Vahinkojen peittely, pitääkö pettämisestä kertoa?

Anonyymi-ap

Joo lyhyesti.

Eli jos pettää "vahingossa" kerran, pitääkö pettämisestä kertoa vai olisiko parempi, että toinen ei tiedä?

Munsta on parempi, että puoliso on rehellinen. Minut petettiin, viikon olin vihainen ja pelottelin erolla, sitten rauhoituin. Itse en kertoisi omista seikkailuista mitään.

81

1158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Old school-meininki. Jos petät, älä jää kiinni🤝

Itse en petä, vaan jätän, jos liitossa ei ole seksiä.

Voin katsoa lievää ja satunnaista uskottomuutta läpi sormieni kunhan se ei tapahdu niin, että joudun siitä kärsimään tai sitä todistamaan.

• Anonyymi

Todennäköisyys erolle lienee suurempi jollei kerro vaan toinen aistii sen käytöksestä ja/tai asia myöhemmin paljastuu.
      Molemmat toki voi johtaa eroon

• Miten voi edes pettää "vahingossa"?

Minusta pettäminen lopettaa suhteen ja se pitäisi osata kertoa. Se kyllä tulee ennemmin tai myöhemmin ilmi kuitenkin ja sitä pahdmpi sitten.

• Anonyymi

Kännissä voi kontrolli pettää, sekä miehillä että naisilla.

Sitten on niitä humalaisia naisia, jotka joutuvat pantavaksi, kun eivät jaksa tomerasti kieltäytyä. Tiedän parikin tapausta, jotka luokiteltaisiin nykyään raiskaukseksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Sitten on niitä humalaisia naisia, jotka joutuvat pantavaksi, kun eivät jaksa tomerasti kieltäytyä. Tiedän parikin tapausta, jotka luokiteltaisiin nykyään raiskaukseksi.

Raiskaus ja pettäminen on eri juttu. Toisesta tehdään rikosilmoitus.

• Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

Raiskaus ja pettäminen on eri juttu. Toisesta tehdään rikosilmoitus.

Sivusta totean, että maailma on muuttunut. Ei siitä kauaa ole, kun tuollaisesta rikosilmoitusta tekevä olis naurettu poliisiasemalta pihalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Sivusta totean, että maailma on muuttunut. Ei siitä kauaa ole, kun tuollaisesta rikosilmoitusta tekevä olis naurettu poliisiasemalta pihalle.

Joo. Samoin seksuaalisesta häirinnästä ilmoitusta tekevä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näitä on riittämiin kuinka mies hyväksi käyttää humalaista naista, onneksi nyt on toisin ja tuollainen on rikos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Maailma on vähän muuttunut. Silti on yhä paljon heitä, jotka eivät ilmoita poliisille raiskauksista.

• Minusta kyllä näkisi jo kilometrien päähän jos yrittäisin jotain salailla. Kaksipiippuinen juttu. Rehellisyys maan perii..

Toisaalta olen sitä mieltä, että jos pettää ja kertoo asiasta kumppanilleen, niin vierittää sen pahan olon toisen niskaan.. eli parempi olla vaan pettämättä, jos menee suhteessa huonosti niin eroa ennemmin, kuin pettäisit.

• Anonyymi

En voi ymmärtää sitä että miten voi edes ylipäätään pettää? Minun silmissäni se näyttää siltä että silloin haluaa satuttaa kumppaniaan. Pettäjä voi olla itsekäs ja ahne hölmöläinen tai se voi johtua siitä että suhde on epäterveellä pohjalla. Joka tapauksessa, ensin erotaan ja vasta sitten lennellään kukasta kukkaan. Pettäjät varmaan miettivät että jäisivät täysin tyhjän päälle jos eivät olisi valheellisessa suhteessa. Ennemmin on kuitenkin yksinäinen sinkku kuin pettäjä.

• Anonyymi

Aloituksessa kuitenkin puhutaan vahinkopettämisestä.
      Silloin suhde on usein toimiva, joskin siinä on ylä- ja alamäkiä, pieniä riitoja ja sovintoja.

Vahinkopettäjä voi jopa rakastaa puolisoaan, mutta ajautuu hetkellisesti toisen kanssa sänkyyn, vahingossa tai tyhmyyttään.
      Uteliaisuus sekä moraalin venyttäminen on ymmärrettävää. Ei sellaista voi tuomita.

-AP

• Anonyymi

Siis on ihan ok että sinun vaimo käy / on käynyt ottamassa vierasta miestä. Eihän sillä väliä ole kenen lapsia kasvattaa.

• Anonyymi

Ei ole vahonkopettämistä, on vain pettämistä ja jos pettäjä pääsee kuin koira veräjästä vahinkolausekkeella se pettää sitten jatkossakin.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Vahinkopettäminen on kertaluontoinen. Jos vahinkoja sattuu joka kuukausi, kyseessä on huijaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vahinkopettäminen on kertaluontoinen. Jos vahinkoja sattuu joka kuukausi, kyseessä on huijaus.

Ei ole kertaluontoinen, jos se jo kerran tapahtui helposti tapahtuu myös tulevaisuudessa.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

On pettämistä ja pettämistä. Kukaan ei kuitenkaan vahingossa petä. Kerran pettänyt ei myöskään petä koskaan toista kertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On pettämistä ja pettämistä. Kukaan ei kuitenkaan vahingossa petä. Kerran pettänyt ei myöskään petä koskaan toista kertaa.

Kerran pettänyt on aina valmis pettämään uudestaankin jos saa pettämisensä anteeksi. Tuossa olet kyllä oikeassa sitten jos ei anna enää tilaisuutta vaan eroaa pettäjästä samantien "Kerran pettänyt ei myöskään petä koskaan toista kertaa.".

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerran pettänyt on aina valmis pettämään uudestaankin jos saa pettämisensä anteeksi. Tuossa olet kyllä oikeassa sitten jos ei anna enää tilaisuutta vaan eroaa pettäjästä samantien "Kerran pettänyt ei myöskään petä koskaan toista kertaa.".

-harmiseikirj-

Jos sun kumppani raiskataan, niin onko suhde loppu?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sun kumppani raiskataan, niin onko suhde loppu?

Nyt oli puhe pettämisestä eikä raiskauksen uhriksi joutumisesta. Tuo mainitsemasi saattaisi olla sen raiskaajan loppu.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt oli puhe pettämisestä eikä raiskauksen uhriksi joutumisesta. Tuo mainitsemasi saattaisi olla sen raiskaajan loppu.

-harmiseikirj-

Ja sinä istuisit vankilassa ja jättäisit kumppanisi yksin selviämään tilanteesta. Okei. Sellainen väkivaltainen sinä todellakin olet.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sinä istuisit vankilassa ja jättäisit kumppanisi yksin selviämään tilanteesta. Okei. Sellainen väkivaltainen sinä todellakin olet.

Jos kumppanin ottaisin todennäköisesti niin paljon rakastaisin että olisin valmis melkein mihin tahansa puolestaan. Hän tietenkin tekisi lopullisen päätöksen rangaistuksesta ja homma tietenkin hoidettaisiin niin ettei siitä jouduttaisi vankilaan. Ei pidä toimia tyhmästi vaikka tunteita varmasti pelissä olisikin.

-harmiseikirj-

• Anonyymi

Tietäminen on juoppojen hommoo. Kun kaikki paljastuu ryhdytään hymisemään.

• Anonyymi

Ei pettää voi mitenkään "vahingossa" kyllä se on aina tietoinen teko. Ja jos mieli tekee pettää niin on reilumpaa silloin erota ennen kuin pettää. Jos nyt kuitenkin on pettänyt niin kannattaa olla rehellinen ja avoin silloin voi olla vielä mahdollisuus että parisuhde sen kestää ja jatkuu mutta salaaminen vain pahentaa asiaa ja on vain viimeinen niitti sille suhteelle.🙂.

• Täppäsin itteni vahangossa muumiksi epähuomiossa näköjään.😂.

• Pettäminen ei koskaan tapahdu vahingossa. Siinä on aika monta mahdollisuutta kääntää tapahtumien kulku, ennen kuin ollaan menty liian pitkälle, joten pettäminen on ihan aina tietoinen päätös. Syitä pettämiseen on lukuisia, mutta ei yksikään niistä poista tai vähennä teon loukkaavuutta kumppania kohtaan.

Mielestäni pettämisestä pitäisi kertoa kumppanille välittömästi. Se on ainoa tapa osoittaa edes hieman kunnioitusta kumppaniaan kohtaan ja antaa hänelle mahdollisuus päättää haluaako jatkaa vai lopettaa suhteen. Itse lopettaisin välittömästi, en edes harkitsisi asiaa. En näkisi syytä jatkaa suhdetta, jos toisella on niin huono olla siinä, että on kokenut tarvetta hakea tarpeilleen täyttymystä suhteen ulkopuolelta, olivatpa tarpeet sitten fyysisiä tai henkisiä.

• Anonyymi

Järkeviä puhut.

• Anonyymi

Vahingossa ei voi pettää.

Suhde poikki ennen muuta vehtaamista. Hyvin simppeliä.

xLiner

• Anonyymi

Sinä olet antanut luvan siihen se on kaverinsa kanssa tai ystävänsä kanssa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet antanut luvan siihen se on kaverinsa kanssa tai ystävänsä kanssa

Jatka sinä vaan letkusi vetelyä...

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatka sinä vaan letkusi vetelyä...

xLiner

Kumppanisi on vain ystävänsä luona kylässä pelaavat nintendoa ja juovat kahvia ja juttelevat

• Anonyymi

Riippunee parisuhteesta. Itse sanoisin, että parempi kertoa. Silloin on edes mahdollisuus saada anteeksi. Jos mun kanssani jää kiinni sekä pettämisestä, että vielä sen kertomatta jättämisestä, niin se on siinä. Jos ihan itse kertoo, niin on vielä sopuun mahdollisuus.

• Anonyymi

Ole rehellinen , kumppanillesi ja itsellesi. Ei ole vahinkopettämistä, outo termi kaiken kaikkiaan. Katse omaan sisimpään. Haluaisitko itse tulla kohdelluksi noin, vaikkakin toinen ei vielä asiasta tiedä?

Olen itse kohdannut tällaisen henkilön, joka "sääti" kanssani ja jälkeenpäin kertoi tilanteestaan. Törkeää minua kohtaan ja erityisesti sitä kumppania kohtaan. Sai kyllä palautteen, eikä yhtään arvostusta minulta.

• Anonyymi

Miten voi edes olla kertomatta, eikö se mieltä painaisi koko loppuelämän.

• Anonyymi

Ei pidä kertoa.

• Se on kerrasta poikki. Parempi älytä erota itse, jos pettää.

• Mielestäni pitää kertoa, mieluiten heti. Elämässä sattuu ja tapahtuu, mutta vain olemalla rehellinen itselleen voi olla sitä myös muille. Vaikka kertomisen jälkeen tulisikin ero, mikä olisi yksi mahdollinen ja ansaittu lopputulos, niin ainakin olisi tominut kunniallisesti ja voisi sikäli jatkaa matkaansa ilman suurempaa häpeää.

• Anonyymi

Vahingossa ei voi pettää se on niin satavarma asia. Pettäminen on aina tahallista.

• Anonyymi

Ei kukaan vahingossa petä. Ja minusta rehellisyys on ainoa oikea tapa aina ihmissuhteissa. Tuli mitä tuli.

❄️

• Minulle ei kannattaisi kertoa.

• Lähtisikö henki katon sijaan? 😁

• randombypasser kirjoitti:

Lähtisikö henki katon sijaan? 😁

Sitäpä juuri, kun en osaa sanoa, mitä tapahtuisi. Niin nyt on varoitettu. 🙂 - Minun luottamukseni voi pettää vain kerran.

• Xena-183 kirjoitti:

Sitäpä juuri, kun en osaa sanoa, mitä tapahtuisi. Niin nyt on varoitettu. 🙂 - Minun luottamukseni voi pettää vain kerran.

Mielenkiintoista. Olet etuoikeutetussa asemassa kun et ole saanut tuota asiaa elämäsi ihmissuhteiden osalta vielä selvittää 🤗

• Anonyymi

Xliner sanoi ettei kavereiden ja ystävien asioita tarvi kertoo kumppanilleen ja kumppani on aina kakkonen ystäviin verrattuna ja ystävän ja ystävien kanssa saa viettää vapaasti aikaansa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Xliner sanoi ettei kavereiden ja ystävien asioita tarvi kertoo kumppanilleen ja kumppani on aina kakkonen ystäviin verrattuna ja ystävän ja ystävien kanssa saa viettää vapaasti aikaansa

Muuten oikein, mutta ystävätkään eivät ole mulle niitä kaikista tärkeimpiä ihmisiä.

Oletko sä niin kuin kantelemassa musta täällä?

xLiner

Mielenkiintoista. Olet etuoikeutetussa asemassa kun et ole saanut tuota asiaa elämäsi ihmissuhteiden osalta vielä selvittää 🤗

Niin... Ehkä minulle ei tosiaan ole uskallettu vaan kertoa.. 🤔

• Anonyymi kirjoitti:

Muuten oikein, mutta ystävätkään eivät ole mulle niitä kaikista tärkeimpiä ihmisiä.

Oletko sä niin kuin kantelemassa musta täällä?

xLiner

Minullekin tuli tuosta vähän opettajamainen olo 😉

• Xena-183 kirjoitti:

Niin... Ehkä minulle ei tosiaan ole uskallettu vaan kertoa.. 🤔

Aivan mahdollista, olethan sinä kuitenkin pelottava soturiprinsessa Xena, heiluttelet valtavaa miekkaa kuin oljenkortta, kyllä siinä isompikin ukko miettii mitä uskaltaa sanoa, jos mitään 😂

Aivan mahdollista, olethan sinä kuitenkin pelottava soturiprinsessa Xena, heiluttelet valtavaa miekkaa kuin oljenkortta, kyllä siinä isompikin ukko miettii mitä uskaltaa sanoa, jos mitään 😂

Tätä juuri aloin itsekin pohtia 🤔

• Xena-183 kirjoitti:

Tätä juuri aloin itsekin pohtia 🤔

Jos ensi kerralla kokeilisit vaikkapa jättää sen miekan pois ja pukeutuisit sievään kukkamekkoon tms? 😂

Jos ensi kerralla kokeilisit vaikkapa jättää sen miekan pois ja pukeutuisit sievään kukkamekkoon tms? 😂

Tytär on yrittänyt tuota esittää, mutta ei.. tunnen itseni hieman alastomaksi ilman nahkahaarniskaa ja miekkaa 😉

• Xena-183 kirjoitti:

Tytär on yrittänyt tuota esittää, mutta ei.. tunnen itseni hieman alastomaksi ilman nahkahaarniskaa ja miekkaa 😉

No jos jätät miekan, mutta pidät haarniskan? Vedät vain sen kukkamekon haarniskan päälle? Tosin aika hyvinhän sulle löytyi se rohkea ritari haarniskasta ja miekasta huolimattakin, niin ehkä ihmeiden aika ei ole vieläkään ohi ❤️

• Miten voi muka pettää "vahingossa"? Siis tuleeko jokin muistinmenetys ja unohtaa olevansa vakituisessa parisuhteessa? Tai vaan vahingossa luiskahtaa omat väärään "osastoon"?

Ei tuollaisia "vahinkoja" ole olemassakaan.

• Anonyymi

"Vahingossa" taitaa aloituksessa tarkoittaa "ajattelematta" "ajautuen" yms.

En malta olla muistuttamatta, että ihmisillä on kaikenlaisia häiriöitä (ADHD, kaksisuuntainen mielialahäiriö...) jotka etenkin johtavat näihin "vahingossa" "ajattelematta" "ajautuen" -tilanteisiin. Ei välttämättä vain kerran. Jos taas pettää ei-vahingossa eli harkiten, niin se voi jäädä yhteen kertaan.

- Sheena

• Anonyymi

Juttele aiheesta xlinerin kanssa niin yllätyt mut sitä vaan ihmettelen miksi xliner ja hänen ystävänsä ei seurustele kun rakastavat toisiaan ja sekstailevat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vahingossa" taitaa aloituksessa tarkoittaa "ajattelematta" "ajautuen" yms.

En malta olla muistuttamatta, että ihmisillä on kaikenlaisia häiriöitä (ADHD, kaksisuuntainen mielialahäiriö...) jotka etenkin johtavat näihin "vahingossa" "ajattelematta" "ajautuen" -tilanteisiin. Ei välttämättä vain kerran. Jos taas pettää ei-vahingossa eli harkiten, niin se voi jäädä yhteen kertaan.

- Sheena

""Vahingossa" taitaa aloituksessa tarkoittaa "ajattelematta" "ajautuen" yms."

-AP

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

""Vahingossa" taitaa aloituksessa tarkoittaa "ajattelematta" "ajautuen" yms."

-AP

Alkoholi juodaan lähes poikkeuksetta oma-aloitteisesti. Humalatila ei ole lieventää asianhaara, ennemminkin raskauttava - tuplakelvoton. Sheena esitti sairaudet, kyllä, mutta lääkkeiden syöminen, sairauden hoito, on sairaan ihmisen omalla vastuulla. Jos ei hoida itseään, ei toisen sellaista tarvitse katsella. Eikä tietenkään tarvitse katsella muutenkaan, jos pitää tilannetta liian raskaana.

xLiner

• Anonyymi

Riippuu täysin suhteesta, molempien persoonista ja elämäntilanteesta kertooko vai ei.

- Sheena

• Anonyymi

Miten petetään vahingossa?

• Onko tyhmempää termiä kuin "pettää vahigossa"?? Kyllä se on tietoinen päätös aina, vaikka olisi humalassa silloin. Ei sitä ole pakko kertoa, jos haluaa pitää kulissit yllä.

• Anonyymi

>>>>>>Täsmennys<<<<<<

"VAHINGOSSA" aloituksessa tarkoittaa "ajattelematta" "ajautuen" yms.
      Syynä on usein humalatila.

• Anonyymi

Lopettakaa tuo "vahingossa" jankkaaminen. Monta kertaa jo asiaa tarkennettu.

• Anonyymi

Kieltämättä tuo "vahingossa pettäminen" kuulostaa oudolta, mutta en nyt puutu siihen. Jos minun kanssani suhteessa olisi ja haluaisi edes mahdollisuuden siihen, että suhde jatkuisi, niin pitäisi vaan ihan ottaa ja itse kertoa mitä on tullut tehtyä. Jos kuulen jostain muualta ja sitä on salailtu, niin se suhde on sitten siinä, eikä siinä ole enää mitään sanottavaa.

• Anonyymi

Mä en ymmärrä tuota vahinkoa, en vielä tänä päivänäkään! Mikä hiton vahinko, jos siihen ihan itse; ryhtyi, ajautui tai antautui?

Mulla on tytär, kaikkea muuta saattetaan kutsua vaikka vahingoksi; mutt ei mun tytärtäni. Tosin tyttäreni isä ei enää ole mun kihlattuni, vaan ex-kihlattu enkä mä
      ole hänen kanssaan missään muussa tekemisissä, kuin sovitaan tekstareilla Mimmiä koskevista asioista. Silloin ei jää mitään epäselvää mistä ollaan sovittu!

Eikä mun tarvinnut raiskata miestä, ihan oli aloitteellinen petipuuhiin, kun mä ehdotin asiallista keskustelua, kuvitteli kaiketi saaneensa petoksensa anteeksi!
      Tällä kertaa PunaHilkka, söi/löi Suden, sen pituinen se!
      Hyvää yötä, huomenna on taas päivä uus.
      trollikka

• Humalatila ei oikeuta tai kelpaa selitykseksi pettämiselle millään tasolla. Ihminen ei joudu vahingossa humalaan tai päihteiden vaikutuksen alaiseksi. Aikuinen ihminen tietää myös rajansa eli osaa ennakoida tilanteet missä on riski päätyä pettämiseen ja noihin tilanteihin ajautuminen on jo oma valinta. Jos alkoholi ja hitaiden tanssiminen kropat toisia hinkaten aiheuttaa haluja, ei sitä kannatta tehdä varattuna! Samoin pussailu (mitä suuri osa pitää jo pettämisenä), vieressä nukkuminen, tuhmien puhuminen, seksuaalinen flirtti yms. Seksiin ei ajaudu, jos ei tarkoituksella mene tilanteeseen, joka on riski,

Nuorelle henkilölle, joka ei vielä ole kovin kokenut, nuo tilanteet tulla vahingossa. Tämä johtuu siitä, ettei omia rajoja ole koskaan joutunut kokemaan ja nuori voi luulla hallitsevansa tilanteen moraalilla, vaikkei hallitse. Aikuiselle sama ei käy selitykseksi. Aikuinen valitsee tietoisesti meneekö riskialueelle.

Vaikka maaninen taas joutuu tilanteihin, koska aivojen ”jarru” on rikki. ADHD ei välttämättä tee pettäjäksi, vai ne jolla impulssikontrollin kanssa on isoja ongelmia pettää herkemmin. Sairaudelle ihminen ei voi mitään. Silti pettäminen ei ole oikein heilläkään!

Iso ryhmä pettäjiä on he, jotka elävät rakkaudettomassa suhteessa, jossa on isoja ongelmia kumppanin arvostuksessa, tunneyhteydessä, kuuntelussa, empatian puutetta jommin kummin päin, seksin, läheisyyden ja kosketuksen puute on suurta. Näissä tapauksissa kummankin pitää osata katsoa peiliin. Usein ei katsota ja sitten seuraava suhde toistaa samaa kaavaa.

Itse näen, että pettämisestä pitää kertoa. Toisen valinta on päättää haluaako jäädä vai ei. Tuore suhde pettämistä ei luultavasti kestä, mutta vuosien pituiset suhteet ei välttämättä kaadu, Aika paljon on kiinni siitä onko pettänyt puolisko aidosti pahoillaan, katuva ja onko kummallakin halua korjata pettämisen juurisyyt.

• Anonyymi

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että humalatila on huono selitys. Vana täytyy kuitenkin todeta, että ei tuokaan nyt ihan pidä paikkansa, että aikuinen aina tietäisi rajansa. jos juo hyvin harvoin ja hyvin vähän, niin yllätyksiäkin voi sattua. Itse olen esimerkiksi saanut itseni kerran neljästä siideristä sellaiseen humalaan ettei tosikaan ja seuraavana aamuna tolkuttoman krapulan. aiemmin rajani oli aina 6 siideriä ja siinä oli hyvä ja tuli ihan luonnostaa stoppi. Vaan tuolloin en ollut pariin vuotene juonut lasillistakaan ja painonikin oli pudonnut roimasti. En todellakaan voi sanoa, että olisi tiennyt rajaani. Nykyäänkin voin sanoa, että väkevien kanssa en tiedä lainkaan rajojani, kun en ole niitä herran aikoihin juonut. En myöskään tiedä rajojani väkevistä tehtävien sekoitusten kanssa, kun kuten sanoin, niin en tosiaan juurikaan juo. Minulle voisi siis hyvin helposti käydä niin, että joisin liikaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että humalatila on huono selitys. Vana täytyy kuitenkin todeta, että ei tuokaan nyt ihan pidä paikkansa, että aikuinen aina tietäisi rajansa. jos juo hyvin harvoin ja hyvin vähän, niin yllätyksiäkin voi sattua. Itse olen esimerkiksi saanut itseni kerran neljästä siideristä sellaiseen humalaan ettei tosikaan ja seuraavana aamuna tolkuttoman krapulan. aiemmin rajani oli aina 6 siideriä ja siinä oli hyvä ja tuli ihan luonnostaa stoppi. Vaan tuolloin en ollut pariin vuotene juonut lasillistakaan ja painonikin oli pudonnut roimasti. En todellakaan voi sanoa, että olisi tiennyt rajaani. Nykyäänkin voin sanoa, että väkevien kanssa en tiedä lainkaan rajojani, kun en ole niitä herran aikoihin juonut. En myöskään tiedä rajojani väkevistä tehtävien sekoitusten kanssa, kun kuten sanoin, niin en tosiaan juurikaan juo. Minulle voisi siis hyvin helposti käydä niin, että joisin liikaa.

Tarkoitan rajojen tuntemisella sitä, että tietää ja tunnistaa tilanteet, jossa on riski kiihoittua, ja taas
        kiimassa jarruttelu on kaikille vaikeampaa kuin jos päättää olla asettamatta itseään kiusaukseen tai tilanteisiin, jossa voisi mahdollisesti tuntea kiusausta.

Käytännön kärjistetty esimerkki on esim. jos menee vähissä vaatteissa nukkumaan alastoman viehättävän naisen viereen, on riski huomattavasti isompi, jos nukkuu kotona. Mitä impulsiivisempi henkilö on kyseessä, sitä isompi tarve ennakoinnille on.

Olen ollut 5v juomatta raskauden ja imetyksien (kaksi putkeen) ja tiedän, kyllä että sen jälkeen ei voi olettaa tietävänsä rajansa. Meni pitkä aika ennen kuin uskalsi juoda enempää kuin 2-3 annosta illassa. 😂

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Tarkoitan rajojen tuntemisella sitä, että tietää ja tunnistaa tilanteet, jossa on riski kiihoittua, ja taas
        kiimassa jarruttelu on kaikille vaikeampaa kuin jos päättää olla asettamatta itseään kiusaukseen tai tilanteisiin, jossa voisi mahdollisesti tuntea kiusausta.

Käytännön kärjistetty esimerkki on esim. jos menee vähissä vaatteissa nukkumaan alastoman viehättävän naisen viereen, on riski huomattavasti isompi, jos nukkuu kotona. Mitä impulsiivisempi henkilö on kyseessä, sitä isompi tarve ennakoinnille on.

Olen ollut 5v juomatta raskauden ja imetyksien (kaksi putkeen) ja tiedän, kyllä että sen jälkeen ei voi olettaa tietävänsä rajansa. Meni pitkä aika ennen kuin uskalsi juoda enempää kuin 2-3 annosta illassa. 😂

No eivät tuotakaan rajaa kaikki tiedä. Eivät kaikki ole kokeneita. Joskus asiat voivat tulla hyvin yllättäen. Huonoja tekosyitä, mutta asioita sattuu ja tapahtuu. Kyllä on joskus tullut törmättyä ihmiseen, jonka tuoksukin meinaa viedä jalat alta. Tuohon jos yhdistettäisiin yllättävällä tavalla toiminut alkoholimäärä, niin who knows. No koskaan en ole ketään silti pettänyt, kun ei ole sattunut kohdalle sellaista tilanteiden yhdistelmää, että järki ei olisi toiminut. Vaan kun on tosiaan tullut koettua ihminen, joka meinaa viedä jalat alta ja myös aikuisiällä täysin yllättävällä tavalla toiminut alkoholi, niin en voi sanoa sen olevan mahdotonta. No onneksi en yleensä koskaan käytä alkoholia sellaisessa seurassa joka ei olisi ennestään tuttua.

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Mä en muuten näe mitään riskiä, vaikka nukkuisin alasti viehättävän ihmisen vieressä. Kun en tee mitään, niin en tee. Ei se siitä mihinkään muutu, jollen ole jotenkin syyntakeettomassa tilassa, kuten esimerkiksi aivan liiallisessa humalassa.

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Vaan se on tietysti itsestään selvää, että jos olisin mennyt alalsti jonkun viereen nukkumaan, niin eihän sitä kukaan uskoisi, ettei mitään olisi tapahtunut. Ei uskoisi, vaikka itse sen tietäisin.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä en muuten näe mitään riskiä, vaikka nukkuisin alasti viehättävän ihmisen vieressä. Kun en tee mitään, niin en tee. Ei se siitä mihinkään muutu, jollen ole jotenkin syyntakeettomassa tilassa, kuten esimerkiksi aivan liiallisessa humalassa.

Itse en menisi varattuna tuohon tilanteeseen, koska se niin selkeästi ainakin harmaalla alueella ja sopimatonta varatulle. Oma kokemus on, että jos joku mies tunkee viereen nukkumaan, aika harva on yrittämättä jotain… vaikka olisi sovittu, että vaan nukutaan. Tosin kokemukset on nuorempana, selkeästi keski-ikäisistä en tiedä.

Itsekään en tilanteessa pettäisi, mutta kiusaus saattaisi olla läsnä ja jos se vieressä oleva ihminen olisi totaalisen oikean tuoksuinen, olisi vaan pakko vaihtaa muualle nukkumaan.

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Itse en menisi varattuna tuohon tilanteeseen, koska se niin selkeästi ainakin harmaalla alueella ja sopimatonta varatulle. Oma kokemus on, että jos joku mies tunkee viereen nukkumaan, aika harva on yrittämättä jotain… vaikka olisi sovittu, että vaan nukutaan. Tosin kokemukset on nuorempana, selkeästi keski-ikäisistä en tiedä.

Itsekään en tilanteessa pettäisi, mutta kiusaus saattaisi olla läsnä ja jos se vieressä oleva ihminen olisi totaalisen oikean tuoksuinen, olisi vaan pakko vaihtaa muualle nukkumaan.

Sanoinko minäkään meneväni? Minä en ylipäänsä koskaan nuku alasti, että sinällään täysin hypoteettinen vaihtoehto. Minulla ei tosin ikinä ole ollut sitä ongelmaa, ettenkö olisi saanut nukkua tasan rauhassa. Asia on ollut selvä kuin pläkki, eikä ikinä ole tarvinut mitään lisäneuvotteluja käydä ja tilanne on ollut täysin sama myös nuorena. Vaikka olen 16- vuotiaana jopa parin puolitutun itseäni vanhemman pojan (tai no 19-20-vuotiaat jo miehiä ovat) välissä nukkunut, niin ikinä minun asettamiani rajoja ei ole edes yritetty kokeilla. Eikä minulla ikinä itsellänikään ole ollut minkäänlaista kiusausta. Kyllä nämä asiat ovat minulle asioita, jotka päätän jo etukäteen, että joko tai.

Tuossa edellä puhutaan siis tilanteesta, jossa en olisi esimerkiksi tolkuttoman humalatilan vuoksi syyntakeeton.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sanoinko minäkään meneväni? Minä en ylipäänsä koskaan nuku alasti, että sinällään täysin hypoteettinen vaihtoehto. Minulla ei tosin ikinä ole ollut sitä ongelmaa, ettenkö olisi saanut nukkua tasan rauhassa. Asia on ollut selvä kuin pläkki, eikä ikinä ole tarvinut mitään lisäneuvotteluja käydä ja tilanne on ollut täysin sama myös nuorena. Vaikka olen 16- vuotiaana jopa parin puolitutun itseäni vanhemman pojan (tai no 19-20-vuotiaat jo miehiä ovat) välissä nukkunut, niin ikinä minun asettamiani rajoja ei ole edes yritetty kokeilla. Eikä minulla ikinä itsellänikään ole ollut minkäänlaista kiusausta. Kyllä nämä asiat ovat minulle asioita, jotka päätän jo etukäteen, että joko tai.

Tuossa edellä puhutaan siis tilanteesta, jossa en olisi esimerkiksi tolkuttoman humalatilan vuoksi syyntakeeton.

Joo, ei kanssa ole ollut ikinä edes kiusausta, vaikka on miten komeassa/kauniissa seurassa oltu. Jollen ole ihmiseen kovasti ihastunut ei minkäänlaista kiusausta tule. Edes kännissä.

❄️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, ei kanssa ole ollut ikinä edes kiusausta, vaikka on miten komeassa/kauniissa seurassa oltu. Jollen ole ihmiseen kovasti ihastunut ei minkäänlaista kiusausta tule. Edes kännissä.

❄️

No minä voin ihan kuvitella, että jos kaikki sattuisi huonolla tavalla kohdilleen, niin kova humalatila voisi johtaa myös pettämiseen. Vaikken ole koskaan sellaista tehnyt, enkä ollut edes lähellä, niin kyllä mä voin sellaisen tilanteen keksiä. Kyllä mä olen sellaisen ihmisen seurassa ollut, että houkutus on ollut kova ja jossain määrin rajojani silloin kokeillutkin, mutta silloin olen ollut sinkku, eli ne rajat ovat olleet ihan omiani ja itse asettamiani, omasta tahdostani. Jos tuollaiseen olisi yhdistetty yllättävän kova humalatila, niin olisivat ne rajat voineet siirtyäkin.

• Anonyymi kirjoitti:

Päihteet ei tee syyntakeettomaksi. Jos alkoholin juominen yksinään saisi pettämään, hyvin harva olisi uskollinen. Jos alkoholi tekee vaikka erityisen kiimaiseksi, se harvoin on ihmiselle itselleen yllätys…. Ihminen silloin pystyy käyttämään harkintaa missä tilanteessa juo ja kuinka paljon. Väitän, että ihminen kännissä voi mennä oman moraalinsa harmaalle alueelle, mutta pitävät rajat kuitenkin pysyy. Alkoholia kyllä käytetään selityksenä itselle ja muille…

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eivät tuotakaan rajaa kaikki tiedä. Eivät kaikki ole kokeneita. Joskus asiat voivat tulla hyvin yllättäen. Huonoja tekosyitä, mutta asioita sattuu ja tapahtuu. Kyllä on joskus tullut törmättyä ihmiseen, jonka tuoksukin meinaa viedä jalat alta. Tuohon jos yhdistettäisiin yllättävällä tavalla toiminut alkoholimäärä, niin who knows. No koskaan en ole ketään silti pettänyt, kun ei ole sattunut kohdalle sellaista tilanteiden yhdistelmää, että järki ei olisi toiminut. Vaan kun on tosiaan tullut koettua ihminen, joka meinaa viedä jalat alta ja myös aikuisiällä täysin yllättävällä tavalla toiminut alkoholi, niin en voi sanoa sen olevan mahdotonta. No onneksi en yleensä koskaan käytä alkoholia sellaisessa seurassa joka ei olisi ennestään tuttua.

Ei miehillä ole raskauksia hohphoo hoopo valehtelija!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Inhottavaa, kumiehet leikkii taas naista! Hypätkää junan alle!

• Anonyymi

Jos on pystyny toista pettämään pitää olla selkärankaa ja kertoa toiselle pettäneensä tätä itse jättäsin toisen ennen kun pettäsin usein kun tuo johtunee kuitenkin siitä syystä että seksi kotona ei suju syystä tai toisesta

• Anonyymi

Syrjähyppy vai suhde, niissä on eroa. Mitä kertominen hyödyttää. Tuntuu kuin olisi jonkinlainen vaikuttamiskeinokin, kertoa omasta arvostaan. En kannata. Ja merkittävän tulee kuulemaan sitten lähtöilmoituksen muodossa. Aistllisuuden lisääntyminen on vihje mutta ei kerro tapauksen laadusta suoranaisesti sekään. Vaikka kuinka yritin perustella omaa tapaustani olin mitä ilmeisimmin petollinen henkilö. Eräänä hetkenä seurustelin miehen kanssa ja tunnin kuluttua olin sängyssä toisen miehen kanssa. Kuka minusta oli tullut, mitä menetin elämässäni ja mikä johti tähän. Eikö minulla ollutkaan täydellinen elämä. Tiesin olevani onnellinen ja tyytyväinen, tuliko minusta vain ahne. Olin sokkelossa löytämättä ulospääsyä. Jos puolisosi haluaa pettää hän tekee sen. Tämä maailma on mahdollisuuksien paratiisi. Mutta olipa mitä tahansa, missään suhteessa ei saa koskaan epäillä puolisoa.

• Kyllä en ymmärrä mitä hyötyä kertomisesta kenellekään olisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      39
      12840
    2. V*ttuu että mä haluan sua

Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      91
      4441
    3. Nolointa ikinä miehelle

On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      114
      4124
    4. Katsoitko mua yhtään

Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3688
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3381
    6. Mikä sinua eniten

Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      120
      3367
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      49
      2272
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      43
      2241
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      31
      2044
    10. On sillä rääpyä

Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      14
      1718
    Aihe