Kansojen karma

Anonyymi-ap

Yksilön karman lisäksi on myös kansojen karma . Miten se näkyy maailman kansoissa sinun mielestä ? Esim. Venäjä ja Ameriikka.

12

190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kansat ovat ihmisyksiöistä keinotekoisesti koottuja joukkoja. Eli jos muutat täältä , niin liityt johonkin muuhun kansaan. Kansojen karma on siis harhakuva. Karma on aina yksilökohtainen , eli jokaisella (onhän sitten ihminen tai jokin muu olento) on oma karmansa. Niistä muodostuu yhdessä esim. maapallon karma.

      • Anonyymi

        Aivan. Ja hyvä muistaa kun tumputtaa: Yhdessä siemensyöksyssä lentää 200 - 400 miljoonaa siittiötä. Jokainen niistä on elävä, itsenäisesti liikkumaan kykenevä yksilö. Jokaisella niistä on oma karmansa. Niistä muodostuu yhdessä mällin karma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan. Ja hyvä muistaa kun tumputtaa: Yhdessä siemensyöksyssä lentää 200 - 400 miljoonaa siittiötä. Jokainen niistä on elävä, itsenäisesti liikkumaan kykenevä yksilö. Jokaisella niistä on oma karmansa. Niistä muodostuu yhdessä mällin karma.

        Karma - kosminen laki

        Sillä ei ole merkitystä, uskonko vai en: laki on laki...
        Karman laki pätee kaikkeen maailmankaikkeudessa: planeettojen syntyyn jne.
        Karma ja kohtalo
        Koko länsimainen filosofia voidaan jakaa kahteen leiriin: toisaalta predestinaatio- tai kohtalo-oppiin ja toisaalta vapaan tahdon opin kannattajiin.
        Molemmat leirit ovat pitkittyneessä kiistassa, ja karman lain ymmärtäminen pystyy sovittamaan nämä kaksi sotaa käyvää osapuolta yhteen.
        Vaikka emme voi hallita kohtaloamme, se ei tarkoita, ettei meillä olisi vapaata tahtoa.
        Karma edustaa itse asiassa vain toiminnan neljättä vaihetta: sitä, mikä on jo tapahtunut (prarabdha).
        Edeltäviä vaiheita on kuitenkin 3
        Bija on ensimmäinen vaihe. Tarkoittaa kirjaimellisesti "siementä". Se on karma siemenen muodossa. Jos tekijät ovat suotuisia, karman hedelmä kasvaa siemenestä.
        Itse asiassa nämä ovat meidän toiveemme. Olipa kyseessä aineellinen tai henkinen halu, ne johtavat meidät tiettyihin päätöksiin: täytämmekö kyseisen halun vai emme. Tämä on toinen vaihe.

        Kūṭa-stha on päätöksentekovaihe. Tässä vaiheessa pystymme pysähtymään emmekä tee vaarallisia päätöksiä. Mutta jos toimiin silti ryhdytään, se on seuraava vaihe.
        Tässä yhteydessä on ymmärrettävä seuraava seikka. Halut ovat syntisiä ja ei-syntisiä. Joitakin niistä voidaan sietää, toisia ei. Joitakin haluja on jopa vaarallista sietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karma - kosminen laki

        Sillä ei ole merkitystä, uskonko vai en: laki on laki...
        Karman laki pätee kaikkeen maailmankaikkeudessa: planeettojen syntyyn jne.
        Karma ja kohtalo
        Koko länsimainen filosofia voidaan jakaa kahteen leiriin: toisaalta predestinaatio- tai kohtalo-oppiin ja toisaalta vapaan tahdon opin kannattajiin.
        Molemmat leirit ovat pitkittyneessä kiistassa, ja karman lain ymmärtäminen pystyy sovittamaan nämä kaksi sotaa käyvää osapuolta yhteen.
        Vaikka emme voi hallita kohtaloamme, se ei tarkoita, ettei meillä olisi vapaata tahtoa.
        Karma edustaa itse asiassa vain toiminnan neljättä vaihetta: sitä, mikä on jo tapahtunut (prarabdha).
        Edeltäviä vaiheita on kuitenkin 3
        Bija on ensimmäinen vaihe. Tarkoittaa kirjaimellisesti "siementä". Se on karma siemenen muodossa. Jos tekijät ovat suotuisia, karman hedelmä kasvaa siemenestä.
        Itse asiassa nämä ovat meidän toiveemme. Olipa kyseessä aineellinen tai henkinen halu, ne johtavat meidät tiettyihin päätöksiin: täytämmekö kyseisen halun vai emme. Tämä on toinen vaihe.

        Kūṭa-stha on päätöksentekovaihe. Tässä vaiheessa pystymme pysähtymään emmekä tee vaarallisia päätöksiä. Mutta jos toimiin silti ryhdytään, se on seuraava vaihe.
        Tässä yhteydessä on ymmärrettävä seuraava seikka. Halut ovat syntisiä ja ei-syntisiä. Joitakin niistä voidaan sietää, toisia ei. Joitakin haluja on jopa vaarallista sietää.

        Halut ovat syntisiä ja ei-syntisiä. Joitakin niistä voidaan sietää, toisia ei. Joitakin haluja on jopa vaarallista sietää. Esimerkiksi elimistön luonnollisten tarpeiden täyttämättä jättäminen voi johtaa vakaviin sairauksiin.
        Syntisiä haluja voidaan käsitellä kahdella tavalla. Ensin niitä saatetaan vain sietää, ja sitten ne palavat askeesin liekeissä. Mutta on haluja, joita on hyvin vaikea kestää, ja silloin ne on puhdistettava sitouttamalla ne Jumalan palvelukseen. Esimerkiksi seksuaaliset halut voivat olla hyvin voimakkaita, mutta jos ihminen luo jumalallisen perheen ja käyttää seksiä lasten siittämiseen, tämä halu puhdistuu.
        Tässä suhteessa tieto vapauttaa ihmisen karmasta antamalla täydellisen ymmärryksen syntisistä ja ei-syntisistä halun muodoista sekä tavoista sietää syntisiä haluja ja suhtautua niihin. ...
        Phalon mukkha
        Tämä vaihe tulee toiminnan jälkeen. Ketjureaktio on alkanut ja karman pyörä on pyörinyt. Ja sen seurauksena tämän reaktion viimeinen ketju olen jälleen minä. Edellisissä vaiheissa vallinnut vapaus on päättynyt.

        Tämän lain seurauksena toimintamme saa loogisen lopullisuuden: minun on pakko kokea sama. Tämä on vaihe - prarabdha.

        Näin ollen se, mitä kutsumme kohtaloksi, on reaktioita, jotka ovat tulleet meille karman lain mukaan. Ja aina näiden reaktioiden syynä olemme me itse. Paavalin sanomassa sanotaan: "Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halut ovat syntisiä ja ei-syntisiä. Joitakin niistä voidaan sietää, toisia ei. Joitakin haluja on jopa vaarallista sietää. Esimerkiksi elimistön luonnollisten tarpeiden täyttämättä jättäminen voi johtaa vakaviin sairauksiin.
        Syntisiä haluja voidaan käsitellä kahdella tavalla. Ensin niitä saatetaan vain sietää, ja sitten ne palavat askeesin liekeissä. Mutta on haluja, joita on hyvin vaikea kestää, ja silloin ne on puhdistettava sitouttamalla ne Jumalan palvelukseen. Esimerkiksi seksuaaliset halut voivat olla hyvin voimakkaita, mutta jos ihminen luo jumalallisen perheen ja käyttää seksiä lasten siittämiseen, tämä halu puhdistuu.
        Tässä suhteessa tieto vapauttaa ihmisen karmasta antamalla täydellisen ymmärryksen syntisistä ja ei-syntisistä halun muodoista sekä tavoista sietää syntisiä haluja ja suhtautua niihin. ...
        Phalon mukkha
        Tämä vaihe tulee toiminnan jälkeen. Ketjureaktio on alkanut ja karman pyörä on pyörinyt. Ja sen seurauksena tämän reaktion viimeinen ketju olen jälleen minä. Edellisissä vaiheissa vallinnut vapaus on päättynyt.

        Tämän lain seurauksena toimintamme saa loogisen lopullisuuden: minun on pakko kokea sama. Tämä on vaihe - prarabdha.

        Näin ollen se, mitä kutsumme kohtaloksi, on reaktioita, jotka ovat tulleet meille karman lain mukaan. Ja aina näiden reaktioiden syynä olemme me itse. Paavalin sanomassa sanotaan: "Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää".

        Karman muodostumisen todellinen syy on aineellisen mielen toiminta. Halu nauttia johtaa toimintaan, ja tämä toiminta saa aikaan halun tehdä sitä yhä uudelleen ja uudelleen. Rotilla tehdyissä kokeissa johto kytkettiin rotan mielihyväkeskukseen, ja rotta kuoli painamalla nappia, joka kytki virran päälle, eikä se pystynyt liikkumaan pois. Usein me itse etsimme tuota nappia, ja kun olemme löytäneet sen, emme voi siirtyä pois, vaan meidän on aineellisen tietoisuuden ohjaamana pakko siirtyä kehosta toiseen.

        Siksi on hyödytöntä ja typerää etsiä niitä, jotka ovat vastuussa onnestamme tai kärsimyksestämme. Intialainen sananlasku sanoo: "Kun osoitan yhdellä sormella toista, kolme osoittaa minua".
        Hyvä ja paha
        Hyvä ja paha ymmärretään suhteellisesti. Esimerkiksi se, mikä on yhdelle ruokaa, on toiselle myrkkyä. Näin sen pitäisi olla, sillä tämä määrittää vapaan tahtomme.
        Mutta kun on kyse koko maailmasta, on hyväksyttävä hyvän ja pahan kosmisten normien olemassaolo. Nämä normit on kuvattu Veda-kirjoituksissa ja muissa paljastetuissa pyhissä kirjoituksissa.
        Esimerkiksi lähimmäisenrakkaus, apua tarvitsevien auttaminen, aviorikoksesta pidättäytyminen jne. hyväksytään hyviksi teoiksi. Toisaalta väkivaltaa ja murhaa pidetään pahoina tekoina.
        Kun ihminen ymmärtää moraalin kosmiset normit, hän pystyy toimimaan oikein missä tahansa tilanteessa, ei suhteellisten sääntöjen vaan globaalin totuuden perusteella.
        Jos pohdimme absoluuttista moraalia, meidän pitäisi tehdä asianmukaiset johtopäätökset, kun karman seuraukset tulevat meidän kohdallemme, ja oppia näin omista esimerkeistämme.
        Jokaisen tapahtuman elämässämme pitäisi olla oppitunti kosmisesta moraalista. Koko elämästämme tulee moraalin ja pyhyyden koulu, joka johtaa meidät itsensä parantamiseen yhden elämän aikana.
        Paras täydellisen moraalin selitys on Veda-teos Bhagavad-gita, ja sitä tutkimalla voi oppia toimimaan oikein missä tahansa tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karman muodostumisen todellinen syy on aineellisen mielen toiminta. Halu nauttia johtaa toimintaan, ja tämä toiminta saa aikaan halun tehdä sitä yhä uudelleen ja uudelleen. Rotilla tehdyissä kokeissa johto kytkettiin rotan mielihyväkeskukseen, ja rotta kuoli painamalla nappia, joka kytki virran päälle, eikä se pystynyt liikkumaan pois. Usein me itse etsimme tuota nappia, ja kun olemme löytäneet sen, emme voi siirtyä pois, vaan meidän on aineellisen tietoisuuden ohjaamana pakko siirtyä kehosta toiseen.

