Joka kerta kun kaupassa, ovat hinnat nousseet

Anonyymi

Nousu on jo monissa tuotteissa yli 50%. Etenkin valmisruokien kohdalla nousu on ollut järkyttävää. Tässä kohtaa terveyshihhulit alkavat pilkkaamaan ja nauramaan, mutta ovat liian tyhmiä tajutakseen, että myös perusraaka-aineiden hinnat ovat kasvaneet.

Hintojen nousua ei voi estää, koska ihmisten on pakko ostaa ruokaa ja mikään ei ole tässä valtiossa yhtä ahne oman navan tuijottaja, kuin kauppias. Jo siinä mielessä kutsun ilolla vieraan vallan sotilaat ja ohjukset maaperällemme tuhoamaan kaupat ja varastot.

9

739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Johtuu Putinin hyökkäyssodasta Ukrainaan.

    • Anonyymi

      Joopa juu.

    • Anonyymi

      Tietäähän se noissa valmisruoissa. Ovat valmiiksi jo kalliita lihapitoisuuteen ja muuhun nähden, niin sitten kun tuotantolaitoksissa tarvittava sähkö ja raaka-aineet nousee, niin varmasti paisuu einesten hinta kun niillä pitää vielä tuottajan voittoakin tehdä. Kotona kun kokkaa, niin eihän siinä tarvitse mukaan laskea annoksen hintaan ison tehtaan kuluja ja investointeja sekä työntekijöiden palkkaa + voittotavoitetta vielä kaikkien kulujen päälle.

      Köyhänä kokkaan jokaisen aterian itse melkein aina. Pakastepizzat tosin viikonloppuisin on paheeni. Joskus ennen sotaa kävin mäkissä ja burger kingissä sekä tilailin pizzaakin mut enää ei ole varaa, eikä sinällään kauheasti edes haittaa. Eniten haittaa omaa kukkaroa tavallisen ruoan hinnan jyrkkä nousu.

      • Anonyymi

        Tämä nyt ei koske ruokaa, mutta kuitenkin.
        Edellisen 1 kg:n hienosokeripussin ostin vuodenvaihteen tienoilla, hinta oli 1,05 €.
        Tänään katsoin S-marketin hyllyä, ja hinta oli 1,55€.
        Onko ollut katotalvi?
        Ensi satokaudelle on sokerijuurikkaan tuottajahintaan tulossa selvä korotus, joten ensi talvena sokerin hinta lienee selvästi yli 2€/kg.


    • Anonyymi

      Ja hinnat kassalla pielessä..Tänään Lidlissä oli tarjouksessa esim. Maasdam 200g juustoviipaleet 1,65 € paketti (maks.2 kpl/talous) ja Activia 4 pack jogurtit 1,39 € (maks. 4kpl/talous)
      MUTTA
      Huomasinkin kuitista että olivat ottaneetkin näistä normaalin hinnan juustoista 2,19 €/ pkt ja jogurteista 1,89 € /pkt.
      Ei muuta kuin menin autosta takaisin kauppaan ja selvitin asian kassalla kuitin kanssa. Vähensivät ylihintaa maksamani rahan takaisin ja pahoittelivat.

      • Anonyymi

        Ripeää toimintaa ollut, missä sitten asioitkin. Itse olin Lidlissä heti kahdeksalta, ja hain nuo juustot. Kassakuitissa on kellonaika 8.04 ja oli ehditty korjata hinta oikeaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ripeää toimintaa ollut, missä sitten asioitkin. Itse olin Lidlissä heti kahdeksalta, ja hain nuo juustot. Kassakuitissa on kellonaika 8.04 ja oli ehditty korjata hinta oikeaksi.

        Mulla siis virhe oli juustoissa ja jogurteissa ma-iltana, olikohan joskus klo 18 maissa.


    • Anonyymi

      Pitääkö sitä arkenakin syödä kokin valmistamaa ruokaa? Kai sitä nyt jokainen pystyy arkiruuat valmistamaan ihan itse perusraaka-aineista.

    • Anonyymi

      koodilla U6A6K 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10722
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3043
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2859
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 83
      1496
    Aihe