Ihminen ihmiselle

Kuinka tämän asian nyt sanottaisin? Miksi ihmisillä on tarvetta halventaa toisia, painaa alas?

Ei toki kaikilla, mutta kovin on yleinen ilmiö. Kun kohdataan tilanne, joka ei ole mieleinen tavalla tai toisella alkaa halveeraaminen.

En ymmärrä sitä. Minä näen, että jos joku on saanut onnea, siitä pitää iloita. Ja epäonnen kohdatessaan, pitää tukea. Ei lyödä lyötyä.

On totta, että olen luonteeltani kiltti ja minun on vaikeaa ymmärtää, etteivät kaikki ole samanlaisia kanssani. Tai yhtä suvaitsevaisia.

Mutta mihin on kadonnut lähimmäisenrakkaus? Se pikkukylämäinen asenne, että autetaan toista hädässä. Vai onko koko maailma kyynistynyt jo?

Tosiasiassa hyvällä saa itsekin hyvää ja paha ruokkii itseään. Olen vain niin kovin hämmentynyt tästä.

143

1169

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä, mutta samaa olen joskus pohtinut. Omaa pahaa oloa, kateutta, ehkä kyynisyyttäkin, yleisesti ottaen negatiivista luonteenlaatua ja ajattelutapaa, jotain noista ehkä.

Itsekin olen sellainen, että mä iloitsen toisten hyvitä jutuista. En mä osaa olla kateellinen tai yrittää mollata. Toisaalta mä olen huomannut, että on paljon sellaisiakin ihmisiä, jotka tekevät tuota alaspainamista ihan ajattlemattaan ja tarjoittamatta sillä mitään. Sellaisia ihmisiä, jotka nyt näkevät kaikessa jotain negatiivista ja huonoa ja mörköjä ja mahdollisia huonoja juttuja kaikkialla. Sitten kun sellainen yksilö avaa ihan vilpittömästikin suunsa, niin lopputulos on toista alas painava. Kun ei osaa olla iloinen ja tyytyväinen mistään, niin ei sitä silloin osaa toisenkaan jutuista iloita. Oma äitini on esimerkiksi juuri tuollainen peruskaikestanegatiivinen yksilö, joka näkee aina mustia pilviä jossain. Mutsin kanssa on liian raskasta yleensä edes yrittää puhua monesta saista, joten vuosien varrella on oppinut mistä kannattaa puhua ja mikä pitää omana tietonaan.

Sitten on tosiaan nuo ihan tahallaan toisia alas painavat. He kai purkavat omaa pahaa oloaaan ja/tai kateuttaan.

• Mä olen niin lapsensilmäinen että näen kaikissa vaan hyvää. Ja sit saan jatkuvasti pettyä. Olen jo oppinut että se syy pettymiseeni on minussa itsessäni. Mutta en luovuta.

On tosiaan noita perusnegoja ja samoin perusposeja ihmisiä.

Joo. Monesti ajattelen, että ne, jotka levittävät pahaa oloa ympärilleen, ovat liian tyhmiä ymmärtämään tekoansa. Kehittymättömiä ihmisenä. Ja että kyllä se elämä opettaa heitäkin jonakin päivänä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mä olen niin lapsensilmäinen että näen kaikissa vaan hyvää. Ja sit saan jatkuvasti pettyä. Olen jo oppinut että se syy pettymiseeni on minussa itsessäni. Mutta en luovuta.

On tosiaan noita perusnegoja ja samoin perusposeja ihmisiä.

Joo. Monesti ajattelen, että ne, jotka levittävät pahaa oloa ympärilleen, ovat liian tyhmiä ymmärtämään tekoansa. Kehittymättömiä ihmisenä. Ja että kyllä se elämä opettaa heitäkin jonakin päivänä.

Vähän samaa vikaa minussa. Mä en jotenkin osaa edes ajatella ihmistä silleen pahan kautta ja sitten tosiaan tulee noita tiputuksia maan pinnalle. Tosin en mä koskaan pahasti ole kantapään kautta näitä kokenut, kun itsesuojeluvaisto kuitenkin toimii hyvin.

Sehän on ihan noissa synnynnäisissä temperamettipiirteissä, että mikä se on se suhtautuminen asioihin. Että mennäänkö negan kautta vai posin kautta. Itse menen aina posin kautta, vaikka sitten mustaa huumoria käyttäen ja mun huumorini onkin välillä ihan pikimustaa joidenkin mielestä. Kaikessa voi nähdä jotain hyvääkin.

Täytyy todeta, että sellaisia perusnegatiivisia ei elämä opeta. Ei ainakaan mihinkään muuhun kuin olemaan entistä perusnegatiivisempia. Elämä tuppaa pudottamaan eteen niitä asioita, joita sen odottaakin pudottavan. Negatiivinen luo negatiivista ja positiivinen positiivista. Sitten jos vielä näkee kaiken negatiivisesti värittyneenä, niin se vaan lisää negaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Vähän samaa vikaa minussa. Mä en jotenkin osaa edes ajatella ihmistä silleen pahan kautta ja sitten tosiaan tulee noita tiputuksia maan pinnalle. Tosin en mä koskaan pahasti ole kantapään kautta näitä kokenut, kun itsesuojeluvaisto kuitenkin toimii hyvin.

Sehän on ihan noissa synnynnäisissä temperamettipiirteissä, että mikä se on se suhtautuminen asioihin. Että mennäänkö negan kautta vai posin kautta. Itse menen aina posin kautta, vaikka sitten mustaa huumoria käyttäen ja mun huumorini onkin välillä ihan pikimustaa joidenkin mielestä. Kaikessa voi nähdä jotain hyvääkin.

Täytyy todeta, että sellaisia perusnegatiivisia ei elämä opeta. Ei ainakaan mihinkään muuhun kuin olemaan entistä perusnegatiivisempia. Elämä tuppaa pudottamaan eteen niitä asioita, joita sen odottaakin pudottavan. Negatiivinen luo negatiivista ja positiivinen positiivista. Sitten jos vielä näkee kaiken negatiivisesti värittyneenä, niin se vaan lisää negaa.

Totta. Perusnega näkee posessakin negatiivistä. Kiitos, oikein avartava näkemys.

Eli kannattaa hakeutua omanlaistensa seuraan. Perusnega voipi pitää perusposea aika rasittavana ja toisinpäin. Ite en kyllä jaksa kovinkaan kauan jatkuvaa valittamista. Eikä kai negakaan posen hypettämistä...

Mutta se että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä ei ole toisen halveeraamista, mutta sekin on niin näkemyskohtainen asia. Sillä luulen että moni halveeraaja ek edes tajua olevansa sellainen.

Nähdäkseni he ovat vain niin täynnä itseään, etteivät tajua sitä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Totta. Perusnega näkee posessakin negatiivistä. Kiitos, oikein avartava näkemys.

Eli kannattaa hakeutua omanlaistensa seuraan. Perusnega voipi pitää perusposea aika rasittavana ja toisinpäin. Ite en kyllä jaksa kovinkaan kauan jatkuvaa valittamista. Eikä kai negakaan posen hypettämistä...

Mutta se että asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä ei ole toisen halveeraamista, mutta sekin on niin näkemyskohtainen asia. Sillä luulen että moni halveeraaja ek edes tajua olevansa sellainen.

Nähdäkseni he ovat vain niin täynnä itseään, etteivät tajua sitä.

Monella voi tulla tilanne kun ihmettelee, että "Mitä mä oon oikein tehnyt sinulle, että miksi vihaat minua".

Puhutaan jotakin, tehdään jotakin, mitä ei ymmärretään ja sitten saadaan palautetta.

Maailma on tulessa ja siellä missä palaa, sen ihmiset ovat kipeät.
        He ovat vihaisia ja tyytymättömiä.

Vihaisia voineet olla afganistanialaiset, syyrialaiset, ukrainalaiset, venäläiset...

Maailman tuska on jokaisen ihmisen tuskaa.

Mutta kyllä jotakin oikein, että katse itseensä, ei liian ulospäin.

Skandinavia on veikattu rauhallisemmaksi paikaksi.
        Ehkä kun kysytään, mitä mä tein väärin, niin pohditaan kuinka elää.

• Anonyymi kirjoitti:

Monella voi tulla tilanne kun ihmettelee, että "Mitä mä oon oikein tehnyt sinulle, että miksi vihaat minua".

Puhutaan jotakin, tehdään jotakin, mitä ei ymmärretään ja sitten saadaan palautetta.

Maailma on tulessa ja siellä missä palaa, sen ihmiset ovat kipeät.
        He ovat vihaisia ja tyytymättömiä.

Vihaisia voineet olla afganistanialaiset, syyrialaiset, ukrainalaiset, venäläiset...

Maailman tuska on jokaisen ihmisen tuskaa.

Mutta kyllä jotakin oikein, että katse itseensä, ei liian ulospäin.

Skandinavia on veikattu rauhallisemmaksi paikaksi.
        Ehkä kun kysytään, mitä mä tein väärin, niin pohditaan kuinka elää.

Niin. Moni ei ymmärrä tehneensä jotakin sopimatonta. Itse kuulun tuohon kastiin. En haluaisi loukata tai vihastuttaa, mutta teen niin kuitenkin. Tahtomattani. Ja en nyt puhu palstalaisista. Ihan irl.

• On nykyään niin helppoa anonyyminä, esim keskustelupalstoilla

• Niin, mutta oikeuttaako se helppous sen tekemisen? Ei.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin, mutta oikeuttaako se helppous sen tekemisen? Ei.

Eipä ei, jos ei ole veemäinen vihamies

• pujotteIija kirjoitti:

Eipä ei, jos ei ole veemäinen vihamies

Heh..

• Tuohon kun saisi vastauksen lisäksi vielä muutoksen, niin avot voisi taas ihmisten seurassa oleminenkin kiinnostaa. Nyt ei kiinnosta, kun ei huvita kuunnella mitään besserwisseröintiä ja tyhjiä neuvoja.

Mä olen ajatellut opetella olemaan itse samanlainen mulkku, kun ihmiset jotka on muakin kohtaan. Jos se niin metsä vastaa vaikka....

• Älä kultaseni anna periksi. Mulkkuja on jo ihan tarpeeksi. Pidetään me rintama vahvana.

Älä kultaseni anna periksi. Mulkkuja on jo ihan tarpeeksi. Pidetään me rintama vahvana.

En haluaisi muuttua ilkeeksi mulkuksi, kun kärsin itsekin olostani silloin. Ilkeydessä ei ole mitään kivaa tai hyvää. Mutta vähän olen jo huomannut muuttuneeni äkäisempään suuntaan ja hyökkäävämmäksi.

Olen väsynyt olemaan altavastaaja.

• G-LoveR kirjoitti:

En haluaisi muuttua ilkeeksi mulkuksi, kun kärsin itsekin olostani silloin. Ilkeydessä ei ole mitään kivaa tai hyvää. Mutta vähän olen jo huomannut muuttuneeni äkäisempään suuntaan ja hyökkäävämmäksi.

Olen väsynyt olemaan altavastaaja.

Ymmärrän. Olen itsekin joskus ollut samassa tilanteessa, yritin olla mulkku ja olinkin. Mutta se kävi lopulta raskaammaksi kuin olla oma itseni. Vihasin sitä, että esitin jotakin, mitä en oikeasti ollut.

Njkyään käännän jo toisen posken ihan auliisti.

Ymmärrän. Olen itsekin joskus ollut samassa tilanteessa, yritin olla mulkku ja olinkin. Mutta se kävi lopulta raskaammaksi kuin olla oma itseni. Vihasin sitä, että esitin jotakin, mitä en oikeasti ollut.

Njkyään käännän jo toisen posken ihan auliisti.

Niinpä olen valinnut olla erakko, niin ei tule tilanteita missä joutuu olemaan mulkkukaan. 😄

Pääsee helpommalla pysymällä ihmisistä erossa.

• G-LoveR kirjoitti:

Niinpä olen valinnut olla erakko, niin ei tule tilanteita missä joutuu olemaan mulkkukaan. 😄

Pääsee helpommalla pysymällä ihmisistä erossa.

Totta tuokin puoli.

Minä olen sekä sosiaalinen, että erakko samanaikaisesti. Sellainen yksinäinen susi. Lauman hylkäämä.
        Tosin en myöskään kaipaa laumaa ympärilleni.

Sosiaalinen olen ihan riittämiin töissä. Se riittää. Ja sit on nuo ihmissuhteet joihin panostan.

Totta tuokin puoli.

Minä olen sekä sosiaalinen, että erakko samanaikaisesti. Sellainen yksinäinen susi. Lauman hylkäämä.
        Tosin en myöskään kaipaa laumaa ympärilleni.

Sosiaalinen olen ihan riittämiin töissä. Se riittää. Ja sit on nuo ihmissuhteet joihin panostan.

Niin ei niitä ihmisiä ja ihmisuhteita montaa tarvitse, joita aktiivisemmin ylläpitää. 👍

Mielummin on niitten kanssa, joitten kanssa ei tarvitse kahinoida.

• Pikku-pirpana
        G-LoveR kirjoitti:

Niin ei niitä ihmisiä ja ihmisuhteita montaa tarvitse, joita aktiivisemmin ylläpitää. 👍

Mielummin on niitten kanssa, joitten kanssa ei tarvitse kahinoida.

Niin. Tavallaan en osaa ylläpitää oikeastaan mitään ihmissuhteita. Ne vaan on. Tai jos ovat ollakseen. Olen oikeastaan huono pitämään yhteyksiä. Tai siis umpisurkea.

Niin. Tavallaan en osaa ylläpitää oikeastaan mitään ihmissuhteita. Ne vaan on. Tai jos ovat ollakseen. Olen oikeastaan huono pitämään yhteyksiä. Tai siis umpisurkea.

Jep. Minä taas en oikeen jaksa ylläpitää muita kuin perhesuhteita. Kaikki oleellinen tapahtuu perhepiirissä muutenkin nyt, kun eletään vielä lasten ehtoja tapaillen. Eli on vielä niin iso vastuu lapsista, ettei jaksa irtaantua eikä oikein voikkaan ystävälentoihin.

Ehkä jos puoliso olisi työnsä puitteissa kyennyt enemmän ottamaan koppia lasten kanssa, olisin voinutkin ehkä yrittää vielä kaverisuhteita pitää joihinkin tiiviimpinä, mutta kun koko juttu lankesi jo heti alkuunsa mulle, niin en jaksanut sitten.

Ja olinkin tosi väsynyt sosialisoimisesta jäätyäni töistä pois päivähoidosta. Tuntui että tukehtuu ihmisiin. 😑

• G-LoveR kirjoitti:

Jep. Minä taas en oikeen jaksa ylläpitää muita kuin perhesuhteita. Kaikki oleellinen tapahtuu perhepiirissä muutenkin nyt, kun eletään vielä lasten ehtoja tapaillen. Eli on vielä niin iso vastuu lapsista, ettei jaksa irtaantua eikä oikein voikkaan ystävälentoihin.

Ehkä jos puoliso olisi työnsä puitteissa kyennyt enemmän ottamaan koppia lasten kanssa, olisin voinutkin ehkä yrittää vielä kaverisuhteita pitää joihinkin tiiviimpinä, mutta kun koko juttu lankesi jo heti alkuunsa mulle, niin en jaksanut sitten.

Ja olinkin tosi väsynyt sosialisoimisesta jäätyäni töistä pois päivähoidosta. Tuntui että tukehtuu ihmisiin. 😑

Joo, toi on jännä tunne kun tuntuu, että ihmiset tukahduttaa.

Ei vaan jaksa, niin ei jaksa. Kerran kun ehdotin yhdelle ystävänäni pitämälleni ihmiselle tapaamista, hän tokaisi ykskantaan että ei. Hänellä oli kuulemma oikeitakin ystäviä. Me ei oltu yhteyksissä muutamaan kuukauteen, ni hän tulkitsi, ettemme ole ystävyksiä.

Minä en koe tarpeelliseksi sellaista paita ja peppu meininkiä. Ja olen aina osannut olla ja mennä ilman siipimiestä. Tai siis naista.
        Käsittämättömän moni nainen tarvitsee kaverin tehdäkseen jotakin. Kertakaikkisen rasittavaa olisi kulkea koko ajan jonkun kanssa. Ei istu minun luonteeseeni.

Joo, toi on jännä tunne kun tuntuu, että ihmiset tukahduttaa.

Ei vaan jaksa, niin ei jaksa. Kerran kun ehdotin yhdelle ystävänäni pitämälleni ihmiselle tapaamista, hän tokaisi ykskantaan että ei. Hänellä oli kuulemma oikeitakin ystäviä. Me ei oltu yhteyksissä muutamaan kuukauteen, ni hän tulkitsi, ettemme ole ystävyksiä.

Minä en koe tarpeelliseksi sellaista paita ja peppu meininkiä. Ja olen aina osannut olla ja mennä ilman siipimiestä. Tai siis naista.
        Käsittämättömän moni nainen tarvitsee kaverin tehdäkseen jotakin. Kertakaikkisen rasittavaa olisi kulkea koko ajan jonkun kanssa. Ei istu minun luonteeseeni.

Sama vika Rahikaisessa, en kanssa mitenkään vääntyisi paita ja peppu meininkiin enää, vaikka olisin perheetönkin. Nuorenakin se oli uuvuttavaa, mutta sitä vielä jotenkin jaksoi kun elämänuteliaisuus oli mukana.

Nyt lähinnä hämmästyn, kun näen kaveripiirini naisia päivityksiä facessa, kuinka tiuhaan he ovat ystävineen yhdessä ja aina menossa johonkin päin. Tunnen itseni fleguksi. 😅

Minä myös pääsen yksin mihin vaan, kun mielin mennä ja yhtään en kaipaa ketään rinnalle juoksemaan. Ehkä me on vähän outoja, mutta kiva lukea, etten ole ainoa outo. 😜👍

• G-LoveR kirjoitti:

Sama vika Rahikaisessa, en kanssa mitenkään vääntyisi paita ja peppu meininkiin enää, vaikka olisin perheetönkin. Nuorenakin se oli uuvuttavaa, mutta sitä vielä jotenkin jaksoi kun elämänuteliaisuus oli mukana.

Nyt lähinnä hämmästyn, kun näen kaveripiirini naisia päivityksiä facessa, kuinka tiuhaan he ovat ystävineen yhdessä ja aina menossa johonkin päin. Tunnen itseni fleguksi. 😅

Minä myös pääsen yksin mihin vaan, kun mielin mennä ja yhtään en kaipaa ketään rinnalle juoksemaan. Ehkä me on vähän outoja, mutta kiva lukea, etten ole ainoa outo. 😜👍

Töissäkin ahistaa yksi työkaveri, joka kulkee toisen naisen kanssa koko ajan. Ja kun se kaveri on poissa, mä olen se varahenkilö jonka kanssa mennä syömään ja kahville. Ite nauttisin mieluiten tauolla hetken omaa aikaa ennemmin kuin olisin sosiaalinen. Rasittavaa tuollainen, ettei tyyliin vessaankaan voi mennä yksin.

Minä olen paljon kulkenut yksin. Nyt suunitteilla on jopa ulkomaanmatka yksin. Saas nähdä toteutuuko. Nautin ihan omissa oloissani olosta. En ole riippuvainen siitä, onko minulla kaveria johonkin vai ei.

Töissäkin ahistaa yksi työkaveri, joka kulkee toisen naisen kanssa koko ajan. Ja kun se kaveri on poissa, mä olen se varahenkilö jonka kanssa mennä syömään ja kahville. Ite nauttisin mieluiten tauolla hetken omaa aikaa ennemmin kuin olisin sosiaalinen. Rasittavaa tuollainen, ettei tyyliin vessaankaan voi mennä yksin.

Minä olen paljon kulkenut yksin. Nyt suunitteilla on jopa ulkomaanmatka yksin. Saas nähdä toteutuuko. Nautin ihan omissa oloissani olosta. En ole riippuvainen siitä, onko minulla kaveria johonkin vai ei.

En tiedä miten toisista tulee niin ystäviin ja kavereihin liimautuvia. Se on jännä juttu. Mutta yleinen ilmiö.

Ne hetket, kun voisi tosiaan istua hiljaa ittekseen ja syödä on mukavia. Paitsi itse tykkään sitten seurustella ruoan ohessa töissäkin, jos työ on paljon omissa oloissaan oleilua, kuten siivoojana oli. Ehti hetken jutella muitten muijien kanssa, se oli silloin ihan kivaa.

Aa, saako udella onko etelänmatka?

• Anonyymi

Hauskaa, että sanot noin kun samalla olet itse palstan pahimpia besserwissereitä.

”Mä tiedän kaiken eikä kukaan voi opettaa mulle mitään”.
        Tolleen sä vastaat usein. Ja se kertoo ylimielisyydestä.

• Anonyymi kirjoitti:

Hauskaa, että sanot noin kun samalla olet itse palstan pahimpia besserwissereitä.

”Mä tiedän kaiken eikä kukaan voi opettaa mulle mitään”.
        Tolleen sä vastaat usein. Ja se kertoo ylimielisyydestä.

En ole sanonut ikinä noin, mutta itseni tunnen. Minua on turha tulla määrittämään uusiksi.

• G-LoveR kirjoitti:

En tiedä miten toisista tulee niin ystäviin ja kavereihin liimautuvia. Se on jännä juttu. Mutta yleinen ilmiö.

Ne hetket, kun voisi tosiaan istua hiljaa ittekseen ja syödä on mukavia. Paitsi itse tykkään sitten seurustella ruoan ohessa töissäkin, jos työ on paljon omissa oloissaan oleilua, kuten siivoojana oli. Ehti hetken jutella muitten muijien kanssa, se oli silloin ihan kivaa.

Aa, saako udella onko etelänmatka?

Joo.. näin olisi tarkoitus jonkinmoinen etelänmatka tehdä itekseni kesällä. Jää nähtäväksi onko minulla massia lähteä. Siitä se on kiinni.

Eräs tuttava reissaa ihan oikeasti yksin ulkomailla lähes vuosittain, joskus jopa useita kertoja vuodessa. On vähän niinkuin innoittanut minuakin.

Perheen kanssa olemme matkustaneet paljon, varmaan parikymmentä reissua, joten ei sinällään ole mitään uutta se reissaaminen.

No jää nähtäväksi...

• Anonyymi

Lapsettomana sielu ylhäällä suojelee yksilöä kaikelta, mutta kun lapset on tehty, silloin ihan kuin tyhjenisi jostakin.

Lapsettomana osaa unelmoida, mutta vanhempana pitää vain arkielämästä.
        Se mitä on, se on, eikä ole muuta paljoakaan.

• Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

aikuisena perhe vie kaiken
        perhe ruokkii ja on riittävä
        muuta ei haluakaan elämässä
        perhe on onni

• Anonyymi kirjoitti:

Lapsettomana sielu ylhäällä suojelee yksilöä kaikelta, mutta kun lapset on tehty, silloin ihan kuin tyhjenisi jostakin.

Lapsettomana osaa unelmoida, mutta vanhempana pitää vain arkielämästä.
        Se mitä on, se on, eikä ole muuta paljoakaan.

Osaa sitä unelmoida näin vanhempanakin, lastenkin kanssa. Realiteetit vaan äkkiä tiputtaa maan pinnalle.

Lapset on helppo ottaa mukaan maailmalle, muttei helppo erottaa ystävistään esimerkiksi, on mietittävä sitäkin.

• Anonyymi

Normaalielämässä halventajat jäävät usein yksin. Nettielämässä halventajat pääsevät enemmän esille.

Olen läpi elämäni yrittänyt vastata pahaan hyvällä, jos mahdollista ja olen katsonut voivani vaikuttaa asiaan. Mikäli joku käyttäytyy
      aggressiivisesti/uhkaavasti/seksuaaliahdistelevasti minua kohtaan, on usein parempi vain häipyä paikalta.

- Sheena

• Niin. Hyvä aiheuttaa hyvän kierteen. Paha aiheuttaa pahan kierteen. Mutta sen pahan kierteen katkaisemiseksi tarvitaan hyvää. Jos kaikki ajattelisivat kuin sinä, maailma olisi parempi paikka.

• Anonyymi

Kaupungissa on paljon ihmisiä ja on niin ikään varaa olla sekopää.
        Kun yhden kanssa epäonnistu, niin aina seura löytyy.

Videosta näin, että lyhyemmin eläisi Skorpioni ja pisimpään Kaksonen.

Sosiaalisessa kuviossa vasta, itseni on vaikea, koska tuntuu, että ryhmässä pitää vain tehdä toisille kepposia minkä kerkeä kuin pahuus pesisi nimenomaan ryhmässä. Warum?

• Anonyymi

Ohituskaista.com sinne ne melkeen kaikki menneet on.

• Minä luulen, että kyse on itsensä hahmottamisesta yhteisöön nähden. Ja omien tunteiden ymmärtämättömyys, sekä kyky reagoida niihin. Lisäksi ei etsitä ympäristöstä syytä tunteille, vaan vahvistusta oletukselle, mikä on tullut jostain eletystä elämästä tai samantapaista kokevien suusta.

Kyseessä on tällöin vielä hallitsematon lumipdlloefekti, missä ihminen saa toiminnallaan aikaan lisää pahaa oloa, kun ovat suomeksi sanottuna "mulkkuja" muille ihmisille.

Kierre on vdlmis..

• Niin. Se todella aiheuttaa mulkkumaisuutta, että joku on mulkku sinulle. Samaa tuo Loveri sanoi, että on miettinyt mulkuksi alkamista.

Mulkkuja on jo maailma väärällään, ei tänne tarvita niitä yhtään lisää.

Niin. Se todella aiheuttaa mulkkumaisuutta, että joku on mulkku sinulle. Samaa tuo Loveri sanoi, että on miettinyt mulkuksi alkamista.

Ei tarvitse mulkuille olla mulkku, mutta niin vaan joskus käy. Jasuakin tahallaan pommitetaan anonyymina ja minusta takana on trollit. Se mikä on trollien motiivi, on toisaalta ainakin minulle yhdentekevää. Onko kyseessä tahalleen kiusaava, tai mt-potilas...silti pitäisi osata käyttäytyä ja tänne kun tulee, altistuu palautteelle. Anonyymejahan ei voi maalittaa, vaikka tietäisikin, että tuo voisi olla sama tyyppi kuin tuo ja tuo, vaan joku trolli voi uhriutua, että en ole tuo...

Mutta jokatapauksessa korvien välissä joillain lyö rattaat tyhjää ja soppa on valmis.

• Disseisback kirjoitti:

Ei tarvitse mulkuille olla mulkku, mutta niin vaan joskus käy. Jasuakin tahallaan pommitetaan anonyymina ja minusta takana on trollit. Se mikä on trollien motiivi, on toisaalta ainakin minulle yhdentekevää. Onko kyseessä tahalleen kiusaava, tai mt-potilas...silti pitäisi osata käyttäytyä ja tänne kun tulee, altistuu palautteelle. Anonyymejahan ei voi maalittaa, vaikka tietäisikin, että tuo voisi olla sama tyyppi kuin tuo ja tuo, vaan joku trolli voi uhriutua, että en ole tuo...

Mutta jokatapauksessa korvien välissä joillain lyö rattaat tyhjää ja soppa on valmis.

No mun mielestä Loveria pommitetaan, kun on niin näkyvä persoona palstalla ja kun lähtee siihen juttuun mukaan. Ei aina, mutta monesti on osallistunut vastatrollauksella.

Jokainen tyylillään..
        Onneksi pahimmat sekopäät ovat siirtyneet pois täältä. Tosin johtunee palstan hiljentymisestä, kun eivät saa vastetta mielipuolisuudelleen.

Ihan kiva palsta tää loppupeleissä on.

No mun mielestä Loveria pommitetaan, kun on niin näkyvä persoona palstalla ja kun lähtee siihen juttuun mukaan. Ei aina, mutta monesti on osallistunut vastatrollauksella.

Jokainen tyylillään..
        Onneksi pahimmat sekopäät ovat siirtyneet pois täältä. Tosin johtunee palstan hiljentymisestä, kun eivät saa vastetta mielipuolisuudelleen.

Ihan kiva palsta tää loppupeleissä on.

Joo, trollit imee energian huomiosta ja kaikki käy.

On tää ihan jees, mutta jotenkin hiipunut keskustelut, toki ei ole hirveesti itsellä ollut aikaa kurkkia muuta kuin silloin tällöin mistä puhutaan etusivulla ja kun ei ole ollut ihmeelistä, niin eipä sitä kovin kummoisia keskusteluja tule.

• Disseisback kirjoitti:

Joo, trollit imee energian huomiosta ja kaikki käy.

On tää ihan jees, mutta jotenkin hiipunut keskustelut, toki ei ole hirveesti itsellä ollut aikaa kurkkia muuta kuin silloin tällöin mistä puhutaan etusivulla ja kun ei ole ollut ihmeelistä, niin eipä sitä kovin kummoisia keskusteluja tule.

Taitaa olla ylimenokausi meneillään. Palsta on tosiaan hiljentynyt ja iso osa paskaa on hävinnyt. Asiallisille keskusteluille jää jopa tilaa.

Samoin itselläkin on ollut kaikenlaista ja aika vähän on kerennyt palstailemaan. Mutta kiva tänne on tulla turisemaan aina välillä.

Taitaa olla ylimenokausi meneillään. Palsta on tosiaan hiljentynyt ja iso osa paskaa on hävinnyt. Asiallisille keskusteluille jää jopa tilaa.

Samoin itselläkin on ollut kaikenlaista ja aika vähän on kerennyt palstailemaan. Mutta kiva tänne on tulla turisemaan aina välillä.

Joo, niin siinä yleensä käy, että kun on paljon jutustelua palstalla, joku trolli innostuu spämmimään ja suoltaa palstan täyteen kaikkea patonkia, sitten kohta se on lähes yksin ja ei jaksa, niin taas sopii asiallisempaa. :o)

Mä oon Ellukaista odotellut näkeväni, mutta ei oo sattunut samaan aikaan olemaan huudeilla, olisin kysellyt fiuliksia ja vointeja. :o)

Oli muuten aikas jännä futiksen loppuottelu. Kumpikaan ei ollut erityisen suosikkeja, niin pysty nauttimaan ihan vaan siitä atmosfääristä ja pelistä. :o)
        Oikeastaan hyvä, että Argentiina voitti, se pikku kirppu, Messi on niin huikea pelaaja, että sille sen mestaruuden soi. Joku voisi soittaa sille Portugalilaiselle pellelle, että taitaa tulla vuoden jalkapalloilijapysti muuten Messille, että se osaa tehdä maaleja yhä, eikä yritä pölliä niitä pelikavereiltaan. :oD

• Disseisback kirjoitti:

Joo, niin siinä yleensä käy, että kun on paljon jutustelua palstalla, joku trolli innostuu spämmimään ja suoltaa palstan täyteen kaikkea patonkia, sitten kohta se on lähes yksin ja ei jaksa, niin taas sopii asiallisempaa. :o)

Mä oon Ellukaista odotellut näkeväni, mutta ei oo sattunut samaan aikaan olemaan huudeilla, olisin kysellyt fiuliksia ja vointeja. :o)

Oli muuten aikas jännä futiksen loppuottelu. Kumpikaan ei ollut erityisen suosikkeja, niin pysty nauttimaan ihan vaan siitä atmosfääristä ja pelistä. :o)
        Oikeastaan hyvä, että Argentiina voitti, se pikku kirppu, Messi on niin huikea pelaaja, että sille sen mestaruuden soi. Joku voisi soittaa sille Portugalilaiselle pellelle, että taitaa tulla vuoden jalkapalloilijapysti muuten Messille, että se osaa tehdä maaleja yhä, eikä yritä pölliä niitä pelikavereiltaan. :oD

Oli kyllä joo. Huikea.

