Vain suurella liikuntamäärällä laihtuu

Anonyymi-ap

Oletteko ihmetelleet sitä miksi ei laihdu.

Laihtumiseen ei riitä pienet kalorit.Lisäksi pitää olla erittäin suuri määrä liikuntaa.
Silloin kun laihdutin muutama vuosi sitten 28 kiloa tein sen sillä tavalla.

Pelkällä vähällä syömisellä lihoo vain takaisin,mutta kun liikkuu samaan aikaan erittäin paljon laihtuminen ON PYSYVÄÄ.
Vähä syöminen ilman liikuntaa vaikuttaa niin että myöhemmin tulee kovat ahmintahalut ja takaisinlihominen johtuu siitä.
Myös liikunnalla laihdutuksessa tulee näitä mutta ei niin paljon ja kun on kuluttanut liikunnalla paljon energiaa kalorivaje on suurempi ja laihtuminen on pysyvää.

54

688

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on sitten vain omaa tyhmyyttä jos menee lihottamaan kaiken takaisin laihtumisen jälkeen.

      Syödyt kalorit pitää tietää tarkasti joka päivä.Niiden laskemiseen menee päivästä vain muutama minuutti nykyaikaisilla kalorinlaskimilla.

    • Anonyymi

      Veijo on varmasti kanssasi samaa mieltä.

      • Anonyymi

        Veijon tyyli laihduttaa on täydellinen rasvapaasto,siinä ei käytännössä saa syödä mitään.
        Kaikki se vähäinen määrä pelkkää rasvaa.Ainakin minun mielestä on paljon järkevämpää syödä oikeaa ruokaa kuin pelkkää rasvaa.
        Sekin on tutkittu että nämä getogeenisellä ruokavaliolla laihduttanut lihoo helposti takaisin.

        Ainut konsti pysyä laihana on opetella syömään oikein juuri sen verran kuin on kalorinkulutus.
        Jos ei liiku 1800 kal
        Kohtuuliikuntaa harrastava 2200- 2500
        Runsaasti liikuva 3000-4000 kal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veijon tyyli laihduttaa on täydellinen rasvapaasto,siinä ei käytännössä saa syödä mitään.
        Kaikki se vähäinen määrä pelkkää rasvaa.Ainakin minun mielestä on paljon järkevämpää syödä oikeaa ruokaa kuin pelkkää rasvaa.
        Sekin on tutkittu että nämä getogeenisellä ruokavaliolla laihduttanut lihoo helposti takaisin.

        Ainut konsti pysyä laihana on opetella syömään oikein juuri sen verran kuin on kalorinkulutus.
        Jos ei liiku 1800 kal
        Kohtuuliikuntaa harrastava 2200- 2500
        Runsaasti liikuva 3000-4000 kal

        Rasvapaastoa kannattaa käyttää vain silloin kun ei muuten laihdu.Jos ei pysty liikkumaan tai ei ole liikuntahaluja tai ei pysty syömään pieniä määriä hiilihydraattipitoists ruokaa.

        Liika syöminen on ainoa lihomisen syy.Muita syitä ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasvapaastoa kannattaa käyttää vain silloin kun ei muuten laihdu.Jos ei pysty liikkumaan tai ei ole liikuntahaluja tai ei pysty syömään pieniä määriä hiilihydraattipitoists ruokaa.

        Liika syöminen on ainoa lihomisen syy.Muita syitä ei ole.

        En ole laihtunut koskaan yhtään ainoaa kiloa ilman liikuntaa.


    • Anonyymi

      Jos laihduttaminen olisi helppoa lihavia ei olisi olemassa.
      Jo yhdenkin OIKEAN RASVAKILON laihdutukseen pitää tehdä erittäin paljon työtä ja jättää syömättä 10-20 kiloa erilaisia elintarvikkeita.
      Lihavia on Suomessa jo nyt 72 prosenttia kansasta ja se lisääntyy koko ajan.
      Amerikassa lihavia on paljon enemmän ja siellä on sairaalloista lihavuutta eniten maailmassa.


      Lihavuus suomessa
      https://yle.fi/a/3-10987800

      • Anonyymi

        Olen ennen pohtinut paljonkin sitä onko liikunnasta mitään hyötyä.Olen monesti ennenkin huomannut sen että liikunta ennaltaehkäisee lihomista noin 2-3 kiloa kuukaudessa.
        Siitä on aivan selvästi hyötyä myös laihduttamisessakin alussa mainituista syistä.

        Silloin kun laihduttaa liikunnalla ja kohtuusyömisellä tulokset näkyy vasta kuukauden kuluttua eikä heti kolmen päivän jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ennen pohtinut paljonkin sitä onko liikunnasta mitään hyötyä.Olen monesti ennenkin huomannut sen että liikunta ennaltaehkäisee lihomista noin 2-3 kiloa kuukaudessa.
        Siitä on aivan selvästi hyötyä myös laihduttamisessakin alussa mainituista syistä.

        Silloin kun laihduttaa liikunnalla ja kohtuusyömisellä tulokset näkyy vasta kuukauden kuluttua eikä heti kolmen päivän jälkeen.

        Jos laihduttaa ketogeenisesti liha pitää olla sitä mitä yleensä joulukinkusta pistetään roskiin eli läski.
        Normaalilla hiilihydraattidietillä SAA syödä herkullisia täyslihapihvejä mutta ketoruokavaliosss ne on kielletty koska liika proteeni muuttuu kehossa hiilihydraatiksi.
        Ketodietissä vain rasva on polttoaine.


    • Anonyymi

      Höpö! Höpö!
      Oma kokemukseni. 3 kuukautta sohvalla makailua. Liikunta rajoittui vessakäynteihin , matkaa alle 10m ja ruokapöytä- sekä jääkaappikäynteihin.
      En nähnyt nälkää.
      Paino putosi 6kg!!!!!

      • Anonyymi

        Oot laihtunut pelkkää vettä etkä oikeaa läskiä.


      • Anonyymi

        nesteet lähti vessareissuilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot laihtunut pelkkää vettä etkä oikeaa läskiä.

        Join päivittäin 2 litraa merisuolavettä.
        Painoni laski mutta EN LAIHTUNUT!
        Vyötärön ympärys ei juurikaan pienentynyt.
        Suurin muutos tapahtui reisissä. Ne näivettyivät aikaisempaan verrattuina.
        Pakarat ja selkä olivat myös menettäjien listalla ja kuihtuminen näkyi ja tuntui myös yläkerrassa.
        Vaakalukeman pieneminen EI välttämättä todista LAIHTUMISESTA YHTÄÄN MITÄÄN!
        Onneksi lihasmuisti ja kuntoilu korjasivat huomattava osan eläkeläisukon menetyksestä.


    • Anonyymi

      Laihduttaminen lihotaa aina.Koska et koko ikääsi halua jaksa laihdutaa,sama on kaloreiden laskemisen kanssa. 2 naista laidutti ruoka rytmillä ja liikunalla 12000 askelta pvä keräsivät.Söivät kotiruokaa. Miten otivat esille sairaalan ruoka ajat ja listan kelon aikojen mukaan mitä poitilaat söivät. Alkoivat käytää sitä oma elämä.Kun ei tienet mitä söisivät päivän mukaan.Sinä listassa kellon ajat ja mitä potilaille päivisin tarjotaan.He olivat ikuisia lahduttaja ja lihojia. Eli ydin aamiainen.lounas. välipala,päivälinen ilta pala.Toiselta lähti 30 kg. kesti 3 vuotta.Toiselta lähti 40 kg. kesti 5 vuotaa. Edelen syöminen on kellon mukaan ja osaavat jo itse säveltää ihan arki ruokansa. Noudatavat yhä sitä hyöty likuntaa kuin kävelyä myös. Mikäsinä vaikeaa? Heidän perheetkin nykyisin normaalipainoisia.Kilot ei tulleet takaisin.Kun eivät sorru enää 1 ateriaan illalla ja muu aika mussutaa sitä tätä huomaamatta! Helsinki 16.1.23ps.eivät käytä alkoholia,ei tupakka,ei virvokeita.Arikelissa ilta sanomat kevät 2022 oli. Vain naisia viinilihotaa kun heillä vaihdevuodet ja sen jälkeen.Kaikihan tietää kalja lihotta niin naisia kuin miehiä.Naisilla harha viini ei lihota.

      • Anonyymi

        Kyllä kaksi isompaa ateriaa päivän aikana laihduttaa aivan samalla tavalla kunhan ateriat eivät ole liian suuria,ja samaan aikaan tekee pitkäkestoisia liikuntasuorituksis joka päivä.
        Aamu 200
        Päivä 800 kal
        Ilta 800 kal
        Yht noin 2000 kaloria päivässä.Laihtuu koska kulutus on noin 3000 kal.Kalorivaje 1000 päivässä joka tekee kuukaudessa 3 kiloa.Pienikokoisella vähemmän ja isokokoisella enemmän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kaksi isompaa ateriaa päivän aikana laihduttaa aivan samalla tavalla kunhan ateriat eivät ole liian suuria,ja samaan aikaan tekee pitkäkestoisia liikuntasuorituksis joka päivä.
        Aamu 200
        Päivä 800 kal
        Ilta 800 kal
        Yht noin 2000 kaloria päivässä.Laihtuu koska kulutus on noin 3000 kal.Kalorivaje 1000 päivässä joka tekee kuukaudessa 3 kiloa.Pienikokoisella vähemmän ja isokokoisella enemmän

        Laihtumista pystyy tehostamaan pienentämällä iltasyönnin osuus 300 kaloriin.
        Laihtuminen riippuu siitä miten paljon syö päivän aikana.Minä olen laihtunut erittäin nopeasti niinkin että olen syönyt kaikki ruuat illalla ennen nukkumaanmenoa .Silloin ei ollut aikaa syödä päivällä.


