Joulukuussa arvioitiin seuraavaa.
Useampi kuin joka neljäs yritys suunnittelee lomauttavansa henkilöstöään seuraavan puolen vuoden aikana. Marras-joulukuun vaihteessa toteutetun EK:n yrityskyselyn mukaan 28 prosenttia yrityksistä miettii lomautuksia, kun lokakuussa vastaava osuus oli 26 prosenttia. Eniten lomautusaikeita on rakennusalan yrityksissä, joista 59 prosenttia suunnittelee henkilöstönsä lomautuksia.
Kohtasin vanhan tutun joka työskentelee tällä hetkellä asunnonvälittäjänä, kertoi ettei puhelin ole soinut vuonna 2023 kovin paljon. Asuntokauppa ja rakentaminen on jo kriisissä.
Minne matkustatte lisäloman puitteissa jos kohdalle osuu, nähdä voi vaikka Espanjaa jos aikaa on.
Lisälomaa tiedossa neljäsosalle
21
65
Vastaukset
Lisälomallani mä olen töissä toisessa yrityksessä..eli joo...
Lomautettuna kerkesin olla viikon kun työ jo kutsui toisaalle..
Ja mun piti vaan tarkistaa markkina-arvoni ...- Anonyymi
Lomautetaan Suomesta, mutta ulkomailla, esim. Portugalissa etsitään jatkuvasti suomenkielisiä työntekijöitä asiakaspalveluun. Eikö ole jännä?
- Anonyymi
Eihän se mittään lomaa ole jos kauppa ei käy. Tämä paikallinen KOMMUNISTI elää viime vuosituhatta. Jos firmaan ei tule rahhoo, ei pysty maksamaan palkkoja.
En ymmärrä miten vasemmistolaiset ja sosialistit eivät ymmärrä näin yksinkertaista asiaa.- Anonyymi
Olet sekaisin tukipummi. Yritystuet ovat sossutukia.
- Anonyymi
Petterin mukaan kaikki menee töihin, kun otetaan sosiaaliturva pois.
- Anonyymi
Tuossa on totta suurin osa. Vielä 70-luvullakin näin tehtiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa on totta suurin osa. Vielä 70-luvullakin näin tehtiin.
Ennen työttömyydessä oli erona nykyiseen, ettei töitä oikeasti ollut, työpaikkoja 0 avoinna. Nythän on vaikka kuinka paljon työpaikkoja avoinna, ne eivät vain suomalaisille kelpaa. Tai suomalaiset ei osaa.
- Anonyymi
Sairaat ja heikot eivät saa työtä ja päätyvät kadulle.
Kokoomuksen mukaan rikkaus valuu ylhäältä alas, joten kadulla kerjäävien ihmisten toimeentulo on turvattu. - Anonyymi
Vaikea yhtälö kun ei ole töitä mitä hakis mu vitosella lattioita nuolemaan kuinkakohan montaa kiinnostas
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen työttömyydessä oli erona nykyiseen, ettei töitä oikeasti ollut, työpaikkoja 0 avoinna. Nythän on vaikka kuinka paljon työpaikkoja avoinna, ne eivät vain suomalaisille kelpaa. Tai suomalaiset ei osaa.
Tai ei ole koulutusta kyseiseen työhön rupeappa ny kouluttautumaan jonkun tietyn avoimen työpaikan takia jos työ muutoin on sellaista mikä ei omalle persoonalle sovellu mitä siitäkin lopulta tulee muuta kun sanomista
- Anonyymi
Minulla on paljon tuttuja, jotka ovat olleet korona-aikana lomautettuja yhden päivän viikosta. Monelle sellainen sopi mainiosti, tulotkaan eivät laskeneet juuri yhtään.
- Anonyymi
Nyt on asunnonostajan markkinat. Hesari kertoo, että alle tunnin päässä Helsingistä myydään hyväkuntoisia perheasuntoja jo alle 200 000 eurolla.
- Anonyymi
60-70 -luvulla rakennettuja. Jos osaa rempata itse, niin siitä vaan. Voihan home 😝
Ei siis jää tuohon 200 000 €, aika varmaan. Ja moni tappelee vielä vuosia oikeudessa, kun pappa on vähän itse korjaillut...
xLiner - Anonyymi
Ja hesas käyt töis oletko laskenu kulut kattonu benasan hinnan tarkistanu miten vähä verottaja hyvittää siitä että haluat käydä töissä vaikka se ei kannata
Minä vaan käyn töissä ja lämmittelen uuden ilmalämpöpumppuni edessä. Saatan jopa nautiskella yhden Aperol Spritzin. 🌞
- Anonyymi
Toimiva peli tosiaankin 😀👍Viimeviikolla alkoi seinästä puhaltamaan etelätuuli. Hyvä separaattori 🌞
t.sxth Anonyymi kirjoitti:
Toimiva peli tosiaankin 😀👍Viimeviikolla alkoi seinästä puhaltamaan etelätuuli. Hyvä separaattori 🌞
t.sxthKyllä todellakin. - Ihan liian kauan odottelin, kunnes uskalsin investoida 🤔 Nyt en enää antaisi pois, vaikka se on puhaltanut vasta kolme yötä 😄
- Anonyymi
Juu, epävarmoja aikoja eletään.
Jos ihan vaistolla pitäis veikata, niin... No, huonosti käy, monelle. Koitan itse kovasti varautua huonoihin aikoihin. On asioita joihin en voi vaikuttaa, ja sitten on niitä joihin voin.
Kristallipalloni näyttää, että syksyyn saakka vielä pärjäillään jotenkuten, mutta ensi talvesta voi tulla katastrofi. 🔮📡🔭🛰️
xLiner - Anonyymi
Ennen kannattais varautua pitkiin lomautuksiin kun alkaa miettiä lomamatkoja jos helsingis alkaa lomautukset rakennusalalla ei tilanne ole hyvä missään muuallakaan kuinkas mahtanee käydä vain yhden homman taitajille
- Anonyymi
Pääsee lomailemaan pidempään valtion laskuun?
Täytyyhän pakkolomat hyödyntää henkisen hyvinvoinnin lisäämiseen, kun mahdollisuus siihen on. - Anonyymi
Jos alkaa hyytymään, se leviää joka alalle. Edes moniosaajalle ei silloin niin vaan löydy uutta työtä.
Kannattaa kerätä käteistä jemmaan. Voi tulla kylmää kyytiä.
xLiner
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,614834Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk223657Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699223320- 762232
- 241879
Tekeekö hän
Tekeekö hän sinut h*lluksi ja millä tavalla? Uusi yritys, kun edellinen aloitus poistettiin.271551Laine voitti oikeudessa
Onnea Savonlinna! Laine voitti oikeudessa kuten arvelinkin ja lieköhän palaa valtaisuimelleen?401492Grahn-laasonen taas todisti millaista porukkaa
kokoomusloiset ovat...työttömät jäävät kuulemma kotiin nukkumaan kun naapuri lähtee töihin...eikös taannoin kokoomuslois3111384Puistotyöntekijät
Miksi ei siivoojia näy. Näin hyvät ilmat. Voisi kerätä roskat. Onko rahat loppu. 🤔🤔🤔131380Onko kaivatullasi iso ego? Entä sinulla?
Vaikuttaako jommankumman ego jotenkin siihen, että ette voi lähentyä?321269