ohjaamoon, mitenhän siinä kävisi?
Jos joutuisit torninosturin
149
510
Vastaukset
Huonosti tai helvetin huonosti.
- Anonyymi
Yrittäisitkö edes saada sitä hallintaan?
Anonyymi kirjoitti:
Yrittäisitkö edes saada sitä hallintaan?
No sehän se olis just se helvetin huonosti -vaihtoehto...
- Anonyymi
randombypasser kirjoitti:
No sehän se olis just se helvetin huonosti -vaihtoehto...
Vähän on niinku luovutusmentaliteettia tuossa ja sehän ei käy!
Anonyymi kirjoitti:
Vähän on niinku luovutusmentaliteettia tuossa ja sehän ei käy!
Kysymys on enemmänkin vahinkojen minimoimisesta.
Jos en tartu puikkoihin, vahingot jäävät lähinnä siihen, että onnistun tulemaan kopista alas nopeasti, sen suositellun hitaan sijaan.
Jos tartun puikkoihin, nopeasti alas tulee luultavasti paljon muutakin kuin vain kuljettaja.- Anonyymi
Jos en tartu puikkoihin, vahingot jäävät lähinnä siihen, että onnistun tulemaan kopista alas nopeasti, sen suositellun hitaan sijaan.
Jos tartun puikkoihin, nopeasti alas tulee luultavasti paljon muutakin kuin vain kuljettaja.Miten tekninen olet?
- Anonyymi
Jos tartun puikkoihin, nopeasti alas tulee luultavasti paljon muutakin kuin vain kuljettaja.Torninosturista voi soittaa alas jos ei näe mitä on tekemässä.
Anonyymi kirjoitti:
Miten tekninen olet?
Riippuu tekniikasta. Konetekninen en ole, muut saa ottaa vastun niistä asioista, niin säästyy veronmaksajien henkiä.
Anonyymi kirjoitti:
Torninosturista voi soittaa alas jos ei näe mitä on tekemässä.
Siinä ei alas soittelut paljon auta, kun viuhtoo puomilla sata lasissa sinne tänne...
- Anonyymi
Riippuu tekniikasta. Konetekninen en ole, muut saa ottaa vastun niistä asioista, niin säästyy veronmaksajien henkiä.
Torninosturinkuljettaja -tehtävänimikkeellä palkkaus on 4 450 euroa/kk.
- Anonyymi
Siinä ei alas soittelut paljon auta, kun viuhtoo puomilla sata lasissa sinne tänne...
Eihän siinä viuhdota kun kysyt koordinaatit.
Anonyymi kirjoitti:
Niin se on monessa muussakin hommassa. Toki nosturikuskin koulutus on lyhyempi kuin vaikka lekurin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkka on kovempi kuin kunnanjohtajalla!
Anonyymi kirjoitti:
Eihän siinä viuhdota kun kysyt koordinaatit.
Ekaa kertaa puikoissa, ilman koulutusta? Tasan varmasti viuhdotaan 😂
Anonyymi kirjoitti:
Palkka on kovempi kuin kunnanjohtajalla!
Ja duunit mukavampia. Tosin en tiedä Perähikiällä kunnanjohtaja noin snadisti tienaa.
- Anonyymi
Keskity ja hengitä.
- Anonyymi
Ja duunit mukavampia. Tosin en tiedä Perähikiällä kunnanjohtaja noin snadisti tienaa.
Etelässä.
Anonyymi kirjoitti:
Keskity ja hengitä.
Aivan yliarvostettua. Jos osaa ajaa polkupyörää ja autoa, niin kyllä minä nyt vtu yhtä nosturia ohjaan vaikka silmät ummessa. Se on oikea asenne 😁
- Anonyymi
Sieltä ei tarvitsisi tulla edes koko päivänä alas vaan saisit istua siellä koko ajan.
- Anonyymi
Aivan yliarvostettua. Jos osaa ajaa polkupyörää ja autoa, niin kyllä minä nyt vtu yhtä nosturia ohjaan vaikka silmät ummessa. Se on oikea asenne 😁
Tyhjällä tontilla ensin pari siirtoa harjoittelet.
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä ei tarvitsisi tulla edes koko päivänä alas vaan saisit istua siellä koko ajan.
Tietoliikenneinssi, sama palkka, saa istua koko päivän eikä tartte harrastaa liikuntaa kiipeilemällä.
Anonyymi kirjoitti:
Tyhjällä tontilla ensin pari siirtoa harjoittelet.
Höppelis, kun suoraan etulinjaan vaan ja hommiin! Ne on kalliita vehkeitä, ei niitä ole varaa tyhjillä tonteilla seisotella.
- Anonyymi
Höppelis, kun suoraan etulinjaan vaan ja hommiin! Ne on kalliita vehkeitä, ei niitä ole varaa tyhjillä tonteilla seisotella.
Ne kootaan yöaikaan väljemmille alueille, torniin mennään kiipeämällä ja sokkonostot tehdään alakameran avulla. Eväät koppiin ja kun on hiljaisempaa toki saat katsella myös maisemia.
- Anonyymi
Tietoliikenneinssi, sama palkka, saa istua koko päivän eikä tartte harrastaa liikuntaa kiipeilemällä.
Nappulat on tässäkin laitteessa ja tunnet itsesi johtajaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Ne kootaan yöaikaan väljemmille alueille, torniin mennään kiipeämällä ja sokkonostot tehdään alakameran avulla. Eväät koppiin ja kun on hiljaisempaa toki saat katsella myös maisemia.
Sitä mä olen joskus noitten kanssa miettinyt, että nykyään kun on kaikkea hienoa tekniikkaa, niin se on vähän eri juttu kuin menneinä aikoina. Ja sitten kun kelaa että miten hitossa ne äijät on onninstuneet puomien kanssa niin hyvin ilman sitä tekniikkaa, kuten vaikka alakameraa, ni huhhei.
Anonyymi kirjoitti:
Nappulat on tässäkin laitteessa ja tunnet itsesi johtajaksi.
Mut mullon enemmän nappuloita ja olen johtaja, vaikka ei se aina siltä tunnukaan.
- Anonyymi
Mut mullon enemmän nappuloita ja olen johtaja, vaikka ei se aina siltä tunnukaan.
Joo mutta nyt olisit oikea johtaja et leikkijohtaja. Ja nappuloista myös tapahtuisi jotain.
- Anonyymi
Kasvaisi myös reisilihasta ja saisit miehekkäät vaateet ja koko laanin ylimmän konttorin. No?
Anonyymi kirjoitti:
Joo mutta nyt olisit oikea johtaja et leikkijohtaja. Ja nappuloista myös tapahtuisi jotain.
Nosturin johtaja? Njääh, musta on mukavampi juoksutella ukkeleita sinne tänne. Tapahtuu näistäkin nappuloista vaikka ja mitä, useimmiten silkkaa katastrofia tosin...
Anonyymi kirjoitti:
Kasvaisi myös reisilihasta ja saisit miehekkäät vaateet ja koko laanin ylimmän konttorin. No?
No se on totta kyllä, vaikka on mulla nytkin halutessani talon korkein konttori. Ja voin jopa ottaa sen kaikista ylimmän ulkoilmakonttorin, jos hotsittaa. Reisilihaksia en niin kaipaa ja äijävaatteet kypärineen kilkkeineen löytyy jo.
- Anonyymi
Sitä mä olen joskus noitten kanssa miettinyt, että nykyään kun on kaikkea hienoa tekniikkaa, niin se on vähän eri juttu kuin menneinä aikoina. Ja sitten kun kelaa että miten hitossa ne äijät on onninstuneet puomien kanssa niin hyvin ilman sitä tekniikkaa, kuten vaikka alakameraa, ni huhhei.
Perstuntumalta. Heillä oli taito, tietotaito ja syvyyshahmotus hallussaan.
- Anonyymi
Nosturin johtaja? Njääh, musta on mukavampi juoksutella ukkeleita sinne tänne. Tapahtuu näistäkin nappuloista vaikka ja mitä, useimmiten silkkaa katastrofia tosin...
Eivät he oikein mitään tee. Et käskytä kunnolla. Pane niihin ukkoihin vauhtia sitten.
Anonyymi kirjoitti:
Perstuntumalta. Heillä oli taito, tietotaito ja syvyyshahmotus hallussaan.
Varmastikin. Olen joskus kattellut Youtubesta videoita tämän taidonnäytteistä ja onhan nekin uskomattomia, suunnilleen napataan kahvikannu koukkuun jostain ja kaadetaan siitä kahvit kollegan mukiin toisaalla 😳
Anonyymi kirjoitti:
Eivät he oikein mitään tee. Et käskytä kunnolla. Pane niihin ukkoihin vauhtia sitten.
Ei ne tee sittenkään, ne valmistu amiksesta viime vuonna...
- Anonyymi
Pakkoko niitä vipuja ja nappeja on heti alkaa näpelöimään ja sorkkimaan?
Anonyymi kirjoitti:
Pakkoko niitä vipuja ja nappeja on heti alkaa näpelöimään ja sorkkimaan?
Tottakai pitää, eihän niitä siihen koristeeksikaan laitettu. Eihän? No hitto, mä kokeilen onko ne koristeita. Hups.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tekninen olet?
En ole ajatellu asiaa noi kiinnostunu ollu aina muutoin tekniikasta paitsi tietotekniikasta
- Anonyymi
Niil on ollu hyvät alamiehet tullu joskus juteltua torninosturi kuskin kanssakin
- Anonyymi
Kyllä sieltä löytyy ohjaamosta ohjaussauvat, mutt älä koske niihin; jollei sulla ole suoritettua lupakorttia! Aivan kuin autonajossakin, saahan sen liikkeelle, mutt homma on täysin luvatonta ja kiinni jäädessäsi saat taatusti vähintäänkin sakot! jos aiheutat aineellista vahinkoa; vakuutusyhtiöt eivät korvaa vahinkoja.
Joudut henkilökohtaisesti vastuuseen aiheuttamistasi vahingoista, jotka saattaa olla miljoonaluokkaa. Mulla tuli mieleen sataman torninosturit, suuret ja vahvat; joilla taitamattomuuttaan tekisi nopeasti tuhoa.
Olen käynyt sellaisessa, mutten ole istunut edes ohjaajan paikalla. Ei kyllä ole meikäläisen ammatti, pelkästään sinne kiipeäminen hengästytti. Siellä kyllä on radiopuhelin, keskusteluun "poosun" kanssa, joka kertoo mitä nostetaan mitä ja siirretään mihin. Ohjaamossa oli myös kahvinkeitin ja mikä lie konehuone oli sen hytin takana, siellä oli myös wc, ei tarvitse kuljettajan kiipeillä edes takaisin tarpeidensa takia.
Rakennustyömaan torninosturissa en ole koskaan käynyt, enkä kyllä mene käymäänkään, sillä ne ovat niin paljon heppoisemman oloisia, jotta tuuli varmaan tarttuu niihin kovemmin; mitä sataman suuriin nostureihin. Tuuli muuten vaikutti niihinkin, joten kyllä yks tutustumiskerta nostureihin riitti mulle. Ei taatusti ole mun ammattialaani kuuluva; maksoivat sen ajosta mitä tahansa. Ennemmin vaikka Turuntorille kalanmyyjäksi, siellä ei ole vaaraa kuin varastelevista lokeista, jotka ilma pommittaa asiakkaita! Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sieltä löytyy ohjaamosta ohjaussauvat, mutt älä koske niihin; jollei sulla ole suoritettua lupakorttia! Aivan kuin autonajossakin, saahan sen liikkeelle, mutt homma on täysin luvatonta ja kiinni jäädessäsi saat taatusti vähintäänkin sakot! jos aiheutat aineellista vahinkoa; vakuutusyhtiöt eivät korvaa vahinkoja.
Joudut henkilökohtaisesti vastuuseen aiheuttamistasi vahingoista, jotka saattaa olla miljoonaluokkaa. Mulla tuli mieleen sataman torninosturit, suuret ja vahvat; joilla taitamattomuuttaan tekisi nopeasti tuhoa.
Olen käynyt sellaisessa, mutten ole istunut edes ohjaajan paikalla. Ei kyllä ole meikäläisen ammatti, pelkästään sinne kiipeäminen hengästytti. Siellä kyllä on radiopuhelin, keskusteluun "poosun" kanssa, joka kertoo mitä nostetaan mitä ja siirretään mihin. Ohjaamossa oli myös kahvinkeitin ja mikä lie konehuone oli sen hytin takana, siellä oli myös wc, ei tarvitse kuljettajan kiipeillä edes takaisin tarpeidensa takia.
Rakennustyömaan torninosturissa en ole koskaan käynyt, enkä kyllä mene käymäänkään, sillä ne ovat niin paljon heppoisemman oloisia, jotta tuuli varmaan tarttuu niihin kovemmin; mitä sataman suuriin nostureihin. Tuuli muuten vaikutti niihinkin, joten kyllä yks tutustumiskerta nostureihin riitti mulle. Ei taatusti ole mun ammattialaani kuuluva; maksoivat sen ajosta mitä tahansa. Ennemmin vaikka Turuntorille kalanmyyjäksi, siellä ei ole vaaraa kuin varastelevista lokeista, jotka ilma pommittaa asiakkaita!Noo mä kyllä ajattelin pysyä kaukana kaikenlaisista nostureista, se on yhteinen etu kaikille.
- Anonyymi
” Torninosturit kasvavat rakennusten mukana. Nosturit kohoavat peräti 145 metrin korkeudelle, kun 132 metrinen Majakka-rakennus on harjakorkeudessaan vuonna 2017.” lähde: mtv3
Miksi sinne kukaan joutuisi? Sinne pyritään ja päästään, jos ammattitaito riittää.
Tuttavan mies istuu siellä yläilmoissa työpäivänsä.- Anonyymi
Ja oma miehesi :) eli nossemuru.
- Anonyymi
Työvoimasta on pulaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ei hän ole torninosturissa. Ollut koskaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sotke aihetta. Tähän eivät nyt mitkään nössölurut kuulu.
Anonyymi kirjoitti:
Työvoimasta on pulaa.
Onko? Taitaa miehet eläköityä ja harvaa hotsittaa kyseinen työ.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Onko? Taitaa miehet eläköityä ja harvaa hotsittaa kyseinen työ.
Tekemällä oppii jos yhtään tajuaa.
Anonyymi kirjoitti:
Tekemällä oppii jos yhtään tajuaa.
Edelleen harvaa hotsittaa kyseinen työ, ei olisi pulaa muuten.
Anonyymi kirjoitti:
Älä sotke aihetta. Tähän eivät nyt mitkään nössölurut kuulu.
Peukku tälle. 👍
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Edelleen harvaa hotsittaa kyseinen työ, ei olisi pulaa muuten.
Työ pelottaa, mutta kun vauhtiin pääsee
Anonyymi kirjoitti:
Työ pelottaa, mutta kun vauhtiin pääsee
Työ on aika vastuullista, täytyy tietää mitä tekee on muuten äkkiä raatoja työmaalla. Ja kalliita vahinkoja. Onhan niitä kaikenlaisia onnettomuuksia lehdissä kerrotukin olleen.
Lehmänhermoista on hyötyä. Ja hyvistä istumalihaksista, päivät voi olla pitkiä.- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Työ on aika vastuullista, täytyy tietää mitä tekee on muuten äkkiä raatoja työmaalla. Ja kalliita vahinkoja. Onhan niitä kaikenlaisia onnettomuuksia lehdissä kerrotukin olleen.
Lehmänhermoista on hyötyä. Ja hyvistä istumalihaksista, päivät voi olla pitkiä.Onhan niitä onnettomuuksia silloin tällöin tullut, mtutta nyt on niin paljon turvatekniikka.
- Anonyymi
Ei kuulu tähän. Tässä puhutaan nyt ammattilaisista.
Anonyymi kirjoitti:
Onhan niitä onnettomuuksia silloin tällöin tullut, mtutta nyt on niin paljon turvatekniikka.
Nojuu. Ei ole hätäsen hommaa. Minusta ei olisi, tylsistyisin kuoliaaksi.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuulu tähän. Tässä puhutaan nyt ammattilaisista.
Yym, eikä aina tartte puhua mun miehestä muutenkaan. 👍
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Yym, eikä aina tartte puhua mun miehestä muutenkaan. 👍
Hänellä on jo työ.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Tuli just töistä kotiin.
Sano, että osallistuu ketjuun. Tässä tarvitaan näkökulmaa.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Tuli just töistä kotiin.
Muutama tehokas sana vellipersieille.
- Anonyymi
Nosse on Heppamattilan ykkösnosse
Anonyymi kirjoitti:
Sano, että osallistuu ketjuun. Tässä tarvitaan näkökulmaa.
On lumia luomassa pihalla. Ihanan ahkera tänään. 🥰
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
On lumia luomassa pihalla. Ihanan ahkera tänään. 🥰
Heh heh :)
Anonyymi kirjoitti:
Heh heh :)
Niinpä sai mutkin iloiseksi. Voisin tottua tähän toimintamalliin.
- Anonyymi
G-LoveR kirjoitti:
Niinpä sai mutkin iloiseksi. Voisin tottua tähän toimintamalliin.
Äkkiä muussia pöytään! Miltä hän näyttää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Mies tuli vuorosta, näyttäen huonolta hejaheja heja ja me yhdessä hoilattiin….!”
Anonyymi kirjoitti:
Kivalta näyttää. Paistelee kuulemma itse kananmunia.
Se olisi katastrooffi.. kerta kaikkisesti. Ei kahta sanaa. Mä en hallitsisi .. ku vaikka osaisin vempuloita käyttää, nii joutuisi kaula ulkona kekkuloimaan, kun en näkisi mitään. Liian pien oon siihenkin hommaan.
Joskus pentuna kiipeiltiin niissä, ja ne oli siihen mainioita. Kiipeilytelineitä.- Anonyymi
Voisit alkaa tehdä rahaa Pirpanaattori toimintaelokuvilla, Terminaattori-leffojen tyyliin.
Anonyymi kirjoitti:
Voisit alkaa tehdä rahaa Pirpanaattori toimintaelokuvilla, Terminaattori-leffojen tyyliin.
Juu.. mutta tuo kaiken elävän tuhoaminen .. se .. ei luonnistu multa. Ja ketä kiinnostaisi kukkia ja kehuja viljelevä pirpanaattori.
Kiltti, mutta ei niin kunnollinen..- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. mutta tuo kaiken elävän tuhoaminen .. se .. ei luonnistu multa. Ja ketä kiinnostaisi kukkia ja kehuja viljelevä pirpanaattori.
Kiltti, mutta ei niin kunnollinen..Pätkisit Vin Dieselin ja Dolph Lundgrenin tapaisia pahiksia mennen tullen 💪
Anonyymi kirjoitti:
Pätkisit Vin Dieselin ja Dolph Lundgrenin tapaisia pahiksia mennen tullen 💪
Juu.. aika hyvällä osumatarkkuudella kulkusille.. mihinkään muualle en ylettäisikään..
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Juu.. aika hyvällä osumatarkkuudella kulkusille.. mihinkään muualle en ylettäisikään..
Upea leffa tulossa 👍🏼
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai-van
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Eli se leffa saisi yhden katsojan.. jii-haa.
Palstalaisille oma kutsuvieras ensi-ilta
Anonyymi kirjoitti:
Palstalaisille oma kutsuvieras ensi-ilta
Hei, käsi pystyyn ketä oikeasti kiinnostaa viittä vaille kääpiön iskut vyön alle?
Hmm.. niin arvelinkin. Kutsuvierasnäytäntö välikselle...- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hei, käsi pystyyn ketä oikeasti kiinnostaa viittä vaille kääpiön iskut vyön alle?
Hmm.. niin arvelinkin. Kutsuvierasnäytäntö välikselle...Jasu pisti tossa viestiä, että häntä kiinnostaa.
Anonyymi kirjoitti:
Jasu pisti tossa viestiä, että häntä kiinnostaa.
Jasu on ihan liian fiksu sellaiseen .. kasaan paskaa.. siis meinaan pirpanaattoria.
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Siittä sen saa isommankin miehen polvilleen
Anonyymi kirjoitti:
Siittä sen saa isommankin miehen polvilleen
Ja kun se on polvillaan, niin mäjäyttää päin näköä.
Mutta hei.. mä olen pasifisti. Kävisikös kuitenniin jos vaikka ojentaisin kimpun leinikkejä.. sen naattorimoodin sijasta?- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hmm.. niin arvelinkin. Kutsuvierasnäytäntö välikselle...Tulen ensi-iltaan ❤️
🦄
- Anonyymi
Jäykistyisin paniikissa liikkumattomaksi, en pystyisi liikkumaan, koska korkeanpaikan kammoni estäisi kaikki liikkeeni.
Se, että torninosturiin joutuisin, niin minut pitäisi sinne hissillä kuljettaa, en sinne itse uskaltaisi kiivetä.- Anonyymi
Kiipeät vain ylöspäin ja katsot koko ajan taivasta. Se menee hyvin. Alaspäin ei katsota. Katsot ohjaamoa ja kiipeät.
- Anonyymi
Tuollainen jänistäminen ei sovi palstalaiselle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko tässä jo nasakka kommentti ammattilaiselta eli pnosselta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko tässä jo nasakka kommentti ammattilaiselta eli pnosselta?
Selvästi oli, Jasu voi vahvistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiipeät vain ylöspäin ja katsot koko ajan taivasta. Se menee hyvin. Alaspäin ei katsota. Katsot ohjaamoa ja kiipeät.
Ei pysty, jalat jäykistyy, kädet jäykistyy ja tarraa kiinni tikaspuihin, ei pysty liikkumaan, kun paniikki iskee päälle.
- Anonyymi
Eipä sinne ilman perehdytystä päädy, että ihan hyvin varmasti.
- Anonyymi
Eihän kukaan ole seppä syntyessään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi se perehdytys onkin tarpeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Meidän seppo on ollut seppo melkein syntymästään. Kaks kuisena ristittiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siksi se perehdytys onkin tarpeen.
Ja reipas asenne!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja reipas asenne!
Sillä mitään väliä ole. Ihan yliarvostettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Torninosturi ei ole koskaan liian arvostettu, ei varsinkaan yli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Torninosturi ei ole koskaan liian arvostettu, ei varsinkaan yli.
Mä puhuinkin ihan muusta asiasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä puhuinkin ihan muusta asiasta.
Eli se oli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli se oli?
No se mihin vastasin tietenkin. "Ja reipas asenne!"
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kun puhaltaa 15m/s.
- Anonyymi
Kyllähän siinä vähän samalla tavalla varmaan kävisi kuin metsäsavotalla, että kauhean sähläämisen jälkeen ärräpäiden voimalla äkkiä alas sieltä tornista ja korkean paikan kammosta järjyttyneenä lähimpään kahvilaan lohtucappuccinolle.
Ei minusta kyllä oikeisiin töihin ole, paras vain jatkaa toimistossa istuskelua.- Anonyymi
Toimistossa tulee luihun näköiseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimistossa tulee luihun näköiseksi.
Vähän kuin se ydinvoimalan johtaja Simpsoneissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän kuin se ydinvoimalan johtaja Simpsoneissa.
No siitä ei ole pelkoa, olen enemmänkin lempeän ja pehmoisen näköinen.
- Anonyymi
miksi kaikki aermeijassa naurCAT HAHHAA LAPPAJÄREN JÄÄKÄREILLE?
- Anonyymi
Höpsis, me kuule olemme tulleet vähän korkeammalta alas kuin torninosturista.
- Anonyymi
Televisiossa ajetaan hurjaa vauhtia nosturilla satamassa!
- Anonyymi
Sattuipas!
- Anonyymi
Mikä tunne kun se kärki kääntyy!
- Anonyymi
...voithan aina unelmoida ja uneksia rinssi
- Anonyymi
Ihanaa kun edes joskus on tällänen hyvätasoinen keskusteluketju palstalla.
- Anonyymi
Panisin kuskia.
- Anonyymi
🤣😆😂😂
- Anonyymi
Sellaisillle lomille sinne ei tyttöystäviä lasketa.
Terv. Työmaajohtaja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terv. TyömaajohtajaSinähän et sitä määrää kun kiipeän sinne
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terv. TyömaajohtajaSulla ei ole tyttöystäviä, vaan poikaystäviä.
Alle ja sisään lasketaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sulla ei ole tyttöystäviä, vaan poikaystäviä.
Alle ja sisään lasketaan.Täh???
En pelkää korkeita paikkoja. Minun tuurilla se varmaaan kaatuisi...
- Anonyymi
Saattaisi huimata.
>simiti<- Anonyymi
En usko, etkös sinä ole ollut jossain korkeassa viljasiilon prosessissa ollut töissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En usko, etkös sinä ole ollut jossain korkeassa viljasiilon prosessissa ollut töissä?
Siilot on hienoja. Täälläkin on siilossa muratti. Ja mä kiipesin sen siilon päälle. Ja sit siilon päällä on sellanen systeemi, millä ne siilot täytetään. Ne on hienoja. Ja mulka ei jää naisiin aikaa, kun pitää tutkii näitä siiloja ja vanhoja tehtaita. Mut mä haluisin tutkii niitä jonkun naisen kansa.
- Anonyymi
Yhdessä oli jouluvalot.
- Anonyymi
Tuskin mitään kun eläköitynyt hävittäjän ja liikennekoneen ohjaimista joissa muutama vipu ja kytkin enemmän.
- Anonyymi
Kerro äkkiä niistä vivuista!
- Anonyymi
Mikä vivuista oli jännin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä vivuista oli jännin?
Amiksen liikunnan ope oli lentäjä jatkosodassa, mutta se on vainaa jo.
- Anonyymi
Mutta se mua harmittaa kun ei oo betoxeja enää. Ne oli suomalaisia nostureita ja hyviä nostureita. Nyt nekin on kiinalaisia ja sattuu ihan ihme juttuja niiden kansa, niin ku siellä vantaalla. Ei suomalaisessa tolleen puomi katkee, vaikka ne vanhat betoxit aika himmeleitä olikin.
- Anonyymi
Sanoisin kuljettajalle että ajetaanpa maisemakierros, kyllä ne elementit joutavat odottamaan.
Toivottavasti ei ala kusettamaan tai ole vatta löysällä. Siellä ylhäällä ei varmaan ole vessaa? Sorsaako ne siellä käyttää? Erikoinen tunnelma tulisi, jos joutuisi käyttämään kuljettajan kanssa samaa.
-keinovaginamies-- Anonyymi
Ei ole vessaa. Minne siellä saa pissiä? Nurkkaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole vessaa. Minne siellä saa pissiä? Nurkkaan?
Ikkuna auki vaan. Kyllä ne taivaan tuuliin häipyy. Kurapäivänä sekoittuu ruskeampikin tavara muuhun katuloskaan.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikkuna auki vaan. Kyllä ne taivaan tuuliin häipyy. Kurapäivänä sekoittuu ruskeampikin tavara muuhun katuloskaan.
-keinovaginamies-Ei naisella onnistu. Nainen putoaa ikkunasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei naisella onnistu. Nainen putoaa ikkunasta.
Ääh. Housut nilkkoihin ja hyvä pyllistys. Pidät kiinni ikkunanpielistä.
-keinovaginamies- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ääh. Housut nilkkoihin ja hyvä pyllistys. Pidät kiinni ikkunanpielistä.
-keinovaginamies-En minä ole nainen. Kommentoin naisten puolesta. Mulla onnistuisi. Se olis vaan tuuli kun vislaisi :D
- Anonyymi
Miks sinne korkeaan nosturikoppiin pitää kiivetä, eikö ole hissivarustettu nosturi, jossa menee maassa koppiin ja ylhäällä sitten menee työkoppiin ja ympärilllä on seivät, ettei näe sivuille, alas, eikä ylös ettei ala huimaamaan.
Tai sitten ohjata nosturia maasta, miksi pitää ylhäältä ohjata???- Anonyymi
Ainakin kerran oon nähny radio ohjattavan. Kun oli koppi menny homeeseen, ja hyvin se sillä suju. Ja noi mitkä on pysyvästi vaikka tehtaan pihassa, niin ne on aina radio ohjattavia. Niissä on ne varotuksetkin että se on kauko ohjauksessa.
- Anonyymi
Katselisin maisemia ja lauleskelisin sellaista laulua kuin the loneliness of the tower crane driver. En koskisi mihinkään. Send up a prayer in my naaameee...
- Anonyymi
Kylmiltään luultavasti huonosti mu jos olis asiansa osaava ammattilainen joka osais opettaa saattaisin jopa oppia senkin tai jos on tarpeeksi iso kenttä missä harjoitella ni saattaisin oppia omatoimisestikin tiedä kun en ole päässy kokeilemaan
- Anonyymi
Loogista ajattelua! Hienoa! Olet ennakkoluuloton!
- Anonyymi
Kokeile sillä simulaattorilla
- Anonyymi
Siinä vois muutama neliökilometri olla tyhjää tilaa ympärillä😁🙏💋haittaaxe? 🤗
No olisin torninosturin ohjaamossa sitten kai?
- Anonyymi
Mikä sinne nosti?
- Anonyymi
Kake käyttöön
- Anonyymi
silloin ei saa olla korkeaa pelkoa tai hämähäkki kauheutta jos on pakko ilman mitään turvia kiipeillä korkeukszizza :D
Tai jos säikähtää vaikka jotain harakkaa tai muuahaizakin tai koiraa, ötökkäpelko korkeukzizza JA PUTOAA KUOLEMAANSA :d - Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=v3Tl9gw8snM
Miltäs tuntuisi olla purkamassa savupiippua kaivinkoneessa nosturin vaijerin kannattelemana.
https://www.youtube.com/watch?v=gwYUCF1HWaQ
Entäpä menisitkö paniikkiin tuolla sähkölinjan rakennus työmaalla, jossa on komeat maisemat, mutta et pystyisi maisemista nauttimaan, koska paniikissa pitäisit kiinni sähkötolpan varresta,
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521