Hyväntahtoiset kannustajat pilaa syntyvyydenkin

Anonyymi-ap

Meillä oli tuolla yhdessä ketjussa Mikkojuhanin kanssa keskustelua. Mikkojuhanin mielestä asiansa ryssinyttä kaveria kohtaan pitää olla hyväntahtoinen ja kannustava, minusta taas v...lu on väittämistä. Nyt sitten osui silmään tuon aiheeseen sopivan jutun otsikko amppareista:

"Rosanna Kulju turhautui saamiinsa neuvoihin: "Nämä ihmiset tarkoittavat pelkästään hyvää, mutta..."

https://www.seiska.fi/kotimaa/rosanna-kulju-turhautui-saamiinsa-neuvoihin-nama-ihmiset-tarkoittavat-pelkastaan-hyvaa-mutta/1043190

" Minulle sanotaan noin 99,9 prosenttia kerroista, että ei sinulla ole kiire. Nämä ihmiset tarkoittavat pelkästään hyvää, mutta he ovat itse kaikki lapsellisia ihmisiä, joten heillä on jo se, mistä itse unelmoin, Rosanna selventää."

Onneksi Rosanna hyväntahtoisista hölmöistä tsemppaajista huolimatta on tajunnut että todellakin alkaa olla kiire naisella kolmenkympin iässä. Ei sitä hyvää isäehdokasta hetkessä löydetä, suunnitella perhettä ja pyöräytetä paria lasta, otolliset vuodet saattaa mennä hujauksessa ohi.

-harmiseikirj-

104

823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vittuilusta ei ole mitään hyötyä. Sillä pidemmän päälle korkeintaan erkaannuttaa sen toisen itsestään tai aiheuttaa periaatteellisen vastareaktion. Myötäilyn ja vittuilun välissä sen sijaan on paljon toimivampia toimintatapoja. Vaan silloinkaan kukaan meistä ei voi toista muuttaa, eikä myöskään päättää mikä tälle on parasta, vaikka meillä kuinka mielipiteitä olisikin.

      • Anonyymi

        Jaa, minä joillekin lapsuudesta asti tuntemilleni olen yrittänyt aina v..lla, ei niistä silti näytä eroon pääsevän. Ehkä olen huono v..uilemaan.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, minä joillekin lapsuudesta asti tuntemilleni olen yrittänyt aina v..lla, ei niistä silti näytä eroon pääsevän. Ehkä olen huono v..uilemaan.

        -harmiseikirj-

        Sekin voi olla. Toinen vaihtoehto on, että vittuilujesi aiheet eivät ole niiden kohteille lainkaan kipeitä aiheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, minä joillekin lapsuudesta asti tuntemilleni olen yrittänyt aina v..lla, ei niistä silti näytä eroon pääsevän. Ehkä olen huono v..uilemaan.

        -harmiseikirj-

        Hyvä


    • Anonyymi

      Rosannankin tapauksessa lääkäri voisi auttaa tuon asian selvittämisessä. Se juna saattoi mennä jo ja hänen ehkä olisi pitänyt tehdä ne lapset ennen kahtaviittä. Tai sitten aikaa voi olla vielä reilusti jäljellä. Nämä ovat täysin yksilöllisiä tapauksia.

    • Aika pitkälle on jo ehtinyt rupsahtaminen. Tuskin enää Dannylle kelpaa, mutta vielä saattaa joku ukko höynähtää, jos oikein pitää kiirettä.

      En tunne henkilöä, mutta pikainen googlaus kertoo, että ihmissuhdesopan hämmentäminen on Rosannalle jonkinlainen toimenkuva. Tuskin tuossa vauhdissa mikään ukko kovin kauan mukana pysyy. Paitsi Danny ehkä pysyisi.

      • Anonyymi

        Rosannankin kohdalla saattaa menneisyys vähän vaikuttaa isäehdokkaiden innokkuuteen perheenperustamismielessä. Vaikka täällä palstallakin aina naisoletetut on sitä mieltä ettei menneisyydellä olisi väliä voi sillä vähän ollakin ja Rosannan(kin) kohdalla se on helposti googlattavissa.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Rosannankin kohdalla saattaa menneisyys vähän vaikuttaa isäehdokkaiden innokkuuteen perheenperustamismielessä. Vaikka täällä palstallakin aina naisoletetut on sitä mieltä ettei menneisyydellä olisi väliä voi sillä vähän ollakin ja Rosannan(kin) kohdalla se on helposti googlattavissa.

        -harmiseikirj-

        Tietenkin vaikuttaa. Ennen nettiä ja somea saattoi vielä tötöillä ilman että sillä välttämättä olisi ns. mainehaittaa. Nyt voi vaan ChatGPT:hen kirjoittaa: "Rosanna, vaimomatskua?" ja tekoäly kirjoittaa aiheesta esseen.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Tietenkin vaikuttaa. Ennen nettiä ja somea saattoi vielä tötöillä ilman että sillä välttämättä olisi ns. mainehaittaa. Nyt voi vaan ChatGPT:hen kirjoittaa: "Rosanna, vaimomatskua?" ja tekoäly kirjoittaa aiheesta esseen.

        Jaaha, Sergei ja Harmis, miten tämän nyt kiltisti kertoisi! Niitä asiansa ryssineitä kavereita, miehiä, voi tavata vielä välienselvittelymielessä. Ihan naisesta itsestään kiinni; miten kiivaasti lapsen haluaa tehdä! Onnistuu se yksinhuoltajuuskin. Eikä miestä tarvita siihen asiaan montaakaan minuuttia. Sen äijän hukkaaminen onkin jo kivuliaampi, mutt onnistuu sekin, kun nainen on tarpeeksi päättäväinen. Ihan kokemuksesta tämän totean!

        Yhden lapsen pystyy aina elättämään. Jollet itsenäisesti; niin yhteiskunta tulee apuun lakisääteisesti, ainakin toistaiseksi! Useampikin nainen siihen pystyy, kunhan ensin selvittää itselleen, mitä loppujenlopuksi elämältään tahtoo! Ja lapsia tämä maa tarvitsee.
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaaha, Sergei ja Harmis, miten tämän nyt kiltisti kertoisi! Niitä asiansa ryssineitä kavereita, miehiä, voi tavata vielä välienselvittelymielessä. Ihan naisesta itsestään kiinni; miten kiivaasti lapsen haluaa tehdä! Onnistuu se yksinhuoltajuuskin. Eikä miestä tarvita siihen asiaan montaakaan minuuttia. Sen äijän hukkaaminen onkin jo kivuliaampi, mutt onnistuu sekin, kun nainen on tarpeeksi päättäväinen. Ihan kokemuksesta tämän totean!

        Yhden lapsen pystyy aina elättämään. Jollet itsenäisesti; niin yhteiskunta tulee apuun lakisääteisesti, ainakin toistaiseksi! Useampikin nainen siihen pystyy, kunhan ensin selvittää itselleen, mitä loppujenlopuksi elämältään tahtoo! Ja lapsia tämä maa tarvitsee.
        trollikka

        Maalla ei ole tahtoa eikä tarpeita. Etruskien maa ei esimerkiksi tänä päivänä tarvitse yhtään mitään.

        Jotenkin naisissa lisääntymisvietti on voimakkaampi. Se on jonkinlainen biologinen ohjeisto mikä määrää, että niin on tehtävä. Se voi tietysti antaa merkityksellisyyttä omaan ainutkertaiseen elämään. Mutta pääsääntöisesti lapset aiheuttavat ihmiselle jatkuvaa huolta ja murhetta ja vain satunnaista iloa.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Maalla ei ole tahtoa eikä tarpeita. Etruskien maa ei esimerkiksi tänä päivänä tarvitse yhtään mitään.

        Jotenkin naisissa lisääntymisvietti on voimakkaampi. Se on jonkinlainen biologinen ohjeisto mikä määrää, että niin on tehtävä. Se voi tietysti antaa merkityksellisyyttä omaan ainutkertaiseen elämään. Mutta pääsääntöisesti lapset aiheuttavat ihmiselle jatkuvaa huolta ja murhetta ja vain satunnaista iloa.

        Kyllä se lisääntymisvietti on nimenomaan miehillä voimakkaampi. Pesältä pesälle rynnivät järjettä kylvämään siementään. Naisilla taustalla on pitkään vaikuttanut yhteiskunnallinen painostus joka on nyt vähentynyt huomattavasti.


    • "Meillä oli tuolla yhdessä ketjussa Mikkojuhanin kanssa keskustelua. Mikkojuhanin mielestä asiansa ryssinyttä kaveria kohtaan pitää olla hyväntahtoinen ja kannustava, minusta taas v...lu on välittämistä"

      Tää olikin mielenkiintoinen. Enemmän mä kallistun Mikkojuhanin kannalle tässä asiassa, eikä ainakaan oman ammatillisen alisuorittamiseen, alkoholismiin tai lääkeriippuvuuteen liittyneet vttuilevat tai tuomitsevat mielipiteet ainakaan yhtään lisänneet motivaatiota mihinkään, ja täytyy antaa julkisen sektorin terveydenhuoltoon täysi kymppi tän ymmärtämisessä 💯
      Ikäluokkaani ei juurikaan kiinnosta, ja vaikka jotkut multisatatuhatnääri-boomeritkin varmasti hyvää ovat tarkoittaneet, niin ainakin itsellä nousee karvat pystyyn hyvinkin helposti, jos tuomitaan ikäänkuin ylhäältä alaspäin ja vailla mitään omakohtaista kompetenssia puhua aihepiireistä, elettyään itse melko vakaassa ajanjaksossa Suomessa ja maailmassa. Ilman aspergeria.

      Tavallaan se, että jos edes joskus saisi jotain positiivista palautetta jo tehdyistä hyvistä kaupoista taikka töistä nurkissa, tai siitä etten tosiaan ole juonut yli kolmeen vuoteen, niin se kannustaisi jatkamaan samalla tavalla, mutta täällä nyt lasi on puoliksi tyhjä aina ihmisten silmissä ja uusia epäkohtia heti joka puolella 😂 No, esimerkiksi Uncle A perheineen se tässä ikääntyy enkä minä, ja tolla käytöksellä ei kyllä ystäviä löydä, joten voivoi. 🤷‍♂️ Tosin on tuossakin ihan pieni ripaus toimivuuttakin, sillä asetelmahan on nyt se etten mä kiusallanikaan tule antamaan heille tai kellekään muillekaan mitään ilonaihetta, joten kyllä omalla tavallaan toi epäilevänsävyinen käytös vain vahvistaa tahdonvoimaani raittiuden suhteen, sekä pitämään käytökseni face to face ihan hyvänä. Mutta mukavemmalla käytöksellä alun alkaen, ei ihmisen tarvitsisi edes tälleen virnuilla yksinään että "hahaa, enpä tartukaan ton provoihin, chill out bro" 🙄

      Mä en Mikkojuhanille tarkoituksella ole kettuillut, mutta muutamia kertoja koittanut hiukan ravistella kuin vanhaa herätyskelloa, ja jättänyt hänelle omat kokemusasiantuntijavinkit El Plan prosessin toiminnasta yms. vaihtoehtoisista reiteistä elämässä, jotka missään nimessä ei estä työntekoa tai vaikka vapaaehtoistyötä, jos/kun ne Mikkikselle tuntuu sopivan. Asetelma olisi vain erilainen, eli vailla sitä velvoitetta, ja rahalliset kannustimet meidän pienituloisten mittakaavassa aika paljonkin paremmat. Voi olla että hänellä vain on kunnianhimoisemmat tavoitteet elämässä, eikä mun niitä ole tarkoitus vesittää, mutta ripaus realismia on aina hyvä pitää mukana.

      Noihin hänen suhdejuttuihin en ole jaksanut sen enempää kommentoida, terveeseen varovaisuuteen kannustan samalla tsempit toivottaen 👍 Oli mullakin talvella se kiva muutaman viikon nettirakkaus sen turkkilaisnaisen kanssa, jonka oli tarkoitus tulla käymään Suomessa kesällä, mutta pistin itse koko jutun poikki. Feikki, botti tai maksullinen hän ei ollut, ehkä mielestäni jotenkin yli-innokas, mutta samalla pitää toki muistaa ettei hän ollut suomalaisnainen, ja miltähän joku El Plan mun ammattina mahtoi kuulostaa 😅 Toinen oli se, että hän olisi vaatinut enemmän ja lähes koko ajan pitkin päivää yhteydenpitoa, ja se oli välillä vaikeaa selittää, että suomalainen nyt haluaa olla joskus rauhassa vaikka kaikki olisikin ihan ok 😃 Tai että suomalainen on kultturisyistä joskus vähän pidättyväinen jutuissaan, kun feministimediat on lytänneet miehiä kollektiivisesti niin pitkään ja rajusti, ettei tässä kovin paljoa mitään uskalla sanoa 🙄

      • Anonyymi

        No onhan tuossakin toki pointtinsa mutta siis minä siellä ketjussa tarkoitin tilannetta jossa kaveri on jo ryssinyt asiansa ja itsensä semmoiseen kuntoon ettei siinä ole enää mitään kehumista, silloin sen voi sieltä vielä v..lemalla nostaa ja ymmärtämällä se vajoiaisi vain syevemmälle. Tottakai palautteet jostain normaalitekemisistä positiivisina parempi.

        Minä luulen että jos/kun mikkojuhani on oikein ylimukava siitä helposti seuraa sitten se että esim. työelämässä käytetään hyväksi sitä mukavuutta sitten, esim. teetetään ylimääräistä ilman korvausta.

        Itse en lähtis etäsuhteeseen toisen maan kansalaisen kanssa, liian hankalaa . Joku 50km on sopiva välimatka :D Minimi ehkä sitten joku 20km, eli 20-50km aika passeli.

        -harmiseikirj-


    • Syntyvyys pilattu ja työpaikat kiinassa. Miten tästä jatketaan?

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakastetaan ja naidaan avosylin intialaisia. Maan väestöstä yli puolet on alle 30-vuotiaita.
        https://yle.fi/a/74-20023894

        Intia on niin saastunut maa, että ei sielläkään sen nuoren sukupolven hedelmällisyys kovin kommoista ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakastetaan ja naidaan avosylin intialaisia. Maan väestöstä yli puolet on alle 30-vuotiaita.
        https://yle.fi/a/74-20023894

        Syntyvyyden laskuhan on esimerkiksi nykyhetken Intiassa paljon rajumpaa kuin meillä. Se johtuu siitä, että siellä on pudottu voimakkaasta väestönkasvusta, jolla väestö on kasvanut nykyisenkaltaiseksi, tilanteeseen joka tänä päivänä on jo alle väestön uusiutumisen (2,1 lasta/nainen). Meillä on tultu pikkuhiljaa vuosikymmenten saatossa alaspäin, Intiassa se romahdus on tapahtunut alla vuosikymmenessä. Tällä hetkellä siellä vielä väkiluku kasvaa, koska ihmiset elää pidempään, mutta syntyvyys on jo pudonnut sille tasolle, että ei siellä enää tule väestö syntyvyyden myötä kasvamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syntyvyyden laskuhan on esimerkiksi nykyhetken Intiassa paljon rajumpaa kuin meillä. Se johtuu siitä, että siellä on pudottu voimakkaasta väestönkasvusta, jolla väestö on kasvanut nykyisenkaltaiseksi, tilanteeseen joka tänä päivänä on jo alle väestön uusiutumisen (2,1 lasta/nainen). Meillä on tultu pikkuhiljaa vuosikymmenten saatossa alaspäin, Intiassa se romahdus on tapahtunut alla vuosikymmenessä. Tällä hetkellä siellä vielä väkiluku kasvaa, koska ihmiset elää pidempään, mutta syntyvyys on jo pudonnut sille tasolle, että ei siellä enää tule väestö syntyvyyden myötä kasvamaan.

        Mutta kyllä ne alta 30:set siellä silti nai ja ilman kumia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kyllä ne alta 30:set siellä silti nai ja ilman kumia.

        Ja silti lapsia ei tosiaan synny enää edes väestön uusiutumiseen riittävään tahtiin. Intia on jo väestön vähenemisen tiellä, vaikka se ei eliniänodotteen kasvaessa vielä näy.


    • Anonyymi

      Mistähän sen luotettavan yms. hyvän isän lapsilleen nainen muka löytäisi. Ei Suomesta ainakaan. Vastuuntunnottomia, itsekeskeisiä, tietokonepelejä pelaavia pikkupoikia hautaan saakka.

      • Joskus vanhaan aikaan "hyvä isä"-rooli takasi miehelle jonkinlaisen aseman ja jatkuvuutta. Nykyään sillä ei välttämättä saa yhtään mitään. Hyvä isä-tyyppi on oikeastaan vielä helpompi potkia pois kuin joku potentiaalinen ongelmakimppu. Nyky-Suomen parhaat neuvot miesyksilölle ovat: 1) älä mene naimisiin ja 2) älä tee lapsia. Ei ole mitään järkeä ottaa kontolleen vastuuta ilman valtaa.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Joskus vanhaan aikaan "hyvä isä"-rooli takasi miehelle jonkinlaisen aseman ja jatkuvuutta. Nykyään sillä ei välttämättä saa yhtään mitään. Hyvä isä-tyyppi on oikeastaan vielä helpompi potkia pois kuin joku potentiaalinen ongelmakimppu. Nyky-Suomen parhaat neuvot miesyksilölle ovat: 1) älä mene naimisiin ja 2) älä tee lapsia. Ei ole mitään järkeä ottaa kontolleen vastuuta ilman valtaa.

        Noita neuvoja miehet ovat noudattaneet kymmeniä tuhansia vuosia aikakauteen soveltaen. Keksi jotain uutta, mammutti. Siitähän se syntyvyyden romahdus johtuu, että myös naiset ovat alkaneet noudattaa näitä neuvoja. Tasa-arvo kato.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noita neuvoja miehet ovat noudattaneet kymmeniä tuhansia vuosia aikakauteen soveltaen. Keksi jotain uutta, mammutti. Siitähän se syntyvyyden romahdus johtuu, että myös naiset ovat alkaneet noudattaa näitä neuvoja. Tasa-arvo kato.

        Ei mun varsinaisesti tarvitse keksiä mitään. Olen keskustelusta tunnistanut varsin hyvin että pariutumattomuuden ja lapsien vähäisyyden syy löytyy näkökulmasta riippuen useimmin joko a) naisista tai b) miehistä. Semmoinen pikku juttu toki on, että sekä naiset ja miehet ovat käytännössä ihan samanlaisia kuin ne ovat olleet esim. 150 vuotta sitten. Maailma muuttuu, ihminen ei.

        Mulla on ne tietokonepelit "eläke"päivien iloksi. Tasa-arvo kelpaa minulle oikein hyvin.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Ei mun varsinaisesti tarvitse keksiä mitään. Olen keskustelusta tunnistanut varsin hyvin että pariutumattomuuden ja lapsien vähäisyyden syy löytyy näkökulmasta riippuen useimmin joko a) naisista tai b) miehistä. Semmoinen pikku juttu toki on, että sekä naiset ja miehet ovat käytännössä ihan samanlaisia kuin ne ovat olleet esim. 150 vuotta sitten. Maailma muuttuu, ihminen ei.

        Mulla on ne tietokonepelit "eläke"päivien iloksi. Tasa-arvo kelpaa minulle oikein hyvin.

        Maailman myötä muuttuu ihminen ja ihmisen myötä maailma. Ihminen on osa maailmaa vaikka kuinka haluaisi itsensä kaiken yläpuolelle nostaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maailman myötä muuttuu ihminen ja ihmisen myötä maailma. Ihminen on osa maailmaa vaikka kuinka haluaisi itsensä kaiken yläpuolelle nostaa.

        Kulttuuri muuttuu, mutta biologisesti ihmiset ovat käytännössä aivan samanlaisia olentoja tunteineen ja vietteineen kuin muutamia sukupolvia sitten.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Kulttuuri muuttuu, mutta biologisesti ihmiset ovat käytännössä aivan samanlaisia olentoja tunteineen ja vietteineen kuin muutamia sukupolvia sitten.

        Ne tunteet ja vietit ovat kumottavissa pienellä aivojen kehittyneempien osien käytöllä. Mikä on nyt nähtävissä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne tunteet ja vietit ovat kumottavissa pienellä aivojen kehittyneempien osien käytöllä. Mikä on nyt nähtävissä.

        Tuskinpa vain on. Pariutumisessa ja lisääntymisessä aivojen monimutkaisemmilla toiminnoilla on varsin vähän sijaa. Kun ihmiset toimivat kuin maaliskuiset jänikset, sitä tavataan kutsua rakkaudeksi.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Tuskinpa vain on. Pariutumisessa ja lisääntymisessä aivojen monimutkaisemmilla toiminnoilla on varsin vähän sijaa. Kun ihmiset toimivat kuin maaliskuiset jänikset, sitä tavataan kutsua rakkaudeksi.

        Rakkauden hedelmät pystytään nykyään tehokkaasti ennaltaehkäisemään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne tunteet ja vietit ovat kumottavissa pienellä aivojen kehittyneempien osien käytöllä. Mikä on nyt nähtävissä.

        Juu, vietit tässä lähtee teknistyneessä yhteiskunnassa. Mutta ikävä kyllä, ilman lapsia tää on aikalailla menetetty. Me kun ei eletä ikuusesti. Mä oon oikeestaan mallikappale. Eli harvoja mun ikäluokasta, joka jäi parittomaksi ja lapsettomaksi. Eli ihmiset on parin kymmenen vuoden päästä kaikki samanlaisia, kun mä. Ja en olekaan enää poikkeus vaan normi. Ikävä kyllä.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Juu, vietit tässä lähtee teknistyneessä yhteiskunnassa. Mutta ikävä kyllä, ilman lapsia tää on aikalailla menetetty. Me kun ei eletä ikuusesti. Mä oon oikeestaan mallikappale. Eli harvoja mun ikäluokasta, joka jäi parittomaksi ja lapsettomaksi. Eli ihmiset on parin kymmenen vuoden päästä kaikki samanlaisia, kun mä. Ja en olekaan enää poikkeus vaan normi. Ikävä kyllä.

        Sinulla saattaa olla vielä se parikymmentä vuotta aikaa muuttaa mielesi. Tulevaisuudessa ihmisiä saatetaan kasvattaa vaikka Matrix tyyliin keinotekoisissa kohduissa. Päästään eroon nykyisenkaltaisesta sotkuisesta, tauteja levittävästä, aikaa vievästä ja terveyttä heikentävästä lisääntymisprosessista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla saattaa olla vielä se parikymmentä vuotta aikaa muuttaa mielesi. Tulevaisuudessa ihmisiä saatetaan kasvattaa vaikka Matrix tyyliin keinotekoisissa kohduissa. Päästään eroon nykyisenkaltaisesta sotkuisesta, tauteja levittävästä, aikaa vievästä ja terveyttä heikentävästä lisääntymisprosessista.

        Tällästä menin kerran ehdottaan tuolla abortti palstalla. Ja vaikka mä joka vastauksessa korostin, että mä en varsinaisesti aborttiin ota kantaa. Niin se tietäjä rupes raivoon mulle. Eikä siinä kaikki. Mä oon siitä lähtien kärsiny jostain hermosairaudesta. Että se ei oo pelkkä tietäjä, vaan myös noita, että kannattaa pysyä poissa tolta palstalta.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Ei mun varsinaisesti tarvitse keksiä mitään. Olen keskustelusta tunnistanut varsin hyvin että pariutumattomuuden ja lapsien vähäisyyden syy löytyy näkökulmasta riippuen useimmin joko a) naisista tai b) miehistä. Semmoinen pikku juttu toki on, että sekä naiset ja miehet ovat käytännössä ihan samanlaisia kuin ne ovat olleet esim. 150 vuotta sitten. Maailma muuttuu, ihminen ei.

        Mulla on ne tietokonepelit "eläke"päivien iloksi. Tasa-arvo kelpaa minulle oikein hyvin.

        " Tasa-arvo kelpaa minulle oikein hyvin."
        No, hyvä. Kuten jo sanoin, nainen pystyy hankkimaan lapsen, ilman kumppaniakin. Taatusti lapselle parempi vaihtoehto on sinkkuäiti; kuin keskenään riitelevät vanhemmat!
        trollikka


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Kulttuuri muuttuu, mutta biologisesti ihmiset ovat käytännössä aivan samanlaisia olentoja tunteineen ja vietteineen kuin muutamia sukupolvia sitten.

        Ovat kyllä, mutta ihminen on esimerkiksi eläinkunnassa ainoa, joka a) selkästi tajuaa yhteyden seksin ja lisääntymisen välillä ja b) on tehnyt jotekin tuolle yhteydelle. Nykyään sen vietin ei enää ihmisen kohdalla ole väistämätön pakko johtaa jälkikasvuun.

        Mä olen muuten monesti pohtinut, että esim. täällä matalasta syntyvyyestä ja sen liittymisestä jomman kumman sukupuolen toimintaan, eivät ole ilmeisesti juurikaan tutustuneet kyseiseen ongelmaan. Sehän ei todellakaan koske vain meitä, vaan näkyy globaalisti kaikkialla. Ihmisten hedelmällisyys, siis ihan biologian tasolla, on romahtanut. Tutkimusten mukaan nykyisten 20-vuotiaden naisten hedelmällisyys on laajasti samalla tasolla, kuin heidän isoäideillään oli nelikymppisinä. Tutkimusten mukaan myös miesten tuottamien siittiöiden määrä on pudonnut (siis ihan maailmanlaajuisesti tarkasteltuna) yli 60% viimeisen 40 vuoden aikana. Pessimistisimmät arviot ovat, että kaikki tulevat tarvitsemaan hedelmällisyyshoitoja lasten alulle saattamiseen 2050-luvulla, ainakin jos tämä kehitys jatkuu. Ihmiskunta tappaa itse itsensä sukupuuttoon kaikilla käyttämillään kemikaaleilla, emmekä me vieläkään edes tosissaan tutki mistä on kysymys. Meillä vaan päivitellään syntyvyyden laskua ja näperrellään jonkun pikku piiperryksen parissa, kun kyse on globaalista tapahtumasta.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Joskus vanhaan aikaan "hyvä isä"-rooli takasi miehelle jonkinlaisen aseman ja jatkuvuutta. Nykyään sillä ei välttämättä saa yhtään mitään. Hyvä isä-tyyppi on oikeastaan vielä helpompi potkia pois kuin joku potentiaalinen ongelmakimppu. Nyky-Suomen parhaat neuvot miesyksilölle ovat: 1) älä mene naimisiin ja 2) älä tee lapsia. Ei ole mitään järkeä ottaa kontolleen vastuuta ilman valtaa.

        Herättelee


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Ei mun varsinaisesti tarvitse keksiä mitään. Olen keskustelusta tunnistanut varsin hyvin että pariutumattomuuden ja lapsien vähäisyyden syy löytyy näkökulmasta riippuen useimmin joko a) naisista tai b) miehistä. Semmoinen pikku juttu toki on, että sekä naiset ja miehet ovat käytännössä ihan samanlaisia kuin ne ovat olleet esim. 150 vuotta sitten. Maailma muuttuu, ihminen ei.

        Mulla on ne tietokonepelit "eläke"päivien iloksi. Tasa-arvo kelpaa minulle oikein hyvin.

        Hyvinki


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ovat kyllä, mutta ihminen on esimerkiksi eläinkunnassa ainoa, joka a) selkästi tajuaa yhteyden seksin ja lisääntymisen välillä ja b) on tehnyt jotekin tuolle yhteydelle. Nykyään sen vietin ei enää ihmisen kohdalla ole väistämätön pakko johtaa jälkikasvuun.

        Mä olen muuten monesti pohtinut, että esim. täällä matalasta syntyvyyestä ja sen liittymisestä jomman kumman sukupuolen toimintaan, eivät ole ilmeisesti juurikaan tutustuneet kyseiseen ongelmaan. Sehän ei todellakaan koske vain meitä, vaan näkyy globaalisti kaikkialla. Ihmisten hedelmällisyys, siis ihan biologian tasolla, on romahtanut. Tutkimusten mukaan nykyisten 20-vuotiaden naisten hedelmällisyys on laajasti samalla tasolla, kuin heidän isoäideillään oli nelikymppisinä. Tutkimusten mukaan myös miesten tuottamien siittiöiden määrä on pudonnut (siis ihan maailmanlaajuisesti tarkasteltuna) yli 60% viimeisen 40 vuoden aikana. Pessimistisimmät arviot ovat, että kaikki tulevat tarvitsemaan hedelmällisyyshoitoja lasten alulle saattamiseen 2050-luvulla, ainakin jos tämä kehitys jatkuu. Ihmiskunta tappaa itse itsensä sukupuuttoon kaikilla käyttämillään kemikaaleilla, emmekä me vieläkään edes tosissaan tutki mistä on kysymys. Meillä vaan päivitellään syntyvyyden laskua ja näperrellään jonkun pikku piiperryksen parissa, kun kyse on globaalista tapahtumasta.

        En usko, että hedelmällisyys paljonkaan vielä selittää nykytilannetta. Viettien ja korkeampien aivotoimintojen yhteystyönä vain hyvin harvoin avautuu niitä ikkunoita, joissa pannaan siementä hedelmälliseen maahan. Hedelmällisyys voi sitten olla se seuraava pullonkaula.

        Syntyvyys Saharan eteläpuolisessa Afrikassa vaikka olisikin laskenut, niin edelleen hyvin korkealla. Toisena ääripäänä ehkä Etelä-Korea. Suomi ei ehkä kohta enää olekaan Euroopan japani vaan Euroopan korea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ovat kyllä, mutta ihminen on esimerkiksi eläinkunnassa ainoa, joka a) selkästi tajuaa yhteyden seksin ja lisääntymisen välillä ja b) on tehnyt jotekin tuolle yhteydelle. Nykyään sen vietin ei enää ihmisen kohdalla ole väistämätön pakko johtaa jälkikasvuun.

        Mä olen muuten monesti pohtinut, että esim. täällä matalasta syntyvyyestä ja sen liittymisestä jomman kumman sukupuolen toimintaan, eivät ole ilmeisesti juurikaan tutustuneet kyseiseen ongelmaan. Sehän ei todellakaan koske vain meitä, vaan näkyy globaalisti kaikkialla. Ihmisten hedelmällisyys, siis ihan biologian tasolla, on romahtanut. Tutkimusten mukaan nykyisten 20-vuotiaden naisten hedelmällisyys on laajasti samalla tasolla, kuin heidän isoäideillään oli nelikymppisinä. Tutkimusten mukaan myös miesten tuottamien siittiöiden määrä on pudonnut (siis ihan maailmanlaajuisesti tarkasteltuna) yli 60% viimeisen 40 vuoden aikana. Pessimistisimmät arviot ovat, että kaikki tulevat tarvitsemaan hedelmällisyyshoitoja lasten alulle saattamiseen 2050-luvulla, ainakin jos tämä kehitys jatkuu. Ihmiskunta tappaa itse itsensä sukupuuttoon kaikilla käyttämillään kemikaaleilla, emmekä me vieläkään edes tosissaan tutki mistä on kysymys. Meillä vaan päivitellään syntyvyyden laskua ja näperrellään jonkun pikku piiperryksen parissa, kun kyse on globaalista tapahtumasta.

        Mä nyt oon enemmänkin huolissaan siitä, että suomi on pudonnut viroo ja ruotsia enemmän. Ennen oltiin molempien maiden yläpuolella, mutta nyt alapuolella. Ja tää putous on tapahtunu vasta 2010 luvulla ja sen jälkeen. Joko suomi on pahasti myrkyttyny tai sitten ihmiset ei vaan osaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tasa-arvo kelpaa minulle oikein hyvin."
        No, hyvä. Kuten jo sanoin, nainen pystyy hankkimaan lapsen, ilman kumppaniakin. Taatusti lapselle parempi vaihtoehto on sinkkuäiti; kuin keskenään riitelevät vanhemmat!
        trollikka

        Varmasti paljon nykyistä useampi nainen hankkisi lapsia yksin, ellei se olisi niin hankalaa. Joko pitää olla säästössä huomattaviakin summia ihan vain lapsen alkuun saattamiseksi tai sitten kuitenkin katsella sitä siittäjää ehkä loppuikänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti paljon nykyistä useampi nainen hankkisi lapsia yksin, ellei se olisi niin hankalaa. Joko pitää olla säästössä huomattaviakin summia ihan vain lapsen alkuun saattamiseksi tai sitten kuitenkin katsella sitä siittäjää ehkä loppuikänsä.

        Melko valoton näkymä parisuhteesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko valoton näkymä parisuhteesta.

        Mistä ihmeen parisuhteesta?


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Mä nyt oon enemmänkin huolissaan siitä, että suomi on pudonnut viroo ja ruotsia enemmän. Ennen oltiin molempien maiden yläpuolella, mutta nyt alapuolella. Ja tää putous on tapahtunu vasta 2010 luvulla ja sen jälkeen. Joko suomi on pahasti myrkyttyny tai sitten ihmiset ei vaan osaa.

        No eipä siinä pohtimista ole. Kaikki tulevat alas yhtälailla ja vääjäämättä. Tätä menoa parin sukupolven päästä miehillä ei ole lainkaan siittiöitä, että ei tarvitse tällaisia asioita missään pohtia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eipä siinä pohtimista ole. Kaikki tulevat alas yhtälailla ja vääjäämättä. Tätä menoa parin sukupolven päästä miehillä ei ole lainkaan siittiöitä, että ei tarvitse tällaisia asioita missään pohtia.

        Ei se nyt niin paha ole jos siittiöt loppuvat, jos aletaan vaikka kloonaamaan, mutta munasolujen loppuminen olisi vaikeampi homma.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        En usko, että hedelmällisyys paljonkaan vielä selittää nykytilannetta. Viettien ja korkeampien aivotoimintojen yhteystyönä vain hyvin harvoin avautuu niitä ikkunoita, joissa pannaan siementä hedelmälliseen maahan. Hedelmällisyys voi sitten olla se seuraava pullonkaula.

        Syntyvyys Saharan eteläpuolisessa Afrikassa vaikka olisikin laskenut, niin edelleen hyvin korkealla. Toisena ääripäänä ehkä Etelä-Korea. Suomi ei ehkä kohta enää olekaan Euroopan japani vaan Euroopan korea.

        Kyllä se selittää hyvin hyvin paljon. Ei tarvitse kuin katsoa sitä lukua, että mikä määrä pariskuntia tarvitsee hedelmällisyyshoitoja avukseen ja asia on selvä. Vaikka ikä selittää noista osan, niin ei läheskään kaikkia. Hedelmällisyystutkijat ovat varoittaneet tästä kehityskulusta jo yli 20 vuoden ajan, mutta ei sitä ole kuunneltu yhtään enempää kuin ilmastotutkijoidenkaan varoituksia. Meille on toitotettu aivan liikaa hillitsemätöntä väestönkasvua ja ihmisten ajattelua on hyvin vaikea kääntää tajuamaan nykytodellisuutta. Käytännössä lähinnä vain Afrikassa on enää useita maita, joissa syntyvyys ylittää väestön uusiutumiskynnyksen ja niissäkin tullaan alaspäin kovaa vauhtia. Maaiman korkeimman hedelmällisyysluvun maahan on Niger, jossa luku on vajaa 7 lasta/nainen ja luku tulee alaspäin noin 1,3% vuosivauhtia. Siellä lapsiluvun lasku on likimain rajuinta koko pallolla, koska on mistä laskea, trendi on raju ja selkeä.

        Se on tietenkin sitten ihan oma kysymyksensä, että onko tuolla mitään väliä. Kyllä tämä planeetta pärjää erinomaisesti ilman ihmiskuntaakin. Se pärjää paljon paremmin ilman meitä, että ehkä se on vain hyvä, että tapamme itsemme sukupuuttoon. Se ainakin on käynyt selväksi, ettei tähän tilanteeseen herätä, ennen kun tilanne on TODELLA paha. Siihen saakka jokainen maa puuhastelee omia pikkujuttujaan oman "syntyvyysongelmansa" parissa ja sulkee silmästä globaalilta todellisuudelta. Eihän asia sinällään minua itseänikään kosketa. Mä olen lapseni jo tehnyt ja "oman panokseni antanut" ja oma lapseni kuuluu siihen ikäluokkaan, joka luultavasti halutessaan saa vielä lisäännyttyä ihan luomuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se nyt niin paha ole jos siittiöt loppuvat, jos aletaan vaikka kloonaamaan, mutta munasolujen loppuminen olisi vaikeampi homma.

        Ei se varmasti ratkaisematon ongelma ole. Vaan koko syntyvyyskysymys on sittne ihan toisenlainen pohdittava asia, kun ei kukaan enää lisäänny itsekseen vaan ihan jokainen lapsi on peräisin laboratoriosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se selittää hyvin hyvin paljon. Ei tarvitse kuin katsoa sitä lukua, että mikä määrä pariskuntia tarvitsee hedelmällisyyshoitoja avukseen ja asia on selvä. Vaikka ikä selittää noista osan, niin ei läheskään kaikkia. Hedelmällisyystutkijat ovat varoittaneet tästä kehityskulusta jo yli 20 vuoden ajan, mutta ei sitä ole kuunneltu yhtään enempää kuin ilmastotutkijoidenkaan varoituksia. Meille on toitotettu aivan liikaa hillitsemätöntä väestönkasvua ja ihmisten ajattelua on hyvin vaikea kääntää tajuamaan nykytodellisuutta. Käytännössä lähinnä vain Afrikassa on enää useita maita, joissa syntyvyys ylittää väestön uusiutumiskynnyksen ja niissäkin tullaan alaspäin kovaa vauhtia. Maaiman korkeimman hedelmällisyysluvun maahan on Niger, jossa luku on vajaa 7 lasta/nainen ja luku tulee alaspäin noin 1,3% vuosivauhtia. Siellä lapsiluvun lasku on likimain rajuinta koko pallolla, koska on mistä laskea, trendi on raju ja selkeä.

        Se on tietenkin sitten ihan oma kysymyksensä, että onko tuolla mitään väliä. Kyllä tämä planeetta pärjää erinomaisesti ilman ihmiskuntaakin. Se pärjää paljon paremmin ilman meitä, että ehkä se on vain hyvä, että tapamme itsemme sukupuuttoon. Se ainakin on käynyt selväksi, ettei tähän tilanteeseen herätä, ennen kun tilanne on TODELLA paha. Siihen saakka jokainen maa puuhastelee omia pikkujuttujaan oman "syntyvyysongelmansa" parissa ja sulkee silmästä globaalilta todellisuudelta. Eihän asia sinällään minua itseänikään kosketa. Mä olen lapseni jo tehnyt ja "oman panokseni antanut" ja oma lapseni kuuluu siihen ikäluokkaan, joka luultavasti halutessaan saa vielä lisäännyttyä ihan luomuna.

        Ja mitä tulee siihen, että ei ihmiskunta mitään tajua asioille tehdä, ennen kun asiat ovat oikeasti huonosti, niin otsonikatohan on hyvä esimerkki siitä. Siitäkin varoiteltiin parikymmentä vuotta ja vasta kun ongelma oli oikeasti kunnolla ja rajusti näkyvillä, niin toimittiin. No onneksi toimittiin, koska kylmä faktahan on se, että ellei olisi tehty, niin Suomi olisi jo asuinokelvoton ja me kaikki olisimme uv-pakolaisina Afrikassa. Yllättävän vähän tuotakaan asiaa puhutaan ja siitä yleisesti tiedetään, kun kyse kuitenkin on yhdestä oikeasti suurimmasta korjausliikkeestä, jonka ihmiskunta on saanut aikaiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se varmasti ratkaisematon ongelma ole. Vaan koko syntyvyyskysymys on sittne ihan toisenlainen pohdittava asia, kun ei kukaan enää lisäänny itsekseen vaan ihan jokainen lapsi on peräisin laboratoriosta.

        Tasa-arvon kannaltahan tuo olisi ihanteellinen tilanne, siis sikäli kuin sikiön kehityskin tapahtuisi muualla kuin naisen sisällä, joka nykyisellään on kuin suoraan Alien elokuvasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se varmasti ratkaisematon ongelma ole. Vaan koko syntyvyyskysymys on sittne ihan toisenlainen pohdittava asia, kun ei kukaan enää lisäänny itsekseen vaan ihan jokainen lapsi on peräisin laboratoriosta.

        Eikös tuo olisi ihan luonnollinen kehitys ihmisen historiassa. Olemmehan jo lähes kaikessa muussa määritelleet itsemme erilleen luonnosta. Esim. suhtautuminen ruokaan on muuta kuin että syöminen on biologinen välttämättömyys. Olemme huoneihmisiä erotuksena sille, että sää tai vuodenajat saisivat vaikuttaa mihinkään. Eläimellinen synnytystapa on ihmiselle ahdistava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tasa-arvon kannaltahan tuo olisi ihanteellinen tilanne, siis sikäli kuin sikiön kehityskin tapahtuisi muualla kuin naisen sisällä, joka nykyisellään on kuin suoraan Alien elokuvasta.

        No tuokin on taas on miten sen ajattelee. Joku kokee noin ja toinen päinvastoin. Itselleni raskaana oleminen oli elämäni parhaita kokemuksia, mutta ihan taatusti se monia ahdistaakin.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Eikös tuo olisi ihan luonnollinen kehitys ihmisen historiassa. Olemmehan jo lähes kaikessa muussa määritelleet itsemme erilleen luonnosta. Esim. suhtautuminen ruokaan on muuta kuin että syöminen on biologinen välttämättömyys. Olemme huoneihmisiä erotuksena sille, että sää tai vuodenajat saisivat vaikuttaa mihinkään. Eläimellinen synnytystapa on ihmiselle ahdistava.

        On tai ei ole, se on oikeastaan täysin epäolennaista itse asian kannalta. Oli ratkaisu mikä tahansa, niin asian ajatteleminen on olennaista ratkaisun löytämisen kannalta. Pään pensaaseen laittaminen, jota tällä hetkellä vielä harrastamme, ei auta mihinkään.

        Tietysti sitten taas tulee se se kysymys, että kuka on sen jälkeen oikeutettu enää lisääntymään, kun se ei enää luonnollisesti onnistu. Joku tietysti pitää tuotakin positiivisena kehityskulkuna, se nyt on selvä. Sen jälkeen päättäjät voivat päättää kenelle annetaan lupa lisääntyä ja kaikki turhat yksilöt on helppo karsia pois. Esimerkiksi köyhempien maiden väestö katoaa ihan itsekseen, kun eivät he enää kykene itsekseen lisääntymään ja jos joku nyt sattuukin luonnollisesti jälkikasvua saamaan, niin ei heitä tarvitse yhteiskunnan jäseniksi päästää. Kansalaisuuden ja oikeudet voi tietenkin saada vain, jos on syntynyt oikein.


      • Ainakin ketä ite tiedän ei sen huonompia kuin muissakaan maissa. Mun mielestä ihan hyviä isejä. Ei se mikään isis isä tarvi olla.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Ainakin ketä ite tiedän ei sen huonompia kuin muissakaan maissa. Mun mielestä ihan hyviä isejä. Ei se mikään isis isä tarvi olla.

        Kiitti. Ei sit kannata etsiä.


    • Anonyymi

      Jokaista synnyttyä lasta varten jo ennalta se miljoona euroa lasta varten säästössä käteistä, ei velkaa, jotta se lapsi pärjäisi elämässä.

      Eli ensin sääsöt jotta voit tehdä lapsen.


      MUTTA mikä kammottava oikeasti itsekin pelottaa sarja Battlestar Galactica, jossa noniin jokaisella on aqina järeä käsiase mukana... jos joku eversti vittuilee, niin voi vain vetäistä ja ampua aivot pihalle everstiltä... kuula suoraan kalloon...

    • Anonyymi

      Menkää baariin jos naista haluatte ja omia lapsia haluatte pyöräytellä tähän maailmaan.

      • Anonyymi

        Miehet eikä varsinkaan palstaätmit pyöräyttele yhtään mitään. Nainenhan sen kovan työn tekee. Oman terveytensä ja ulkonäkönsä kustannuksella.


    • Anonyymi

      Herätysmusiikki jos muuten maailma hirvittää, niin kuuntele senkin äidinnussija tuaL

      https://www.youtube.com/watch?v=rWk5wr1p3mk

      ...vithn äidin isoäidin nussija.... mutta tuo yksi sarja jookin, kun nimenä on taisteluplaneetta, niin ja kaikilla järeät käsiaeet heti , jos joku vitn kenraaslikin vittuilee kaspteenille liikaa, muuta kuin suoraan blow-kuula kalloon kenraalille, jotta lähti vittuilu..

    • Anonyymi

      eli jos on ristiverinen eli tumma ja pitkä sinisilmäinen mies, niin ilman mitään sanomista kuin jossaqin action-elokuvissa että varoitus 3,2,1 nyt ammun vqqn heti ilmaqn varoit5ustqa aivot s3einälle ;D

    • No enpä usko, että toi Rosa, mikälienytolikaan sen kummemmin madaltaa kynnystään miehiä kohtaan, v.ttuilipa hälle siitä tai ei.

      Toi 30 vuoden ikä tätänykyä taitaa olla juuri sitä sakkia, mikä ei syystä tai toisesta ole sitä perhettä perustanut ja voin uskoa, että syykin siihen on usealla selvä... ei ole isäksi, tai aikuiseksi lapsiarjessa.

      Isyyshän ei ole vaan se kertapruuttaisu, vaan se olin eliniän mittainen rooli. Ei huono, jos osaa sen niin ottaa, mutta siihen liittyykin muutakin kuin vaipanvaihtoa ja syöttösulkeisia. Siihen kuuluu kouluissa vanhempainillat, keskustelutuokiot kaikesta, läsnäoloa, kuuntelua, hampaiden kiristelyä ties mistä ja ennenkaikkea itse ihmisenä kasvaminen.

      Mä oon miettinyt, että tuollaisen Rosan halu saada lapsi on iso juttu oikeastaan. Hän aikoo tehdä lapsen, siis ihmisen maailmaan, jolle hänen pitää valita isä. Se ei ole vain niin, että se vois olla kuka vaan, vaan sellainen, joka myös haluaa sen yhteisen lapsen ja haluaa olla tälle isä. Se lapsi kun ei sitä voi valita.

      Toivottavasti löytää sellaisen miehen, joka ainakin aavistaa, että tulee sitten koko oman elinikänsä mittainen rooli siinä. Olla kiintopiste tuolle ihmiselle.

      Mua ainakin v.tuttaa ihmiset, jotka ei yhtään edes vaivaudu miettimään mitään, kun pursuavat muksuja maailmaan. Käyttäkää sitä harmaata hyytelöä korvien välissä, tai unohtakaa se lapsenteko.

      • Anonyymi

        No siis kyselyiden mukaanhan tuo tuo noin 30 on suomalaisten mielestä nykyään se oikea aika alkaa aloitella sitä lasten tekemistä, jos on aikeissa lapsia tehdä. Että sinälläänhän hän on varsin "oikeassa" hetkessä asiaa pohtimassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No siis kyselyiden mukaanhan tuo tuo noin 30 on suomalaisten mielestä nykyään se oikea aika alkaa aloitella sitä lasten tekemistä, jos on aikeissa lapsia tehdä. Että sinälläänhän hän on varsin "oikeassa" hetkessä asiaa pohtimassa.

        No joo, paitsi siinä mielessä rajoilla, että kannattais kunnolla tutustua siihen isäehdokkaaseen ja sekin vie aikaa. En pitäis läpihuutojuttuna juurikin sitä vaihetta. 🤔

        Alkuhuuma kestää noin vuoden ja vasta sitten jyvät erotellaan akanoista...eikä tuohon ikään kovin montaa vuoden settiä/etsintää kärsi tehdä...

        Huhhuh.. kyllä ei käy kateeksi tilanne...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No joo, paitsi siinä mielessä rajoilla, että kannattais kunnolla tutustua siihen isäehdokkaaseen ja sekin vie aikaa. En pitäis läpihuutojuttuna juurikin sitä vaihetta. 🤔

        Alkuhuuma kestää noin vuoden ja vasta sitten jyvät erotellaan akanoista...eikä tuohon ikään kovin montaa vuoden settiä/etsintää kärsi tehdä...

        Huhhuh.. kyllä ei käy kateeksi tilanne...

        Me olemme Dissen kanssa niitä akanoita, tosin erottelu oli kyvykäs vasta lähes kymmenen vuoden kohdalla:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Me olemme Dissen kanssa niitä akanoita, tosin erottelu oli kyvykäs vasta lähes kymmenen vuoden kohdalla:)

        AV

        No mielellään olen akana isäkanditaattien etsinnässä. 😁

        Treenaamista vastaan sopivan kanssa ei oole mitään vastaan, mutta tulosurheilusta tässä lajissa olen ehdottoman out. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mielellään olen akana isäkanditaattien etsinnässä. 😁

        Treenaamista vastaan sopivan kanssa ei oole mitään vastaan, mutta tulosurheilusta tässä lajissa olen ehdottoman out. 😁

        :)

        AV


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No joo, paitsi siinä mielessä rajoilla, että kannattais kunnolla tutustua siihen isäehdokkaaseen ja sekin vie aikaa. En pitäis läpihuutojuttuna juurikin sitä vaihetta. 🤔

        Alkuhuuma kestää noin vuoden ja vasta sitten jyvät erotellaan akanoista...eikä tuohon ikään kovin montaa vuoden settiä/etsintää kärsi tehdä...

        Huhhuh.. kyllä ei käy kateeksi tilanne...

        Sekin on oma valinta. Koko perhekäsityshän on suuressa murroksessa. Lapsen voi tehdä myös yksinään ja kumppanivanhemmankin kanssa. Ei lapsi kaipaa vanhempien parisuhdetta. Oleellista ovat vanhemmat, jotka tulevat toimeen keskenään ja kykenevät sopimaan asioista. Ja oikeastaan sekään ei ole oleellista, että ovatko ne nyt juuri ne omat vanhemmat, kunhan aikuisia välittäviä ihmisiä lähipiiristä löytyy.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on oma valinta. Koko perhekäsityshän on suuressa murroksessa. Lapsen voi tehdä myös yksinään ja kumppanivanhemmankin kanssa. Ei lapsi kaipaa vanhempien parisuhdetta. Oleellista ovat vanhemmat, jotka tulevat toimeen keskenään ja kykenevät sopimaan asioista. Ja oikeastaan sekään ei ole oleellista, että ovatko ne nyt juuri ne omat vanhemmat, kunhan aikuisia välittäviä ihmisiä lähipiiristä löytyy.

        Ei tarvitsekaan parisuhdetta, mutta isän ja äidin. En itsekään asu lasten äitin kanssa enää, mutta en ole luopunut isyydestäni mitenkään. Enkä luovu, kunnes henki lähtee.

        Mutta kaikki eivät ajatteli näin. Joillekin riittää elatusten maksaminen ja lasta ei haluta edes nähdä. Ei, vaikka lapsikin haluaisi. On toki niitäkin tapauksia, että on parempikin kun ei tapaa isäänsä tai äitiään.

        Mutta lähtökohtaisesti kummankin PITÄISI sitoutua lapseen. Ja lapsella on oikeus vanhempiin. Muistaakseni ihan laki...lastensuojelulaki.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei tarvitsekaan parisuhdetta, mutta isän ja äidin. En itsekään asu lasten äitin kanssa enää, mutta en ole luopunut isyydestäni mitenkään. Enkä luovu, kunnes henki lähtee.

        Mutta kaikki eivät ajatteli näin. Joillekin riittää elatusten maksaminen ja lasta ei haluta edes nähdä. Ei, vaikka lapsikin haluaisi. On toki niitäkin tapauksia, että on parempikin kun ei tapaa isäänsä tai äitiään.

        Mutta lähtökohtaisesti kummankin PITÄISI sitoutua lapseen. Ja lapsella on oikeus vanhempiin. Muistaakseni ihan laki...lastensuojelulaki.

        Ei lapsi tarvitse isää ja äitiä. Lapsi tarvitsee aikuisia. Tässä maailmassa on valtava määrä lapsia, joilla ei ole isää tai äitiä tai kumpaakaan, eikä häillä ole mitään hätää, jos heillä kuitenkin on välittäviä, huolehtivia ja jopa rakastavia aikuisia. Tietenkin on hyvä juttu, jos lapsella on molemmat vanhemmat jne. mutta ei se mikään välttämättömyys ole. Meillä on edelleen valloillaan täysin pimeä vanhemmuusmyytti ja vanhemmuuden glorifiointi. Ei vanhemmuus yksistään takaa sitä, että lapsesta pidettäisiin hyvää huolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekin on oma valinta. Koko perhekäsityshän on suuressa murroksessa. Lapsen voi tehdä myös yksinään ja kumppanivanhemmankin kanssa. Ei lapsi kaipaa vanhempien parisuhdetta. Oleellista ovat vanhemmat, jotka tulevat toimeen keskenään ja kykenevät sopimaan asioista. Ja oikeastaan sekään ei ole oleellista, että ovatko ne nyt juuri ne omat vanhemmat, kunhan aikuisia välittäviä ihmisiä lähipiiristä löytyy.

        Tämä. Jos ihmisellä on tarjota lapselle hyvä elinympäristö, hyvä tukiverkko, rakastavia ihmisiä, kasvua tukevia aikuisia, jne. niin parisuhteen puutteen ei pitäisi olla lisääntymistä rajoittava/estävä tekijä. Lapsen voi tehdä ihan yksinäänkin, täysin ongelmitta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei lapsi tarvitse isää ja äitiä. Lapsi tarvitsee aikuisia. Tässä maailmassa on valtava määrä lapsia, joilla ei ole isää tai äitiä tai kumpaakaan, eikä häillä ole mitään hätää, jos heillä kuitenkin on välittäviä, huolehtivia ja jopa rakastavia aikuisia. Tietenkin on hyvä juttu, jos lapsella on molemmat vanhemmat jne. mutta ei se mikään välttämättömyys ole. Meillä on edelleen valloillaan täysin pimeä vanhemmuusmyytti ja vanhemmuuden glorifiointi. Ei vanhemmuus yksistään takaa sitä, että lapsesta pidettäisiin hyvää huolta.

        No tavallaan joo, mutta ne aikuiset pitäis olla samat, eikä pompotella toiselta toiselle.

        Kyllä välillä ahdistaa ihan, kun lapset on vaan jotain ...en edes tiedä mitä joillekin ihmisille...

        Ja sitten ihmetellään, miks nuoret ja nuoret aikuiset voi huonosti. Koska heistä ei ole välitetty. Siksi.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No tavallaan joo, mutta ne aikuiset pitäis olla samat, eikä pompotella toiselta toiselle.

        Kyllä välillä ahdistaa ihan, kun lapset on vaan jotain ...en edes tiedä mitä joillekin ihmisille...

        Ja sitten ihmetellään, miks nuoret ja nuoret aikuiset voi huonosti. Koska heistä ei ole välitetty. Siksi.

        No tietysti niiden pitää olla samat. Olipa sitten omat vanhemmat tai mitä tahansa, niin ei oikeasti välittävä aikuinen vaan häviä lapsen elämästä. Nyt ei siis puhuta jostain päiväkotitädeistä, jotka eivät itse usein edes pysty siihen pysyvyyteen vaikuttamaan, vaan nyt puhutaan niistä lapsen oikeasti läheisistä aikuisista.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No tavallaan joo, mutta ne aikuiset pitäis olla samat, eikä pompotella toiselta toiselle.

        Kyllä välillä ahdistaa ihan, kun lapset on vaan jotain ...en edes tiedä mitä joillekin ihmisille...

        Ja sitten ihmetellään, miks nuoret ja nuoret aikuiset voi huonosti. Koska heistä ei ole välitetty. Siksi.

        Eikä vanehemmuus tuota ongelmaa poista. Ei poista jos on kaksi vanhempaa, tai vaikka kymmenen. Ei se takaa sitä, että lapsesta pidettäisiin huolta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikä vanehemmuus tuota ongelmaa poista. Ei poista jos on kaksi vanhempaa, tai vaikka kymmenen. Ei se takaa sitä, että lapsesta pidettäisiin huolta.

        Peräänkuullutinkin sitä, että ihmiset miettisivät, ennenkuin rupeevat lapsia tekemään. Jos jotkut laatii vaikka verkostot ja kaikki valmiiksi, silloinhan se on tapahtunut.
        Siltikin lasta kiehtoo ja saattaa jopa vaivata oma alkuperä myöhemmin.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Peräänkuullutinkin sitä, että ihmiset miettisivät, ennenkuin rupeevat lapsia tekemään. Jos jotkut laatii vaikka verkostot ja kaikki valmiiksi, silloinhan se on tapahtunut.
        Siltikin lasta kiehtoo ja saattaa jopa vaivata oma alkuperä myöhemmin.

        Tietysti, mutta ei se ole kahdesta vanhemmasta kiinni. Yhden vanhemman perheissä on nykyään jo monesti käyty perusteellisempi harkinta. Näin varsinkin silloin, kun lasta aletaan tarkoituksella hankkimaan, eikä kyse ole vahingosta. Siihen koko prosessiin kuuluu pari keskustelukäyntiä, joissa käydään läpi mm. päätöksen syitä ja omia voimavaroja ja tukiserkostoja jne. Siellä käydään myös läpi sitä miten asioista lapselle kerrotaan jatkossa jne. Ei tuokaan asia pääse kenellekään itseellisesti lapsia tekevälle puskista tulemaan, jos hedelmöityshoidoissa käy. Ja lakihan jo määrittää sen, että noin alkunsa saanut lapsi on oikeutettu sen tiedon alkuperästään aikanaan saamaan. Tekisi hyvää ihan pariskunnillekin sellaiset keskustelukäynnit ennen lapsentekoa.


    • Anonyymi

      Suurin ongelma on se ettei kukaan synnytä enää 8 euroa tunnille tulevia työntekijöitä.
      Tästä syystä joudumme roudaamaan ihmisiä toiselta puolelta maapalloa.

      Naisten tulisi nyt keksiä miten tuo olisi mahdollista täyttää elinkeinoelämän toiveet, muutenhan suomalaisia sanotaan työtä vieroksuviksi ja on jatkuva työvoimapula.

      Tulisiko syödä enemmän vitamiineja raskausaikana?

      AV

      • Anonyymi

        Niin, miksei se oma kullannuppusi kelpaa riistotyövoimaksi? Kyllähän se jo lapsityövoimasta menis.


      • Anonyymi

        Naisten pitäisi sitä ja tätä. Just tota vastuunpakoilua ja sovinistista skeidaa. Mitään ei olla valmiita ite tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, miksei se oma kullannuppusi kelpaa riistotyövoimaksi? Kyllähän se jo lapsityövoimasta menis.

        Hyvä kysymys, seuraava kysymys?

        AV


      • Mun tuntipalkka oli 20 vuotta sitten just toi 8 euroo. Ja sillä tuli ihan hyvin toimeen. Mutta sitten alkoi vuokrat nousta ja kauppiaat nosti ruoan hintaa. Sen takia palkkoja piti nostaa. Ja siitä seurasi teollisuuden kannattavuuden lasku, samalla kun kaupat teki ennätystulosta. Sitten tehtaita laitettiin kiinni ja ihmisistä tuli työttömiä ja kela joutui maksaan kaupan asettamia suuria hintoja, josta taas seurasi valtion kassa kriisi ja verojen nousua ja lisää työttömiä ja kierre jatkui ja ihmiset kurjistuivat ja valtiontalous romahti, mutta kauppiaat menestyi.


    • Anonyymi

      Vähän niinku hjalltus neuvotteluissa.
      -Puhutaan vähän, mutta misttään ei sitten hiiskuta. etes
      iltalehellekkään.

    • Anonyymi

      Mikä on hyväntahtoinen ihminen: eli on sellainen mönkii tunneleissa, on niin hyvän tahtoinen ei leipääkään tarvise ollenkaan eikä rahaa antaa sen vain t

    • Anonyymi

      Hyväntahtoisen ihmisen merkki on: jos sinulla on euro, anna se toiselle.

    • Anonyymi

      Tuo asia on kiinni Rosannasta itsestään. Silti vähän mietityttää ristiriitaisuudet mitä Rosanna lausui, kumpikaan niistä ei osu yksiin vauvahaaveiden kanssa.

      Pikkuisen on sellainen tuntuma, ettei hän oikeasti halua lasta, kunhan vaan unelmoi. Vaikka toisaalta.. ehkä hän herättelee seuraajiaan huomaamaan: aika kuluu kokoajan, biologinen kello tikittää tik-tak.

      - Sheena

    • Anonyymi

      oikeasti itseäkin pelottava avaruusohjelma joku Glaxctrica... annan kolme numeroa 3,2,1... kerro totuus... heti ampuu kenraalilta aivot seinille ennen .3.

    • Syntyvyys pilataan omilla valinnoilla. Koskien niin kumppanin valintaa, ruoan valintaa, valintaa olla tekemättä lapsia, kun kaiken muunkin valintaa.

      Ja he jotka ovat heikon hedelmällisyyden puolesta lapsettomia, he ovat vielä vähemmistössä. Eivät siis syy tähän tilanteeseen.

      • Ja lisään, että turha syytellä vain vähemmistöä lapsettomuudesta, sillä monilla vähemmistöissä on lapsia. Kun enemmistö taas hedonistisoi ja ei tee lapsia. Katse Harmis omiin riveihisi. Miksi ette tee lapsia? 😉


      • Huitale kirjoitti:

        Ja lisään, että turha syytellä vain vähemmistöä lapsettomuudesta, sillä monilla vähemmistöissä on lapsia. Kun enemmistö taas hedonistisoi ja ei tee lapsia. Katse Harmis omiin riveihisi. Miksi ette tee lapsia? 😉

        Miksi täälläkin kekkuloi sinkkuja ja muita, jotka parkuu lapsettomuutta, muttei tee asialle aktiivisesti itse mitään? Muita on kivempi syytellä ja osoitella.

        Mä olen tehnyt kaksi lasta, turha mulle märistä.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Miksi täälläkin kekkuloi sinkkuja ja muita, jotka parkuu lapsettomuutta, muttei tee asialle aktiivisesti itse mitään? Muita on kivempi syytellä ja osoitella.

        Mä olen tehnyt kaksi lasta, turha mulle märistä.

        Kiva että sinulla kävi niin hyvä tuuri, että löysit siedettävän omistasi poikkeavien sukusolujen tuottajan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiva että sinulla kävi niin hyvä tuuri, että löysit siedettävän omistasi poikkeavien sukusolujen tuottajan.

        Omistani? En tiedä mitä tarkoitst, mutta kerron että elän heterosuhteessa, vaikka olen bi. Ja meidän sukusolut näky tykkäävän toisistaan. Saatiin luomu lapset.

        Olen lapsettomuutta potenut ensin 16 vuotta, yrityksistä huolimatta vasta sitten napsahti.


      • Huitale kirjoitti:

        Omistani? En tiedä mitä tarkoitst, mutta kerron että elän heterosuhteessa, vaikka olen bi. Ja meidän sukusolut näky tykkäävän toisistaan. Saatiin luomu lapset.

        Olen lapsettomuutta potenut ensin 16 vuotta, yrityksistä huolimatta vasta sitten napsahti.

        Kaikkien pariskuntien sukusolut ei tykkää lisääntyä keskenään. Vaiettu fakta, jota ei voi päin näköä sanoa lapsettomuusklinikoilla. Vaihda kumppania, saatat saada lapsiakin. Jos omat sukusolut toimii.


      • Huitale kirjoitti:

        Kaikkien pariskuntien sukusolut ei tykkää lisääntyä keskenään. Vaiettu fakta, jota ei voi päin näköä sanoa lapsettomuusklinikoilla. Vaihda kumppania, saatat saada lapsiakin. Jos omat sukusolut toimii.

        Siinä pitää sitten tehdä valintaa, kumppani vai lapsettomuus. Adoptio.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Omistani? En tiedä mitä tarkoitst, mutta kerron että elän heterosuhteessa, vaikka olen bi. Ja meidän sukusolut näky tykkäävän toisistaan. Saatiin luomu lapset.

        Olen lapsettomuutta potenut ensin 16 vuotta, yrityksistä huolimatta vasta sitten napsahti.

        Omistasi poikkeavien eli tässä siittiöiden.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Siinä pitää sitten tehdä valintaa, kumppani vai lapsettomuus. Adoptio.

        Noinhan se on. Itsekin olen miettinyt, että tuossa on aihe, joka on vielä ikävän tabu. Tiede kertoo selkeää kieltä, että sitä valintaa tapahtuu vielä naisen lisääntymiselimistössäkin ja kaikki yksilöt vaan eivät ole keskenään yhteensopivia. Eivät ole, vaikka mitä tekisi, mutta sitä ei tosiaan oikein ääneen sanota.

        Ja adoptio on asia, jonka moni vetää helposti esiin. Ainahan voi adoptoida. Vaan tosiasiassa se ei enää nykyhetkessä ole mikään "ainahan voi adoptoida" juttu. Adoptio on nykyhetkessä jo varsin harvinainen juttu. Niitä adoptiolapsia ei todellakaan ole kaikille ja prosessi on pitkä ja kuluttava. Sehän on oikeasti vain hyvä asia, sillä niitä adoptoitavia lapsiakaan ei enää tuolla maailmalla ihan samoissa määrin ole. Tietenkin heitä vielä on, mutta ei tosiaan lainkaan samoissa määrin. Elintaso on noussut ympäri maailman ja lapsista kyetään paremmin pitämään huolta ja myös asenteet ovat monissa paikoissa menneet parempaan suuntaan, eikä lapsia samalla tavalla hylätä. Vaan adoptiota haluavien kannalta tilanne on tietysti ikävä. Enää se ei ole lainkaan niin selvä, että aina voi adoptioida.


      • Anonyymi

        "Ja he jotka ovat heikon hedelmällisyyden puolesta lapsettomia, he ovat vielä vähemmistössä. Eivät siis syy tähän tilanteeseen."

        Vähemmpistössä kyllä, mutta heitä on jo yllättävän paljon. Ja heitä joilla on heikon hedelmällisyyden takia vaikeuksia lisääntyä on jo enemmistö. Ne ajat, joissa raskaus on saatu yritettäessä aikaiseksi ovat tutkimusten mukaan yli tuplaantuneet. Keskimääräinen aika yrittää raskautta, ennen kun tärppää, on jo kohta vuosi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Omistasi poikkeavien eli tässä siittiöiden.

        Okei, oli niin itsestään selvää etten älynnyt ajatella noin. 🙂👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se on. Itsekin olen miettinyt, että tuossa on aihe, joka on vielä ikävän tabu. Tiede kertoo selkeää kieltä, että sitä valintaa tapahtuu vielä naisen lisääntymiselimistössäkin ja kaikki yksilöt vaan eivät ole keskenään yhteensopivia. Eivät ole, vaikka mitä tekisi, mutta sitä ei tosiaan oikein ääneen sanota.

        Ja adoptio on asia, jonka moni vetää helposti esiin. Ainahan voi adoptoida. Vaan tosiasiassa se ei enää nykyhetkessä ole mikään "ainahan voi adoptoida" juttu. Adoptio on nykyhetkessä jo varsin harvinainen juttu. Niitä adoptiolapsia ei todellakaan ole kaikille ja prosessi on pitkä ja kuluttava. Sehän on oikeasti vain hyvä asia, sillä niitä adoptoitavia lapsiakaan ei enää tuolla maailmalla ihan samoissa määrin ole. Tietenkin heitä vielä on, mutta ei tosiaan lainkaan samoissa määrin. Elintaso on noussut ympäri maailman ja lapsista kyetään paremmin pitämään huolta ja myös asenteet ovat monissa paikoissa menneet parempaan suuntaan, eikä lapsia samalla tavalla hylätä. Vaan adoptiota haluavien kannalta tilanne on tietysti ikävä. Enää se ei ole lainkaan niin selvä, että aina voi adoptioida.

        Näinpä. Hyviä pointteja. 👍

        Joo, ei sitä oikein voi lapsettomuushoidossa oleville pareillekkaan sanoa, että toisen ihmisen kanssa sulla on mahkuja, nykyisen kanssa ei ole. Vaan kyllä mulle sanoi lapsettomuushoitojen sairaanhoitaja sitten, kun sattumalta näki mut vauvan kanssa polilla muissa asioissa. Ja kuuli, että kumppani on vaihtunut ja lapset on luomusti saatu.

        Mutta korosti ettei sellaista voi sanoa, kun pari on muutenkin herkillä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Ja he jotka ovat heikon hedelmällisyyden puolesta lapsettomia, he ovat vielä vähemmistössä. Eivät siis syy tähän tilanteeseen."

        Vähemmpistössä kyllä, mutta heitä on jo yllättävän paljon. Ja heitä joilla on heikon hedelmällisyyden takia vaikeuksia lisääntyä on jo enemmistö. Ne ajat, joissa raskaus on saatu yritettäessä aikaiseksi ovat tutkimusten mukaan yli tuplaantuneet. Keskimääräinen aika yrittää raskautta, ennen kun tärppää, on jo kohta vuosi.

        Varmasti joo. Elinolosuhteet varmasti jättää jälkensä ja vaikuttaa. Ravinto vaikuttaa. Lisäaineet, ympäristömyrkyt jne.

        Sukusolutkin tarvitsee myös eläinrasvoja, vaikka jotkut asiaa vastaan pullikoikin. Ylipäänsä solut uusiutuakseen.


      • Huitale kirjoitti:

        Varmasti joo. Elinolosuhteet varmasti jättää jälkensä ja vaikuttaa. Ravinto vaikuttaa. Lisäaineet, ympäristömyrkyt jne.

        Sukusolutkin tarvitsee myös eläinrasvoja, vaikka jotkut asiaa vastaan pullikoikin. Ylipäänsä solut uusiutuakseen.

        Mä olin aika vege lapsettomuus aikoihin. Aloin käyttämän eläinperäisiä tuotteita, rasvoja, lihaa ja muutenkin monipuolistin ruokavaliota. En usko olevan sattumaa, että hedelmällisyys parani itsellänikin. Toki kumppanikin on siimahäntineen laadukas. 😆


      • Huitale kirjoitti:

        Mä olin aika vege lapsettomuus aikoihin. Aloin käyttämän eläinperäisiä tuotteita, rasvoja, lihaa ja muutenkin monipuolistin ruokavaliota. En usko olevan sattumaa, että hedelmällisyys parani itsellänikin. Toki kumppanikin on siimahäntineen laadukas. 😆

        Ja tein tämän lääkärin vinkistä. Hän kannusti ja kertoi syyn.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        Varmasti joo. Elinolosuhteet varmasti jättää jälkensä ja vaikuttaa. Ravinto vaikuttaa. Lisäaineet, ympäristömyrkyt jne.

        Sukusolutkin tarvitsee myös eläinrasvoja, vaikka jotkut asiaa vastaan pullikoikin. Ylipäänsä solut uusiutuakseen.

        Joo ja varsinkin miesten kohdalla jo sikiöaika on ratkaiseva. Se miten hyvin niitä siittiöitä tulee aikuisena kehittymään tulee määritetyksi jo sikiöaikana ja sille ei enää aikuisena voi tapahtua mitään positiivista kehitystä, negatiivista kyllä.


    • Anonyymi

      Ei saa tuoda ihmisiä eli lapsia elämän kurjuuteen vain omaksi iloksi ja rahaksi kuin lapsilisät.

      Ensin pitää säästää jotta on varaa elättää se lapsi koko lapsen eliniän ajan.


      Mukkelix-Makkelix-Pippelix

      • No mutta se lapsi menee töihin. 15 vuotiaana jo kesätöihin paikalliseen tehtaisiin ja sitten amikseen ja alkaa ura. Me tarvitaan uusia tehtaita, kun ei me enempää kiinasta mitään tarvita. Tuo korona oli jo aivan riittävästi ja me kiitämme kiinaa siitä, eikä muuta enää tarvita.


    • "Haluaisin mielelläni ensin tavata sen miehen, tutustua ja ajatella meistä, että kestämme sen, että suhteeseen tulisi lapsi."

      Siellä lukee noin. Ei uskoisi mutta totta on, copy-paste, sanasta sanaan, verbatim.

      Ja, parisen vuotta kuluu aivan ensiksi laihduttamiseen sen verran että seksuaalinen markkina-arvo nousee negatiivisesta positiiviseen lukemaan. Kasvot turpeana läskiä.

      • Anonyymi

        Et ole sitten nähnyt hänestä kuvia hoikemmassa kunnossa? Hänen naamansa oli käytännössä ihan samanlainen silloinkin kun oli missi ja jonkun teinikuvankin olen nähnyt ja ihan samanlainen oli silloinkin. Hänellä nyt vaan on tuollaisen pulleammat posket, ei se laihduttamalla hänellä muutu. Ainoat kapeaposkiset kuvat hänestä ovat sellaisia, joissa suusta näkee selvästi, että vetää poskia sisään. Ja iän tuomaan muutokseenhan ei laihduttaminen auta. Kasvonsa pitää vain hyväksyä tai mennä kirurgin veitsen alle, mutta onneksi sinun ei ole mikään pakko hänen kasvojaan katsella (jos kerta aiheuttavat ahdistusta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole sitten nähnyt hänestä kuvia hoikemmassa kunnossa? Hänen naamansa oli käytännössä ihan samanlainen silloinkin kun oli missi ja jonkun teinikuvankin olen nähnyt ja ihan samanlainen oli silloinkin. Hänellä nyt vaan on tuollaisen pulleammat posket, ei se laihduttamalla hänellä muutu. Ainoat kapeaposkiset kuvat hänestä ovat sellaisia, joissa suusta näkee selvästi, että vetää poskia sisään. Ja iän tuomaan muutokseenhan ei laihduttaminen auta. Kasvonsa pitää vain hyväksyä tai mennä kirurgin veitsen alle, mutta onneksi sinun ei ole mikään pakko hänen kasvojaan katsella (jos kerta aiheuttavat ahdistusta).

        Juuri ennen kuin lähetin viestini näin hänestä kuvia hoikemmassa kunnossa ttps://www.iltalehti.fi/viihde/a/2015061219853393

        Vain rumapainoisilla ja sitä kamalammilla on läskikasvot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri ennen kuin lähetin viestini näin hänestä kuvia hoikemmassa kunnossa ttps://www.iltalehti.fi/viihde/a/2015061219853393

        Vain rumapainoisilla ja sitä kamalammilla on läskikasvot.

        Eli kutn näet, niin tasan samanlainen "pullanaama" on ollut aina. Ei se laihduttamalla mihinkään muutu. Että sori, mutta osa meistä vaan on syntyjää ihan karseita ja jotku silti voittavat missikisojakin "läskikasvoina".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri ennen kuin lähetin viestini näin hänestä kuvia hoikemmassa kunnossa ttps://www.iltalehti.fi/viihde/a/2015061219853393

        Vain rumapainoisilla ja sitä kamalammilla on läskikasvot.

        Oletan sun huomaavan miten esimerkiksi tuossa kuvassa imetään poskia ilmiselvästi sisäänpäin ja kasvot ovat mahdollisimman peruslukemilla, jotta posket saadaan kapeiksi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Koulu kielsi therianit - "tunneilla kontataan ja nau'utaan"

      Oululainen koulu on kieltänyt eläin- ja rooliasujen käytön koulussa. Hyvä homma, sillä koulussa keskitytään muihin asioi
      Maailman menoa
      268
      2383
    2. Tiiät että oon sulle ainoa sopiva mies

      Jonka oot koskaan nähnyt. Tämä on täysin selvä asia.
      Ikävä
      149
      1329
    3. Enemmistön diktatuuri Ähtärin valtuustossa

      Salo ja Nortunen, ette saa keikuttaa venettä. Olette mätiä omenoita, jotka pitää poimia pois Ähtärin kaupunginhallitukse
      Ähtäri
      37
      1261
    4. Taisit vähän aliarivoida minua ihmisenä

      Et tajunnut että olenkin aika nokkela tyttö 🤭 Jutut ja ulkonäkö varmaan hämäs.
      Ikävä
      63
      1114
    5. Pääseekö E.M.Pekkinen Oy konkurssiin?

      Riittääkö riittävästi varallisuutta ja omaisuutta aloittaa konkurssi menettely? https://empekkinen.smartpage.fi/juhlan
      Maailman menoa
      10
      906
    6. Maajussille morsian: Maajussi-Teemu rehellisenä - Tilittää morsioehdokkaiden kirjeistä: "Se oli..."

      Maajussille morsian starttasi taas. Tsemppiä maajussi-Teemulle rakkauden löytymiseen! Lue Teemun haastattelu: https://
      Maajussille morsian
      4
      867
    7. Haloo Purra ja muut hönöt, Suomen rikkain maksaa veroa 4,7 %.

      Mites leikkaukset edistyy, MOTin mukaan Herlin kaikkien kikkailujen jälkeen maksaa tämän veroprosentin.
      Maailman menoa
      247
      831
    8. Opettajat kertovat miten karuksi koulunkäynti on mennyt Suomessa.

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010672912.html Tämä asia on ollut jo tiedossa monilla tavan ihmisillä pitkään Suomessa
      Maailman menoa
      74
      802
    9. Kysyisin vain yhden kysymyksen

      Haluatko häntä, kaivattuasi, enää oikeasti elämääsi?
      Ikävä
      55
      790
    10. Sinähän olet fiksu nainen, joten kuuntele

      Tulet pettymään miehiin, jotka osaavat hurmata sinut parhaiten ja joihin sorrut helpoimmin. Sulla on hyvin asiat. Miksi
      Ikävä
      61
      781
    Aihe