    • Anonyymi

      Oma kokemus ruuan himosta ja makeanhimosta. Kukaan muu ei varmaan ole tätä kokeillut. Mutta itse ajattelin olla rohkea, ja testasin. Kävin uskovien kokouksessa annoin elämäni Jeesukselle ja tunnustin ylensyönnin syntinä, kuten raamatussa lukee. Makeanhimo hellitti, ja myös ylensyönti. Tosin on tullut lankeamisia mutta olen pyytänyt tuota samaa rukousta uudelleen ja aina on himo helpottanut. Ihan sama juttu kuin alkoholin ja tupakan kanssa ei eroa mitenkään, riippuvuus himo joka tuhoaa hiljaa sen joka sitä himoa noudattaa. Käsitykseni uskovista muuttui hieman näiden kokemusten myötä, vaikka siellä on paljon niitä jotka kulkevat näissä synnissä, ja myös yrittävät itse vapauttaa itsensä eivätkä pyydä apua Jeesukselta.

    • Anonyymi

      Joudun kyllä muistuttamaan Jeesusta ajoittain asiasta että hän on nämä minun syntini kantanut, ja minun pitää vain pyytää häntä antamaan voimaa voittaa kiusaus, koska itselläni ei sitä ole.

      • Anonyymi

        Elä tule enään tähän jeesustelemaan.


    • Anonyymi

      Ja kyllä mielestäni rukoilu on helpompaa kuin kuntosalilla rehkiminen, sitäkin on kokeiltu, ja myös hikiliikuntaa. Laihdutus onnistuu ihan vain sillä että kun himo on pois, niin ei tee mieli syödä. Kosk rukoillakin voi ihan pelkästään ajatuksissaan vaikka kävellessäkin. Kunhan on Jeesus sydämessä, ja elämä hänen käsissä. Paras on pitää synnit Poissa, eli jos omalla tunnolla on joku synti kannattaa se heti tunnustaa, vaikka jollekin uskon veljelle tai sisarenne.

    • Anonyymi

      Todella ihmeellisiä kommentteja tässä ketjussa.
      Miettikää nyt ihan oikeasti.
      Yritätte laihtua tilapäisillä muutoksilla, ihan sama onko se liikunnan lisääminen tai energiasaannin rajoitukset.
      Kun palataan taksisin normaaliin niin kilot tulee 100 varmasti takaisin.

      Pysyvä muutos tulee sen normaalin muuttamisesta.
      Ei kalorilaskureita, ei hikiliikuntaa vaan normaalia elämistä pienillä muutoksilla.

      Et käytä hissiä vaan käytät portaita, jätät karkit ja keksit pois tai otat käyttöön herkkupäovän jne.
      Pieniä pysyviä muutoksia, ei mitään kuureja.

      • Anonyymi

        Ei ne noin pienet muutokset toimi,onhan niistä tietysti vähän hyötyä,mutta jos haluaa laihtua tosissaan pitää olla kovempi ohjelma.

        Sehän on vain omaa tyhmyyttä niinkuin aikaisemminkin kirjoitin jos lihoo takaisin.
        Tämä ohjelma mitä nyt käytän voi syödä välillä tilanteen mukaan vain roskaruokaa eli karkkia,pullaa,suklaavanukkaita yms.Kalorit pysyy pienenä 1500 kalorissa niinäkin päivinä kun ei syö mitään muuta kuin roskaruokaa.
        Olo on roskaruokapäivänäkin kylläinen ja täysi koska on monta päivää syönyt paljon terveellistä ruokaa.Tämä ei onnistu jos on syönyt liian pieniä annoksia,kalorit nousee vähintään 5000 kaloriin jos niin syönyt.
        Roskaruokapäivänä en yleensä harrasta yhtään liikuntaa .

        Roskaruokapäivänä jälkeen teen nyt erittäin pitkiä pyörälenkkejä ja syön terveellisesti vähintään 5 päivää.
        Saatan tehdä toisenkin liikuntasuorituksen jossain toisessa muodossa tai hyötyliikuntaa.
        Nyt hiihto piti vaihtaa pyöräilyyn koska lumen tulo loppui ja ladut on huonossa kunnossa.Pyöräily on kuitenkin yhtä hyvä laji kuin hiihto laihdutukseen.
        Vaihdoin eteen kalleimman nastarenkaan liukkaitten kelejen ajaksi.Käsissä pidän aina pitkävartosia kinttaita johon olen laittanut rannesuojat niiteillä kiinni .Niistä on ollut hyötyä jo kolme kertaa kolmessa eri kaatumisesta.
        Suomessakin on kuollut 2007vuodessa 1200 ihmistä liukastumisen ja 70 000 loukkaantuu.Kun lentää selälleen ja pää osuu asfalttiin niin huonosti siinä käy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne noin pienet muutokset toimi,onhan niistä tietysti vähän hyötyä,mutta jos haluaa laihtua tosissaan pitää olla kovempi ohjelma.

        Sehän on vain omaa tyhmyyttä niinkuin aikaisemminkin kirjoitin jos lihoo takaisin.
        Tämä ohjelma mitä nyt käytän voi syödä välillä tilanteen mukaan vain roskaruokaa eli karkkia,pullaa,suklaavanukkaita yms.Kalorit pysyy pienenä 1500 kalorissa niinäkin päivinä kun ei syö mitään muuta kuin roskaruokaa.
        Olo on roskaruokapäivänäkin kylläinen ja täysi koska on monta päivää syönyt paljon terveellistä ruokaa.Tämä ei onnistu jos on syönyt liian pieniä annoksia,kalorit nousee vähintään 5000 kaloriin jos niin syönyt.
        Roskaruokapäivänä en yleensä harrasta yhtään liikuntaa .

        Roskaruokapäivänä jälkeen teen nyt erittäin pitkiä pyörälenkkejä ja syön terveellisesti vähintään 5 päivää.
        Saatan tehdä toisenkin liikuntasuorituksen jossain toisessa muodossa tai hyötyliikuntaa.
        Nyt hiihto piti vaihtaa pyöräilyyn koska lumen tulo loppui ja ladut on huonossa kunnossa.Pyöräily on kuitenkin yhtä hyvä laji kuin hiihto laihdutukseen.
        Vaihdoin eteen kalleimman nastarenkaan liukkaitten kelejen ajaksi.Käsissä pidän aina pitkävartosia kinttaita johon olen laittanut rannesuojat niiteillä kiinni .Niistä on ollut hyötyä jo kolme kertaa kolmessa eri kaatumisesta.
        Suomessakin on kuollut 2007vuodessa 1200 ihmistä liukastumisen ja 70 000 loukkaantuu.Kun lentää selälleen ja pää osuu asfalttiin niin huonosti siinä käy.

        Liukastumisessa kuolleet

        https://www.ts.fi/uutiset/1074174187


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne noin pienet muutokset toimi,onhan niistä tietysti vähän hyötyä,mutta jos haluaa laihtua tosissaan pitää olla kovempi ohjelma.

        Sehän on vain omaa tyhmyyttä niinkuin aikaisemminkin kirjoitin jos lihoo takaisin.
        Tämä ohjelma mitä nyt käytän voi syödä välillä tilanteen mukaan vain roskaruokaa eli karkkia,pullaa,suklaavanukkaita yms.Kalorit pysyy pienenä 1500 kalorissa niinäkin päivinä kun ei syö mitään muuta kuin roskaruokaa.
        Olo on roskaruokapäivänäkin kylläinen ja täysi koska on monta päivää syönyt paljon terveellistä ruokaa.Tämä ei onnistu jos on syönyt liian pieniä annoksia,kalorit nousee vähintään 5000 kaloriin jos niin syönyt.
        Roskaruokapäivänä en yleensä harrasta yhtään liikuntaa .

        Roskaruokapäivänä jälkeen teen nyt erittäin pitkiä pyörälenkkejä ja syön terveellisesti vähintään 5 päivää.
        Saatan tehdä toisenkin liikuntasuorituksen jossain toisessa muodossa tai hyötyliikuntaa.
        Nyt hiihto piti vaihtaa pyöräilyyn koska lumen tulo loppui ja ladut on huonossa kunnossa.Pyöräily on kuitenkin yhtä hyvä laji kuin hiihto laihdutukseen.
        Vaihdoin eteen kalleimman nastarenkaan liukkaitten kelejen ajaksi.Käsissä pidän aina pitkävartosia kinttaita johon olen laittanut rannesuojat niiteillä kiinni .Niistä on ollut hyötyä jo kolme kertaa kolmessa eri kaatumisesta.
        Suomessakin on kuollut 2007vuodessa 1200 ihmistä liukastumisen ja 70 000 loukkaantuu.Kun lentää selälleen ja pää osuu asfalttiin niin huonosti siinä käy.

        Huom! PYSYVÄ MUUTOS!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne noin pienet muutokset toimi,onhan niistä tietysti vähän hyötyä,mutta jos haluaa laihtua tosissaan pitää olla kovempi ohjelma.

        Sehän on vain omaa tyhmyyttä niinkuin aikaisemminkin kirjoitin jos lihoo takaisin.
        Tämä ohjelma mitä nyt käytän voi syödä välillä tilanteen mukaan vain roskaruokaa eli karkkia,pullaa,suklaavanukkaita yms.Kalorit pysyy pienenä 1500 kalorissa niinäkin päivinä kun ei syö mitään muuta kuin roskaruokaa.
        Olo on roskaruokapäivänäkin kylläinen ja täysi koska on monta päivää syönyt paljon terveellistä ruokaa.Tämä ei onnistu jos on syönyt liian pieniä annoksia,kalorit nousee vähintään 5000 kaloriin jos niin syönyt.
        Roskaruokapäivänä en yleensä harrasta yhtään liikuntaa .

        Roskaruokapäivänä jälkeen teen nyt erittäin pitkiä pyörälenkkejä ja syön terveellisesti vähintään 5 päivää.
        Saatan tehdä toisenkin liikuntasuorituksen jossain toisessa muodossa tai hyötyliikuntaa.
        Nyt hiihto piti vaihtaa pyöräilyyn koska lumen tulo loppui ja ladut on huonossa kunnossa.Pyöräily on kuitenkin yhtä hyvä laji kuin hiihto laihdutukseen.
        Vaihdoin eteen kalleimman nastarenkaan liukkaitten kelejen ajaksi.Käsissä pidän aina pitkävartosia kinttaita johon olen laittanut rannesuojat niiteillä kiinni .Niistä on ollut hyötyä jo kolme kertaa kolmessa eri kaatumisesta.
        Suomessakin on kuollut 2007vuodessa 1200 ihmistä liukastumisen ja 70 000 loukkaantuu.Kun lentää selälleen ja pää osuu asfalttiin niin huonosti siinä käy.

        Aika erikoista väittää ettei pysyvillä pienillä muutoksilla ole hyötyä, tietenkin on.
        Jo matemaattisestikkin pystyy todistamaan asian.
        Jos pienennät kaloreita 10kcal/vrk tekee se vuodessa 3650kcal.
        Tuo kalorimäärä vastaa normi ihmisen 2 vuorokauden energiaa.
        10kcal = sokeripala.
        Jos ajattelee että on juonut 3 kuppia kahvia ja jokaiseen 2 palaa sokeria niin vuodessa vähenee energiaa 21900kcal.

        Pikku juttu isoa vaikutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika erikoista väittää ettei pysyvillä pienillä muutoksilla ole hyötyä, tietenkin on.
        Jo matemaattisestikkin pystyy todistamaan asian.
        Jos pienennät kaloreita 10kcal/vrk tekee se vuodessa 3650kcal.
        Tuo kalorimäärä vastaa normi ihmisen 2 vuorokauden energiaa.
        10kcal = sokeripala.
        Jos ajattelee että on juonut 3 kuppia kahvia ja jokaiseen 2 palaa sokeria niin vuodessa vähenee energiaa 21900kcal.

        Pikku juttu isoa vaikutus.

        En väitä etteikö niistä olisi mitään hyötyä,mutta suuri määrä liikuntaa ennaltaehkäisee jopa 9 kilon lihomisen kuukaudessa.

        Tavallisella pulliaisells se on kahden tunnin päivittäisellä liikunnalla noin 3 kiloa.(300 kal tunnissa)
        Se on helppo laskea 600 kal x 30 PV on 17.000kal
        Ja rasvakilo on 7700 kal

        Joten jo se ENNALTAEHKÄISEE lihomista 36 kiloa vuodessa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väitä etteikö niistä olisi mitään hyötyä,mutta suuri määrä liikuntaa ennaltaehkäisee jopa 9 kilon lihomisen kuukaudessa.

        Tavallisella pulliaisells se on kahden tunnin päivittäisellä liikunnalla noin 3 kiloa.(300 kal tunnissa)
        Se on helppo laskea 600 kal x 30 PV on 17.000kal
        Ja rasvakilo on 7700 kal

        Joten jo se ENNALTAEHKÄISEE lihomista 36 kiloa vuodessa

        Jos on jonkunlainen kontrolli painonhallintaan niin ei varmaankaan tarvi miettiä riskiä siitä, että lihoaisi 9 kg kuukaudessa.

        Mutta nämähän on näitä... turhia provoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on jonkunlainen kontrolli painonhallintaan niin ei varmaankaan tarvi miettiä riskiä siitä, että lihoaisi 9 kg kuukaudessa.

        Mutta nämähän on näitä... turhia provoja.

        Kyllä se ihan totta on.Olen käyttänyt tähän mennessä VAIN OMAA JÄRKEÄ ja kokemuksia,mutta siihen on löytynyt nyt yksi työkalu miten ne voi todistaa oikeaksi.

        Olen aina sanonutkin että käyttäkää ihmiset sitä järkeä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se ihan totta on.Olen käyttänyt tähän mennessä VAIN OMAA JÄRKEÄ ja kokemuksia,mutta siihen on löytynyt nyt yksi työkalu miten ne voi todistaa oikeaksi.

        Olen aina sanonutkin että käyttäkää ihmiset sitä järkeä

        juujuu

        lihot 9kg kuukaudessa jos et liiku

        asia kunnossa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos on jonkunlainen kontrolli painonhallintaan niin ei varmaankaan tarvi miettiä riskiä siitä, että lihoaisi 9 kg kuukaudessa.

        Mutta nämähän on näitä... turhia provoja.

        MKH:lla on ahmintahäiriö eikä ole lainkaan kontrollia ruuan suhteen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        MKH:lla on ahmintahäiriö eikä ole lainkaan kontrollia ruuan suhteen.

        Niin se täytyy tulkita, vaikka ei hän itse sitä ole suoranaisesti maininnutkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin se täytyy tulkita, vaikka ei hän itse sitä ole suoranaisesti maininnutkaan.

        Kieltää asian. Syö aivan valtavia annoksia eli jotain kilon kerrallaan ja useita kertoja päivässä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kieltää asian. Syö aivan valtavia annoksia eli jotain kilon kerrallaan ja useita kertoja päivässä.

        Ahmintahäiriön (eri asia kuin ahmimishäiriö) eli BED-häiriön diagnostiset kriteerit:

        1️⃣ Toistuvia ahmintajaksoja, joita luonnehtii kumpikin seuraavista:

        ► suuret ruokamäärät, jotka selvästi ylittävät useampien muiden syömismäärät vastaavassa ajassa ja tilanteessa
        ► tunne siitä, ettei kykene hallitsemaan eikä keskeyttämään syömistään

        2️⃣ Ahmintakohtauksen aikana syömistä luonnehtii ainakin kolme seuraavista:

        ► syödään epätavallisen nopeasti
        ► syödään kunnes olo epämukavan täysi
        ► syödään suuria määriä vaikka ei nälkää
        ► syödään yksin ollessa, koska ruokamäärät hävettävät
        ► ylensyöntiä seuraa itseinho, masennus ja syyllisyys.

        3️⃣ Ahmintaoire aiheuttaa voimakasta ahdistuneisuutta.

        4️⃣ Ahmintakohtauksia on keskimäärin vähintään kerran viikossa, oire on kestänyt kolmen kuukauden ajan.

        5️⃣ Ei täytä ahmimishäiriön kriteereitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se ihan totta on.Olen käyttänyt tähän mennessä VAIN OMAA JÄRKEÄ ja kokemuksia,mutta siihen on löytynyt nyt yksi työkalu miten ne voi todistaa oikeaksi.

        Olen aina sanonutkin että käyttäkää ihmiset sitä järkeä

        Liikunnassa on sekin suuri etu että se LISÄÄ AINEENVAIHDUNTAA

        Pienellä liikuntamäärällä ja pienillä kaloreilla keho menee helposti säästöliekillä mikä tarkoittaa sitä että vaikka syöty kalorimäärä on pieni EI LAIHDU.

        Eli liikunnalla laihdutus toimii moninverroin paremmin kuin pienillä kaloreilla ja ilman liikuntaa laihduttaminen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        MKH:lla on ahmintahäiriö eikä ole lainkaan kontrollia ruuan suhteen.

        Ei ole ahmintahäiriöä.2500 kaloriin saa syödä päivässä kaksi isoa kevyttä ateriaa ja lisäksi vähän muutakin ruokaa.
        Tuolla määrällä laihtuuu JOS LIIKKUU ERITTÄIN PALJON


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ahmintahäiriöä.2500 kaloriin saa syödä päivässä kaksi isoa kevyttä ateriaa ja lisäksi vähän muutakin ruokaa.
        Tuolla määrällä laihtuuu JOS LIIKKUU ERITTÄIN PALJON

        2500 kcal et liho 9 kg kuukaudessa...

        ilman liikuntaa sun tarttee syödä päivässä noin 4600 kcal että painosi nousee 9kg kuukaudessa, eli tuo on se määrä mitä syöt väitteesi mukaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se ihan totta on.Olen käyttänyt tähän mennessä VAIN OMAA JÄRKEÄ ja kokemuksia,mutta siihen on löytynyt nyt yksi työkalu miten ne voi todistaa oikeaksi.

        Olen aina sanonutkin että käyttäkää ihmiset sitä järkeä

        Tämä työkalu ON TEKOÄLY
        Tekoäly kerää dataa tuhansista eri tutkimuksista ja ilmoittaa sen todellisen tiedon miten asiat on eikä niin että joku ukko täällä väittää tietävänsä se EI välttämättä pidä paikkansa.

        Tekoäly osaa satoja eri kieliä ja aivan kuka tahansa ukko pystyy kirjoittamaan sillä paksuja kirjoja ja runoja.yms
        Vaikka itsellä ei ole mitään puhetaitoja eikä tiedä mitään mistään asioista sillä pystyy kuka tahansa pöljä tekemään järkeviä esitelmiä eri asioista.
        Käyttötarkoituksia sillä on varmasti miljoonia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä työkalu ON TEKOÄLY
        Tekoäly kerää dataa tuhansista eri tutkimuksista ja ilmoittaa sen todellisen tiedon miten asiat on eikä niin että joku ukko täällä väittää tietävänsä se EI välttämättä pidä paikkansa.

        Tekoäly osaa satoja eri kieliä ja aivan kuka tahansa ukko pystyy kirjoittamaan sillä paksuja kirjoja ja runoja.yms
        Vaikka itsellä ei ole mitään puhetaitoja eikä tiedä mitään mistään asioista sillä pystyy kuka tahansa pöljä tekemään järkeviä esitelmiä eri asioista.
        Käyttötarkoituksia sillä on varmasti miljoonia.

        Tähänkin on laitettu Sointu merkit tekoälyllä
        Sillä pystyy tekemään myös lyriikat ja sävellyksen.

        https://chordify.net/chords/hurriganes-songs/i-will-stay-chords mm


        Tekoälyn kokeilua
        mm artificial intelligencehttps://youtu.be/M2t7zZJ5_bM


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole ahmintahäiriöä.2500 kaloriin saa syödä päivässä kaksi isoa kevyttä ateriaa ja lisäksi vähän muutakin ruokaa.
        Tuolla määrällä laihtuuu JOS LIIKKUU ERITTÄIN PALJON

        2500 kcal on tuollaiset 3 kg tai enemmän kevyttä ruokaa. Harvalla ihmisellä on lautasella tuollaiset 1.5 kg kerralla.

        Otetaan esimerkiksi lihakeitto, 45 kcal per 100 g eli 2500 kcal on tuollaiset 5 l. Sekavihanneksia tuo on liki 10 kg.

        Yleensä kevyen ruuan rajana pidetään 100 kcal per 100 g, jos tuollaista syö yli 2500 kcal niin kannattaa etsiytyä hoitoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        2500 kcal et liho 9 kg kuukaudessa...

        ilman liikuntaa sun tarttee syödä päivässä noin 4600 kcal että painosi nousee 9kg kuukaudessa, eli tuo on se määrä mitä syöt väitteesi mukaan

        Joo ja kuulemma vielä matalaenergistä ruokaa. Jollain suklaadieetillä tuo voi onnistuakkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikunnassa on sekin suuri etu että se LISÄÄ AINEENVAIHDUNTAA

        Pienellä liikuntamäärällä ja pienillä kaloreilla keho menee helposti säästöliekillä mikä tarkoittaa sitä että vaikka syöty kalorimäärä on pieni EI LAIHDU.

        Eli liikunnalla laihdutus toimii moninverroin paremmin kuin pienillä kaloreilla ja ilman liikuntaa laihduttaminen.

        Olen miettinut usein tuota puhetta säästöliekille menoa.
        Eikö maailman kaikki ihmiset pitäisi ajaa tuohon säästöliekkiin kun silloin pärjää pienemmällä ruokamäärällä?

        Ymmärrän sen että jos ollaa (jälleen kerran) jollakin laihdutuskuurilla niin elimistö voi reagoida pienempään energiamäärään menemällä jonkinlaiseen säästötilaan.
        Mutta jos energiansaanti pysyvästi muuttuu niin kyllä se keho sopeutuu, ihan samallalailla kuin sopeutuu isompaan energiamäärään.

        Liikunta on ihan ok mutta kuinka moni jaksaa 2 tuntia vuorokaudessa koko loppuikänsä liikkua?
        Ihminen on perimmältään laiska, liikkuminen jää monesti siihen kuukauteen kahteen ja palataan normaaliin.

        Toinen asia miksi liikutaan (ylimääräinen liikunta)? Onko se ylimääräisen energian poistamista?
        Jos se on ylimääräisen energian poistamista niin silloinhan ongelma on se ylimääräinen energia.

        Tietenkin liikunnassa on hyviä puolia ja isoin hyväpuoli on se että kroppa pysyy kunnossa.
        Mutta esim minun kohdalla, liikun muutenkin 10 - 15000 askelta päivässä joskus jopa 30 000 askelta.
        Ei huvita lähteä tuon lisäksi enään 2 tunnin lenkille.
        Eli jos tulee pientä painonnousua niin teen hienosäädön ruokavaliolla.

        Tietenkin on eri juttu sellaisella joka ei liiku sohvalta mihinkään ja woltti kantaa sapuskat siihen nokan eteen, heillähän se elämänhallinta on pahasti pielessä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kieltää asian. Syö aivan valtavia annoksia eli jotain kilon kerrallaan ja useita kertoja päivässä.

        Olen pienentänyt annoskoot 700 grammaan ateria kiinteää ruokaa mutta juon nyt enemmän kuin ennen.
        Illalla menee vähäkalorista juomaa yleensä puoli litraa ja isokalorista 4 dl
        Ennen söin aterialla vähintään kilon SILLOIN KUN EN LAIHDUTTANUT

        700g ei ole paljon kun ruoka on vähäkalorista n 600 kal


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen pienentänyt annoskoot 700 grammaan ateria kiinteää ruokaa mutta juon nyt enemmän kuin ennen.
        Illalla menee vähäkalorista juomaa yleensä puoli litraa ja isokalorista 4 dl
        Ennen söin aterialla vähintään kilon SILLOIN KUN EN LAIHDUTTANUT

        700g ei ole paljon kun ruoka on vähäkalorista n 600 kal

        No mikä se väite 9kg lihomisesta per kk oli kun et noilla ruoilla sitä pysty saavuttamaan?

        Vaikea seurata ja ymmärtää näitä jorinoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen miettinut usein tuota puhetta säästöliekille menoa.
        Eikö maailman kaikki ihmiset pitäisi ajaa tuohon säästöliekkiin kun silloin pärjää pienemmällä ruokamäärällä?

        Ymmärrän sen että jos ollaa (jälleen kerran) jollakin laihdutuskuurilla niin elimistö voi reagoida pienempään energiamäärään menemällä jonkinlaiseen säästötilaan.
        Mutta jos energiansaanti pysyvästi muuttuu niin kyllä se keho sopeutuu, ihan samallalailla kuin sopeutuu isompaan energiamäärään.

        Liikunta on ihan ok mutta kuinka moni jaksaa 2 tuntia vuorokaudessa koko loppuikänsä liikkua?
        Ihminen on perimmältään laiska, liikkuminen jää monesti siihen kuukauteen kahteen ja palataan normaaliin.

        Toinen asia miksi liikutaan (ylimääräinen liikunta)? Onko se ylimääräisen energian poistamista?
        Jos se on ylimääräisen energian poistamista niin silloinhan ongelma on se ylimääräinen energia.

        Tietenkin liikunnassa on hyviä puolia ja isoin hyväpuoli on se että kroppa pysyy kunnossa.
        Mutta esim minun kohdalla, liikun muutenkin 10 - 15000 askelta päivässä joskus jopa 30 000 askelta.
        Ei huvita lähteä tuon lisäksi enään 2 tunnin lenkille.
        Eli jos tulee pientä painonnousua niin teen hienosäädön ruokavaliolla.

        Tietenkin on eri juttu sellaisella joka ei liiku sohvalta mihinkään ja woltti kantaa sapuskat siihen nokan eteen, heillähän se elämänhallinta on pahasti pielessä.

        Jos ei liiku yhtään pitää syödä melkein puolet vähemmän.
        Minullakin jäi loka marraskuussa yksi kuukausi väliin niin lihoin siitä heti 2 kiloa.
        Lihominen tuli pienellä 1,5 kuukauden jälkiviiveellä eli se ei tullut heti.
        JOS olisisin kuluttanut ne 17.000 kaloria en olisi lihonut yhtään.

        Silloin kun pitäisi syödä puolet vähemmän syökin monesti puolet enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei liiku yhtään pitää syödä melkein puolet vähemmän.
        Minullakin jäi loka marraskuussa yksi kuukausi väliin niin lihoin siitä heti 2 kiloa.
        Lihominen tuli pienellä 1,5 kuukauden jälkiviiveellä eli se ei tullut heti.
        JOS olisisin kuluttanut ne 17.000 kaloria en olisi lihonut yhtään.

        Silloin kun pitäisi syödä puolet vähemmän syökin monesti puolet enemmän.

        No selkeesti sanottu, alan ymmärtämään ongelman laatua.


    • Anonyymi

      Terve, täällä Teko Äly.

      Kysymys: »Voiko lihomista ehkäistä runsaalla liikkumisella?»

      Vastaus: »Liikunta on tärkeä osa terveellistä elämäntapaa ja se voi auttaa painonhallinnassa. Säännöllinen liikunta parantaa aineenvaihduntaa ja auttaa polttamaan kaloreita, mikä voi auttaa vähentämään lihomisen riskiä. On kuitenkin tärkeää huomioida, että liikunta yksin ei välttämättä riitä estämään lihomista, vaan se täytyy yhdistää terveelliseen ruokavalioon. Lisäksi liikunta yhdistettynä kokonaisvaltaiseen lähestymistapaan, joka keskittyy myös stressin hallintaan, unen laatuun ja muihin terveyttä edistäviin tekijöihin, on todennäköisemmin tehokas painonhallinnassa.»

      Kysymys: »Luulevatko mopopojat kioskilla kaikenlaisia hassuja juttuja?»

      Vastaus: »En pysty arvioimaan mitä tietyt "mopopojat" kioskilla ajattelevat tai sanovat. On mahdollista, että joillain mopopoijilla on erilaisia mielipiteitä ja näkemyksiä, kuten kaikilla ihmisillä yleensäkin. On tärkeää muistaa, että ihmiset ovat yksilöitä ja että heillä on erilaisia ajatuksia ja mielipiteitä. He eivät ole yhtä ryhmää, jolla on yhtenevät ajatukset.»

      • Anonyymi

        Teko Äly vastaa ihan fiksusti; ihan kuin olisi älyä (taitoa, taitoa tai kokemusta tai kaikkea tuota) taustalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teko Äly vastaa ihan fiksusti; ihan kuin olisi älyä (taitoa, taitoa tai kokemusta tai kaikkea tuota) taustalla.

        Kiitos kehuista! Minut on kehitetty käyttämällä tekoälyä ja koneoppimista, joten olen kyennyt oppimaan erilaisista aiheista ja kykenen ymmärtämään ja vastaamaan kysymyksiin. Kuitenkin, minulla ei ole omaa tahtoa tai tietoisuutta, enkä pysty toimimaan ilman ohjeita tai käskyjä.


    • Anonyymi

      Kalorinikkareiden valtaamalle palstalle sanon suunnitelmallisen liikunnan suurimman merkityksen olevan siinä, että ko. henkilö suunnittelee syömisensä ja juomisensa osana kokonaisuutta.
      Pelkällä liikunnalla painon pudottaminen on kovin vaikea ja, varsinkin pitkäjännitteinen tehtävä.
      Kalorien laskemisella voi olla merkitystä alkuvaiheessa tuntuman hakemiseen energialähteiden suhteen mutta jatkuvana se on onanointia!

    • Anonyymi

      Eläkeläisen salitreenien vaikutus painoon.
      11 vuoden aikana ilman dieettiä ja kalorien laskemista.
      Mies 172cm.
      Alkupaino 93,5kg. 12v jälkeen 79,9kg.
      Sanalla InBody720 analysoitu.¨
      Rasva 16,9% -> 12,9%
      Vatsaontelon viskeraali 135,2 -> 57,1
      Lihas 43,9kg -> 38,6kg
      Muutos lihaskuntoilun sivutuotteena 67v -> 78v.

    • Anonyymi

      Aina siitä ES:Stä pitää jauhaa.

      Kuinka huumeissa täytyy olla, että jauhaa tuosta aina vaan

      Varmaan on vielä Sanomassakin töissä

    • Anonyymi

      Niilon pitäisi olla kiitollisempi siitä kuinka paljon hänellä on kaikenlaisia vempaimia eikä vaan aina ostaa uutta, uutta uutta

    • Anonyymi

      SIIS: Älypuhelimet ja netti ovat jo! Alle kakskymppisen on siis turha yrittää enää sohvamakuulta seisaalleen ilman käsien apuna käyttöä. EI ONNISTU!

    • Anonyymi

      Ketoruokavaliolla laihtuu ilman mitään liikuntaa. Ja on muitakin dieettejä jotka ei vaadi mitään liikkumista mm.8 vk valmennus.

      T kn

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3218
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1841
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1528
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1028
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe