Samat ajatus samaan aikaan

Anonyymi-ap

En ollut varma mikä kategoria olisi paras tähän kysymykseen, mutta asiaan.
Kutsutaanko tätä jollakin nimellä ja miten kaksi sattumaa oikein osuu samaan aikaan?
Keskustelin kaverin kanssa kyseisestä aiheesta ja samalla lukiessani viestiä jonka sain tuntemattomalta ihmiseltä, puhui tämä tuntematon ihminen aivan samasta asiasta. Sama tapahtui myös toisen kerran eri henkilön kanssa eri aiheesta ja melkein heti perään, mutta kumminkin 20minuutin sisään. Ei ole itselle (ainakaan muistaakseni) ennen käynyt ja jäin vain ihmettelemään miten sattuikaan näin juuri

9

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samat ajatukset* otsikkoon näköjään tuli virhe

    • Anonyymi

      Sitä kutsutaan sattumaksi.

      • Anonyymi

        Tiedän että sattuma on, mutta kunhan vain miettisin jos sattuisi olemaan joku toinen nimitys


      • Anonyymi

        Niin ja tuo alhaalla oleva linkki on aika hyvä selitys. Kirjoittaessa synkronisoteetti löytyy aiheesta paljon. Mielenihmeey sivulla on otsikko ”se ei ole sattumaa, se on synkronisiteettiä” :)


    • Anonyymi

      Tällaisia kokemuksia on varmaan melkein jokaisella. Kuten joku tuossa kirjoitti, niitä kutsutaan sattumiksi. Kun sellainen osuu sopivasti kohdalle, se saattaa tuntua niin erikoiselta, että tapahtumalle antaa merkityksiä, joita sillä ei ole. Itse muistan nähneeni parikin kertaa aivan selvän enneunen. Niitä "enneunia", jotka eivät toteutuneet on varmasti tuhansia, mutta kun ne eivät jää mieleen.

      Yksi mieleen jäöänyt yhteensattuma oli seuraava. Minun piti soittaa työkaverilleni, ja kun soitin, puhelimen soittoääntä (tuuttausta) ei kuulunut. Luulin, ettei puhelin ollut yhdistänyt, mutta kuulin kuulokksesta jotain ääntä. Kun huutelin haloota, toisesta päästä vastattiin. Olin nostanut luurin juuri sen sekunnin -puolentoista aikana, kun yhteys oli muodostunut, mutta puhelin ei ollut ehtinyt vielä soida. Erikoisemmaksi asian teki vielä se, että toisessa päässä oli nimen omaan se kaveri, jolle olin aikonut soittaa.

      • Anonyymi

        Joo ihan varmasti on tälläisiä monellakin. Eipä oo ennen käynyt moista niin jäin miettimään sitä! On kyllä aika jännä miten tuo sinunkin tapahtuma on mennyt


      • Anonyymi

        Kiitti sulle, täytyy lukea tästä vähän ! On kyllä hieman samantapainen


    • Anonyymi

      Milloin viimeeksi tällaiset pohdinnat olivat sinulle eduksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4803
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2290
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1816
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1481
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1121
    10. 23
      1102
    Aihe