Miehen juominen

Anonyymi-ap

Ollaan oltu yhdessä 15 vuotta. Alusta asti mies on ollut viinan perään. Hölmönä ajattelin, että kun ikää tulee niin se vähenee. No vähenihän se niin, ettei enää juo viikolla, mutta viikonloppuna kyllä joko perjantaina tai lauantaina ja ihan huolella. Voin varmaan kahden käden sormilla laskea ne viikonloput, kun on tässä 15 vuoden aikana ollut selvinpäin, ellei ole ollut jostain syystä aivan pakkotilanne. Omasta mielestään alkoholinkäyttönsä on ihan normaalia, ei tarvetta rajoittaa. Asiasta on turha puhua, koska asenne on tuo. Yrittänyt olen, mutta tilanteet päättyvät tuohon, ettei ongelmaa ole.

Viime aikoina on tullut selviä riippuvuuden merkkejä esiin. On kärttyinen kuin ampiainen, jos näyttää siltä ettei pääsisikään jonakin perjantaina tai lauantaina juopottelemaan. Raivoaa välillä näissä ihan huolella. Ei ikinä käy käsiksi vaan huutaa, kaikki ylipäänsä vain on mun syytä, sotkuinen koti jne.

Kotona ei onneksi juo koskaan (meillä on myös teini-ikäinen lapsi), vaan pakenee yksin mökille. Lapsi ei onneksi vielä täysin ymmärrä isänsä touhuja, mutta taitaa jo vähän aavistella, mitä se mökillä puuhailee. Kysymys kuuluu, onko mitään keinoja saada miestä vähentämään juomista? Vai onko edes tarvetta, joidenkin mielestähän 1 känni per viikko on varmaan ihan ok.

Eroa ei kannata ehdottaa, koska meillä on muuten ihan hyvä suhde, emme riitele juuri koskaan ja lapsikin on onnellinen ja koulussa sekä harrastuksissa menee hyvin. Lapsi on herkkä luonne ja nyt vielä teini-ikä puskee päälle. En ikinä tule rikkomaan häneltä kotia, ellei tilanne jotenkin radikaalisti pahene.

11

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Voisitko saada miehesi edes kerran käymään AA-kokouksessa?
      Hän voisi omin silmin kuulla ja nähdä että hänellä on alkoholiongelma ja alkoholi ei kuulu jokaviikonloppuiseen ilonpitoon. Että on muitakin tapoja viettää aikaa ja paljon terveemmin.

Ellei miehesi itse ymmärrä ongelmaansa, toinen ei voi sitä asiaa muutta. Ei, vaikka koko maailma näkisi sen ongelmana.

• Anonyymi

Jos omasta mielestä ei ole ongelmaa niin taitaa olla turha reissu AA han,ei siittä tietenkään haittaa ole. Vaimolle suosittelen al anonia,koska kärsii puolison juomisesta. Siinä on moni ukko alkanut miettiä omaa tekemistään ,kun kuulee et puoliso tarvii vertaistukee.

• Anonyymi

Nainen tuhlaa elämänsä juopon kanssa. Ei kelpaa raittiimpi mies. Minun eksä otti eron ja alkoi olee juopon miehen kanssa joka pilasi eksäni elämän- ulosotossa sillä on niin paljon velkaa ettei koskaan pysty maksamaan. Olisin halunnut lapsia mutta naisille ei kelpaa raitis mies. En ole sellaista naista löytänyt.

• Anonyymi

Ei kelpaa raitis mies. En ymmärrä naisia kun olisi miehiä jotka ei juo jpoka viikonloppu eikä edes joka kuukausi mutta ei kelpaa naisille. Onko mies niin rikas että et voi erota ja se elättää sinut. Sen täytyy olla ainut syy miksi et ole lähtenyt kävelemään suhteesta. Saisit paremman elämän paremman miehen kanssa joka ei ryyppää joka ilta.

• Anonyymi

Naisille kelpaa fiksu ja raitis mies kun taas naismarttyyreille ei kelpaa muu kuin renttumies, sellainen joka kohtelee huonosti ja on selkärangaton pask.ainen, jota he sitten, nämä kynnysmattonaiset, pyrkivät parantamaan - ikuinen ilmiö, mutta olkoot vain, toisensa ansaitsevat.

AP taas on oikeasti huolissaan, tosin miestä(jos hän siis on alkoholisti) ei saa muuttumaan muu kuin hänen itsensä hoksaaminen ja se, että ymmärtää juomisensa vaikutukset lähipiiriin. Luultavasti jotain on jo hokannut kun menee mökille tissuttelemaan.

• Anonyymi

Näin naispuolisena vastaan ettei se jako ole rentut tai raittiit vaan ihan muut asiat mikä miehessä kiinnostaa.Alkoholismi on sairaus joka vaikuttaa parisuhteeseen ja se mies on kuitenkin siellä mihin aikoinaan rakastui. Ymmärrän toki katkeruuden jos vaimo on lähtenyt rentun mukaan mutta ei me kaikki naiset olla sellaisia.Ap yks mikä vois tehota olis lääkäri aika ja kokeet.Lääkäriä kummasti uskovat mut se onkin eri juttu millä mies lääkäriin.Tsemppiä!

• Anonyymi

Kuvaamistasi oireista jotkut vaikuttavat kiusallisilta.
      Minusta itse alkoholin käyttäminen ole kiusallista mutta jotkut seuraukset saattavat olla.
      Minun mieheni oli matkatöissä yli 10 vuotta. Aina perjantai iltana kotiin tultuaan, hän käveli kaapille ja kaatoi itselleen drinkin. Nautti muutaman rentouttavan.
      Lauantaina hoidimme normaalit askareet ja tietenkin mieheni nautti pari olutta ja drinkkiä.
      Sunnuntaina lounaspöydässä oli viinipullo.
      Lähtiessään maanataina aamuyöstä ajamaan työpaikkakunnalle ei veressä luultavasti ollut promilleja.
      Tätä jatkui hänen työuransa viimeiset 12 vuotta. Lapsemme ehtivät varttumaan itsenäisiksi, muualla opiskeleviksi.
      Itse alkoholin käyttö ei häirinnyt mutta viikonloppujen täydellinen mitään tekemättömyys joskus ajattelutti, että onko tämä välttämätöntä.

Jäätyään kotiin jäi alkoholin käyttäminen matkojen yhteydessä tapahtuviin hyvin maltillisiin kertoihin. Drinkit vaihtuivat napakkaan salikuntoiluun. Parasta kaikessa. Terveys parani lääkkeettömään kuntoon.
      Tuohon vaiheeseen on nyt aikaa yli 20 vuotta.

• Anonyymi

No jos teillä sun mielestäs on kuitenkin kaikki hyvin ja onnellinen suhde, miehes on onnellinen niin mitä kitiset? Nauti onnellisesta liitosta!

• Anonyymi

Olet 15 vuotta ollut miehen kanssa joka juopottelee usein ja aina. No olet parhaat päivät nähnyt nainen joten eipä sinulla ole toivoakaan että parempi mies kiinnostaisi. Tuhlasit elämäsi juopon kanssa.

• Anonyymi

Antakaa ihmisten nauttia elämästä. Ihme vinkumista turhasta🙄

• Voinen kertoa, ettemme me alkoholistit nauti elämästä, vaikka suurin osa ihmisistä luulee niin. 🌹👀

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      205
      7084
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4662
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      43
      4434
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      73
      3302
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1965
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      26
      1717
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1680
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1583
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1469
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1247
    Aihe