Joka kerta kun kaupassa, ovat hinnat nousseet

Anonyymi

Nousu on jo monissa tuotteissa yli 50%. Etenkin valmisruokien kohdalla nousu on ollut järkyttävää. Tässä kohtaa terveyshihhulit alkavat pilkkaamaan ja nauramaan, mutta ovat liian tyhmiä tajutakseen, että myös perusraaka-aineiden hinnat ovat kasvaneet.

Hintojen nousua ei voi estää, koska ihmisten on pakko ostaa ruokaa ja mikään ei ole tässä valtiossa yhtä ahne oman navan tuijottaja, kuin kauppias. Jo siinä mielessä kutsun ilolla vieraan vallan sotilaat ja ohjukset maaperällemme tuhoamaan kaupat ja varastot.

9

851

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Johtuu Putinin hyökkäyssodasta Ukrainaan.

• Anonyymi

Joopa juu.

• Anonyymi

Tietäähän se noissa valmisruoissa. Ovat valmiiksi jo kalliita lihapitoisuuteen ja muuhun nähden, niin sitten kun tuotantolaitoksissa tarvittava sähkö ja raaka-aineet nousee, niin varmasti paisuu einesten hinta kun niillä pitää vielä tuottajan voittoakin tehdä. Kotona kun kokkaa, niin eihän siinä tarvitse mukaan laskea annoksen hintaan ison tehtaan kuluja ja investointeja sekä työntekijöiden palkkaa + voittotavoitetta vielä kaikkien kulujen päälle.

Köyhänä kokkaan jokaisen aterian itse melkein aina. Pakastepizzat tosin viikonloppuisin on paheeni. Joskus ennen sotaa kävin mäkissä ja burger kingissä sekä tilailin pizzaakin mut enää ei ole varaa, eikä sinällään kauheasti edes haittaa. Eniten haittaa omaa kukkaroa tavallisen ruoan hinnan jyrkkä nousu.

• Anonyymi

Tämä nyt ei koske ruokaa, mutta kuitenkin.
        Edellisen 1 kg:n hienosokeripussin ostin vuodenvaihteen tienoilla, hinta oli 1,05 €.
        Tänään katsoin S-marketin hyllyä, ja hinta oli 1,55€.
        Onko ollut katotalvi?
        Ensi satokaudelle on sokerijuurikkaan tuottajahintaan tulossa selvä korotus, joten ensi talvena sokerin hinta lienee selvästi yli 2€/kg.

• Anonyymi

Ja hinnat kassalla pielessä..Tänään Lidlissä oli tarjouksessa esim. Maasdam 200g juustoviipaleet 1,65 € paketti (maks.2 kpl/talous) ja Activia 4 pack jogurtit 1,39 € (maks. 4kpl/talous)
      MUTTA
      Huomasinkin kuitista että olivat ottaneetkin näistä normaalin hinnan juustoista 2,19 €/ pkt ja jogurteista 1,89 € /pkt.
      Ei muuta kuin menin autosta takaisin kauppaan ja selvitin asian kassalla kuitin kanssa. Vähensivät ylihintaa maksamani rahan takaisin ja pahoittelivat.

• Anonyymi

Ripeää toimintaa ollut, missä sitten asioitkin. Itse olin Lidlissä heti kahdeksalta, ja hain nuo juustot. Kassakuitissa on kellonaika 8.04 ja oli ehditty korjata hinta oikeaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ripeää toimintaa ollut, missä sitten asioitkin. Itse olin Lidlissä heti kahdeksalta, ja hain nuo juustot. Kassakuitissa on kellonaika 8.04 ja oli ehditty korjata hinta oikeaksi.

Mulla siis virhe oli juustoissa ja jogurteissa ma-iltana, olikohan joskus klo 18 maissa.

• Anonyymi

Pitääkö sitä arkenakin syödä kokin valmistamaa ruokaa? Kai sitä nyt jokainen pystyy arkiruuat valmistamaan ihan itse perusraaka-aineista.

• Anonyymi

koodilla U6A6K 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6328
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      355
      5825
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      60
      2813
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      107
      2248
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1938
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1754
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      19
      1633
    8. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1300
    9. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      73
      1197
    10. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      33
      1098
    Aihe