Vastaukseksi ei kelpaa yleissivistys. Pitäisi myös perustella oma näkemys.
Mitä filosofialla tekee?
7
85
Vastaukset
- Anonyymi
Oman ajattelun kehittäminen.
Hyvää pohdintaa tarvii lähes kaikessa elämässä.- Anonyymi
Millä perusteella tämä toteutuu filosofian avulla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä perusteella tämä toteutuu filosofian avulla?
Filosofiassa tutkitaan juuri niitä perusteita. :-)
..
Filosofiassa voi aika vapaasti ajatella. Vähitellen kehitellä ajatteluaan. Ei ole sidottuna tiettyihin empiirisiin faktoihin kuten esim biologiassa.
- Anonyymi
Filosofialla voidaan sopia yhteisistä pelisäännöistä.
Etiikka. - Anonyymi
Filosofia on kaikki kaikessa. Vain siten voi ihminen ylipäänsä ymmärtää mistään mitään. Esim. tieteestä ei tajua yhtikäs mitään ennen kuin ymmärtää tieteenfilosofiaa.
Kaikkein tärkeintä on fundamentaaliontologia. :) - Anonyymi
Pystyy vastaamaan hienosti lasten esittämiin vaikeisiin kysymyksiin.
"Onko sinun minä samalta tuntuva kuin minun?" Filosofian muutamia hyödyllisimpiä saavutuksia on empirismi, tieteenfilosofia, skeptisismi ja falsifiointi. Ne on tieteellisen menetelmän perustana olevia asioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_252538Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.581913Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup211654Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua161208Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu3021170- 2581013
- 60993
- 52915
- 146913
Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.108860