Hiltinnaula

Anonyymi-ap

Kun se naula ammutaan kiveen,betoniin,ym.mikä on se idea,selitys,että se uppoaa sinne,eikä nurjahda??.timpuri sanoi:Se menee niin nopeasti?????en oikein usko,nopeastihan se nurjahtaakin.olen niitä muutamia ampunut 40vuotta sitten,mielestäni se piippu tukee sitä matkalla maineeseen.

8

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä mutta voisiko nopeus vaikuttaa lujuusominaisuuksiin.
      Esim. vetolujuustestissä käytetty nopeus vaikuttaa tuloksiin.

"The rate at which a test is performed can have a significant effect on tensile properties. Materials such as plastics, polymers, steels exhibit tensile properties that are very sensitive to testing rates. Consequently, these types of materials have higher tensile strengths and lower elongation values at faster speeds. "

• Anonyymi

Toinen juttu mikä tulee mieleen on että ehkä naula ei taipuisi pienelläkään nopeudella jos voima kohdistuu koko ajan suoraan naulan suuntaisesti.

• Anonyymi

Naula etenee niin nopeasti, että se ei ehdi taipua. Ilmiö on tunnettu.

https://mythresults.com/episode61

Oljenkorsi nopeudella 144 m/s upposi yli senttimetrin verran palmupuun kylkeen. Samalla nopeudella ammuttu kaisla upposi palmupuuhun 5 cm ja pätkä teräslankaa läpäisi puun ja sen takana olleen vanerilevyn sekä upposi osittain näiden takana olleeseen betoniin.

• Anonyymi

Yksinkertainen selitys on, että nurjahdusvoimaa (molemmissa päissä) ei ole, vaan vain liike-energian muutos.

• Anonyymi

Hiltin ja muutkin ammuttavat naulat ovat terästä, eihän niitä saa millään taipumaan. Teräsrunkoisten rakennusten seinäpellitkin kiinnitetään ampumalla.

• Anonyymi

Terästä ne on monet muutkin naulat ja hyvin näkyvät menevän mutkalle kun sopivasti vasaralla napauttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terästä ne on monet muutkin naulat ja hyvin näkyvät menevän mutkalle kun sopivasti vasaralla napauttaa.

Lentävän naulan osuessa kohteeseen voimat jakaantuvat koko naulan matkalle eikä vain päähän. Sillä voi olla vaikutusta.
        Käsittääkseni naula ammutaan kaasun voimalla kohteeseensä eikä siis lyödä sitä.

• Hiltin ja yms.naulat ammutaan(-tiin) betoniin tai teräkseen ruutipanoksen voimalla; käytössä on erivahvuisia panoksia tarpeen mukaan; naulassa on rikka, eikä se saa painua liian syvälle. Tavallinen naulahan taipuu varmasti, jos sitä hakkaa betoniin. Tuttu timpuri sanoi, että jos ko. naulan halusi poistaa sepi poistaa napakalla vasaraniskulla; se katkeaa ns. kuin tupakka, eikä väänny.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6118
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5555
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2757
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2639
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2026
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1758
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1621
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1583
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1494
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      136
      1459
    Aihe