Tuosta:
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000009479410.html
Nyt on niin helppo, ettei näin helppoa ole ikinä ollut. Tässä saa vähintään lähes täydet pisteet klikkailemalla silmät kiinnikin ja kuka tahansa tuoreempaa kuin 80-luvun painosta oleva saa taatusti kovat pisteet myös.
Hienosti tiedetty! Ruokailu taisi olla mieluisin hetkesi koulupäivässä!
Vastasit oikein 12/12 kysymykseen
Sunnuntain RuokaVisa - Arvaile kasarin kouluruokia
31
69
Vastaukset
- Anonyymi
Tulos 0/12 Olet selkeästi palstalainen!
Kyllä tulvahti makumuistoja mieleen 😄
Hienosti tiedetty! Ruokailu taisi olla mieluisin hetkesi koulupäivässä!
Vastasit oikein 12 kysymykseenMahtava tulos!
Eikö? Oikeastaan vesi kyllä vähän herahti kielelle, vaikka sillon puolet noista oli yöks 😁randombypasser kirjoitti:
Mahtava tulos!
Eikö? Oikeastaan vesi kyllä vähän herahti kielelle, vaikka sillon puolet noista oli yöks 😁Porkkanaraaste tuunattuna 👍
- Anonyymi
Mulla oli kans kaikki oikein.
12/12 ei se kyllä helpompi olisi voinut olla ja varmaan sama tulos olis tullu vaikka ei 1980 luvulla olisikaan koulussa ollut.🙂.
Täydet pisteethän tuosta tuli.
Jatkokysymyksenä sellainen että mitä joukkuetta on usein verrattu tillilihaan?Mahtava tulos!
Perskutti... Toi pyörii ihan kielen päällä toi tilliliha... joukkue siis... Kärpät?- Anonyymi
Tepsi!
randombypasser kirjoitti:
Mahtava tulos!
Perskutti... Toi pyörii ihan kielen päällä toi tilliliha... joukkue siis... Kärpät?Joissakin yksittäisessä peleissä toista joukkuetta on kuvailtu sitkeänä kuin tilliliha ja joskus myös Tapparan kahvakiekosta tämä oli pehmeä kiertoilmaisu mutta kaikkein useimmin tuo kuvaus on osunut omien havaintojeni mukaan SaiPaan.
M184 kirjoitti:
Joissakin yksittäisessä peleissä toista joukkuetta on kuvailtu sitkeänä kuin tilliliha ja joskus myös Tapparan kahvakiekosta tämä oli pehmeä kiertoilmaisu mutta kaikkein useimmin tuo kuvaus on osunut omien havaintojeni mukaan SaiPaan.
No perketti. Kyllä se tilliliha tuntuu lätkäuutisoinnissa aika usein vilahtelevan, mutta eipä siihen niin tule kiinnitettyä huomiota 😁
Niih.. naurettavan helppo. 12/12.
Kasarilla kävin kouluni, tai oikeammin jätin käymättä.. poissaoloni olivat mittavia.
Mutta ilmeisesti ruoka jäi mieleen..Mahtava tulos!
Eli kävit siis koululla lähinnä syömässä, ilmaiset lounaat niin sanotusti 😂randombypasser kirjoitti:
Mahtava tulos!
Eli kävit siis koululla lähinnä syömässä, ilmaiset lounaat niin sanotusti 😂No en tainnu olla edes lounaalla paikalla..
Yläasteikä oli kovin hankalaa aikaa minulle ja pääsin sitä kaikkea pakoon lintsaamalla koulusta.
Mut toi oli saakelin helppo visa.Pikku-pirpana kirjoitti:
No en tainnu olla edes lounaalla paikalla..
Yläasteikä oli kovin hankalaa aikaa minulle ja pääsin sitä kaikkea pakoon lintsaamalla koulusta.
Mut toi oli saakelin helppo visa.Mä enimmäkseen olin paikalla, en välttämättä läsnä. Mutta se olikin sitten melkein ainoa panostus opiskeluun, muuten olis tullu kotona korville 😁
Mä enimmäkseen olin paikalla, en välttämättä läsnä. Mutta se olikin sitten melkein ainoa panostus opiskeluun, muuten olis tullu kotona korville 😁
No sulla oli sentään vanhemmat jotka välitti. Mä en ollut niin onnekas.
Mutta menneet ovat menneitä.Pikku-pirpana kirjoitti:
No sulla oli sentään vanhemmat jotka välitti. Mä en ollut niin onnekas.
Mutta menneet ovat menneitä.Juu, oli ja hyvä niin, vaikka aika vapaa kasvatus mulla kyllä oli ja jokseenkin kaikesta neuvoteltiin turhankin tasa-arvoisesti. Mutta kuten sanoit, menneet on menneitä, tässä ollaan ja ihan kivasti menee 😊
Juu, oli ja hyvä niin, vaikka aika vapaa kasvatus mulla kyllä oli ja jokseenkin kaikesta neuvoteltiin turhankin tasa-arvoisesti. Mutta kuten sanoit, menneet on menneitä, tässä ollaan ja ihan kivasti menee 😊
Hyvin siis pyyhkii ja mikäpäs siinä. Jos kerran on pyyhkiäkseen. Mä taidan ottaa pienet nokkaunet.. edellinen yö meni valvoessa, niin tulee tarpeeseen.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Hyvin siis pyyhkii ja mikäpäs siinä. Jos kerran on pyyhkiäkseen. Mä taidan ottaa pienet nokkaunet.. edellinen yö meni valvoessa, niin tulee tarpeeseen.
Juuri noin. Hyvät tirsat sisko 👍
Tulos: 11/12. Oli samaoja ruokia mullakin kouluaikoina 1990-luvulla ja varsinkin vuosikymmenen alussa. Mun suosikkeja koulussa oli esim. kanaviillokki ja riisi, pinaattiletut ja kinkkusalaatti, kalapuikot, kermaviilikastike ja punajuuri-omenasalaatti (tämä taisi olla). Perunoita kutsuttiin kumiperunoiksi (koska olivat kuin kumipallo) tai kinderyllätysmuniksi (koska perunoitten sisältä saattoi joskus löytyä jotain, esim. vaikka kuollut hyönteinen tai joku ruskea möykky). Veriletut ja maksalaatikko ei ollu mun suosikkeja niin paljon eikä hernekeitto. Vieläkään hernekeitto ei niin kauheasti ole mun suosikkeja, mutta joskus olen syönyt tosi hyvääkin hernesoppaa.
Loistava tulos!
Olihan ne hyviä ruokia koulussa, pohjimmiltaan, sitä ei vaan sillon kakarana osannut arvostaa. Nyt osais, mutta se aika meni jo 😂randombypasser kirjoitti:
Loistava tulos!
Olihan ne hyviä ruokia koulussa, pohjimmiltaan, sitä ei vaan sillon kakarana osannut arvostaa. Nyt osais, mutta se aika meni jo 😂Joo, aika mennyt ei enää koskaan palaa =D
Norppa83 kirjoitti:
Joo, aika mennyt ei enää koskaan palaa =D
Ja pakko kai se on todeta, että hyvä niin, meni mikä meni, koitetaan tulla toimeen tämän nykyisen kanssa 😂
Ja pakko kai se on todeta, että hyvä niin, meni mikä meni, koitetaan tulla toimeen tämän nykyisen kanssa 😂
Jep. Päivä vain ja hetki kerrallansa niin kuin yhessä virressäkin lauletaan.
Norppa83 kirjoitti:
Jep. Päivä vain ja hetki kerrallansa niin kuin yhessä virressäkin lauletaan.
Kylläpä vain 😊
- Anonyymi
jalostajan hernekeitto ilman herneitä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1729883Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde513249Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja483011- 622748
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012125- 1142083
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251953Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä641566Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121316Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221276