Mies ja nainen ei voi olla ystäviä

Anonyymi-ap

Koska jos miehellä on nais ystävä niin mies haluaa siltä seksiä. Tulee varmasti tilanne jolloin mies ehdottelee petipuuhia naisystävälleen ja silloin ystävyys voi loppua.

317

4128

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole olemassa miesten ystävyyttä ja naisten ystävyyttä. Nuoriso pyörii paljon joukoissa, missä on sekä tyttöjä että poikia ja muunsukupuolisiakin ja he voivat kaikki olla keskenään kavereita. Toki jotkut heistä voivat seurustellakin keskenään, mutta ei se poista muiden kaveruutta.

      Minulla on miespuolisiakin ystäviä ja jopa sellaisia, ketkä eivät koskaan ole ehdotelleet mitään 😄

      Ja mitä se ehdottaminen edes haittaa, kunhan asiat puhutaan selviksi, että molemmat tietävät missä mennään eivätkä sido toisiaan etsimästä varsinaista kumppanuutta muualla.

      Mustasukkainen kumppani voi toki myöhemmin muodostua haitaksi ystävyydelle eri sukupuolta olevien välillä.

      • Anonyymi

        Ei ole olemassa miehiä jotka ehdottelevat rumapainoisille tai mummeleille 'mitään'.

        Mies ei voi olla seksikkäälle (nuori, hoikka) tytölle pelkkä ystävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa miehiä jotka ehdottelevat rumapainoisille tai mummeleille 'mitään'.

        Mies ei voi olla seksikkäälle (nuori, hoikka) tytölle pelkkä ystävä.

        Eiävt kaikki miehet ole idiootteja, vaikka sinä itse olisitkin. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa miehiä jotka ehdottelevat rumapainoisille tai mummeleille 'mitään'.

        Mies ei voi olla seksikkäälle (nuori, hoikka) tytölle pelkkä ystävä.

        Sinulla on aika.. rajoittunut käsitys ystävyydestä. - Tunnen esimerkiksi kolme nuorta; kaunis hoikka pitkähiuksinen nuori nainen sekä kaksi nuorta miestä, jotka asuvat yhdessä kimppakämpässä. Tyttö seurustelee toisen miehen kanssa ja toinen on heidän kaverinsa. Ei siis mitään pysyväisluonteista "kimppakivaa", vain ystävyyttä ja käytännön järkevyyttä.


      • Anonyymi

        "Ja mitä se ehdottaminen edes haittaa, kunhan asiat puhutaan selviksi, että molemmat tietävät missä mennään eivätkä sido toisiaan etsimästä varsinaista kumppanuutta muualla."

        Ja sitten kun jossain kokoontumisessa esittelet uutta poikaystävääsi ja mikkojuhania keskenään "Hei Mikkojuhani tässä on rande, randen kaa me ollaan ihan vaan kavereita vaikka ollaan paneskeltu toisinaan ihan fucbuddy -pohjalta kun mä olin sinkkuna mutta nyt me ei varmaan enää niin usein kun mä seurustelen sun kaa, ja hei, tuollahan näkyy dissekin menevän, dissen kaa me on pantu vaan sillon kun disse on tullu täällä etelässä käymään, en tiiä miten sit jatkossa kun me seurustellaan mutta sähän et oo mustasukkanen, ethän? mä en voi sietää mustasukkasia miehiä että tajuuthan sä sen? se on sit kerrasta poikki jos sä alat draamailleen mun kamupanojen takia!"

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ja mitä se ehdottaminen edes haittaa, kunhan asiat puhutaan selviksi, että molemmat tietävät missä mennään eivätkä sido toisiaan etsimästä varsinaista kumppanuutta muualla."

        Ja sitten kun jossain kokoontumisessa esittelet uutta poikaystävääsi ja mikkojuhania keskenään "Hei Mikkojuhani tässä on rande, randen kaa me ollaan ihan vaan kavereita vaikka ollaan paneskeltu toisinaan ihan fucbuddy -pohjalta kun mä olin sinkkuna mutta nyt me ei varmaan enää niin usein kun mä seurustelen sun kaa, ja hei, tuollahan näkyy dissekin menevän, dissen kaa me on pantu vaan sillon kun disse on tullu täällä etelässä käymään, en tiiä miten sit jatkossa kun me seurustellaan mutta sähän et oo mustasukkanen, ethän? mä en voi sietää mustasukkasia miehiä että tajuuthan sä sen? se on sit kerrasta poikki jos sä alat draamailleen mun kamupanojen takia!"

        -harmiseikirj-

        Harmiseikirj ei nyt tainnut ihan ymmärtää.. Ystävien kanssa ei paneskella. FWB-suhde on ihan eri juttu. - Minulla on miespuolisia ystäviä jotain.. 30 vuoden ajalta. Halutaankin aina kun tavataan, mutta koskaan ei olla harrastettu seksiä, edes juovuksissa.
        Tällaiset ystävät voin helposti esitellä kumppanille.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Harmiseikirj ei nyt tainnut ihan ymmärtää.. Ystävien kanssa ei paneskella. FWB-suhde on ihan eri juttu. - Minulla on miespuolisia ystäviä jotain.. 30 vuoden ajalta. Halutaankin aina kun tavataan, mutta koskaan ei olla harrastettu seksiä, edes juovuksissa.
        Tällaiset ystävät voin helposti esitellä kumppanille.

        Ennakoiva teki tepposet 😂

        ..Siis halataankin aina kun tavataan.

        Ja vielä lisään, että pelkkä ehdotus ei tarkoita, että seksiä harrastettaisiin, eikä se pilaa ystävyyttä, koska asia selvitetään puhumalla.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Harmiseikirj ei nyt tainnut ihan ymmärtää.. Ystävien kanssa ei paneskella. FWB-suhde on ihan eri juttu. - Minulla on miespuolisia ystäviä jotain.. 30 vuoden ajalta. Halutaankin aina kun tavataan, mutta koskaan ei olla harrastettu seksiä, edes juovuksissa.
        Tällaiset ystävät voin helposti esitellä kumppanille.

        "Ystävien kanssa ei paneskella. FWB-suhde on ihan eri juttu."

        Eikä ne fuckbuddyt sitten ole ystäviä? mitä ne sitten on? Eli mieluuummin annat ystäväsi olla ilman seksiä kuin jonkun random-jännämiehen jonka kanssa paneskelet vaikka ei olisi edes ystävä? Tuo sinun vastaushan tarkoittaa sitä että ketjun avaaja on oikeassa, miehen ei kannata alkaa naisen ystäväksi koska silloin ainakaan ei saa seksiä :D

        -harmiseikrj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ystävien kanssa ei paneskella. FWB-suhde on ihan eri juttu."

        Eikä ne fuckbuddyt sitten ole ystäviä? mitä ne sitten on? Eli mieluuummin annat ystäväsi olla ilman seksiä kuin jonkun random-jännämiehen jonka kanssa paneskelet vaikka ei olisi edes ystävä? Tuo sinun vastaushan tarkoittaa sitä että ketjun avaaja on oikeassa, miehen ei kannata alkaa naisen ystäväksi koska silloin ainakaan ei saa seksiä :D

        -harmiseikrj-

        Minulla voi sitten olla rajoittunut käsitys kun kuvittelen, että mieskin voi haluta olla vain kaveri, eikä vaadi naispuoliselta ystävältä seksiä. Voi olla samanlainen huumorintaju ja jutut menevät hyvin yksiin, mutta ei ole sellaista kipinää, mitä tarvitaan parisuhteeseen.

        Ne on eri naiset, joilla on niin voimakas hoivavietti, että he tarjoavat apua kaikkien miesten puutteeseen.

        Ja lisäksi, tuo on minusta vähän kurjasti sanottu, ettei "kannata alkaa ystäväksi". - Minä en yleensä ajattele ystävystyessäni mitään hyötysuhdetta, on sitten kyseessä nainen tai mies, jonka kanssa tutustun.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Minulla voi sitten olla rajoittunut käsitys kun kuvittelen, että mieskin voi haluta olla vain kaveri, eikä vaadi naispuoliselta ystävältä seksiä. Voi olla samanlainen huumorintaju ja jutut menevät hyvin yksiin, mutta ei ole sellaista kipinää, mitä tarvitaan parisuhteeseen.

        Ne on eri naiset, joilla on niin voimakas hoivavietti, että he tarjoavat apua kaikkien miesten puutteeseen.

        Ja lisäksi, tuo on minusta vähän kurjasti sanottu, ettei "kannata alkaa ystäväksi". - Minä en yleensä ajattele ystävystyessäni mitään hyötysuhdetta, on sitten kyseessä nainen tai mies, jonka kanssa tutustun.

        Voihan ne ollakin mutta tuossa aika itsekkäästi ajattelet että miesystävällä ei voisi olla mitään kiinnostusta jos sitä kuitenkin on. Jos vaikka ajatellaan että jostain löydät jonkun tyypin joka olisi sinusta kiinnostunut myös romanttisesti, mutta jos sinä et satu olemaan niin sinustako on oikein sitten kiduttaa sitä romantiikasta haaveilevaa miestä pitämällä sitä kuitenkin kaverina? se todennäköisesti suostuu sinun ehdotukseen olla vaan kavereita jos se on ainoa mahdollisuus olla tekemisissä ja elättelee sitten kaikenlaisia haaveita, ehkä vuosia tai jopa vuosikymmeniä ja sinä pidät sitä koko ajan vain kaverisektorilla. Eikö olisi armeliaampaa päästää heti irti ja olla ottamatta edes ystäväksi niin tyyppi ei jäisi sitten jumiin romanttisiin haaveisiinsa sinun suhteen?

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan ne ollakin mutta tuossa aika itsekkäästi ajattelet että miesystävällä ei voisi olla mitään kiinnostusta jos sitä kuitenkin on. Jos vaikka ajatellaan että jostain löydät jonkun tyypin joka olisi sinusta kiinnostunut myös romanttisesti, mutta jos sinä et satu olemaan niin sinustako on oikein sitten kiduttaa sitä romantiikasta haaveilevaa miestä pitämällä sitä kuitenkin kaverina? se todennäköisesti suostuu sinun ehdotukseen olla vaan kavereita jos se on ainoa mahdollisuus olla tekemisissä ja elättelee sitten kaikenlaisia haaveita, ehkä vuosia tai jopa vuosikymmeniä ja sinä pidät sitä koko ajan vain kaverisektorilla. Eikö olisi armeliaampaa päästää heti irti ja olla ottamatta edes ystäväksi niin tyyppi ei jäisi sitten jumiin romanttisiin haaveisiinsa sinun suhteen?

        -harmiseikirj-

        Ystävillä on suuri vaikutus ihmisen hyvinvoinnille ja terveydelle. - Vastavuoroinen ystävyys hyväksyy kolmannet osapuolet. Se tarkoittaa myös sitä, että se mies on vapaa etsimään rakastettua ja voi silti pysyä naisen ystävänä.
        Siksi on tärkeää, että puhutaan asiat selviksi, jotta kumpikin tietää missä mennään.

        Oikein hyvä naispuolinen ystävä voi jopa edesauttaa miehen tutustumista toisiin naisiin tai muuten vaan rohkaista miestä etsimään tosissaan kumppania.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ystävillä on suuri vaikutus ihmisen hyvinvoinnille ja terveydelle. - Vastavuoroinen ystävyys hyväksyy kolmannet osapuolet. Se tarkoittaa myös sitä, että se mies on vapaa etsimään rakastettua ja voi silti pysyä naisen ystävänä.
        Siksi on tärkeää, että puhutaan asiat selviksi, jotta kumpikin tietää missä mennään.

        Oikein hyvä naispuolinen ystävä voi jopa edesauttaa miehen tutustumista toisiin naisiin tai muuten vaan rohkaista miestä etsimään tosissaan kumppania.

        Hyi helvetti. Aito ystävyys ei sisällä kolmenkimppaa eikä pettämistä !


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ystävillä on suuri vaikutus ihmisen hyvinvoinnille ja terveydelle. - Vastavuoroinen ystävyys hyväksyy kolmannet osapuolet. Se tarkoittaa myös sitä, että se mies on vapaa etsimään rakastettua ja voi silti pysyä naisen ystävänä.
        Siksi on tärkeää, että puhutaan asiat selviksi, jotta kumpikin tietää missä mennään.

        Oikein hyvä naispuolinen ystävä voi jopa edesauttaa miehen tutustumista toisiin naisiin tai muuten vaan rohkaista miestä etsimään tosissaan kumppania.

        En tiedä mikä on sukupuolesi mutta itse olen NAINEN ja nyhjään vain sellaisen miehen elämässä jota rakastan syvåsti ja jolta toivon saavani seksiä. Eikä sillä ole väliä onko seksiä vai ei. Rakastan silti.

        Elämäni on myös opettanut että miehet tekevät tuota samaa. Heillä tosin pelkkä seksuaalinen halukin riittää "yståvyyteen".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyi helvetti. Aito ystävyys ei sisällä kolmenkimppaa eikä pettämistä !

        Kuka nyt taas pahoitti mielensä?
        Kolme tulee siitä, kun kaksi seurustelee ja kolmas on vain ystävä. - Tavallinen parisuhde ei kestä kolmatta osapuolta, joka on muutakin kuin ystävä.
        Laajennapa vähän ajatusmaailmaasi tai löysennä nutturaa.👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mikä on sukupuolesi mutta itse olen NAINEN ja nyhjään vain sellaisen miehen elämässä jota rakastan syvåsti ja jolta toivon saavani seksiä. Eikä sillä ole väliä onko seksiä vai ei. Rakastan silti.

        Elämäni on myös opettanut että miehet tekevät tuota samaa. Heillä tosin pelkkä seksuaalinen halukin riittää "yståvyyteen".

        Nainen olen, eli meitä naisia on muitakin kuin SINÄ.

        Tottakai ystävyyssuhteiden luominen ja ylläpitäminen vaatii aina viitseliäisyyttä ja vastavuoroisuutta, mutta ihmisethän ovatkin yksilöitä, sekä naiset että miehet.

        Henkilökohtaisesti en ymmärrä sellaisia parisuhteita, missä nyhjätään ainoastaan oman kumppanin kanssa ja luovutaan kaikista vanhoista ystävistä. Sitten jos parisuhde päättyykin, ihminen (usein mies) voi jäädä ihan yksin ja hänen täytyy alkaa luoda uutta ystäväverkostoa lähes puhtaalta pöydältä. Se on aika harmillista, jos ja kun oma tunnemaailma on siinä muutenkin lujilla jonkin aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ystävien kanssa ei paneskella. FWB-suhde on ihan eri juttu."

        Eikä ne fuckbuddyt sitten ole ystäviä? mitä ne sitten on? Eli mieluuummin annat ystäväsi olla ilman seksiä kuin jonkun random-jännämiehen jonka kanssa paneskelet vaikka ei olisi edes ystävä? Tuo sinun vastaushan tarkoittaa sitä että ketjun avaaja on oikeassa, miehen ei kannata alkaa naisen ystäväksi koska silloin ainakaan ei saa seksiä :D

        -harmiseikrj-

        Sivusta totean, että no kerro sinä mitä ne ovat, jos sinulla kerta on sellaisia. Itsellni ei koskaan ole moisia ollut, vaikka miespuolisia ystäviä onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan ne ollakin mutta tuossa aika itsekkäästi ajattelet että miesystävällä ei voisi olla mitään kiinnostusta jos sitä kuitenkin on. Jos vaikka ajatellaan että jostain löydät jonkun tyypin joka olisi sinusta kiinnostunut myös romanttisesti, mutta jos sinä et satu olemaan niin sinustako on oikein sitten kiduttaa sitä romantiikasta haaveilevaa miestä pitämällä sitä kuitenkin kaverina? se todennäköisesti suostuu sinun ehdotukseen olla vaan kavereita jos se on ainoa mahdollisuus olla tekemisissä ja elättelee sitten kaikenlaisia haaveita, ehkä vuosia tai jopa vuosikymmeniä ja sinä pidät sitä koko ajan vain kaverisektorilla. Eikö olisi armeliaampaa päästää heti irti ja olla ottamatta edes ystäväksi niin tyyppi ei jäisi sitten jumiin romanttisiin haaveisiinsa sinun suhteen?

        -harmiseikirj-

        Eiko se ole miehen oma päätös, että jääkö ystäväksi vai ei, jos haluaisi jotain muuta? Ei kukaan pysty ketään pakolla ystävänä pitämään, jos tämä itse ei halua. Tärkeintä on sanoa suoraan miten asiat ovat, jotta toinen saa aivan itse tehdä omat päätöksensä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eiko se ole miehen oma päätös, että jääkö ystäväksi vai ei, jos haluaisi jotain muuta? Ei kukaan pysty ketään pakolla ystävänä pitämään, jos tämä itse ei halua. Tärkeintä on sanoa suoraan miten asiat ovat, jotta toinen saa aivan itse tehdä omat päätöksensä.

        Tämä oli hyvin sanottu. Toivottavasti harmis nyt ymmärsi 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan ne ollakin mutta tuossa aika itsekkäästi ajattelet että miesystävällä ei voisi olla mitään kiinnostusta jos sitä kuitenkin on. Jos vaikka ajatellaan että jostain löydät jonkun tyypin joka olisi sinusta kiinnostunut myös romanttisesti, mutta jos sinä et satu olemaan niin sinustako on oikein sitten kiduttaa sitä romantiikasta haaveilevaa miestä pitämällä sitä kuitenkin kaverina? se todennäköisesti suostuu sinun ehdotukseen olla vaan kavereita jos se on ainoa mahdollisuus olla tekemisissä ja elättelee sitten kaikenlaisia haaveita, ehkä vuosia tai jopa vuosikymmeniä ja sinä pidät sitä koko ajan vain kaverisektorilla. Eikö olisi armeliaampaa päästää heti irti ja olla ottamatta edes ystäväksi niin tyyppi ei jäisi sitten jumiin romanttisiin haaveisiinsa sinun suhteen?

        -harmiseikirj-

        Ihmeelisen nössöjä ja itsetunnottomia miehiä sinäkin tunnet, jos heitä muka voi oikein "kiduttaa pitämällä kavereina". Millaista ihmistä voi pitää väkipakolla kaverina?


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kuka nyt taas pahoitti mielensä?
        Kolme tulee siitä, kun kaksi seurustelee ja kolmas on vain ystävä. - Tavallinen parisuhde ei kestä kolmatta osapuolta, joka on muutakin kuin ystävä.
        Laajennapa vähän ajatusmaailmaasi tai löysennä nutturaa.👍

        YMMÄRRÄTKÖ MITEN LOUKKAAVAA JA IHMISARVOA ALENTAVAA ON PITÄÄ TOISTA VAIN YSTÄVÄNÄ KUN HÄN EI KELPAA PARISUHTEESEEN ?


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Nainen olen, eli meitä naisia on muitakin kuin SINÄ.

        Tottakai ystävyyssuhteiden luominen ja ylläpitäminen vaatii aina viitseliäisyyttä ja vastavuoroisuutta, mutta ihmisethän ovatkin yksilöitä, sekä naiset että miehet.

        Henkilökohtaisesti en ymmärrä sellaisia parisuhteita, missä nyhjätään ainoastaan oman kumppanin kanssa ja luovutaan kaikista vanhoista ystävistä. Sitten jos parisuhde päättyykin, ihminen (usein mies) voi jäädä ihan yksin ja hänen täytyy alkaa luoda uutta ystäväverkostoa lähes puhtaalta pöydältä. Se on aika harmillista, jos ja kun oma tunnemaailma on siinä muutenkin lujilla jonkin aikaa.

        Mitä ihmettä hölpötät? Ystävyyssuhteet luodaan jo nuoresta pitäen ja elämän varrella. Olen nainen jaomat ystäväni naisia ja homoja. Ex-miesteni ystävät miehiä. Yksi kutsui peräti veljeksi exääni. Luonnollista valita sellaisia ystäviä joiden kanssa seksi ei ole mahdollista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        YMMÄRRÄTKÖ MITEN LOUKKAAVAA JA IHMISARVOA ALENTAVAA ON PITÄÄ TOISTA VAIN YSTÄVÄNÄ KUN HÄN EI KELPAA PARISUHTEESEEN ?

        Puhutko nyt siis itsestäsi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä hölpötät? Ystävyyssuhteet luodaan jo nuoresta pitäen ja elämän varrella. Olen nainen jaomat ystäväni naisia ja homoja. Ex-miesteni ystävät miehiä. Yksi kutsui peräti veljeksi exääni. Luonnollista valita sellaisia ystäviä joiden kanssa seksi ei ole mahdollista.

        Jos olet henkilö, joka mainitsit aiemmin olevasi NAINEN ja että nyhjäät vain yhden miehen kanssa, niin toistan, että ihmissuhteiden luominen ja ystävyyden syntyminen / ylläpitäminen on aina henkilökohtaista, yksilöllistä ja kaikki naiset ja kaikki miehet eivät toimi vain jollakin yhdellä tavalla. Ei ole olemassa miesten ystävyyttä tai naisten ystävyyttä. Ystävyys ei siis ole myöskään sukupuolisidonnaista.

        Ystävyys voi syntyä koko elämänkaaren aikana, mutta sitä täytyy myös vastavuoroisesti pitää yllä. - Minä olen nainen, jonka ystävät ovat naisia ja miehiä, heteroja sekä valtavirrasta poikkeavasti seksuaalisia.
        Myös esimerkiksi lasteni isällä on naispuolisia ystäviä, jotka ovat minunkin ystäviäni, yhä edelleen.

        Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?


      • Anonyymi kirjoitti:

        YMMÄRRÄTKÖ MITEN LOUKKAAVAA JA IHMISARVOA ALENTAVAA ON PITÄÄ TOISTA VAIN YSTÄVÄNÄ KUN HÄN EI KELPAA PARISUHTEESEEN ?

        Miten niin loukkasvaa eiköhän se oo sen toisen ihmisen tehtävä käsitellä se asia ja päättää että haluaako olla vain ystäviä jos olisi jotain enemmän halunnut. Mun mielestä aikuinen järkevä ihminen osaa ihan ite päättää kykeneekö olemaan toisen kanssa vain ystävä vai haittaako entinen romanttinen kiinnostus häntä niin paljon ettei siihen kykene. Ja jos ei kykene niin kukaan ei pakota jäämään riutumaan ystäväksi jos se tekee liian kipeää.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa miehiä jotka ehdottelevat rumapainoisille tai mummeleille 'mitään'.

        Mies ei voi olla seksikkäälle (nuori, hoikka) tytölle pelkkä ystävä.

        Tottakai voi olla ulkonäkö ei liity tähänkään asiaan yhtään millään tavalla.

        Ja jokainen mies on yksilö kuten jokainen nainenkin on yksilö eikä ole olemassa mitään yleistyksiä että pystyisi sanomaan että ei ole olemassa sellaista miestä tai tällaista naista vaan niin miehiä kuin naisiakin on aivan kaikenlaisia ja jokainen on omanlaisensa.🙂.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Nainen olen, eli meitä naisia on muitakin kuin SINÄ.

        Tottakai ystävyyssuhteiden luominen ja ylläpitäminen vaatii aina viitseliäisyyttä ja vastavuoroisuutta, mutta ihmisethän ovatkin yksilöitä, sekä naiset että miehet.

        Henkilökohtaisesti en ymmärrä sellaisia parisuhteita, missä nyhjätään ainoastaan oman kumppanin kanssa ja luovutaan kaikista vanhoista ystävistä. Sitten jos parisuhde päättyykin, ihminen (usein mies) voi jäädä ihan yksin ja hänen täytyy alkaa luoda uutta ystäväverkostoa lähes puhtaalta pöydältä. Se on aika harmillista, jos ja kun oma tunnemaailma on siinä muutenkin lujilla jonkin aikaa.

        Olen aika pitkälti samaa mieltä kanssasi. mulla nyt ei hirveästi ole ollut kontakteja ihmisiin, tämän koronan ajan aikana, paitsi puhelimessa, tapaamiset lähes nollassa.
        Ihan käytännön syistä, koska olen yrittänyt välttyä sairastumiselta, tehdessäni hoitoalantöitä niin kotona kuin hoivakodissakin, ja mulla on pieni lapsi... siis monta syytä miksi henkilökohtaiset kontaktit on jääneet paljon puhelimen varaan.
        Systeri sattui sitt vielä sairastumaa koronaan, mä kuitenkin sen vältin, ainakin testien mukaan, vaikka hitonmoisessa flunssassa silloinkin olin.

        Nyt me, sairastettiin Mimmiltä tarttunut nuha; flunssana ja välillä kyllä koin kuolevani yskiessäni, ja yökätessäni limaa. Ei ollut tällä kertaa meillä kummallakaan koronaa, ja tuskin Mimmilläkään, tosin mä en testannut edes häntä. Jos Mimmin nenää menisin kronkkimaan sen testin takia, vain varmuuden vuoksi; oltaisiin varmasti riidoissa ja pitkään. Miks mä jotain niin ilkeälle tuntuvaa hänelle tekisin? ; ei hän ymmärtäisi sitä!
        Ja kaveruus loppuisi siihen pitkäksi aikaa. Luojan kiitos, flunssa on selätetty ja vanhempanikin ovat jälleen kotonaan, naapurissani. Tänään tein "pätkäillan" keittiössä
        ja pääsin töistä jo klo 19.00.

        Harmis näyttää olevan "kettuilu tuulella" ymmärtää tahallaan väärin! Ihan kuin teillä olisi
        erimielisyyksiä selvästä asiasta; vaikka käsittääkseni hänellä ei ole mitään platonisia ihmissuhteita vastaan. Eikä ystävyyssuhde mitenkään käsittääkseni ole este parisuhteelle. Tuosta parisuhteen päättymisetä sen verran, ett toukokuun viimeisellä viikonloppuna mä menen ensimmäisen kerran tanssimaan, ystävieni kanssa.

        Mimmi on silloin päivällä isäänsä tapaamassa, kun hänen syntymäpäivänsä osuu hyvin siihen viikonloppuun. Mä ehdin vielä nähdä hänen kotiutuvan, ennen kuin lähden itse tuulettumaan. Systeri on lupautunut kotihengettäreksi sinä iltana.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen aika pitkälti samaa mieltä kanssasi. mulla nyt ei hirveästi ole ollut kontakteja ihmisiin, tämän koronan ajan aikana, paitsi puhelimessa, tapaamiset lähes nollassa.
        Ihan käytännön syistä, koska olen yrittänyt välttyä sairastumiselta, tehdessäni hoitoalantöitä niin kotona kuin hoivakodissakin, ja mulla on pieni lapsi... siis monta syytä miksi henkilökohtaiset kontaktit on jääneet paljon puhelimen varaan.
        Systeri sattui sitt vielä sairastumaa koronaan, mä kuitenkin sen vältin, ainakin testien mukaan, vaikka hitonmoisessa flunssassa silloinkin olin.

        Nyt me, sairastettiin Mimmiltä tarttunut nuha; flunssana ja välillä kyllä koin kuolevani yskiessäni, ja yökätessäni limaa. Ei ollut tällä kertaa meillä kummallakaan koronaa, ja tuskin Mimmilläkään, tosin mä en testannut edes häntä. Jos Mimmin nenää menisin kronkkimaan sen testin takia, vain varmuuden vuoksi; oltaisiin varmasti riidoissa ja pitkään. Miks mä jotain niin ilkeälle tuntuvaa hänelle tekisin? ; ei hän ymmärtäisi sitä!
        Ja kaveruus loppuisi siihen pitkäksi aikaa. Luojan kiitos, flunssa on selätetty ja vanhempanikin ovat jälleen kotonaan, naapurissani. Tänään tein "pätkäillan" keittiössä
        ja pääsin töistä jo klo 19.00.

        Harmis näyttää olevan "kettuilu tuulella" ymmärtää tahallaan väärin! Ihan kuin teillä olisi
        erimielisyyksiä selvästä asiasta; vaikka käsittääkseni hänellä ei ole mitään platonisia ihmissuhteita vastaan. Eikä ystävyyssuhde mitenkään käsittääkseni ole este parisuhteelle. Tuosta parisuhteen päättymisetä sen verran, ett toukokuun viimeisellä viikonloppuna mä menen ensimmäisen kerran tanssimaan, ystävieni kanssa.

        Mimmi on silloin päivällä isäänsä tapaamassa, kun hänen syntymäpäivänsä osuu hyvin siihen viikonloppuun. Mä ehdin vielä nähdä hänen kotiutuvan, ennen kuin lähden itse tuulettumaan. Systeri on lupautunut kotihengettäreksi sinä iltana.
        trollikka

        Onpa kiva kuulla trollikka, että sinäkin pääset vähän tuulettumaan!💃👍
        Ehkä Harmiskaan ei olisi noin paljon vääntänyt, mutta sattumalta juuri tänään minulla oli aikaa ja jaksoin vastailla, joten mielipiteitä vaihdettiin siksi hetken aikaa 🙂
        Näistä kun ei koskaan tiedä, onko jollakulla jotakin minua vastaan tai yhtään ketään vastaan tai haluaako hän "kauttani" välittää näkemyksensä jollekulle kolmannelle ilman, että tämän nimeä mainitaan. Kuka näistä tietää.. 😉
        Tiedän olevani joskus (hyvin) vähän ärsyttävä, minäkin. 😂

        Mukavaa iltaa sinulle, Mimmille ja koko porukalle. Kiva juttu, että tauti on taittunut 👍 Minä olen juuri antibioottikuurilla, mutta tästäkin selvitään 🙂


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Miten niin loukkasvaa eiköhän se oo sen toisen ihmisen tehtävä käsitellä se asia ja päättää että haluaako olla vain ystäviä jos olisi jotain enemmän halunnut. Mun mielestä aikuinen järkevä ihminen osaa ihan ite päättää kykeneekö olemaan toisen kanssa vain ystävä vai haittaako entinen romanttinen kiinnostus häntä niin paljon ettei siihen kykene. Ja jos ei kykene niin kukaan ei pakota jäämään riutumaan ystäväksi jos se tekee liian kipeää.🙂.

        Oletko koskaan ollut rakastunut? Sillon haluaa olla vaan toisen lähellä vaikka se olisi kidutusta


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan ollut rakastunut? Sillon haluaa olla vaan toisen lähellä vaikka se olisi kidutusta

        Joo onhan sitä joskus tullut oltua tai ainakin äärimmäisen ihastunut ja ymmärrän kyllä mitä haet takaa mutta se että on rakastunut ei tarkoita että ei voisi ymmärtää sitä vain yksipuoliseksi ja tajuta ettei toinen vain tunne samoin. Silloin on joko vain hyväksyttävä että ei voi olla toiselle muuta kuin hyvä ystävä tai sitten jos se tuntuu liian pahalta hyväksyttävä että ei kykene olemaan vain ystävä ja on mahdotonta pitää sitä ihmistä elämässään. Ei se toinen ihminen voi näitä päätöksiä sun puolesta mitenkään tehdä eikä sitä voi hänen harteilleen ulkoistaa vastuuta siitä vaan kyllä ne on aivan ite tehtävä. Kyllä jokainen rakastunutkin ihminen on vastuussa omasta elämästään ja omista tunteistaan ja päätöksistään.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä hölpötät? Ystävyyssuhteet luodaan jo nuoresta pitäen ja elämän varrella. Olen nainen jaomat ystäväni naisia ja homoja. Ex-miesteni ystävät miehiä. Yksi kutsui peräti veljeksi exääni. Luonnollista valita sellaisia ystäviä joiden kanssa seksi ei ole mahdollista.

        Ei se ystävyys katso sukupuolta mitenkään se on ystävyydessä(kin) täysin merkityksetön asia.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen aika pitkälti samaa mieltä kanssasi. mulla nyt ei hirveästi ole ollut kontakteja ihmisiin, tämän koronan ajan aikana, paitsi puhelimessa, tapaamiset lähes nollassa.
        Ihan käytännön syistä, koska olen yrittänyt välttyä sairastumiselta, tehdessäni hoitoalantöitä niin kotona kuin hoivakodissakin, ja mulla on pieni lapsi... siis monta syytä miksi henkilökohtaiset kontaktit on jääneet paljon puhelimen varaan.
        Systeri sattui sitt vielä sairastumaa koronaan, mä kuitenkin sen vältin, ainakin testien mukaan, vaikka hitonmoisessa flunssassa silloinkin olin.

        Nyt me, sairastettiin Mimmiltä tarttunut nuha; flunssana ja välillä kyllä koin kuolevani yskiessäni, ja yökätessäni limaa. Ei ollut tällä kertaa meillä kummallakaan koronaa, ja tuskin Mimmilläkään, tosin mä en testannut edes häntä. Jos Mimmin nenää menisin kronkkimaan sen testin takia, vain varmuuden vuoksi; oltaisiin varmasti riidoissa ja pitkään. Miks mä jotain niin ilkeälle tuntuvaa hänelle tekisin? ; ei hän ymmärtäisi sitä!
        Ja kaveruus loppuisi siihen pitkäksi aikaa. Luojan kiitos, flunssa on selätetty ja vanhempanikin ovat jälleen kotonaan, naapurissani. Tänään tein "pätkäillan" keittiössä
        ja pääsin töistä jo klo 19.00.

        Harmis näyttää olevan "kettuilu tuulella" ymmärtää tahallaan väärin! Ihan kuin teillä olisi
        erimielisyyksiä selvästä asiasta; vaikka käsittääkseni hänellä ei ole mitään platonisia ihmissuhteita vastaan. Eikä ystävyyssuhde mitenkään käsittääkseni ole este parisuhteelle. Tuosta parisuhteen päättymisetä sen verran, ett toukokuun viimeisellä viikonloppuna mä menen ensimmäisen kerran tanssimaan, ystävieni kanssa.

        Mimmi on silloin päivällä isäänsä tapaamassa, kun hänen syntymäpäivänsä osuu hyvin siihen viikonloppuun. Mä ehdin vielä nähdä hänen kotiutuvan, ennen kuin lähden itse tuulettumaan. Systeri on lupautunut kotihengettäreksi sinä iltana.
        trollikka

        Mukavaa tanssi-iltaa trollikka hienoa että pääset nauttimaan vapaa-ajasta ja ystävien seurasta ja tanssimisesta tietenkin.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo onhan sitä joskus tullut oltua tai ainakin äärimmäisen ihastunut ja ymmärrän kyllä mitä haet takaa mutta se että on rakastunut ei tarkoita että ei voisi ymmärtää sitä vain yksipuoliseksi ja tajuta ettei toinen vain tunne samoin. Silloin on joko vain hyväksyttävä että ei voi olla toiselle muuta kuin hyvä ystävä tai sitten jos se tuntuu liian pahalta hyväksyttävä että ei kykene olemaan vain ystävä ja on mahdotonta pitää sitä ihmistä elämässään. Ei se toinen ihminen voi näitä päätöksiä sun puolesta mitenkään tehdä eikä sitä voi hänen harteilleen ulkoistaa vastuuta siitä vaan kyllä ne on aivan ite tehtävä. Kyllä jokainen rakastunutkin ihminen on vastuussa omasta elämästään ja omista tunteistaan ja päätöksistään.🙂.

        Toisen vastuulla on että kun tietää toisen olevan ihastunut, ei ehdota kaveruutta eikä ystävyyttä eikä yritä olla kaveri. Sellainen on sairasta ja kaiken hyvän moraalin vastaista.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei se ystävyys katso sukupuolta mitenkään se on ystävyydessä(kin) täysin merkityksetön asia.🙂.

        Mulla ystävyys katsoo sukupuolta siinä että jos sukupuolet mätsää, mennään yhteen. Se on normaalia ja luonnollista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisen vastuulla on että kun tietää toisen olevan ihastunut, ei ehdota kaveruutta eikä ystävyyttä eikä yritä olla kaveri. Sellainen on sairasta ja kaiken hyvän moraalin vastaista.

        Sinulla on tosi erikoinen käsitys ihmissuhteista. Minä en ole juuri koskaan katkaissut yhtäkään tuttavuutta. Yhteydenpito on tietenkin voinut hiipua siitä syystä, että henkilö on suunnannut kiinnostuksensa muualle, kuten oikein on. Siis mikäli tuttavuus olisi sisältänyt yksipuolisena alkanutta tai siksi muuttunutta seksuaalista kiinnostusta.

        Mikkojuhan sanoi hyvin, että aikuinen ihminen on aina itse vastuussa omista tunteistaan, päätöksistään ja elämästään.

        Minä olen elämässäni huolehtinut lapsistani ja omasta äidistäni sekä lukemattomasta määrästä muiden ihmisten asioita. Katson, että se riittää minun osaltani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toisen vastuulla on että kun tietää toisen olevan ihastunut, ei ehdota kaveruutta eikä ystävyyttä eikä yritä olla kaveri. Sellainen on sairasta ja kaiken hyvän moraalin vastaista.

        Ei se noin ole ollenkaan mun mielestä vaan jos toinen kertoo ettei hänellä ole romanttisia tunteita mutta välittää ystävänä on sen toisen käsiteltävä omat tunteensa ja ihan itse päätettävä kykeneekö olemaan vain ystävä vai ei sitä ei kukaan muu pysty hänen puolestaan tekemään ja mun mielestä se taas on todella väärin siirtää omista tunteistaan vastuu toisen niskoille kyllä se vastuu on aivan itsellä. Se toinen taas ei voi tehdä muuta kuin kertoa täysin rehellisesti miten asia on että voi hyvin olla ystävä mutta myös kyllä ymmärtää jos toinen ei siihen kykene eikä voi olla tekemisissä silloin.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ystävyys katsoo sukupuolta siinä että jos sukupuolet mätsää, mennään yhteen. Se on normaalia ja luonnollista.

        Mulle sukupuolella ei ole ystävyyden kannalta minkäänlaista merkitystä ja se on aivan normaalia ja luonnollista. Ystävyys ja seksuaalinen veto sekä romanttinen rakkaus on aivan täysin eri asioita.🙂.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Minulla voi sitten olla rajoittunut käsitys kun kuvittelen, että mieskin voi haluta olla vain kaveri, eikä vaadi naispuoliselta ystävältä seksiä. Voi olla samanlainen huumorintaju ja jutut menevät hyvin yksiin, mutta ei ole sellaista kipinää, mitä tarvitaan parisuhteeseen.

        Ne on eri naiset, joilla on niin voimakas hoivavietti, että he tarjoavat apua kaikkien miesten puutteeseen.

        Ja lisäksi, tuo on minusta vähän kurjasti sanottu, ettei "kannata alkaa ystäväksi". - Minä en yleensä ajattele ystävystyessäni mitään hyötysuhdetta, on sitten kyseessä nainen tai mies, jonka kanssa tutustun.

        Tarvittava kipinä sinkoilee alttarilla, kun parisuhteessa mennään naimisiin ja vietetään kirkkohäitä ja sen jälkeen hankitaan omakotitalo, punainen mökki ja perunamaa, kesämökki ja vene ja sauna ja lapsilauma ympärille, se on sitä parisuhdetta.....
        Tarvitaan suuri kipinä ja suuret kekäleet, että noin pitkälle kantaa, eikä sellaisia ystävien kanssa harkita, ei edes perunamaata, kun perunat saa mäkkäristä raskalaisina rasvakeittoperunoina!


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Sinulla on aika.. rajoittunut käsitys ystävyydestä. - Tunnen esimerkiksi kolme nuorta; kaunis hoikka pitkähiuksinen nuori nainen sekä kaksi nuorta miestä, jotka asuvat yhdessä kimppakämpässä. Tyttö seurustelee toisen miehen kanssa ja toinen on heidän kaverinsa. Ei siis mitään pysyväisluonteista "kimppakivaa", vain ystävyyttä ja käytännön järkevyyttä.

        Kyseessä ei ole käsitykseni vaan omat kokemukset ja havainnot, sekä tieteelliset tutkimukset. Aina kun miehiä ja tyttöjä on samassa tilassa alkaa ilmenemään ja kehittymään 'rakkautta', minuuteissa.

        Wanhat naiset aja mummelit poissulkien, tietenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä ei ole käsitykseni vaan omat kokemukset ja havainnot, sekä tieteelliset tutkimukset. Aina kun miehiä ja tyttöjä on samassa tilassa alkaa ilmenemään ja kehittymään 'rakkautta', minuuteissa.

        Wanhat naiset aja mummelit poissulkien, tietenkin.

        No, hyvin on tuo 20-23 vuotiaiden kaveruus ja kimppa-asuminen toiminut jo kohta kolme vuotta ilman ristiriitoja. Ehkä fiksut ihmiset pystyvät pitämään "rakkautensa" näkymättömissä niin, ettei se aiheuta kenessäkään mustasukkaisuutta. Kaveruus on tärkeämpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisen vastuulla on että kun tietää toisen olevan ihastunut, ei ehdota kaveruutta eikä ystävyyttä eikä yritä olla kaveri. Sellainen on sairasta ja kaiken hyvän moraalin vastaista.

        "Toisen vastuulla on että kun tietää toisen olevan ihastunut, ei ehdota kaveruutta eikä ystävyyttä eikä yritä olla kaveri."

        No mikä siinä sitten pitäisi olla jos et kaveri etkä ystävä? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

        -Palstahessu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Toisen vastuulla on että kun tietää toisen olevan ihastunut, ei ehdota kaveruutta eikä ystävyyttä eikä yritä olla kaveri."

        No mikä siinä sitten pitäisi olla jos et kaveri etkä ystävä? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

        -Palstahessu

        Juosta niin kauas kun voi. Eli lopettaa ihmissuhde heti alkuunsa. Niin olen koko elämäni tehnyt ihastuneille ja koitan muillekin opettaa sitä että fanilauman perässäraahaaminen on VÄÄRIN. Se voi jonkun yksinäisyyttä tai huonoa itsetuntoa helpottaa jos edes joku ihastunut mielistelee muttei se poista sitä tosiasiaa että ihastuneen roikottaminen lähipiirissä on VÄÄRIN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja mitä se ehdottaminen edes haittaa, kunhan asiat puhutaan selviksi, että molemmat tietävät missä mennään eivätkä sido toisiaan etsimästä varsinaista kumppanuutta muualla."

        Ja sitten kun jossain kokoontumisessa esittelet uutta poikaystävääsi ja mikkojuhania keskenään "Hei Mikkojuhani tässä on rande, randen kaa me ollaan ihan vaan kavereita vaikka ollaan paneskeltu toisinaan ihan fucbuddy -pohjalta kun mä olin sinkkuna mutta nyt me ei varmaan enää niin usein kun mä seurustelen sun kaa, ja hei, tuollahan näkyy dissekin menevän, dissen kaa me on pantu vaan sillon kun disse on tullu täällä etelässä käymään, en tiiä miten sit jatkossa kun me seurustellaan mutta sähän et oo mustasukkanen, ethän? mä en voi sietää mustasukkasia miehiä että tajuuthan sä sen? se on sit kerrasta poikki jos sä alat draamailleen mun kamupanojen takia!"

        -harmiseikirj-

        Ei kaikki ystävät harrasta seksiä ku kyllä ystävyys on arvokkaampi kuin jokin paneminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ystävien kanssa ei paneskella. FWB-suhde on ihan eri juttu."

        Eikä ne fuckbuddyt sitten ole ystäviä? mitä ne sitten on? Eli mieluuummin annat ystäväsi olla ilman seksiä kuin jonkun random-jännämiehen jonka kanssa paneskelet vaikka ei olisi edes ystävä? Tuo sinun vastaushan tarkoittaa sitä että ketjun avaaja on oikeassa, miehen ei kannata alkaa naisen ystäväksi koska silloin ainakaan ei saa seksiä :D

        -harmiseikrj-

        Ystävät eivät harrasta keskenään seksiä.

        Ystävyyteen ei siksi kuulu.

        He jotka harrastaa seksiä ni eivät he oikeasti ole ystäviä.

        Ystävyyteen ei seksi sovi.

        Ystävyys on tukemista ja hyväksymistä että sun ystävällä on puoliso. Ja vaikka ei olis puolisoa ni ystävän kanssa ei paneskella.

        Seksi pilaa ystävyyden.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Nainen olen, eli meitä naisia on muitakin kuin SINÄ.

        Tottakai ystävyyssuhteiden luominen ja ylläpitäminen vaatii aina viitseliäisyyttä ja vastavuoroisuutta, mutta ihmisethän ovatkin yksilöitä, sekä naiset että miehet.

        Henkilökohtaisesti en ymmärrä sellaisia parisuhteita, missä nyhjätään ainoastaan oman kumppanin kanssa ja luovutaan kaikista vanhoista ystävistä. Sitten jos parisuhde päättyykin, ihminen (usein mies) voi jäädä ihan yksin ja hänen täytyy alkaa luoda uutta ystäväverkostoa lähes puhtaalta pöydältä. Se on aika harmillista, jos ja kun oma tunnemaailma on siinä muutenkin lujilla jonkin aikaa.

        Jos joskus seurustelisin ja mieheni olis koko ajan mun seurassa eikä ikinä tekisi mitään ilman minua.

        Ei menisi esimerkiksi töihin ilman minua tai harrastaisi mitään tai hänellä ei olis yhtään ystävää. Ni kyllä mua alkaisi ahdistaa todella paljon.

        Sehän tarkoittaisi sitä, että mä en saisi käydä töissä ilman, että hän tulee sinne. En saisi harrastaa harrastuksia ilman, että hän tulisi sinne. En saisi nähdä ystäviä ilman, että hän tulisi myös.. Enkä varmasti myöskään lapsuuden perhettäni ja hänen perhettä ilman, että mieheni tulisi.


        Joten 24/7 koko ajan toisen seurassa EI todellakaan tarkoita, että toinen luottaa sinuun.

        Toisin sanoen toi on erittäin paha mustasukkaisuutta.


        En ikinä kenenkään miehen takia lopettaisi työtä ja olisi vain päivät pitkät kotona, koska mulla kaatuisi seinät päälle ja tuntuisi että toinen hallitsee ja enkä olis enää mä vaan jonkun jatke.

        Olis aivan hirveetä jos ei edes kaupassa tai lenkillä voisi yksin käydä. Ei se olis enää mun elämä vaan vain mun miehen.


        Jos oikeasti toista rakastaa ni sitä ei pidetä kuin vanki vain kotona koska kun ihminen välillä näkee muita ihmisiä ja on välillä pois kotoa ja harrastuksissa käy ni on muutakin puhuttavaa
        puolisolle kuin vain mitä tänään syödään..

        En halua olla vanki vaan ihminen, johon luotetaan ja enkä halua tukehtua siihen että joku on iilimato.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YMMÄRRÄTKÖ MITEN LOUKKAAVAA JA IHMISARVOA ALENTAVAA ON PITÄÄ TOISTA VAIN YSTÄVÄNÄ KUN HÄN EI KELPAA PARISUHTEESEEN ?

        Ymmärrätkö sä miten loukkaavaa on se, että ystävyyttä ei arvosteta.

        Ei kaikki ystävyydet ole tarkoitettu siihen että niistä tulee parisuhdetta.


        Ei ihminen voi elää pelkästään vain parisuhteessa ilman ystäviä koska sellainen parisuhde että kummallakaan ei ole ystäviä eikä ketään muuta keitä he näkevät ja jos eivät edes käy töissä ni eivät he ole enää kaks eri ihmistä vaan muuttunut yhdeksi..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan ollut rakastunut? Sillon haluaa olla vaan toisen lähellä vaikka se olisi kidutusta

        Ei se ole kenenkään toisen vastuulla.

        Nuolet haavan ja lähdet ystävyydestä pois ja löydät jonkun toisen.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei se noin ole ollenkaan mun mielestä vaan jos toinen kertoo ettei hänellä ole romanttisia tunteita mutta välittää ystävänä on sen toisen käsiteltävä omat tunteensa ja ihan itse päätettävä kykeneekö olemaan vain ystävä vai ei sitä ei kukaan muu pysty hänen puolestaan tekemään ja mun mielestä se taas on todella väärin siirtää omista tunteistaan vastuu toisen niskoille kyllä se vastuu on aivan itsellä. Se toinen taas ei voi tehdä muuta kuin kertoa täysin rehellisesti miten asia on että voi hyvin olla ystävä mutta myös kyllä ymmärtää jos toinen ei siihen kykene eikä voi olla tekemisissä silloin.🙂.

        Ei kukaan ole vastuussa toisen tunteista.

        Ei kukaan voi toisen puolesta päättää miten toinen elää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joskus seurustelisin ja mieheni olis koko ajan mun seurassa eikä ikinä tekisi mitään ilman minua.

        Ei menisi esimerkiksi töihin ilman minua tai harrastaisi mitään tai hänellä ei olis yhtään ystävää. Ni kyllä mua alkaisi ahdistaa todella paljon.

        Sehän tarkoittaisi sitä, että mä en saisi käydä töissä ilman, että hän tulee sinne. En saisi harrastaa harrastuksia ilman, että hän tulisi sinne. En saisi nähdä ystäviä ilman, että hän tulisi myös.. Enkä varmasti myöskään lapsuuden perhettäni ja hänen perhettä ilman, että mieheni tulisi.


        Joten 24/7 koko ajan toisen seurassa EI todellakaan tarkoita, että toinen luottaa sinuun.

        Toisin sanoen toi on erittäin paha mustasukkaisuutta.


        En ikinä kenenkään miehen takia lopettaisi työtä ja olisi vain päivät pitkät kotona, koska mulla kaatuisi seinät päälle ja tuntuisi että toinen hallitsee ja enkä olis enää mä vaan jonkun jatke.

        Olis aivan hirveetä jos ei edes kaupassa tai lenkillä voisi yksin käydä. Ei se olis enää mun elämä vaan vain mun miehen.


        Jos oikeasti toista rakastaa ni sitä ei pidetä kuin vanki vain kotona koska kun ihminen välillä näkee muita ihmisiä ja on välillä pois kotoa ja harrastuksissa käy ni on muutakin puhuttavaa
        puolisolle kuin vain mitä tänään syödään..

        En halua olla vanki vaan ihminen, johon luotetaan ja enkä halua tukehtua siihen että joku on iilimato.

        Tarkoitin jos en saisi nähdä oman lapsuuden perhettäni ja heidän perhettä ilman että mieheni aina tulisi mukaan se olis ahdistavaa ku kyllä omia lapsuuden perheettä pitää voida nähdä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä ei ole käsitykseni vaan omat kokemukset ja havainnot, sekä tieteelliset tutkimukset. Aina kun miehiä ja tyttöjä on samassa tilassa alkaa ilmenemään ja kehittymään 'rakkautta', minuuteissa.

        Wanhat naiset aja mummelit poissulkien, tietenkin.

        Kummallista että kaveruus oli nimenomaan vielä helpompaa nuorena. Silloin oli todella helppoa asua samassa asunnossa miespuolistenkin kanssa. Myös se, että nukuttiin satunnaisesti samassa sängysssä tai vaikka ahtaalla, esim. joidenkin ystävän bileiden jälkeen, ilman minkänlaista seksuaalista yritystäkään, oli todella helppoa. Eipä ole yksi eikä kaksi vaan pikemmin kymmenen kertaa, kun olen teini nukkunut parin vähän vanhemman "pojankoltiaisen" välissäkin, ilman minkäänlaista ongelmaa. Kummallisia te, jotka ette kykene yhtään hillitsemään himojanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ystävien kanssa ei paneskella. FWB-suhde on ihan eri juttu."

        Eikä ne fuckbuddyt sitten ole ystäviä? mitä ne sitten on? Eli mieluuummin annat ystäväsi olla ilman seksiä kuin jonkun random-jännämiehen jonka kanssa paneskelet vaikka ei olisi edes ystävä? Tuo sinun vastaushan tarkoittaa sitä että ketjun avaaja on oikeassa, miehen ei kannata alkaa naisen ystäväksi koska silloin ainakaan ei saa seksiä :D

        -harmiseikrj-

        Ei ole ystäviä vaan he ovat ihan muuta.

        Ystävät ei ole kateellinen ja onneton jos toinen on onnellinen.

        Ystävät on onnellinen ku ystävällä menee hyvin. Ystävät tukee, jos ystävällä menee huonosti.

        Ei se ole ystävältä pois jos ystävä on onnellinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan ne ollakin mutta tuossa aika itsekkäästi ajattelet että miesystävällä ei voisi olla mitään kiinnostusta jos sitä kuitenkin on. Jos vaikka ajatellaan että jostain löydät jonkun tyypin joka olisi sinusta kiinnostunut myös romanttisesti, mutta jos sinä et satu olemaan niin sinustako on oikein sitten kiduttaa sitä romantiikasta haaveilevaa miestä pitämällä sitä kuitenkin kaverina? se todennäköisesti suostuu sinun ehdotukseen olla vaan kavereita jos se on ainoa mahdollisuus olla tekemisissä ja elättelee sitten kaikenlaisia haaveita, ehkä vuosia tai jopa vuosikymmeniä ja sinä pidät sitä koko ajan vain kaverisektorilla. Eikö olisi armeliaampaa päästää heti irti ja olla ottamatta edes ystäväksi niin tyyppi ei jäisi sitten jumiin romanttisiin haaveisiinsa sinun suhteen?

        -harmiseikirj-

        Pitääkö kaikki nähdä potentiaalisena parisuhteena?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan ole vastuussa toisen tunteista.

        Ei kukaan voi toisen puolesta päättää miten toinen elää.

        Niin juuri sitähän mä yritin hänelle selittää.🙂.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja mitä se ehdottaminen edes haittaa, kunhan asiat puhutaan selviksi, että molemmat tietävät missä mennään eivätkä sido toisiaan etsimästä varsinaista kumppanuutta muualla."

        Ja sitten kun jossain kokoontumisessa esittelet uutta poikaystävääsi ja mikkojuhania keskenään "Hei Mikkojuhani tässä on rande, randen kaa me ollaan ihan vaan kavereita vaikka ollaan paneskeltu toisinaan ihan fucbuddy -pohjalta kun mä olin sinkkuna mutta nyt me ei varmaan enää niin usein kun mä seurustelen sun kaa, ja hei, tuollahan näkyy dissekin menevän, dissen kaa me on pantu vaan sillon kun disse on tullu täällä etelässä käymään, en tiiä miten sit jatkossa kun me seurustellaan mutta sähän et oo mustasukkanen, ethän? mä en voi sietää mustasukkasia miehiä että tajuuthan sä sen? se on sit kerrasta poikki jos sä alat draamailleen mun kamupanojen takia!"

        -harmiseikirj-

        Aloittajalle-höpö höpö, avaa se tynnyrin kansi elämälle ,huomaa ettet ole nähnyt ja kokenut lainkaan elämää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YMMÄRRÄTKÖ MITEN LOUKKAAVAA JA IHMISARVOA ALENTAVAA ON PITÄÄ TOISTA VAIN YSTÄVÄNÄ KUN HÄN EI KELPAA PARISUHTEESEEN ?

        Älä huuda


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummallista että kaveruus oli nimenomaan vielä helpompaa nuorena. Silloin oli todella helppoa asua samassa asunnossa miespuolistenkin kanssa. Myös se, että nukuttiin satunnaisesti samassa sängysssä tai vaikka ahtaalla, esim. joidenkin ystävän bileiden jälkeen, ilman minkänlaista seksuaalista yritystäkään, oli todella helppoa. Eipä ole yksi eikä kaksi vaan pikemmin kymmenen kertaa, kun olen teini nukkunut parin vähän vanhemman "pojankoltiaisen" välissäkin, ilman minkäänlaista ongelmaa. Kummallisia te, jotka ette kykene yhtään hillitsemään himojanne.

        Itse olin nuori 2000 luvulla ja kyllä sillon pantiin kaikki jo ristiin rastiin keskenään. En tiedä yhtäkään joka ei niin olisi opiskeluaikana tehnyt.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ystävillä on suuri vaikutus ihmisen hyvinvoinnille ja terveydelle. - Vastavuoroinen ystävyys hyväksyy kolmannet osapuolet. Se tarkoittaa myös sitä, että se mies on vapaa etsimään rakastettua ja voi silti pysyä naisen ystävänä.
        Siksi on tärkeää, että puhutaan asiat selviksi, jotta kumpikin tietää missä mennään.

        Oikein hyvä naispuolinen ystävä voi jopa edesauttaa miehen tutustumista toisiin naisiin tai muuten vaan rohkaista miestä etsimään tosissaan kumppania.

        Oikea ystävä on onnellinen kun hänen ystävänsä löytää onnen ja rakkauden


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oikea ystävä on onnellinen kun hänen ystävänsä löytää onnen ja rakkauden

        Kyllä, juuri niin.🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YMMÄRRÄTKÖ MITEN LOUKKAAVAA JA IHMISARVOA ALENTAVAA ON PITÄÄ TOISTA VAIN YSTÄVÄNÄ KUN HÄN EI KELPAA PARISUHTEESEEN ?

        ÖÖÖÖ .. TOTA ...ÖH ............ EN.


      • Anonyymi

        Minulla on ollut vuosikymmeniä paras ystävä joka on mies , molemmat elämme omaa elämäämme omien puolisoiden kanssa mutta ystävyys meidän välillä on pysynyt. Eikä koskaan olle ollut mitään muuta kun ystävyyttä meidän välillä. Kerromme toisillemme tapahtumista ja ajatuksissamme . Ystäväni rouva on ihana ihminen joka ei koskaan ole ollut mustasukkainen ystävyydestämme. Niin että kyllä mies ja nainen voivat olla parhaat ystävät toistensa kanssa ilman mitään seksiä, joka näyttää olevan muiden ongelma näissä asioissa.jotka eivät itse edes pystyisi ystävyys suhteeseen vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa , siksi eivät voi ymmärtää että nainen ja mies voivat olla ystäviä keskenään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kaikki ystävät harrasta seksiä ku kyllä ystävyys on arvokkaampi kuin jokin paneminen.

        Ei todellakaan harrasta kaikki ystävät seksiä, silloin kun on pitkäaikainen ystävyys kahdella ihmiselle niin se on jotenkin jo ystävyyden alussa selvää ettei siihen kuulu seksi .
        Mutta ihmiset näyttävät olevan tästäkin asiasta eri mieltä , se joka haluaa seksiä ystävänsä kanssa ei edes ymmärrä mitä todellinen ystävyys on .


      • Anonyymi

        Minulla ystäviä miehiä ja naisia. Kukaan ei ole ehdotellut mitään.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Harmiseikirj ei nyt tainnut ihan ymmärtää.. Ystävien kanssa ei paneskella. FWB-suhde on ihan eri juttu. - Minulla on miespuolisia ystäviä jotain.. 30 vuoden ajalta. Halutaankin aina kun tavataan, mutta koskaan ei olla harrastettu seksiä, edes juovuksissa.
        Tällaiset ystävät voin helposti esitellä kumppanille.

        Oletko ihan tosissas et joku on niin hölmö ja uskoo tän sadun onnea sulle ja sun selittelyille


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Ennakoiva teki tepposet 😂

        ..Siis halataankin aina kun tavataan.

        Ja vielä lisään, että pelkkä ehdotus ei tarkoita, että seksiä harrastettaisiin, eikä se pilaa ystävyyttä, koska asia selvitetään puhumalla.

        Valehtele vielä lisää jos pystyt oleen ystävä kaveri sellaisen kanssa joka on ehdottanu sulle seksiä kanssaan vaikka tiesi tietää että seurustelet et ole tätä ystävääsi parempi luotettavampi seurustelu kumppani itse en vaivautuisi edes kaltaiseesi naiseen tutustumaan tykkätkö useinkin kiristää niitä miehiä joidenka kanssa väitetysti seurustelet


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Minulla voi sitten olla rajoittunut käsitys kun kuvittelen, että mieskin voi haluta olla vain kaveri, eikä vaadi naispuoliselta ystävältä seksiä. Voi olla samanlainen huumorintaju ja jutut menevät hyvin yksiin, mutta ei ole sellaista kipinää, mitä tarvitaan parisuhteeseen.

        Ne on eri naiset, joilla on niin voimakas hoivavietti, että he tarjoavat apua kaikkien miesten puutteeseen.

        Ja lisäksi, tuo on minusta vähän kurjasti sanottu, ettei "kannata alkaa ystäväksi". - Minä en yleensä ajattele ystävystyessäni mitään hyötysuhdetta, on sitten kyseessä nainen tai mies, jonka kanssa tutustun.

        Miksi puollustelet itseäsi jos muka oikeasti olet sellainen kun väität taisi muut osua oikeampaan susta kun puollustuskannalle rupesit


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kuka nyt taas pahoitti mielensä?
        Kolme tulee siitä, kun kaksi seurustelee ja kolmas on vain ystävä. - Tavallinen parisuhde ei kestä kolmatta osapuolta, joka on muutakin kuin ystävä.
        Laajennapa vähän ajatusmaailmaasi tai löysennä nutturaa.👍

        Koitappa säkin opetella oikeasti ajattelemaan kun kirjoittelet että opit yksinkertaisemmin kertomaan mitä tarkoitat mu onnea yrityksillesi päätyä joksikin muuksi kui kylän yhteishyväksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiko se ole miehen oma päätös, että jääkö ystäväksi vai ei, jos haluaisi jotain muuta? Ei kukaan pysty ketään pakolla ystävänä pitämään, jos tämä itse ei halua. Tärkeintä on sanoa suoraan miten asiat ovat, jotta toinen saa aivan itse tehdä omat päätöksensä.

        No kattos reppana kun yleensä miehet roikkuu vähintään niin kauan kun ovat kerran edes pillua saaneet jotta voivat siirtyä seuraavaan ja si jos nainen oli niin hölmö että suhteessa ollessa anto ni jatkossa kiristää tältä aina pillua silloi kun ei sitä muualta saa näi niissä piireissä missä noita kuvioita harrastetaan tarviiko vielä täsmentää vai joko osaatte xenan omista kirjoituksista päätellä millaisesta jakorasiasta on kyse


      • Anonyymi kirjoitti:

        No kattos reppana kun yleensä miehet roikkuu vähintään niin kauan kun ovat kerran edes pillua saaneet jotta voivat siirtyä seuraavaan ja si jos nainen oli niin hölmö että suhteessa ollessa anto ni jatkossa kiristää tältä aina pillua silloi kun ei sitä muualta saa näi niissä piireissä missä noita kuvioita harrastetaan tarviiko vielä täsmentää vai joko osaatte xenan omista kirjoituksista päätellä millaisesta jakorasiasta on kyse

        Muuten saat olla mitä mieltä haluat, mutta tämä oli todella ala-arvoinen heitto: "..vai joko osaatte xenan omista kirjoituksista päätellä millaisesta jakorasiasta on kyse.."

        Sinä olet täysin nobody tekemään minusta tai kirjoituksistani mitään analyysiä.

        Olet mitä ilmeisimmin pettynyt sekä naisiin että omaan vähäosaisuuteesi elämässä. Säälin sinua.


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Sinulla on aika.. rajoittunut käsitys ystävyydestä. - Tunnen esimerkiksi kolme nuorta; kaunis hoikka pitkähiuksinen nuori nainen sekä kaksi nuorta miestä, jotka asuvat yhdessä kimppakämpässä. Tyttö seurustelee toisen miehen kanssa ja toinen on heidän kaverinsa. Ei siis mitään pysyväisluonteista "kimppakivaa", vain ystävyyttä ja käytännön järkevyyttä.

        Rajoittuneet eivät sellaista voi ymmärtääkään kun niillä pakkaa olemaan vaan se yksi asia mielessä , siis hyvin yksinkertainen ajatus tapa .
        Itselläni on ollut vuosikymmeniä paras kaveri joka on mies.
        Meidän puolisot eivät mitenkään ole olleet mustasukkaisia ystävyydelle vaan ymmärtävät sen. Siis nainen ja mies voivat olla ystäviä ilman että siinä olis minkäänlaista seksuaalista kiinnostusta .
        Minusta ne jotka heti ajattelevat seksiä näyttävät ainoastaa millaisia itse ovat, siis kevytkenkäistä joukkoa


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Minulla voi sitten olla rajoittunut käsitys kun kuvittelen, että mieskin voi haluta olla vain kaveri, eikä vaadi naispuoliselta ystävältä seksiä. Voi olla samanlainen huumorintaju ja jutut menevät hyvin yksiin, mutta ei ole sellaista kipinää, mitä tarvitaan parisuhteeseen.

        Ne on eri naiset, joilla on niin voimakas hoivavietti, että he tarjoavat apua kaikkien miesten puutteeseen.

        Ja lisäksi, tuo on minusta vähän kurjasti sanottu, ettei "kannata alkaa ystäväksi". - Minä en yleensä ajattele ystävystyessäni mitään hyötysuhdetta, on sitten kyseessä nainen tai mies, jonka kanssa tutustun.

        Ne jotka sanovat ettei kannata alkaa ystäväksi eivät tiedä edes mitä ystävyys on edes .
        Kun tietää mitkä ihmiset on niitä seksistä alati puhumassa ja lääppimässä niin sellaisen kanssa ei mielestäni kannattaisi uhrata aikaansa , ei sellaisista edes saa hyvää partneria
        Eikä ystävää, epäkypsiä kun ovat.ämiksi ja nainen voi olla hyviä ystäviä sen tiedän


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan ne ollakin mutta tuossa aika itsekkäästi ajattelet että miesystävällä ei voisi olla mitään kiinnostusta jos sitä kuitenkin on. Jos vaikka ajatellaan että jostain löydät jonkun tyypin joka olisi sinusta kiinnostunut myös romanttisesti, mutta jos sinä et satu olemaan niin sinustako on oikein sitten kiduttaa sitä romantiikasta haaveilevaa miestä pitämällä sitä kuitenkin kaverina? se todennäköisesti suostuu sinun ehdotukseen olla vaan kavereita jos se on ainoa mahdollisuus olla tekemisissä ja elättelee sitten kaikenlaisia haaveita, ehkä vuosia tai jopa vuosikymmeniä ja sinä pidät sitä koko ajan vain kaverisektorilla. Eikö olisi armeliaampaa päästää heti irti ja olla ottamatta edes ystäväksi niin tyyppi ei jäisi sitten jumiin romanttisiin haaveisiinsa sinun suhteen?

        -harmiseikirj-

        Kyllä kai kaverilla pitää olla sen verran älyä että tajuaa mikä on kaveruus ja mikä rakkaus suhde . Siinä olet jo syyllistämässä naista kuten tavallisesti, ei kai se ole naisen vastuulla jos nainen on tehnyt selväksi ettei olla muuta kun kavereita, silloin on mies hieman pöljä jos elättelee toiveita muusta. Näinhän sitä aina tehdään ja naisen pitäisi olla psykologi ettei toinen vaan voi huonosti , voi kiesus näitä juttuja


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Kuka nyt taas pahoitti mielensä?
        Kolme tulee siitä, kun kaksi seurustelee ja kolmas on vain ystävä. - Tavallinen parisuhde ei kestä kolmatta osapuolta, joka on muutakin kuin ystävä.
        Laajennapa vähän ajatusmaailmaasi tai löysennä nutturaa.👍

        Miten niin pettämistä ei kai aidossa ystävyydessä edes ole salaisuuksi kun kumpikin elää omaa elämäänsä silloin kun eivät tapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeelisen nössöjä ja itsetunnottomia miehiä sinäkin tunnet, jos heitä muka voi oikein "kiduttaa pitämällä kavereina". Millaista ihmistä voi pitää väkipakolla kaverina?

        Näillä miehillä ei ole pienintäkään tietoa mikä ero on ystävyys suhteella ja parisuhteella
        Minä itse tyyppejä joissa naisen pitäisi ehkä aina ymmärtää , mutta nainen joka on ainoastaan ystävä haluaa että mies löytäisi sen oman rakastettunsa jonka kanssa hänellä on rakkaus suhde , ystäviä tapaillaan muutama kerta kuukaudessa , mutta rakastavaiset haluavat olla enemmän yhdessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YMMÄRRÄTKÖ MITEN LOUKKAAVAA JA IHMISARVOA ALENTAVAA ON PITÄÄ TOISTA VAIN YSTÄVÄNÄ KUN HÄN EI KELPAA PARISUHTEESEEN ?

        Sellaisen miehen on paras hankkia itselleen se oma kulta, ystävät ovat ainoastaan ystäviä ja ei sen enempää , ethän sano miehisillemystövillesikäö noita sanoja, siis sinulla on vääristynyt kuva tästä(kin) asiasta. Mies ei voi olla niin typerä,että toivoo jotain parisuhdetta silloin kun toinen ei tunne seksuaalista vetoa häneen. Jos ei miehelle sovi ystävyys niin saa ihan itse lopettaa sen, kukaan ei perään huutele


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Puhutko nyt siis itsestäsi?

        No tottakai hän puhuu itsestään, kestää muusta, niinhän minä itse tyypit aina tekee .
        Ne että,sanat ei kelpaa parisuhteeseen ovat ne eniten typerimmän mitä olen nähnyt . Ero ystävyydessä ja pari suhteessa on aika suuri, sitä hän ei käsitä


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Jos olet henkilö, joka mainitsit aiemmin olevasi NAINEN ja että nyhjäät vain yhden miehen kanssa, niin toistan, että ihmissuhteiden luominen ja ystävyyden syntyminen / ylläpitäminen on aina henkilökohtaista, yksilöllistä ja kaikki naiset ja kaikki miehet eivät toimi vain jollakin yhdellä tavalla. Ei ole olemassa miesten ystävyyttä tai naisten ystävyyttä. Ystävyys ei siis ole myöskään sukupuolisidonnaista.

        Ystävyys voi syntyä koko elämänkaaren aikana, mutta sitä täytyy myös vastavuoroisesti pitää yllä. - Minä olen nainen, jonka ystävät ovat naisia ja miehiä, heteroja sekä valtavirrasta poikkeavasti seksuaalisia.
        Myös esimerkiksi lasteni isällä on naispuolisia ystäviä, jotka ovat minunkin ystäviäni, yhä edelleen.

        Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

        Nämä ahdistuneet käsitykset niillä sotkee varmaan hyvänkin parisuhteen , näillä on usein tyyli omistaa toinen ihminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko koskaan ollut rakastunut? Sillon haluaa olla vaan toisen lähellä vaikka se olisi kidutusta

        Yksipuolinen rakkaus ei ole koskaan onnellinen kellekään .


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        Sinulla on tosi erikoinen käsitys ihmissuhteista. Minä en ole juuri koskaan katkaissut yhtäkään tuttavuutta. Yhteydenpito on tietenkin voinut hiipua siitä syystä, että henkilö on suunnannut kiinnostuksensa muualle, kuten oikein on. Siis mikäli tuttavuus olisi sisältänyt yksipuolisena alkanutta tai siksi muuttunutta seksuaalista kiinnostusta.

        Mikkojuhan sanoi hyvin, että aikuinen ihminen on aina itse vastuussa omista tunteistaan, päätöksistään ja elämästään.

        Minä olen elämässäni huolehtinut lapsistani ja omasta äidistäni sekä lukemattomasta määrästä muiden ihmisten asioita. Katson, että se riittää minun osaltani.

        Pitäiskö jonkun sitten vastoin tahtoaan olla tämän riutuvan miehen kanssa että hän ainoastaan olisi onnellinen,hällä väliä miten toinen tuntee.
        Kun näkee ettei toisella ole kiinnostusta niin sitten häipyy hänen silmistään jos ei kykene olemaan ystävä hänen kanssaan. Aikuisen ihmisen on ymmärrettävä niin paljon ettei kukaan säälistä,ala mihinkään suhteeseen jonkun egoistin kanssa . Tälläiset ns ” ystävät” voisi nainen karistaa pois kokonaan ettei edes tervehdi kun näkee. Egoistin huippu tuo mies jolle pitäisi olla seksikaveri vastoin tahtoaan , kunhan hän vaan on onnellinen muista ei väliä


      • Anonyymi
        Xena-183 kirjoitti:

        No, hyvin on tuo 20-23 vuotiaiden kaveruus ja kimppa-asuminen toiminut jo kohta kolme vuotta ilman ristiriitoja. Ehkä fiksut ihmiset pystyvät pitämään "rakkautensa" näkymättömissä niin, ettei se aiheuta kenessäkään mustasukkaisuutta. Kaveruus on tärkeämpää.

        Minulla myös eräs läheinen asui kimpassa tytön kanssa joka oli ainostaan ystävä , että vuokra ei olisi niin suuri yhden maksettavaksi. He asuivat kimpassa pari vuotta kunnes kumpikin löysi oman rakkautensa , ja ovat parhaat ystävät aina vaan, ja käyvät toistensa kylässä pareittain . Molemmilla pieni lapsi joten heidän välillään on ystävyys pysynyt ja tulee pysymään . Niin että se on todiste että mies ja nainen voivat olla ystäviä,
        Ainoastaan huonolla,itsetunnolla varustettu ihminen haluaa kahlehtia toisia ihmisiä , minkähän onnentuntemuksen sekin niille antaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joskus seurustelisin ja mieheni olis koko ajan mun seurassa eikä ikinä tekisi mitään ilman minua.

        Ei menisi esimerkiksi töihin ilman minua tai harrastaisi mitään tai hänellä ei olis yhtään ystävää. Ni kyllä mua alkaisi ahdistaa todella paljon.

        Sehän tarkoittaisi sitä, että mä en saisi käydä töissä ilman, että hän tulee sinne. En saisi harrastaa harrastuksia ilman, että hän tulisi sinne. En saisi nähdä ystäviä ilman, että hän tulisi myös.. Enkä varmasti myöskään lapsuuden perhettäni ja hänen perhettä ilman, että mieheni tulisi.


        Joten 24/7 koko ajan toisen seurassa EI todellakaan tarkoita, että toinen luottaa sinuun.

        Toisin sanoen toi on erittäin paha mustasukkaisuutta.


        En ikinä kenenkään miehen takia lopettaisi työtä ja olisi vain päivät pitkät kotona, koska mulla kaatuisi seinät päälle ja tuntuisi että toinen hallitsee ja enkä olis enää mä vaan jonkun jatke.

        Olis aivan hirveetä jos ei edes kaupassa tai lenkillä voisi yksin käydä. Ei se olis enää mun elämä vaan vain mun miehen.


        Jos oikeasti toista rakastaa ni sitä ei pidetä kuin vanki vain kotona koska kun ihminen välillä näkee muita ihmisiä ja on välillä pois kotoa ja harrastuksissa käy ni on muutakin puhuttavaa
        puolisolle kuin vain mitä tänään syödään..

        En halua olla vanki vaan ihminen, johon luotetaan ja enkä halua tukehtua siihen että joku on iilimato.

        Muista menneiltä vuosilta kun yksi mies (jonka vaimo toimi kaupassa): istui koko päivän vahtaamassa ketä kävi ostoksilla ja jos joku mies asiakas ystävälisesti tervehti naista niin tämä hirviö nousi,pystyyn penkiltä ja sanoi miehelle ettei flirttaile hänen vaimon kanssa .kaupan omistaja teki muutaman yrityksen sanoa miehelle että hän ei tulisi sinne istuskelemaan mutta ne yritykset meni kuuroille korville.
        Nainen sai lopputilin vaikka hänestä pidettiin kovasti työpaikalla. .vielä muutama vuosi sitten näin miten he ajoivat pyörällä aamuruuhkassa, peräkanaa ” töihin” ynnä ja yhtenä uuteen työpaikkaan josta vaimo sai myöskin lopputilin miehen vuoksi . Lopulta mies vietiin pakkohoitoon, ja sen koommin ei ole kumpaakaan näkynyt.
        Niin että toiset laittavat itsensä ,kahleisiin tällaisten sairaiden miesten kanssa , se ei ole onnea vaan kidutusta .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ollut vuosikymmeniä paras ystävä joka on mies , molemmat elämme omaa elämäämme omien puolisoiden kanssa mutta ystävyys meidän välillä on pysynyt. Eikä koskaan olle ollut mitään muuta kun ystävyyttä meidän välillä. Kerromme toisillemme tapahtumista ja ajatuksissamme . Ystäväni rouva on ihana ihminen joka ei koskaan ole ollut mustasukkainen ystävyydestämme. Niin että kyllä mies ja nainen voivat olla parhaat ystävät toistensa kanssa ilman mitään seksiä, joka näyttää olevan muiden ongelma näissä asioissa.jotka eivät itse edes pystyisi ystävyys suhteeseen vastakkaista sukupuolta olevan henkilön kanssa , siksi eivät voi ymmärtää että nainen ja mies voivat olla ystäviä keskenään.

        Jos olet ruma ja tai vanha niin varmasti onnistuu, en ihmettele. Itse vaan en ole tavannut yhtäkään miestä (olen satoja satoja tavannut ja kommunikoinut elämän varrella) joka ei kuolaisi perääni. Toki jos kulkee silmät ummessa niin tuotakin voi olla vaikea tajuta. Tänään viimeksi huoltomies ehdotti...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä ahdistuneet käsitykset niillä sotkee varmaan hyvänkin parisuhteen , näillä on usein tyyli omistaa toinen ihminen

        En vaadi kumppanilta yhtään sen enempää kuin mitä vaadin itseltäni: en flirttaile enkä ystävysty vastakkaisen sukupuolen kanssa koska siitä seuraa hyvin nopeasti lapsia. Vaikkei seuraisikaan niin on äärimmäisen epäkunnioittavaa olla parisuhteessa ja pitää 1-2 ystävämiestä myös. Minut on jopa jätetty siksi että olen ollut ystävä miehen kanssa. Enkä ole tavannut yhtäkään miestä joka hyväksyisi sen että vaimolla/minulla miesystävä.
        Tämä on siis asia minkä olen kantapään kautta oppinut : ei vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä. Itse olen niin seksikäs ettei kukaan usko että miehet olisivat hyvää hyvyyttään ystäviäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole olemassa miehiä jotka ehdottelevat rumapainoisille tai mummeleille 'mitään'.

        Mies ei voi olla seksikkäälle (nuori, hoikka) tytölle pelkkä ystävä.

        "Mies ei voi olla seksikkäälle (nuori, hoikka) tytölle pelkkä ystävä."
        Se on kyllä miehen oma ongelma... turha siitä on naista syyllistää mitenkään.
        Kyllähän aina asiasta puhua saa, kerran tai pari. Keskustelun tulokset saattavat olla täysin murskaavia miehelle, tai hänelle on varattu paikka ainoastaan ystävänä, kuin veljelle!

        Ei mieskään polvilleen putoa ihastuksensa takia, löytää kyllä uuden ihastuksen ja seuraavan, jos edelliset eivät ole johtaneet toivottuun tulokseen. Onhan parinkin miehen kohdalta tullut käsiteltyä tuo ihastuminen; mikä ei ole johtanut sukupuoliseen parisuhteeseen. Sen sijaan pidempään ystävyyteen; jelpitään toisiamme arkisissa käytännön asioissa.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja mitä se ehdottaminen edes haittaa, kunhan asiat puhutaan selviksi, että molemmat tietävät missä mennään eivätkä sido toisiaan etsimästä varsinaista kumppanuutta muualla."

        Ja sitten kun jossain kokoontumisessa esittelet uutta poikaystävääsi ja mikkojuhania keskenään "Hei Mikkojuhani tässä on rande, randen kaa me ollaan ihan vaan kavereita vaikka ollaan paneskeltu toisinaan ihan fucbuddy -pohjalta kun mä olin sinkkuna mutta nyt me ei varmaan enää niin usein kun mä seurustelen sun kaa, ja hei, tuollahan näkyy dissekin menevän, dissen kaa me on pantu vaan sillon kun disse on tullu täällä etelässä käymään, en tiiä miten sit jatkossa kun me seurustellaan mutta sähän et oo mustasukkanen, ethän? mä en voi sietää mustasukkasia miehiä että tajuuthan sä sen? se on sit kerrasta poikki jos sä alat draamailleen mun kamupanojen takia!"

        -harmiseikirj-

        Kyllä sulla Harmis on gigolon mieliala itselläsi; jos mies ja nainen eivät pysty pelkästään ystäviä olemaan keskenään, sun mielestäsi.
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ystävien kanssa ei paneskella. FWB-suhde on ihan eri juttu."

        Eikä ne fuckbuddyt sitten ole ystäviä? mitä ne sitten on? Eli mieluuummin annat ystäväsi olla ilman seksiä kuin jonkun random-jännämiehen jonka kanssa paneskelet vaikka ei olisi edes ystävä? Tuo sinun vastaushan tarkoittaa sitä että ketjun avaaja on oikeassa, miehen ei kannata alkaa naisen ystäväksi koska silloin ainakaan ei saa seksiä :D

        -harmiseikrj-

        Sun kannattaisi keskustella asiasta, esim. pikkuPirpanan kanssa, ehkä pujiskin voisi sanoa oman mielipiteensä asiaan. Mikä tosiaan on ihan heidän oma asiansa.
        Käsittääkseni heillä on puhdas ihan fucbuddy - pohjalta oleva suhde; ainakin Pirpanan juttujen mukaan.
        trollikka


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Mukavaa tanssi-iltaa trollikka hienoa että pääset nauttimaan vapaa-ajasta ja ystävien seurasta ja tanssimisesta tietenkin.🙂.

        Kiitos, toivotuksistanne. Siihen on vielä runsas viikko aikaa, kun tosiaan pääsen tanssimaan pitkän pitkän ajan kuluttua. Hitto, jos porukkamme miehet eivät joka tahtia mua vie lattialle, mä kyllä menen itse hakemaan. Mä olen kotona jo tanssikenkiäni pruuvaillut, luultavasti nuo 8cm koroilla olevat, tulevat olemaan jaloissani. Tuntuvat parhaimmilta jaloissa, tanssiessani. Olen harjoitellut Mimmi sylissäni, ja flikka tykkää tanssimisesta armottomasti, hytisee rinnoillani musiikin tahdissa! Kohta ollaan ihan ylikunnossa me molemmat, ja harjoittelut jatkuu iltaisin vielä viikon verran. =))
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, toivotuksistanne. Siihen on vielä runsas viikko aikaa, kun tosiaan pääsen tanssimaan pitkän pitkän ajan kuluttua. Hitto, jos porukkamme miehet eivät joka tahtia mua vie lattialle, mä kyllä menen itse hakemaan. Mä olen kotona jo tanssikenkiäni pruuvaillut, luultavasti nuo 8cm koroilla olevat, tulevat olemaan jaloissani. Tuntuvat parhaimmilta jaloissa, tanssiessani. Olen harjoitellut Mimmi sylissäni, ja flikka tykkää tanssimisesta armottomasti, hytisee rinnoillani musiikin tahdissa! Kohta ollaan ihan ylikunnossa me molemmat, ja harjoittelut jatkuu iltaisin vielä viikon verran. =))
        trollikka

        No nopeesti se viikko menee ja pääset vihdoin tanssahtelemaan. Oon itekin halunnut jo hetken aikaa opetella tanssin jalon taidon kunnolla. Kyllä joku perus valssi jotenkuten ehkä sujuu mutta siihen se melkein jää. Jos olisin ite mukana niin veisin sua kyllä pyörähtelemään mutta eiköhän sulla vientiä riitä muutenkin ainakin mä toivon niin ja mikäänhän ei tosiaan estä sua ite käymästä hakemasta miehiä tanssiin.🙂.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😋 ­N­­­y­m­f­o­­m­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#178520772

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Platonisia elämänkumppanuuksia on ollut aina. Joskus ne ovat olleet verhottuja kämppäkaverisuhteiksi, vaikka ne ovat olleet elämänmittaisia, platonisia partnerisuhteita. Nyt niihin kiinnitetään enemmän huomiota, sillä suhteet vastaavat ajan tarpeeseen. Ihmiset tarvitsevat hellyyttä, lämpöä ja huolenpitoa ja ovat valmiita antamaan niitä ilman seksuaalisen parisuhteen vaatimuksia. He ovat valmiita sitoutumaan toisiinsa yhteisten intressien pohjalta, molempien tahtoa kunnioittaen. He myös tekevät platonisesta rakkaudestaan julkista.

      • Anonyymi

        Kukaan joka roikottaa vastakkaista sukupuolta "kaverina" ei todellakaan kunnioita toista. Ällöttävää itsekeskeisyyttä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan joka roikottaa vastakkaista sukupuolta "kaverina" ei todellakaan kunnioita toista. Ällöttävää itsekeskeisyyttä

        Ei taida sellainen yksilä kunnioittaa edes itseään, joka antaa "roikottaa itseään kaverina". Teillä on kyllä kummallisia tuttavia, kun ovat noin munattomia.


      • Anonyymi

        Tuon platonisen kumppanuuden, mä näen myös vanhempieni kohdalla. Ovat taas erovuosien jälkeen yhdessä avoparina, tuki ja turva toisistaan sekä seuraa toisistaan. Varmuudenvuoksi vielä asuvat mun naapurissani, saavat kodinhoitoapua siivouksessa ja ruokahuoltoa, systeriltä ja minulta.

        Mulla on kaksi hyvää miesystävää, jotka eivät tule toimeen keskenään, aina pientä suunsoitoa, todella ärsyttävää... Mä en näe mitään syytä tuollaiselle käytökselle ja toivoisin ett selvittäisivät välinsä jossain muualla, kun mun pihassani ...tai opettelisivat sietämään toisiaan. Ja jos joku taas kuvittelee jotain sutinaa mulla olevan heidän kanssaan; tai edes jommankumman, niin puhtaasti platoninen suhde molempiin. Ja sellaisena myös pysyy!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon platonisen kumppanuuden, mä näen myös vanhempieni kohdalla. Ovat taas erovuosien jälkeen yhdessä avoparina, tuki ja turva toisistaan sekä seuraa toisistaan. Varmuudenvuoksi vielä asuvat mun naapurissani, saavat kodinhoitoapua siivouksessa ja ruokahuoltoa, systeriltä ja minulta.

        Mulla on kaksi hyvää miesystävää, jotka eivät tule toimeen keskenään, aina pientä suunsoitoa, todella ärsyttävää... Mä en näe mitään syytä tuollaiselle käytökselle ja toivoisin ett selvittäisivät välinsä jossain muualla, kun mun pihassani ...tai opettelisivat sietämään toisiaan. Ja jos joku taas kuvittelee jotain sutinaa mulla olevan heidän kanssaan; tai edes jommankumman, niin puhtaasti platoninen suhde molempiin. Ja sellaisena myös pysyy!
        trollikka

        Pettäminen on pettämistä. Ei siihen mitään seksiä tarvita. Henkinen pettäminen paljon törkeämpää kuin fyysinen
        T
        Nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pettäminen on pettämistä. Ei siihen mitään seksiä tarvita. Henkinen pettäminen paljon törkeämpää kuin fyysinen
        T
        Nainen

        Nyt mä en kyllä ymmärrä, jos vastaus oli tarkoitettu mulle. Ystävät ovat mulle ystäviä, eivätkä mitään sukupuoliobjekteja. Juurihan mä totesin ett ystävyytemme on platoninen.
        Enkä mä koe mitenkään edes henkisesti pettäneeni heitä, jos mulla on muitakin ystäviä, naisia... niin petänkös mä sitten heitäkin. Ja kun kerta sukupuolisuuden ystävyyteen sotkit; niin taatusti en bi-nainen.

        Kyllä mun rakkauden kohde on aina ollut mies, ja voihan ystävyys joskus joidenkin kohdalla päätyä myös parisuhteeseen. Huomio sana JOIDENKIN; ei minun, ja näiden kahden kukonpojan! Kai mullakin on oikeus siihen, ett itse päätän omista suhteistani!
        trollikka


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt mä en kyllä ymmärrä, jos vastaus oli tarkoitettu mulle. Ystävät ovat mulle ystäviä, eivätkä mitään sukupuoliobjekteja. Juurihan mä totesin ett ystävyytemme on platoninen.
        Enkä mä koe mitenkään edes henkisesti pettäneeni heitä, jos mulla on muitakin ystäviä, naisia... niin petänkös mä sitten heitäkin. Ja kun kerta sukupuolisuuden ystävyyteen sotkit; niin taatusti en bi-nainen.

        Kyllä mun rakkauden kohde on aina ollut mies, ja voihan ystävyys joskus joidenkin kohdalla päätyä myös parisuhteeseen. Huomio sana JOIDENKIN; ei minun, ja näiden kahden kukonpojan! Kai mullakin on oikeus siihen, ett itse päätän omista suhteistani!
        trollikka

        Sanotaampa suomeksi. Leikit kahden eri miehen tunteilla ja esität tääääysin viatonta, ulkoistat vastuun omista valinnoistasi miehille. Pitää toivoa ettei kummallakaan miehistä ole sydänsairautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaampa suomeksi. Leikit kahden eri miehen tunteilla ja esität tääääysin viatonta, ulkoistat vastuun omista valinnoistasi miehille. Pitää toivoa ettei kummallakaan miehistä ole sydänsairautta.

        Jos puoliso ajattelee noin ni onko se rakkautta vai onko se liiallinen omistamisen halua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanotaampa suomeksi. Leikit kahden eri miehen tunteilla ja esität tääääysin viatonta, ulkoistat vastuun omista valinnoistasi miehille. Pitää toivoa ettei kummallakaan miehistä ole sydänsairautta.

        Oikeesti en ole sulle selitystä velkaa, mutt kun syytetyksi tulin, niin... Ei kummallakaan ole mitään sydän vikaa... oikeesti, tai miten sen nyt sanoisi. Molemmilla on useita naisia ollut, yhtä aikaakin eli irtonumeroita, kuka nainen nyt milloinkin on suostuvainen ollut!

        Toisella on jopa varmasti 4 lasta, pari kihlausta takanaan ja yks avioliitto.
        Hän on tavallaan mulle serkku, tosin emme varsinaisesti ole sukua toisillemme, koska mies on adoptoitu ja erään vanhemman pariskunnan; vaimon a.u-poika. Tuon avioliiton kautta, hän on nykyään sukuun kuuluva ja vierailee epäsäännöllisen säännöllisesti meillä.

        Toinen mies on hyvä ystäväni; jolla lukuisia naissuhteita ollut, työkavereiden, asiakkaiden vaimojen ym. irtonumeroiden kanssa. Viimeinen morsian oli merimiehen vihittyvaimo, äijä joka toinen viikko merellä ja toinen kotona. Eli heillä oli ns. avoinsuhde, kunnes se merimies sai lopputilin... suhdekin alkoi olla loppusuoralla silloin.

        Kerros nyt kumman syliin mä joutaisin, kerrasta ehkä muutamaksi kuukaudeksi, kunnes olisin entinen. Ihan oikeesti mä kyllä tunnen heidät paremmin mitä sinä. Ja kyllä nuo miehet ovat ihan itse vastuussa omista haluistaan. Mulla on ainoastaan tarjottavana heille ystävyys, ei sen enempää. Mulla on omat oikeuteni sekä tahtoni, enkä mä niistä tingi!
        trollikka


    • Anonyymi

      Nuorena tytöt oli niitä jotka ehdotti petipuuhia. Kysyin sitten muutaman kerran että eikö seurustella niin ei ei vain petipuuhia halisivat.

    • Anonyymi

      Tietysti voivat olla. Kaikki ihmiset eivät ole seksuaalisesti kiinnostuneita toisistaan. Aika heikoilla on sellianen yksilö, jota kaikki kiinnostavat (myös mies). Itselläni (ja olen kuullut etten ole ainoa) homma menee pikemmin niin päin, että kaveruuden aluksi toinen voi olla myös seksuaalisesti kiinnostava, mutta kun hänet oppii tuntemaan niin se kiinnostus hiipuu ja platoninen kiinnostus on ainoa enää olemassa. Tietyti joidenkin harvojen yksilöiden kanssa voi mennä myös toisin päin ja tietenkään läheskään kaikki eivät kiinnosta seksuaalisesti edes aluksi.

      Ja lopuksi ... mitä väliä sillä on, jos toinen jotain haluaakin. Fiksu ihminen osaa pitää suunsa kiinni, jos toisella ei selvästikään ole kiinnostusta. Eivät kaikki miehet ole idiootteja.

      • Anonyymi

        Lähetin ihan tahallaan pervokuvia exälleni kun hän meni parisuhteeseen toisen kanssa ja olisi halunnut jatkaa minun ystävänä. Haluan tehdä kaikille selväksi että miesten ja naisten välinen ystävyys ei toimi ja lähetän mielelläni pervokuvia jos erehtyy vielä yhteyttä ottamaan. Nykyään olen jo onnellisesti varattu. Siitä huolimatta ei tule kyseeseen ystävyys seksikumppanin kanssa. Jos miehellä olisi vastakkaisen sukupuolen ystäviä, ampuisin ne oitis. En yhtään katsele petollisuutta.
        Ymmärrän jos kyseessä 70v homo mutta minä ja läheiseni olemme lisääntymiskykyisiä ja haluttuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetin ihan tahallaan pervokuvia exälleni kun hän meni parisuhteeseen toisen kanssa ja olisi halunnut jatkaa minun ystävänä. Haluan tehdä kaikille selväksi että miesten ja naisten välinen ystävyys ei toimi ja lähetän mielelläni pervokuvia jos erehtyy vielä yhteyttä ottamaan. Nykyään olen jo onnellisesti varattu. Siitä huolimatta ei tule kyseeseen ystävyys seksikumppanin kanssa. Jos miehellä olisi vastakkaisen sukupuolen ystäviä, ampuisin ne oitis. En yhtään katsele petollisuutta.
        Ymmärrän jos kyseessä 70v homo mutta minä ja läheiseni olemme lisääntymiskykyisiä ja haluttuja.

        Sen kun. Nykyään tuossakin on omat riskinsä, vaikka lähettäisi miehelle, mutta jokainen tietenkin tekee itse valjntansa. Minä en mene rikki valokuvista ja voihan niille sitten sen uuden kanssa nauraa, että katso minkä sekopään kanssa mäkin olen joskut ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen kun. Nykyään tuossakin on omat riskinsä, vaikka lähettäisi miehelle, mutta jokainen tietenkin tekee itse valjntansa. Minä en mene rikki valokuvista ja voihan niille sitten sen uuden kanssa nauraa, että katso minkä sekopään kanssa mäkin olen joskut ollut.

        Joo oli siinä vaatteet päällä (koska laki) mutta exä sano sitä epäsopivaksi ja pyysi etten lähetä sellaisia. En ole sen jälkeen lähettänyt mitään. :D Kerrassaan törkeää haluta olla ystävä ja sitten kertoa mitä MINÄ saan tehdä ja mitä en. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo oli siinä vaatteet päällä (koska laki) mutta exä sano sitä epäsopivaksi ja pyysi etten lähetä sellaisia. En ole sen jälkeen lähettänyt mitään. :D Kerrassaan törkeää haluta olla ystävä ja sitten kertoa mitä MINÄ saan tehdä ja mitä en. :D

        Tuo on ihan eksäsi ja sinun välinen asia. Eipä tuo minulle kuulu. Kuten sanottu, itseäni moinen yritys lähinnä huvittaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetin ihan tahallaan pervokuvia exälleni kun hän meni parisuhteeseen toisen kanssa ja olisi halunnut jatkaa minun ystävänä. Haluan tehdä kaikille selväksi että miesten ja naisten välinen ystävyys ei toimi ja lähetän mielelläni pervokuvia jos erehtyy vielä yhteyttä ottamaan. Nykyään olen jo onnellisesti varattu. Siitä huolimatta ei tule kyseeseen ystävyys seksikumppanin kanssa. Jos miehellä olisi vastakkaisen sukupuolen ystäviä, ampuisin ne oitis. En yhtään katsele petollisuutta.
        Ymmärrän jos kyseessä 70v homo mutta minä ja läheiseni olemme lisääntymiskykyisiä ja haluttuja.

        Miten epäkypsää tyyliä sinulta , siis omaatuntoani loukkaa ettei toinen tuntenut sinua kohtaa aitä mitä itse ehkä tunsit, ja halusi olla ystävä ainoastaan.ja että lähettelee inhottavia kuvia hänelle toisistaa miten epäkypsä olet ihmisenä
        Toivottavasti uusi suhteesi on onnellinen, vaikka harvoin tuollaisella luonteella kukaan voi tuntea aitoa onnea .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten epäkypsää tyyliä sinulta , siis omaatuntoani loukkaa ettei toinen tuntenut sinua kohtaa aitä mitä itse ehkä tunsit, ja halusi olla ystävä ainoastaan.ja että lähettelee inhottavia kuvia hänelle toisistaa miten epäkypsä olet ihmisenä
        Toivottavasti uusi suhteesi on onnellinen, vaikka harvoin tuollaisella luonteella kukaan voi tuntea aitoa onnea .

        Niin eli exä ilosesti pani mua pari vuotta, alko seläntakana seurustelemaan ja nyt kun lähetin eroottisia kuvia hänelle niin se olikin epäsopivaa. Halusin vaan osoittaa että hän ei sitä päätä millainen suhde meillä milloinkin on. Hän siis olisi halunnut jäädä ystäväkseni (koska on hyväksikäyttäjä luonteeltaan)
        Noiden kuvien jälkeen ei ole kuullut minusta pihaustakaan eikä kuule ja olen varattu nykyään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin eli exä ilosesti pani mua pari vuotta, alko seläntakana seurustelemaan ja nyt kun lähetin eroottisia kuvia hänelle niin se olikin epäsopivaa. Halusin vaan osoittaa että hän ei sitä päätä millainen suhde meillä milloinkin on. Hän siis olisi halunnut jäädä ystäväkseni (koska on hyväksikäyttäjä luonteeltaan)
        Noiden kuvien jälkeen ei ole kuullut minusta pihaustakaan eikä kuule ja olen varattu nykyään.

        Olet idiootti lähettelet tuommosia kuvia kuvittelet että lämpenee tuollaiselle ho rolle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähetin ihan tahallaan pervokuvia exälleni kun hän meni parisuhteeseen toisen kanssa ja olisi halunnut jatkaa minun ystävänä. Haluan tehdä kaikille selväksi että miesten ja naisten välinen ystävyys ei toimi ja lähetän mielelläni pervokuvia jos erehtyy vielä yhteyttä ottamaan. Nykyään olen jo onnellisesti varattu. Siitä huolimatta ei tule kyseeseen ystävyys seksikumppanin kanssa. Jos miehellä olisi vastakkaisen sukupuolen ystäviä, ampuisin ne oitis. En yhtään katsele petollisuutta.
        Ymmärrän jos kyseessä 70v homo mutta minä ja läheiseni olemme lisääntymiskykyisiä ja haluttuja.

        Katso nyt itseäsi oletko muka onnelinen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso nyt itseäsi oletko muka onnelinen

        Olen tuhat kertaa onnellisempi kuin sen epärehellisen miehen kanssa. Ikinä minulla ei ole ollut näin sopivaa kumppania.


    • Anonyymi

      Kaikki naispuoleiset ystävät mitä minulla on, niin meillä on ollut joko yhdenillan, useamman illan tai pidempi suhde.
      Myös vaimo on myöntänyt, että ne miespuoleiset kaverit joita hänellä on ovat joko ehdotelleet seksiä tai seksiä ovat harrastaneet.
      Kyllä se valtaosin niin menee, että mies ja nainen ei voi olla ystäviä ilman seksuaalista jännitettä.

    • Anonyymi

      Kyllähän homomiehillä yleensä onkin naisystäviä, eikä ole heistä seksuaalisesti kiinnostunut.

      Mutta heteromies ja heteronainen… enpä tiedäkään kun ei ole kokemusta. Olen nainen ja kaikki kaverini sattuvat olemaan myös naisia, ei yhtään homomiestäkään.

    • Kyllä voi. Ja voivat jopa rakastaa toisiaan ilman seksuaalista jännitettä.

      Minun parhaat ystäväni ovat kuin ovatkin miehiä. Järjestään. Jokaista heistä rakastan tavallani.. ihmisenä.

      On kovin putkinäköistä ajattelua, etteivät eri sukupuolta olevat voisi olla ystäviä keskenään kuin ihminen ihmiselle.

      Ensisijaisesti olemme ihmisiä ja sukupuoli tulee sitten perästä.

      Mutta kaipa ihmiset jotka pitävät sukupuolta tärkeämpänä kuin ihmisyyttä, eivät kykene ystävyyteen vastakjaisen sukupuolen kanssa.

      Ja mitä he menettävätkään siinä...

      • Anonyymi

        No siis minusta tuo oletus, että ei voisi olla, kertoo selvää kieltä tuon olettaman esittäjästä. Tuollaiselle ihmiselle itselleen ilmeisesti ihan kaikki tietyn sukupuoliset kelpaisivat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siis minusta tuo oletus, että ei voisi olla, kertoo selvää kieltä tuon olettaman esittäjästä. Tuollaiselle ihmiselle itselleen ilmeisesti ihan kaikki tietyn sukupuoliset kelpaisivat.

        Niin. Jo alun alkaen aloittaja on asennoitunut että aina on seksuaalisuutta. Minulla on hienoja platonisia ihmissuhteita ja ne todella ovat pääosin miesten kanssa.

        Ennakkoasenteet tiettyjä seksuaalisuuksia kohtaan.. paistaa aloituksesta läpi.


      • Anonyymi

        Pikku-pirpana; Mä allekirjoitan tämän, itse en osannut ajatusta sanoiksi pukea näin hyvin. Vastasin tähän ketjuun jo aikaisemmin platonisenystävyyden ottaen esille.
        Mutt sun määritelmäsi, meni ainakin minun ajastusmaailmani kanssa täysin nappiin.
        trollikka


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Niin. Jo alun alkaen aloittaja on asennoitunut että aina on seksuaalisuutta. Minulla on hienoja platonisia ihmissuhteita ja ne todella ovat pääosin miesten kanssa.

        Ennakkoasenteet tiettyjä seksuaalisuuksia kohtaan.. paistaa aloituksesta läpi.

        Seksi kuuluu vapaa-aikaan ja tietysti sitä harrastetaan sen kanssa kenen seurassa on


      • Anonyymi kirjoitti:

        Seksi kuuluu vapaa-aikaan ja tietysti sitä harrastetaan sen kanssa kenen seurassa on

        Putkinäköinen ajattelutapa sinulla.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Putkinäköinen ajattelutapa sinulla.

        Ehkä. Panisin mielelläni enemmänkin


    • Anonyymi

      Kyllä voivat olla ystäviä. Ei kaikkien kanssa ole romanttista vetovoimaa..

      Tuskin ap. Itsekään tuntee? 😉

      • Anonyymi

        Romanttinen ja seksuaalinen vetovoima on eri asioita. En olekoskaan tavannut miestä joka ei kokisi minua kohtaan seksuaalista vetovoimaa. Niin tekee 100%. Romanttinen suhde ei suinkaan ole 100% mielessä vaan harvemmilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Romanttinen ja seksuaalinen vetovoima on eri asioita. En olekoskaan tavannut miestä joka ei kokisi minua kohtaan seksuaalista vetovoimaa. Niin tekee 100%. Romanttinen suhde ei suinkaan ole 100% mielessä vaan harvemmilla.

        Voisko joku mies vastata tunteeko seksuaalista vetovoimaa joka naiseen? Vähän kyllä epäilen…

        En nyt näin naisena voi kyllä samaistua, että tekisi mieli ihan joka vastaantulevan miehen kaluun siis kaulaan hypätä.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Voisko joku mies vastata tunteeko seksuaalista vetovoimaa joka naiseen? Vähän kyllä epäilen…

        En nyt näin naisena voi kyllä samaistua, että tekisi mieli ihan joka vastaantulevan miehen kaluun siis kaulaan hypätä.

        No, en ainakaan minä henkilökohtaisesti tunne.
        Itseasiassa tunnen seksuaalista vetovoimaa harvojen naisten kanssa.

        AV


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Voisko joku mies vastata tunteeko seksuaalista vetovoimaa joka naiseen? Vähän kyllä epäilen…

        En nyt näin naisena voi kyllä samaistua, että tekisi mieli ihan joka vastaantulevan miehen kaluun siis kaulaan hypätä.

        No ei, ei tule sellaista tunnettua, kyllä ne taitaa selkeään vähemmistöön jäädä joihin sellaista tuntee.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, en ainakaan minä henkilökohtaisesti tunne.
        Itseasiassa tunnen seksuaalista vetovoimaa harvojen naisten kanssa.

        AV

        Juurikin näin👍🏼


      • randombypasser kirjoitti:

        No ei, ei tule sellaista tunnettua, kyllä ne taitaa selkeään vähemmistöön jäädä joihin sellaista tuntee.

        Niin eihän sitä nyt kaikkiin tietenkään 😊


      • randombypasser
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Niin eihän sitä nyt kaikkiin tietenkään 😊

        Niin, niinhän se on. Ja kuten sanoin, seksuaalisesti(kin) kiinnostavat jäävät selkeään vähemmistöön, eli 49% kiinnostaa silleen 🤣🤣🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        Niin, niinhän se on. Ja kuten sanoin, seksuaalisesti(kin) kiinnostavat jäävät selkeään vähemmistöön, eli 49% kiinnostaa silleen 🤣🤣🤣

        No kovat on lukemat🤣🥳🥳 onko syytä juhlaan?😂🙈


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        No kovat on lukemat🤣🥳🥳 onko syytä juhlaan?😂🙈

        Mitä, selkeä vähemmistöhän tuo on 😂
        No en mä tiedä kannattaako tässä mitään juhlia, juhannukseenkin on vielä aikaa 😁
        Sitä paitsi ei mua monikaan leidi seksuaalisesti kiinnosta, mutta varsin on jollain tavalla viehättävä tai muuten mielenkiintoinen, niin on sitten jotain iloa silmälle 😉


      • randombypasser kirjoitti:

        Mitä, selkeä vähemmistöhän tuo on 😂
        No en mä tiedä kannattaako tässä mitään juhlia, juhannukseenkin on vielä aikaa 😁
        Sitä paitsi ei mua monikaan leidi seksuaalisesti kiinnosta, mutta varsin on jollain tavalla viehättävä tai muuten mielenkiintoinen, niin on sitten jotain iloa silmälle 😉

        Kivempi se elämä on jos on jotain silmäniloa😘


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Kivempi se elämä on jos on jotain silmäniloa😘

        On, on todellakin. Ja kauhian moni nainen on tavalla tai toisella viehättävä, vaikkeivät olekaan välttämättä "sillä tavalla" kiinnostavia. Mulle riittää se kauneus ympärillä, se omakin kaunis kyllä joskus kävelee kohdille, se on väistämätöntä. 😉


      • randombypasser kirjoitti:

        On, on todellakin. Ja kauhian moni nainen on tavalla tai toisella viehättävä, vaikkeivät olekaan välttämättä "sillä tavalla" kiinnostavia. Mulle riittää se kauneus ympärillä, se omakin kaunis kyllä joskus kävelee kohdille, se on väistämätöntä. 😉

        Voin kyllä samaistua, että niin on myös moni mies mukava ihan ilman mitään sen enempää.

        Sä oot kyllä sen verran hauska/fiksu tyyppi, ettei oo varmasti sen osalta ainakaan monilla mitään valittamista. Varmasti löydät oman ihanan🥰


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Voin kyllä samaistua, että niin on myös moni mies mukava ihan ilman mitään sen enempää.

        Sä oot kyllä sen verran hauska/fiksu tyyppi, ettei oo varmasti sen osalta ainakaan monilla mitään valittamista. Varmasti löydät oman ihanan🥰

        Niin, niin se on, moni on miellyttävä eri tavoin ilman sen kummempaa kipinää.

        Kiitoksia ja samat sanat 😘


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Kivempi se elämä on jos on jotain silmäniloa😘

        Totean tähän sivusta, että kyllä maailmassa silmäniloa riittää. Vaan ei se, että joku on ilo silmälle ainakaan minulle seksuaalista kiinnostusta takaa. Toisia on todella ilo katselle, mutta ei silti ole mitään kiinnostusta koskea. 🙂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totean tähän sivusta, että kyllä maailmassa silmäniloa riittää. Vaan ei se, että joku on ilo silmälle ainakaan minulle seksuaalista kiinnostusta takaa. Toisia on todella ilo katselle, mutta ei silti ole mitään kiinnostusta koskea. 🙂

        No eipä tietenkään. Kosketaan mihin kosketaan🤭


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        No eipä tietenkään. Kosketaan mihin kosketaan🤭

        Jotkut tyypit ovat jopa ulkoisesti liian upeita. Upeita katsoa, mutta jotenkin jo puuttuu jokin sellainen särmä, että heräisi oikeasti kiinnostus.


      • Anonyymi
        Haaveilija39 kirjoitti:

        Voisko joku mies vastata tunteeko seksuaalista vetovoimaa joka naiseen? Vähän kyllä epäilen…

        En nyt näin naisena voi kyllä samaistua, että tekisi mieli ihan joka vastaantulevan miehen kaluun siis kaulaan hypätä.

        En ole mies, mutta vastaan tuohon kuitenkin. Eivät miehen ja naisen tunteet oikeasti kovin kaukana toisistaan ole.

        Eli on olemassa kahdenlaista "seksuaalista vetovoimaa". On olemassa niitä ihmisiä, jotka ovat puoleensavetäviä ja niitä ihmisiä on lopulta varsin vähän. Ja sitten on olemassa "jäätävä panetus", joka on itseen liittyvää ja itsestä lähtevää, eikä liity sen vastapuolen vetävyyteen mitenkään. Jos ihminen on puutteessa ja virittyneessä tilassa, niin silloine ei järjen omaava yksilö nyt ylipäänsä mene itseään sellaisen ystävän seuraan tunkemaan, joka voisi siinä tunteessa "auttaa". Ja siis eiväthän kaikki koskaan tuota jäätävän panetuksen tunnetta ilmeisesti edes tunne. Itselleni se on hyvinkin tuttu tunne.


    • Eihän ystävyys sukupuolesta kiinni ole. Aivan mainiosti voi miehet, naiset ja muunsukupuoliset olla ystäviä keskenään. Eihän ystävyys ole kiinni ulkoista tekijöistä vaan siitä, että syntyy platoninen yhteys jonkun kanssa.

      Sen myönnän, että itselläni ei ole yhtään miespuolista ystävää. En ole jostain syystä onnistunut hankkimaan miespuolisia ystäviä, vaikka tulen kyllä miesten kanssa hyvin toimeen.

    • Anonyymi

      Kyrpämulkkuja joka puolella vikisee,vetäkää hanskaan.

    • Missäs kivikauden luolassa sinä olet asustellut? Jos näkee naisissa vain pillun, niin tietenkään ei voi olla "vain" ystävä naisen kanssa. Sitten jos näkee naisessa ihmisen (jolla sattuu olemaan pillu), tilanne on ihan toinen.

      Valta osa ystävistäni on naisia ja tilanne on mielestäni varsin hyvä, enkä kaipaa siihen muutosta.

      • Anonyymi

        Ei kannata ihmetellä jos pysyt sinkkuna :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata ihmetellä jos pysyt sinkkuna :D

        Se on vain sinun märkäpäiväunesi että minä pysyisin sinkkuna. On melkoinen ihme ellen ole syksyllä korvamerkitty jollekin mukavalle leidille.


    • Anonyymi

      Voi olla

    • Anonyymi

      Olen vonkannut ystävä naisilta. Muutamalta sain seksiä ja toisilta en. Parempi se on ystävän kanssa panna kuin tuntemattoman.

    • Anonyymi

      Höpö höpö. Kyllä minulla, miehellä on ihan naispuoleisia ystäviä. Työn kautta ovat tulleet, joten en tiedä olisiko muuten.

      >simiti<

    • Anonyymi

      Kyllä voi olla. Ilman seksuaalista vetovoimaa tai myös sen kanssa.

      - Sheena

      • Anonyymi

        No niinpä. Ei seksuaalinen vetokaan ystävyyttä estä. Eivät kaikki ihmiset ole sellaisia, että olisi pakko panna kaikkea mitä voisi tehdä mielikin panna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niinpä. Ei seksuaalinen vetokaan ystävyyttä estä. Eivät kaikki ihmiset ole sellaisia, että olisi pakko panna kaikkea mitä voisi tehdä mielikin panna.

        Monilla on se käsitys, että kaikkien kanssa pannaan, jos panettaa. Todellisuus on aivan muuta.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla on se käsitys, että kaikkien kanssa pannaan, jos panettaa. Todellisuus on aivan muuta.

        - Sheena

        Tuo käsitys nyt kertoo lähinnä kokemuksen puuttesta ja vähäisistä sosiaalisista suhteista. Ei tietenkään voi tajuta asiasta mitään, kun kokemus on nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo käsitys nyt kertoo lähinnä kokemuksen puuttesta ja vähäisistä sosiaalisista suhteista. Ei tietenkään voi tajuta asiasta mitään, kun kokemus on nolla.

        Kyllä mä oletan että nais ja miesystävykset panee toisiaan
        En pysty edes näkemään muuta syytä ystävyydelle.
        T.heteronainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä oletan että nais ja miesystävykset panee toisiaan
        En pysty edes näkemään muuta syytä ystävyydelle.
        T.heteronainen

        Saat olettaa. Ei olettaminen ole kiellettyä, vaikkeivät oletuksesi totta olekaan. Maailmassa on paljon sellaisia asioita, joita osa ei pysty käsittämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monilla on se käsitys, että kaikkien kanssa pannaan, jos panettaa. Todellisuus on aivan muuta.

        - Sheena

        Aika epäkypsää juttua jossa seksillä on suurin osa eräillä, ystävä on sellainen jonka kanssa jaetaan ilot ja huolet , mutta se ei tarkoita että pitäisi olla seksi mukana suhteessa.
        Minulla on muutama mies ystävä joiden kanssa ollaan ihan vaan hyviä kavereita ei siin mitään tekemistä seksin kanssa.


    • Mun mielestä ois ihan kiva vaikka tehdä puu- tai metallitöitä naisen kanssa. Jotenkin nää tuntuu vähän tylsiltä pelkästään jossain äijäporukoissa. Ois kiva myös korjailla jotain vanhaa elektroniikkaa. Ei siinä mitään seksuaalista ole, vaikka johonkin vhs nauhuriin ois jääny vanha pornoleffa.

    • Tottakai voi olla ei sille ole minkäännäköistä estettä.😄.

      • Anonyymi

        Paitsi sekksi. Suurin osa ihmisistä kai harrastaa sitä vapaa-ajallaan. Palstalla kylläkin estyneitä yksilöitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi sekksi. Suurin osa ihmisistä kai harrastaa sitä vapaa-ajallaan. Palstalla kylläkin estyneitä yksilöitä.

        Ei se mikään este ystävyydelle ole seksikään tai sen haluaminen. Voi olla ystäviä aivan hyvin vaikka seksuaalista vetoa tuntisi vain toinen tai molemmat. Ei sen seksin harrastamiseen mitään pakkoa ole tai voihan niin halutessaan ystävätkin harrastaa seksiä. Joskus se tietenkin voi ystävyyttä myös sotkea mutta ei se välttämäättä vaikuta siihen yhtään mitenkään tai saattaa jopa vaikuttaa positiivisesti mutta se vaatii hyvää yhteisymmärrystä asioista.🙂.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Ei se mikään este ystävyydelle ole seksikään tai sen haluaminen. Voi olla ystäviä aivan hyvin vaikka seksuaalista vetoa tuntisi vain toinen tai molemmat. Ei sen seksin harrastamiseen mitään pakkoa ole tai voihan niin halutessaan ystävätkin harrastaa seksiä. Joskus se tietenkin voi ystävyyttä myös sotkea mutta ei se välttämäättä vaikuta siihen yhtään mitenkään tai saattaa jopa vaikuttaa positiivisesti mutta se vaatii hyvää yhteisymmärrystä asioista.🙂.

        Ystävyyden erottaa kumppanuudesta juuri seksi. Sillä sekunnilla kun panee ystävää, ystävä muuttuu potentiaaliseksi lapsesi äidiksi /isäksi. Sen jälkeen ei olla enää viattomasti ystäviä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ystävyyden erottaa kumppanuudesta juuri seksi. Sillä sekunnilla kun panee ystävää, ystävä muuttuu potentiaaliseksi lapsesi äidiksi /isäksi. Sen jälkeen ei olla enää viattomasti ystäviä.

        Tuokin on täysin yksilöllistä ja riippuu aivan täysin ihmisistä. Ystävyyden erottaa kumppanuudesta ei seksi vaan tunteet ja millaisia ne tunteet on ja miten toisen ihmisen näkee. Seksi ei ole millään tapaa määrittelevä asia tässä tapauksessa ainakaan mulle vaan nimenomaan ne tunteet ja niiden tunteiden laatu.🙂.


    • Anonyymi

      Jaa, kyllä minulla ainakin on molempia sukupuolia ystävinä. Koskaan tullut mieleenkään että pitäisi paneskella vastakkaisen sukupuolen ystävien kanssa, huoh!

      • Anonyymi

        Ihan totta, nämä seksihullut eivät osaa eroittaa ystävyyttä ja suhdetta missä on seksi mukana
        Koska eivät tule koskaan olemaan ystäviä vastakkaisen sukupuolen kanssa koskaan elämässään, se on heille tuntematon käsite
        Sillä heidän elämäänsä ohjaa ainoastaan alkukantaisuus jossa seksi on ainoa asia josta osaavat puhua.
        Menettävät paljon elämästä sillä käsitteellä , sillä ystävyys on kallisarvoinen asia johon ei todellakaan seksi kuulu,


    • Anonyymi

      Tosi ystävä naisen pitää antaa seksiä rumalle mies ystävälle. Muuten ei ole oikea ystävä edes.

      • Anonyymi

        Tökerö näkemys ystävyydestä.


      • Anonyymi

        No ei, naisella on sama oikeus valita kenen kaa sexstaa, kuten miehelläki. Ei seksi oo vaan hetken sätkyttely sängyssä muijan kaa, siihen sisältyy suuria tunteita. Pornossa ei sellaista ole ja se on syrjäyttänyt seksin tehokkaalla ja agressiivisella propagandalla että se olisi vain jonkinlaista tökeröä jumppaa ja jättää sisäisen tyhjyyden sekä negatiivisia tunteita harrastajaansa. Porno tuhoaa varsin tehokkaasti ihmisyyden ja sitä harrastavat seksin sijasta saavat ajan mittaan kokoelman erilaisia syitä kääntyä mt. palveluiden puoleen. Ystävyys on sitten onttoa, luottamuspulaa, pettymyksiä jonossa, pinnallista ja ongelmia tautien muodossa.

        Seksi on siten henkinen liima joka sitoo miehen ja naisen yhteen ja se sisältyy luonnollisena osana avioliittoon, ystävyys on epäystävyyden vastakohta. Ystävä voi olla koira, kissa, hevonen, leyhmä, marsu tms. Yleensä koira tai/ja kissa eläimistä mutta nussitko eläintä ystävyyden merkeissä? Ehkä nussit, mutta se ei ole kovinkaan tavallista, porno propagoi parittelua koirien kanssa ja luo vääristyneitä mielikuvia sen normaaliudesta varsin aktiivisesti, kuten on laita homouden, siis, mies ynnä mies ja nainen ynnä nainen.

        Islam on joskus varsin suvaitsevaista, ei sitä nyt niin pahana pijetä kun paimen panee vuohia ja lampaita ehkä ystävällisesti, entä justiinsa edesmennyt muija, islam on kumminkin rajoittanu intiimin kanssakäymisen edesmenneeseen kuuen tunnin sisään jonka jälkeen vainaja on syytä hoitaa monttuun, vainajalla yleensä kun on taipumusta alkaa epäystävällisesti pilata ilmaa. Ehkä pornoteollisuus äkkää siinäkin sitten hyvät mahdollisuudet alkaa normalisoida sitäkin sorttia erotiikkaa, nuttura nyt löysälle ja ahasmielisyys hukkaan, kaikkeahan pittää nyt kokeilla. Sama kun sanoo lapselle että elä nyt vaan mee koskeen kuumaa hällaa, niin eiköhän se mee ja tällää kätensä kuumalle hällan levylle, huutohan siinä sitten pääsee kun kokkeilla piti onko se oikeesti kuuma ja kaikki tietää sitten että kuumahan se on, mitä isompi ääni, sen kuumempi hälla.

        Ystävyys on luja luottamus, ystävä ei huutele kylillä hänelle kerrottuja salassa pijettäviä asioita, ystävä ei salaa puukota selkään, ystävä ei petä eikä jätä, ystävä auttaa kun olet ongelmissa, ystävä ei kiristä saamillaan tiedoilla mitään, and more. Ehkä tähän passaa se "Ystävän laulu" jos se jostakin nyt sitten löytyisi.

        - m37 -


    • Anonyymi

      Minä naisena en ole koskaan halunnut miestä ystäväksi.

      • Anonyymi

        Aika rajoitettua sitten on sinunkin elämäsi, minulla on ystäviä niin naisissa kun miehissäkin joten ystävyys ei katso onko ystävä mies vai nainen , sillä se on kemiaa ihmisissä jolloin vaan tunnetaan syvää ystävyyttä . Ei siis seksiä


      • Anonyymi

        Jaa että jos sattuu olla väärät vehkeet jakovälissä niin ei voi olla ystävä.
        Et tiedä kyllä ystävyydestä mitään . Paljosta jäät vaille


    • Anonyymi

      Voi olla, mutta on erittäinen todennäköistä että jommalla kummalla on värähtelyä myös enempään. Siinä ollaankin sitten valinnan edessä, että kumpi on arvokkaampaa? Se enempi(seksi, mikä mahdollisesti tulee pilamaan sen ystävyyden) tai se itse ystävyys?

      Itse olen valinnut ystävyyden. Se on kestävämpi kuin se enempi(seksi, mikä mahdollisesti pilaa ystävyyden). Se enempi on ollut muutenkin enempää jo heti alussa. Paradoksi, minkä ei pitäisi olla mahdollista, mutta on ollut kuitenkin.

      • Anonyymi

        Juuri noin. Vaikka tulisi värähtelyä ja/tai olisi molemminpuolinkin, ystävyys on parempaa. Seksi pilaa erittäin usein ystävyyden ja pieni "kutkuttelu" ystävyydessä tekee terää, antaa kokonaisvaltaista puhtia elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin. Vaikka tulisi värähtelyä ja/tai olisi molemminpuolinkin, ystävyys on parempaa. Seksi pilaa erittäin usein ystävyyden ja pieni "kutkuttelu" ystävyydessä tekee terää, antaa kokonaisvaltaista puhtia elämään.

        Ystävyys rakentuu ajan kanssa. Se enempi on tullut aina puun takaa yllättäen. Mutta parhaaseen enempään hiipii myös ystävyyskin kuin varkain.

        Ehkä olen vanhanaikainen, mutta se enempi nyt vaan on parempaa ja helpompaa yhden kanssa. Ystäviä taas voi olla enemmän kuin se yksi. Siinä tullaankin siihen, missä aika moni pitää ns. henkistä pettämistä jopa pahempana kuin sitä fyysistä. Minä näen asian toisin. Ei tunteita pidä kenenkään paeta. Jos joku herättää lämpimiä tunteita, sitten herättää. Suhteessa on hyvä vetää raja siihen fyysiseen kanssakäymiseen. Ainakin minun mielestäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin. Vaikka tulisi värähtelyä ja/tai olisi molemminpuolinkin, ystävyys on parempaa. Seksi pilaa erittäin usein ystävyyden ja pieni "kutkuttelu" ystävyydessä tekee terää, antaa kokonaisvaltaista puhtia elämään.

        Hyi yök! Ja se estää parisuhteen saamisen se kutkuttelu


      • Anonyymi

        Voin näin naisena sanoa että kiinnostukseni miestä kohtaan sammuu jos selviää että hänellä naisystäviä. En usko alkuunkaan miehen ja naisen väliseen "ystävyyteen".Olen lukuisia deittejä jättänyt tästä syystä. Olen aina ollut suosittu parisuhde-ihminen ja nytkin varattu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystävyys rakentuu ajan kanssa. Se enempi on tullut aina puun takaa yllättäen. Mutta parhaaseen enempään hiipii myös ystävyyskin kuin varkain.

        Ehkä olen vanhanaikainen, mutta se enempi nyt vaan on parempaa ja helpompaa yhden kanssa. Ystäviä taas voi olla enemmän kuin se yksi. Siinä tullaankin siihen, missä aika moni pitää ns. henkistä pettämistä jopa pahempana kuin sitä fyysistä. Minä näen asian toisin. Ei tunteita pidä kenenkään paeta. Jos joku herättää lämpimiä tunteita, sitten herättää. Suhteessa on hyvä vetää raja siihen fyysiseen kanssakäymiseen. Ainakin minun mielestäni.

        OLEN KOKO ELÄMÄNI NÄHNYT MITEN MIEHILLÄ HENKINEN PETTÄMINEN JOHTAA FYYSISEEN PETTÄMISEEN. VARMAAN NAISILLA SAMA


      • Anonyymi

        Niinpä. 😬😬😬😬😬Tiedän. Sivusta tilanne. Kavereita Juu. Tuntuu jo naurettavalta selittää meitä kellekään. Itsepetosta kummallakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyi yök! Ja se estää parisuhteen saamisen se kutkuttelu

        Eihän estä, miksi estäisi, mieluummin päinvastoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin näin naisena sanoa että kiinnostukseni miestä kohtaan sammuu jos selviää että hänellä naisystäviä. En usko alkuunkaan miehen ja naisen väliseen "ystävyyteen".Olen lukuisia deittejä jättänyt tästä syystä. Olen aina ollut suosittu parisuhde-ihminen ja nytkin varattu

        Olen aikuisikäni ollut varattu. Jo nuoruusiästä on ollut ystävämiehiä ts. vuosikymmeniä. En tee mitään parisuhteella, jossa mies kävisi kieltämään ystävämiehet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OLEN KOKO ELÄMÄNI NÄHNYT MITEN MIEHILLÄ HENKINEN PETTÄMINEN JOHTAA FYYSISEEN PETTÄMISEEN. VARMAAN NAISILLA SAMA

        EIKÄ JOHDA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ystävyys rakentuu ajan kanssa. Se enempi on tullut aina puun takaa yllättäen. Mutta parhaaseen enempään hiipii myös ystävyyskin kuin varkain.

        Ehkä olen vanhanaikainen, mutta se enempi nyt vaan on parempaa ja helpompaa yhden kanssa. Ystäviä taas voi olla enemmän kuin se yksi. Siinä tullaankin siihen, missä aika moni pitää ns. henkistä pettämistä jopa pahempana kuin sitä fyysistä. Minä näen asian toisin. Ei tunteita pidä kenenkään paeta. Jos joku herättää lämpimiä tunteita, sitten herättää. Suhteessa on hyvä vetää raja siihen fyysiseen kanssakäymiseen. Ainakin minun mielestäni.

        Lämpimiä tunteita eri ihmisiä kohtaan on aina. Ei tunteiden tunteminen ole minkäänlaista pettämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän estä, miksi estäisi, mieluummin päinvastoin.

        Kun jo valmiiksi himoitsee ystäväänsä niin miten voi vilpittömästi edes mennä toisen kanssa parisuhteeseen? Kun uusi kumppani aistii tämän kutkuttelun niin parisuhteen ongelmat alkaa sillä sekunnilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aikuisikäni ollut varattu. Jo nuoruusiästä on ollut ystävämiehiä ts. vuosikymmeniä. En tee mitään parisuhteella, jossa mies kävisi kieltämään ystävämiehet.

        Mä voin sanoa et mun puoliso tunsi miehet ja tiesi ettei yksikään mies olisi vilpittömästi ja nätisti mun "ystävä". Se tiesi että ne tavottelee vaan mun pöksyihin pääsyä. Nuorena olisin halunnut uskoa ettei näin olisi.
        Tiedän olevani muija joka saa miehet kuumaksi enkä edes suostu enää kaverisuhteisiin miesten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EIKÄ JOHDA.

        MIEHILLÄ JOHTAA


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämpimiä tunteita eri ihmisiä kohtaan on aina. Ei tunteiden tunteminen ole minkäänlaista pettämistä.

        Mä en siis edes käyttäs sanaa ystävä jollei tyypin kanssa voisi olla kahden samassa huoneessa. Nykypäivänä kun netti täynnä e-ystäviä ja mielikuvitusystäviä ja roolipeliystäviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä voin sanoa et mun puoliso tunsi miehet ja tiesi ettei yksikään mies olisi vilpittömästi ja nätisti mun "ystävä". Se tiesi että ne tavottelee vaan mun pöksyihin pääsyä. Nuorena olisin halunnut uskoa ettei näin olisi.
        Tiedän olevani muija joka saa miehet kuumaksi enkä edes suostu enää kaverisuhteisiin miesten kanssa.

        Puolisosi ei siis luottanut sinuun? Ja sinulle se oli ihan ok?

        Minä en kysy mieheltäni saanko pitää vanhat tai saada uusia ystävämiehiä.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä voin sanoa et mun puoliso tunsi miehet ja tiesi ettei yksikään mies olisi vilpittömästi ja nätisti mun "ystävä". Se tiesi että ne tavottelee vaan mun pöksyihin pääsyä. Nuorena olisin halunnut uskoa ettei näin olisi.
        Tiedän olevani muija joka saa miehet kuumaksi enkä edes suostu enää kaverisuhteisiin miesten kanssa.

        Puolisosi lähinnä kertoi sen minkälainen hän itse on.

        Minunkin elämässäni on ollut joitakin sairaalloisen mustasukkaisia naisia. Ja lopulta kävi niin, että ne pelkäsi minussa sitä mihin itse helposti sortuivat. Ajattelivat, että jos he ovat luonteltaan heikkoja niin minunkin täytyy olla. Mutta ei se aina niinkään mene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        OLEN KOKO ELÄMÄNI NÄHNYT MITEN MIEHILLÄ HENKINEN PETTÄMINEN JOHTAA FYYSISEEN PETTÄMISEEN. VARMAAN NAISILLA SAMA

        En väittänytkään, että tämä toimii jokaisella. Jos on pelkästään viettien vietävissä shit for brains, silloin ei siihen pysty ja uskoo ettei kukaan muukaan pysty, koska ei itse kykene.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä voin sanoa et mun puoliso tunsi miehet ja tiesi ettei yksikään mies olisi vilpittömästi ja nätisti mun "ystävä". Se tiesi että ne tavottelee vaan mun pöksyihin pääsyä. Nuorena olisin halunnut uskoa ettei näin olisi.
        Tiedän olevani muija joka saa miehet kuumaksi enkä edes suostu enää kaverisuhteisiin miesten kanssa.

        Puolisosi siis kertoi millainen hän ja ilmeisesti myös hänen kaverinsa ovat. Kenestäkään muusta hän ei pysty mitään kertomaan, kun ei mitään heistä tiedäkään. Sinä nyt olet tykästynyt häntäheikkiin, jolla on kavereinaan pelkkiä häntäheikkejä. onnea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puolisosi ei siis luottanut sinuun? Ja sinulle se oli ihan ok?

        Minä en kysy mieheltäni saanko pitää vanhat tai saada uusia ystävämiehiä.

        - Sheena

        Oltiin puolisoni kanssa aina yhdessä. (Yhteinen työ ja koti) Itse lähinnä 22v ihmettelin ja kummastelin näitä miehiä jotka halusivat olla "ystäviäni". Kyllä se puolisoni täysin 100% oikeassa oli kun sanoi että ystävyyden motiivi on pilllunpuute. Ei meillä ollut ikinä luottamusongelmia, kaikki jaettiin avoimesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oltiin puolisoni kanssa aina yhdessä. (Yhteinen työ ja koti) Itse lähinnä 22v ihmettelin ja kummastelin näitä miehiä jotka halusivat olla "ystäviäni". Kyllä se puolisoni täysin 100% oikeassa oli kun sanoi että ystävyyden motiivi on pilllunpuute. Ei meillä ollut ikinä luottamusongelmia, kaikki jaettiin avoimesti

        No tuohan nyt onkin outoa, jos joku oikein erikseen haluaa olla ystäväsi. Oikea ystävyys on asia, joka yleensä vaan alkaa, kenenkään sen kummemmin koskaan asiaa haluamatta ja ääneen ilmaisematta. Myöhemmin voi sitten ehkä olla ihan keskustelunkin aika, mutta ei oikea ystävyys mistään sellaisesta kysymyksestä lähde, että "ollaanko ystäviä". 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin näin naisena sanoa että kiinnostukseni miestä kohtaan sammuu jos selviää että hänellä naisystäviä. En usko alkuunkaan miehen ja naisen väliseen "ystävyyteen".Olen lukuisia deittejä jättänyt tästä syystä. Olen aina ollut suosittu parisuhde-ihminen ja nytkin varattu

        Taitaa olla huono itseluottamus kun ei uskota miehen ja naisen ystävyyteen. Sillä minun kohdallani on mielipide toinen,
        Itselläni on ollut ystäviä niin naisissa kun miehistäkin ja se ei ole häirinnyt koskaan suhdetta omaan puolisoni koska hän on ollut tietoinen alusta asti . En ole niin egoistinen että kieltäisin toiselta ystävät siksi että minun jotenkin pitäisi olla ainut ihminen hänen elämässään
        Joten sinulle ei ole ystävyys samaa kun monelle muulle . Siinäpä elelee tavallasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lämpimiä tunteita eri ihmisiä kohtaan on aina. Ei tunteiden tunteminen ole minkäänlaista pettämistä.

        Eräille on ystävyys suhde muka että höntä petetään. Nämä ihmiset oavat hyvin rajoittuneita elämässään ja niin äkkiä kun näkevät miehen ja naisen keskustelevan yhdessä niin alkaa epäily . Henkisesti köyhien kehittymättöminä ihmisten tyyliä jossa haluavat olla päähenkilönä jonkun elämässä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oltiin puolisoni kanssa aina yhdessä. (Yhteinen työ ja koti) Itse lähinnä 22v ihmettelin ja kummastelin näitä miehiä jotka halusivat olla "ystäviäni". Kyllä se puolisoni täysin 100% oikeassa oli kun sanoi että ystävyyden motiivi on pilllunpuute. Ei meillä ollut ikinä luottamusongelmia, kaikki jaettiin avoimesti

        Luottamuksesta voi puhua vain silloin, kun EI olla aina yhdessä puolison kanssa ja toisella ON toissukupuolisia ystävyyssuhteita (hetero).

        Ystävyys alkaa, kun se alkaa, se on täysin omassa (ja sen toisen osapuolen) hallussa. Tiedän kyllä miestyypin, joka ei salli puolisolleen yhtään mitään ja puhuu potaskaa (=pillunpuute motiivi). Sanomattakin selvää, ettei sellainen miestyyppi sovi minulle.

        - Sheena


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        EIKÄ JOHDA.

        Ei ole se on sinun heikko itseluottamuksesi joka panee ajattelemaan noin


    • Anonyymi

      Kilteillä miehillä ei ole nais ystäviä koska naiset haluaa olla jännämiesten ystäviä.

    • Anonyymi

      Jossain loppuu kuitenkin koska pitäisi päästä vanhan loppuun uuden saamiseksi. It's only love

    • Anonyymi

      Ei kai siihen petiä tarvita kun apupöydälläkin voi leipoa.

    • Täyttä puppua. Minulla on ollut useampi nainen ystävänä/kaverina, kuin suhteessa.

    • Jos sinkkumies haluaa pitää naisen pelkästään ystävänä, on parempi valita vähemmän viehättävä yksilö.

      • Anonyymi

        BuahahaHaa, ystävä hyvä >:°)=
        be my Lover!


      • Anonyymi

        No mielummin n oin kuin olla yksin . Tällä rumalla naisella on pitkäaikaisia miespuolisia ystäviä koska olen ruma. Mielummin ruma kuin kaunis ja yksinäinen.


    • Anonyymi

      Heippa yhtää juttua josta en ymmärtänyt aviomiestäni. Hän on muuttunut takiasi. Miksi hän pitänyt suunsa kiinni ei ole näkynyt avoin merkitystä. Ennen minulla oli ystävä hän oli nuori mies minä olin kertonut hänelle. Kyllä hänellä oli naisystävä joten nimi oli Sirpa. Miksi hän ei voinut kertoa minulle. Hän on tavannut ystävän. Minkä takia olette olleet salassa? Oliko kyseessä nussia?? Hmm.. kiitos paljon olette syttänyt minua m olisin mustasukkainen. Haluaisin ymmärtää teitä Miksi olette tehnyt tempun minulle 2 vuotta.

    • Koitin välttää tähän vastaamista, kun jotenkin ahdistaa ajatuskin, että mies olisi pelkästään sukupuolensa perusteella seksuaalisuutensa vietävänä oleva ameeba.

      Mutta osan kohdalla varmaan näin onkin. Varsinkin vanhemman sukupolven kulttuurin mukaan mies on terve, jos tekee mitä vaan p.llun vuoksi. Tyttöjä opetettiin sisäistämään se, että sellaisia miehet ovat ja se on ok, että panevat kaikkea kaksjalkaista ja kourivat p.rseestä...silloinhan itse olet houkutteleva nainen...🙄

      Onneksi nuo ajat ovat ohi ja mieskin voi olla mies, ilman että siirtää ajattelunsa haaroväliin. Voi tutustua itseensä ja keskittyä siihen mitä itse itselleen haluaa ja mistä pitää.

      Onneksi minä miehenä voin olla naispuolisten ystävä (ilman, että kummankaan tarvitsee olla huolissaan seksuaalisista jännitteistä). Elämäni olisi taatusti paljon sisältököyhempää ja näköalattomampaa, jos minulla olisi vain miespuolisia ystäviä. Koen sen niin, että toinen silmä olisi kiinni kokoajan... klyyvari estäisi kokonaisnäkymän. 😁

      Niin ja jos en kykenisi olemaan naisille "vain ystävä", olisi se surullista. Ihan kuin olisin "tuomittu" johonkin näköalattomuuteen ja tiettyyn osaan tässä maailmassa.

      • Anonyymi

        Kyllä puolisossa on jo ihan tarpeeksi toista sukupuolta ihmeteltävänä. Ei kaipaa muita miehiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä puolisossa on jo ihan tarpeeksi toista sukupuolta ihmeteltävänä. Ei kaipaa muita miehiä.

        No ei kaikkien tarvitse "nähdäkään" kuin se mitä haluaa nähdä ja kokea... Varsinkin jos se ahdistaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä puolisossa on jo ihan tarpeeksi toista sukupuolta ihmeteltävänä. Ei kaipaa muita miehiä.

        Kaipaatko naisystäviä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaipaatko naisystäviä?

        Miehet voi vaihtua
        Naisystävät on ja pysyy läpi elämän (koska heterona en niiden kanssa seksiä harrasta)


    • Anonyymi

      Ystävyydestä kaikki lähtee.

    • Anonyymi

      Pahiksilla on eniten nais ystäviä ja kilteillä miehillä on vähiten nais ystäviä.

      • Anonyymi

        Näin se on, vaaran tunne kiihottaa naisia.


    • Anonyymi

      YStävyyden säilymiseksi naisen pitää harrastaa seksiä miehen kanssa. Muuten miestä ei jaksa ystävyys naisen kanssa.

      • Anonyymi

        Höpö höpö taas. Keksi parempaa provoa?


      • Anonyymi

        Ei muuten pidä paikkaansa. Varsinainen mulkero olet.


    • Minulla on luokkakaveri, josta olin silloin aikanaan pitkään kiinnostunut, mutta hän ei ollut asiasta innostunut. Olimme kavereita silloin ja olemme yhä. En ole enää alkuaikojen jälkeen haaveillut hänestä kumppania itselleni.

      • Anonyymi

        Ja nykyään hän opettaa Harwardissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja nykyään hän opettaa Harwardissa?

        Ei, vaan on Turussa terveydenhuollon palveluksessa.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Ei, vaan on Turussa terveydenhuollon palveluksessa.

        Otan osaa. Myötähäpeän.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Otan osaa. Myötähäpeän.

        Ei ole syytä, sillä se on siellä lasten parantumiselle tärkeä ihminen.


    • Anonyymi

      Häh???
      Itse en ole koskaan yhdellekään naiselle ehdottanut moisia kun ollaan kavereita.
      Terveisin 49v mies.

      • Anonyymi

        Eikä se määrä vaan laatu


      • Anonyymi

        Niin. Minulla on eräs herrasmies ystävä,joka tuo kukkia,auttaa esim autolla kauppaan vie. Ei ole puhunut mitään härskejä eikä seksiä vongannut.


      • Anonyymi

        Ihan niin kaverit on kavereita eikä mitään muuta


    • Anonyymi

      Mulla on miespuolisia ystäviä eikä ole seksiä ehdotelleet. En tiedä mikä teillä päin meininki,mutta täällä päin monet miehet ja naiset on ystäviä. Piste.

    • Anonyymi

      Erehdyin pitämään afrikkalaismiestä ystävänä, kuitenkin kuin jäimme kahdestaan, tämä mies raiskasi minut.

      • Anonyymi

        Ehkä hänellä oli eri käsitys ystävyydestä, joten valitan että sait kokea ystävyyden loppumisen tavalla mitä et edes odottanut


    • Anonyymi

      Näin se menee...

    • Anonyymi

      Paitsi jos on homppeli.

    • Anonyymi

      oikeasti! onko sinulla aivot? ystävyys on pysyvää! sillä ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa!

    • Anonyymi

      Täytyy varmaan ilmoittaa miespuolisille ystäville, ettei voida olla enää ystäviä. Koska palstalla näin sanotaan, mahdoton paikka. 😜

      ❄️

      • Anonyymi

        Joo näiden palstojen mukaanhan elämää eletään 🤭🤭🤭🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo näiden palstojen mukaanhan elämää eletään 🤭🤭🤭🤭

        Juu, luetaan kuin lakikirjaa, pykäliä noudattaen. 😇

        ❄️


    • Anonyymi

      Voi olla miehen ja naisen ystävyyttä ja onkin se riippuu henkilöistä yms.penikat ovat eri asia kun ne ei tajua elämää.

    • Anonyymi

      Minulla on miespuolisia ystäviä ja piste. Saatte olla mitä mieltä haluatte. Hah.

    • Anonyymi

      nainen ei usko miestä, koska tarina on aina sama

    • Anonyymi

      Nämä pitkät ketjut on ärsyttäviä. Pitäisi voida sulkea tai poistaa omasta näkymästä ne vastaukset, joita ei enää halua lukea/nähdä/kommentoida.
      Siksipä vastaan tuohon yhteen tänne loppuun:

      " Varsinkin vanhemman sukupolven kulttuurin mukaan mies on terve,...

      Onneksi nuo ajat ovat ohi ja mieskin voi olla mies, ilman että siirtää ajattelunsa haaroväliin. "


      Milloin ne ajat sitten muuttui??
      Eiköhän se ole geeneissä ja siellä pysyy niin kauan kuin ei tule isompia geneettisiä muutoksia.

      Itse olen omien kokemusten mukaan samaa mieltä kuin aloittaja.
      Xena tai muu heitti esimerkin kolmesta kämppiksestä. Noo, siinä se yksi mies voi olla niin lojaali mieskaverilleen, ettei ajattele naista seksin kannalta. Mutta mitä jos sille parille tulee ero tai se mies kuolee.

    • Anonyymi

      Unohdin kysyä, saako nainen olla naisten kanssa kaveri, vaikka voi tuntea vetoa johonkin naiseen?

      Vai onko vain miehet ja naiset kaverina keskenään kiellettyjen listalla?

      ❄️

      • Anonyymi

        ei kai mitään kielletty vaan sanottiin että "mahdotonta".

        Ystävyys lisääntymiskykyisten kesken on se "mahdoton" juttu.
        Ajatus lisääntymisestä jää taustalle vaikka lisääntymisiän oiskin jo ohittanut ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kai mitään kielletty vaan sanottiin että "mahdotonta".

        Ystävyys lisääntymiskykyisten kesken on se "mahdoton" juttu.
        Ajatus lisääntymisestä jää taustalle vaikka lisääntymisiän oiskin jo ohittanut ;-)

        Pyh, minua kun ei kiinnosta pennin vertaa miesten munat. Kaverimiesten etenkään. Tunkekoon ne vaikka auton pakoputkeen, evvk.

        ❄️


      • Anonyymi

        En ole lesbotietäjä mutta jostain luin että lesbot ne vasta mustasukkaisia ovatkin!!! Eivät siedä siis "ystäviä"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyh, minua kun ei kiinnosta pennin vertaa miesten munat. Kaverimiesten etenkään. Tunkekoon ne vaikka auton pakoputkeen, evvk.

        ❄️

        tarkoittaako tämä ❄️ = jääkylmä mutta kaunis hiutale, sulamaton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole lesbotietäjä mutta jostain luin että lesbot ne vasta mustasukkaisia ovatkin!!! Eivät siedä siis "ystäviä"

        Osa on, osa ei ole aivan kuten heteroissakin. Lesboilla tuntuu herkemmin exät jäävän eron jälkeen ystäväksi ja ystäväpiiriin. Johtuu ehkä siitäkin, että piirit voi olla melko pienet seksuaalivähemmistöissä joillain ja koetaan tärkeeksi jäädä läheisiksi.

        Mä en ole mustis kumppanin kummankaan binäärin sukupuolen ystävistä, enkä muunsukupuolisistakaan. Vaikken myöskään ihan kaikenlaista touhua iloisena katselekkaan sivusta.

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tarkoittaako tämä ❄️ = jääkylmä mutta kaunis hiutale, sulamaton.

        Ei tarkoita. Olen vähän snowflake syntyjään.

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ei kai mitään kielletty vaan sanottiin että "mahdotonta".

        Ystävyys lisääntymiskykyisten kesken on se "mahdoton" juttu.
        Ajatus lisääntymisestä jää taustalle vaikka lisääntymisiän oiskin jo ohittanut ;-)

        Lisääntymisellä ei ole mitään tekemistä ystävyyden kanssa.

        PS Miehiä ollut ystävänä lähemmäs 50v.


    • Anonyymi

      Tämä riitely aiheesta on vähän hassua koska me täällä keskustelevat ollaan hyvin erilaisia. Itse olen kaupungin kuumin kissa enkä koskaan ole tavannut miestä jolla ei kuola valuisi jo ensikohtaamisella. Siitä lähtökohdasta on hyvin mahdotonta alkaa luoda ystävyyttä miesten kanssa. Jos taas olisin ylipainoinen huolittelematon muori pellon laidalla niin hyvinkin voisi olla mahdollista ettei kaikilla miehillä tule seksi ekana mieleen.
      Joten asiasta väittely rumien epäkarismaattisten epäseksikkäiden kanssa on täysin turhaa.

      • Anonyymi

        El iet ole kovinkaan monta miestä kohdannut. Iso osa miehistä kokee "kaupungin kuumimmat kissat" naurettaviksi, eivätkä ole yhtään kiinnostuneita moisista. Vaan ihan ymmärrä, että haluat itse tuota kuvitelmaasi ylläpitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        El iet ole kovinkaan monta miestä kohdannut. Iso osa miehistä kokee "kaupungin kuumimmat kissat" naurettaviksi, eivätkä ole yhtään kiinnostuneita moisista. Vaan ihan ymmärrä, että haluat itse tuota kuvitelmaasi ylläpitää.

        Lähes koko elämä parisuhteessa. Joka pvä miehen kohtaa :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähes koko elämä parisuhteessa. Joka pvä miehen kohtaa :D

        Että oikein joka päivä kohtaat miehen, no sehän onkin toooooosi monta miestä, joista tiedät toooooooooooosi paljon. Eli koko tuo juttu on ihan omassa päässäsi. Mutta tietdätkö, se on tosi hienoa, että miehesi kehuu sinua ja se on mitä ilmeisimmin myös sinulle toooooooooooooooooosi tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Että oikein joka päivä kohtaat miehen, no sehän onkin toooooosi monta miestä, joista tiedät toooooooooooosi paljon. Eli koko tuo juttu on ihan omassa päässäsi. Mutta tietdätkö, se on tosi hienoa, että miehesi kehuu sinua ja se on mitä ilmeisimmin myös sinulle toooooooooooooooooosi tärkeää.

        Kyllä aina ollu liuta muitakin miehiä perässä. Sehän palstalaisille niin vaikea käsittää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä aina ollu liuta muitakin miehiä perässä. Sehän palstalaisille niin vaikea käsittää

        Eiköhän niitä ole ollut ja ole edellen itsekullakin. Ei ole kun valita vaan, jos mieli tekisi. Maailmassa nyt vaan ei kuitenkaan ole yhdenyhtään sellaista yksilöä, joka kaikille kelpaisia. Sitä vaan sinun on niin kovin vaikea käsittää.


      • Anonyymi

        En sano ole olevani koskaan "kaupungin kuumin kissa", mutta miehiä on riittänyt, eikä vain kuolaamaan perääni. Suurin osa ihan asiallisia, silloinkin jos seksi mielessä. Mutta vain harvojen ja valittujen kanssa olen ystävä. Ystävyys on ilman seksiä, vaikka sitä molempien tekisi mieli, niinkin voi olla 🤷‍♀️


    • Anonyymi

      Voi olla, jos mies on homo, homomiehet tulee naisten kanssa hyvin juttuun ja homomiehet on kivoja kavereita.

    • Anonyymi

      Nuorena ystävä porukassa kaikki pani kaikkia. Juopoteltiin ja sitten bileissä pantiin. Se olikin hauskaa aikaa.

    • Anonyymi

      Voi olla. Harvinaista kyllä mutta onnistuu

    • Anonyymi

      Tai no eletään jo vuotta 2023 eli ei ees harvinaista. Päivittäkää sitten muutkin ittenne tälle vuosiluvulle

      • Anonyymi

        Ei se ole vuosituhannesta kiinni. Kun esittelet puolisollesi Jani-ystävän muistatko kertoa että Jani haluaa panna sinua? Ei se ystävän halu siihen lopu jos olet sanonut joskus ettet itse halua seksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole vuosituhannesta kiinni. Kun esittelet puolisollesi Jani-ystävän muistatko kertoa että Jani haluaa panna sinua? Ei se ystävän halu siihen lopu jos olet sanonut joskus ettet itse halua seksiä.

        Siinähän haluaa. Ei olisi ensimäinen, eikä viimeinenkään mies, joka haluaa. Ihminen haluaa monenmoista, joskus aktiivisemmin ja joskus vähemmän aktiivisesti. Jos kumppanini ei pysty muiden miesten mahdollisia haluja kestämään, niin ei suhteella silloin ole mitään tulevaisuutta. Hän joko luottaa MINUUN tai sitten ei luota ja se on se ainoa oleellinen asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän haluaa. Ei olisi ensimäinen, eikä viimeinenkään mies, joka haluaa. Ihminen haluaa monenmoista, joskus aktiivisemmin ja joskus vähemmän aktiivisesti. Jos kumppanini ei pysty muiden miesten mahdollisia haluja kestämään, niin ei suhteella silloin ole mitään tulevaisuutta. Hän joko luottaa MINUUN tai sitten ei luota ja se on se ainoa oleellinen asia.

        Sinä siis haluat että miehesi hengaa kahden jonkun halukkaan naisen kanssa kun tämä kerran on ok? Sanoo vaan että nainen on ystävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis haluat että miehesi hengaa kahden jonkun halukkaan naisen kanssa kun tämä kerran on ok? Sanoo vaan että nainen on ystävä.

        Täysin ok, sillä luotan mieheen. Jos mies ei ole luotettavan, niin se on sitten siinä. Maailma on halukkaita täynnä ja seksiä saa vaikka kysymällä kadulla vastaantulijoilta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis haluat että miehesi hengaa kahden jonkun halukkaan naisen kanssa kun tämä kerran on ok? Sanoo vaan että nainen on ystävä.

        Ai niin ja tuo "haluat" on ihan totaalisen väärä sana. En minä halua miehen hengaavan miespuolistenkaan kanssa tai edes äitinsä kanssa. Ei se ole asia, josta minulla olisi mielipidettä. aikuinen ihminen päättää ihan itse seuransa ja se koskee parisuhteen molempia osapuolia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin ok, sillä luotan mieheen. Jos mies ei ole luotettavan, niin se on sitten siinä. Maailma on halukkaita täynnä ja seksiä saa vaikka kysymällä kadulla vastaantulijoilta,

        Itse ajattelen että se on äärimmäisen epäkunnioittavaa pitää "ystävinä" naisia ja miehiä jotka ovat minusta seksualisesti kiinnostuneita! En ikinä tekisi niin toiselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelen että se on äärimmäisen epäkunnioittavaa pitää "ystävinä" naisia ja miehiä jotka ovat minusta seksualisesti kiinnostuneita! En ikinä tekisi niin toiselle.

        Minä en "pidä" ketään ystävänäni. Ketään ei sidota kiinni ja he ovat ihan vapaita poistumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelen että se on äärimmäisen epäkunnioittavaa pitää "ystävinä" naisia ja miehiä jotka ovat minusta seksualisesti kiinnostuneita! En ikinä tekisi niin toiselle.

        Minä taas en ikinä menisi tekemään päätöksiä kenenkään toisen puolesta. Se se vasta onkin äärimmäisen epäkunnioittavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse ajattelen että se on äärimmäisen epäkunnioittavaa pitää "ystävinä" naisia ja miehiä jotka ovat minusta seksualisesti kiinnostuneita! En ikinä tekisi niin toiselle.

        Ihan niin ystävät ovat ystäviä, ja seksikumppani jotain muuta.
        Kaikki ihmiset eivät ole kypsiä käsittelemään ystävyyttä , vaan sotkevat sen joksikin muuksi oman egoisminsa vuoksi,
        Todellinen ystävyys on ja pysyy juuri ystävyys suhteena , ja sillä ei ole seksin kanssa mitään tekemistä , se joka ei sitä ymmärrä on aina häviäjä ihmissuhteissa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis haluat että miehesi hengaa kahden jonkun halukkaan naisen kanssa kun tämä kerran on ok? Sanoo vaan että nainen on ystävä.

        Ei hyvällä itseluottamuksella varustettu ihminen tunne mustasukkaisuutta miehen ystävistä ja ei sitä hengaillaan kenenkään kanssa kun menee ystävän luo vaikka kahville ja hänen vaimostaan on tullut myöskin ystävä, joten teikä manne se kuvittelee asioita joita ei tule koskaan ymmärtämään .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hyvällä itseluottamuksella varustettu ihminen tunne mustasukkaisuutta miehen ystävistä ja ei sitä hengaillaan kenenkään kanssa kun menee ystävän luo vaikka kahville ja hänen vaimostaan on tullut myöskin ystävä, joten teikä manne se kuvittelee asioita joita ei tule koskaan ymmärtämään .

        Juuri noin. Hyvällä ja terveellä itsetunnolla varustettu ihminen ei tosiaan tunne mustasukkaisuutta kumppaninsa ystävistä.


    • Anonyymi

      Täällä kommentoidaan ystävyyden mahdottomuutta miehen halujen vuoksi. Samalla naisista tehdään täysin esineellisiä haluttomia kohteita. Voihan se olla niinkin, että nainen ehdottelee seksiä. Eläviä olentoja me naisetkin ollaan. Eikä se ystävyys aina seksiin kaadu eikä varsinkaan ehdotteluun. Pitäisikö siirtyä jo vähitellen tälle vuosituhannelle?

      • Anonyymi

        Se on tällä palstalla mahdotonta.


      • Anonyymi

        Ei näiden junttien pojat tunne sanaa ystävyys , heille on se seksi ainut asia kun tapaavat jonkun naisen. Olen onnellisessa asemassa kun omistan ystävän vuosien takaa jolle voi kertoa ilot ja surut vaikka onkin mies.
        Ja meidän molempien puolisot tietävät että me ollaan kun sisarukset toistemme kanssa
        Joten jos meillä olisi ollut seksuaalista vetoa toisiimme niin olisimme tänään olleet pari, mutta kun ei ole . Siitäkin olemme yhdessä keskustelleet ja molemmilla on sama ystävyyden tunne toisiinsa ei muuta.
        Niin että sääliksi käy ihmisiä jotka eivät omista hyvää ystävää jonka kanssa silloin sun tällöin keskustellaan .
        Joten ihanaa ettei tielleni ole tullut ihmistä jolla on arvot sekaisin


      • Anonyymi

        Ihan niin, nämä on väärällä aikakaudella aina vaan ilman itseluottamusta ja oma omituinen näkökanta mitä tulee naisiin. Yksikin jankuttaa että naisen on ymmärrettävä että hän on ihastunut ja haluaa seksiä. Sana ystävyys on näille tuntematon käsitys. Luulen että ovat aika yksinäisiä ja sen ymmärtää kun katsoo mitä kirjoittelevat.
        Minä olen onnen tyttö kun minulla on paras kaveri mies jolle voi kertoa ihan kaikista asioista
        Kun nuorena on tullut ystävyys suhde niin ei se siitä parisuhteeksi muutu . Ollaan tapailut perheittemme kanssa .meitä ystävyytemme ole aiheuttanut kenellekkään ongelmia


    • Anonyymi

      Kyllä homomies voi olla naisen kanssa ystävä pelkästään, mutta heteromies ei pysty olemaan.

      • Anonyymi

        Kyllä pystyy heteromies olemaan hyvänä ystävänä jonka kanssa voi jakaa ilot ja surut .
        Itselläni on ollut miespuolinen ystävä vuosikymmeniä, eikä se ystävyys ole vaikuttanut kummankaan avioliittoon negatiivisesti. Sitten on eräs toinen heteromies jokankqnssa joskus kahvitellaan , ei ole hänenkään muita tunteita kun juuri ystävyys, sillä kommallakin on oma elämä oman partnerinsa kanssa,
        Joten kyllä ihminen voi olla ystävä ei siinä ole mitään seksuaalista jännitystä .
        Kun nuorena ystävystyy niin se kestää koko elämän. Eikä siitä kannata kenenkään olla mustasukkainen


    • Anonyymi

      Periaatteessa olen samaa mieltä, että naisen ja miehen ystävyys ei ole mahdollista. Mutta ongelmaan on ratkaisuna se, että harrastaa joskus seksiä sen ystävän kanssa. Sitten on sekin hoidettu ja voidaan olla ystaviä. :)
      Näin itsellä on ainakin menty.

      • Anonyymi

        Ainakin itseelleni tuo olisi se vihonviimeinen vaihtoehto. Siitä se soppa sitten syntyisikin, kun mies haluaisi lisää seksiä. Mä en ole onnistunut vielä kertaakaan edes siinä, että sovitusti yhden illan jutun jälkeen mies ei olisi alkanut pyydellä treffejä ja tapaamisia. Vaikka en ole antanut edes yhteystietojani, niin niitä on kaiveltu esille, että muhun on saatu yhteys. Yksi jopa soitti vanhemmilleni ja kyseli minun puhelinnumeroani (siis heille täysin tuikituntematon mies). Että juu, ei seksiä miespuolisten ystävien/kavereiden kanssa, ikinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin itseelleni tuo olisi se vihonviimeinen vaihtoehto. Siitä se soppa sitten syntyisikin, kun mies haluaisi lisää seksiä. Mä en ole onnistunut vielä kertaakaan edes siinä, että sovitusti yhden illan jutun jälkeen mies ei olisi alkanut pyydellä treffejä ja tapaamisia. Vaikka en ole antanut edes yhteystietojani, niin niitä on kaiveltu esille, että muhun on saatu yhteys. Yksi jopa soitti vanhemmilleni ja kyseli minun puhelinnumeroani (siis heille täysin tuikituntematon mies). Että juu, ei seksiä miespuolisten ystävien/kavereiden kanssa, ikinä.

        Ymmärrän ;) Mutta joillakin tuo voi toimia. Ja voi sitä seksiä olla useampi kertakin, jos siltä tuntuu.

        Stalkkaus on paha ongelma, ja arvelisin sen olevan enemmän miesten harrastus, vaikka toki naisetkin sen osaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän ;) Mutta joillakin tuo voi toimia. Ja voi sitä seksiä olla useampi kertakin, jos siltä tuntuu.

        Stalkkaus on paha ongelma, ja arvelisin sen olevan enemmän miesten harrastus, vaikka toki naisetkin sen osaavat.

        Tietenkin saa, jos siltä tuntuu. Harrastavathaan jotkut fwb suhteitakin. Jkaisen ihan oma asia. Vaan minä itse en tosiaan tuon esitetyn teorian toimivuuteen omalla kohdallani luota. Toisekseen en kyllä harrasta seksiä "sitten se on pois alta" ajatuksella yleensäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkin saa, jos siltä tuntuu. Harrastavathaan jotkut fwb suhteitakin. Jkaisen ihan oma asia. Vaan minä itse en tosiaan tuon esitetyn teorian toimivuuteen omalla kohdallani luota. Toisekseen en kyllä harrasta seksiä "sitten se on pois alta" ajatuksella yleensäkään.

        Jep. Mutta fwb menee ohi teeman.

        En minäkään harrasta seksiä "sitten se on pois alta" mentaliteetilla. Uh! Tähän keskusteluun en nyt keksinyt muutakaan termiä. Kai sen kauniimminkin voi sanoa, jos osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. Mutta fwb menee ohi teeman.

        En minäkään harrasta seksiä "sitten se on pois alta" mentaliteetilla. Uh! Tähän keskusteluun en nyt keksinyt muutakaan termiä. Kai sen kauniimminkin voi sanoa, jos osaa.

        No eihän se varsinaisesti mene. Varmasti sellaisiakin on, jotka ovat aloittaneet fwb suhteen ihmisen kanssa, joka on aluksi ollut ihan "pelkkä ystävä". Ja kun eihän, se että jotain vetoa olisi, ole mikään täydellinen este ystävyydelle. Kyllä normaalit ihmiset nyt osaavat yleensä olla toteuttamatta kaikkia mielitekojaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän se varsinaisesti mene. Varmasti sellaisiakin on, jotka ovat aloittaneet fwb suhteen ihmisen kanssa, joka on aluksi ollut ihan "pelkkä ystävä". Ja kun eihän, se että jotain vetoa olisi, ole mikään täydellinen este ystävyydelle. Kyllä normaalit ihmiset nyt osaavat yleensä olla toteuttamatta kaikkia mielitekojaan.

        Kaikki suhdemuodot ovat mahdollisia. Mutta keskustelussa lienee ytimessä se, että mies ja nainen ovat platonisessa ystävyydessä. Vaikeaa.

        Ja jos kahdella sinkulla sitten hormoonit hyrrää, niin ei kai siinä tarvitse "olla toteuttamatta mielitekojaan". Sen kun hoitavat homman alta (taas huono ilmaisu) ja jatkavat ystävinä. Se on se minun ratkaisu ja toimii hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki suhdemuodot ovat mahdollisia. Mutta keskustelussa lienee ytimessä se, että mies ja nainen ovat platonisessa ystävyydessä. Vaikeaa.

        Ja jos kahdella sinkulla sitten hormoonit hyrrää, niin ei kai siinä tarvitse "olla toteuttamatta mielitekojaan". Sen kun hoitavat homman alta (taas huono ilmaisu) ja jatkavat ystävinä. Se on se minun ratkaisu ja toimii hyvin.

        En ole itse kyllä kokenut tuota platonista ystävyyttä miehen kanssa mitenkää vaikeaksi, mutta voi se tietysti joillekin olla vaikeaa.

        Ei tietenkään tarvitse, jos ei halua. Onks pakko, jos ei taho ... no ei tietenkään ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki suhdemuodot ovat mahdollisia. Mutta keskustelussa lienee ytimessä se, että mies ja nainen ovat platonisessa ystävyydessä. Vaikeaa.

        Ja jos kahdella sinkulla sitten hormoonit hyrrää, niin ei kai siinä tarvitse "olla toteuttamatta mielitekojaan". Sen kun hoitavat homman alta (taas huono ilmaisu) ja jatkavat ystävinä. Se on se minun ratkaisu ja toimii hyvin.

        Jos me pannaan kun ollaan ystäviä, sinun on myös sillon pantava minua kun /jos olet parisuhteessa. Et voi päättää että alat pihtariksi ja olet ystävä samaan aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole itse kyllä kokenut tuota platonista ystävyyttä miehen kanssa mitenkää vaikeaksi, mutta voi se tietysti joillekin olla vaikeaa.

        Ei tietenkään tarvitse, jos ei halua. Onks pakko, jos ei taho ... no ei tietenkään ole.

        Itse hakeudun vain sellaisten miesten seuraan joidenka kanssa tulisi hyvännäköisiä lapsia. Vedän puoleeni vain kuumia miehiä joten aika ongelmallista alkaa jotain platonista ystävyyttä kun magneetin lailla vedän puoleeni komeita ja älykkäitä miehiä
        -nykyisin varattu nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse hakeudun vain sellaisten miesten seuraan joidenka kanssa tulisi hyvännäköisiä lapsia. Vedän puoleeni vain kuumia miehiä joten aika ongelmallista alkaa jotain platonista ystävyyttä kun magneetin lailla vedän puoleeni komeita ja älykkäitä miehiä
        -nykyisin varattu nainen

        Minulle taas miehen ulkonäkö ei aiheuta yhtään mitään värityksiä. EVVK.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse hakeudun vain sellaisten miesten seuraan joidenka kanssa tulisi hyvännäköisiä lapsia. Vedän puoleeni vain kuumia miehiä joten aika ongelmallista alkaa jotain platonista ystävyyttä kun magneetin lailla vedän puoleeni komeita ja älykkäitä miehiä
        -nykyisin varattu nainen

        Ja se nyt on täysi varma, että yksikään älykäs mies ei sinun seuraasi tule. Sellaiset kiertävät sinut kilometrin päästä. Sä vaan olet itse tarpeeksi älytön, että sinun silmissäni ameebakin on nero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se nyt on täysi varma, että yksikään älykäs mies ei sinun seuraasi tule. Sellaiset kiertävät sinut kilometrin päästä. Sä vaan olet itse tarpeeksi älytön, että sinun silmissäni ameebakin on nero.

        Oon hyvä näyttelemään. Ei oo kauaakaan kun surin sitä miten älykäs olen. Tyhmänä ois helpompaa. Mun ihana mies rakastaa mua, vihjasin hänellekin että oon paljon fiksumpi ku päältäpäin vois luulla. Vain älykkäät menestyy elämässä. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos me pannaan kun ollaan ystäviä, sinun on myös sillon pantava minua kun /jos olet parisuhteessa. Et voi päättää että alat pihtariksi ja olet ystävä samaan aikaan.

        Sano vain, että tuli paneskeltua ystävää, että ei nyt te mieli. Kyllä se mullekin passaa, jos mun kumppani löytää ystävän tai tapaa tyyppin, joka vetää seksuaalisesti häntä puoleen tavalla jolla minä en voi. Kunhan ei saa sukupuolitartuntaa, niin se on hyväksyttävää. Kondomi ei yksinään suojaa, jos ei valvo joka liikettään. En ole toisen elämän rajoittaja, enkä salli omaakaan elämääni rajoitettavan, esim. jollain naurettavalla seksuaalisyyllä.

        Meillä on niin vahva suhde, joka on oma juuttunsa, ettei se muutu seksin takia, joka on isompi alue kuin mihin jonkin kumppanin kanssa yksistään voi saada tyydytyksen, vaikka siihen sisältyykin myös seksuaallinen aspekti, jota kukaan muu ei voi täyttää.

        Jos itse törmään turvalliseen tyyppiin, joka todella vetää puoleensa seksuaalisesti, niin haluan sen toki kokea, enkä jättää kokematta, ja se passaa kumppanillekin, tai me ei oltaisi yhdessä alkuunsakaan.

        En myöskään rajoita ystävyyttä sukupuolen perusteella, joka silloin voi olla ongelma vain sen toisen kumppanille, jolta osin oltava varovainen, mutta useimmiten ystävyydet eivät ole seksuaalisia, vaikka niiden kanssa voisikin harrastaa seksiä, mutta se ei toisi mitään parempaa kuin jota jo omaa, on saanut ja tulee saamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos me pannaan kun ollaan ystäviä, sinun on myös sillon pantava minua kun /jos olet parisuhteessa. Et voi päättää että alat pihtariksi ja olet ystävä samaan aikaan.

        Voi että on rajoittunut elämä sinullakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se nyt on täysi varma, että yksikään älykäs mies ei sinun seuraasi tule. Sellaiset kiertävät sinut kilometrin päästä. Sä vaan olet itse tarpeeksi älytön, että sinun silmissäni ameebakin on nero.

        Taitaa olla erilaisia käsityksiä myös älykkyydestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki suhdemuodot ovat mahdollisia. Mutta keskustelussa lienee ytimessä se, että mies ja nainen ovat platonisessa ystävyydessä. Vaikeaa.

        Ja jos kahdella sinkulla sitten hormoonit hyrrää, niin ei kai siinä tarvitse "olla toteuttamatta mielitekojaan". Sen kun hoitavat homman alta (taas huono ilmaisu) ja jatkavat ystävinä. Se on se minun ratkaisu ja toimii hyvin.

        Mutta kun hormonit ei hyrrää ystävän kanssa . Siinähän se ystävyyden arvoitus onkin .
        Aika alkukantasiata tarinaa monelta jotka eivät itse ole kokeneet aitoa ystävyys suhdetta.
        En mitenkään voisi edes ajatella että harrastaisin seksiä parhaan ystäväni kanssa joka on mies.
        Silloinhan sekin ystävyys siinä katoaisi .
        Joten asiaa mitä itse ei ole kokenut ei oikein voi edes keskustella omien luulojensa varassa , jossa kuvitellaan alkukantaisella tavalla ihmisien eri suhteita ja aina seksi pääasia näissäkin jutuissa. Onnellinen se joka omistaa aidon ystävän ja sellainen ystävyys on ja pysyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla erilaisia käsityksiä myös älykkyydestä

        Kyllä, minä tykkään älykkäistä ihmisistä ja sinä eläimen asteella olevista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun hormonit ei hyrrää ystävän kanssa . Siinähän se ystävyyden arvoitus onkin .
        Aika alkukantasiata tarinaa monelta jotka eivät itse ole kokeneet aitoa ystävyys suhdetta.
        En mitenkään voisi edes ajatella että harrastaisin seksiä parhaan ystäväni kanssa joka on mies.
        Silloinhan sekin ystävyys siinä katoaisi .
        Joten asiaa mitä itse ei ole kokenut ei oikein voi edes keskustella omien luulojensa varassa , jossa kuvitellaan alkukantaisella tavalla ihmisien eri suhteita ja aina seksi pääasia näissäkin jutuissa. Onnellinen se joka omistaa aidon ystävän ja sellainen ystävyys on ja pysyy.

        Eihän sille mitään mahda, että osa tässäkin ketjussa kirjoittelevista on täysin eläinten asteella älyllisesti ja käytökseltään. Ei mitään kykyä hallita seksuaaliuuttaan, vaan valmiita panemaan kaikkea mikä sattuu samaan huoneeseen eksymään.


    • Anonyymi

      Saa sitä haluta kaunista naisystävää mutta eri asia onkin haluaako nainen seksiä.
      Kyllä olen joskus känniseksiä nais ystävien kanssa harrastanut. Nuorena minulla oli naapurina tyttö, susanna jonka kanssa harrastin seksiä. Henkailtiin aina ja me tavallaan oltiin aina yhdessä vaikka ei koskaan seurusteltu. Nyt 30 vuotta myöhemmin ollaan yhä ystäviä.

    • Anonyymi

      Riippunee paljon myöskin siitä, että mitä niiden kavereidensa kanssa yleensä tekee. Itse en harrasta esimerkiksi kaksi kotona sohvalla leffankatselua ja nyhjäämistä naispuolistenkaan ystävieni kanssa, joten miksi ihmeessä harrastaisin jotain vastaavaa miespuolisen ystäväksi laskemani kanssa?

      • Anonyymi

        Samassa huoneessa oleskelu on kutsu seksiin. Ei tarvitse sohvalle istua. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samassa huoneessa oleskelu on kutsu seksiin. Ei tarvitse sohvalle istua. Näin on aina ollut ja tulee aina olemaan.

        No teillä harrastetaan sitten ilmeisesti sukujuhlissakin orgioita. No kukin tavallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No teillä harrastetaan sitten ilmeisesti sukujuhlissakin orgioita. No kukin tavallaan.

        Sukujuhlissa tuppaa olemaan enemmän osallistujia kuin 1 heteromies + 1 heteronainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sukujuhlissa tuppaa olemaan enemmän osallistujia kuin 1 heteromies 1 heteronainen

        "Samassa huoneessa oleskelu on kutsu seksiin." Eli sama se montako ihmistä siellä huoneessa on.


    • Anonyymi

      Kyllä ihmiset voivat olla pelkästään ystäviä kun emme me ihmiset ole mitään eläimiä, jotka eivät osaa hallita himoa.

      Seksi ei ole kaikki kaikessa.

      • Anonyymi

        Kyllä seksi kuuluu vapaa-aikaan ja jos panohalut puuttuu, on sairas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä seksi kuuluu vapaa-aikaan ja jos panohalut puuttuu, on sairas.

        On eri asia, että jokin kuuluu elämään (tai vapaa-aikaan, kuten sinä sen ilmaisit), kuin että se olisi koko elämä. Sekin on sairasta, jos ei mitään muuta kykene miettimään kuin seksiä.


      • Anonyymi

        Ei kai aitä himoa tarvitsekaan hallita kun sitä ei ole olemassakaan kahden ystävän välillä


    • Mun mielestä vois olla ystäviä. Vaikka ollaan tasa-arvon aikakautta, niin ois silti kiva saada pukeutumis tai sisustusvinkkejä. ja mä taas voisin vastapalveluksena tehdä remonttia ja tehdä kaikenlaista puusta ja metallista, niin ei tarvi mitään kiinalaista ostaa. En oikein sellaselle naiselle osais ees ystävä olla joka kiinakrääsästä tykkää. Mutta eipä heilläkään hätää. Kiinastahan saattaa löytää krääsän lisäksi miehenkin, kun niitä on yhden lapsen politiikan jäljiltä niin paljon.

      • Anonyymi

        Kiinaan varastetaan naisia orjiksi kaikkialta maailmasta.


    • Anonyymi

      Paitsi jos mies on suhteessa ja siihen tyytyväinen tai sitten hänellä on muuten selkärankaa eikä ole kalunsa vietävissä joka paikkaan tai sitten nainen ei ole hänen mielestään kiinnostava. Ei elämä ole mustavalkoista.

    • Anonyymi

      Höpsistä pussiin ja pussin suu kiinni, olen a-seksuaali, minulla on naisystäviä, siis ystäviä, eikä vielä oo tullu puhetta petipuuhista enkä oo sitä vailla. Maailmassa on paljon asioita jotka ovat paljon tärkeämpiä kuin ne petipuuhat.

      • Anonyymi

        Mullakin aseksuaali ystävä ja arvaata mitä, en oo ehdotellu seksiä aseksualille.
        Ihminen sairastuu ilman petipuuhia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mullakin aseksuaali ystävä ja arvaata mitä, en oo ehdotellu seksiä aseksualille.
        Ihminen sairastuu ilman petipuuhia.

        Niin, sitä sairastumista ootellessa en oo edes sitä covid19 saanut vaikka sitäkin on kuulemma liikenteessä. Ehkä ihminen sairastuu ilman petipuuhia johonkin tautiin, luultavasti sydänsuruihin, ja petipuuhissa on tarjolla paljon enemmän sairauksia mitä kaikkea voi toivoa. A-seksuaalisuus ei tarkoita sitä etteikö seksiä voisi harrastaa, ehkä miehenä minulle on siunaantunut poikkeuksellisen matala libido, vaikka testot, painoindeks yms. on kohillaan mutta ehkä yleistäen voisi sanoa miehillä olevan keskimäärin korkealla libido. Naisten kanssa tulee juttuun ehkä siksi koska elämän arvot ja prioriteetit ovat mielestäni kohillaan ja kaikella ystävyydellä voi keskustella suurin piirtein kaikista asioista jossain terassilla rennosti ja asiallisesti olusilla tai lonkerolla. Mulla on kolme todella älykästä naisystävää heillä on omat sekä mies että nais ystävänsä. Seksiä ei ole vielä koskaan ollu en ehkä ole liian attractiivi tai sitten naisilla se vaisto sanoo että tuon kanssa ei seksiä varmaankaan liikaa tuu olemaan, ehkä se body language varottaa tai jotain.


    • Anonyymi

      Voi toiminnallisesti. Ja sit voi jos toinen on homo.

    • Anonyymi

      Ei tule. Kaikilla Ei aina ole seksi mielessä.

    • Anonyymi

      Otan ystävikseni vain niin rumia naisia, että ei tulisi petipuuhat mieleenikään.

      Mahdollisesti suureksi pettymykseksi toiselle osapuolelle...

    • Anonyymi

      Jos puumanainen on ystävänä, niin halua tutkia miehen housujen sisällön joka päivä.

    • Anonyymi

      Siksi (paras) ystävä on se nainen jonka kanssa mies seurustelee ja välit muihin naisiin on korkeintaan kaverilliset

      • Anonyymi

        Toi on just Todella Loukkaavaa jos toinen haluaa viedä sun aikaa ja olla kaveri. Aika kannattaa antaa rakkaudelle (jos kaveri vie aikasi, et pysty etsimään ja löytämään rakkautta)
        Ja tuo että joku sanoo ollaan vaan kavereita tarkottaa suomeksi että olet niin vastenmielinen tyrkkyruma etten suostu seksiin kanssasi

        En hyväksy minkäänlaisia kavereita vastakkaisesta sukupuolesta. Homot on ok


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toi on just Todella Loukkaavaa jos toinen haluaa viedä sun aikaa ja olla kaveri. Aika kannattaa antaa rakkaudelle (jos kaveri vie aikasi, et pysty etsimään ja löytämään rakkautta)
        Ja tuo että joku sanoo ollaan vaan kavereita tarkottaa suomeksi että olet niin vastenmielinen tyrkkyruma etten suostu seksiin kanssasi

        En hyväksy minkäänlaisia kavereita vastakkaisesta sukupuolesta. Homot on ok

        Kaverit siis vievät vain aikaa? Sama tietysti pätee myös niihin samaa sukupuolta oleviin kavereihin. Hekin vievät vain aikaa, joten ei kannata olla yhtään kaveria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaverit siis vievät vain aikaa? Sama tietysti pätee myös niihin samaa sukupuolta oleviin kavereihin. Hekin vievät vain aikaa, joten ei kannata olla yhtään kaveria.

        Sillon kun mies ja nainen viettää aikaa ja ovat kavereita, seksuaalienergiaa on heidän välillä. Aloin itseasiassa jokunen aika sitten seurustella ja jos kaverini olisi heteromies, suhde olisi loppunut heti. Ja niin kuuluukin tapahtua. Yksikään itseään kunniottava alfamies ei halua että naisensa tapailee muita miehiä. Edes "kavereina".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillon kun mies ja nainen viettää aikaa ja ovat kavereita, seksuaalienergiaa on heidän välillä. Aloin itseasiassa jokunen aika sitten seurustella ja jos kaverini olisi heteromies, suhde olisi loppunut heti. Ja niin kuuluukin tapahtua. Yksikään itseään kunniottava alfamies ei halua että naisensa tapailee muita miehiä. Edes "kavereina".

        Taas tuo kaheli kuvitelma alfoista, jolla ei ole mitään tekoa oikeiden alfojen kanssa. Oikea itseään kunnoittava alfamies, ei ole noin epävarma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taas tuo kaheli kuvitelma alfoista, jolla ei ole mitään tekoa oikeiden alfojen kanssa. Oikea itseään kunnoittava alfamies, ei ole noin epävarma.

        Jep, täällä törmää jatkuvasti tuohon kuvitelmaan, että alfa tarkkoittaisi epävarmaa ja heikon itsetunnon omaavaa, komentelevaa ja riehuvaa yksilö. Oikea alfahan on tuon vastakohta, itsevarma, hyvän itsetunnon omistava, oman arvonsa tunteva yksilö, jonka ei tarvitse vaivautua niin typeriin juttuihin kuin komentelu ja riehuminen. Alfa vaan on luonnostaan kaikkien muiden yläpuolella, eikä hänen tarvitse esittää yhtään mitään, eikä korostaa itseään.


    • Anonyymi

      No kyllä voi, ei mitkään 18-30v nulikat varmaan osaa olla kaveri vastakkaisen sukupuolen kanssa mutta kun vähän aikuistumista tapahtunut niin näkökannat vaihtuu. Jotenkin hölmöläisen hommaa edes ajatella tollein mutta hölmöjähän on jo ihan liikaa.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa.


    • Anonyymi

      Kyllä mä sanoisin tätä ystävyydeksi; parasta aikaa, mun ystäväni rakentaa kissoilleni kesäksi ulkoilutarhaa, kahden talon väliin. Sinne tulee parikin puunrunkoa pystyyn, sekä laudasta rakennettuja kulkuyhteyksiä pitkin seiniäkin.
      Muutama katoksellinen "kissankoppi" eri seinille, ja eri korkeuksiin,...sen verran isot ett yks kolli hyvin mahtuu siellä nukkumaankin, halutessaan!

      Markiisi katoksen alle tulee manillanarusta punottukori köllöttelyyn ja toinen kissojen katollinen pellettivessa muuttaa myös kesäksi ulos.
      Mä haluan kissalaan kunnonkokoisen (lukittavan) oven, 70cm x 150 cm, etten mä joudu sinne konttaamaan, käydessäni puhdistamassa aamuin - illoin pellettivessan.
      Vasaranpauke ulkona lakkasi, joten äijät ilmeisesti menevät saunomaan, nyt
      ainakin sauna minusta oli lämpeämässä, kun kävin työtä katselemassa.

      Faija lämpeni siitä lukollisesta ovesta, jota mä vaadin kissojenhäkkiin... ihan oikeesti mä en ala ryömimään jostain 70 x70 luukusta niiden valtakuntaan, huolto hommiin.
      Saa Mikko selvittää, miks siihen tarvitaan lukollinen ovi... sitä ei kuka tahansa saa auki, päästääkseen kissat vapauteen. Noita kissan vihaajia kun on ihan naapurustossanikin. Armas han karkasi kerran, yhdeksi illaksi ja yöksi, omille teilleen.
      Aamulla oli ulko-oven takana tunkemassa itseään sisälle, mutt sen karkureissun jälkeen on pysynyt kiltisti sisällä... Naapurini kuitenkin valittaa ett mun kissat käyvät kuseksimassa hänen nurkkiinsa. Hitto kun täällä on kulkukissoja,... meidänkin portaan vierusta haisee. Eikä mun kateista kumpikaan ole ollut valtoimenaan ulkona.

      Jospas lataan kahvinkeittimen, ja laitan teenkeittimen myös valmiiksi. Muutaman juusto- ja kinkkuvoileivän teen valmiiksi. Kääretorttua pakastimesta, otin jo iltapäivällä kotiin tullessani sulamaan. Saunan jälkeen varmaan äijillä; huikoo!

      Ja mä lähden Mimmin kanssa tästä kohta suihkuun ,ja pikku neiti menee nukkumaan kunhan hiukset on kuivuneet. Mimmille on omena/raparperi vispipuuroa iltapalaksi ennen pesuhommiamme.
      Öitä, kaikille tasapuolisesti!
      trollikka

      • Anonyymi

        Se tekee tuon seksin toivossa mutta sinä uskot että hän on ihana avulias ystävä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tekee tuon seksin toivossa mutta sinä uskot että hän on ihana avulias ystävä :D

        Sivusta totean, että saahan sitä toivoa mitä toivoo. Ei mua ainakaan kiinnosta hittojakaan edes yrittää lukea kenenkään ajatuksia. Jos olen omat mietteeni selväksi tehnyt, niin loppu on toisen oma päätös.


    • Anonyymi

      "Koska jos miehellä on nais ystävä niin mies haluaa siltä seksiä. Tulee varmasti tilanne jolloin mies ehdottelee petipuuhia naisystävälleen ja silloin ystävyys voi loppua."

      Kysymys on väärinpäin aseteltu.

      AV

    • Anonyymi

      mutta niin tytöt voivat toisiaan aika paljonkin... harvoin tytöt poikia kiusaavat.

      tämä on huvittava juttu-juttu mblack mirror missä tuo miley curys, lailava robotti, toinen piilottaa sen koska ärsyttää se ja sitten autollakin ajamaan eikä kummallakaan mitään ajokorttia, kumpi osaa paremmin ajaa?

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      44
      2016
    2. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1200
    3. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      131
      1117
    4. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      133
      915
    5. Triatleetti osti Levin

      Mun Lappi on tosiasia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      896
    6. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      23
      855
    7. Onhan se myönnettävä

      Että alkaa jo vähän puuduttamaan tämä. Aion silti ottaa tästä kaiken irti viimeisiä rippeitä myöden. Olenpa sitten suju
      Ikävä
      54
      842
    8. Astuin tuntemattomaan

      kun sinut tapasin, sieluni valo. Niin olen paljaaksi riisuttu kuin syksyiset puut.
      Ikävä
      50
      782
    9. Rakastan sinua niin paljon

      Kun ollaan tutustuttu lisää niin se rakkaus ei ole vähentynyt vaan muuttunut. Jännitys on vähentynyt ja tilalle on tullu
      Ikävä
      40
      760
    10. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      35
      746
    Aihe