Otetaanpa tällainen ajatusleikki:
Kuvitellaan että on olemassa musta-aukko joka on imenyt sisällensä paljon materia ajan kuluessa. Yhtenä päivänä musta-aukko sitten on tullut tiensä päähän ja tuhoutuu räjähtäessä.
Vapautuuko kaikki materia pois mustasta aukosta tämän tuhoutuessa vai onko materiaali kadonnut jonnekin josta se ei palaa takaisin?
Jota emme ehkä tietäisi
12
108
Vastaukset
- Anonyymi
Ja katoaako informaatiota....
.
Hawking säteily:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Hawkingin_säteily - Anonyymi
Mikään oikeiden tiedemiesten tuntema teoria ei tue millään tavalla mustan aukon räjähtämistä.
- Anonyymi
Asia on juurikas niin.
Eiku...kas asia on juuri niin.
Kuten edellä kerrottiin, ainoa fysiikan tuntema mustan aukon häviämistapa on Hawkingin säteily ja se vielä pienenkin aukon kohdalla aikaa maailmankaikkueden ikä kertaa 10 potenssiin saakelin iso luku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia on juurikas niin.
Eiku...kas asia on juuri niin.
Kuten edellä kerrottiin, ainoa fysiikan tuntema mustan aukon häviämistapa on Hawkingin säteily ja se vielä pienenkin aukon kohdalla aikaa maailmankaikkueden ikä kertaa 10 potenssiin saakelin iso luku.Korjaan. Kymmenen potenssista otan saakelin pois. Kohtuulisen suurikin luku riittää, kun on kyse kympin potensista ja toisena kertoimana on maailmankaikkeuden nykyinen ik.
- Anonyymi
Mustat aukot murskaavat atomit alkutekijöihinsä ja sylkevät tyhjyyteen pölyä. Kun viimeinenkin musta aukko on tuhoutunut, on universumi pilkkopimeä pölyn täyttämä tyhjyys. Aikanaan tämä pöly taas kasaantuu ja lopulta syntyy ensimmäiset prototähdet, joka aloittaa uuden universumin elinkaaren.
- Anonyymi
Mustien aukkojen ympärillä ei näy aukosta ulospäin virtaavaa pölyä. Olet siis väärässä.
Kertymäkiekkoon liittyvät sen akselin suuntaiset säteilykeilat esiintyvät myös neutronitähdillä eli nekään ei ole mustan aukon erityisominaisuuksia.
Mustasta aukosta ulospäin näkyvä säteily ei muodostu aukon sisällä vaan sen ulkopuolella aukkoon hiljakseen putoavan aineen tuskan parahduksista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mustien aukkojen ympärillä ei näy aukosta ulospäin virtaavaa pölyä. Olet siis väärässä.
Kertymäkiekkoon liittyvät sen akselin suuntaiset säteilykeilat esiintyvät myös neutronitähdillä eli nekään ei ole mustan aukon erityisominaisuuksia.
Mustasta aukosta ulospäin näkyvä säteily ei muodostu aukon sisällä vaan sen ulkopuolella aukkoon hiljakseen putoavan aineen tuskan parahduksista.No just XD Eihän niitä mustia aukkojakaan näe. Kuvat, joita netissä katselet, on tietokoneella luotuja. Yhtään ainutta ns. aitoa kuvaa mustasta aukosta ei ole olemassakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No just XD Eihän niitä mustia aukkojakaan näe. Kuvat, joita netissä katselet, on tietokoneella luotuja. Yhtään ainutta ns. aitoa kuvaa mustasta aukosta ei ole olemassakaan.
Juuri näin 👍
- Anonyymi
Oikeastihan ei mitää mustia aukkoja ole, ei muumilaaksoakaan ole, eikä muitakaan satuhahmoja tai -paikkoja. Teoriassa voidaan tietysti kehitellä kivoja juttuja vaikka minkälaisia, onhan ihmiselle annettu lähes ääretön mielikuvitus.
- Anonyymi
Mistä ihmiseen on syntyneet kaikki mustat aukot? Joku malli täytyy olla. Suu syö ruokaa sisäänsä, jotta voi sylkeä ulos sontaa puheena. Ihminen ei jaksa edes puhua, jos on fyysisesti täysin heikko. Aine ja henki toimii yhteen. Alapään aukot vielä erikseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä ihmiseen on syntyneet kaikki mustat aukot? Joku malli täytyy olla. Suu syö ruokaa sisäänsä, jotta voi sylkeä ulos sontaa puheena. Ihminen ei jaksa edes puhua, jos on fyysisesti täysin heikko. Aine ja henki toimii yhteen. Alapään aukot vielä erikseen.
Olet käsittänyt jotain nyt väärin, ei ihmisessä ole mustia aukkoja.
p.s. von Döbeln ratsasti aukkoja katsellen, ei nekään olleet mustia.
- Anonyymi
Mikään ei karkaa mustasta aukosta. Ei edes säteily. Universumin loppu on se, että kaikki materia on kerääntynyt mustiin aukkoihin. Mustat aukot vetävät myös toisiaan puoleensa ja yhdistyvät aina suuremmiksi, joiden vetovoima ulottuu aina kauemmaksi ja siten siivoavat universumia nopeammin ja nopeammin. On mahdollista, että lopussa on vain yksi valtava musta aukko ja koska mikään ei pääse pakenemaan sieltä, on tämä asetelma pysyvä ikuisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569