanut suhteettoman paljon omiin vaikutusmahdollisuuksiini tai saamaani juuri minkäänlaiseen hyötyyn nähden 🙄 Kun en nyt mitään Jokereita omista kuitenkaan 😅 Ihan kuin ihmisten olisi helpompi rationalisoida noita asioita miljardeilla, hahmottamatta edes kunnolla niiden summien valtavuutta, samalla työntäen ne jonnekin kauas mielestä "Arkadianmäelle" tai lätkähalliin, sekä purkaen sinänsä ihan ymmärrettävää ja inhimillistä pelkoa, vtutusta, siviilien kohtalosta järkyttymistä yms. tuttua tavista kohtaan joko "sulkemalla" tai kohtelemalla huonosti ilman aiempia sanaharkkoja saatikka velkaa tms.
      Mutta ei tälläinen ainakaan yhtään yhdistä kansakuntaa kriisiaikana. Mullakin oli viime talvena tavallaan mahdollisuus pestä käteni ja suuni aiemmasta, minkä osittain alkuun teinkin, mutta kun on sittemmin leimattu psykoosipotilaaksi muttei lääkärin toimesta, käsketty yksityisen sektorin puolelle hoitoon omasta pussista jos korona iskee vakavana, vastattu viesteihini viikon viiveellä jne. niin ollaan sitten ihan kunnolla hulluja trolleja jos sellaiseksi kerran on leimattu. Yksittäisillä kahveilla, pelaamisilla irl tai online, tai halauksilla ei välttämättä olisi näin kovaa "karma" asennetta kiinteän sähkösopparin turvista (ainakin toistaiseksi) naureskellessa 🙄

• Tai siis luottamus kanssani oli halvempi kuin 600€ tai autoni katsastusremontti ennen El Plan päätöstä, meni väärinpäin tuo lanseeraamani lausahdus. 😅

Vai pitäisikö sanoa, että se oli ohuempi kuin auton puhkiruostunut etupalkki, tai heinä- ja elokuun sähkölaskut eli kaksi A4:sta. No cash pyydetty.

• hondakuski kirjoitti:

Tai siis luottamus kanssani oli halvempi kuin 600€ tai autoni katsastusremontti ennen El Plan päätöstä, meni väärinpäin tuo lanseeraamani lausahdus. 😅

Vai pitäisikö sanoa, että se oli ohuempi kuin auton puhkiruostunut etupalkki, tai heinä- ja elokuun sähkölaskut eli kaksi A4:sta. No cash pyydetty.

Enkä lähde tarkkaan arvuuttelemaan kyseisen kotitalouden kuukausituloja tai missä suhteessa ne ovat eläkettä ja pääomatuloja, mutta väljähkö veikkaus on yhteensä nettona noin 10k€/kk.

Eräänlainen steppi aikuistumiseen tämäkin, kun sairauspäivärahan enimmäisajan ja pysyvän työkyvyttömyyspäätöksen välisessä tyhjiössä käytännössä pakotettiin nelinumeroiseen lainanottoon, rikokseenkehoittamiseen kun en tarttunut rahanhankintaideana, mutta samapa kai se, kun olin luottokorttiyhtiön silmissä maksukykyinen kuten olinkin, ja nyt autoni toimivat ikäänkuin toistensa hätävaroina 😂 Tavallaan huvittava tapahtumaketju mikä sai alkunsa aivan pikkuasioista, puhuttiin koko ajan sinänsä pikkusummista verrattuna vaikkapa kuoppajaiskuluihin yms. joista mut on nähty suoriutuvan normaalisti suunnitelmien mukaisesti. Mutta silloin olin "vain" kännissä, vaikkakin kyllä 24/7, enkä ehkä kerran viikossa pienessä reseptilääketokkurassa aamukahvin kera, mutta anyway.

💙 Sekoomus - Sydän on oikealla.

• Anonyymi

Järki katoaa vähitellen maailmasta. Ihmiset alkaa ajattelemaan epäoikeudenmukaisuutta vasta silloin kun se osuu omalle kohdalle, jos silloinkaan. Koska ovat hyvin opetettu uskomaan, että epäoikeudenmukaisuus on oikein eikä siitä koidu pahemmin rangaistuksia.

• Anonyymi

Tottakai on epäloogista. Kertoo että moraali puuttuu. Halutaan ymmärtää itseä mutta ei "toisia". Egoismia.

