Juhannushera toiselta nimeltään juustokeitto ja kolmannelta nimeltään punainen hera

Anonyymi-ap

On huippuhyvvää juhannusherkkua. Kysseessä on siis jälkiruoka. Siinä pitää keittää maitoa todella kauan eli maito isoon kattilaan ja sinne sekaan juustonjuoksutin.

20 litraa lehmänmaitoa
juustonjuoksutinta

laita maito isoon kattilaan ja 1 ruokalusikallinen juustonjuoksutinta. sekoita muutama minuutti. Anna juoksettua 30 minuutin ajan. Sekoita keittovaiheessa koko ajan ettei pala pohjaan. kun saat heran kiehumaan niin pienennä levyä mutta katso että hera kiehuu silti kuitenkin ja sekoita välillä aina ja pidä huoli ettei pala pohjaan(maito palaa pohjaan heleposti!). loppu maito lisätään kaikki ja heraa keitetään 10-12 tuntia että se on todella punaista jolloin se on tehty oikeaoppisesti. laita hera jäähtymään jonnekin kylymään vesiastiaan. Tarjotaan kylmänä.

Heran tekeminen vaatii siis lehmänhermoja ku pitkä prosessi eikä heran teko ole välttämättä maailman helpointa, muttei vaikeintakaan, mut vaatii lehmänhermoja. Hyvää juhannusta kaikille kokkaamisen ja leipomisen ystäville!

6

503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En ole koskaan edes nähnyt tällaista. Olen kuullut, että kuulemma Pohjanmaalaista.

• Anonyymi

Hyvä tietää, että vaatii "lehmän hermot" valmistaa. Vois juustokeitto maistua.

• Anonyymi

😍😋😍😋😍😋😍😋😍

💋 ­­­N­y­m­f­­­o­m­­­a­a­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17900998F

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Liitteessä ohje valmistukseen pienemmällä maitomäärällä. https://yhteishyva.fi/reseptit/juhannusjuusto/2GVbl2U2Z7MYAOI1EAyJIt.

Söimme tällaista äidin keittämää juhannusjuustoa aina juhannuksena kun lehmät tuottivat maitoa hyvin kesällä. Lapsen suuhun maistui kun lisäsi sokeria lautaselle.
      Silloinhan ei ollut karkkeja eikä paljon muutakaan makeaa.

• Anonyymi

Hienoa joku jaksaa itse tehdä ruuat ja keitot ymm. Minä en enää jaksa tai ei huvita.Tosin varman johtuu sitä asun yksin,asunut jo vuosia.Joten menen sinne kaupan valmis ateria hyllyille,Josta ostan ravintoni.Kunnioitan jokaista joka kokkaa itse.

• Anonyymi

Tätäkään juhannusherkkua ei saa kuin Suomessa kaupanhyllyltä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      41
      2233
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      223
      1984
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      111
      1538
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1265
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1207
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      138
      1114
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1088
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      999
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      63
      954
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      950
    Aihe