että onko mahdollista tulla ykskaks uskoon ja ottaa alta kahden viikon kaste?
Eräs tuntemani henkilö teki näin ja jäin miettimään että oliko todellista vai joku vilunki..
(Tai en ole edes varma ottiko kasteen, kuulin ettei olisi ottanut vaan lähtenyt livohkaan kyseisestä tilanteesta)
terveisin utelias
Täytyy nyt kysyä
13
656
Vastaukset
Sehän on raamatun esimerkin mukaan aivan tavoiteltavaa, että kastetaan välittömästi, kun on uskoon tullut. Helsingissä on joskus ollut sellainen seurakunta. Eräs ystäväni tuli uskoon, kastettiin, ja täyttyi Pyhällä Hengellä, eli sai jonkin armolahjan SAMANA PÄIVÄNÄ!
Seurakunnat vain panttaavat kastetilaisuuksia, esim, että saadaan se televisiointiin tai muuten vain kerätään kastettavia, joten käytäntö ei ole uskovan etu, vaan seurakunnan. Tuo pantaaminen meinaan.
Heti on aivan hyvä kastaa.
Eli tässä alla Hoviherra tulee uskoon evankelista filippuksen kautta ja hänet kastetaan heti. Ja huomatkaa lapsikastelaiset. Tästä raamatusta ei ole poistettu korvasyyhyyn sitä jaetta, jonka muklana TÄYTYY ENSIN USKOA HENKILÖKOHTAISESTI, ennekuin KASTETAAN ja oikea kaste on UPOTUSKASTE!
Tästä tulee suuri tulevan herätyksen vedenjakaja, upotuskaste on oikea siis:
34.Hoviherra kysyi Filippukselta: "Minä pyydän sinua sanomaan, puhuuko profeetta itsestään vai jostakin toisesta?"
35.Filippus rupesi puhumaan ja lähtien tästä kirjoituksesta julisti hänelle evankeliumia Jeesuksesta.
36.Jatkaessaan matkaa he tulivat veden ääreen. Hoviherra sanoi: "Tässä on vettä. Mikä estää kastamasta minua."
37.[Filippus sanoi: "Jos sinä uskot koko sydämestäsi, se tapahtukoon". Hän vastasi: "Minä uskon, että Jeesus Kristus on Jumalan Poika".]*
38.Hoviherra käski pysäyttää vaunut. He astuivat kumpikin veteen, sekä Filippus että hoviherra, ja Filippus kastoi hänet.
39.Heidän noustuaan vedestä Herran Henki tempasi Filippuksen pois, eikä hoviherra enää nähnyt häntä. Hoviherra jatkoi sitten matkaansa iloiten.
[Jumalan Kansan Raamattu: Ap. t. 8:34-39]
Eräs sanan opettaja, joka opettaa raamattukoulussakin on opettanut ja sanonut niin, että se luterilaisten raamatunkäääntäjien porukka, joka jätti yllä olevan "Jos uskot" jakeen pois, jae 37 raamatunkäännöksestä 1938, kuoli lapissa linja-auto-onnettomuudessa. RAamatun sanasta ei siis pidä jättää mitään pois eikä mitään lisätä siihen!
18.Minä todistan jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan profetian sanat: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, jotka on kirjoitettu tähän kirjaan.
19.Jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, ottaa Jumala pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.
20.Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Minä tulen pian." Aamen, tule, Herra Jeesus!
21.Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Aamen.
[Jumalan Kansan Raamattu: Ilm. 22:18-21]- Karismaatikko.
Se tapahtui laiturilla. Siinä yhtäkkiä "jysähdin" ja kaduin ja putosin järveen..tuli kaste samalla kertaa..
- sitten
helluntalaist ym lahkolaist uskaltaa lisätä raamatuun sellaista kuin helluntaihengen helluntaitulen helluntaituulen ....seurakunnan sijaan lahkot ja eriseurat..hengellisen kodin...ym..ym.. ei näistäkään raamatussa kirjoiteta muuta kuin syntinä ja lihan tekoina eikä sellaiset peri jumalan valtakuntaa jotka niitä tekee...
mitään lisäämättä ja pois ottamatta - stb
sitten kirjoitti:
helluntalaist ym lahkolaist uskaltaa lisätä raamatuun sellaista kuin helluntaihengen helluntaitulen helluntaituulen ....seurakunnan sijaan lahkot ja eriseurat..hengellisen kodin...ym..ym.. ei näistäkään raamatussa kirjoiteta muuta kuin syntinä ja lihan tekoina eikä sellaiset peri jumalan valtakuntaa jotka niitä tekee...
mitään lisäämättä ja pois ottamatta"helluntalaist ym lahkolaist uskaltaa lisätä raamatuun sellaista kuin helluntaihengen helluntaitulen helluntaituulen ..."
