kolme poikaa

olen kasvattanut ja nykyisten äitien tavoin tehnyt kaiken mahdollisen ja joskus mahdottomankin heidän vuokseeen. Niin itsekkäitä lapsia olen kasvattanut että äiti ei heille merkitse muistamista. Kaksi joilla jo oma perhe ovat kauempana ja tämä nuorin vielä opiskelee. Ei korttia, ei kukkia, ei aamukahvia. Seuraavana aamuna menin sairaalaan leikkaukseen. Mieliala oli apea ja surullinen ja niinpä olin vähällä nukahtaa kokonaan. Niin paljon se vaikutti. En taida koskaan tottua siihen että lapsilleni en merkitse kuin auttajaa kun on joku hätä. Luulin jo päässeeni niistä tunteista yli mutta ei ja sairaus vielä pahensi tilannetta. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

4

1068

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on täälläkin

Kaksi vanhinta lastani lopettivat kokonaan yhteydenpidon kun tulin siihen ikään ja sairastuin etten enää jaksanut heitä ja heidän perheitään passata ja paapoa.
      Kuin myös sekin oli syynä ettei minulla ollut enää varaa ostaa tälle laumalle koko ajan lahjoja, se kun oli mahdottomuus pienestä työttyyskorvauksesta ja sen jälkeen maksettavasta sairauspäivärahasta.
      Minä olen kylläkin päässyt siitä aivan hienosti yli, koska olen huomannut mitenkä paljon helpompaa minun elämäni on sen jälkeen ollut, rahaa jää hieman omaankin käyttöön ja ei tarvitse kuunnella jatkuvaa haukkumista, eikä tarvitse painaa niska limassa töitä toisten eteen.
      Nyt saan elää itselleni ja nauttia lopultakin elämästäni, eiköhän minullakin ole siihen lopultakin oikeus.

• annabelle

Olen kuullut tuon saman ongelman ennenkin.Oma äitini taistelee saman asian takia veljieni suhteen.Itse pidän äitiä maailman ihanimpana olentona.Tapaamme usein ja vien hänelle tuliaisia millon mitäkin.Käymme yhdessä marjassa ja joskus ostosksilla.Autan häntä taloudellisesti kun hänellä on pieni eläke.Mikähän siinä on että toista on niin vaikea muistaa.Mulla on ystävä joka muistaa kaikki mun nimipäivät ja synttärit kortilla.Itse olen toivottoman huono laittamaan kortteja.Poden siitä huonoa omaatuntoa aina.Voisitko keksiä jotain yhteistä tekemistä lastesi kanssa.Haluaisin käydä isäni luona useammin mutta tällä hetkellä tuntuu että saan vain paskaa niskaani kun juttelen hänen kanssa.Ei kauheesti houkuttele mennä kylään.Aina valittaa jostain asiasta.enimmäkseen yksinäisyydestä.ei munkaan aika riitä joka suuntaan.ja mitä siitä saa itselleen .kyllä sitä odottaa jonkunlaista vuorovaikutusta, mistä jää hyvä mieli.

• Mummo

Aikuisten lasten tulee viettää äitienpäivää ja samoin isänpäivää omien lastensa kanssa. Vanhat äidit ja isät ovat jo tehtävänsä tehneet ja voivat olla iloisia että jälkikasvu elää omaa elämäänsä ja hoitaa omia lapsiaan. Samoin jouluna aikuisten lasten tulisi viettää omien pienten lastensa kanssa omassa kodissa eikä kiertää lapsuuden kodeissaan tai muiden sukulaisten luona. Äitienpäivä ja muut juhlat ovat oman perheen parissa vietettävää aikaa!

• oikeassa

Olet, mummo ihan oikeassa. Ei ole meidän tehtävämme paapoa ja passata aikuisia kakaroita pienestä eläkkeestämme.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      11
      823
    2. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      43
      794
    3. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      62
      758
    4. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      750
    5. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      42
      743
    6. 51
      637
    7. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      587
    8. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      60
      587
    9. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      67
      566
    10. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      28
      508
    11. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      495
    12. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      18
      487
    13. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      100
      480
    14. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      44
      475
    15. Ei voi mittään

Tykkään sinusta, vaikka miten typerän jutun suustasi päästät😅
      Ikävä
      32
      469
    16. Miten voit tykätä

Jos samaan aikaan haluat pysyä mahdollisimman kaukana?
      Ikävä
      40
      437
    17. En usko enää

rakkauteen.
      Ikävä
      58
      421
    18. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      17