Mietin tätä lähinnä siksi että tällaisen aiheen palstalla voisin viettää enemmänkin aikaa mutta sitten toisaalta olen löytänyt filosofisia pohdintoja sellaisillakin palstoilla josta en ole ensisijaisesti odottanut sellaista löytäväni (vaikka mahdollisuus sellaiseen on aina).
Kuinka hyvin tämä palsta täyttää mielestänne tarkoitusperänsä?
4
247
Vastaukset
- Anonyymi
Idea palstan olemassa ololle on hyvä, mutta täällä on iso vakioporukka, jonka kanssa on mahdoton käydä järjellistä keskustelua. Lähes kaikki järjelliset keskustelijat ovat kadonneet ja jäljelle ovat jääneet erilaiset salaliittoteoreetikot, nettitrollit ja lukuisat muut, jotka useimmilta muilta palstoilta poistetaan.
- Anonyymi
Nimimerkki: Professori Realisti (XPR-641)
Mielestäni palsta täyttää tarkoituksensa, sillä filosofia-palstan kuuluukin olla sellainen, jolla voidaan käsitellä erikoisiakin näkökulmia todellisuuteen, mutta tietenkin filosofiaan kuuluisi myös se, että niitä käsiteltäisiin suhteellisen systemaattisesti, mihin tietenkään kaikki kirjoittajat eivät kykene. Kaikenkaikkiaan palstalla katto on korkealla ja seinät etäällä, kuten pitääkin olla, mutta esim. omalta osaltani olen pyrkinyt lähestymään niitä esim. oheisella aloituksellani.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17133673/todellisuuden-tasoittainen-malli
Mitä taas tulee siihen, että "pyöriikö täällä iso vakioporukka", niin mielestäni täällä ei sellaista ole, vaan aktiivisia kirjoittajia on nykyään valitettavan vähän ja esim. minä ja Belisario:kin kirjoittelemme täällä vain epäsäännöllisesti, eli välillä tulee kylläkin kirjoitettua paljonkin, lähinnä keskenämme keskustellen, mutta sitten voi välissä olla pitkiäkin taukoja.
Belisario:n vahvuutena esim. minuun verrattuna on ilmeisesti ainakin hänen itsensä mielestä se, että koska hänellä ilmeisesti ei ole muodollista koulutusta, niin sillä ei ole ollut rappeuttavaa vaikutusta hänen ajattelukykyynsä. Lisäksi, Olli S. on aiemmin ollut hyvin aktiivinen hyvin pitkään, mutta nyt häntä ei taida olla enää jostain syystä juurikaan näkynyt vuodenvaihteen jälkeen. - Anonyymi
Täällä on liikaa niitä jotka ovat eri mieltä yleisesti hyväksytyistä FAKTOISTA, jolloin syntyy epämiellyttävää vänkäystä ja väittelyä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1322333Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451855- 401537
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311343Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281270Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941173- 541143
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327887Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104830Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53742