        Siksi on hyödytöntä ja typerää etsiä niitä, jotka ovat vastuussa onnestamme tai kärsimyksestämme. Intialainen sananlasku sanoo: "Kun osoitan yhdellä sormella toista, kolme osoittaa minua".
        Hyvä ja paha
        Hyvä ja paha ymmärretään suhteellisesti. Esimerkiksi se, mikä on yhdelle ruokaa, on toiselle myrkkyä. Näin sen pitäisi olla, sillä tämä määrittää vapaan tahtomme.
        Mutta kun on kyse koko maailmasta, on hyväksyttävä hyvän ja pahan kosmisten normien olemassaolo. Nämä normit on kuvattu Veda-kirjoituksissa ja muissa paljastetuissa pyhissä kirjoituksissa.
        Esimerkiksi lähimmäisenrakkaus, apua tarvitsevien auttaminen, aviorikoksesta pidättäytyminen jne. hyväksytään hyviksi teoiksi. Toisaalta väkivaltaa ja murhaa pidetään pahoina tekoina.
        Kun ihminen ymmärtää moraalin kosmiset normit, hän pystyy toimimaan oikein missä tahansa tilanteessa, ei suhteellisten sääntöjen vaan globaalin totuuden perusteella.
        Jos pohdimme absoluuttista moraalia, meidän pitäisi tehdä asianmukaiset johtopäätökset, kun karman seuraukset tulevat meidän kohdallemme, ja oppia näin omista esimerkeistämme.
        Jokaisen tapahtuman elämässämme pitäisi olla oppitunti kosmisesta moraalista. Koko elämästämme tulee moraalin ja pyhyyden koulu, joka johtaa meidät itsensä parantamiseen yhden elämän aikana.
        Paras täydellisen moraalin selitys on Veda-teos Bhagavad-gita, ja sitä tutkimalla voi oppia toimimaan oikein missä tahansa tilanteessa.

        Karma toiveiden täyttymisprosessina
        Karman lakien mukaan mikä tahansa toiveemme voi toteutua. On otettava huomioon kaksi tekijää: toiveemme ja mahdollisuutemme. Toiveet eivät aina vastaa mahdollisuuksia. Mahdollisuuksia voidaan verrata ansaittuun rahaan, eivätkä ne välttämättä riitä suunnitelman toteuttamiseen, mutta karman lakeja hyödyntämällä voi lisätä resurssejaan ja toteuttaa toiveensa.
        Vain yhtä toivetta ei voida toteuttaa - halua tulla Jumalaksi. Se paikka on jo varattu.
        Meistä voi tulla mitä tahansa ja voimme tehdä mitä tahansa, ja hinta on jo ilmoitettu pyhissä kirjoituksissa, mutta olemmeko valmiita maksamaan sen.
        Hämmästyttävää on kuitenkin se, että tällainen ajattelutapa ei johda meitä korotukseen. Lisäksi halu nauttia yhä useammista aineellisista ideoista on syntistä toimintaa, ja sitä verrataan jo pureskellun pureskeluun.
        Tietoisuuden kehittäminen tapahtuu luopumalla aineellisista suunnitelmista ja hankkiutumalla eroon aineellisista haluista kokonaan.
        Karman luokat:
        Sanchita karma .
        Tämä on kaiken aikaisemmissa elämissä ja ihmissyntymissä kertyneen karman kokonaissaldo.

        Prarabha karma .
        Tämä on tämän syntymän "suotuisia" ja "epäsuotuisia" seurauksia. Prarabha karmaa ei voi muuttaa, sitä voi vain sietää ja tehdä siitä asianmukaiset johtopäätökset.

        Kriyaman karma
        Tämä on vapaan valinnan alue, joka rajoittuu prarabha karman ominaisuuksiin. Tässä maailmassa tehdyt teot luovat karmaa tulevia syntymiä varten (hyviä tai huonoja) tai johtavat vapautumiseen syntymien ja kuolemien kierrosta.
        Toiminnan laadun valinta riippuu tietoisuutemme laadusta. Tämä voi olla joko hurskas tai ei-hurskas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karma toiveiden täyttymisprosessina
        Karman lakien mukaan mikä tahansa toiveemme voi toteutua. On otettava huomioon kaksi tekijää: toiveemme ja mahdollisuutemme. Toiveet eivät aina vastaa mahdollisuuksia. Mahdollisuuksia voidaan verrata ansaittuun rahaan, eivätkä ne välttämättä riitä suunnitelman toteuttamiseen, mutta karman lakeja hyödyntämällä voi lisätä resurssejaan ja toteuttaa toiveensa.
        Vain yhtä toivetta ei voida toteuttaa - halua tulla Jumalaksi. Se paikka on jo varattu.
        Meistä voi tulla mitä tahansa ja voimme tehdä mitä tahansa, ja hinta on jo ilmoitettu pyhissä kirjoituksissa, mutta olemmeko valmiita maksamaan sen.
        Hämmästyttävää on kuitenkin se, että tällainen ajattelutapa ei johda meitä korotukseen. Lisäksi halu nauttia yhä useammista aineellisista ideoista on syntistä toimintaa, ja sitä verrataan jo pureskellun pureskeluun.
        Tietoisuuden kehittäminen tapahtuu luopumalla aineellisista suunnitelmista ja hankkiutumalla eroon aineellisista haluista kokonaan.
        Karman luokat:
        Sanchita karma .
        Tämä on kaiken aikaisemmissa elämissä ja ihmissyntymissä kertyneen karman kokonaissaldo.

        Prarabha karma .
        Tämä on tämän syntymän "suotuisia" ja "epäsuotuisia" seurauksia. Prarabha karmaa ei voi muuttaa, sitä voi vain sietää ja tehdä siitä asianmukaiset johtopäätökset.

        Kriyaman karma
        Tämä on vapaan valinnan alue, joka rajoittuu prarabha karman ominaisuuksiin. Tässä maailmassa tehdyt teot luovat karmaa tulevia syntymiä varten (hyviä tai huonoja) tai johtavat vapautumiseen syntymien ja kuolemien kierrosta.
        Toiminnan laadun valinta riippuu tietoisuutemme laadusta. Tämä voi olla joko hurskas tai ei-hurskas.

        Hurskas tietoisuus
        Halu tehdä hyvää ei itselleen vaan muille. Tämä on merkki kehittyvästä tietoisuudesta, ja tällainen henkilö ansaitsee yhteytemme. Yleensä tällainen henkilö pyrkii kommunikoimaan samankaltaisen tietoisuustason kanssa, joten yhteydenotto ei ole vaikeaa. Tällä tietoisuuden tasolla olevat suhteet ovat tyydyttäviä, vaikka ikäviä tilanteita syntyisikin.
        Testinä voimme tunnistaa tilanteen, jossa ahdistuksen lähde häiritsee elämäämme. Esimerkiksi naapurilla kestää kauan naulata hyllyä seinän taakse, ja sinä haluat nukkua. Jos sinulla on vilpitön halu auttaa lähimmäistäsi ja todella nouset ylös ja menet auttamaan häntä, se on esimerkki hurskaasta tietoisuudesta. Jos mielessä on vihaa ja halu käsitellä häiriön lähdettä, se on merkki jumalattomasta tietoisuudesta.
        Jumalaton tietoisuus
        Jumalaton tietoisuus pakottaa ihmisen toimimaan omaksi ilokseen ottamatta huomioon muiden etuja. Tällainen itsekäs toiminta on ristiriidassa harmonian lakien kanssa, ja sen vuoksi tällaisen henkilön kanssa oleminen on myös epäsuotuisaa tietoisuutemme kehittymiselle.

        Agami karma
        Tämä on tulevien syntymien karma, jos nykyinen syntymä ei ole viimeinen.

        Vikarma
        Väärät teot johtavat Jumalan lakien laiminlyöntiin, syntymän ja kuoleman kiertokulkuun, loputtomaan kärsimykseen ja eläimellisiin elämänmuotoihin syntymiseen. Vikarma on suoraan akarman vastakohta. Vikarma voi ilmetä neljässä eri toimintamuodossa.
        Vanhempiin kohdistuvat toimet.
        Perheeseen kohdistuvat toimet.
        Yhteiskuntaa vastaan suunnatut toimet.
        Ihmiskuntaa vastaan suunnatut toimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hurskas tietoisuus
        Halu tehdä hyvää ei itselleen vaan muille. Tämä on merkki kehittyvästä tietoisuudesta, ja tällainen henkilö ansaitsee yhteytemme. Yleensä tällainen henkilö pyrkii kommunikoimaan samankaltaisen tietoisuustason kanssa, joten yhteydenotto ei ole vaikeaa. Tällä tietoisuuden tasolla olevat suhteet ovat tyydyttäviä, vaikka ikäviä tilanteita syntyisikin.
        Testinä voimme tunnistaa tilanteen, jossa ahdistuksen lähde häiritsee elämäämme. Esimerkiksi naapurilla kestää kauan naulata hyllyä seinän taakse, ja sinä haluat nukkua. Jos sinulla on vilpitön halu auttaa lähimmäistäsi ja todella nouset ylös ja menet auttamaan häntä, se on esimerkki hurskaasta tietoisuudesta. Jos mielessä on vihaa ja halu käsitellä häiriön lähdettä, se on merkki jumalattomasta tietoisuudesta.
        Jumalaton tietoisuus
        Jumalaton tietoisuus pakottaa ihmisen toimimaan omaksi ilokseen ottamatta huomioon muiden etuja. Tällainen itsekäs toiminta on ristiriidassa harmonian lakien kanssa, ja sen vuoksi tällaisen henkilön kanssa oleminen on myös epäsuotuisaa tietoisuutemme kehittymiselle.

        Agami karma
        Tämä on tulevien syntymien karma, jos nykyinen syntymä ei ole viimeinen.

        Vikarma
        Väärät teot johtavat Jumalan lakien laiminlyöntiin, syntymän ja kuoleman kiertokulkuun, loputtomaan kärsimykseen ja eläimellisiin elämänmuotoihin syntymiseen. Vikarma on suoraan akarman vastakohta. Vikarma voi ilmetä neljässä eri toimintamuodossa.
        Vanhempiin kohdistuvat toimet.
        Perheeseen kohdistuvat toimet.
        Yhteiskuntaa vastaan suunnatut toimet.
        Ihmiskuntaa vastaan suunnatut toimet.

        KOLLEKTIIVINEN KARMA
        Ihmiskunnan tulevaisuuteen vaikuttava karma on kollektiivista karmaa. Se on kaikkien tiettyyn kollektiiviin kuuluvien ihmisten yksilöllisen karman summa. Esimerkiksi kuolleessa lentokoneessa tai bussissa kaikki eivät olleet vahingossa.
        Kollektiivisen karman laki pakottaa meidät tekemään samoja tekoja ja saamaan näin ollen samat seuraukset. Esimerkiksi Venäjällä ihmiset joutuvat syömään perunoita, mikä johtaa yleisiin sairauksiin.
        Näin ollen se, miten ihmiskunta käyttäytyy, on tulevaisuus, joka sitä odottaa. Niin kauan kuin ihmiset huomaavat yhä uusia verilöylyjä, sodat jatkuvat.
        Karma ja terveys
        Vikarma johtaa jumalattomuuteen, ja Charaka Samhitan mukaan uskon menettämistä Jumalaan pidetään kaikkien sairauksien juurena.
        Ayurvedan näkökulmasta pahin karma on tapamme murehtia mitättömyyksistä. Padma Purana sanoo, että - "Ei ole suurempaa surua kuin tapa murehtia. Koska tämä tapa heikentää kehoa." Kiinnitymme merkityksettömiin asioihin, olipa kyseessä sitten tulitikkurasia tai auto, ja murehdimme niitä eri tavoin: pelkäämme varkauksia, rikkoutumista, vanhenemista jne.
        Nykyaikainen tutkimus tukee tätä näkemystä, eikä syyttä: tunnetason stressiä pidetään 1900-luvun tappajien ykkösenä.

        Karkea ja hienovarainen karma
        Sekä karkeat että hienovaraiset teot aiheuttavat seurauksia.
        Vanhoina aikoina karkeat karmalliset seuraukset tulivat jopa hienovaraisista karmallisista teoista - sisäisistä haluista ja ajatuksista.
        Nykyään karman lait ovat lempeämpiä, ja hienovaraisen karman seuraukset hienovaraisista karmatoimista ilmenevät ahdistuksena, omantunnon tuskana, epämiellyttävänä jäämänä sielussa ja niin edelleen.
        Tällaisten seurausten puhdistaminen on mahdollista sekä hienojakoisella että karkealla tasolla. Hienovaraisella tasolla voimme tehdä parannuksen, muuttaa asenteemme sisäisesti ja luvata, ettemme ajattele enää niin. Karkealla tasolla suora toiminta on mahdollista pyytämällä anteeksi pohdinnan kohteelta, antamalla terveitä lupauksia ja välttämällä fyysisesti mielen ajattelemia epäsuotuisia tilanteita.
        Vapautus karmasta
        Seuraamukset voidaan mitätöidä, jos: henkilö maksaa täysin teoistaan kärsimyksen kautta tai katuu täysin. Karmiset seuraukset ilmenevät häiriöiden muodossa. Kun siis vilpittömästi kadumme ja pyydämme anteeksiantoa, mielenrauha tulee. Tällainen päivittäinen katumus ei ole huono asia tehdä ennen nukkumaanmenoa, sillä se antaa ihmiselle mahdollisuuden levätä ja ajatella tulevaa päivää niiden virheiden kannalta, joita hän on juuri tehnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KOLLEKTIIVINEN KARMA
        Ihmiskunnan tulevaisuuteen vaikuttava karma on kollektiivista karmaa. Se on kaikkien tiettyyn kollektiiviin kuuluvien ihmisten yksilöllisen karman summa. Esimerkiksi kuolleessa lentokoneessa tai bussissa kaikki eivät olleet vahingossa.
        Kollektiivisen karman laki pakottaa meidät tekemään samoja tekoja ja saamaan näin ollen samat seuraukset. Esimerkiksi Venäjällä ihmiset joutuvat syömään perunoita, mikä johtaa yleisiin sairauksiin.
        Näin ollen se, miten ihmiskunta käyttäytyy, on tulevaisuus, joka sitä odottaa. Niin kauan kuin ihmiset huomaavat yhä uusia verilöylyjä, sodat jatkuvat.
        Karma ja terveys
        Vikarma johtaa jumalattomuuteen, ja Charaka Samhitan mukaan uskon menettämistä Jumalaan pidetään kaikkien sairauksien juurena.
        Ayurvedan näkökulmasta pahin karma on tapamme murehtia mitättömyyksistä. Padma Purana sanoo, että - "Ei ole suurempaa surua kuin tapa murehtia. Koska tämä tapa heikentää kehoa." Kiinnitymme merkityksettömiin asioihin, olipa kyseessä sitten tulitikkurasia tai auto, ja murehdimme niitä eri tavoin: pelkäämme varkauksia, rikkoutumista, vanhenemista jne.
        Nykyaikainen tutkimus tukee tätä näkemystä, eikä syyttä: tunnetason stressiä pidetään 1900-luvun tappajien ykkösenä.

        Karkea ja hienovarainen karma
        Sekä karkeat että hienovaraiset teot aiheuttavat seurauksia.
        Vanhoina aikoina karkeat karmalliset seuraukset tulivat jopa hienovaraisista karmallisista teoista - sisäisistä haluista ja ajatuksista.
        Nykyään karman lait ovat lempeämpiä, ja hienovaraisen karman seuraukset hienovaraisista karmatoimista ilmenevät ahdistuksena, omantunnon tuskana, epämiellyttävänä jäämänä sielussa ja niin edelleen.
        Tällaisten seurausten puhdistaminen on mahdollista sekä hienojakoisella että karkealla tasolla. Hienovaraisella tasolla voimme tehdä parannuksen, muuttaa asenteemme sisäisesti ja luvata, ettemme ajattele enää niin. Karkealla tasolla suora toiminta on mahdollista pyytämällä anteeksi pohdinnan kohteelta, antamalla terveitä lupauksia ja välttämällä fyysisesti mielen ajattelemia epäsuotuisia tilanteita.
        Vapautus karmasta
        Seuraamukset voidaan mitätöidä, jos: henkilö maksaa täysin teoistaan kärsimyksen kautta tai katuu täysin. Karmiset seuraukset ilmenevät häiriöiden muodossa. Kun siis vilpittömästi kadumme ja pyydämme anteeksiantoa, mielenrauha tulee. Tällainen päivittäinen katumus ei ole huono asia tehdä ennen nukkumaanmenoa, sillä se antaa ihmiselle mahdollisuuden levätä ja ajatella tulevaa päivää niiden virheiden kannalta, joita hän on juuri tehnyt.

        Tällainen päivittäinen katumus ei ole huono asia tehdä ennen nukkumaanmenoa, sillä se antaa ihmiselle mahdollisuuden levätä ja ajatella tulevaa päivää niiden virheiden kannalta, joita hän on juuri tehnyt.
        Eräs hengellinen opettaja huomautti: "Joka päivä meidän pitäisi unohtaa kaksi asiaa - kaikki ne hyvät asiat, joita teimme eilen, ja kaikki ne huonot asiat, joita muut tekivät meille eilen. Ja kaksi asiaa meidän on muistettava joka päivä - Jumala ja se, että kuolema voi tulla milloin tahansa."
        On välttämätöntä erottaa täysi parannus nykyaikaisesta parannuksesta, joka ilmenee käymällä kirkossa joka viikko. Jos henkilö jatkaa samoja tekoja katumuksen jälkeen, se vain pahentaa hänen karmaansa, koska se on pohjimmiltaan esimerkki tietoisuuden väärinkäytöstä.
        Täydellinen vapautuminen karmasta tulee täydellisen vapautumisen myötä synnillisestä toiminnasta. Tie tähän on usko Jumalaan. Uskon puute itsessään on kaiken karman toiminnan perimmäinen syy. Kääntyminen karman herran - Jumalan - puoleen johtaa kuitenkin nopeaan ja peruuttamattomaan vapautumiseen kaikista syntisen toiminnan seurauksista.
        Syntisten seurausten määrää ei voi mitata kilogrammoina, tonneina tai miljoonina ihmishenkinä. Omilla ponnisteluilla ei pääse eroon edes murto-osasta kertyneistä reaktioista. Mutta Jumalan armo, joka on vastaus vilpittömään parannukseen, pystyy pysäyttämään ja muuttamaan tulevien seurausten määrän ja laadun.

        Karma ja suhtautuminen aikaan
        Arvokkaan ajan menetys aiheuttaa suurinta kärsimystä. Ostrovski kirjoitti: "Elämä on elettävä niin, ettei päämäärättömästi eletyistä vuosista tule tuskallista tuskaa.
        Jokainen tekemättä jäänyt toimenpide aiheuttaa pitkäkestoista ahdistusta. Jos et pääse instituuttiin, kärsit vuoden ajan. Jos nainen ei synnytä, hän kärsii koko loppuelämänsä. Siksi ihmisen tulisi ymmärtää selkeästi velvollisuutensa ja suorittaa se ajoissa ja keskittyneesti.

        Karma ja eläimet
        Eläinkehoon syntyminen ei luo karmaa. Eläinkehot ovat bhoga yonin muodossa, ne voivat vain nauttia tai kärsiä.
        Karma ja määrätyt tehtävät
        Karmiset teot ovat niitä, jotka johtavat kärsimykseen. Itse asiassa kaikki aineelliset teot ja ajatukset johtavat joko hurskaisiin tai jumalattomiin seurauksiin. Mutta kummassakin tapauksessa kärsimys ilmenee. Paratiisissa tai helvetissä meidän on koettava kärsimystä syystä tai toisesta. Paratiisi on myös sielun väliaikainen asuinpaikka, ja se on korkeamman tyyppisten planeettojen joukko, jossa aistilliset nautinnot ovat elävämpiä ja kestävämpiä, mutta niistä on myös tuskallisempaa luopua, kun sen aika koittaa. Sitä voidaan verrata lomamatkaan. Se on hauskaa ja jännittävää, mutta rahat loppuvat ja on aika palata takaisin.
        Miten siis voi harjoittaa toimintaa, joka ei aiheuta kärsimystä?
        Tämä toiminta on väkivallan ja väkivallattomuuden yläpuolella. Hyvin usein ihminen syyllistyy vakavaan karmatekoon olemalla käyttämättä väkivaltaa. Esimerkiksi poliisi, joka ei kiinnitä huomiota rikokseen. Tämän yläpuolella oleva karman laki on määrättyjen velvollisuuksien taso. Velvollisuudet määräävät, miten meidän on tässä elämässä opittava, miten hyödytämme ihmisiä. Poliisin on suojeltava väkivallalla, ja se on hänen velvollisuutensa. Velvollisuuksien täyttäminen on aina puhdasta, jos minulla on tarkka käsitys siitä, mitä se merkitsee minulle henkilökohtaisesti.
        Määrätyt velvollisuudet ovat velkoja, jotka juontavat juurensa menneestä elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällainen päivittäinen katumus ei ole huono asia tehdä ennen nukkumaanmenoa, sillä se antaa ihmiselle mahdollisuuden levätä ja ajatella tulevaa päivää niiden virheiden kannalta, joita hän on juuri tehnyt.
        Eräs hengellinen opettaja huomautti: "Joka päivä meidän pitäisi unohtaa kaksi asiaa - kaikki ne hyvät asiat, joita teimme eilen, ja kaikki ne huonot asiat, joita muut tekivät meille eilen. Ja kaksi asiaa meidän on muistettava joka päivä - Jumala ja se, että kuolema voi tulla milloin tahansa."
        On välttämätöntä erottaa täysi parannus nykyaikaisesta parannuksesta, joka ilmenee käymällä kirkossa joka viikko. Jos henkilö jatkaa samoja tekoja katumuksen jälkeen, se vain pahentaa hänen karmaansa, koska se on pohjimmiltaan esimerkki tietoisuuden väärinkäytöstä.
        Täydellinen vapautuminen karmasta tulee täydellisen vapautumisen myötä synnillisestä toiminnasta. Tie tähän on usko Jumalaan. Uskon puute itsessään on kaiken karman toiminnan perimmäinen syy. Kääntyminen karman herran - Jumalan - puoleen johtaa kuitenkin nopeaan ja peruuttamattomaan vapautumiseen kaikista syntisen toiminnan seurauksista.
        Syntisten seurausten määrää ei voi mitata kilogrammoina, tonneina tai miljoonina ihmishenkinä. Omilla ponnisteluilla ei pääse eroon edes murto-osasta kertyneistä reaktioista. Mutta Jumalan armo, joka on vastaus vilpittömään parannukseen, pystyy pysäyttämään ja muuttamaan tulevien seurausten määrän ja laadun.

        Karma ja suhtautuminen aikaan
        Arvokkaan ajan menetys aiheuttaa suurinta kärsimystä. Ostrovski kirjoitti: "Elämä on elettävä niin, ettei päämäärättömästi eletyistä vuosista tule tuskallista tuskaa.
        Jokainen tekemättä jäänyt toimenpide aiheuttaa pitkäkestoista ahdistusta. Jos et pääse instituuttiin, kärsit vuoden ajan. Jos nainen ei synnytä, hän kärsii koko loppuelämänsä. Siksi ihmisen tulisi ymmärtää selkeästi velvollisuutensa ja suorittaa se ajoissa ja keskittyneesti.

        Karma ja eläimet
        Eläinkehoon syntyminen ei luo karmaa. Eläinkehot ovat bhoga yonin muodossa, ne voivat vain nauttia tai kärsiä.
        Karma ja määrätyt tehtävät
        Karmiset teot ovat niitä, jotka johtavat kärsimykseen. Itse asiassa kaikki aineelliset teot ja ajatukset johtavat joko hurskaisiin tai jumalattomiin seurauksiin. Mutta kummassakin tapauksessa kärsimys ilmenee. Paratiisissa tai helvetissä meidän on koettava kärsimystä syystä tai toisesta. Paratiisi on myös sielun väliaikainen asuinpaikka, ja se on korkeamman tyyppisten planeettojen joukko, jossa aistilliset nautinnot ovat elävämpiä ja kestävämpiä, mutta niistä on myös tuskallisempaa luopua, kun sen aika koittaa. Sitä voidaan verrata lomamatkaan. Se on hauskaa ja jännittävää, mutta rahat loppuvat ja on aika palata takaisin.
        Miten siis voi harjoittaa toimintaa, joka ei aiheuta kärsimystä?
        Tämä toiminta on väkivallan ja väkivallattomuuden yläpuolella. Hyvin usein ihminen syyllistyy vakavaan karmatekoon olemalla käyttämättä väkivaltaa. Esimerkiksi poliisi, joka ei kiinnitä huomiota rikokseen. Tämän yläpuolella oleva karman laki on määrättyjen velvollisuuksien taso. Velvollisuudet määräävät, miten meidän on tässä elämässä opittava, miten hyödytämme ihmisiä. Poliisin on suojeltava väkivallalla, ja se on hänen velvollisuutensa. Velvollisuuksien täyttäminen on aina puhdasta, jos minulla on tarkka käsitys siitä, mitä se merkitsee minulle henkilökohtaisesti.
        Määrätyt velvollisuudet ovat velkoja, jotka juontavat juurensa menneestä elämästä.

        Nämä ovat kykyjämme, joita emme onnistuneet käyttämään edellisessä elämässä itsemme ja ihmisten hyväksi.
        Akarma
        Akarma johtaa vapautumiseen syntymän ja kuoleman kiertokulusta, kaikentyyppisestä karmasta.
        Etuliite "a" tarkoittaa negaatiota, akarma tarkoittaa "ei karmaa" tai "ei toimintaa".
        Mitä on siis toimettomuus? Se on toiminta, jolla ei ole seurauksia. Näin ollen ne ovat tekoja, jotka eivät liity tähän maailmaan. Niitä kutsutaan transsendenttisiksi (transitiivisiksi). Toinen nimitys niille on uskonnollinen eli Jumalan palvelemiseen liittyvä.

        Vaikka puhumme suotuisista ja epäsuotuisista seurauksista, ei ole olemassa absoluuttisesti suotuisia seurauksia. Niin kauan kuin sillä on seurauksia, se on epäsuotuisa tila. Ilon jälkeen tulee aina kärsimystä. Sitä verrataan keinuun: mitä enemmän mennään yhteen suuntaan, sitä enemmän mennään toiseen suuntaan. Siksi on päästävä kokonaan pois karman vaikutuksesta.

        Niiden, jotka ovat saavuttaneet itsensä toteuttamisen tason, ei tarvitse noudattaa karman lakia, koska he omistavat kaikki sanansa, ajatuksensa ja tekonsa Jumalalle ja tekevät vain sitä, mitä Jumala haluaa heidän tekevän.
        Toimimalla jatkuvasti tässä tietoisuudessa voi nousta tälle akarman tasolle.
        Bhagavat-gitassa Krishna sanoo Arjunalle: "Jättäkää kaikenlaiset uskonnot ja antautukaa vain minulle. Ja minä vapautan sinut kaikista syntisten tekojesi seurauksista."
        Itsensä antautuminen Herralle palvelemalla Häntä (bhaktijooga) on siis menetelmä, jolla pääsee eroon karmasta ja saavuttaa akarman tila.
        Bhakti ja karma ovat kaksi mielen tilaa. Karma saa mielen horjumaan, kun taas bhakti tekee siitä yksisuuntaisen. Henkilö, joka on ymmärtänyt, mitä puhdas rakkaus Jumalaan on, alkaa työskennellä sata kertaa aiempaa kovemmin, koska hänessä ilmenee todellinen päättäväisyys saavuttaa ihmiselämän täydellisyys - tulla pyhimykseksi.
        Ihmiselämän päämäärä on saavuttaa vapautuminen kaikista karman muodoista. Jos tätä tavoitetta ei saavuteta, syntymä ihmiselämän muotoon katsotaan hukkaan heitetyksi.
        On noudatettava joogaa (menetelmä, jolla otetaan yhteyttä akarman lähteeseen) ja saavutettava vapautuminen kaikista karman muodoista ja vapautua syntymän ja kuoleman kehästä. Tehokkain menetelmä tähän on mantra-meditaatio Maha-mantran toistamisen muodossa. Tämä menetelmä on määrätty menetelmä Kali Yugalle, universaalin rappion aikakaudelle, jossa nyt elämme.

        Akarman täydellisen tason saavuttamisen merkit: ei ylpeyttä, irrottautuminen aineellisesta kiintymyksestä, kiintymys pyhiinvaelluskohteisiin, rauhallisuus, sekuntiakaan ei mene hukkaan, palava halu palata Jumalan luokse, toivo siitä, että kaikista virheistään huolimatta saavuttaa syvän suhteen Jumalaan, jatkuva ja syvä maku Jumalan pyhän nimen veisuun, kiintymys Herran ominaisuuksien kuvaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä ovat kykyjämme, joita emme onnistuneet käyttämään edellisessä elämässä itsemme ja ihmisten hyväksi.
        Akarma
        Akarma johtaa vapautumiseen syntymän ja kuoleman kiertokulusta, kaikentyyppisestä karmasta.
        Etuliite "a" tarkoittaa negaatiota, akarma tarkoittaa "ei karmaa" tai "ei toimintaa".
        Mitä on siis toimettomuus? Se on toiminta, jolla ei ole seurauksia. Näin ollen ne ovat tekoja, jotka eivät liity tähän maailmaan. Niitä kutsutaan transsendenttisiksi (transitiivisiksi). Toinen nimitys niille on uskonnollinen eli Jumalan palvelemiseen liittyvä.

        Vaikka puhumme suotuisista ja epäsuotuisista seurauksista, ei ole olemassa absoluuttisesti suotuisia seurauksia. Niin kauan kuin sillä on seurauksia, se on epäsuotuisa tila. Ilon jälkeen tulee aina kärsimystä. Sitä verrataan keinuun: mitä enemmän mennään yhteen suuntaan, sitä enemmän mennään toiseen suuntaan. Siksi on päästävä kokonaan pois karman vaikutuksesta.

        Niiden, jotka ovat saavuttaneet itsensä toteuttamisen tason, ei tarvitse noudattaa karman lakia, koska he omistavat kaikki sanansa, ajatuksensa ja tekonsa Jumalalle ja tekevät vain sitä, mitä Jumala haluaa heidän tekevän.
        Toimimalla jatkuvasti tässä tietoisuudessa voi nousta tälle akarman tasolle.
        Bhagavat-gitassa Krishna sanoo Arjunalle: "Jättäkää kaikenlaiset uskonnot ja antautukaa vain minulle. Ja minä vapautan sinut kaikista syntisten tekojesi seurauksista."
        Itsensä antautuminen Herralle palvelemalla Häntä (bhaktijooga) on siis menetelmä, jolla pääsee eroon karmasta ja saavuttaa akarman tila.
        Bhakti ja karma ovat kaksi mielen tilaa. Karma saa mielen horjumaan, kun taas bhakti tekee siitä yksisuuntaisen. Henkilö, joka on ymmärtänyt, mitä puhdas rakkaus Jumalaan on, alkaa työskennellä sata kertaa aiempaa kovemmin, koska hänessä ilmenee todellinen päättäväisyys saavuttaa ihmiselämän täydellisyys - tulla pyhimykseksi.
        Ihmiselämän päämäärä on saavuttaa vapautuminen kaikista karman muodoista. Jos tätä tavoitetta ei saavuteta, syntymä ihmiselämän muotoon katsotaan hukkaan heitetyksi.
        On noudatettava joogaa (menetelmä, jolla otetaan yhteyttä akarman lähteeseen) ja saavutettava vapautuminen kaikista karman muodoista ja vapautua syntymän ja kuoleman kehästä. Tehokkain menetelmä tähän on mantra-meditaatio Maha-mantran toistamisen muodossa. Tämä menetelmä on määrätty menetelmä Kali Yugalle, universaalin rappion aikakaudelle, jossa nyt elämme.

        Akarman täydellisen tason saavuttamisen merkit: ei ylpeyttä, irrottautuminen aineellisesta kiintymyksestä, kiintymys pyhiinvaelluskohteisiin, rauhallisuus, sekuntiakaan ei mene hukkaan, palava halu palata Jumalan luokse, toivo siitä, että kaikista virheistään huolimatta saavuttaa syvän suhteen Jumalaan, jatkuva ja syvä maku Jumalan pyhän nimen veisuun, kiintymys Herran ominaisuuksien kuvaamiseen.

        Reinkarnaatio. Kuva:
        https://krishna.fi/wp-content/uploads/2019/10/file.jpg


      • Anonyymi

        On olemassa sekä yksilön karma että kollektiivinen karma.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kaikkea hyvää

      Emme enää tapaa.
      Ikävä
      201
      2283
    2. Haluaisin tutustua suhun

      kunnolla. :) Millaista sun elämä on ollut. Puhua kaikesta maan ja taivaan välillä. Tunnut merkitykselliseltä ihmiseltä elämänpolullani. Aika näyttää..
      Ikävä
      132
      1499
    3. Kumpa tietäisin mies

      Mitä päässäsi liikkuu. Niin tietäisi miten toimia..
      Ikävä
      142
      1301
    4. Zelensky ei halua neuvottelupöytään.

      Lukasenkan ehdotus ei käy. Kokeilisi edes, olisihan se sitten nähty saako keskustelu mitään aikaan. Eikö nyt kannattaisi kokeilla kaikki mahdollinen s
      Maailman menoa
      461
      1077
    5. Voi ei! Selviytyjät-luovuttaja Virpi rehellisenä vaikeasta päätöksestään: "Ei ole pelkoa, että..."

      Voi ei… Olisit nyt Virpi jatkanut kisan loppuun asti! Olisit voinut vaikka voittaa! Lue Virpin perustelut luovuttamiselle: https://www.suomi24.fi/vii
      Tv-sarjat
      32
      845
    6. Paperittomille täydet Kelan edut! Suomalaiset 1500:- kk palkalla töihin.

      Ohisalo ja vihreet vihaa Suomalaisia , kuinka paperittomalle joka livahtaa jostain vaan Suomeen .annetaan paremmat edut kuin Suomalaiselle?
      Helsinki
      146
      792
    7. Sinä olit jotain, mitä ei pitänyt olla olemassa

      Hei kaunis, maailmani pysähtyi, vaikka en ollut valmis pysähtymään. Yhtäkkiä, arvaamatta, olit siinä edessäni valmiina riisumaan kaiken. Ja voi armas
      Ikävä
      77
      740
    8. Työpaikkaromanssit...

      Onko ihan tuhoon tuomittuja juttuja?
      Ikävä
      59
      739
    9. Siihen ei voi vastata

      Mutta luin sen. Erittäin ihana kirjoitus, kiitos 🥺. En omi. Olen tuntenut kauan sitten samalla tavalla. Se on pitkä tarina jota en kirjoita tähän. M
      Ikävä
      37
      684
    10. Mies, olen tullut siihen tulokseen

      ..Että tempperamenttini on sinulle liikaa.
      Ikävä
      88
      676
    Aihe