Miehen malli ja rooli tässä yhteiskunnassa

Eli olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että miehen rooli on ollut murroksessa jo vuosikymmenien ajan ja yhä edelleen se on vähän hakusessaan.

En ole asiantuntija tai tutkija. Mutta mielipiteeni on, että mies on ahdistettu nurkkaan ja nainen määrää mitä milloinkin mieheltä vaaditaan.

Toki kyse on yksilöistä niin miesten kuin naistenkin kohdalla, mutta ei ole enää olemassa sellaista kuin miehen malli. Aikanaan mies oli perheen pää ja "kuningas", mutta nykyään rooli perheessä on lähinnä tossukka - noin niin kuin kärjistäen ajateltuna.

Muutamassa vuosikymmenessä miehen rooli yhteiskunnassamme on muuttunut radikaalisti ja tämä murrosvaihe on yhä käynnissä. Ja roolin selkeyden puute aiheuttaa mielestäni eniten vaikeuksia kuitenkkn juuri miehille itselleen.

Meillä on naisasiamiehiä, mutta missä on miesasiamiehet? Ja tasa-arvoa ajetaan tekemällä liikennemerkeistä sukupuolineutraaleja.. siis häh?

Tasa-arvoisuus on sitä, että ihmisiä kohdellaan ihmisinä sukupuolesta riippumatta. Mutta minusta tuntuu, että miehiä alennetaan tarkoituksella ..

Miksi mies ei saisi olla mies?
No siksi, kun mies ei ole nainen. Tasa-arvon nimessä kukin olkoon mitä on. Perinteisiä arvoja kannattavalla miehellä ei ole edes ihmisarvoa tänä päivänä. Heti leimataan sovinistiksi. Ja juu.. sovinisteja heistä useimmat ovatkin.. mutra entä sitten?

Yksilö on vapaa olemaan yksilöllinen. Jokaisen oikeus. Vaikka sitten se sovinisti.

Niin.. halusin keskustelua miehen mallista.
Mikä tänä päivänä on miehen rooli? Vaikkapa perheessä tai työelämässä? Onko edelleen esimerkiksi päiväkotimaailma naisvaltainen ja harvat miehet siellä johtajina? Onko lastenhoitajina edelleenkään miehiä? Opettajina on, mutta entä varhaiskasvatus?

251

1677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen täysin samaa mieltä, että miehen malli ja rooli on rajussa murroksessa. Se on murroksessa edelleen ja hakee muotoaan. Vaan oman kokemukseni mukaan se suurin ahdistelu ja paine tulee miehiltä itseltään toisiaan kohtaan. Moni mies tuntuu kokevan toisen miehen erilaisuuden hyökkäykseksi omaa rooliaan kohtaan, eikä siksi hyväksy erilaisuutta. Miehet höykyttävät toisiaan ja vaativat ns. perinteistä mallia. Jos joku astuu sen mallin ulkopuolelle, niin saa todellakin tuta olevansa toisenlainen. Tässä on tullut katseltua useamman nuoren miehen kasvua kohti aikuisuutta ja kyllä se paine tulee nimen omaan miesten puolelta, niiden omanikäiten, mutta myös vanhempien miesten. Näin vanhempana sitä on saanut tosissaan vääntää ja välillä suorastaan tapella, saadakseen pojalle vapauden määrittää ite sen oman roolinsa ja asemansa. Miehet painavat toisiaan samaan muottiin aivan järkyttävän lujaa.

      Siitä olen samaa mieltä, että miesasiamiehiä todella tarvittaisiin, pitämään miesten puolia määrittää itse omaa itseään, toisten miesten muottiin painamista vastaan. Minun nähdäkseni miehellä ei kuulu olla mitään sen kummempaa etukäteen määriteltyä roolia, vaan vapaus olla ihan oma itsensä.

      • Anonyymi

        Ai niin ja tietysti mies saa olla "perinteinen mies", mitä se nyt sitten onkaan", mutta se ei oikeuta pakotamaan muita mihinkään, eikä vaatimaan muita olemaan "perinteisiä miehiä". Saa olla mitä on ja antaa muiden olla mitä ovat.


      • No tätä hain tässä takaa itsekin. Mutta näen että myös naisilta tulee aika voimakkaita näkemyksiä siitä mitä miehen tulee olla. Paras olisi jos se yksilöllisyys annettaisiin myös miesten oikeudeksi.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No tätä hain tässä takaa itsekin. Mutta näen että myös naisilta tulee aika voimakkaita näkemyksiä siitä mitä miehen tulee olla. Paras olisi jos se yksilöllisyys annettaisiin myös miesten oikeudeksi.

        En voi ottaa tuohon kantaa, kun en tietenkään kaikkia maailman ja edes Suomen naisia tunne. Itse en ole tämän aiheen tiimoilta törmännyt vielä yhteenkään naiseen, jolla olisi jotain voimakkaita näkemyksiä ollut. Tai jos sellaisia on ollut, niin niitä ei ole edes yritetty mitenkään ilmaista. Tässä on varmasti paljon vaikutusta sillä millaisessa kuplassa elelee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        En voi ottaa tuohon kantaa, kun en tietenkään kaikkia maailman ja edes Suomen naisia tunne. Itse en ole tämän aiheen tiimoilta törmännyt vielä yhteenkään naiseen, jolla olisi jotain voimakkaita näkemyksiä ollut. Tai jos sellaisia on ollut, niin niitä ei ole edes yritetty mitenkään ilmaista. Tässä on varmasti paljon vaikutusta sillä millaisessa kuplassa elelee.

        En minäkään kaikkia naisia tunne, sen enempää kuin kaikkia miehiäkään. Mutta on minulla silti mielipide asiasta.

        Minua harmittaa tavallaan miesten asema. Luomakunnan ylimmästä tavallaan alimpaan kastiin.

        Ja todellakin kannatan tasa-arvoa. Se oli väärin mitä naiset saivat osakseen menneinä aikoina miesten osalta, mutta tasa-arvo antaa arvon molemmille sukupuolille. Tai pitäisi antaa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        En minäkään kaikkia naisia tunne, sen enempää kuin kaikkia miehiäkään. Mutta on minulla silti mielipide asiasta.

        Minua harmittaa tavallaan miesten asema. Luomakunnan ylimmästä tavallaan alimpaan kastiin.

        Ja todellakin kannatan tasa-arvoa. Se oli väärin mitä naiset saivat osakseen menneinä aikoina miesten osalta, mutta tasa-arvo antaa arvon molemmille sukupuolille. Tai pitäisi antaa.

        Tietenkin sinulla saa olla mielipide? Olenko muka jotenkin kyseenalaistanut sinun mielipiteesi? Jos koet niin, niin se ei ole ollut tarkoitus. Minä puhun vain oman kokemukseni mukaan.

        Minua taas ei mitenkään yleisellä tasolla harmita kenenkään asema. Ei miesten ei valkoihoisten, ei aatelisten, ei kuninkaallisten, ei kenenkään. Nykytilanne on paljon terveempi kuin se on aiemmin ollut, vaikkakin kaukana täydellisestä. Alimpiahan miehet eivät missään tapauksessa ole, vaikka osalla heistä ongelmia onkin. Tietysti kuninkaallekin syntyisi ongelmia, jollei hän tajuaisia valtansa muuttuneen vain seremonialliseksi, noin vertauskuvallisesti. Jokainen joutuu etsimään sen oman roolinsa ja sopeutumaan siihen tai sitten etsimään ympärilleen ne "omat rojalistinsa", jotka ovat sen vallan edelleen valmiita tunnustamaan. Kyllä niitäkin löytyy ja hyvä niin.

        Tietysti miehissä on paljon heitä, jotka kaipaisivat tukea siinä sen oman roolinsa löytymisessä. Toisaalta ketään on vaikea tukea, jollei hän ilmaise tarvitsevansa tukea. Kukaan ei myöskään voi olla oikeutettu sellaiseen tukeen, jossa muita painettaisiin alas hänen edukseen. Myös sen itsevaltiutta kaipaavan yksilön on pakko tajuta, että muut suostuvat hänen valtaansa alle vain vapaaehtoisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin sinulla saa olla mielipide? Olenko muka jotenkin kyseenalaistanut sinun mielipiteesi? Jos koet niin, niin se ei ole ollut tarkoitus. Minä puhun vain oman kokemukseni mukaan.

        Minua taas ei mitenkään yleisellä tasolla harmita kenenkään asema. Ei miesten ei valkoihoisten, ei aatelisten, ei kuninkaallisten, ei kenenkään. Nykytilanne on paljon terveempi kuin se on aiemmin ollut, vaikkakin kaukana täydellisestä. Alimpiahan miehet eivät missään tapauksessa ole, vaikka osalla heistä ongelmia onkin. Tietysti kuninkaallekin syntyisi ongelmia, jollei hän tajuaisia valtansa muuttuneen vain seremonialliseksi, noin vertauskuvallisesti. Jokainen joutuu etsimään sen oman roolinsa ja sopeutumaan siihen tai sitten etsimään ympärilleen ne "omat rojalistinsa", jotka ovat sen vallan edelleen valmiita tunnustamaan. Kyllä niitäkin löytyy ja hyvä niin.

        Tietysti miehissä on paljon heitä, jotka kaipaisivat tukea siinä sen oman roolinsa löytymisessä. Toisaalta ketään on vaikea tukea, jollei hän ilmaise tarvitsevansa tukea. Kukaan ei myöskään voi olla oikeutettu sellaiseen tukeen, jossa muita painettaisiin alas hänen edukseen. Myös sen itsevaltiutta kaipaavan yksilön on pakko tajuta, että muut suostuvat hänen valtaansa alle vain vapaaehtoisesti.

        En kokenut että olisit kyseenalaistanut oikeuteni mielipiteeseen.

        Tämä aloitus oli avaus avoimeen keskusteluun aiheesta ja varmasti löytyy niitäkin, jotka kyseenalaistavat mielipiteeni ja sen oikeutuksen. Sekin on hyvä.

        Mutta olen täysin samaa mieltä, että nykytilanne on parempi kuin ennen. Toin se, että naisen asemaa nostatetaan miehen kustannuksella.. se ei ole tasa-arvoa. Kärjistetty heitto, mutta olen sitä mieltä.

        Kun puhun miehen mallista, yleistän, vaikka en kaikkia maailman miehiä tunnekaan. Ymmärrän täysin yksilöllisyyden ja sen tuomat erot.

        Tuo ensimmäinen ketjun kommentoija anonyymi .. hän osasi sanoittaa asiaa. Usein ne ovat juuri miehiä jotka dissaavat toisiaan. Halventamalla jos ei olekaan ihan miehisin mies heidän mielestään. Mutta on ne äiditkin syypäitä.. "Pojat ei itke" "Olet jo iso poika ja isot pojat .." "Pojat on poikia" .. kyllä se ilmiö on yleinen.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        En kokenut että olisit kyseenalaistanut oikeuteni mielipiteeseen.

        Tämä aloitus oli avaus avoimeen keskusteluun aiheesta ja varmasti löytyy niitäkin, jotka kyseenalaistavat mielipiteeni ja sen oikeutuksen. Sekin on hyvä.

        Mutta olen täysin samaa mieltä, että nykytilanne on parempi kuin ennen. Toin se, että naisen asemaa nostatetaan miehen kustannuksella.. se ei ole tasa-arvoa. Kärjistetty heitto, mutta olen sitä mieltä.

        Kun puhun miehen mallista, yleistän, vaikka en kaikkia maailman miehiä tunnekaan. Ymmärrän täysin yksilöllisyyden ja sen tuomat erot.

        Tuo ensimmäinen ketjun kommentoija anonyymi .. hän osasi sanoittaa asiaa. Usein ne ovat juuri miehiä jotka dissaavat toisiaan. Halventamalla jos ei olekaan ihan miehisin mies heidän mielestään. Mutta on ne äiditkin syypäitä.. "Pojat ei itke" "Olet jo iso poika ja isot pojat .." "Pojat on poikia" .. kyllä se ilmiö on yleinen.

        Tässä langassa on nämä kaikki muut viestit kirjoittanut sama ihminen.

        "Mutta on ne äiditkin syypäitä.. "Pojat ei itke" "Olet jo iso poika ja isot pojat .." "Pojat on poikia" .. kyllä se ilmiö on yleinen."

        On varmasti. Vaikkakin itse olen kuullut noita lauseita miesten suusta lasta kohtaan. En silti sano, etteivätkö äiditkin niin tekisi. joko luodakseen mallia, tai koska kuvittelevat, että noin kuuluu opettaa.

        Mä ihan aidosti en oikein edes tiedä mikä se "perinteinen" miehen malli on, kun en ole sellaiseen oikeen koskaan törmännyt. Isäni oli kyllä miehinen mies, hyvin maskuliinisessa ammatissa, mutta teki kotitöitä, laittoi ruokaa, hoisi meitä muksuja, pystyi puhumaan kaikesta ... äiti rakensi uraa. Myös molemmat isoisäni olivat varmaan siihen "perinteiseen malliin" verrattuna melkoisia pehmoja, vaikkakin hekin molemmat maskuliinisissa ammateissa. Jokainen kumppanini kolmessa parisuhteessanikin on ollut varsin epäperinteinen, enkä mä osaisi edes kuvitella muunlaista miestä seurakseni. Se taas ei kuitenkaan tarkoita, etteikö sellaisia "perinteisiäkin" saisi olla olemassa. Tietenkin saa, vaikka minä en henkilökohtaisesti sellaista miestä kumppaniksi haluakaan. Kyllä heillekin varmasti oma paikkansa on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä langassa on nämä kaikki muut viestit kirjoittanut sama ihminen.

        "Mutta on ne äiditkin syypäitä.. "Pojat ei itke" "Olet jo iso poika ja isot pojat .." "Pojat on poikia" .. kyllä se ilmiö on yleinen."

        On varmasti. Vaikkakin itse olen kuullut noita lauseita miesten suusta lasta kohtaan. En silti sano, etteivätkö äiditkin niin tekisi. joko luodakseen mallia, tai koska kuvittelevat, että noin kuuluu opettaa.

        Mä ihan aidosti en oikein edes tiedä mikä se "perinteinen" miehen malli on, kun en ole sellaiseen oikeen koskaan törmännyt. Isäni oli kyllä miehinen mies, hyvin maskuliinisessa ammatissa, mutta teki kotitöitä, laittoi ruokaa, hoisi meitä muksuja, pystyi puhumaan kaikesta ... äiti rakensi uraa. Myös molemmat isoisäni olivat varmaan siihen "perinteiseen malliin" verrattuna melkoisia pehmoja, vaikkakin hekin molemmat maskuliinisissa ammateissa. Jokainen kumppanini kolmessa parisuhteessanikin on ollut varsin epäperinteinen, enkä mä osaisi edes kuvitella muunlaista miestä seurakseni. Se taas ei kuitenkaan tarkoita, etteikö sellaisia "perinteisiäkin" saisi olla olemassa. Tietenkin saa, vaikka minä en henkilökohtaisesti sellaista miestä kumppaniksi haluakaan. Kyllä heillekin varmasti oma paikkansa on.

        Tosiaan se miehen malli ja rooli ehkä on kuitenkin vain jonkinlaista esittämistä toisille miehille. Ehkäpä noin.

        En ole asian ekspertti mutta asiaa olen nyt pohdiskellut pari päivää.
        Omaa isääni en juuri tunne, mutta hän on väkivältainen ja halveksiva naisia kohtaan.

        Minulle hän sanoi aikanaan, teninä ollessani, etten koskaan tule löytämään itselleni miestä. Olin kuulemme liian omapäinen. Kun sit niin kävi ja hän vihasi minun kumppaniani joka oli nk. pehmomies, mutta ei kuitenkaan.

        Itse pidän miehistä, jotka osaavat olla omia itseeään ilman rooleja. Heidän aitoutensa viehättää. Mutta joo, ehkä olen tässä mielipiteessäni vähän hakoteillä, mutta ei se mitään. Mielipiteeni asioista ei ole kiveenhakattuja.


    • Anonyymi

      "Me on hävitty tää peli". Puhun nyt siis vain omasta puolestani. Maailmassa ei ole tolkkua jos minulta kysytään. Ennen kuin joku yrittää leimata minut vajaaälyiseksi niin kerran tein sen äo-testin ja tulos oli 126 eli minun ei pitäisi olla mikään lahopää. Toisten kunnioittaminen, oikeudenmukaisuus ja kohteliaisuus ovat arvoja joita painotan. En ole rumakaan. Onko se yleisempää että miehet muuntautuvat naisiksi kuin toisinpäin ja voisiko se liittyä tähän miesten sosiaalisen aseman dynamiikkaan?

      • En näkisi asiaa noin. Ja olen varma, ettet ole vajaaälyinen,


    • Anonyymi

      Enpä tunnista tekstistä niitä miehiä joiden kanssa olen seukannut. Sanoipa toka eksäni jopa kerran, että hän on "tottunut määräämään ja päättämään asioista suhteessa".

      Kirjautumaton palstalutka

      • Niin .. HÄN on tottunut..

        Sepä kun miehen ei anneta määrätä enää ja joillekin se on sellainen ylitsepääsemätön juttu.

        Joku mies on päsmäri ja toinen ei. Ei sen perusteella voi miehiä määrittää.

        Pointti oli, että aikanaan miehen malli oli itsevaltiaan tasolla ja nykyään miehen tulisikin olla sopeutuvainen ja sovitteleva. Kaikki miehet ei tuohon muottiin mene.


      • Anonyymi

        Hmm ... totean tähän sivusta, että mä en oikeastaan edes tajua, että miten tuo liittyy varsinaisesti mieheen tai mieheyteen. Tuohan on enemmän persoonallisuudesta kiinni, eivätkä kaikki miehet todellakaan ole aiemminkaan ole määränneet ja päättäneet asioista suhteissa. Ihan kulttuurisestikin monissa maissa nainen päättää kaikesta kodin seinien sisällä jne. Lisäksi aina on ollut (ja tulee olemaan) naisia, jotka määräävät ja päättävät.


      • Anonyymi

        Ei ihme että on ex.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hmm ... totean tähän sivusta, että mä en oikeastaan edes tajua, että miten tuo liittyy varsinaisesti mieheen tai mieheyteen. Tuohan on enemmän persoonallisuudesta kiinni, eivätkä kaikki miehet todellakaan ole aiemminkaan ole määränneet ja päättäneet asioista suhteissa. Ihan kulttuurisestikin monissa maissa nainen päättää kaikesta kodin seinien sisällä jne. Lisäksi aina on ollut (ja tulee olemaan) naisia, jotka määräävät ja päättävät.

        Niin.. yksilöllisiä eroja toki löytyy kaikista ihmisistä. Niin miehistä kuin naisistakin.

        Optimihan on se, että asioista päätettäisiin yhdessä, eikä että toinen päättää.
        Sekin, että nainen saa päättää kodin seinien sisällä tapahtuvista asioista on mielestäni kovin sovinistinen tapa.
        Se on ihan miltä kantilta asiaa katsoo.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. yksilöllisiä eroja toki löytyy kaikista ihmisistä. Niin miehistä kuin naisistakin.

        Optimihan on se, että asioista päätettäisiin yhdessä, eikä että toinen päättää.
        Sekin, että nainen saa päättää kodin seinien sisällä tapahtuvista asioista on mielestäni kovin sovinistinen tapa.
        Se on ihan miltä kantilta asiaa katsoo.

        "Optimihan on se, että asioista päätettäisiin yhdessä, eikä että toinen päättää."

        Ei minusta tuossa ole mitään optimia. Optimi on se, että molemmat (tai kaikki) osapuolet ovat tyytyväisiä vallitsevaan tilanteeseen. Jos toinen haluaa päättää ja toinen seurata, niin se on optimitilanne heille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Optimihan on se, että asioista päätettäisiin yhdessä, eikä että toinen päättää."

        Ei minusta tuossa ole mitään optimia. Optimi on se, että molemmat (tai kaikki) osapuolet ovat tyytyväisiä vallitsevaan tilanteeseen. Jos toinen haluaa päättää ja toinen seurata, niin se on optimitilanne heille.

        Totta, erittäin hyvä pointti.


    • Anonyymi

      Miksi mies tarvitsisi pikkupirpanan ajamaan asiaansa?

      Aloituksesi kiteyttää koko pulman.

      • En aja kenenkään asiaa. Halusin kuulla muiden mielipiteitä aiheesta. Että olenko ihan yksin mielipiteeeni kanssa vai onko muita samanmielisiä. Ja mikä tärkeintä .. jos löytyy erimielisiä, heidän kanssaan keskustelemalla voin jalostaa mielipidettäni.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        En aja kenenkään asiaa. Halusin kuulla muiden mielipiteitä aiheesta. Että olenko ihan yksin mielipiteeeni kanssa vai onko muita samanmielisiä. Ja mikä tärkeintä .. jos löytyy erimielisiä, heidän kanssaan keskustelemalla voin jalostaa mielipidettäni.

        Sun viimekertainen "mielipiteen jalostus" oli lievästi melko noloa seurattavaa. Huoli ystävästä -diipadaapa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sun viimekertainen "mielipiteen jalostus" oli lievästi melko noloa seurattavaa. Huoli ystävästä -diipadaapa.

        Vaikka niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun viimekertainen "mielipiteen jalostus" oli lievästi melko noloa seurattavaa. Huoli ystävästä -diipadaapa.

        Jokos välit Randomiin ovat kunnossa? Eikö se tosiaan ollut aikamoista puuttumista Miehen yksityiselämään julkisesti. Naispäsmäröintiä suorastaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokos välit Randomiin ovat kunnossa? Eikö se tosiaan ollut aikamoista puuttumista Miehen yksityiselämään julkisesti. Naispäsmäröintiä suorastaan.

        Täh? Nyt olen hoomoilasena.


    • Anonyymi

      Et voisi enempää olla väärässä. Vaikka näennäisesti miehen rooli on mielestäsi pehmentynyt/naisistunut olet niin väääärässä, kuin vain voi olla.

      Sodassa ollut isoisäni oli mielestäsi varmasti jämti ja oikea pelottava mies. Noh, olihan toki sitäkin. Mutta ei koskaan sanonut pahaa sanaa kenestäkään ja rakasti meitä lapsen lapsia.

      Miehen käytös/malli ei ole muuttunut mihinkään. Nykyään vain siitä uskalletaan puhua.

      >simiti<

      • Niin.. tänä tasa-arvon aikana kaikesta pitäisi pystyä puhumaan. Voin todellakin olla väärässä. Kuten sanoin, kyse on mielipiteestäni.

        Näennäisesti koen, että toisaalta miehen malli on pehmentynyt, on isyysvapaat ja muut joita isienkin odotetaan ottavan, mutta samalla mieheltä odotetaan tiettyä miehisyyttä ja jos sitä ei ole, niin miehen rooli kärsii.

        Tätä on vaikeaa sanoittaa oikein, mutta jotkut miehet saavat todellakin turhaan kuraa niskaan vain olemalla oma itsensä. Inhimillinen ja yksilöllinen itsensä. Välittämättä mikä on se miehen malli, jota heille tuputetaan.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. tänä tasa-arvon aikana kaikesta pitäisi pystyä puhumaan. Voin todellakin olla väärässä. Kuten sanoin, kyse on mielipiteestäni.

        Näennäisesti koen, että toisaalta miehen malli on pehmentynyt, on isyysvapaat ja muut joita isienkin odotetaan ottavan, mutta samalla mieheltä odotetaan tiettyä miehisyyttä ja jos sitä ei ole, niin miehen rooli kärsii.

        Tätä on vaikeaa sanoittaa oikein, mutta jotkut miehet saavat todellakin turhaan kuraa niskaan vain olemalla oma itsensä. Inhimillinen ja yksilöllinen itsensä. Välittämättä mikä on se miehen malli, jota heille tuputetaan.

        Me tosimiehet viis veisataan jostain stn miehen mallista. Arat, ujot ja koulukiusatut saattavatkin pyrkiä toteuttamaan jotain miehen mallia, jotta tulisivat edes jossain määrissä hyväksytyksi.

        Itse en ainakaan koe paineita toteuttaa yhtään mitään mallia. Olen minä ja sillä siisti. Jos ei käy sulle, niin ei seurassani ole pakko olla.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me tosimiehet viis veisataan jostain stn miehen mallista. Arat, ujot ja koulukiusatut saattavatkin pyrkiä toteuttamaan jotain miehen mallia, jotta tulisivat edes jossain määrissä hyväksytyksi.

        Itse en ainakaan koe paineita toteuttaa yhtään mitään mallia. Olen minä ja sillä siisti. Jos ei käy sulle, niin ei seurassani ole pakko olla.

        >simiti<

        Mutta kun se oikea tosimies viisaa ja veisaa. Sepä tässä onkin se jutun ydin.

        Perinteinen mies on yhtälailla mies siinä kuin se veisaajakin.


    • Anonyymi

      keksi kysymys johon ei ole vastausta

    • Anonyymi

      Miehen rooli, en tiedä. Se on varmaan ihmisen rooli monen ihmisen kokonaisuudessa, jossa tuntee välillä olevansa pieni. Yksin voisi tuntea olevansa Putin.

      AV

      • Olen pari kertaa elämässäni tuntenut itseni pieneksi ja se on aika vähän kun kerran olen niin hiton piskuinen.

        Itsekin haluaisin mieltää, roolit mieluummin ihmisrooleiksi, mutta tämä maailma ei ole vielä niin pitkälle kehittynyt. Oli sitten miten sukupuolineutraalia sitten tahansa, sukupuolet määrittävät meitä vielä pitkään ja sille ei vain voi mitään.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Olen pari kertaa elämässäni tuntenut itseni pieneksi ja se on aika vähän kun kerran olen niin hiton piskuinen.

        Itsekin haluaisin mieltää, roolit mieluummin ihmisrooleiksi, mutta tämä maailma ei ole vielä niin pitkälle kehittynyt. Oli sitten miten sukupuolineutraalia sitten tahansa, sukupuolet määrittävät meitä vielä pitkään ja sille ei vain voi mitään.

        Olen edelleen hämmästynyt siitä, ettet uponnut lumikinokseen poistuttuasi ratikasta... vai oliko se bussi, en nyt aivovaurioisena muista.

        Sen muistan, kun palstalla vakuutit, ettet nyt niin pieni ole. 😁

        >simiti<


    • Anonyymi

      Jaa, maailma muuttuu hyvät veljet, joko muuttuu muutoksen mukana tai sitten ei, huoh!

    • No kyllä mä ssnoisin, että maailma on muuttunut ihan alle 10 vuoteen paljon laveammaksi miehen roolin suhteen. Ei enää ole niin tiukkaa määritettä minkälainen miehen pitäisi olla.

      Ehkä 45 vuotiaista ylöspäin olevassa ikäryhmissä vielä jotenkin rooli näkyy, mutta nuoremmissa miehet on ottaneet haltuun kaikenlaista vauvauinnista vanhempainvapaaseen. Puhutaan lapsista ja talon sisustuselementeistä.

      Oikeasti tämä palsta antaa ainakin tosi suppeaa kuvaa. Ja ehkä mediassakin keskitytään ääritapauksiin.

      Täällä ainakin eräässä iltapäiväkerhossa oli nuori mies töissä. Oli tosi suosittu, varsinkin pikkutyttöjen kohdalla. Tiedän tapauksen hyvin, kun on naapuripitäjän edarijoukkueen maalivahti.

      Yksi korjausliike Suomessa pitäisi vielä kiireellä tehdä tasa-arvon nimissä on tuo ainoastaan miessukupuolen asevelvollisuus...

      Sitten on vain miehestä itsestä kiinni mitä elämältään haluaa.

      Enää ei tarvitse jumiutua mihinkään muottiin, eikä muut siitä kotkota mitään. (Varsinkin kun ikämiespierut alkaa kasvamaan koiranputkea)

      • Pitkälti samaa mieltä!

        Asia oli myös ennen, kun odotettiin miehen olevan perheen pää, osalle hyvin hankala. Jos halusi olla lasten kanssa ja panostaa perheeseen, mies sai helposti ämmän viitan.

        On ollut aivan ihan katsoa 10-15v nuorempia mieskollegoita. Silmät loistaa kun puhuvat lapsistaan, jokainen on ylpeä siitä että saa jäädä kotiin esim. puoleksi vuodeksi ja isyysloma vauvan syntymän kohdalla on itsestäänselvyys. Itse en näe muutosta yhtään huonona ja miehen roistona vaan pikemminkin näen että mies on paljon enemmän mies ja isä kuin vanhemmat ikäpolvet oli. Kukaan noista miehistä ei ole yhtään tossu, vaan sen kuvan mitä saa ulkopuolelta on kahden tasapainoisen ja tasavertaisen ihmisen liitto. Nuoremmat miehet myös kertovat vaimosta/tyttöystävästä lähes aina arvostavasti,

        On vaan hyvä, että miehillä on vapaus valita millaisen roolin haluaa itse ottaa. Mikään ei estä olemasta vanhakantainen perheen pää, eikä edes sovinisti jos se puolisollekin sopii (tutustuessa yleensä se selviää).


      • Niin.. sä nyt kuulutkin niihin edistyksellisiin miehiin, joille se ihmisyys on tärkeintä. Ja jankajäärät ovat kuolevaa lajia.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Pitkälti samaa mieltä!

        Asia oli myös ennen, kun odotettiin miehen olevan perheen pää, osalle hyvin hankala. Jos halusi olla lasten kanssa ja panostaa perheeseen, mies sai helposti ämmän viitan.

        On ollut aivan ihan katsoa 10-15v nuorempia mieskollegoita. Silmät loistaa kun puhuvat lapsistaan, jokainen on ylpeä siitä että saa jäädä kotiin esim. puoleksi vuodeksi ja isyysloma vauvan syntymän kohdalla on itsestäänselvyys. Itse en näe muutosta yhtään huonona ja miehen roistona vaan pikemminkin näen että mies on paljon enemmän mies ja isä kuin vanhemmat ikäpolvet oli. Kukaan noista miehistä ei ole yhtään tossu, vaan sen kuvan mitä saa ulkopuolelta on kahden tasapainoisen ja tasavertaisen ihmisen liitto. Nuoremmat miehet myös kertovat vaimosta/tyttöystävästä lähes aina arvostavasti,

        On vaan hyvä, että miehillä on vapaus valita millaisen roolin haluaa itse ottaa. Mikään ei estä olemasta vanhakantainen perheen pää, eikä edes sovinisti jos se puolisollekin sopii (tutustuessa yleensä se selviää).

        Toivottavasti en ole puhunut sinun kanssasi koska tilanteeni on aivan sama.
        Tytär on korkealla aikatauluissa mitä suunnittelen.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti en ole puhunut sinun kanssasi koska tilanteeni on aivan sama.
        Tytär on korkealla aikatauluissa mitä suunnittelen.

        AV

        Et ole. Ymmärtääkseni olet minua sen 10-15v vanhempi. Hyvä silti, että mies saa valita minkä roolin haluaa ottaa iästä riippumatta! Luuletko, että olet onnellisempi kun olet valinnut noin, kuin jos valitsisit toisin?


      • Citrinella kirjoitti:

        Pitkälti samaa mieltä!

        Asia oli myös ennen, kun odotettiin miehen olevan perheen pää, osalle hyvin hankala. Jos halusi olla lasten kanssa ja panostaa perheeseen, mies sai helposti ämmän viitan.

        On ollut aivan ihan katsoa 10-15v nuorempia mieskollegoita. Silmät loistaa kun puhuvat lapsistaan, jokainen on ylpeä siitä että saa jäädä kotiin esim. puoleksi vuodeksi ja isyysloma vauvan syntymän kohdalla on itsestäänselvyys. Itse en näe muutosta yhtään huonona ja miehen roistona vaan pikemminkin näen että mies on paljon enemmän mies ja isä kuin vanhemmat ikäpolvet oli. Kukaan noista miehistä ei ole yhtään tossu, vaan sen kuvan mitä saa ulkopuolelta on kahden tasapainoisen ja tasavertaisen ihmisen liitto. Nuoremmat miehet myös kertovat vaimosta/tyttöystävästä lähes aina arvostavasti,

        On vaan hyvä, että miehillä on vapaus valita millaisen roolin haluaa itse ottaa. Mikään ei estä olemasta vanhakantainen perheen pää, eikä edes sovinisti jos se puolisollekin sopii (tutustuessa yleensä se selviää).

        Ennen oli ennen ja nyt on nyt. 😊

        Itsellä toisaalta kävi tuurikin, että hommasin muksut hieman "ei niin äidillisen" naisen kanssa, joka vaatikin osallistumista lapsien hoitoon ja huoltamiseen...hyvä niin. Olen yösyöttänyt ja kannellut lapsia kaupassa ja ties missä mukana pienestä pitäen. Enkä mitään vaihtais pois...😊

        Joku tais jo tuolla sanoa hyvin, ettei tarvita mitään miehen roolia, se on hyvin sanottu. Miehrys tulee muusta kuin mille näyttää ja mistä tykkää. 🙂
        Tärkeintä on itse hyväksyä itsensä miehenä ja olla sitä rennosti. Se on tärkeintä jokaiselle miehelle. 😊


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Et ole. Ymmärtääkseni olet minua sen 10-15v vanhempi. Hyvä silti, että mies saa valita minkä roolin haluaa ottaa iästä riippumatta! Luuletko, että olet onnellisempi kun olet valinnut noin, kuin jos valitsisit toisin?

        Tuskin, mutta hyvä niin:)
        Ja en tiedä olemmeko saman ikäisiä vai ei, sillä ei ole merkitystä.
        Jos olet alle 38, olisin huolestunut jos yrittäisin.

        AV


      • Disseisback kirjoitti:

        Ennen oli ennen ja nyt on nyt. 😊

        Itsellä toisaalta kävi tuurikin, että hommasin muksut hieman "ei niin äidillisen" naisen kanssa, joka vaatikin osallistumista lapsien hoitoon ja huoltamiseen...hyvä niin. Olen yösyöttänyt ja kannellut lapsia kaupassa ja ties missä mukana pienestä pitäen. Enkä mitään vaihtais pois...😊

        Joku tais jo tuolla sanoa hyvin, ettei tarvita mitään miehen roolia, se on hyvin sanottu. Miehrys tulee muusta kuin mille näyttää ja mistä tykkää. 🙂
        Tärkeintä on itse hyväksyä itsensä miehenä ja olla sitä rennosti. Se on tärkeintä jokaiselle miehelle. 😊

        👍👍👍


      • Anonyymi

        Nyt hiljaa ja ikärajat uusiksi! Tuo 45 pitää vaihtaa 47. Niin kerta.

        >simiti<


      • Citrinella kirjoitti:

        Pitkälti samaa mieltä!

        Asia oli myös ennen, kun odotettiin miehen olevan perheen pää, osalle hyvin hankala. Jos halusi olla lasten kanssa ja panostaa perheeseen, mies sai helposti ämmän viitan.

        On ollut aivan ihan katsoa 10-15v nuorempia mieskollegoita. Silmät loistaa kun puhuvat lapsistaan, jokainen on ylpeä siitä että saa jäädä kotiin esim. puoleksi vuodeksi ja isyysloma vauvan syntymän kohdalla on itsestäänselvyys. Itse en näe muutosta yhtään huonona ja miehen roistona vaan pikemminkin näen että mies on paljon enemmän mies ja isä kuin vanhemmat ikäpolvet oli. Kukaan noista miehistä ei ole yhtään tossu, vaan sen kuvan mitä saa ulkopuolelta on kahden tasapainoisen ja tasavertaisen ihmisen liitto. Nuoremmat miehet myös kertovat vaimosta/tyttöystävästä lähes aina arvostavasti,

        On vaan hyvä, että miehillä on vapaus valita millaisen roolin haluaa itse ottaa. Mikään ei estä olemasta vanhakantainen perheen pää, eikä edes sovinisti jos se puolisollekin sopii (tutustuessa yleensä se selviää).

        Tässä sun kirjoituksessa olen täysin samaa mieltä ❤️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt hiljaa ja ikärajat uusiksi! Tuo 45 pitää vaihtaa 47. Niin kerta.

        >simiti<

        Ei käy... mä täytän sen vasta heinäkuussa...kesäkuussa vasta muuttuu 46 v. 😄


      • Oikeastaan lisään tähän omaan kommenttiin vastaten, että ongelma miesten kohdalla on se, että miehen päähän on iskoistunut jokin "rooli", mikä pitäisi voida täyttää. Tämä rooli tulee jokaiselle miehelle kasvatuksen, esikuvien ja koetun elämän mukana. Osalle se on kapeampi ja osalle väljempi.

        Sitten seuraavaksi se, mistä täällä on jo puhuttu...
        Joillakin miehillä se "rooli" on osa omaa minuutta. Jos joku toinen mies meneekin ja on sen "roolin" ulkopuolella ja näyttää jopa tyytyväiselle, on se isku vasten hänen minuuttaan. Defenssinä se toinen mies on todettava jotenkin "epämieheksi".

        Tai jos defenssinä on marttyyrius, niin tälläisen miehen oma minäkuva on heikko. Varmaan juuri niiden Hesarissa kerrottujen miesten tapaan. Ei kyetä siihen "miehen rooliin" ja ollaan osin itse "epämiehiä".

        Kummankin edellämainitun miestyypin kohdalla itsetunto perustuu siihen "miesrooliin", eikä ihmisenä itsensä tunnistamiseen.

        Ongelmana on se, kummassakin tapauksessa, että ulospääsy tuosta "rooliajattelusta" vaatisi juuri "miesroolin" kyseenalaistamisen, mihin minäkuva nyt jo pohjautuu. Pitäisi räjäyttää perustukset, ei vain koko muuta taloa... siksi se on monelle miehelle vaikeaa.

        Omakohtaisesti en tiedä onko minulla ollut sitten niin tärkeää se "miesrooli"? Tai sitten minun esikuva (ukki) oli vanhakantainen mies, joka tiskasi, teki ruokaa, oli leivonnassa mukana jne...isä taas ehkä oli tuo marttyyrityyppi...ja mutsi taas ymmärtävä, arvostava nainen siinä vierellä. Mutta mulla ei lähellä ollut sellaista toksisen miehistä miestä kuitenkaan. Minun miehenä olemiseen ei liittynyt siis stereotyyppiset kuvat kai ja mun ei ehkä ihan perustuksia ole tarvinnut räjäyttää, kun olen luonut todellisempaa minäkuvaa...🤔

        Onneksi tosiaan nuoremmat miehet pääsee näistä kiemuroista vielä helpommin ohi. 😊


    • Anonyymi

      Onhan se mies edelleenkin se perheen pää ja talon isäntä mut mies haluaa et naiselta kysyrään mielipidettä ja kyllä mies naisensa toiveita haluaa toteuttaa ja tehdä naisensa onnelliseksi mut jos tyhmiä ideoitq niin mies ärähtää niin rauhoitutaan

      • No höpö höpö. Kyllä se on mies joka tänä päivänä vikisee kun nainen ärähtää.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No höpö höpö. Kyllä se on mies joka tänä päivänä vikisee kun nainen ärähtää.

        Nainen ärähtää niin no uros miettii mikä naaraalla hätänä tai mitä naaras yrittää sanoa mut joo kyllä jokainen uros haluaacet naisellaan kaikki on hyvin


    • Anonyymi

      En tiedä onko enää juuri mitään muuta miehen mallia ja roolia kuin se että miehen pitää olla parisuhteessa aloitteellinen osapuoli. Kaikki muu alkaa olla jo häivytetty. Toki joku aina olettaa että joku vaihtaa renkaat tms. mutta nekin oletukset on aika nopeasti kuitattu jos niikseen on.

      • Niin oletukset siitä, että juuri miehen tulee tehdä aloite.. hyvä esimerkki. Paljon saa lukea siitä, että se on miehen vastuulla. Että se ei ole mies eikä mikään joka ei lähesty naista. Tai olettamus, että mies maksaa treffeillä.

        Olettamus on kaiken pahan alku ja juuri. Luulo ei ole tiedon väärti.


    • Täällä maaseudulla on vielä perinteisempää meininkiä, sanon näin karskina metsien miehenä

      • Niin.. sinä olet eräänlainen jankajäärä itsekin, mutta edistyksellinen sellainen. Mutta se sopii minulle. Ei haittaa, koska et yritä minua pakottaan mihinkään muottiin.

        Sä olet mun rokkiukko.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin.. sinä olet eräänlainen jankajäärä itsekin, mutta edistyksellinen sellainen. Mutta se sopii minulle. Ei haittaa, koska et yritä minua pakottaan mihinkään muottiin.

        Sä olet mun rokkiukko.

        Rokkiukko sopiikin paremmin kuin rokkikukko :D


      • Anonyymi

        Metsien menninkäinen varmasti oletkin. Tuskin kuitenkaan olet edes nähnyt karskia pohjanmaalaista miestä.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Metsien menninkäinen varmasti oletkin. Tuskin kuitenkaan olet edes nähnyt karskia pohjanmaalaista miestä.

        >simiti<

        Ei ole ainakaan mieleen jäänyt, vaikka olisinkin nähnyt


      • pujotteIija kirjoitti:

        Rokkiukko sopiikin paremmin kuin rokkikukko :D

        Ihana olet.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ihana olet.

        you too, mutta huomenna sitten


      • pujotteIija kirjoitti:

        you too, mutta huomenna sitten

        Juu, huomenna ihanastellaan yhdessä.


    • Aivan kertakaikkisen loistava aloitus, siskoseni, yksi parhaita ikinä!

      Mutta mä en ihan tiiä... Olen alkanut kallistumaan sille suunnalle, että siinä missä naisten asiaa on ajettu voimakkaasti aiemmin ja tulosta on syntynytkin, ja siinä missä naisia on voimaannutettu, usein naisten toimesta, niin onkohan nyt kuitenkin siinä sivussa käynyt niin, että moni mies on uhriutunut? Osittain siitä naisten voimaannuttamisesta ja voimaantumisesta? Toki se tarkoittaa joka tapauksessa perinteisten asetelmien muutosta ja miehelle epäselvyyttä oman roolinsa osalta, mutta...

      Olisko sittenkin niin, että moni mies uhriutuu tässä muutoksen tilanteessa ikäänkuin automaattisesti, kun on vähän eksynyt? Uhriutuu puolustusreaktiona?

      • Joo.. toi on hyvä huomio.
        En itse ole ajatellut ihan noin tarkasti, mutta tuossa voipi olla perää.

        Se mikä on muuttunut miesten osalta parempaan on kuitenkin, että heillä on tunteita ja se hyväksytään että he niitä näyttävät. Mutta tietynlaista keinottomuutta on täälläkin nähtävissä. Naisvihaa ja incelöintejä.

        Kaikki on jo kyllästyneitä palstalla ruikuttaviin miehiin, jotka enimmäkseen vaativat pildeä...
        Mutta, mutta .. se on heidän kykyjensä mukaista kommunikointia ja ulostulemista. Siitä omasta pahasta olostaan. Sääliksihän heitä käy .. oikeastaan.

        Mutta toi uhriutuminen puolustusreaktiona .. siinä on pakko olla perää.. jos asiaa miettii tarkemmin.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Joo.. toi on hyvä huomio.
        En itse ole ajatellut ihan noin tarkasti, mutta tuossa voipi olla perää.

        Se mikä on muuttunut miesten osalta parempaan on kuitenkin, että heillä on tunteita ja se hyväksytään että he niitä näyttävät. Mutta tietynlaista keinottomuutta on täälläkin nähtävissä. Naisvihaa ja incelöintejä.

        Kaikki on jo kyllästyneitä palstalla ruikuttaviin miehiin, jotka enimmäkseen vaativat pildeä...
        Mutta, mutta .. se on heidän kykyjensä mukaista kommunikointia ja ulostulemista. Siitä omasta pahasta olostaan. Sääliksihän heitä käy .. oikeastaan.

        Mutta toi uhriutuminen puolustusreaktiona .. siinä on pakko olla perää.. jos asiaa miettii tarkemmin.

        En tiedä, onko niin, mutta jotenkin tuntuu, että yllättävän paljon esiintyy sellaista kommentia, mikä vaikuttaa välittömältä ja automaattiselta puolustautumisreaktiolta jotain sellaista kohtaan, joka on vieras ja pelottavakin. Niin sillä mietin, että onko siitä kyse joissain tapauksissa, ehkä jopa niin, että varmuuden vuoksi kiljaistaan #shetoo ja pelataan sillä itselle aikaa yrittää jäsentää omaa paikkaa muuttuneessa tilanteessa.

        Mutta miesten avautuminen tunteistaan ja sen melko lailla yleinen hyväksyminen on pelkästään hyvää kehitystä, siitä ei ole kata sanaa.


      • Hyvä huomio Rane.

        Tulee tuosta uhriutumisesta mieleen vaikka se perinteinen suomalainen juro mies, joka ei puhu, eikä pussaa. Nyt raapii saunan takametsässä takaraivoaan, että on kumma kun ei naisille kelpaa, vaikka tein tuossa rankoja 10 mottia. Ei auttanut vaikka tarjosin ruuat ja toin kukkiakin.

        Mutta tälläiset 45+ naiset haluaa muutakin kuin sohvalla muniaan kourivan neardalilaisen öhkääjän. Sellaisesta ehkä ovat jo päässeet eroon, niin miksi lähteä paapomaan toista?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Hyvä huomio Rane.

        Tulee tuosta uhriutumisesta mieleen vaikka se perinteinen suomalainen juro mies, joka ei puhu, eikä pussaa. Nyt raapii saunan takametsässä takaraivoaan, että on kumma kun ei naisille kelpaa, vaikka tein tuossa rankoja 10 mottia. Ei auttanut vaikka tarjosin ruuat ja toin kukkiakin.

        Mutta tälläiset 45 naiset haluaa muutakin kuin sohvalla muniaan kourivan neardalilaisen öhkääjän. Sellaisesta ehkä ovat jo päässeet eroon, niin miksi lähteä paapomaan toista?

        Aika paljon sinä tunnut elävän sillä ajatuksella että ollakseen hyvä pitää olla jotain muuta kuin jotkut muut ovat. Ehkä sinä joskus vielä löydät oman tiesi mutta tuntuu että se on vielä hakusessa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Hyvä huomio Rane.

        Tulee tuosta uhriutumisesta mieleen vaikka se perinteinen suomalainen juro mies, joka ei puhu, eikä pussaa. Nyt raapii saunan takametsässä takaraivoaan, että on kumma kun ei naisille kelpaa, vaikka tein tuossa rankoja 10 mottia. Ei auttanut vaikka tarjosin ruuat ja toin kukkiakin.

        Mutta tälläiset 45 naiset haluaa muutakin kuin sohvalla muniaan kourivan neardalilaisen öhkääjän. Sellaisesta ehkä ovat jo päässeet eroon, niin miksi lähteä paapomaan toista?

        No tiiä ihan siitä, mutta aika paljon jää uhriutumismielikuvia noista jutuista julkisuudessa. Niin se herättää kysymyksiä... On yritetty kerta toisensa jälkeen, mutta ei vaan tärppää tai ei ainakaan suhde syvene, saatikka kestä. No vikaa voi olla monessakin asiassa, mutta ainoa mihin pystyy varmasti itse vaikuttamaan on oma itse. Mitään muuta ei kannatakaan funtsia, jos haluaa muuttaa tuloksia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aika paljon sinä tunnut elävän sillä ajatuksella että ollakseen hyvä pitää olla jotain muuta kuin jotkut muut ovat. Ehkä sinä joskus vielä löydät oman tiesi mutta tuntuu että se on vielä hakusessa.

        No se on sun mielipide ja näkemys.

        Ehkä täällä tälläisistä asioista puhuminen aiheuttaa sen, mutta enpä voi mitään..🤷‍♂️

        Siis mulle minuna oleminen on ihan hiton jees, ei mitään valittamista...varsinkaan miehenä olemisessa. Arjessa joskus haasteita, mutta kellä ei olis? 😊


      • randombypasser kirjoitti:

        En tiedä, onko niin, mutta jotenkin tuntuu, että yllättävän paljon esiintyy sellaista kommentia, mikä vaikuttaa välittömältä ja automaattiselta puolustautumisreaktiolta jotain sellaista kohtaan, joka on vieras ja pelottavakin. Niin sillä mietin, että onko siitä kyse joissain tapauksissa, ehkä jopa niin, että varmuuden vuoksi kiljaistaan #shetoo ja pelataan sillä itselle aikaa yrittää jäsentää omaa paikkaa muuttuneessa tilanteessa.

        Mutta miesten avautuminen tunteistaan ja sen melko lailla yleinen hyväksyminen on pelkästään hyvää kehitystä, siitä ei ole kata sanaa.

        Avainsanana jäsentää omaa paikkaansa. Se on varmasti joillekin vaikeaa. Me ollaan laumaeläimiä ja jokaisessa laumassa on hierarkia. Ja se tarkoittaa, että kaikkien lauman jäsenten on löydettävä paikkansa. Sillä edellytyksellä, että haluaa kuulua laumaan, on kai jokin rooli otettava.

        Itse hankilökohtaisesti olen sitä mieltä, että moni mies joka on syrjäytynyt jopa pelkää naisia. Tosin voin olla väärässäkin.


      • randombypasser kirjoitti:

        No tiiä ihan siitä, mutta aika paljon jää uhriutumismielikuvia noista jutuista julkisuudessa. Niin se herättää kysymyksiä... On yritetty kerta toisensa jälkeen, mutta ei vaan tärppää tai ei ainakaan suhde syvene, saatikka kestä. No vikaa voi olla monessakin asiassa, mutta ainoa mihin pystyy varmasti itse vaikuttamaan on oma itse. Mitään muuta ei kannatakaan funtsia, jos haluaa muuttaa tuloksia.

        Niin, siis jos miettii sen oman mieskuvan siihen perinteiseen miesmuottiin, että on vaan...no kunhan on....niin nykyään se on vaan hiton tylsä.

        Ja kun ei tarttis olla sellainen juro... tosin jos vaan on, niin sitten on. Mutta sitten luultavasti on yksin ja repertuaari mistä kumppania etsiä on todella suppea. Tosin sama hommahan se on naisillakin...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Avainsanana jäsentää omaa paikkaansa. Se on varmasti joillekin vaikeaa. Me ollaan laumaeläimiä ja jokaisessa laumassa on hierarkia. Ja se tarkoittaa, että kaikkien lauman jäsenten on löydettävä paikkansa. Sillä edellytyksellä, että haluaa kuulua laumaan, on kai jokin rooli otettava.

        Itse hankilökohtaisesti olen sitä mieltä, että moni mies joka on syrjäytynyt jopa pelkää naisia. Tosin voin olla väärässäkin.

        Olet mielestäni pitkälti oikeassa kaikin puolin. Itselleni tämä on vain hankala aihe, kun olen toki ollut hieman tossukkaisempi aiemmin, mutta ottanut opikseni itsestäni tietoisesti ja huomaamattani muuttunut, muuttanut itseäni siis kai. Niin minun on vaikea samaistua näihin surullisen hahmon ritareihin.

        Sinähän tiiät, näit hyvin miten olin mukana silloin Mummiksessa. Vaikka toki oli vähän "vauhti" päällä, niin hieman hillitymmällä tavalla saatan muutenkin ottaa tilan ja tilanteen haltuuni ellei joku toinen tee sitä.

        Olen sinällään näissä tämän kaltaisissa keskusteluissa ivan toisella kiertoradalla 🙄


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin, siis jos miettii sen oman mieskuvan siihen perinteiseen miesmuottiin, että on vaan...no kunhan on....niin nykyään se on vaan hiton tylsä.

        Ja kun ei tarttis olla sellainen juro... tosin jos vaan on, niin sitten on. Mutta sitten luultavasti on yksin ja repertuaari mistä kumppania etsiä on todella suppea. Tosin sama hommahan se on naisillakin...

        On, on se semmoinen... Karvaturri, jurnukka, työmies. Semmoinen se on, se kuva siellä jossain geenien pohjukassa. Ja onhan se tylsähkö, vaikka toisinaan pirun käyttökelpoinenkin otus, mutta harvemmin enää.

        Niin, vaikeaa on molemmille perinteisille sukupuolille, ei taida oikein kumpikaan tietää miten nykyään pitäisi olla vai pitäisikö olla ollenkaan, voisiko olla olematta tai ainakin olla oma ittensä, vaan mikä hitto sekään enää on...

        Kullekin päivälle omat murheensa, vaan taitaa olla myös kullekin aikakaudelle omat murheensa...


      • randombypasser kirjoitti:

        Olet mielestäni pitkälti oikeassa kaikin puolin. Itselleni tämä on vain hankala aihe, kun olen toki ollut hieman tossukkaisempi aiemmin, mutta ottanut opikseni itsestäni tietoisesti ja huomaamattani muuttunut, muuttanut itseäni siis kai. Niin minun on vaikea samaistua näihin surullisen hahmon ritareihin.

        Sinähän tiiät, näit hyvin miten olin mukana silloin Mummiksessa. Vaikka toki oli vähän "vauhti" päällä, niin hieman hillitymmällä tavalla saatan muutenkin ottaa tilan ja tilanteen haltuuni ellei joku toinen tee sitä.

        Olen sinällään näissä tämän kaltaisissa keskusteluissa ivan toisella kiertoradalla 🙄

        En nyt noin menisi sanomaan. En ihan vielä, en tunne sinua kovin hyvin vielä ja arvioisin, että sulla voisi olla enemmänkin sanottavaa tästä aiheesta.

        Se mitä olen sinua nähnyt, ei ole vielä mitään. Muurhaisen pieru korkeintaan. Eli pikkuinen pihaus. Vaatii hieman enemmän tuntemista, ennenkuin kykenen arvioimaan ihmistä suuntaan tai toiseen.

        Sen voin sanoa, että tiettyä jämeryyttä ja jämäkkyyttä sinussa on. Sitä en tiedä kuinka paljon ja kuinka vittumaista se on, mutta en usko pätkääkään että olisisit ollut joskus tossukkaisempi. Mutta toki ihminen on erilainen rakkaimmilleen kuin puolivillaisille tuttavilleen. Sekin on sitä roolien ottamista ja paikkansa hakemista laumassa.


      • randombypasser kirjoitti:

        On, on se semmoinen... Karvaturri, jurnukka, työmies. Semmoinen se on, se kuva siellä jossain geenien pohjukassa. Ja onhan se tylsähkö, vaikka toisinaan pirun käyttökelpoinenkin otus, mutta harvemmin enää.

        Niin, vaikeaa on molemmille perinteisille sukupuolille, ei taida oikein kumpikaan tietää miten nykyään pitäisi olla vai pitäisikö olla ollenkaan, voisiko olla olematta tai ainakin olla oma ittensä, vaan mikä hitto sekään enää on...

        Kullekin päivälle omat murheensa, vaan taitaa olla myös kullekin aikakaudelle omat murheensa...

        No mulle tuli mieleen tää pätkä...

        https://youtu.be/NaDaDbo0TO0

        Siis huumorilla, mutta toisaalta puolittain totta...

        Mä muuten tiedän sellaisia jurnukoitakin, jotka kuitenkin osaa tehdä muutakin kuin maatua sohvaan. 😁


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        En nyt noin menisi sanomaan. En ihan vielä, en tunne sinua kovin hyvin vielä ja arvioisin, että sulla voisi olla enemmänkin sanottavaa tästä aiheesta.

        Se mitä olen sinua nähnyt, ei ole vielä mitään. Muurhaisen pieru korkeintaan. Eli pikkuinen pihaus. Vaatii hieman enemmän tuntemista, ennenkuin kykenen arvioimaan ihmistä suuntaan tai toiseen.

        Sen voin sanoa, että tiettyä jämeryyttä ja jämäkkyyttä sinussa on. Sitä en tiedä kuinka paljon ja kuinka vittumaista se on, mutta en usko pätkääkään että olisisit ollut joskus tossukkaisempi. Mutta toki ihminen on erilainen rakkaimmilleen kuin puolivillaisille tuttavilleen. Sekin on sitä roolien ottamista ja paikkansa hakemista laumassa.

        Niin, ymmärrän.

        Tossukkaisempi olen ollut, mutta aika kuluu, elämä etenee ja asiatkin vielä muuttuvat. Jossain kohden ihmislapsen olisi hyvä koittaa löytää itsensä ja suhteessa siihen oma paikkansa eri asiayhteyksissä. No minä ainakin tein sitä, ehkä teen edelleen. ja miksen tekisi, kun maailma ympärilläni muuttuu koko ajan minusta pätkääkään välittämättä.

        Mutta olen ollut enkä ole enää. Pitkälti siitä on kiittäminen sitä, etten enää juuri pätkääkään välitä mitä joku minusta ajattelee, kunhan en tietenkään tee tietoista vääryyttä muille. Se vapauttaa olemaan juuri sellainen kuin on, vaikkakin se on hidas prosessi. Ja minä olen vielä matkalla.


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, ymmärrän.

        Tossukkaisempi olen ollut, mutta aika kuluu, elämä etenee ja asiatkin vielä muuttuvat. Jossain kohden ihmislapsen olisi hyvä koittaa löytää itsensä ja suhteessa siihen oma paikkansa eri asiayhteyksissä. No minä ainakin tein sitä, ehkä teen edelleen. ja miksen tekisi, kun maailma ympärilläni muuttuu koko ajan minusta pätkääkään välittämättä.

        Mutta olen ollut enkä ole enää. Pitkälti siitä on kiittäminen sitä, etten enää juuri pätkääkään välitä mitä joku minusta ajattelee, kunhan en tietenkään tee tietoista vääryyttä muille. Se vapauttaa olemaan juuri sellainen kuin on, vaikkakin se on hidas prosessi. Ja minä olen vielä matkalla.

        No mun mielestä sä olet hyvä juuri noin, omana itsenäsi. Niin minäkin ja kaikki muutkin kahdeksan miljardia immeistä.
        Se vaan ettei mun mielipide paljon paina.

        JK. Mä näköjään edelleen osaan kymmensormijärjestelmän ja toi vasen käsikin toimii aika hyvin näppiksellä. Mä siis tulin tähän päivään ja hommasin itelleni läppärin joka ei ole viime vuosituhannelta.. HEH!


      • Disseisback kirjoitti:

        No mulle tuli mieleen tää pätkä...

        https://youtu.be/NaDaDbo0TO0

        Siis huumorilla, mutta toisaalta puolittain totta...

        Mä muuten tiedän sellaisia jurnukoitakin, jotka kuitenkin osaa tehdä muutakin kuin maatua sohvaan. 😁

        No tosiaan, nyt alkaa naurattamaan 🤣

        Harmi että joku ottaa tuonkin nyt sitten henkilökohtaisesti...


      • randombypasser kirjoitti:

        No tosiaan, nyt alkaa naurattamaan 🤣

        Harmi että joku ottaa tuonkin nyt sitten henkilökohtaisesti...

        No eihän tuolle voi kun nauraa, mutta kohta on joku Harmis jo kimpussa. 😄


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mun mielestä sä olet hyvä juuri noin, omana itsenäsi. Niin minäkin ja kaikki muutkin kahdeksan miljardia immeistä.
        Se vaan ettei mun mielipide paljon paina.

        JK. Mä näköjään edelleen osaan kymmensormijärjestelmän ja toi vasen käsikin toimii aika hyvin näppiksellä. Mä siis tulin tähän päivään ja hommasin itelleni läppärin joka ei ole viime vuosituhannelta.. HEH!

        Olen, varmaankin, mutta ihminen muuttuu ajan kanssa, jotkut enemmän ja toiset vähemmän. Itse kuulunen edellisiin. Tai sitten vain havainnoin näitä tapahtumia ja muutoksia kovin tarkasti, mistäpä tuota tietää.

        Mutta aika arrogantti, itsetietoinen ja eloisa olento on kaivautunut esille, hieman ainakin, niin enpä jaksa sitä hillitäkään, mulla on parempaakin tekemistä 😁

        Joten Mummiksessa nähdään 🤣


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mun mielestä sä olet hyvä juuri noin, omana itsenäsi. Niin minäkin ja kaikki muutkin kahdeksan miljardia immeistä.
        Se vaan ettei mun mielipide paljon paina.

        JK. Mä näköjään edelleen osaan kymmensormijärjestelmän ja toi vasen käsikin toimii aika hyvin näppiksellä. Mä siis tulin tähän päivään ja hommasin itelleni läppärin joka ei ole viime vuosituhannelta.. HEH!

        Krääh! Hyvä, koska unohdin soitella ja sanoa että mun varaosaläppäriraatoni oat juuri sitä, varaosaraatoja. Tai no yksi olisi toiminut, mutta se ei olisi ollut kehitystä...

        Hyvä Sinä, siskoseni!!!


      • Disseisback kirjoitti:

        No eihän tuolle voi kun nauraa, mutta kohta on joku Harmis jo kimpussa. 😄

        Näin on, kyllä joku kohta pahastuu ja sydämistyy, onhan tämä kuitenkin Mielensäpahoittajien maa 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        Krääh! Hyvä, koska unohdin soitella ja sanoa että mun varaosaläppäriraatoni oat juuri sitä, varaosaraatoja. Tai no yksi olisi toiminut, mutta se ei olisi ollut kehitystä...

        Hyvä Sinä, siskoseni!!!

        En vain muistanut että läppärillä istuessaan persaus puutuu.. 🙄


      • randombypasser kirjoitti:

        Näin on, kyllä joku kohta pahastuu ja sydämistyy, onhan tämä kuitenkin Mielensäpahoittajien maa 🤣

        Joo... 😁

        Mä jo siihen toiseen aloitukseen pistin täkyn Harmikselle, niin Av ja Trollikka tarttukin siihen. 😁


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        En vain muistanut että läppärillä istuessaan persaus puutuu.. 🙄

        Niin se tekee, paitsi jos on puuperse kuten itselläni, lienee työsuhde-etu 😂


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo... 😁

        Mä jo siihen toiseen aloitukseen pistin täkyn Harmikselle, niin Av ja Trollikka tarttukin siihen. 😁

        No varmaan tarttui, AV näyttää olevan yksi hyökkäysdrone kun sopivasti sanailee, trollikka harvemmin 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin se tekee, paitsi jos on puuperse kuten itselläni, lienee työsuhde-etu 😂

        Heh.. oli pakko nyt siirtyä sänkyyn kännyn kanssa.. mut hei.. mähän voin ottaa läppärin sänkyyn...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Heh.. oli pakko nyt siirtyä sänkyyn kännyn kanssa.. mut hei.. mähän voin ottaa läppärin sänkyyn...

        Nimenomaan siskoseni!! Ihmettelinkin että mitä hittoa tappelet pienen kännyruudun kanssa, kun olisi se läppärikin. Naiset... 🙄

        Olenpas rohkealla tuulella tänään 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No varmaan tarttui, AV näyttää olevan yksi hyökkäysdrone kun sopivasti sanailee, trollikka harvemmin 😁

        No tuntuu olevan joo... mä en kovin hsnskasti lähde sen kaa vääntämään, kun ollaa monesta asiasta niin eri mieltä. Ihan suotta...

        Harmiksella on sentään vähän huumorintajuakin...😁


      • Disseisback kirjoitti:

        No tuntuu olevan joo... mä en kovin hsnskasti lähde sen kaa vääntämään, kun ollaa monesta asiasta niin eri mieltä. Ihan suotta...

        Harmiksella on sentään vähän huumorintajuakin...😁

        No kaikilla on ne juttunsa, joista voi heittää huultakin ja sitten on ne toiset jutut. On hyvä löytää ne ja pelailla niitten kanssa, niin keskustelu sujuu 😊


      • randombypasser kirjoitti:

        No kaikilla on ne juttunsa, joista voi heittää huultakin ja sitten on ne toiset jutut. On hyvä löytää ne ja pelailla niitten kanssa, niin keskustelu sujuu 😊

        Joo. Itse en jaksa mitään loputonta väittelyä... noista Ukrainan sodan jutuistakin on väsyttävää vääntää tiettyjen kanssa...


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Itse en jaksa mitään loputonta väittelyä... noista Ukrainan sodan jutuistakin on väsyttävää vääntää tiettyjen kanssa...

        Ei sitä jaksa. Ja Ukraina on ihan loputon suo keskutella, melkein sama kuin keskustelisi siitä miksi mansikkajäätelö on suklaata parempaa...


      • randombypasser kirjoitti:

        Ei sitä jaksa. Ja Ukraina on ihan loputon suo keskutella, melkein sama kuin keskustelisi siitä miksi mansikkajäätelö on suklaata parempaa...

        Joo. Aika moni on jo lukinnut siitä mielipiteensä, eikä sitä tässä tilanteessa mikään muuta. 🙄


      • randombypasser kirjoitti:

        Nimenomaan siskoseni!! Ihmettelinkin että mitä hittoa tappelet pienen kännyruudun kanssa, kun olisi se läppärikin. Naiset... 🙄

        Olenpas rohkealla tuulella tänään 😂

        No hittolainen, mä en ole tottunut näin isoon näyttöön, 14 tuumaa ja se on kuin jättiscreeni mulle. Sain tän jo alkuviikosta, mutta olen vältellyt käyttöönottamista. Tänään avasin tän ekaa kertaa ja vaikuttaa ihan hyvälle.

        Ehkä mä opin.

        Just opin vasta scrollaamaankin tällä.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Aika moni on jo lukinnut siitä mielipiteensä, eikä sitä tässä tilanteessa mikään muuta. 🙄

        Olet prikulleen oikeassa. Ja parempi kun antaa kaikkien elää sen oman mielipiteensä kanssa siitä nyt, tuntuu olevan ihmiset vähän herkillä sen asian kanssa.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No hittolainen, mä en ole tottunut näin isoon näyttöön, 14 tuumaa ja se on kuin jättiscreeni mulle. Sain tän jo alkuviikosta, mutta olen vältellyt käyttöönottamista. Tänään avasin tän ekaa kertaa ja vaikuttaa ihan hyvälle.

        Ehkä mä opin.

        Just opin vasta scrollaamaankin tällä.

        Noo, olet jo tottunutPujiksen14-tuumaiseen... Ai hitto, pakko sanoa, mutta pakko myös pyytää samantein anteeksi, vähän mauton, mutten halua poistaakaan.

        14-tuumaisen? HP? Acer? Kunhan nörtti utelee... Kyllä se varmasti sen entisen voittaa, mutta onhan siinä tottumista, puhelimeen verrattuna. Onkohan se kosketusnäytöllinenkin?


      • randombypasser kirjoitti:

        Olet prikulleen oikeassa. Ja parempi kun antaa kaikkien elää sen oman mielipiteensä kanssa siitä nyt, tuntuu olevan ihmiset vähän herkillä sen asian kanssa.

        Joo. Kyllä sekin myöhemmin tiedetään sitten. Mikä oli mitä jne.


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Kyllä sekin myöhemmin tiedetään sitten. Mikä oli mitä jne.

        Jep, jonain päivän se sota on ohi ja sitten kattellaan asiat järjestykseen.


      • randombypasser kirjoitti:

        Jep, jonain päivän se sota on ohi ja sitten kattellaan asiat järjestykseen.

        Jep. Ja sitä ei ainakaan tätä kautta muuteta miksikään. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Jep. Ja sitä ei ainakaan tätä kautta muuteta miksikään. 😁

        No AV:n mukaan sinä ja minä ollaan sotafenja, jotka palaa halusta mennä Ukrainaan tappamaan venakkoja, niin pitääkö meidän nyt sitten jättää palsta ja mennä Ukrainaan? Vaikken kyllä usko että silläkään kovin isoa muutosta saatais aikaiseksi, mutta mistäpä sitä tietää millaisia ramboja sieltä kuoriutuu esiin 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        No AV:n mukaan sinä ja minä ollaan sotafenja, jotka palaa halusta mennä Ukrainaan tappamaan venakkoja, niin pitääkö meidän nyt sitten jättää palsta ja mennä Ukrainaan? Vaikken kyllä usko että silläkään kovin isoa muutosta saatais aikaiseksi, mutta mistäpä sitä tietää millaisia ramboja sieltä kuoriutuu esiin 🤣

        No Harmishan pitää minua ja Lineriä myös venäläisten tappajina. 😁
        Mutta ei taida olla siellä mitään muuta konstia, kuin koittaa heittää venäläiset takas omalle puolelleen. Ne ei mitään diblomatiaa sulata...


      • Disseisback kirjoitti:

        No Harmishan pitää minua ja Lineriä myös venäläisten tappajina. 😁
        Mutta ei taida olla siellä mitään muuta konstia, kuin koittaa heittää venäläiset takas omalle puolelleen. Ne ei mitään diblomatiaa sulata...

        Jaa, no just... Outo ajatusyhtymä, mutta kukin pelaa niillä nopilla mitä on annettu. Sinä olet kovin sovinnainen, Liner on hiton jyrkkä, mutta siinä se, vai että venakkojen lahtaajiakin vielä 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        Noo, olet jo tottunutPujiksen14-tuumaiseen... Ai hitto, pakko sanoa, mutta pakko myös pyytää samantein anteeksi, vähän mauton, mutten halua poistaakaan.

        14-tuumaisen? HP? Acer? Kunhan nörtti utelee... Kyllä se varmasti sen entisen voittaa, mutta onhan siinä tottumista, puhelimeen verrattuna. Onkohan se kosketusnäytöllinenkin?

        Aserin Cromebook. Mutta kun halvalla sain .. maksoi vain 170.- Ei ole kosketusnäyttöä mutta full hd, joten mulla on nyt tv kans.

        Ehei. ei ollut mauton, mulla on kokemusta toki pujikseta mutta oikein 14 tuuman edestä..
        Noin koneistajan silmämitalla sanoisin jopa että 7.5 tai 8 tuumaa, mutta ettei peeniskateus iske sanotaan 5.4 tuumaa..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Aserin Cromebook. Mutta kun halvalla sain .. maksoi vain 170.- Ei ole kosketusnäyttöä mutta full hd, joten mulla on nyt tv kans.

        Ehei. ei ollut mauton, mulla on kokemusta toki pujikseta mutta oikein 14 tuuman edestä..
        Noin koneistajan silmämitalla sanoisin jopa että 7.5 tai 8 tuumaa, mutta ettei peeniskateus iske sanotaan 5.4 tuumaa..

        No mutta, sillähän pärjää, semminkin kun halvalla lähtee. Pieni harmi etteivät jaksaneet laittaa kosketusnäyttöä, mutta eipä haittaa. Jep, TV tulee mukana 😁

        Eeeeeeeeeen ota enempää kantaa. Joo, se oli siinä. Basta.

        Paitsoi tuohon peeniskatteuteen, sitäpä ei ihan kaikki tiiä kielikuvana 😂


      • randombypasser kirjoitti:

        No mutta, sillähän pärjää, semminkin kun halvalla lähtee. Pieni harmi etteivät jaksaneet laittaa kosketusnäyttöä, mutta eipä haittaa. Jep, TV tulee mukana 😁

        Eeeeeeeeeen ota enempää kantaa. Joo, se oli siinä. Basta.

        Paitsoi tuohon peeniskatteuteen, sitäpä ei ihan kaikki tiiä kielikuvana 😂

        Se on kisu joka on ihan mulkku, Sitä se peeniskatteus kai tarkoittaa?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Se on kisu joka on ihan mulkku, Sitä se peeniskatteus kai tarkoittaa?

        No sitten olin väärässä, mutta sepä ei ollut ihan ensimmäinen kerta. Olettaminen on saatanasta seuraava ja siihen sorruin. Taas 😂

        Mielessäni oli... No se joo, mutta tuo biisi, jota eivät lapset tiiä eivätkä tule tietämäänkään:
        https://www.youtube.com/watch?v=LjARhW_3k6Y


      • randombypasser kirjoitti:

        Jaa, no just... Outo ajatusyhtymä, mutta kukin pelaa niillä nopilla mitä on annettu. Sinä olet kovin sovinnainen, Liner on hiton jyrkkä, mutta siinä se, vai että venakkojen lahtaajiakin vielä 😂

        Linukkakin saattaa härnätä....😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No sitten olin väärässä, mutta sepä ei ollut ihan ensimmäinen kerta. Olettaminen on saatanasta seuraava ja siihen sorruin. Taas 😂

        Mielessäni oli... No se joo, mutta tuo biisi, jota eivät lapset tiiä eivätkä tule tietämäänkään:
        https://www.youtube.com/watch?v=LjARhW_3k6Y

        Hah,, toi oli ihan paras lastenlaulu..


      • Disseisback kirjoitti:

        Linukkakin saattaa härnätä....😁

        No joskus, mutta jaksaa muistuttaakin siitä 😁




      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mä rykkäsin molemmista, Nyt toivottelen hyvät yöt.

        Hyvät yöt, biisitkin kertovat että olemme samaa verta ❤️


      • randombypasser kirjoitti:

        Hyvät yöt, biisitkin kertovat että olemme samaa verta ❤️

        Ei ehkä samaa verta, mutta samaa maata ja samasta puusta veistettyjä,


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ei ehkä samaa verta, mutta samaa maata ja samasta puusta veistettyjä,

        En menisi vannomaan edes edellisestä, mutta samaa puuta ainakin 😁


    • Anonyymi

      Riippuu täysin miehestä mille miesroolille kumartaa. Suuri osa miehistä karttaa yhä "naismaista" otetta asiaan kuin asiaan, etenkin maaseudulla. Jo omassa lapsuudessa 70-luvulla pojat leikkivät usein nukeilla ja barbeilla, siinä missä tytöt leikkivät autoilla, jääkiekkopelillä ja junaradoilla. Muutaman kutovan ja virkkaavan pojankin tiesin. Näissä asioissa on menty tasa-arvossa jopa taaksepäin.

      Miehiä, etenkin nuoria miehiä, hakeutuu nykyään yhä enemmän naisvaltaisille aloille. Kuten sairaan/lähihoitajiksi, päiväkoteihin, kouluihin, nuorisotoimintaan, kuin myös vanhustenhoitoon. Samoin naisvaltaisiin toimistotöihin.

      Miehet voisivat keskustella ihan keskenään miehen roolista nyky-yhteiskunnassa. Naisethan eivät ole koskaan vaatineet, ettei mies saa tehdä töitä naisvaltaisella alalla tai kouluttautua vaikka opettajaksi. Tämä ongelma on lähinnä miesten kesken. Vanhemmat miehet ne vaativat, ettei poikansa tai kukaan mies ala "akkainhommiin".

    • Anonyymi

      Tuskin miehen rooli kauheasti on käytännössä muuttunut, ennemminkin käsitys siitä millainen miehen roolin tulisi olla on muuttunut. Lokerointi tai muuttuneet käsitykset ei muuta miksikään sitä että mies on jo fyysisiltä ominaisuksiltaan soveltuvampi johonkin tehtävään kuin nainen ja päinvastoin. Tosin se miten määritellään kuka on setä kuka on täti...sanoisinko jos se asia nojaa pääosin siihen että kyseessä on vain ilmoitusluontoinen asia miten setä tai täti määritellään äärimmäisen onnistuneen 😁 lain avulla niin... tuskin tässäkään rooliasiassa on tarpeen järkiperusteita käyttää

    • On päiväkodeissa miehiä yhä enemmän töissä. Niin avustajina, hoitajina, kun opeinakin. Ala vaan ei miehiä kovin kiinnosta, siinä syy miksi on vähissä määrin edustettuina noissa töissä.

      No miehen rooli ainakin meidän perheessä on tällä hetkellä hänen itse tekemänsä ja valitsemansa rooli. Isä, puoliso ja työmies. 😄

      Minä olen taas rooliltani äiti, puoliso ja kotihengetär, lasten asioiden ja hoidon päävastuu vanhempi. Mun tilanne antaa paremmin myöten siihen nyt, kun miehen. Meillä on siis hyvin perinteinen kuvio, kuten joskus ennen muinoin.

      Mutta vain tilapäisesti, ei pysyvästi. Lapset kasvaa ja itsenäistyy, tarkoittaa erityisesti minun roolin muuttumista perheessä. Siirtymistä työelämään jne.

      • Hyvä jos varhaiskasvatukseen on saatu enemmän miehiä, sillä saadaan lapsille lisää roolimalleja. Äidin lisäksi lapset saavat naisista malleja, mutta huomattavan vähän muita miehen malleja on pikkulasten elämässä kuin isä ja ehkä isoisä tai joku setä tai eno.

        Yleisesti olen sitä mieltä, että kaavamaisista malleista tulisi päästä pois ja siihen pystytään vaikuttamaan kovin hitaasti. Asenteet muuttuvat hitaasti.

        Noista perheen rooleista.. mulla oli exän kanssa kans, että olin se perinteinen naisen rooli ja ukko sitten teki kolmea duunia. Kävin minäkin töissä, mutta hoidin kodin ja muksun siinä samassa. Ja opiskelin. Perinteiseen tyyliin siis.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvä jos varhaiskasvatukseen on saatu enemmän miehiä, sillä saadaan lapsille lisää roolimalleja. Äidin lisäksi lapset saavat naisista malleja, mutta huomattavan vähän muita miehen malleja on pikkulasten elämässä kuin isä ja ehkä isoisä tai joku setä tai eno.

        Yleisesti olen sitä mieltä, että kaavamaisista malleista tulisi päästä pois ja siihen pystytään vaikuttamaan kovin hitaasti. Asenteet muuttuvat hitaasti.

        Noista perheen rooleista.. mulla oli exän kanssa kans, että olin se perinteinen naisen rooli ja ukko sitten teki kolmea duunia. Kävin minäkin töissä, mutta hoidin kodin ja muksun siinä samassa. Ja opiskelin. Perinteiseen tyyliin siis.

        Juu, lastenhoito on vaan niin huonolla tolalla kuten lehdistä saa lukea ja moni mies ri niin huonoa palkkaa hyväksy. Ne on yleensä juuri opettajiksi tai esimiesasemaan pyrkiviä nuo miehet päivähoidossa.

        Mutta on niitä ollut siellä 90-luvulta asti, mullakin työkavereina. 4 eri miestä. Eri työpaikoissa. 2 oli samassa työpaikassakin näistä.

        Mäkin tuossa opiskelin ja kävin töissä 2017-2019 välin, kaksi vuotta, tuo nuorempi oli vielä pieni. Tuttua tuokin kun kaikkea tekee yht'aikaa.

        Minunkin mies halusi ehdottomasti näin päin kuvion. Ja mun sairaudet huomioon ottaen järkevämpääkin. On terve ihminen aina varmemmin työssä kyjenevä käymään, kun sairas. Äkkiä tulot kärsii, kun tulee poissaoloja.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Juu, lastenhoito on vaan niin huonolla tolalla kuten lehdistä saa lukea ja moni mies ri niin huonoa palkkaa hyväksy. Ne on yleensä juuri opettajiksi tai esimiesasemaan pyrkiviä nuo miehet päivähoidossa.

        Mutta on niitä ollut siellä 90-luvulta asti, mullakin työkavereina. 4 eri miestä. Eri työpaikoissa. 2 oli samassa työpaikassakin näistä.

        Mäkin tuossa opiskelin ja kävin töissä 2017-2019 välin, kaksi vuotta, tuo nuorempi oli vielä pieni. Tuttua tuokin kun kaikkea tekee yht'aikaa.

        Minunkin mies halusi ehdottomasti näin päin kuvion. Ja mun sairaudet huomioon ottaen järkevämpääkin. On terve ihminen aina varmemmin työssä kyjenevä käymään, kun sairas. Äkkiä tulot kärsii, kun tulee poissaoloja.

        Ja sinulla ja minulla on tietty yhteneväisyys. Velvollisuudentunto ja halu saada asiat menemään oikein. Sitä on valmis siirtämään itsensä syrjään kun perhe niin tarvitsee. Asettamaan muiden tarpeet omiensa edelle ja tahto mennä vaikka läpi harmaan kiven.

        Palkka hoiva-alalla ei houkuttele työmäärään nähden. Olin aiemmassa elämässäni naisvaltaisella alalla lopulta esimiehenä ja vaihtaessani miesvaltaiselle metallialalle sain kesätöistä prässeillä enemmän tunnille kuin esimiehenä ravintolassa. Naisvaltaiset alat ei houkuta, paljon töitä ja pieni palkka.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ja sinulla ja minulla on tietty yhteneväisyys. Velvollisuudentunto ja halu saada asiat menemään oikein. Sitä on valmis siirtämään itsensä syrjään kun perhe niin tarvitsee. Asettamaan muiden tarpeet omiensa edelle ja tahto mennä vaikka läpi harmaan kiven.

        Palkka hoiva-alalla ei houkuttele työmäärään nähden. Olin aiemmassa elämässäni naisvaltaisella alalla lopulta esimiehenä ja vaihtaessani miesvaltaiselle metallialalle sain kesätöistä prässeillä enemmän tunnille kuin esimiehenä ravintolassa. Naisvaltaiset alat ei houkuta, paljon töitä ja pieni palkka.

        Totta, olen kiinnittänyt samaan asiaan, yhteneväisyyten huomion. Tunnollisuus.

        Hoiva-alalla on surkeat palkat, kuiten kova psyykkinen ja fyysinenkin vastuu ja paine. Pääsisin tältä istumalta päiväkotiin töihin, on kysytty ja olen kieltäytynyt. En enää sitä jaksa juurikin hoitajapulan ja huonojen resurssien takia. Ne oli rempallaan jo 10 vuotta sitten. Ja nyt vasta ääniä alkaa kuulua julkisuuteen.

        Ei ollut mikään juttu, jos 15-20 lasta oli hetken tai pidemmänkin yhden tai kahden kontolla. Ehkä koko päivän.

        Mullakin oli päiviä, kun tulin aamuun kello 6 alkaen ja kohta oli jo tuo 15 ipanaa ja työkaveri tuli iltaan eli 9 tai 10. Siinä on monta tuntia aamupaloineen ja ohjelmineen yksin. Välillä kusihätäkin yllätti, piti ottaa lapset pukuhuoneeseen mukaan ja mennä pukuhuoneen vessaan. Yksin. 1-4 ikäisiä lauma.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Totta, olen kiinnittänyt samaan asiaan, yhteneväisyyten huomion. Tunnollisuus.

        Hoiva-alalla on surkeat palkat, kuiten kova psyykkinen ja fyysinenkin vastuu ja paine. Pääsisin tältä istumalta päiväkotiin töihin, on kysytty ja olen kieltäytynyt. En enää sitä jaksa juurikin hoitajapulan ja huonojen resurssien takia. Ne oli rempallaan jo 10 vuotta sitten. Ja nyt vasta ääniä alkaa kuulua julkisuuteen.

        Ei ollut mikään juttu, jos 15-20 lasta oli hetken tai pidemmänkin yhden tai kahden kontolla. Ehkä koko päivän.

        Mullakin oli päiviä, kun tulin aamuun kello 6 alkaen ja kohta oli jo tuo 15 ipanaa ja työkaveri tuli iltaan eli 9 tai 10. Siinä on monta tuntia aamupaloineen ja ohjelmineen yksin. Välillä kusihätäkin yllätti, piti ottaa lapset pukuhuoneeseen mukaan ja mennä pukuhuoneen vessaan. Yksin. 1-4 ikäisiä lauma.

        Siivoojat sitten haki ruokakärryjä ryhmään ja jos he ei kerinnyt, piti koko lauma koota syliin osa ja jonoon loput, sitten marssittiin talon toiseen päähän köksästä hakemaan ruoka. Että saatiin syötävää.

        Ulkoiluun lähdettiin, niin että ensin nakitin osaavat itsenäiset vessaan ja lätkin vaatteet lattialle eteen mitä puetaan, sitten sukkana vaippa asiakkaat vaipattamaan ja pukemaan ulos. Muitten ryhmien aikuiset otti ulkona pukeutuneita vastaan.

        Oli kuule työpäivän jälkeen sippi. 😂


      • G-LoveR kirjoitti:

        Siivoojat sitten haki ruokakärryjä ryhmään ja jos he ei kerinnyt, piti koko lauma koota syliin osa ja jonoon loput, sitten marssittiin talon toiseen päähän köksästä hakemaan ruoka. Että saatiin syötävää.

        Ulkoiluun lähdettiin, niin että ensin nakitin osaavat itsenäiset vessaan ja lätkin vaatteet lattialle eteen mitä puetaan, sitten sukkana vaippa asiakkaat vaipattamaan ja pukemaan ulos. Muitten ryhmien aikuiset otti ulkona pukeutuneita vastaan.

        Oli kuule työpäivän jälkeen sippi. 😂

        Ei oo ihme, jos nää omat kaksi menee sillee helposti, ei pal vaadi ponnisteluja, kun on laumoja pyöritellyt ensin 13 vuotta vajaalla miehityksellä. 😅


      • G-LoveR kirjoitti:

        Totta, olen kiinnittänyt samaan asiaan, yhteneväisyyten huomion. Tunnollisuus.

        Hoiva-alalla on surkeat palkat, kuiten kova psyykkinen ja fyysinenkin vastuu ja paine. Pääsisin tältä istumalta päiväkotiin töihin, on kysytty ja olen kieltäytynyt. En enää sitä jaksa juurikin hoitajapulan ja huonojen resurssien takia. Ne oli rempallaan jo 10 vuotta sitten. Ja nyt vasta ääniä alkaa kuulua julkisuuteen.

        Ei ollut mikään juttu, jos 15-20 lasta oli hetken tai pidemmänkin yhden tai kahden kontolla. Ehkä koko päivän.

        Mullakin oli päiviä, kun tulin aamuun kello 6 alkaen ja kohta oli jo tuo 15 ipanaa ja työkaveri tuli iltaan eli 9 tai 10. Siinä on monta tuntia aamupaloineen ja ohjelmineen yksin. Välillä kusihätäkin yllätti, piti ottaa lapset pukuhuoneeseen mukaan ja mennä pukuhuoneen vessaan. Yksin. 1-4 ikäisiä lauma.

        Mä myönnän heti tässä paikassa, että vaikka palkat olisikin kohdallaan hoivapuolella, musta ei olisi siihen työhön. Temperamenttini ei antaisi myöden.

        Nostan hattua niille jotka pystyvät siihen ja varsinkin lasten kanssa työskentelyyn.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mä myönnän heti tässä paikassa, että vaikka palkat olisikin kohdallaan hoivapuolella, musta ei olisi siihen työhön. Temperamenttini ei antaisi myöden.

        Nostan hattua niille jotka pystyvät siihen ja varsinkin lasten kanssa työskentelyyn.

        No lasten kanssa se parasta työnä on. Se kehityskaari palkitsee ja lapset on aitoja, ihania pääosin. Pyrin vielä lasten pariin, mutta kouluikäisten. 👍

        Mä taasen en oikein osaa irtaantua tuosta alasta, mutta yritän miettiä mitä muuta mä osaisin.


    • Anonyymi

      Mielestäni miehen rooli on vuosien saatossa vain löystynyt niin, että miehillä on enemmän tilaa olla omia itsejään. Ei tarvitse pakottaa itseään väkisin jähmeään perheenpään rooliin, joka ei itke, puhu tai pussaa. Osalle tämä saattaa aiheuttaa hämmennystä, jos kokee, että mieheltä odotetaan nyt pelkkää pehmeyttä ja koti-isyyttä eikä koe sellaista roolia omakseen. Tärkeää olisi, että kaikki, myös ne perinteisemmät miehet, kokisivat voivansa olla omia itsejään eivätkä yhteiskunnan asettamien odotusten vankeja.

      Itse toivon entistä enemmän sukupuolten vapautumista niin, että esimerkiksi hoiva-alalle saataisiin enemmän miehiä. Hyvään suuntaan ollaan menossa, mutta esim varhaiskasvatukseen kaivattaisiin huomattavasti enemmän miehiä. Oman kokemukseni mukaan sellainen työpaikka myös toimii parhaiten, jossa on kaikki sukupuolet edustettuna suhteellisen tasaisesti. En osaa selittää miksi, mutta siinä on jotain tasapainoa, mikä näkyy työpaikalla positiivisesti.

      • Hyvin voin hyvällä omallatunnolla kompata sinua. Miehen rooli on tosiaan löystynyt niin löysäksi, ettei osa miehistä tiedä mitenpäin olla. Ja se on sääli. Sillä oikeasti kun saa olla oma itsensä, se on hitokseltaan vapauttavaa.

        Miehen täytyisi vain ajaa päivitys sisään ja buutata itsensä tälle vuosituhannelle. Luulen että aika alkaisi olla kypsä rooleista luopumiseen. Ainakin täällä pohjolassa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hyvin voin hyvällä omallatunnolla kompata sinua. Miehen rooli on tosiaan löystynyt niin löysäksi, ettei osa miehistä tiedä mitenpäin olla. Ja se on sääli. Sillä oikeasti kun saa olla oma itsensä, se on hitokseltaan vapauttavaa.

        Miehen täytyisi vain ajaa päivitys sisään ja buutata itsensä tälle vuosituhannelle. Luulen että aika alkaisi olla kypsä rooleista luopumiseen. Ainakin täällä pohjolassa.

        "Miehen rooli on tosiaan löystynyt niin löysäksi, ettei osa miehistä tiedä mitenpäin olla. Ja se on sääli. Sillä oikeasti kun saa olla oma itsensä, se on hitokseltaan vapauttavaa."

        Toisista se on vapauttavaa ja toisista taas on kaikkein ahdistavinta, kun kukaan ei kerro millainen pitäisi olla. Tuollaisille yksilöille tämä aika on varmasti yhtä painajaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Miehen rooli on tosiaan löystynyt niin löysäksi, ettei osa miehistä tiedä mitenpäin olla. Ja se on sääli. Sillä oikeasti kun saa olla oma itsensä, se on hitokseltaan vapauttavaa."

        Toisista se on vapauttavaa ja toisista taas on kaikkein ahdistavinta, kun kukaan ei kerro millainen pitäisi olla. Tuollaisille yksilöille tämä aika on varmasti yhtä painajaista.

        "Toisista se on vapauttavaa ja toisista taas on kaikkein ahdistavinta, kun kukaan ei kerro millainen pitäisi olla. Tuollaisille yksilöille tämä aika on varmasti yhtä painajaista."

        Sä osuit naulan kantaan ja aika topakasti.

        Ja kun tuohon painajaiseen lisätään mahdollisesti tuo Randen mainitsema uhriutuminen, niin meillä taitaa olla inceli.


    • Ihan oikeassa olet siinä, että miesten elämä on viimeisen parinkymmenen vuoden aikana muuttunut. Syitä siihen on varmasti monia, mm. naisten itsevarmuuden kasvaminen, kun nainen ei enää tarvitse miestä taloudellisen turvallisuuden tuojaksi. - En kuitenkaan ulkoista kokonaan tätä muutosta naisten tai yhteiskunnan aiheuttamaksi, vaan minun mielestäni mies on myös itse halunnut muuttua.

      Perinteinen mies ei puhunut tunteista. Hän oli kenties paljon pois kotoa, päätti yksin perheen asioista ja kotona ollessaan hoiti vain miesten työt ja odotti, että sekä vaimo että lapset kunnioittavat häntä ja tekevät niin kuin isä sanoo.

      Sitten alettiinkin yhtäkkiä puhua siitä, että miehen pitäisi puhua päivän kuulumisista ja jopa tunteistaan puolisonsa kanssa. Lasten kasvatuksessa ei lakisääteisesti saanut enää käyttää perinteistä kuritusta, joten lapsetkin lakkasivat pelkäämästä miestä eli isäänsä ja haluavat viettää enemmän aikaa iskän kanssa.

      Uskon, että olosuhteiden muuttuessa mies on ihan omasta halustaankin muuttunut.

      Nykyajan mies keskustelee asioista ja viettää mielellään enemmän aikaa perheensä kanssa. Nyt esimerkiksi vanhempain- tai hoitovapaan pitäminen ei ole enää mitenkään epätavallista miehille ja jokainen tällainen esimerkki edesauttaa muitakin isiä käyttämään nämä lakisääteiset mahdollisuudet. Tällöin miehen on luonnollista osallistua enemmän kodinhoitoon, eikä enää ole mitään tarkkoja määrittelyjä siitä, mitkä ovat miesten- tai naisten kotitöitä. Monessa perheessä se tekee kuka paremmin osaa ja ehtii vaikka laittaa ruokaa tai tyhjentää tiskikoneen.

      Ehkä miehiä on jopa helpottanut parisuhteen muodostamisessa se, että nainenkin voi tehdä aloitteita, olla aktiivinen. Enää miehen ei tarvitse yksin olla rohkea. Samoin parisuhteessa nainen voi olla vaikka seksissä aloitteellinen ja kertoa mitä hän haluaa ja koska hän haluaa.

      Ei tässä nyt vielä täysin tasa-arvoisessa yhteiskunnassa eletä, kun edelleen meillä Suomessa on ainakin 5% ihan selittämätöntä palkkaeroa ja naisten keskipalkka on noin 85% miesten palkasta.

      Miehen elämä on tosiaan muuttunut, mutta minun mielestäni ihan terveeseen suuntaan ja miehen toimiessa muutoksessa subjektina, ei objektina.

    • Anonyymi

      Voi hyvinkin olla murroksessa yleisellä tasolla.

      Mutta henkilökohtaisesti olen aina kokenut olevani täysin vapaa - edelleenkin, enkä mitenkään koe itseäni nurkkaan ajetuksi.

      Lasten kanssa touhuamisesta minulla ei ole kokemusta, tarhatätien kanssa vähän on :)

      -keinovaginamies-

      • Hä-hää! Mitenkäs muutoinkaan..

        Jostakin syystä arvasin ettet sinä tässä miesten roolituksen murroksessa ole ainakaan jalkoihin jäänyt.. :D


    • Mielenkiintoinen kysymys, ja vähän paradoksaalinenkin. Onko käynyt niin, että sitä mukaa kun yhteiskunta on parantanut miesten mahdollisuuksia perhe-elämään esim. isyysloman ja vanhempainvapaaoikeuden muodossa, miehen rooli tai asema on jotenkin muuttunut/heikentynyt? Asema pääasiallisesta elättäjästä on vaihtunut tasa-arvoiseen vastuuseen naisen kanssa? Ja siitä on seurannut jonkinlaista valta-aseman heikentymistä kun perhe ei enää ole pelkästään miehen elatuksesta riippuvainen?

      Toisaalta työelämän lasikatot koskevat edelleen pääasiassa naisia ainakin valtapyramidien huipulla. Sama palkka samasta työstä ei vieläkään toteudu jne.

      Henkilökohtaisesti en ole koskaan kokenut vaikeutta olla mies tai että en saisi elää miehenä sellaista elämää kuin haluan. Joten en usko varsinaisesti mihinkään murrokseen, mutta yhteiskunnan muuttuessa niin miehen kuin naisen roolit ovat laajentuneet. Ehkä se ajaa miehiä yksilötasolla ”epämukavuusalueelle.”

    • Anonyymi

      Tänä päivänä miehen rooli on olla nössö p..ka jolla ei ole mitään sananvaltaa mihinkään. viisainta siis olla vaan ja pysytellä erossa naisista.

      -harmiseikirj.-

      • Jotenkin mä arvasin että sulla olisi tuonkaltainen näkemys asiaan. Ei paha tai huono, jos nyt ei hyväkään. Vain näkemys muiden joukossa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jotenkin mä arvasin että sulla olisi tuonkaltainen näkemys asiaan. Ei paha tai huono, jos nyt ei hyväkään. Vain näkemys muiden joukossa.

        Joo, joku kyökkis niin kuin disse voisi löytää siitä menneisyyden pettymysten kaikuja mutta niin se vaan on, olen todennut että helpoimmin on sovussa itsen ja maailman kanssa kun ei sotke siihen liikaa muita ihmisiä ja naiset on niistä mutkikkaimpia.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo, joku kyökkis niin kuin disse voisi löytää siitä menneisyyden pettymysten kaikuja mutta niin se vaan on, olen todennut että helpoimmin on sovussa itsen ja maailman kanssa kun ei sotke siihen liikaa muita ihmisiä ja naiset on niistä mutkikkaimpia.

        -harmiseikirj-

        Naiset todellakin ovat tai siis osaavat olla aika hankalia sille päälle sattuessaan. Jotkut sitten erityisen hankalia. Mutta osaa ne miehetkin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Naiset todellakin ovat tai siis osaavat olla aika hankalia sille päälle sattuessaan. Jotkut sitten erityisen hankalia. Mutta osaa ne miehetkin.

        Mulle on varmaan sattunut ne hankalat :D niin en jaksa enää pelaa, aika paljon tarvii että lähtisin johonkin parisuhdeleikkeihin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulle on varmaan sattunut ne hankalat :D niin en jaksa enää pelaa, aika paljon tarvii että lähtisin johonkin parisuhdeleikkeihin.

        -harmiseikirj-

        Mulla sama. Ei jaksa enää. Liian monimutkaista ja vaativaa. Kevyt suhteilu sopii mulle.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mulla sama. Ei jaksa enää. Liian monimutkaista ja vaativaa. Kevyt suhteilu sopii mulle.

        Minä en oikein niitäkään "uskalla" kun niistäkin voi kehittyä sellaisia että alkaa tulla kaikenlaista sitten.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulle on varmaan sattunut ne hankalat :D niin en jaksa enää pelaa, aika paljon tarvii että lähtisin johonkin parisuhdeleikkeihin.

        -harmiseikirj-

        Etkö sä nähnyt jo etukäteen, että ovat niitä hankalia? Miten sä et sitä nähnyt?

        Oot muistini mukaan naisia moittinut siitä, ettei he tunnista huonoja miehiä, muttet itsekkään ole tunnistanut hankalia naisia ja nyt traumatisoitunut omista virhevalinnoistasi?😇


      • Anonyymi
        G-LoveR kirjoitti:

        Etkö sä nähnyt jo etukäteen, että ovat niitä hankalia? Miten sä et sitä nähnyt?

        Oot muistini mukaan naisia moittinut siitä, ettei he tunnista huonoja miehiä, muttet itsekkään ole tunnistanut hankalia naisia ja nyt traumatisoitunut omista virhevalinnoistasi?😇

        Sanoin että hankalia, en että huonoja, oli vaan olosuhteita ja silleen.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin että hankalia, en että huonoja, oli vaan olosuhteita ja silleen.

        -harmiseikirj-

        Aa, okei. ☺️


    • Minusta hyvä vertailukohta on Linnan Tuntematon sotilas. Eri tyyppiset miehet ympäristön vaikutuksesta toimivat tietyllä tavalla. Jos taas meidät asevelvolliset laitettaisiin muutamaksi vuodeksi rintamalle niin varmasti mieskuvakin sodan jälkeen olisi toinen.

      Minusta nykyinen mieskuva ja rooli on seurausta neljästä asiasta.
      -Arvostus tai sen puute. Viime vuonna sai melko moni toimittaja surmansa töitä tehdessään ja miehiä näistä taisi olla noin 90% ja naisia noin 10%(en muista tarkkaa lukua mutta tota luokkaa) Tämän jälkeen alkoi iso kamppanja naistoimittajien kohtaaman väkivallan estämiseksi.
      Meillä taas nousi pintaan puhe miesten seksuaalisesta yksinäisyydestä johon vastattiin ettei miesten hyvinvointi ole naisten tai yhteiskunnan tehtävä.

      - Jakaantuminen voittajiin ja häviäjiin. Ne ketä pärjäävät koulussa ja työelämässä pärjäävät myös parisuhdemarkkinoilla. Eivät miehet keskenään kilpaile kenellä on paras miehen malli vaan siitä kuka nostaa eniten penkistä tai ampuu eniten peuroja.
      Miehen mallin vaatimukset kumpuavat muualta kuin toisilta miehiltä.

      - Asuinympäristö. Jos meidänkin seutukuntaa katsoo niin ihan jo koulutuspaikat sekä elinkeinorakenne antavat melko ahtaat raamit tulevaisuudelle. Melko monesta pojasta perus duunari tulee. Jos hiukankin pidemmälle haluaa opiskella niin muualle on lähdettävä. Kyllähän meilläkin harrastepuolelle on kesäteatteria ja kudontapiiriä mutta jos siltä puolelta haluaa ammatin tai ammattimaista ohjausta niin muualle on matkattava.

      -Naisten tasa-arvo. Meillä jo tasa-arvolaissa on maininta että lain tarkoitus on parantaa naisten asemaa. En tiedä olisiko liikaa vaadittu jos miehet ja muun sukupuoliset saisivat oman huomionsa.
      Lakiesitykset kulkevat eduskunnan kautta ja meillä jatkuvasti toivotaan sinne lisää naisia jopa niin paljon että valtio tukee heitä taloudellisesti. Minusta tuo vajaa 2miljoonaa voitaisiin jakaa vaikka Hurstin ruoka-avulle.
      Eduskuntaan vaikutetaan yhdistysten ja järjestöjen kautta. Joku tuolla kyseli miesasiamiesten perään ja todettakoon että niitä kyllä on mutta käytännössä heidän toiminta on rajattu. Naisjärjestöt saavat vuosittain noin miljoonan euron avustuksen joka takaa heille palkatun henkilökunnan ja ammattimaisen toimintaympäristön. Miesjärjestöt saavat 0e eli kun Rukalla virka-aikana tapahtuvassa tasa-arvoseminaarissa ihmetellään miesativistien vähyyttä niin olen ihmeissäni jos ymmärrys ei ole riittänyt siihen että miesaktivistit ovat töissä tienaamassa.
      Sitten on tietysti vielä eri säännöt eli kun miehiä on vähän niin positiivinen syrjintä ei ole käytössä vaan odotetaan parempia hakijoita; kun naisia on vähän niin kiintiöt

      • Anonyymi

        "Meillä taas nousi pintaan puhe miesten seksuaalisesta yksinäisyydestä johon vastattiin ettei miesten hyvinvointi ole naisten tai yhteiskunnan tehtävä."

        Olisi mielenkiintoista kuulla mitä tuolle asialle pitäisi naisten tai yhteiskunnan taholta tehdä. Löytyykö jotakin muita ehdotuksia, kuin että naiset pitäisi pakottaa naimaan (sanan molemmissa merkityksissä) miehiä, jotka eivät heitä siinä mielessä kiinnosta? Ongelma on ikävä, kyllä, mutta onko jotakin käytännön ehdotusta mitä asialle pitäisi tehdä?

        "Eivät miehet keskenään kilpaile kenellä on paras miehen malli vaan siitä kuka nostaa eniten penkistä tai ampuu eniten peuroja.
        Miehen mallin vaatimukset kumpuavat muualta kuin toisilta miehiltä."

        Mistä se malli ja vaatimukset sitten kumpuavat, kun eivät naiset ainakaan ole suurena massana kiinnostuneita noista kummastakaan?

        "Jos hiukankin pidemmälle haluaa opiskella niin muualle on lähdettävä."

        Onko tilanne naisille jotenkin erilainen? Käsittääkseni naistenkin on pakko lähteä muualla, jos haluavat opiskella vähänkään pidemmälle ja käsittääkseni naisista suurin osa toimiikin noin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Meillä taas nousi pintaan puhe miesten seksuaalisesta yksinäisyydestä johon vastattiin ettei miesten hyvinvointi ole naisten tai yhteiskunnan tehtävä."

        Olisi mielenkiintoista kuulla mitä tuolle asialle pitäisi naisten tai yhteiskunnan taholta tehdä. Löytyykö jotakin muita ehdotuksia, kuin että naiset pitäisi pakottaa naimaan (sanan molemmissa merkityksissä) miehiä, jotka eivät heitä siinä mielessä kiinnosta? Ongelma on ikävä, kyllä, mutta onko jotakin käytännön ehdotusta mitä asialle pitäisi tehdä?

        "Eivät miehet keskenään kilpaile kenellä on paras miehen malli vaan siitä kuka nostaa eniten penkistä tai ampuu eniten peuroja.
        Miehen mallin vaatimukset kumpuavat muualta kuin toisilta miehiltä."

        Mistä se malli ja vaatimukset sitten kumpuavat, kun eivät naiset ainakaan ole suurena massana kiinnostuneita noista kummastakaan?

        "Jos hiukankin pidemmälle haluaa opiskella niin muualle on lähdettävä."

        Onko tilanne naisille jotenkin erilainen? Käsittääkseni naistenkin on pakko lähteä muualla, jos haluavat opiskella vähänkään pidemmälle ja käsittääkseni naisista suurin osa toimiikin noin.

        Jos sanotaan ettei miesten hyvinvointi ole yhteiskunnan vastuulla se tarkoittaa joko ongelman unohtamista tai siirtämistä yksityiselle sektorille. Käytännössä siis hoidetaan niitä joilla rahaa riittää.
        Jos sanottaisiin että naisten hyvinvointi ei ole enää yhteiskunnan vastuulla ja rintasyövän seulonta on mahdollista vain yksityisellä niin se että vain parempiosaiset pääsevät tästä osaksi on minusta ongelmallista.
        Minulla ei ole antaa ihan viimeiseen asti mietittyä ratkaisua mutta lähtöpiste minulla on selvä. "Uupuneet ja toivottomat nuoret naiset rikkovat nyt kriisipuhelimen soittoennätyksiä" Yhtälö jossa päivittäin puhutaan naisten voimaantumisesta, kehopositiivisuudesta, lasikattojen rikkomisesta, naisenergiasta jne ja silti naiset soittaa apua mielenterveysongelmiin ei näin maallikolle avaudu. Ihan jo kansantaloudenkin näkökulmasta minusta naisten hyvinvointi on yhteiskunnallinen asia ja sitä pitäisi tutkia ihan peruskoulusta työelämään.
        Tämä ei nyt suoraan poista miesten seksuaalista yksinäisyyttä mutta jos samalla pystytään kuntatasolla tekemään elinkeinorakennetta monipuolistavia asioita kuten esim aikanaan naisyrittäjyyteen kannustava naisyrittäjälaina saataisiin yhtä seksuaalisen yksinäisyyden perussyitä kuten kohtaanto-ongelmaa poistettua niin oltaisiin taas ehkä paremmalla tiellä.

        Minusta miehen malli tulee kaupallisilta tahoilta sekä poliitikkojen ohjaamana. Sinänsä ei tuossa ole mitään uutta sillä minunkin nuoruudessa kovat miehet ratsastivat sätkä huulessa tai kulkivat omia polkujaan. Nykyään lehdet kertovat jo otsikoissaan miten naista kannattaa lipsutella tai sitten mainoksissa esitetään avuttomina idiootteina. Itse olen tästä joskus puhunut kuntapolitikoille että voitaisiinko mainostaa näkyvästi että meillä tavoitteena olisi 50/50 sukupuolitavoite sekä varhaiskasvatuksen että peruskouluopettajien suhteen jotta saataisiin lapsille arkinen ja luonteva miesmalli.
        Ehkä paras näkyvin viimeaikojen poliittinen ohjaus oli perhevapaauudistus. Sitä muutettiin ja pian sen jälkeen alkoi rummutus siitä miten vähän miehet käyttävät vapaita. Käytännössä poliitikot Iiris Suomelan johdolla pitivät miehiä syyllisinä siihen että heidän perheissään tehdään politikkojen mielestä vääriä ratkaisuja. Vielä kun Kaikkosesta tehtiin kansallissankari, ei nato jäsenyyden vaan lapsen kanssa kotiinjäämisen kanssa, niin minusta miehen roolia näin lähinnä yritetään kaventaa.

        Tuohon viimeiseen osaan vastata vain omasta asuinpaikasta käsin ja meillä on se tilanne että (hiukan alasta toki riippuen) kouluja joissa opetetaan naisvaltaisia aloja löytyy seutukunnasta kun taas miesvaltaisille aloille on lähdettävä kauemmas. Täysin jopa koominen tilanne kun meidän elinkeinorakennetta miettii. Alasta oikeastaan riippumatta naiset eivät tänne palaa koska heille ei löydy töitä.


    • Anonyymi

      Valkoihoinen, lihaa syövä heteromies on yhteiskunnassa alimpana. Edelle menevät niin mamut, homot, femakot kuin myös transut.

      Sodan syttyessä kelpaavat kyllä etulinjaan puolustamaan näiden ylempänä olevien arvoja.

      • Ompas sulla hurjan vääristynyt käsitys asioista, miten olet päätynyt tuohon tilaan?


    • Anonyymi

      Miehen rooli

      Kaikenlaisissa näytelmissä tulee olla ongelma.

      Produktiivisessa kehdossa nämä kaikki kelluvat.

      (naurua)

    • Anonyymi

      "Perinteisiä arvoja kannattavalla miehellä ei ole edes ihmisarvoa tänä päivänä. Heti leimataan sovinistiksi."

      Niin pitääkin leimata! Sitähän perinteiset arvot juuri ovat: sovinismia.

      Näyttäkää minulle yksikin perinteisiä arvoja kannattava mies, joka antaa naisen vapaasti olla sellainen kuin haluaa, niin perun puheeni.

      🦄

      • Anonyymi

        Isäni oli. Entisessä työssäni oli paljon perinteisiä arvoja kunnioittavia miehiä, ja varmasti sain olla se mikä olin eli oma itseni, ja minua kannustettiin monelta taholta sielläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isäni oli. Entisessä työssäni oli paljon perinteisiä arvoja kunnioittavia miehiä, ja varmasti sain olla se mikä olin eli oma itseni, ja minua kannustettiin monelta taholta sielläkin.

        Ja perinteisiä arvoja kannattaa ihminen kuitenkin antaa elää myös muiden niinkuin he haluavat, toisin kuin nämä kiihkoilijat, tuputtaa omaa ainoaa oikeaa tapaa olla ja elää, ja haukkuvat muita. Mutta haukkuja paljastaa aina oman heikkoutensa, ja sopivassa kohdassa isken aina siihen. Näin olen aina tehnyt, ja tulen tekemään. Kompetenssia, kompetenssia....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja perinteisiä arvoja kannattaa ihminen kuitenkin antaa elää myös muiden niinkuin he haluavat, toisin kuin nämä kiihkoilijat, tuputtaa omaa ainoaa oikeaa tapaa olla ja elää, ja haukkuvat muita. Mutta haukkuja paljastaa aina oman heikkoutensa, ja sopivassa kohdassa isken aina siihen. Näin olen aina tehnyt, ja tulen tekemään. Kompetenssia, kompetenssia....

        Juuri perinteisiä arvoja kannattavat ovat niitä kiihkoilijoita, ainakin Yhdysvalloissa.

        🦄


      • Anonyymi

        "Näyttäkää minulle yksikin perinteisiä arvoja kannattava mies, joka antaa naisen vapaasti olla sellainen kuin haluaa, niin perun puheeni."

        Jep, tuohan se niiden "perinteisten arvojen" perimmäinen ongelma on. Sinällään on täysin ok, että joku noudattaa OMASSA ELÄMÄSSÄÄN niitä perinteisiä arvoja ja etsii itselleen samanhenkistä seuraa. Ongelmaksi ne arvot muodostuvat, jos/kun muita aletaan vaatimaan elämään niiden mukaan. Jos "periteisten arvojen" kannattajat joskus oppivat elämään omaa elämäänsä ja antamaan muiden elää rauhassa omaansa, niin homma on täysin ok. Sitä odotellessa.


      • Anonyymi

        Perinteisiä arvoja kannattavia miehiä on erilaisia. Jotkut antavat naisen olla vapaasti, toiset ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri perinteisiä arvoja kannattavat ovat niitä kiihkoilijoita, ainakin Yhdysvalloissa.

        🦄

        Yhdysvallat ovat aina asia erikseen, kiihkoilijoita riittää siellä.


      • Exäni on.


    • Anonyymi

      mikä olisi joku robotti nainen kuihn android=

    • Anonyymi

      tuollaisen unen näin, olin jossain sairaalassa ja sitten piti käydä suihkussa ja pelkästään joku pieni pyyhe apuna... jotain hassua :D

    • Anonyymi

      Kyllä tiedän useita miehiä jotka ovat lastenhoitajia, lastentarhanopettajia, kätilöitä, terveydenhoitajia, psykologeja jne. Vähemmistöä he alalla tietenkin ovat. Heitä kuitenkin on.

      • Toi on positiivinen suuntaus, mikä on vain hyväksi.


    • Anonyymi

      Höpö höpö, rooleja ole olemassakaan, on vain elämän syvyisiä uria jotka ohjaavat suuntaansa, halusit tai et

    • Anonyymi

      Hyvä aloitus, yllätyin positiivisesti.

      Minä olen kysynyt samaa jo reilusti yli 10 vuotta sitten kun tämä tasa-arvo hössötys otti ensimmäisiä askelia. Mitä pahaa on olla mies? Mitä pahaa on olla nainen? Ja mitä tekemistä sillä, että miehistä yritetään vääntää naisia ja naisista miehiä, on sen varsinaisen tasa-arvon kanssa? En ole saanut vastausta siihen kysymykseen silloin, eikä vastausta löytynyt tässäkään aloituksessa. Äänekkäimmille on todellisuuden kieltäminen aina mielekkäämpää kuin sen näkeminen sellaisena kuin se on.

      Itse en henkilökohtaisesti välitä niistä opituista ja opetetuista perinteisistä sukupuolirooleista, että minkälainen miehen tai naisen kuuluu olla. Ne ei ole minulle mitenkään tärkeitä. Mutta biologian määräämät sukupuoliroolit meillä kuitenkin on. Niitä vastaan taisteleminen on silkkaa typeryyttä, mikä leivää nykyisin kaikkialla länsimaissa kulovalkean tavoin ja sen kyseenalaistavat sitten leimataan hyvin helposti milloin miksikin.

      Aina kun joku uskoo tietävänsä paremmin miten jonkun on elämänsä elättävä, minkälainen pitäisi olla ja minkälainen ei, se syyllistyy väkivaltaiseen tungetteluun ja sitä vastaan pitäisi jokaisen yksilön taistella. Sillä sellaiset eivät tiedä itsekään mitä ovat ja mitä ei. Ovat siirtämässä vaan huomiota pois omasta itsestä tai tekemässä omista vajaavaisuuksistaan perversioistaan normaaleja, koska eivät halua olla epänormaaleja yksin. Sen sijaan, että yrittäisivät sopeutua ympäristöön missä elävät, he yrittävät tehdä ympäristöstään itsensä kaltaisen. Jos he itse voivat syystä tai toisesta pahoin, ne näkevät sen ympäristön syynä, eivätkä näe vikaa itsessä. Sairastuttavat mieluummin muut kuin yrittäisivät selvittää oman mielensä sotkut. Mikä on nykyisin tehokkain keino siihen? Se on järjestöt, politiikka, ahkera lobbaaminen jonkin asian puolesta ja tehokas propaganda, missä vähäinenkin järjen ääni vaiennetaan tai leimataan joksikin negatiiviseksi. Seuraukset alkaa näkymään mielenterveysongelmien paisuessaan entisestään. Jokainen voi pysähtyä ajattelemaan asiaa ja kysyä itseltä miksi näin? Mikä sen aiheuttaa?

      Minä olen pienestä pitäen joutunut taistelemaan paikastani ja oikeudestani olla mitä olen. Olen kasvanut huomattavasti ankarammassa ja suvaitsemattomammassa ympäristössä kuin moni tänne kirjoitteleva. Siinä on ollut hyvin ahtaat ja lukkoon lyödyt sukupuoliroolit. Voin kertoa jokaiselle, joka kaipaa sellaisia yhteiskuntaan, että ei ne oikeasti halua sitä. Ei sellaisessakaan ole hyvä olla kenelläkään. Mutta se, että mennään aina yhdestä ääripästä toiseen... Ei sekään palvele lopulta ketään muuta kuin harvalukuisia ääripään edustajia. Ei isompaa kokonaisuutta. Ja ääripäät saa elinvoimansa aina ongelmista, on heidän etunsa mukaista että on ongelmia. Ongelmien ratkaisut taas ei palvele ääripäiden etuja, koska silloin ääripäät tulevat tarpeettomiksi ja painuvat takaisin siihen mistä ovat ponnahtaneetkin. Marginaaliin, missä ketään ei pahemmin kiinnosta heidän mielipiteet. Sitä ne pelkää eniten. Ja heidän suurin synti on se, etteivät suostu näkemään sitä, että syyllistyvät täsmälleen samoihin metodeihin omien asioiden ajamisessa kuin heidän arvostelemansa vastakohdat. Huonoilla keinoilla ei saada hyviä lopputuloksia, vaikka kuin hyvät tarkoitukset taustalla olisi.

      • Anonyymi

        Missään ei yritetä vääntää naisista miehiä ja miehistä naisia, se on sinun erehdyksellistä kapeaa ajattelua.

        Ihminen on aina ihminen, todella samanlaisia, oli sitten kyse miehestä tai naisesta tai vaikka muun sukupuolisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään ei yritetä vääntää naisista miehiä ja miehistä naisia, se on sinun erehdyksellistä kapeaa ajattelua.

        Ihminen on aina ihminen, todella samanlaisia, oli sitten kyse miehestä tai naisesta tai vaikka muun sukupuolisesta.

        Ei ole. Meillä on biologian määräämät sukupuolet eikä se ilmoituksilla ja mutuilla muuksi muutu. Kieltämällä näinkin selvän tosiasian, voin vaan kuvitella mitä kaikkia muitakin tosiasioita kielletään ja muuksi mitä ne on yritetään muuttaa. Mielikuvitus on rajana. Mutta sillä on kyllä hintansakin, se on mielenterveys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Meillä on biologian määräämät sukupuolet eikä se ilmoituksilla ja mutuilla muuksi muutu. Kieltämällä näinkin selvän tosiasian, voin vaan kuvitella mitä kaikkia muitakin tosiasioita kielletään ja muuksi mitä ne on yritetään muuttaa. Mielikuvitus on rajana. Mutta sillä on kyllä hintansakin, se on mielenterveys.

        Mielenterveys? Lisää perusteluita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Meillä on biologian määräämät sukupuolet eikä se ilmoituksilla ja mutuilla muuksi muutu. Kieltämällä näinkin selvän tosiasian, voin vaan kuvitella mitä kaikkia muitakin tosiasioita kielletään ja muuksi mitä ne on yritetään muuttaa. Mielikuvitus on rajana. Mutta sillä on kyllä hintansakin, se on mielenterveys.

        Sukupuoli voi olla määritetty, mutta se taas ei määritä mitään yksilössä, paitsi tietenkin sen sukupuolen. Yksilöiden väliset erot ovat suurempia, kuin sukupuolten väliset keskimääräiset erot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielenterveys? Lisää perusteluita.

        Tosiasioiden kieltämisellä on seurauksensa. Se on mielenterveyden kärsiminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Meillä on biologian määräämät sukupuolet eikä se ilmoituksilla ja mutuilla muuksi muutu. Kieltämällä näinkin selvän tosiasian, voin vaan kuvitella mitä kaikkia muitakin tosiasioita kielletään ja muuksi mitä ne on yritetään muuttaa. Mielikuvitus on rajana. Mutta sillä on kyllä hintansakin, se on mielenterveys.

        Kyllä. Jos ihminen ei ole sujut fyysisen sukupuolensa kanssa, niin hänellä on itsetunto-ongelmia ja identiteettikriisi. Hän ei silloin myöskään hyväksy itseään sellaisena kuin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukupuoli voi olla määritetty, mutta se taas ei määritä mitään yksilössä, paitsi tietenkin sen sukupuolen. Yksilöiden väliset erot ovat suurempia, kuin sukupuolten väliset keskimääräiset erot.

        Määrittää sen sukupuolen. Mutta minkälainen sukupuolensa edustaja yksilö haluaa olla, se onkin jo yksilön itsensä löydettävä. Kaikenlainen propaganda ja tosiasioiden kieltäminen vie nuorilta yksilöiltä loputkin mahdollisuudet itsensä löytämiseen.

        Sukupuoli on jotain, mitä kenenkään meistä ei pidä etsiä, koska se on saatu ja löydetty jo syntymässä, pois lukien hermafrodiitit. Jos koko kasvuikä käytetään olemassa olevan etsimiseen, ei jää aikaa siihen tärkeimpään eli itsensä etsimiseen ja löytämiseen. Sillä on seurauksensa niin kuin voidaan jo vähitellen kaikkialla nähdä ja lukea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosiasioiden kieltämisellä on seurauksensa. Se on mielenterveyden kärsiminen.

        Tämä on totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Jos ihminen ei ole sujut fyysisen sukupuolensa kanssa, niin hänellä on itsetunto-ongelmia ja identiteettikriisi. Hän ei silloin myöskään hyväksy itseään sellaisena kuin on.

        Nykyään kaikilla on identiteettikriisinsä. Syynä kollektiivisuuden puute, eläminen yksilökeskeisessä yhteiskunnassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään kaikilla on identiteettikriisinsä. Syynä kollektiivisuuden puute, eläminen yksilökeskeisessä yhteiskunnassa.

        Identiteettikriisikin on kollektiivista. Kun muilla, pitää itselläkin olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Määrittää sen sukupuolen. Mutta minkälainen sukupuolensa edustaja yksilö haluaa olla, se onkin jo yksilön itsensä löydettävä. Kaikenlainen propaganda ja tosiasioiden kieltäminen vie nuorilta yksilöiltä loputkin mahdollisuudet itsensä löytämiseen.

        Sukupuoli on jotain, mitä kenenkään meistä ei pidä etsiä, koska se on saatu ja löydetty jo syntymässä, pois lukien hermafrodiitit. Jos koko kasvuikä käytetään olemassa olevan etsimiseen, ei jää aikaa siihen tärkeimpään eli itsensä etsimiseen ja löytämiseen. Sillä on seurauksensa niin kuin voidaan jo vähitellen kaikkialla nähdä ja lukea.

        No siis juuri noin. miksi ihmeessä sinä tuota minulle tulkutat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyään kaikilla on identiteettikriisinsä. Syynä kollektiivisuuden puute, eläminen yksilökeskeisessä yhteiskunnassa.

        Siis nimenomaan hyväksyn itseni sellaisena kuin olen. Olen nainen, jolla on ominaisuudet ja lahjakkuus tekniselle alalle. Olen nainen, joka rakastaa nopeita autoja kaikkea muutakin vauhdikasta ja pärisevää, mm. moottorikelkkoja. Olen nainen, jolle hyvin harvoin tulee eteen asioita, joita en fyysisesti jaksaisi tehdä. Olen nainen, jolla pysyvät työkalut kädessä ja joka ihan mielellään mm. remontoi asuntoa ja korjailee huonekaluja. Olen nainen, joka on pariutunut miehen kanssa ja saanutt aikaseksi pari lastakin. Mikä tässä muka on identiteettikriisiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Identiteettikriisikin on kollektiivista. Kun muilla, pitää itselläkin olla.

        Oikeasti ei täytä kollektiivisuuden ideaa, eli että yksilöllä ei yksistään ole itseisarvoa, vaan yhteisöön kuulumisellaan kaikki ovat jatkuvuuden kannalta tärkeitä.

        Identiteettikriisi on ääriamerikkalaistuneen nyky-yhteiskunnan ilmiö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti ei täytä kollektiivisuuden ideaa, eli että yksilöllä ei yksistään ole itseisarvoa, vaan yhteisöön kuulumisellaan kaikki ovat jatkuvuuden kannalta tärkeitä.

        Identiteettikriisi on ääriamerikkalaistuneen nyky-yhteiskunnan ilmiö.

        Jokaisessa aikakaudessa on omat kollektiiviset hulluutensa. Nyt se on se sukupuolikriisi, missä kukaan ei kohta enää tiedä kumpaa sukupuolta edustaa. Kollektiivin jäsenen on pysyttävä kelkassa, siitä ei haluta pudota tai hypätä pois. Sillä ei ole mitään väliä mihin se kelkka on viemässä, kunhan pysyy siinä muiden mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti ei täytä kollektiivisuuden ideaa, eli että yksilöllä ei yksistään ole itseisarvoa, vaan yhteisöön kuulumisellaan kaikki ovat jatkuvuuden kannalta tärkeitä.

        Identiteettikriisi on ääriamerikkalaistuneen nyky-yhteiskunnan ilmiö.

        Se, jos yksilö heittää hukkaan omat yksilölliset lahjakkuutensa vain ennalta määritellyn sukupuoliroolin takia, ei missään tapauksessa ole yhteisön kollektiivinen etu. Yhteisön etu on, että jokainen yksilö toteuttaa omaa potenttiaaliaan mahdollisimman hyvin, Mitä pienempi yhteisö on, niin sitä tärkeämpää tämä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, jos yksilö heittää hukkaan omat yksilölliset lahjakkuutensa vain ennalta määritellyn sukupuoliroolin takia, ei missään tapauksessa ole yhteisön kollektiivinen etu. Yhteisön etu on, että jokainen yksilö toteuttaa omaa potenttiaaliaan mahdollisimman hyvin, Mitä pienempi yhteisö on, niin sitä tärkeämpää tämä on.

        Missä "todellisuudessa" sä elät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä "todellisuudessa" sä elät?

        ihan vaantodellisuudessa. Missä fantasiassa sinä elät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan vaantodellisuudessa. Missä fantasiassa sinä elät?

        "Yhteisön etu on, että jokainen yksilö toteuttaa omaa potenttiaaliaan mahdollisimman hyvin, Mitä pienempi yhteisö on, niin sitä tärkeämpää tämä on."

        Kertoisitko hieman lisää, esimerkein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, jos yksilö heittää hukkaan omat yksilölliset lahjakkuutensa vain ennalta määritellyn sukupuoliroolin takia, ei missään tapauksessa ole yhteisön kollektiivinen etu. Yhteisön etu on, että jokainen yksilö toteuttaa omaa potenttiaaliaan mahdollisimman hyvin, Mitä pienempi yhteisö on, niin sitä tärkeämpää tämä on.

        Miten se biologian määrittämä sukupuolirooli estää yksilöä toteuttamasta omaa lahjakkuuttaan, jos sillä lahjakkuutta on?

        70-80 luvulla oli sellainen tyylisuuntaus kuin glam rock. New York Dolls, T-Rex, Hanoi Rocks, Mötley Crüe ja monet muut. Ne kaikki leikitteli ulkoisilla sukupuolien tunnuksilla, vaatteet, meikit yms. Mutta ei heille ollut epäselvää kumpaa sukuouolta ne edustivat. Kyllä ne aika selkeästi miehiä olivat ja jotkut niistä vielä aika törkeitäkin sellaisia naisia kohtaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, jos yksilö heittää hukkaan omat yksilölliset lahjakkuutensa vain ennalta määritellyn sukupuoliroolin takia, ei missään tapauksessa ole yhteisön kollektiivinen etu. Yhteisön etu on, että jokainen yksilö toteuttaa omaa potenttiaaliaan mahdollisimman hyvin, Mitä pienempi yhteisö on, niin sitä tärkeämpää tämä on.

        Nyt kuulostaa järkevältä! Tätä minäkin kannatan.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yhteisön etu on, että jokainen yksilö toteuttaa omaa potenttiaaliaan mahdollisimman hyvin, Mitä pienempi yhteisö on, niin sitä tärkeämpää tämä on."

        Kertoisitko hieman lisää, esimerkein.

        No ota vaikka käteesi maailmankartta. Sitten mietit missä ovat ne maailma kehittyneimmät ja hyvinvoivimmat yhteiskunnat. Huomaatko, että niihin ei kuulu yhtään ainoaa maata, joissa yksilön oikeuksia ja mahdollisuuksia toteuttaa omaa potentiaaliaan rajoitettaisiin esim. sukupuolen perusteella? Kaikki tuollaista rajoittamista harjoittavat maat ovat enemmän tai vähemmän kehitysmaita. Muutamalla on enemmän rahaa, sillä maailman luonnonvarat eivät jakaudu tasaisesti. Vaan jos ne rahat vietäisiin pois, niin ko. yhteiskunnat romahtaisivat kehitysmaatasolle, kun ei heillä mitään todellista talouskasvua ole, vaan pelkkää luonnonvarojen luomaa kuplaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se biologian määrittämä sukupuolirooli estää yksilöä toteuttamasta omaa lahjakkuuttaan, jos sillä lahjakkuutta on?

        70-80 luvulla oli sellainen tyylisuuntaus kuin glam rock. New York Dolls, T-Rex, Hanoi Rocks, Mötley Crüe ja monet muut. Ne kaikki leikitteli ulkoisilla sukupuolien tunnuksilla, vaatteet, meikit yms. Mutta ei heille ollut epäselvää kumpaa sukuouolta ne edustivat. Kyllä ne aika selkeästi miehiä olivat ja jotkut niistä vielä aika törkeitäkin sellaisia naisia kohtaan...

        Vähän näytteitä siitä... :)

        https://images.app.goo.gl/ZqGx9MCtYnvrMb5v9

        https://images.app.goo.gl/XLbzeZFrGbd7gKfQ6

        https://images.app.goo.gl/15FsfEAUjYXQ2zvf6

        https://images.app.goo.gl/J4247cV9UkWuLe8h6


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se biologian määrittämä sukupuolirooli estää yksilöä toteuttamasta omaa lahjakkuuttaan, jos sillä lahjakkuutta on?

        70-80 luvulla oli sellainen tyylisuuntaus kuin glam rock. New York Dolls, T-Rex, Hanoi Rocks, Mötley Crüe ja monet muut. Ne kaikki leikitteli ulkoisilla sukupuolien tunnuksilla, vaatteet, meikit yms. Mutta ei heille ollut epäselvää kumpaa sukuouolta ne edustivat. Kyllä ne aika selkeästi miehiä olivat ja jotkut niistä vielä aika törkeitäkin sellaisia naisia kohtaan...

        Sanoinko minä, että se estäisi? Ei tietenkään se itsessään estä, jollei yhteisö sitä estä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se, jos yksilö heittää hukkaan omat yksilölliset lahjakkuutensa vain ennalta määritellyn sukupuoliroolin takia, ei missään tapauksessa ole yhteisön kollektiivinen etu. Yhteisön etu on, että jokainen yksilö toteuttaa omaa potenttiaaliaan mahdollisimman hyvin, Mitä pienempi yhteisö on, niin sitä tärkeämpää tämä on.

        Niinkuin, että jos jollakin on tappajan potentiaalia, se saa toteuttaa itseään mahdollisimman hyvin? Mitä pienempi yhteisö, sen tärkeämpää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoinko minä, että se estäisi? Ei tietenkään se itsessään estä, jollei yhteisö sitä estä.

        Mutta entä jos yhteiskunta sekoittaa lahjakkaan yksilön ajatukset ja mielen milloin milläkin? Mitä siitä seuraa? Pääseekö yksilö toteuttamaan lahjakkuuttaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkuin, että jos jollakin on tappajan potentiaalia, se saa toteuttaa itseään mahdollisimman hyvin? Mitä pienempi yhteisö, sen tärkeämpää?

        No jos tappaminen on sinun mielestäsi oikeasti potentiaali, niin toki. Minusta se on pikemmin potentiaalin vastakohta. Vaan siis tietenkin tuotakin ominaisuutta on armasti usein käytetty yhteisön hyödyksi, sodissa tai kansanjoukkojen hallinnassa tai vaikka pyöveleinä. Tuokin riippuu niin yhteisöstä, mutta nykyaikaisessa länsimaisessa yhteiskunnassa eri juttu. Vaikka kyllähän sä tietenkin tuon ihan itsekin tajuat, mutta tykkäät nyt vaan vänkyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ota vaikka käteesi maailmankartta. Sitten mietit missä ovat ne maailma kehittyneimmät ja hyvinvoivimmat yhteiskunnat. Huomaatko, että niihin ei kuulu yhtään ainoaa maata, joissa yksilön oikeuksia ja mahdollisuuksia toteuttaa omaa potentiaaliaan rajoitettaisiin esim. sukupuolen perusteella? Kaikki tuollaista rajoittamista harjoittavat maat ovat enemmän tai vähemmän kehitysmaita. Muutamalla on enemmän rahaa, sillä maailman luonnonvarat eivät jakaudu tasaisesti. Vaan jos ne rahat vietäisiin pois, niin ko. yhteiskunnat romahtaisivat kehitysmaatasolle, kun ei heillä mitään todellista talouskasvua ole, vaan pelkkää luonnonvarojen luomaa kuplaa.

        Ensinnäkin, millä mittaat: "kehittyneimmät ja hyvinvoivimmat yhteiskunnat" Really?

        Kun saat sen suollettua luotettavasti ulos, niin jatketaan keskustelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta entä jos yhteiskunta sekoittaa lahjakkaan yksilön ajatukset ja mielen milloin milläkin? Mitä siitä seuraa? Pääseekö yksilö toteuttamaan lahjakkuuttaan?

        Siksipä yhteiskunnan pitääkin pitää suunsa kiinni ja vältellä ohjailemista. Tukeminen on tietenkin hyvä juttu. Meillä ollaan lujaa vauhtia menossa tuohon suuntaan, että ei enää ohjailla ja kerrota mitä pitää olla. 👍👍👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensinnäkin, millä mittaat: "kehittyneimmät ja hyvinvoivimmat yhteiskunnat" Really?

        Kun saat sen suollettua luotettavasti ulos, niin jatketaan keskustelua.

        No kuule mietipä sitä. Tai saat tietenkin muuttaa savimajaan savannille, kun se on sinusta niin hyvinvoivaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksipä yhteiskunnan pitääkin pitää suunsa kiinni ja vältellä ohjailemista. Tukeminen on tietenkin hyvä juttu. Meillä ollaan lujaa vauhtia menossa tuohon suuntaan, että ei enää ohjailla ja kerrota mitä pitää olla. 👍👍👍

        Ei mennä. Poliitikot ottaa aina kopin siitä, mitä voivat käyttää vallankäytön välineenä eikä ihmiset vapaudu edelleenkään ohjauksesta. Uskovat vaan siihen, että ovat vapaita siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mennä. Poliitikot ottaa aina kopin siitä, mitä voivat käyttää vallankäytön välineenä eikä ihmiset vapaudu edelleenkään ohjauksesta. Uskovat vaan siihen, että ovat vapaita siitä.

        Todellakin mennään ja se on erinomaista. Sinä voit vaikka muuttaa johonkin omaan ihanneyhteiskuntaasi, jossa yhteiskunta määrittää roolisi ja mitä saat tehdä ja kuinka toimia. Ei sitä sinulta kukaan kiellä, sillä tämä tosiaan on vapaa yhteiskunta, josta voi vapaasti myös poistua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos tappaminen on sinun mielestäsi oikeasti potentiaali, niin toki. Minusta se on pikemmin potentiaalin vastakohta. Vaan siis tietenkin tuotakin ominaisuutta on armasti usein käytetty yhteisön hyödyksi, sodissa tai kansanjoukkojen hallinnassa tai vaikka pyöveleinä. Tuokin riippuu niin yhteisöstä, mutta nykyaikaisessa länsimaisessa yhteiskunnassa eri juttu. Vaikka kyllähän sä tietenkin tuon ihan itsekin tajuat, mutta tykkäät nyt vaan vänkyttää.

        Länsimaisessa yhteiskunnassa naiiviuus ja tyhmyys lisääntyy koko ajan, ja tuskin kukaan sitä huomaa. Jos huomaa, ei tee mitään. Koska ei muisteta historiaa, toistetaan historiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsimaisessa yhteiskunnassa naiiviuus ja tyhmyys lisääntyy koko ajan, ja tuskin kukaan sitä huomaa. Jos huomaa, ei tee mitään. Koska ei muisteta historiaa, toistetaan historiaa.

        Kuten sanottu, niin onneksesi sinulla on täysi vapaus myös mennä johonkin muualle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsimaisessa yhteiskunnassa naiiviuus ja tyhmyys lisääntyy koko ajan, ja tuskin kukaan sitä huomaa. Jos huomaa, ei tee mitään. Koska ei muisteta historiaa, toistetaan historiaa.

        Herää nimittäin kysymys, että jos jossain muualla kerta on mielestäsi parempi, niin miksi olet edelleen täällä. Etkö sitten kuitenkaan aivan vilpittömästi ajattele, että siellä muualla on parempi? Vai oletko ehkä masokisti ja haluatkin elää paikassa, jossa mielestäsi on kaikki päin pertzausta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten sanottu, niin onneksesi sinulla on täysi vapaus myös mennä johonkin muualle.

        Niin toimii aina yksilölliseen ratkaisuun kaikessa luottava nykyhumaani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin toimii aina yksilölliseen ratkaisuun kaikessa luottava nykyhumaani.

        Ahaa ja sinun tavoin ajattelevasi elää koko elämänsä paikassa, joka on omasta mielestä ahterista ja valittaa siitä internetissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ota vaikka käteesi maailmankartta. Sitten mietit missä ovat ne maailma kehittyneimmät ja hyvinvoivimmat yhteiskunnat. Huomaatko, että niihin ei kuulu yhtään ainoaa maata, joissa yksilön oikeuksia ja mahdollisuuksia toteuttaa omaa potentiaaliaan rajoitettaisiin esim. sukupuolen perusteella? Kaikki tuollaista rajoittamista harjoittavat maat ovat enemmän tai vähemmän kehitysmaita. Muutamalla on enemmän rahaa, sillä maailman luonnonvarat eivät jakaudu tasaisesti. Vaan jos ne rahat vietäisiin pois, niin ko. yhteiskunnat romahtaisivat kehitysmaatasolle, kun ei heillä mitään todellista talouskasvua ole, vaan pelkkää luonnonvarojen luomaa kuplaa.

        Edelleen, konkreettisia esimerkkejä kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin mennään ja se on erinomaista. Sinä voit vaikka muuttaa johonkin omaan ihanneyhteiskuntaasi, jossa yhteiskunta määrittää roolisi ja mitä saat tehdä ja kuinka toimia. Ei sitä sinulta kukaan kiellä, sillä tämä tosiaan on vapaa yhteiskunta, josta voi vapaasti myös poistua.

        En minä halua enää vaikuttaa oikein mihinkään, en edes näillä ajatuksillani täällä. Kerron vaan mielipiteeni. Minulle riittää, että minun annetaan olla. Olen oman paikkani löytänyt enkä valita siitä. näin on hyvä.

        Historiaa kannattaisi kyllä vähän lukea, tutkia ja miettiä. Näin on käynyt aina ja tulee käymään jatkossakin. Jos ajattelet vaikka historiaa, mitä ajatellaan ihmisistä ja yhteiskunnasta vaikkapa sadan vuoden takaa ja mitä tulevaisuuden ihmiset sadan vuoden kuluttua tulevat ajattelemaan meistä, voit ehkä saada jonkinlaisen mielikuvan siitä. Uskotko, että meidän aikaa tullaan pitämään valistuksen aikakautena? Minä en. Se on aikakausi, missä todellisuus alkaa näyttäytymään meille kaikille sellaisena kuin se on. Sitä on vapaan tiedon aikakautena vaikeampi salata. Mutta se ei vielä tarkoita sitä, että todellisuuden esiin tuleminen toisi automaattisesti myös valistuneisuuden. Päinvastoin.

        Ihmiskunnan selviämisen kannalta ehkä oleellisin kysymys on se, että missä vaiheessa meitä johtaa fiksuimmat eivätkä sairaimmat ja tyhmimmät. En usko, että minä sitä aikaa tulen näkemään. Eikä vielä nähdä useaan sataan vuoteen. Koska se tulee tapahtumaan vasta silloin kun kaikki väärät ja huonot vaihtoehdot on kulutettu loppuun ja jäljelle jää yksi oikea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa ja sinun tavoin ajattelevasi elää koko elämänsä paikassa, joka on omasta mielestä ahterista ja valittaa siitä internetissä?

        Missä on valitusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleen, konkreettisia esimerkkejä kiitos.

        En voi auttaa, jos et osaa käyttää karttaa, etkä omaa tuon enempää yleissivistystä. Ei se vesi minunkaan kantamanani sinun kaivossasi tule pysymään, jos eivät siihen koulutetut opettajat ole kyenneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä halua enää vaikuttaa oikein mihinkään, en edes näillä ajatuksillani täällä. Kerron vaan mielipiteeni. Minulle riittää, että minun annetaan olla. Olen oman paikkani löytänyt enkä valita siitä. näin on hyvä.

        Historiaa kannattaisi kyllä vähän lukea, tutkia ja miettiä. Näin on käynyt aina ja tulee käymään jatkossakin. Jos ajattelet vaikka historiaa, mitä ajatellaan ihmisistä ja yhteiskunnasta vaikkapa sadan vuoden takaa ja mitä tulevaisuuden ihmiset sadan vuoden kuluttua tulevat ajattelemaan meistä, voit ehkä saada jonkinlaisen mielikuvan siitä. Uskotko, että meidän aikaa tullaan pitämään valistuksen aikakautena? Minä en. Se on aikakausi, missä todellisuus alkaa näyttäytymään meille kaikille sellaisena kuin se on. Sitä on vapaan tiedon aikakautena vaikeampi salata. Mutta se ei vielä tarkoita sitä, että todellisuuden esiin tuleminen toisi automaattisesti myös valistuneisuuden. Päinvastoin.

        Ihmiskunnan selviämisen kannalta ehkä oleellisin kysymys on se, että missä vaiheessa meitä johtaa fiksuimmat eivätkä sairaimmat ja tyhmimmät. En usko, että minä sitä aikaa tulen näkemään. Eikä vielä nähdä useaan sataan vuoteen. Koska se tulee tapahtumaan vasta silloin kun kaikki väärät ja huonot vaihtoehdot on kulutettu loppuun ja jäljelle jää yksi oikea.

        Jaa jaa, että tuuli suuliasi heiluttelee, kun tuuleen huutelet. No käyhän se noinkin. Toivottavasti et heitä kaikkea reaalimaailman potentiaaliasi siinä samalla hukkaan. Kyllä sinullakin aivan varmasti myös jotain hyödyllisiä taitoja ja ajatuksia on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on valitusta?

        Tuossahan niitä näkyy olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa jaa, että tuuli suuliasi heiluttelee, kun tuuleen huutelet. No käyhän se noinkin. Toivottavasti et heitä kaikkea reaalimaailman potentiaaliasi siinä samalla hukkaan. Kyllä sinullakin aivan varmasti myös jotain hyödyllisiä taitoja ja ajatuksia on.

        Minulla on aika paljonkin erilaisia taitoja, koska olen käyttänyt minulle annetun aikani oppimiseen enkä opiskeluun. Pidän ne itselläni. Yhteiskunnalle annan vaan välttämättömän, mistä saan myös palkkani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi auttaa, jos et osaa käyttää karttaa, etkä omaa tuon enempää yleissivistystä. Ei se vesi minunkaan kantamanani sinun kaivossasi tule pysymään, jos eivät siihen koulutetut opettajat ole kyenneet.

        Kyseenalaista sinun "yleissivistyksesi", ehkä liiankin yleistä, ellet osaa ajatuksiasi konkretisoida elävin esimerkein. Tais mennä hukkaan koko opettelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on aika paljonkin erilaisia taitoja, koska olen käyttänyt minulle annetun aikani oppimiseen enkä opiskeluun. Pidän ne itselläni. Yhteiskunnalle annan vaan välttämättömän, mistä saan myös palkkani.

        Ja sitten valittelet yhteiskunnan tilaa ... loogista. Luulisi kaltaisesi visionäärin pyrkivän muuttamaan asioiden tilaa, mutta pidät sitten mielummin kynttiläsi vakan alla ja huutelet netissä. Kaikilla meillä on harrastuksemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseenalaista sinun "yleissivistyksesi", ehkä liiankin yleistä, ellet osaa ajatuksiasi konkretisoida elävin esimerkein. Tais mennä hukkaan koko opettelu.

        Tietenkin se on yleistä. Huoleastuttavaa olisi, jos faktat olisivat harvinaista tietoa ja höpönlöpötykset ja harhaisten höpinät yleistä tietoa. Vielä ei onneksi olla ihan niin pitkällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin se on yleistä. Huoleastuttavaa olisi, jos faktat olisivat harvinaista tietoa ja höpönlöpötykset ja harhaisten höpinät yleistä tietoa. Vielä ei onneksi olla ihan niin pitkällä.

        Sellaisella "sivistyksellä" josta puuttuu yhteys todellisuuteen ei ole liioin merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sitten valittelet yhteiskunnan tilaa ... loogista. Luulisi kaltaisesi visionäärin pyrkivän muuttamaan asioiden tilaa, mutta pidät sitten mielummin kynttiläsi vakan alla ja huutelet netissä. Kaikilla meillä on harrastuksemme.

        Se on jännää miten nykyisin kaikki mielipiteiden ilmaisut tulkitaan valitukseksi. En minä valita, ilmaisen vaan mielipiteeni.

        Jos minä pyrkisin muuttamaan asioiden tilaa, syyllistyisin juuri siihen väkivaltaiseen tungetteluun mistä ylempänä kirjoitin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisella "sivistyksellä" josta puuttuu yhteys todellisuuteen ei ole liioin merkitystä.

        Ahaa, eli et puhukaan minusta. Minun kirjoittelemillani aioilla kun on yhteys vain todellisuuteen. No mutta saat sinä tietenkin ihan vaan itseksesi putista, kun kerta haluat tuosta todellisuuspakoisesta sivistyksestä puhua. Minä en sitä osaa, mutta sinulta se käy kuin vettä vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jännää miten nykyisin kaikki mielipiteiden ilmaisut tulkitaan valitukseksi. En minä valita, ilmaisen vaan mielipiteeni.

        Jos minä pyrkisin muuttamaan asioiden tilaa, syyllistyisin juuri siihen väkivaltaiseen tungetteluun mistä ylempänä kirjoitin.

        Tulkitsen valituksen valitukseksi. Se on helppoa tunnistaa. mielipiteen voi ilmoittaa valittamalla ja myös jättämällä valittamisen tekemättä. Elämä on valintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulkitsen valituksen valitukseksi. Se on helppoa tunnistaa. mielipiteen voi ilmoittaa valittamalla ja myös jättämällä valittamisen tekemättä. Elämä on valintoja.

        Sinulla on siihen oikeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on jännää miten nykyisin kaikki mielipiteiden ilmaisut tulkitaan valitukseksi. En minä valita, ilmaisen vaan mielipiteeni.

        Jos minä pyrkisin muuttamaan asioiden tilaa, syyllistyisin juuri siihen väkivaltaiseen tungetteluun mistä ylempänä kirjoitin.

        "Jos minä pyrkisin muuttamaan asioiden tilaa, syyllistyisin juuri siihen väkivaltaiseen tungetteluun mistä ylempänä kirjoitin."

        Kyllä, mutta syyllistythän sinä sihen jo sillä, että kerrot muiden toimivat väärin ja sinun ajatustesi olevan ainoita oikeita. Sinällään siinä ei siis olisi mitään eroa, jos alkaisit toimiakin. Tällaisenaan kun olet lähinnä vain tekopyhä, nautit toimivan yhteiskunnan hyvistä puolista, mutta valitat silti. Mitä ilmeisimmin yhteiskunta kuitenkin on sinusta toimiva, kun kerta Suomessa yhä vaan aikaasi vietät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on siihen oikeus.

        Tietenkin on ... vapaa yhteiskunta ja niin edespäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos minä pyrkisin muuttamaan asioiden tilaa, syyllistyisin juuri siihen väkivaltaiseen tungetteluun mistä ylempänä kirjoitin."

        Kyllä, mutta syyllistythän sinä sihen jo sillä, että kerrot muiden toimivat väärin ja sinun ajatustesi olevan ainoita oikeita. Sinällään siinä ei siis olisi mitään eroa, jos alkaisit toimiakin. Tällaisenaan kun olet lähinnä vain tekopyhä, nautit toimivan yhteiskunnan hyvistä puolista, mutta valitat silti. Mitä ilmeisimmin yhteiskunta kuitenkin on sinusta toimiva, kun kerta Suomessa yhä vaan aikaasi vietät.

        Mutta sehän on vaan minun mielipiteeni. En minä ole ketään pakottamassa ajattelemaan niin kuin minä, tulemaan minun kaltaiseksi, elämään samanlaista elämää niin kuin minä elän.

        Minä kerroin vaan hyvin yleisellä tasolla, missä ja miten ihmiskunta kerta toisensa jälkeen on mennyt ja menee metsään. Jos minä olen tässä asiassa väärässä, voi hyvin korjata minun virheelliset väitteet. Minä olen ensimmäinen silloin, joka myöntää olleeni väärässä, jos se minulle onnistuneesti osoitetaan ja siihen riittää yhden ajattelevan ihmisen perusteltu virheideni oikaisu. Siihen ei riitä ajattelukyvyttömien keskinkertaisuuksien ja alempien joukkohuutelu.

        Minä en nauti yhteiskunnan toimivista puolista ilmaiseksi. Niin kuin sanoin, annan sille välttämättömän panokseni. Loput pidän itselläni ja jakelen oman harkintani mukaan tai olen jakamatta.

        Minä siis kerron ainoastaan mielipiteeni, miten näen maailman ja ihmiset. Sen jälkeen jätän vastuun jokaiselle yksilölle. Ei ole minun tehtäväni ajatella yhtään enempää, mitä nyt olen jo tehnyt, kenenkään puolesta. Koska se on suurimpia ongelmia kaikissa yhteiskunnissa, ihmiset antaa kollektiivisesti joidenkin muiden ajatella itsensä puolesta ja uskovat liian moneen asiaan sokeasti. Sellaista on ollut aina eikä loppua ole nähtävissä vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sehän on vaan minun mielipiteeni. En minä ole ketään pakottamassa ajattelemaan niin kuin minä, tulemaan minun kaltaiseksi, elämään samanlaista elämää niin kuin minä elän.

        Minä kerroin vaan hyvin yleisellä tasolla, missä ja miten ihmiskunta kerta toisensa jälkeen on mennyt ja menee metsään. Jos minä olen tässä asiassa väärässä, voi hyvin korjata minun virheelliset väitteet. Minä olen ensimmäinen silloin, joka myöntää olleeni väärässä, jos se minulle onnistuneesti osoitetaan ja siihen riittää yhden ajattelevan ihmisen perusteltu virheideni oikaisu. Siihen ei riitä ajattelukyvyttömien keskinkertaisuuksien ja alempien joukkohuutelu.

        Minä en nauti yhteiskunnan toimivista puolista ilmaiseksi. Niin kuin sanoin, annan sille välttämättömän panokseni. Loput pidän itselläni ja jakelen oman harkintani mukaan tai olen jakamatta.

        Minä siis kerron ainoastaan mielipiteeni, miten näen maailman ja ihmiset. Sen jälkeen jätän vastuun jokaiselle yksilölle. Ei ole minun tehtäväni ajatella yhtään enempää, mitä nyt olen jo tehnyt, kenenkään puolesta. Koska se on suurimpia ongelmia kaikissa yhteiskunnissa, ihmiset antaa kollektiivisesti joidenkin muiden ajatella itsensä puolesta ja uskovat liian moneen asiaan sokeasti. Sellaista on ollut aina eikä loppua ole nähtävissä vieläkään.

        Mielipiteilläkin on väliä. Ei se tietenkään tarkoita, etteikö niitä saisi ilmaista. Sinun mielipiteesi kuitenkin on muita rajoittava. Ei siitä mihinkään pääse ja jos olet rehellinen, niin tietenkin myönnät sen. Mielipiteet eivät ole oikeita tai vääriä ja jokaisella on oikeus omaansa. Vaan voi sen mielipiteensä suhteen silti rehellinen olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteilläkin on väliä. Ei se tietenkään tarkoita, etteikö niitä saisi ilmaista. Sinun mielipiteesi kuitenkin on muita rajoittava. Ei siitä mihinkään pääse ja jos olet rehellinen, niin tietenkin myönnät sen. Mielipiteet eivät ole oikeita tai vääriä ja jokaisella on oikeus omaansa. Vaan voi sen mielipiteensä suhteen silti rehellinen olla.

        Millä tavalla rajoitan muita? Tunnistamalla ja hyväksymällä tosiasiat?

        Tosiasia on kuitenkin se, että ne jotka kieltävät tosiasiat, rajoittavat itse itseään. Sulkevat ovet omalta kehitykseltä. En avaa tätä yhtään enempää. Se kyllä aukeaa, jos ajattelee asiaa. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla rajoitan muita? Tunnistamalla ja hyväksymällä tosiasiat?

        Tosiasia on kuitenkin se, että ne jotka kieltävät tosiasiat, rajoittavat itse itseään. Sulkevat ovet omalta kehitykseltä. En avaa tätä yhtään enempää. Se kyllä aukeaa, jos ajattelee asiaa. :)

        Tarkkuutta ... en sanonut sinun rajoittavan muita. Sanoin mielipiteesi olevan muita rajoittava. Mitään sukupuoleen liittyviä tosiasioita ei tosiasiallisesti ole olemassa. Kyllä tämä aukeaa, kun ajattelee asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkkuutta ... en sanonut sinun rajoittavan muita. Sanoin mielipiteesi olevan muita rajoittava. Mitään sukupuoleen liittyviä tosiasioita ei tosiasiallisesti ole olemassa. Kyllä tämä aukeaa, kun ajattelee asiaa.

        On olemassa biologinen fakta sukupuolista. Hedelmöityvä ja hedelmöittävä.

        Miten tämä on mahdollista, että mielipiteeni on muita rajoittava, mutta en ole rajoittamassa muita? Sinun silmin katsottuna minähän nimenomaan rajoitan muita ilmaisemalla mielipiteeni. Mieipiteeni ei olisi muita rajoittava ainoastaan yhdellä tavalla. Sillä, että en kertoisi sitä. Ainakin sinun tulkinnan mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa biologinen fakta sukupuolista. Hedelmöityvä ja hedelmöittävä.

        Miten tämä on mahdollista, että mielipiteeni on muita rajoittava, mutta en ole rajoittamassa muita? Sinun silmin katsottuna minähän nimenomaan rajoitan muita ilmaisemalla mielipiteeni. Mieipiteeni ei olisi muita rajoittava ainoastaan yhdellä tavalla. Sillä, että en kertoisi sitä. Ainakin sinun tulkinnan mukaan.

        Ei ole. Tuo fakta ei ole fakta, kuten vähän ajattelemalla tajuaa. tuo jättää valtavan määrän yksilöitä kokonaan ulkopuolelle. Kyllä nekin yksilöt ovat olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa biologinen fakta sukupuolista. Hedelmöityvä ja hedelmöittävä.

        Miten tämä on mahdollista, että mielipiteeni on muita rajoittava, mutta en ole rajoittamassa muita? Sinun silmin katsottuna minähän nimenomaan rajoitan muita ilmaisemalla mielipiteeni. Mieipiteeni ei olisi muita rajoittava ainoastaan yhdellä tavalla. Sillä, että en kertoisi sitä. Ainakin sinun tulkinnan mukaan.

        Tietenkin mielipiteesi on rajoittava, sillä sen mukaan muita pitäisi rajoittaa, jotta asiat olisivat sinusta hyvin. Ei tuon tajuaminen nyr rakettitiedettä ole. Enkä vieläkään ole sanonut sinun rajoittavan ketään. Olen sanonut mielipiteesi olevan rajoittava ja se on kylmä fakta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin mielipiteesi on rajoittava, sillä sen mukaan muita pitäisi rajoittaa, jotta asiat olisivat sinusta hyvin. Ei tuon tajuaminen nyr rakettitiedettä ole. Enkä vieläkään ole sanonut sinun rajoittavan ketään. Olen sanonut mielipiteesi olevan rajoittava ja se on kylmä fakta.

        Minulla asiat on hyvin. Mainitsin siitä ylempänä.

        Mutta koska asiasta käydään vähän kaikkialla aika kiivasta keskustelua näyttää sen, että muilla ei ole. Minä vaan osoitan sivullisena tarkkailijana syyt miksi muilla ei asiat ole hyvin.

        Mutta niin kuin sanoin. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Se on viimeinen asia mitä minä lähtisin estämään ja rajoittamaan. Minä pidän hyvänä sitä, että kaikki näkyy. Hyvät, huonot ja väärätkin mielipiteet. Se on nimenomaan sitä että todellisuus on vihdoin tullut, sellaisena kuin se on, esiin. Valistuksen ja ymmärryksen aika ei ole vielä tullut. Se on kaukana tulevaisuudessa. Reilu 20 vuotta tiedon vapaata liikkumista ei pyyhi pois usean tuhannen vuoden sumuverhoa. Kyllä siihen vuosisatoja tarvitaan. Kukaan meistä ei tule todistamaan valistuksen ja ymmärryksen aikakautta, se on edelleen harvojen yksilöiden etuoikeus niin kuin se on ollut tähänkin asti. Tämä meidänkin keskustelu puhuu sen puolesta. Mutta... Hyvää on se, että keskustellaan eikä riidellä ja syytellä toisiamme... :) Se on askel eteenpäin... :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Tuo fakta ei ole fakta, kuten vähän ajattelemalla tajuaa. tuo jättää valtavan määrän yksilöitä kokonaan ulkopuolelle. Kyllä nekin yksilöt ovat olemassa.

        Hermafrodiitit syntyy kummankin sukupuolen sukupuolielimillä. Nisäkkäillä se on kuitenkin säilymisen ja jatkuvuuden elinehto, että on hedelmöityvä ja hedelmöittävä.

        Mutta saat sinä ajatella toisin. En minä sitä sinulta halua kieltää. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hermafrodiitit syntyy kummankin sukupuolen sukupuolielimillä. Nisäkkäillä se on kuitenkin säilymisen ja jatkuvuuden elinehto, että on hedelmöityvä ja hedelmöittävä.

        Mutta saat sinä ajatella toisin. En minä sitä sinulta halua kieltää. :)

        Mitä merkitystä hedelmöityvällä ja hedelmöittävällä sukupuolilla on? Nehän ovat vain potentiaaleja?

        Olen itse hedelmöityvä, mutta en ole koskaan ajatellut hedelmöityä. Asia on minulle vain biologinen, teoreettinen mahdollisuus. Mitään käytännön merkitystä sukupuolellani ei minulle ole, jos sukupuoli määritellään ehdottamallasi tavalla. Tunnen muita samoin ajattelevia ihmisiä. Sen vuoksi en pidä määrittelyäsi erityisen käyttökelpoisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä merkitystä hedelmöityvällä ja hedelmöittävällä sukupuolilla on? Nehän ovat vain potentiaaleja?

        Olen itse hedelmöityvä, mutta en ole koskaan ajatellut hedelmöityä. Asia on minulle vain biologinen, teoreettinen mahdollisuus. Mitään käytännön merkitystä sukupuolellani ei minulle ole, jos sukupuoli määritellään ehdottamallasi tavalla. Tunnen muita samoin ajattelevia ihmisiä. Sen vuoksi en pidä määrittelyäsi erityisen käyttökelpoisena.

        Se biologinen tosiasia ei muuksi muutu. Olet hedelmöityvää sukupuolta, joka ottaa siitä rusinat pullasta. Se mahdollisuus ja taito meillä ihmisillä on. :)

        Tai meinaatko sitä, että pidättäydyt kokonaan seksistä?


    • Anonyymi

      Ole mies, niin se on duossa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      jos laittaa kysymyksen johon vastausvaihtoehtoja abcdefg ja xyz on paljon vastausvaihtoehtoja.

    • Anonyymi

      Siellä media- joka käpitunkee itseään radion kautta poliisin verkkoon media tämä netti ei saa yhdistyä

    • Anonyymi

      Sovinisteja ole Suomessa ollut enää vuosiin kuin joissain vähemmistöryhmissä, esim. islamin uskoa noudattavissa ja mustalaisten piirissä. Kantaväestöstä en tunne yhtä ainutta. Oikeammastaan silloin kun feminismi alkoi kääntää yhteiskunnassamme kaikkea nurin niskoin, oli jo varsinainen sovinismi kuollut. Nykyisin valtaväestössä näkee vain naissovinisteja (feministejä). Feminismi tuli sovinismin tilalle exponentiaalisesti.

    • Anonyymi

      Nykypäivänä "miehenmalli" tuntuu olevan joku epämääräinen puolihomo tossukka.

      • Anonyymi

        Juuri näin haluttaisiin olevan.
        Normaalina miehekkäänä miehenä kuulee olevansa naisia alistava, halveksiva, ja hyväksikäyttävä naisvihaaja kun sattuu sopivaan (sopimattomaan) seuraan. Onneksi on olemassa myös normaaleja naisia ja nämä feministit voi jättää omaan arvoonsa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kammottavan näköistä joku tyttöjren pujottelujututkin alppihiihdossa minä oikeasti itse pelkään jos joku tyttö kaatuu pahasti :D

    • Anonyymi

      empaatinen ihminen kai kun katsot jotai tyttöjen alppihiihtoa näköradiosta niin pelottaa jos joku tyttö loukkaantuu psahastikin tuossa urheilulsajisss

    • Anonyymi

      Miehet on olleet kriisissä jo viimeiset sata vuotta. Jostain syystä naiset adaptoituvat paremmin erilaisiin muutoksiin.

    • Anonyymi

      Naiset on kieron kilttejä ja ovat paholaistakin ovelampia pärjäämään..siinä sinulle oppia naisista.Puhuvat toista kuin tekevät.Älä kuuntele sanatarkasti vaan usko siihen mitä se tekee..Ja tarkkaile..

    • Anonyymi

      "miehen rooli on ollut murroksessa jo vuosikymmenien ajan "

      Niin on tyttöjenkin, ja etenkin naisten "roolit".

      "mies on ahdistettu nurkkaan ja nainen määrää mitä milloinkin mieheltä vaaditaan."

      Hehe. Maailma on miesten, lähes kaikki jolla on poliittista, sosiaalista tai taloudellista valtaa ovat miehiä.

      "ei ole enää olemassa sellaista kuin miehen malli."

      Tietenkin "malli" on olemassa ja on sellainen kuin se jo on ollut ainakin joitakin miljoonia vuosia jos ei satoja miljoonia, se on meidän geeneissä.

      "halusin keskustelua miehen mallista."

      Olet siis epätietoinen siitä mahtuuko miehen rooli miehen malliin, vaiko toisinpäin?

      • En sinällään ole epätietoinen .. olen mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua. Osalla on samansuuntaisia ajatuksia kuin minulla, ja osalla eriäviä.

        Saat pilkata jos siitä sinulle tulee parempi mieli. Minä saan mielihyvää kun tuotan mielihyvää muille.


    • Anonyymi

      Näitä lopunajan tapahtumia naissukupuoli korotetaan
      Jopa miehen yläpuolelle. Ja muutenkin naista
      Palvotaan. Siitä löytyy tuolta muinaisia ennustuksia sivulta juttua jos jaksaa etsiä.

    • Anonyymi

      Itsellä miehenä on ikäviä kokemuksia joistain kohtaamistani naisista, jotka olen nimennyt pahan mielen tuojiksi itselle. Olivat sellaisia, joiden kanssa ei löytynyt luottamusta, en osannut olla oma itseni heidän seurassa, enempi etäinen.

      Silloin on vaikea löytää ymmärrystäkään puolin ja toisin. Epäilyilleni sain tukea myöhemmin, tiedä sitten syitä siihen? Ihmissuhde vaatii tänä päivänä paljon myös miehiltä, naisen oikut voivat olla haastavia. Onneksi on myös hyvän mielen tuojiakin elämässä.

      Itse en helposti suhtaudu näin negatiivisesti toisiin, mut heillä oli halu aiheuttaa ongelmia minulle, joka johtui todennäköisesti heidän mielikuvista minua kohtaan, ehkä oli ripaus herkkyyttä myös mukana? Toivottavasti en kohtaa heitä toiste, siihen pyrin.

      Tilanne muuttui hyvästä huonoksi ajan kuluessa, ilmeisesti en ollut sellainen jona halusivat minut nähdä alunperin (koston halu nousi jostain tuntemuksesta, todennäköisesti). Oma olettamus tällainen. Liika varovaisuus voi kääntyä myös itseä vastaan. Näin taisi minulle käydä?

      • Kaikki naiset eivät ole hankalia, mutta mielestäni on vääryys, että juuri miehen odotetaan sopeutuvan niihin hankalan naisen oikkuihin.

        Mistäköhän se juontaa juurensa?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kaikki naiset eivät ole hankalia, mutta mielestäni on vääryys, että juuri miehen odotetaan sopeutuvan niihin hankalan naisen oikkuihin.

        Mistäköhän se juontaa juurensa?

        Täytyy tästä sivusta kysyä, että eikö hankala mieskin nimenomaan oleta naisen niihin oikkuihinsa sopeutuvan? Eli kuka niihin oikkuihin voisi joutua sopeutumaan, jos ei se kumppani ja yleensä heteroilla se tuppaa olemaan toista sukupuolta, vain kuinka? Ja siis ei kai se hankala olisi ollenkaan hankala, jos se kykenisi itse sopeutumaan ja olemaan olematta hankala?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy tästä sivusta kysyä, että eikö hankala mieskin nimenomaan oleta naisen niihin oikkuihinsa sopeutuvan? Eli kuka niihin oikkuihin voisi joutua sopeutumaan, jos ei se kumppani ja yleensä heteroilla se tuppaa olemaan toista sukupuolta, vain kuinka? Ja siis ei kai se hankala olisi ollenkaan hankala, jos se kykenisi itse sopeutumaan ja olemaan olematta hankala?

        No juu.. jos parisuhteesta puhutaan niin kyllä se menee samoin toisinkinpäin.

        Mutta tuo hankalan naisen oikkuihin sopeutuminen on myös muussa elämässä yleensä miehen tehtävä. Ei esimerkiksi puututa työelämässä kiukuttelevan naisen oikkuihin. Annetaan sen kiukutella ja sopeudutaan.

        Jos mies on hankala, naiset laittavat hyvin nopeasti asian eteenpäin.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No juu.. jos parisuhteesta puhutaan niin kyllä se menee samoin toisinkinpäin.

        Mutta tuo hankalan naisen oikkuihin sopeutuminen on myös muussa elämässä yleensä miehen tehtävä. Ei esimerkiksi puututa työelämässä kiukuttelevan naisen oikkuihin. Annetaan sen kiukutella ja sopeudutaan.

        Jos mies on hankala, naiset laittavat hyvin nopeasti asian eteenpäin.

        No enpä ole tuollaista huomannut. Enemmän nuo miehet tässä maailmassa muita hyppyyttävät. Miehen kiukutteluihin ei puutu kukaan, varsinkaan jos on saanut pönkättyä itsensä sopivaan asemaan. Ja hankalathan lähes aina onnistuvat pönkkäämään itsensä sopiviin asemiin. Nainen saa valittaa vaikka lopun ikäänsä, vaikka olisi oikeaa aihettakin. Mitään ei taatusti tapahdu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No enpä ole tuollaista huomannut. Enemmän nuo miehet tässä maailmassa muita hyppyyttävät. Miehen kiukutteluihin ei puutu kukaan, varsinkaan jos on saanut pönkättyä itsensä sopivaan asemaan. Ja hankalathan lähes aina onnistuvat pönkkäämään itsensä sopiviin asemiin. Nainen saa valittaa vaikka lopun ikäänsä, vaikka olisi oikeaa aihettakin. Mitään ei taatusti tapahdu.

        No mulla päinvastaisia kokemuksia työelämästä. Tosin vain viimeisen kymmenen vuoden ajalta. Ennen sitä olin miesvaltaisella alalla ainoana naisena.

        Nämä kymmenen vuotta, niih.. hankaluuksia on aiheuttanut vain naiset.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mulla päinvastaisia kokemuksia työelämästä. Tosin vain viimeisen kymmenen vuoden ajalta. Ennen sitä olin miesvaltaisella alalla ainoana naisena.

        Nämä kymmenen vuotta, niih.. hankaluuksia on aiheuttanut vain naiset.

        No mä taas en ole koskaan törmännyt naisten aiheuttamiin ongelmiin, joita ei olisi ollut helppo ratkoa. Hankalat miehet sen sijaan osaavat työelämässä olla yksiä piruja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No mä taas en ole koskaan törmännyt naisten aiheuttamiin ongelmiin, joita ei olisi ollut helppo ratkoa. Hankalat miehet sen sijaan osaavat työelämässä olla yksiä piruja.

        Hitsi, tule minunkin työpaikalle ratkomaan..
        Tosin mä luulen ettei kannata vaivautua. Mätä mikä mätä. Pitänee alkaa miettimään muita töitä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Hitsi, tule minunkin työpaikalle ratkomaan..
        Tosin mä luulen ettei kannata vaivautua. Mätä mikä mätä. Pitänee alkaa miettimään muita töitä.

        Työnjohdostahan se on kiinni. Jos ei siellä kyetä, niin sitten ei kyetä. Se taas on enemmän työnjohdon munattomuudesta (noin kuvainnollisesti, sillä voihan työnjohto olla naisiakin) kiinni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Työnjohdostahan se on kiinni. Jos ei siellä kyetä, niin sitten ei kyetä. Se taas on enemmän työnjohdon munattomuudesta (noin kuvainnollisesti, sillä voihan työnjohto olla naisiakin) kiinni.

        Niin .. minulla on munatonta naisjohtoa. Ja esimieheni on tunnettu työpaikkakiusaaja. Munaton hänkin.


    • Anonyymi

      Musta ei ole olemassa miehen eikä naisen mallia.

      Riittää yksi, eli ihmisen malli. Joka osaa toimia tilanteessa kuin tilanteessa ja mukautuu sen hetkisen tarpeen mukaan. Henkinen vahvuus ja neuvottelutaito päihittää monet itseään täynnä olevat munalliset ja munattomat.

      Kuka palstamiehistä avaa naiselle kohteliaasti oven? Kumpi menee ovesta ensin, mies vai nainen?

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe