Miten tällainen pitäisi ymmärtää?

Anonyymi-ap

Kaveri on sanonut minulle, että kukaan täysjärkinen ei usko siihen, että ihmisen elinpäivät on ennalta määrätty. Sanoin sitten, että minä en siis ole täysjärkinen, koska uskon siihen ja hän tiesi, että uskon. Hän sanoi, että vääristelen hänen sanomisiaan. Miten tuo sitten pitäisi ymmärtää? Jos täysjärkinen ei usko tuohon hänen mielestään, niin silloinhan minä en voi olla täysjärkinen, koska uskon. Vai kuinka? ...

9

65

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kukapa tuollaisia asioita voisi varmuudella tietää..

      Itse uskon vapauteen, dynaamisuuteen ja suunnitelmien muutoksiin.

    • Anonyymi

      Itsekö ennen syntymää päätin päivieni määrän.

      Vai päättikö sen jumala.

    • Anonyymi

      Kaikenlainen fatalismi on sontaa. Sinun kaveri on oikeassa.

    • Anonyymi

      "Kaveri on sanonut minulle, että kukaan täysjärkinen ei usko siihen, että ihmisen elinpäivät on ennalta määrätty. Sanoin sitten, että minä en siis ole täysjärkinen, koska uskon siihen ja hän tiesi, että uskon. "

      Kaverisi on oikeassa. Lisäksi asia on aivan itsestään selvä, aivan kuten tieto siitä, että jos laittaa kätensä palavan kynttilän liekkiin, niin se poltaa. Tai jos menee järveen tai suihkuun, niin kastuu. Ei tälläisiä päivänselviä asioita pitäisi kyseenalaistaa.

      Sitten tuo, että "uskot". No uskohan ei koskaan perustu mihinkään tutkittuun, paikkansapitävään ja järkevään tietoon. Siinä vain sokeasti uskotaan olemattomiin.

      • Anonyymi

        Mutta siis vääristelinkö hänen sanomistaan? Hänhän ei suoraan sanonut, että en ole täysjärkinen, jos uskon siihen, mutta kuitenkin sanoi, ettei kukaan täysjärkinen usko sellaiseen. Myös eräs tuntemani henkilö uskoo tähän, ja on uskonut ainakin siitä asti, kun hänen lapsensa hukkui.


    • Anonyymi

      Enqvist kirjoitti fatalismista, että tiukkakin fatalisti katsoo ennen kadun ylitystä, tuleeko autoja. Jos elämä on tarkasti ennalta määrätty, niin aivan turhaahan se on.

    • Anonyymi

      Kun synnyit, "määräsit" oman kuolemasi. Meillä on kaikilla oma elämän maksimi aika käytössä. Sitä voi toki lyhentää omilla elämäntavoilla, onnettomuus tai murha voi lopettaa elämäsi aikaisemmin, mutta päiviesi maksimia et voi ylittää. Kaikkien kuolevaisten pitäisi tämä ymmärtää. Viisas Juice runoili " Elämä on kuolemista"

      • Anonyymi

        Vaan kun se päivien maksimi ei ole ennakkoon määriteltävissä. Päivien maksimi on jossain 40 000 paikkeilla, mutta hyvin harva pääsee siihenkään asti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe