Metsän keskelle? Käsi ylös, kuka uskaltaa. Itse ajattelen, että kaupungin alikulkutunnelitkin ovat pahempi paikka.
Uskallatteko pimeällä
156
743
Vastaukset
- Anonyymi
Uskallan ja olen monesti ollutkin.
- Anonyymi
Ja siis tämä vastaus on, kun puhutaan suomalaisesta metsästä. Maailmassa on kuitenkin monta sellaista metsää ja muutakin luonnoaluetta, johon en pimeällä menisi. Suomalaisessa metsässä nyt ei kuitenkaan ihan oikeasti mitään vaarallista vastaan tule. Jumalattoman "hyvä" tuuri saa olla, jos tulisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja siis tämä vastaus on, kun puhutaan suomalaisesta metsästä. Maailmassa on kuitenkin monta sellaista metsää ja muutakin luonnoaluetta, johon en pimeällä menisi. Suomalaisessa metsässä nyt ei kuitenkaan ihan oikeasti mitään vaarallista vastaan tule. Jumalattoman "hyvä" tuuri saa olla, jos tulisi.
Suomalaisesta, kyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, mäpä kerron sulle hyvän paikan. Turun Kauppatorilta noin 10-11km matkan päässä on Pomponrahka, luonnonsuojelu alue, jossa virallisesti asuu 3 susilaumaa. Lähistön asukkaat kyllä väittää niitä olevan 5 susilaumaa, ne kun myös lisääntyvät ja vanhemmat pennuista perustaneet uusia laumoja. Kohta niillä alkaa olla liian ahdasta kyseisellä alueella ja ruokakin sellaiselle populaatiolle vähentynyt huomattavasti. Jos nyt ei oteta haja-asutusalueiden kissa tai koirakatoja pihapiiristä huomioon; niin ei niistä vielä suurempaa haittaa ole ollut. Eivät muuten pelkää ihmistä, koska niitä ei ole vuosisataan metsästetty.
Susi kun on rauhoitettu eläin. Runosmäen yli 2000 asukkaan lähiöstä, lähemmäs yhden susilauman asuinaluetta on lyhinmillään vain kilometri. Jotei ole mikään ihme että muutaman kerran ihmiset ovat nähneet suden jolkottelevan lähiön kadulla lähellä ohikulkutietä. Tosin hyvin pian joku luonnonsuojelija on ilmoittanut ett häneltä on ollut
Schäfer karkuteillä, Raisiossa se oli kuulemma ollut alaskanmalamuutti. Hiton huonosti ihmiset pitävät huolta siitä, ettei lähiöasukkaita peloteltaisi asutusta lähellä asuvilla susilaumoilla... toivottavasti turhaan. Niin ett jos kiinnostaa, mielenkiintoinen susi havainto niin sinne vaan yöpymään, vaikka heille ruokavieraaksi. Mynämäellä kuulemma on oma susilauma, joka kiertää myös Vehmaan puolella peurajahdissa. Näin mulle ovat paikalliset kertoneet. Mä nyt asun sen verran kaukana susialueista, ett tuskin tulen törmäämään niihin, vaikka kyllä täälläkin väitettiin suden liikkuneen yli 10 vuotta sitten.
Ilmeisesti jonkinlaisella tutustumismatkalla ollut yksinäinen yksilö, ei siitä ole sen koomin kuulunut mitään näköhavaintoja.
trollikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, mäpä kerron sulle hyvän paikan. Turun Kauppatorilta noin 10-11km matkan päässä on Pomponrahka, luonnonsuojelu alue, jossa virallisesti asuu 3 susilaumaa. Lähistön asukkaat kyllä väittää niitä olevan 5 susilaumaa, ne kun myös lisääntyvät ja vanhemmat pennuista perustaneet uusia laumoja. Kohta niillä alkaa olla liian ahdasta kyseisellä alueella ja ruokakin sellaiselle populaatiolle vähentynyt huomattavasti. Jos nyt ei oteta haja-asutusalueiden kissa tai koirakatoja pihapiiristä huomioon; niin ei niistä vielä suurempaa haittaa ole ollut. Eivät muuten pelkää ihmistä, koska niitä ei ole vuosisataan metsästetty.
Susi kun on rauhoitettu eläin. Runosmäen yli 2000 asukkaan lähiöstä, lähemmäs yhden susilauman asuinaluetta on lyhinmillään vain kilometri. Jotei ole mikään ihme että muutaman kerran ihmiset ovat nähneet suden jolkottelevan lähiön kadulla lähellä ohikulkutietä. Tosin hyvin pian joku luonnonsuojelija on ilmoittanut ett häneltä on ollut
Schäfer karkuteillä, Raisiossa se oli kuulemma ollut alaskanmalamuutti. Hiton huonosti ihmiset pitävät huolta siitä, ettei lähiöasukkaita peloteltaisi asutusta lähellä asuvilla susilaumoilla... toivottavasti turhaan. Niin ett jos kiinnostaa, mielenkiintoinen susi havainto niin sinne vaan yöpymään, vaikka heille ruokavieraaksi. Mynämäellä kuulemma on oma susilauma, joka kiertää myös Vehmaan puolella peurajahdissa. Näin mulle ovat paikalliset kertoneet. Mä nyt asun sen verran kaukana susialueista, ett tuskin tulen törmäämään niihin, vaikka kyllä täälläkin väitettiin suden liikkuneen yli 10 vuotta sitten.
Ilmeisesti jonkinlaisella tutustumismatkalla ollut yksinäinen yksilö, ei siitä ole sen koomin kuulunut mitään näköhavaintoja.
trollikkaLapsellisia pelkoja sinulla, ihminen on ihmisille varmasti miljoonia kertoja vaarallisempi, kuin susi, ihan Turun keskustassakin yksi ihmispeto puukotti ja tappoi monta ja tätä tapahtuu jatkuvasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsellisia pelkoja sinulla, ihminen on ihmisille varmasti miljoonia kertoja vaarallisempi, kuin susi, ihan Turun keskustassakin yksi ihmispeto puukotti ja tappoi monta ja tätä tapahtuu jatkuvasti.
Kiitti kauheesti, sulla on hyvä huomio kyky! Taidat asua Hesassa vähintäänkin kuudennessa kerroksessa. Susi vaarasta ei tietoakaan, ja Mannerheimintielle lyhyt matka istumaan mielenosoitukseen. Poliisisedät eivät pure, kantavat kiltisti autoon, saat sakot; mutt ei hätää "mamma betalar"!
En minä omasta puolestani pelkää, muuta kuin mennä tosiaankin Pomponrahkaan yöpymään. Miks hiivatissa edes tekisin jotain niin typerää, koska tiedän siellä asustavan susilaumoja. Ihan oikeesti ne eivät ole kesyjä koiria, vaikka koiraeläimiksi luetellaan.
Ja oikeesti kyllä mä tiedän tämän kaupungin vaarat, välttelen niitä mahdollisimman hyvin; mutt koskaan ei voi tietää mitä jonkun hullun päässä pyörii.
Jottei taas leimattaisi rasistiksi niin otetaan esimerkiksi; Myyrmannin kauppakeskuksen räjäytys! Täysin mieletön ja odottamaton teko. Ihan suomalainen nuorukainen jonka päässä napsahti jotain... johtaen moneen onnettomuuteen ja kuolemaankin täysin viattomia ihmisiä. Pojan vanhempia tulee myös surku, monellakin tapaa.
trollikka
Minä pelkään pimeää, joten en uskaltaisi.
Jaa'a... Enpä taida. On siellä tullut välillä oltua kun on sienimettällä liian innokaasti ollut ja onhan se ihan oma kokemuksensa, mutta että tietoisesti menisin. Enpä taida.
- Anonyymi
Mikä siellä metsässä vastassa olisi?
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siellä metsässä vastassa olisi?
Metsä? Kompurointia. Onhan noissa tutuissa pusikoissa tullut oltua hiukan tietoisestikin, mutta ei itse tarkoituksellisesti, vaan ennemminkin sivutuotteena.
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
Metsä? Kompurointia. Onhan noissa tutuissa pusikoissa tullut oltua hiukan tietoisestikin, mutta ei itse tarkoituksellisesti, vaan ennemminkin sivutuotteena.
Et kai yöpyessäsi kompuroi?
Anonyymi kirjoitti:
Et kai yöpyessäsi kompuroi?
Tietenkin kompuroin! Olen tuhannen päissäni, säkkipimeässä metsässä, yöpymässä, hukkasin teltan ja makuupussin, stana.
- Anonyymi
Tietenkin kompuroin! Olen tuhannen päissäni, säkkipimeässä metsässä, yöpymässä, hukkasin teltan ja makuupussin, stana.
Voi sinua pelleä
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua pelleä
No emmää tiiä mitä muutakaan tuohon "yöpyessäsi kompuroi" -viestiin olisi voinut vastata. Ei kuitenkaan missään vaiheessa sitä ennen oltu puhuttu yöpymisestä, niin vähän se tuli puskista, että siellä puskassa pitäisi pimeällä vielä yöpyäkin. Mutta onnistuuhan se, jos ei muuten, niin tuhannen päissään. Ja sillon taatusti kompuroidaan. Da?
- Anonyymi
No emmää tiiä mitä muutakaan tuohon "yöpyessäsi kompuroi" -viestiin olisi voinut vastata. Ei kuitenkaan missään vaiheessa sitä ennen oltu puhuttu yöpymisestä, niin vähän se tuli puskista, että siellä puskassa pitäisi pimeällä vielä yöpyäkin. Mutta onnistuuhan se, jos ei muuten, niin tuhannen päissään. Ja sillon taatusti kompuroidaan. Da?
Eivät eräretkeiljät ole päissään…
No pysy siellä stadisss.ok Anonyymi kirjoitti:
Eivät eräretkeiljät ole päissään…
No pysy siellä stadisss.okEmmää oo stadis, en mää sinne uskalla, siellä saa vaan turpaansa.
- Anonyymi
хорошо! Meni perille, mä kyllä olen kompuroinut pimenevässä metsässä kun oikaisin mukamas pari kg:tä lyhyemmällä talsimisella mökille. Kyllä oli naarmuja poskissa ja käsissä, välillä suuntavaistokin sekosi, joten matkaa taisi kertyä enemmän mitä tietä pitkin olisi tullut talsittavaksi. Tykkään metsästä ja olen sen kanssa sinut, mutt ett ehdoin tahdoin haluaisin siellä yöpyä; niin ei kiitos! Mulla on kotona hyvä iso sänky, mitoitetulla patjalla ja sijauspatjalla, sopiva lämpötila kesällä sekä talvella, eikä hyttysiä, susista puhumattakaan.
Just ehdin kertoa mistä niitä löytää, jos mielii niitä elukoita nähdä; livenä luonnossa.
