Saanut esim paniikkikohtauksen ja vaihtanut lohifileen hintalapun pienempään ja niin edespäin. Kyllä ihmiset on tolloja selityksineen
Oletko tehnyt vilunkia itsepalvelukassalla?
36
1912
Vastaukset
Kyllä noita selityksiä ihmiset keksii vaikka mitä, sitten kun kiinni jäävät.
- Anonyymi
Se on se jännitys, rahasta tuskin on kiinni
- Anonyymi
En ole, mutta käsilaukkullani oletan, oli tapana aiheuttaa aiheettomia hälytyksiä. Kerran eräs myyjä innostui asian selvittämisestä niin paljon, että riisutti minua vaate kerrallaan, toki siis suostumuksellani. Piipahdusta ei saatu toistumaan silläkään kertaa. Se tapahtui aina vain kerran.
- Anonyymi
Tulee paniikki kun huomaa ettei rahat riitäkään kaikkiin ostoksiin, paniikissa pitää äkkiä yrittää vaihdella hintalappuja, että sellainen kohtaus...
- Anonyymi
Joo, vähän himmeä ansaintalogiikka, mut minkäs teet.
No ei kyllä tulis mieleenkään. Nykymaailmassa kamerat on kaikkialla, mielikuvitusta ja häpeämättömyyttä täytyy olla, jos selityksillä aikoo selvitä. - Anonyymi
Viittaat ilmeisesti erääseen otsikoissa olleeseen näyttelijään. En ole lukenut hänen jutustaan muuta kuin otsikot, joten en tiedä yhtään miten on siinä on käynyt.
Miten sä edes vahingoss voit vaihtaa lohifileen lapun pienempään? Itse en ole tällaisene törmännyt, mutta onko jossain kaupoissa muka sellaisia vaakoja, joissa itse punnitaan esim. kalatuotteita? Sen mä ymmärrän, että joskus ne laput on kiinnitetty huonosti ja ne voivat tarttua toiseen, mutta eihän kukaan nyt voi niitä vahingossa keskenään vaihtaa. En tajua mistä tuollaisessa väitteessä edes puhutaan.
Sellaista mulle on käynyt, että olen punninnut hedelmiä tai vihanneksia ihan vääränä tuotteena, enkä ole lappua tarkastanut. Eikä sitä kyllä ole tarkastanut kassakaan. Muistaakseni nuo ovat olleet aina vielä kalliimpaan suuntaan mokia, eli olen hävinnyt niissä itse rahaa. Yhden muista, että halvoissa omenoissa oli joidenkin kilohinnaltaan reilusti kalliimpien luomutomaattien lappu.
Ja siis tuollainen voisi mullekin käydä, että laitan jotain epähuomiossa laukkuun. Ei tosin ole käynyt, mutta voin kyllä miettiä sellaisia tilanteita, että noin voisi jonkin pienen tuotteen kanssa käydä. Joskus olen jonkun kosmetiikkatuotteen laittanut ajatuksissani taskuun, taisi olla joku huulirasva tmv. Tosin tajusin asian ennen kassaa, vun aloin koriani tutkimaan, että mihinkäs v.ttuun mahdoinkaan sen rasvan laittaa (no en ihan sinne kuitenkaan ollut laittanut). Sellaisia mulle on käynytkin muutaman kerran, että vessa- tai talouspaperipakkauksen tai koiranruokasäkin alle on jäänyt jotakin pientä piiloon ja huomaan sitten vasta autolla, että täällä on tällainen. Juu en ole lähtenyt takaisin maksamaan niitä. Olen rikollinen.- Anonyymi
Pakko lisätä tuohon viestiini vielä se, että minähän en siis käytä koskaan itsepalvelukassoja. En käytä niitä jo ihan periaatteen vuoksi ja ennemmin vaikka menen toiseen kauppaan, kuin käytän noita.
- Anonyymi
Aika yleinenkin ilmiö tuntuu olevan, että punnitsemisvaa´alla punnitaan jokin tuote, jonka hintalappu siirretään pokkana siihen kalliiseen tuotteeseen. Monet kuvittelevat ettei heitä seurata mutta tuon yleistyessä kyllä seurataan ja todella tarkkaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika yleinenkin ilmiö tuntuu olevan, että punnitsemisvaa´alla punnitaan jokin tuote, jonka hintalappu siirretään pokkana siihen kalliiseen tuotteeseen. Monet kuvittelevat ettei heitä seurata mutta tuon yleistyessä kyllä seurataan ja todella tarkkaan
Tuossa jutussa puhuttiin kalafileestä. Punnitaanko niitäkin jossain itse, vai oliko siihen klaan liimattu omenoiden lappu tmv?
- Anonyymi
Minä varastin joskus... vuonna.... 1992 taisi olla, mutta vahingossa tosiaan varastin Vesa Keskisen kaupasta Tuurissa, pizzamaustepurkin, se jotenkin meni taskuun, huomasin vasta sitten kotimatkalla että ohoh, sanoin kaverille joka oli kuskina, vastasi;:
Joo varmasti lähdetä palauttamaan sitä yhtä pizzamaustepurkkia Keskiselle, oli muu projekti, nimittäin autonrenkaita haimme eräästä paikasta sekä itseasiassa korillisenkin Budweiser-olutta Keskiseltä sun muutakin kuin Pizzamauste purkki., - Anonyymi
En koska niin ei saa tehdä. En varasta kaupoista muutenkaan.
- Anonyymi
Kyllä olen tehnyt vilunkia !
Vilunkijuttuni meni silleen jotta pullonpalautuskuittia ei rahastusautomaatti ottanut vastaan joten siinä iski paniikki päälle joten päädyin repimään pullonpalautuskuittini maksaen kädet täristen ostokseni nyyhkäisykortilla. Siinä jäi minulle hyvin kovin pahamieli kun luulin olevani suurikin rikollinen johonka vartijat saisivat kohdistaa pakkotoimenpiteensa tappaen minut, kuten tapahtui Triplassa.
( iiik ) - Anonyymi
Eikös näpistys ole lievempi kuin (lieväkään) petos. Olisi siis ollut parempi vain jättää lohi kokonaan maksamatta eikä mitään petoslappuja liimailemaan.
Eipä ole tullut tehtyä. Eikä ole tullut paniikkikohtaustakaan kassoilla.
- Anonyymi
Rehellinen ihminen muistaa vielä vahingosssakin tehdyn varkauden eli pizaqamaustepurkin viime vuosituhanneltakin ja harmittaa vähän vieläkin :DE
- Anonyymi
Aiheeseen liittyvä kappale, on yksi paha tapa vain, en kyllä ikinä varasta, mutta on yksi paha tapa: pidän Rock'N'Roll -musiikista, joskus peräti Heavy Metallistakin, jooh Twisted Sisterin levyltä: Love is for Suckers, kappale: One Bad Habit:
https://www.youtube.com/watch?v=MHinLeWLKuk - Anonyymi
Eikös jotku mene pukukoppiin vaatepinkan kanssa ja tulevat sitten thjin käsin ulos.
Kyllähän tämän konstin varkaat tietävät, että ottavat ruokaa hyllyiltä ja menevät sitten pukukoppiin ostoskorin kanssa.
Pukukopissa ei ole valvontakameraa, joten siellä voivat posia ruokaa suuhunsa.
Onko kauppiaat ottaneet tällaisia asioita huomioon.
Tai punnita luomuhedelmiä samanlaisen halvemman hedelmän hinnalla.
Meikäläisele sattui kerran vahinko, punnitsin kurkun omenoiden hinnalla.
Ei kassa mitään reagoinut, vaikka omenen tilalla oli kurkku.
Kotona huomasin, että mites olen ostanut omenoita, vaikkei ole omenoita ostettu.
Tosin ei hinnanssa ollut suurta eroa, kun oli kesä ja aikaa siitä useita vuosia. Yritin olla ottamatta kassakuittia, mutta portti ei päästänyt minua ulos ilman sitä.
Ärhensi valvontahenkilöstölle asiasta, mutta ei auttanut muu kuin ottaa se kuitti kouraan ja näyttää sitä portille.
Ihme systeemi.- Anonyymi
En mutt tänään käräytin myymälävarkaan kassalla. Hänen ostoksensa olivat jo mennet kassasta pakattavaksi, ja rouva (nainen) oli jo maksamassa loppusummaa ja kassa ottamassa rahat. Kun kysyin viattomasti; "Montako appelsiinia tänään saikaan vielä punnituksen jälkeen... lisätä siihen pussiin ilmaiseksi?
Tuli pitkä hiljaisuus, ja varas punoitti kuin punatulkku... jatkoin yksinpuheluani; Anteeksi erehdykseni; taitaakin olla kyseessä aivan rehellinen myymälävarkaus.
Ja mutisin vielä ett; " tutun kassan kautta sekin onnistuu! "
Siinä vaiheessa kassa painoi ilmeisesti hälytysnappulaa ja puhui mikrofoniin;" Täällä taitaa kassalla olla nyt näpistysvaihe päällä, jos myymäläetsivät tulisivat selvittämään asiaa. Niin ilmoitus tuli toiselta asiakkaalta, joka kertoi ilmeisesti nähneensä kyseisen tapahtuman, ennen kassalle saapumista. Minulla nyt on loppusumma kassaan lyötynä ja kyseinen asiakas oli sitä juuri maksamassa.
Kun näpistely aikeet tulivat minulle tässä julki"...
En mä olisi kenenkään, vanhuksen tai edes laitapuolenkulkijan tai " last season" vaatetuksessa olevaa ilmiantanut. Pikaisella arviolla rouvalla oli kalliit muotivaatteet yllään, joten tuskin rahanpuutteesta ainakaan oli kyse. Saman tekisin uudelleenkin, jos näen noin pintapuolisesti arvioituna; varoissaan olevan ihmisen vohkivan vaikka tikkukaramellin! Varkaus on varkaus, vaikka sen tuotteen arvo olisi alle euron.
Tässä tapauksessa se oli enemmänkin, mitä muuta kenties hänen ostoksistaan löytyi; mitä ei ollut hinnoiteltu oikein. En jäänyt seuraamaan episodia, vaan vaihdoin jonoon toiselle kassalle, sillä se kassa jolla jonotin vuoroani lopetti työnsä sillä hetkellä... asiakkaan rahat kourassaan.
Ennen kuin mä ehdin maksaa omat ostokseni, toisella kassalle, pari myymäläetsivää saapuivat siihen noutamaan sen vilpistä kärähtäneen tärisevän naisen ja hänen ostoksensa lastattiin ostoskärryihin... lähtivät ilmeisesti selvittämään asiaa.
Toivottavasti tuli poliisi asia; silloin luultavammin myös pihistely tai varastelu, hänenkin kohdaltaan voisi loppua. Sen verran minäkin asiasta ymmärsin; hänen olleen suunniltaan häpeästä; se punoitus ja kehon vapina kyllä paljasti, varmaan täysin ulkopuolisille henkilöillekin; Mitä sillä kassalla oli menossa... vartioiden, kassa neidin/rouvan ja asiakkaan välillä!
Myymällä vaikka päällään olleet asusteensa käytettynäkin, sillä summalla olisi viikon ruokatarpeet hankkinut vaikka 2-3 henkilölle.
Tuskin yksinäinen ihminen edes 7 appelsiiniä yksistään itselleen ostaa... 4punnittua ja 3 punnitsematonta, eikä kassa edes epäillyt, varmaan reilusti yli ½ kilon
painoeroa, todelliseen painoon vähintäänkin, kysymys oli suurista appelsiineista.
Niin no, mä ymmärtäisin vielä; jos joku nälkäänsä varastaa ruokaa... Mutt kyllä tuossa oli kyse jostain aivan muusta kuin rahanpuutteesta!
********* En kikkaile hintalapuilla, enkä punnitse tuotteita väärin. Ei kuulu mun tyyliin.
Itse juoksen tarjousten perässä ja tarkistan aina hinnat. Olen se joka valittaa, jos ale-tuotteista laskutetaankin normaali hinta. Siinä olen tarkkana.- Anonyymi
En ole ikinä yrittänyt huijata, enkä moiseen rupee.
- Anonyymi
En ole ikinä harjoittanut vilunkia itsepalvelukassalla. Erehdyin menemään lähikaupan itsepalvelukassalle, minulla oli kaksi ostosta. Maksamisen jälkeen kassan valo alkoi vilkkua ja hälytysääni soida, kamala tilanne, melkein sain paniikkikohtauksen! Myyjä porhalsi luokseni ja tarkisti kuitin tavaroihin.. kuulemma tarkastus kyseessä. Nyt käytän aina kassahenkilökassaa.
- Sheena - Anonyymi
Se onkin jännä miten paljon ns. julkkiksia tuntuu kärärhtelevän milloin mistäkin vilpistä. Varmaan yleisempää niillä kuin ns. tavallisilla ihmisillä. Minusta sekin käsittämätöntä että jos ei ole varaa ostaa lohta niin ratkaisuna on varastaminen vaikka helpompaa olisi ostaa sitten jotain muuta edullisempaa einestä vai kokeeko ne olevansa niin paljon parempia että pitää olla lohta pöydässä vaikka sitten varastettuakin. Itsepalvelukassat on s..nasta, vievät työpaikkoja niin en niitä käytä koskaan vaikka olisi miten pienet ostokset. Lidl on moraalisesti hyvä kauppa, niissä ei ole vielä itsepalvelukassapelleilyjä näkynyt.
-harmiseikirj-- Anonyymi
Tuossakin yksi neropatti yrittänyt:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000009549790.html
-harmiseikirj- - Anonyymi
Tuo on aivan väärä olettamus, että itsepalvelukassat veisivät ihmisiltä töitä. Niin pelättiin joskus tapahtuvan, mutta niin ei ole käynyt.
Tässä yksi juttu aiheesta.
https://yle.fi/a/3-11898443
- Anonyymi
En kikkaile, en varasta enkä saa paniikkikohtauksia kassalla. Käytän lähes aina itsepalvelukassaa, paitsi jos ostan isomman määrän kerrallaan ja olen aina supertarkka ostosteni kanssa. Ei anna omatunto myöden edes harkita minkäänlaista epärehellisyyttä kassalla. Todella noloa ja ikävää toimintaa.
- Anonyymi
Aukaisin sepaluksen ja vilautin ”laitteessa ongelma, kutsun kassaneidin hoitamaan ongelman” mitä lie tarkoittaa.
- Anonyymi
Minulle jodkus aikoinaan an annettiin yli 50€ takaisin 20€:n setelistä. En maininnut asiasta.
>simiti< - Anonyymi
En ole. Enkä kyllä käytä itsepalvelukassojakaan.
- Anonyymi
En tee koskaan vilunkia, aina maksetaan oikea hinta.
Tunnollisena maksan aina ostokseni. Mikä ei ole minun, ei ole minun.
- Anonyymi
Ei olisi tullut mieleenkään. Minulla on korkea moraali, en ole vilunkipelimies,enkä nainen.💩
- Anonyymi
En tietenkään.
Muutaman kerran olen käyttänyt pikakassaa pitkien jonojen ja kiireen vuoksi. Liian stressaavaa touhua minulle, pelkään että teen jokin virheen ja näyttäisi siltä että koittaisin varastaa jotain.
Taisi olla Ikean itsepalvelukassalla, kun myyjä tuli väittämään etten merkannut kaikkia ostoksiani. Olin aivan varma että kaikki tuli luettua, mutta näytöllä ei näkynyt yhtä - kunnes siinä kauhistellessani tajusin, että näyttö oli täynnä, skrollaamalla näkyi mitä pitikin. Myyjä ei edes pyytänyt anteeksi, vaikka siinä kaikkien näkyvillä tiukkasi syytöksiään, totesi vaan jotain aha niinpä näkyy ja haihtui paikalta. Ikävä kokemus.
Kerran on käynyt niin että hedelmävaa'alla painoin väärää numeroa ja kassa huomasi. Mutta olin onneksi painanut kaksi kertaa kalliimman tuotteen hinnan, joten ei epäilty rosvoksi 😅
xLiner- Anonyymi
Juurikin näin. Vaikka pienituloinen olenkin, ei omatuntoni salli mitään vilunkipeliä. Voin rehellisesti sanoa etten ole viirannut koskaan yhtään missään. Paitsi nuorena sen yhden meikkikynän. Jotenkin tullut kuva että mitä rahakkaampi, sen epäluotettavampi. Rahakkaalle kun raha on se jumala. Sen eteen tekee mitä vaan. Kuka nyt ei jumaalaansa palvelisi👎👎💩
Enpä ole...
Kerran kävin kaupasta vaikka sun mitä johonkin saunailtaan tms. Ostin sitä ja tätä, sekä sit oluttakin pari lavaa... en nostanut niitä suotta tiskille, vaan annoin olla kärreissä ja ajattelin, että ilmoitan ne myyjällä ja etsiin enkkarin vihkosta, niin ei tartte sitä nostella hihnalle ja myyjän välpätä tiskin läpi....
No sitte juuri kriittisesti tuli joku häslinki, myyjä vaihtui lennossa ja mitä lie...
Mä unohdin msinita oluista... mutta kuitenkin olin jokseenkin kartalla mitä ostokset pitäis maksaa ja kun myyjä ilmoitti summan, se oli alle roimasti...no selkeshän syy nopeasti, mutta minut olisi voitu tuomita varkaaksi valvontakamerakuvan perusteella ja verrata kuittiin. Kortilla kun maksoin, jää mun tiedotkin siihen.
Mä luulen, että kaupat osaa nykyään nopeasti kyllä selvittää huijarit. Jos et pölli korttia joltain muulta, et kyllä itsepalvelukassalla huijaa. 😄
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006