Älykkö ei suoriudu älyllisestä työstä

Anonyymi-ap

Älyllinen työ, joka on laajasti levinnyt nykyajassa,
on vaikeammasta päästä.

Älyssä on moraalia, joka perustuu yksilön valintaan.
Valinnassa pitää tietää mikä on oikein ja väärin.
Moraalinen pohdinta on yksi vaikeammista asioista, ajattelen.

En koe, että älykkö, korkeasti sivistynyt, päätä työssä käyttävä ihminen
olisi selviytynyt älyyn liittyvistä vaikeuksista.

Älyn vaatimus on hirmuinen. Se on loputon kuin on loputon on taivas.
Mutta usein älykäs ihminen yksinkertaistaa ikuista älyä rajalliseksi tyhmyydeksi.
Tämä siksi, että henkilö ei siedä suurta älyä, vaikka egoistisesti tunnustautuu älykkääksi.
Mukavuuden halu, pelko, ahneus luopuvat järjen vaatimuksista ja muuttuvat pahaksi irrationalistiksi.

Älykäs ihminen on hyvin usein paha ihminen, joka vahingoittaa muita, tekee väärin, käyttää asemansa väärin.

Monimutkaisessa yhteiskunnassa on siis vaikea pitää älyn korkeista tasoista kiinni.
Poikkeuksetta yksilöt alkavat olla tyhmyyden puolella.

Voi ollakin, että korkea sivistys on uusi asia ihmisille, josta ei ole tarkempaa tietoa.

2

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kuka tykkää älyllisestä työstä itsessään?

Istua ja analysoida elämän tilanteita ja kuvioita.

• Anonyymi

Miksi ihmeessä älykäs ihminen olisi hyvin usein paha?
      Newton oli äkkiväärä helposti tulistuva, mutta esimerkiksi Einsteinia oli pasifistina "hyvä ihminen" ja toinen 1900 luvun älyn jättiläinen Feynman, on kuvattu kaikissa häestä kertovissa artikkeleissa joviaaliksi ihmiseksi. Itse olen tuntenut muutaman poikkeuksellisen älykkään ihmisen, eikä yksikään heistä ollut millään mittapuulla paha.
      Sen sijaan heikon älykkyyden omaavat ihmiset ovat useinkin väkivaltaisia öykkäreitä. Heille elämästä suoriutuminen on älyllisesti liian haastavaa, ja se kompensoidaan öykkäröinnillä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      149
      5119
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      82
      2724
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      85
      1727
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1196
    5. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      48
      934
    6. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      902
    7. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      122
      883
    8. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      883
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      75
      862
    10. Mitä tarkoitat

”Silti koen sinulta puuttuvan jotain, joka kutsuu minua antamaan sinulle juuri sitä.”
      Ikävä
      23
      808
    Aihe