Uutiset kertovat Soklin rikkauksista ja paikalliset odottavat työpaikkoja.
Poromiehet tolvaavat Pierkuliaavalla ja Valtasenvainiolla esittelemässä porojen mielipaikkoja.
Porohan on varmaan jo alkanut syödä katajaa kun jäkälä on loppunut itälapin selkosilta.
Moni paikallinen kyllä tietää, että luonto on arvokas, mutta luonto ei yksistään elätä ihmisiä.
Olen varma, että enemmistö ihmisistä antaa siunauksen Soklin kaivokselle ja oikein toivoo, että erämaassa alkaa näkyä muutakin kun poroja, susia, ahmoja ja karhuja.
Savukoski, Sokli ja Poromies!
6
1410
Vastaukset
- Anonyymi
Törkeä dokumentti tv.2 poromiehistä joita valtio muka syrjii.On niin ykspuolinen et vituttaa tuo valitus.
- Anonyymi
Valtasenvainioilla oli aikanaan 10 latoa joihin niitettiin vainiolta heinää höyryveturisavotan lehmille ja hevosillekin.
Kun kymmenen latoa tuli täyteen heinää saa sanoa, että iso alue tuo Valtasenvainio. - Anonyymi00003
Poromiesten valitus on merkki siitä, että huonosti menee.
Poronliha ei enää tuota kaikkea jota tarvitaan tuottavassa yrityksessä.
Valtio korvaa jo suuren osan työkaluista, jotta kulku metsään onnistuu ilman suksia.
Mongolia on hyvä esimerkki kuinka poromies elää.
Onko siellä yhtään moottorikelkkaa ym. jota ilman suomalainen ei pärjää.
Ne kaikki petojen syömät porot Suomi korvaa, mutta riittääkö se?- Anonyymi00005
mikkä helevetin pevot tauteihin ne kuolee
- Anonyymi00006
Etelän heppu kysyy;
Montako poroelinkeinolla päätyökseen elävää ihmistä Savukoskella on nyt vuonna 2026?- Anonyymi00007
porohomma on nykyään harrastus. ei se mikään elinkeino ole.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2772885Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka472280Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471987- 1131717
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1051644Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121365- 661307
- 681243
- 551179
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771161