On muuten tainnut mode vaihtua; aamupäivästä! Aamupäivällä lähetin 4kpl viestejä jotka kyllä näkyi hetken mun kuvaruudussa lähteneinä... mutt vieläkään ne eivät näy kyseisissä ketjuissa. Fine, ei ne mitään tärkeetä edes olleet, kunhan hetken harmitti kun oli tullut näpyteltyä tekstiä turhaan.
trollikka - Anonyymi
EIKÄ?!?!?!? Herranen aika sentään. Mitä ne on, muuten, nuo kun hyökkäävät sieltä?
Turun Kauppatorin tapahtumat esim muutama vuosi sitten.
- Anonyymi
Pimeässä metsässä kukaan ei näe mitään, joten täysin turvallista.
- Anonyymi
Kuutamolla kävin kerran metsässä, eikä ollut mikään lähirisukko vaan metsä.
- Anonyymi
Silloin metsä on hienoimmillaan.
- Anonyymi
Miksi ihmeessä menisin metsään pimeällä kun en mene valoisallakaan 🙄? Vältän liikkumista yksin yhtään missään missä ei ole muita ihmisiä liikenteessä. Se on turvallisuusuhka kaikinpuolin.
- Sheena- Anonyymi
Ihmisen suurin turvallisuusuhka on toinen ihminen.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-keinovaginamies-Samaa mieltä. Kaupungit ovat turvattomia, eivät metsät.
- Anonyymi
Et valoisallakaan, höh?
- Anonyymi
Oletko siis totaalinen citykissa? 😳
No en, Suomessahan on metsä kaupungeissakin 😺. Tässäkin näkymä ikkunasta suoraan betoniviidakkoon. Kun partsilta kurkkaa, näkyy jo metsä. Kilometrin päässä on täysi maaseutu, hevoset siellä hirnuu 🐴 (jos ei hirnu huolestun, mietin missä ne on??)
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-keinovaginamies-Noin suoraviivaista se ei ole. Kaupunki on ihmiselle paljon turvallisempi kuin maaseutu.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et valoisallakaan, höh?
Riippuu mitä lasketaan metsäksi.
- Sheena - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noin suoraviivaista se ei ole. Kaupunki on ihmiselle paljon turvallisempi kuin maaseutu.
- SheenaKaupungeissa ongelmat ihmisten kesken tiivistyy ja seuraukset käyvät arvaattomiksi.
Maaseudulla eletään rauhassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- SheenaMetsä tietysti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- SheenaPitäähän nyt metsä-käsitteenä jokaisen tuntea. Sakeasti puuta ympärillä. Eikä kuulu liikenne.
Anonyymi kirjoitti:
No en, Suomessahan on metsä kaupungeissakin 😺. Tässäkin näkymä ikkunasta suoraan betoniviidakkoon. Kun partsilta kurkkaa, näkyy jo metsä. Kilometrin päässä on täysi maaseutu, hevoset siellä hirnuu 🐴 (jos ei hirnu huolestun, mietin missä ne on??)
- SheenaJaa... No miellän metsän olevan kuitenkin hieman etäämmällä kaupungista 😁
Olkoonkin, että osa meidän kaupungeista sijaitsee metsän keskellä, kuvaannollisesti...
- Anonyymi
No olen asunut mettässä vuosia, kulkenut kouluun ja töihin mettän keskeltä. Enemmän kaupungissa on pelättävää, kun mettän keskellä.
-Jasu-- Anonyymi
Tässä puhutaan oikeasta sysisalon umpimetsästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä puhutaan oikeasta sysisalon umpimetsästä.
Niin, oikeasta tietysti.
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, oikeasta tietysti.
-Jasu-Orimattila on hyvin metsäistä paikkaa pullollaan. Voi katsoa ilmakuvista, jos epäilyttää miltä maaseudut näyttää. On peltoa ja metsää silmän kantamattomiin. Eikä katuvaloja likikään.
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orimattila on hyvin metsäistä paikkaa pullollaan. Voi katsoa ilmakuvista, jos epäilyttää miltä maaseudut näyttää. On peltoa ja metsää silmän kantamattomiin. Eikä katuvaloja likikään.
-Jasu-Tarkoitan nyt muuta kuin pellonreuna metsää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orimattila on hyvin metsäistä paikkaa pullollaan. Voi katsoa ilmakuvista, jos epäilyttää miltä maaseudut näyttää. On peltoa ja metsää silmän kantamattomiin. Eikä katuvaloja likikään.
-Jasu-Välillä kyllä hirvitti ajaa lumimyräkässä metsäpätkiä mm. Ohkolasta Kellokoskelle tai kotiin Kaukalammin läpi teitä missä pilkkopimeää ja ei ketään missään. Jos auto leviää tielle.
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitan nyt muuta kuin pellonreuna metsää.
Metsä on metsää pellonreunoillakin. Vai Siperiaako tarkoitit?
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metsä on metsää pellonreunoillakin. Vai Siperiaako tarkoitit?
-Jasu-Sysisalometsässä ei ole peltoaukeita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sysisalometsässä ei ole peltoaukeita.
Lapissa voi olla niitä, muualla ei niinkään. Oletko sinä jänkhältä?
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja aloituksessa kysyttiin keskellä metsää uskaltamisesta, ei sysisalometsästä puhuttu mitään. Kuin tämä näin äkkiä muuttui?
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapissa voi olla niitä, muualla ei niinkään. Oletko sinä jänkhältä?
-Jasu-Katsopas Suomen karttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja aloituksessa kysyttiin keskellä metsää uskaltamisesta, ei sysisalometsästä puhuttu mitään. Kuin tämä näin äkkiä muuttui?
-Jasu-Metsä on metsä aina, ei hiekkalaatikko haja-asutusalueella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Metsä on metsä aina, ei hiekkalaatikko haja-asutusalueella.
Metsä on metsä, nimenomaan. Sitähän minäkin ja moni kaupunkilainen on sanonut, että pelkää jo meidän landella yöllä liikkua, kun kuuluu elämän ääniä metsistä, eikä ole valoa missään ellei itellä ole taskulamppua mukana. Pitkiä pätkiä pelkkää metsää.
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsopas Suomen karttaa.
En jaksa, kun ei liity aloitukseen.
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En jaksa, kun ei liity aloitukseen.
-Jasu-Itse kysyit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse kysyit.
Lähinnä esitin skenaarion.
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lähinnä esitin skenaarion.
-Jasu-Miten vaan, mutta se vaati vastauksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Välillä kyllä hirvitti ajaa lumimyräkässä metsäpätkiä mm. Ohkolasta Kellokoskelle tai kotiin Kaukalammin läpi teitä missä pilkkopimeää ja ei ketään missään. Jos auto leviää tielle.
-Jasu-Ai sönkkö liikkuu näilläkin perillä. Terveisin tuusulalainen🙂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, pellolle yleensä johtaa myös tie, joten ei se kovin syrjässä voi olla, jotta sinne päästään traktorilla jos ei sitten ole joku hylätty niitty mutta tuohan sekin selkeyttä maisemaan ja valoisuutta kun taas synkmetsä on samanlaista pilkkopimeää pöpelikköä jo alkuillasta melko jopa alkusyksystäkin näillä leveysasteilla päin poikkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-Jasu-Sitten pitää hakea metsän integroitu geometrinen keskipiste. Sehän voi olla metsän ulkopuolellakin jos metsä ei ole konveksikantajainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai sönkkö liikkuu näilläkin perillä. Terveisin tuusulalainen🙂
En nut enää ole vuosiin liikkunut, mutta tunnen hoodit. :)
Sukulaisia asuu Tuusulassa, kirkonkin alla.
-Jasu-
- Anonyymi
Ei siellä ole mitään pelättävää.
Öinen metsä on hieno paikka.
-keinovaginamies-- Anonyymi
No niin on.
- Anonyymi
Paitsi, jos jää susilauman tai ilvesten mottiin. Meillä on pihalla kävelly molempia.
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paitsi, jos jää susilauman tai ilvesten mottiin. Meillä on pihalla kävelly molempia.
-Jasu-Just just…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just just…
Niinpä. Niitä on näinkin etelässä.
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. Niitä on näinkin etelässä.
-Jasu-Ja ne piirittää sinut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja ne piirittää sinut?
Nälissää helposti.
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nälissää helposti.
-Jasu-Heh juuh…
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh juuh…
Olen maukas pallero susihukille. :D
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-Jasu-Tai puuman eikös ne ole samoja puumoja Amerikassakin niin niitä ole Suomessakin?!?! Juuri katsoin eilen videon missä Puuma (mountain lion) lähti selkeästi hyökkäysmielessä tulemaan miehen päälle (POV kuvattu) mutta miehellä oli käsiase, jolla hän sai peloteltua puuman pois. Ampui kohti mutta ei ilmeisesti osunut puumaan, se vain kääntyi lopulta pois päin. Mies ampui vasta kun puuma jo hyökkäsi kohti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
-Jasu-Suurempi vaara on, että matulauma piirittää sinut kaupungilla....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suurempi vaara on, että matulauma piirittää sinut kaupungilla....
Paras kun pysyy loitolla. >÷{
-Jasu- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai puuman eikös ne ole samoja puumoja Amerikassakin niin niitä ole Suomessakin?!?! Juuri katsoin eilen videon missä Puuma (mountain lion) lähti selkeästi hyökkäysmielessä tulemaan miehen päälle (POV kuvattu) mutta miehellä oli käsiase, jolla hän sai peloteltua puuman pois. Ampui kohti mutta ei ilmeisesti osunut puumaan, se vain kääntyi lopulta pois päin. Mies ampui vasta kun puuma jo hyökkäsi kohti.
Heh, puumat juu. Välillä joku puuma lähestyy, mutta pääasiassa muuten kuin syödäkseen.
Canada!
-Jasu-
- Anonyymi
Kyllä minä uskalla. Keväsiin poljen fillrill yhtä metsätietä meren rantaan aamulla aikisin kalaan. On pyörässä pari valoa että näkee tien mutta muuten on pilkkopimeetä.
- Anonyymi
Ai siikoja ongimaan?
- Anonyymi
Tottakai. Metsästäjänä menen aina pimeällä kytikselle, koska paikalla pitää olla aina ennen kun eläimet ovat aktiivisimmillaan aamuhämärissä. Metsä ei pelota yhtään, mutta pimeään kaupunkiin en menisi kaikenmaailman huumehörhöjen ja muiden väkivaltaisten sekopäiden takia. Luonto ei tee sinulle koskaan kiusaa, mutta ihmiset tekee.
- Anonyymi
Ei ehkä uskalluksesta kiinni. Mutta mitä minä siellä täysin pimeässä metsässä yksin tekisin? Hämärässä on ollut ihan mukavaa, mutta vähän edes pitäisi nähdä missä kulkee
- Anonyymi
Eräretkeilet tietysti.
- Anonyymi
Ei ne metsällä liiku ne teinien jengit tai muut hörhöt!
- Anonyymi
Uskallan kyllä, jos on tuttu metsä.
Nyt ensi viikosta joudun kävelemään aamutuimaan eli noin kuuden aikaan ja taas iltakymmenen aikaan julkiseen kulkuneuvoon noin kilometrin matkan alueella, jossa on paljon segregaatiota ja kesällä useita ammuskelutapauksia. :I Etenkin tuo aamukävely hirvittää. Missään keskustassa en pelkäisi, mutta metropysäkille on vain pimeä tie.
Mietin, että pitäisikö hankkia pippurisumute? Mistä sellaisen saisi ostettua?- Anonyymi
Steissillä on viidakon lait.
- Anonyymi
Eikös noi segregaatiot kuulu antilooppeihin?🤔
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös noi segregaatiot kuulu antilooppeihin?🤔
Se on Serengeti!
- Anonyymi
Mietin, että pitäisikö hankkia pippurisumute? Mistä sellaisen saisi ostettua?
Siihen tarvitaan poliisin lupa ja jos sellaisen saat; sulle kyllä neuvotaan mistä ja miten sen hankit. Mulla on sellainen autossa, turvana koska mä liikun ympäri vuorokauden tarvittaessa.
Ja minuun on muutama hyökkäyskohdistunut, ilmeisesti yritetty jopa ryöstää auto, keskellä kaupunkia. Ovet onneksi olivat lukitut, ja mä nojasin äänimerkkiin niin ett taatusti kiinnitin huomion itseeni ja autooni. Tyypit liukenivat paikalta, kuten myös minä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mietin, että pitäisikö hankkia pippurisumute? Mistä sellaisen saisi ostettua?
Siihen tarvitaan poliisin lupa ja jos sellaisen saat; sulle kyllä neuvotaan mistä ja miten sen hankit. Mulla on sellainen autossa, turvana koska mä liikun ympäri vuorokauden tarvittaessa.
Ja minuun on muutama hyökkäyskohdistunut, ilmeisesti yritetty jopa ryöstää auto, keskellä kaupunkia. Ovet onneksi olivat lukitut, ja mä nojasin äänimerkkiin niin ett taatusti kiinnitin huomion itseeni ja autooni. Tyypit liukenivat paikalta, kuten myös minä.Saahan niitä ääni- ja maaliturvasuihkeita nytkin ilman poliisin lupaa. Kysele turva-alan liikkeistä.
Mä uskallan. Metsässä kaikki on ok. 😊
- Anonyymi
Niin on. Nytkin kuu loistaa ja täysin hiljaista :)
- Anonyymi
Sammalmättäät näyttävät pieniltä taloilta ja metsän tuoksu korostuu. Pimeässä aistit on herkemmät huomaamaan :)
Anonyymi kirjoitti:
Niin on. Nytkin kuu loistaa ja täysin hiljaista :)
Metsässäkö? Tuskin... yöeläimet ja puut rutisee.. 😁
Anonyymi kirjoitti:
Sammalmättäät näyttävät pieniltä taloilta ja metsän tuoksu korostuu. Pimeässä aistit on herkemmät huomaamaan :)
Kaikki näyttää miltä mieli haluaa näyttää ja rasahduskin kertoo mitä haluaa kuulla. Onko se peto, sinun tappaja vai joku muu..
😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Metsässäkö? Tuskin... yöeläimet ja puut rutisee.. 😁
Kyllä. Et sä katso taivaalle?
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kaikki näyttää miltä mieli haluaa näyttää ja rasahduskin kertoo mitä haluaa kuulla. Onko se peto, sinun tappaja vai joku muu..
😁Niin siis tarkoitus oli sanoa kuin hienoa se on. Jos vaan mennä lompsii ei tunne koe näe mitään. Keskity siellä metsässä.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
😁Kovin olet negatiivisena liikkeellä. Metsä on rauhan paikka.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Et sä katso taivaalle?
Vilkaisen tietty, mutta harvoin sirllä metsässä mitään juuri näkyy.... vai suollsko nyt ollaan?
Anonyymi kirjoitti:
Kovin olet negatiivisena liikkeellä. Metsä on rauhan paikka.
Metsä on yöllä ja päivällä saalistuspaikks pedoille... mitä sä hourit?
Luuletko, että ihmisenä sä olet out of scene? 😁Anonyymi kirjoitti:
Niin siis tarkoitus oli sanoa kuin hienoa se on. Jos vaan mennä lompsii ei tunne koe näe mitään. Keskity siellä metsässä.
Mä taas puhun siitä, että tietää mitä mikäkin on...😁
Hiljaisuus on pahinta... silloin on peto lähellä. Kuka saaliseläin sillloin haluaa pitää ääntä? 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Hiljaisuus on pahinta... silloin on peto lähellä. Kuka saaliseläin sillloin haluaa pitää ääntä? 😁Oletko sä jänis? Ilmeisesti sitten…
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Metsä on yöllä ja päivällä saalistuspaikks pedoille... mitä sä hourit?
Luuletko, että ihmisenä sä olet out of scene? 😁Siis mikä saalistus sulla on nyt käynnissä??
Ei tod.ymmärrä. - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Hiljaisuus on pahinta... silloin on peto lähellä. Kuka saaliseläin sillloin haluaa pitää ääntä? 😁Mä puhun ihmisen oleilusta metsässä. Eli sä puhut seipäästä, kun mä aidasta.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Vilkaisen tietty, mutta harvoin sirllä metsässä mitään juuri näkyy.... vai suollsko nyt ollaan?
Siis katso nyt taivaalle.
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sä jänis? Ilmeisesti sitten…
Sissi... ravinto ei päde jänekseen....
Anonyymi kirjoitti:
Siis mikä saalistus sulla on nyt käynnissä??
Ei tod.ymmärrä.Noh, aina voi toivoa, että metsän rläimet tietää ihmisen. 😁
Anonyymi kirjoitti:
Mä puhun ihmisen oleilusta metsässä. Eli sä puhut seipäästä, kun mä aidasta.
Oletko ollut pitkäänkin metsässä yksin?
Anonyymi kirjoitti:
Siis katso nyt taivaalle.
Nyt oon ksupungissa, valot sotkee....
Ei näy mitään erikoista...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Noh, aina voi toivoa, että metsän rläimet tietää ihmisen. 😁
Joo no mä en nyt ymmärrä mitä sä sekoilet.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Oletko ollut pitkäänkin metsässä yksin?
Kyllä pystyn olemaan ja teen vaelluksiakin ihan yksin. Kun on hyvät retkeilyvarusteet, ja taitoa, metsässä kulkeminen ja oleminen ei ole vaikeaa. Kokeilkaapa yöpyä yksikin yö marraskuisessa metsässä.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Nyt oon ksupungissa, valot sotkee....
Ei näy mitään erikoista...Tiistaina on täysikuu. Se on nyt jo hyvin näkyvä.
Anonyymi kirjoitti:
Joo no mä en nyt ymmärrä mitä sä sekoilet.
Ei metsässä nukuta 8 h putkeen ja eletä stressittä.
Voihan pari yötä jossain porukassa nukkuukin hyvin, mutta todellisuus on karua. Jos olrt osa luontoa, olet nukkuessa saalis.. 😁
Hauskoja nää wannabe-luonto yyberit. Hyvä usko tuudittaa koomaan. 🤣Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pystyn olemaan ja teen vaelluksiakin ihan yksin. Kun on hyvät retkeilyvarusteet, ja taitoa, metsässä kulkeminen ja oleminen ei ole vaikeaa. Kokeilkaapa yöpyä yksikin yö marraskuisessa metsässä.
Marraskuu ei ole mitään... kesä- heinäkuu on pahinta...
Anonyymi kirjoitti:
Tiistaina on täysikuu. Se on nyt jo hyvin näkyvä.
No näkyy jos on aukealla, muuten näkyy vain zeniitti...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Voihan pari yötä jossain porukassa nukkuukin hyvin, mutta todellisuus on karua. Jos olrt osa luontoa, olet nukkuessa saalis.. 😁
Hauskoja nää wannabe-luonto yyberit. Hyvä usko tuudittaa koomaan. 🤣Öö…joo, nyt mä en tosiaan ymmärrä sun kirjoittelua. Olen metsästänyt ja liikkunut pienestä pitäen luonnossa n. 20 vuotta.
Ei tarvitse retostella. Siellä voi olla ihan rauhassa omana itsenään ja nauttia siitä mitä meillä Suomessa on. Disseisback kirjoitti:
No näkyy jos on aukealla, muuten näkyy vain zeniitti...
Kävin pällistelee...ihan sinisenharmaata ei mitään..🤷♂️
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Hauskoja nää wannabe-luonto yyberit. Hyvä usko tuudittaa koomaan. 🤣Oletko sä ikinä ollut viikon metsäreissuilla tai vaikka vaelluksilla?
En vaan nyt oikein käsitä noita itkunauru-hymiöitäsi tämän aiheen ympärillä.
Ilmeisesti olet kovan luokan kaupunkilainen katuvalojen syleilyssä ja kerrostalojen lämmössä? - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Hauskoja nää wannabe-luonto yyberit. Hyvä usko tuudittaa koomaan. 🤣Voi kyllä metsässä on nukuttu riippumatossa tarpin alla yli 10 h unet. Se oli sen jälkeen kun oli ensin kävelty tunturissa 35 km. :)
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Hauskoja nää wannabe-luonto yyberit. Hyvä usko tuudittaa koomaan. 🤣Suosittelen sulle jotain muutaman tunnin päivävaellusta ensin ja sitten ihan kotiin yöpymään, niin ei metsä lyö liikaa naamalle ekalla kerralla.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kävin pällistelee...ihan sinisenharmaata ei mitään..🤷♂️
Ok. Menehän nukkumaan.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Hauskoja nää wannabe-luonto yyberit. Hyvä usko tuudittaa koomaan. 🤣Luontoon ei pidä lähteä jos se stressiä aiheuttaa. Siellä on tarkoitus rentoutua.
Anonyymi kirjoitti:
Öö…joo, nyt mä en tosiaan ymmärrä sun kirjoittelua. Olen metsästänyt ja liikkunut pienestä pitäen luonnossa n. 20 vuotta.
Ei tarvitse retostella. Siellä voi olla ihan rauhassa omana itsenään ja nauttia siitä mitä meillä Suomessa on.Mä olin sissikoulutuksessa 1998 tammikusta syksyyn...
Morttiaika noin 3 kk oltiin kasarmilla lähestulkoot, loput 5 kk oltiin metsässä. Ja se ei ole mitään nauttimista vain...
Tietty kun opit mihin heräät ja osaat nukahtaa taas..
Mutta pitää tietää, että siellä olet omilla avuilla...
Ei se ole tavallsille ihmisille samaa... pitää hsluta sitä...Anonyymi kirjoitti:
Oletko sä ikinä ollut viikon metsäreissuilla tai vaikka vaelluksilla?
En vaan nyt oikein käsitä noita itkunauru-hymiöitäsi tämän aiheen ympärillä.
Ilmeisesti olet kovan luokan kaupunkilainen katuvalojen syleilyssä ja kerrostalojen lämmössä?No mä nautin urbaanista elämästä nykyään.
Mutta olrn ollut usean viikon metsässä putkeen. 😊Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen sulle jotain muutaman tunnin päivävaellusta ensin ja sitten ihan kotiin yöpymään, niin ei metsä lyö liikaa naamalle ekalla kerralla.
Oon kokenut, fnkä nauti... en enää...😊
Anonyymi kirjoitti:
Luontoon ei pidä lähteä jos se stressiä aiheuttaa. Siellä on tarkoitus rentoutua.
No sinä koet niin, muut ei välttämättä...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mä olin sissikoulutuksessa 1998 tammikusta syksyyn...
Morttiaika noin 3 kk oltiin kasarmilla lähestulkoot, loput 5 kk oltiin metsässä. Ja se ei ole mitään nauttimista vain...
Tietty kun opit mihin heräät ja osaat nukahtaa taas..
Mutta pitää tietää, että siellä olet omilla avuilla...
Ei se ole tavallsille ihmisille samaa... pitää hsluta sitä...No tuota…armeijakokemus jos on ainoa…
Vapaaehtoinen omaehtoinen retkeily on vähän eri ryhmässä ajoiltaan, mukavuuksiltaan ja päätäntävallalta.
Nyt alan ymmärtää tyyliäsi; ajattelet koko ajan armeija-aikasi kautta. Armeija ei vie metsään nauttimaan, siellä ollaan sotakoulutuksessa. Anonyymi kirjoitti:
Voi kyllä metsässä on nukuttu riippumatossa tarpin alla yli 10 h unet. Se oli sen jälkeen kun oli ensin kävelty tunturissa 35 km. :)
Oih, miten seksikästä...imitkö putkilosta myös illallisen? 😁
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Hauskoja nää wannabe-luonto yyberit. Hyvä usko tuudittaa koomaan. 🤣Muutenkin sä olet vähän outo noilta jutuiltasi. En taida jaksaa keskustella tästä tämän enempää.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mikä sun ongelma on kun alat v* ttuilla? Mees peilin eteen ja katso tarkkaan.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Sun tekstissä tuli just tämän palstan taso ilmi.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No sinä koet niin, muut ei välttämättä...
No sullahan on toki valinnan vapaus.
Anonyymi kirjoitti:
No tuota…armeijakokemus jos on ainoa…
Vapaaehtoinen omaehtoinen retkeily on vähän eri ryhmässä ajoiltaan, mukavuuksiltaan ja päätäntävallalta.
Nyt alan ymmärtää tyyliäsi; ajattelet koko ajan armeija-aikasi kautta. Armeija ei vie metsään nauttimaan, siellä ollaan sotakoulutuksessa.Mä pidin olla metsässä ennen sitäkin....
Mutta en mä siellä lepää ja nauti ajasta...
Jotkut kokee niin, mutta ihan samoin kuin mä vaikka joukkuepeleistä....ei sovi kaikille.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Putkilosta? Ihan teimme ruokaa autiotuvan tulipaikalla kattilassa.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Oletko sä selvin päin?
Anonyymi kirjoitti:
Sun tekstissä tuli just tämän palstan taso ilmi.
Että sun mielestä metsään karkaaminen auttaa ihottumaankin? 🤣
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Siis mitä? Ootko sä ihan sekaisin? Montako olet ottanut?
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jos et osaa asiallisesti asiallisen naisen kanssa keskustella, voit ilomielin tästä ketjusta poistua. Kiitos.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mä pidin olla metsässä ennen sitäkin....
Mutta en mä siellä lepää ja nauti ajasta...
Jotkut kokee niin, mutta ihan samoin kuin mä vaikka joukkuepeleistä....ei sovi kaikille.No se on kyllä tullut harvinaisen selväksi.
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sä selvin päin?
Tökkii taas tää palsta, joten eiköhän tää riitä...
Mitäpä mun alkoholipitoisuus veressä sulle tai muulle kuuluu?
Tykkäisinkö yöpyä metsässä selvinpäin paremmin?
Mä voin puolitapäivin vasta uudestaan...jos nyt oon kännissä, niin silloin oon korkrintaan krapulassa? 😁
Öitä... riittää tää jankutus...😊🥱😴- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mä voin puolitapäivin vasta uudestaan...jos nyt oon kännissä, niin silloin oon korkrintaan krapulassa? 😁
Öitä... riittää tää jankutus...😊🥱😴Eli olin oikeassa. Jospa et enää tulevaisuudessa tähän aiheeseen uudelleen puuttuisi, et edes silloin kun olet vesiselvä.
Yönjatkot. - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Öitä... riittää tää jankutus...😊🥱😴Alkoholipitoisuus näkyy kaikille. Silloin kannattaa ainakin netti sulkea.
Ihan turhaan pahoitit naisen mielen. Jos tietäisin kuka sä oot, en vastaisi sun hörhöilyysi. 😁
https://youtu.be/yLihQcN9OEc
Kannattaa ottaa jo pitkää askelta sinne hatelikkoon. 😁Anonyymi kirjoitti:
Jos et osaa asiallisesti asiallisen naisen kanssa keskustella, voit ilomielin tästä ketjusta poistua. Kiitos.
Mistä mä tiedän että oot nainen? 🤣
Voit olla vaikka mikä höynä...😁Anonyymi kirjoitti:
Alkoholipitoisuus näkyy kaikille. Silloin kannattaa ainakin netti sulkea.
Ihan turhaan pahoitit naisen mielen.Ei naiset rupee oikeesti vinkumaan.. hönö! Jäit kiinni. 🤣
Anonyymi kirjoitti:
Eli olin oikeassa. Jospa et enää tulevaisuudessa tähän aiheeseen uudelleen puuttuisi, et edes silloin kun olet vesiselvä.
Yönjatkot.Yhyy... harmittaa ihan... no ei harmita yhtään... jotkut vakkarit tosin turskuttaa aamukahvit nokastaan tästäkin. 😁
Lineri vois jotain tuumata.. sehän herää ennen seiskaa.. 😁- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Yhyy... harmittaa ihan... no ei harmita yhtään... jotkut vakkarit tosin turskuttaa aamukahvit nokastaan tästäkin. 😁
Lineri vois jotain tuumata.. sehän herää ennen seiskaa.. 😁Miten meni niinku omasta mielestäsi nyt?
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Yhyy... harmittaa ihan... no ei harmita yhtään... jotkut vakkarit tosin turskuttaa aamukahvit nokastaan tästäkin. 😁
Lineri vois jotain tuumata.. sehän herää ennen seiskaa.. 😁Varmaan samalla tasolla olevat tosiaan nauraa samalle huvitukselle kun joku onnistuu kännissä pilaamaan asiaketjun, totta.
Anonyymi kirjoitti:
Miten meni niinku omasta mielestäsi nyt?
Hyvin...
Toivottavasti ette vaan smämmää tätä aloitusta hittoon yöllä... pitää vissiin laittaa kello soimaan 06:00, niin saa upattuu normi-ihmisille...Anonyymi kirjoitti:
Varmaan samalla tasolla olevat tosiaan nauraa samalle huvitukselle kun joku onnistuu kännissä pilaamaan asiaketjun, totta.
Asiaa...
https://youtu.be/bSr1C6a909U
Kuudelta muuta.. tsi jälkeen kuuden. 🤣- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko sä jänis? Ilmeisesti sitten…
Joo hän on varmaan se paljon puhuttu rusakoksi identifioituva poika.
- Anonyymi
En pelkää kaupungissa, enkä metsässä.
"Väkilukuun suhteutettuna eniten väkivaltarikoksia tehdään Suomessa Maarianhaminassa, Eckerössä, Varkaudessa, Kiuruvedellä, Kemissä ja Sotkamossa, " Ei tuottaisi ongelmaa. Metsät on kivoja paikkoja.
- Anonyymi
Keskelle metsää pahimpaan hyttysaikaan t paita ja shortsit. :D Vaarallisin paikka mielestäni on pienen kaupungin / kylän viimeisenä aukiolevalla grillillä. Hesassa joskus 30v sitten tuli pyörittyä aamuöisinkin eikä ikinä ongelmia.
- Anonyymi
Ne vaarallisimmat metsäneläimet omistavat hyvän hajuaistin, eivät tule vaarallisen pahanhajuisia ihmisolioita lähelle ihmisen leiriytyessä. Tulet nuotioon, eikä ongelmia tule.
Kaupungeissa tapaa henkilöitä jotka ovat väärällä jalalla heränneitä. Heidän kanssaan tulee olla enemmän varovaisia, voivat metsästää ihmisiä, vaikka ei olisi todellista tarvetta, vain kuviteltua.
AV- Anonyymi
Kyllä, juuri näin. Petoeläin haistaa ihmisen ja väistää. Ellei ihminen änkeä emon ja sen pentujen väliselle linjalle, se on kyllä poikkeus. Kokemus vahvistaa säännön, että villieläin pakenee myös tehtyä tulta. Ei metsässä ole viisaasti liikkuvalle mitään luontaista hätää.
- Anonyymi
Ihminen itse tosiaan voi olla päättömästi käyttäytyvä vaarallinen eläin.
- Anonyymi
En hakeudu metsään yksin pimeällä, mutta en pahemmin pelkääkään. Käyn usein lenkillä metsässä ja joskus menee hämärän puolelle. Ongelmana on näkyvyys, eli otsalamppu pitää olla mukana, jos lähtee metsään niin myöhään, että pimeä ehtii tulla. Itse menen vain ja ainoastaan tuttuihin lähimetsiin, joihin ei käytännössä voi eksyä eli minnekään kaukaisiin erämaihin en todellakaan lähtisi yksin edes päiväsaikaan. Niin hyviä suunnistustaitoja minulla ei ole.
- Anonyymi
Tuo on ihan hyvä neutraali ja realistinen ajattelumalli.
- Anonyymi
Harmillista, että tässä ketjussa on viime yönä näkynyt hilluvan joku juopunut huligaani. Muuten näyttää melko hyvältä. -ap
- Anonyymi
Aika paljon poistoja, seitsemän kappaletta…Ja metsä-aiheessa, mitähän olette saaneetkaan sanotuksi näinkin iisissä otsikossa?
- Anonyymi
Oon monesti haaveillut kuolevani metsän keskellä. Kylmään hankeen yöllä vaan tähti taivaan alle.
- Anonyymi
En lähde tähän aikaan enää ulos. Liian pimeetä on.
Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760