Onko käynyt samoin? Ihatuksista

Anonyymi-ap

Tutustut ihastukseesi ja huomaat että ette sovi yhteen? Sanotaan että erilaisuus täydentää, mutta en usko että se koskee parisuhdetta.

63

58

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sanotaan myös että lapset etsivät vanhempien kaltaista puolisoa ja minä en halua niistä kumpaakaan. ap

      • No itse tykkään äitini tasaisuudesta ja isäni lempeydestä. Nämä piirteet on hyvä löytyä kumppanistakin. Muutoin en kyllä vällää samanlaisista, kun he. Toki ahkeruus ja yhteen hiileen puhaltaminen kyllä käy. 👍

        Meillä on vanhemmat tehneet asioita yhdessä ja huomaan kaipaavani samaa omilta suhteiltani ja vittuuntuvani, kun ei onnistu.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        No itse tykkään äitini tasaisuudesta ja isäni lempeydestä. Nämä piirteet on hyvä löytyä kumppanistakin. Muutoin en kyllä vällää samanlaisista, kun he. Toki ahkeruus ja yhteen hiileen puhaltaminen kyllä käy. 👍

        Meillä on vanhemmat tehneet asioita yhdessä ja huomaan kaipaavani samaa omilta suhteiltani ja vittuuntuvani, kun ei onnistu.

        No mutta eikös sinulla oo jo parisuhde että varmaan olet löytänyt jo sen sopivan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mutta eikös sinulla oo jo parisuhde että varmaan olet löytänyt jo sen sopivan.

        On mulla joo. Noo sopiva jossain määrin joo.


    • On käynyt ja on siksi orastavia suhteitakin lopetettu. Nuorena saattoi ihastua johonkin piirteeseen ja sen perusteella ajatella, että kyllä siitä kehittyy jotain mainiota, mutta pian suhteen edettyä huomannut ettei tässä ole kyllä mitään edellytyksiä hyvään suhteeseen.

      Ja lähdetty eri suuntiin.

    • Omakohtaisesti voin sanoa, että riippuu millaisista erilaisuuksista on kyse. Se ei toiminut, että kumppani oli rauhallinen, tasainen ja vakautta arvostava eikä välittänyt irroitella oikein millään tavalla kun itse tykkään kaikenlaisesta spontaanista hommasta. Sääli sinänsä, koska hän on ihmisenä kaikin puolin loistotyyppi, luotettava ja vielä upea äiti. Parisuhteeseen tarvitaan kuitenkin se jokin.

    • Eikä tuo ole aika tavallista? Siksihän tutustuminen tarvitaan, että tietäisi kuka toinen edes on. Ennen kuin tietää, ei voi oikeasti tietää. Joskus tosin intuitio on aika alussa jo aika vahva, siitä ettei pari osu yhteen ja joskus nuorempana olen silti jatkanut tutustumista. Hölmöä oikeastaan! Intuition varoittelu on usein aika oikeassa.

      Joskus taas on päinvastainen intuitio. Toinen tuntuu oikeata jo ennen kuin edes tunnetaan. Sillonki. Kannattaa pitää jalat ainakin puolittain maassa ja tutustua ihan rauhassa siihen toiseen. Parisuhde on aina kahden kauppa! Ei riitä, että yksi innostuu ja alkaa tuntea positiivisia tunteita vaan sama pitää tapahtua molemmille. Ihan alussa en edes tunnetta itse lähtisi pohtimaan, se tulee kyllä jos on tullakseen yleensä kohtalaisen nopeasti. Sen sijaan jos intuitiosi on, ettette sovi yhteen, niin itse jatkaisi tapailua vaan antaisin toiselle mahdollisuuden löytöä joku toinen, joka hänelle sopii paremmin.

      Ilman alkua ei voi päästä maaliin! Alun epävarmuus kuuluu asiaan ja ilman epävarmuudenkestokykyä ja kykyä kestää ja aiheuttaa pettymyksiä (jos ei käy hyvin) ei pärjää. Kuitenkin epävarmuuden sietäminen ja pettymyksuenkin jälkeen seuraava kerta voi olla onnistuminen.

    • Anonyymi

      Oikeastaan ei. Ei ainakaan aikuisiällä.
      Luulen että se johtuu siitä, etten ihastu koskaan ennen kuin tunnen ainakin jollain tasolla että minkälaisesta persoonasta on kyse.

      -keinovaginamies-

    • Anonyymi

      Tällä hetkellä minulla on tilanne, että kiinnostukseni kohde on ihastunut minuun ja minä huomasin, ettei kiinnostukseni ole edennyt ihastuksen tasolle. En osaa sanoittaa miksi näin on, sillä mies on todella mukava, luotettavan oloinen, keskustelutaitoinen, huomaavainen ja arvomme kohtaavat, mutta se kuuluisa jokin vain puuttuu. Olen halunnut antaa aikaa tunteiden kehittymiselle, mutta minusta alkaa tuntua, ettei niitä tunteita ehkä tule.. Tunnen oloni kurjaksi, sillä mies on ilmaissut ihastuksensa aika suorinkin sanoin, enkä minä ole pystynyt vastaamaan siihen. Olen kahden vaiheilla, miten edetä tilanteessa. Toisaalta en halua roikottaa häntä turhaan, mutta toisaalta hänenlaisiaan hyviä miehiä ei helpolla löydy, niin mietin pitäisikö sittenkin vielä katsoa rauhassa minne tilanne kehittyy.

      • Anonyymi

        Ehkä voisit kaivella hänen elämänsä draamoja ja synkempiä puolia?

        Liian kiva on tylsä.

        Alanö puhumaan kuolemasta ja vanhenemisen peloista, lapsuushelvetistä tms.

        Sitten näet millainen hän on, miten hän käsittelee elämän nurjaa puolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä voisit kaivella hänen elämänsä draamoja ja synkempiä puolia?

        Liian kiva on tylsä.

        Alanö puhumaan kuolemasta ja vanhenemisen peloista, lapsuushelvetistä tms.

        Sitten näet millainen hän on, miten hän käsittelee elämän nurjaa puolta.

        Olemme me jo elämän synkistäkin puolista keskustelleet. Nekin keskustelut ovat sujuneet draamatta, hyvin aikuismaisesti ja toinen toista kuunnellen. Enkä minä hänelle halua mitään "ansoja" asettaa.

        Me olemme monessa mielessä samanlaisia luonteeltamme ja ehkä se on se, mikä tökkii.. liika samanlaisuus 🤔 Koska en tunne mitään kipinää, se on enemmänkin kuin juttelisin kivan isoveljen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme me jo elämän synkistäkin puolista keskustelleet. Nekin keskustelut ovat sujuneet draamatta, hyvin aikuismaisesti ja toinen toista kuunnellen. Enkä minä hänelle halua mitään "ansoja" asettaa.

        Me olemme monessa mielessä samanlaisia luonteeltamme ja ehkä se on se, mikä tökkii.. liika samanlaisuus 🤔 Koska en tunne mitään kipinää, se on enemmänkin kuin juttelisin kivan isoveljen kanssa.

        Tiedän tunteen.

        Mitä jos kuvittelisit miehen ennemminkin mukavaksi, tutuksi naapurin sedäksi kun veljeksi? Kaikissa asennoissa..

        Kivoilla ja asiallisillakin ihmisillä on tositilanteessa keinonsa. Murjotusta, mykkäkoulua, seksillä kiristämistä jne passiivista aggressiota. Passiivinen aggressiohan on nyt muotia.

        Tulee ikävä raivohullua kuristajaa😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olemme me jo elämän synkistäkin puolista keskustelleet. Nekin keskustelut ovat sujuneet draamatta, hyvin aikuismaisesti ja toinen toista kuunnellen. Enkä minä hänelle halua mitään "ansoja" asettaa.

        Me olemme monessa mielessä samanlaisia luonteeltamme ja ehkä se on se, mikä tökkii.. liika samanlaisuus 🤔 Koska en tunne mitään kipinää, se on enemmänkin kuin juttelisin kivan isoveljen kanssa.

        Ihastus tai rakastuminen vaatii, että toinen on riittävän samanlainen ja kuitenkin riittävän erilainen. Kahden samanlainen välillä jännite puuttuu, ihminen voi olla ihana, muttei sytytä ollenkaan. Liian erilainen taas ei halua riittävän samanlaista elämää eikä yhteiselo kanna kuherruskuukauden jälkeen.

        Joskus Tiede tms. maallikkotiedelehti referoi aihetta. Jutussa selitettiin, että mielenkiinnon tausta on geneettispohjainen. Jos geenit on liian samanlaiset (vs. sisarukset ja sukurutsa) ei seksuaalista kiinnostusta synny. Kivikaudella liian lähelle parituntinen on tarkoittanut sairausgeenien konsentroitumista. Tätä konsentroitumista on tosin aiemmin suhteellisen eristäytyneistä suomalaisissa löydettävissä paljon, meidän tautiperimä ja geenistö on erilainen kuin muiden eurooppalaisten. Sopivan erilainen taas takaa terveimmät jälkeläiset, geeneihin tulee variaatiota.

        En muista miksi täysin erilaisen ei saman hypoteesin mukaan kiinnosta. Itse kuitenkin tiedän, että vaikka puhtaasti Aasialainen tai Afrikkalainen harvoin kolahtaa omakohtaisesti. Parhaiten yleensä osuu ihmisten kanssa kemian suhteen, jolla löytyy samoja asuinseutuja kuin esiesivanhemmilla. Tietysti pelkkä kemia ei riitä, myös aaltopituuden pitää kolahtaa .

        Kyseisessä jutussa referoitiin, että ihmisenä haistaa geenit käytännössä feromonien kautta. Jutussa myös sanottiin, että mies haistaa ovulaation ja jos ohimoita nainen istuu isossa tyhjässä salissa johonkin paikkaan ja poistuu hetken päästä, saliin tuleva mies istuu suurella todennäköisyydellä juuri naisen valitseman paikan kohdalle. Joskus nuorena olen nähnyt tämän tapahtuvan ihan käytännössä työelämässä (olin istujan kanssa jonkunnäköisessä suhteessa). Samoin muissa tilanteissa olen nähnyt miehen ”haistavan” saman asian. Nuorena, jos meni o kohdalla baariin, oli luvassa ties mitä yrittäjiä, jotka normaalisti ei olisi normaalisti katsoneet sinne päinkään. Samoin itse oli herkempi arvioimaan väärin, Lopetin o kohdalla yöelämässä käymisen kokonaan. Ihmisnenä on hassu verkki. 😁 Elämä taitaa ohjata meitä enemmän kuin miten itse uskomme.


      • Citrinella kirjoitti:

        Ihastus tai rakastuminen vaatii, että toinen on riittävän samanlainen ja kuitenkin riittävän erilainen. Kahden samanlainen välillä jännite puuttuu, ihminen voi olla ihana, muttei sytytä ollenkaan. Liian erilainen taas ei halua riittävän samanlaista elämää eikä yhteiselo kanna kuherruskuukauden jälkeen.

        Joskus Tiede tms. maallikkotiedelehti referoi aihetta. Jutussa selitettiin, että mielenkiinnon tausta on geneettispohjainen. Jos geenit on liian samanlaiset (vs. sisarukset ja sukurutsa) ei seksuaalista kiinnostusta synny. Kivikaudella liian lähelle parituntinen on tarkoittanut sairausgeenien konsentroitumista. Tätä konsentroitumista on tosin aiemmin suhteellisen eristäytyneistä suomalaisissa löydettävissä paljon, meidän tautiperimä ja geenistö on erilainen kuin muiden eurooppalaisten. Sopivan erilainen taas takaa terveimmät jälkeläiset, geeneihin tulee variaatiota.

        En muista miksi täysin erilaisen ei saman hypoteesin mukaan kiinnosta. Itse kuitenkin tiedän, että vaikka puhtaasti Aasialainen tai Afrikkalainen harvoin kolahtaa omakohtaisesti. Parhaiten yleensä osuu ihmisten kanssa kemian suhteen, jolla löytyy samoja asuinseutuja kuin esiesivanhemmilla. Tietysti pelkkä kemia ei riitä, myös aaltopituuden pitää kolahtaa .

        Kyseisessä jutussa referoitiin, että ihmisenä haistaa geenit käytännössä feromonien kautta. Jutussa myös sanottiin, että mies haistaa ovulaation ja jos ohimoita nainen istuu isossa tyhjässä salissa johonkin paikkaan ja poistuu hetken päästä, saliin tuleva mies istuu suurella todennäköisyydellä juuri naisen valitseman paikan kohdalle. Joskus nuorena olen nähnyt tämän tapahtuvan ihan käytännössä työelämässä (olin istujan kanssa jonkunnäköisessä suhteessa). Samoin muissa tilanteissa olen nähnyt miehen ”haistavan” saman asian. Nuorena, jos meni o kohdalla baariin, oli luvassa ties mitä yrittäjiä, jotka normaalisti ei olisi normaalisti katsoneet sinne päinkään. Samoin itse oli herkempi arvioimaan väärin, Lopetin o kohdalla yöelämässä käymisen kokonaan. Ihmisnenä on hassu verkki. 😁 Elämä taitaa ohjata meitä enemmän kuin miten itse uskomme.

        Haistaakohan naisetkin ovulaation, toistensa? 😁

        Mietin niinkun seksuaalivähemmistön näkökulmasta. Ja ylipäänsäkin seksuaalisen vetovoiman mekanismeja, kun lisääntyminen ei ole syy heillä.

        Mieheni aina sanoo huuhaaksi tuota ovulaatio teoriaa tai sitten hänellä on huono hajuaisti. 😅


      • G-LoveR kirjoitti:

        Haistaakohan naisetkin ovulaation, toistensa? 😁

        Mietin niinkun seksuaalivähemmistön näkökulmasta. Ja ylipäänsäkin seksuaalisen vetovoiman mekanismeja, kun lisääntyminen ei ole syy heillä.

        Mieheni aina sanoo huuhaaksi tuota ovulaatio teoriaa tai sitten hänellä on huono hajuaisti. 😅

        En tiedä onko huuhaa vai ei, mutta joku miehet saa villiintymään ovuloivan nuoren naisen seurassa. Tietysti se voi olla lisääntyneet seksuaaliset eleet osittain myös. Tiedä häntä.

        Jopa näin kurppana, jos on osunut työpiireissä tapahtuman jatkolle vähän ennen O, nuoremmat miehet pyörii kiinni kyljessä ovulaation kohdassa, vaikka en usko, että sen syvempää kiinnostusta oikeasti on. Sen huomaa selvästi, että silmät on silloin vähän liian usein tisseissä ja silmissä…. 😂 Eikä silloin uimarengaskaan niiden tissien alapuolella niin isosti haittaa. Nuoret miehet myös selkeästi flirttailee O kohdalla, mitä muuten ei tapahdu samalla lailla. Toki flirtti on vain flirttiä eikä se mitään tarkoita, mutta eron silti huomaa. Vanhempiin miehiin kurpan O ei oman havaintojen mukaan samalla lailla vaikuta. Nuorempi mies lienee herkempi seksuaaliselle ärsykkeille kun testosteroni on vielä korkealla (keskimäärin).

        En tiedä miten kahden naisen tai kahden miehen keskinäinen viehätys toimii. Jotenkin kuvittelisin, että mekanismi on sama? Ei seksuaalinen suuntautuminen ihmistä muuta sen erilaisemmaksi varmaankaan. Eikä lisääntyminen ole suurimmassa osassa pariutumisessa muutenkaan mitenkään pöydällä. Monella on lapsiluku täynnä, ikää on liikaa, lisääntymiskykyä ei ole eikä uutta ihmistä kovin usein ajattele lapsiensa isänsä/äitinä ellei biologinen kello tikitä kirkkaan punaisena. Ja jos tikittää, siitä ei yleensä hyvää seuraa pitkällä aikajänteellä. 😂

        Jos tulee tylsää, alan vähän katsomaan mitä Google scholar aiheesta sanoo ja hyllystä löytyyy tuhat sivuinen Neutoscience-kirja, josta on hyvä aloittaa Sex and the Brain ja Brain mechanism of emotion. Olen kirjan joskus tenttinyt, ja se on aika helppoa jenkkityyliin kirjoitettua tekstiä (sama asia selitetään 3 eri yksinkertaistetulla konkreettisella tavalla) eli menisi ihan mielenkiinnostakin. Jos vähennän palstalla, tiedätte että olen valinnut kirjan (tai liikunnan) ykkösvaihtoehdoksi. 😉


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        En tiedä onko huuhaa vai ei, mutta joku miehet saa villiintymään ovuloivan nuoren naisen seurassa. Tietysti se voi olla lisääntyneet seksuaaliset eleet osittain myös. Tiedä häntä.

        Jopa näin kurppana, jos on osunut työpiireissä tapahtuman jatkolle vähän ennen O, nuoremmat miehet pyörii kiinni kyljessä ovulaation kohdassa, vaikka en usko, että sen syvempää kiinnostusta oikeasti on. Sen huomaa selvästi, että silmät on silloin vähän liian usein tisseissä ja silmissä…. 😂 Eikä silloin uimarengaskaan niiden tissien alapuolella niin isosti haittaa. Nuoret miehet myös selkeästi flirttailee O kohdalla, mitä muuten ei tapahdu samalla lailla. Toki flirtti on vain flirttiä eikä se mitään tarkoita, mutta eron silti huomaa. Vanhempiin miehiin kurpan O ei oman havaintojen mukaan samalla lailla vaikuta. Nuorempi mies lienee herkempi seksuaaliselle ärsykkeille kun testosteroni on vielä korkealla (keskimäärin).

        En tiedä miten kahden naisen tai kahden miehen keskinäinen viehätys toimii. Jotenkin kuvittelisin, että mekanismi on sama? Ei seksuaalinen suuntautuminen ihmistä muuta sen erilaisemmaksi varmaankaan. Eikä lisääntyminen ole suurimmassa osassa pariutumisessa muutenkaan mitenkään pöydällä. Monella on lapsiluku täynnä, ikää on liikaa, lisääntymiskykyä ei ole eikä uutta ihmistä kovin usein ajattele lapsiensa isänsä/äitinä ellei biologinen kello tikitä kirkkaan punaisena. Ja jos tikittää, siitä ei yleensä hyvää seuraa pitkällä aikajänteellä. 😂

        Jos tulee tylsää, alan vähän katsomaan mitä Google scholar aiheesta sanoo ja hyllystä löytyyy tuhat sivuinen Neutoscience-kirja, josta on hyvä aloittaa Sex and the Brain ja Brain mechanism of emotion. Olen kirjan joskus tenttinyt, ja se on aika helppoa jenkkityyliin kirjoitettua tekstiä (sama asia selitetään 3 eri yksinkertaistetulla konkreettisella tavalla) eli menisi ihan mielenkiinnostakin. Jos vähennän palstalla, tiedätte että olen valinnut kirjan (tai liikunnan) ykkösvaihtoehdoksi. 😉

        Kurpallakin on juoksuaika:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kurpallakin on juoksuaika:)

        Ja pappoilla myös! Paitsi tietysti heillä jolla hormonitoiminta on jo hyytynyt.


      • Citrinella kirjoitti:

        En tiedä onko huuhaa vai ei, mutta joku miehet saa villiintymään ovuloivan nuoren naisen seurassa. Tietysti se voi olla lisääntyneet seksuaaliset eleet osittain myös. Tiedä häntä.

        Jopa näin kurppana, jos on osunut työpiireissä tapahtuman jatkolle vähän ennen O, nuoremmat miehet pyörii kiinni kyljessä ovulaation kohdassa, vaikka en usko, että sen syvempää kiinnostusta oikeasti on. Sen huomaa selvästi, että silmät on silloin vähän liian usein tisseissä ja silmissä…. 😂 Eikä silloin uimarengaskaan niiden tissien alapuolella niin isosti haittaa. Nuoret miehet myös selkeästi flirttailee O kohdalla, mitä muuten ei tapahdu samalla lailla. Toki flirtti on vain flirttiä eikä se mitään tarkoita, mutta eron silti huomaa. Vanhempiin miehiin kurpan O ei oman havaintojen mukaan samalla lailla vaikuta. Nuorempi mies lienee herkempi seksuaaliselle ärsykkeille kun testosteroni on vielä korkealla (keskimäärin).

        En tiedä miten kahden naisen tai kahden miehen keskinäinen viehätys toimii. Jotenkin kuvittelisin, että mekanismi on sama? Ei seksuaalinen suuntautuminen ihmistä muuta sen erilaisemmaksi varmaankaan. Eikä lisääntyminen ole suurimmassa osassa pariutumisessa muutenkaan mitenkään pöydällä. Monella on lapsiluku täynnä, ikää on liikaa, lisääntymiskykyä ei ole eikä uutta ihmistä kovin usein ajattele lapsiensa isänsä/äitinä ellei biologinen kello tikitä kirkkaan punaisena. Ja jos tikittää, siitä ei yleensä hyvää seuraa pitkällä aikajänteellä. 😂

        Jos tulee tylsää, alan vähän katsomaan mitä Google scholar aiheesta sanoo ja hyllystä löytyyy tuhat sivuinen Neutoscience-kirja, josta on hyvä aloittaa Sex and the Brain ja Brain mechanism of emotion. Olen kirjan joskus tenttinyt, ja se on aika helppoa jenkkityyliin kirjoitettua tekstiä (sama asia selitetään 3 eri yksinkertaistetulla konkreettisella tavalla) eli menisi ihan mielenkiinnostakin. Jos vähennän palstalla, tiedätte että olen valinnut kirjan (tai liikunnan) ykkösvaihtoehdoksi. 😉

        Juuh. Luulen, että nainen itse on vaan ovulaation aikaan ulospäinsuuntautuneempi ja käyttäytyy seksuaalisemmin, jonka muut huomaavat. Ehkei niinkään ne joita ei nainen kiinnosta mitenkään, olipa oviskäytöstä tai ei.

        Nimittäin itse olen oviksen aikaan ollut seksuaalisempi ja aktiivisempi ilmein, elein, käytöksin ja puhein mitä muulloin ilman ovista.

        En itsekkään usko, että ovista kukaan haistaa mitenkään, kun nainen istuu persiinsä päälläkin täysissä pukeissa. Oviksen kyllä varmaan huomaa intiimissä kanssakäymisessä, mutta sitten on edetty jo iholle. Limakalvoille.

        Uskon ovuloivan naisen käytöksen muuttumiseen ja se on signaali uroksille ja naaraillekin.

        Jep. 👍


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juuh. Luulen, että nainen itse on vaan ovulaation aikaan ulospäinsuuntautuneempi ja käyttäytyy seksuaalisemmin, jonka muut huomaavat. Ehkei niinkään ne joita ei nainen kiinnosta mitenkään, olipa oviskäytöstä tai ei.

        Nimittäin itse olen oviksen aikaan ollut seksuaalisempi ja aktiivisempi ilmein, elein, käytöksin ja puhein mitä muulloin ilman ovista.

        En itsekkään usko, että ovista kukaan haistaa mitenkään, kun nainen istuu persiinsä päälläkin täysissä pukeissa. Oviksen kyllä varmaan huomaa intiimissä kanssakäymisessä, mutta sitten on edetty jo iholle. Limakalvoille.

        Uskon ovuloivan naisen käytöksen muuttumiseen ja se on signaali uroksille ja naaraillekin.

        Jep. 👍

        Ovulaatiollakaan ei muuta merkitystä ole kuin lisääntyminen, niin eiköhän se vietti ole siellä seksin taustalla aina ja kaikilla, vaikka tietoinen osuus olisi jotain muutakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kurpallakin on juoksuaika:)

        Mulla ei ole. Annan muitten juosta.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ovulaatiollakaan ei muuta merkitystä ole kuin lisääntyminen, niin eiköhän se vietti ole siellä seksin taustalla aina ja kaikilla, vaikka tietoinen osuus olisi jotain muutakin.

        Hormonit nimenomaan ohjaa meitä viettien kautta, eikä se jää pelkästään sukupuolihormoneihin. Ihan samalla lailla dopamiini, oksitosiini, endorfiinit yms. saa meidät toimimaan helpommin tietyllä tavalla.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Hormonit nimenomaan ohjaa meitä viettien kautta, eikä se jää pelkästään sukupuolihormoneihin. Ihan samalla lailla dopamiini, oksitosiini, endorfiinit yms. saa meidät toimimaan helpommin tietyllä tavalla.

        Olisko pariutumisopas kurpille tyyppisestä kirjasta hyötyä ?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ovulaatiollakaan ei muuta merkitystä ole kuin lisääntyminen, niin eiköhän se vietti ole siellä seksin taustalla aina ja kaikilla, vaikka tietoinen osuus olisi jotain muutakin.

        Tänään nuuhkitaan tuoksuuko ovis. :)

        Iaskin..väärin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisko pariutumisopas kurpille tyyppisestä kirjasta hyötyä ?

        Ainakaan ätmin kirjoittamasta ei olisi hyötyä. Ätmi voisi itse hyötyä opetuksesta, joskus todellisuus on vähän kadoksissa…. Kurpilla on yleensä pitkä parisuhdetausta takana. Tälläkin on +20v parisuhteita takana.

        En itse koe pariutumisessa mitään isompaa ongelmaa, ensin pitää etsiä tai olla edes saatavilla tullakseen löydetyksi. Ja jos haluaa löytää muuta kuin katastrofin, pitää varautua ettei löytämisen prosessi ole ohi 2 viikossa. Mihin valmiissa maailmassa on edes kiire?


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Ainakaan ätmin kirjoittamasta ei olisi hyötyä. Ätmi voisi itse hyötyä opetuksesta, joskus todellisuus on vähän kadoksissa…. Kurpilla on yleensä pitkä parisuhdetausta takana. Tälläkin on 20v parisuhteita takana.

        En itse koe pariutumisessa mitään isompaa ongelmaa, ensin pitää etsiä tai olla edes saatavilla tullakseen löydetyksi. Ja jos haluaa löytää muuta kuin katastrofin, pitää varautua ettei löytämisen prosessi ole ohi 2 viikossa. Mihin valmiissa maailmassa on edes kiire?

        Kiltti ja kunnollinen ätmi voisi antaa hyviä moraali neuvoja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tänään nuuhkitaan tuoksuuko ovis. :)

        Iaskin..väärin

        Ei tuoksu. Mummon happamuus haisee. 😅


      • Citrinella kirjoitti:

        Hormonit nimenomaan ohjaa meitä viettien kautta, eikä se jää pelkästään sukupuolihormoneihin. Ihan samalla lailla dopamiini, oksitosiini, endorfiinit yms. saa meidät toimimaan helpommin tietyllä tavalla.

        Niin ja vaikuttaa käytökseen, joka viestittää lajitovereille panohaluja jne. 😜🥕


      • G-LoveR kirjoitti:

        Niin ja vaikuttaa käytökseen, joka viestittää lajitovereille panohaluja jne. 😜🥕

        No ainakaan itse viestitä mitään haluja ja järki toimii myös, vaikka olisi mitkä halut vaan. Ei sitä pankkialan ryöstä, vaikka näkisi rahan mielessään…. Vaan mielummin tyytyy olemaan ilman ilman rahoja eikä ota riskiä rangaistuksesta saati sitten ryöstelyn moraaliset näkökulmat.


      • Citrinella kirjoitti:

        No ainakaan itse viestitä mitään haluja ja järki toimii myös, vaikka olisi mitkä halut vaan. Ei sitä pankkialan ryöstä, vaikka näkisi rahan mielessään…. Vaan mielummin tyytyy olemaan ilman ilman rahoja eikä ota riskiä rangaistuksesta saati sitten ryöstelyn moraaliset näkökulmat.

        Ovuloivana voi olla sokea itselleen. ☝️😉


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ovuloivana voi olla sokea itselleen. ☝️😉

        Puheet on ronskit, mutta tosielämässä järki pelaa ja olen liiankin varovainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tänään nuuhkitaan tuoksuuko ovis. :)

        Iaskin..väärin

        Se meni jo, senkin pervo!


      • Citrinella kirjoitti:

        Puheet on ronskit, mutta tosielämässä järki pelaa ja olen liiankin varovainen.

        Okei. Uskotaan nyt sitten. 😜

        Minä en usko ovuloimisen aiheuttavan muuta, kuin seksuaalisen halukkuuden nousua. Ja tämän myötä käytös voi olla sen mukaista, mikäli kohderyhmää löytyy ja on mahkuja, kuten vakio kumppani tai heillä jotka ei siitä niin piittaa, halukas poka.

        Noin muuten, en minäkään ole uhkarohkeaksi ryhtynyt edes ovuloivana, mutta flirtiksi kyllä.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Puheet on ronskit, mutta tosielämässä järki pelaa ja olen liiankin varovainen.

        Etkö luota k&k ätmien neuvoihin?


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Ei tuoksu. Mummon happamuus haisee. 😅

        Onko se sellainen pieni maitohappobakteerin vivahde?

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko se sellainen pieni maitohappobakteerin vivahde?

        -keinovaginamies-

        Mummon hajuko? Se on sellainen ei ovuloivan naisen haju. 😜😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö luota k&k ätmien neuvoihin?

        Mitä on k&k? En luota elämääni ätmien käsiin.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Ihastus tai rakastuminen vaatii, että toinen on riittävän samanlainen ja kuitenkin riittävän erilainen. Kahden samanlainen välillä jännite puuttuu, ihminen voi olla ihana, muttei sytytä ollenkaan. Liian erilainen taas ei halua riittävän samanlaista elämää eikä yhteiselo kanna kuherruskuukauden jälkeen.

        Joskus Tiede tms. maallikkotiedelehti referoi aihetta. Jutussa selitettiin, että mielenkiinnon tausta on geneettispohjainen. Jos geenit on liian samanlaiset (vs. sisarukset ja sukurutsa) ei seksuaalista kiinnostusta synny. Kivikaudella liian lähelle parituntinen on tarkoittanut sairausgeenien konsentroitumista. Tätä konsentroitumista on tosin aiemmin suhteellisen eristäytyneistä suomalaisissa löydettävissä paljon, meidän tautiperimä ja geenistö on erilainen kuin muiden eurooppalaisten. Sopivan erilainen taas takaa terveimmät jälkeläiset, geeneihin tulee variaatiota.

        En muista miksi täysin erilaisen ei saman hypoteesin mukaan kiinnosta. Itse kuitenkin tiedän, että vaikka puhtaasti Aasialainen tai Afrikkalainen harvoin kolahtaa omakohtaisesti. Parhaiten yleensä osuu ihmisten kanssa kemian suhteen, jolla löytyy samoja asuinseutuja kuin esiesivanhemmilla. Tietysti pelkkä kemia ei riitä, myös aaltopituuden pitää kolahtaa .

        Kyseisessä jutussa referoitiin, että ihmisenä haistaa geenit käytännössä feromonien kautta. Jutussa myös sanottiin, että mies haistaa ovulaation ja jos ohimoita nainen istuu isossa tyhjässä salissa johonkin paikkaan ja poistuu hetken päästä, saliin tuleva mies istuu suurella todennäköisyydellä juuri naisen valitseman paikan kohdalle. Joskus nuorena olen nähnyt tämän tapahtuvan ihan käytännössä työelämässä (olin istujan kanssa jonkunnäköisessä suhteessa). Samoin muissa tilanteissa olen nähnyt miehen ”haistavan” saman asian. Nuorena, jos meni o kohdalla baariin, oli luvassa ties mitä yrittäjiä, jotka normaalisti ei olisi normaalisti katsoneet sinne päinkään. Samoin itse oli herkempi arvioimaan väärin, Lopetin o kohdalla yöelämässä käymisen kokonaan. Ihmisnenä on hassu verkki. 😁 Elämä taitaa ohjata meitä enemmän kuin miten itse uskomme.

        Täällähän on mielenkiintoista juttua ihastumisesta, tuoksusta ja ovulaation vaikutuksesta 😊

        Taustalla voi hyvin olla sitä, että olemme liian samanlaisia. En tiedä geneettisesti, mutta muutoin tuntuu, että sellaista oikeanlaista seksuaalista vetovoimaa ei ole päässyt syntymään ainakaan minun puoleltani. Vahva tunne on, että sen jonkin olisi pitänyt jo syttyä jos se on syttyäkseen.

        On varmaan noin, että tiedostamattomat luonnon lait säätelevät enemmän ihmisen käyttäytymistä, kuin osaa ajatellakaan. Nykyihminen on kovin tiedostava olento, mutta ihmisen biologia ei ole juurikaan muuttunut vuosituhansien saatossa.

        Olen myös lukenut tuosta ovulaation/tuoksun vaikutuksesta, mutta en ole koskaan kiinnittänyt sen erityisemmin huomiota siihen, vaihteleeko saamani huomio kuukautiskiertoni mukaan. Sen tiedostan, että oma seksuaaliviettini on lähes sietämättömän voimakas tiettyyn aikaan kuukautiskiertoa. Ehkä kannattaisi itsekin pysyä pois miesten ilmoitus tuohon aikaan 😆


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällähän on mielenkiintoista juttua ihastumisesta, tuoksusta ja ovulaation vaikutuksesta 😊

        Taustalla voi hyvin olla sitä, että olemme liian samanlaisia. En tiedä geneettisesti, mutta muutoin tuntuu, että sellaista oikeanlaista seksuaalista vetovoimaa ei ole päässyt syntymään ainakaan minun puoleltani. Vahva tunne on, että sen jonkin olisi pitänyt jo syttyä jos se on syttyäkseen.

        On varmaan noin, että tiedostamattomat luonnon lait säätelevät enemmän ihmisen käyttäytymistä, kuin osaa ajatellakaan. Nykyihminen on kovin tiedostava olento, mutta ihmisen biologia ei ole juurikaan muuttunut vuosituhansien saatossa.

        Olen myös lukenut tuosta ovulaation/tuoksun vaikutuksesta, mutta en ole koskaan kiinnittänyt sen erityisemmin huomiota siihen, vaihteleeko saamani huomio kuukautiskiertoni mukaan. Sen tiedostan, että oma seksuaaliviettini on lähes sietämättömän voimakas tiettyyn aikaan kuukautiskiertoa. Ehkä kannattaisi itsekin pysyä pois miesten ilmoitus tuohon aikaan 😆

        Sanoisin, että jos ei ihan h-hetkellä hae paria, on lopputulos luultavasti parempi ja objektiivisempi. Sitten kun tuntuu, että osuu, ei haittaa vaikka treffit osuisi ovulaationkaan kohdalle. 😁


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Sanoisin, että jos ei ihan h-hetkellä hae paria, on lopputulos luultavasti parempi ja objektiivisempi. Sitten kun tuntuu, että osuu, ei haittaa vaikka treffit osuisi ovulaationkaan kohdalle. 😁

        Ajoituksella siis todellakin on väliä 😄

        Wish me luck, seuraavat treffit sovittu ensi viikolle. Osuu aika lähelle ovulaatiota 😁


    • Anonyymi

      Kyllä se suhteessa on ihan hyödyksi olla sopivasti erilaisia.

    • Anonyymi

      On käynyt. Jos mies haluaa sulkea minut nallekarhumaiseen turvalliseen kainaloon hämyisässä illassa viinilasin ääressä romanttista musiikkia kuunnellen ja minä haluan tasavertaisen, toimivan, järkevän kumppanin tukeutumatta kehenkään, niin ei lähde yhteiselo.
      Tuo "tutustut ihastukseesi" on minulle väärä ilmaisu. Tutustun mutta ihastun vasta kun löydän etsimäni. Miten voi valmiiksi tutustua ihastukseensa, jos ei yhtään tiedä vielä onko toinen ihastuttava.

      • Anonyymi

        Varsin samanlaisia ajatuksia.
        Yleensä ihastelen jo tuntemiani ihmisiä. Mikäli ihastuksen kohde on tuntematon, kyseessä on fyysinen vetovoima, ei niinkään ihastus.


    • Juu. Olen huomannut sen. Moni ei näy päällepäin, vaan sisältö lopulta ratkaisee...

      • Anonyymi

        Näin se juuri on.


    • Anonyymi

      Niinhän se vaimo sanoi aikoinaan että me emme sovi yhteen mutta parin seksikerran jälkeen vaimo muutti mielensä.

    • Anonyymi

      Jatkuvastihan noin käy. Ihastua kun voi, vaikkei ole mitään aikeita aloittaa parisuhdetta tai jo sellainen on.

      Parisuhteessa tarvitsee olla riittävästi molempia, samanlaista ja erilaista.

    • Anonyymi

      Eihän nyt sentään jokaisen ihastuksen kanssa voi edes ajatella parisuhdetta.

      - Sheena

      • Aika harvan itseasiassa.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Aika harvan itseasiassa.

        Tuo on totta. Ei olisi tullut mieleenkään haluta parisuhdetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta. Ei olisi tullut mieleenkään haluta parisuhdetta.

        Niinpä. Miksi oliskaan.


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Niinpä. Miksi oliskaan.

        Aivan, parisuhde on ihan eri juttu kuin ihastumiset.


    • Anonyymi

      Aloittaja yhdistää asiattomasti erilaisuuden yhteensopimattomuuteen.

      • Anonyymi

        Sitä se oikeasti on jos molemmat ei ole joustavia. Minä ainakin tiedän mitä tarvitsen parisuhteessa ja miksi tinkisin siitä kun voin saada minunlaisen.


      • Anonyymi

        Tuo on totta. Sopimattoman asiattomasti yhdistää vain erilaisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä se oikeasti on jos molemmat ei ole joustavia. Minä ainakin tiedän mitä tarvitsen parisuhteessa ja miksi tinkisin siitä kun voin saada minunlaisen.

        Joustavuus on ihan eri asia kuin erilaisuus. Jos parisuhteessa on kaksi hyvin samanlaista tai erilaista joustamatonta ihmistä, se on haasteellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joustavuus on ihan eri asia kuin erilaisuus. Jos parisuhteessa on kaksi hyvin samanlaista tai erilaista joustamatonta ihmistä, se on haasteellinen.

        Joo kyllä minä aloittaja kokemuksesta kerron että erilaisuus on yhteensopimatonta.


    • Anonyymi

      Miten erinlaisuus voi yhdistää tai täydentää.Tapaat jossai kerhotoiminta naisen.Ihastut ja tutustut,mutta töistä palatessa huomaat:Naisen paarin edustalla eli nainen juo keskikaljaa iltapäivät, ostoskeskuksien paarit notkuu. Paarin ulkopuolella tupakalla?

      • Anonyymi

        Ei millään tapaa. Erilaisuus parisuhteessa on lopputuloksena katastrooffi.


      • Anonyymi

        Hyvin voi yhdistää tai täydentää erilaisuus, JOS, huom JOS näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin voi yhdistää tai täydentää erilaisuus, JOS, huom JOS näin on.

        Jos sinä olisit mun kanssa ja minä en tykkää kun et tule mun kanssa harrastamaan asioita mistä tykkään, mitä tekisit?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin voi yhdistää tai täydentää erilaisuus, JOS, huom JOS näin on.

        Tulisitko minun kanssa harrastamaan niitä? ja jos tulisit, tulisitko pakosta vai halusta? Ottaisitko ehkä niistä itsellesi uuden elämäntavan vai tulisiko vain kerran että olen hiljaa?


    • Anonyymi

      Tämä sovellus on integroitavissa useimpiin kolmannen osapuolen standardoimattomiin kokoonpanoihin. Yksinkertaisella blug and play käyttöönotolla vältyt käyttämästä aikaasi turhaan erilaisuuden pohtimiseen ja ohjekirjojen pläräämiseen, josta ei kuitenkaan mitään hyötyä käytännön asioissa, joissa sattuman kauppa on toimii parhaiten.

      • Anonyymi

        Vaikka palstalaisille minulla olis ainakin tuhat vaatimusta ja kriteeriä niin silti se kenen kanssa tulen olemaan, haluan että on ihan oma itsensä ja hyväksyy minut minuna, eikä minulle oo muuta kriteeriä kun halu olla minun kanssa ja halu rakastaa minua.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      144
      2377
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      177
      1430
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      97
      1178
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1177
    5. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      96
      1127
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1082
    7. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1045
    8. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      987
    9. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      39
      960
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      72
      901
    Aihe