• Anonyymi

Siis "mun jengi ei voi tehdä väärin, kaikki pahuus on niissä toisissa"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis "mun jengi ei voi tehdä väärin, kaikki pahuus on niissä toisissa"

Näinhän harmis meille aina selittää!

• Anonyymi

Meinaatko että venäläisetkin pitäis ohjata johonkin hoitoon kuten pedarit?

• "Minusta on tosi huolestuttavaa että monilla ihmisillä ei tunnu olevan minkäänlaista maalaisjärkeä ja tolkkua ajatuksissaan tämän päivän maailmassa."

Minusta taas kaiken vaarallisempi harhaanjohtaja on maalaisjärki. Suosittelen tilalle tavallista järkeä. 🌹👀

• Anonyymi

"...katselleensa ex-rikollisten haastteluja ym. eli käytännössä varmaan ihailee niitä karskseja kavereita, hauskoja veikkoja varmaan leukaillessaan..."

"myös se pedo-juttu.."

Eikö näissä kohdissa juuri sinun pitäisi käyttää tervettä järkeä?

Se että seuraa asioita, katselee ex-rikollisten haastatteluja, lukee heidän kirjoittamia tai heistä kirjoitettuja kirjoja, syventyy pedofiliaan, sen historiaan, eri tyyppisiin pedofiileihin ja heidän mahdollisiin rikoksiin, ei todellakaan tarkoita automaattisesti ymmärtämistä, ihailusta puhumattakaan.

Tervettä järkeä on hyväksyä tosiasiat. Rikolliset joutuvat ainakin toistaiseksi usein kiinni ja vastaamaan teoistaan tavalla tai toisella. Suomalaisista miesvangeista 40–60 prosenttia uusii rikoksen; Rikoksentorjunta keksii keinoja uusintarikollisuuden ehkäisemiseksi.

Suurimmalla osalla vangeista on päihderiippuvuus. Ts. ilman päihdeongelmia poliiseilla ja vankiloissa olisi todella paljon hiljaisempaa ja näin ollen rikoksen uhreja kin olisi vähemmän.

Päihteet liittyy myös pedofiliaan läheisesti, sekä pedofiililla että uhrilla. Nuoria uhreja on helppo houkutella alkoholin, erilaisten nappien, aineiden ja lahjojen avulla lähelle, olla "kaveri".

- Sheena

• Anonyymi

Kyllä se ajatus lapsiseksiroboteista ja piirretystä pornosta, jotta pedofiili pääse "toteuttamaan seksuaalisuuttaan" oli ihan kammottava ja sairas. Antaisko tuollainen hullu omat lapsensa malliksi niille seksiroboteille vai mitä?

• Minusta taas oikeuden taju on mennyt enemmänkin oikeaan suuntaan kuin vääristynyt. Sanotaan vaikka ne lukuisat koulukiusaamista vastustaneet kampanjat ovat varmasti auttaneet enemmän nuoria kohti valoisampaa tulevaisuutta kuin ex-rikollisten haastattelut ovat vieneet kohti synkempiä vesiä.
      Eikä nuo ex-rikollisten haastattelut välttämättä huonoja ole jos niissä on katuva ote ja ajatus rikollisuuden kannattamattomuudesta.

Tuollainen yhteisöllinen rangaistus ei nyt ole mitenkään tavatonta nyky-yhteiskunnassa. Yksi tai muutama kun töppää niin muutkin saman lokeron ihmiset kärsii tai ainakin helposti ihmiset jakaantuvat puolesta ja vastaan.

Tuosta tolkusta olen kyllä samaa mieltä; lueskelin tapauksesta jossa poika oli kaatunut pyörällä ja ilmeisesti loukannut itseään. Ihmiset olivat vain menneet ohi ekä kukaan ehtinyt jäämään auttamaan.

• Anonyymi

Virkamie4styen alehtelu eihän sinänsä mitään uuttaq järjeslmällistä valtion virkamiesten valehtelua.

• Anonyymi

Miksdi oikeuskanselleri valehtelee, miksi peswiteddi valehte3llee

koko valtakunta Suomni Suurava valhetta joakorruptiota :D

• Anonyymi

Dissehän oli myös sitä mieltä että on koulukiusattujen oma vika että niitä kiusataan.

• Harvemmin on oma vika. En tiedä yhtään tapausta missä kiusaaminen olisi mitenkään välttämätöntä. Mistään syystä. Kiusaajalla on itsellään mätää päässä, kun oikeuttaa kiusaamisen.

• Disseisback

Vastuunotto tapahtuneesta kiusatuksi tulemisen tunteesta..... Mutta samapa mitä joillekin selittää, kun on oma kuva jo valmis, niin se on sitten niin.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Vastuunotto tapahtuneesta kiusatuksi tulemisen tunteesta..... Mutta samapa mitä joillekin selittää, kun on oma kuva jo valmis, niin se on sitten niin.

Mitä tuo on selkosuomeksi?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä tuo on selkosuomeksi?

Se tarkoittaa sitä, että vaikka kiusaaminen ei ole oikein, se tapahtuu ja on tapahtunut ja aina uhrin pitää kantaa vastuu siitä tunteesta, että on kiusattu. Sitä ei voi kukaan muu tehdä, kuin kiusattu itse.

Kiusaaja voidaan tuomita ja hän voi joutua vahingonkorvaukseen tms. mutta tuohon tunteeseen hänellä ei ole mahdollisuutta enää vaikuttaa jälkikäteen.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Se tarkoittaa sitä, että vaikka kiusaaminen ei ole oikein, se tapahtuu ja on tapahtunut ja aina uhrin pitää kantaa vastuu siitä tunteesta, että on kiusattu. Sitä ei voi kukaan muu tehdä, kuin kiusattu itse.

Kiusaaja voidaan tuomita ja hän voi joutua vahingonkorvaukseen tms. mutta tuohon tunteeseen hänellä ei ole mahdollisuutta enää vaikuttaa jälkikäteen.

"uhrin pitää kantaa vastuu siitä tunteesta, että on kiusattu"

Ts päästä asian yli (tai ali tai ympäri), käsitellä asia ja jatkaa eteenpäin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos 🙏 tämän ymmärsin.

• Anonyymi kirjoitti:

Joo. Mutta minusta tuo vastuu kuullostaa sopivan jämerälle ja vaativallekin siitä työstä, mikä kannattaisi kunkin tehdä ihan itse, itsensä puolesta.

Se taas aiheuttaa täällä sitä, että hykäksyisin kiusaamista ja syyttäisin uhria kiusaamisesta. Ehkä joissain tapauksissa olen saattanut syyttääkin uhreja tuon tunnemykkyrän selvityksen vastuun siirtämistä muille...olipa se kiusaaja tai joku ulkopuolinenkin.

Esimerkiksi joku petetty sanoo, ettei voi uskoo kehenkään enää ja se pitäisi uuden kumppanin hyväksyä. Minusta ei tarvitse...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Joo. Mutta minusta tuo vastuu kuullostaa sopivan jämerälle ja vaativallekin siitä työstä, mikä kannattaisi kunkin tehdä ihan itse, itsensä puolesta.

Se taas aiheuttaa täällä sitä, että hykäksyisin kiusaamista ja syyttäisin uhria kiusaamisesta. Ehkä joissain tapauksissa olen saattanut syyttääkin uhreja tuon tunnemykkyrän selvityksen vastuun siirtämistä muille...olipa se kiusaaja tai joku ulkopuolinenkin.

Esimerkiksi joku petetty sanoo, ettei voi uskoo kehenkään enää ja se pitäisi uuden kumppanin hyväksyä. Minusta ei tarvitse...

Väkivallan ja kiusaamisen uhreja kuitenkin yleisesti vähätellään, ja heidän on mahdotonta saada apua. Mitä vakampi tai pitkäkestoisempi asia, sitä hankalampi siitä on selviytyä, etenkään yksin. Monissa tapauksissa nuorilla oma perhe vain lisää tuskaa (syyttely), vaikka sen pitäisi olla toisinpäin.

Jos petetty sanoo, ettei voi uskoa ja luottaa enää keneenkään, niin pitäisi käsitellä tunteensa ja jättää parisuhteen solmimiset aikaan, jolloin voi taas luottaa ja uskoa.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mikä idea on ylipäätään seurustella jos ei usko kehenkään? Eikö se ole parempi siinä tapauksessa olla yksin?

• Anonyymi kirjoitti:

Mikä idea on ylipäätään seurustella jos ei usko kehenkään? Eikö se ole parempi siinä tapauksessa olla yksin?

Joo, silloin on joo parempi olla ilman...

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Mitä enemmän saa etäisyyttä kiusaajaan sitä parempi. Aina se ei ole mahdollista ja se on pa**a homma. Jos on esimerkiksi pahasti työpaikkakiusattu, on silti parempi etsiä uusi työ kuin hajota henkisesti. Oma terveys on tärkein, sitä pitää suojella.

• Anonyymi kirjoitti:

Väkivallan ja kiusaamisen uhreja kuitenkin yleisesti vähätellään, ja heidän on mahdotonta saada apua. Mitä vakampi tai pitkäkestoisempi asia, sitä hankalampi siitä on selviytyä, etenkään yksin. Monissa tapauksissa nuorilla oma perhe vain lisää tuskaa (syyttely), vaikka sen pitäisi olla toisinpäin.

Jos petetty sanoo, ettei voi uskoa ja luottaa enää keneenkään, niin pitäisi käsitellä tunteensa ja jättää parisuhteen solmimiset aikaan, jolloin voi taas luottaa ja uskoa.

No usein on myös niin, että toiset ei jaksa sitä, että ei ota vastuutaan niistä tunteista. Usein sellainen jaksaa kyllä mainita sen tapahtuneet moneen kertaan ja kertoa mitä se trauma siitä auheuttaa, mutta ei tee elettäkään, että menisi siinä eteenpäin ja ottaisi koppia siitä...sekin on perheille ja läheisille rankkaa....Mä oon muutaman halvaantuneen ihmisen kohdalla/sivusta huomannut, miten ilkeitä he ovat läheisilleen/perheelleen. Tiuskivat ja motkottavat jne. Ei tosiaan ole helppoa olla sellaisen "heittäytyjän" läheinen.

No kyllä, mutta tuo oli vaan yksi esimerkki...näitä kaikenlaisia tapahtumia maailmassa tapahtuu jokaiselle ja sattumanvaraisestikin. Jotkut vaan ottaa sen vastuun tunteistaan niihin liittyen, osa ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä enemmän saa etäisyyttä kiusaajaan sitä parempi. Aina se ei ole mahdollista ja se on pa**a homma. Jos on esimerkiksi pahasti työpaikkakiusattu, on silti parempi etsiä uusi työ kuin hajota henkisesti. Oma terveys on tärkein, sitä pitää suojella.

No onhan ne hankalia...mutta kiusaamista ei välttämättä edes karkuun lähtemisellä kuriin saa... Jotkut ottaa herkästikin itseensä. Ja lähtökohtaisestikin kannattaisi saada hyvä itsetunto itselleen ihan itsestäpäin, joka ei tarttuisi muiden sanomisiin ja tölväilyihin. Silloin itsellä on aina helpompaa elää missä vaan.

Ehkä jos oma identiteetti liikaa on kiinni muitten sanomisista tai tekemisistä, se äkkiä ottaa itseensä maailmassa, jossa on paljon erilaisia ihmisiä.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

No onhan ne hankalia...mutta kiusaamista ei välttämättä edes karkuun lähtemisellä kuriin saa... Jotkut ottaa herkästikin itseensä. Ja lähtökohtaisestikin kannattaisi saada hyvä itsetunto itselleen ihan itsestäpäin, joka ei tarttuisi muiden sanomisiin ja tölväilyihin. Silloin itsellä on aina helpompaa elää missä vaan.

Ehkä jos oma identiteetti liikaa on kiinni muitten sanomisista tai tekemisistä, se äkkiä ottaa itseensä maailmassa, jossa on paljon erilaisia ihmisiä.

Sä et tajua yhtään mitään todellisuudesta.

• Anonyymi kirjoitti:

Sä et tajua yhtään mitään todellisuudesta.

Ai? Sinäkö tiedät?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Meinaatko että kiusaaja seuraa perässä uuteen työpaikkaan?

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Oletko itse koskaan kokenut rankkaa kiusaamista? Tai joutunut väkivaltarikoksen uhriksi? Tai joutunut pelkäämään ulkona liikkuessa, vaikkapa koulusta tai työpaikalta kotiin?

Miesnäkökulmasta väkivalta näyttäytyy eritavoin kuin naisnäkökulmasta. Tiedän lukemattomia naisia, jotka esim. ovat joutuneet pakenemaan, välttelemään exäänsä vuosikausia eron jälkeen. Myös suhteen aikana pelkäämään henkensä edestä miestään. Mies hakkaa, raiskaa tekee mitä vaan, eikä nainen voi mitään. Ihan oikeasti, alistava väkivalta perustuu siihen, että naiselta viedään itsetunto, oman arvon tunto, koko elämä.

Itse olen joutunut esihenkilön ovelan kiusaamisen kohteeksi (sitähän kiusaaminen usein on, vaikeasti todistettavaa) . Se nyt lohdutti, etten ollut ainoa. Mutta aika tämän henkilön alaisena vei minulta kaiken energian, invalidisoi. En jaksanut muuta kuin kirjoittaa esihenkilön esihenkilöille, työsuojeluun, ammattiliittoon ym. Kaksi vuotta näyttelin koko työajan, varoin ja sovittelin sanojani, se oli minun siperiani, ja teatterikorkeakouluni. Olin jaksamisen äärirajoilla. Vielä vuosia sen jälkeen, kun vaihdoin työtehtävää. Esihenkilön sijoittaminen muihin tehtäviin kesti 5-6 vuotta. Hänellä ehti olla siinä ajassa yli 200 kiusattua alaista. Tiimissä oli 10-15 työntekijää.

Myöhemmin olen perehtynyt työpaikkakiusaamiseen tarkemminkin ja todennut sen olevan varmaan yleisempää kuin koulukiusaaminen. Pahimmassa tapauksessa esihenkilön päämäärä on suoltaa varoituksia häirintämielessä, ja estää työntekoa, eikä tsempata ja ohjata eikä ylempi johto uskalla puuttua asiaan. Jos on asetelma esihenkilö-alainen, esihenkilö on aina niskan päällä, häntä uskotaan. Hänelle ei sanota poikkipuolista sanaa, mutta hänen sopii sanoa mitä tahansa. Myöhemmin tietysti selitellään "väärinymmärrystä".

Ja tuosta itsetunnosta. Minulla oli oikein hyvä itsetunto ennen tuota esihenkilöä. Samoin minua 20 vuotta nuoremmalla miespuolisella työkaverilla, oli vielä tuolloin viestinnän ammattilainen. Vaan hänkin puhui vielä neljän vuoden jälkeen miten älyttömiä asioita joutui kokemaan ja niistä kyllä väkisin lähti itsetunto laskemaan.

Itseään ei tosiaan kannata menettää jonkun ku*päisen pomottajan takia. Sama se on työsuhteessa kuin parisuhteessakin. Jos ei toimi, niin ei toimi ja silloin lähdetään toisiin hommiin tai erotaan. Täytyy ottaa vastuu omista tunteista 🤷‍♀️

-Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko itse koskaan kokenut rankkaa kiusaamista? Tai joutunut väkivaltarikoksen uhriksi? Tai joutunut pelkäämään ulkona liikkuessa, vaikkapa koulusta tai työpaikalta kotiin?

Miesnäkökulmasta väkivalta näyttäytyy eritavoin kuin naisnäkökulmasta. Tiedän lukemattomia naisia, jotka esim. ovat joutuneet pakenemaan, välttelemään exäänsä vuosikausia eron jälkeen. Myös suhteen aikana pelkäämään henkensä edestä miestään. Mies hakkaa, raiskaa tekee mitä vaan, eikä nainen voi mitään. Ihan oikeasti, alistava väkivalta perustuu siihen, että naiselta viedään itsetunto, oman arvon tunto, koko elämä.

Itse olen joutunut esihenkilön ovelan kiusaamisen kohteeksi (sitähän kiusaaminen usein on, vaikeasti todistettavaa) . Se nyt lohdutti, etten ollut ainoa. Mutta aika tämän henkilön alaisena vei minulta kaiken energian, invalidisoi. En jaksanut muuta kuin kirjoittaa esihenkilön esihenkilöille, työsuojeluun, ammattiliittoon ym. Kaksi vuotta näyttelin koko työajan, varoin ja sovittelin sanojani, se oli minun siperiani, ja teatterikorkeakouluni. Olin jaksamisen äärirajoilla. Vielä vuosia sen jälkeen, kun vaihdoin työtehtävää. Esihenkilön sijoittaminen muihin tehtäviin kesti 5-6 vuotta. Hänellä ehti olla siinä ajassa yli 200 kiusattua alaista. Tiimissä oli 10-15 työntekijää.

Myöhemmin olen perehtynyt työpaikkakiusaamiseen tarkemminkin ja todennut sen olevan varmaan yleisempää kuin koulukiusaaminen. Pahimmassa tapauksessa esihenkilön päämäärä on suoltaa varoituksia häirintämielessä, ja estää työntekoa, eikä tsempata ja ohjata eikä ylempi johto uskalla puuttua asiaan. Jos on asetelma esihenkilö-alainen, esihenkilö on aina niskan päällä, häntä uskotaan. Hänelle ei sanota poikkipuolista sanaa, mutta hänen sopii sanoa mitä tahansa. Myöhemmin tietysti selitellään "väärinymmärrystä".

Ja tuosta itsetunnosta. Minulla oli oikein hyvä itsetunto ennen tuota esihenkilöä. Samoin minua 20 vuotta nuoremmalla miespuolisella työkaverilla, oli vielä tuolloin viestinnän ammattilainen. Vaan hänkin puhui vielä neljän vuoden jälkeen miten älyttömiä asioita joutui kokemaan ja niistä kyllä väkisin lähti itsetunto laskemaan.

Itseään ei tosiaan kannata menettää jonkun ku*päisen pomottajan takia. Sama se on työsuhteessa kuin parisuhteessakin. Jos ei toimi, niin ei toimi ja silloin lähdetään toisiin hommiin tai erotaan. Täytyy ottaa vastuu omista tunteista 🤷‍♀️

-Sheena

Mielestäni olen. Elin suhteessa, jossa minua uhkailtiin erolla ja sillä ettrn nää lapsiani ja vaikka erosin myöhemmin, lapsilla manipulointi on jatkunut näihin päiviin asti.

Henkisesti en varmaan vieläkään ole palautunut, mutta lapset on jo isoja, ei manipuloitavissa ja tein paperit miten asiat hoituu, silti kiusaaminen jatkuu, mutten siitä niin välitä. Vetoan mitä on sovittu viranomaisten vahvistuksella.

Enkä minä voi lasten äitiä vaihtaa... se on nyt hän kuka on ja sen kanssa on elettävä.

• Anonyymi kirjoitti:

Meinaatko että kiusaaja seuraa perässä uuteen työpaikkaan?

En..vaan jos ei ole ottamaan vastuuta elämässään tapahtuvista eripurista tms. Niin se voi jatkua toisen tyypin kanssa.

• Anonyymi

No nykyäänhän on vallalla poliittisideologiset kaksoisstandartit.
      Tyypillistä polarisaation toimintaa. Vahvasti epäilen, että ensi talvena koko kahtiajaon lietsonta kaatuu päällemme.

• Anonyymi

Hienoa tekstiä.

Jos hänellä olisi älypuhelin, hän voisi olla siinä kiinni koko ajan, vaikka hänestä älypuhelin vieroittaa muista ihmisistä ja rajoittaa maailmankuvaa.

Onk surullisemppa näky, ko lajitovereitten keskel somettava ihmine?

Oman pienen palopuheensa saavat skuutit, nuo menneen maailman leluturhakkeet, joihin tuhlataan luonnonvaroja ja jotka ovat vaarallisia käyttäjilleen ja muille tien päällä liikkujille.

• Anonyymi

Oikeudentajun vääristely voi tosiaankin olla joskus totta.
      Tubettaessa tuli vastaan klippi jonka katsoin. Mietin hetken mitä valhetta tuo kaveri nyt taas toitottaa. Johtuu varmaan aamusta ja lievästä uniseisuudesta mutta en löytänyt asiavirheitä.

Suomessakin oli aika jolloin totuuksien esilletuomisista haluttiin tuomita, onko vielä aikamme samanlainen?

https://www.youtube.com/watch?v=8qOTTtogkzw

• Anonyymi

Sebastian puhuu asiaa ja onneksi on meillä Marinin hallitus, joka osaa hoitaa ongelman muiden asioiden ohessa.

Maahanmuuttajista hyötyvät eniten Keskusta ja Kokoomus. Kokoomus ja Keskusta tarvitsevat halpatyövoimaa yritystoimintaan ja valtion kassavirralleen. Demarit eivät tarvitse lisää verotaakkaa, eivätkä veronkiertäjiä, mutta eivät silti peitä inhimillisyydeltä silmiään.

• Anonyymi

Niin miksi tuomari on aina virheellinen heknilö siinäpä kysymys.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      178
      10276
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3495
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      49
      3233
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2855
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      204
      2207
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2193
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2013
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1628
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1426
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1376
    Aihe