Satelliitin törmäys tarkoituksella

Anonyymi

Nasa on lähettänyt satelliitin törmäämään johonkin pieneen murikkaan avaruudessa, että saataisiin selville, voiko törmäyksellä muuttaa asteroidien lentorataa?
Kaikki tietävät, että törmäyksiä Maapallolle on ollut ja uskotaan olevan tulevaisuudessakin.
Uutisoinnissa kuitenkin kerrottiin, että sataan vuoteen ei pitäisi olla törmäystä odotettavissa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että ei tuota pysty kukaan sanomaan varmasti. Eikä mahdollisen tulevan murikan kokoa.

10

177

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sotilaallinen koe.

• Anonyymi

"Sotilaallinen koe"

Millä tuon perustelet? Itse ajattelin, että tuolla haetaan turvaa Maapallolle ja ihmiskunnalle, silmälläpitäen asteroidin törmäysuhkaa pallollemme.

• Anonyymi

Nasa kova törmäileen, olihan sillä törmääjä kuuhunkin.

• Anonyymi

Joka päivä maapallon törmää useita murikoita. Koko vain vaihtelee. Joskus voi tulla isompikin.

• Anonyymi

Eipä hätää. Maapallon pinta-alasta on meriä noin 70 prosenttia, joten todennäköisyys osua mantereille on pieni, olipa murikka vaikka kuinka iso. Toki valtava murikka voi aiheuttaa tsunamin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä hätää. Maapallon pinta-alasta on meriä noin 70 prosenttia, joten todennäköisyys osua mantereille on pieni, olipa murikka vaikka kuinka iso. Toki valtava murikka voi aiheuttaa tsunamin.

Tunguska: Oli kohtuullisen iso kappale - ja nopea - ihmisiltä lähti kuulo 500km säteellä törmäyspaikasta. 200km päässä lähti vielä taju äänenpaineen johdosta! Onnekasta oli lähinnä se, että alue oli harvaan asuttua..

• Anonyymi

Aika hölmö kysymys aloituksessa.
      Jos ei kerran tiedetä, niin pitää kokeilla.

• Anonyymi

Kohde on asteroidin kuu.

• Anonyymi

No voiko sillä muuttaa lentorataa?

• Anonyymi

Perhosefekti. Tuhon alkua

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäläislehti: Yli 260 000 miestä on lähtenyt venäjältä

liikekannallepanon jälkeen. FSB raportoi, että 261 000 miestä lähti maasta keskiviikon ja lauantain välisenä aikana. Mahtaa olla vaikea löytää niitä
      Maailman menoa
      422
      5572
    2. Ex-huippumalli, juontaja Anne Kukkohovi paljastaa: "Olen tosi röyhkeä ja päivän päätteeksi..."

Anne Kukkohovi on juontanut Koko Suomi -leipoo -ohjelmaa ammattimaisesti jo vuosia. Kansainvälisen uran tehnyt ex-huippumalli tunnustaa itsekin hämmäs
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      3681
    3. Redrama tilittää itsemurha-suunnitelmastaan - Tämä sattuma pelasti: "Minulla oli ollut jo veitsi..."

Räppäri on kertonut Instassa olevansa Minnesota-hoidossa päihderiippuvuuden takia. Vain elämää -ohjelmassa Redrama paljastaa, että päihderiippuvuus te
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      3307
    4. Miksi "SUOMEN NUORISO" ajetaan suljetulle ?

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ae1cec69-b2b9-4f9d-ae8e-da3b9178e6f4 En ymmärrä, mihin katosi minun nuoruuteni rento Suomi ? 80- ja 90- luvulla S
      Maailman menoa
      305
      2947
    5. Joel Harkimo ei ole tanssinut edes kapakassa "Mitä tuo urpo tuossa heiluu"

Poliitikko ja yrittäjä Joel "Jolle" Harkimo tippui Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Harkimo pudotti tiukassa treenissä kiloja, mutta hänen "säkkimäise
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      2136
    6. Kyllä minä ihan rakastan sinua

Vaikka todella hassuahan se on lähes vierasta rakastaa. En voi tälle mitään.
      Ikävä
      67
      1504
    7. Olit ihastunut minuun

Tiedän sen vain.
      Ikävä
      70
      1367
    8. Nordstream sabotaasi todennäköisesti Yhdysvaltojen työtä

Kuten koko Ukrainan sodan provosointi, niin jenkit ovat taas asialla. Kaikessa on lopulta kyse petrodollarin tuomasta valta-aseman säilyttämisestä kei
      Maailman menoa
      378
      1362
    9. Anteeks rakas

Eihän liekkisi muhun sammu ikinä Olet mun ainut onnenkipinä Matka tää on joskus kivinen Ja osaan olla raskas ihminen On päivä tää pilvinen Kun painaa
      Romantiikka
      227
      1336
    10. Paavo Väyrynen tietää mitä pitää nyt tehdä

Paavo Väyrynen on lopulta Keskustan pelastus - paluuna kotiin! ~ https://www.is.fi/politiikka/art-2000009092830.html - , näin Ilta-Sanomat otsikoi ai
      Maailman menoa
      545
      1228
    Aihe