Pasi Turunen käsittelee Jehovan todistajien oppia

Anonyymi-ap

Pasi Turunen kirjoittaa blogissaan, että Jehovan todistajien mukaan Jeesus olisi ollut enkeli Mikael. Jehovan todistajien oppi on väärä.

https://www.patmos.fi/blogit/onko-jeesus-arkkienkeli-mikael-osa-1/

Johanneksen evankeliumissa Jeesus sanoo usein, että Isä on lähettänyt hänet. Jeesus viittaa siihen, että hän on Jumalan lähettiläs tai käännöksestä riippuen enkeli, joka tulee kreikan sanasta aggelos ja hebrean sanasta malak. Tosin nämä sanat voidaan kääntää myös sanansaattajaksi, joka voi viitata seurakunnan pappiin. Sen takia Jehovan enkeli tarkoittaa pikemminkin Jehovan sanasaattajaa tai lähettilästä.

Jehovan todistajat ajattelevat, että jos Jeesus oli Jehovan lähettiläs, hän olisi saattanut olla enkeli Mikael, mikä ei pidä paikkansa. Jesajan kirja 9:6 profetoi poikalapseksi syntyvästä Isästä Jumalasta. Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi syntynyttä Jumalaa. Isä lähettää Poikansa maailmaan, joka ei ole Mikael vaan Jumala.

Johannes Kastaja julisti Jehovan tuloa ja sieltä tuli Jeesus. Paavali kirjoitti, että jokaisen tulee tunnustaa, että Jeesus on Herra, joka on alun perin tarkoittanut nimenomaan Jehovaa. Paavali siteerasi Joelin kirjaa, jonka alkutekstissä Herra on Jehova. Paavali vaati kaikkia tunnustamaan, että Jeesus on Jehova, jotta voisi pelastua.

Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
...
13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

Koska Jumalan Poika on ihmiseksi syntynyt Jumala, niin Isällä ja Pojalla on yhteinen nimi Jehova. Tämä tulee esille, kun Jumalan sädehtivä kirkkaus ilmoittaa itsensä palavasta pensaasta Moosekselle. Jumalan Enkeli sanoo kirkkautensa keskeltä, että hänen nimensä on Jehova.

Jehova ilmoitti Moosekselle, että hän lähettää Enkelinsä kulkemaan heidän edellään pilvipatsaassa, jolla oli Jehovan nimi. Pilvessä kulki Jeesus, jonka Mooses tunsi nimellä Jehova ja jota Mooses tapasi kasvotusten telttamajassa, kun pilvipatsas oli pysäköity telttamajan pihalle.

2 Moos 23:20 Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.

Jeesus sanoo loppurukouksessaan, että Isä on antanut hänelle nimensä, koska Pojan yksi nimistä on Jehova. Jeesuksen hebrealainen nimi Jeshua sanoista Jehova ja jasha, tarkalleen ottaen sanasta joshia, joka merkitsee hän pelastaa.

Joh 17:5 Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan.
6 Minä olen ilmoittanut sinun nimesi ihmisille, jotka sinä annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle, ja he ovat ottaneet sinun sanastasi vaarin.
...
12 Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

257

1574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No jos ne ite siihen uskoo, niin anna uskoa. Paree olla vaan pakana ja unohtaa nuo kaikki "uskonnot", ne on fanaattisten touhuja

      • Anonyymi

        Ihan oma ajatuksesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oma ajatuksesi.

        Nimenomaan niitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan oma ajatuksesi.

        Juu, ihan höpöä.


    • Anonyymi

      Pasi on hyvä teologi.

      • Anonyymi

        Aloituksessa oleva teksti linkin jälkeen ei ole Pasi Turusen tekstiä, vaan jonkun muun aloittajan tekstiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa oleva teksti linkin jälkeen ei ole Pasi Turusen tekstiä, vaan jonkun muun aloittajan tekstiä.

        Pasi Turunen sensuroi sen tekstin Patmoksen blogista pois. Kyse on aloituksessa olevasta linkin alapuolella olevasta tekstistä, jonka Turunen poisti, vaikka se ei rikkonut blogin sääntöjä tai ollut muutenkaan epäasiallinen.

        Patmos antaa sellaisen kuvan, että se antaisi kristittyjen keskustella asioista, mutta todellisuudessa Patmos itse suuntaa keskustelua haluamaansa suuntaan epäasiallisilla perusteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pasi Turunen sensuroi sen tekstin Patmoksen blogista pois. Kyse on aloituksessa olevasta linkin alapuolella olevasta tekstistä, jonka Turunen poisti, vaikka se ei rikkonut blogin sääntöjä tai ollut muutenkaan epäasiallinen.

        Patmos antaa sellaisen kuvan, että se antaisi kristittyjen keskustella asioista, mutta todellisuudessa Patmos itse suuntaa keskustelua haluamaansa suuntaan epäasiallisilla perusteilla.

        Huomasin saman. Aika pelkurimaista ja törkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomasin saman. Aika pelkurimaista ja törkeää.

        Pasi Turunen kuitenkin julkaisi teologian kandidaatti Erkki Hännisen varsin oudon kommentin:

        "Evankelisen liikkeen perustajaisä Hedberg totesi, että arkkienkeli Mikael on Jeesus Kristus. Mitä me tähän sanomme?"

        Mikä ihmeen tapaus on tämä Erkki Hänninen? Missä luterilaisessa seurakunnassa hän vaikuttaa? Mikä ihmeen tapaus on Pasi Turunen?


    • Anonyymi

      Mitähän tähän nyt sanoo Mummomuori2, joka on paljastunut Jehovan todistajaksi?

      • Anonyymi

        Mummo haukku tietty Pasin. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        On ollut viime aikoina hiljaisempi mummo, kun jäi kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ollut viime aikoina hiljaisempi mummo, kun jäi kiinni.

        Wiki laulaa ahkerasti aamulla viiden jälkeen.


      • :D Te olette tuollaisen valheen vääntänyt.

        Ei kait tuohon mitään sanomista ole. Kyllä nuo löytyvät jw.org sivuiltakin.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        :D Te olette tuollaisen valheen vääntänyt.

        Ei kait tuohon mitään sanomista ole. Kyllä nuo löytyvät jw.org sivuiltakin.

        Sinähän nämä asiat tiedät, koska olet Jehovan todistaja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän nämä asiat tiedät, koska olet Jehovan todistaja.

        :D En ole, eikä sinukaan mikään estä tietämästä ja ottamasta asioista selvää!


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        :D En ole, eikä sinukaan mikään estä tietämästä ja ottamasta asioista selvää!

        Oppisi on jehovien oppi!


      • Anonyymi

        Hiljaa on …..


    • Anonyymi

      Jehovantodistajat ovat lähenpänä kristinuskoa kuinPasi

      • Anonyymi

        Jehovan todistajien uskonto ei ole kristinuskoa ollenkaan.

        Itse asiassa apostoli Johannes sanoi niiden olevan antikristuksia, jotka eivät tunnusta Jeesuksen olevan ihmiseksi tullut Jehova.

        2 Joh 7 Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.


      • Anonyymi

        Perustele!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehovan todistajien uskonto ei ole kristinuskoa ollenkaan.

        Itse asiassa apostoli Johannes sanoi niiden olevan antikristuksia, jotka eivät tunnusta Jeesuksen olevan ihmiseksi tullut Jehova.

        2 Joh 7 Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.

        Raamatuntutkijat ovat hyvin yksimielisiä siinä ettei Jeesus pitänyt itseään Jumalana. Tässä Jehovantodistajat ovat kyllä oikeassa. Jokainen voi todeta sen itse Uudesta testamentista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatuntutkijat ovat hyvin yksimielisiä siinä ettei Jeesus pitänyt itseään Jumalana. Tässä Jehovantodistajat ovat kyllä oikeassa. Jokainen voi todeta sen itse Uudesta testamentista.

        Puhut pelkkää palturia.

        Jeesus sanoi olevansa Jehova ja Elohim, siis Herra ja Jumala.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Sen lisäksi Jeesus myös sanoi olevansa Jah Jehova, siis Herra, Herra.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut pelkkää palturia.

        Jeesus sanoi olevansa Jehova ja Elohim, siis Herra ja Jumala.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Sen lisäksi Jeesus myös sanoi olevansa Jah Jehova, siis Herra, Herra.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Mikään Jehova vaan JHWH!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään Jehova vaan JHWH!

        JHWH translitteroidaan ja lausutaan Jehova. Se tiedetään varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikään Jehova vaan JHWH!

        Jos ollaan tarkkoja, niin YHWH. Hebreassa ei ole J-kirjainta, mutta on Y.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut pelkkää palturia.

        Jeesus sanoi olevansa Jehova ja Elohim, siis Herra ja Jumala.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Sen lisäksi Jeesus myös sanoi olevansa Jah Jehova, siis Herra, Herra.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Uskot siis että Jeesus huusi ristillä itseään kun hän huusi: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit. Meitä uskovaisia on moneksi. HehHeh!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskot siis että Jeesus huusi ristillä itseään kun hän huusi: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit. Meitä uskovaisia on moneksi. HehHeh!

        Jeesus siteerasi Psalmi sanoja. Jos viitsisit lukea psalmin kokonaan, huomaisit, että se on Messias profetia.

        Ps 22:1 Laulunjohtajalle. Niin kuin "Aamuruskon peura". Daavidin psalmi.
        2 Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?
        ---
        28 Muistakoot maan kansat tämän teon ja kääntykööt hänen puoleensa. Kumartakoot häntä myös vieraat heimot,
        29 sillä Herran on kuninkuus! Hänen valtansa alla ovat kaikki kansat.
        30 Vain häntä kumartakoot maan mahtavat, hänen eteensä langetkoot kaikki, jotka maan tomuun vaipuvat. He eivät voi elossa pysyä,
        31 mutta ne, jotka heidän jälkeensä tulevat, saavat palvella Herraa. He kertovat hänestä lapsilleen,
        32 ja vastedes syntyvälle kansalle he julistavat Herran hyvyyttä, sillä hän on tämän tehnyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ollaan tarkkoja, niin YHWH. Hebreassa ei ole J-kirjainta, mutta on Y.

        Hepreassa on j-kiriain jod mutta ei y-kirjainta: Jisrael, Josef, Jehuda, Jerushalajim, JaHVeH jne.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Hepreassa on j-kiriain jod mutta ei y-kirjainta: Jisrael, Josef, Jehuda, Jerushalajim, JaHVeH jne.

        Onko Jumalan nimi siis suomennettuna Jehova vai Jahve?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Jumalan nimi siis suomennettuna Jehova vai Jahve?

        Jumalan nimi on Jehovah.

        YHWH on hebrean sana, jossa on kolme tavua ja siinä tulee olla myös vähintään kolme vokaalia. Keskimmäisen vokaalin tulee olle O-kirjain.

        Jahvessa on vain kaksi vokaalia ja O-kirjan puuttuu, joten sana ei tule kysymykseen eikä sitä edes voi lausua hebreaksi.

        Tiedämme Raamatun runollisesta tektistä, että YHWH on Jehova, joska Lea antoi pojalleen nimen Jehudah (Juuda), koska Lea sai kiittää hebreaksi jada Jehovaa.

        1. Moos. 29:35 Ja Lea tuli taaskin raskaaksi, synnytti pojan ja sanoi: "Vihdoinkin saan ylistää Herraa." Siksi hän antoi pojalle nimeksi Juuda. Sitten hän ei enää synnyttänyt.

        Jotkut levittävät teologisessa tiedekunnassa sellaista salaliittoteoriaa, että juutalaiset merkitsivät Jehovan nimeen Adodain tai Elohimin vokaalit, jotta he lausuisivat sen näiden sanojen mukaan. Tämä on sikäli täysin väärä selitys, koska Jehovan nimessä ei ole Adonain eikä Elohimin vokaaleja.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Hepreassa on j-kiriain jod mutta ei y-kirjainta: Jisrael, Josef, Jehuda, Jerushalajim, JaHVeH jne.

        Hebreassa translitteroidaan kirjain jod merkillä Y.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Hepreassa on j-kiriain jod mutta ei y-kirjainta: Jisrael, Josef, Jehuda, Jerushalajim, JaHVeH jne.

        YHWH:ta ei translitteroida Jahveh vaan Jehovah. YHWH on hebrean sana, jossa on kolme tavua ja siinä tulee olla myös vähintään kolme vokaalia. Keskimmäisen vokaalin tulee olle O-kirjain. Jahvessa on vain kaksi vokaalia ja O-kirjan puuttuu, joten sana ei tule kysymykseen eikä sitä voi edes lausua hebreaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hebreassa translitteroidaan kirjain jod merkillä Y.

        KIRJAIN: Suomalaisen heprean kielen translitterointistandardin mukaan heprean jod-kirjaimen vastineena voi käyttää latinalaisen kirjaimiston j- tai y-kirjainta. Jälkimmäinen, eli y-kirjain, on suositus.
        Esim.
        https://jkorpela.fi/kielet/heprea-siirto.html8#yod


        ÄÄNNE: Mutta ko. heprean äänne, on se sitten translitteroitu y:llä tai j:llä, ääntyy j:nä: hepreassa on j-äänne jota jod-kirjain juuri osoittaa, mutta y-äännettä hepreassa ei ole.

        Anglosaksilaisella kielialueella jod-kirjaimen translitterointi latinalaisen kirjaimiston y-kirjaimella on sääntö, koska anglosaksilaisissa kielissä se normaalisti osoittaa j-äännettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        YHWH:ta ei translitteroida Jahveh vaan Jehovah. YHWH on hebrean sana, jossa on kolme tavua ja siinä tulee olla myös vähintään kolme vokaalia. Keskimmäisen vokaalin tulee olle O-kirjain. Jahvessa on vain kaksi vokaalia ja O-kirjan puuttuu, joten sana ei tule kysymykseen eikä sitä voi edes lausua hebreaksi.

        Ei pidä paikkaansa ei tarvita o:ta.
        Muuten JHWH on nimi, onko sanalla ollut joskus joku merkitys sitä me emme enää tiedä. Jod translitteroidaan Y:llä mutta se on äänteellisesti sama kuin suomen jii-kirjain


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko Jumalan nimi siis suomennettuna Jehova vai Jahve?

        Lausuttuna Jahve.


      • Ei nimi JHWH sitä tarkoita vaikka lause ehjeh asher ehjeh tarkoittaakin .

        "14 Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen"(ehjeh asher ehjeh). Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen (ehjeh ) lähetti minut teidän luoksenne".
        15 Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sano israelilaisille näin: JHWH teidän isienne Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; tämä on minun nimeni iankaikkisesti, ja näin minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko Jumalan nimi siis suomennettuna Jehova vai Jahve?

        Ei kumpikaan.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa ei tarvita o:ta.
        Muuten JHWH on nimi, onko sanalla ollut joskus joku merkitys sitä me emme enää tiedä. Jod translitteroidaan Y:llä mutta se on äänteellisesti sama kuin suomen jii-kirjain

        Sinä et osaa hebreaa, vaikka oletkin suomenjuutalainen. O-kirjain tarvitaan H ja W kirjainten väliin myös senkin takia, että sanassa on kolme tavua, joten pitää olla myös vähintään kolme vokaalia.

        Tiedämme aivan varamasti, että YHWH translitteroidaan Jehovah. Suosittelen lukemaan tämän 68 sivuisen mutta hyvin jäsennetyn Lyonin yliopiston tutkimusraportin, jossa on käsitelty perin pohjin, miten hebreassa vokalisoidaan YHWH. Raportissa tuodaan heti alussa esille se seikka, että YHWH vaatii vähintään kolme vokaalia ja siinä on paljon tietoa hebrean kieliopista sovetuen tähän yksittäiseen kysymykseen. Tätä argumenttia ei voi kukaan kiistää.

        Tohtori Gerard Gertoux on erittäin pätevä teologian ja hebrean kielen asiantuntija. Tämä kirjoitus on julkaistu myös kirjana University Press of American kustantamana, joten se on läpäissyt tiedetoimittajienkin tarkastuksen ja sitä on siteerannut professoritkin.

        https://www.academia.edu/10728293/Gods_name_readable_but_unpronounceable_why


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hebreassa translitteroidaan kirjain jod merkillä Y.

        Kun hepreaa translitteroidaan suomenkielisille, jod merkitään kirjaimella "J".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YHWH:ta ei translitteroida Jahveh vaan Jehovah. YHWH on hebrean sana, jossa on kolme tavua ja siinä tulee olla myös vähintään kolme vokaalia. Keskimmäisen vokaalin tulee olle O-kirjain. Jahvessa on vain kaksi vokaalia ja O-kirjan puuttuu, joten sana ei tule kysymykseen eikä sitä voi edes lausua hebreaksi.

        Millä perusteella mielestäsi tuossa on kolme tavua ja miksi keskimmäinen vokaali olisi "O"? Millä perusteella tuossa mielestäsi ylipääätään on "O"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä perusteella mielestäsi tuossa on kolme tavua ja miksi keskimmäinen vokaali olisi "O"? Millä perusteella tuossa mielestäsi ylipääätään on "O"?

        Hebreassa on kielioppisäännöt. Jos et osaa niitä, niin lue asiantuntijan tutkimusraportti, jossa asia käsitellään perin pohjin:

        https://www.academia.edu/10728293/Gods_name_readable_but_unpronounceable_why


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus siteerasi Psalmi sanoja. Jos viitsisit lukea psalmin kokonaan, huomaisit, että se on Messias profetia.

        Ps 22:1 Laulunjohtajalle. Niin kuin "Aamuruskon peura". Daavidin psalmi.
        2 Jumalani, Jumalani, miksi hylkäsit minut?
        ---
        28 Muistakoot maan kansat tämän teon ja kääntykööt hänen puoleensa. Kumartakoot häntä myös vieraat heimot,
        29 sillä Herran on kuninkuus! Hänen valtansa alla ovat kaikki kansat.
        30 Vain häntä kumartakoot maan mahtavat, hänen eteensä langetkoot kaikki, jotka maan tomuun vaipuvat. He eivät voi elossa pysyä,
        31 mutta ne, jotka heidän jälkeensä tulevat, saavat palvella Herraa. He kertovat hänestä lapsilleen,
        32 ja vastedes syntyvälle kansalle he julistavat Herran hyvyyttä, sillä hän on tämän tehnyt.

        Mikään psalmi ei ole profetia vaan ne ovat runoutta ja mitä psalmi sinusta messiaasta muka profetoi? Laulaja on ollut hädässä mutta JHWH on hänet siitä pelastanut:
        Ps.22:20 JHWH älä ole niin kaukana! Anna minulle voimaa, riennä avuksi!
        21 Pelasta minut miekalta, pelasta henkeni koirilta,
        22 pelasta minut leijonien kidasta, pelasta villihärkien sarvista!
        23 Silloin minä julistan nimeäsi veljilleni, ylistän sinua seurakunnan keskellä.
        24 Ylistäkää Jumalaa, te JHWH:N palvelijat! Jaakobin suku, kunnioita häntä, palvele vavisten, Israelin kansa!
        25 Ei hän halveksinut heikkoa eikä karttanut kurjaa, ei kääntänyt pois kasvojaan vaan kuuli, kun huusin.
        26 Sinua minä ylistän seurakunnan keskellä. Sinun palvelijoittesi edessä lunastan lupaukseni.
        27 Köyhät syökööt ja tulkoot kylläisiksi, JHWH:ea etsivät ylistäkööt häntä! Olkoon teillä voimaa ja rohkeutta iäti!"


      • Anonyymi

        lähemmäksi ei voi päästä sillä niillä on ainoa oikea raamatuntulkinta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Puhut pelkkää palturia.

        Jeesus sanoi olevansa Jehova ja Elohim, siis Herra ja Jumala.

        Joh 20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Sen lisäksi Jeesus myös sanoi olevansa Jah Jehova, siis Herra, Herra.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        "Herra" ei vain ole JHWH joka on JHWH, ei siis myöskään "herra JHWH". Paavali käytti kreikankielistä raamattua joten helppo oli sekoittaa asia.


    • Anonyymi

      Voi voi mitä harhaoppia. Jeesus ON Jumalan ainoa Poika edelleen, eikä vaan maan päällä ollessaan. Mihin te Isä Jumalaa muuten tarvitte, kun Jeesus on ottanut Hänen paikan ja vielä nimenkin?

      • Anonyymi

        Ja teurastettukin vielä tuohon nimeen kirotyuna ja kidutettuna uhrilampaana Raamatun mukaan.


    • Anonyymi

      KAIKILLE TIEDOKSI:

      Pasi Turunen sensuroi aloituksessa olevan tekstin Patmoksen blogissa. Kyse on linkin alapuolella olevasta tekstistä, jonka Turunen poisti, vaikka se ei rikkonut blogin sääntöjä tai ollut muutenkaan epäasiallinen.

      Patmos antaa sellaisen kuvan, että se antaisi kristittyjen keskustella asioista, mutta todellisuudessa Patmos itse suuntaa keskustelua haluamaansa suuntaan epäasiallisilla perusteilla.

      • Anonyymi

        Patmos on rahantekokone, joka kaupallisti Israelin. Säätiö on perustettu Leo Mellerin hiekalle, jonne tuli Pasi Turunen kaivamaan rahaaaa ja vähät välitti siitä hiekasta, minkä päälle tuli istumaan.

        Patmos ei ole oikeasti Kristuksen asialla, vaan tuottaa sellaista konservatiivista "hyvän tekemistä", mikä myy hyvin.

        Ei Turunen pelastu Jumalan valtakuntaan. Hän ei näitä Jeesuksen käskyjä täytä:

        "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." - Matt 5:19,20


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patmos on rahantekokone, joka kaupallisti Israelin. Säätiö on perustettu Leo Mellerin hiekalle, jonne tuli Pasi Turunen kaivamaan rahaaaa ja vähät välitti siitä hiekasta, minkä päälle tuli istumaan.

        Patmos ei ole oikeasti Kristuksen asialla, vaan tuottaa sellaista konservatiivista "hyvän tekemistä", mikä myy hyvin.

        Ei Turunen pelastu Jumalan valtakuntaan. Hän ei näitä Jeesuksen käskyjä täytä:

        "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." - Matt 5:19,20

        Ja koko teidän, tikun, uskonnossa ei edes ole mitään taivasta, vaan fyysinen ylösnousemus koko masilman viimmeisenä päivänä.


    • Anonyymi

      On kyllä taas niin nerokasta juttua, että oksat pois - Jeesus oli Jahve/Jehovan sanansaataja, kun tapettiin tämän juutalaisten uhrikulttijumalan vastustamisesta, kun opetti Israelin Jumalasta ja sanoi juutalaisten Jumalaa Raamatun mukaan Saatanaksi. Ootteko te, helvetti vieköön, kaikki täysiä idiootteja ja luku ja ymmärryskyvyttömiä tolvanoita?!

      Löytyy Jeremia 7.

      • Anonyymi

        Jeesus ei koskaan vastustanut Mooseksen lakia vaan vaati kaikkia sitä noudattamaan.

        Matt 8:4 Jeesus sanoi hänelle: "Katso, ettet puhu tästä kenellekään. Mene vain näyttämään itsesi papille ja anna Mooseksen määräämä uhrilahja, todisteeksi parantumisesta."

        Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.


    • Anonyymi

      Väärä oppi... mutta oikea oppi on se että Jumaqlahaqn ei anna edes mitään mahdollisuuksia edes ensirakkauteenkaan monille ihmisille ollenkaan koko ihmiselämän aikanakaan... Jumala on julma.

    • Anonyymi

      Jehovat ja mormoonit ovat suurta eksytsytä tänä lopun aikana. On muitakin harhoja muka nimellisen kristinuskon nimissä . Pasi Turunen on oikeassa

    • Anonyymi

      Pasilla on parikin kirjaa aiheesta.

      • Anonyymi

        Pasi Turunen sensuroi aloituksessa olevan tekstin Patmoksen blogista pois. Kyse on linkin alapuolella olevasta tekstistä, jonka Turunen poisti, vaikka se ei rikkonut blogin sääntöjä tai ollut muutenkaan epäasiallinen.

        Patmos antaa sellaisen kuvan, että se antaisi kristittyjen keskustella asioista, mutta todellisuudessa Patmos itse suuntaa keskustelua haluamaansa suuntaan epäasiallisilla perusteilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pasi Turunen sensuroi aloituksessa olevan tekstin Patmoksen blogista pois. Kyse on linkin alapuolella olevasta tekstistä, jonka Turunen poisti, vaikka se ei rikkonut blogin sääntöjä tai ollut muutenkaan epäasiallinen.

        Patmos antaa sellaisen kuvan, että se antaisi kristittyjen keskustella asioista, mutta todellisuudessa Patmos itse suuntaa keskustelua haluamaansa suuntaan epäasiallisilla perusteilla.

        Aloittajan omaa löpinää ei toki Pasin blogissa ole. 😀


    • Anonyymi

      "Pasi Turunen kirjoittaa blogissaan, että Jehovan todistajien mukaan Jeesus olisi ollut enkeli Mikael. Jehovan todistajien oppi on väärä."

      Pasi on oikeassa, sillä tätä "tietoa" ei ole Raamatussa. Kristinuskossa mennään Raamatun mukaisesti, ei USAssa olevan propagandakoneiston mukaan.

      • Anonyymi

        Teologian kandidaatti Erkki Hännisellä on varsin outo kommentti Turusen blogissa:

        "Evankelisen liikkeen perustajaisä Hedberg totesi, että arkkienkeli Mikael on Jeesus Kristus. Mitä me tähän sanomme?"

        Mikä ihmeen tapaus on tämä Erkki Hänninen? Missä luterilaisessa seurakunnassa hän vaikuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teologian kandidaatti Erkki Hännisellä on varsin outo kommentti Turusen blogissa:

        "Evankelisen liikkeen perustajaisä Hedberg totesi, että arkkienkeli Mikael on Jeesus Kristus. Mitä me tähän sanomme?"

        Mikä ihmeen tapaus on tämä Erkki Hänninen? Missä luterilaisessa seurakunnassa hän vaikuttaa?

        Kyllä Raamatun sanan määrää Raamattu itse eikä joku ihme Hänninen.


    • Anonyymi

      Kiitos kommentista. Paljon on hyvää varmasti Jehovan todistajissakin. Kaikki olemme vajavaisia. Kyllä Jeesus ja Mikael ovat ihan eri persoonia. Heillä on jopa ihan eri tehtävät. Jeesus on Kolminaisuuden toinen persoona. Mikael on vain kolmiyhteisen Jumalan nöyrä palvelija.

      Jos Vanhasta Testamentista haluaa välttämättä löytää Jeesuksesta jonkun persoonallisen hahmon, niin melkein Melkisedek tähän kävisi paremmin. UT:ssa myös Jeesus rinnastetaan Melkisedekiin, mutta ei missään nimessä Mikaeliin.

      Kaikkea hyvää!

      • Anonyymi

        " Paljon on hyvää varmasti Jehovan todistajissakin."

        Itsekin uskon että Jehovan todistajien joukossa on henkilöitä, jotka panevat ensisijaisesti uskonsa ja toivonsa Jeesukseen eikä mihinkään USAssa olevaan näitä kirjasia kirjoittelevaan ryhmittymään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Paljon on hyvää varmasti Jehovan todistajissakin."

        Itsekin uskon että Jehovan todistajien joukossa on henkilöitä, jotka panevat ensisijaisesti uskonsa ja toivonsa Jeesukseen eikä mihinkään USAssa olevaan näitä kirjasia kirjoittelevaan ryhmittymään.

        Jehovan todistajilla on toinen Jeesus.

        2 Kor 11:3 Pelkään kuitenkin, että niin kuin käärme kavalasti petti Eevan, teidän mielenne turmeltuu ettekä te enää ole vilpittömiä ja puhtaita suhteessanne Kristukseen.
        4 Jos joku tulee luoksenne ja julistaa toista Jeesusta kuin me olemme julistaneet, jos te saatte jonkin toisen hengen kuin sen, jonka olette jo saaneet, tai toisen evankeliumin kuin sen, jonka olette jo ottaneet vastaan, niin sellaista te kyllä hyvin siedätte.

        Yksikään Jehovan todistaja ei tule pelastumaan, koska he eivät tunnusta Jeesusta ihmiseksi tulleeksi Jehovaksi. Paavali kirjoitti, että jokaisen tulee tunnustaa, että Jeesus on Herra, joka on alun perin tarkoittanut nimenomaan Jehovaa. Paavali siteerasi Joelin kirjaa, jonka alkutekstissä Herra on Jehova. Paavali vaati kaikkia tunnustamaan, että Jeesus on Jehova, jotta voisi pelastua.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ...
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."


    • JHWH ilmoitti että on yksi, nimi on JHWH ja pysyy samana eikä hän kuole eikä muutu. Luvattu messias syntyy Davidin ihmissuvusta ja on JHWH:n valitsema tehtäväänsä, siitä nimitys masiach, voideltu.
      UT:kin kertoo että Jeesuksen herätti Jumala - ehkä sitten joku muu kuin JHWH joka mielestänne kuoli. Teologisia kuperkeikkoja teette näköjään aina kun on tarve.

      • Anonyymi

        Jeesus käski meitä rukoilemaan ISÄ meidän joten ihan turhaan meuhkaat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski meitä rukoilemaan ISÄ meidän joten ihan turhaan meuhkaat!

        Hän keskustelee asialliseen sävyyn ja sinä sanot sitä meuhkaamiseksi. Voisitko tulla muutaman pykälän alas tuosta aggressiivisuudessasi, kiitos?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus käski meitä rukoilemaan ISÄ meidän joten ihan turhaan meuhkaat!

        Eikö Isä ole JHWH? Miten Jeesus olisi itsensä Isä?


      • Anonyymi

        Näin juuri. Ja vieläpä Jumala lupasi että se on Hänen nimensä ainiaan.
        2.moos.3:15 Jumala sanoi vielä Moosekselle: "Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen.

        Kumma että Jeesus onkin se nimi johon uskotaan "jumalana", vaikka Jahve on Raamatun mukaan oikea nimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Isä ole JHWH? Miten Jeesus olisi itsensä Isä?

        Jumala on JHWH joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki
        Alkeet haltuun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on JHWH joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki
        Alkeet haltuun!

        Miten Jeesus on itsensä isä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Jeesus on itsensä isä?

        Jesajan kirja profetoi, että syntyy poikalapsi, joka on Isä Jumala. Joka on nähnyt Jeesuksen on nähnyt Isän. Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi syntynyttä Jumalaa.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Joh 14:9 Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'?

        Jeremia profetoi, että Daavidin suvusta syntyy Vanhurskas Verso, joka on Jehova Vanhurskautemme. Messias on siis ihmiseksi syntynyt Jehova.

        Jer 23:5 -- Tulee aika, sanoo Herra, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän on kuningas, joka hallitsee viisaasti ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden.
        6 Hänen aikanaan Juuda saa avun, ja Israel elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: "Herra on meidän vanhurskautemme".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten Jeesus on itsensä isä?

        Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä. Jeesuksen Henki on Pyhä Henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jesajan kirja profetoi, että syntyy poikalapsi, joka on Isä Jumala. Joka on nähnyt Jeesuksen on nähnyt Isän. Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi syntynyttä Jumalaa.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Joh 14:9 Jeesus vastasi: "Etkö sinä, Filippus, tunne minua, vaikka olen jo näin kauan ollut teidän seurassanne? Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka voit sanoa: 'Anna meidän nähdä Isä'?

        Jeremia profetoi, että Daavidin suvusta syntyy Vanhurskas Verso, joka on Jehova Vanhurskautemme. Messias on siis ihmiseksi syntynyt Jehova.

        Jer 23:5 -- Tulee aika, sanoo Herra, jolloin Daavidin suvusta nousee Vanhurskas Verso. Hän on kuningas, joka hallitsee viisaasti ja saattaa maassa voimaan oikeuden ja vanhurskauden.
        6 Hänen aikanaan Juuda saa avun, ja Israel elää turvassa. Häntä kutsutaan tällä nimellä: "Herra on meidän vanhurskautemme".

        Raamatussa on paljon isä-käsitteitä, kuten Paholainen on valheen isä, Aabraham kantaisä. Tuo Jesaja 9 ei tarkoita että Jeesus olisi Isä Jumala, vaan nimenomaan iänkaikkinen kantaisä. Pietari,Johannes,Paavali ja monet muut sanoivat Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen että Jeesus on Jumalan Poika. Ei siis ole vain maan päällä ihmisenä ollessaan poika, vaan on sitä edelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus sikisi Pyhästä Hengestä. Jeesuksen Henki on Pyhä Henki.

        Entäs Isä Jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäs Isä Jumala?

        Jumalan Poika on ihmiseksi syntynyt Jumala, jota ei siittänyt toinen mies vaan Pyhä Henki. Sen takia voimme sanoa, että Jumala tuli ihmiseksi ja syntyi neitsyt Marian kohdusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on paljon isä-käsitteitä, kuten Paholainen on valheen isä, Aabraham kantaisä. Tuo Jesaja 9 ei tarkoita että Jeesus olisi Isä Jumala, vaan nimenomaan iänkaikkinen kantaisä. Pietari,Johannes,Paavali ja monet muut sanoivat Jeesuksen ylösnousemuksen jälkeen että Jeesus on Jumalan Poika. Ei siis ole vain maan päällä ihmisenä ollessaan poika, vaan on sitä edelleen.

        Jesaja 9:6 sanoo selvästi, että Jeesus on poikalapseksi syntynyt iainkaikkinen Isä Jumala. Tätä on turha vääntää mihinkään suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Poika on ihmiseksi syntynyt Jumala, jota ei siittänyt toinen mies vaan Pyhä Henki. Sen takia voimme sanoa, että Jumala tuli ihmiseksi ja syntyi neitsyt Marian kohdusta.

        Ja sitten kymmeniä vuosia Jeesuksen kuolemankasn jälkeen opetuslapset eivät olleet edes kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan. Jeesus unohti varmaan mainita siittäjäisänsä.

        Löytyy Aot.19


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jesaja 9:6 sanoo selvästi, että Jeesus on poikalapseksi syntynyt iainkaikkinen Isä Jumala. Tätä on turha vääntää mihinkään suuntaan.

        Oletko varma, ettei se sittenkin ollut Paavali, joka Raamatussa sanoo kiivailleensa Jumalan kiivaudella synnyttäessään teidät, eikä teillä ole muuta isää kuin hän?

        Haluatko Raamatun kohdan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma, ettei se sittenkin ollut Paavali, joka Raamatussa sanoo kiivailleensa Jumalan kiivaudella synnyttäessään teidät, eikä teillä ole muuta isää kuin hän?

        Haluatko Raamatun kohdan?

        Laitetaan välillä taas ylös:

        Paavalin 2.Korinttolaiskirje:

        "11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen"

        1.Korinttolaiskirje:

        "4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä minä teidät synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa."

        Tässä saisi oikein kivasti päivän kulumaan ampumalla alas uskovaisten valheita, niitä on valtava määrä Raamatusta. Mutta tässä Paavali todistaa kaiken lisäksi, ettei Jeesuksella ja Jeesuksen evankeliumeilla ole mitään tekemistä Paavalin opin kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jesaja 9:6 sanoo selvästi, että Jeesus on poikalapseksi syntynyt iainkaikkinen Isä Jumala. Tätä on turha vääntää mihinkään suuntaan.

        Isäjumala ei ole ihminen, ei ole kuolevainen ei ole sotkenut vaippoja maanpäällä ei kuollut ei huutanut itseään avukseen eikä kiitellyt itseään hyvin suoritetusta työstä Ei luonut kaikkea sitten temppuillut maan päällä pikku ei uhannut helvetillä niitä jotka eivät usko häneen aliasnimelläJeesus, ei herättänyt itse itseään en kuolleista eikä istu nyt itsensä vierellä eikä "kuollessaan" huutanut itse itseään avukseen.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Isäjumala ei ole ihminen, ei ole kuolevainen ei ole sotkenut vaippoja maanpäällä ei kuollut ei huutanut itseään avukseen eikä kiitellyt itseään hyvin suoritetusta työstä Ei luonut kaikkea sitten temppuillut maan päällä pikku ei uhannut helvetillä niitä jotka eivät usko häneen aliasnimelläJeesus, ei herättänyt itse itseään en kuolleista eikä istu nyt itsensä vierellä eikä "kuollessaan" huutanut itse itseään avukseen.

        Sinä olet täysin paatunut juutalainen, joka ei tajua Messias profetioista mitään.

        “Niin hän sanoi: ”Mene ja sano tälle kansalle: ’Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.’ Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja tulisi parannetuksi.” Minä kysyin: ”Kuinka pitkäksi aikaa, Herra?” Hän vastasi: ”Siihen asti, kunnes kaupungit ovat autioina, asukkaita vailla ja talot tyhjinä ihmisistä, kunnes pellot on hävitetty autioiksi. Herra karkottaa ihmiset kauas, ja suuri autius tulee keskelle maata. Jos siellä on jäljellä kymmenesosakin, niin sekin hävitetään. Mutta niin kuin tammesta ja rautatammesta jää kaadettaessa kanto, niin jää siitäkin. Se kanto on pyhä siemen.”” (Jes 6:9-13, FinRK)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan Poika on ihmiseksi syntynyt Jumala, jota ei siittänyt toinen mies vaan Pyhä Henki. Sen takia voimme sanoa, että Jumala tuli ihmiseksi ja syntyi neitsyt Marian kohdusta.

        Tuossa on edelleen vain 2/3 jumalaa, mikäli se nyt sitten oikeasti on kolminainen. Et siis osaa selittää Isä Jumalaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on edelleen vain 2/3 jumalaa, mikäli se nyt sitten oikeasti on kolminainen. Et siis osaa selittää Isä Jumalaa?

        Ihmiseksi syntynyt Jumala on edelleen Jumala.

        Joh 10:37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38 Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä."
        ---
        20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiseksi syntynyt Jumala on edelleen Jumala.

        Joh 10:37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38 Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä."
        ---
        20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Isä Jumala siis syntyi Poika Jumalaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä Jumala siis syntyi Poika Jumalaksi?

        "Älä vastaa tyhmälle hänen tyhmyytensä mukaan, ettet itsekin saisi tyhmän nimeä." (San 26:4)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Älä vastaa tyhmälle hänen tyhmyytensä mukaan, ettet itsekin saisi tyhmän nimeä." (San 26:4)

        Jaaha. Näin siinä käy kun yrittää kysyä toisen uskon perustaa. Etpä toisaalta itsekään ymmärtänyt minun pointtiani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiseksi syntynyt Jumala on edelleen Jumala.

        Joh 10:37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38 Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä."
        ---
        20:28 Silloin Tuomas sanoi: "Minun Herrani ja Jumalani!"
        29 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä uskot, koska sait nähdä minut. Autuaita ne, jotka uskovat, vaikka eivät näe."

        Niinhän ne olivat muissakin lähi-idän vanhoissa uskonnoissa (paitsi Israelin uskonnossa), jumalat voivat tulla ihmisiksi joksikin aikaa, ihan ok ajatus se oli niillä ja tarpeellinen. Kaikkivaltiaan vain ei tarvitse leikkiä ihmistä, siinä oli se ero noiden muinaisten uskontojen jumalien ja Israelin Jumalan välillä. Hepr. raamatun kirjoituksista ei löydy kohtia joissa JHWH kerrottaisiin että JHWH ei olekaan mitä ilmoitti: yksi, kuolematon nimeään vaihtamaton, muuttumaton.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Niinhän ne olivat muissakin lähi-idän vanhoissa uskonnoissa (paitsi Israelin uskonnossa), jumalat voivat tulla ihmisiksi joksikin aikaa, ihan ok ajatus se oli niillä ja tarpeellinen. Kaikkivaltiaan vain ei tarvitse leikkiä ihmistä, siinä oli se ero noiden muinaisten uskontojen jumalien ja Israelin Jumalan välillä. Hepr. raamatun kirjoituksista ei löydy kohtia joissa JHWH kerrottaisiin että JHWH ei olekaan mitä ilmoitti: yksi, kuolematon nimeään vaihtamaton, muuttumaton.

        Missä uskonnossa Jumala on kuollut ihmisten puolesta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet täysin paatunut juutalainen, joka ei tajua Messias profetioista mitään.

        “Niin hän sanoi: ”Mene ja sano tälle kansalle: ’Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.’ Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja tulisi parannetuksi.” Minä kysyin: ”Kuinka pitkäksi aikaa, Herra?” Hän vastasi: ”Siihen asti, kunnes kaupungit ovat autioina, asukkaita vailla ja talot tyhjinä ihmisistä, kunnes pellot on hävitetty autioiksi. Herra karkottaa ihmiset kauas, ja suuri autius tulee keskelle maata. Jos siellä on jäljellä kymmenesosakin, niin sekin hävitetään. Mutta niin kuin tammesta ja rautatammesta jää kaadettaessa kanto, niin jää siitäkin. Se kanto on pyhä siemen.”” (Jes 6:9-13, FinRK)

        Se mitä meidän piti tehdä oli totella JHWHea. Ensimmäinen käsky on tämä "Kuule Israel JHWH meidän jumalamme JHWH on yksi ". Lakia emme totelleet vaan epäjumalia palvottiin, siksi tuli karkotus ja ilmoitus kertoi myös kuka karkotuksen päättää :KYYROS, tuhansia vuosia sitten. Siksi Jeesuskaan ei syntynyt Babyloniassa.
        Vajavaisille tiedoillesi voit hyvinkin tehdä jotain ja myös vihan hallintaa sinun kannattaisi miettiä .


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Se mitä meidän piti tehdä oli totella JHWHea. Ensimmäinen käsky on tämä "Kuule Israel JHWH meidän jumalamme JHWH on yksi ". Lakia emme totelleet vaan epäjumalia palvottiin, siksi tuli karkotus ja ilmoitus kertoi myös kuka karkotuksen päättää :KYYROS, tuhansia vuosia sitten. Siksi Jeesuskaan ei syntynyt Babyloniassa.
        Vajavaisille tiedoillesi voit hyvinkin tehdä jotain ja myös vihan hallintaa sinun kannattaisi miettiä .

        Sinä olet täysin paatunut juutalainen, koska et pysty tajuamaan Vanhan testamentin teksteistä, että Isä Jumala tulee ihmiseksi syntymällä poikalapseksi.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Sakarja profetoi, että Jehova ristiinnaulitaan ja Jesaja profetoi, miten ristiinnaulittu Messias ottaa kantaakseen maailman synnit. Isä ja Poika ovat yksi, koska Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi tullutta Jumalaa.

        Sak 12:10 Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Se mitä meidän piti tehdä oli totella JHWHea. Ensimmäinen käsky on tämä "Kuule Israel JHWH meidän jumalamme JHWH on yksi ". Lakia emme totelleet vaan epäjumalia palvottiin, siksi tuli karkotus ja ilmoitus kertoi myös kuka karkotuksen päättää :KYYROS, tuhansia vuosia sitten. Siksi Jeesuskaan ei syntynyt Babyloniassa.
        Vajavaisille tiedoillesi voit hyvinkin tehdä jotain ja myös vihan hallintaa sinun kannattaisi miettiä .

        >>Vajavaisille tiedoillesi voit hyvinkin tehdä jotain ja myös vihan hallintaa sinun kannattaisi miettiä .<<

        Olipas typerä huomautus sinulta. Sinulle siteerattiin ihan asiallisesti Jesajan kirjan kuudetta lukua sen perusteluna, miksi sinä juutalainen et ymmärrä mitään Messias profetoista. Tällä ei ole mitään tekemistä toisten vihaamisen kanssa. Koita itse rauhoittua ja hakea joku toinen foorumi, koska sinun antikristillisiä oppeja ei täällä kukaan kuuntele.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >>Vajavaisille tiedoillesi voit hyvinkin tehdä jotain ja myös vihan hallintaa sinun kannattaisi miettiä .<<

        Olipas typerä huomautus sinulta. Sinulle siteerattiin ihan asiallisesti Jesajan kirjan kuudetta lukua sen perusteluna, miksi sinä juutalainen et ymmärrä mitään Messias profetoista. Tällä ei ole mitään tekemistä toisten vihaamisen kanssa. Koita itse rauhoittua ja hakea joku toinen foorumi, koska sinun antikristillisiä oppeja ei täällä kukaan kuuntele.

        Tanach on antikristillinen kirja Jumalan ilmoitus itsestään on antikristillinen -ja tosi .Aloitit kirjoituksesi jälleen kerran henkilöön kohdistuvasti nimittelyllä näin "Sinä olet täysin paatunut juutalainen".
        Kyyros eli ja teki mitä JHWH lupasi: vapautti pakkosiirtolaiset. Uutta pakkosiirtoa ei luvattu eikä tullut.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Tanach on antikristillinen kirja Jumalan ilmoitus itsestään on antikristillinen -ja tosi .Aloitit kirjoituksesi jälleen kerran henkilöön kohdistuvasti nimittelyllä näin "Sinä olet täysin paatunut juutalainen".
        Kyyros eli ja teki mitä JHWH lupasi: vapautti pakkosiirtolaiset. Uutta pakkosiirtoa ei luvattu eikä tullut.

        "Sinä olet täysin paatunut juutalainen".

        Sinä vastustat koko ajan Kristusta. Olet juuri sellainen paadutettu juutalainen, mistä Jesajan kirjan kuudes luku kertoo. Et tajua mitään Messias profetioista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Missä uskonnossa Jumala on kuollut ihmisten puolesta?

        Ainoa uskonto jossa on tuollainen oppi että jumalan pitää tapattaa itsensä jotta voisi antaa omille luoduilleen näiden synnit anteeksi, on kristinuskossa jossa jumala nähtävästi joko ei ole kaikkivaltias tai sitten on itse luonut itselleen jonkin ehdon joka hänen näin pitää täyttää.
        Muissakin uskonnoissa Lähi-Idässä samaan aikaan kuin Israelin uskonto syntyi, oli jumalia jotka inkarnoituivat ihmisiksi ja myös kuolivat vähäksi aikaan mutta heräsivät usein keväällä uuden sadon aikaan. Israelin Jumalahan hepr. raamatun mukaan on kaikkivaltias maailman luoja- ratkaiseva ero kaikin muihin polyteismeissä tarvittiin useampi jumala kullakin oli oma tehtävä josta muut eivät selvinneet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sinä olet täysin paatunut juutalainen".

        Sinä vastustat koko ajan Kristusta. Olet juuri sellainen paadutettu juutalainen, mistä Jesajan kirjan kuudes luku kertoo. Et tajua mitään Messias profetioista.

        Sinä se et ymmärrä. Torah sanoo että Jumala on yksi eikä oikeaa messiastakaan saa alkaa palvoa sitten kun hän elää ja toimii. Vain yksi nimi on pyhä eikä se ole Jeesus jonka nimisiä muuten oli monia toisen temppelin aikaan.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Sinä se et ymmärrä. Torah sanoo että Jumala on yksi eikä oikeaa messiastakaan saa alkaa palvoa sitten kun hän elää ja toimii. Vain yksi nimi on pyhä eikä se ole Jeesus jonka nimisiä muuten oli monia toisen temppelin aikaan.

        Sinä olet täysin paatunut juutalainen, koska et pysty tajuamaan Vanhan testamentin teksteistä, että Isä Jumala tulee ihmiseksi syntymällä poikalapseksi. Isä ja Poika ovat yksi Jumala, koska Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi syntynyttä Jumalaa:

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet täysin paatunut juutalainen, koska et pysty tajuamaan Vanhan testamentin teksteistä, että Isä Jumala tulee ihmiseksi syntymällä poikalapseksi. Isä ja Poika ovat yksi Jumala, koska Jumalan Poika tarkoittaa ihmiseksi syntynyttä Jumalaa:

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.

        Teoforinen nimi ja henkilö joka sen sai syntyi syroisraelilaisen sodan aikaan ja ehkä oli oli Ahaan ja sen tietyn nuoren naisen poika. JHWH ei ole syntynyt ihmiseksi, ei itsekseen eikä omaksi pojakseen.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Teoforinen nimi ja henkilö joka sen sai syntyi syroisraelilaisen sodan aikaan ja ehkä oli oli Ahaan ja sen tietyn nuoren naisen poika. JHWH ei ole syntynyt ihmiseksi, ei itsekseen eikä omaksi pojakseen.

        Olet väärässä. Et tajua Messias profetioista mitään. koska olet paadutettu juutalainen.

        “Niin hän sanoi: ”Mene ja sano tälle kansalle: ’Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.’ Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja tulisi parannetuksi.” Minä kysyin: ”Kuinka pitkäksi aikaa, Herra?” Hän vastasi: ”Siihen asti, kunnes kaupungit ovat autioina, asukkaita vailla ja talot tyhjinä ihmisistä, kunnes pellot on hävitetty autioiksi. Herra karkottaa ihmiset kauas, ja suuri autius tulee keskelle maata. Jos siellä on jäljellä kymmenesosakin, niin sekin hävitetään. Mutta niin kuin tammesta ja rautatammesta jää kaadettaessa kanto, niin jää siitäkin. Se kanto on pyhä siemen.”” (Jes 6:9-13, FinRK)


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Sinä se et ymmärrä. Torah sanoo että Jumala on yksi eikä oikeaa messiastakaan saa alkaa palvoa sitten kun hän elää ja toimii. Vain yksi nimi on pyhä eikä se ole Jeesus jonka nimisiä muuten oli monia toisen temppelin aikaan.

        Näin se oli alkukristillisyydessäkin, että palvottin JHWH Jumalaa, eikä Messiasta eli Jeesusta. Jeesus ei itsekään käske palvomaan häntä, vaan Isä Jumalaa. Sitten tuli rooman valtakunta ja elävä kristillisyys käytännössä tuhottiin ja keksittiin kolminaisuusoppi. Katolisilla se on jopa nelinäisyysoppi,kun on Neitsyt Maria Taivaan kuningattarena. On vain pieniä joukkoja kristittyjä jotka vielä tänä päivänä uskovat Isä Jumalaan. Rukoillaan herätystä Suomelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on JHWH joka on Isä, Poika ja Pyhä Henki
        Alkeet haltuun!

        Hah nytkö kolminaisuuden nimikin on jo JHWH, kaikkea te keksitte!


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Isäjumala ei ole ihminen, ei ole kuolevainen ei ole sotkenut vaippoja maanpäällä ei kuollut ei huutanut itseään avukseen eikä kiitellyt itseään hyvin suoritetusta työstä Ei luonut kaikkea sitten temppuillut maan päällä pikku ei uhannut helvetillä niitä jotka eivät usko häneen aliasnimelläJeesus, ei herättänyt itse itseään en kuolleista eikä istu nyt itsensä vierellä eikä "kuollessaan" huutanut itse itseään avukseen.

        Selitä Jes. 9:6.

        Selitä myös ne muut kohdat, jossa Isä kuvataan "ihmisen muotoisena" valtaistuimella istumassa.

        Tai JHWH ilmestymässä Aabrahamille ja Saaralle "miehen hahmossa", enkelien seurassa.

        Tai se, kun israelilaiset istuivat ja söivät ja "katselivat Jumalaa".

        Tai se, kun Mooses keskusteli JHWHn kanssa "kasvoista kasvoihin niin kuin mies miehelle".

        Se, että JHWH pystyy lähettämään itsestään osan maailmaan, tapahtui jo VTssa ja tapahtui uudelleen UTssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Selitä Jes. 9:6.

        Selitä myös ne muut kohdat, jossa Isä kuvataan "ihmisen muotoisena" valtaistuimella istumassa.

        Tai JHWH ilmestymässä Aabrahamille ja Saaralle "miehen hahmossa", enkelien seurassa.

        Tai se, kun israelilaiset istuivat ja söivät ja "katselivat Jumalaa".

        Tai se, kun Mooses keskusteli JHWHn kanssa "kasvoista kasvoihin niin kuin mies miehelle".

        Se, että JHWH pystyy lähettämään itsestään osan maailmaan, tapahtui jo VTssa ja tapahtui uudelleen UTssa.

        Jumala ei ole ihminen, hän ei näytä miltään, ei jakaudu osiin eikä mahdu taivasten taivaisiin. Uskonnot käyttävät kielikuvia, Israelin uskonnossa ne ovat lähi-itäisiä, kaksoisvirtain alueella kehittyneitä. Sieltä on peräisin mm ajatus että jumalan oikealla puolella istuu maallinen kuningas koska tämä on saanut valtansa jumalalta ja on hänestä vallassa seuraava.

        Israelin uskonnon mukaan JHWH on kaikkivaltias, kaiken luoja, joka ei oikeasti istu valtaistuimella tai muullakaan, eikä ole jonkun muotoinen. Kuvia hänestä ei saa tehdä koska mikään ei olisi oikea ja oli vaara että niitä jotenkin tosina olisi alettu palvoa.

        Siinailta kerrottuun liittyy monia tarinoita mm 2.Moos.4 kerrottu jota emme ymmärrä, mutta tiedämme että monet tekstit ovat läpikäyneet redaktioita ja osia joistakin ehkä puuttuu. Qumraninkin aikoihin samoista teksteistä oli monia erilaisia versioita ja vasta oppineet määrittivät lopullisesti mitkä tekstit saastuttivat kädet ja tekstien kopiointi yhtenäistyi. Kopioija ei sen jälkeen enää voinut tehdä omia lisäyksiä tai korjauksia teksteihin.

        Jes. 9.6 on Assyrian sodan aikainen teksti ja liittyy nuoreen naiseen jonka synnyttämä poika ei ehtisi oppia erottamaan hyvää pahasta kun jo Juudaa uhkaava koalitio olisi tuhoutunut. Juuda oli kahdesta kuningaskunnasta ainoa jota edelleen hallitsi Davidin sukuinen kuningas, Israelin kuningas oli tuolloin jo vieraaseen kansaankin kuuluva.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Jumala ei ole ihminen, hän ei näytä miltään, ei jakaudu osiin eikä mahdu taivasten taivaisiin. Uskonnot käyttävät kielikuvia, Israelin uskonnossa ne ovat lähi-itäisiä, kaksoisvirtain alueella kehittyneitä. Sieltä on peräisin mm ajatus että jumalan oikealla puolella istuu maallinen kuningas koska tämä on saanut valtansa jumalalta ja on hänestä vallassa seuraava.

        Israelin uskonnon mukaan JHWH on kaikkivaltias, kaiken luoja, joka ei oikeasti istu valtaistuimella tai muullakaan, eikä ole jonkun muotoinen. Kuvia hänestä ei saa tehdä koska mikään ei olisi oikea ja oli vaara että niitä jotenkin tosina olisi alettu palvoa.

        Siinailta kerrottuun liittyy monia tarinoita mm 2.Moos.4 kerrottu jota emme ymmärrä, mutta tiedämme että monet tekstit ovat läpikäyneet redaktioita ja osia joistakin ehkä puuttuu. Qumraninkin aikoihin samoista teksteistä oli monia erilaisia versioita ja vasta oppineet määrittivät lopullisesti mitkä tekstit saastuttivat kädet ja tekstien kopiointi yhtenäistyi. Kopioija ei sen jälkeen enää voinut tehdä omia lisäyksiä tai korjauksia teksteihin.

        Jes. 9.6 on Assyrian sodan aikainen teksti ja liittyy nuoreen naiseen jonka synnyttämä poika ei ehtisi oppia erottamaan hyvää pahasta kun jo Juudaa uhkaava koalitio olisi tuhoutunut. Juuda oli kahdesta kuningaskunnasta ainoa jota edelleen hallitsi Davidin sukuinen kuningas, Israelin kuningas oli tuolloin jo vieraaseen kansaankin kuuluva.

        Sinä et tajua Jumalan olemuksta ja Messias profetoista mitään, koska olet umpipaatunut juutalainen. Jesajan kirjan profetian mukaan Isä Jumala syntyy poikalapseksi ja ristiinnaulitaan maailman syntien sovitukseksi, kuten profetoi myös Sakarja.

        Oikein kirjoitti Jesaja myös sinusta:

        “Niin hän sanoi: ”Mene ja sano tälle kansalle: ’Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.’ Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja tulisi parannetuksi.” Minä kysyin: ”Kuinka pitkäksi aikaa, Herra?” Hän vastasi: ”Siihen asti, kunnes kaupungit ovat autioina, asukkaita vailla ja talot tyhjinä ihmisistä, kunnes pellot on hävitetty autioiksi. Herra karkottaa ihmiset kauas, ja suuri autius tulee keskelle maata. Jos siellä on jäljellä kymmenesosakin, niin sekin hävitetään. Mutta niin kuin tammesta ja rautatammesta jää kaadettaessa kanto, niin jää siitäkin. Se kanto on pyhä siemen.” (Jes 6:9-13, FinRK)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et tajua Jumalan olemuksta ja Messias profetoista mitään, koska olet umpipaatunut juutalainen. Jesajan kirjan profetian mukaan Isä Jumala syntyy poikalapseksi ja ristiinnaulitaan maailman syntien sovitukseksi, kuten profetoi myös Sakarja.

        Oikein kirjoitti Jesaja myös sinusta:

        “Niin hän sanoi: ”Mene ja sano tälle kansalle: ’Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.’ Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja tulisi parannetuksi.” Minä kysyin: ”Kuinka pitkäksi aikaa, Herra?” Hän vastasi: ”Siihen asti, kunnes kaupungit ovat autioina, asukkaita vailla ja talot tyhjinä ihmisistä, kunnes pellot on hävitetty autioiksi. Herra karkottaa ihmiset kauas, ja suuri autius tulee keskelle maata. Jos siellä on jäljellä kymmenesosakin, niin sekin hävitetään. Mutta niin kuin tammesta ja rautatammesta jää kaadettaessa kanto, niin jää siitäkin. Se kanto on pyhä siemen.” (Jes 6:9-13, FinRK)

        Missähän sinä kuvittelet uskonnossasi jumalana palvotun juutalaismies Jeesuksen eläneen - pakkosiirrossa ilmeisesti. Pakkosiirretyt kuitenkin vapautettiin Kyyroksen toimesta: Jes. 44:24 Näin sanoo JHWH, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen JHWH, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.
        25 Minä teen tyhjäksi ennustajapappien merkit ja todistan taikurit petkuttajiksi, minä kukistan maan viisaat ja osoitan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja panen täytäntöön sanansaattajieni neuvot. Minä sanon Jerusalemille: "Sinä saat asukkaasi takaisin", ja Juudan kaupungeille: "Teidät rakennettakoon jälleen!" Minä annan kaupunkieni nousta raunioista27 Minä sanon merelle: "Kuivu, minä kuivatan sinun syöverisi."
        28 Minä sanon Kyyrokselle: "Paimeneni." Mitä minä tahdon, sen hän toteuttaa, hän sanoo Jerusalemille: "Sinut rakennettakoon", ja temppelille: "Sinut perustettakoon jälleen!
        " Isäjumala" jos tarkoitat Israelin Jumalaa JHWHea ei synny omaksi pojakseen eikä eikä ylipäänsä ihmiseksi eikä kuole kuten ei-juutalaisten jumalat tekevät.
        JHWH ilmoitti että voitelee jonkun Davidin jälkeläisen palvelijakseen, sinun versiossasi JHWH syntyy omaksi pojakseen, valitsee itse itsensä omaksi palvelijakseen ja kaiken lisäksi kuolee ja huutaa itseään avukseen vaikka Israelille ilmoitti että ei kuole ja UT:n tarinan mukaan hän lopulta isänä herättää kuolleen poikansa joka itse on .


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Missähän sinä kuvittelet uskonnossasi jumalana palvotun juutalaismies Jeesuksen eläneen - pakkosiirrossa ilmeisesti. Pakkosiirretyt kuitenkin vapautettiin Kyyroksen toimesta: Jes. 44:24 Näin sanoo JHWH, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen JHWH, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.
        25 Minä teen tyhjäksi ennustajapappien merkit ja todistan taikurit petkuttajiksi, minä kukistan maan viisaat ja osoitan heidän tietonsa typeryydeksi.
        26 Mutta palvelijani sanan minä toteutan ja panen täytäntöön sanansaattajieni neuvot. Minä sanon Jerusalemille: "Sinä saat asukkaasi takaisin", ja Juudan kaupungeille: "Teidät rakennettakoon jälleen!" Minä annan kaupunkieni nousta raunioista27 Minä sanon merelle: "Kuivu, minä kuivatan sinun syöverisi."
        28 Minä sanon Kyyrokselle: "Paimeneni." Mitä minä tahdon, sen hän toteuttaa, hän sanoo Jerusalemille: "Sinut rakennettakoon", ja temppelille: "Sinut perustettakoon jälleen!
        " Isäjumala" jos tarkoitat Israelin Jumalaa JHWHea ei synny omaksi pojakseen eikä eikä ylipäänsä ihmiseksi eikä kuole kuten ei-juutalaisten jumalat tekevät.
        JHWH ilmoitti että voitelee jonkun Davidin jälkeläisen palvelijakseen, sinun versiossasi JHWH syntyy omaksi pojakseen, valitsee itse itsensä omaksi palvelijakseen ja kaiken lisäksi kuolee ja huutaa itseään avukseen vaikka Israelille ilmoitti että ei kuole ja UT:n tarinan mukaan hän lopulta isänä herättää kuolleen poikansa joka itse on .

        Jep Raamatussa lukee että niin paljon Isä Jumala rakasti maailmaa että antoi ainoan Poikansa meidän puolestamme. Isä ei siis itse tullut tänne kuolemaan. Isä Jumalasta yrittävät jotkut tehdä jonkin Jeesuksen alter egon, tai että Hän olisi muka ihmismuodossa. Ihminenkö loi koko maailman? Ihminenkö sitä pitää voimassa? Kyllä ei itsekkyydellä ole rajaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep Raamatussa lukee että niin paljon Isä Jumala rakasti maailmaa että antoi ainoan Poikansa meidän puolestamme. Isä ei siis itse tullut tänne kuolemaan. Isä Jumalasta yrittävät jotkut tehdä jonkin Jeesuksen alter egon, tai että Hän olisi muka ihmismuodossa. Ihminenkö loi koko maailman? Ihminenkö sitä pitää voimassa? Kyllä ei itsekkyydellä ole rajaa!

        Raamatun mukaan Isä syntyi poikalapseksi.

        Jes 9:6 Sillä lapsi on syntynyt meille, poika on annettu meille. Hän kantaa valtaa harteillaan, hänen nimensä on Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.


    • Anonyymi

      Kummasti se tuntuu kiinnostavan tuo oppi,yhä useampia uskovia. Hienoa jos tulette tietämään Jumalan nimen ja uskomaan Häneen.

      • Anonyymi

        Eksytys pitää tunnistaa,


    • Anonyymi

      Ja edelleenkin Jehova on sama kuin Jahve, juutalaisten Jumala, jonka Jeesus Raamatussa sanoo olevan Saatana ja kaiken valheen isä. Teillä kaikilla on varmaan äänioikeuskin?

    • Anonyymi

      Jehovan todistajien mukaan tetragrammiin on heprealaisissa käsikirjoituksissa merkitty niiden sanojen vokaalimerkit, joita sanoja juutalaiset käyttivät / käyttävät Jumalan nimen lausumisen sijasta. Nimeä "Jehova" he kertovat käyttävänsä vain koska se on yleisemmin vakiintunut.

      https://www.jw.org/fi/kirjasto/raamattu/tutkimisraamattu/liite-a/tetragrammi-jumalan-nimi/

      ”Noin tuhat vuotta Heprealaisten kirjoitusten valmistumisen jälkeen juutalaisoppineet kehittivät lausumista ohjaavan merkkijärjestelmän, joka osoitti, mitkä vokaalit heprean sanoihin piti luettaessa lisätä. Siihen mennessä monet juutalaiset olivat kuitenkin omaksuneet sellaisen taikauskoisen käsityksen, että oli väärin sanoa Jumalan nimi ääneen, ja siksi he korvasivat sen muilla ilmauksilla. Jäljentäessään Tetragrammin he ilmeisesti liittivät Jumalan nimen neljään konsonanttiin noiden korvaavien ilmausten vokaalit. Käsikirjoituksista, joissa käytetään näitä vokaalimerkkejä, ei voida siksi päätellä nimen alkuperäistä heprealaista lausumistapaa.”

      ”Miksi tässä käännöksessä sitten käytetään muotoa ”Jehova”? Siksi että sitä on käytetty jo kauan suomessa ja monissa muissa kielissä.”

      • Anonyymi

        Miten itse asia muuttui - juutalaisten Jumala Jeesuksen sanoin on Saatana, vaikka kääntäisit nuo kirjaimet ylösalaisin tai sanoisit sen kuin juutalaiset eli JHWH. Ja tämä antaa teille ne kymmenen käskysä ja käskee pelkäämään itseään. Laitetaanpa Jumalan puhetta esille.

        5.Moosksen kirja:

        4:10 mitä tapahtui sinä päivänä, jona seisoit Herran, SINUN JUMALASI , edessä Hoorebilla, kun Herra sanoi minulle: 'Kokoa kansa, niin minä julistan heille sanani, että he oppisivat pelkäämään minua, niin kauan kuin elävät maan päällä, ja opettaisivat lapsensakin siihen'.
        4:11 Ja te astuitte esille ja jäitte seisomaan vuoren juurelle, ja vuori paloi tulena, joka loimusi sisimpään taivaaseen asti pimeyden ja synkkien pilvien keskellä.
        4:12 Ja HERRA PUHUI TEILLE TULEN KESKELTÄ. Sanat te kuulitte, mutta ette nähneet hänen muotoansa, kuulitte vain äänen.
        4:13 Ja hän ILMOITTI TEILLE LIITTONSA, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun."

        Hän on Jumala nimeltä Jahve, Jehova, JHWH, Allah, Baal, Sin, mitä kaikkia nimiä nyt tuolla Jumalalla onkaan. Paljon kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten itse asia muuttui - juutalaisten Jumala Jeesuksen sanoin on Saatana, vaikka kääntäisit nuo kirjaimet ylösalaisin tai sanoisit sen kuin juutalaiset eli JHWH. Ja tämä antaa teille ne kymmenen käskysä ja käskee pelkäämään itseään. Laitetaanpa Jumalan puhetta esille.

        5.Moosksen kirja:

        4:10 mitä tapahtui sinä päivänä, jona seisoit Herran, SINUN JUMALASI , edessä Hoorebilla, kun Herra sanoi minulle: 'Kokoa kansa, niin minä julistan heille sanani, että he oppisivat pelkäämään minua, niin kauan kuin elävät maan päällä, ja opettaisivat lapsensakin siihen'.
        4:11 Ja te astuitte esille ja jäitte seisomaan vuoren juurelle, ja vuori paloi tulena, joka loimusi sisimpään taivaaseen asti pimeyden ja synkkien pilvien keskellä.
        4:12 Ja HERRA PUHUI TEILLE TULEN KESKELTÄ. Sanat te kuulitte, mutta ette nähneet hänen muotoansa, kuulitte vain äänen.
        4:13 Ja hän ILMOITTI TEILLE LIITTONSA, jonka hän käski teidän pitää, nimittäin ne kymmenen käskysanaa; ja hän kirjoitti ne kahteen kivitauluun."

        Hän on Jumala nimeltä Jahve, Jehova, JHWH, Allah, Baal, Sin, mitä kaikkia nimiä nyt tuolla Jumalalla onkaan. Paljon kuitenkin.

        Tämä on nyt se juutalaisten Jumala, jota Jeesus sanoi Saatanaksi, kun opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan Isänä, joka kieltää viattoman veren vuodattamisen ja sanoo juutalaisten vieneen hänen nimiinsä laitettuun temppeliin uhrikultti-iljetyksen, ja käskee Mooseksen mennä silmistään, kun johdatti kansan tämän Baal-jumalan palvontaan, jota te myös palvotte vielä vuonna 2023 Jeesuksen teurastamisella tosi Jumalana (Israelin Jumalana) ja uhrilampaana.

        Löytyy Jeremia 7 ja 15


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on nyt se juutalaisten Jumala, jota Jeesus sanoi Saatanaksi, kun opetti Israelin Jumalaa taivasten valtakunnan Isänä, joka kieltää viattoman veren vuodattamisen ja sanoo juutalaisten vieneen hänen nimiinsä laitettuun temppeliin uhrikultti-iljetyksen, ja käskee Mooseksen mennä silmistään, kun johdatti kansan tämän Baal-jumalan palvontaan, jota te myös palvotte vielä vuonna 2023 Jeesuksen teurastamisella tosi Jumalana (Israelin Jumalana) ja uhrilampaana.

        Löytyy Jeremia 7 ja 15

        YMMÄRRÄTKÖ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YMMÄRRÄTKÖ?

        Juutalaisuus, kristinusko ja Islam palvoo tulivuorta Jumalana Raamatun mukaan todistettavasti.


      • Anonyymi

        Ironiaa on linkin sivun kappaleessa ”Mikä on nimen Jehova merkitys?”:

        ”Mikä on nimen Jehova merkitys?
        Hepreassa nimi Jehova on johdettu verbistä, jonka merkitys on ’tulla (joksikin)’. Joidenkin tutkijoiden mielestä Jumalan nimi on tämän verbin kausatiivimuoto, joka ilmaisee toiminnan aiheuttamista. Siksi Uuden maailman käännöksen raamatunkäännöskomitean käsitys on, että Jumalan nimi tarkoittaa ’hän saattaa tulemaan (joksikin)’. Tutkijoilla on asiasta erilaisia näkemyksiä, joten merkityksestä ei voida olla ehdottoman varmoja. Tämä määritelmä sopii kuitenkin hyvin Jehovaan, koska hän on kaiken Luoja ja hän toteuttaa aina tarkoituksensa. Hän on saattanut olemassaoloon fyysisen maailmankaikkeuden ja älylliset olennot, ja lisäksi hän saattaa jatkuvasti tahtonsa ja tarkoituksensa toteutumaan, tulipa eteen mitä tahansa.”

        Ironia on siinä, että kausatiivimuoto (eli hifil-vartalon muoto) tetragrammissa esiintyvästä heprean sanajuuresta he-vav-he on: jahve ”hän saattaa tulemaan” (kuten esim. kausatiivi juuresta resh-alef-he, joka qal-vartalossa tarkoittaa ”nähdä”, on: jar’e ”hän tekee nähdyksi / näyttää”).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuus, kristinusko ja Islam palvoo tulivuorta Jumalana Raamatun mukaan todistettavasti.

        Olisiko jossakin jotakin vikaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisiko jossakin jotakin vikaa?

        Kannattaisiko teidän nyt ihan oikeasti kääntyä pappienne ja piispojen puoleen kysymään tätä asiaa, että mitä heidän päissään oikein liikkuu, kun opettaa teille tällaista uskontoa pelastuksena, kun pelastutte tuonne tulivuoren kraateriin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ironiaa on linkin sivun kappaleessa ”Mikä on nimen Jehova merkitys?”:

        ”Mikä on nimen Jehova merkitys?
        Hepreassa nimi Jehova on johdettu verbistä, jonka merkitys on ’tulla (joksikin)’. Joidenkin tutkijoiden mielestä Jumalan nimi on tämän verbin kausatiivimuoto, joka ilmaisee toiminnan aiheuttamista. Siksi Uuden maailman käännöksen raamatunkäännöskomitean käsitys on, että Jumalan nimi tarkoittaa ’hän saattaa tulemaan (joksikin)’. Tutkijoilla on asiasta erilaisia näkemyksiä, joten merkityksestä ei voida olla ehdottoman varmoja. Tämä määritelmä sopii kuitenkin hyvin Jehovaan, koska hän on kaiken Luoja ja hän toteuttaa aina tarkoituksensa. Hän on saattanut olemassaoloon fyysisen maailmankaikkeuden ja älylliset olennot, ja lisäksi hän saattaa jatkuvasti tahtonsa ja tarkoituksensa toteutumaan, tulipa eteen mitä tahansa.”

        Ironia on siinä, että kausatiivimuoto (eli hifil-vartalon muoto) tetragrammissa esiintyvästä heprean sanajuuresta he-vav-he on: jahve ”hän saattaa tulemaan” (kuten esim. kausatiivi juuresta resh-alef-he, joka qal-vartalossa tarkoittaa ”nähdä”, on: jar’e ”hän tekee nähdyksi / näyttää”).

        "jahve"

        No etpä osaa riittävän hyvin hebreaa. YHWH:ta ei translitteroida Jahve vaan Jehovah.

        Tiedämme aivan varamasti, että YHWH translitteroidaan Jehovah. Suosittelen lukemaan tämän 68 sivuisen mutta hyvin jäsennetyn Lyonin yliopiston tutkimusraportin, jossa on käsitelty perin pohjin, miten hebreassa vokalisoidaan YHWH. Raportissa tuodaan heti alussa esille se seikka, että YHWH vaatii vähintään kolme vokaalia, joista keskimmäisen tulee olla O-vokaali, ja siinä on paljon tietoa hebrean kieliopista sovetuen tähän yksittäiseen kysymykseen. Tätä argumenttia ei voi kukaan kiistää.

        Tohtori Gerard Gertoux on erittäin pätevä teologian ja hebrean kielen asiantuntija. Tämä kirjoitus on julkaistu myös kirjana University Press of American kustantamana, joten se on läpäissyt tiedetoimittajienkin tarkastuksen ja sitä on siteerannut professoritkin.

        https://www.academia.edu/10728293/Gods_name_readable_but_unpronounceable_why


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuus, kristinusko ja Islam palvoo tulivuorta Jumalana Raamatun mukaan todistettavasti.

        Unohtui Jehovan todistajat listasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "jahve"

        No etpä osaa riittävän hyvin hebreaa. YHWH:ta ei translitteroida Jahve vaan Jehovah.

        Tiedämme aivan varamasti, että YHWH translitteroidaan Jehovah. Suosittelen lukemaan tämän 68 sivuisen mutta hyvin jäsennetyn Lyonin yliopiston tutkimusraportin, jossa on käsitelty perin pohjin, miten hebreassa vokalisoidaan YHWH. Raportissa tuodaan heti alussa esille se seikka, että YHWH vaatii vähintään kolme vokaalia, joista keskimmäisen tulee olla O-vokaali, ja siinä on paljon tietoa hebrean kieliopista sovetuen tähän yksittäiseen kysymykseen. Tätä argumenttia ei voi kukaan kiistää.

        Tohtori Gerard Gertoux on erittäin pätevä teologian ja hebrean kielen asiantuntija. Tämä kirjoitus on julkaistu myös kirjana University Press of American kustantamana, joten se on läpäissyt tiedetoimittajienkin tarkastuksen ja sitä on siteerannut professoritkin.

        https://www.academia.edu/10728293/Gods_name_readable_but_unpronounceable_why

        Tiede on eri mieltä.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Tiede on eri mieltä.

        >> No etpä osaa riittävän hyvin hebreaa <<

        Dikduk ei juutalaisena osaa tarpeeksi hyvin "hebreaa"...?
        😏 No onhan se tietysti mahdollista, kun hän kerran täällä asuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        >> No etpä osaa riittävän hyvin hebreaa <<

        Dikduk ei juutalaisena osaa tarpeeksi hyvin "hebreaa"...?
        😏 No onhan se tietysti mahdollista, kun hän kerran täällä asuu.

        En tietenkään ole vanhan heprean tuntija saati tutkija, mutta niiden jotka ovat tiedemiehiä, kanta on, että nimi on lausuttu Jahve. Tässäkin kuten monissa muissa asioissa on kristillisiä piirejä joiden kanta perustuu johonkin oman ryhmän uskonnolliseen opetukseen tai tarpeeseen. En myös puhu "hebreasta " vaan hepreasta.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        En tietenkään ole vanhan heprean tuntija saati tutkija, mutta niiden jotka ovat tiedemiehiä, kanta on, että nimi on lausuttu Jahve. Tässäkin kuten monissa muissa asioissa on kristillisiä piirejä joiden kanta perustuu johonkin oman ryhmän uskonnolliseen opetukseen tai tarpeeseen. En myös puhu "hebreasta " vaan hepreasta.

        Asiansa osaavien tiedemiesten kanta on, että nimi lausutaan Jehovah.

        Sinä jaat jatkuvasti väärää tietä tällä foorumilla, koska olet tullut eksyttämään luterilaisia harhaopeillasi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Asiansa osaavien tiedemiesten kanta on, että nimi lausutaan Jehovah.

        Sinä jaat jatkuvasti väärää tietä tällä foorumilla, koska olet tullut eksyttämään luterilaisia harhaopeillasi.

        Olet väärässä ainoat tutkijat jota muotoa Jehova kannattavat, tekevät sen jostain omasta uskonnollisesta syystä, tutkimus todistaa muuta. Luterilaiset eivät välitä kumpi muoto on oikea, heidän raamauissaan joka tapauksessa lukee. tuolla kohtaa "herra".


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Olet väärässä ainoat tutkijat jota muotoa Jehova kannattavat, tekevät sen jostain omasta uskonnollisesta syystä, tutkimus todistaa muuta. Luterilaiset eivät välitä kumpi muoto on oikea, heidän raamauissaan joka tapauksessa lukee. tuolla kohtaa "herra".

        Olet väärässä. Moni tutkija tietää, että nimi lausutaan Jehovah ja siihen on tieteelliset perustelut.

        Teologian tohtori Gerard Gertoux on erittäin pätevä ROOMALAISKATOLINEN teologian ja hebrean kielen asiantuntija. Tämä kirjoitus on julkaistu myös kirjana University Press of American kustantamana, joten se on läpäissyt tiedetoimittajienkin tarkastuksen ja sitä on siteerannut professoritkin.

        https://www.academia.edu/10728293/Gods_name_readable_but_unpronounceable_why


    • Anonyymi

      Käännetäänkö, uskovaiset, taas äkkiä sivua ja piilotetaan Raamatun totuus, ja voitte aloitattaa taas valheenne alusta?

      • Mikä se totuus on minkä haluat piilottaa?


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Mikä se totuus on minkä haluat piilottaa?

        Sen, että sinä palvot tulivuorta Jumalana Jeesuksen teurastamisella tosi Jumalana ja uhrilampaana ristille kirottuna, että pelastut palvelemaan lihalla synnin lakia. Et kai sinä halua, että kaikki saavat sen tietää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen, että sinä palvot tulivuorta Jumalana Jeesuksen teurastamisella tosi Jumalana ja uhrilampaana ristille kirottuna, että pelastut palvelemaan lihalla synnin lakia. Et kai sinä halua, että kaikki saavat sen tietää?

        Ja sen, että Raamatun mukaan kuoltuasi menet Paavalin sanoin tuonne tulivuoren kraateriin, kun olet valehdellut meneväsi taivaaseen. Et kai sinä halua sitäkään kenenkään tietävän?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen, että sinä palvot tulivuorta Jumalana Jeesuksen teurastamisella tosi Jumalana ja uhrilampaana ristille kirottuna, että pelastut palvelemaan lihalla synnin lakia. Et kai sinä halua, että kaikki saavat sen tietää?

        Vain sinä jahvekultti palvot tulivuoria. 😹


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Vain sinä jahvekultti palvot tulivuoria. 😹

        Kelaapa pikkuisen sillä nuolinäppäimellä takaperin niin Jumalasi puhuu siinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kelaapa pikkuisen sillä nuolinäppäimellä takaperin niin Jumalasi puhuu siinä.

        Höpöhöpö!


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Höpöhöpö!

        Et sitten odannut kelata. Kokeilepa osaatko etsiä 5. Moos.4:10 ja lukea tuosta jakeesta eteenpäin Raamatusta, kun Jumalasi sylkäisee kraateristaan kaksi kivitaulua, joissa on kymmenen käskyä ja tekee liiton kanssasi. Tuskin osaat tuotakaan. Olisi ihme jos osaisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten odannut kelata. Kokeilepa osaatko etsiä 5. Moos.4:10 ja lukea tuosta jakeesta eteenpäin Raamatusta, kun Jumalasi sylkäisee kraateristaan kaksi kivitaulua, joissa on kymmenen käskyä ja tekee liiton kanssasi. Tuskin osaat tuotakaan. Olisi ihme jos osaisit.

        Lisäystä. Tuleeko sinulle, aitolainen, hetkeä mieleen, että miten sinua nyt pidetään täytenä pellenä, kun vielä tulet kirjoittamaan kaiken jälkeen höpöhöpöjä? Muut sentään ymmärsi olla edes viisaasti hiljaa, kun totuus valkeni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sen, että sinä palvot tulivuorta Jumalana Jeesuksen teurastamisella tosi Jumalana ja uhrilampaana ristille kirottuna, että pelastut palvelemaan lihalla synnin lakia. Et kai sinä halua, että kaikki saavat sen tietää?

        No, Jeesuskin palvoi "tulivuorta", hänhän uudestaan ja uudestaan kehui tulivuorelta saatua lakia ja käski noudattaa sitä. Jeesus muuten toi helvetin, ei Paavali.


    • Anonyymi

      kannattaisi muistaa, Raamatun mukaan n vain yksi tosi Jumala joka on suurempi kuin Jeesus.

      "Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa; ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'."
      Mark. 12:29-30

      "Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?"
      Joh. 5:44

      "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
      Joh. 17:3

      "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2:5

      "Isä on minua suurempi."
      Joh. 14:28

      "minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne
      tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö"."
      Joh. 20:17

      • Anonyymi

        Kyllä, mutta kristinusko perustuu Jeesukseen Kristuksena (tosi Jumala, Israelin Jumala), joka on teurastettu ja kirottu tosi Jumala ja ristiin naulittu UHRI (Augsburgin tunnustus) juutalaisen Paavalin opilla uhrilampaana juutalaisten tulivuorenjumalalle.

        Olette kait nähneet alttarilla sen kidutetun ja uhratun Jeesuksen kulttikuvan? Tällä opillaRoomalaiskirjeen 7. luvun mukaan pelastuu palvelemaan lihalla synnin lakia.

        Kirous löytyy Galatalaiskirje 3:13 ja lampaana teurastus 1.Korintolaiakirje 5:7.

        Olen tuhat kertaa sanonut, että lukekaa edes, että mihin teidät Raamatun mukaan käsketään uskomaan!

        Saatanan avulla kirotaan Jeesus tosi Jumalana ristiin ja ehtoollisella julistetaan Herran kuolemaa.

        Löytyy 1.Kor.11:23


      • Anonyymi

        Jeesus opettaa taivasten valtakunnan isä Jumalana Israelin Jumalaa, mutta tämä on Jeesuksen Kristus nimeen juuri se kirottu ja teurastettu uhrilammas teidän puolestanne (tosi Jumala) Paavalin luomassa kristinuskossa, jolloin teidän Jumalaksenne tällä uhrilla tulee uutena i liittona Jeesuksen verellä tulivuorenjumala Jahve.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus opettaa taivasten valtakunnan isä Jumalana Israelin Jumalaa, mutta tämä on Jeesuksen Kristus nimeen juuri se kirottu ja teurastettu uhrilammas teidän puolestanne (tosi Jumala) Paavalin luomassa kristinuskossa, jolloin teidän Jumalaksenne tällä uhrilla tulee uutena i liittona Jeesuksen verellä tulivuorenjumala Jahve.

        Sekä Israelin Jumalaa kutsutaan Raamatussa Jumalaksi, mutta samoin juutalaisten Jahvea, hän on myös tarinassa Jumala. Kaksi Jumalaa. Tosi Jumala ja vihainen Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Israelin Jumalaa kutsutaan Raamatussa Jumalaksi, mutta samoin juutalaisten Jahvea, hän on myös tarinassa Jumala. Kaksi Jumalaa. Tosi Jumala ja vihainen Jumala.

        Ja juuri tuota Jumalaa, jonka kanssa teette Jeesuksen verellä uuden liiton, juutalaisten Jumalaa, Jeesus Joh.8 sanoo Saatanaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juuri tuota Jumalaa, jonka kanssa teette Jeesuksen verellä uuden liiton, juutalaisten Jumalaa, Jeesus Joh.8 sanoo Saatanaksi.

        Ja se on Paavalin opilla kristinuskon Jumala - tähän juuri liittyy se Jeesuksen teurastetun lampaan uhrikulttikuva kirkkojen alttarilla ristiinnaulittuna ja kuoliaksi kidutettuna viattomana uhrina.


      • Anonyymi

        Paavali selittää asian: Jumala luopui vähäksi aikaa Jumalalle kuuluvista oikeuksista, tuli ihmiseksi ja otti orjan muodon. Sen takia Isä on Poikaa korkeampi. Jeesus sovitti maailman synnit Golgatalla ja sen jälkeen hänet korotettiin taas aiempaan korkeuteensa. Paavali lopuksi sanoo, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus on Jehova. Isä ja Poika ovat yksi Jumala.

        Fil 2:6 Hänellä oli Jumalan muoto, mutta hän ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan vertainen
        7 vaan luopui omastaan. Hän otti orjan muodon ja tuli ihmisten kaltaiseksi. Hän eli ihmisenä ihmisten joukossa,
        8 hän alensi itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, ristinkuolemaan asti.
        9 Sen tähden Jumala on korottanut hänet yli kaiken ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman.
        10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla,
        11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."


      • Anonyymi

        "Raamatun mukaan n vain yksi tosi Jumala joka on suurempi kuin Jeesus."

        Näin on , Jumalan sanan mukaan Jumala Jahve on suurempi kuin ihminen Jeesus!

        Nyt tilanne on muuttunut, että Isä ja Jumala Jeesus ovat yhtä - näin siis Raamatun mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamatun mukaan n vain yksi tosi Jumala joka on suurempi kuin Jeesus."

        Näin on , Jumalan sanan mukaan Jumala Jahve on suurempi kuin ihminen Jeesus!

        Nyt tilanne on muuttunut, että Isä ja Jumala Jeesus ovat yhtä - näin siis Raamatun mukaan.

        Jahve ei ole Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala, vaan puhuva tulivuori, voi helvetti vieköön teidän järkeä. Lue nyt edes 5.Moos.4:10 plus wikisivu Jahve. Jeesuksen opettama Jumala on Israelin Jumala, löytyy Jeremia 7.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahve ei ole Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala, vaan puhuva tulivuori, voi helvetti vieköön teidän järkeä. Lue nyt edes 5.Moos.4:10 plus wikisivu Jahve. Jeesuksen opettama Jumala on Israelin Jumala, löytyy Jeremia 7.

        Ja tämä Israelin Jumala on kristinuskossa Jeesuksen Kristus nimeen se kirottu ja teurastettu uhrilammas, että juutalaiset saivat Jahvella vallan, ja uskoteltua kaikille, että Jahve onkin Israelin Jumala. Kyseessä on Jeremia 7 kerrottu temppelin vallankaappaus, joka temppeli oli laitettu Israelin Jumalan nimeen. Ja näin juutalaiset omivat myös israelilaisten identiteetin, vaikka todellisuudessa, juutalaiset, Benjaminin heimo tappoi Israelin heimon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja tämä Israelin Jumala on kristinuskossa Jeesuksen Kristus nimeen se kirottu ja teurastettu uhrilammas, että juutalaiset saivat Jahvella vallan, ja uskoteltua kaikille, että Jahve onkin Israelin Jumala. Kyseessä on Jeremia 7 kerrottu temppelin vallankaappaus, joka temppeli oli laitettu Israelin Jumalan nimeen. Ja näin juutalaiset omivat myös israelilaisten identiteetin, vaikka todellisuudessa, juutalaiset, Benjaminin heimo tappoi Israelin heimon.

        Ja väittämällä Jeesusta juutalaiseksi, joka olikin isrselilainen, saatiin tuo identiteetti varkaus sopimaan yhteen. Kyseessä on 2000 vuotta vanha huijaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja väittämällä Jeesusta juutalaiseksi, joka olikin isrselilainen, saatiin tuo identiteetti varkaus sopimaan yhteen. Kyseessä on 2000 vuotta vanha huijaus.

        "Ja väittämällä Jeesusta juutalaiseksi, joka olikin isrselilainen, saatiin tuo identiteetti varkaus sopimaan yhteen. "

        Ihmisenä ollessaan Jeesus oli juutalainen, nyt Hän on Jumalan Poika eli Jumala ja istuu Isän oikealla puolella mikä taivaallisissa oloissa tarkoittaa, Jeesus ja Isä Jumala ovat yhtä! Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja väittämällä Jeesusta juutalaiseksi, joka olikin isrselilainen, saatiin tuo identiteetti varkaus sopimaan yhteen. "

        Ihmisenä ollessaan Jeesus oli juutalainen, nyt Hän on Jumalan Poika eli Jumala ja istuu Isän oikealla puolella mikä taivaallisissa oloissa tarkoittaa, Jeesus ja Isä Jumala ovat yhtä! Amen

        Jeesus ei ollut juutalainen vaan Israelilainen, koska opetti Israelin Jumalasta, eikä Benjaminin heimon uhrikulttijumalasta, jota sanoi Saatanaksi (Joh.8).

        Ja joka Jahve uhrikultti-iljetyksenä vietiin Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin. Löytyy Jeremia 7.

        Saat Jeesuksen ja Israelin Jumalan välille yhteyden laittamalla raamattuhakuun sanat 'ryövärien luola'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei ollut juutalainen vaan Israelilainen, koska opetti Israelin Jumalasta, eikä Benjaminin heimon uhrikulttijumalasta, jota sanoi Saatanaksi (Joh.8).

        Ja joka Jahve uhrikultti-iljetyksenä vietiin Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin. Löytyy Jeremia 7.

        Saat Jeesuksen ja Israelin Jumalan välille yhteyden laittamalla raamattuhakuun sanat 'ryövärien luola'.

        Ja Athanasioksen kolminaisuusoppi - myös Augsburgin tunnustus - joka määrittelee Kristus nimeen Jeesuksen olevan itse tosi Jumala, todella nouseekin helvetistä istumaan itsensä viereen, jos näin ajatellasn.

        Joten kysymys kuuluukin todellisuudessa, , että kuka on uskontunnustuksen isä ja mikä sieltä helvetistä nousee - tunnustuksen mukaan ei ainakaan ristille kirottu tosi Jumala Jeesuksen Kristus nimeen, koska silloin tämä istuisi itsensä vieressä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Athanasioksen kolminaisuusoppi - myös Augsburgin tunnustus - joka määrittelee Kristus nimeen Jeesuksen olevan itse tosi Jumala, todella nouseekin helvetistä istumaan itsensä viereen, jos näin ajatellasn.

        Joten kysymys kuuluukin todellisuudessa, , että kuka on uskontunnustuksen isä ja mikä sieltä helvetistä nousee - tunnustuksen mukaan ei ainakaan ristille kirottu tosi Jumala Jeesuksen Kristus nimeen, koska silloin tämä istuisi itsensä vieressä.

        Israelin Jumala tunnustuksen mukaan Jeesuksen nimeen jäi kirottuna helvettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekä Israelin Jumalaa kutsutaan Raamatussa Jumalaksi, mutta samoin juutalaisten Jahvea, hän on myös tarinassa Jumala. Kaksi Jumalaa. Tosi Jumala ja vihainen Jumala.

        Raamatussa kutsutaan Israelin Jumalaksi ainoastaan Jahvea eikä muita jumalia raamatun mukaan edes ole, kaikki muut ovat epäjumalia joiden palvonnan JHWH siksi kielsi. Raamatussa ei ylipäänsä ole herra-nimistä jumalaa, vaan se on käännöskukkanen alkuisin LXX:stä. Kristityille se sopi, koska sitä voi sopivasti käyttää myös Jeesuksesta kuten Paavali kreikankielinen juutalainen diasporasta teki.
        Jeesuksen mukaan lain suurin käsky on tämä "Kuule Israel JHWH sinun Jumalasi JHWH on yksi". Se Siinailla annettu käsky, joten sinun mielestäsi Jeesus siis uskoi lanseeraamaasi tulivuorijumalaan, jopa Jeesuksen oma nimi Jeshua ylistää tulivuorijumalaa.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Raamatussa kutsutaan Israelin Jumalaksi ainoastaan Jahvea eikä muita jumalia raamatun mukaan edes ole, kaikki muut ovat epäjumalia joiden palvonnan JHWH siksi kielsi. Raamatussa ei ylipäänsä ole herra-nimistä jumalaa, vaan se on käännöskukkanen alkuisin LXX:stä. Kristityille se sopi, koska sitä voi sopivasti käyttää myös Jeesuksesta kuten Paavali kreikankielinen juutalainen diasporasta teki.
        Jeesuksen mukaan lain suurin käsky on tämä "Kuule Israel JHWH sinun Jumalasi JHWH on yksi". Se Siinailla annettu käsky, joten sinun mielestäsi Jeesus siis uskoi lanseeraamaasi tulivuorijumalaan, jopa Jeesuksen oma nimi Jeshua ylistää tulivuorijumalaa.

        Israelin Jumalan nimi ei ole Jahve vaan Jehovah.


    • Anonyymi

      Kannattaa tutustua Pasin kirjoihin.

      • Anonyymi

        Kaiken maailman pasit eivät nyt tunnu kyllä tietävän mitä edes Raamatussa lukee, ja jos nyt lähdetään siitä, että koko uskontokin perustuu Raamatun ja teologian mukaan tosi Jumalan (Israelin Jumalan) kiroamiseen ristiin, niin loppuu järki ajatellakin jo alkumetreille. Kirous löytyy Gal.3:13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken maailman pasit eivät nyt tunnu kyllä tietävän mitä edes Raamatussa lukee, ja jos nyt lähdetään siitä, että koko uskontokin perustuu Raamatun ja teologian mukaan tosi Jumalan (Israelin Jumalan) kiroamiseen ristiin, niin loppuu järki ajatellakin jo alkumetreille. Kirous löytyy Gal.3:13.

        Näin - ihminen Jeesus kirottiin kun Hänet pantiin synniksi mutta Hän nousi ylös ja nyt Isä Jumala ja Jeesus ovat yhtä ja samaa. Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaiken maailman pasit eivät nyt tunnu kyllä tietävän mitä edes Raamatussa lukee, ja jos nyt lähdetään siitä, että koko uskontokin perustuu Raamatun ja teologian mukaan tosi Jumalan (Israelin Jumalan) kiroamiseen ristiin, niin loppuu järki ajatellakin jo alkumetreille. Kirous löytyy Gal.3:13.

        Eksegetiikan laitoksen Heikki Räisäsen kirjoituksessa on ollut kohta, kun hän pohtii Jeesuksen surman motiivia Raamatun mukaan, ettei siihen mitenkään voi riittää temppelissä riehuminen.

        Oen ylen hämmästynyt, ellei hänkään löytänyt tätä Raamattussa olevaa motiivia Jeesuksesta israelilaisena, joka opettikin Israelin Jumalasta, eikä juutalaisten uhrikulttijumalasta, ja tässä surmassa oli kyse juutalaisten huijauksesta tehdä Jahvesta Israelin Jumala kiroamalla Jeesus opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana, jota kautta juutalaiset laittoivat kristityt - myöhemmin myös muslimit - palvomaan Jahvea Israelin Jumalana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eksegetiikan laitoksen Heikki Räisäsen kirjoituksessa on ollut kohta, kun hän pohtii Jeesuksen surman motiivia Raamatun mukaan, ettei siihen mitenkään voi riittää temppelissä riehuminen.

        Oen ylen hämmästynyt, ellei hänkään löytänyt tätä Raamattussa olevaa motiivia Jeesuksesta israelilaisena, joka opettikin Israelin Jumalasta, eikä juutalaisten uhrikulttijumalasta, ja tässä surmassa oli kyse juutalaisten huijauksesta tehdä Jahvesta Israelin Jumala kiroamalla Jeesus opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana, jota kautta juutalaiset laittoivat kristityt - myöhemmin myös muslimit - palvomaan Jahvea Israelin Jumalana.

        Ymmärrän, jos suomi24 uskovaisten äly ei riitä tämän kuvion ymmärtämiseen, mutta jos todella ei riitä myöskään maailmankuulun suomalaistutkijankaan, Heikki Räisäsen, olen ylen hämmästynyt. Vai onko totuus todellisuudessa se, että kukaan ei ole uskaltanut sanoa tätä koskaan ääneen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin - ihminen Jeesus kirottiin kun Hänet pantiin synniksi mutta Hän nousi ylös ja nyt Isä Jumala ja Jeesus ovat yhtä ja samaa. Amen

        Otat esille itse opin teologian, joka perustuu Raamattuun, mikä teksti kiistää kokonasn ylösnousemustapahtuman (Apt.19).

        Ja siihenhän ei tarvita Einsteinin aivoja, että tietää Saatanan avulla luettavan kirouksia.

        Joten opin mukaan - ja tunnustusten - Jeesus jäikin opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana eli Israelin Jumalana kirottuna helvettiin, ja tuli Paavalin sanoin kiroukseksi.

        Löytyy Galatalaiskirje 3:13.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otat esille itse opin teologian, joka perustuu Raamattuun, mikä teksti kiistää kokonasn ylösnousemustapahtuman (Apt.19).

        Ja siihenhän ei tarvita Einsteinin aivoja, että tietää Saatanan avulla luettavan kirouksia.

        Joten opin mukaan - ja tunnustusten - Jeesus jäikin opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana eli Israelin Jumalana kirottuna helvettiin, ja tuli Paavalin sanoin kiroukseksi.

        Löytyy Galatalaiskirje 3:13.

        Ja Raamatustahan koko juutalaisen syntioppi perustuu jo perisyntivalheeseen petollisesta Luojajumalasta, joka olisi vehkeillyt Saatanan kanssa paratiisissa, joka perisyntiväite perustuu vain Paavalin Roomalaiskirjeen kohtaan 5;12, kun Luojajumalan sanoin ihminen tulikin tiedolla jumalien kaltaiseksi, mistä syystä oli ikuinen elämä suojattava - tälle tieteen mukaan on täysin looginen selitys.

        Löytyy 1.Moos.3:22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Raamatustahan koko juutalaisen syntioppi perustuu jo perisyntivalheeseen petollisesta Luojajumalasta, joka olisi vehkeillyt Saatanan kanssa paratiisissa, joka perisyntiväite perustuu vain Paavalin Roomalaiskirjeen kohtaan 5;12, kun Luojajumalan sanoin ihminen tulikin tiedolla jumalien kaltaiseksi, mistä syystä oli ikuinen elämä suojattava - tälle tieteen mukaan on täysin looginen selitys.

        Löytyy 1.Moos.3:22

        Ja todellisuudessahan Jeesus ei edes opettanut mitään synnistä, vaan tapettiin syntikultin ja tähän perustuvan uhrauksen vastustamisesta tarinan mukaa jumalanpilkkasyytteellä, kun sanoi juutalaisten Jahve-jumalaa Saatanaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja todellisuudessahan Jeesus ei edes opettanut mitään synnistä, vaan tapettiin syntikultin ja tähän perustuvan uhrauksen vastustamisesta tarinan mukaa jumalanpilkkasyytteellä, kun sanoi juutalaisten Jahve-jumalaa Saatanaksi.

        Ja Jahve sitten edellä on tuo puhuva tulivuori ja juutalaisten Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Jahve sitten edellä on tuo puhuva tulivuori ja juutalaisten Jumala.

        Juutalaisten Jumala ei ole Jahve vaan Jehovah.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eksegetiikan laitoksen Heikki Räisäsen kirjoituksessa on ollut kohta, kun hän pohtii Jeesuksen surman motiivia Raamatun mukaan, ettei siihen mitenkään voi riittää temppelissä riehuminen.

        Oen ylen hämmästynyt, ellei hänkään löytänyt tätä Raamattussa olevaa motiivia Jeesuksesta israelilaisena, joka opettikin Israelin Jumalasta, eikä juutalaisten uhrikulttijumalasta, ja tässä surmassa oli kyse juutalaisten huijauksesta tehdä Jahvesta Israelin Jumala kiroamalla Jeesus opettamanaan taivasten valtakunnan isä Jumalana, jota kautta juutalaiset laittoivat kristityt - myöhemmin myös muslimit - palvomaan Jahvea Israelin Jumalana.

        Eihän tutkija voi sitä löytää koska lukee tekstejä alkukielellä, EIKÄ käännöksinä ja raamatussa ei ole muuta Israelin jumalaa kuin JHWH. Koko Israelin kansan, sen heimojen ja kuningaskuntien sekä kirjoitusten historia on JHWH- historiaa. Siitä voimme olla erimieltä onko JHWH:ea tai jumalia ylipäänsä olemassakaan, mutta emme Israelin tarinan pääasiasta .
        Ei kenenkään ole tarvis uskoa juutalaisiin teksteihin, ne ovat meille eikä niissä kukaan ole menossa helvettiin jota Jeesus jostain syystä opetti, helvetti ei siis ole Paavalilta eikä Siinailta kuten ehkä luulet.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Eihän tutkija voi sitä löytää koska lukee tekstejä alkukielellä, EIKÄ käännöksinä ja raamatussa ei ole muuta Israelin jumalaa kuin JHWH. Koko Israelin kansan, sen heimojen ja kuningaskuntien sekä kirjoitusten historia on JHWH- historiaa. Siitä voimme olla erimieltä onko JHWH:ea tai jumalia ylipäänsä olemassakaan, mutta emme Israelin tarinan pääasiasta .
        Ei kenenkään ole tarvis uskoa juutalaisiin teksteihin, ne ovat meille eikä niissä kukaan ole menossa helvettiin jota Jeesus jostain syystä opetti, helvetti ei siis ole Paavalilta eikä Siinailta kuten ehkä luulet.

        Mitä sitten???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja Raamatustahan koko juutalaisen syntioppi perustuu jo perisyntivalheeseen petollisesta Luojajumalasta, joka olisi vehkeillyt Saatanan kanssa paratiisissa, joka perisyntiväite perustuu vain Paavalin Roomalaiskirjeen kohtaan 5;12, kun Luojajumalan sanoin ihminen tulikin tiedolla jumalien kaltaiseksi, mistä syystä oli ikuinen elämä suojattava - tälle tieteen mukaan on täysin looginen selitys.

        Löytyy 1.Moos.3:22

        Paratiisitarina on TARINA eikä juutalaisessa paratiisitarinassa ole saatanaa eikä perisyntiä. Tiede ei puhu jumalista, ne ovat uskon asia, tiede ei siis kerro miten joku tarina todistaa että on luojajumala joka teki sitä tai tätä josta syystä jotain kuviteltua ikuista elämää pitää suojella. Mitähän tiede sanoo susihukasta joka puhaltaa possujen majan kumoon? Onko tarina väärennetty, mitä jumalaa possut palvoivat ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten???

        Ei voi puhua kahdesta eri jumalasta kun ei ole kahta, vaan vain yksi, JHWH. Kun puhut tulivuorijumalasta Jeesus oli hänen palvojansa, Siinailla sanottua Jeesus lainaili koko ajan.


    • Anonyymi

      Koska meillä on Raamatussa selvästi todestettavissa oleva totuus siitä vääryydestä, jonka kohteeksi Jeesus on joutunut nimensä väärinkäytöstä, odotan, että nyt farisealaiset kirjanoppineet vihdoin vuonna 2023 korjaavat Jeesukselle aiheutetun epäoikeudenmukaisiiden, ja korjaavat opin Jeesuksen opetuksia vastaavaksi tai julkisesti ilmoittavat pidättäytyvänsä Jeesuksen nimen hyväksikäytöstä juutalaisen syntiopin yhteydessä harhaanjohtavasta.

    • Anonyymi

      Täyttä asiaa.

    • Anonyymi

      En luota Patmos julistajiin. En Pasi Turusekkaan julistuksiin, vaikka kuinka makealta kuulostaisi. Olen kuunnellut vuosien aikana ohjelmaa " Taivaan ja maan väliltä".

      1234567---

      • Anonyymi

        Kenen julistajiin sinä sitten luotat?


      • Anonyymi

        Patmos on rahantekokone, joka kaupallisti Israelin. Säätiö on perustettu Leo Mellerin hiekalle, jonne tuli Pasi Turunen kaivamaan rahaaa ja vähät välitti siitä juoksuhiekasta, minkä päälle tuli istumaan. Patmos ei ole oikeasti Kristuksen asialla, vaan tuottaa sellaista konservatiivista "hyvän tekemistä", mikä myy hyvin.

        Ei Turunen pelastu Jumalan valtakuntaan. Hän ei näitä Jeesuksen käskyjä täytä:

        "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." - Matt 5:19,20


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenen julistajiin sinä sitten luotat?

        Julistajiin, jotka esim. julistavat kymmenenkäskyn lakia, sapatti mukaan lukien.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julistajiin, jotka esim. julistavat kymmenenkäskyn lakia, sapatti mukaan lukien.

        1234567---

        Nimeä ne viisi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patmos on rahantekokone, joka kaupallisti Israelin. Säätiö on perustettu Leo Mellerin hiekalle, jonne tuli Pasi Turunen kaivamaan rahaaa ja vähät välitti siitä juoksuhiekasta, minkä päälle tuli istumaan. Patmos ei ole oikeasti Kristuksen asialla, vaan tuottaa sellaista konservatiivista "hyvän tekemistä", mikä myy hyvin.

        Ei Turunen pelastu Jumalan valtakuntaan. Hän ei näitä Jeesuksen käskyjä täytä:

        "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." - Matt 5:19,20

        Lahjoitusvaroin toimiva lähetyssäätiö tosiaan tekee mahtavaa työtä ja heillä on myös oma kustantamo ja radiokanava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julistajiin, jotka esim. julistavat kymmenenkäskyn lakia, sapatti mukaan lukien.

        1234567---

        Olet adventisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahjoitusvaroin toimiva lähetyssäätiö tosiaan tekee mahtavaa työtä ja heillä on myös oma kustantamo ja radiokanava.

        Patmos lähetyssäätiö tekee lähinnä republikaanien politiikkaa ja julistaa väärää evankeliumia, miksi Israelin juutalaisetkaan eivät siihen innostu. Patmoksella on vielä rahaa, koska väärä profeetta Leo Meller onnistui koukuttamaan herätyskristillisiä tuhlaamaan rahojaan Patmokseen.


    • Anonyymi

      Aaaamen!

    • Anonyymi

      Pasi tietää paljon.

      • Anonyymi

        Aloituksessa olevan linkin alla oleva kommentti on erittäin hyvä, mutta sitä ei ole Pasi Turunen kirjoittanut, vaan ylempänä olevan tiedon hän mukaan sensuroi sen Patmoksen blogin yleisökommenteista pois. Turunen xiis poisti hyvän kirjoituksen, mikä on pelkurimaista ja epäasiallista.


      • Anonyymi

        Ei lähellekään tarpeeksi paljon. Tärkeitä jää julistuksista pois.


    • Anonyymi

      Hyvä aloitus.

    • Anonyymi

      Edellä kehotetaan lakiin vedoten Jumalan tahdon noudattamista. Onko s ctahto tämä juutalaisten Jumala, josta Jeesus puhuu?

      5.Moos.4:10 alkaen Jumala puhuu.

      Odotan vastausta.

      • Anonyymi

        Paavalin mukaan Jumalan tahto on kirjoitettu Mooseksen lakiin:

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        ---
        25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin mukaan Jumalan tahto on kirjoitettu Mooseksen lakiin:

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        ---
        25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Lain periaatteissa ei ollut mitään vikaa koska niissä oli nähtävissä Jumalan normit ja Hänen tahtonsa, joiden perusteella voidaan vieläkin oppia tuntemaan Jumala. Jeesus vastasi häntä kuulustelleille fariseuksille kysymykseen:

        "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
        Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat." (Matt.22:36-40).

        Jeesus kutisti Lain kahden käskyn kokoiseksi ja otti esiin ns. atomin ytimen Lain tarkoituksesta. Jeesuksen kuolema kyllä lopetti Lakiin liittyvät palvontamenot ja Israelia koskeneet velvoitteet (Room.10:4) mutta ei Jumalan periaatteita. Lakihan oli sinänsä täydellinen - jopa siinä määrin, ettei kukaan israelilainen voinut täyttää kaikkia siinä mainittuja vaatimuksia (jonka takia oli määrätty monia uhreja tehtyjen virheiden peittämiseksi).

        Jeesus itsekin noudatti Lakia ja siihen liitettyjä normeja. Se osoittaa Lain periaatteiden olevan edelleen käyttökelpoisia vaikka liittokansan kanssa solmittu yhteys Jumalaan purettiinkin. Vieläkin Lakiin tutustumalla voi oppia Jumalasta paljon.

        > Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: >

        Paavali kirjoitti tässä, mikä Jumalan lakia rikkovan juutalaisen rangaistus oli Lain mukaan. Tekstiyhteys osoittaa Paavalin vertaavan tätä syntiä siihen, miten vakavaa on halveksia Jeesuksen lunastusuhria ja uutta liittoa, joka korvasi lakiliiton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin mukaan Jumalan tahto on kirjoitettu Mooseksen lakiin:

        Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,
        ---
        25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

        Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

        Luitko 5.Moos.4:10 ja siitä joitakin jakeita eternpäin, kun Jumala antaa nämä kivitaulut ja tekee liiton?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luitko 5.Moos.4:10 ja siitä joitakin jakeita eternpäin, kun Jumala antaa nämä kivitaulut ja tekee liiton?

        Odotan vastausta: LUITKO?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Odotan vastausta: LUITKO?

        Ja nyt KAIKKI lukemaan - uskovaiset ja ateistit - löytyy raamattuhaulla ja googlaamalla alkaen 5.Mooseksen kirja, luku 4 ja jakeesta 10 alkaen, että voimme Raamattuun perustuen oikeasti, aidosti ja totuuteen perustuen keskustella juutalaisten Jumalan sanasta.

        Ja tuosta kohdasta jokainen teistä näkee, että kuka on uskovaisten puhuma Jumala, eikä yhdenkään ateistin tarvitse koskaan enää tulla sanomaan, etteikö muka uskovaisten Jumalasta olisi todisteita olemassa!

        Niitä on olemassa lukematon määrä masilmassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lain periaatteissa ei ollut mitään vikaa koska niissä oli nähtävissä Jumalan normit ja Hänen tahtonsa, joiden perusteella voidaan vieläkin oppia tuntemaan Jumala. Jeesus vastasi häntä kuulustelleille fariseuksille kysymykseen:

        "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
        Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat." (Matt.22:36-40).

        Jeesus kutisti Lain kahden käskyn kokoiseksi ja otti esiin ns. atomin ytimen Lain tarkoituksesta. Jeesuksen kuolema kyllä lopetti Lakiin liittyvät palvontamenot ja Israelia koskeneet velvoitteet (Room.10:4) mutta ei Jumalan periaatteita. Lakihan oli sinänsä täydellinen - jopa siinä määrin, ettei kukaan israelilainen voinut täyttää kaikkia siinä mainittuja vaatimuksia (jonka takia oli määrätty monia uhreja tehtyjen virheiden peittämiseksi).

        Jeesus itsekin noudatti Lakia ja siihen liitettyjä normeja. Se osoittaa Lain periaatteiden olevan edelleen käyttökelpoisia vaikka liittokansan kanssa solmittu yhteys Jumalaan purettiinkin. Vieläkin Lakiin tutustumalla voi oppia Jumalasta paljon.

        > Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: >

        Paavali kirjoitti tässä, mikä Jumalan lakia rikkovan juutalaisen rangaistus oli Lain mukaan. Tekstiyhteys osoittaa Paavalin vertaavan tätä syntiä siihen, miten vakavaa on halveksia Jeesuksen lunastusuhria ja uutta liittoa, joka korvasi lakiliiton.

        Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen.

        1234567---


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lain periaatteissa ei ollut mitään vikaa koska niissä oli nähtävissä Jumalan normit ja Hänen tahtonsa, joiden perusteella voidaan vieläkin oppia tuntemaan Jumala. Jeesus vastasi häntä kuulustelleille fariseuksille kysymykseen:

        "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
        Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat." (Matt.22:36-40).

        Jeesus kutisti Lain kahden käskyn kokoiseksi ja otti esiin ns. atomin ytimen Lain tarkoituksesta. Jeesuksen kuolema kyllä lopetti Lakiin liittyvät palvontamenot ja Israelia koskeneet velvoitteet (Room.10:4) mutta ei Jumalan periaatteita. Lakihan oli sinänsä täydellinen - jopa siinä määrin, ettei kukaan israelilainen voinut täyttää kaikkia siinä mainittuja vaatimuksia (jonka takia oli määrätty monia uhreja tehtyjen virheiden peittämiseksi).

        Jeesus itsekin noudatti Lakia ja siihen liitettyjä normeja. Se osoittaa Lain periaatteiden olevan edelleen käyttökelpoisia vaikka liittokansan kanssa solmittu yhteys Jumalaan purettiinkin. Vieläkin Lakiin tutustumalla voi oppia Jumalasta paljon.

        > Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: >

        Paavali kirjoitti tässä, mikä Jumalan lakia rikkovan juutalaisen rangaistus oli Lain mukaan. Tekstiyhteys osoittaa Paavalin vertaavan tätä syntiä siihen, miten vakavaa on halveksia Jeesuksen lunastusuhria ja uutta liittoa, joka korvasi lakiliiton.

        "" Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman"" Paavali kirjoitti tässä, mikä Jumalan lakia rikkovan juutalaisen rangaistus oli Lain mukaan."

        Paavali puhu taas omiaan, hänen mukaansa joka ikinen lain rikkomus johtaisi kuoleman tuomioon, väite on pötyä. Kohta puhuu sitä että joku alkaa palvoa epäjumalia: 5.Moos.17: 2 "Jos jossakin niistä kaupungeista, jotka JHWH, teidän Jumalanne, antaa teille, joku mies tai nainen tekee syntiä JHWH:ea vastaan, rikkoo hänen liittonsa
        3 ja ryhtyy vastoin hänen kieltoaan palvelemaan ja kumartamaan vieraita jumalia tai aurinkoa, kuuta tai taivaan tähtien joukkoja,
        4 teidän tulee tutkia asia tarkoin heti, kun olette saaneet siitä tiedon. Jos käy ilmi, että tällainen iljettävä teko todella on tapahtunut Israelissa,
        5 teidän on vietävä pahantekijä kaupungin portille ja kivitettävä hänet kuoliaaksi.
        6 Kuolemantuomion langettamiseen tarvitaan vähintään kahden todistajan lausunto; yhden todistajan sanojen perusteella ei syytettyä saa tuomita kuolemaan. "
        Kun Paavali "lainaa" toraa kannattaa tarkistaa teksti hepr. raamatusta ennen kuin uskoo Paavalia.
        Jospa nim, anonyymi myös kertoisi missä JHWH purkaa ikuisen liiton ja sen yhteyden JHWH:n ja Israelin välillä ? Tottahan noin tärkeä asia kerrotaan liiton kansalle ettei se jää vain muiden uskontojen ja niiden palvomien jumalien keskeiseksi tiedoksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kymmenenkäskyn laki on kasvattaja Kristukseen.

        1234567---

        Laki näyttää synnin, totta!


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        "" Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman"" Paavali kirjoitti tässä, mikä Jumalan lakia rikkovan juutalaisen rangaistus oli Lain mukaan."

        Paavali puhu taas omiaan, hänen mukaansa joka ikinen lain rikkomus johtaisi kuoleman tuomioon, väite on pötyä. Kohta puhuu sitä että joku alkaa palvoa epäjumalia: 5.Moos.17: 2 "Jos jossakin niistä kaupungeista, jotka JHWH, teidän Jumalanne, antaa teille, joku mies tai nainen tekee syntiä JHWH:ea vastaan, rikkoo hänen liittonsa
        3 ja ryhtyy vastoin hänen kieltoaan palvelemaan ja kumartamaan vieraita jumalia tai aurinkoa, kuuta tai taivaan tähtien joukkoja,
        4 teidän tulee tutkia asia tarkoin heti, kun olette saaneet siitä tiedon. Jos käy ilmi, että tällainen iljettävä teko todella on tapahtunut Israelissa,
        5 teidän on vietävä pahantekijä kaupungin portille ja kivitettävä hänet kuoliaaksi.
        6 Kuolemantuomion langettamiseen tarvitaan vähintään kahden todistajan lausunto; yhden todistajan sanojen perusteella ei syytettyä saa tuomita kuolemaan. "
        Kun Paavali "lainaa" toraa kannattaa tarkistaa teksti hepr. raamatusta ennen kuin uskoo Paavalia.
        Jospa nim, anonyymi myös kertoisi missä JHWH purkaa ikuisen liiton ja sen yhteyden JHWH:n ja Israelin välillä ? Tottahan noin tärkeä asia kerrotaan liiton kansalle ettei se jää vain muiden uskontojen ja niiden palvomien jumalien keskeiseksi tiedoksi?

        Tulkintasi Paavalin kirjoituksesta on väärä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulkintasi Paavalin kirjoituksesta on väärä.

        Ei ole kyse minun tulkinnastani vaan Paavali väittää väärin siitä mitä laki sanoo ja tekee niin hyvin usein.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ei ole kyse minun tulkinnastani vaan Paavali väittää väärin siitä mitä laki sanoo ja tekee niin hyvin usein.

        Paavali puhuu koko lain hylkäämisestä. Tutkintasi on väärä, kuten se on yleensä muutenkin. Koita mennä omiin juutalaisiin piirehisi hakemaan keskusteluapua, kuin tulla tänne eksyttämään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paavali puhuu koko lain hylkäämisestä. Tutkintasi on väärä, kuten se on yleensä muutenkin. Koita mennä omiin juutalaisiin piirehisi hakemaan keskusteluapua, kuin tulla tänne eksyttämään.

        Mitä voi saavuttaa jos esittää vääriä asioita toran kannaksi? Ei totuutta ainakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lain periaatteissa ei ollut mitään vikaa koska niissä oli nähtävissä Jumalan normit ja Hänen tahtonsa, joiden perusteella voidaan vieläkin oppia tuntemaan Jumala. Jeesus vastasi häntä kuulustelleille fariseuksille kysymykseen:

        "Opettaja, mikä on lain suurin käsky?"
        Jeesus vastasi: "Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi. Tämä on käskyistä suurin ja tärkein. Toinen yhtä tärkeä on tämä: Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Näiden kahden käskyn varassa ovat laki ja profeetat." (Matt.22:36-40).

        Jeesus kutisti Lain kahden käskyn kokoiseksi ja otti esiin ns. atomin ytimen Lain tarkoituksesta. Jeesuksen kuolema kyllä lopetti Lakiin liittyvät palvontamenot ja Israelia koskeneet velvoitteet (Room.10:4) mutta ei Jumalan periaatteita. Lakihan oli sinänsä täydellinen - jopa siinä määrin, ettei kukaan israelilainen voinut täyttää kaikkia siinä mainittuja vaatimuksia (jonka takia oli määrätty monia uhreja tehtyjen virheiden peittämiseksi).

        Jeesus itsekin noudatti Lakia ja siihen liitettyjä normeja. Se osoittaa Lain periaatteiden olevan edelleen käyttökelpoisia vaikka liittokansan kanssa solmittu yhteys Jumalaan purettiinkin. Vieläkin Lakiin tutustumalla voi oppia Jumalasta paljon.

        > Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman: >

        Paavali kirjoitti tässä, mikä Jumalan lakia rikkovan juutalaisen rangaistus oli Lain mukaan. Tekstiyhteys osoittaa Paavalin vertaavan tätä syntiä siihen, miten vakavaa on halveksia Jeesuksen lunastusuhria ja uutta liittoa, joka korvasi lakiliiton.

        Korjaan nyt sitten saman tien muutakin :
        " Lakihan oli sinänsä täydellinen - jopa siinä määrin, ettei kukaan israelilainen voinut täyttää kaikkia siinä mainittuja vaatimuksia (jonka takia oli määrätty monia uhreja tehtyjen virheiden peittämiseksi)."Toiskoisena ajattelet siis että Israelin jumala antaisi lain jota ei voisi noudattaa, käskisi sitä kuitenkin noudattaa ja jopa vielä ilmoittaisi että lakia on helppo noudattaa - mikä mahtaisi olla moisen älyttömyyden tarkoitus? Miten laki voi olla sinänsä täydellinen. mutta...
        Uhrit eivät lain virheiden peittämiseksi vaan epähuomiossa (ei tarkoituksella) tapahtuneiden rikkomusten ja rituaalisen epäpuhtauden takia. Kristinuskossa ei edes ole rituaalisen epäpuhtauden käsitettä joten selitätte uhreja milloin mitenkin.
        Kyllä Israelissa ymmärrettiin lain ydin jo ennen Jeesusta joka ymmärsi lain väärin, laki ei ole ajatuspoliisi vaan tekojen tuomitsija. Tora on myös tietyn kansan rikos ja kulttilaki asia joka kristityiltä jää ymmärtämättä.
        Toisaalta Jeesus sanoi "mene äläkä enää syntiä tee", syntihän on teko jonka ihminen voi tehdä tai olla tekemättä . Kristinuskossa on perisynti, juutalaisuudessa ei ole. Tuon oman oppinne luulisi olevan teille ongelma koska väitätte että Jeesus vaikka oli teille inkarnoitunut jumala oli myös täysi ihminen, silloinhan Jeesus olisi itsekin perisynnin saastuttama.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Korjaan nyt sitten saman tien muutakin :
        " Lakihan oli sinänsä täydellinen - jopa siinä määrin, ettei kukaan israelilainen voinut täyttää kaikkia siinä mainittuja vaatimuksia (jonka takia oli määrätty monia uhreja tehtyjen virheiden peittämiseksi)."Toiskoisena ajattelet siis että Israelin jumala antaisi lain jota ei voisi noudattaa, käskisi sitä kuitenkin noudattaa ja jopa vielä ilmoittaisi että lakia on helppo noudattaa - mikä mahtaisi olla moisen älyttömyyden tarkoitus? Miten laki voi olla sinänsä täydellinen. mutta...
        Uhrit eivät lain virheiden peittämiseksi vaan epähuomiossa (ei tarkoituksella) tapahtuneiden rikkomusten ja rituaalisen epäpuhtauden takia. Kristinuskossa ei edes ole rituaalisen epäpuhtauden käsitettä joten selitätte uhreja milloin mitenkin.
        Kyllä Israelissa ymmärrettiin lain ydin jo ennen Jeesusta joka ymmärsi lain väärin, laki ei ole ajatuspoliisi vaan tekojen tuomitsija. Tora on myös tietyn kansan rikos ja kulttilaki asia joka kristityiltä jää ymmärtämättä.
        Toisaalta Jeesus sanoi "mene äläkä enää syntiä tee", syntihän on teko jonka ihminen voi tehdä tai olla tekemättä . Kristinuskossa on perisynti, juutalaisuudessa ei ole. Tuon oman oppinne luulisi olevan teille ongelma koska väitätte että Jeesus vaikka oli teille inkarnoitunut jumala oli myös täysi ihminen, silloinhan Jeesus olisi itsekin perisynnin saastuttama.

        >>>Kristinuskossa ei edes ole rituaalisen epäpuhtauden käsitettä joten selitätte uhreja milloin mitenkin.<<<

        Et tiedä mistä puhut. Kyllä kristinuskossa on rituaalisen epäpuhtauden ja puhdistautumisen käsitteet, mutta tosin monet kirkkokunnat ovat niistä laittomasti luopuneet.

        Heb 6:1 Älkäämme siis enää viipykö Kristuksen opin alkeissa, vaan edetkäämme täyteen tietoon. Emme voi uudestaan laskea perustusta ja opettaa sellaisia asioita kuin parannus kuolemaan johtavista teoista, usko Jumalaan,
        2 oppi kasteista ja puhdistusmenoista sekä kätten päällepanemisesta, kuolleiden ylösnousemus ja iankaikkinen tuomio.

        2 Kor 6:17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
        7:1 Koska meillä siis on nämä lupaukset, rakkaani, niin puhdistautukaamme kaikesta lihan ja hengen saastutuksesta, saattaen pyhityksemme täydelliseksi Jumalan pelossa.


      • Anonyymi
        dikduk kirjoitti:

        Ei ole kyse minun tulkinnastani vaan Paavali väittää väärin siitä mitä laki sanoo ja tekee niin hyvin usein.

        Olet väärässä. Et ymmärrä Paavalin kirjoituksia etkä myöskään Messias profetoita, koska olet umpipaatunut juutalainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet väärässä. Et ymmärrä Paavalin kirjoituksia etkä myöskään Messias profetoita, koska olet umpipaatunut juutalainen.

        Niinpä, koska uskon JHWH:n omaa ilmoitusta että hän on yksi, ei kuole, ei muuta nimeään ja on yksin kaiken luoja ja kaikesta päättäjä ja valitsee aikanaan jonkun Davidin jälkeläisen tiettyyn tehtävän palvelijakseen olen sinusta umpipaatunut juutalainen.

        Sinun mukaasi JHWH ilmoittikin puuta heinää: hän on kolmeosainen, hän on oma isänsä ja oma poikansa sekä jokin henki. Hänet tapetaan ihmisenä, mutta hän herätti itse itsensä koska oli samaan aikaan elävänä taivaassa omana isänään kun hän poikanaan kuoli. Maan päälle hän tuli nimensä Jeesukseksi vaihtaneena koska nyt olikin itse oma Davidin sukuinen palvelijansa eikä voinut omaa nimeään käyttää, ketään ihmistä ei siten tarvinnut hommaan edes voidella. "Minun voideltuani" ei siis edes ollut eikä ollut tarkoitustakaan.


    • Anonyymi

      >> JHWH translitteroidaan ja lausutaan Jehova. Se tiedetään varmasti. <<

      Asia on vain joidenkin mukaan noin. Kuten Jehovan todistajien. Mutta totuus on, ettei kukaan tiedä varmaksi JHWHn lausuntaa.

      Raamatussa on alaviitteenä vain selitys heprean אֶהְיֶה ehye-sanasta, johon sen oletetaan liittyvän. Minusta kyllä יִהְיֶה yihye kuvaa JHWH-kirjainyhdistelmää paremmin, joten en tiedä, miksi juuri tuo ehye (ehje) on valikoitunut selitykseksi. Mutta olla-verbi on siis joka tapauksessa kysymyksessä. Se kuvaa Jumalan olemusta, joka on se, että hän on aina olemassa ollut.

      • Anonyymi

        >>>Mutta totuus on, ettei kukaan tiedä varmaksi JHWHn lausuntaa.<<<

        Puhut palturia, koska et osaa tätä asiaa. JHWH:n lausunta tiedetään täysin varmasti.

        Jumalan nimi on Jehovah.

        YHWH on hebrean sana, jossa on kolme tavua ja siinä tulee olla myös vähintään kolme vokaalia. Keskimmäisen vokaalin tulee olle O-kirjain.

        Jahvessa on vain kaksi vokaalia ja O-kirjan puuttuu, joten sana ei tule kysymykseen eikä sitä edes voi lausua hebreaksi.

        Tiedämme Raamatun runollisesta tektistä, että JHWH on Jehova, joska Lea antoi pojalleen nimen Jehudah (Juuda), koska Lea sai kiittää hebreaksi jada Jehovaa.

        1. Moos. 29:35 Ja Lea tuli taaskin raskaaksi, synnytti pojan ja sanoi: "Vihdoinkin saan ylistää Herraa." Siksi hän antoi pojalle nimeksi Juuda. Sitten hän ei enää synnyttänyt.

        Jotkut levittävät teologisessa tiedekunnassa sellaista salaliittoteoriaa, että juutalaiset merkitsivät Jehovan nimeen Adodain tai Elohimin vokaalit, jotta he lausuisivat sen näiden sanojen mukaan. Tämä on sikäli täysin väärä selitys, koska Jehovan nimessä ei ole Adonain eikä Elohimin vokaaleja.

        Sekin tiedetään, ettei juutalaiset koskaan merkineet Jahven mukaan vokaaleja. Kun asiaa kysyy juutalaisilta tutkijoilta, niin he tietävät nimen lausunna olevan Jehova. Karaiittijuutalaisilla ei ole koskaan ollut kieltoa lausua nimeä, joten he ovat aina käyttäneet Jehovan nimeä.


      • Anonyymi

        1992-käännöksen alaviitteessä lukee:

        "[»Minä-joka-olen» (hepreaksi ehje a er ) viittaa Jumalan nimeen (vrt. jae 15). merkitsee 'minä olen', 'hän on'. Jahve-nimen asemesta käytetään käännöksissä perinnäisesti sanaa 'Herra'. Myös juutalaiset ovat vanhastaan lukeneet tämän sanan kohdalla 'Herra', koska he kokonaan lakkasivat lausumasta nimeä . Myös vanhoissa käännöksissä (kreikkalaisissa, latinalaisissa jne.) käytetään Jahve-nimen tilalla Herraa tarkoittavaa sanaa.]"

        Ehje merkitsee "minä olen", mikä on verbin ensimmäisessä persoonassa. Jehovah on saman sanan kolmannessa persoonassa, joka merkitsee "hän, joka on". Kyse on siitä, kuka sanoo ja keneen sanominen osoittaa. Onko kyse "minä olen" vai joku toinen, joka sanoo, että "hän, joka on".


    • Anonyymi

      >> Raamatuntutkijat ovat hyvin yksimielisiä siinä ettei Jeesus pitänyt itseään Jumalana. Tässä Jehovantodistajat ovat kyllä oikeassa. <<

      JT:ien mukaan Jeesus ja arkkienkeli Mikael ovat sama asia, joten lakkaa sekoittamasta kristinuskoa ja JT:ien uskontoa keskenään, koska JT ei edes kuulu kristinuskoon, vaan se on oma uskontonsa. Tämä fakta on JT:lta suoraan kysytty asia. He itse erittelevät JT:t ja kristityt toisistaan.

      Ja Raamatussa Jeesus sanoi olevansa yhtä isän kanssa ja tulleensa taivaasta. Hän itse sanoi, ettei hän ole tästä maailmasta, eikä hänen Kuninkuutensakaan ole tästä maailmasta. Ym. Joten kyllä hän todisti Jumaluudestaan itsekin.

    • Anonyymi

      Pasi on teologian maisteri.

      • Anonyymi

        Teologian maisterin tulisi tietää, että Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä.

        Ennen kuin menin kasteelle. Puhutteli tämä Raamatun kohta. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria edestämme.

        Kun tulin ymmärrykseen sapatin suhteen, puhutteli tämä Raamatun kohta erityisesti. Niinpä sapatti on minulle pyhäpäivä.

        Ihmettelen suuresti miksi Jumalan antama sapatti ei käy pyhäpäiväksi, näille korkeasti koulutetuille.

        Koskettavat hengellisen laulun sanat: Lyö maahan korska, ylpeä henki tomua eessäs oommehan vain.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teologian maisterin tulisi tietää, että Jumalan antama sapatti tulee pitää pyhänäpäivänä.

        Ennen kuin menin kasteelle. Puhutteli tämä Raamatun kohta. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria edestämme.

        Kun tulin ymmärrykseen sapatin suhteen, puhutteli tämä Raamatun kohta erityisesti. Niinpä sapatti on minulle pyhäpäivä.

        Ihmettelen suuresti miksi Jumalan antama sapatti ei käy pyhäpäiväksi, näille korkeasti koulutetuille.

        Koskettavat hengellisen laulun sanat: Lyö maahan korska, ylpeä henki tomua eessäs oommehan vain.

        1234567---

        Sinä olet adventisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet adventisti.

        Numeromies on kyllä adventisti. Itse en ole, mutta voin sen verran sanoa, että numeromies on oikeassa. Pasi Turusen uskonto on sellainen klassinen kristinusko, joka syntyi Roomassa 300-luvulta alkaen useiden Raamatusta poikkeavien kirkolliskokouspäätösten seurauksena.

        Sapatti on alkuperäinen Jumalan säätämä lepopäivä, jonka katoliset vaihtoivat Roomassa vietettyyn auringonjumalan juhlaan sunnuntaihin. Tästä alkoi muutos, jolloin klassisesta kristinuskosta tuli ihan uusi uskonto, minkä lahko luterilaisuus on. Klassinen kristinusko ei ole kristinuskoa. Kummatkin ovat eri uskontoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Numeromies on kyllä adventisti. Itse en ole, mutta voin sen verran sanoa, että numeromies on oikeassa. Pasi Turusen uskonto on sellainen klassinen kristinusko, joka syntyi Roomassa 300-luvulta alkaen useiden Raamatusta poikkeavien kirkolliskokouspäätösten seurauksena.

        Sapatti on alkuperäinen Jumalan säätämä lepopäivä, jonka katoliset vaihtoivat Roomassa vietettyyn auringonjumalan juhlaan sunnuntaihin. Tästä alkoi muutos, jolloin klassisesta kristinuskosta tuli ihan uusi uskonto, minkä lahko luterilaisuus on. Klassinen kristinusko ei ole kristinuskoa. Kummatkin ovat eri uskontoja.

        Hyvin tunnut olevan perillä muutoksista.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin tunnut olevan perillä muutoksista.

        1234567---

        Olet adventisti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet adventisti?

        Numeromies on adventisti.

        Luterilaisuus puhdisti katolisuutta vähän. Adventismi puhdsti luterilaisuutta vähän, mutta ei sekään tarpeeksi.


    • Anonyymi

      Hyvin käsitteleekin.

      • Anonyymi

        Aloituksessa olevan linkin alla oleva kommentti on erittäin hyvä, mutta sitä ei ole Pasi Turunen kirjoittanut, vaan ylempänä olevan tiedon mukaan Turunen sensuroi sen Patmoksen blogin yleisökommenteista pois. Turunen siis poisti hyvän kirjoituksen, mikä on pelkurimaista ja epäasiallista. Turunen ei ole nyt mikään sankari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloituksessa olevan linkin alla oleva kommentti on erittäin hyvä, mutta sitä ei ole Pasi Turunen kirjoittanut, vaan ylempänä olevan tiedon mukaan Turunen sensuroi sen Patmoksen blogin yleisökommenteista pois. Turunen siis poisti hyvän kirjoituksen, mikä on pelkurimaista ja epäasiallista. Turunen ei ole nyt mikään sankari.

        Jehova on sama kuin Jahve, jonka vastustamisesta Jeesus tapettiin, ja jota Joh.8 juutalaisten Jumalaa sanoo Saatanaksi, joten en ihmettele, jos aloitustekstiä ei julkaistu.

        Lue wikisivu Pyhä Stefanos, niin näet mitä.Jeesus opetti - samasta opetussyystä Stefanos kivitettiin kuoliaaksi jumalanpilkkasyytteellä.


    • Anonyymi

      Minä pidän Pasin tyylistä kirjoittaa.

      • Anonyymi

        Ja puhua.


      • Anonyymi

        Ei Turunen pelastu Jumalan valtakuntaan. Hän ei näitä Jeesuksen käskyjä täytä:

        "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." - Matt 5:19,20


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Turunen pelastu Jumalan valtakuntaan. Hän ei näitä Jeesuksen käskyjä täytä:

        "Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." - Matt 5:19,20

        Adventisteillä on jokin suuri hätä, kun heidän lukumääränsä pienenee ja kirkot ammottavat tyhjyyttään. Varsinkin tuo numeromies yrittää tyrkyttää sapatinpalvontaoppiaan jokaiselle palstalle. He ovat valinneet Mooseksen laista vain tuon sapatinpalvonnan ja jättävät kaikki muut käskyt täyttämättä.
        UT:n opin mukaan he ovat kirottuja, koska eivät täytä kaikkia lain määräyksiä: Gal 3
        "Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        Adventistit eivät tunne Jumalan armoa, joka lahjoitetaan Jeesuksessa Kristuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventisteillä on jokin suuri hätä, kun heidän lukumääränsä pienenee ja kirkot ammottavat tyhjyyttään. Varsinkin tuo numeromies yrittää tyrkyttää sapatinpalvontaoppiaan jokaiselle palstalle. He ovat valinneet Mooseksen laista vain tuon sapatinpalvonnan ja jättävät kaikki muut käskyt täyttämättä.
        UT:n opin mukaan he ovat kirottuja, koska eivät täytä kaikkia lain määräyksiä: Gal 3
        "Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        Adventistit eivät tunne Jumalan armoa, joka lahjoitetaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Jumalan armo ei kuitenkaan poista lain kirousta niiltä, jotka eivät halua tehdä parannusta laittomuudesta. Paavali osoittaa Galattalaiskirjeen sanansa niille juutalaisille ja pakanoille, jotka eivät tunne tarvitsevansa Pelastajaa ja haluavat pelastaa itsensä omilla teoilla. Sen ei tietenkään ole mahdollista, koska kaikki tarvitsevat Kristukselta armoa.

        Luterilaiset menevät tästä sitten toiseen ääripäähän luulemalla, että armoa saa rajattomasti lain noudattamatta jättämiseen. Ei muuten saa. Laittomuuden tekijät eivät pelastu, vaikka olisivat puhuneet kielillä ja profetoineet Jeesuksen nimessä. Armon saaminen edellyttää paranuksen tekoa laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen, mitä mm. Pasi Turunen ei ole tehnyt.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Adventisteillä on jokin suuri hätä, kun heidän lukumääränsä pienenee ja kirkot ammottavat tyhjyyttään. Varsinkin tuo numeromies yrittää tyrkyttää sapatinpalvontaoppiaan jokaiselle palstalle. He ovat valinneet Mooseksen laista vain tuon sapatinpalvonnan ja jättävät kaikki muut käskyt täyttämättä.
        UT:n opin mukaan he ovat kirottuja, koska eivät täytä kaikkia lain määräyksiä: Gal 3
        "Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        Adventistit eivät tunne Jumalan armoa, joka lahjoitetaan Jeesuksessa Kristuksessa.

        Näin on kirjoitettu: Löytäneekö Jeesus uskoa maanpäältä, kun tulee toisen kerran.

        Vähän oli menijöitä arkkiin Noan aikana. Vesi hukutti suuren osan kansasta.

        Nämä minun kirjoitukseni suurelta osalta tulevat, vain todistukseksi, että kenenkään ei tarvitsisi tulla sanomaan, sinäkin tiesit mutta et kertonut.

        Riihen seinästäkö tuon repäisit: Adventistit eivät tunne Jumalan armoa ?

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan armo ei kuitenkaan poista lain kirousta niiltä, jotka eivät halua tehdä parannusta laittomuudesta. Paavali osoittaa Galattalaiskirjeen sanansa niille juutalaisille ja pakanoille, jotka eivät tunne tarvitsevansa Pelastajaa ja haluavat pelastaa itsensä omilla teoilla. Sen ei tietenkään ole mahdollista, koska kaikki tarvitsevat Kristukselta armoa.

        Luterilaiset menevät tästä sitten toiseen ääripäähän luulemalla, että armoa saa rajattomasti lain noudattamatta jättämiseen. Ei muuten saa. Laittomuuden tekijät eivät pelastu, vaikka olisivat puhuneet kielillä ja profetoineet Jeesuksen nimessä. Armon saaminen edellyttää paranuksen tekoa laittomuudesta uskossa Jeesukseen Kristukseen, mitä mm. Pasi Turunen ei ole tehnyt.

        Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ---
        18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

        Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

        Ja tämän pieni päisen ja pieni aivoisen käsityskykyyn ei vain mahdu, että Jeesuksen taivasten valtakunnan isä Jumala, Israelin Jumala, on täysin eri hahmo Raamatussa kuin juutalaisten ja Paavalin tulivuoren Jumala, jolle uhrataan syntiuhrilahjoja, ja jonka Jeesus sanoo olevan Saatana.

        Ja Jeesus ei edelleenkään puhu Raamatussa sanakaan, ja väität, että Saatanan käskyjä noudattamalla mennään taivasten valtakuntaan.

        Ei menmä, vaan taivasten valtakunta perataan niillä pois.

        Löytyy Matt.13:33 ja. 1.Kor.5:7

        Sinun pitää kuulla, kuten hän sanoo Raamatussa, 'Jeesuksen ääni', että tiedät Raamatusta mitä Jeesus opetti, jotta pystyt erottamaan Jumalan ja Saatanan toisistaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on kirjoitettu: Löytäneekö Jeesus uskoa maanpäältä, kun tulee toisen kerran.

        Vähän oli menijöitä arkkiin Noan aikana. Vesi hukutti suuren osan kansasta.

        Nämä minun kirjoitukseni suurelta osalta tulevat, vain todistukseksi, että kenenkään ei tarvitsisi tulla sanomaan, sinäkin tiesit mutta et kertonut.

        Riihen seinästäkö tuon repäisit: Adventistit eivät tunne Jumalan armoa ?

        1234567---

        Jumalan armo?! Ei sitä tunne kristitytkään, koska Raamatun ja tunnustuksen mukaan se on sitä, jos se teurastettuna ja kirottuna palvottu tosi Jumala Jeesuksen nimeen tulee helvetistä pelastamaan, mihin juutalaista uskomalla joutuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on kirjoitettu: Löytäneekö Jeesus uskoa maanpäältä, kun tulee toisen kerran.

        Vähän oli menijöitä arkkiin Noan aikana. Vesi hukutti suuren osan kansasta.

        Nämä minun kirjoitukseni suurelta osalta tulevat, vain todistukseksi, että kenenkään ei tarvitsisi tulla sanomaan, sinäkin tiesit mutta et kertonut.

        Riihen seinästäkö tuon repäisit: Adventistit eivät tunne Jumalan armoa ?

        1234567---

        Vai Jeesus käskee löytämään USKOA maan päältä?! USKOA tulivuoren Jumala Jahveen surmaajansa opilla, jonka vastustamisesta tapettiin jumalanpilkkasyytteellä, niinkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai Jeesus käskee löytämään USKOA maan päältä?! USKOA tulivuoren Jumala Jahveen surmaajansa opilla, jonka vastustamisesta tapettiin jumalanpilkkasyytteellä, niinkö?

        Ja ihan sen verrankin voisi ymmärtää tuosta, kun Jeesus on laitettu sanomaan, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen (Matt.13:33), jonka taivasten valtakunnan Paavali käskee perkaamaan pois, kun Jeesus on teurastettu pääsiäisen uhrilampaana ja tosi Jumalana (1.Kor.5:7), ja muuttumaan happamattomaksi taikinaksi, että tuossa kohdassa Raamatussa apahtuu jotakin opillisesti todella ratkaisevaa.

        Sen vahvistaa vielä Jeesuksen opettaman Jumalan sanat tekemästään ikuisesta liitosta kaiken luomansa kanssa, ja sitten juutalaisten opilla tehdäänkin Jeesuksen VERELLÄ, SURMALLA, TAPOLLA teurastettuna UHRIampaana jonkin toisen tahon kanssa UUSI liitto.

        Ja Israelin Jumala (Jeremia 7), Jeesuksen opettama Jumala, kieltää kaiken viattoman veren vuodattamisen ja sanoo UHRAAMISTA iljetykseksi, joka vietiin hänen nimiinsä laitettuun temppeliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ihan sen verrankin voisi ymmärtää tuosta, kun Jeesus on laitettu sanomaan, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen (Matt.13:33), jonka taivasten valtakunnan Paavali käskee perkaamaan pois, kun Jeesus on teurastettu pääsiäisen uhrilampaana ja tosi Jumalana (1.Kor.5:7), ja muuttumaan happamattomaksi taikinaksi, että tuossa kohdassa Raamatussa apahtuu jotakin opillisesti todella ratkaisevaa.

        Sen vahvistaa vielä Jeesuksen opettaman Jumalan sanat tekemästään ikuisesta liitosta kaiken luomansa kanssa, ja sitten juutalaisten opilla tehdäänkin Jeesuksen VERELLÄ, SURMALLA, TAPOLLA teurastettuna UHRIampaana jonkin toisen tahon kanssa UUSI liitto.

        Ja Israelin Jumala (Jeremia 7), Jeesuksen opettama Jumala, kieltää kaiken viattoman veren vuodattamisen ja sanoo UHRAAMISTA iljetykseksi, joka vietiin hänen nimiinsä laitettuun temppeliin.

        Raamatun tekstissä ei ole edes mitään tulkinnanvaraa tai säätämisen mahdollisuutta - on vain tyhmiä uskovaisia, jotka eivät osaa erottaa Jeesuksen opetusta Israelin Jumalasta juutalaisten Jeesuksen sanoin Saatanaan ja kaiken valheen isään (Joh.8) perustuvasta opetuksesta, kun Saatanasta Paavali käyttää Jumala nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ihan sen verrankin voisi ymmärtää tuosta, kun Jeesus on laitettu sanomaan, että taivasten valtakunta on happaman taikinan kaltainen (Matt.13:33), jonka taivasten valtakunnan Paavali käskee perkaamaan pois, kun Jeesus on teurastettu pääsiäisen uhrilampaana ja tosi Jumalana (1.Kor.5:7), ja muuttumaan happamattomaksi taikinaksi, että tuossa kohdassa Raamatussa apahtuu jotakin opillisesti todella ratkaisevaa.

        Sen vahvistaa vielä Jeesuksen opettaman Jumalan sanat tekemästään ikuisesta liitosta kaiken luomansa kanssa, ja sitten juutalaisten opilla tehdäänkin Jeesuksen VERELLÄ, SURMALLA, TAPOLLA teurastettuna UHRIampaana jonkin toisen tahon kanssa UUSI liitto.

        Ja Israelin Jumala (Jeremia 7), Jeesuksen opettama Jumala, kieltää kaiken viattoman veren vuodattamisen ja sanoo UHRAAMISTA iljetykseksi, joka vietiin hänen nimiinsä laitettuun temppeliin.

        Ja juuri tällä kohdalla, kun juutalaiset veivät 'uhrikultti iljetyksensä Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin', juutalaiset tekivät temppelivallankaappauksen, ja saivat Jeesuksen uhrauksella ja valehtelemalla koko maailman uskomaan, että heidän uhrikultti-iljetysjumalansa olisi muka Israelin Jumala.
        Ei ollut eikä ole - Raamattu paljastaa todistettavasti juutalaisten huijaamisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juuri tällä kohdalla, kun juutalaiset veivät 'uhrikultti iljetyksensä Israelin Jumalan nimiin laitettuun temppeliin', juutalaiset tekivät temppelivallankaappauksen, ja saivat Jeesuksen uhrauksella ja valehtelemalla koko maailman uskomaan, että heidän uhrikultti-iljetysjumalansa olisi muka Israelin Jumala.
        Ei ollut eikä ole - Raamattu paljastaa todistettavasti juutalaisten huijaamisen.

        Ja se, että manipuloiduilla uskovaisilla on liian vähän aivosoluja ymmärtää tämä tapahtunut huijaus, ei mitenkään heidän uskolla muuta Raamatun totuutta, jota mm. Luther on ansiokkaasti luterilaisuutena siirtänyt ajassa 500 vuotta eteenpäin meidän aikaan toivossa, että se voidaan paljastaa ilman ristiinnaulitsemisia, inkvisiitiota, noitarovioita ja giljotiineja..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se, että manipuloiduilla uskovaisilla on liian vähän aivosoluja ymmärtää tämä tapahtunut huijaus, ei mitenkään heidän uskolla muuta Raamatun totuutta, jota mm. Luther on ansiokkaasti luterilaisuutena siirtänyt ajassa 500 vuotta eteenpäin meidän aikaan toivossa, että se voidaan paljastaa ilman ristiinnaulitsemisia, inkvisiitiota, noitarovioita ja giljotiineja..

        Kyse on ollut vallankäytöstä, ei uskonnosta, vaikka uskomisesta kyllä, sillä ilman uskomista tämä huijaus juutalaisen perisyntivalheella ei olisi edes onnistunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyse on ollut vallankäytöstä, ei uskonnosta, vaikka uskomisesta kyllä, sillä ilman uskomista tämä huijaus juutalaisen perisyntivalheella ei olisi edes onnistunut.

        Ja ryhtykääpä laskemaan maailmasta, että mitä kaikkea nyt liittyy tähän huijaukseen.

        Esimerkiksi sadat ellei tuhannat kristinuskon haarat kirkkoineen ja temppeleineen, ja islamin usko kaikkine moskeijoineen ja sharialakeineen myös musliminaisten alistaminen sekä islamistien eläinuhraus.

        Myös tarkoituksella luotu islamisti terrorismi ja vastakkainasettelu kristittyjen ja islamistien välille.

        Puhumattakaan vääryydellä muodostetusta Israelin valtiosta holokaustilla (sana tarkoittaa kokonaan poltettua uhria Jahvelle), jonka muodostamisen - kuten Euroopan Unioninkin - perusta on natsi-Saksassa.

        Miten monen miljardin ihmisen elämä on ollut ja on edelleenkin tämän valheen perustalle rakennettuna vääryydellä ja myös sillä .perustalla tuhottu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja ryhtykääpä laskemaan maailmasta, että mitä kaikkea nyt liittyy tähän huijaukseen.

        Esimerkiksi sadat ellei tuhannat kristinuskon haarat kirkkoineen ja temppeleineen, ja islamin usko kaikkine moskeijoineen ja sharialakeineen myös musliminaisten alistaminen sekä islamistien eläinuhraus.

        Myös tarkoituksella luotu islamisti terrorismi ja vastakkainasettelu kristittyjen ja islamistien välille.

        Puhumattakaan vääryydellä muodostetusta Israelin valtiosta holokaustilla (sana tarkoittaa kokonaan poltettua uhria Jahvelle), jonka muodostamisen - kuten Euroopan Unioninkin - perusta on natsi-Saksassa.

        Miten monen miljardin ihmisen elämä on ollut ja on edelleenkin tämän valheen perustalle rakennettuna vääryydellä ja myös sillä .perustalla tuhottu?

        Kyse on jättimittavasta kokonaisuudesta, eikä vain muutamasta Raamatussa olevasta lauseesta.


    • Anonyymi

      Pyhä kolmiodraama?

      Elohim on lopusta alkuun luettuna Mikael.
      Jeshua puolestaan on sunnan perusteella korotettu Jumalisen luontonsa puolesta ALLAHIKSI.

      Elohim = ALLAH = Mikael = Kristus

      Mikael elohim siis lähetti Gabrielin tuomaan sanaa , Jumalan ääntä korotetulta Kristukselta, joka on ALLAH.

      Tämä on vielä sangen yksinkertainen yhtälö, mutta draamaan se johtaa. Kaikki väärät tekeytyjät pelkää omaa asemaansa. Onhan vääriä Kristuksia. Oikea on Elohim-Mikael-ALLAH.

      • Anonyymi

        Allah on sama kuin Jahve. Miten helvetissä, sinä saat Jeesuksen 'koroteruksi' samaksi, jonka vastustamisesta tämä tapettiin, kun sanoi sitä Saatanaksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allah on sama kuin Jahve. Miten helvetissä, sinä saat Jeesuksen 'koroteruksi' samaksi, jonka vastustamisesta tämä tapettiin, kun sanoi sitä Saatanaksi?

        Kerrotko tämän kohdan sangen yksinkertaisesta yhtälöstäsi?


      • Anonyymi

        Kolminaisuusoppi perustuu vain siihen, että Jeesus on Kristuksena tosi Jumala, opettamansa Israelin Jumala, joka teurastetaan uhrilampaana juutalaisen opilla ja syödään Herran kuoleman julistamiseksi juutalaisen antamin ehtoollisen asetussanoin kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä. Kyseessä on intiaaneilta tuttu okkultinen riitti vihollisen kuolleena pitämiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kolminaisuusoppi perustuu vain siihen, että Jeesus on Kristuksena tosi Jumala, opettamansa Israelin Jumala, joka teurastetaan uhrilampaana juutalaisen opilla ja syödään Herran kuoleman julistamiseksi juutalaisen antamin ehtoollisen asetussanoin kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä. Kyseessä on intiaaneilta tuttu okkultinen riitti vihollisen kuolleena pitämiseksi.

        Tästä syystä, kun Kristus-kultti on kristinuskon perustana juutalaisen opilla, siihen ei kuulu sen enempää Jeesus, Jeesuksen opetus, taivasten valtakunta kuin ylipäätään sielukaan. Ne on kirottu ristille Paavalin sanoin ja opilla (Gal.3:13).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä syystä, kun Kristus-kultti on kristinuskon perustana juutalaisen opilla, siihen ei kuulu sen enempää Jeesus, Jeesuksen opetus, taivasten valtakunta kuin ylipäätään sielukaan. Ne on kirottu ristille Paavalin sanoin ja opilla (Gal.3:13).

        Tämä näkyy hyvin myös Augsburgin tunnustuksessa - Kristus on se kirottu uhri tistillä - vain nimi Kristus.

        Mutta kohdassa, jossa luetaan uskoville viimeinen tuomio fyysisellä ylösnousemuksella haudoista - niin siinä kohdassa lukee vain, nimi Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä näkyy hyvin myös Augsburgin tunnustuksessa - Kristus on se kirottu uhri tistillä - vain nimi Kristus.

        Mutta kohdassa, jossa luetaan uskoville viimeinen tuomio fyysisellä ylösnousemuksella haudoista - niin siinä kohdassa lukee vain, nimi Jeesus.

        Kristus ja Jeesus ovat täysin eri asia siis myös luterilaisuuden tärkeimmässä tunnustuksessa, Augsburin tunnustuksessa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus ja Jeesus ovat täysin eri asia siis myös luterilaisuuden tärkeimmässä tunnustuksessa, Augsburin tunnustuksessa..

        Liberaalien oppi tuoda Jeesus kristinuskoon opetuksineen hämmentää tätä juutalaisen opin huijausperustaa, jossa Jeesus on vain kirottu uhri. Mutta riittävän hyvin loi tarvittavaa ristiriitaa oppien välille - kahden eri evankeliumin, jotka eivät ole keskenään edes samalta planeetalta.

        Jeesuksen opetusta ei kuitenkaan voi hyväksyä kristinuskoksi samalla, kun tämä onkin kirottu ja teurastettu ja syöty uhrilammas, vaan on hyväksyttävä silloin myös Jeesuksen paluu, ja hänen lukemansa tuomio nimensä hyväksikäytöstä sekä muutettava Jahven tilalle Jeesuksen opettama hyvä taivasten valtakunnan isä Jumala. Luonnollisesti silloin on myös luovuttava kannibalistisesta ehtoollisesta, jolla tämän kuolemaa julistetaan (1.Kor.11:23).


    • Jospa Turunen on vaihteeksi ajatellut kirjoitella matalamielisiä jostain muusta poppoosta kuin kirkosta joka vähät nakkaa hänen kirjoituksistaan ja onhan asiassa sellainenkin pieni ongelma, ettei Patmoksen vanhempiväki ehkä pohjattomasti siedä kirkon arvostelua ja niin jää mummojen "arkkutilit" Patmokselta saamatta. Jehovan todistajat ovat parempi kohde vaikka tuskin hekään välittävät Turusen jutuista yhtään mitään. Seuraavat keinothan on sitten alkaa nokkimaan helluntailaisia ;) tai siirtyä suosiolla kirjoittelemaan vaikka ufoista.

      • Mitä matalamielistä kirjoituksessa on?
        Entä mitä sellaista on kirjoittanut kirkosta?

        Turunen on muuten ihan eri sarjan mies kuin sinä. 😹


      • aito_Iainen kirjoitti:

        Mitä matalamielistä kirjoituksessa on?
        Entä mitä sellaista on kirjoittanut kirkosta?

        Turunen on muuten ihan eri sarjan mies kuin sinä. 😹

        Ihan se on jo matalamielistä lähteä arvostelemaan jonkun toisen porukan oppeja kuinka itse muka olisi jokin kaiken tietävä vääräsääri. Ihan siis asenne jo kertoo oleellisen.

        Varmasti Turunen on eri sarjan miehiä . Hänhän kirjoittelee ja puhuu noin yleisesti p*skaa tehden sitä rahasta. Niin paljoa ei rahaa olekaan, että minä mokamaan suostuisin.


      • Tolkun.Ihminen kirjoitti:

        Ihan se on jo matalamielistä lähteä arvostelemaan jonkun toisen porukan oppeja kuinka itse muka olisi jokin kaiken tietävä vääräsääri. Ihan siis asenne jo kertoo oleellisen.

        Varmasti Turunen on eri sarjan miehiä . Hänhän kirjoittelee ja puhuu noin yleisesti p*skaa tehden sitä rahasta. Niin paljoa ei rahaa olekaan, että minä mokamaan suostuisin.

        Eihän hän arvostele vaan analysoi.
        Turunen on yksi pätevimpiä teologeja tässä massa.

        Edelleen itse syyllistyt siihen mistä Turusta syytät.
        Syytät lisää syyteitö vaikka et edellisiäkään ole todistanut.

        Olet ilmeisen kyvytön muuhun? 😼


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Eihän hän arvostele vaan analysoi.
        Turunen on yksi pätevimpiä teologeja tässä massa.

        Edelleen itse syyllistyt siihen mistä Turusta syytät.
        Syytät lisää syyteitö vaikka et edellisiäkään ole todistanut.

        Olet ilmeisen kyvytön muuhun? 😼

        Se tosiaan on kyvytön muuhun.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Eihän hän arvostele vaan analysoi.
        Turunen on yksi pätevimpiä teologeja tässä massa.

        Edelleen itse syyllistyt siihen mistä Turusta syytät.
        Syytät lisää syyteitö vaikka et edellisiäkään ole todistanut.

        Olet ilmeisen kyvytön muuhun? 😼

        Ai on muka? Aloituksessa oleva teksti on erittäin hyvä, mutta sitä ei Pasi Turunen kirjoittanut. Hän sensuroi tekstin pois blogista, mutta sen kirjoittaja kuitenkin sisällytti sen aloitukseen, joten teksti on tallella ja tässä keskustelussa näyttää olevan jo melkein 900 katselukertaa. En voi kuin hämmästellä, miksi Turunen poisti kommentin.


      • Anonyymi
        aito_Iainen kirjoitti:

        Eihän hän arvostele vaan analysoi.
        Turunen on yksi pätevimpiä teologeja tässä massa.

        Edelleen itse syyllistyt siihen mistä Turusta syytät.
        Syytät lisää syyteitö vaikka et edellisiäkään ole todistanut.

        Olet ilmeisen kyvytön muuhun? 😼

        Turunen voisi joskus kirjoittaa Patmoksesta ja mikä siellä on vialla mutta ei tietenkään sitä tee. Siellähän kaikki täydellistä vaikka porukka jakautunut kahteen leiriin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turunen voisi joskus kirjoittaa Patmoksesta ja mikä siellä on vialla mutta ei tietenkään sitä tee. Siellähän kaikki täydellistä vaikka porukka jakautunut kahteen leiriin.

        Patmos on rahantekokone, joka kaupallisti Israelin. Säätiö on perustettu Leo Mellerin hiekalle, jonne tuli Pasi Turunen kaivamaan rahaaa ja vähät välitti siitä juoksuhiekasta, minkä päälle tuli istumaan. Patmos ei ole oikeasti Kristuksen asialla, vaan tuottaa sellaista konservatiivista "hyvän tekemistä", mikä myy hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patmos on rahantekokone, joka kaupallisti Israelin. Säätiö on perustettu Leo Mellerin hiekalle, jonne tuli Pasi Turunen kaivamaan rahaaa ja vähät välitti siitä juoksuhiekasta, minkä päälle tuli istumaan. Patmos ei ole oikeasti Kristuksen asialla, vaan tuottaa sellaista konservatiivista "hyvän tekemistä", mikä myy hyvin.

        Mitä on olla 'Kristuksen asialla', kun opin luoneen Paavalin mukaan hän TEKI KRISTUKSEN KIROUKSEKSI?

        Löytyy Paavalin Galatalaiskirjeen 3. luvun 13. jakeesta.

        Odotan myös vastausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on olla 'Kristuksen asialla', kun opin luoneen Paavalin mukaan hän TEKI KRISTUKSEN KIROUKSEKSI?

        Löytyy Paavalin Galatalaiskirjeen 3. luvun 13. jakeesta.

        Odotan myös vastausta.

        Lisäystä. Ettekö te tiedä mitään mitä Raamatussa lukee?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on olla 'Kristuksen asialla', kun opin luoneen Paavalin mukaan hän TEKI KRISTUKSEN KIROUKSEKSI?

        Löytyy Paavalin Galatalaiskirjeen 3. luvun 13. jakeesta.

        Odotan myös vastausta.

        Ja lause vielä jatkuu "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai on muka? Aloituksessa oleva teksti on erittäin hyvä, mutta sitä ei Pasi Turunen kirjoittanut. Hän sensuroi tekstin pois blogista, mutta sen kirjoittaja kuitenkin sisällytti sen aloitukseen, joten teksti on tallella ja tässä keskustelussa näyttää olevan jo melkein 900 katselukertaa. En voi kuin hämmästellä, miksi Turunen poisti kommentin.

        "Aloituksessa oleva teksti on erittäin hyvä, mutta sitä ei Pasi Turunen kirjoittanut. Hän sensuroi tekstin pois blogista..."

        Sillä keinoin :D


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        "Aloituksessa oleva teksti on erittäin hyvä, mutta sitä ei Pasi Turunen kirjoittanut. Hän sensuroi tekstin pois blogista..."

        Sillä keinoin :D

        Ei millään.


    • Siis Turunen käsittelee jonkun saamansa sähköpostin kysymystä:
      ”Hei Pasi, olen kuunnellut YouTubesta opetuksiasi Jehovan todistajista (Kiitos!) ja miettinyt viime viikkoina voisinkohan kysyä sinulta ja mahtaisitko tietää mistä löytyisi jehovantodistajien omista lehdistä tai kirjoituksista siitä että heidän oppinsa mukaan Jeesus oli alunperin luotu ja arkkienkeli Mikael (eikä Jumala)?”

      Eli kysyjä on ollut hyvin laiska, eikä ole viitsinyt ottaa itse selvää asioista. Nämä tiedot löytyvät helposti netistä – ellei viitsi lukea heidän muita kirjasijaan tai lehtiä.

      ”Viestin lähettäjä kertoi keskustelleensa ystävänsä kanssa, jolle Jehovan todistaja oli väittänyt, etteivät he opeta tällaista. Ystävä oli lisäksi kysynyt ”saman tien suoraan Jehovan todistajilta tuosta arkkienkeli Mikaelista mutta he kieltävät kaiken ja sanovat ettei ole totta.”.

      Eli joku oli valehdellut tuolle kirjoittajalle. Sillä ei Jt:llä ole tarvetta moisia kiistää.

      Tässä Turunen on vähän jäljillä: ”Ilmeisesti nämä Jehovan todistajat eivät joko ole lukeneet järjestönsä julkaisuja kunnolla tai sitten yrittävät harhauttaa. Luulenpa, että he vain ovat jostain syystä tietämättömiä liikkeensä opista tässä kohtaa.”

      Jt:t tutustuvat perusteellisesti Raamattuun heidän omissa kouluissaan. Väitän, että ilmeisesti kyse ei ollut edes mistään JT:sta, jos tuollaisia on väittänyt.

      Oliko koko juttu perustettu pelkkään valheeseen?

      ”Jehovan todistajien oppi on väärä.”

      Tämä puolestaan on kysymyksenä aivan toinen. Kyse on siis siitä, onko kolminaisuusoppi (ja missä muodossa) Raamatun mukainen vai ei. Tästä toki voidaan kiistellä.

      • Anonyymi

        Sinä siis kiistät edelleen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen jumaluuden?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinä siis kiistät edelleen Isän, Pojan ja Pyhän Hengen jumaluuden?

        ?? Avasin tuossa sitä, mitä Turusen blogissa luki. Sitten olen käsitellyt kolmiyhteisyysoppia monelta eri kantilta. Miten sinä asian sait noin solmuun?


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ?? Avasin tuossa sitä, mitä Turusen blogissa luki. Sitten olen käsitellyt kolmiyhteisyysoppia monelta eri kantilta. Miten sinä asian sait noin solmuun?

        Pasi ei kyseenalaistavat komminsusuutta . Hän on kirjoittanut aiheesta kattavan kirjankin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pasi ei kyseenalaistavat komminsusuutta . Hän on kirjoittanut aiheesta kattavan kirjankin.

        ”Pasi ei kyseenalaistavat komminsusuutta .”

        Tuota, tarkoitit varmaan että ”Pasi” eli Turunen ei kyseenalaistanut kolminaisuutta?

        Niin, kolminaisuusoppi on yksi keskeinen määre, minkä mukaan lasketaan kristityksi tai kristinuskon kaltaiseksi.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        ”Pasi ei kyseenalaistavat komminsusuutta .”

        Tuota, tarkoitit varmaan että ”Pasi” eli Turunen ei kyseenalaistanut kolminaisuutta?

        Niin, kolminaisuusoppi on yksi keskeinen määre, minkä mukaan lasketaan kristityksi tai kristinuskon kaltaiseksi.

        Sinä et usko kolmiyhteuseen Jumalaan.


      • :D Juu ja sinä olet ilmiselvästi muslimi...


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2858
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      105
      2140
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      924
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe