Lainaus toisen palstan avauksesta:
"Helen Oy kertoo vuoden 2021 toimintakertomuksessa sähkön tuotannon päästöiksi 213 g/kWh CO2. Jos auto kuluttaa 20- 25 kWh /100 km, niin sen päästöt ovat reilut 40-50 g/km CO2 eli kaukana päästöttömästä!"
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17738295/onko-sahkoauto-paastoton
Sähköauto saastuttaa 40-50 g/km !
58
224
Vastaukset
- Anonyymi
Vihreä siirtymä tai virhe siirtymä. Miten vaan. Veroa kuitenkin noille reilusti.
- Anonyymi
Kuka pakottaa käyttämään Helenin kallista ja saastuttavaa kivihiilisähköä! Kannattaa valita sähkö, jota tehdään vesi- tuuli- tai ydinvoimalla. Jos pystyy hieman valitsemaan käytön aikoja, on pörssisähkökin edullinen vaihtoehto. Tällä hetkellä sähköni maksaa 3,22 c/ kWh, iltapäivällä klo 15-16.
- Anonyymi
Kukaan ei saa omasta töpselistään just sitä sähköä mitä ostaa. Kaikki sähkö sekoittuu sähköverkoissa ja käytännössä kaikki ottaa ulos sitä keskivertosähköä jonka hiilijalanjäljen voi tsekata fingridin sivulta.
Helenillä on rujot lukemat koska helen tekee sähköä hiilellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei saa omasta töpselistään just sitä sähköä mitä ostaa. Kaikki sähkö sekoittuu sähköverkoissa ja käytännössä kaikki ottaa ulos sitä keskivertosähköä jonka hiilijalanjäljen voi tsekata fingridin sivulta.
Helenillä on rujot lukemat koska helen tekee sähköä hiilellä.Eikä se kivihiilikään tule itsestään Hanasaaren tai Vuosaaren kasaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei saa omasta töpselistään just sitä sähköä mitä ostaa. Kaikki sähkö sekoittuu sähköverkoissa ja käytännössä kaikki ottaa ulos sitä keskivertosähköä jonka hiilijalanjäljen voi tsekata fingridin sivulta.
Helenillä on rujot lukemat koska helen tekee sähköä hiilellä.Ei siis pidä ostaa Helenin sähköä! Yksinkertaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan ei saa omasta töpselistään just sitä sähköä mitä ostaa. Kaikki sähkö sekoittuu sähköverkoissa ja käytännössä kaikki ottaa ulos sitä keskivertosähköä jonka hiilijalanjäljen voi tsekata fingridin sivulta.
Helenillä on rujot lukemat koska helen tekee sähköä hiilellä.Helen tuottaa Helsingissä sähköä osin myös puuta polttamalla (vihreiden vaatimus), mutta aika paljon Helen tuottaa muualla Suomessa sähköä myös vesivoimalla (ostan vain tätä nollapäästöistä vesivoimaa), ydin- ja tuulivoimaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikä se kivihiilikään tule itsestään Hanasaaren tai Vuosaaren kasaan.
Hanasaareen ei tule enää hiiltä, sitä viedään jo poltettavaksi muualle kaupungissa.
- Anonyymi
"Kulutetun sähkön CO₂-päästöarvio
38 gCO2/kWh"
7,6 - 9,5 gCO2/km siis nyt aloittajan kulutuksilla. - Anonyymi
Puhutaan sitten tasapuolisuuden nimessä myös tuotantoketjun päästöistä, Mikä polttiksien päästöt olisikaan? Kuuntele suomenkielinen video tarkasti:
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U- Anonyymi
Hämmästyttävää rehellisyyteen kaipuuta, vaiko sittenkin kyse todellisuudentajun puutteesta.
EV on supersaastuttava jo tehtaan linjalta ulos tullessaan vs. polttari ja sitten vielä lisänä sen kulkuun käytettvän energian hiilijalanjäki. Lisäksi, globaalilla tasolla kovin harva EV ladataan ns. puhtaasta energiasta.
Alla olevassa ei edes olla otettu huomioon mineraalikaivoksin ympäristöllistä mega-saastuttavuutta.
Kaikesta huolimatta noita saaste-pommeja ollaan aivopesullisesti markkinoimassa puhtaina, sekä ne ollaan poliittisen lain voimalla pakottamasa kaikille ja ainoaksi vaihtoehdoksi.
"Volvon hätkähdyttävä havainto: Sähköautojen valmistusvaiheen hiilijalanjälki ylivoimaisesti polttomoottoreita suurempi"
"Volvon mukaan täyssähköisen C40-mallin tuotannossa syntyi päästöjä 70 prosenttia enemmän kuin polttomoottorimallin kohdalla, Autotrader-julkaisu kertoo."
- https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvon-hatkahdyttava-havainto-sahkoautojen-valmistusvaiheen-hiilijalanjalki-ylivoimaisesti-polttomoottoreita-suurempi/f9ea9817-f4cf-41cc-9f8a-a64c3f6a0c3e
"Jättiyrityksen johtaja löi pöytään km-lukeman, jolla sähköauto kompensoi syntejään"
- https://www.is.fi/autot/art-2000008551510.html
"Viisi syytä siihen, miksi akun valmistus pilaa sähköauton ympäristöystävällisen maineen"
- https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/484381c5-53a3-4a6a-b337-5c54c75b8959
On suorastaan idioottimaista edes vatuuttomuutta miten ideologia-poliitikot ovat sitomassa ja lyömässä ajan tappiin saakka lukkoon tavoitteisiin pääsemisen teknologian, joka ei kuulu heidän rooliinsa.
Tämän lisäksi EU on laittamassa silmukan omaan kaulaansa geopoliittisesti epäluotettavalla Kiina-riippuvuudella, aivan kuin itänaapurin toimet ja riski koko maailmanrauhalle eivät olisi mitään opettaneet.
"EU:n 2035-direktiivillä patteriautoihin sitoutuminen on totaalinen virhe !"
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17731320/eun-2035-direktiivilla-patteriautoihin-sitoutuminen-on-totaalinen-virhe-!
:/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hämmästyttävää rehellisyyteen kaipuuta, vaiko sittenkin kyse todellisuudentajun puutteesta.
EV on supersaastuttava jo tehtaan linjalta ulos tullessaan vs. polttari ja sitten vielä lisänä sen kulkuun käytettvän energian hiilijalanjäki. Lisäksi, globaalilla tasolla kovin harva EV ladataan ns. puhtaasta energiasta.
Alla olevassa ei edes olla otettu huomioon mineraalikaivoksin ympäristöllistä mega-saastuttavuutta.
Kaikesta huolimatta noita saaste-pommeja ollaan aivopesullisesti markkinoimassa puhtaina, sekä ne ollaan poliittisen lain voimalla pakottamasa kaikille ja ainoaksi vaihtoehdoksi.
"Volvon hätkähdyttävä havainto: Sähköautojen valmistusvaiheen hiilijalanjälki ylivoimaisesti polttomoottoreita suurempi"
"Volvon mukaan täyssähköisen C40-mallin tuotannossa syntyi päästöjä 70 prosenttia enemmän kuin polttomoottorimallin kohdalla, Autotrader-julkaisu kertoo."
- https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvon-hatkahdyttava-havainto-sahkoautojen-valmistusvaiheen-hiilijalanjalki-ylivoimaisesti-polttomoottoreita-suurempi/f9ea9817-f4cf-41cc-9f8a-a64c3f6a0c3e
"Jättiyrityksen johtaja löi pöytään km-lukeman, jolla sähköauto kompensoi syntejään"
- https://www.is.fi/autot/art-2000008551510.html
"Viisi syytä siihen, miksi akun valmistus pilaa sähköauton ympäristöystävällisen maineen"
- https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/484381c5-53a3-4a6a-b337-5c54c75b8959
On suorastaan idioottimaista edes vatuuttomuutta miten ideologia-poliitikot ovat sitomassa ja lyömässä ajan tappiin saakka lukkoon tavoitteisiin pääsemisen teknologian, joka ei kuulu heidän rooliinsa.
Tämän lisäksi EU on laittamassa silmukan omaan kaulaansa geopoliittisesti epäluotettavalla Kiina-riippuvuudella, aivan kuin itänaapurin toimet ja riski koko maailmanrauhalle eivät olisi mitään opettaneet.
"EU:n 2035-direktiivillä patteriautoihin sitoutuminen on totaalinen virhe !"
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17731320/eun-2035-direktiivilla-patteriautoihin-sitoutuminen-on-totaalinen-virhe-!
:/Hyvin olet taas jaksanut kasata kaikki vanhentuneet linkit ja öyhöttää niistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin olet taas jaksanut kasata kaikki vanhentuneet linkit ja öyhöttää niistä.
"Hyvin olet taas jaksanut kasata kaikki vanhentuneet linkit ja öyhöttää niistä."
"Linkit" joiden EV-uskoa horjuttavaan faktasisältöön et ilmeisemmin ole edes perehtynyt.
Mutta ei muuta kuin heppoisin pseudo-syin pakenemaan pseudo-ekologisen EV:n todellisuutta.
Patteriautojen valmistuksessa ja sen tarvitsemassa ympäristöä mega-saastuttavassa kaivostoiminnassa ei paljoa ole muuttunut.
Muutama aurinkopaneeli ja tuulimylly ei kokonaisuuden saastuttavuuden todellisuutta muuksi muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hyvin olet taas jaksanut kasata kaikki vanhentuneet linkit ja öyhöttää niistä."
"Linkit" joiden EV-uskoa horjuttavaan faktasisältöön et ilmeisemmin ole edes perehtynyt.
Mutta ei muuta kuin heppoisin pseudo-syin pakenemaan pseudo-ekologisen EV:n todellisuutta.
Patteriautojen valmistuksessa ja sen tarvitsemassa ympäristöä mega-saastuttavassa kaivostoiminnassa ei paljoa ole muuttunut.
Muutama aurinkopaneeli ja tuulimylly ei kokonaisuuden saastuttavuuden todellisuutta muuksi muuta.Tuulimyllyn hiilijalanjälki on suuri.
- Anonyymi
Hauskaa miten Suomalaiset dieselpenat ja pensapetterit ovat nykyään huolissaan sähköautojen päästöistä..? Kuitenkin toiselle palstalle monesti rehvastellaan miten on omassa tehodieselissä tehoa ja saastelaitteet ohjelmoitu pois.
- Anonyymi
"Hauskaa miten Suomalaiset dieselpenat ja pensapetterit ovat nykyään huolissaan sähköautojen päästöistä..?"
Aivottomien tajunta on luonnollisestikin rajallista.
Nyt on kysymys siitä, miten täysin väärää hevosta aivopesullisesti markkinoidaan kaikkialla "puhtaan ekologisena" ja autoilun pelastavana messiaana, vaikka todellisuduessa se on osa ongelmaa, ei ratkaisu ongelmaan.
Tämän lisäksi tuo väärä, pseudo-ekologinen EV ollaan _pakottamassa_ kaikille.
Poliittisten päättäjien rooliin ei kuulu sanella ja lyödä lukkoon teknologiaa millä haluttuun tavoitteseen tulee mennä.
He voivat määritellä tavoitteet, mutta heidän tulee jättää alan teollisuudelle valinnat ja innovaatiot joilla tavoitteisiin päästään.
Nyt EU:n ideologi-poliitikot ovat _tappassa_ innovaation ja mahdolliset tulevat uudet aidomman tai aidon ekologiset vaihtoehdot.
Edelleen, kun autoteollisuus sidosryhmineen on pakotettu investoimaan liki kaikki taloudelliset, teolliset ja innovatiiviset voimavaransa yhdelle ainoalle ja väärälle hevoselle, niin jo sekin tulee luomaan uuden "petroli-mafiaa" vastaavan tilanteen, jossa kaikki kilpailevat ja mahdolliset tulevat aidon ekologiset vaihtoehdot ammutaan alas.
Tämän lisäksi EU laittaa silmukan omaan itsenäisyyden ja geopoliittisen turvallisuutensa kaulaansa epäluotettavalla Kiina-riippuvuudella, ikäänkuin itänaapurin jopa koko maailmanrauhaa uhkavat toimet eivät olisi mitään opettaneet.
Mikä tässä näinkin yksikertaisessa yhtälössä on älyllisesti noin ylivoimaista sisästää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hauskaa miten Suomalaiset dieselpenat ja pensapetterit ovat nykyään huolissaan sähköautojen päästöistä..?"
Aivottomien tajunta on luonnollisestikin rajallista.
Nyt on kysymys siitä, miten täysin väärää hevosta aivopesullisesti markkinoidaan kaikkialla "puhtaan ekologisena" ja autoilun pelastavana messiaana, vaikka todellisuduessa se on osa ongelmaa, ei ratkaisu ongelmaan.
Tämän lisäksi tuo väärä, pseudo-ekologinen EV ollaan _pakottamassa_ kaikille.
Poliittisten päättäjien rooliin ei kuulu sanella ja lyödä lukkoon teknologiaa millä haluttuun tavoitteseen tulee mennä.
He voivat määritellä tavoitteet, mutta heidän tulee jättää alan teollisuudelle valinnat ja innovaatiot joilla tavoitteisiin päästään.
Nyt EU:n ideologi-poliitikot ovat _tappassa_ innovaation ja mahdolliset tulevat uudet aidomman tai aidon ekologiset vaihtoehdot.
Edelleen, kun autoteollisuus sidosryhmineen on pakotettu investoimaan liki kaikki taloudelliset, teolliset ja innovatiiviset voimavaransa yhdelle ainoalle ja väärälle hevoselle, niin jo sekin tulee luomaan uuden "petroli-mafiaa" vastaavan tilanteen, jossa kaikki kilpailevat ja mahdolliset tulevat aidon ekologiset vaihtoehdot ammutaan alas.
Tämän lisäksi EU laittaa silmukan omaan itsenäisyyden ja geopoliittisen turvallisuutensa kaulaansa epäluotettavalla Kiina-riippuvuudella, ikäänkuin itänaapurin jopa koko maailmanrauhaa uhkavat toimet eivät olisi mitään opettaneet.
Mikä tässä näinkin yksikertaisessa yhtälössä on älyllisesti noin ylivoimaista sisästää?Sanoinko jossain että sähköautot ovat pelastus? En vaan totesin, että hauskaa että ihmiset jotka normaalisti eivät välitä päästöistä laisinkaan ovat yhtä-äkkiä niin huolissaan sähköautojen päästöistä.
Onko oma älysi rajallinen vai etkö vain ymmärrä lukemaasi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoinko jossain että sähköautot ovat pelastus? En vaan totesin, että hauskaa että ihmiset jotka normaalisti eivät välitä päästöistä laisinkaan ovat yhtä-äkkiä niin huolissaan sähköautojen päästöistä.
Onko oma älysi rajallinen vai etkö vain ymmärrä lukemaasi?"Sanoinko jossain että sähköautot ovat pelastus?"
Voihan pyhä yksinkertaisuus, kun ei edes itse ymmärrä asiakokonaisuutta mihin on ottavinaan kantaa.
Kuitenkin juurikin siihen otit epäloogisella ja myopisella kommentillasi kantaa, sillä patteriautojen todellisesta ympäristörasitteesta puhuttaessa, kritiikissä, on samalla nimenomaan kysymys niiden valheellisesta "puhtaina ja ainoina vaihtoehtoina" aivopesullisesta lobbaamisesta, sekä niihin poliittisesta pakottamisesta pidemmällä aikajänteellä.
Mikä tässä on älyllisesti noinkin ylivoimasta sisäistää ja vieläpä toistamiseen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sanoinko jossain että sähköautot ovat pelastus?"
Voihan pyhä yksinkertaisuus, kun ei edes itse ymmärrä asiakokonaisuutta mihin on ottavinaan kantaa.
Kuitenkin juurikin siihen otit epäloogisella ja myopisella kommentillasi kantaa, sillä patteriautojen todellisesta ympäristörasitteesta puhuttaessa, kritiikissä, on samalla nimenomaan kysymys niiden valheellisesta "puhtaina ja ainoina vaihtoehtoina" aivopesullisesta lobbaamisesta, sekä niihin poliittisesta pakottamisesta pidemmällä aikajänteellä.
Mikä tässä on älyllisesti noinkin ylivoimasta sisäistää ja vieläpä toistamiseen?Selvä. Anteeksi että kommentoin. Olet itse viisaus! Miksi et ole asioista päättämässä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sanoinko jossain että sähköautot ovat pelastus?"
Voihan pyhä yksinkertaisuus, kun ei edes itse ymmärrä asiakokonaisuutta mihin on ottavinaan kantaa.
Kuitenkin juurikin siihen otit epäloogisella ja myopisella kommentillasi kantaa, sillä patteriautojen todellisesta ympäristörasitteesta puhuttaessa, kritiikissä, on samalla nimenomaan kysymys niiden valheellisesta "puhtaina ja ainoina vaihtoehtoina" aivopesullisesta lobbaamisesta, sekä niihin poliittisesta pakottamisesta pidemmällä aikajänteellä.
Mikä tässä on älyllisesti noinkin ylivoimasta sisäistää ja vieläpä toistamiseen?” Voihan pyhä yksinkertaisuus, kun ei edes itse ymmärrä asiakokonaisuutta mihin on ottavinaan kantaa. ”
Mihinkä itse otit kantaa? Kommenttiin jossa ihmettelin kuinka ollaan kovin huolissaan sähköautojen päästöistä vaikka oma auto olisi viimeisen päälle viritelty laittomaksi poistamalla saastelaitteet/ ikivanha haiseva diesel. Ja tämä oli vain yleinen huomio.
Minulla on pihassa bensa- ja sähköauto joten en tuputa kumpaakaan kenelläkään. Kummallekin on paikkansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
” Voihan pyhä yksinkertaisuus, kun ei edes itse ymmärrä asiakokonaisuutta mihin on ottavinaan kantaa. ”
Mihinkä itse otit kantaa? Kommenttiin jossa ihmettelin kuinka ollaan kovin huolissaan sähköautojen päästöistä vaikka oma auto olisi viimeisen päälle viritelty laittomaksi poistamalla saastelaitteet/ ikivanha haiseva diesel. Ja tämä oli vain yleinen huomio.
Minulla on pihassa bensa- ja sähköauto joten en tuputa kumpaakaan kenelläkään. Kummallekin on paikkansa."Mihinkä itse otit kantaa? Kommenttiin jossa ihmettelin kuinka ollaan kovin huolissaan sähköautojen päästöistä vaikka oma auto olisi viimeisen päälle viritelty laittomaksi poistamalla saastelaitteet/ ikivanha haiseva diesel. Ja tämä oli vain yleinen huomio."
Hienoaja älyllistä rakennella virtuaalisia rinnakkaistodellisuuksia niiden yleistyksillä.
Mutta kerropa jotakin faktaa joutessasi, montako prosenttia dieseleistä on kuvaamallasi tavalla muokattuja ... ja miten se muuttaa muuksi jatkossa kaikille pakotettavien EV-laitteiden pseudo-ekologista todellisuutta, josta avauksessakin on kysymys.
Toisekseen, liitit kommenttisi aloitukseeni jossa lainaan toisen tuntemattoman henkilön avausta, eli samalla yleistellen maalasit allekirjoittaneesta ko. maailmankuvaasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mihinkä itse otit kantaa? Kommenttiin jossa ihmettelin kuinka ollaan kovin huolissaan sähköautojen päästöistä vaikka oma auto olisi viimeisen päälle viritelty laittomaksi poistamalla saastelaitteet/ ikivanha haiseva diesel. Ja tämä oli vain yleinen huomio."
Hienoaja älyllistä rakennella virtuaalisia rinnakkaistodellisuuksia niiden yleistyksillä.
Mutta kerropa jotakin faktaa joutessasi, montako prosenttia dieseleistä on kuvaamallasi tavalla muokattuja ... ja miten se muuttaa muuksi jatkossa kaikille pakotettavien EV-laitteiden pseudo-ekologista todellisuutta, josta avauksessakin on kysymys.
Toisekseen, liitit kommenttisi aloitukseeni jossa lainaan toisen tuntemattoman henkilön avausta, eli samalla yleistellen maalasit allekirjoittaneesta ko. maailmankuvaasi.Kuten aikaisemmin kerroin olet viisaampi ja voitit. Jatka vain samaan malliin älyllisen lahjasi jakamista. Illan jatkoa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten aikaisemmin kerroin olet viisaampi ja voitit. Jatka vain samaan malliin älyllisen lahjasi jakamista. Illan jatkoa!
Google on ystäväni… kenties???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Google on ystäväni… kenties???
Googleismyfriend..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Hauskaa miten Suomalaiset dieselpenat ja pensapetterit ovat nykyään huolissaan sähköautojen päästöistä..?"
Aivottomien tajunta on luonnollisestikin rajallista.
Nyt on kysymys siitä, miten täysin väärää hevosta aivopesullisesti markkinoidaan kaikkialla "puhtaan ekologisena" ja autoilun pelastavana messiaana, vaikka todellisuduessa se on osa ongelmaa, ei ratkaisu ongelmaan.
Tämän lisäksi tuo väärä, pseudo-ekologinen EV ollaan _pakottamassa_ kaikille.
Poliittisten päättäjien rooliin ei kuulu sanella ja lyödä lukkoon teknologiaa millä haluttuun tavoitteseen tulee mennä.
He voivat määritellä tavoitteet, mutta heidän tulee jättää alan teollisuudelle valinnat ja innovaatiot joilla tavoitteisiin päästään.
Nyt EU:n ideologi-poliitikot ovat _tappassa_ innovaation ja mahdolliset tulevat uudet aidomman tai aidon ekologiset vaihtoehdot.
Edelleen, kun autoteollisuus sidosryhmineen on pakotettu investoimaan liki kaikki taloudelliset, teolliset ja innovatiiviset voimavaransa yhdelle ainoalle ja väärälle hevoselle, niin jo sekin tulee luomaan uuden "petroli-mafiaa" vastaavan tilanteen, jossa kaikki kilpailevat ja mahdolliset tulevat aidon ekologiset vaihtoehdot ammutaan alas.
Tämän lisäksi EU laittaa silmukan omaan itsenäisyyden ja geopoliittisen turvallisuutensa kaulaansa epäluotettavalla Kiina-riippuvuudella, ikäänkuin itänaapurin jopa koko maailmanrauhaa uhkavat toimet eivät olisi mitään opettaneet.
Mikä tässä näinkin yksikertaisessa yhtälössä on älyllisesti noin ylivoimaista sisästää?Vaahtoat vääristä hevosista, pseudo-egologiasta ym.
Mitä ovat ne kilpailevat oikeasti egologiset vaihtoahdot?
Ehdotit oikeaksi hevoseksi muutama vuosi sitten ilmanpaineella toimivaa autoa, mutta et milloinkaan kertonut, miten se ilmanpaine niihin autoihin kehitetään. Tuota kun kysyin, alkoi vieraskielisten hienostosanojen tulva mistä ei kuuluisa erkkikään saanut tolkkua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaahtoat vääristä hevosista, pseudo-egologiasta ym.
Mitä ovat ne kilpailevat oikeasti egologiset vaihtoahdot?
Ehdotit oikeaksi hevoseksi muutama vuosi sitten ilmanpaineella toimivaa autoa, mutta et milloinkaan kertonut, miten se ilmanpaine niihin autoihin kehitetään. Tuota kun kysyin, alkoi vieraskielisten hienostosanojen tulva mistä ei kuuluisa erkkikään saanut tolkkua.Antaa nyt tämän ”ydinfyysikon” kirjoittaa.. Hauskaa luettavaa. Toivottavasti kukaan ei ota tosissaan näitä satuja..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaahtoat vääristä hevosista, pseudo-egologiasta ym.
Mitä ovat ne kilpailevat oikeasti egologiset vaihtoahdot?
Ehdotit oikeaksi hevoseksi muutama vuosi sitten ilmanpaineella toimivaa autoa, mutta et milloinkaan kertonut, miten se ilmanpaine niihin autoihin kehitetään. Tuota kun kysyin, alkoi vieraskielisten hienostosanojen tulva mistä ei kuuluisa erkkikään saanut tolkkua."Mitä ovat ne kilpailevat oikeasti egologiset vaihtoahdot? "
Asioiden hamottaminen vaikuttaa kovin haastelliselta, vaika asiakokonaisuus on nyt tässäkin ketjussa väännetty toistamiseen rautalangasta.
Mikä ylempänä olevassa aineistossa on älyllisesti noin ylistepääsemätöntä sisäistää ... vain onko tuossa kroonisessa tapaymmärtämättömyydessä jonkin lajin Kempower-sidos mukana?
Anonyymi - 2023-02-09 17:29:34
Anonyymi - 2023-02-10 14:56:08 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mitä ovat ne kilpailevat oikeasti egologiset vaihtoahdot? "
Asioiden hamottaminen vaikuttaa kovin haastelliselta, vaika asiakokonaisuus on nyt tässäkin ketjussa väännetty toistamiseen rautalangasta.
Mikä ylempänä olevassa aineistossa on älyllisesti noin ylistepääsemätöntä sisäistää ... vain onko tuossa kroonisessa tapaymmärtämättömyydessä jonkin lajin Kempower-sidos mukana?
Anonyymi - 2023-02-09 17:29:34
Anonyymi - 2023-02-10 14:56:08"Nyt EU:n ideologi-poliitikot ovat _tappassa_ innovaation ja mahdolliset tulevat uudet aidomman tai aidon ekologiset vaihtoehdot."
Mitä on/ollaan tappamassa? Mikä se mahtaa olla? Kai sinulla on jotain järkevää oikeasti egologista hevosta ehdottaa tilalle kun kerran olet noinkin innoissasi tuomitsemaan sähköautot.
Vai kannatatko ehkä edelleen dinosaurusten jäänteitä poltettavaksi 20% hyötysuhteella ja kamalalla saastemäärällä tuon aineen tuotantoketjussa?
Sinun sepustuksista kun ei todellakaan kukaan ota selvää mitä haet, saati sinä itse. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Nyt EU:n ideologi-poliitikot ovat _tappassa_ innovaation ja mahdolliset tulevat uudet aidomman tai aidon ekologiset vaihtoehdot."
Mitä on/ollaan tappamassa? Mikä se mahtaa olla? Kai sinulla on jotain järkevää oikeasti egologista hevosta ehdottaa tilalle kun kerran olet noinkin innoissasi tuomitsemaan sähköautot.
Vai kannatatko ehkä edelleen dinosaurusten jäänteitä poltettavaksi 20% hyötysuhteella ja kamalalla saastemäärällä tuon aineen tuotantoketjussa?
Sinun sepustuksista kun ei todellakaan kukaan ota selvää mitä haet, saati sinä itse."Mitä on/ollaan tappamassa? Mikä se mahtaa olla? Kai sinulla on jotain järkevää oikeasti egologista hevosta ehdottaa tilalle kun kerran olet noinkin innoissasi tuomitsemaan sähköautot."
"Hieman" haastavaa edes koettaa saada aikaan loogista kommentointia henkilön kanssa, joka harrastaa kroonista ohiluentaa ja sitten siihen perustuvien sivuraiteellisten suoranaisten aivottomuuksien toistelua.
Mutta toistetaan jäleen kerran, vaikka ilmeisen tarkoitushakuinen asennevamma estää lukemaansa ymmärtämästä.
Mazdan EU-pomo puhuu täysiveristä, viisasta ja täysin loogista asiaa.
"Mazdan Euroopan-toimitusjohtaja Martijn ten Brink pitää vuonna 2035 voimaan astuvaa uusien polttomoottoriautojen myyntikieltoa innovaatiota rajoittavana."
"Ei siksi, etten pitäisi sähköautoista, mutta minusta on sääli, että me olemme valinneet teknologian. Parhaat innovaatiot syntyvät silloin kun asetat päämäärän, mutta et kerro insinööreille ja kehittäjille miten siihen päästään."
"Ten Brinkiä hiertää, että poliitikot ovat nyt päättäneet miten päämäärään päästään."
"– Kaikki muu heitetään sivuun? Jopa kaikki se, jonka olemassaolosta ei vielä tiedetä? Minusta se on häpeällistä poliitikoilta. Ei se ole heidän työnsä. Heidän työnsä on vaatia päästötöntä tulevaisuutta, mutta miten sinne päästään, pitäisi riippua yrittäjyydestä ja luovuudesta."
Koko artikkeli:
- https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/65b8e36c-12ea-4d89-8152-9f3c159936a3
Sekä:
"Autonvalmistaja Stellantisin toimitusjohtaja Carlos Tavares sanoo, että autojen sähköistys ei ole teollisuudenalan vaan poliitikkojen valitsema tie."
"Tavares korosti haastattelussa sähköauton hiilijalanjäljen suuruutta.
- https://www.is.fi/autot/art-2000008551510.html
"Stellantis: Sähköautot eivät ole alan teollisuuden valinta, vaan poliitikkojen linjaus"
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17280415/stellantis-sahkoautot-eivat-ole-alan-teollisuuden-valinta-vaan-poliitikkojen-linjaus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mitä on/ollaan tappamassa? Mikä se mahtaa olla? Kai sinulla on jotain järkevää oikeasti egologista hevosta ehdottaa tilalle kun kerran olet noinkin innoissasi tuomitsemaan sähköautot."
"Hieman" haastavaa edes koettaa saada aikaan loogista kommentointia henkilön kanssa, joka harrastaa kroonista ohiluentaa ja sitten siihen perustuvien sivuraiteellisten suoranaisten aivottomuuksien toistelua.
Mutta toistetaan jäleen kerran, vaikka ilmeisen tarkoitushakuinen asennevamma estää lukemaansa ymmärtämästä.
Mazdan EU-pomo puhuu täysiveristä, viisasta ja täysin loogista asiaa.
"Mazdan Euroopan-toimitusjohtaja Martijn ten Brink pitää vuonna 2035 voimaan astuvaa uusien polttomoottoriautojen myyntikieltoa innovaatiota rajoittavana."
"Ei siksi, etten pitäisi sähköautoista, mutta minusta on sääli, että me olemme valinneet teknologian. Parhaat innovaatiot syntyvät silloin kun asetat päämäärän, mutta et kerro insinööreille ja kehittäjille miten siihen päästään."
"Ten Brinkiä hiertää, että poliitikot ovat nyt päättäneet miten päämäärään päästään."
"– Kaikki muu heitetään sivuun? Jopa kaikki se, jonka olemassaolosta ei vielä tiedetä? Minusta se on häpeällistä poliitikoilta. Ei se ole heidän työnsä. Heidän työnsä on vaatia päästötöntä tulevaisuutta, mutta miten sinne päästään, pitäisi riippua yrittäjyydestä ja luovuudesta."
Koko artikkeli:
- https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/65b8e36c-12ea-4d89-8152-9f3c159936a3
Sekä:
"Autonvalmistaja Stellantisin toimitusjohtaja Carlos Tavares sanoo, että autojen sähköistys ei ole teollisuudenalan vaan poliitikkojen valitsema tie."
"Tavares korosti haastattelussa sähköauton hiilijalanjäljen suuruutta.
- https://www.is.fi/autot/art-2000008551510.html
"Stellantis: Sähköautot eivät ole alan teollisuuden valinta, vaan poliitikkojen linjaus"
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17280415/stellantis-sahkoautot-eivat-ole-alan-teollisuuden-valinta-vaan-poliitikkojen-linjausTuo mazdan johtajan puhe on täysin tyhjää löpinää, ei kukaan, ei mikään taho estä keksimästä uutta puhdasta teknologiaa. Mazdan johtajan intressit sitä vastoin ymmärtää, kuten kaikkien japanilaismerkkien intressit, koska ovat menettäneet sähköautobisneksen.
Myös stellantis on autonvalmistaja joka on jäljessä sähköautojen suunnittelusta, joten kannanotto on hätää kärsivän looginen.
Miksei he sitten esitä mitään konkreettista vaihtoehtoa, kuten et sinäkään.
Kyllä, Sähköautot saastuttaa, mutta selvästi vähemmän kuin perinteiset autot. Jos joku taho keksii paremman vaihtoehdon, niin jipii! Tervetuloa! Koko maailma ottaa kyllä vastaan iloiten. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo mazdan johtajan puhe on täysin tyhjää löpinää, ei kukaan, ei mikään taho estä keksimästä uutta puhdasta teknologiaa. Mazdan johtajan intressit sitä vastoin ymmärtää, kuten kaikkien japanilaismerkkien intressit, koska ovat menettäneet sähköautobisneksen.
Myös stellantis on autonvalmistaja joka on jäljessä sähköautojen suunnittelusta, joten kannanotto on hätää kärsivän looginen.
Miksei he sitten esitä mitään konkreettista vaihtoehtoa, kuten et sinäkään.
Kyllä, Sähköautot saastuttaa, mutta selvästi vähemmän kuin perinteiset autot. Jos joku taho keksii paremman vaihtoehdon, niin jipii! Tervetuloa! Koko maailma ottaa kyllä vastaan iloiten."Miksei he sitten esitä mitään konkreettista vaihtoehtoa, kuten et sinäkään."
Keskenkasvuisille penikoille kaiken tulisi olla tässä ja nyt, sekä ovat kykenemättömiä hamottamaan suurempia kokonaisuuksia, kuin syy-seuraussuhteitakaan.
"Kyllä, Sähköautot saastuttaa, mutta selvästi vähemmän kuin perinteiset autot."
Patteriauto on jo tehtaan linjalta ulos tullessaan noin 70% saatuttavamapi kuin vastaava polttari. Tässä ei ole edes vielä otettu huomioon kaivostoiminnan ympäristöllistä mega-saatuttavuuttaa pohjavesiä myöten.
Tästä olet hyvin tietoinen, mutta omaat oudon pakkomielteen __itsellesi ja toisille jatkuvaan valheteluun__.
Onkohan pappa betaalar Kempowerin leivissä, joka voisi selittää tuon älyllisestikin epärehellisen sokean pakkomileteen vuosikausien propagandafoldauksineen.
Sitten vaikka Kiinan saaste-energiasta ladattuna ev:n elinkaaren päästöt ovat jopa suuremmat kuin poltatrissa. Kotimaassakin on edelleen paljon saastesähköä, josta avauksessa.
Sitten tällaisia aivopesullisesti "puhtaina" markkinoituja ympäristöpommeja politiikan voimalla pakotetaan alan teollisuudelle sidosryhmineen, heidän voimavaransa niihin sitouttaen, sekä ollaan pakottamassa ainoaksi vaihtoehdoksi kaikille autoilijoille.
Sekä:
"Huoltovarmuuskeskus ja puolustusministeriö huolissaan autokannan sähköistymisestä"
"Suomen huoltovarmuus voi kärsiä, mikäli tulevaisuuden liikennepolttoaineita ei voi varastoida luotettavasti tai esimerkiksi sopivia pakko-otettavia ajoneuvoja ei kriisin tulleen olekaan riittävästi saatavilla."
- https://www.is.fi/autot/art-2000007853685.html
Toivottavasti synteettiset polttoaineet tai vety tulisivat pelastamaan tuosta mielettömyydestä tai mahdollinen muu alan teknologian jokeri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Miksei he sitten esitä mitään konkreettista vaihtoehtoa, kuten et sinäkään."
Keskenkasvuisille penikoille kaiken tulisi olla tässä ja nyt, sekä ovat kykenemättömiä hamottamaan suurempia kokonaisuuksia, kuin syy-seuraussuhteitakaan.
"Kyllä, Sähköautot saastuttaa, mutta selvästi vähemmän kuin perinteiset autot."
Patteriauto on jo tehtaan linjalta ulos tullessaan noin 70% saatuttavamapi kuin vastaava polttari. Tässä ei ole edes vielä otettu huomioon kaivostoiminnan ympäristöllistä mega-saatuttavuuttaa pohjavesiä myöten.
Tästä olet hyvin tietoinen, mutta omaat oudon pakkomielteen __itsellesi ja toisille jatkuvaan valheteluun__.
Onkohan pappa betaalar Kempowerin leivissä, joka voisi selittää tuon älyllisestikin epärehellisen sokean pakkomileteen vuosikausien propagandafoldauksineen.
Sitten vaikka Kiinan saaste-energiasta ladattuna ev:n elinkaaren päästöt ovat jopa suuremmat kuin poltatrissa. Kotimaassakin on edelleen paljon saastesähköä, josta avauksessa.
Sitten tällaisia aivopesullisesti "puhtaina" markkinoituja ympäristöpommeja politiikan voimalla pakotetaan alan teollisuudelle sidosryhmineen, heidän voimavaransa niihin sitouttaen, sekä ollaan pakottamassa ainoaksi vaihtoehdoksi kaikille autoilijoille.
Sekä:
"Huoltovarmuuskeskus ja puolustusministeriö huolissaan autokannan sähköistymisestä"
"Suomen huoltovarmuus voi kärsiä, mikäli tulevaisuuden liikennepolttoaineita ei voi varastoida luotettavasti tai esimerkiksi sopivia pakko-otettavia ajoneuvoja ei kriisin tulleen olekaan riittävästi saatavilla."
- https://www.is.fi/autot/art-2000007853685.html
Toivottavasti synteettiset polttoaineet tai vety tulisivat pelastamaan tuosta mielettömyydestä tai mahdollinen muu alan teknologian jokeri.Autojen elinkaaripäästöt ovat ratkaisevia, vai väännätkö tämänkin joksikin hevoseksi?
Tuo alla oleva linkki perustuu yliopistojen tekemiin puolueettomiin tutkimuksiin, ei autonvalmistajien hätäpäissään tekemiin kommentteihin kuten sinun linkkisi.
Tuon linkin arvot ovat jenkkilän sähköntuotannolla, suomen vastaavilla erot ovat vieläkin suuremmat. Akkujen valmistus puhdistuu ja tehostuu, öljyntuotannosta ei noin voi sanoa.
Patteriautot ovat selvästi puhtaampia elinkaarensa aikana kuin muut.
https://www.carboncounter.com/#!/explore
Mitä tulee synteettisiin polttoaineisiin niin sekös vasta energiaa syö, nykyiset sähkökriisit ovat pientä siihen nähden, jos autojen polttoaineita aletaan sähköllä valmistaa ja poltetaan se sitten moottorissa suurimmalta osin harakoille. Mitä tulee akkujen mineraalien käyttöön. Akut voidaan uusiokäyttää 95 prosenttisesti, polttoaineet lämmittävät moottorissa aina pääasiassa ulkoilmaa ja kierrättävyys on nolla.
Vety, sama juttu, kilosta vetyä saa 15kWh energiaa, sen valmistamiseen kuluu 55kWh energiaa sen paineistamiseen kuluu x kWh energiaa, ym. Polttokennot sisältävät myös paljon niitä sinun kauhistelemiasi mineraaleja akkuineen.
Koita nyt jo päästä tuosta sähköautofobiastasi... Ja kempowerfobiasta.
- Anonyymi
TRÖÖÖÖÖLLL ! ! Trollitehtaan autisti narsu kehari vaaajuuk laitoshoidokin sähköauton vastustus spammia no tälläkin vastustus vänkäyksellä yritetään kalastella huomioo mitä narsu tarvii. . ÄLÄ KOMMENTOI HUL. . LULLE NARSU KAHARI VAAAJUUK SEKOPIÄLLE MITÄÄN. .
- Anonyymi
Mitähän tähän kommentoisi harri sähköautoilija? Harrilla on todella hyvä rehelliset tietosivut sähköautoilutsa ja on selkokielellä. Kiitos Harri asiallisista sivuista 6/6.
- Anonyymi
Sähköajoneuvojen ympäristöystävällisyys ja tehokkuus on suurenmoista huijausta ja petosta. Vuonna 2016 tuhansia kuolleita kaloja nousi jokeen lähellä litiumkaivoksia. Lehmien ja jakkien ruhot löydettiin rannoilta, juomavettä, joka oli myrkytetty Ganzizhou Rongda -yhtiön litiumtuotannon jätteillä. Kyseessä oli kolmas vastaava tapaus seitsemään vuoteen alueella. Litiumia esiintyy yleensä melko lähellä maan pintaa. Se kaivetaan yleensä avoimella tavalla. Mutta tämä ei suinkaan tarkoita, etteikö metallin louhinta vahingoittaisi ympäristöä, sillä litiumkarbonaatin saaminen raaka-aineesta kestää 12-18 kuukautta. Litium puhdistetaan epäpuhtauksista melko barbaarisella tavalla: huuhtomalla happoaltaissa ulkoilmassa. Samaan aikaan saadaksesi 1 tonnin litiumia, sinun on pilattava peruuttamattomasti 2 miljoonaa tonnia makeaa vettä.
- Anonyymi
Miten mielestäsi öljyntuotanto saastuttaa? Taitaa kuitenkin kaivosala olla aika pieni tekijä.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_spills?fbclid=IwAR1zpe-CyWOHaAKhiQv-cDsSMd7iGa-FP8xgrIm90OeFOqlU55sdnibV4G4
https://medium.com/wedonthavetime/chevron-vs-human-rights-big-consequences-for-the-man-who-fought-big-oil-2a0b4b3b04ed
https://www.carbonbrief.org/factcheck-how-electric-vehicles-help-to-tackle-climate-change/
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U - Anonyymi
Mitenkäs se öljyn pumppaaminen, kuljetus ja jalostus?
Otappa huomioon että sähköautoilun kokonais CO2 tas on huomattavasti parempi kuin fossiilisten.
Tällä hetkellä maapallon asumiskelpoisena pitämisen tärkein haaste on lämpötilan nousu mikä johtuu kasvihuoneilmiöstä, eli siitä että ilmakehä heijastaa nykyään enemmän lämpöä takaisin kuin maan pinnalle kuin aiemmin. isoin tekijä lämmön takaisinheijastamisessa on hiilidioksidilla (CO2). Ihan sama vaikka fossiilisten käyttämisestä ei tulisi muita harmeja kuin CO2, niin pallo tulee asumiskelvottomaksi joka tapauksessa.
Kannattaa tututua myös kuinka paljon erilaisia myrkyllisiä alkuaineita pitää kaivaa maasta öljyn jalostusta varten. Kymmeniä vuosia tupruteltiin lyijyäkin ... - Anonyymi
"Samaan aikaan saadaksesi 1 tonnin litiumia, sinun on pilattava peruuttamattomasti 2 miljoonaa tonnia makeaa vettä."
Olisiko laittaa linkkiä aineistoon. Tyrmistyttävä suhdeluku ja tyrmistyttävää yhä harvinaisemmaksi tulevan elämän elinehdon, juomaveden haaskausta pelkän poliittis-ideologisen patteriauton alttarille.
"Tutkijat varoittavat: vesi uhkaa loppua joka neljänneltä ihmiseltä maailmassa"
- https://www.is.fi/tiede/art-2000006196828.html
"Useat Euroopan maat kärsivät vesipulasta eikä helpotusta ole näkyvissä – tämänhetkinen kuivuus voi olla pahin 500 vuoteen, varoittaa tutkimuslaitos"
- https://yle.fi/aihe/t/18-44120
:/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten mielestäsi öljyntuotanto saastuttaa? Taitaa kuitenkin kaivosala olla aika pieni tekijä.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_oil_spills?fbclid=IwAR1zpe-CyWOHaAKhiQv-cDsSMd7iGa-FP8xgrIm90OeFOqlU55sdnibV4G4
https://medium.com/wedonthavetime/chevron-vs-human-rights-big-consequences-for-the-man-who-fought-big-oil-2a0b4b3b04ed
https://www.carbonbrief.org/factcheck-how-electric-vehicles-help-to-tackle-climate-change/
https://www.youtube.com/watch?v=-wGO241g52U"Miten mielestäsi öljyntuotanto saastuttaa? Taitaa kuitenkin kaivosala olla aika pieni tekijä."
Niin, ja palstan patterifanaatikko pakkomielteisesti ja älyllisessä epärehellisyydessään rummuttaa vuodesta toiseen korvaavaksi vaihtoehdoksi toista vastaavaa saastepommia.
Tuleekohan leipä suoraan tai epäsuorasti Kempowerin taholta, onko pappa betaalar ko. firman riveissä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs se öljyn pumppaaminen, kuljetus ja jalostus?
Otappa huomioon että sähköautoilun kokonais CO2 tas on huomattavasti parempi kuin fossiilisten.
Tällä hetkellä maapallon asumiskelpoisena pitämisen tärkein haaste on lämpötilan nousu mikä johtuu kasvihuoneilmiöstä, eli siitä että ilmakehä heijastaa nykyään enemmän lämpöä takaisin kuin maan pinnalle kuin aiemmin. isoin tekijä lämmön takaisinheijastamisessa on hiilidioksidilla (CO2). Ihan sama vaikka fossiilisten käyttämisestä ei tulisi muita harmeja kuin CO2, niin pallo tulee asumiskelvottomaksi joka tapauksessa.
Kannattaa tututua myös kuinka paljon erilaisia myrkyllisiä alkuaineita pitää kaivaa maasta öljyn jalostusta varten. Kymmeniä vuosia tupruteltiin lyijyäkin ..."Otappa huomioon että sähköautoilun kokonais CO2 tas on huomattavasti parempi kuin fossiilisten."
Sähköauto on susi jo syntyessään, tehtaalta ulos tullessaan, noin 70% saastuttavampi kuin vastaava polttari. Tähän vielä päälle kaivostoiminnan megaluokan ympäristötuhot.
Saaste-energiasta ladattuna EV ei milloinkaan saavuta takamatkaansa polttariin nähden, eikä varsinkaan nykyisiä uusia ja tekniikaltaan moderneja vermeitä.
Aidon ekologista innovaatiota odotellessa, viisaampaa poliitikoilta olisi ollut tavoitteet x-vuodelle asetettuaan organissoida tukipaketein niin, että kohtuullisessa ajassa kaikki polttarit olisivat EURO 6-luokkaisia, jolla olisi todella radikaali pudotus polttareiden paikallis- ja kokonaispäästöissä.
Sekä samaan aikaan tukea mm. synteettisiä polttoaineita joilla jo nyt päästään todella huimiin tuloksiin.
Myös bio-diesel on merkittävä harppaus parempaan, joskin sen raaka-aineiden alkuperään tulee kiinnittää huomiota ja edelleen kehittaa toimintaketjua paremmaksi.
Mikäli EU:ssa ajettaisiin synteetisillä polttoaineilla, niin ongelmahan olisi jo suurimmalta osin ratkaistu ....... mutta nyt ideologi-poliitikot ovat pakottaneet teollisuuden sidosryhmineen investoimaan liki kaikki voimavaransa saaste-pommi EV:lle ja luomaan tyhjästä aivan uuden konseptin.
# 90% !!!
"Synteettinen bensiini myyntiin huoltoasemilla Saksassa – päästöt 90 prosenttia pienemmät"
"Tehdas ilmoittaa sen niin kutsutun well-to-wheel -päästöjen olevan 90 prosenttia alhaisemmat kuin tavallisella fossiilisella polttoaineella ..."
- https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/32b630b5-f76f-445a-9671-5c7709869038
- Anonyymi
Ottamatta kantaa sähköautojen päästöihin, niin valitettavasti kilpailu markkinoista ja materiaaleista tulee tappamaan monen eurooppalaisen autotehtaan.
- Anonyymi
Mihin ketjun ”viisaus” hävisi? Onko Google ystäväsi?
- Anonyymi
Taas sama valehtelu alkaa ilman uskottavia tieteellisiä linkkejä. Kyllä ne vetyautot ovat tulevaisuuden gigasaastetta.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17431795/vetyautot-tullaan-romuttamaan-15v-ikaisena-- Anonyymi
"Taas sama valehtelu alkaa ilman uskottavia tieteellisiä linkkejä."
Anteeksi, mutta teeskenteletkö tuolla alati toistamallasi perushokemalla suoranaista idioottia, vai edustatko sellaista todellisuudessakin. Pelkäätkö Kempowerin leivissä olevan (?) pappa betaalarin antamia viikkorahoja. Ole huoleti, kyllä se Kempower voi edelleen hyvin ja pitkään.
"Volvon hätkähdyttävä havainto: Sähköautojen valmistusvaiheen hiilijalanjälki ylivoimaisesti polttomoottoreita suurempi"
### "Volvon mukaan täyssähköisen C40-mallin tuotannossa syntyi päästöjä 70 prosenttia enemmän kuin polttomoottorimallin kohdalla, Autotrader-julkaisu kertoo."
- https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvon-hatkahdyttava-havainto-sahkoautojen-valmistusvaiheen-hiilijalanjalki-ylivoimaisesti-polttomoottoreita-suurempi/f9ea9817-f4cf-41cc-9f8a-a64c3f6a0c3e
"Autonvalmistaja Stellantisin toimitusjohtaja Carlos Tavares sanoo, että autojen sähköistys ei ole teollisuudenalan vaan poliitikkojen valitsema tie."
### "Tavares korosti haastattelussa sähköauton hiilijalanjäljen suuruutta.
- https://www.is.fi/autot/art-2000008551510.html
"Stellantis: Sähköautot eivät ole alan teollisuuden valinta, vaan poliitikkojen linjaus"
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17280415/stellantis-sahkoautot-eivat-ole-alan-teollisuuden-valinta-vaan-poliitikkojen-linjaus - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Taas sama valehtelu alkaa ilman uskottavia tieteellisiä linkkejä."
Anteeksi, mutta teeskenteletkö tuolla alati toistamallasi perushokemalla suoranaista idioottia, vai edustatko sellaista todellisuudessakin. Pelkäätkö Kempowerin leivissä olevan (?) pappa betaalarin antamia viikkorahoja. Ole huoleti, kyllä se Kempower voi edelleen hyvin ja pitkään.
"Volvon hätkähdyttävä havainto: Sähköautojen valmistusvaiheen hiilijalanjälki ylivoimaisesti polttomoottoreita suurempi"
### "Volvon mukaan täyssähköisen C40-mallin tuotannossa syntyi päästöjä 70 prosenttia enemmän kuin polttomoottorimallin kohdalla, Autotrader-julkaisu kertoo."
- https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volvon-hatkahdyttava-havainto-sahkoautojen-valmistusvaiheen-hiilijalanjalki-ylivoimaisesti-polttomoottoreita-suurempi/f9ea9817-f4cf-41cc-9f8a-a64c3f6a0c3e
"Autonvalmistaja Stellantisin toimitusjohtaja Carlos Tavares sanoo, että autojen sähköistys ei ole teollisuudenalan vaan poliitikkojen valitsema tie."
### "Tavares korosti haastattelussa sähköauton hiilijalanjäljen suuruutta.
- https://www.is.fi/autot/art-2000008551510.html
"Stellantis: Sähköautot eivät ole alan teollisuuden valinta, vaan poliitikkojen linjaus"
- https://keskustelu.suomi24.fi/t/17280415/stellantis-sahkoautot-eivat-ole-alan-teollisuuden-valinta-vaan-poliitikkojen-linjausAnnat jatkuvasti epätoivoisia linkkejä perinteisten autojen valmistajien kommentteihin.
Mikä luulisit olevan heidän intressinsä? Tarviiko vastata?
Puolueettomia linkkejä et ole viestittänyt ainoatakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Annat jatkuvasti epätoivoisia linkkejä perinteisten autojen valmistajien kommentteihin.
Mikä luulisit olevan heidän intressinsä? Tarviiko vastata?
Puolueettomia linkkejä et ole viestittänyt ainoatakaan."Annat jatkuvasti epätoivoisia linkkejä perinteisten autojen valmistajien kommentteihin.
Mikä luulisit olevan heidän intressinsä? Tarviiko vastata?"
Koetetaanko tuossa kertoa, että EV-tuotantoon poliittisella pakolla jo täysipainoisesti siirtymään sitoutuneet ja siihen miljardeilla investoineet autonvalmistajat ovat ampumassa omaan polveensa.
Milloin Tesla tai Kempower muuten ovat kritisoinut omaa toimialaansa, no eivät vahingossakaan ;-)
Jos nyt jokin on epätoivousta, niin tuo patologisen älyllinen epärehellisyys saaste-EV:n ympäristöpommiuden todellisuuden ja laajuuden tunnustamisen suhteen.
Myös saaste-akkujen raskaasti saastuttava kierrätys on kaikkea muuta kuin markkinapuheissa maalailtua.
"Electric cars 'pose environmental threat'" 2012
"Electric cars might pollute much more than petrol or diesel-powered cars, according to new research."
- https://www.bbc.com/news/business-19830232
"Greenpeace report troubleshoots China’s electric vehicles boom, highlights critical supply risks for lithium-ion batteries"
- https://www.greenpeace.org/eastasia/press/6175/greenpeace-report-troubleshoots-chinas-electric-vehicles-boom-highlights-critical-supply-risks-for-lithium-ion-batteries/
"Electric Cars’ Looming Recycling Problem" 2021
"Financial incentives to recycle spent electric vehicle batteries are eroding. That could spell environmental disaster."
- https://undark.org/2021/01/21/electric-car-looming-recyclability-problem/
"Revealed: how US transition to electric cars threatens environmental havoc" 2021
"By 2050 electric vehicles could require huge amounts of lithium for their batteries, causing damaging expansions of mining"
- https://www.theguardian.com/us-news/2023/jan/24/us-electric-vehicles-lithium-consequences-research
"The United Nations (U.N.) announced Sunday the electric car boom will result in a number of devastating ecological side effects for the planet." 2020
- https://www.breitbart.com/environment/2020/06/29/u-n-warns-of-devastating-environmental-side-effects-of-electric-car-boom-2/
Tällaista ymäristön massiivista saastepommia ollaan sitten aivopesullisesti lobbaamassa vähän joka tuutista "puhtaana" ja ainoana oikeana vaihtoehtoan polttareille, sekä koko autotellisuus sidosryhmineen siihen poliittisen ideologian pakolla sitouttamassa.
- Anonyymi
Vetytalous se vasta vettä kuluttaakin.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17698352/vetytehtaat-tulevat-lisaamaan-vesikriiseja- - Anonyymi
Ei uskaltanut ehdottaa mitään konkreettista autoa sähköautojen tilalle, mutta on valmis valehtelemaan sähköautojen olevan saastepommi. Ei siis selvää vertailuarvoa suostuta tarjoamaan. ;)
- Anonyymi
"Ei uskaltanut ehdottaa mitään konkreettista autoa sähköautojen tilalle, mutta on valmis valehtelemaan sähköautojen olevan saastepommi. "
Keskenkasvuisella on erikoisen pakkomielteinen vimma toistella vuodesta toiseen tuollaisia esille laitetun faktan ohiluentaisia inttämis-idiotismejä, asikokonaisuuksien tajuamattomuuden lisäksi.
Onkohan patteri-foldaajan pappa betaalar Kempowerin leivissä.
- Anonyymi
On niitä toisiakin tutkimuksia.
"Sähkökäyttöisillä ajoneuvoilla polttoaineen tuotannon ja jakelun osuus päästöistä riippuu sähköntuotantotavasta. Uusiutuvista energianlähteistä tuotetun sähkön päästöt ovat pienet ja mitä enemmän fossiilisia primäärienergianlähteitä käytetään, sitä suurempia päästöt ovat. Sähköauton hiilidioksidipäästöjen on Suomen sähkötuotannon keskimääräisillä päästöillä arvioitu olevan 26-35 g/km. Arvio perustuu Energiaviraston julkaisemaan sähköntuotannon hiilidioksidipäästökertoimeen ja sähköautojen keskimääräiseen energiankulutukseen. "
https://www.aut.fi/ymparisto/auton_elinkaaren_aikaiset_paastot - Anonyymi
Tästä syystä valheita sähköautoista kannattaa levittää. Monilla on elanto voi mennä alta.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asiantuntija-kertoo-miten-sahkoautojen-paastoja-yritetaan-vaaristella-ihmisia-ja-yrityksia-joilla-on-menossa-bisnes-alta/8196370#gs.pu49ei- Anonyymi
Onkohan tuo artikkelia jossakin toisaalla luettavissa kun en ole enää vähään aikaaan saanut mtv:n sivuja näkyviin lukukelpoisina, ovat tehneet joitain teknisiä muutoksia.
NoScript käytössä, mtv.uutiset.f sekä mtv.fi hyväksyty, mutta sivu ei selkene.
Mutta eihän patteriautojen ekologisina ja polttarille ainoina vaihtiehtoina lobbaus, sekä ojektiivisyys ja älyllinen rehellisyys mahdu samaan lauseeseen.
- Anonyymi
Todetaan yhteenvetona että Eurooppa ja sen päätöksien tekijät ovat täysin pihalla eivätkä ymmärrä mistään mitään.. Parempi jatkaa ”Hiacella ja Hiluxilla” niin kuin aina ennenkin. Aamen. Onneksi Suoli24 palstalla olisi asiantuntemusta ratkomaan nämäkin asiat mutta perhana, kun eivät täältä kysy vinkkiä.
- Anonyymi
Jos pitäisi valita, kumpaan uskoo, Suolipalstaan vai ministereihimme, niin Suoli vie voiton 100-0
- Anonyymi
Teppo: Bensan, öljyjen, jakohihnojen yms fossiilien tarvitsemien tuotteiden valmistus ei sitten synnytä päästöjä lainkaan
- Anonyymi
""Ei uskaltanut ehdottaa mitään konkreettista autoa sähköautojen tilalle, mutta on valmis valehtelemaan sähköautojen olevan saastepommi. "
Keskenkasvuisella on erikoisen pakkomielteinen vimma toistella vuodesta toiseen tuollaisia esille laitetun faktan ohiluentaisia inttämis-idiotismejä, asikokonaisuuksien tajuamattomuuden lisäksi.
Onkohan patteri-foldaajan pappa betaalar Kempowerin leivissä."
Eli kun sinulle esitetään YKSINKERTAINEN kysymys niin vastaat siihen jotain puutaheinää syyttelemällä?
Joten uudestaan, mikä automalli on sinusta aidosti ympäristöystävällinen, joka kestää myös tieteellistä tarkastelua vihreydessään? Olet niin tyhmä ettet pysty tähän kysymykseen vastaamaan? - Anonyymi
Hiilivoimaloita joudutaan rakentamaan lisää ja entisiä myös pystyssä kun vetytalous lyö läpi viimeistään 2030-luvulla, koska vety tarvitsee valtavasti sähköä. Vetytalous tulee olemaan todellinen saastepommi energiassa, jota mainostetaan valheellisesti vihreästi, koska korkeintaan vain (pieni) osa vedystä on valmistettu vihreästi.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17241677/tulevaisuuden-vetytalous-on-pitkaan-viherpesua - Anonyymi
Helen huijarin juttuja ei nyt kannata uskoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822