Kenelle tai mistä olet kateellinen

Anonyymi-ap

Niin?
Kuvittelin etten osaa enää kadehtia mitään tai ketään, mutta nyt on hieman värisyttänyt tuo naapurin rahantekokone.

Huomaanko itsessäni siis ihmismäisiä piirteitä. Mitähän tästäkin taas tulee?

Onneksi en kadehti naapurin äijältä sen hyvärunkoista muoria. Tulis vieläkin kalliimmaksi.

-keinovaginamies-

64

701

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavallaan määkin kadehdin niitä, jotka ei kärsi alkoholismista ja ahdistuneisuudesta, mut en ihan oikeesti, sillä ei niihin mitenkään ole voinut vaikuttaa. Oishan se ihan kiva, jos ois ihan rento, mut kun ei oo, nii ei oo. 🌹👀

      • Anonyymi

        Siitä oon kateellinen, kun Kepun Lintilä saa ilmaista Jaloviinaa ja minä En !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä oon kateellinen, kun Kepun Lintilä saa ilmaista Jaloviinaa ja minä En !

        Ei se ilmaista ole. Me veronmaksajat se maksetaan.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi

        Terveyttä on mielestäni turha kadehtia. Se ei suurimmaksi osaksi ole omassa kädessä.

        -keinovaginamies-


    • On kyllä tylsä vastaus, mutta en ole kateellinen. Ajatus perustuu lähinnä siihen, että kokonaisuuteen ei oikein voisi lisätä mitään ilman että siitä pitäisi jotain luovuttaa.

      Joskus aiemmin olisin halunnut erinäisiä juttuja, mitä joillakin muilla oli. Mutta kun ei ollut, niin on saanut kulkea oman polkunsa ja tulla juuri niin vahvaksi ja kovaksi ja "resilientiksi" kuin on. Ihmismäisyyttä sekin on.

      • Anonyymi

        Näin.
        Ihminen ja ihmismieli on hyvin muovautuvainen.
        Meitä on helppo vetää linssiin :)

        -keinovaginamies-


    • Haluaisin sanoa, että en ole kateellinen kenellekään, mutta ei se oikeasti pidä paikkaansa. Olen kateellinen sellaisille pienille taskuvenuksille, jotka käyttävät 36 numeron kenkiä ja lyhentävät uusien housujensa puntit.
      Samaan hengenvetoon totean, että tähän ikään mennessä se ajatus on kuitenkin vain satunnainen pieni kaiho sisimmässäni enää ja asennoidun tilanteeseen niin, että näillä mennään..

      • Anonyymi

        :)
        Tiesithän sen että muorit joilla on 36 nron kenkä alkavat keski-ikäistymisen myötä kasvamaan leveyssuunnassa aivan samoin kuin muutkin jolleivät pidä varaansa?

        Sitä paitsi pientä kenkää on kuulemma nykyään vaikea löytää - ainakaan niin nättiä joka kelpaisi.

        -keinovaginamies-


      • Sä olet xena niin hieno, mukava ja fiksu ihminen että ei sun tarvitsis ketään kadehtia. Ja olet aivan hyvä ja täysin riittävä juuri tuollaisena.😊.


      • Höh,
        minä ottaisin milloin tahansa 10-15 cm lisää pituutta, elämä olisi niin paljon helpompaa. Ei tarvitsisi kurotella kaikkialla ja joka asian kanssa.

        Mutta niillä eväin mennään, mitä on annettu. Sinä pitkä ja minä pätkä.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Höh,
        minä ottaisin milloin tahansa 10-15 cm lisää pituutta, elämä olisi niin paljon helpompaa. Ei tarvitsisi kurotella kaikkialla ja joka asian kanssa.

        Mutta niillä eväin mennään, mitä on annettu. Sinä pitkä ja minä pätkä.

        Juuri näin Pikku-pirpana 🙂👍

        Juuri nyt tuo minun päivällinen ajatuksenikin näyttää enää vain kauhean säälittävältä huomionkerjuulta.. - Harmi, kun en osaa itse poistaa täältä kirjoituksiani. - Kadehdituttaa ihmiset, jotka osaavat pitää jotakin myös omana tietonaan, eivätkä lauo näppikseltään mitä sattuu 😶


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        :)
        Tiesithän sen että muorit joilla on 36 nron kenkä alkavat keski-ikäistymisen myötä kasvamaan leveyssuunnassa aivan samoin kuin muutkin jolleivät pidä varaansa?

        Sitä paitsi pientä kenkää on kuulemma nykyään vaikea löytää - ainakaan niin nättiä joka kelpaisi.

        -keinovaginamies-

        Keinovaginan pitäis tietää sitten sellainenkin asia, että vaikkei leviäisi mihinkään suuntaan, koskee myös miehiä, niin et sinäkään saisi en jalkaasi kenkää, joka meni parikymppisenä. Eikö sulla ole parempaa tekemistä?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Höh,
        minä ottaisin milloin tahansa 10-15 cm lisää pituutta, elämä olisi niin paljon helpompaa. Ei tarvitsisi kurotella kaikkialla ja joka asian kanssa.

        Mutta niillä eväin mennään, mitä on annettu. Sinä pitkä ja minä pätkä.

        Te voitte olla palstan Pekka Puupää ja Pätkä. Xena ja Pirpana puistotäteinä, Xena ja Pirpana lumimiehen jäljillä, jne...


      • scrg kirjoitti:

        Te voitte olla palstan Pekka Puupää ja Pätkä. Xena ja Pirpana puistotäteinä, Xena ja Pirpana lumimiehen jäljillä, jne...

        Kiitos ideoinnista 😃👍 Tästä onkin hyvä iloita, että olemme omanlaisiamme kaikki 😄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keinovaginan pitäis tietää sitten sellainenkin asia, että vaikkei leviäisi mihinkään suuntaan, koskee myös miehiä, niin et sinäkään saisi en jalkaasi kenkää, joka meni parikymppisenä. Eikö sulla ole parempaa tekemistä?

        Ei minun jalan koko ole mihinkään kasvanut?

        Viimeiseen kysymykseesi: Tällä hetkellä laiskottaa tehdä mitään muuta.
        Koittaisit sinäkin raapia tänne jotain viihdettä, muutenhan tämä on ihan turha.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi

        "Olen kateellinen sellaisille pienille taskuvenuksille, jotka käyttävät 36 numeron kenkiä ja lyhentävät uusien housujensa puntit."

        Mitä ihmettä, oliko tuo vitsi?

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keinovaginan pitäis tietää sitten sellainenkin asia, että vaikkei leviäisi mihinkään suuntaan, koskee myös miehiä, niin et sinäkään saisi en jalkaasi kenkää, joka meni parikymppisenä. Eikö sulla ole parempaa tekemistä?

        Olen suuri kenkäfriikki. Nuorena, eli siis ennen synnytyksiä kengän numeroni oli 35, aivan järjettömän hankala löytää sopivia kenkiä - Italiaan piti lähteä, tai vähintään kotikaupungista Helsinkiin; siellä peräti kolme liikettä myi kyseistä numeroa, eikä tietenkään kovin montaa paria ollut tarjolla.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Juuri näin Pikku-pirpana 🙂👍

        Juuri nyt tuo minun päivällinen ajatuksenikin näyttää enää vain kauhean säälittävältä huomionkerjuulta.. - Harmi, kun en osaa itse poistaa täältä kirjoituksiani. - Kadehdituttaa ihmiset, jotka osaavat pitää jotakin myös omana tietonaan, eivätkä lauo näppikseltään mitä sattuu 😶

        Höh. Tuohan oli hyvä 😅👍 Itse kadehdin niitä, jotka voivat kirjoittaa läppikseltään vapaasti vaikka mitä. Tavallaan minäkin, mutta sillä tavoin että känny arpoo kaikki sanani miten sattuu.

        Ja kyllä pituusdraama tulee tuolta jostain teiniajalta, kun kaikki pojat alkoi olla puolta päätä lyhyempiä. Onhan se tilanne sitten korjaantunut, mutta hyvin muistan tuon tunteen, vaikka olen vain sentin pari yli naisten keskipituuden.

        Minulla oli ystävänä juuri sellainen 160 vähä päälle pätkä, niin kyllähän ne omat kengät näytti monoilta siinä vieressä. Yhtenä kesänä jouduin lainaamaan sen kumikenkiä, niin hyvä kun en saanut veritulppaa sillä mökkireissulla. Aamuun asti jalkoihin koski. Nykyisin kyllä nautin vapain sieluin korkokenkieni tuomasta lisäpituudesta sopivanlaisissa tilanteissa yhtään säälimättä pätkiä 😁😅

        t.sxth


    • Välillä joskus niille ketkä ovat rakkauden ja sen oman kaikkein tärkeimmän ihmisen elämäänsä löytäneet. Yleensä silloin kun oma yksinäisyyden tunne on voimakkaimmillaan. Muuten väitän kyllä että en hirveämmin mistään tai kenellekään kateellinen ole.🙂.

      • Anonyymi

        Se on hyvä että ihmisellä on elämässä tavoitteita. Oikein käytettynä kateus on liikkeelle paneva voima.

        Tosin usein kun tavoitteeseen pääsee, niin tulee olo että häh, tässäkö tämä olikin? Ja perään kysymys että kannattiko.

        On siis syytä tarkoin harkita mitä kadehtii.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on hyvä että ihmisellä on elämässä tavoitteita. Oikein käytettynä kateus on liikkeelle paneva voima.

        Tosin usein kun tavoitteeseen pääsee, niin tulee olo että häh, tässäkö tämä olikin? Ja perään kysymys että kannattiko.

        On siis syytä tarkoin harkita mitä kadehtii.

        -keinovaginamies-

        En vaan oo kateuteen taipuvainen ihminen ainakaan rahallisissa tai materiallisissa asioissa. Niillä ei ikinä oo ollu mulle mitään suurta merkitystä. Enkä ikinä oo nähny että jos jollain tai joillain jotain on että miten se multa pois olis. Tai sitten en vaan kateutta oo tiedostanut ehkä se jollain tapaa vois olla mahdollista.

        Elämässä on hyvä olla tavoitteita mutta eihän se tarkoita että pitäis olla jollekin tai jostakin kateellinen.🙂.


    • Anonyymi

      Kateellinen en mistään, asiat paremmin kuin pitkään aikaan. Naapurin hyvärunkoista muoria ihastelen vain kauempaa, vaikka lieneekin sorttia joka ottaa omia vapauksia toisinaan ilman isukin valtuutuksia 😁. Mutta ei sekään minulta pois ole, minulla on tästä lähin aikaa, kuppi kahvia, muutama roponen mammonaa...

    • Ehkä vähän lottomiljonääreille. Helppoa rahaa voi vähän kadehtia.

      • Anonyymi

        No menkööt tällä kertaa.
        Mutta suomalainen perusluonne tahtoo olla sellainen, että se kadehtii tehtyäkin rahaa.

        Mutta entäs peritty raha, tai vielä pahempaa, reittä pitkin hankittu vauraus? Mihin vedetään raja? :)

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi

        Joillekin lottomiljonääreille voisi olla vihainen. Niille, jotka sanovat "Ehkä nyt voisi Ruotsissa käydä ja ostaa autoon uudet renkaat, muuten säästöön laitetaan".

        Jos voittaa yli miljoonan lotossa, tulisi sen lunastamisen ehtoihin lisätä, ettei voittoa saa säästää. Raha on laitettava kiertoon, tavalla tai toisella ☝

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        No menkööt tällä kertaa.
        Mutta suomalainen perusluonne tahtoo olla sellainen, että se kadehtii tehtyäkin rahaa.

        Mutta entäs peritty raha, tai vielä pahempaa, reittä pitkin hankittu vauraus? Mihin vedetään raja? :)

        -keinovaginamies-

        Ei mua kadehdituta perinnöt eikä itse ansaittu raha yhtään. Vain lottopotit ja nekin hyvin maltillisesti. En siis kieri missään kateudessa tms. älytöntä oireilua. Olis vaan kiva olla itsekin lottomiljonääri, helpottais kummasti sairaan elämää mm. niin että saisi ehkä sijoitettua enempi terveydenhoitoonsa. Eikä tarttis stressata mitä tällä keholla voi tehdä olematta heti raato.

        En ole kadehtija tyyppijä, sillä ajattelen muutenkin jokaisen olevan oman elämänsä seppä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joillekin lottomiljonääreille voisi olla vihainen. Niille, jotka sanovat "Ehkä nyt voisi Ruotsissa käydä ja ostaa autoon uudet renkaat, muuten säästöön laitetaan".

        Jos voittaa yli miljoonan lotossa, tulisi sen lunastamisen ehtoihin lisätä, ettei voittoa saa säästää. Raha on laitettava kiertoon, tavalla tai toisella ☝

        - Sheena

        Kaitpa se usein kiertoon meneekin. Jos ei yhden sukupolven aikana, niin kahden seuraavan jälkeen ei ole pottia enää missään.


      • G-LoveR kirjoitti:

        Ei mua kadehdituta perinnöt eikä itse ansaittu raha yhtään. Vain lottopotit ja nekin hyvin maltillisesti. En siis kieri missään kateudessa tms. älytöntä oireilua. Olis vaan kiva olla itsekin lottomiljonääri, helpottais kummasti sairaan elämää mm. niin että saisi ehkä sijoitettua enempi terveydenhoitoonsa. Eikä tarttis stressata mitä tällä keholla voi tehdä olematta heti raato.

        En ole kadehtija tyyppijä, sillä ajattelen muutenkin jokaisen olevan oman elämänsä seppä.

        Ja mikäli voitto olisi tosiaan useamman miljoonan ja vaikka allekin, niin lahjottaisin siitä reilusti sairaiden lasten ja nuorten hyväksi. Lapset ja nuoret on sydäntäni lähellä ja heillä on elämä edessä, jos voisin jotenkin edes joidenkin elämää helpottaa tai parhaimmillaan jopa taata parantumisen, se olisi todella hieno asia. Joka euron arvoista.

        Nyt pystyn auttamaan niin vähän, paljon vähemmän kun haluaisin auttaa.


    • Anonyymi

      En kadehdi, ainakaan negatiivisella tavalla. Jos jollain on jotain hyvää, ei se minulta ole pois. Ja toisaalta on minullakin ihania asioita 👌.

      Ehkä myrkyllinen kateus syntyy omasta tyytymättömyydestä itseensä?

      - Sheen

      • Anonyymi

        Itseään myrkyttävässä kateudessa on jotain hyvin suomalaista joka ymmärtääkseni liittyy itsetuntoon.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseään myrkyttävässä kateudessa on jotain hyvin suomalaista joka ymmärtääkseni liittyy itsetuntoon.

        -keinovaginamies-

        Joka maassa ollaan jollain tavalla kateellisia.

        Kiusaaminen ja häirintä, jotka Suomessa on paljon työpaikoilla, johtuu osittain kateudesta.

        - Sheena


    • Ehkä joskus voin olla vähän jostakin, mutta sitten ajattelen, etten haluaisi olla kuitenkaan joku muu, koska silloin en välttämättä tykkäis samoista ruuista kuin nyt, olis samanlainen musiikkimaku jne.

      • Anonyymi

        Nyt vähän tipuin kärryiltä?
        Minä tässä hieman kadehtin naapurin uutta puutavaran tuottamistyökalua.

        Jos hankin yhtä hienon (tai tietysti hienomman) niin en usko muuttuvani joksikin muuksi. Luulen olevani sen jälkeen vielä enemmän oma itseni :)

        Tällainen yksinkertainen materiaalinen kateus sopii yksinkertaiselle miehelle.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt vähän tipuin kärryiltä?
        Minä tässä hieman kadehtin naapurin uutta puutavaran tuottamistyökalua.

        Jos hankin yhtä hienon (tai tietysti hienomman) niin en usko muuttuvani joksikin muuksi. Luulen olevani sen jälkeen vielä enemmän oma itseni :)

        Tällainen yksinkertainen materiaalinen kateus sopii yksinkertaiselle miehelle.

        -keinovaginamies-

        Että kadehdin esim. jotain lottovoittajaa ja haluaisin olla hän tai jotain jolla vaikka hieno talo ja haluaisin olla hän. Mutta sitten ajattelen, etten haluaisi olla kukaan muu, koska silloin ei mulla olis välttämättä samat mielenkiinnonkohteet, sama maku ruokin suhteen jne.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Että kadehdin esim. jotain lottovoittajaa ja haluaisin olla hän tai jotain jolla vaikka hieno talo ja haluaisin olla hän. Mutta sitten ajattelen, etten haluaisi olla kukaan muu, koska silloin ei mulla olis välttämättä samat mielenkiinnonkohteet, sama maku ruokin suhteen jne.

        Tavallaan ymmärsin jo ensimmäisestä viestistäsi, mutta tällainen kateuden muoto "haluaisin olla hän" edes hetkellisen ajatuksen tasolla on minulle täysin käsittämätön.

        Sitä tarkoitin tuolla että tipuin kärryiltä.

        Eihän ole mitään parempaa maailmassa kuin olla keinovaginamies, vaikka se uusi ja iso tukkityökalu vielä puuttuukin :)))

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tavallaan ymmärsin jo ensimmäisestä viestistäsi, mutta tällainen kateuden muoto "haluaisin olla hän" edes hetkellisen ajatuksen tasolla on minulle täysin käsittämätön.

        Sitä tarkoitin tuolla että tipuin kärryiltä.

        Eihän ole mitään parempaa maailmassa kuin olla keinovaginamies, vaikka se uusi ja iso tukkityökalu vielä puuttuukin :)))

        -keinovaginamies-

        Juu, en mää tosissaan haluaisi olla kukaan muu kuin minä. Joskus olen hetkellisesti ajatellut miltä tuntuisi olla joku muu, mutta en oikeastaan halua olla. Enkä todella ole kateellinen oikein kellekään. Joskus ehkä hetkellisesti saatan olla, mutta se menee ohi.


    • Saatan hetken olla jollekin kateellinen, kunnes mittaan asian uudelleen...

      Usein ei lopulta ole syytä edes...

      Pitää malttaa...😊

      • Anonyymi

        Ollaan hiljaa, niin saadaan kalaa :)

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaan hiljaa, niin saadaan kalaa :)

        -keinovaginamies-

        No tuli tuosta mieleen pilkkimieh... pilkkiihmiset...

        Helkatin hätästä porukkaa!!!

        Jos joku saa jonkun kalsn 5 metrin päässä, niin alkaa jumalaton kairailu ja hämmentely mormuskojen ja ties minkä kanssa...

        Ja lopulta on tuska, mihin ja kuka ottaa kalat mitä nous...😳


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tuli tuosta mieleen pilkkimieh... pilkkiihmiset...

        Helkatin hätästä porukkaa!!!

        Jos joku saa jonkun kalsn 5 metrin päässä, niin alkaa jumalaton kairailu ja hämmentely mormuskojen ja ties minkä kanssa...

        Ja lopulta on tuska, mihin ja kuka ottaa kalat mitä nous...😳

        Näköjään jo viskas pihalle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuli tuosta mieleen pilkkimieh... pilkkiihmiset...

        Helkatin hätästä porukkaa!!!

        Jos joku saa jonkun kalsn 5 metrin päässä, niin alkaa jumalaton kairailu ja hämmentely mormuskojen ja ties minkä kanssa...

        Ja lopulta on tuska, mihin ja kuka ottaa kalat mitä nous...😳

        Käväisin tänäänkin parilla reiällä. Ihan siis jäällä.

        Pilkkihaalarin perstaskuun mahtui saalis. Vähän ahvenfilettä iltapalaleiville. Ei ollut ruuhkaa, Ihan yksin sai olla.

        -keinovaginamies-


    • Anonyymi

      käy äänestämässä numeroita.

      itse joku hirvittävän jännä paikka, ei löydä mitään kuin jostain ikivanhasta, tuhansia vuosia ennen jonkun jeesuksen syntymää: Babylon.

    • En kadehdi ketään tiettyä ihmistä, mutta joskus tulee mieleen uuvuttavana työpäivänä, että onnekkaita ovat ne, joilla on ehtoolla sohvalla kainalokaveri.

      Toinen vastaava on ihmiset, joilla on mahdollisuus kiertää muailmaa vaikka kuukausimäärin ilman, että raha tai aika laittaa kapuloita rattaisiin.

      • Anonyymi

        Meillä on sohva täynnä aarteita, eli kirpputori- / taidelöytöjä :) kun ei sille sohvalle parempaakaan käyttöä ole.
        Arvaa kumpi niitä menee syleilemään :))

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on sohva täynnä aarteita, eli kirpputori- / taidelöytöjä :) kun ei sille sohvalle parempaakaan käyttöä ole.
        Arvaa kumpi niitä menee syleilemään :))

        -keinovaginamies-

        Luulen, että sinä jos/kun hamstraat muutakin kuin vaginajäljitelmiä? 🤭


    • Anonyymi

      Ehdottomasti kannattaa olla kateellinen niille jotka menestyvät ja ovat menestyneet.
      Miettikää niitä kymmentä mennyttä sukupolvea ja sitä menestymisen määrää. Se on vain huikeaa. Siis historiallisesti, ei muuten.

      AV

      • Anonyymi

        Voi olla. Näkivät ehkä nälkääkin. Nykyisin voi syödä mitä haluaa :)


    • Pitkään olen ollut jo kateellinen ihmisille tai perheille, ketkä saavat pääomatuloja ylisukupolvisista tulonlähteistä, ihan kuten äitikin olisi saanut, ellei olisi toissa vuosikymmenellä mennyt myymään kahta kerrostaloasuntoa ydinkeskustassa ja reilut 15 ha maata 🙄 Ja nyt saisin mä, tai lapsettomana voisin myydä noin puolella miljoonalla 🙄

      Tosin ei tuo käytännössä ole juurikaan näkynyt mun käytöksessä täälläpäin, ellei rivien välistä jotkut löydä pientä katkeruuden vivahdetta, vaan kyllä mä olen pää pystyssä ja rinta rottingilla tehnyt omia työjuttujani ja aikoinaan härnännyt ihmisiä 3 tonnin Jaguaarilla 😂 Ja varmaan hyvä olisi mainita, että paljon parjaamani Uncle A:n kotitalouden kanssa ei ole ollut koskaan mitään isoja eikä pieniäkään kauppoja, mutta he taas tuntee mua paremmin näitä opportunistisesti käyttäytyneitä ostajia.

      No tuo meni käytännössä ohi sillä hetkellä, tai ainakin pikkuhiljaa sen jälkeen kun sain El Plan päätöksen, eli aloin kokemaan olevani edes lähempänä "tasapeliä" ellen jopa otteluvoittoa, kun laskeskelin tulevia vuositulojani ja elinajanodotetta yms. 😃 Ja kyllä se ihmisten silmissä mitäänsanomaton Jaguar, melkein konkurssin aiheuttanut Vito, äidin sairastelu, oma sairaalareissu, inflaatio yms. ovat kaikki osaltaan vaikuttaneet arvoihini, ja se ainakin on tullut selväksi ettei "hieno" auto takaa iloa pitkäksi aikaa, varsinkin jos elämän lähes kaikki muut osa-alueet on jo valmiiksi sellaisia että "mikään ei toimi mut kaikki on aina mahdollista" 😅

      Tuon lisäksi olen toki miettinyt paljon plussia ja miinuksia, jos olisin kasvanut niin että isäni olisi ollut läsnä elämässä. Kun sitä ei ole koskaan kokenut, niin menee helposti jonkun Bryan ja Colton Hertan fanittamiseen kyyneleet silmissä, ja omien menetettyjen karting/rallikokemusten idealisointiin takautuvasti 🙄 Piruako mä tiedän mikä väkivaltainen juoppo, joka olisi käyttänyt äitini rahoja, se isä mun tuurilla olisi ollut 😂 Ja mikä olisi ollut suhtautuminen vapautukseen palveluksesta, Venäjämielisyyteen, työnvälttelyyn, päihdehaittoja ehkäiseviin valintoihin, El Planiin etc. kun noi tuntuu kuumentavan tunteita ihan ulkopuolisissakin tutuissa keiden ei tarvitse myöntää muuta kuin että korkeintaan tuntevat mut 🙄

      Jos nykyisellään pitäisi sanoa joku asia mistä muita kadehdin, on edes jonkinlainen sosiaalinen ryhmä/kupla ympärillä. Työpaikoilla se on usein työkaverit, eläkeläisten kesken toiset seniorit, rikkailla on omat purjehdusklubinsa sun muut, ulkomaalaistaustaisilla toiset vastaavassa tilanteessa, romaneja melkein ihailen tässä mielessä, ja jopa monilla oikeilla spurguilla ja nsteilläkin on omia ympärillään kun ei puhuta mistään tissuttelusta tai lyricakahveista kotona koneen ääressä 🙄

      Ja jos pitäisi sanoa mitä materiaa kadehdin, niin heitän vähän yllättävän vastauksen. Haluaisin että mulla olisi traktori, Ford Ranger tms pickup, oma jarrullinen traileri, sekä enemmän kirjaimia ajokortissa kuin keskiverto-exilläni 😂
      Nuo kaikki olisi periaatteessa ihan taviksen saavutettavissa, mutta kestäisi ikuisesti että maksaisivat itsensä takaisin, ja eipä mulla nyt muutenkaan ole tarkoitus työmäärää ainakaan lisätä 🙄 Mutta niinku statuksena, miehekkyyden mittana jne.

      • Niin ja kenelle mä en oo varsinaisesti kateellinen, niin kartanlukijalleni Uncle B:lle, sillä hän kuitenkin hyvinvoivasta lompakostaan ja 6.5l twinturbo-V8-diesel Keulivasta Silveradosta huolimatta järkkäsi mulle ajopaikan Penetrators MC Racing and Esports Chapterin tiimistä 😊 Bicky on muutenkin jämpti tosimies, eikä mikään kaksinaamainen kepuliini, ja hän myös tarkoittaa sitä mitä sanoo. Jos B sanoo vaikka Kreikassa "Caution! Don't cu'! Rocks inside!" niin silloin kuskin todellakin on parempi olla liikaa leikkaamatta, sillä B nyt on ajanut jos millä shitboxeilla ympäri maailmaa kerhon juttujen, palveluksen aikana ja duuninsa puolesta 😊😊😊

        Samoin tiimimme mekaanikko Porarin Make on varsin reilu jämäkkäniskainen tatuoitu liivimies, joka tulee kisapaikalle usein Sisäsaranoidulla Hellcatilla 😸 Mutta ei hänenkään tarvii mulle mitään kettuilla, kun autosta löytyy 7 litran HEMI pellin alta ja ilmeisesti kyseessä on Suomen ainoa Dodge, minkä ovet aukeaa sisäänpäin, ja Make pitää pelkääjän penkkiä täten irti yleensä 😊

        Itse asiassa tiimimme on viime aikoina kohdannut pieniä teknisiä ongelmia, mutta kun lyötiin viisaat päät yhteen ja kaadettiin taskunpohjalta viikkorahat pöydälle, niin uusi ratti meni eilen tilaukseen. Edellinen on jo viitisen vuotta vanha, ja varmaan ihan oikeasti yli 100tkm ajettu, ellei enemmänkin kun Forzassa oli monen tunnin kestävyyskisoja, ja ovaalikisat on helposti matkallisesti pitkiä vaikka ajallisesti/kierrosten määrän perusteella ei niinkään. 🙄 Meni muutama ralli pieleen tempoilevan ratin vuoksi, niin olen nyt ajanut ilman force feedbackia ja sähkömoottorin töpseli irti 😂 Ei mikään autenttinen nautinto, mutta ainakin olen raahannut autoja maaliin ja kerännyt edes jonkin verran pisteitä keskeytysten jälkeen 😃


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Niin ja kenelle mä en oo varsinaisesti kateellinen, niin kartanlukijalleni Uncle B:lle, sillä hän kuitenkin hyvinvoivasta lompakostaan ja 6.5l twinturbo-V8-diesel Keulivasta Silveradosta huolimatta järkkäsi mulle ajopaikan Penetrators MC Racing and Esports Chapterin tiimistä 😊 Bicky on muutenkin jämpti tosimies, eikä mikään kaksinaamainen kepuliini, ja hän myös tarkoittaa sitä mitä sanoo. Jos B sanoo vaikka Kreikassa "Caution! Don't cu'! Rocks inside!" niin silloin kuskin todellakin on parempi olla liikaa leikkaamatta, sillä B nyt on ajanut jos millä shitboxeilla ympäri maailmaa kerhon juttujen, palveluksen aikana ja duuninsa puolesta 😊😊😊

        Samoin tiimimme mekaanikko Porarin Make on varsin reilu jämäkkäniskainen tatuoitu liivimies, joka tulee kisapaikalle usein Sisäsaranoidulla Hellcatilla 😸 Mutta ei hänenkään tarvii mulle mitään kettuilla, kun autosta löytyy 7 litran HEMI pellin alta ja ilmeisesti kyseessä on Suomen ainoa Dodge, minkä ovet aukeaa sisäänpäin, ja Make pitää pelkääjän penkkiä täten irti yleensä 😊

        Itse asiassa tiimimme on viime aikoina kohdannut pieniä teknisiä ongelmia, mutta kun lyötiin viisaat päät yhteen ja kaadettiin taskunpohjalta viikkorahat pöydälle, niin uusi ratti meni eilen tilaukseen. Edellinen on jo viitisen vuotta vanha, ja varmaan ihan oikeasti yli 100tkm ajettu, ellei enemmänkin kun Forzassa oli monen tunnin kestävyyskisoja, ja ovaalikisat on helposti matkallisesti pitkiä vaikka ajallisesti/kierrosten määrän perusteella ei niinkään. 🙄 Meni muutama ralli pieleen tempoilevan ratin vuoksi, niin olen nyt ajanut ilman force feedbackia ja sähkömoottorin töpseli irti 😂 Ei mikään autenttinen nautinto, mutta ainakin olen raahannut autoja maaliin ja kerännyt edes jonkin verran pisteitä keskeytysten jälkeen 😃

        Tarkemmin kun ajattelee, niin en mäkään kieltämättä ole suoraan kateellinen kenelläkään, kenet osaisin äkkiseltään nimetä ellei jotain Lance Strollia tai Carlos Sainzia lasketa 🤔

        Menee helposti asioiden idealisoimiseksi monessa muussakin yhteydessä kuin isäkysymyksessä, eikä joku uudehko Ford Ranger ainakaan yhtään huokeampi olisi pitää pidemmän päälle, kuin mitä esim vm. 2008 Vito oli aikoinaan, eikä siinäkään se lähtöhinnan arvonalenema eniten hirvittänyt. Samaten jos olisi niitä kiinteistöomistuksia tai muita pääomatulojen lähteitä, niin vastikkeet, korjaukset, eu-direktiivit, ylipäätään vastuunotto yms. olisi yhdelle miehelle aika paljon, loppujen lopuksi suht pienten tulojen vuoksi 🙄 Siinä mielessä jopa ymmärrän äitini ajatuksia takautuvasti, mutta olisi ehkä vähempikin myyminen riittänyt, ja niitä rahoja en itse samalla tavalla olisi mieltänyt kahden hengen ok-kotitalouden käyttörahoiksi maalle niin pitkäksi aikaa kun riitti (ei montaa vuotta) 🙄 Olisin vain pitänyt suuni kiinni isoäidin kuoleman jälkeen, kun 9 vuotiaana pojanviikarina heitin puoliksi läpällä että muutetaan tänne 😂

        Mutta on tuossakin kääntöpuolena postinumeron vaikutus addiktioille alttiin nuoren kasvuun, ja voin sanoa että huonommalla tuurilla ongelmani olisi todennäköisesti räjähtänyt käsiin paljon aikaisemmin kuin joskus 6-3 vuotta sitten juodessani kunnolla, tai viime vuoden aikana kun Lyrica vähän lipsui omikronia, El Plania ja Hondan katsastusta jännittäessä.

        Sitä en osaa sanoa, kadehtiiko joku mua ja minkä vuoksi 🙄 Jaguarin ja Mersujen tapauksessa en huomannut näin käyneen, ainakaan irl-tuttavapiirissä. Mielestäni joskus viime vuosikymmenen puolivälin tienoilla, kun olin 24v molemmin puolin, niin jotkut ikäiseni opiskeluelämässä olleet, taikka muutaman vuoden nuoremmat kaverit käyttäytyivät ehkä vähän sen suuntaisesti mutta mene ja tiedä. Todennäköisesti pieni alkupääoma, pienet kiinteät kulut ja kuitenkin loppupeleissä iisihkö ajankäyttö varmaan ne merkittävimmät syyt olivat, eikä mikään 20 vuotta vanha Fordin jämäosista koottu vikapesäke 😹
        Ja itse asiassa epäilen, että eniten mua kadehtii painonhallinnan kanssa kamppailevat naiset, jotka ovat nähneet mut 69-96 kiloisena, ja kolmisen vuotta sitten painonpudotus sujui ihan kuin itsestään lopetettuani juomisen. 🙄 Eikä miehet tällaista ääneen sano toisille, mutta tiedän itsekin ettei ulkonäköni yleensä ole ollut suurin este naisjutuissa. Tumma ja tulinen ja vähän hullunkurinen 🧔🏻😃

        Tuosta ratista, niin eilen aamupäivällä posti toi sen ovelle ja onneksi oli mieshenkilö työvuorossa. Piti hänellekin selittää hieman ulkona olevaa, jäätynyttä, ylitsepursuavaa, kellertävää ämpäriä lumihangessa, ja mainitsin lyhyesti että sisävessan puute on vielä verosuunnittelun peruja, ja tähdensin että oudossa kestokassissa on vain tuhkaa. For real. 💩 😂 Ei varmaan käynyt kateeksi nurkkani, mutta meistä kahdesta hän oli se, joka pakkasella oli töissä sähköisen jakeluautonsa kanssa, ja mä vastaanottamassa harrastevälinettä, enkä usko että nettotulot on edes puolet suuremmat kuin oman El Planin hitusen alle tonnin kk-tulot 🤨

        Anyway, vaihtunut ratti vaatii aina totuttelua, ja yllätyin itsekin miten paljon piti kajota setuppeihin 😯 Itse asiassa mitä lähempänä ollaan oletus-setuppeja, niin sen parempi ajettavuus, eikä aiemmat aika jäykät säädöt toimi yhtä hyvin. No, kun vuodesta 2018 asti on johonkin tottunut, niin ehkä pieni muutos voi jopa parantaa ajamistani. Äkkiseltään tällä ratilla sellainen rullaavampi ja smoothimpi (=nopeampi) tyyli sujuu paremmin, eikä ole samanlaista runttaamista valtavan camberin, moottorijarrutuksen yms. kera 😃

        Ajettiin ekat testipätkät USA:ssa jossa mukana olivat myös Bickyn hyvät kaverit Harley Davidson ja The Marlboro Man. 😊😊😊 Bicky sitä kun luki nuotteja täysin rauhallisena 200kmh taulussa, Make asensi uuden ohjaustehostimen Fiestaamme, ja nämä Uncle B:n kaverit New Mexicosta tutkivat sen ratin telemetriaa ja kalibroivat yhteensopivaksi autoon OBD-portin kautta 😊😊😊


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Tarkemmin kun ajattelee, niin en mäkään kieltämättä ole suoraan kateellinen kenelläkään, kenet osaisin äkkiseltään nimetä ellei jotain Lance Strollia tai Carlos Sainzia lasketa 🤔

        Menee helposti asioiden idealisoimiseksi monessa muussakin yhteydessä kuin isäkysymyksessä, eikä joku uudehko Ford Ranger ainakaan yhtään huokeampi olisi pitää pidemmän päälle, kuin mitä esim vm. 2008 Vito oli aikoinaan, eikä siinäkään se lähtöhinnan arvonalenema eniten hirvittänyt. Samaten jos olisi niitä kiinteistöomistuksia tai muita pääomatulojen lähteitä, niin vastikkeet, korjaukset, eu-direktiivit, ylipäätään vastuunotto yms. olisi yhdelle miehelle aika paljon, loppujen lopuksi suht pienten tulojen vuoksi 🙄 Siinä mielessä jopa ymmärrän äitini ajatuksia takautuvasti, mutta olisi ehkä vähempikin myyminen riittänyt, ja niitä rahoja en itse samalla tavalla olisi mieltänyt kahden hengen ok-kotitalouden käyttörahoiksi maalle niin pitkäksi aikaa kun riitti (ei montaa vuotta) 🙄 Olisin vain pitänyt suuni kiinni isoäidin kuoleman jälkeen, kun 9 vuotiaana pojanviikarina heitin puoliksi läpällä että muutetaan tänne 😂

        Mutta on tuossakin kääntöpuolena postinumeron vaikutus addiktioille alttiin nuoren kasvuun, ja voin sanoa että huonommalla tuurilla ongelmani olisi todennäköisesti räjähtänyt käsiin paljon aikaisemmin kuin joskus 6-3 vuotta sitten juodessani kunnolla, tai viime vuoden aikana kun Lyrica vähän lipsui omikronia, El Plania ja Hondan katsastusta jännittäessä.

        Sitä en osaa sanoa, kadehtiiko joku mua ja minkä vuoksi 🙄 Jaguarin ja Mersujen tapauksessa en huomannut näin käyneen, ainakaan irl-tuttavapiirissä. Mielestäni joskus viime vuosikymmenen puolivälin tienoilla, kun olin 24v molemmin puolin, niin jotkut ikäiseni opiskeluelämässä olleet, taikka muutaman vuoden nuoremmat kaverit käyttäytyivät ehkä vähän sen suuntaisesti mutta mene ja tiedä. Todennäköisesti pieni alkupääoma, pienet kiinteät kulut ja kuitenkin loppupeleissä iisihkö ajankäyttö varmaan ne merkittävimmät syyt olivat, eikä mikään 20 vuotta vanha Fordin jämäosista koottu vikapesäke 😹
        Ja itse asiassa epäilen, että eniten mua kadehtii painonhallinnan kanssa kamppailevat naiset, jotka ovat nähneet mut 69-96 kiloisena, ja kolmisen vuotta sitten painonpudotus sujui ihan kuin itsestään lopetettuani juomisen. 🙄 Eikä miehet tällaista ääneen sano toisille, mutta tiedän itsekin ettei ulkonäköni yleensä ole ollut suurin este naisjutuissa. Tumma ja tulinen ja vähän hullunkurinen 🧔🏻😃

        Tuosta ratista, niin eilen aamupäivällä posti toi sen ovelle ja onneksi oli mieshenkilö työvuorossa. Piti hänellekin selittää hieman ulkona olevaa, jäätynyttä, ylitsepursuavaa, kellertävää ämpäriä lumihangessa, ja mainitsin lyhyesti että sisävessan puute on vielä verosuunnittelun peruja, ja tähdensin että oudossa kestokassissa on vain tuhkaa. For real. 💩 😂 Ei varmaan käynyt kateeksi nurkkani, mutta meistä kahdesta hän oli se, joka pakkasella oli töissä sähköisen jakeluautonsa kanssa, ja mä vastaanottamassa harrastevälinettä, enkä usko että nettotulot on edes puolet suuremmat kuin oman El Planin hitusen alle tonnin kk-tulot 🤨

        Anyway, vaihtunut ratti vaatii aina totuttelua, ja yllätyin itsekin miten paljon piti kajota setuppeihin 😯 Itse asiassa mitä lähempänä ollaan oletus-setuppeja, niin sen parempi ajettavuus, eikä aiemmat aika jäykät säädöt toimi yhtä hyvin. No, kun vuodesta 2018 asti on johonkin tottunut, niin ehkä pieni muutos voi jopa parantaa ajamistani. Äkkiseltään tällä ratilla sellainen rullaavampi ja smoothimpi (=nopeampi) tyyli sujuu paremmin, eikä ole samanlaista runttaamista valtavan camberin, moottorijarrutuksen yms. kera 😃

        Ajettiin ekat testipätkät USA:ssa jossa mukana olivat myös Bickyn hyvät kaverit Harley Davidson ja The Marlboro Man. 😊😊😊 Bicky sitä kun luki nuotteja täysin rauhallisena 200kmh taulussa, Make asensi uuden ohjaustehostimen Fiestaamme, ja nämä Uncle B:n kaverit New Mexicosta tutkivat sen ratin telemetriaa ja kalibroivat yhteensopivaksi autoon OBD-portin kautta 😊😊😊

        Kirjoitan palstan visojen ja musiikkijuttujen vastapainoksi vielä hiukan rallifysiikkaa, ja oikeastaan weight transfer oli se termi mitä hain kun kuvailin ohjausta ja pelin autokohtaisia setuppeja. Periaatteessa ralliauton ajaminen on painonsiirtoa puolelta toiselle, johon vaikuttaa jousitus, iskarit, sway barit, pyöränkulmat jne.

        Aiemman rattiin liikerata oli suurempi, joka on toki makuasia ja jossain määrin myös paremman ratin mittari. Ja se oli toki kalibroitavissa, mutta esim. 360° asteen liikerata ei toiminut ihan vain fyysisen kulumisen vuoksi. Ei tunnistanut kunnolla ohjauksen asentoa, ja sähkömoottori veti rattia vinoon, tai pisti auton kulkemaan vinoon ratin ollessa suorassa. 450 tai 900 asteella ajaessa mulla oli tosiaan paljon negatiivista camberia, haritusta etupyörissä, voimakkaat perien lukot ja moottorijarrutus yms. ja ajotyyli luonnostaan ja kartingin peruista aika raju varsinkin etupyörille.

        Nykyinen ratti on pienemmällä liikeradalla, ja toteutukseltaan ehkä hieman huonompaakin tekniikkaa, mutta itselle tuntui sopivan suht hyvin, ja pelkästään jo se auttaa kun tietää ettei se yllätä yhtäkkiä tempaisemalla päin puita 200kmh lasissa 😅 Tässä keskialue on herkempi, ja jotenkin ei-lineaarinen, sillä pienempi kääntösäde ratissa merkitsee pelin todellisuudessa isompaa ohjausliikettä. Tuntui että ilman haritusta, maltillisella camberilla, avoimemmilla lukoilla jne. pystyi ajamaan mutkayhdistelmien läpi "tanssahdellen" eli juurikin tuo weight transfer mistä höpisin. Samaten olen pitänyt iskareita pehmeämpinä, että autolla on tilaa kallistella toivotusti, kun taas aiemmin ajoin varsin jäykillä jousilla ja iskareilla, ja päämääränä pidon murtaminen mutkissa.
        Jarrupolkimen liikerata, progressiivisuus yms. ovat niin ikään vähän erilaiset kuin aiemmin, mutta pienen totuttelun jälkeen sopinee mun ajotyylille. Aiemmin jarrua sai painaa todella kovaa, ja toisinaan oli vaikea löytää puremiskohtaa, varsinkin kun se voimakas voimansiirron vastus käytännössä pidensi jarrutusmatkaa, mutta mahdollisti keskinopeiden mutkien ajamisen kaasua nostamalla. Tässä jarrupoljin on paljon napakampi, ja piti jopa säätää sitä vähemmän herkemmäksi. Mutta kunhan siihen tottuu, niin pitäisi mahdollistaa myöhäisempiä jarrutuksia eritoten asfaltilla ja hitaissa soraralleissa 🤔

        Mulla on nyt meneillään neljä kiinnostavaa cuppia, kaikki saman ruotsalais-adminin luomia, ja mitä lie noin sata pelaajaa kussakin. Enimmäkseen pohjoismaalaisia, itäeurooppalaisia jne. Periaatteessa haastavimmassa, missä huoltoja on harvakseltaan, automaattinen ohjaamonäkymä kaikille, hardcore damage jne. olen top kympissä pisteissä, 6/8 kisan jälkeen, ja pari rallia on mullakin mennyt aika laihoilla pisteillä rattiongelman vuoksi. Nyt avoinna olevasta Walesista pitäisi tulla ihan hyvä tulos, Fiesta kulki ihan hyvin, ja ainoa sanktio noin 50 minuutin kokonaisajassa oli yksi yhden minuutin renkaanvaihto. Subaru-cupissa missä huoltoja on joka toisen pätkän jälkeen, taidan olla top15 nyt 4/8 kisan jälkeen. Sprintticup, missä on kattava huolto joka pätkän jälkeen, on varmaan heikoin kohtani näistä. Menee yleensä joko köröttelyksi tai kilin colin. 🙄 Ja sitten on Skoda Fabia cup, joka on aika pitkä ja taidan olla nyt 3/10 kisan jälkeen sanotaanko top20 pisteissä, mutta Ruotsin lumiralli ei yleensä sovi mulle muutenkaan, ja sen jälkeen olleet Espanja ja Argentiina meni osittain pieleen pätkäkeskeytysten vuoksi. Mutta loppukautta kohti maximum attack, ja repimään kaikki hyöty irti siitä, että joidenkin pelaajien aika/huomio jakautuu näiden cuppien kisojen välille, ja voi huomaamatta tulla yhtäkkiä nollakisoja joka cuppiin vauva-arjen kiireiden keskellä 😛


      • hondakuski125 kirjoitti:

        Kirjoitan palstan visojen ja musiikkijuttujen vastapainoksi vielä hiukan rallifysiikkaa, ja oikeastaan weight transfer oli se termi mitä hain kun kuvailin ohjausta ja pelin autokohtaisia setuppeja. Periaatteessa ralliauton ajaminen on painonsiirtoa puolelta toiselle, johon vaikuttaa jousitus, iskarit, sway barit, pyöränkulmat jne.

        Aiemman rattiin liikerata oli suurempi, joka on toki makuasia ja jossain määrin myös paremman ratin mittari. Ja se oli toki kalibroitavissa, mutta esim. 360° asteen liikerata ei toiminut ihan vain fyysisen kulumisen vuoksi. Ei tunnistanut kunnolla ohjauksen asentoa, ja sähkömoottori veti rattia vinoon, tai pisti auton kulkemaan vinoon ratin ollessa suorassa. 450 tai 900 asteella ajaessa mulla oli tosiaan paljon negatiivista camberia, haritusta etupyörissä, voimakkaat perien lukot ja moottorijarrutus yms. ja ajotyyli luonnostaan ja kartingin peruista aika raju varsinkin etupyörille.

        Nykyinen ratti on pienemmällä liikeradalla, ja toteutukseltaan ehkä hieman huonompaakin tekniikkaa, mutta itselle tuntui sopivan suht hyvin, ja pelkästään jo se auttaa kun tietää ettei se yllätä yhtäkkiä tempaisemalla päin puita 200kmh lasissa 😅 Tässä keskialue on herkempi, ja jotenkin ei-lineaarinen, sillä pienempi kääntösäde ratissa merkitsee pelin todellisuudessa isompaa ohjausliikettä. Tuntui että ilman haritusta, maltillisella camberilla, avoimemmilla lukoilla jne. pystyi ajamaan mutkayhdistelmien läpi "tanssahdellen" eli juurikin tuo weight transfer mistä höpisin. Samaten olen pitänyt iskareita pehmeämpinä, että autolla on tilaa kallistella toivotusti, kun taas aiemmin ajoin varsin jäykillä jousilla ja iskareilla, ja päämääränä pidon murtaminen mutkissa.
        Jarrupolkimen liikerata, progressiivisuus yms. ovat niin ikään vähän erilaiset kuin aiemmin, mutta pienen totuttelun jälkeen sopinee mun ajotyylille. Aiemmin jarrua sai painaa todella kovaa, ja toisinaan oli vaikea löytää puremiskohtaa, varsinkin kun se voimakas voimansiirron vastus käytännössä pidensi jarrutusmatkaa, mutta mahdollisti keskinopeiden mutkien ajamisen kaasua nostamalla. Tässä jarrupoljin on paljon napakampi, ja piti jopa säätää sitä vähemmän herkemmäksi. Mutta kunhan siihen tottuu, niin pitäisi mahdollistaa myöhäisempiä jarrutuksia eritoten asfaltilla ja hitaissa soraralleissa 🤔

        Mulla on nyt meneillään neljä kiinnostavaa cuppia, kaikki saman ruotsalais-adminin luomia, ja mitä lie noin sata pelaajaa kussakin. Enimmäkseen pohjoismaalaisia, itäeurooppalaisia jne. Periaatteessa haastavimmassa, missä huoltoja on harvakseltaan, automaattinen ohjaamonäkymä kaikille, hardcore damage jne. olen top kympissä pisteissä, 6/8 kisan jälkeen, ja pari rallia on mullakin mennyt aika laihoilla pisteillä rattiongelman vuoksi. Nyt avoinna olevasta Walesista pitäisi tulla ihan hyvä tulos, Fiesta kulki ihan hyvin, ja ainoa sanktio noin 50 minuutin kokonaisajassa oli yksi yhden minuutin renkaanvaihto. Subaru-cupissa missä huoltoja on joka toisen pätkän jälkeen, taidan olla top15 nyt 4/8 kisan jälkeen. Sprintticup, missä on kattava huolto joka pätkän jälkeen, on varmaan heikoin kohtani näistä. Menee yleensä joko köröttelyksi tai kilin colin. 🙄 Ja sitten on Skoda Fabia cup, joka on aika pitkä ja taidan olla nyt 3/10 kisan jälkeen sanotaanko top20 pisteissä, mutta Ruotsin lumiralli ei yleensä sovi mulle muutenkaan, ja sen jälkeen olleet Espanja ja Argentiina meni osittain pieleen pätkäkeskeytysten vuoksi. Mutta loppukautta kohti maximum attack, ja repimään kaikki hyöty irti siitä, että joidenkin pelaajien aika/huomio jakautuu näiden cuppien kisojen välille, ja voi huomaamatta tulla yhtäkkiä nollakisoja joka cuppiin vauva-arjen kiireiden keskellä 😛

        On sulla kyllä käynyt pska tuuri nuoruudessa, ja voin kuvitella että varmaan tuntuu kurjemmalta pudota korkeelta kuin ponnistaa jo lähtökohtaisesti vaikeista oloista 😕 Mut on tossa se, että nyt oot voinut olla ja voit olla uhri-positiossa, ja käytännön tasolla vältyt kaiken maailman Eu-kiusanteoilta, toisin kuin nämä pääomatulojen lähteiden omistajat, ketkä joutuu muutenkin nyt tinkimään totutusta elintasosta inflaation, energianhinnan yms vuoksi 🙄 Et sä oo tehnyt varsinaisesti mitään väärää, niin ota hei ihan chillisti bro 👍

        Ja kyllä se aina ottaa aikansa, että tottuu uuden kilpa-auton ohjaukseen tai totutun hardwaren muutoksiin. Mekin kun osallistuttiin Daytonaan toissa vuonna LMP2-luokassa, jonka voitimme, niin oli se ratatykki melkoinen harppaus jostain kerhomme rallibemarista, UAZ Buhankasta, Ford Crown Victoriasta yms. mitä olen saanut tai joutunut ajamaan eri yhteyksissä. Mut kesti ja kulki koko 24h, kiitos vain hyvistä komponenteista 👌

        Ja jos miettii vaikka Fernando Alonson uraa, niin joku vuoden 2001 Minardi oli ihan älyttömän pieni verrattuna nykyformuloihin, vuoden 2005 Renault kait vaati juuri tuollaista sun tyylistä runttaamista etupyörille toimiakseen, sitten myöhemmin turbohybridi-eran autot Ferrarista Hondaan, ja Alpine-Renaultista Aston Martin -Mercedekseen, niin on siinä ollut opettelua, ja varmaan joka kerta oppinut jotain mitä pitää mielessä ja hyödyntää myöhemmin 🙄 Säkin kun oot tavalla tai toisella harrastanut kilpa-autoilua jo 20 vuotta tänä vuonna, niin mitäpä joku yksi ratin vaihtuminen siinä hidastaa sun menoa niitä edessäpäin olevia parhaita nuoruusvuosia jahdatessa.

        Eikös meillä aukea Subaru-cupin seuraava kisa tänään 🤔 Pitääkin tästä valmistautua Argentiinan reissuun 😃 Toihan on yleensä ollut suht hyvä ralli meille, kun niistä syheröisistä kinttupoluista tulee melkein karting-viboja sun ajoa seuratessa. Hyvä sinänsä, että Fiestan uusi ohjaustehostin mahdollistaa ton mainitsemasi pienemmän kääntökulman ja reaktiivisemman keskialueen, niin pitäisi auton taipua mutkiin ihan hyvin 👍 Etkös sä aiemmin halunnut haritusta jopa takapyöriin, mutta mä luulen kyllä näin, että pidetään aurauskulmat suorassa, ja lisätään vain vähän neg camberia paremman lateral gripin toivossa 🤔 Mutta se on jo puoli voittoa, ettei tarvii ressata koko ajan että auto vetää rotkoon omia aikojaan, ja kyllä ne setupit siinä pikkuhiljaa hioutuu 👌


      • bicky_royal kirjoitti:

        On sulla kyllä käynyt pska tuuri nuoruudessa, ja voin kuvitella että varmaan tuntuu kurjemmalta pudota korkeelta kuin ponnistaa jo lähtökohtaisesti vaikeista oloista 😕 Mut on tossa se, että nyt oot voinut olla ja voit olla uhri-positiossa, ja käytännön tasolla vältyt kaiken maailman Eu-kiusanteoilta, toisin kuin nämä pääomatulojen lähteiden omistajat, ketkä joutuu muutenkin nyt tinkimään totutusta elintasosta inflaation, energianhinnan yms vuoksi 🙄 Et sä oo tehnyt varsinaisesti mitään väärää, niin ota hei ihan chillisti bro 👍

        Ja kyllä se aina ottaa aikansa, että tottuu uuden kilpa-auton ohjaukseen tai totutun hardwaren muutoksiin. Mekin kun osallistuttiin Daytonaan toissa vuonna LMP2-luokassa, jonka voitimme, niin oli se ratatykki melkoinen harppaus jostain kerhomme rallibemarista, UAZ Buhankasta, Ford Crown Victoriasta yms. mitä olen saanut tai joutunut ajamaan eri yhteyksissä. Mut kesti ja kulki koko 24h, kiitos vain hyvistä komponenteista 👌

        Ja jos miettii vaikka Fernando Alonson uraa, niin joku vuoden 2001 Minardi oli ihan älyttömän pieni verrattuna nykyformuloihin, vuoden 2005 Renault kait vaati juuri tuollaista sun tyylistä runttaamista etupyörille toimiakseen, sitten myöhemmin turbohybridi-eran autot Ferrarista Hondaan, ja Alpine-Renaultista Aston Martin -Mercedekseen, niin on siinä ollut opettelua, ja varmaan joka kerta oppinut jotain mitä pitää mielessä ja hyödyntää myöhemmin 🙄 Säkin kun oot tavalla tai toisella harrastanut kilpa-autoilua jo 20 vuotta tänä vuonna, niin mitäpä joku yksi ratin vaihtuminen siinä hidastaa sun menoa niitä edessäpäin olevia parhaita nuoruusvuosia jahdatessa.

        Eikös meillä aukea Subaru-cupin seuraava kisa tänään 🤔 Pitääkin tästä valmistautua Argentiinan reissuun 😃 Toihan on yleensä ollut suht hyvä ralli meille, kun niistä syheröisistä kinttupoluista tulee melkein karting-viboja sun ajoa seuratessa. Hyvä sinänsä, että Fiestan uusi ohjaustehostin mahdollistaa ton mainitsemasi pienemmän kääntökulman ja reaktiivisemman keskialueen, niin pitäisi auton taipua mutkiin ihan hyvin 👍 Etkös sä aiemmin halunnut haritusta jopa takapyöriin, mutta mä luulen kyllä näin, että pidetään aurauskulmat suorassa, ja lisätään vain vähän neg camberia paremman lateral gripin toivossa 🤔 Mutta se on jo puoli voittoa, ettei tarvii ressata koko ajan että auto vetää rotkoon omia aikojaan, ja kyllä ne setupit siinä pikkuhiljaa hioutuu 👌

        Peris hei, toi sun mieli kuvitus ystäväsi Bicky on aika nolo eno hahmo :(

        Tai voihan se olla että jotkut pitääkin hänestä. Onhan se kultainen keski tie paras tässäkin 🙂 Tai voi olla ettei B edes ole mieli kuvitus hahmo sillä on moni palsta lainen nähnyt hänet eri puolilla Turkua. Mutta toisaalta voi olla että monet ei ole nähnyt häntä, niin onhan sekin ihan hyvä mielipide 🙂

        Vaikka joskus kultainen keski tie ei ole paras vaihto ehto jos kartan lukijasi Bicky vaikka sanoo että "keeb inshide" 🙂 Vaikka voihan se sanoa "keeb midle" joka on kaikille tottakai paras ja sopivin nuotti 🙂

        Seommeimaan ollut itellä vallan Tarletteja Jokkis autoina ja hiaseja railerin veto autona eikä meinaan kertaakaan ole jäänyt karavaani tiem päälle 👍👍 Voortit , Viiatit,, sun muut rimpulat senkun hajosivat radoille ja ei meinaan ollut mikään kerta tai kaksi kun mä korjasin potin ja pokaalin Toyotan laatuun luottaen 👍👍👍 Viimeisimmässä tylppä keula hiasessa oli taulussa komiat 650tkm kun tumma mies itä harjun risman parkki paikalla tarjosi hyvää raha nippua autosta. Kyllä meinaan nykyinen kasi pätkä Volvo tarjoaa reemiumia pikku rahalla, ja siellä se Hiase varmaan vieläkin rutkuttaa Afriikassa jonkun perheen tai virman jokapäiväisenä käyttöautona. Tai voi olla että ei 🙂


    • Kadehdin lottovoittajia. Haluaisin niin kovin voittaa lotossa. Ainut ongelma on etten harrasta lottoamista. Mutta odotan sitä päivää kun ne tulevat minut kotoa hakemaan, että olet voittanut lotossa.

    • Anonyymi

      Rahantekokone eli tulostin, voi ulostaa erilaisia seteleitä ja kopioida niitä.
      Ruutupaperillekin kun kirjoittaa vihkoon numeroitqa, voi tehdä seteleitä noinkin.

      • Anonyymi

        Lapsena leikittiin, että pajunlehdet oli rahaa. Oli kivaa kun sai hakea lehtiä aina kun tarvitsi. Elämä maistui ja oli kivaa. Aikuisena sanottiin, ettei raha kasva puussa.


    • Anonyymi

      Salvador Dalin juttu oli huvittava koska sen nimikirjoitus niin arvokas niin alkoi monistamaan niitä ja myymään, hyvää tienestiä halvalla helposti.

    • Anonyymi

      Mä oon oikeestaan kateellinen ittelleni.

    • Anonyymi

      Enpä juuri oo kenellekään kateellinen. Vaikea sitä ois suunnata johonkin henkilöön. Joskus aikoinaan olen kai sanonut ehkä vähän osittain pilanpäiten olevani kateellinen jostakin, mutta on päässyt unholaan mikä se oli. Ei varmaankaan kovin tärkeä. Muistamattomuus ei johdu dementiasta tai muusta.

      En kyllä oikein usko, että jokainen on oman onnensa seppä. On tullut tarkkailtua asioita vähän pitempään.

    • Anonyymi

      Minä olen kateellinen simppeleille ihmisille jotka vaan tyytyväisenä suihkii menemään ja joka aina korjaa jäljet

    • Anonyymi

      On niin paljon asioita joista olla kateellinen toisille että olen oikeastaan turtunut siihen, koen vain erillisyyttä enkä koe mitään erillistä kateus-teemaa.

      Koen vain että elämästäni puuttuvat lähes kaikki elementit joita näen toisten edustavan, kutakin tavallaan. Kenellä on ehjät ihmissuhteet ja laajat perhetaustat, kenellä on rahaa ja toimiva ura, kenellä tunnustettu asema ja koulutus, kenellä selvästi merkitseviä ihmissuhteita, ystäviä tai olemus joka huokuu elämään tyytyväisyyttä. Kenellä työvälineitä ja laajat itsetoteutumisen mahdollisuudet.

      Olen jopa kateellinen niille joilla on jokin syy tai edes tekosyy sille miksi elämä matelee. Typerykselläkin on selitys substanssissaan. Alkoholistilla pakotie, nistillä kemialliset portit ulos. Mielenterveysongelmaisella kouriintuntuva syy miksei suju.

      En minä halua olla itsesäälinen ja elämästä kaunainen vaan kun koen jatkuvasti saavani syyn olla.

      • Anonyymi

        Kun elämän kantava elementti on oikeastaan se että "Hei asiat voisivat olla huonomminkin" - Mutta kaikki ne asiat ovat sellaisia jossa on pitkälti kustava omaan pesäänsä olkoon se alkoholinkulutuksella tai yrittämästä lopettaminen - tai jokin muu negatiivinen toteutumismuoto.

        Mutta näiden välttäminen on omassa kädessä, siihen pystyy kun vain tahtoo - välttämään ne ongelmat. Sensijaan minkäänlaisen positiivisen vasteen saaminen teoilleen ja pyrkimyksilleen loistaa poissaolollaan. Kateelinen kannustavuudesta?


    • Anonyymi

      Olen kateellinen eräälle miehelle jonka vaimoon olen rakastunut ja epäilempä ettei tunne ole kokonaan yksipuolista. Upein nainen joka löi heti jalat alta kun ensimmäisen kerran nähtiin. Nyt ensi kohtaamisesta on jo pari vuotta mutta en vain pääse irti.

      • Anonyymi

        Ja tarkennetaan vielä ettei mitään aviorikosta ole tapahtunut. Mininkään ei ole koskettu on vaan juteltu ja ihailtu.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe