Tyhjällä vatsalla nukkuminen ja pätkäpaasto

Anonyymi-ap

Tyhjällä vatsalla ei voi nukkua tai nukahtaminen on vaikeaa, mutta vatsan ja suolen pitäisi saada levätä yöllä. Huono yhtälö!

Osa asiantuntijoista sanoo, että 14 - 16 tunnin paasto päivittäin on terveellistä. Kaikki vuorokauden ravinto pitää siis saada nautittua 8 - 10 tunnin aikana.

Onko kenelläkään saattaa muille tietoon luotettavaa tutkimusta siitä, milloin kannattaa syödä päivän ensimmäinen ateria ja milloin viimeinen?

4

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vain hvp osaisi vastata tähän. Hän on lomalla.

    • Anonyymi

      Tuohon on mahdotonta vastata koska kyseessä on kompromissi.

      Unettomuus tai vähäunisuus on riski sekin joka kostautuu ajan kanssa.

    • Sanoisin että kyse on hyvin yksilöllisestä asiasta. Ise syön harvoin kello 17 jälkeen eikä nälkä ole ongelma nukkumisen kannalta. Toisaalta syön yleensä suhteellisen paljon kuitua ja papuja ja molemmat pitävät hyvin nälkää.

      Loppuloma menee pitkälti hernekeitolla, papupadalla, papumakkarakeitolla ja perunalla kera sillin.

    • Anonyymi

      Olen jo 20 vuotta toteuttanut pätkäpaastoa niin että aamun ensimmäinen ateria (puuroa, leipää, leikkeleitä ja kahvia) n. klo 8 ja illalla viimeinen n. klo 17, vain yksi lämmin ateria kun en jaksa enempää syödä..........Alkuun oli joitakin poikkeuksia kellonajoissa työkeikkojen takia, mutta aina kuitenkin rajoitin syömiset 9 tunnin ajalle.............Toimii minulla tosi hyvin ja paino pysynyt hyvänä ilman dieettejä ihan sekaruokavaliolla, tosin maitotuotteita en juuri käytä juustoa lukuunottamatta laktoosi-intoleranssin takia. Maitotuotteet jouduin jättämään jo parikymppisenä kun silloin ei vielä ollut edes hyla-tuotteita ja vuosikaudet jouduin tyytymään pelkkään juustoon, hyla-tuotteiden tultua olen käyttänyt satunnaisesti jotain maitotuotteita lähinnä leivonnassa ja ruuanlaitossa. Olen myös joutunut karsimaan kaikki ns tuorekasvikset ja lähes kaikki hedelmät listaltani niistä aiheutuvien vaivojen takia ja käytän vain sellaisia kasviksia jotka voi kuumentaa.

      Annoskoko tietysti vaikuttaa myös ja minulla ei enää kovin suuria ole kun en kuluta näin eläkkeellä niin paljoa kuin ennen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      330
      11091
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      73
      2391
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      54
      2272
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1964
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1878
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      164
      1859
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1414
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1380
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1354
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1349
    Aihe