-en ole yhdenkaan helluntailaisen koskaan kuullut puhuvan. - uskova2
sitten kirjoitti:
mitään lisäämättä ja pois ottamattaKäsittämättömiä väitteitä.Helluntailaisilla on käytössä aivan sama nk.kirkkoraamattu kuin esim.ev.lut.seurakunnissa.Olispa mielenkiintoista nähdä tuo mainitsemasi raamatunkäännös,olisiko sinulla se mahdollisesti näyttää,tai laittaa tänne joitain esimerkkikohtia siitä?
- anneli74
Tämä asia vain sillä että kyseinen henkilö on ajan kuluessa niin sanotusti palannut ei-uskovien tapoihin..
Kaste liittyi henkilön elämässä olevaan suureen kriisiin ja ymmärrän uskon olevan hyvä asia ja antavan toivoa elämään, mutta kuitenkin jos sillä yritetään vaikkapa vakuuttaa entistä puolisoa "parannuksesta"..Näillä äkkiä uskoontulleilla taitaa olla suurempi vaara "luopumukseen" kuin niillä, jotka ovat löytäneet uskonvakaumuksensa hiljaisemman kasvamisen ja kypsymisen kautta. He myös taitavat olla näitä "kiivailijoita", kuka kasteen, kuka sapatinvieton, kuka minkin puolesta, riippuen mihin uskoon ja seurakuntaan ovat sattuneet joutumaan. Koska vaarana on ehkä alitajuinen pelko pudota itse pois uskosta eli "aloittaa hengessä mutta lopettaa Helsingissä", kuten eräs helluntaisaarnaaja kauan sitten sanoi, niin täytyy kiivailla asian puolesta eli pitää "henkeä" koko ajan yllä ettei vain "tipahtaisi". Useissa tapauksissa tämä on ko. uskovalle tietenkin parempi asia kuin "paluu maailmaan", koska viimeiset voivat olla, ja usein ovatkin, pahempia kuin ensimmäiset. Nähdäkseni tässäkin toimivat jonkinlaiset psykologiset lainalaisuudet. Mielestäni uskovaa voi verrata johonkin AA-liikkeen piirissä raitistuneeseen, jonka "täytyy" sitten "kiivailla" koko ajan liikkeen ja sen opin puolesta - pitäen sitä lähes ainoana oikeana - säilyttääkseen saavutetun raittiutensa.
- anneli74
Epiktetos kirjoitti:
Näillä äkkiä uskoontulleilla taitaa olla suurempi vaara "luopumukseen" kuin niillä, jotka ovat löytäneet uskonvakaumuksensa hiljaisemman kasvamisen ja kypsymisen kautta. He myös taitavat olla näitä "kiivailijoita", kuka kasteen, kuka sapatinvieton, kuka minkin puolesta, riippuen mihin uskoon ja seurakuntaan ovat sattuneet joutumaan. Koska vaarana on ehkä alitajuinen pelko pudota itse pois uskosta eli "aloittaa hengessä mutta lopettaa Helsingissä", kuten eräs helluntaisaarnaaja kauan sitten sanoi, niin täytyy kiivailla asian puolesta eli pitää "henkeä" koko ajan yllä ettei vain "tipahtaisi". Useissa tapauksissa tämä on ko. uskovalle tietenkin parempi asia kuin "paluu maailmaan", koska viimeiset voivat olla, ja usein ovatkin, pahempia kuin ensimmäiset. Nähdäkseni tässäkin toimivat jonkinlaiset psykologiset lainalaisuudet. Mielestäni uskovaa voi verrata johonkin AA-liikkeen piirissä raitistuneeseen, jonka "täytyy" sitten "kiivailla" koko ajan liikkeen ja sen opin puolesta - pitäen sitä lähes ainoana oikeana - säilyttääkseen saavutetun raittiutensa.
vaikka en itse uskovainen olekaan.. Kun kuitenkin ihminen on oli uskossa eli ei niin samankaltainen aina perustoiminnoiltaan.
Tämä tuttu todella on ollut kiivailija ennen uskoontuloaan ja kuuleman mukaan kiivailee nykyisin myös niin että on aivan mahdoton julistaja. (siinä mitään pahaa ole, mutta kun on henkeen ja vereen kaikki muut syvältä synnistä jne., kyllä tiedät ihmistyypin..) Rasittava kaveri tässä suhteessa. - kadun nainen
Epiktetos kirjoitti:
Näillä äkkiä uskoontulleilla taitaa olla suurempi vaara "luopumukseen" kuin niillä, jotka ovat löytäneet uskonvakaumuksensa hiljaisemman kasvamisen ja kypsymisen kautta. He myös taitavat olla näitä "kiivailijoita", kuka kasteen, kuka sapatinvieton, kuka minkin puolesta, riippuen mihin uskoon ja seurakuntaan ovat sattuneet joutumaan. Koska vaarana on ehkä alitajuinen pelko pudota itse pois uskosta eli "aloittaa hengessä mutta lopettaa Helsingissä", kuten eräs helluntaisaarnaaja kauan sitten sanoi, niin täytyy kiivailla asian puolesta eli pitää "henkeä" koko ajan yllä ettei vain "tipahtaisi". Useissa tapauksissa tämä on ko. uskovalle tietenkin parempi asia kuin "paluu maailmaan", koska viimeiset voivat olla, ja usein ovatkin, pahempia kuin ensimmäiset. Nähdäkseni tässäkin toimivat jonkinlaiset psykologiset lainalaisuudet. Mielestäni uskovaa voi verrata johonkin AA-liikkeen piirissä raitistuneeseen, jonka "täytyy" sitten "kiivailla" koko ajan liikkeen ja sen opin puolesta - pitäen sitä lähes ainoana oikeana - säilyttääkseen saavutetun raittiutensa.
hyvä huomio.
on olemassa myös uudestisyntymiskierre.
tällä palstalla erotan nämä äidinmaidosta uskonsa litkineet henget, kierteessä olevista.
kierteessä olevat pyrkivät satuttamaan, koska eivät ole tehneet parannusta, tai eivät tunne sitä. - fri
Epiktetos kirjoitti:
käsittää.
Itse näen ,että uskoon synnytään ,eikä järkeillä.
JOS SINÄ OLET VIISAUTESI PERÄÄN "TULLUT" USKOON ,NIIN OKEI.
kYLLÄ SE USKON KAUTTA JA ARMOSTA ON KUN SAA SYNTYÄ jUMALAN LAPSEKSI.
Hyvä on myös ,että Kristuksen puolesta jotkut vielä kiivailevat.
Olis jäänyt vain Apostolien tehtäväksi ja Paavalikin kiiväili.
Tietenkin Stefonoskin olis voinu suusa pitää kiini niin olis maallista taivalta saanu kauemmin tepastella.
Häpeä näköjään on vetänyt uskovatkin penseyden linjalle.
Kun sain omakohtaisesti kokea tuon armon elämääni, niin en voinut olla kertomatta asiaa toisille ja kyllä Jeesus sai herätellä ihmisiä siinä kaupungissa ja jopa kolme serkkuanikin hankki omat raamatut, kun heidän isänsä krtoi että olin uskossa Kristukseen.
He eivät voineet tuumia muuta ,kuin ,että jos se on tapahtunut ,niin jotain raamatussa on sellaista mikä sen on mahdollistanut.
Olkoon ihmiset "sala uskovia" jos tahtoo, mutta ihmettelen miksi, jos syntinsä on anteeksi saanut ja rakkaus Kristukseen roihuaa, kuinka voi vaieta???
- Koivu
›Eräs tuntemani henkilö teki näin‹
›Tai en ole edes varma‹
Ensin kerrot varmana tietona että eräs tuttavasi otti kasteen mutta jo samaan hengen vetoon toteat, ettet siitä niin ihan varma oikeastaan olekaan.
Tuolla myöhemmin sitten kerrot varmana tietona kaikenlaista negatiivista samaisesta henkilöstä mutta eiköhän se ole niin ettet voi noista luultavasti muilta kuulemiltasi juoruistasikaan olla täysin varma.
Tuohan kuulostaa aivan kuin jonkun pahantahtoisen juoruakan puheilta.
Pitäisiköhän tässä itkeä vai nauraa tarinoillesi.- anneli74
*ja hyvää tahtoa kyseistä henkilöä kohtaan ei enään ole..
*kirjoitin samaisesta henkilöstä tuonne perheväkivaltaosioon..
*ja kun nyt näin sinua kiinnostaa niin vastaan että en todellakaan tiedä ottiko kasteen, tilaisuuteen meni ja huhu kertoo että kastetta ei sitten ottanutkaan- mutta minulle sanoi ottaneensa ja sikäli muuttuneensa "hyväksi" - anneli74
En tiedä mutta tuskin sinua kiinnostaa ihan koko tarina.
Valitettavasti vain tämä aina aktivoituu kun kyseinen henkilö jälleen ottaa yhteyttä.
Ystäviä ei jaksa vuosia vaivata samalla henkilöllä ja asialla joten on mahtavaa kun on nyt netti missä uikuttaa.
Ja ei, minulla ei ole mielenterveyden ongelmia, entisellä aviomiehelläni todistettavasti oli..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek205756Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.222949Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1582647- 262469
- 821684
- 1461565
- 1341414
- 1351038
- 901022
- 91013