Miksi entiset kristityt eivät pidä kristittyjä mielisairaina ja vajaaälyisinä?

Anonyymi-ap

Palstalla esiintyy militantti ateisti, jonka mielestä kaikki kristityt ovat mielisairaita ja vajaaälyisiä. Heidät pitäisi kastroida, sulkea mielisairaalaan, vangita tai tappaa. Vain siten saadaan kristinusko ja kristityt hävitetyksi maailmasta.

On selvää, että noin kirjoittava ihminen ei ole mieleltään terve. Hän ei ehkä ole itse ollut koskaan uskossa Jeesukseen, koska noin kirjoittaa, mutta toki hän lestadiolaisen kodin kasvattina on lapsena jollakin tasolla Jumalaan ja Jeesukseen uskonut. Pieni lapsi ei osaa kyseenalaistaa vanhempiensa ja kasvuympäristönsä uskoa.

No, miksi tervejärkiset ja normaalilla älynlahjalla varustetut kristityt eivät sitten sano kristittyjen uskovien olevan mielisairaita ja vajaaälyisiä?

Siksi, että he olivat itse aiemmin uskovia kristittyjä. He eivät tietenkään pidä itseään ja tuntemiaan kristittyjä uskovia mielisairaina ja vajaaälyisinä pelkästään sen vuoksi, että nämä uskovat. Petettyjä ja huijattuja nämä ihmiset tosin ovat, mutta eivät mielisairaita ja vajaaälyisiä uskonsa vuoksi.

Mitä mieltä sinä palstan lukijana ja kirjoittajana olet? Ovatko kaikki kristityt mielisairaita ja vajaaälyisiä? Tiedän, että palstalla on muutama muukin ateisti, jotka ajattelevat näin, mutta onko myös sellaisia, jotka eivät näin ajattele? Kenties lapsuudesta asti ateiseja? Tai sitten uskonsa hylänneitä.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jopa Pietarin trollit osaavat hommansa paremmin kuin nämä surkeaakin surkeammat palstan teistitrollit.

      Toivottavasti joku torvelo tuhlaa rahojaan maksamalla tällekin teistitrollille. 🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        ❤️ ­N­­­y­­­m­­­f­­­o­m­­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17781603m

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Olen toisen polven ateisti enkä pidä kaikkia uskovia kristittyjä mielisairaina ja/tai vajaaälyisinä. Vain ne ovat mielisairaita, joilla on siitä lääkärin diagnoosi, tai jotka ovat oikeasti mielisairaita, vaikka diagnoosi puuttuu. Peruskristitty ei ole mielisairas.

      Peruskristitty ei ole myöskään vajaaälyinen. Ihan normaaleilla älynlahjoilla ovat kristityt enimmäkseen varustettu. Ovat vain helposti höynäytettävissä ja hyväuskoisia. Eivät osaa tai uskalla kyseenalaistaa uskoaan ja ovat siksi jumissa: heittäneet järjen roskikseen.

    • Olin nuorena sitä mieltä kuten vanhempani olivat opastaneet.
      - Varo uskontoja ne ovat vaaraksi mielenterveydelle
      - Hyvin pitkään aina nuoreksi aikuiseksi uskoin niin
      - Nyt aikuisena ole huomannut uskovien viisastuneen osa jopa minua viisaampia ja se on paljon

    • Anonyymi

      On mielenkiintoista, että palsta-ateismi on keskittynyt kristinuskoon. Ilmeisesti on niin, että on joitain erittäin pieniä ryhmiä, joita vastaan kapinoidaan?
      Kuitenkin teismin ja ateismin kysymys on globaali ja saa sitä kautta monia erilaisia vastauksia.

      • ”Ilmeisesti on niin, että on joitain erittäin pieniä ryhmiä, joita vastaan kapinoidaan?”

        Suomen valtauskonto on kristinusko, joten ihan turha täällä on kapinoida esimerkiksi Mulukua tai Zeusta vastaan. Niillä ei perustella muiden ihmisten sortoa ja oikeuksien rajoittamista, mutta kylläkin Raamatulla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      200
      5138
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      124
      3170
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      142
      2417
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2374
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1992
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1566
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      116
      1510
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1403
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1230
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe