Miten laihtuisin?

Kävin puntarilla ja 100 kiloa meni rikki. Se on liikaa 180 senttiselle miehelle. Nyt ostin paljon valkokaalia ja raejuustoa, että niillä pitäisi yrittää kituuttaa. Mitään vinkkejä?

77

765

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Alat syömään oikeaa ruokaa, lihaa & perunaa ja unohdat kituuttamiset. Kun syöt normaalia ruokaa muttet liian usein kyllä se paino siitä alemmas vakiintuu. Sipsit, karkit ja kaljat jätät ostamatta.

      -harmiseikirj-

      • Minun ongelma on nimenomaan normaali ruoka. Syön sitä aivan liikaa. Alkoholia en käytä ollenkaan ja herkkuja maltillisesti. Olin tässä yksi päivä kotiruokapaikassa. Söin kolme täyttä lautasellista ruokaa ja olin edelleen nälkäinen.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Minun ongelma on nimenomaan normaali ruoka. Syön sitä aivan liikaa. Alkoholia en käytä ollenkaan ja herkkuja maltillisesti. Olin tässä yksi päivä kotiruokapaikassa. Söin kolme täyttä lautasellista ruokaa ja olin edelleen nälkäinen.

        Ei vaan sinun ongelma on hillittömyys. Yhdellä kaverillani on sama vika, jos se tekee hyvää ruokaa se mättää melkein koko vuoallisen illassa, niin se ainakin väittää. Sen ja sun kroppa ei vissiin riittävän ajoissa kerro että nyt riittää, niin sun kannattaisi välttää kaikkia lounaspaikkoja joissa on älyttömän kokoiset lautaset ja voi hakea lisää.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Minun ongelma on nimenomaan normaali ruoka. Syön sitä aivan liikaa. Alkoholia en käytä ollenkaan ja herkkuja maltillisesti. Olin tässä yksi päivä kotiruokapaikassa. Söin kolme täyttä lautasellista ruokaa ja olin edelleen nälkäinen.

        Ota pienempi lautanen. Syö rauhassa ilman puhelinta,televisiota ym. Keskity syömään hitaasti,
        Älä hotki. Ennen ruokaa juo iso lasi vettä rauhassa ja anna sen vajuta ennen ruokaa.
        Jos on pakko syödä isoja annoksia niin yli puolet lautasesta salaattia ilman öljyjä, kastikkeita. Vaihdat ruokia kevyempiin. Eli rasvat minimiin. Hiilareita vähemmän. Mitä enemmän kuitua on ruoksvaliossa niin sen kylläisempi olet. Se on ihan fakta.
        Kyllä se pääkoppa oppii uuteen ruokailutyyliin.
        Kävely on hyvää liikuntaa ruokavalion tueksi.
        Tunnin lenkki aluksi vaikka joka toinen päivä.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Minun ongelma on nimenomaan normaali ruoka. Syön sitä aivan liikaa. Alkoholia en käytä ollenkaan ja herkkuja maltillisesti. Olin tässä yksi päivä kotiruokapaikassa. Söin kolme täyttä lautasellista ruokaa ja olin edelleen nälkäinen.

        No et varmasti ole nälkäinen tuossa vaiheessa. 😂


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Minun ongelma on nimenomaan normaali ruoka. Syön sitä aivan liikaa. Alkoholia en käytä ollenkaan ja herkkuja maltillisesti. Olin tässä yksi päivä kotiruokapaikassa. Söin kolme täyttä lautasellista ruokaa ja olin edelleen nälkäinen.

        Yhdelle lautaselle kaikki ruoka. Yli puolet lautasesta sitä salaattia. Kun olet syönyt nouset heti pöydästä ja viet astiat pois. Lähdet ulos ovesta.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Minun ongelma on nimenomaan normaali ruoka. Syön sitä aivan liikaa. Alkoholia en käytä ollenkaan ja herkkuja maltillisesti. Olin tässä yksi päivä kotiruokapaikassa. Söin kolme täyttä lautasellista ruokaa ja olin edelleen nälkäinen.

        "Kotiruokapaikka". Halooo! Rasvaa ja kermaa jotta ruoka maistuu. Vähän eri asia kuin oikea kotiruoka, johon et laita voita etkä kermaa. Ei yhtä hyvää ehkä, mutta täyttää kyllä.

        Tee itse ruokasi. Pakasta annosrasioihin.

        45 min - tunti reipasta kävelyä 5 krt viikossa. Tai korvaa pari kertaa vesijuoksulla. Rasva palaa parhaiten noilla lukemalla, jos ei ole paljoa liikuntakokemusta taustalla.

        Jos ahmituttaa, pidä yhden lautasellisen jälkeen puolen tunnin tauko ahmimisessa. Ehtii hitaammallakin viesti kylläisyyskeskukseen, että söit jo ja masu on täynnä. Voit luvata itsellesi lisää syötävää sen puolen tunnin jälkeen, jos oikeasti on vielä nälkä.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kotiruokapaikka". Halooo! Rasvaa ja kermaa jotta ruoka maistuu. Vähän eri asia kuin oikea kotiruoka, johon et laita voita etkä kermaa. Ei yhtä hyvää ehkä, mutta täyttää kyllä.

        Tee itse ruokasi. Pakasta annosrasioihin.

        45 min - tunti reipasta kävelyä 5 krt viikossa. Tai korvaa pari kertaa vesijuoksulla. Rasva palaa parhaiten noilla lukemalla, jos ei ole paljoa liikuntakokemusta taustalla.

        Jos ahmituttaa, pidä yhden lautasellisen jälkeen puolen tunnin tauko ahmimisessa. Ehtii hitaammallakin viesti kylläisyyskeskukseen, että söit jo ja masu on täynnä. Voit luvata itsellesi lisää syötävää sen puolen tunnin jälkeen, jos oikeasti on vielä nälkä.

        xLiner

        Kiitos. Tuosta on ollut apua, että en syö itseäni "täyteen". Se kylläisyyden tunne on tullut sitten jälkikäteen, kun keho on tajunnut jälkijunassa saaneensa ruokaa. Pitäisi varmaan alkaa työmatkat menemään jalkaisin tai pyörällä.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        ❤️ ­­­N­­­y­­­m­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17861309R

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Ihminen laihtuu sillä tavalla että syö vähemmän energiaa kuin kuluttaa sitä.
      Tämä on hurjan monimutkainen homma monelle hahmottaa.

      -keinovaginamies-

      • Näinhän se menee. Olen ruokariippuvainen. Tupakoinnin lopettaminen oli helppoa kun en vaan polta enää koskaan. Mutta ruoka on sellainen pirulainen, ettei sitä ilman voi elää. Olisi vaan niin helppoa, kun voisi päättää ettei enää koskaan syö mitään.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Näinhän se menee. Olen ruokariippuvainen. Tupakoinnin lopettaminen oli helppoa kun en vaan polta enää koskaan. Mutta ruoka on sellainen pirulainen, ettei sitä ilman voi elää. Olisi vaan niin helppoa, kun voisi päättää ettei enää koskaan syö mitään.

        Itselläni on aina ollut elämässä kiinnostavampia asioita kuin syöminen. Joskus on niin mielenkiintoista että nälkä tulee, muttei malta lähteä syömään, ja sitten nälkäkin jo unohtuu.
        Tuntuu että syödessä menee aika hukkaan, se on vaan pakollinen tankkaushetki jotta energiaa touhuiluun riittää jatkossakin.

        Suosittelen aktiivista ulkoilmaelämää mielenkiintoisten harrasteiden parissa.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itselläni on aina ollut elämässä kiinnostavampia asioita kuin syöminen. Joskus on niin mielenkiintoista että nälkä tulee, muttei malta lähteä syömään, ja sitten nälkäkin jo unohtuu.
        Tuntuu että syödessä menee aika hukkaan, se on vaan pakollinen tankkaushetki jotta energiaa touhuiluun riittää jatkossakin.

        Suosittelen aktiivista ulkoilmaelämää mielenkiintoisten harrasteiden parissa.

        -keinovaginamies-

        Oho! Ensimmäistä kertaa kuulen että jollakin muulla on näin että nälkä unohtuu. mulla on niin usein. Ja se on hyvä takaportti, kun ei oo ruokariippuvainen. esim. sillon jos sairastuu vakavasti ja pysyvästi. Niin siitä on helppo hivuttautua pois tästä elämästä. vuodepotilaaksi kun en aio jäädä missään vaiheessa.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Oho! Ensimmäistä kertaa kuulen että jollakin muulla on näin että nälkä unohtuu. mulla on niin usein. Ja se on hyvä takaportti, kun ei oo ruokariippuvainen. esim. sillon jos sairastuu vakavasti ja pysyvästi. Niin siitä on helppo hivuttautua pois tästä elämästä. vuodepotilaaksi kun en aio jäädä missään vaiheessa.

        Tunnen kaverin joka joutuu laittamaan itselleen ruokatuntimuistutuksia kännykkään, jotta muistaa syödä tarpeeksi usein. Häntä muistuttaa siis joko kännykkä tai vaimo, ettei häivy maailmasta olemattomiin.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi

        Juuri näin. Aamen.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Näinhän se menee. Olen ruokariippuvainen. Tupakoinnin lopettaminen oli helppoa kun en vaan polta enää koskaan. Mutta ruoka on sellainen pirulainen, ettei sitä ilman voi elää. Olisi vaan niin helppoa, kun voisi päättää ettei enää koskaan syö mitään.

        Miten sun syömiset lähtee heti aamusta alkaen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten sun syömiset lähtee heti aamusta alkaen?

        Yleensä en oikein aamulla syö. Sitten nälkä iskee ja syön liikaa. Nyt olen aina aloittanut aamun kananmunalla, niin ei nälkä iske niin kovasti.


      • Se kuulostaa yksinkertaiselta mutta sitähän se ei välttämättä ole läheskään kaikille. Lisäksi on paljon asioita jotka sitä painonpudotusta voi radikaalisti vaikeuttaa ihan omasta itsestä riippumattomia. Kyse ei läheskään aina ole vain siitä että ihminen ei muka yrittäisi tarpeeksi tai hänellä ei olisi itsekuria noudattaa oikeita ruokailu ja liikuntatottumuksia.🙂.


      • Anonyymi

        Tuota ei kannattaisi enää nykytietämyksellä mennä sanomaan. Siellä taustalla on niin monenmoista asioihin vaikuttavaa juttua, että ei tavallisella pulliaisella enää järki riitä.

        Todella yksilöllisiä juttuja.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota ei kannattaisi enää nykytietämyksellä mennä sanomaan. Siellä taustalla on niin monenmoista asioihin vaikuttavaa juttua, että ei tavallisella pulliaisella enää järki riitä.

        Todella yksilöllisiä juttuja.

        xLiner

        Toki kaikki osaavat kuuklettaa, en mä sillä...

        Tutkimus: Kalorit lihottavat enemmän nyt kuin 1980-luvulla: https://www.hs.fi/tiede/art-2000002858292.html?share=ea80b7f6f395d638d70ce2fd2dfac948

        https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/iltakalori-jaa-aamukaloria-helpommin-vyotarolle/

        Jne...

        Palstakamu, ota ihan lunkisti sen painosi kanssa. Jos saat nousun pysäytettyä, se on jo tosi hyvä! Aina helpompi olla normaalipainoisena, mutta tietynlainen armollisuus itseä kohtaan auttaa lopulta enemmän kuin kotiuttaminen.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki kaikki osaavat kuuklettaa, en mä sillä...

        Tutkimus: Kalorit lihottavat enemmän nyt kuin 1980-luvulla: https://www.hs.fi/tiede/art-2000002858292.html?share=ea80b7f6f395d638d70ce2fd2dfac948

        https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/iltakalori-jaa-aamukaloria-helpommin-vyotarolle/

        Jne...

        Palstakamu, ota ihan lunkisti sen painosi kanssa. Jos saat nousun pysäytettyä, se on jo tosi hyvä! Aina helpompi olla normaalipainoisena, mutta tietynlainen armollisuus itseä kohtaan auttaa lopulta enemmän kuin kotiuttaminen.

        xLiner

        Kotiuttaminen!? Kituuttaminen 🤬

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki kaikki osaavat kuuklettaa, en mä sillä...

        Tutkimus: Kalorit lihottavat enemmän nyt kuin 1980-luvulla: https://www.hs.fi/tiede/art-2000002858292.html?share=ea80b7f6f395d638d70ce2fd2dfac948

        https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/iltakalori-jaa-aamukaloria-helpommin-vyotarolle/

        Jne...

        Palstakamu, ota ihan lunkisti sen painosi kanssa. Jos saat nousun pysäytettyä, se on jo tosi hyvä! Aina helpompi olla normaalipainoisena, mutta tietynlainen armollisuus itseä kohtaan auttaa lopulta enemmän kuin kotiuttaminen.

        xLiner

        Sitä liian helposti soimaa itseään. Lähden kevyesti liikenteeseen. Painoa on lähtenyt 4 kiloa ja se jo tuntuu hyvältä.


    • Anonyymi

      Toellqllkin joku hquwkq juttu gqktijq-jutuisqa noh... ette ole joo koulute3ttuja täysuib.,,,... muttqa pakko lähteä mennä Blue ...

    • Kun vähentää syömisen minimiin, niin pari päivää on nälkä ja sen jälkeen se vähenee lähes olemattomiin.

      • Anonyymi

        Kunnes lähtee taas jossain vaiheessa suoraan isolle laukalle. Kroppa alkaa antaa hälytyksiä nääntymisestä.
        Ei jatkoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunnes lähtee taas jossain vaiheessa suoraan isolle laukalle. Kroppa alkaa antaa hälytyksiä nääntymisestä.
        Ei jatkoon.

        Vasta kun rasvaprosentti alkaa olla liian matala, tulee oloon muutoksia.


    • Anonyymi

      Olisko sulla ongelmia kylläisyyshormoonien kanssa? Siihen tosian voi auttaa se, että syö ruokaa, joka ei ole energiatiivistä ja jota oikeasti on varaa mättää napaansa paljon. Tosin silloin vatsalaukku ei pääse kutistumaan. Syötkö sä tarpeeksi kuitua? Joku kuituvalmiste voisi autaa siinä kylläisyyden tunteen saamisessa. Yksi vaihtoehto on, että menet käymään lääkärissä. Sellaisia lääkkeitä on olemassa, joilla voi helpottaa juuri tuollaista kylläisyyden tunteen puutteesta johtuvaa liiallista syömistä. Tuo ei tosiaan ole usein mikään itsekurikysymys, vaan jos se kylläisyyden tunne oikeasti puuttuu tai pahimmillaan tuntee nälkää, vaikka olisi vasta syönyt, niin siinä ei itsekuri pitkälle auta.

      • Varmaan kyse on jostain hormonaalisesta jutusta. Voisikohan niitä hormooneja uudelleen kouluttaa? Että ne tottuisivat olemaan vähemmillä kaloreilla?


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Varmaan kyse on jostain hormonaalisesta jutusta. Voisikohan niitä hormooneja uudelleen kouluttaa? Että ne tottuisivat olemaan vähemmillä kaloreilla?

        Jos mä olen ymmärtänyt tuon oikein, niin kyse ei ole kaloreista. Sitä paljon viimeaikoina puhuttua Ozempicia käytetään ymmärtääkseni nimenomaan just tollaseen hallitsemattoman syömisen ja kylläisyyden puutteen tunteen hallitsemiseen. en ole tarkemmin tutustunut sen toimintaan, mutta se liittyy jotenkin insuliiniin ja verensokeriarvojen hallintaan jne.

        No siis vatsalaukkuhan kutistuu, kun syö jonkin aikaa reilusti vähemmän. Kun vatsalukku pienenee, niin se tulee helpommin täyteen. Ongelmana tuossa on, että vatsalaukku kyllä sitten venyykin helposti takaisin, jos ei ole tarkkana siinä syömisessään. Onko sulla ehkä käytösssä jotain sellaista lääkitystä, joka voi lisätä ruokahalua?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos mä olen ymmärtänyt tuon oikein, niin kyse ei ole kaloreista. Sitä paljon viimeaikoina puhuttua Ozempicia käytetään ymmärtääkseni nimenomaan just tollaseen hallitsemattoman syömisen ja kylläisyyden puutteen tunteen hallitsemiseen. en ole tarkemmin tutustunut sen toimintaan, mutta se liittyy jotenkin insuliiniin ja verensokeriarvojen hallintaan jne.

        No siis vatsalaukkuhan kutistuu, kun syö jonkin aikaa reilusti vähemmän. Kun vatsalukku pienenee, niin se tulee helpommin täyteen. Ongelmana tuossa on, että vatsalaukku kyllä sitten venyykin helposti takaisin, jos ei ole tarkkana siinä syömisessään. Onko sulla ehkä käytösssä jotain sellaista lääkitystä, joka voi lisätä ruokahalua?

        Nooh minähän olen mielisairas, jolla on kovat mömmöt käytössä, joten takuulla joku niistä sotkee kroppaa :D


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Nooh minähän olen mielisairas, jolla on kovat mömmöt käytössä, joten takuulla joku niistä sotkee kroppaa :D

        Lukaise läpi niiden lääkeidesi sivuvaikutukset. Osa voi tosiaan vaikuttaa ruokahaluun. Sekin auttaa jo psykologisesti, jos tiedostaa syitä. Ja kun kyse on terveydellisistä syistä, kuten tossa alla sanoit, niin käy ihmeessä lääkärissä puhumassa asiasta.

        Tällasista sivustoista voi olla montaa mieltä, ja tuolla on aika paljon sellasta turhan suppeaa selostusta (ainakin omaan makuuni saisi olla enemmän tietoa), mutta tosta voi alottaa lukemaan, että tajuaa vähän paremmin miten toi systeemi toimii. https://www.truthaboutweight.global/fi/fi/tutkimustietoa/miten-hormonit-ohjaavat-ruokahaluamme.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lukaise läpi niiden lääkeidesi sivuvaikutukset. Osa voi tosiaan vaikuttaa ruokahaluun. Sekin auttaa jo psykologisesti, jos tiedostaa syitä. Ja kun kyse on terveydellisistä syistä, kuten tossa alla sanoit, niin käy ihmeessä lääkärissä puhumassa asiasta.

        Tällasista sivustoista voi olla montaa mieltä, ja tuolla on aika paljon sellasta turhan suppeaa selostusta (ainakin omaan makuuni saisi olla enemmän tietoa), mutta tosta voi alottaa lukemaan, että tajuaa vähän paremmin miten toi systeemi toimii. https://www.truthaboutweight.global/fi/fi/tutkimustietoa/miten-hormonit-ohjaavat-ruokahaluamme.html

        Itse siis aikanaan olisi kaivannut tollasta sivustoa, joka ei lähde siitä että "tässä meillä on nyt tämä lautasmalli ..."


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Nooh minähän olen mielisairas, jolla on kovat mömmöt käytössä, joten takuulla joku niistä sotkee kroppaa :D

        Voi ei..

        Neuroleptit aiheuttavat pakonomaisen tarpeen syödä. On kuin pohjaton kaivo. Itse olen noista kieltäytynyt. Ne myös pienentävät aivoja jne. Elinaika vähenee 10v.

        Paino nousee väkisin. Ei tuo ole sinun syysi.


    • Kehopositiivisuutta.. sitä suosittelen. Liika puristaminen aiheuttaa stressiä ja se lihottaa.

      Ja käytännön vinkkinä.. juo ennen ruokailua lasillinen tai kaksi vettä.. vatsan täytteeksi. Syö hitaammin niin tulee syötyä vähemmän. Ota pienempi lautanen käyttöön. Eli ruokalautasen sijasta leipälautanen.

      • Kiitos käytännönvinkeistä. Kokeilen tuota juomista nyt heti iltapalalla.

        Minua ei paino sinänsä haittaa. Meinaa kuitenkin tyrää puskea. Vaihtoehdot on laihdutus tai sitten edessä on ennen pitkään leikkaus.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Kiitos käytännönvinkeistä. Kokeilen tuota juomista nyt heti iltapalalla.

        Minua ei paino sinänsä haittaa. Meinaa kuitenkin tyrää puskea. Vaihtoehdot on laihdutus tai sitten edessä on ennen pitkään leikkaus.

        Ikävä kuulla, se on pirullinen vaiva. Eräällä entisellä työkaverilla oli sitä, ja se lamautti koko ihmisen. Tyrä siis.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ikävä kuulla, se on pirullinen vaiva. Eräällä entisellä työkaverilla oli sitä, ja se lamautti koko ihmisen. Tyrä siis.

        Onneksi menen nyt ihan rajalla ja parin kilon painon tiputus on sen saanut sen kuriin. Mutta en haluaisi ottaa terveyden kanssa riskejä ja yritän vielä vähän tiputtaa.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Onneksi menen nyt ihan rajalla ja parin kilon painon tiputus on sen saanut sen kuriin. Mutta en haluaisi ottaa terveyden kanssa riskejä ja yritän vielä vähän tiputtaa.

        Terveys edellä -aina. Tsemppiä.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Onneksi menen nyt ihan rajalla ja parin kilon painon tiputus on sen saanut sen kuriin. Mutta en haluaisi ottaa terveyden kanssa riskejä ja yritän vielä vähän tiputtaa.

        No tossa sulla on syy miksi sun ei tarvitse yrittää syödä koko maailman ruokavarastoa yksin.
        Jätä ny hyvä mies sitä ruokaa muille.


    • Anonyymi

      Maidon kun poistaT JA SOKEWRIN

      • Sokerista en oikein tykkää, mutta ihan kokonaan ilman maitoa en tule toimeen.


    • Mä oon tässä kevään aikana tiputtanut semmosen 10kg syömällä terveellisesti ja monipuolisesti. Kasviksia, hedelmiä, rasvatonta rahkaa ja kanaa on menny aika paljon ja lähes jokapäivä kävelly sellasen 30min-45min reppaan lenkin. Siitä on hyvä lähtee liikkeelle.🙂.

      • Tietysti myös määrillä on väliä mitä syö mutta kasviksia ja hedelmiä voi aika huoletta syödä reilummin.🙂.


      • Onnea. Itellä on tarkoitus saada 10 kiloa pois. Tästä se lähtee.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Onnea. Itellä on tarkoitus saada 10 kiloa pois. Tästä se lähtee.

        Joo kyllä sä siinä varmasti onnistut. Itellä riittää vielä lisääkin pudotettavaa mutta se johtuu osittain myös lääkityksestä ja oon muutenkin sen verran raskastekoinen ettei musta laihaa oikein saa. Edes joskus aikoinaan kun vedin piriä vuosia urakalla ja tuli päiväkausia oltua syömättä usein ei paino tippunu kuin karvan verran alle 90kg.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo kyllä sä siinä varmasti onnistut. Itellä riittää vielä lisääkin pudotettavaa mutta se johtuu osittain myös lääkityksestä ja oon muutenkin sen verran raskastekoinen ettei musta laihaa oikein saa. Edes joskus aikoinaan kun vedin piriä vuosia urakalla ja tuli päiväkausia oltua syömättä usein ei paino tippunu kuin karvan verran alle 90kg.🙂.

        Itellä kanssa lääkkeet vaikuttaa. Tosin siitä tuntuvat olevan montaa mieltä että vaikuttaako se metabolismiin vai pelkästään ruuan himoon. Ainakin olen syönyt liikaa, joten kokeillaan josko se itsekuri auttaisi.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Itellä kanssa lääkkeet vaikuttaa. Tosin siitä tuntuvat olevan montaa mieltä että vaikuttaako se metabolismiin vai pelkästään ruuan himoon. Ainakin olen syönyt liikaa, joten kokeillaan josko se itsekuri auttaisi.

        Jep. Mulla toi metadoni hidastaa paljon aineenvaihduntaa opioidi kun on ja yks sen kirjatuista sivuvaikutuksistakin on painonnousu. Pienempiin annoskokoihin on mun ollut ainakin helppo totutella niin että korvaa ensin suurimmanosan ruoasta kasviksilla ja hedelmillä ja vähentää sitä muuta ruokaa. Siten totutin itteni pienempiin ruoka-annoksiin ja kun niihin oli tottunut niin voi sitten vähentää niitä kasviksia ja hedelmiäkin. Toki täytyy muistaa että laihtuakseen on myös syötävä tarpeeksi mutta oikein. Jos vain riuduttaa itseään liian pienellä syömisellä elimistö menee säästötilaan eikä paino tipu vaikka kuinka vähän söisi. Moni on jopa onnistunut pudottamaan painoaan syömällä enemmän mutta oikein.🙂.


    • Anonyymi

      Meinaatko että kärsimyksen kautta saat kilot pysymään pois? Onnea yritykselle😆.

      • Pakko jotain yrittää, kun nykyinen meno ei oikein tunnu toimivan.


    • Hommaa 2 m kakkosnelosta ja jesaria rulla....sitten pyydät kaveria teippaamaan sen parrun selkäpuolelle ranteesta ranteeseen....
      Sit saat syödä mitä vaan, kunhan syöt itse sen.

      Toiminee....

    • Anonyymi

      Riittävästi proteiinia, n. 120 gr päivässä kanaa, kalaa tai lihaa..
      Pähkinöitä kourallinen, kun hitaasti pureskelee, nälkäkeskus sanoo ettei ole enää nälkä. Muutenkin kaikki mitä syö, pitää syödä hitaasti. Ahmien vetää huomattavasti enemmän, kun kylläisyyden tunne ei ehdi mukaan.
      Raejuusto on hyvä lisä kaurapuuroon tai kasviksiin tai juuresraasteeseen.
      Kokojyväruisleipää, päällä juustoa.
      Maitotuotteet pitää nälkää, eli rasvatonta tai sinistä. Samoin piimä.
      Valmisruokia ja kinkku/makkara-leikkeleitä vältän. Niissä on jotain ainetta, että koko ajan tekee jotain naposteltavaa mieli, samoin pitsassa, niinkuin olisi jotain riippuvuusainetta. Minä en tule niistä kylläiseksi.

      • Olen nyt lisännyt raejuustoa vähän kaikkeen. Se maistuu hyvältä ja on kevyttä. Muutenkin yritän nyt enemmän syödä protskua ja vähemmän höttöhiilaria.


    • Anonyymi

      Jotkut miehet kuten sinä ja Mikkojuhan, nyt vaan ovat synnynnäisiä pulleita kaveripoikia.

      • Kyllä meitä pulleita kaveripoikia pitää maailmassa olla, höh.


    • Anonyymi

      Pitkän aikaa kestävä kävely. Vauhdin ei tarvitse olla mahdoton, mutta se että keho on liikkeellä pitkään, on se juttu. Liike vaikuttaa vielä kävelyn jälkeenkin lisäten aineenvaihduntaa.

    • Anonyymi

      Mikä polttaa energiaa? Lihakset.
      Iän karttuessa hormonitoiminta heikkenee, lihakset alkavat surkastua.
      Laihduttaa voi pitämällä lihaksiston kunnossa ja syömällä vähän vähemmän, vähän laadukkaampaa.
      Hormonitaso kannattaa myös tarkastuttaa, jos ei paino tipu normaaleilla keinoilla.

      AV

    • Anonyymi

      Nälkiintyminen tekee juuri tyypin 2 diabeetikoita. Verensokerit kun ei saisi heitellä. Syöt vähemmän, säännöllisesti ja katsot ettet syö hiilareita liikaa. Sitten hyötyliikuntaa oheen.👍

      ❄️

      • Anonyymi

        Ja rasva, suola, sokeri minimiin.

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja rasva, suola, sokeri minimiin.

        ❄️

        Haima, maksa, suolisto, niihinkin liittyen hormoonit täytyy pelittää, jolloin ruoalla voit vaikuttaa asiaan.

        Alkoholistit pilaa kehonsa alkoholia ravintona käyttäen, mutta liika syöminenkin on pahasta. Ravinnon laatu on oleellinen asia hyvinvoinnissa. 👍

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haima, maksa, suolisto, niihinkin liittyen hormoonit täytyy pelittää, jolloin ruoalla voit vaikuttaa asiaan.

        Alkoholistit pilaa kehonsa alkoholia ravintona käyttäen, mutta liika syöminenkin on pahasta. Ravinnon laatu on oleellinen asia hyvinvoinnissa. 👍

        ❄️

        Alkoholi ei varmaan ole suurin ongelma, tai sitten 60 % suomalaisista naisistakin on ryyppy Riittoja?
        Tunnen monta naista jotka eivät käytä ollenkaan alkoholia, silti rasvoitus lihasten ympärillä on melkoinen. Lihavuus tahtoo lisääntyä mitä vanhemmaksi ihmiset tulevat.
        35 ikävuoden jälkeen tulee notkahduksia jotka tahtovat jäädä pysyviksi.

        Kehopositiivisuus ei luo painetta edes nuorille pitää huolta kunnostaan
        En tiedä mikä villitys on käyttää leggareita, silloin kun ihrat vyöryvät housujen päälle, se on vissiin nykyisin seksikästä.

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholi ei varmaan ole suurin ongelma, tai sitten 60 % suomalaisista naisistakin on ryyppy Riittoja?
        Tunnen monta naista jotka eivät käytä ollenkaan alkoholia, silti rasvoitus lihasten ympärillä on melkoinen. Lihavuus tahtoo lisääntyä mitä vanhemmaksi ihmiset tulevat.
        35 ikävuoden jälkeen tulee notkahduksia jotka tahtovat jäädä pysyviksi.

        Kehopositiivisuus ei luo painetta edes nuorille pitää huolta kunnostaan
        En tiedä mikä villitys on käyttää leggareita, silloin kun ihrat vyöryvät housujen päälle, se on vissiin nykyisin seksikästä.

        AV

        Suomessa on aökoholisteja paljon. Ja kyllähän he jokainen saa vähintään sisäelinongelmia. Ja se on kansanterveydellinen ongelma siinä missä lihavuuskin.

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on aökoholisteja paljon. Ja kyllähän he jokainen saa vähintään sisäelinongelmia. Ja se on kansanterveydellinen ongelma siinä missä lihavuuskin.

        ❄️

        Siis alkoholisteja, kirjoitusvirhe. 😄

        ❄️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkoholi ei varmaan ole suurin ongelma, tai sitten 60 % suomalaisista naisistakin on ryyppy Riittoja?
        Tunnen monta naista jotka eivät käytä ollenkaan alkoholia, silti rasvoitus lihasten ympärillä on melkoinen. Lihavuus tahtoo lisääntyä mitä vanhemmaksi ihmiset tulevat.
        35 ikävuoden jälkeen tulee notkahduksia jotka tahtovat jäädä pysyviksi.

        Kehopositiivisuus ei luo painetta edes nuorille pitää huolta kunnostaan
        En tiedä mikä villitys on käyttää leggareita, silloin kun ihrat vyöryvät housujen päälle, se on vissiin nykyisin seksikästä.

        AV

        En tiedä miten tekstini tulkitsit, mutta puhuin kahdesta eri asiasta, alkoholismista jossa ravinto korvautuu alkoholilla ja tekee tuhojaan ja liikalihavuudesta jota voi edesauttaa huonolla syömisellä. Ja molemmat ovat yhtälailla ongelma tässä yhteiskunnassa.

        ❄️


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja rasva, suola, sokeri minimiin.

        ❄️

        Nuita olen vähentänyt. Minun pahe on rasva. Voin ja kerman viskasin ensimmäisenä romukoppaan.


    • Anonyymi

      voi olla ehkä niinkin että jos on liian pienet lihakset suhteessa omaan massaan, eli pitäisi vähentää sokeria.

    • Anonyymi

      Kuntopyörää kun polkee sellaiset 600 km kuukaudessa niin laihtuu. Olen laihtunut aikoinaan 34 kg kuntopyörää polkemalla. Ruokavalion pitää olla terveellinen, kasviksia paljon, riisii ja kanaa.

      • Helkkari. Olen unohtanut koko kuntopyörän kun sellainenkin minulta löytyy. Pitääpä alkaa taas vimputtamaan.


    • Anonyymi

      Syö hitaammin ja vähemmän, kylläisyyden tunne tulee viiveellä, siinä 20 min .
      Se vain menee niin että aineenvaihduntakin hidastuu ikää tullessa, sitä on osattava muuntaa syömistapojaan ajan mittaan. Tai muuta rasva lihaksiksi, vaihtoehto 2, suuremmalla lihasmäärällä myös poltat enemmän kaloreita

      • Nuorena olin sutjakka, mutta nyt 30+ vuotiaana alkanut paino kertyä. Ikä...


    • Anonyymi

      Itselläni oikeastaan ainoa, joka toimii tuohon aiempana ketjussa kuvaamaasi liialliseen normaalin ruoan syömiseen on se, että syön ruokaa, joka ei ole erityisen hyvää. Sitä syö ihan vaan elääkseen, eikä tee mieli enempää. Kaikki tässä ketjussa kerrotut keinot ovat varmasti hyviä, jos oma ruokasuhde on kunnossa ja elimistö toimii edes suht koht miten kuuluu toimia, mutta mulla se ei toimi. Mun ruokasuhteeni on ollut viturallaan jo ihan muksusta saakka ja se on ollut pikkuhiljaa pakko vain hyväksyä. sitä ei tule syötyä, mitä ei kotona tai lautasella ole ja annokset pysyvät pieninä vain, kun syön jotain mitä ei tee mieli syödä sen enempää.

      • Anonyymi

        👍😂 Tämä! Näkisitpä mun koiranmössöannokseni! Siihen kun taiteilee makrot kohdilleen. Kyllä nälkäänsä syö ja nälän vie. Mutta ei mikään kulinaristinen nautinto.

        xLiner


    • Mulla ainakin on aiempina vuosina auttanut pyöräily tosi hyvin. Tänävuonna olen sen sijaan polkenut kuntopyörää salilla 4-6 x per viikko, aina tunnin ajan kerrallaan. Uskon että sekin alkaa näkyä kohta kropassa. Mutta pyöräilyähän suosittelevat ihan asiantuntijatkin, heidän mielestään se on paras tapa liikkua, pitää kunnostaan ja terveydestään yleisestikin huolta, sekä myös laihtua.

      • Anonyymi

        Yksi asiantuntija suosittaa pyöräilyä ja toinen kävelyä ja kolmas uintia ja kaikki ovat se paras tapa liikkua ja pitää kunnosta huolta ja laihduttaakin. Ota noista nyt selvää.


      • Kiitos. Otan taas kuntopyörän käyttöön :)


    • Anonyymi

      Uppo nallessa, isoäiti laihtui, kun sille näytettiin omenaa ovenraosta.

    • Anonyymi

      Syö niin paljon kun napa vetää. Mitä se muille kuuluu.

      • Meinaa tyrää puskea. En haluaisi leikkaukseen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      91
      1864
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1466
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1049
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      976
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      946
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      943
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      48
      913
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe