Raggmunk herkku

Anonyymi-ap

Asuin ruotsissa ja sielta sai raggmunk annoksia, luulen etnistä ruokaa.
Perunaa paistettu raastettuna kakkusena ja lisäksi rasvainen sianliha sentin ohuina siivuina.
Kaipaan sitä vieläkin.

5

500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aivan yhtä suuri herkku on etelävaltioiden fat-back.
      Paistettua silavaa joka kelluu rasvassa.
      Eateryissä sitä tarjotaan ja lisäkkeeksi rapeaksi paistettuna herkkuna.

• "Asuin ruotsissa ja sielta sai raggmunk annoksia, luulen etnistä ruokaa."

Ei raggmunk kovin etnistä ruokaa ole vaan ihan perinteistä ja vanhaa eurooppalaista ruokkaa. Nämä ovat hyvin samanlaisia kuin juutalaisten latket, joihin tulee raastettua perunaa, sipulia, munaa, jauhoja, suolaa, pippuria ja leivinjauhetta.

Parhaat latket saa hanhenrasvassa paistamalla. Latket syödään smetanan ja omenasoseen kanssa eli lisukkeetkin ovat hyvin samanlaiset kuin ruotsalaisilla - hapanimelää hilloa ja jotain rasvaista. Ruotsalaisilla raggmunkiin kuuluu siankyljen tai pekonin lisäksi myös puolukkahillo.

Olen muutaman kerran tehnyt latkeja ja voin uskoa, että raggmunkit ovat hyviä kuten kerroit.

• Anonyymi

Jos ruoka on ulkomaalaista se on etnistä, onkoon tarjottu minkänimienä hyvänsä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos ruoka on ulkomaalaista se on etnistä, onkoon tarjottu minkänimienä hyvänsä.

Raggmunk on ruotsalaista ruokaa Ruotsissa tarjoiltuna, joten se ei ole etnistä vaan perinneruokaa.

• Anonyymi

Ruotsissa raggmunk tuli keittokirjoihin ensimäistä kertaa 1900 luvun alussa
      Raggmunk taikinaan käytetään maitoa, kananmunia, vehnäjauhoja ja suolaa. Raakana raastettu peruna, josta neste puristettu pois , lisätään taikinaan ja sekoitetaan huolellisesti. Paistetaan voissa paistinpannulla tai vohveliraudassa.

Sitten on olemassa råraka, joka sisältää vain raastettua raakaa perunaa ja suolaa. Sekin paistetaan paistinpannulla voin kera ohkaisiksi lätyiksi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5110
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2319
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      256
      2303
    4. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2277
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1494
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1428
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      998
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      986
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      917
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      909
    Aihe