Ite en niin futiksesta perusta, koska syyt, mutta käänsin kanavalle ihan siksi, että tietäisin kumpi voitti. Mutta se olikin jännittävä peli.

Ei mullakaan ole ollut Een kanssa mitään pitkiin aikoihin. Pari viestiä olen hältä nähnyt palstaa lukiessani. Eli oletettavasti on hengissä. Mulla on sellainen viba et ehkä hän ei ole vielä valmis kohtaamaan asioita ihan täysillä. Siis täällä palstalla. Joten paree antaa hänen tulla luo sit kun tuntuu siltä. Tarvii kai aikaa. Eikä jaksa ehkä kertoa kuulumisiaan. Jos ymmärrät..
        Toki hän on mielessäni ollut silloin tällöin, mutta haluan antaa hänelle tilaa, vaikka huoli onkin. Tosin voin olla ihan hakoteillä viboineni.

Oli kyllä joo. Huikea.

Ite en niin futiksesta perusta, koska syyt, mutta käänsin kanavalle ihan siksi, että tietäisin kumpi voitti. Mutta se olikin jännittävä peli.

Ei mullakaan ole ollut Een kanssa mitään pitkiin aikoihin. Pari viestiä olen hältä nähnyt palstaa lukiessani. Eli oletettavasti on hengissä. Mulla on sellainen viba et ehkä hän ei ole vielä valmis kohtaamaan asioita ihan täysillä. Siis täällä palstalla. Joten paree antaa hänen tulla luo sit kun tuntuu siltä. Tarvii kai aikaa. Eikä jaksa ehkä kertoa kuulumisiaan. Jos ymmärrät..
        Toki hän on mielessäni ollut silloin tällöin, mutta haluan antaa hänelle tilaa, vaikka huoli onkin. Tosin voin olla ihan hakoteillä viboineni.

Voe mahoton....poika soitti rankkien aikaan, ne katsoin ääneti, mutta oli mahtiottelu, vaikka en mäkään ihan hirvee jaliksen ystävä ole, noita mm-kisoja ja em-kisoja voin katsella toisella silmällä. :o)

Joo, Ellu saa minunkin puolesta aikaa ja kyllä kerkee kuulumisia ja muuta sitten aikanaan kirjoitella varmasti. Se on jo hyvä jos sitä on täällä näkynyt. :o)

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin. Se todella aiheuttaa mulkkumaisuutta, että joku on mulkku sinulle. Samaa tuo Loveri sanoi, että on miettinyt mulkuksi alkamista.

pohjoinen pelkää puhua, koska ei osaa

viha kasaantuu puhumattomuudesta

joskus viha ei lähde pelkällä lavertelulla

jotta viha lähtisi, pitää huutaa, hakata, itkeä...

tarkoitus on sanoa julki, mitä on mieltä

sanoa ääneen

kyllä ryhmä pitää kun sanoo ääneen

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

anonyymiudessa näkyy ihmiskunnan kehityksen taso

tekstejä luo ihminen ja reaktio niihin on ihmiskunnan oikea taso

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

joo kun Seppo Myllys on poissa, niin ....

• Anonyymi kirjoitti:

anonyymiudessa näkyy ihmiskunnan kehityksen taso

tekstejä luo ihminen ja reaktio niihin on ihmiskunnan oikea taso

Totta...

• Anonyymi

Olkaa hyviä toisillenne. Kun elämän henki on annettu, käyttäkää se hetki aina ja kaikkialla hyvin.

• Jokainen henkäys on lahja. Elämä on lahja. Ja se miten se eletään, se merkitsee. Minä elän siten, ettei omatuntoni kolkuta ja minun ei ole paha olla. Mutta se onkin vain minun tapani. Ei oikea tai väärä. Minulle oikea.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Jokainen henkäys on lahja. Elämä on lahja. Ja se miten se eletään, se merkitsee. Minä elän siten, ettei omatuntoni kolkuta ja minun ei ole paha olla. Mutta se onkin vain minun tapani. Ei oikea tai väärä. Minulle oikea.

Kuin myös. Hyvä muistuttaa pyrkimyksestä siihen.

• Anonyymi

Eilen tuli hyvä mieli; autoin pyörätuolilla liikkuvaa ja lopuksi kiitellessään, tämä autettava liikuttui. Vesi kiersi miehen silmissä. Jahas, no liikutti se hänen reaktionsa minuakin. Hieno yllättävä kohtaaminen.

• Ihanaa. Olen niin iloinen puolestasi. Auttamisesta tulee niin hyvä mieli. Ja kiitos kun jaoit tämän.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ihanaa. Olen niin iloinen puolestasi. Auttamisesta tulee niin hyvä mieli. Ja kiitos kun jaoit tämän.

Niin tulee. Paras mieli. Juttu läikehtii mielessä pitkään. Sitä varten ollaan ettei ketään jätetä yksin kun tilanne vaatii. Älkää empikö jos vähänkään näyttää, että siinä olis avun paikka.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin tulee. Paras mieli. Juttu läikehtii mielessä pitkään. Sitä varten ollaan ettei ketään jätetä yksin kun tilanne vaatii. Älkää empikö jos vähänkään näyttää, että siinä olis avun paikka.

Sata pistettä ja papukaijamerkki kommentillesi. Oikeasti.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Sata pistettä ja papukaijamerkki kommentillesi. Oikeasti.

:).

• Anonyymi

Pata kattilaa soimaa. Muistaakseni olit kiljumassa täällä vuosi sitten idiooteista jotka ei käytä maskia. Aika suvaitsematonta ettei sallita muille edes raikkaan ilman hengittämistä omassa pelkopsykoosissaan.

• Anonyymi

Maski pitää olla.

• Se maskinkäyttö oli kollektiivisen hyvän vuoksi. Ja maskittomat eivät osallistuneet yhteiseen hyvään, vaan itsekkäänä hengittivät raikasta ilmaa.

Idiootiksi en lieneen heitä kutsunut jos niin tein, luultavasti pidin heitä idiootteina silloin.

• Anonyymi

Oletko tätäkin provohahmoa pitänyt sitten silmällä, että mihin sinulle täysin tuntemattoman ihmisen kommenttiin voit vedota myöhemmin? Oletko se sama joka kävi miehen kanssa, joka on tämänkin hahmon takana pitkän ja psykoottisen palstamatsin? Taisi olla lopun alkua uskottavuudellesi

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Se maskinkäyttö oli kollektiivisen hyvän vuoksi. Ja maskittomat eivät osallistuneet yhteiseen hyvään, vaan itsekkäänä hengittivät raikasta ilmaa.

Idiootiksi en lieneen heitä kutsunut jos niin tein, luultavasti pidin heitä idiootteina silloin.

Oliko rokottamattomien lähettämisen hyväksyminen Seiliin kuolemaan ja ihmisoikeuksien poisto myös yhteisen hyvän vuoksi? Kyllähän kiusaajat aina keksivät tekosyitä käytökselleen. En näe muita ihmisiä enää samalla tavalla kuin ennen. Olette kaikki moraalittomia hyvesignaloivia tyhjäpäitä ettekä natseja parempia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko rokottamattomien lähettämisen hyväksyminen Seiliin kuolemaan ja ihmisoikeuksien poisto myös yhteisen hyvän vuoksi? Kyllähän kiusaajat aina keksivät tekosyitä käytökselleen. En näe muita ihmisiä enää samalla tavalla kuin ennen. Olette kaikki moraalittomia hyvesignaloivia tyhjäpäitä ettekä natseja parempia.

Sinä rokottamaton itsekäs kuspää olet se natsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä rokottamaton itsekäs kuspää olet se natsi.

Miten minä olen itsekäs kun en ottanut toimimatonta rokotetta joka ei estä tartuttamista eikä tuo laumasuojaa? Sen kaiken kyllä näki etukäteen kun luki Pfizerin tutkimuspaperit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten minä olen itsekäs kun en ottanut toimimatonta rokotetta joka ei estä tartuttamista eikä tuo laumasuojaa? Sen kaiken kyllä näki etukäteen kun luki Pfizerin tutkimuspaperit.

Oli hyvä kyllä ettei otettu rokotetta. Tyytyväinen nyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oli hyvä kyllä ettei otettu rokotetta. Tyytyväinen nyt.

Erittäin hyvä myös rokotettujen kannalta koska ilman rokottamatonta kontrolliryhmää mitään haittavaikutusta ei voitaisi lopulta todistaa. Eikä rokotteen täydellistä hyödyttömyyttä huomattaisi vaan kaikki menisi omega-variantin piikkiin ja 20. piikkikierros olisi meneillään.

• Anonyymi

Minusta tuntuu, että se johtuu monen kohdalla huonosta itsetunnosta.

Jotta voi olla ihminen ihmiselle - kaikin tavoin, kaikkiin suuntiin, tarvitsee ensin ymmärtää, sisäistää ja hyväksyä oma ihmisyytensä - eli epätäydellisyytensä ja vajavaisuutensa.

Hyvää Joulun aikaa Pirppikselle ja Pujikselle.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Ja tajuta, että omassa rauhassa kasvaa hyväksi ihmiseksi. Vaalikaa hiljaisuutta.

• Olet varmaankin oikeilla jäljillä. Ihminen joka tuntee itsensä huonosti voipi olla hyvinkin epävarma ja sen myötä epävakaa.

Mutta on paljon myös ihmisiä jotka vain luulevat tuntevansa itsensä, eivätkä näe syytä muuttua tai kehittyä ihmisenä.
        Nähdäkseni ihminen on keskeneräinen siihen päivään kun kuolo korjaa.

Hyvää joulua myös sinulle kvm. Pidä itsesi juuri tuollaisena kuin olet. Oivaltavana, älykkäänä ja ystävällisenä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja tajuta, että omassa rauhassa kasvaa hyväksi ihmiseksi. Vaalikaa hiljaisuutta.

