Montako joulukorttia lähetät

Anonyymi-ap

Tänä vuonna? Mitähän ne postimerkit maksaa nykyään?

26

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen ovela ja lähetän juhannus kortin.

      • Anonyymi

        (Naurua)


    • Niin ja montako korttia oikeasti nykyään menee perille? :oD

    • Ainuttakaan en lähetä, yhden ehkä vien naapurin postilaatikkoon

    • Anonyymi

      Yhden lähetän jo korkeaan ikään ehtineelle entiselle työkaverilleni. Sukulaiset ovat vittupäisiä henkistä pahoinpitelyä harrastavia joten olen katkaissut suhteeni heihin.

      Sukulaiseni ovat paljon pahempia kuin persut taikka Putin. Oho, siinä sitä on menty riman ali useaan kertaan jos tuollaisiakin putinisteja on syömässä rukiista leipää.

    • Anonyymi

      Riippuu postimerkeistä. Jos niitä ei myydä yksittäisinä niin sitten lähetän yhtä monta kun postimerkkiä olen joutunut ostaan.

      • Anonyymi

        Voihan niitä postimerkkejä höyrystää edellisen vuoden Joulukirjeistä irti uudestaan käyttäen. Tämä on ekoteko kun ei tarvitse puuta murhata taikka öljyä pumpata yhtä helskuten postimerkin takia.


      • Anonyymi

        Myydään yksittäisinä ainakin r kiskalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan niitä postimerkkejä höyrystää edellisen vuoden Joulukirjeistä irti uudestaan käyttäen. Tämä on ekoteko kun ei tarvitse puuta murhata taikka öljyä pumpata yhtä helskuten postimerkin takia.

        Tuskinpa postissa syynätään jokaisen joulukortin postimerkki, että onko siinä leiman jälkiä vai ei.
        Monesti on postimerkki, jossa ei ole leiman jälkiä, sehän on ihan uuden näköinen.
        Se mikään hirveä rikos ole jos vanhan postimerkin uusiokäyttää.
        Maailmassa tapahtuu paljon pahempaa, kuten sodat, joissa kuolee ihmisiä.


    • Nollatoleranssilla mennään. Eli en lähetä yhtään.

    • Anonyymi

      Joulutervehdyksen ikimerkki 1,40 €

    • Lähetän noin 10 korttia. Suvussa on ikäihmisiä, jotka arvostavat joulutervehdystä kortin muodossa.

    • Anonyymi

      Aika monta lähetän, olisiko 30 ja risat. Muutaman kortin lähetän ulkomaille. Aika kallista lystiä nykyisin, menee siinä 100 euroa.

      - Sheena

    • Anonyymi

      En yhtään. En ole vuosiin lähetellyt, tyly minä.

      Jasu

    • Anonyymi

      Lähetän 12 korttia. Eilen ostin kortteja ja pistin niihin nimet.

    • Anonyymi

      Ätmit lähettävät itsellensä postikortteja etteivät naapurit luulisi heitä peräkammarinpojiksi. Pistinpä tylyn kommentin.

    • Nyt kun mietin, en ole koskaan lähettänyt yhden yhtä joulukorttia. Joskus vuonna kivi ja käpy jotkut yrittivät lähettää minulle kortteja, mutta luovuttivat kun en koskaan lähettänyt mitään takaisin. Yleensä nämä henkilöt olivat vähän sellaisia kaukaisempia ihmisiä, joita en kokenut tärkeiksi. Ihmiset jotka ovat minulle läheisiä tietävät kyllä muutenkin että välitän heistä.

    • Anonyymi

      Noin 50. Muutamille sukulaisille, tutuille ja ystäville. Ne jotka äänestää tai tukee vihreitä tai vasemmistoa eivät minulta korttia saa.
      Merkit noin 1.5e.

    • Anonyymi

      Ajattelin tehdä yhden joulukortin itse. Ensin askartelen kortin, sitten otan siitä kännykällä kuvan ja sen jälkeen voin lähettää sen saman kortin kuvan kaikille niille, joiden numeron olen tallentanut puhelimeeni.
      So simple

    • Postimerkki maksaa 2.10 ja joulupostimerkki jotain 1.50 tai 1.40. Itse olen tehnyt jo suurimman osan joulukorteista. Aika monta tulee lähetettyä, eniten sukulaisille. Teen yleensä itse kortit, joulukortit, synttärikortit, pääsiäiskortit, vappukortit ja muut. Saatan lähettää kortteja jopa ihan tavallisena arkena. Joskus lähetän myös valmiita ostettuja kortteja. Harmittaa, kun postimerkkien hinta on noussu, joka vuosi nousee jonkun verran. Johtuu varmaan siitä, että monikaan ei enää lähetä kortteja kovin paljon, jos ollenkaan, mutta sitten tällaiset korttien lähettelijät jäävät enemmän tai vähemmän tappiolle asiassa. Ei ajatella, että on vielä heitäkin, jotka haluavat lähettää kortteja, itse tehtyjä ja/tai valmiina ostettuja.

    • Korttien teko on kuitenkin aika suosittu harrastus, ainakin sen perusteella, että aiheen ympäriltä löytyy aika monta blogia ja Youtubekanavaa ja kirjojakin löytyy kirjastosta ja ohjeita askartelulehdistä. Ainakin englanninkielisissä maissa tuntuu olevan aika suosittu harrastus, esim. Yhdysvalloissa, mutta on niitä korttien tekijöitä täällä Suomessakin.

    • Anonyymi

      Postari on jossain 2,20 € kiepeillä. Ihan liikaa.

    • Anonyymi

      Max. viisi korttia (jos muistan).

    • Anonyymi

      Joulukorttien pitää olla kauniita. Panostakaa visuaalisuuteen ja kauneuteen. ☝️

      • Anonyymi

        Myös joulupostimerkkien on oltava taiteellisesti edustavia ja niiden valmistamisen aloitus on aloitettu jo viime Maaliskuussa. Minun valmistamissa joulupostimerkeissä on sellainen paperitähti sinimustaa taustaa vasten ja sitten siinä on sellainen kynttilanliekki vasemmassa alakulmassa.


    • Anonyymi

      Taas jälleen kortteja voi shopata kaupan hyllyistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe