Tiedätkö mitkä ovat takahuoneet? (Backrooms) En tarkoita tässä takahuoneilla tyypillisiä rakennuksien takahuoneita.
Mistä tarina on saanut alkunsa?
Backrooms Creepypasta sai alkunsa 4chan -kuvalaudalta 12.5.2019 lähetetystä viestiketjusta, jossa käyttäjä pyysi muita lähettämään kuvia, jotka herättävät levottomuutta tai tuntuvat muuten vaan pahalta.
Tuolloin laudalle ladattiin ensimmäinen Backroomsia kuvaava kuva, jossa esiteltiin hieman kallellaan oleva kuva kellertävästä käytävästä. Tämän jälkeen toinen 4chanin käyttäjä kommentoi kyseistä kuvaa ja kertoi, että Backroomsiin pääsee, kun ”Noclippaa pois todellisuudesta väärillä alueilla”.
https://www.petterimikkonen.fi/backrooms/
Mystiset takahuoneet
15
704
Vastaukset
- Anonyymi
Minä veikkaan että sateenkaarikansalla on jokaisella tuommoinen takahuone.
- Anonyymi00002
Tämä on jotain jota moni ei käsitä
- Anonyymi00003UUSI
Outo ajatus unista ja kuolleiden tapaamisesta – entä jos aika ei ole lineaarinen?
Sain radikaalin idean siitä, miten kohtaamme kuolleita ihmisiä unissa. Entä jos unimaailma ja tuonpuoleinen eivät noudata lainkaan meidän lineaarista aikaamme?
Mitä jos kyseessä on eräänlainen aikamatkustus, joka toimii näin:
* Aika kulkee eri tahtia: Heti kuoleman jälkeen nähty ihminen onkin voinut olla omassa ulottuvuudessaan jo ”vuosisatoja”. Vuosia myöhemmin samassa unessa hänelle on voinut kulua vain hetki.
* Kohtaamiset eri järjestyksessä: Koska aika ei etene unissa suorana viivana, voisimme kohdata kuolleita ihmisiä täysin satunnaisessa järjestyksessä ja minkä ikäisinä tahansa.
* Kaikki iät ovat olemassa nyt: Voisit tavata unessa vasta kuolleen ihmisen lapsena, tai nähdä hänet vanhana ennen kuin kohtaat hänen nuoremman versionsa.
Valveilla aivomme pakottavat meidät kokemaan ajan sekunti sekunnilta. Unessa tämä rajoite poistuu. Silloin mielen antenni voi poimia kuolleen ihmisen elämästä minkä tahansa hetken, täysin vapaassa järjestyksessä. Unet olisivat siis portteja tilaan, jossa koko eletty elämä on olemassa samanaikaisesti.
Mitä ajatuksia tämä herättää? Onko kellään vastaavia kokemuksia epälineaarisen ajan kokemisesta unissa?
------------------------------
Ai:n avulla
heisielu- Anonyymi00004UUSI
Hyvä kirjoitus, kun muistat, että aika todella on sidottu materiaan - 'oikeaa aikaa' ei ole olemassakaan.
Puhuisin ajattomasta tilasta, joka luomiskertomuksessa on kuvattu sanalla 'ikuinen elämä'.
Kun ihminen tuli tietämään hyvän tiedon ja pahan, ihminenhän sidottiin materiaan ikuinen elämän 'puun' suojaamiseksi "ettei vain ihminen menisi vielä siitäkin syömään, ja eläisi ikuisesti"., ja niinpä on leioä hankittava "otsa hiessä".
Tämä sisältää niin tieteellisen totuuden, kuin myös koko raamattukirjan kertomuksen filosofisen totuuden.
Löytyy 1.Mooseksen kirja, luku 3:22.
Aikaa mitataan etropialla, aineen hajoamisella, ja se syntyy liikkestä valoa venyttämällä. - Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Hyvä kirjoitus, kun muistat, että aika todella on sidottu materiaan - 'oikeaa aikaa' ei ole olemassakaan.
Puhuisin ajattomasta tilasta, joka luomiskertomuksessa on kuvattu sanalla 'ikuinen elämä'.
Kun ihminen tuli tietämään hyvän tiedon ja pahan, ihminenhän sidottiin materiaan ikuinen elämän 'puun' suojaamiseksi "ettei vain ihminen menisi vielä siitäkin syömään, ja eläisi ikuisesti"., ja niinpä on leioä hankittava "otsa hiessä".
Tämä sisältää niin tieteellisen totuuden, kuin myös koko raamattukirjan kertomuksen filosofisen totuuden.
Aikaa mitataan etropialla, aineen hajoamisella, ja se syntyy liikkestä valoa venyttämällä.Unissa oleminen - mitä syystä ei edes tiedetä miksi ihminen nukkuu - ei sisällä aikaa, siis unimaailma ollenkaan.
- Anonyymi00006UUSI
Austraalian alkuperäiskansojen todellinen elämä on uni aika - ihminen on sieltä heidän mukaansa lähtöisin.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Aikaa mitataan etropialla, aineen hajoamisella, ja se syntyy liikkestä valoa venyttämällä.Itse en näe, että unessa voisi ihmisen, joka vielä elää nähdä 'todellisena' muuten kuin muistona tai vastaavana eri ikäisinä, jos hän on vielä elossa.
Mutta unessa voi kyllä keskustella kuolleen kanssa eri ikäisenä, kun hän oli kuollessaan, ja
Voi keskustella myös unessa vielä toisen elossa olevan henkilön kanssakin.
Sanonta, ettei kaksi ihmistä voi nähdä samaa unta yhtä aikaa, ei pidä paikkaansa todistettavasti - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Itse en näe, että unessa voisi ihmisen, joka vielä elää nähdä 'todellisena' muuten kuin muistona tai vastaavana eri ikäisinä, jos hän on vielä elossa.
Mutta unessa voi kyllä keskustella kuolleen kanssa eri ikäisenä, kun hän oli kuollessaan, ja
Voi keskustella myös unessa vielä toisen elossa olevan henkilön kanssakin.
Sanonta, ettei kaksi ihmistä voi nähdä samaa unta yhtä aikaa, ei pidä paikkaansa todistettavastiOli mielenkiintoinen dokumentti meediosta, jonka avulla etsittiin siepattuja lapsia.
Olin aina luullut, että meedio on yhteydessä vain kuolleisiin, mutta hän sai yhteyden telepaattisesti yhteen lapsista, jja hän oli elossa, ja heidät saatiin pelastettua.
Minulla on mielikuva, että hän nimenimaan sai sen yhteyden lapseen tämän nukkuessa, koska sanottiin, ettei lapsella itsellään ole muistijälkeä tästä yhteydestä.
- Anonyymi00009UUSI
Kymmeniä vuosia sitten olin useamman kuukauden ajan keväästä syksyyn sairaskirjoilla. Asuin yksin vähän aikaisemmin ostamassani vanhassa mökissä, enkä tiedä että oliko talolla ja sen "historialla" tekemistä sen kesän kokemuksillani.
Elin sen kesän kuin jonkinlaisessa unimaailmassa, kuin sekä omassa että rinnakkaismaailmassa samanaikaisesti, tunnetasolla.
Minulla oli vahva tunne siitä, että minun oli välttämättä päästävä auttamaan jotain minulle läheistä nuorta naista, joko tyttöystävääni tai vaimoani rinnakkaismaailmasta tai entisestä elämästäni. En tiennyt kummasta oli kyse, vaiko molemmista samanaikaisesti.
Joka tapauksessa tunsin suurta ja valtavaa kaipuuta tämän naisen luo joka ikäänkuin huusi apuani. Mutta en tiennyt mitä tehdä, kuinka päästä sinne rinnakkaismaailmaan.
Kaikissa unissani olin koko kesän sen naisen kanssa vierekkäin istumassa, seisomassa, nukkumassa, syleillen tai kädestä toisiamme kiinni pitäen. Aina herätessäni tunsin erosta suurta surua. En koskaan nähnyt hänen kasvojaan mutta hän oli noin 25 vuotias olemukseltaan, hoikka, sopusuhtainen. näin hänet aina vain syrjäsilmällä epäselvästi. Meillä ehkä oli yhteisiä lapsia, yksi tai kaksi, tai toinen tulossa. Oli tunne että olimme olleet yhdessä ja eromme olisi ollut odottamaton ja yhtäkkinen jota surimme molemmat.
En ollut silloin enkä ole nyt väärinkäyttäjä ei diaksinoitua mielenterveydellistä sairautta mutta ehkä jonkin asteen masennusta. Olin keväällä pistänyt yhteisymmärryksessä välit poikki tyttöystävääni. Mutta se rinnakkaismaailman minulle läheinen nainen tai tyttö ei ollut millään tavoin hänen kaltaisensa.
Olin loukannut jalkani mikä oli sairaslomani syy. Autoa pystyin ajamaan ja paljon hereillä ollessani ajelinkin, leirintä-alueilla välillä yöpyen.
Kun syksyllä jalka oli parantunut ja aloitin jälleen työnteon, loppui tuo kertomani rinnakkaismaailmallisuus elämässäni. Myin mökkini ja muutin myöhemmin syksyllä.
Jonkun muutaman kerran tuntui tuon minulle rakkaan "rinnakkaismaailman" nainen vierailevan luonani minun valveilla tai puolivalveilla ollessani. Kerran varoitti minua peurasya pimeällä metsätiellä nasta laudassa kaahatessani. Yhtäkkiä vain paniikkijarrutin ilman mitään syytä tuntiessani hänen yhtäkkisen lyhyen varoittavan järkyttyneen läheisyytensä minussa ikäänkuin.
Sitten sen jälkeen meni parisenkymmentä vuotta ennenkuin enää vain kerran tuli uneeni pienen pieneksi hetkeksi ikäänkuin sanomaan että hei ja heti poistui.
Se oli kumma pitkä kesä ja minulle mitä totisinta totta. Vieläkin joskus tulee kaipaus mieleeni tuota läheistä rinnakkaismaailman "vaimoani" ajatellessani. Ilman häntä ja hänen aikaan saamaansa paniikkijarrutustani en olisi tätä tässä nyt kirjoittamassa. Kaipaan häntä vieläkin. Onkohan odottamassa minua tuolla puolen. Olen jo vanha ja raihnainen joten… ... Hauskaa kesää!- Anonyymi00010UUSI
Kyllähän tuollainen kokemus varmasti on merkittävä, ja muistaakseni professori Siivola on unimaailmaa hahmotellut myös portiksi toisiin dimensiohin.
Itselläni on kokemus vanhemmasta naishenkilöstä, joka unessa antoi neuvoja ja ohjeita miten toimia vuosikausia, en koskaan keksinyt, että kuka hän olisi voinut olla - ei sopinut edes oikein kehenkään kuolleeseen sukulaiseenkaan.
Viimeisen kerran - jo vuosia sitten - kun näin hänet, hän oli vihainen, sanoi, ette lepää tarpeeksi, että olen liian väsynyt. Totta luultavasti. - Anonyymi00011UUSI
Anonyymi00010 kirjoitti:
Kyllähän tuollainen kokemus varmasti on merkittävä, ja muistaakseni professori Siivola on unimaailmaa hahmotellut myös portiksi toisiin dimensiohin.
Itselläni on kokemus vanhemmasta naishenkilöstä, joka unessa antoi neuvoja ja ohjeita miten toimia vuosikausia, en koskaan keksinyt, että kuka hän olisi voinut olla - ei sopinut edes oikein kehenkään kuolleeseen sukulaiseenkaan.
Viimeisen kerran - jo vuosia sitten - kun näin hänet, hän oli vihainen, sanoi, ette lepää tarpeeksi, että olen liian väsynyt. Totta luultavasti.Eiköhän vanhimpia, joilla on ollut oma 'henkiystävä', ole Sokrates ja hänen daimoni, noin 600 vuotta ennen ajanlaskun alkua - kannattaa lukea hänen wikisivu.
- Anonyymi00012UUSI
Saattaa hyvinkin odottaa - en ollenkaan pidä mahdottomana tarinaasi, enkä edes outona - mutta eräänlainen tragediahan se on.
- Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Saattaa hyvinkin odottaa - en ollenkaan pidä mahdottomana tarinaasi, enkä edes outona - mutta eräänlainen tragediahan se on.
Eräänlainen tragedia sekin, kun hoidin kummitustyttöä, ja olin kauhuissani, että koko elämänikö tämä on seurana!
Sitten tuli elokuva orpokodista, myös hoitajalla oli kummituslapsia.
Ilahduin, en ollutkaan niin outo - juonihan käy ihan elokuvaksikin! Kunnes selvisi - voi pahus - myös se hoita oli itsekin kuollut.
Jäin pohtimaan, että olenko siis itse elävä vai kuollut ... Mihin raja vedetään?! - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Eräänlainen tragedia sekin, kun hoidin kummitustyttöä, ja olin kauhuissani, että koko elämänikö tämä on seurana!
Ilahduin, en ollutkaan niin outo - juonihan käy ihan elokuvaksikin! Kunnes selvisi - voi pahus - myös se hoita oli itsekin kuollut.
Jäin pohtimaan, että olenko siis itse elävä vai kuollut ... Mihin raja vedetään?!Siis hoitajakin kuollut. Tippui kirjaimia. Onkohan tämä nyt kykyä elää eri dimensioissa, vai mistä ilmiössä on kyse?
- Anonyymi00015UUSI
Anonyymi00013 kirjoitti:
Jäin pohtimaan, että olenko siis itse elävä vai kuollut ... Mihin raja vedetään?!Tähän sopii hyvin ihan oikea ja aito kokemani tapaus dementikon soitosta.
Hän oli kinannut kuolleen siskonsa kanssa, että kumpi elää ja kumpi on kuollut. Soittaja oli täysin vakuuttunut - hän elää, mutta sisko kuollut.
Hän kuitenkin päätti tarkistaa minulta, että onko hän oikeassa.
Vastasin rehellisesti - kyllä hän on oikeassa., hän elää ja sisko on kuollut.
Tuli syvä ja pitkä hiljaisuus, kunnes ääni toisessa päässä totesin: "Mistä minä tiedän, että puhutko sinä totta, kun en tiedä oletko sinä elävä vai kuollut!"
Mitäpä siihen sanoa, mutta tiedämmekö edes varmasti kuinka päin tämä nyt oikein menee!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?871873Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,181176Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991155Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol80997- 94884
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot154879Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs56779Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51774Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv57728- 53694