Yksin Jumalan armosta, yksin Kristuksen tähden, uskon kautta häneen, Jeesukseen Kristukseen.

Anonyymi-ap

Lisää Häneen jotain tai ota Hänestä pois jotain, jäljelle ei jää mitään.
Jeesus Kristus plus jotain on EI MITÄÄN.
Jeesus Kristus pois jotain on EI MITÄÄN.

1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
( 1 Kor. 2)

Yksin Jumalan armosta, yksin Kristuksen tähden, uskon kautta häneen, Jeesukseen Kristukseen, meidän syntiemme sovittajaan ja lunastajaamme, Herraamme ja Vapahtajaamme, me saamme olla pelastetut.

Jeesuksessa Kristuksessa on meillä KAIKKI.
Ilman Jeesusta Kristusta meillä EI OLE MITÄÄN.
Jeesuksessa Kristuksessa on IANKAIKKINEN ELÄMÄ.
Ilman Jeesusta Kristusta IANKAIKKINEN KUOLEMA. Ikuinen ero Jumalasta.

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että Hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
( Joh. 3:16)

s-seutulainen

8

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"Tullessamme Jumalan luo emme saa tuoda mitään muuta kuin Kristuksen. Kaikki lisät ja kaikki aikaisemmat ansiomme myrkyttävät ja turmelevat uskon. Se, joka rakentaa täytettyjen velvollisuuksiensa, lahjojensa, uskoontulemisensa tms. varaan, ei tunne Kristuksen ansiota.
      Tämä tekee uskomisen niin vaikeaksi ja niin vieraaksi luonnolliselle ihmiselle. Jos uskot, on sinun joka päivä tappiona ja roskana, ( Fil. 3:7-8) , jätettävä syrjään etuoikeutesi, kuuliaisuutesi, kasteesi, pyhityksesi, täytetyt velvollisuutesi, lahjasi, kyyneleesi, liikutuksesi ja nöyrtymisesi, niin että ainoastaan Kristus on turvanasi.
      Joka päivä on tekosi ja itsekeskeisyytesi hävitettävä. Kristus on Jumalan lahja, (Joh.4:10 ja Joh.3:16.) Usko on Jumalan lahja, ( Ef. 2:8.) Anteeksiantamus on armolahja, ( Room. 5:16.) Voi, kuinka luontomme riehuu, kiivailee ja raivoaa sitä vastaan, että kaikki on lahjaa ja ettei sitä voi millään ostaa, ei töillä, ei kyyneleillä eikä velvollisuuksien täyttämisellä. Kaikki omat teot ovat kelpaamattomia ja arvottomia taivaassa."
      ( Thomas Wilcox)

s-seutulainen

• Anonyymi

Olipas kovaa "hengellistä" sanahelinää, jopa niin "hengellistä", että tässä oikein liikuttuu.

Ihminen, ja kaikki mitä hän tekee, on mitätöity mitättömäksi, aivan niin kuin se toinen, joka tahtoo painaa meidät uskovat turpeeseen, ettemme mitään olisi eikä mitään tarvitsisi, eikä varsinkaan saisi, tehdä. Painetaan pää turpeeseen ja ollaan ihan liikkumatta, ettei vain tulis tehtyä mitään sellaista hengellistä, mistä ihminen ottaa, tai jopa saa, itselleen kunniaa. Silloin ollaan todella hengellisiä ja Jumalakin oikein iloitsee meistä.

On nääs kokemusta ja tiedän, ettei tällainen ihmisen mitätöinti ole Jumalasta.
        Jumala ei tuolla tavalla mitätöi ihmistä, ei paina turpeeseen. Pyhä Henki korottaa Jeesusta Kristusta ja esittelee Häntä. Siitä tiedämme missä Pyhä Henki vaikuttaa kun Jeesusta korotetaan ja ihmistä nostetaan synnin suosta ja masennuksista Jumalan Sanalla. Tuossa tekstissä tällaista ei ole havaittavissa, valitettavasti.

Jesaja:46:4 "Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan."

Jumala siis nostaa, kantaa ja pelastaa.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipas kovaa "hengellistä" sanahelinää, jopa niin "hengellistä", että tässä oikein liikuttuu.

Ihminen, ja kaikki mitä hän tekee, on mitätöity mitättömäksi, aivan niin kuin se toinen, joka tahtoo painaa meidät uskovat turpeeseen, ettemme mitään olisi eikä mitään tarvitsisi, eikä varsinkaan saisi, tehdä. Painetaan pää turpeeseen ja ollaan ihan liikkumatta, ettei vain tulis tehtyä mitään sellaista hengellistä, mistä ihminen ottaa, tai jopa saa, itselleen kunniaa. Silloin ollaan todella hengellisiä ja Jumalakin oikein iloitsee meistä.

On nääs kokemusta ja tiedän, ettei tällainen ihmisen mitätöinti ole Jumalasta.
        Jumala ei tuolla tavalla mitätöi ihmistä, ei paina turpeeseen. Pyhä Henki korottaa Jeesusta Kristusta ja esittelee Häntä. Siitä tiedämme missä Pyhä Henki vaikuttaa kun Jeesusta korotetaan ja ihmistä nostetaan synnin suosta ja masennuksista Jumalan Sanalla. Tuossa tekstissä tällaista ei ole havaittavissa, valitettavasti.

Jesaja:46:4 "Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan."

Jumala siis nostaa, kantaa ja pelastaa.

Mvh J - K

Oliko tämä kommenttisi suunnattu aloitukseen, Wilcox sitaattiin ( Kalliista hunajan pisararasta!) vai ehkäpä molempiin?

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oliko tämä kommenttisi suunnattu aloitukseen, Wilcox sitaattiin ( Kalliista hunajan pisararasta!) vai ehkäpä molempiin?

s-seutulainen

Se oli suunnattu siihen tekstiin mihin vastasin?
        Älä tuo tänne toisen ihmistä mitätöiviä tekstejä.
        Eivät ne ole Jumalasta vaikka näyttävät olevan
        kovin hengellisiä tekstejä. Koettele opetusta
        viekö se ihmistä Jeesuksen luokse juurtumaan
        Häneen vai mastentaako se ihmistä ja vie
        pois Herrasta.

Mvh J - K

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

pois Herrasta.

Mvh J - K

>>>Koettele opetusta viekö se ihmistä Jeesuksen luokse juurtumaan
        Häneen vai mastentaako se ihmistä ja vie pois Herrasta.<<<

Tuosta tekstistä jäi yksi tärkeä sana pois, Ajatus juoksi nopeammin
        kuin sormet kirjoittivat. Sana, joka jäi pois oli "rakastumaan".

Koettele siis hengellisiä tekstejä saako ne ihmistä rakastumaan
        Herraan Jeesukseen Kristukseen ja tulemaan Hänen luokseen
        sekä juurtumaan Kristukseen. Sellainen teksi, joka saa tällaista
        aikaan on Jumalasta vaikka kuka olisi sen präntännyt kirjalliseen
        muotoon. Mutta jos vaikutus on päinvastainen, se teksti ei ole
        Jumalasta. Ihminen voi innostua hengellisesti niin, että hänen
        opetuksensa menee yli laidan, siis ohi Jumalan.

Tällaista tapahtuu hengellisellä kentaällä aika usein. Siksi on hyvä
        koetella kaikki hengellinen opetus Jumalan Sanalla ja Sanan Hengellä;
        onko Jumala opetuksessa mukana, onko se Jumalasta, ja paneeko
        Pyhä Henki opetukseen aamenensa.

Mvh J - K

• Anonyymi kirjoitti:

pois Herrasta.

Mvh J - K

Sinun itsesi jutut masentavat, jaikal.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Koettele opetusta viekö se ihmistä Jeesuksen luokse juurtumaan
        Häneen vai mastentaako se ihmistä ja vie pois Herrasta.<<<

Tuosta tekstistä jäi yksi tärkeä sana pois, Ajatus juoksi nopeammin
        kuin sormet kirjoittivat. Sana, joka jäi pois oli "rakastumaan".

Koettele siis hengellisiä tekstejä saako ne ihmistä rakastumaan
        Herraan Jeesukseen Kristukseen ja tulemaan Hänen luokseen
        sekä juurtumaan Kristukseen. Sellainen teksi, joka saa tällaista
        aikaan on Jumalasta vaikka kuka olisi sen präntännyt kirjalliseen
        muotoon. Mutta jos vaikutus on päinvastainen, se teksti ei ole
        Jumalasta. Ihminen voi innostua hengellisesti niin, että hänen
        opetuksensa menee yli laidan, siis ohi Jumalan.

Tällaista tapahtuu hengellisellä kentaällä aika usein. Siksi on hyvä
        koetella kaikki hengellinen opetus Jumalan Sanalla ja Sanan Hengellä;
        onko Jumala opetuksessa mukana, onko se Jumalasta, ja paneeko
        Pyhä Henki opetukseen aamenensa.

Mvh J - K

Evankeliumi on ilouutinen epäonnistuneille, alaspainetuille, syntisille ja sairaille ihmisille. ”Sinun syntisi ovat sinulle anteeksiannetut!” Evankeliumin sana kantaa heikoimman ja vähäisimmänkin sielun Kristuksen armolliseen huomaan. Syyllisyyden, mielihalujen ja lankeemusten vaivaama haavoittunut sydän saa omistaa uuden, ikuisesti kestävän elämän, kun sellaisenaan tulee Herramme ja Vapahtajamme luokse, joka sanoo:

”Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.” (Matt. 11:28).
        ”Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos.” (Joh. 6:37).
        ”Mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa.” (Luuk. 9:60).

( Lainattu lähde: Veikko Pekki)

s-seutulainen

• Anonyymi

Tuhkamunalla vain yksi äpäräkersa, ja sekin skitsofreeninen narsistinarkkari. Ei hyvin mee. Ei ihme ettei naamaansa näytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      72
      3289
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      27
      2343
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      68
      1879
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      31
      1851
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1431
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1381
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1286
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      24
      1281
    9. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      63
      1197
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1187
    Aihe