Homojen valheet on korjattava

Anonyymi-ap

Homot yrittävät valehdella, että Jumala ja Raamattu hyväksyvät homoseksuaalisuuden, mutta se valhe on korjattava.

3.Mooseksen kirja:
20:1 Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
...
20:13 Jos joku makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan, tekevät he molemmat kauhistuksen; heidät rangaistakoon kuolemalla, he ovat verivelan alaiset.

Roomalaiskirje:
1:32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

Paavali viittaa tuossa homoihin, jotka "ovat kuoleman ansainneet".

Tuosta käy ilmi myös se, että Jumala ei ole luonut homoja homoiksi. Jumala pitää homoja vastuullisina syntiinsä.

Matteuksen evankeliumi:
5:17 Älkää luulko, että minä (=Jeesus) olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Jeesus ei kumonnut homoja koskevaa lakia.
Jumala vihaa syntiä, vaikka rakastaakin ihmisiä, jotka hairahtuvat syntiin. Ei Jumala sellaisia rakasta, jotka tahallaan tekevät syntiä ja viihtyvät synninharjoittamisessa.

Kuitenkin tiedämme, että Jeesus pelastaa tänäpäivänäkin homoja, jotka tekevät parannuksen synneistään ja huutavat Häntä avukseen.

101

676

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kirjanoppineet ja fariseukset, näistä Raamattu varoittaa. Älä tuomitse ettei sinua tuomita. Elä itse päiväsi niin että et syntiä tee.

• Anonyymi
      • Anonyymi

Jos sinulla on homofobia niin älä tyrkytä sitä muille. Huolehdi todellakin se oma pesäsi ja synnit siellä. Raamatun siteeraaminen on jokaisen oma asia. Te tekopyhät saarnaajat olette itse synninpesiä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Niin. Aloitetaan sitten Jeesuksen puheista ja teoista ja korjataan ne.

• Anonyymi

On muistettava, että kirjoitukset homoudesta liittyvät Raamatun kulttuuriin, ei Jumalan tahtoon.

• Anonyymi

Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille.
        Raamatussa Jumala varoittaa homoudesta. Homot eivät pääse taivaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu on Jumalan ilmoitus ihmisille.
        Raamatussa Jumala varoittaa homoudesta. Homot eivät pääse taivaaseen.

No ei pääse. Johkin välitilaan. Aika hyvä punkkipändin nimi olisi. Homot ei pääse taivaaseen?

• Anonyymi

Asia on vapaissa suunnissa aivan selvä. Ev lut kirkossa on ongelma koska sinne kuuluu paljon ihmisiä jotka eivät edes ole uskovaisia.

https://suomenhelluntaikirkko.fi/2021/02/02/helluntaikirkon-kannanotto-seksuaalietiikkaan/
      Myös Paavalin tekstit tukevat miehen ja naisen välistä avioliittoa. Paavalin tilannesidonnaisten kirjeiden katsotaan olevan inspiroitua Jumalan sanaa, jonka seksuaalieettinen opetus on normatiivista myös nykyajan kristillisille seurakunnille. Samaa sukupuolta olevien välisiä parisuhteita ei voida siunata Paavalin opetuksen perusteella.[10] Roomalaiskirjeessä Paavali kuvaa jumalattomuutta, jossa ihmiset ovat hylänneet luojansa ja kääntyneet pakanauskomuksiin.[11] Jumalan sanotaan siksi hylänneen heidät himojensa vietäväksi.[12] Luomisessa seksi määriteltiin miehen ja naisen väliseksi, ja tästä poikkeaminen yhdistyy ihmisen turmeltumiseen. Paavalille luomisjärjestys asettaa normatiivisen mallin, johon myös helluntaiherätys on sitoutunut.

• Anonyymi

Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi.

Minä en usko kenenkään sellaisen kirjoituksia, joka tuomitsee, oli kyse sitten ev.lut.kirkosta tai homoudesta.

• Anonyymi

"Kuitenkin tiedämme, että Jeesus pelastaa tänäpäivänäkin homoja, jotka tekevät parannuksen synneistään ja huutavat Häntä avukseen."

Se on jännä juttu, että sinä kuvittelet saavasi syntisi anteeksi kuolemaasi saakka mutta kun kyse on homoista, sinä kiellät heiltä syntien anteeksi saamisen.

Sinun on turha perustella asiaasi sillä, että homous on suunniteltu synnin tekoa, tahallista. Kaikki synnit, joita sinäkin teet ovat tahallisia, sillä kun laki kertoo mikä on syntiä, uskova tietää sen jo ennalta mikä syntiä on, ja silti sortuu synnin tekemiseen. Sinun tilanteesi on ihan sama kuin uskovien homojenkin. Miksi siis tuomitset toisia mutta et näe malkaa omassa silmässäsi?

• Anonyymi

Mitä et ymmärtänyt tästä?
        >>Luomisessa seksi määriteltiin miehen ja naisen väliseksi, ja tästä poikkeaminen yhdistyy ihmisen turmeltumiseen. Paavalille luomisjärjestys asettaa normatiivisen mallin, johon myös helluntaiherätys on sitoutunut.<<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä et ymmärtänyt tästä?
        >>Luomisessa seksi määriteltiin miehen ja naisen väliseksi, ja tästä poikkeaminen yhdistyy ihmisen turmeltumiseen. Paavalille luomisjärjestys asettaa normatiivisen mallin, johon myös helluntaiherätys on sitoutunut.<<

Eläimet luotiin luomisjärjestyksessä ennen ihmistä. Siksi eläimet on miehen pää ja mies naisen. Eikö? Kuulostaa typerältä vai mitä?

Siksi ihmisen keksimää sanaa luomisjärjestys ja sen soveltamista omiin tarpeisiin, kuten homouden kieltämiseen, voi pitää lähinnä korvasyyhyyn saarnaamisena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläimet luotiin luomisjärjestyksessä ennen ihmistä. Siksi eläimet on miehen pää ja mies naisen. Eikö? Kuulostaa typerältä vai mitä?

Siksi ihmisen keksimää sanaa luomisjärjestys ja sen soveltamista omiin tarpeisiin, kuten homouden kieltämiseen, voi pitää lähinnä korvasyyhyyn saarnaamisena.

Roomal 1:18-32

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Saarnaat kulttuurista, joka ei pidä homoista. Sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan tahdon kanssa.

• Anonyymi

Vapaissa suunnissa asia on päivänselvä. Luterilaiset yrittävät tuoda omia ongelmiaan vapaisiin suuntiin. Se ruotsalainen helluntaipastori joutuu muuttamaan näkemyksiään tai sitten moni eroaa Filadelfia seurakunnasta. Todennäköisesti sieltä olisi kannattanut erota jo aikaisemmin koska ei tuollainen kehitys tule yhdessä yössä.

>>Tekstissä esiintyvä sana miehimykset on kreik. arsenokoiteen - arsenokoites = homoseksuaali. Jumalan sana opettaa selvästi, että homoseksuaalisuus on synti, jonka harjoittajat eivät peri Jumalan valtakuntaa elleivät tule uskoon ja tee parannusta synnistään eli luopuvat homoseksuaalisuudestaan. Näistä jakeista käy myös se selvästi ilmi, että Korintossa, jotkut olivat olleet myös homoseksuaaleja, mutta eivät olleet enää, sillä he olivat tulleet uskoon ja olivat nyt pyhitetyt Jeesuksessa Kristuksessa.

Eli homoseksuaalisesti suuntautunut henkilö kykenee muuttumaan ja hylkäämään homoseksuaalisen identiteetin. Tästä on myös todistuksena nykyään moni ex-homoseksuaali, joka on tullut uskoon ja hyljännyt homoseksuaalisuuden ja muuttunut heteroksi.<<

• Anonyymi

"Eli homoseksuaalisesti suuntautunut henkilö kykenee muuttumaan ja hylkäämään homoseksuaalisen identiteetin. Tästä on myös todistuksena nykyään moni ex-homoseksuaali, joka on tullut uskoon ja hyljännyt homoseksuaalisuuden ja muuttunut heteroksi"

Ei ole mitään Eli. Lisäksi yleistät pahasti. Kaikki eivät siihen kykene ja ovat masentuneita yrittäessään väkisin taipua fundamentalistiuskovaisten tahdon alle.

• Anonyymi

Tässä mielenkiintoisia tutkimustiedon perusteella tehtyjä johtopäätöksiä homoudesta, joka voi mahdollisesti olla todellinen luonteen ominaisuus, jolle ihminen itse ei voi itse yhtään mitään.

http://yle.fi/uutiset/3-9343229

Johtuneeko homous kemikaalien aiheuttamista muutoksista ihmiselimistössä vai onko kyseessä jo Jumalan alunperin luoma ominaisuus?

Tätä uutista voi olla konservatiiviuskistenkin jo vaikeampaa kieltää puhumattakaan sen sulattamisesta.

• Anonyymi

Homoutta esiintyy ja on esiintynyt kaikissa kulttuureissa jokseenkin saman verran. Ennen niitä kutsuttiin suvuissa myös vanhaksi piiaksi tai pojaksi. Sikäli se on populaatiolle biologinen ominaisuus jota evoluution ei ole ollut hyödyllistä karsia pois.

• Anonyymi

Todella hyvä artikkeli tuo YLEN artikkeli!

Se kertoo tieteellisesti, että ihmisestä voi tulla umpihomo ilman että hän voi asiaan itse vaikuttaa mitenkään, jo ennen syntymää. Tällöin homous ei ole mitään, mitä pitäisi edes yrittää eheyttää. Homous on Jumalan ihmiseen suunnittelema ominaisuus. Joillakin se vain tapahtuu...Jumalan luomana ominaisuutena.

Raamatun homovastaisuus on samalla tavalla kulttuurisidonnaista kuin se, että keskiajalla vammaiset ihmiset surmattiin, koska uskovaiset pitivät heitä Saatanan sikiöinä. Me tiedämme tieteen ansiosta paremmin. Myös orjien pitäminen on hylätty, vaikka se on osa Raamatun kuulttuuria. Samoin tukan ja parran pituuteen liittyvät kulttuurisidonnaiset asiat, jotka nämä kaikki olivat Jumalan säätämiä ja kontrolloimia asioita. Kenen luvalla?

Miksi sitten homovastaisuutta, tuota kulttuurisidonnaista opittua tapaa pitää jatkaa vielä 2000-luvullakin, vaikka homoudesta tiedetään tieteellisesti enemmän kuin orjuudesta taikka tukan pituudesta, jotka säännöt on lakkautettu jo aikoja sitten eettisesti kyseenalaisina tai yksinkertaisesti typerinä?

Voi tätä taikauskon aikakautta!

• Anonyymi

Loiko JUMALA sitten turmeltuneessa tilassa olevan heteroihmisen? Loiko JUMALA sinuun syntikäyttäytymisen?
      Olemme samassa veneessä homojen kanssa ajatellen syntisyyttämme.

• Anonyymi

>>Olemme samassa veneessä homojen kanssa ajatellen syntisyyttämme.<<

Ei. Homous on luonnotonta.
        Juudaan kirje: 1:7
        samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Olemme samassa veneessä homojen kanssa ajatellen syntisyyttämme.<<

Ei. Homous on luonnotonta.
        Juudaan kirje: 1:7
        samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin

Luonnonvastaista
        Niin kävi myös Sodoman ja Gomorran ja muiden sen seudun kaupunkien, jotka samalla tavoin antautuivat siveettömyyden ja luonnonvastaisten himojen valtaan:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luonnonvastaista
        Niin kävi myös Sodoman ja Gomorran ja muiden sen seudun kaupunkien, jotka samalla tavoin antautuivat siveettömyyden ja luonnonvastaisten himojen valtaan:

Raamattu ei itseasiassa kerro, mikä tarkalleen oli siveettömyyttä tai luonnotonta tuohon aikaan, ei myöskään määrittele tarkasti haureutta. Nykyajan ihmisillä on ihan omat kantansa siitä, mitä nuo sanat tarkoittavat.

Historiankirjat kertovat, että luonnoton sukupuoliyhteys oli Uuden testamentin aikaan sitä, että nainen, jonka kuului olla alistettuna seksissä eli miehen alla, olikin miehen päällä seksissä. Samoin oli luonnotonta se, että mies oli seksissä naisen alla. Näin esimerkiksi kylkimyyry oli luonnollisempi tapa esim homoseksissä.

Raamatun mukaan haureus on ihan varmuudella vain kaksi asiaa: valheoppien levittämistä/uskomista ja porton kanssa harjoitettua seksiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei itseasiassa kerro, mikä tarkalleen oli siveettömyyttä tai luonnotonta tuohon aikaan, ei myöskään määrittele tarkasti haureutta. Nykyajan ihmisillä on ihan omat kantansa siitä, mitä nuo sanat tarkoittavat.

Historiankirjat kertovat, että luonnoton sukupuoliyhteys oli Uuden testamentin aikaan sitä, että nainen, jonka kuului olla alistettuna seksissä eli miehen alla, olikin miehen päällä seksissä. Samoin oli luonnotonta se, että mies oli seksissä naisen alla. Näin esimerkiksi kylkimyyry oli luonnollisempi tapa esim homoseksissä.

Raamatun mukaan haureus on ihan varmuudella vain kaksi asiaa: valheoppien levittämistä/uskomista ja porton kanssa harjoitettua seksiä.

Roomal1:18-32

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Roomal1:18-32

Älä jankuta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luonnonvastaista

Heh. Sinne tulla mossahti meteoriitti eikä se kyllä siveettömyydestä mitään ymmärtänyt. Paska tuuri vaan.

Mutta se, että tuokin perimätieto piti ottaa mukaan raamattuun uskonnollisine valheineen, osoittaa miten vähistä tarpeista raamatun tarinat on jouduttu kasaan punomaan.

• Anonyymi

Me olemme samassa veneessä kenen tahansa kanssa ajatellen syntisyyttämme.

• Anonyymi

Juuri noin ja tuohon liittyen ihmiselle ei JUMALA antanut tuomitsemisen lahjaa. Vain pohtiminen ja ymmärtäminen synnin vaikutuksesta ihmiseen ja siten asian tiedostaminen.

Muuten. Jos ateisiti tiedostaisi synnin vaikutuksen ihmisen olemukseen / mieleen, niin ateistikin pyrkisi pois tästä synnin vaikutuksesta. Juuri tuohon liittyen apostoli Paavali oikein parahti; Kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista. Niin,- kuka pelastaa,.- ei muuta /poista syntikäyttäytymistä.

• Anonyymi

Miesten välinen seksi tuntuu olevan vaikea asia kristityille. Ja vaikka Raamatusta löytyykin joitakin kohtia liittyen miesten väliseen seksiin, se ei suoraan tarkoita sitä, että miesten välinen homosuhde ja -seksi olisi Raamatun mukaan väärin. Erityisesti homoseksiä yritetään myydä syntinä parilla sellaisella raamatunkohdalla, joissa kyse ei ole varsinaisesti homoseksistä vaan epäjumalanpalveluksesta, johon on liitetty kohtuullisuuden ylittäviä tapoja ja tekemisiä, paljon muitakin kuin hekumalliseen hurmioon johtava kohtuuton sekstailu, oli se sitten homoseksiä tai heteroseksiä.

Raamatusta ei löydy ainuttakaan sellaista homoilua kieltävää tekstiä, missä homosuhde kiellettäisiin. Tai sellaista, missä homoseksi puhtaasti kiellettäisiin niin, että se ei ole osana epäjumalanpalvelusta.

Miksi?

Mahdollisesti siksi, koska Raamatun aikoihin se, että perheen pää pani, raiskasi tai hyväksikäytti koko perhettään niin kuin tykkäsi ja se oli silloin normaalia. Orjat olivat vapaata riistaa heille. Naisilla ei ollut mitään arvoa. Tämä asia löytyy selkeästi historiankirjoista. Raamattukin puhuu epäjumalanpalvelukseen liittyneistä rattopojista, jotka asuivat Jumalan temppelissä sekä temppelihuorista, kun israelilaiset käyttivät temppeliä yhtä aikaa sekä epäjumalanpalvelukseen että Jumalan palvelemiseen.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelkkää kulttuurisidonnaista Paavalilaisuutta, joka ei liity Jumalan tahtoon mitenkään.

• Anonyymi

Uskovaisilla on luvassa pienoinen ullatus jos eivät ota huomioon että Jeesus oli selvästikin homoseksuaali.
      Siksihän hänet tapettiinkin. Saattaa tulla vielä kiusallista selontekoa.

• Anonyymi

Jeesus otti maailman synnit.
        Joka uskoo häneen ja kastetaan pelastuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus otti maailman synnit.
        Joka uskoo häneen ja kastetaan pelastuu.

Miltä? Hänen narsistiselta isukiltaan vain?

Me aivan uskomattomat ole siltä myös pelastetut. Ei tarvitse örkistä välittää vähääkään.

• Anonyymi

Samoin uskovaisuudessa on korjattava asia, kun silmä viettelee, ts. katsoo naista - repäise silmä päästäsi. Ei siinä ole muuta vaihtoehtoa, sekä käden ja jalan katkaiseminenkin on oiva tapa toteuttaa uudenliiton oppia ja ohjetta.
      Siitä vain, asiaa voi alkaa heti korjailemaan.
      Samoin, kun Himoksen parinvaihtorumba eri vuosina on, niin kasteella käytetythän siellä luuraa. Valehtelevatko he toisilleen, että ompa tämä poikaa. ja tyttöä.
      https://yle.fi/uutiset/18-84784
      Olisiko tuolla sitä, josta raamattu varoittaa - "vaihdetaan" se luonnollinen heterosuhde toisenlaiseen. Siitähän tuomitaan.

Eli haureus. Uskonnollisestikin kun ollaan Kristukselle Yljälle valheellinen, siinä vaihdetaan Kristus perkeleeseen ja maataan harureuden uskonto sängyssä.
      Siinä ollaan uskottomia. Eli kyllä tämä asia pitää ehdottomasti korjattava ja aloittajan on hyvä aloittaa itsestään, kun ja koska myös on itse tuomion alainen.

Eihän sitä tiedä vaikka sinne tuomiolle tupsahtaisikin luonnollisessa - suhteessa olevat homppeli pari, jotka ovat olleet uskollisia koko elämän ajan, eikä vaihtaneet luonnollisen suuntautuneen suhteensa sitä epäluonnolliseen, eli vastakkaiseen sukupuoleen, ymmärtääkö aloittaja, kun tietosi on vajavainen ja kaikkiValtias tuomari sinua mittaa, kun pyrit jumalaksi Jumalan alttarille.

Oletko antanut lapsiasi Molokille? Tänään Suomi on huumekuolemissa synkin tilasto maa - nuorten kohdalla, onko Molokin kohdalla suojaus toimiva? Siitä sinut tuomitaan. Sama raamatun luku millä mittaat, mittaakin hieman aikaisemmin sinut.

niin minä itse käännän kasvoni sitä miestä vastaan ja hänen sukuansa vastaan; hänet ja kaikki, jotka häntä seuraten ovat lähteneet haureudessa kulkemaan Molokin jäljessä, minä hävitän heidän kansastansa. Ja jos joku kääntyy vainaja- tai tietäjähenkien puoleen, lähtien haureudessa kulkemaan heidän jäljessänsä, sitä ihmistä vastaan minä käännän kasvoni ja hävitän hänet hänen kansastansa.
      (3Mo 20:5-6)
      Kuka ikinä kiroaa isäänsä tai äitiänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla; isäänsä ja äitiänsä hän on kironnut, hän on verivelan alainen.
      (3Mo 20:9)
      Jos joku tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, jos hän tekee aviorikoksen lähimmäisensä vaimon kanssa, niin heidät, sekä avionrikkoja mies että -nainen, rangaistakoon kuolemalla.
      (3Mo 20:10)

Vai onko sinulla vain mielipide jakeitasi raamatussa, muuta ei ole?

Jos joku makaa kuukautistilassa olevan naisen kanssa ja paljastaa hänen häpynsä, avaa hänen lähteensä, ja nainen paljastaa verensä lähteen, niin heidät molemmat hävitettäköön kansastansa.
      (3Mo 20:18)
      Kuis aloittajalle kävisi? Hävitetäänkö sinut?

Ja älkää vaeltako sen kansan tapojen mukaan, jonka minä karkoitan teidän tieltänne; sillä kaikkia näitä he ovat tehneet ja nostaneet minun inhoni.
      (3Mo 20:23)

Millaset tavat sinulla on onko sinulla jokin tapa - tästä maailmasta? Jumala inhoaa sinua. Huomaatko, olet inhottava.

Erottakaa myös puhtaat eläimet saastaisista ja saastaiset linnut puhtaista, ettette saattaisi itseänne inhottaviksi koskemalla nelijalkaisiin eläimiin, lintuihin tai maan matelijoihin, mihin tahansa, jotka minä olen erottanut, että te pitäisitte ne saastaisina.
      (3Mo 20:25)

Pian lähestytään peukalosaarnapaikkaasi, jolla otsa punasena loistat farisealaisuutta. Ottiko jokin edeltä kiinni??

3Mo 20:26 Olkaa siis minulle pyhät, sillä minä, Herra, olen pyhä, ja minä olen teidät erottanut muista kansoista olemaan minun omani.

Siis oletko pyhä? Aloittaja? Vai viilaatko pilkkuja ja jakeita, kun se niin lihapyhääsi jubileerraa.... Mitataanpa homoja - mutta ei lueta, mitä sana muualla sanoo

• Anonyymi

Niinkö se Jeesus opetti ja toimi, että meidän tulee vihata erilaisia ihmisiä? Että meidän tulee vihata veljeämme ja sisartamme? Useat uskovat koittavat puolustella homovihaansa Raamatulla mutta Raamattu ei tue minkään ihmisryhmän vihaamista, päin vastoin. Homojen vihaajat katsovat henkilöön ja se, jos jokin on Rakkauden lain rikkomista. Vihaamalla homoja he pitävät pilkkanaan Jeesuksen opetuksia ja omaa pelastustaan.

Raamattu kehottaa karttamaan syntiä mutta se ei tarkoita sitä, että synnin karttaminen antaisi meille luvan rikkoa rakkauden lakia. Jeesus seurusteli syntisten kanssa: koronkiskurien, porttojen, syömäreiden ja juomareiden, ryöväreiden yms. kanssa. Jeesus antaa ymmärtää, että että pahimpiakin vihamiehiä tulee rakastaa. Pidätkö sinä homoja huonompina kuin pahimpia vihamiehiäsi? 

Jeesus antoi esimerkin. Hän käski seuraamaan itseään ja pitämään hänen käskynsä. On tekopyhää väittää seuraavansa Kristusta mutta samalla jättää noudattamatta hänen opetuksiaan ja käskyjään. On tekopyhää väittää rakastavansa lähimmäistään jos jättää käymättä sairaiden, leskien, orpojen ja vankien luona. Jos jättää auttamatta huonossa asemassa olevaa ja jos jättää rakastamatta lähimmäisiään, homojakin.

Sinun on siis suorastaan käsketty rakastaa kaikkia ihmisiä. Heistä oudoimpia ja erilaisimpiakin sinun tulee rakastaa: myös syntisiä lähimmäisiäsi, sillä olethan sinäkin suuri syntinen. Sinulla ei ole mitään perustetta suhtautua nuivasti homoja kohtaan. Jos luulet, että on, luulosi ei perustu Raamattuun.

Yksi ystävistäni on homo. Minä pidän häntä yhtenä lempeimmistä ja rakastavimmista ihmisistä, jonka tunnen. Hän on Jumalan lapsi, joka rakastaa myös Jeesusta. Ihastuttava lesbo! Kunpa useampikin kristittynä itseään pitävä olisi niin empaattinen ja rakastava kuin hän on. Tässä naisessa olisi monelle oppimista hänen suhtautumisessaan lähimmäisiin.

Mutta mistä homojen vihaaminen johtuu? Kirkon opetuksestako? Opettaako kirkkomme vihaamaan homoja? Raamatun väärin ymmärryksestä? Opettaako Raamattu vihaamaan homoja? Siitäkö, että homot olisivat erityisen syntisiä? Etkö juuri sinä ole se suuri syntinen? Eikö Jeesus kuollut juuri sinun syntisen puolesta? Eikö Jumala rakastanut sinua yli kaiken kun antoi poikansa kuolemaan sinun puolestasi? Eivätkö homot ansaitse sinulta samaa  rakkautta, jota Jumala heitä kohtaan osoittaa? Miten homojen syntisyys voisi olla lupa vihata heitä? Ethän sinäkään pysty noudattamaan Jumalan tahtoa etkä pysty noudattamaan lakia. Miten sitten sinä voisit syyttää siitä toisia? 

Homoja tulee rakastaa. Ketään ei tule sulkea pois Jeesuksen rakkaudelta. Sinun tulee heijastaa Jumalan rakkautta ympärillesi, ihan jokaiseen lähimmäiseesi.

• Anonyymi

Ei ole homovihaa vaan hyvä asia kertoa, miten asiasta on kirjoitettu.
        Sanoihan Jeesus syntiselle naisellekin:
        Mene äläkä syntiä enää tee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole homovihaa vaan hyvä asia kertoa, miten asiasta on kirjoitettu.
        Sanoihan Jeesus syntiselle naisellekin:
        Mene äläkä syntiä enää tee.

"Sanoihan Jeesus syntiselle naisellekin:
        Mene äläkä syntiä enää tee."

Niin hän sanoo sinullekin.

• Anonyymi

Tässä kahden suurimman vapaan suunnan kanta asiaan:

https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/-homoseksuaaliset-teot-ovat-syntia-suomessa-mikaan-muu-kuin-luterilainen-kirkko-ei-pohdi-avioliiton-avaamista
      Suomen vapaakirkon kirkkokunnanjohtajan Hannu Vuorisen mukaan homoseksuaalisuuden harjoittamien on syntiä, mutta homoseksuaalit eivät ole sen kummempia syntisiä kuin muutkaan. Ihmiset ovat syntisiä, me kaikki olemme, ja siinä suhteessa ei ole mitään eroa homoseksuaalin tai heteroseksuaalin välillä, Vuorinen sanoo. Me olemme kaikki Jumalan armon varassa. Kukin kamppailemme erinäisten syntitottumusten ja kiusausten kanssa, jotka meillä ihmisinä vaihtelee.

Suomen helluntaikirkko päättää opistaan itse, eikä avioliitto ole sille sakramentti. Hallituksen puheenjohtaja Mikä Yrjölä on kuitenkin samoilla linjoilla ortodoksien ja katolilaisten kanssa. Avioliitto on miehen ja naisen välinen liitto. Siihen on vuosituhantiset perinteet. Näemme, että se on edelleen oikea tapa tulkita Raamattua. Emme ole muuttaneet kantaamme. Myös Yrjölä erottaa toisistaan homoseksuaaliset taipumukset ja homoseksuaalisuuden harjoittamisen. Ensimmäinen ei ole syntiä, mutta jälkimmäinen on, aivan samoin kuin vaikka ahneus.

• Anonyymi

Kirkon suuruus ei määrää sitä, että se olisi oikeassa. Se on vaan kirkko.

• Anonyymi

Jeesus rakasti syntisiä mutta varoitti tekemästä syntiä!

• Anonyymi

Myös homojen henkilöön katsominen on syntiä samoin kun on homojen vihaaminen tai karttaminen. Mutta rakastiko Jeesus todella syntisiä? Raamatun mukaan Jumala kun vihaa syntiä ja syntisiä.

Psalmit 5:5-7
        Sinä et ole Jumala, joka mieltyy vääryyteen. Paha ei saa asua sinun luonasi. Kerskailijat eivät kestä sinun silmiesi edessä. Sinä VIHAAT KAIKKIA VÄÄRINTEKIJÖITÄ, sinä hävität valheenpuhujat. Verenvuodattajia ja petollisia Herra inhoaa.

Johannes 3:36
        Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä. Mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, ei ole näkevä elämää, vaan JUMALAN VIHA pysyy hänen päällään.”

En usko, että Jeesus vihasi syntisiä. Jumala oli Jeesuksessa valmis unohtamaan synnit vaikka hän Raamatun mukaan vihaakin syntiä ja syntisiä. Jeesushan oli tuon rakkauden ilmentymä, joten Jeesuksen täytyi rakastaa syntisiä. Ei kai Jeesus olisi muuten lähtenyt kuolemaan heidän puolestaan.

Voidaankin kysyä, että jos Jeesus oli Jumala, miksi hän oli kaksijakoinen tässä asiassa? Voiko Jumala olla ristiriidassa itsensä kanssa? Voiko Jumala rakastaa ja vihata syntistä samaan aikaan? Vai voisiko olla niin, ettei Jeesus ollutkaan Jumala?

Jesaja 43:25
        "Mutta minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden enkä sinun syntejäsi muista. "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Myös homojen henkilöön katsominen on syntiä samoin kun on homojen vihaaminen tai karttaminen. Mutta rakastiko Jeesus todella syntisiä? Raamatun mukaan Jumala kun vihaa syntiä ja syntisiä.

Psalmit 5:5-7
        Sinä et ole Jumala, joka mieltyy vääryyteen. Paha ei saa asua sinun luonasi. Kerskailijat eivät kestä sinun silmiesi edessä. Sinä VIHAAT KAIKKIA VÄÄRINTEKIJÖITÄ, sinä hävität valheenpuhujat. Verenvuodattajia ja petollisia Herra inhoaa.

Johannes 3:36
        Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä. Mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, ei ole näkevä elämää, vaan JUMALAN VIHA pysyy hänen päällään.”

En usko, että Jeesus vihasi syntisiä. Jumala oli Jeesuksessa valmis unohtamaan synnit vaikka hän Raamatun mukaan vihaakin syntiä ja syntisiä. Jeesushan oli tuon rakkauden ilmentymä, joten Jeesuksen täytyi rakastaa syntisiä. Ei kai Jeesus olisi muuten lähtenyt kuolemaan heidän puolestaan.

Voidaankin kysyä, että jos Jeesus oli Jumala, miksi hän oli kaksijakoinen tässä asiassa? Voiko Jumala olla ristiriidassa itsensä kanssa? Voiko Jumala rakastaa ja vihata syntistä samaan aikaan? Vai voisiko olla niin, ettei Jeesus ollutkaan Jumala?

Jesaja 43:25
        "Mutta minä pyyhin pois sinun rikkomuksesi itseni tähden enkä sinun syntejäsi muista. "

Niin jos lintu olisi kala niin se ei olisi kala vaan lintu. Mutta onneksi seurakuntaa yleensä johtaa täysjärkiset vanhimmistoveljet ja epäuskon kylväjät eivät onnistu hämmentämään ihmisä kuten netti foorumeilla. Terve oppi on tervettä oppia ja sen ymmärtää jokainen rehellinen uskovainen. Ja nykyään ei kristillisiä kirjoja tavallisissa kirjakaupoissa ole mutta onneksi kirjastosta voi lainta Juhani Kuosmasen ja Valtter Luodon ja Petri Mäkilän kirjoja.

• Anonyymi

Kuka tässä enää pystyy tietämään onko homous nykyään normaalia Jumalankin silmissä.

Kemikaalit, joita kutsutaan lääkkeiksi, kasvinsuojeluaineet, ruokien kemialliset lisäaineet, ilmansaasteet, saasteet vesiin, jatkuvat altistus stressille, jne... Kaikki nämä ovat muokanneet geenejämme koko teollisen aikakauden ajan. 1,5% ihmisen geeneistä mutatoituu per sukupolvi. Mutaatiota tapahtui jo ennen teollistunutta aikaa tuhansia vuosia.

Voi olla yhtä hyvin niin homous on nykyään joillekin geeneihin syntynyt ominaisuus, jolle yksilö ei voi itse yhtään mitään. Tuomitsisiko Jumala sellaisen yksilön? Ei varmasti!

Ei joku 2000 vuotta vanha kurja pysty näkemään asia niin kuin se todellisuudessa nykyaikana on. Eihän joku Raamatun kirjoittaja edes tiennyt mitään geeneistä. CP-vammaisestakin ajateltiin aikanaan, että hän oli Saatanan jälkeläinen. Nyt tiedetään paremmin.

MIETI SITÄ!

• Anonyymi

Silloinhan geenien muokkausta olisi pitänyt tapahtua jo 100 jkr Rooman keisarien aikaan. Osa oli kirjoitusten mukaan homoja Nero ym kumppanit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Silloinhan geenien muokkausta olisi pitänyt tapahtua jo 100 jkr Rooman keisarien aikaan. Osa oli kirjoitusten mukaan homoja Nero ym kumppanit.

Ihmisen geeniperimä on hajonnut luomisesta lähtien 1,5% joka sukupolvi.

• Anonyymi

>>Kuka tässä enää pystyy tietämään onko homous nykyään normaalia Jumalankin silmissä. <<

Raamattu tietää. Jumalan luomisjärjestyksen mukaan mies yhtyi vaimoonsa ja tämä tuli raskaaksi.

>>Mies yhtyi vaimoonsa Eevaan, ja Eeva tuli raskaaksi ja synnytti Kainin. Eeva sanoi: »Minä olen Herran avulla saanut poikalapsen.

• Anonyymi

Ihan kaikkea ei kuule sinne Raamattuunkaan ole kirjoitettu. Todellista järjestystä ei tiedä kukaan enää nykyään, joten sen perusteella ei voida päätellä homoudesta yhtään mitään.

• Anonyymi

Ei Raamatusta löydy sanaa luomisjärjestys, eikä sille löydy synonyymejäkään. Eikä sillä perustella Raamatussa yhtään mitään. Miksi? Koska se on ihmisten itse keksimä sana ja konsepti.

• Anonyymi

>>Ei joku 2000 vuotta vanha kurja pysty näkemään asia niin kuin se todellisuudessa nykyaikana on.<<

Tapio Puolimatka on todistanut tiedeuskon eli skientismin ongelmia jo 15 vuotta sitten. Nykyaikana ongelma ei ole edes homous vaan gender-aate jossa Jumalan luomisjärjestys yritetään kumota ihmisten kokemuksen perusteella. Tiede on vienyt ihmiskuntaa myös harhaan.

• Anonyymi

Jos luomisjärjestys on se, mihin sinun maailmankuvasi perustuu, niin onko silloin eläimet ihmisten yläpuolella, koska ne luotiin ennen Eevaa? Ja jopa Aadamia? Kun eläimille homous on luontaista ja ne luotiin ennen ihmistä, eikö silloin ihmisillekin homous ole luontaista? Ihmisen homoudesta ruvettiin kirjoittamaan vasta noin 600-1000eKr. paikkeilla mutta eläimet ovat homostelleet sujuvasti jo tuhansia vuosia sitä ennen.

Ja eikö olekin luomisjärjestyksen mukaan niin, että Jumala on eläinten pää, eläimet miehen pää ja mies naisen pää!?

Eikös unohdeta tuo luomisjärjestys tämän asian perusteluina. Semmoinen perustelu kun ontuu ja pahasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos luomisjärjestys on se, mihin sinun maailmankuvasi perustuu, niin onko silloin eläimet ihmisten yläpuolella, koska ne luotiin ennen Eevaa? Ja jopa Aadamia? Kun eläimille homous on luontaista ja ne luotiin ennen ihmistä, eikö silloin ihmisillekin homous ole luontaista? Ihmisen homoudesta ruvettiin kirjoittamaan vasta noin 600-1000eKr. paikkeilla mutta eläimet ovat homostelleet sujuvasti jo tuhansia vuosia sitä ennen.

Ja eikö olekin luomisjärjestyksen mukaan niin, että Jumala on eläinten pää, eläimet miehen pää ja mies naisen pää!?

Eikös unohdeta tuo luomisjärjestys tämän asian perusteluina. Semmoinen perustelu kun ontuu ja pahasti.

>>Jos luomisjärjestys on se, <<

Tapio Puolimatka ja muut ovat rautalangasta vääntääneet että tiedeusko on yksi uskomus muiden joukossa. Onneksi vielä Suomessa on uskonnonvapaus ja sananvapaus vaikka sitäkin yritetään rajoittaa. Päivi Räsänen sai käräjäoikeudesta vapauttavan päätöksen ja se oli oikein. On idioottimasita haastaa oikeuteen kirjoitusten perusteella jotka sen ajan lainsäädännön mukaan olivat laillisia. Laki on muuttunut.

Mutta homostelu on Ev lut kirkon ongelma ja toivottavasti pysyykin siellä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No enpä ole törmännyt homoeläimiin. Luonnossa lajin eloonjäämisestä on tärkeää jälkeläiset. Homot eivät pysty lisääntymään. Kuten eivät myöskään lesbot.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>Jos luomisjärjestys on se, <<

Tapio Puolimatka ja muut ovat rautalangasta vääntääneet että tiedeusko on yksi uskomus muiden joukossa. Onneksi vielä Suomessa on uskonnonvapaus ja sananvapaus vaikka sitäkin yritetään rajoittaa. Päivi Räsänen sai käräjäoikeudesta vapauttavan päätöksen ja se oli oikein. On idioottimasita haastaa oikeuteen kirjoitusten perusteella jotka sen ajan lainsäädännön mukaan olivat laillisia. Laki on muuttunut.

Mutta homostelu on Ev lut kirkon ongelma ja toivottavasti pysyykin siellä.

"Tapio Puolimatka ja muut ovat rautalangasta vääntääneet että tiedeusko on yksi uskomus muiden joukossa."

En tunne koko äijää mutta jos joku käyttää keksittyä luomisjärjestysteoriaa perustellakseen Raamattua, niin eihän hän silloin toimi Raamatun mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No enpä ole törmännyt homoeläimiin. Luonnossa lajin eloonjäämisestä on tärkeää jälkeläiset. Homot eivät pysty lisääntymään. Kuten eivät myöskään lesbot.

Ilmeisesti et ole katsonut luontoelokuvia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Tapio Puolimatka ja muut ovat rautalangasta vääntääneet että tiedeusko on yksi uskomus muiden joukossa."

En tunne koko äijää mutta jos joku käyttää keksittyä luomisjärjestysteoriaa perustellakseen Raamattua, niin eihän hän silloin toimi Raamatun mukaan.

Kukaan joka käyttää raamattua perusteluna jollekin, ei ole ihan kärjissään.

• Anonyymi

Miten niin homojen valheet? Minä en ole homo mutta rakastan kaikkia lähimmäisiäni, myös homoja. Ja niin tekee Jumalakin. Pystytkö sinä siihen? Mitähän ne homot oikein sitten mielestäsi valehtelevat?

• Anonyymi

Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat
      >>>vaihtaneet luonnollisen yhteyden<<< [[ vaihtaneet heille luonnollisen yhteyden hokaatteko mitä lause sisältää]
      >> luonnonvastaiseen;<<<< ts. se on HEILLE luonnonvastainen - Ymmärrättekö?

samoin miespuoletkin, luopuen
      >>>>luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti. <<<

Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.
      (Rom 1:26-32)

Heteroina ymmärrämme, että mikä meille ON luonnonmukainen, se on vastakkainen sukupuoli. Siksihän se on luonnonmukainen ja tämä ilmaistaan synniksi. ----vaihdetaan--- tämä luonnollinen -- luonnottomuuteen.
      Eli HETERO vaihtaa sen luonnonmukaisen vikaan.

Mennään sitten tähän vastapuolelle, [[ täsmennän suuntautumiseni tässä, jota en itse edusta, en edusta homoutta, koska se ei ole minulle luonnollista- lähdes 50- vuotta puhdasta hetero- uskollista avioliittoa, puolison kuolemaan asti].

Mutta, kun olen juridiikka- pykäliä työssäni joutunut ymmärtämään sen sisältöä.
      Niin tuota Raamatunopetusta lukien, homous, se on heille ikäänkuin syntymästä - luonnollinen suuntautuminen.
      He eivät ole VAIHTANEET mitään, vaan ovat luonnostaan se, mitä ovat ja jos siinä on uskollinen. he täyttävät tavallaan elämää suojelevaa - elämäntapaa-
      Jos he ovat liitossa keskenään, se luonnon sisäisen maailman mukaan on heille luonnollista, ja uskollisuus suojelee siten sairaudelta, joka rietteus missä tahansa saastuttaa kansakunnan ja ihmiset. Tavallaan raamattu ehdottomuudessa juuri varoittaa tekojen vaarasta ja rajaa elämää.
      Homous ja uskollisuus - en tuomitse heitä ihmisinä, jätän se Herralle ja uskon, että heteroiden oma syntimehut on pahemmin vahingoittamassa ihmisten elämää.

Tuossa on lapsen lasteni suhteen tulossa isänpäiville, ja ainakin tässä vaiheessa siellä on heterous näyvillä jo naimaiässä olevilla, mutta toivon, että tämä koulun aloittanut olisi myös sitä. Mutta, jos se suuntatuminen ei olekaan hetero - ja hänen luonnonmukainen suunta on jotain muuta, mutta on uskollinen elämässä,..
      Tätä taustaa ajatellen, jokaiselle meille on Ylimmäinen Tuomari sanomassa viimeisen sanan - eikä meistä ole mittamiestä.

Tässä on välillä annettu wanhana waarina samanlainen kannaotto näille yksisilmäisille lukijoille. Saunantaakse ei ole ketään viety "ammuttavaksi", vaikka aloitus näin haluaa tehdä..

Sodomankin synti oli tavallaan ei näkyvä vieraavaraisuus - ja oli ahneus se vikaisuus jos asian juuria katselee juutalaisuuden rabbi- opetuksen kautta.
      https://www.chabad.org/search/results.asp?searchWord=Sodom#gsc.tab=0&gsc.q=Sodom&gsc.page=1

• Anonyymi

>>Sodomankin synti oli tavallaan ei näkyvä vieraavaraisuus<<

Kyllä se homostelu oli se tuomion syy. Aika kierot katsovat silmälasit täytyy olla jos asian jotenkin muuten ymmärtää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se homostelu oli se tuomion syy. Aika kierot katsovat silmälasit täytyy olla jos asian jotenkin muuten ymmärtää.

No ei ollut, jos Raamattuun uskoo.

“20. Herra sanoi: ”Koska valitushuuto Sodoman ja Gomorran vuoksi on suuri ja koska niiden synnit ovat hyvin raskaat, 21. minä lähden alas katsomaan, ovatko niiden asukkaat tehneet kaiken sen, mistä minulle on valitettu, vai eivät. Tahdon tietää sen.”” (1. Mooseksen kirja 18:20-21, FinRK)

No mikä oli tuo jumalattomuus? Mitä syntejä siellä tehtiin? Sen kertoo Raamattu:

“49. Tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys ja se, ettei hän tarttunut kurjan ja köyhän käteen, vaikka hänellä ja hänen tyttärillään oli yltäkyllin leipää ja rauhaisat olot. 50. He ylpeilivät ja tekivät iljettäviä tekoja minun edessäni. Kun minä sen näin, minä pyyhkäisin heidät pois.” (Hesekiel 16:49-50, FinRK)

Homostelua ei mainita!!

“Hän tuomitsi tuhoon Sodoman ja Gomorran kaupungit ja poltti ne poroksi varoitukseksi niille, jotka vastaisuudessa elävät jumalattomasti...” (2. Pietarin kirje 2:6, FinRK)

Myöhemmin myös haureus mainitaan yhtenä syntinä, mutta ei homostelua:

“Niin myös Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavoin kuin nekin harjoittivat haureutta ja antautuivat luonnonvastaisiin lihan himoihin, ovat varoittavana esimerkkinä kärsiessään ikuisen tulen rangaistusta.” (Juudaksen kirje 7, FinRK)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut puppua! Sodoman hävittäminen ei johtunut homostelusta.

Niin käy kun uskoo traditioon eikä lue ITSE Raamattua!

• Anonyymi

"Heteroina ymmärrämme, että mikä meille ON luonnonmukainen, se on vastakkainen sukupuoli"

Te ymmärrätte asian niin, koska teille on sen joku muu ensi opettanut. Sitä voisi kutsua perinnäistiedon välittämiseksi.

Mutta ihmisten 2000 vuotta sitten ajattelivat toisin. Heille luonnoton tarkoitti sitä, että naista piti alistaa yhdynnässä. Naisen paikka oli miehen alla yhdynnässä. Kaikki muu oli luonnotonta. Siihen aikaan oli luonnollista harjoittaa seksiä sukupuoleen katsomatta kenen kanssa vain.

• Anonyymi

Roomalaiskirjeessä homoseksuaalisuus otetaan esille osana epäjumalanpalvelusta. Paavali ei kritisoi homoseksuaalisuutta vaan epäjumalanpalvelusta harjottavia ihmisiä. Hän kertoo, millasia eri epäjumalanpalvelusmenoja he harjoittivat palveluksissaan.

Paavali puhuu Jumalan jättäneiden joukosta, jotka käyttäytyvät monella tapaa huonosti. Hän luettelee noita asioita, joita tämä porukka tekee ja pitää heitä huonoina KOSKA HE OVAT HYLJÄNNEET JUMALAN. Ei siksi, että he olisivat harrastaneet homoseksuaalisia tekoja. Kyse mm. on himokkaasta seksuaalisesta hurjastelusta, joka on sellainen ylilyönti, että sitä ei siihen aikaan katsottu hyvällä, kuten ei ylensyöntiäkään eikä ylenmääräistä humaltumistakaan eli ylenjuontia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No ei ollut, jos Raamattuun uskoo.

“20. Herra sanoi: ”Koska valitushuuto Sodoman ja Gomorran vuoksi on suuri ja koska niiden synnit ovat hyvin raskaat, 21. minä lähden alas katsomaan, ovatko niiden asukkaat tehneet kaiken sen, mistä minulle on valitettu, vai eivät. Tahdon tietää sen.”” (1. Mooseksen kirja 18:20-21, FinRK)

No mikä oli tuo jumalattomuus? Mitä syntejä siellä tehtiin? Sen kertoo Raamattu:

“49. Tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys ja se, ettei hän tarttunut kurjan ja köyhän käteen, vaikka hänellä ja hänen tyttärillään oli yltäkyllin leipää ja rauhaisat olot. 50. He ylpeilivät ja tekivät iljettäviä tekoja minun edessäni. Kun minä sen näin, minä pyyhkäisin heidät pois.” (Hesekiel 16:49-50, FinRK)

Homostelua ei mainita!!

“Hän tuomitsi tuhoon Sodoman ja Gomorran kaupungit ja poltti ne poroksi varoitukseksi niille, jotka vastaisuudessa elävät jumalattomasti...” (2. Pietarin kirje 2:6, FinRK)

Myöhemmin myös haureus mainitaan yhtenä syntinä, mutta ei homostelua:

“Niin myös Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavoin kuin nekin harjoittivat haureutta ja antautuivat luonnonvastaisiin lihan himoihin, ovat varoittavana esimerkkinä kärsiessään ikuisen tulen rangaistusta.” (Juudaksen kirje 7, FinRK)

1. Mooses 19:5-7,
        1. Mooses 19:15, 17, 24, 28.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1. Mooses 19:5-7,
        1. Mooses 19:15, 17, 24, 28.

Kaikenlaistahan siellä tapahtui mutta se ei ollut syy Sodoman tuhoon. Jumala itse kertoi,syyn eikä se ollut homostelu.

• Anonyymi

Tässä yksi homo, joka tuli uskoon ja luopui homudesta.
      Hän kertoo kuinka hänen homokaveri suuttui hänelle
      kun hän tuli uskoon ja lopetti homotouhut. Hän todistaa,
      että homous on henkivaltojen vaikutusta ihmisissä.
      Kun homo vapautuu henkivallosita, hän eheytyy.

Tässä on erikosta havaita tämä: Olen lukenut yleistä
      keskustelua homoudesta eheyttävästä työstä. Sitä
      vastustetaan kovasti maailman ihmisten taholta.
      Homoja kun ei saa eheyttää koska eivät ole sairaita.
      Näin siis maailma ja Saatana opettaa. Saatana ei tahdo
      päästää yhtään homoa vapauteen Jeesuksen luokse.
      Maailman ihmisten mielestä uskovat, jotka pyrkivät
      auttamaan homoja vapauteen, ovat sairaita.
      Mutta vapautunut entinen homo puhuu asiaa eikä
      vastusta vapautustyötä.

Todistus on puhuttu Amerikan englanniksi.
      Tekstitys on ruotsiksi.

https://www.youtube.com/watch?v=yFVlDZ1f8UA

• Anonyymi

"Hän todistaa,
        että homous on henkivaltojen vaikutusta ihmisissä.
        Kun homo vapautuu henkivallosita, hän eheytyy."

Ja sinä uskot kaiken? Ei se mitään, niin varmaan uskoi hänkin. Ihmiset puhuvat sitä, mitä heille on uskoteltu...vuosisatojen ajan.

• Anonyymi

Ihan eri mies.

• Anonyymi

Jälleen kerran, jotta voisimme ymmärtää, mitä Raamattu sanoo kun se puhuu homoseksuaalisuudesta, meidän on asetuttava Uuden testamentin ajan Raamatun lukijoiden saappaisiin. Meidän pitää ymmärtää heidän maailmankuvaansa. Kun Paavali kirjoittaa:

“9. Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä homoseksuaalisuuden harjoittajat, 10. eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät peri Jumalan valtakuntaa.” (1. Korinttolaiskirje 6:9-10, FinRK)

Paavali käyttää tuossa sanaa ἀρσενοκοῖται eli arsenokoitai, joka on käännetty homoseksuaalisuuden harjoittajiksi. Tätä sanaa ei esiinny missään kreikankielisissä kirjoituksissa ennen kuin Paavali sen ylös kirjoittaa kahdessa kohtaa (1.Kor. 6:9 ja 1.Tim.1:10). Osa tutkijoista ajattelee sanan olevan Paavalin itse keksimä. Se muodostuu kahdesta tunnetusta sanasta: arseno eli miespuolinen ja koitan eli yhdyntä. Mutta sen aikaisessa kreikkalais-roomalaisessa yhteiskunnassa ei tunnettu lainkaan sukupuolista suuntautumista tarkoittavia sanoja eikä itseasiassa koko termiä tai käsitettä. He eivät tienneet mitään sellaisesta. Se on vasta niinkin myöhäistä kuin Freudilaisen ajan jälkeistä filosofiaa.

Paavalin elinaikana oli kyllä homosuhteita ja heterosuhteita mutta siihen aikaan ei puhuttu homoista eikä seksuaalisesta suuntautumisesta, jossa samaa sukupuolta oleva ajattelisi olevansa homoseksuaalina kiinnostunut seksuaalisesti vain omasta sukupuolestaan.

Koska Paavali ei tuntenut tällaista nykypäivän sukupuolisen suuntautumisen käsitettä, hän ei voinut puhua homoista, ja näin ollen hän ei myöskään voinut tuomita homoutta eikä homoja. Ei hän tiennyt, että ihmiset olisivat sukupuolisesti jollakin tavalla suuntautuneita. Hänelle ihmiset olivat vain ihmisiä.

Takaisin tuohon arsenokoitai-sanaan. Tämän sana  merkitystä ei tiedetä mutta se tiedetään, että se ei tarkoita homoseksualisuutta. Sanatarkkakäännös olisi miehen "harjoittama yhdyntä". Mutta jos tämä kieltäisi homosekusaalisuuden, niin olisi todella kummallista, että sana, joka tarkoittaisi sekä samansukupuolisten miesten että  samansukupuolisten naisten seksuaalisuutta. Naishomoista käytetään suomen kielessä sanaa lesbo ja mieshomosta hintti. Molemmat ovat siis homoja. Miksi Paavali käyttäisi tuollaista sanaa kieltääkseen kaiken homoseksuaalisuuden? No ei Paavali niin teekkään. Koska hän yhdistää vain miehen ja yhdynnän toisiinsa. ,aitetaanpa tuo Paavalin sana suomen kieliseen käännökseen niin kuin se kirjaimellisesti käännetään:

Ettekö tiedä, etteivät vääryydentekijät peri Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät haureelliset eivätkä epäjumalanpalvelijat, eivät avionrikkojat, irstailijat eivätkä yhdyntää harjoittavat miehet...

Kääntäjillä ei ole oikeasti hajuakaan mitä tämä tarkoittaa. Eikö miehet saa yhtyä naiseen? Useaan naiseen? Omaan verisukulaiseensa? No tämä sopisi lauseeseen Vanhan testamentin lakien perusteella. Eikö mies saa yhtyä mieheen? Raamatun alkuperäisteksti ei yksiselitteisesti kiellä miehen yhtymistä mieheen ennen tätä jaetta. Vanhassa testamentissa on yksi kohta, joka kieltää miestä makaamasta miehen kanssa mutta se on jälkeenpäin tehty lisäys. VT kieltää homoseksuaalisuuden vain epäjumalanpalveluksen osana.

Eikä homoseksuaalisuutta tunnettu Paavalin elinaikaan aikaan. Sille ei ole edes omaa sanaansa tuon ajan kreikankielessä.

Roomalaiskirjeessä homoseksuaalisuus otetaan esille osana epäjumalanpalvelusta. Paavali ei kritisoi homoseksuaalisuutta vaan epäjumalanpalvelusta harjottavia ihmisiä. Hän kertoo, millasia eri epäjumalanpalvelusmenoja he harjoittivat palveluksissaan. Room 1:18-32 Paavali puhuu Jumalan jättäneiden joukosta, jotka käyttäytyvät monella tapaa huonosti. Hän luettelee noita asioita, joita tämä joukko tekee ja pitää heitä huonoina KOSKA HE OVAT HYLJÄNNEET JUMALAN. Ei siksi, että he olisivat harrastaneet homoseksuaalisia tekoja. Kyse mm. on himokkaasta seksuaalisesta hurjastelusta, joka on sellainen ylilyönti, että sitä ei siihen aikaan katsottu hyvällä, kuten ei ylensyöntiäkään eikä ylenmääräistä humaltumistakaan eli ylenjuontia.

Summa summarum, Raamatun alkuperäistekstit eivät sisältäneet ainuttakaan kohtaa, joissa suhtauduttaisiin nimen omaan homoseksin harjoittamiseen negatiivisesti. Seksuaalisuus on ollut kirkkoisille ongelma, erityisesti katoliselle kirkolle, joka on pyrkinyt hallitsemaan kirkkonsa jäseniä määräämällä heidän seksuaalisuuttaan.

• Anonyymi

• Anonyymi

Kyllä veti hiljaiseksi. Ei ainuttakaan väitettäsi kumoamaan kommenttia!

• Anonyymi

Summa summarum, sinä valehtelet niinkuin muutkin homot. Raamattu käyttää homoista nimitystä miehimykset. Tuosta katkelmasta käy myös ilmi, että Paavalinkin aikana homot puhdistuivat täydellisesti homoudestaan tullessaan uskoon.

1.Korinttolaiskirje:
        6:9 Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset, >> Jakeen lisätiedot
        6:10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.
        6:11 Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.

• Anonyymi

Helluntailaisuus palsta on ehkä kaikkein ongelmallisin tulla julistamaan homostelun ilosanomaa. Sama kun ateisti yrittäisi tulla tänne puhumaan Darwinin aivopieruja. Toki ev lut kirkon herätysliikkeet ovat yhtä konservatiivisia.

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi

Hellareiden valmeet on tuotava esiin. Valehtelijoita järkyttävviä vääristelijöitä

• Anonyymi

Kaikki lapset ovat tervetulleita.
      Elikkä älä siis rupea luokittelemaan omin päin.

• Anonyymi

Tällä sivustolla esiintyy paljon homoja, jotka vääristävät Raamatun tekstejä.

• Anonyymi

Ai, sinä tunnet heidät?

Minäkin kirjoitin aloitusta vastaan mutta en ole homo. Olen onnellisesti naimisissa vaimoni kanssa mutta minullakin on homo ystävä. Ja todella rakastunut Jumalaan, kuten minäkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai, sinä tunnet heidät?

Minäkin kirjoitin aloitusta vastaan mutta en ole homo. Olen onnellisesti naimisissa vaimoni kanssa mutta minullakin on homo ystävä. Ja todella rakastunut Jumalaan, kuten minäkin.

Ei tuo todista yhtään mitään. Sinä voit olla kuitenkin homo, joka valehtelee tai se sinun ystäväsi voi olla homo, joka valehtelee ja sinä olet sinisilmäinen.

• Anonyymi

Homot riehuvat kuitenkin täällä.

• Anonyymi

Onko teillä homoja siellä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko teillä homoja siellä?

Tällä palstalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tällä palstalla.

Mistä tiedät? Eivätkö muut kykene keskustelemaan homoudesta järkevästi kuin homot?

• Anonyymi

"Jeesus ei kumonnut homoja koskevaa lakia."

Mistä sinä tiedät mitä Jeesus kumosi tai ei kumonnut? Joko sinä pidät koko lain tai sitten voit unohtaa homopykälänkin.

• Anonyymi

Etkö ole lukenut aloitusta?

• Anonyymi

"Kuitenkin tiedämme, että Jeesus pelastaa tänäpäivänäkin homoja, jotka tekevät parannuksen synneistään ja huutavat Häntä avukseen."

Aivan! Eli hommiin pelastuu homoudestaan huolimatta. Ja saa syntinsä anteeksi siinä kuin murhaajakin. Tunnen yhden karismaattisen lesbon. Ollut vuosia uskossa ja homo. Hyvin saa syntinsä anteeksi, kertoi.

• Anonyymi

Jeesus tietysti myös parantaa ne homot homoudestaan, ei heistä muuten voi tulla Jumalan lapsia. Niinkuin Jeesus parantaa murhamiehetkin murhaamisen himosta.

• Anonyymi

Ovatko homot entisiä uskovaisia?

Roomalaiskirje:
      1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

Tässä puhutaan homoudesta ja siitä, kuinka homoista tulee homoja. He ovat siis tunteneet Jumalan mutta eivät ole Jumalaa kunnioittaneet. Ja heidän sydämensä on pimentynyt.

Tarkoittaako tuo nyt sitä, että he ovat tunteneet Jumalan niin kuin uskovaiset tuntevat Jumalan? Vai ovatko he tunteneet Jumalan Jumalan tekojen kautta? Jumalan teot ovat kyllä aika mahtavia, kyllä senkin pitäisi riittää siihen, että ihminen kunnioittaa Jumalaa.

Ovatko kaikki evoluutioteorian kannattajat homoja, koska he eivät kunniota Jumalaa?

Tässä sitä nyt riittää pohtimista.

• Anonyymi

Vaikka kuka mitä väittää, niin se että mies lykkii toista miestä kakkareikään ei saa mitenkään tehtyä luonnolliseksi asiaksi.

• Anonyymi

Antakaa anteeksi Piensoholle sillä hän uskonnon uhri.

• Anonyymi

Mistä ihmeestä näitä "pikku-putlereita " oikein sikiää ? Ja kuinka halavatun tyhmä saa olla että irti pidetään ? Jos jotkut yleisestä valtavirrasta poikkeavat eivät varasta , tee ilkivaltaa , valehtele eivätkä käy käsiksi , mitä se haittaa ketään ? Jos joku on sepustellut satoja vuosia sitten joukon kirjoitelmia ja toiset pitävät niitä jollain tapaa pyhinä , siitä vain mutta toisille ei pidä alkaa tulkitsemaan omia käsityksiään , varsinkaan tyyliin "asia on näin ja jos et usko , kaula poikki "...

• Anonyymi

Homot eivät selvästikään tajua, että kun perustuslaissa on mainittu ihmisoikeudet, ne koskevat heitäkin. Ehkä he eivät pidä itseään ihmisinä tai sitten he kuvittelevat olevansa parempia kuin muut ihmiset. Joka tapauksessa he vaativat itselleen lisää oikeuksia. He haluavat itselleen valehtelemisen ja vääristämisen oikeuden. Ja muiden ihmisten on hyväksyttävä heidän valheensa.

Mitä laki sanoo valehtelemisesta? Kun oikeuteen kutsutaan todistajia, heidän on puhuttava totta. Todistajia ei kutsuta valehtelemaan oikeuteen eikä esittämään omia mielikuvitusteorioita vaan todistajat kutsutaan kertomaan rehellisesti se, mitä he ovat olleet todistamassa. Jos joku jää kiinni valehtelusta oikeudessa, hänestä tulee valapatto ja hän voi saada ankarankin tuomion valehtelusta. Valheella ja totuudella on siis eroa maallisenkin lain mukaan. Tätä homot eivät vaan suostu ymmärtämään. Valehtelu ei ole mikään pikkujuttu.

• Se on ihmisen likainen mielipite, Jumala ei hyvä kuin sen minkä on asettanut raamatun sivulle , mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

• Anonyymi

Niin teki.

• Anonyymi

Jeesus oli homo ja paljonhan se tyhjäntoimittaja tosiaan ehti valehtelemaan. Jotkut kai uskoo siitä yhä jotain.

• Tuo sun kijroitus on suoraa pilkaa Jeesuskesta, mutta itsepä vastaat huutoosi, kerran hänen edessään, mitä olet jättänyt tekemättä.

• Anonyymi
        kotipaju2 kirjoitti:

Tuo sun kijroitus on suoraa pilkaa Jeesuskesta, mutta itsepä vastaat huutoosi, kerran hänen edessään, mitä olet jättänyt tekemättä.

Kostonhimosi ja ilkikurisuutesi on kova!

• Anonyymi kirjoitti:

Kostonhimosi ja ilkikurisuutesi on kova!

Jumala on jolla on rangaistus, ihmisellä ei sellaista pitäisi olla, vaikka monet otta vat omiin käsiinä. Ei ole ihmisellä oikeutta koska ei ole oikeden mukaista.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      197
      6008
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2827
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2297
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2049
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2011
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      229
      1395
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1362
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      294
      1346
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1297
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1226
    Aihe