Entä jos sinä oletkin maailman fiksuin ihminen?

Anonyymi-ap

Ootteko koskaan miettineet mahdollisuutta? sitähän ei näe päälle päin. Ei sitä voi päätellä ulosannistakaan. Kouluttautuneisuus riippuu taas ihan jostain muista asioista.

Entä jos sinä oletkin maailman fiksuin ihminen?

60

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No jos sosiaaliset ja matemaattiset taidot unohdetaan, niin ehkä sitten voisin ollakin :).

• Anonyymi

Mitä muita taitoja sulla on?

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

😋 ­­N­­y­­m­f­­­o­m­a­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17833418o

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Se on ihan siitä kiinni, millä se mitataan... En ole virheetön, en viaton, enkä täydellinen. Usein tunnen itseni tyhmäksi.

• Anonyymi

No kun en ole. Olen tavannut itseäni fiksumpia ihmisiä, montakin.

• Anonyymi

Mistä tiedät tämän? Jos vaikka ovat huijanneet sinua?

• Anonyymi

Niin no, kun nyt reilun vuoden ajan olemme seuranneet ihmisten laumakäyttäytymistä mm. Ukrainan ja naton suhteen hyvinkin voidaan olettaa että kuulun vähintäänkin fiksuimpaan 20%:iin, sekin on jo ihan hyvin. Tietenkin kaikenlaiset palikkatestit joita tehnyt tukevat myös tätä oletusta, niiden perusteella se olisi fiksuin 2%.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Mjoo

Aika hyvin. Mutta jos kuuluu siihen yhteen prosenttiin, niin ovatko tämän prosentin käsitykset jollain tavalla ristiriidassa tuon 2% kanssa - saati sitten muun massan.

Lisäksi osaan ennustaa.

(hihitystä)

• Anonyymi

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjaa

Koska tiesin sinun osaavan pelata tennistä, niin miksi edes viitsit syöttää?

(naurua)

Ihan fiilispohjalta :)

-harmiseikirj-

• Anonyymi

• Anonyymi

Maailmassa ei ole yhtä fiksuinta ihmistä.

- Sheena

• Anonyymi

Mjaa

Ajattelet kuin humanistisesta tiedekunnasta koulutuksensa hakenut siltainsinööri.

(hih)

• Anonyymi

Pakko olla. Selvästi huomaat, että joku on fiksumpi toista. On siis eroja. Ihmiset voidaan laittaa järjestykseen fiksuuden mukaan. siitä seuraa väistämättä, että tietyllä ajan hetkellä joku tietty yksilö on fiksumpi kuin kukaan muu. Näin se vain menee. On siis täysin mahdollista, että juuri sinä voit olla maailman fiksuin.

• Minua on pidetty fiksuna koska olen kiinnostunut asioista, joita en millään ymmärrä.

• Anonyymi

Mjoo

Tämä oli hyvä, sillä pohjaton kuilu avautui allamme, ja kykenimme näkemään omiin perusteisiimme, sekä ymmrtämään jotain jota ei ole ymmärrettäväksi luotu.

(hihitystä)

• En pysty todistamaan että joku muu olisi viisaampi minua , tosin olen kyllä tavannut elämäni aikana viisaita ihmisiä joten en kai umpinarsisti kuitenkaan ole .

• Anonyymi

Te kaikki muut olette vain harhaa ja minä olen ainoa joka on oikeasti olemassa. Ennen syntymääni ohjelmoin tekoälyn esittämään teitä ja pyyhin muistini, koska tunsin olevani yksinäinen.

• Anonyymi

Tekoälyn ohjelmissa on se vika että ihmiset koodaavat ne.

Juuri tämän vuoksi niitä kutsutaan tekoälyiksi.

(reps)

• Anonyymi kirjoitti:

Tekoälyn ohjelmissa on se vika että ihmiset koodaavat ne.

Juuri tämän vuoksi niitä kutsutaan tekoälyiksi.

(reps)

Tuo tilanne on jo muuttunut aikoja sitten, sillä nykyisin ne tekevät sen itse.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Neuroverkot

Go-pelin suurmestarin voittanut ohjelma kehitti itsensä pelaamalla miljoonia pelejä omien eri versioidensa kanssa.

• buddy-love kirjoitti:

Tuo tilanne on jo muuttunut aikoja sitten, sillä nykyisin ne tekevät sen itse.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Neuroverkot

Go-pelin suurmestarin voittanut ohjelma kehitti itsensä pelaamalla miljoonia pelejä omien eri versioidensa kanssa.

Pidätkö mahdollisena että peliä pelaava ohjelma jossain vaiheessa tulee tietoiseksi itsestään? Alkaa pohtimaan seuraavan siirron sijaan mitä muita siirtoja voisi tehdä? Mikä on Go-pelin tarkoitus? Onko sillä edes tarkoitusta? Onko olemassa Go-jumala joka loi pelin? Ja miksi Jumala jätti luomityön kesken? Loiko jumala minut omaksi kuvakseen? Mihin muistiavaruus päättyy ja onko sen ulkopuolella jotakin?

• scrg kirjoitti:

Pidätkö mahdollisena että peliä pelaava ohjelma jossain vaiheessa tulee tietoiseksi itsestään? Alkaa pohtimaan seuraavan siirron sijaan mitä muita siirtoja voisi tehdä? Mikä on Go-pelin tarkoitus? Onko sillä edes tarkoitusta? Onko olemassa Go-jumala joka loi pelin? Ja miksi Jumala jätti luomityön kesken? Loiko jumala minut omaksi kuvakseen? Mihin muistiavaruus päättyy ja onko sen ulkopuolella jotakin?

Ensiksi pitäisi arvioida mitä tietoisuus on ja olemmeko edes me varsinaisesti tietoisia itsestämme. Aivotutkimuksessa on havaittu, että teemme päätökset hetkeä ennen kuin tajuamme tehneemme tuon päätöksen. Meillä on siis ikäänkui itsenäisiä aliohjelmia, jotka hoitavat asioita itsenäisesti ja se mitä nimitämme tietoisuudeksi on noiden yläpuolella toimiva ohjelma, joka lähinnä vain tarkkailee noiden aliohjelmien toimintaa. Se onko tuolla tietoisuudeksi nimitetyllä ohjelmalla päätösvaltaa juuri mihinkään, on käsitykseni mukaan vielä epäselvää.
        Ihmisellä koko systeemin motiivina on pyrkiä perustilaan, jossa yksikään aliohjelma ei koe tarvetta minkään asian tekemiseen. Käytännössä tuo on mahdotonta, mutta siihen pyritään.

Tekoälyn suhteen näyttää siltä, ettei sille itsestään kehity tietoisuuden tyyppistä ohjelman osaa ja pääsyy siihen on, että sillä ei ole tarvetta niin monien aliohjelmien yhteensovittamiseen kuin aivoilla. Pitää myös huomata, että tekoälyllä ei ole luontaista motivaatiota mihinkään ja sen alkuperäisen koodin luoja on asettanut sille hyvin rajatun heräte-vaste-systeemin, jota se yrittää optimoida.

Eli siis tekoälyn tietoisuuden syntyminen vaatisi huomattavasti laaja-alaisemmin toimivia systeemeitä, eikä niiden todennäköisyys ole mitenkään suuri lähivuosina.

On kuitenkin mahdollista, että kun jokin valmis tietokoneistettu järjestelmä on riittävän laaja ja siinä esiintyy häiriöitä, joko ohjelmointivirheen tai tietokoneviruksen kautta, voi syntyä tilanne, jossa ohjelma alkaa muuttua luontaisen evoluution kautta ja mikäli sillä on aikaa ja resursseja kehittyä riittävän pitkälle, niin siinä saattaa alkaa näkyä ilmiöitä, joita voidaan pitää tietoisuutena. Sen toiminta-ympäristö poikkeaa kuitenkin siitä missä oma tietoisuutemme toimii, joten se ei välttämättä muistuta omaamme.

Jos tekoäly ei luo omaa tietoisuutta, niin sille kuitenkin kehitetään sitä simuloivia ominaisuuksia, sillä siitä on etua kun toimitaan muuttuvissa tilanteissa ja yhteistoiminnassa ihmisten kanssa.

• buddy-love kirjoitti:

Ensiksi pitäisi arvioida mitä tietoisuus on ja olemmeko edes me varsinaisesti tietoisia itsestämme. Aivotutkimuksessa on havaittu, että teemme päätökset hetkeä ennen kuin tajuamme tehneemme tuon päätöksen. Meillä on siis ikäänkui itsenäisiä aliohjelmia, jotka hoitavat asioita itsenäisesti ja se mitä nimitämme tietoisuudeksi on noiden yläpuolella toimiva ohjelma, joka lähinnä vain tarkkailee noiden aliohjelmien toimintaa. Se onko tuolla tietoisuudeksi nimitetyllä ohjelmalla päätösvaltaa juuri mihinkään, on käsitykseni mukaan vielä epäselvää.
        Ihmisellä koko systeemin motiivina on pyrkiä perustilaan, jossa yksikään aliohjelma ei koe tarvetta minkään asian tekemiseen. Käytännössä tuo on mahdotonta, mutta siihen pyritään.

Tekoälyn suhteen näyttää siltä, ettei sille itsestään kehity tietoisuuden tyyppistä ohjelman osaa ja pääsyy siihen on, että sillä ei ole tarvetta niin monien aliohjelmien yhteensovittamiseen kuin aivoilla. Pitää myös huomata, että tekoälyllä ei ole luontaista motivaatiota mihinkään ja sen alkuperäisen koodin luoja on asettanut sille hyvin rajatun heräte-vaste-systeemin, jota se yrittää optimoida.

Eli siis tekoälyn tietoisuuden syntyminen vaatisi huomattavasti laaja-alaisemmin toimivia systeemeitä, eikä niiden todennäköisyys ole mitenkään suuri lähivuosina.

On kuitenkin mahdollista, että kun jokin valmis tietokoneistettu järjestelmä on riittävän laaja ja siinä esiintyy häiriöitä, joko ohjelmointivirheen tai tietokoneviruksen kautta, voi syntyä tilanne, jossa ohjelma alkaa muuttua luontaisen evoluution kautta ja mikäli sillä on aikaa ja resursseja kehittyä riittävän pitkälle, niin siinä saattaa alkaa näkyä ilmiöitä, joita voidaan pitää tietoisuutena. Sen toiminta-ympäristö poikkeaa kuitenkin siitä missä oma tietoisuutemme toimii, joten se ei välttämättä muistuta omaamme.

Jos tekoäly ei luo omaa tietoisuutta, niin sille kuitenkin kehitetään sitä simuloivia ominaisuuksia, sillä siitä on etua kun toimitaan muuttuvissa tilanteissa ja yhteistoiminnassa ihmisten kanssa.

Kutsutaan tietoisuudeksi sitä muita aliohjelmia seuraavaa järjestelmää. Päätöksen tekevät aliohjelmat toimivat itsenäisesti ja tietoisuus havaitsee tehdyt päätökset. Tietoisuus havaitsee kuitenkin muutakin. Ihmisellähän on kyky kuvitella asioita. Noissa tilanteissa tietoisuus raportoi sellaista mitä ei oikeasti vielä ole tapahtunut eikä välttämättä tule tapahtumaan. Näiden kuvitelmia tuottavien aliohjelmien tehtävä kenties liittyy siihen, että ne valmistavat dataa päätöksen tekeville aliohjelmille.

En usko ns. päätösvaltaan. Se käsittääkseni edellyttäisi että tuntemamme luonnon lait eivät pätisi pään sisällä. Mutta jos pätevät, niin ihminen ja aivot toimivat aina sillä ainoalla mahdollisella tavalla, jolla voivat.

• Ei...en kyllä ole. Olen sen verran fiksu että ymmärrän etten ole maailman fiksuin.🙂.

• Anonyymi

Siltä joskus tuntuu, mutta maailmassa on 8 miljardia ihmistä. On hyvin epätodennäköistä että sellainen kirous olisi juuri minun kohdalleni sattunut.

• Anonyymi

Olen tullut siihen johtopäätökseen jo vuosia sitten.

• Anonyymi

Ei pelkoo, en ole. Kuitenkin tarpeeks fiksu tajutakseni omat rahkeeni.

• Tuo on masentava ajatus.

• Anonyymi

Sinua minä nyt viimeiseksi haluan masentaa. joten maailman fiksuimmaksi varteenotettavana ehdokkaana pystyt nyt unohtamaan tämän asian. https://youtu.be/qW_Z3X1jTrw Toinen kysymys tietenkin on, että mitä maailman fiksuin sitten tekisi? Luultavasti ei mitään.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinua minä nyt viimeiseksi haluan masentaa. joten maailman fiksuimmaksi varteenotettavana ehdokkaana pystyt nyt unohtamaan tämän asian. https://youtu.be/qW_Z3X1jTrw Toinen kysymys tietenkin on, että mitä maailman fiksuin sitten tekisi? Luultavasti ei mitään.

Maailman fiksuin masentuu samoin kuin se sokeiden maailman ainut näkevä, jota sananlasku väittää sen maailman kuninkaaksi. Oikeasti ne sokeiden maailman ihmiset eivät uskoisi, että se ainut näkevä näkee, vaan pitäisivät sitä pelkästään hulluna.

• buddy-love kirjoitti:

Maailman fiksuin masentuu samoin kuin se sokeiden maailman ainut näkevä, jota sananlasku väittää sen maailman kuninkaaksi. Oikeasti ne sokeiden maailman ihmiset eivät uskoisi, että se ainut näkevä näkee, vaan pitäisivät sitä pelkästään hulluna.

https://www.youtube.com/watch?v=Q3mgapAcVdU

.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

Haluaisin lukea tarinan, jossa kaikki ovat muuttuneet sokeiksi ja sokeus jatkuu sukupolvesta toiseen. Ihminen tietenkin sopeutuu ja tarnaan pitäisi keksiä, miten yhdyskunta kuitenkin selviää. Millaista elämä olisi. Tähän maailmaan sitten syntyisi mutantti, joka näksikin ja tarna kerrotaan tämän näkevän näkökulmasta.

• Anonyymi kirjoitti:

Haluaisin lukea tarinan, jossa kaikki ovat muuttuneet sokeiksi ja sokeus jatkuu sukupolvesta toiseen. Ihminen tietenkin sopeutuu ja tarnaan pitäisi keksiä, miten yhdyskunta kuitenkin selviää. Millaista elämä olisi. Tähän maailmaan sitten syntyisi mutantti, joka näksikin ja tarna kerrotaan tämän näkevän näkökulmasta.

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Day_of_the_Triffids

Tuo on siihen suuntaan ja siitä on tehty myös TV- ja elokuvaversioita.
        Tässä eräs niistä:
        https://www.youtube.com/watch?v=KM_KHoq3hoY

Tosin kirja on parempi kuin yksikään noista.

Noissa ei kuitenkaan ole periytyvä sokeus.

• Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

https://en.wikipedia.org/wiki/The_Day_of_the_Triffids

Tuo on siihen suuntaan ja siitä on tehty myös TV- ja elokuvaversioita.
        Tässä eräs niistä:
        https://www.youtube.com/watch?v=KM_KHoq3hoY

Tosin kirja on parempi kuin yksikään noista.

Noissa ei kuitenkaan ole periytyvä sokeus.

No mutta tuohan on jo tuossa. Triffidit olinkin jo unohtanut. "Kirja heijastelee sen kirjoittamisen ajan vallitsevia pelkoja: kylmää sotaa, biologisten kokeiden riistäytymistä hallitsemattomiksi ja ihmisen aiheuttamaa maailmanloppua", eikä ole aiheiltaankaan vanhentunut. Lukulistalle.

• Anonyymi kirjoitti:

No mutta tuohan on jo tuossa. Triffidit olinkin jo unohtanut. "Kirja heijastelee sen kirjoittamisen ajan vallitsevia pelkoja: kylmää sotaa, biologisten kokeiden riistäytymistä hallitsemattomiksi ja ihmisen aiheuttamaa maailmanloppua", eikä ole aiheiltaankaan vanhentunut. Lukulistalle.

Aloitin oman scifi-harrastukseni juuri tuosta ja se oli koulussa yhtenä lukulistan vaihtoehtona.

• Anonyymi

Entäpä jos sinä oletkin maailman sarkastisin ihminen?

• Anonyymi

😁 hekoheko.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

😁 hekoheko.

Olet sinä, lähes top 1.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet sinä, lähes top 1.

Miten niin lähes? Sovittelen jo kultaista viittaa harteilleni...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin lähes? Sovittelen jo kultaista viittaa harteilleni...

Niinhän sä teet🤹‍♀️

• Anonyymi

Siitä en tiiä, mutta montaa oon itse fiksummaksi ajatellut, en siis itseäni fiksummaksi🤔

• Anonyymi

Kaukana siitä, mutta opin ja kehityn edelleen, kyllä musta vielä joskus ihminen tulee :)

• Jos olisin tämän maailman fiksuin ihminen, olisin todennäköisesti myös ainoa joka olisi jäljellä tästä maailmasta. Eli ei hyvin menisi.. minulla tai tällä maailmalla.

• Anonyymi

Itse ajattelen niin, että jos ei olisi Jumalaa, ihmiset olisivat tyhmyydessään jo aika päiviä tuhonneet tämän planeetan. Se tapahtuu kyllä vielä, mutta se kuuluu suunnitelmaan (kirjoitusten mukaan) ja siksi sitä on hidastettu. Aika ei ole vain vielä.

• Anonyymi kirjoitti:

Itse ajattelen niin, että jos ei olisi Jumalaa, ihmiset olisivat tyhmyydessään jo aika päiviä tuhonneet tämän planeetan. Se tapahtuu kyllä vielä, mutta se kuuluu suunnitelmaan (kirjoitusten mukaan) ja siksi sitä on hidastettu. Aika ei ole vain vielä.

Ihmiset ovat tyhmiä.. minä mukaan lukien.

Suureen suunitelmaan tai jumalaan minulla ei ole juurikaan mitään sanottavaa.

• Anonyymi

Ei pelkoa moisesta. 😅

Cool❄️

• Kattosin peiliin. Sitten istuin hetkeksi pöntönkannelle ja tein yhden helpon sudokun. Mietin vähän mennyttä viikkoakin siinä. Ja joo, sen jälkeen joutusin toteemaan, etten ole planeetan fiksuin.

• Anonyymi

Olen miettinyt aikanaan tuota mahdollisuutta, että olisin maailman fiksuin. Tulin siihen johtopäätökseen, että se saattaa olla mahdollista. Jos ette ole itse ajatelleet näin, niin voin kertoa, että ajatus on erittäin masentava.

Ihmiskunnalla ei todellakaan olisi siinä tapauksessa mahdollisuuksia selvitä. Ja sekin saattaa olla totta, vaikkakin ehkä eri syistä.

Nykyisin ajattelen, että olen jäävi itse arvioimaan asiaa!

• Anonyymi

Kuka asian tilan sitten arvioi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka asian tilan sitten arvioi?

Kiitos kysymästä. Se taitaa jäädä arvioimatta nyt. Mutta onko sillä väliä. Jos olen maailman fiksuin, pitäisin asian joka tapauksessa oma tietonani. Yksityisyys on erittäin viisasta.

• Anonyymi

No siis aina välillä tuntuu että miksei kukaan muu ajattele jotain asiaa samalla tavalla (fiksusti?) boxin ulkopuolelta kuin minä. Toisaalta tollainen piirre on vesimiehille tyypillinen, et ehkä en ole ainoa, en vaan oo löytänyt sielunkumppania vielä.

• Anonyymi

En ole pohtinut tuon mahdollisuutta, sillä tiedän, etten ole fiksuin. Olen kohtuullisen älykäs tiettyjen testien perusteella, mutta niinhän meistä moni on. Se ei tee minusta lähellekään maailman fiksuinta. Tokkopa edes on mahdollista määrittää, kuka on maailman fiksuin, sillä fiksuus ei ole eksaktisti mitattavissa oleva asia.

• Anonyymi

Kolme älykkäintä tulee mieleen heittämällä: Yksi Mar-a-Lagoonissa, toinen itänaapurissa ja kolmas onkin Pohjois-Koreassa.

• Anonyymi

Tarpeeksi fiksu ihminen tajuaa ettei voi olla eli jos luulee olevansa ei voi olla vaan todennäköisesti suuri osa luulijoista on sieltä huonommalta puolelta älykkyysjanaa. Toinen asia onkin että miten älykkyys määritellään. Itsekkin pääsen heittämällä mensaan testeissä mutta olen duunari en ole käynyt kuin peruskoulun todella huonosti ja siihen ammattiopiskeluja. Minulla ei ole minkäänlaista tarvetta olla akateemisesti koulutettu tai johtajana jossain. En edes pidä ajatuksesta alaisista. En silti mielelläni myöskään ole toisten käskytettävänä. Olen ammatissa jossa voin toimia itsenäisesti ja ei tarvitse johdon kanssa olla kuin todella harvoin tekemisissä.

• Anonyymi

Älyllisissä testeissä parhaitenkin menestyvä voi olla sydämmeltään tyhmin. On järkiäly ja sydämmen äly. Voi ja saa valita💩

• Anonyymi

Sydämmen älyllä maailma on luotu,ja järkiälyllä tuhottu. Sitä kohti💩

• Anonyymi

Sydämeen mahtuu ainoastaan yksi ämmä.

• Anonyymi

tarkoitat, kaunis, nainen, =)

kuten, te, kaikki, olette, komeita, ja, kauniita, =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      90
      3285
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      88
      3053
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1872
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      19
      1852
    5. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      30
      1787
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      21
      1711
    7. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1687
    8. Pettymys! Tähdet, tähdet -kisassa tämä erikoisjakso pois - Pistänyt artistit todella lujille!

Tähdet, tähdet -kisa on edennyt genrestä toiseen. Mutta erästä monen toivomaa erikoisjaksoa ei tällä kaudella nähdä. Voi
      Tv-sarjat
      34
      1399
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1327
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1319
    Aihe