Moni kuitenkin tarvitsee vastetta kehittyäkseen.

Olet mielestäni kuitenkin oikeassa, että hiljaisuus ja hiljentyminen on hyvin kasvattavaa. Joutuu käsittelemään asioitaan.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Moni kuitenkin tarvitsee vastetta kehittyäkseen.

Olet mielestäni kuitenkin oikeassa, että hiljaisuus ja hiljentyminen on hyvin kasvattavaa. Joutuu käsittelemään asioitaan.

Hiljaisuus huutaa koviten. Moni sitä pelkää.

• Anonyymi kirjoitti:

Hiljaisuus huutaa koviten. Moni sitä pelkää.

Minä rakastan sitä kun saan hiljentyä omiin ajatuksiini. Se on hyvin viihdyttävää.

• Anonyymi

Yks teoria kaikessa yksinkertaisuudessaan on..
      Ihmisten minä minä asenne on sulkenu kaiken hyvän pois.

Turhautuminen siihen ihmisten kohteluun (väärien tyyppien), että vaikka ite kohtelee toisia hyvin ja kunnioittavasti, saa päinvastaista kohtelua takas.

Ei se metsä aina vastaa takas samoin ja se saa toiset skeptiseksi, liikaakin. Menee luotto koko ihmiskuntaan ja sit paha olo kostetaan eteenpäin. Kierre on valmis.

Mut on vielä kunnollisiakin ihmisiä, niitä jotka on hyviä omilleen. Asiallisia ja kohteliaita myös tuntemattomille. Pidetään tämä mielessä, niin jaksaa hymyillä.

• Anonyymi

Ja loppukevennyksenä sanon tän..
        Mä en haluu olla mulkku, olis karmeeta jos vaan kiihottuessa pääsis pystyy. 😅

• Anonyymi kirjoitti:

Ja loppukevennyksenä sanon tän..
        Mä en haluu olla mulkku, olis karmeeta jos vaan kiihottuessa pääsis pystyy. 😅

He-hee..! Hauska.

Juu, liian moni lähtee siihen lumipalloilmiöön ja kierteeseen mukaan. Ei enää jaksa olla hyvä, kun saa paskaa osakseen. Tavallaan ymmärrän, mutta se aiheuttaa lisää pahaa oloa myös sille itselleen.

Jokainen tekee henkilökohtaisen ratkaisun asiassa. Minä en voi muuta kuin olla se, mikä olen. Ja minun tulee tosi paha mieli, jos olen tarkoituksella aiheuttanut pahaa. Näinkin olen joskus tehnyt. Heikkoina hetkinäni.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

He-hee..! Hauska.

Juu, liian moni lähtee siihen lumipalloilmiöön ja kierteeseen mukaan. Ei enää jaksa olla hyvä, kun saa paskaa osakseen. Tavallaan ymmärrän, mutta se aiheuttaa lisää pahaa oloa myös sille itselleen.

Jokainen tekee henkilökohtaisen ratkaisun asiassa. Minä en voi muuta kuin olla se, mikä olen. Ja minun tulee tosi paha mieli, jos olen tarkoituksella aiheuttanut pahaa. Näinkin olen joskus tehnyt. Heikkoina hetkinäni.

Sehän se, jos on ittensä ni harvoin menee pieleen. Ne tulee liki, jotka viihtyy ja ne toisenlaiset pysyy loitolla.

Nimimerkillä: huomattavasti vähemmän makuuhaavoilla ei mulkkuna.

• Anonyymi kirjoitti:

Sehän se, jos on ittensä ni harvoin menee pieleen. Ne tulee liki, jotka viihtyy ja ne toisenlaiset pysyy loitolla.

Nimimerkillä: huomattavasti vähemmän makuuhaavoilla ei mulkkuna.

No. Minulla menee niin, etteivät ihmiset uskalla tulla liki. Olen kuulemma niin pelottava.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No. Minulla menee niin, etteivät ihmiset uskalla tulla liki. Olen kuulemma niin pelottava.

Ei kai sentään. En oo vielä ikinä törmänny pelottavaan ihmiseen. Ikäviin toki, niinhän meistä kaikki. Et sä nyt hirmu pelottavalta vaikuta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei kai sentään. En oo vielä ikinä törmänny pelottavaan ihmiseen. Ikäviin toki, niinhän meistä kaikki. Et sä nyt hirmu pelottavalta vaikuta.

Ihmiset pelkäävät minua siksi kun olen niin oma itseni. Ja kunnioittavat myös, samasta syystä. Siis oikeassa elämässä.

Monesti saan kuulla tuota, esimerkiksi firman juhlissa kännispäiten ihmiset tunnustavat. Ei kukaan ole sanonut sitä mulle selvinpäin.

Minä vaan olen niin oman tieni kulkija, että minua vierastetaan. Viis veisaan, mitä sosiaaliseen paineeseen tulee. Mä teen sitä omaa juttuani ja eräskin kuvaili että olen niin ihastuttavan vihastuttava.

Mä olen oikeasti erilainen ja erilaisuutta pelätään.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Ihmiset pelkäävät minua siksi kun olen niin oma itseni. Ja kunnioittavat myös, samasta syystä. Siis oikeassa elämässä.

Monesti saan kuulla tuota, esimerkiksi firman juhlissa kännispäiten ihmiset tunnustavat. Ei kukaan ole sanonut sitä mulle selvinpäin.

Minä vaan olen niin oman tieni kulkija, että minua vierastetaan. Viis veisaan, mitä sosiaaliseen paineeseen tulee. Mä teen sitä omaa juttuani ja eräskin kuvaili että olen niin ihastuttavan vihastuttava.

Et siis teennäinen ja mielistelijä. Sehän vaan hyvä. Oo just millanen ootkin. Mä tykkään ihmisistä ku sanoo jos sanottavaa on, eikä puhu yhtä edessä ja toista takana. Noita jälkimmäisiä ei juurikaan kiinnosta tavata.

• Anonyymi kirjoitti:

Et siis teennäinen ja mielistelijä. Sehän vaan hyvä. Oo just millanen ootkin. Mä tykkään ihmisistä ku sanoo jos sanottavaa on, eikä puhu yhtä edessä ja toista takana. Noita jälkimmäisiä ei juurikaan kiinnosta tavata.

Joo. Mä en ole yhtä edessä ja toista takana.
        Suoruuteni aiheuttaa monasti närää ja jopa hankaluuksia. Osaan kyllä pitää suuni kiinni, jos minulla ei ole ihmisestä hyvää sanottavana. Mutta valehtelemaan en ala.

Sellaiset sosiaaliset kissa ja hiiri - leikit eivät ole minua varten. En käsitä niiden tarpeellisuutta. Siks kai naiset eivät juurikaan pidä minusta. Mutta hei, ainakaan en jätä kylmäksi. Minuun ihastutaan tai vihastutaan.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mitäs se pissapää-Pirpana täti täällä vielä jankkaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitäs se pissapää-Pirpana täti täällä vielä jankkaa?

Voi kuule.. mulla on mielipiteitä. Jos se tekee minusta kuvailemasi, niin sitten vaikka niin.

• Tuo ilmiö mitä kuvaat ei ainakaan omassa oikeassa elämässä näy. Täällä se näkyy selkeästi! Ilmiötä varmasti selittää monella yksinäisyyden ja tarpeettomuuden kokemus. Useimmiten toisten polkemiseen osallistuu ihmiset, joilla menee pitkäaikaisesti huonosti ja elämää dominoi katkeruus. Toisen painaminen alas, saa edes hetkellisesti heidät tuntemaan itsensä hyväksi. Edes joku muu, ainakin hetkellisesti on pahnan pohjimmaisena.

Hyvä esimerkki on ätmit, jotka huutelee kurppi, mummoja ja käytettyjä naisia. Kuitenkin tosiasia on, että kurpat, mummot ja kokeneet naiset löytää halutessaan seuraa. He eivät etsi 25v sixpack miestä, vaan oman ikäistä tavallista miestä.

Fiksu ihminen ymmärtää, eikä provosoida ihan pienestä. Täällä on myös paljon heitä, joiden mielenterveys on aivan murtumisen rajalla. Kuitenkaan fiksu ja tavallinen ihminen jossakin kohtaa hermostuu, kun vastapuoli jankuttaa ja jankuttaa aivan pöllöjä juttuja jatkuvalla syötöllä. Tästä voisi antaa esimerkkinä ”miten passaisi minua?”, ”korona tappaa” ja ”juomalla saa naisen” -keskustelut, Sama pätee selkeästi epävakaisiin keskustelijoihin (joita nyt täällä ei ole). Luulen, että moni jossain kohtaa kyllästyy, vaikka normaalisti antaisi kyseisten juttujen olla, ja sanoo liikaa. Oikea tunne on sääli, ja pitäisi muistaa, että ihmiset noiden juttujen takana lähinnä tarvitsisi apua. Ihminen on kuitenkin ihminen virheineen. Heidän kanssa ei ole vaihtoehtoa kuin olla lukematta ja vastaamatta, koska keskustelu ei ole vastavuoroista vaan saman asian jankkaamista ja jankkaamista kuuntelematta yhtään kenenkään muun kantaa. Se ettei reagoi, ei ole varmasti kivaa, mutta en ole ainakaan itse keksinyt muutkaan tapaa reagoida (väittely on hedelmätöntä, jos vuorovaikutus puuttuu ja keskustelu luultavasti vain lisää vastapuolen pahoinvointia).

Usein täällä saa huutia, jos ilmoittaa arvostavansa jotain mitä itsensä kurjaksi kokeva ei pysty täyttämään. Oli se sitten sosiaalisuus, komeus, turvallinen taloudellinen tilanne tai älykkyys. Tai sitten, jos joku uskaltaa sanoa mitään seksuaalisuuteen liittyvää. Vaikka sinun ja pujiksen suhde on aiheuttanut närää kateellisuuden takia. Kateus myrkyttää osaa, vaikka suhdemuotonne ei olisi edes se mitä he näkevät omalla kohdalla oikeaksi. Osalle itsetunto ei kestä ajatusta ettei naista voi omistaa, vaan hän on oma itsenäinen ihminen ja kahden ihmisen välinen suhde voi toimia kahden itsenäisen ihmisen välillä ilman lähimmäisriippuvuutta (en tarkoita tietenkään, että perinteinen suhde olisi riippuvuutta myöskään vain sellainen, jossa toista hallitaan).

Kateus on tunteena ikävä. Jos osaa iloita toisten ilosta, on elämä parempaa. Jos osaa lohduttaa, saa itse hyvän mielen siitä toinenkin voi vähän paremmin, Jos osaa tsempata sen sijaan, että työntää alas, itsekin saa noustava ylös. Tätä kaikkea voisi kuvata kahdella sanalla: positiivisuus ja sosiaaliset taidot!

Positiivisempaa vuotta 2023 toivottaen!

• Valitettavasti minä olen törmännyt kovin usein jopa reaalimaailmassa tähän ilmiöön. Täällä se on suorempaa ja törkeämpää kuin irl, mutta samaa shaissea kuitenkin.

Minäkin jätän täällä vain huomioimatta turhan jankkaajat. Se on ainoa keino.
        Aina välillä täällä saa aiksiseksi hyvää ja vastavuoroista keskustelua ja kaiken lisäksi paljon opittavaa. Jos haluaa oppia, siitähän se on kiinni.

Positiivisuutta tarvitaan, mutta sitä on mielestäni liian vähän. Minä esimerkiksi sanon oikeassa elämässäni, jos huomaan kehumisen sijaa. Ja negatiivisen palautteen annan kanssa.
        Joskus kehuessani on minulta kysytty, että vittuilenko minä ja joudun selittämään, että kehu on aito.

Samoin olen avoin sen kanssa, että kun tykkään ihmisestä, kerron sen avoimesti. Ei kukaan ole suuttunut kun olen sanonut että tykkään hänestä.
        Tai siitä, että arvostan jotakuta. Mielestäni noita tuntemuksia pitää puhua sanoiksi. Mutta se on vain minun tapani.

Mutta yhdyn tuohon, että positiivisuus .. sitä enemmän.

• Anonyymi

Jaa-a. Jotkut eivät kestä omaa elämäänsä. Huono itsetunto? Väärät arvot? Silloin arvot on väärät, jos niillä tehdään pahaa muille. Tai huono hetki, ei pääse irti omista asioistaan eikä ole energiaa muille?

Sitten ihan toisille raiteille. Joskus on pakko puuttua, jos joku esim. kuvittelee itse tekevänsä huippuhyvää työtä, joka ei mene tarkastuksesta läpi tai toimi ja joudutaan korjaamaan tai tekemään kokonaan uusiksi. Tuosta näkökulmasta asiallisen palautteen antaminen ei ole pahuutta. Ei hyvyyttäkään, mutta tarpeellista. Vastuun ottaminen hukassa, itsekritiikki puuttuu.

Mä olen mulkku. Kun Ritva iloitsee löytäneensä timanttisormuksen ja on viemässä sitä kaniin rahan toivossa, meitsi töksäyttää oitis, että siellähän lukee "Liisa", se on varmasti se Liisan viime viikolla hukkaama sormus, tuntomerkit täsmää, muistat varmasti. Että palautahan omistajalle. Ehkä huono esimerkki, mutta ihmisten käsitys oikeasta ja väärästä eroaa välillä aika hurjasti. Joskus vain tietämättömyyttä, joskus asenteesta "mulla on oikeus".

Sitten oma lukunsa on itseään, olemisiaan ja tekemisiään katkeamatta kehuvat ja korostavat ihmiset, joilta ei hetken rauhaa. Sivussa vielä haukkuvat toiset. En jaksa, saattaa tulla sanottua jossain vaiheessa pahasti.

Tässä naapurustossa asuu äärettömän utelias, röyhkeä ja ilkeä akka. Joka hiton asiasta se onnistuu vääntämään jotain rumaa ja inhottavaa, ja suu käy jatkuvasti. Hyi yök, välttelen minkä voin.

Työkaveri sai puristettua viime viikolla aivan mahdottoman tehtävän valmiiksi. Siitä tuli kyllä mullekin hyvä mieli, tyyppi on ihan super!

xLiner

• No. Kyllä asiat asioina ja vaikka kuinka olisi pose tyyppi, ei pidä hyväksyä huonoa suoritusta esim. töissä. Joillakin tosiaan omakehu ja itseriittoisuus menee hieman yli. Mut kai se on jonkinlaista oman egon buustausta.

Mielestäni pahinta on valheellinen palaute. Oli sitten kyse positiivisesta tai negatiivisesta palautteesta. Mutta minähän muutoinkin rakastan rehellisyyttä ja aitoutta.

Toi kyllä ottaa päähän töissä, kun joku kuvittelee olevansa ihan pro ja kuitenkin tuottaa ihan sutta ja sekundaa. Nopeasti räkäisty homma, joka menee välttävästi läpi. Ja laatu on sitten ihan pepusta ja muut joutuu näkemään vaivaa että saa homman toimimaan.

Ihmisen oman edun tavoittelu voi olla jopa häikäilemätöntä. Itsekkyys on päivän sana ja oikeamielisyys on hönöille - ajattelumalli. Ja kiltit poljetaan maanrakoon..
        Siyähän se on. Minä olen silti mieluummin kiltti.

• Anonyymi

Jokunen päivä sitten olin kaupassa ja menossa kassalle maksamaan ostokseni. Edessäni seisoi kaksi ulkomaalaista henkilöä. Todennäköisesti olivat paikkakunnalle tulleita pakolaisia, äiti ja nuori tyttö.

Äidin ryhtyessä maksamaan ostoksiaan hänellä ei ollutkaan rahaa riittävästi. Kassahenkilö ehti kysymään mitä tuotteita jätetään ostoksista pois. Hetken mietin tilannetta ja sanoin kassalle, että maksan puuttuvan osan.
      Kassahenkilö kertoi äidille, että maksaisin loput. Ehkä kassahenkilö ja äiti olivat tilanteesta hiukan hämmästyneitä.

Vaikka kyse ei ollutkaan isosta teosta ja summakin oli kohtuullisen pieni, niin aattelin, että tekoni jäi ainakin jollain tavalla äidille ja tyttärelle sekä kassahenkilölle mieleen.

Olkoon se sitten vaikka pieni joululahja ko perheelle.

• Anonyymi

Hyvä sinä! Olet elävä todiste siitä että hyviäkin ihmisiä on vielä maailmassa.

• Saanko sanoa kiitos. Kiitos hyvästä teostasi. Voi kun sinunlaisia olisi enemmän.

• Ihan mukavastakin ihmisestä voi tulla vaikka minkälainen hirviä, jos on väsynyt ja pitkä päivä takana ja sitten seisoo kassajonossa ja vaikka edellä oleva on jumittanut koko kassan vaikka etsiessään pankkikorttia tai antaessaan maksuvälineeksi paljon pieniä kolikoita, joita täytyy kassalla olevan työntekijän laskea tai vaikka joutuu istumaan ruuhkassa autossa pitkän aikaa.

Toisaalta taas jotkut ovat luonteeltaan sellaisia, että näkevät joka asiassa enemmän negatiivista kuin positiivista.

Netissä on helppo anonyyminä ja joskus myös nimimerkinkin takaa huudella kaikenlaista.

Nykyään voi myös helpommin päästää suustaan kaikenlaista, ihan julkisestikin ja siksi ei aina ajatella miten asian sanominen voi vaikuttaa toiseen tai joihinkin. Jotkut myös kokevat oikeudekseen loukkaavienkin asioiden sanomisen ja vetoavat sananvapauteen ja jotkut taas eivät edes tajua olevansa loukkaavia.

• Niin. Minä itse kuulun siihen ryhmään joka on loukkaava tahtomattaan. Olen suora ja siekailematon persoona ja moni pitääkin minua huonotapaisena siksi kun en istu normistoon.

Mutta vain oikeasti tahallaan toisia loukkaavat ovat mielestäni huonotapaisia. Se, että joku loukkaantuu ei tee toisesta huonotapaista.

Juu, täällä on helppoa päästää suustaan ihan mitä tahansa. Täällä kun ollaan anonyymejä.. toisillemme tuntemattomia. Oli sitten nimimerkki tai ei.

Niin. Minä itse kuulun siihen ryhmään joka on loukkaava tahtomattaan. Olen suora ja siekailematon persoona ja moni pitääkin minua huonotapaisena siksi kun en istu normistoon.

Mutta vain oikeasti tahallaan toisia loukkaavat ovat mielestäni huonotapaisia. Se, että joku loukkaantuu ei tee toisesta huonotapaista.

Juu, täällä on helppoa päästää suustaan ihan mitä tahansa. Täällä kun ollaan anonyymejä.. toisillemme tuntemattomia. Oli sitten nimimerkki tai ei.

Olen kai minäkin joskus loukannut toisia tahtomattani, mutta yleensä yritän olla tai olen ystävällinen ja kohtelias.

• Norppa83 kirjoitti:

Olen kai minäkin joskus loukannut toisia tahtomattani, mutta yleensä yritän olla tai olen ystävällinen ja kohtelias.

Se mitä olen sinua lukenut, olet todellakin aina korrekti ja kohtelias. En ole koskaan nähnyt sinulta minkäänlaista ilkeilyä. Nostan hattua sinulle.

• Joskus myös tuntuu, että joiltaan puuttuu myös taito olla ystävällisiä ja kohteliaita tai ai ainakaan tiedetä miten voisi olla sellainen.

• Itse en arvosta tekoystävällisyyttä. Sen pitää olla aitoa, eikä jotakin mitä harjoitetaan hyvien tapojen takia. Sama pätee kohteliaisuuteen.

Ne hyvät tavat kun merkitsee ihmisille niin eri asioita. Mutta ilkeä ei saa olla.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Itse en arvosta tekoystävällisyyttä. Sen pitää olla aitoa, eikä jotakin mitä harjoitetaan hyvien tapojen takia. Sama pätee kohteliaisuuteen.

Ne hyvät tavat kun merkitsee ihmisille niin eri asioita. Mutta ilkeä ei saa olla.

Hyviin tapoihin kuuluu, ettei ole ilkeä. En usko hetkeäkään, etteikö palstan kiusanhenget ymmärtäisi kiusaavansa.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyviin tapoihin kuuluu, ettei ole ilkeä. En usko hetkeäkään, etteikö palstan kiusanhenget ymmärtäisi kiusaavansa.

Mulla rehellisesti nousee niskavillat pystyyn, kun joku mainitseekin hyvät tavat. Ehkä siksi olenkin niin huonotapainen. Mutta ilkeä en ole.

Palstan kiusanhenget kiusaavat ihan tahallaan. Tarkoituksenaan häiriköidä ja härkkiä. Se on totta, mutta samaa ilmiötä on myös irl. Työelämässä olen törmännyt vastaavaan. Se on jopa törkeää välillä.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Mulla rehellisesti nousee niskavillat pystyyn, kun joku mainitseekin hyvät tavat. Ehkä siksi olenkin niin huonotapainen. Mutta ilkeä en ole.

Palstan kiusanhenget kiusaavat ihan tahallaan. Tarkoituksenaan häiriköidä ja härkkiä. Se on totta, mutta samaa ilmiötä on myös irl. Työelämässä olen törmännyt vastaavaan. Se on jopa törkeää välillä.

rumat sanat ovat väärä teko

äänen korotus

• Psykologistiset selitykset eivät tuota tietoa ap:n ongelmaan, eli negatiivisuuteen, aggressiivisuuteen ja pilkkaamiseen.

Ainoa selitys on luonnon automatiikassa ja evoluutiossa: vahvempi voittaa. Kielteinen asenne on evoluution luomus, joka kilpailee toisen evoluution luomuksen, sosiaalisuuden kanssa. Nämä ovat asettuneet tasapainoon populaation tasolla, mutta ei yksilötasolla.

Niin kauan, kuin on elämää, tulee olemaan myös negatiivisuutta. Sitä ei voi poistaa. 🌹👀

• Tää nyt onkin sellainen tunnepuolen juttu.

Tää nyt onkin sellainen tunnepuolen juttu.

Tunnepuolen jutuissa olet voittaja, sillä sinua ei aja takaa pahanilkisyys. Tunnelmallista Joulua! 🌹👀

• kynä..mi kirjoitti:

Tunnepuolen jutuissa olet voittaja, sillä sinua ei aja takaa pahanilkisyys. Tunnelmallista Joulua! 🌹👀

Hyvää, rauhallista ja ennen kaikkea nautinnollista joulua sinullekin.

Hyvää, rauhallista ja ennen kaikkea nautinnollista joulua sinullekin.

Nöyristelevät, matelevat ja sulimmat kiitokset sinulle. 🌹👀

• kynä..mi kirjoitti:

Nöyristelevät, matelevat ja sulimmat kiitokset sinulle. 🌹👀

Höh. Mikäs sinuun meni? Kynis on sarkastinen mutta toi meni jo yli.

Höh. Mikäs sinuun meni? Kynis on sarkastinen mutta toi meni jo yli.

En näköjään osaa sosiaalisia käyttäytymissääntöja. Varmuudella kuitenkin sanon, että TARKOITUS oli lämmin ja ystävällinen. Hyvää, rauhallista ja ennen kaikkea nautinnollista joulua sinullekin. 🌹👀

• kynä..mi kirjoitti:

En näköjään osaa sosiaalisia käyttäytymissääntöja. Varmuudella kuitenkin sanon, että TARKOITUS oli lämmin ja ystävällinen. Hyvää, rauhallista ja ennen kaikkea nautinnollista joulua sinullekin. 🌹👀

Kiitos. Lämmin joulun toivotus oli minullakin vain tarkoituksenani. Ei sun tarvii mun kanssa mitään sosiaalisia kiemuroita osatakaan. Olet vain sitä mitä oikeasti olet. Se riittää.

• Anonyymi

Onneksi palsta on rakkauden tyyssija.

• No mä olen löytänyt tältä palstalta rakastajan ja veljen. Joten minulle tämä palsta on kuin onkin rakkauden tyyssija.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No mä olen löytänyt tältä palstalta rakastajan ja veljen. Joten minulle tämä palsta on kuin onkin rakkauden tyyssija.

Ei palstalle kehitettyjä hahmoja lasketa ⛔️

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No mä olen löytänyt tältä palstalta rakastajan ja veljen. Joten minulle tämä palsta on kuin onkin rakkauden tyyssija.

Palsta on internetin Suomen Akatemia:)))

• Anonyymi kirjoitti:

Ei palstalle kehitettyjä hahmoja lasketa ⛔️

Jaa, mutta noi onkin lihaa ja verta. Ihan kuule oikeita ihmisiä.

Jaa, mutta noi onkin lihaa ja verta. Ihan kuule oikeita ihmisiä.

Niin ollaankin 😁

• Anonyymi

Hämmennys on mainio lähtökohta tutkailla asioita. Jos minussa herää jokin tunne, mistä on kysymys _minussa_? (Huom, ei muissa)

Esimerkiksi nyt kun sinussa on herännyt tuo tunne, voit tutkailla miksi sinussa tuo tunne herää? Koetko kenties huonoa omaatuntoa niistä tilanteista, joissa olet itse kuvaamallasi tavalla toiminut, esimerkiksi silloin kun olet naisia halveksinut? Onko kyse siitä, että itsessä on hyvin vaikea joitakin, hyvin inhimillisiä mutta ei aina niin kauniita, piirteitä hyväksyä? Silloin on helpompi tuomita tuo piirre muissa ja sillä tavalla tuo sisäinen ristiriita näennäisesti ratkaista? Inhimillistä sekin.

Tie eteenpäin on tunnistaa ko mallit omassa itsessään ja antaa anteeksi itselleen, inhimilliselle ja epätäydellisen ihmiselle. Kun mallit tiedostaa, käytöstään voi muuttaa ja sitä kautta muuttaa pienen palan maailmaa. Se riittää, muita kun on kovin vaikea, ellei jopa mahdoton muuttaa. Esimerkkinä toimiminen kuitenkin voi triggeröidä muutoksen myös muissa.

• No hyvä, että haluat kääntää tämänkin siihen että minun pitäisi muuttaa itseäni tai käytöstäni.

En koe sitä tässä asiassakaan tarpeelliseksi. Sinun psykologiasi ei nyt pure minuun alkuunkaan.

En halua muuttaa itseäni, sillä minun on hyvä olla näin kuin olen. Olen valmis kehittymään, mutta siihen suuntaan jonka itse katson minulle oikeaksi.

Ja se että olisin halventanut naisia, on sinun suhtautumisesi minun mielipiteisiini. Joten ota köökkipsykologiasi ja hyödynnä sitä ensin lähteessä.

En koskaan ole kuvitellut että toisia voisi muuttaa. Kaikki on kiinni omasta asenteesta ja suhtautumistavasta. Olet oiva esimerkki, miksi en osaa arvostaa naissukupuolta. Toki poikkeuksia on, sellaisia naisia joita arvostan, on vain harvassa.

Minulle ihminen on tärkein, aito ja välitön. Ei se sukupuoli.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

No hyvä, että haluat kääntää tämänkin siihen että minun pitäisi muuttaa itseäni tai käytöstäni.

En koe sitä tässä asiassakaan tarpeelliseksi. Sinun psykologiasi ei nyt pure minuun alkuunkaan.

En halua muuttaa itseäni, sillä minun on hyvä olla näin kuin olen. Olen valmis kehittymään, mutta siihen suuntaan jonka itse katson minulle oikeaksi.

Ja se että olisin halventanut naisia, on sinun suhtautumisesi minun mielipiteisiini. Joten ota köökkipsykologiasi ja hyödynnä sitä ensin lähteessä.

En koskaan ole kuvitellut että toisia voisi muuttaa. Kaikki on kiinni omasta asenteesta ja suhtautumistavasta. Olet oiva esimerkki, miksi en osaa arvostaa naissukupuolta. Toki poikkeuksia on, sellaisia naisia joita arvostan, on vain harvassa.

Minulle ihminen on tärkein, aito ja välitön. Ei se sukupuoli.

Oj, defenssit paukkuu.

Niillekin voi sanoa: ”kiitos, että yritätte auttaa”. Ja armahtaa itsensä kaikkinensa.

En minä näe tarpeelliseksi että muuttuisit, mistä niin päättelit? Entä mistä päättelit sukupuoleni?

• Anonyymi kirjoitti:

Oj, defenssit paukkuu.

Niillekin voi sanoa: ”kiitos, että yritätte auttaa”. Ja armahtaa itsensä kaikkinensa.

En minä näe tarpeelliseksi että muuttuisit, mistä niin päättelit? Entä mistä päättelit sukupuoleni?

Höpsis pöpsis sun defensseillesi.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Höpsis pöpsis sun defensseillesi.

No hei vaan sunkin heiluvilles.

• Anonyymi

Älä suotta hämmenny, tässä on itsekukin oppinut lähinnä kantapään kautta ettei se "lähimmäisyys" niin kovin korkeassa kurssissa ole reaalimaailmassa. Jotkut tai luultavasti suurin osa ja heidän ajatusmaailmansa ei simppelisti toimi samoilla arvoilla kuin itsellä toimii ja se on jutun ydin, he eivät ajattele samalla tavalla. Jotkut ovat myrkynkylväjiä luonnostaan...kokevat mahdollisesti jääneensä jostain paitsi ja purkavat katkeruuttaan minne voivat. Voit paremmin ohittamalla heidät ja jättämällä rypemään omissa sotkuissaan. Piäni ihminen voi silti pitää kiinni omista arvoistaan 👍

• Niin.. ne arvot. Minä en tunnista, että minulla olisi oikein mitään arvoja. Ainakaan sellaisia kiveen hakattuja.

Pyrin ottamaan asiat ja ihmiset sellaisenaan kuin ne kulloinkin vastaan tulee. Ja itse toimin siten kuin tuntuu oikealta, en minkään arvojen pohjalta.

Niin tuo katkeruus voi olla hyvinkin motiivina. Olen eläissäni ollut katkera vain yhdestä ihmisestä johtuen ja en tosiaankaan osaa edes häntä ajatellessanikaan käyttäytyä ihmisiksi.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Niin.. ne arvot. Minä en tunnista, että minulla olisi oikein mitään arvoja. Ainakaan sellaisia kiveen hakattuja.

Pyrin ottamaan asiat ja ihmiset sellaisenaan kuin ne kulloinkin vastaan tulee. Ja itse toimin siten kuin tuntuu oikealta, en minkään arvojen pohjalta.

Niin tuo katkeruus voi olla hyvinkin motiivina. Olen eläissäni ollut katkera vain yhdestä ihmisestä johtuen ja en tosiaankaan osaa edes häntä ajatellessanikaan käyttäytyä ihmisiksi.

No en minä niitä kiviveistämön tuotteita tarkoittanutkaan :), lähinnä niitä mitkä ovat rakentuneet sinne selkärankaan, lähinnä luontaisia sellaisia mitkä tuntuvat oikeilta noudattaa. Tuo liippaa läheltä sitä mitä tarkoitan: "Pyrin ottamaan asiat ja ihmiset sellaisenaan kuin ne kulloinkin vastaan tulee. Ja itse toimin siten kuin tuntuu oikealta"

• Anonyymi kirjoitti:

No en minä niitä kiviveistämön tuotteita tarkoittanutkaan :), lähinnä niitä mitkä ovat rakentuneet sinne selkärankaan, lähinnä luontaisia sellaisia mitkä tuntuvat oikeilta noudattaa. Tuo liippaa läheltä sitä mitä tarkoitan: "Pyrin ottamaan asiat ja ihmiset sellaisenaan kuin ne kulloinkin vastaan tulee. Ja itse toimin siten kuin tuntuu oikealta"

No.. mä vain vierastin sanaa arvot. Oppinut että monella on noita arvoja .. varsinkin parinmuodostuksessa tuntuu olevan kova sana. Täällä olen keskustellut hyvin monenlaisten persoonien kanssa ja oppinut paljon itsestäni, sekä ihmisistä yleensä, mutta arvoja en ole itsestäni löytänyt.

• Anonyymi

Jotkut ihmiset ovat idiootteja, siitä ei pääse mihinkään, kaikkia ei voi rakastaa.

• Ei tarvitse rakastaa. Mutta en nyt menisi idiooteiksikaan sanomaan. Mutta jos koet noin.. se on sinun näkemyksesi.

• Anonyymi

Itse ainakin olen niin yksinäinen että se ei ole ihminen ihmiselle

vaan pelkkä ihminen.

• No avaa sylisi, niin saat minulta lämpimän halin. Täällä palstalla ei kenenkään tarvitse olla yksin.

• Anonyymi

Ihminen on ihmiselle susi.

• Näin on ja poikkeus vahvistaa säännön. Ihanaa kuitenkin törmätä niihin poikkeuksiin.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Näin on ja poikkeus vahvistaa säännön. Ihanaa kuitenkin törmätä niihin poikkeuksiin.

Totta. Sellaisen ihmisen seuraa kaipaa ja seurassa viihtyy pidempäänkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Totta. Sellaisen ihmisen seuraa kaipaa ja seurassa viihtyy pidempäänkin.

Olet harvinaisen oikeassa. Minulla menee kai niin, että kaipaan joissakin ihmisissä sitä, millainen voin olla heidän seurassaan. Jos voin olla oma hölmö itseni, niin sellainen ihminen jää mieleen.

Tiedän, että tyhmä ajattelutapa. Mutta niin se mulla menee.

• Anonyymi

Itse olen lyönyt välit lopullisesti poikki kaikkien sellaisten tuttujen kanssa jotka kannattavat vihervasemmistoa. Onneksi heitä ei ole montaa. En voi sietää sivistymättömiä ääriajattelijoita ja totalitarismiin haikailevia idiootteja.

• Tuo ihminen-ihmiselle on nykypäivänä jo sellainen suojakilpi jonka taakse on hyvä mennä. Politiikka on tänä päivänä ehkä se helposti seurattavin esimerkki. Jos kritiikki ei miellytä niin vedetään jokin "henkilökortti" esiin jolla tukahdutetaan asiakeskustelu.
      Samoin kaikenlainen hyvä veli/sisar kerhot jo toimivat tällä periaatteella ja se mahdollistaa asiapätevyydeltään sopivimpien ulossulkemiset esim viroista.

Varmaan kohta alan tilata "olen kyyninen" t-paitoja. Mitä tuossa kaveripiirin eroja nähnyt niin mitä enemmän olet antanut periksi tarkoittaen hyvää sen enemmän on sitä sontaa tullut tuulettimeen. Siinä kun olisi vastannut pahaan pahalla niin rintamalinjojen väliin olisi jäänyt edes pala ei kenenkään maata.
      Rauhanehdoista olisi voinut sopia jälkeenkinpäin.

Lähimmäisenrakkaus ei ole kuollut vaan se on ulkoistettu valtiolle.

• Totta. Siis tuo, että lähimmäisenrakkaus on ulkoistettu. Kuka hoitaa enään vanhuksiaan kotona, tai lapsia. Jos humalainen makaa lumihangessa, soitetaan ehkä poliisille, mutta itse ei tehdä mitään.

Joo, olen huomannut saman, että jos nielee paskaa, sitä työnnetään sitten oikein kaksin käsin. Ja käytetään törkeästi hyväksi joka käänteessä.
        Minulla on töissä sellainen esihenkilö, joka tekee tuota.
        Mutta mä en vällää. Otan lunkisti.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Totta. Siis tuo, että lähimmäisenrakkaus on ulkoistettu. Kuka hoitaa enään vanhuksiaan kotona, tai lapsia. Jos humalainen makaa lumihangessa, soitetaan ehkä poliisille, mutta itse ei tehdä mitään.

Joo, olen huomannut saman, että jos nielee paskaa, sitä työnnetään sitten oikein kaksin käsin. Ja käytetään törkeästi hyväksi joka käänteessä.

Lasten hoitaminen kotona nyt vielä ymmärretään, on äitiyslomat ja hoitovapaat, mutta vanhuksia ei voi hoitaa kotona työssäkäynnin ohella.

• Anonyymi

Ehkä olet kyynistynyt tai sitten et vain ajattele asioita monelta eri kantilta. Etenkin kaveripiirin eroissa kannattaisi pohtia asioita eri näkökulmista.

• Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

Totta. Siis tuo, että lähimmäisenrakkaus on ulkoistettu. Kuka hoitaa enään vanhuksiaan kotona, tai lapsia. Jos humalainen makaa lumihangessa, soitetaan ehkä poliisille, mutta itse ei tehdä mitään.

Käytännössä olisi mahdottomuus asua ikääntyneiden vanhempien tai vanhemman kanssa. Hyvin suuri osa lapsista kun ei ole asunut vuosikymmeniin edes samalla paikkakunnalla vanhempiensa kanssa. Työssäkäynti ja vanhempien hoito iltaisin sivutyönä on raskasta. Muistisairasta ei voi hoitaa kotona missään tapauksessa. Aika kohtuuttomalta kuulostaa tuo , että lähemmäisen rakkaus ulkoistettu, ei se ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Käytännössä olisi mahdottomuus asua ikääntyneiden vanhempien tai vanhemman kanssa. Hyvin suuri osa lapsista kun ei ole asunut vuosikymmeniin edes samalla paikkakunnalla vanhempiensa kanssa. Työssäkäynti ja vanhempien hoito iltaisin sivutyönä on raskasta. Muistisairasta ei voi hoitaa kotona missään tapauksessa. Aika kohtuuttomalta kuulostaa tuo , että lähemmäisen rakkaus ulkoistettu, ei se ole.

Minä olen kyllä samaa mieltä M184:n kanssa tuosta ulkoistamisesta. Ulkoistettu valtiolle.

Jos asiaa hetken miettii, niin onhan se. Meillä on hyvinvointiyhteiskunta jossa valtio höösää niin lapset kuin vanhuksetkin. Vammaiset ja rikolliset. Kasvatuksellinen vastuukin jää ajoittain koululaitokselle.
        Toista se on muualla maailmassa. Toki joissakin maissa on valtiolla jopa enemmän taakkaa. Mutta kyllä jos oikein silmiin katsotaan, me elämme holhousyhteiskunnassa, jossa valtiolla on iso vastuu jopa yksilötasolla.

Harvemmin perheet huolehtivat omistaan kehdosta hautaan. Toki onhan niitäkin. Hyvänä esimerkkinä trollikka. Ja mä nostan aidosti hänelle hattua tässä asiassa.

• Anonyymi

Kyllä minäkin edelleen hölmistyn ilkeyden ja pahuuden edessä vaikka se ei ole ollenkaan harvinaista. Saapi olla siis hölmönä tosi usein. Nyt tosin olen vähän suojautunut.

Olet miellyttävän oloinen ihminen pikku-pirpana. Hyvää Joulua.

• Kiitos kohteliaisuudesta. Harvoin täällä saa kuulla mitään posea.. aina silloin ja tällöin sitä saa.
        Oikein hyvää joulua sinulle.. olkoon joulusi rauhallinen ja tyydyttävä.

Ja en oikeasti aina ole niin miellyttävä, ainakaan en pyri siihen. Mielipiteeni joskus jakavat porukkaa, mutta se ei minua haittaa. Tärkeintä on olla aito. Niin hyvässä kuin pahassakin. Mutta kiitos kuitenkin.

• Mietin samaa miksi ei ol FFP2 käytössä ettei ikäihmisiin riskiryhmiin tarttuisi rsv, influenssa ja korona? Missä se lähimmäisenrakkaus

• Nämä säästää myös sairaaloita kun voi hoitaa muita kuin leikkaus jonoja. Eikö ole outoa ihmiset eivät välitä muiden terveydestä.

• Anonyymi

Ihmiset ovat roskajoukkoa. Mikään muu laji ei tapa ja maalita toisiaan, kuin ihminen ihmiselle. Turhaa joukkoa. Tuhoavat tämän maapallon alta aikayksikön. Nyt tuli 11 vuodessa taas yksi miljardi ihmistä lisää syömään ja paskomaan. Seuraavaan miljardiin menee 15 vuotta. Ollaan sitten jo 9 mrd:ssa.

• Niih.. kyllä tuota tappamista ja maalittamista tapahtuu muillakin lajeilla. Monet linnut esimerkiksi tekevät sitä. Ja harjoittavat lisäksi kannibalismia.

Mutta perää tuossa mitä sanoit. Meitä on jo nyt liikaa. Ja sen takia tulemme vielä kärsimään. Suuri osa maailman ihmisistä elää kurjuudessa jo nyt. Sitä on vaikeaa käsittää täällä, kun meillä on kaikki hyvin. Täytyy sanoa, ettei tasan ole mennyt nallekarkit.

• Anonyymi

Rauha on pääoma.
      Sitä kerätään rauhapankkiin.
      Kriisin aikana kuten energia ja johtaja kriisin aikana,
      talletettua rauhan pääomaa tuhlataan.
      Vaikeus alkaa kun pääoma loppuu
      ja ihmisiltä katoaa toivo.

• Toivottomuus on kamalaa.. ehkä pahinta mitä tiedän.

• Anonyymi

Koulujen 9 luokka tervetullut lisä kauppoihin.
      Ihminen osa tuntee kuuluvansa esimerkiksi poliisin jatkuva hälytys tilanne
      Ovet lähtee käsistä takakäteen kotonakin.
      Auton ovet liian lähellä toista
      Huom kysy hetero miehet ei minun kauttani naiset.
      Ei käänteinen oikeutta

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe