Joka kerta kun kaupassa, ovat hinnat nousseet

Anonyymi

Nousu on jo monissa tuotteissa yli 50%. Etenkin valmisruokien kohdalla nousu on ollut järkyttävää. Tässä kohtaa terveyshihhulit alkavat pilkkaamaan ja nauramaan, mutta ovat liian tyhmiä tajutakseen, että myös perusraaka-aineiden hinnat ovat kasvaneet.

Hintojen nousua ei voi estää, koska ihmisten on pakko ostaa ruokaa ja mikään ei ole tässä valtiossa yhtä ahne oman navan tuijottaja, kuin kauppias. Jo siinä mielessä kutsun ilolla vieraan vallan sotilaat ja ohjukset maaperällemme tuhoamaan kaupat ja varastot.

9

766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Johtuu Putinin hyökkäyssodasta Ukrainaan.

• Anonyymi

Joopa juu.

• Anonyymi

Tietäähän se noissa valmisruoissa. Ovat valmiiksi jo kalliita lihapitoisuuteen ja muuhun nähden, niin sitten kun tuotantolaitoksissa tarvittava sähkö ja raaka-aineet nousee, niin varmasti paisuu einesten hinta kun niillä pitää vielä tuottajan voittoakin tehdä. Kotona kun kokkaa, niin eihän siinä tarvitse mukaan laskea annoksen hintaan ison tehtaan kuluja ja investointeja sekä työntekijöiden palkkaa + voittotavoitetta vielä kaikkien kulujen päälle.

Köyhänä kokkaan jokaisen aterian itse melkein aina. Pakastepizzat tosin viikonloppuisin on paheeni. Joskus ennen sotaa kävin mäkissä ja burger kingissä sekä tilailin pizzaakin mut enää ei ole varaa, eikä sinällään kauheasti edes haittaa. Eniten haittaa omaa kukkaroa tavallisen ruoan hinnan jyrkkä nousu.

• Anonyymi

Tämä nyt ei koske ruokaa, mutta kuitenkin.
        Edellisen 1 kg:n hienosokeripussin ostin vuodenvaihteen tienoilla, hinta oli 1,05 €.
        Tänään katsoin S-marketin hyllyä, ja hinta oli 1,55€.
        Onko ollut katotalvi?
        Ensi satokaudelle on sokerijuurikkaan tuottajahintaan tulossa selvä korotus, joten ensi talvena sokerin hinta lienee selvästi yli 2€/kg.

• Anonyymi

Ja hinnat kassalla pielessä..Tänään Lidlissä oli tarjouksessa esim. Maasdam 200g juustoviipaleet 1,65 € paketti (maks.2 kpl/talous) ja Activia 4 pack jogurtit 1,39 € (maks. 4kpl/talous)
      MUTTA
      Huomasinkin kuitista että olivat ottaneetkin näistä normaalin hinnan juustoista 2,19 €/ pkt ja jogurteista 1,89 € /pkt.
      Ei muuta kuin menin autosta takaisin kauppaan ja selvitin asian kassalla kuitin kanssa. Vähensivät ylihintaa maksamani rahan takaisin ja pahoittelivat.

• Anonyymi

Ripeää toimintaa ollut, missä sitten asioitkin. Itse olin Lidlissä heti kahdeksalta, ja hain nuo juustot. Kassakuitissa on kellonaika 8.04 ja oli ehditty korjata hinta oikeaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ripeää toimintaa ollut, missä sitten asioitkin. Itse olin Lidlissä heti kahdeksalta, ja hain nuo juustot. Kassakuitissa on kellonaika 8.04 ja oli ehditty korjata hinta oikeaksi.

Mulla siis virhe oli juustoissa ja jogurteissa ma-iltana, olikohan joskus klo 18 maissa.

• Anonyymi

Pitääkö sitä arkenakin syödä kokin valmistamaa ruokaa? Kai sitä nyt jokainen pystyy arkiruuat valmistamaan ihan itse perusraaka-aineista.

• Anonyymi

koodilla U6A6K 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe