Onko sinkulla parisuhteen korvikkeita?

Itselläni kumppanin korvaa jalkapallo - entä sinulla? Käyn katsomassa otteluita, katson futista telkusta ja pelaan jalkapallomanageripeliä. Jos olisi toisin niin saattaisin olla perheellinen, joka ei korvaisi futiksella parisuhdetta.

Mitä korvikkeita sinulla on sinkkuna?

196

2789

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Mitä korvikkeita sinulla on sinkkuna?"

Tai mitä sinkun korvikkeita olet huomannut muilla? Millä korvataan elämässä kumppani?

• Anonyymi

Pumpattava Barbara.

• En miellä mitään osaa elämästäni parisuhteen korvikkeeksi. Minulla ei ole parisuhdetta eikä sen puutetta millään voi mielestäni korvata. Ei mikään muu tuo elämääni sitä, mitä parisuhde voisi tuoda. Koen eläväni silti ihan täyttä elämää eli en elä surkutellen parisuhteen puuttumista vaan elän elämääni, mutta olen avoin sille mahdollisuudelle, että joku päivä ehkä löydän parisuhteen.

• Kiitos mielenkiintoisesta vastauksesta. Ehkä se, mitä sanoit, pitää paikkansa myös monen muun suhteen?

• Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

Kiitos mielenkiintoisesta vastauksesta. Ehkä se, mitä sanoit, pitää paikkansa myös monen muun suhteen?

Näen sen niin, että toista asiaa ei voi varsinaisesti korvata toisella. Minulla esimerkiksi on kova kissakuume. Pääsen ajoittain ystävien luokse rapsuttelemaan kisoja ja tottakai se on ihanaa ja hetkellisesti tyydyttää rapsuttelutarpeitani, mutta ei se poista tunnetta, että kaipaisin ikioman kissan myös kotiini. Samalla tavalla kaipuu miehen lähelle niin henkisesti kuin fyysisesti ei tyydyty millään muulla kuin parisuhteella.

En silti elä ajatellen, mitä minulta puuttuu vaan olen kiitollinen kaikesta siitä, mitä minulla on.

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Näen sen niin, että toista asiaa ei voi varsinaisesti korvata toisella. Minulla esimerkiksi on kova kissakuume. Pääsen ajoittain ystävien luokse rapsuttelemaan kisoja ja tottakai se on ihanaa ja hetkellisesti tyydyttää rapsuttelutarpeitani, mutta ei se poista tunnetta, että kaipaisin ikioman kissan myös kotiini. Samalla tavalla kaipuu miehen lähelle niin henkisesti kuin fyysisesti ei tyydyty millään muulla kuin parisuhteella.

En silti elä ajatellen, mitä minulta puuttuu vaan olen kiitollinen kaikesta siitä, mitä minulla on.

Jos haluat miehen, niin elä ota kissaa. Aika moni mies allerginen ja sen lisäks aika moni ei tykkää. Sopivaa elämänkumppania on tosi vaikea löytää muutenkin. Ei kannata puottaa todennäköisyyksiä puoleen.

• Anonyymi kirjoitti:

Jos haluat miehen, niin elä ota kissaa. Aika moni mies allerginen ja sen lisäks aika moni ei tykkää. Sopivaa elämänkumppania on tosi vaikea löytää muutenkin. Ei kannata puottaa todennäköisyyksiä puoleen.

En näe tuota ongelmana, sillä minä en halua miestä, joka ei tykkää kissoista eli sellaiset miehet saa pysyäkin poissa. Allergialle ei tietenkään mitään voi, mutta se on eri asia ja täytyy miettiä sitten tilannekohtaisesti.

• Anonyymi

Joskus Fenerbachella UCL dominoiminen oli kova juttu. Muistan vieläkin niitä tietokoneen luomia pelaajia. Emre Yayala paikutti maaleja niin paljon että esimerkiksi Shakhtar Donesk kaatui 10-0. Hyviä leffoja tuli katsottua. Ja niiden analysoiminen oli lempipuuhaa. Jalkapallo. Baareissa käyntiä. Koulu. Niin sinisilmäinen silti mitä oli horisontissa tulossa.

Tylsältä kuulostaa se aika kun oli unohtanut kuka oli ennen kuin rahatilanne riistäytyi käsistä. Olin viel ainut joka ei ottanut edes kytkykaupalla puhelinta ja hetkeä myöhemmin hävisin peleihin rahojani. Työpaikat peruttiin luottotietojen takia ja piti rakentaa itsensä uudelleen. Mut menin oikeuteen asti katsomaan sitä valehtelua raamattu kädessä. Periaatteen vuoksi. Jos ei vaivauduta edes selittämään miten ykköshakijasta muuttui joku jolle ei edes viitsitty ilmoittaa rehellisesti syytä niin pakkohan se on vastustaa. Voitin mut meni vähän usko siihen prosessin hitauteen. Teini-ikä, itsensä kadottaminen, lihominen ja itsetunnon täydellinen menetys tulevaisuutensa menettäneenä, muutama vuotta myöhemmin yksi arvostava kommentti toi mieleen kuka olin ollut. Kukaan muu ei puhunut niin kauniisti. Tajusinkin, että muille elämässäni olin heikoin hetki. Pimeipänä vuotena kävelin aika itsevarmasti vaikka en edes meinannut päästä sängystä ylös. Kuin rokkistara pitkine kiharine hiuksinenk, pantoineni ja henkseleineni. Oli kiva saada se paino pois ja ekaa kertaa tykätä peilikuvasta. Nuorena oli niin huono itsetunto vaikka sitä peittelinkln ja naiset piirittivät että en pitänyt itseäni komeena. Saatoin joutua vähän joidenkin hampaisiin silloin. Käytöstä yhtä kohtaan tosin vain kadun joka taisi olla tosi ihastunut. Mutta menetin yhden naisen takia silloin työpaikkani kun en ollut hänestä kiinnostunut. Itselle se oli niin merkityksetön lähestyminen että en edes tajunnut että savusti minut ulos työpaikalta. Ehkä se oli hyvä. Olisin voinut suuttua. Olisi tullut sen verran kovaa tekstiä suusta kun useita vuosia vanhempi nainen alkaa jotain 18v savustamaan ulos. Mut hassuja naiset oli aina. Kuka kertoi koko koululle että seurustelemme vaikka koskaan viettänyt aikaa yhdessä. Kuka tapitti silmiin taukoamatta koskaan sanomatta sanaakaan löytäen minut toisen paikkakunnan baarista keskellä viikkoa. Näitä oli enemmänkin jotka yrittivät ties millä alentamisilla saada mukaansa baarista kertoen jotain yleisiä lempinimiä tyttöporukassa.

Ei mikään ihme jos joku jonka kanssa puhuminen oli niin helppoa ja no aluksi tasaista ainakin tuntii heti siltä että meistä tulee parhaat ystävät. Siitä se sitten syveni ja samaan aikaan mistään ei tullut enää mitään.

Silti en puhu naisista koskaan pahaa. En hauku muiden exiä joiden kanssa kuitenkin eksyvät uudelleen yhteen tai koe olevani jotenkin alempana. Tai ylennä itseäni. Mielummin yksin kuin joku jolla pelataan. Kyllä sydän meni itsellänikin rikki kun jossain messengereissä teini-ihastukset tulee illalla kertomaan että menee muiden miesten luokse ja vittuilee vain jatkossa päin naamaa kuin olisin tehnyt jotain pahaa vaikka ihmettelin vain mitä oikein tapahtui. Eipä sitä tule itseä pidettyä minään Jumalan lahjana naisille mutta heikkouksistani huolimatta aika passeli ja tyylikäs enkä kyllä mitään alinta saastaa joka voivottelisi kun viihdyn yksin enkä katkeroidu mistään. Ehkä jos tuntisi kateutta ja kisaisi statuksesta.

• Mulla sinkkuna on parisuhteen korvike ollut aina liikunta. Ja työnteko. En osaa olla aloillani ja puran energiaani liikkumiseen ja työntekoon, kotona ja työpaikalla.

Kerrostalossa asuessani 90- luvulla sinkkuna olin kuolla tylsyyteen, niinpä pyöräilin itseni ihan kukkakepiksi.

Mulla pitää olla paljon tekemistä tai mä kuolen tylsyyteen. Siksi mun on pakko asua jossain missä voin touhuta aina jotain.

• Lepohetkiä on, kun palstailen tai nukun.

• Niin ja lemmikit ne joista huolehdin rakkaudella. Mulla on paljon rakkautta, sydän syrjällään ja sitä pitää purkaa hoivailuun ja huolehtimiseen. ☺️❣️

• Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

Niin ja lemmikit ne joista huolehdin rakkaudella. Mulla on paljon rakkautta, sydän syrjällään ja sitä pitää purkaa hoivailuun ja huolehtimiseen. ☺️❣️

Lasketko nossenkin lemmikiksi?

• Anonyymi kirjoitti:

En tietenkään laske, hän on mun rakastettu ja elämänkumppani. Hamsu on lemmikki, vaikka hänkin on oikeastaan mun adoptoitu karvavauva. Mamman hamsutyttö, kultamuru. 🥰🐹

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Warren kans

• Anonyymi

Mä taas viihdyn yksin,ahdistaisi ajatella jotain miestä tai naista vierelle. Toki on ystäviä,käymme joskus jossain ja juttelemme somessa. En koe että tarviis mitää korviketta,kun en ole parisuhdetyyppi.

• Anonyymi kirjoitti:

Mä taas viihdyn yksin,ahdistaisi ajatella jotain miestä tai naista vierelle. Toki on ystäviä,käymme joskus jossain ja juttelemme somessa. En koe että tarviis mitää korviketta,kun en ole parisuhdetyyppi.

No minä touhuan parisuhteessakin koko ajan, etten vain sinkkuna. Mutta liikunta oli mulle sinkkuna sellainen korvike. Samoin työ. Nyt perheellisenä en taas malta lähteä samallatavalla kotoa pois, kun sinkkuna taas kotona ei ollut kun seinät vastassa. Lemmikit, silloin kun niitä sattui olemaan.

En minäkään enää välttämättä pariutuisi uudestaan, tarpeeni parisuhteelle on muuttunut ikääntyessäni.

Mutten myöskään viskaa hyvää parisuhdetta menemään ilman hyvää syytä ja silloin se suhde ei enää olisi hyvä.

• Huitale kirjoitti:

No minä touhuan parisuhteessakin koko ajan, etten vain sinkkuna. Mutta liikunta oli mulle sinkkuna sellainen korvike. Samoin työ. Nyt perheellisenä en taas malta lähteä samallatavalla kotoa pois, kun sinkkuna taas kotona ei ollut kun seinät vastassa. Lemmikit, silloin kun niitä sattui olemaan.

En minäkään enää välttämättä pariutuisi uudestaan, tarpeeni parisuhteelle on muuttunut ikääntyessäni.

Mutten myöskään viskaa hyvää parisuhdetta menemään ilman hyvää syytä ja silloin se suhde ei enää olisi hyvä.

Luulen, että nykyään jos olisin sinkku mulle riittäisi hyvin työ, omat lapseni, lemmikki ja kiva koti missä on sen verran pihaa, että saan purkaa energiaani siihen ja rakentaa puutarhan itselleni. Eli rivari maantasalla ja passelilla takapihalla.

Kavereita sen verran, kun jaksaa suhteita ylläpitää. En kaipaa liutaa ihmisiä elämääni ollakseni onnellinen, less is more mielumminkin.

Parisuhde ei tunnu mitenkään välttämättömällä tai edes houkuttelevalle. Näin ajatellen.

• Huitale kirjoitti:

Luulen, että nykyään jos olisin sinkku mulle riittäisi hyvin työ, omat lapseni, lemmikki ja kiva koti missä on sen verran pihaa, että saan purkaa energiaani siihen ja rakentaa puutarhan itselleni. Eli rivari maantasalla ja passelilla takapihalla.

Kavereita sen verran, kun jaksaa suhteita ylläpitää. En kaipaa liutaa ihmisiä elämääni ollakseni onnellinen, less is more mielumminkin.

Parisuhde ei tunnu mitenkään välttämättömällä tai edes houkuttelevalle. Näin ajatellen.

Eikä minkäänlainen intiimisuhde muutenkaan. Eli ei myöskään seksisuhteet. Ei mua kiinnosta.

Eikä niitä ihmisiä ole oikein missään, jotka saisi sukat jalassani pyörimään, valtaosa ei kiinnosta muuten kuin kaverina korkeintaan. Jotenkin ei ole enää avoin millekkään hehkuttelulle jne.

• Anonyymi

Uskon Rakkauteen
      Toivon vapautta
      Usko. Rakkaus. Vapaus

• Anonyymi

En koe ihmisen päämääränä enää olevan kumppanin etsiminen, perheen perustaminen, tai lisääntyminen.

Pakko on kai ajatella miten paljon vapaa-aikaa tulee jos edellä mainittuja asioita elämässä ei olisi.

Olisi enemmän aikaa ystäville, matkailulle, omille harrastuksille ja tavoitteille.

Sitomalla itsensä kumppaniin, lapsiin ja olosuhteisiin, ei edellä mainittua vapaata aikaa jää itselle. Mahdollisuudet kutistuvat.

Kumppani ja lapset tuovat elämään muuta merkitystä. Syrjäyttää "minä" ajattelua, ohjaten ajattelua "me" suuntaan. Elämä on tuolloin kompromissi.

AV

• AV: "Olisi enemmän aikaa ystäville, matkailulle, omille harrastuksille ja tavoitteille.

Sitomalla itsensä kumppaniin, lapsiin ja olosuhteisiin, ei edellä mainittua vapaata aikaa jää itselle. Mahdollisuudet kutistuvat.

Kumppani ja lapset tuovat elämään muuta merkitystä. Syrjäyttää "minä" ajattelua, ohjaten ajattelua "me" suuntaan. Elämä on tuolloin kompromissi."

Kiitos vastauksesta. Osuit napakymppiin kenties kuvatessasi elämää. Se taitaa olla "me" "minän" sijasta. Hainkin sitä - mitä sinkut täytävät elämänsä minä-muodossa, kun on enemmän aikaa itselleen. Hyvää juhannusviikonloppua! :)

• Anonyymi
        Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

AV: "Olisi enemmän aikaa ystäville, matkailulle, omille harrastuksille ja tavoitteille.

Kumppani ja lapset tuovat elämään muuta merkitystä. Syrjäyttää "minä" ajattelua, ohjaten ajattelua "me" suuntaan. Elämä on tuolloin kompromissi."

Kiitos vastauksesta. Osuit napakymppiin kenties kuvatessasi elämää. Se taitaa olla "me" "minän" sijasta. Hainkin sitä - mitä sinkut täytävät elämänsä minä-muodossa, kun on enemmän aikaa itselleen. Hyvää juhannusviikonloppua! :)

Sivusta totean, että mä en ole oikein koskaan ymmärtänyt tuota, että "mahdollisuudet kutistuvat". Sehän on ihan täysin kiinni siitä mitä haluaa ja millaisen kumppanin valitsee.

• Anonyymi

PC tietokone ja XBox One pelikonsoli joilla pelaan pelejä.
      Joka päivä on tullut pelattua monta tuntia päivässä.
      Tv:tä en ole katsonut vuosiin, youtube ja pelit on, joita hiffaan,

• anonyymi: "PC tietokone ja XBox One pelikonsoli joilla pelaan pelejä.
        Tv:tä en ole katsonut vuosiin, youtube ja pelit on, joita hiffaan,"

Mitä pelejä pelaat? Itse pelaan jalkapallomanageripeliä, auto-pelejä ja Civilizationia sillon tällöin.

• Anonyymi

Hanki jo Series kun one on jo museokapine, pelitkin näyttävät jo aidolta, kuin valokuvan luokkaa 4K:na.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hanki jo Series kun one on jo museokapine, pelitkin näyttävät jo aidolta, kuin valokuvan luokkaa 4K:na.

Sivusta totean, että itse en ole lainkaan tuon kehityssuunnan ystävä. Mä haluan pelieni mieluiten näyttävän peleiltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta totean, että itse en ole lainkaan tuon kehityssuunnan ystävä. Mä haluan pelieni mieluiten näyttävän peleiltä.

Sitten kannattaa pysyä matopelien pelaajana.
        Tältä pelit alkavat näyttää nyt tulevana syksynä kun vanhat riippakivet eli edeltävät konsolit on jätetty pois julkaisulistalta.

Uusi Fable tulossa ehkä ensi vuonna. Fable <3 <3<3 Sen tuore traileri
        https://www.youtube.com/watch?v=hEuZvl9E0M4

Edellinen Fable oli Fable 3 yli kymmenen vuotta sitten!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tältä pelit alkavat näyttää nyt tulevana syksynä kun vanhat riippakivet eli edeltävät konsolit on jätetty pois julkaisulistalta.

Vanhempi traileri kolmen vuoden takaa, keijukin lentelemässä
        https://www.youtube.com/watch?v=Z5u_Vg_LTsw

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa välissä on niin paljon kaikkea, mistä sinä et ilmeisesti tiedä mitään.

Onneksi kunnolliset pelit eivät tule katoamaan mihinkään, vaikka noitakin tulee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhempi traileri kolmen vuoden takaa, keijukin lentelemässä
        https://www.youtube.com/watch?v=Z5u_Vg_LTsw

Ihmisethän alkavat jo toellisuudessa kyllästyä noihin ja perinteisempi grafiikka tekee taas paluuta peleihin. Ei se tietenkään tarkoita, että elokuvamaiset pelit katoaisivat kokonaan, mutta valtavirta peleistä ei tule koskaan sellaisilta näyttämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisethän alkavat jo toellisuudessa kyllästyä noihin ja perinteisempi grafiikka tekee taas paluuta peleihin. Ei se tietenkään tarkoita, että elokuvamaiset pelit katoaisivat kokonaan, mutta valtavirta peleistä ei tule koskaan sellaisilta näyttämään.

Iäkkäät ihmiset ovat fakkiutuneet nuoruutensa tyyleihin sekä teknologiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun nimenomaan nuo on vanhusten juttuja. Nuoret ovat niitä, jotka ovat tympääntyneet noihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuoret kaipaisivat jopa sitä matopeliä. 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kun nimenomaan nuo on vanhusten juttuja. Nuoret ovat niitä, jotka ovat tympääntyneet noihin.

Vanhukset taas ihastelevat läähättäen, kun grafiikka on niin kehittynyttä ja uuh ja aah.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka väärässä oletkaan kun lapset pelaavat konsoli- ja kännykkäpelejä jo viimeistään 3-vuotiaasta.

Toista se on teknologisen kehittymisen vauhdista pudonneilla ikälopuilla jotka ovat saaneet ensikosketuksen vasta nuorena aikuisena tai vielä myöhemmällä iällä.

Jos kaipaat pelin "perinteisempää" sarjakuvamaista pelitilaa niin sellaisille on oma fanikuntansa. Yksi on vaikka Hifi-Rush.
        https://www.youtube.com/watch?v=0GlkDcf006I

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuoret kaipaisivat jopa sitä matopeliä. 🤣

Millaiseen tietokantaan perustat väitteesi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuossa välissä on niin paljon kaikkea, mistä sinä et ilmeisesti tiedä mitään.

Onneksi kunnolliset pelit eivät tule katoamaan mihinkään, vaikka noitakin tulee.

"mistä sinä et ilmeisesti tiedä mitään."???
        Opettelisitko lukemaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ihmisethän alkavat", sitten sitä tilastofaktaa todentamaan väitteesi, kiitos.

Pelit alkavat vasta nyt syksyllä näyttää siltä miltä niiden kuuluukin näyttää kun uuden konsolisukupolven tehot aletaan saada revittyä ulos, ja ensimmäiset pelkästään current-gen:lle luodut pelit ilmestyvät.

Yksi on suomalaisen pelistudion järkäle eli Alan Wake-pelin jatko-osa, ensimmäinen osa on vuodelta 2010 ja vasta nyt 2023 syksyllä tulee kyseinen jatko-osa.

Kahden viikon takaa https://www.youtube.com/watch?v=if3YvKRWWp8

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millaiseen tietokantaan perustat väitteesi?

Ihan työhöni. Se nyt on vaan hommani tietää nämä jutut ja kohderyhmät. Kyllä noita tielastoja löytyy, jos olet kiinnostunut. Sen kun etsit. Ei se vaikeaa ole. Sen huomaa jo ihan vaikka vain nuorista tekijöistä koostuvien tiimien mieltymyksistä. Kaikki motioncapturet ynnä muut ovat pääosin "vanhojen pierujen" johtamien firmojen juttuja ja kaikki nuo "uuh niin upean grafiikan" metsästyksen. Se johtuu ihan yksinkertaisesti siitä, että heillä todella on mihin verrata. Nuorille taan nimenomaan se vanhempi tyyli on uutta ja nuoret tykkäävät jopa ihan perinteisestä pikseligrafiikasta, joka on tosi isossa nosteessa tällä hetkellä, myös isojen tuotantoarvojen peleissä. Ja siis näyttäähän nykyajan pikseligrafiikkakin ihan jumalattoman paljon paremmalta kuin se aikanaan näytti. Teknologian kehitys näkyy siinäkin. 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"mistä sinä et ilmeisesti tiedä mitään."???
        Opettelisitko lukemaan?

No et näkynyt tietävän, kuin kaksi ääripäätä, joiden välissä on myriadi erilaisia vaihtoehtoja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pelit alkavat vasta nyt syksyllä näyttää siltä miltä niiden kuuluukin näyttää kun uuden konsolisukupolven tehot aletaan saada revittyä ulos, ja ensimmäiset pelkästään current-gen:lle luodut pelit ilmestyvät.

Yksi on suomalaisen pelistudion järkäle eli Alan Wake-pelin jatko-osa, ensimmäinen osa on vuodelta 2010 ja vasta nyt 2023 syksyllä tulee kyseinen jatko-osa.

Tielastofaktaan siitä mitä pelaajat kyselyissä vastaavat. Ei kukaan kiellä sinua tykkäämästä yberrealistisesta grafiikasta. Vaan silti fakta on se, että varsinkin nuorten pelaajien parissa vanhan liiton graafinen tyyli on nousussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alan Wakehan on nimenomaan "vanhojen pierujen" motion cap peli.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan työhöni. Se nyt on vaan hommani tietää nämä jutut ja kohderyhmät. Kyllä noita tielastoja löytyy, jos olet kiinnostunut. Sen kun etsit. Ei se vaikeaa ole. Sen huomaa jo ihan vaikka vain nuorista tekijöistä koostuvien tiimien mieltymyksistä. Kaikki motioncapturet ynnä muut ovat pääosin "vanhojen pierujen" johtamien firmojen juttuja ja kaikki nuo "uuh niin upean grafiikan" metsästyksen. Se johtuu ihan yksinkertaisesti siitä, että heillä todella on mihin verrata. Nuorille taan nimenomaan se vanhempi tyyli on uutta ja nuoret tykkäävät jopa ihan perinteisestä pikseligrafiikasta, joka on tosi isossa nosteessa tällä hetkellä, myös isojen tuotantoarvojen peleissä. Ja siis näyttäähän nykyajan pikseligrafiikkakin ihan jumalattoman paljon paremmalta kuin se aikanaan näytti. Teknologian kehitys näkyy siinäkin. 🙂

Dataa siis, sanahelinä on vain sitä itseään, sanahelinää. "Sen kun etsit", on väitteen esittäjän esitettävä asia, ei kysyjän.

"Videopelien vuodesta 2023 tulee synkkä ja verinen
        Diablo IV kietoo pelaajat takaisin pimeyden pauloihin.
        Final Fantasy XVI on pitkän odotuksen jälkeen tulossa todeksi.
        Marvel’s Spider-Man 2 -peli on ollut puheenaihe jo pitkään.
        Hogwarts Legacyn ympärillä käytävä keskustelu on kiihtynyt läpi edellisvuoden.
        Star Wars Jedi: Survivor tuo jatkoa Fallen Order -osan padawanin Cal Kestisin tarinaa."
        https://pelaajat.com/gaming/videopelien-vuodesta-tulee-synkka-ja-verinen

Noiden lisäksi Starfieldiä, ajopeliä, roolipelejä jne.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No et näkynyt tietävän, kuin kaksi ääripäätä, joiden välissä on myriadi erilaisia vaihtoehtoja.

"No et näkynyt". Ad hominem. Puhu asiasta etkä minusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tielastofaktaan siitä mitä pelaajat kyselyissä vastaavat. Ei kukaan kiellä sinua tykkäämästä yberrealistisesta grafiikasta. Vaan silti fakta on se, että varsinkin nuorten pelaajien parissa vanhan liiton graafinen tyyli on nousussa.

Sitä tilastofaktaa sitten, por favor.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitä tilastofaktaa sitten, por favor.

Ei minun tarvitse. Kuten sanoin, niin ne on hyvin helppo lyötää itsekin. jos osaisit pyytää asiallisesti, niin sitten ehkä, vaan kun et niin ei. Ei sinun ole mitään tarvetta uskoa, ei asia sinun sukomisillasi muutu. Kyllä sä sen muutaman vuoden päästä itsekin näet.🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alan Wakehan on nimenomaan "vanhojen pierujen" motion cap peli.

Vanhojen pierujen? :D Moi vanha pieru. Haukkuja on itse jne.

Jos on ollut vuonna 2010 15-vuotias lapsi, on nyt 27- tai 28-vuotias.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"No et näkynyt". Ad hominem. Puhu asiasta etkä minusta!

Sinustahan tuossa olikin kyse. Sinä olit se asia, josta puhuttiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Dataa siis, sanahelinä on vain sitä itseään, sanahelinää. "Sen kun etsit", on väitteen esittäjän esitettävä asia, ei kysyjän.

"Videopelien vuodesta 2023 tulee synkkä ja verinen
        Diablo IV kietoo pelaajat takaisin pimeyden pauloihin.
        Final Fantasy XVI on pitkän odotuksen jälkeen tulossa todeksi.
        Marvel’s Spider-Man 2 -peli on ollut puheenaihe jo pitkään.
        Hogwarts Legacyn ympärillä käytävä keskustelu on kiihtynyt läpi edellisvuoden.
        Star Wars Jedi: Survivor tuo jatkoa Fallen Order -osan padawanin Cal Kestisin tarinaa."
        https://pelaajat.com/gaming/videopelien-vuodesta-tulee-synkka-ja-verinen

Noiden lisäksi Starfieldiä, ajopeliä, roolipelejä jne.

Ei minun tarvitse etsiä sinulle yhtään mitään. Hän, jota kiinnostaa, etsii ihan itse. Katso ketkä mainitsemiasi pelejä ovat olleet tekemässä, tai siis päätöksiä niistä tekemässä. Pelialan pieoneerit alkavat olla aika hitoksene vanhoja jo, mutta sukupolvi vaihtuu ja niin vaihtuvat tyylitkin. Meitä koskevat ihan samat lait, kuin kaikkea muutakin samankaltaista. Tyylit tulevat ja menevät ja vanha tapa poistuu, tullakseen taas kohta takaisin. Vanha tekniikka ei tule takaisin, vaikka graafinen tyyli tuleekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minun tarvitse. Kuten sanoin, niin ne on hyvin helppo lyötää itsekin. jos osaisit pyytää asiallisesti, niin sitten ehkä, vaan kun et niin ei. Ei sinun ole mitään tarvetta uskoa, ei asia sinun sukomisillasi muutu. Kyllä sä sen muutaman vuoden päästä itsekin näet.🙂

Väitteen esittäjä on velvollinen osoittamaan väitteensä todeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinustahan tuossa olikin kyse. Sinä olit se asia, josta puhuttiin.

Ei ollut ennen kuin sinä:

"Tuossa välissä on niin paljon kaikkea, mistä sinä et ilmeisesti tiedä mitään.

Onneksi kunnolliset pelit eivät tule katoamaan mihinkään, vaikka noitakin tulee."

Noloa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minun tarvitse etsiä sinulle yhtään mitään. Hän, jota kiinnostaa, etsii ihan itse. Katso ketkä mainitsemiasi pelejä ovat olleet tekemässä, tai siis päätöksiä niistä tekemässä. Pelialan pieoneerit alkavat olla aika hitoksene vanhoja jo, mutta sukupolvi vaihtuu ja niin vaihtuvat tyylitkin. Meitä koskevat ihan samat lait, kuin kaikkea muutakin samankaltaista. Tyylit tulevat ja menevät ja vanha tapa poistuu, tullakseen taas kohta takaisin. Vanha tekniikka ei tule takaisin, vaikka graafinen tyyli tuleekin.

Tarvitseepas kun esitit väitteen!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väitteen esittäjä on velvollinen osoittamaan väitteensä todeksi.

Ei tietenkään ole. Sinä olet täysin vapaa olemaan uskomatta. Kuten sanoin, niin huomaat kyllä asian aikanaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ollut ennen kuin sinä:

"Tuossa välissä on niin paljon kaikkea, mistä sinä et ilmeisesti tiedä mitään.

Onneksi kunnolliset pelit eivät tule katoamaan mihinkään, vaikka noitakin tulee."

Noloa.

Vain sinä oletit olemassa olevan vain matopeli ja nuo muut mainitsemasi. Se on kieltämättä erittäin noloa. Kyllä minäkin hermostuisin, jos huomaisin olevani noin tyhmä ja tietämätön.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään tarvitse. Ei minua kiinnostaa hittojakaan uskotko sinä vai et. Itse asia ei sinun uskomisellasi muutu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä voi ihan yhtä vapaasti olla uskomatta, että polaroidkamerat ja filmikamerat ja videokamerat ja vhsnauhurit ovat tekemässä uutta tuloaan. Silti ne ovat ja eivät siksi, koska vanhat pierut niitä kaipaisivat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään tarvitse. Ei minua kiinnostaa hittojakaan uskotko sinä vai et. Itse asia ei sinun uskomisellasi muutu.

Minä luotan vain tietoon, en tuntemattoman kirjoittajan tyhjiin, perustelemattomiin mutuiluihin.

Todistuksen taakka eli todistustaakka (lat. onus probandi) tarkoittaa perusteluvelvollisuutta: väitteen esittäjä on velvollinen esittämään perustelut väitteensä tueksi.

Pelkkä sanahelinä on vain sanahelinää. Tieto on tietoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain sinä oletit olemassa olevan vain matopeli ja nuo muut mainitsemasi. Se on kieltämättä erittäin noloa. Kyllä minäkin hermostuisin, jos huomaisin olevani noin tyhmä ja tietämätön.

Siis olisit argumentoinut matopelin puolesta ja osoittanut että kato nyt kun vaikka mitä uusia vastaavia, jne!

Peiliin kannattaa toisinaan katsoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä peliä mikä näyttää peliltä olet viimeksi pelanut ja milloin?

Itse pelasin Call Of Duty Modern Warfare 2 -peliä moninpelinä, eilen aamuna viitisen tuntia kolmen kaverin kanssa plus yksi "guest".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä luotan vain tietoon, en tuntemattoman kirjoittajan tyhjiin, perustelemattomiin mutuiluihin.

Todistuksen taakka eli todistustaakka (lat. onus probandi) tarkoittaa perusteluvelvollisuutta: väitteen esittäjä on velvollinen esittämään perustelut väitteensä tueksi.

En ole kieltänyt sinua tekemästä niin. Ei asia siitä mihinkään muutu. Jos sinua kiinnostaa niin etsit tiedon, jos ei niin lakkaat kiukuttelemasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole tässä kirjoittamassa aiheesta tieteellistä artikkelia, eli eipä tarvitse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis olisit argumentoinut matopelin puolesta ja osoittanut että kato nyt kun vaikka mitä uusia vastaavia, jne!

Miten voisin argumentoida pelin puolesta, jonka julkaisun aikaan en ollut edes syntynyt, enkä ole koskaan sellaista puhelinta käsissäni pitänyt? Se on ihan sinun sukupolvesi juttu, kuten puhetavastasikin huomaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi minun tarvitsisi argumentoida minkään puolesta, kun en ole sinua mihinkään käännyttämässä? Sinä saat pitää mistä pidät, eihän se nyt mihinkään vaikuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhojen pierujen? :D Moi vanha pieru. Haukkuja on itse jne.

Jos on ollut vuonna 2010 15-vuotias lapsi, on nyt 27- tai 28-vuotias.

Oletan, että tuskinpa olet Alan Wakea tehnyt, että ihan turhaan vedät hernettä käkättimeesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse pelasin Call Of Duty Modern Warfare 2 -peliä moninpelinä, eilen aamuna viitisen tuntia kolmen kaverin kanssa plus yksi "guest".

Siis kysytkö nyt mitä olen viimeksi pelannut vai minkä pelin grafiikoista olen viimeksi erityisesti pitänyt? Nuo ovat kaksi ihan eri kysymystä. Mä joudun pelailemaan kaikenmoista, mistä en läheskään aina pidä edes pelinä. Viimeksi pelasin eilen Diabloa, mutta se ei lukemattomina tavoin ole peli, jota mä kauheammin jaksaisin pelata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sotapelit saan luojan kiitos kiertää kaukaa, tai siis delegoida muille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten voisin argumentoida pelin puolesta, jonka julkaisun aikaan en ollut edes syntynyt, enkä ole koskaan sellaista puhelinta käsissäni pitänyt? Se on ihan sinun sukupolvesi juttu, kuten puhetavastasikin huomaa.

Ei minua kiinnosta muiden ikä! Aiheessa pysyminen kertoo sivistyneisyyden tasosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi minun tarvitsisi argumentoida minkään puolesta, kun en ole sinua mihinkään käännyttämässä? Sinä saat pitää mistä pidät, eihän se nyt mihinkään vaikuta.

Näytti vaikuttavan kun kiihdyit tyhjästä. Kippis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei minua kiinnosta muiden ikä! Aiheessa pysyminen kertoo sivistyneisyyden tasosta.

Minä en ole puhunut mitään muiden kuin pelien tekijöiden ikäjakaumasta ja sen vaikutuksesta valittuun peligenreen ja graafiseen ilmeeseen. Turha siitä on triggeroityä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole tässä kirjoittamassa aiheesta tieteellistä artikkelia, eli eipä tarvitse.

Tieteellistä artikkelia. :D

Väitteesi oli jotain mitä et perustellut, se on vain sanahelinää ilman tietoa edes luotetusta mediasta (sanomalehti, uutispalvelu..).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näytti vaikuttavan kun kiihdyit tyhjästä. Kippis.

Siis sinä kiihdyit. Olet tässä ainoa, joka on vetänyt herneen nenään tai oikeastaan taisi mennä suorana keuhoihin, kun niin keuhkoat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yrittäisit sitten pysyä aiheessa, kun sitä kerta noin "arvostat".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tieteellistä artikkelia. :D

Väitteesi oli jotain mitä et perustellut, se on vain sanahelinää ilman tietoa edes luotetusta mediasta (sanomalehti, uutispalvelu..).

Sanoin jo moneen kertaan, että sillä uskotko sinä vai et, ei ole mitään vaikutusta asiaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sotapelit saan luojan kiitos kiertää kaukaa, tai siis delegoida muille.

Ai niin ja siitäkään ei tarvitse vetää koko palkokasvia suorana keuhkoihin, vaikka sotapelit ovatki minusta tappavan tylsiä. Sinä tietenkin saat ihan vapaasti pitää niistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kieltänyt sinua tekemästä niin. Ei asia siitä mihinkään muutu. Jos sinua kiinnostaa niin etsit tiedon, jos ei niin lakkaat kiukuttelemasta.

Joku muu kuin minä kiukuttelee.

Btw. ad hominemin kertoo jotain very bad kirjoittajasta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joku muu kuin minä kiukuttelee.

Btw. ad hominemin kertoo jotain very bad kirjoittajasta

Ihan sinä se olit. Jos sua ei olisi niin kovasti harmittanut, niin olisit osannut sanoa saman, jonka mä sanoin tässä keskustelussa jo alusta lähtien ... eli, että ihan sama, uskot tai et. Vaan Ei, kun kiukuttelet ja jankutat, etkä osaa antaa asian ihan vaan olla. 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan sinä se olit. Jos sua ei olisi niin kovasti harmittanut, niin olisit osannut sanoa saman, jonka mä sanoin tässä keskustelussa jo alusta lähtien ... eli, että ihan sama, uskot tai et. Vaan Ei, kun kiukuttelet ja jankutat, etkä osaa antaa asian ihan vaan olla. 🙂

Jos faktoissa pysytään:

"Ihmisethän alkavat jo toellisuudessa kyllästyä noihin ja perinteisempi grafiikka tekee taas paluuta peleihin. Ei se tietenkään tarkoita, että elokuvamaiset pelit katoaisivat kokonaan, mutta valtavirta peleistä ei tule koskaan sellaisilta näyttämään."

"Nuoret kaipaisivat jopa sitä matopeliä. 🤣"

"Ihan työhöni. Se nyt on vaan hommani tietää nämä jutut ja kohderyhmät. Kyllä noita tielastoja löytyy, jos olet kiinnostunut. Sen kun etsit. Ei se vaikeaa ole. Sen huomaa jo ihan vaikka vain nuorista tekijöistä koostuvien tiimien mieltymyksistä. Kaikki motioncapturet ynnä muut ovat pääosin "vanhojen pierujen" johtamien firmojen juttuja ja kaikki nuo "uuh niin upean grafiikan" metsästyksen. Se johtuu ihan yksinkertaisesti siitä, että heillä todella on mihin verrata. Nuorille taan nimenomaan se vanhempi tyyli on uutta ja nuoret tykkäävät jopa ihan perinteisestä pikseligrafiikasta, joka on tosi isossa nosteessa tällä hetkellä, myös isojen tuotantoarvojen peleissä. Ja siis näyttäähän nykyajan pikseligrafiikkakin ihan jumalattoman paljon paremmalta kuin se aikanaan näytti. Teknologian kehitys näkyy siinäkin. 🙂"

"Ei minun tarvitse etsiä sinulle yhtään mitään. Hän, jota kiinnostaa, etsii ihan itse. Katso ketkä mainitsemiasi pelejä ovat olleet tekemässä, tai siis päätöksiä niistä tekemässä. Pelialan pieoneerit alkavat olla aika hitoksene vanhoja jo, mutta sukupolvi vaihtuu ja niin vaihtuvat tyylitkin. Meitä koskevat ihan samat lait, kuin kaikkea muutakin samankaltaista. Tyylit tulevat ja menevät ja vanha tapa poistuu, tullakseen taas kohta takaisin. Vanha tekniikka ei tule takaisin, vaikka graafinen tyyli tuleekin."

Ja niin edelleen, pelkkää sanahelinää ja meta-auktoriteettiin vetoaminen edelleen ilman uskottavaa asiaa puhumattakaan datasta.

Lisäksi vielä tämä: "Ihan sinä se olit. Jos sua ei olisi niin kovasti harmittanut". :D

ps, taisi olla tylsää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos faktoissa pysytään:

"Ihmisethän alkavat jo toellisuudessa kyllästyä noihin ja perinteisempi grafiikka tekee taas paluuta peleihin. Ei se tietenkään tarkoita, että elokuvamaiset pelit katoaisivat kokonaan, mutta valtavirta peleistä ei tule koskaan sellaisilta näyttämään."

"Ihan työhöni. Se nyt on vaan hommani tietää nämä jutut ja kohderyhmät. Kyllä noita tielastoja löytyy, jos olet kiinnostunut. Sen kun etsit. Ei se vaikeaa ole. Sen huomaa jo ihan vaikka vain nuorista tekijöistä koostuvien tiimien mieltymyksistä. Kaikki motioncapturet ynnä muut ovat pääosin "vanhojen pierujen" johtamien firmojen juttuja ja kaikki nuo "uuh niin upean grafiikan" metsästyksen. Se johtuu ihan yksinkertaisesti siitä, että heillä todella on mihin verrata. Nuorille taan nimenomaan se vanhempi tyyli on uutta ja nuoret tykkäävät jopa ihan perinteisestä pikseligrafiikasta, joka on tosi isossa nosteessa tällä hetkellä, myös isojen tuotantoarvojen peleissä. Ja siis näyttäähän nykyajan pikseligrafiikkakin ihan jumalattoman paljon paremmalta kuin se aikanaan näytti. Teknologian kehitys näkyy siinäkin. 🙂"

"Ei minun tarvitse etsiä sinulle yhtään mitään. Hän, jota kiinnostaa, etsii ihan itse. Katso ketkä mainitsemiasi pelejä ovat olleet tekemässä, tai siis päätöksiä niistä tekemässä. Pelialan pieoneerit alkavat olla aika hitoksene vanhoja jo, mutta sukupolvi vaihtuu ja niin vaihtuvat tyylitkin. Meitä koskevat ihan samat lait, kuin kaikkea muutakin samankaltaista. Tyylit tulevat ja menevät ja vanha tapa poistuu, tullakseen taas kohta takaisin. Vanha tekniikka ei tule takaisin, vaikka graafinen tyyli tuleekin."

Ja niin edelleen, pelkkää sanahelinää ja meta-auktoriteettiin vetoaminen edelleen ilman uskottavaa asiaa puhumattakaan datasta.

Lisäksi vielä tämä: "Ihan sinä se olit. Jos sua ei olisi niin kovasti harmittanut". :D

ps, taisi olla tylsää

Kyllä ja kaikki noista ovat faktoja. Se uskotko sinä niihin, ei muuta mitään niistä millään tavalla. Saat jauhaa vaikka loppu vuoden, ettet usko ja kärttää todisteita. Itse asia ei siitä mihinkään muutu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos faktoissa pysytään:

ps, taisi olla tylsää

En tiedä onko sinulla tylsää. Sen saat määrittää ihan itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ja kaikki noista ovat faktoja. Se uskotko sinä niihin, ei muuta mitään niistä millään tavalla. Saat jauhaa vaikka loppu vuoden, ettet usko ja kärttää todisteita. Itse asia ei siitä mihinkään muutu.

Ne ovat omia faktojasi, muille ne ovat pelkkiä sanojasi eli tyhjää tuntemattoman kirjoittajan sanahelinää. Asiaintila on että puhut pelkkää paskaa.

Ota kalja, tai monta lisää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä onko sinulla tylsää. Sen saat määrittää ihan itse.

:D

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne ovat omia faktojasi, muille ne ovat pelkkiä sanojasi eli tyhjää tuntemattoman kirjoittajan sanahelinää. Asiaintila on että puhut pelkkää paskaa.

Ne ovat ihan oikeita ja todellisia faktoja, mutta sinun ei edelleenkään tarvitse yhteenkään niistä uskoa. Vapaa maa ja niin edelleen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä taida edelleenkään kaljaan koskea, karseaa tököttiä. Mutta juo sä minunkin puolesta. Tosin siihen ei selvästikään tarvitse edes kehottaa, on toi ymmärryskyky sulla sen verran selkeesti nyt hieman tilapäisesti heikentynyt. 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai niin ja siitäkään ei tarvitse vetää koko palollista käkättimeensä, että kalja on mun mielestä pahaa. Sä saat silti tykätä siitä ja se, että mä en tykkää, ei ole henkilökohtainen loukkaus juuri sua kohtaa ... vaikka se saattaa susta tänään siltä tuntuakin. Sustahan kaikki tuntuu tänään henkilökohtaselta loukkaukselta, mutta eiköhän se huomiseksi helpota. 🙂

• Anonyymi

anonyymi: "PC tietokone ja XBox One pelikonsoli joilla pelaan pelejä.
        Tv:tä en ole katsonut vuosiin, youtube ja pelit on, joita hiffaan,"

Mitä pelejä pelaat? Itse pelaan jalkapallomanageripeliä, auto-pelejä ja Civilizationia sillon tällöin.

Pelikonsolilla: Fishing Planet, World on Warship Legends, GTA5, Rocket league, erilaisia sota, ammunta ja autopelejä, myös ongelmanratkaisupelit on hyviä.
        Enemmän ammunta peleistä kiinnostaa sniper tyyliset hiivintä ja väijyntäpelit, jossa ammutaan vihollista kaukaa.
        En niinkään tykkään täiskintäpeliestä, joissa vihollsiia tulee kymmeniä lähietäisyydellä ja pitää rynkyllä sohottaa hullun lailla, meikäläinen kuolee aina sellaisissa peleissä.

PC:llä: World of Warships, Farming simulator19, Euro truck simulator 2 Spin Tires, Mud Runner, Snow Runner, The long drive, The hunter metsästys peli..
        Joitakin tulee pelattua useammin ja joidenkin pelaamisessa taukoa.
        Farming simulator 22 pitäs hankkia. PC versiona, koska siihen on enemmän erilaisia modeja, kuin pelikonsoli versiossa.
        Modit on siis netistä ladattavia tiedostoja, joita on eri peleihin ja esim. kartat ja traktorit ja erilaiset työkoneet, vaikka hyvin vanhanmalliset aurat, traktorit ja muut työkoneet.
        Farming simulator 19 ongelma on vaan se, vaikka aloitat nollasta eli rahattomana, niin ei tarvi pelata kovinkaan kauaa, kun sulla on satoja tuhansia, jopa yli miljoona rahaa pelitilillä pelissä tienattua ja et saa sitten rahaa mininkään kulumaan,
        Paitsi ostamalla pellot täyteen 500 000€ traktoreita, mut siinä ei oo enää mitään järkee.

Ihan mahdoton olisi pelata kaikkia pelejä samana päivänä, eihän pelissä edes etenis, kun vaihtais koko ajan peliä, eikä muistais edes ohjaimen käskyäjä, kun ne on eri peleissä vähän erilaiset ja hyvä kirjoittaa paperille ylös, ei siitä mitään tule, että hyppii valikosta kattoon, et mikä oli minkäkin ohjaimen komento.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On ollut kyllä mielessä toi Series, mut on pärjätty vilelä XBox onella.
        Meikäläiselle on grafiikka ollut riittävää, kun Playstation 2 jälkeen hankin XBox Onen.
        1Teran muisti ei ole yhtään liian vähän.
        Ulkoisen 4 Teran kiintolevyn hankin pelien tallentamiseen, kun ei tuo sisäinen Teran kiintolevy pitkälle riitä.
        XBox Live Goldin siihen hankin verkkokaupasta, en hankkinut jatkuvaa, vaan määräaikaisen, jonka voi sitten taas vuoden päästä hankkia uuden, ei tarvi alkaa perumaan erikseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Pelikonsolilla: Fishing Planet, World on Warship Legends, GTA5, Rocket league, erilaisia sota, ammunta ja autopelejä, myös ongelmanratkaisupelit on hyviä.
        Enemmän ammunta peleistä kiinnostaa sniper tyyliset hiivintä ja väijyntäpelit, jossa ammutaan vihollista kaukaa.
        En niinkään tykkään täiskintäpeliestä, joissa vihollsiia tulee kymmeniä lähietäisyydellä ja pitää rynkyllä sohottaa hullun lailla, meikäläinen kuolee aina sellaisissa peleissä.

PC:llä: World of Warships, Farming simulator19, Euro truck simulator 2 Spin Tires, Mud Runner, Snow Runner, The long drive, The hunter metsästys peli..
        Joitakin tulee pelattua useammin ja joidenkin pelaamisessa taukoa.
        Farming simulator 22 pitäs hankkia. PC versiona, koska siihen on enemmän erilaisia modeja, kuin pelikonsoli versiossa.
        Modit on siis netistä ladattavia tiedostoja, joita on eri peleihin ja esim. kartat ja traktorit ja erilaiset työkoneet, vaikka hyvin vanhanmalliset aurat, traktorit ja muut työkoneet.
        Farming simulator 19 ongelma on vaan se, vaikka aloitat nollasta eli rahattomana, niin ei tarvi pelata kovinkaan kauaa, kun sulla on satoja tuhansia, jopa yli miljoona rahaa pelitilillä pelissä tienattua ja et saa sitten rahaa mininkään kulumaan,
        Paitsi ostamalla pellot täyteen 500 000€ traktoreita, mut siinä ei oo enää mitään järkee.

Ihan mahdoton olisi pelata kaikkia pelejä samana päivänä, eihän pelissä edes etenis, kun vaihtais koko ajan peliä, eikä muistais edes ohjaimen käskyäjä, kun ne on eri peleissä vähän erilaiset ja hyvä kirjoittaa paperille ylös, ei siitä mitään tule, että hyppii valikosta kattoon, et mikä oli minkäkin ohjaimen komento.

Kiitos tarkennuksesta. Muuten oli aika tavallista, mutta harva taitaa pelata "Maatila-simulaatoreita"? Oletko kotoisin Landelta?

• Anonyymi

Kiitos tarkennuksesta. Muuten oli aika tavallista, mutta harva taitaa pelata "Maatila-simulaatoreita"? Oletko kotoisin Landelta?

Isovanhemmilla oli pieni maatila ja isä on maalla syntynyt, mutta meikäläinen ihan kaupunkilainen pienessä 50 000 asukkaan kaupungissa.
        Maanviljelys ei sinällään kiinnosta, mut kyllä tiedän miten maata viljellään ja kasvimaata olen viljellyt.
        Tubesta olen seuranut tubettajaa, joka tekee pelivideoita ja Farmin simulator pelejä on tehnyt, on ihan hauskaa katsoa, kun tubettaja vetää huuomorilla niitä videoita, et saa nauraa kippurassa välillä.
        Mut maatila simulaatiossa kiinnostaa alkaa pelaan alussa pieneltä peltotilkulta, kaataa puuta ja raivata lisää peltoa ja vähitellen laajentaa tilaa sitä mukaan, kun rahaa kertyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isovanhemmilla oli pieni maatila ja isä on maalla syntynyt, mutta meikäläinen ihan kaupunkilainen pienessä 50 000 asukkaan kaupungissa.
        Maanviljelys ei sinällään kiinnosta, mut kyllä tiedän miten maata viljellään ja kasvimaata olen viljellyt.
        Tubesta olen seuranut tubettajaa, joka tekee pelivideoita ja Farmin simulator pelejä on tehnyt, on ihan hauskaa katsoa, kun tubettaja vetää huuomorilla niitä videoita, et saa nauraa kippurassa välillä.
        Mut maatila simulaatiossa kiinnostaa alkaa pelaan alussa pieneltä peltotilkulta, kaataa puuta ja raivata lisää peltoa ja vähitellen laajentaa tilaa sitä mukaan, kun rahaa kertyy.

50000 asukkaan keskittymä on enemmänkin (mun mielestäni) kylä kuin kaupunki.

Euroopassa on ollut tapana jakaa kaupungit asukasluvun mukaan maalaiskaupunkeihin (2 000 – 5 000 asukasta), pikkukaupunkeihin 5 000 – 20 000 asukasta), keskikokoisiin kaupunkeihin (20 000 – 100 000 asukasta), suurkaupunkeihin (100 000 – 1 000 000 asukasta) ja miljoonakaupunkeihin eli maailmankaupunkeihin eli metropoleihin (yli 1 000 000 asukasta).

-sivuhuomio

• Ei taida olla pahemmin korvikkeita, paitsi ehkä palstailu.
      En ole aikoihin pelaillut mitään, en jaksa tuhlata rahoja riittäviin laitteisiin. Civiä olen viimeksi pelaillut, myös suhteen aikana, sitä kun pyörittää tavallisella työläppärilläkin. Uusi työläppäri on sen verran tykimpää tavaraa, että saatan kokeilla jotain muutakin, Mount & Blade II: Bannerlord voisi olla sopivaa viihdettä.
      Futismanagerointia tykitin jos nuoruudessani ihan hulluna, siis Football Managerin esi-isää Championship Manageria, mutta se oli 90-luvulla se.

• Anonyymi

Onko sulla Steam se on sellainen "pelialusta" ?
        https://store.steampowered.com/?l=finnish
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Steam
        Sieltä voi ostaa pelejä ja pelata steamin kautta.
        Ilmaisiakin pelejä siellä on tarjolla.
        Kun ostaa pelin, niin se sitten näkyy siellä ja voi sen ladata steamin kautta ja pelit näkyy pelikirjastossa.

• Anonyymi kirjoitti:

Onko sulla Steam se on sellainen "pelialusta" ?
        https://store.steampowered.com/?l=finnish
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Steam
        Sieltä voi ostaa pelejä ja pelata steamin kautta.
        Ilmaisiakin pelejä siellä on tarjolla.
        Kun ostaa pelin, niin se sitten näkyy siellä ja voi sen ladata steamin kautta ja pelit näkyy pelikirjastossa.

Ei ole Steamia eikä muitakaan alustoja, ainakaan vielä.

• Anonyymi

Jaa-a. En mä oikein keksi mitään, joka olisi mulla parisuhteen korvike. Esim. asiat, joita harrastan, ovat olleet ihan samoja parisuhteessa ollessani

• Anonyymi

Voimme tavata vain viikon-parin välein, silloin siis on se parisuhde. Väliaikoina halityyny, joka ei tietenkään ole sama mutta siinä se vieressäni silti on ja yritän uskoa että auttaa.

• Anonyymi

On, mensan väittämä kuuppani toiminta eli rikas mielikuvitus ja kognitiivinen kyvykkyys korkeaa luokkaa.

• Juu.. parisuhteen korvikkeena minulla on rakastaja..

Se riittää minulle. En kaipaa "me" olotilaa.
      Olen mieluusti kuten haluan ja nautin samalla läheisyydestä ja seksistä silloin tällöin. Sopii minulle.

• Anonyymi

Olen vanhempi nainen.Lapset aikuisia ,miesytäväni kuollut. Korvannut parisuhteen kävely joka päivä ,Kuin arkisin ryhmä- liikunta tunnit 4 eri päivänä.Toimii hyvin. Nyt vaan vetäjillä kesälomat. Alkaa taas rutiinit, kun koulut alkaa syysluku kausi. Joten vähän pallo hukassa .Mitä tekisi,muuta kuin kävellä?

• Anonyymi

Voi täällä ainakin ajatuksiaan kirjoitella. Vähän karmivaa, että moni kirjoittaja on puolisonsa menettänyt...

• En ihan tunnista tuota parisuhteen korvike -ajatusta. - Silloin kun mieheni kuoli, skippasin pitkän aikaa eräänlaisia "pakollisia" menoja ja sen sijaan tein kotona yksin etätöitä kirjaimellisesti aamusta iltaan. - Tein siis palkatontakin työtä, kun en kehdannut tunnustaa istuvani aina vaan koneen takana.
      Se oli kuitenkin ennemmin surutyötä kuin varsinainen korvike.

Nyt on sitten jo normaalirutiinit taas ennallaan ja työntekokin järkevissä rajoissa.

Tavallaan nautin tästä ajasta, kun tytär asuu hetken taas luonani. Onhan se kodikkaampaa, kun toinenkin ihminen asuu täällä. - Mutta en sitäkään parisuhteen korvikkeena pidä.

Käyn teattereissa, elokuvissa, keikoilla, festareilla, kiekkoa katsomassa jne. milloin kenenkin kaverin kanssa tai joskus yksinkin.
      - En juurikaan ole yksin matkustellut, paitsi jonkun ryhmän mukana tai työasioissa.

• Anonyymi

Minulla on parisuhde, mutta jos olisin sinkku, juuri mikään ei muuttuisi, paitsi se, ettei olisi parisuhdetta. Se aika minkä käytän parisuhteeseen, menisi johonkin muuhun mistä nautin, lähinnä varmaankin muihin ihmissuhteisiin, jotka nekään eivät kyllä ole yhtään parisuhteen "korvikkeita".

• Anonyymi

"Minulla on parisuhde" niin elän juhannuksen sinkkupalstalla.

• Anonyymi

Sama. Ei mun elämäni ole ollut juuri millään tavalla erilaista sinkkuna tai parisuhteessa. En oikeasti ymmärrä lainkaan noita ihmisiä, jotka kuvittelevat sen olevan niin erilaista (tai joilla se on niin kovin erilaista). En mä tee oikeastaan mitään eri tavalla parisuhteessa tai jätä mitään haluamaani tekemättä, koska olen parisuhteessa. Oletan, että tuo kertoo riittävästi siitä millaista sinkkuelämää olen elänyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä sitä sitten kuuluisi sinusta tehdä, jos ei nettiä saa lainkaan käyttää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä ihmettä sitä sitten kuuluisi sinusta tehdä, jos ei nettiä saa lainkaan käyttää

Itärajan toisella puolella on tapahtunut ja tapahtuu, Euroopassa on sota, mitä nooita nyt on muita kun koko internet on selaimella saavutettavissa.

Parisuhteessa nettipako taasen...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itärajan toisella puolella on tapahtunut ja tapahtuu, Euroopassa on sota, mitä nooita nyt on muita kun koko internet on selaimella saavutettavissa.

Parisuhteessa nettipako taasen...

No en tietenkään ota kantaa siihen mitä sinun mielestäsi parisuhteessa on luvallista tehdä. Minulle tietokone on myös parisuhteessa ollessa täysin luvallinen laite, molemmille osapuolille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et sitten tiennyt, että monille ihmisille juhannus(kin) on yksi ihan tavallinen päivä muiden tavallisten päivien joukossa? Juhannuksena voi olla vaikka töissä, vaikka olisi parisuhteessakin. Ihme olettamia, että jos on parisuhteessa, niin muuttuu siiamilaiseksi kaksoseksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis häh? Miten toi mihinkään liittyy? Mun mies on kavereidensa kanssa mökillä. Miksi mä en muka saisi kirjoittaa keskustelupalstalla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis häh? Miten toi mihinkään liittyy? Mun mies on kavereidensa kanssa mökillä. Miksi mä en muka saisi kirjoittaa keskustelupalstalla?

Ahaa.

"Minulla on parisuhde, mutta jos olisin sinkku, juuri mikään ei muuttuisi, paitsi se, ettei olisi parisuhdetta."

Melkoisen epäluotettavalta kuulostaa kun jos miehesi OLISI reissussa koet olevasi sinkku.
        Hrrr 🧊

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa.

"Minulla on parisuhde, mutta jos olisin sinkku, juuri mikään ei muuttuisi, paitsi se, ettei olisi parisuhdetta."

Melkoisen epäluotettavalta kuulostaa kun jos miehesi OLISI reissussa koet olevasi sinkku.
        Hrrr 🧊

Anteeksi mutta mistä keksit minun KOKEVAN olevani sinkku? En ole sanonut olevani sinkku, enkä että kokisin olevani sinkku. Ei mun elämässäni mikään ole toisin, kuin silloin kun olin sinkku. En mä ravannut missään baareissa ja panemassa silloinkaan, jos sitä vihjaat. Sekään asia ei siis ole muuttunut mihinkään kun olen parisuhteessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi mutta mistä keksit minun KOKEVAN olevani sinkku? En ole sanonut olevani sinkku, enkä että kokisin olevani sinkku. Ei mun elämässäni mikään ole toisin, kuin silloin kun olin sinkku. En mä ravannut missään baareissa ja panemassa silloinkaan, jos sitä vihjaat. Sekään asia ei siis ole muuttunut mihinkään kun olen parisuhteessa.

Enkä kyllä ole hänkään, jonka viestiä tuossa ensimmäisenä lainaat. Vaikkakin olen kyllä hänen kanssaan samaa mieltä. Ei munkaan elmässäni oikestaan mikään muu muuttuisi kuin se, että olisin sinkku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enkä kyllä ole hänkään, jonka viestiä tuossa ensimmäisenä lainaat. Vaikkakin olen kyllä hänen kanssaan samaa mieltä. Ei munkaan elmässäni oikestaan mikään muu muuttuisi kuin se, että olisin sinkku.

Mmmmkay... Mene Jodeliin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki, Jodelissa pitää olla positiivinen, ystävällismielinen, auttavainen, värikäs, luova ja kunnioittava, tai saa potkut.

Sama pitäisi olla myös Suomi24:ssä! IP:lle kenkää ja vaikka olisi VPN niin nuuskisi koneen ID:n. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi menisin? Hittojako mä siellä tekisin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toki, Jodelissa pitää olla positiivinen, ystävällismielinen, auttavainen, värikäs, luova ja kunnioittava, tai saa potkut.

Sama pitäisi olla myös Suomi24:ssä! IP:lle kenkää ja vaikka olisi VPN niin nuuskisi koneen ID:n. :)

No se ei sitten ainakaan ole sulle sopiva paikka. Tämä selvä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tähän ei ole tullut vastausta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se ei sitten ainakaan ole sulle sopiva paikka. Tämä selvä.

Peili! Hanki!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peili! Hanki!

En mä rupea sulle lahjoja ostamaan. Et ole ansainnut sellasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Peili! Hanki!

Kuten just totesin, niin se Jodel ei selvästikään ole sulle sopiva paikka. "Jodelissa pitää olla positiivinen, ystävällismielinen, auttavainen, värikäs, luova ja kunnioittava, tai saa potkut." Sä et täytä noista yhtään ainutta kohtaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuten just totesin, niin se Jodel ei selvästikään ole sulle sopiva paikka. "Jodelissa pitää olla positiivinen, ystävällismielinen, auttavainen, värikäs, luova ja kunnioittava, tai saa potkut." Sä et täytä noista yhtään ainutta kohtaa.

Niin, minä olen edelleen Jodelissa. Kokeilepa itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi kokeilisin jotakin, joka ei pätkääkään kiinnosta? Kokeile itse vaikka nukkua puussa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin varmaan. Ehkä osaat sitten siellä käyttäytyä, mutta tämä täydellinen anonyymius saa kaikki käytöstapasi katoamaan. Ei selvästikään sovi sinulle, joten ehkä kun kannattaa pysyä siellä Jodelissa.

• Anonyymi kirjoitti:

En mä rupea sulle lahjoja ostamaan. Et ole ansainnut sellasta.

Minusta teidän kiva kinastelut😅

• Anonyymi

Videopeleihin liittyen yleismuotoinen kirjoitus kun kyseinen aihe tuntuu herättävän tunteita.

Statistiikkaa pelaajien ikäjakaumista vuonna 2022
      Jenkeissä 80% videopelaajista oli ikäluokkaa 18-34-vuotiaita.
      https://www.statista.com/statistics/189582/age-of-us-video-game-players/

Globaalisti viime vuoden (2022) kolmannelta neljännekseltä ikäryhmittäin ja sukupuolittain
      16-24-vuotiaista miehistä pelaa ~90%, naisista ~87%
      25-34-vuotiaista miehistä pelaa 88%, naisista 86,5%.
      Mitä iäkkäämpään päähän tilastoa mennään, sitä vähäisemmäksi pelaaminen jää,
      https://www.statista.com/statistics/326420/console-gamers-gender/

Ihmettelen mikä saa jonkun triggeröitymään tästä aiheesta. Saattaisi olla tutkimuksen aihe myös. :)

• Anonyymi

Missä kohtaa ketjussa on tuollaisesta puhuttu? Et selvästikään puhu ainakaan tuossa aimmin käydystä keskustelusta, kun siinä ei ole edes sivuttu mitään tuollaista. 😀

• Anonyymi

Tähän nostona vielä tuolta globaalista iäkkäin pääty,

55-64-ikäisistä naisista pelaa vähän yli 64% ikäluokasta
        55-64-ikäisistä miehistä pelaa lähes 67%

Kaikki pelaa ja pelaaminen on hyödyllistä vaikka haittoja on liikakäytöllä mutta vettäkään ei voi juoda liikaa ettei seuraa haittoja. :)

Videopelaamisen haitat
        Riippuvuuden riski
        Todellisuuspakoisuus
        Fyysinen terveys kärsii
        Mielenterveysongelmat seuraavat

Ja hyödyt:

Videopelaamisen hyödyt

Paremmat kognitiiviset taidot
        Oikean elämän taitoja
        Englanninkielen taito
        Silmä-käsi koordinaatio
        Virtuaalisia ystävyyssuhteita

Ja tästä lisäluettavaa, https://www.mielenterveysseurat.fi/kotka/2022/12/07/videopelaamisen-edut-ja-haitat-terveydelle/

Sitä huomaa Suomi24:ssäkin tiettyjä ominaisuuksia eri kirjoittajien alkuperästään, koulutustasostaan, asuinoloistaan, jopa mielenlaadustaan ja terveydestään. :)

• Anonyymi

Mä olen kyllä parisuhteessa, mutta ei mun elämä nyt ole juuri sen kummempaa kun sinkkunakaan. Harrastan samoja juttuja, mun päivä kuluu pitkälti samoihin juttuihin nyt, kun sinkkunakin. Olen ollut aikasemminkin parisuhteessa ja tilanne on ollu ihan sama silloinkin. En mä oikeestaan ihan täysin edes ymmärrä tota alotuksen kysymystä. Parisuhde nyt kuitenkin on ihan vaan yksi osa elämää, ei koko elämä.

• Anonyymi

Onko SINKULLA parisuhteenkorvikkeita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut alämässäni myös sinkku, eikä ole ollut. Miten tuon asian muuten tietää, jollei ole ollut parisuhteessa? Mistä tietää onko jokin "parisuhteen korvike", jollei mistään muusta mitään tiedä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alotuksessahan ei mitenkään sanottu, että tähän sais vastata vain sellaset joiden tämänhetkinen status on sinkku. Miksi siis siihen ei muka saisi vastata, jos on joskus ollut sinkku?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut alämässäni myös sinkku, eikä ole ollut. Miten tuon asian muuten tietää, jollei ole ollut parisuhteessa? Mistä tietää onko jokin "parisuhteen korvike", jollei mistään muusta mitään tiedä?

"Mä olen kyllä parisuhteessa"

Siinä se lukee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alotuksessahan ei mitenkään sanottu, että tähän sais vastata vain sellaset joiden tämänhetkinen status on sinkku. Miksi siis siihen ei muka saisi vastata, jos on joskus ollut sinkku?

"Mitä korvikkeita sinulla on sinkkuna?" Preesens eli juuri tällä hetkellä tapahtuvaa, "on".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mä olen kyllä parisuhteessa"

Siinä se lukee.

Kai mä nyt sen tiedän😀😂.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Mitä korvikkeita sinulla on sinkkuna?" Preesens eli juuri tällä hetkellä tapahtuvaa, "on".

Niin? Ja otsikossa lukee ihan jotain muuta. mistäpä se pitäisi muka tietää kumpi on se määrävä lause? Pistä nyt jo rähinäviinakorkki kiinni tältä illalta. 🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin? Ja otsikossa lukee ihan jotain muuta. mistäpä se pitäisi muka tietää kumpi on se määrävä lause? Pistä nyt jo rähinäviinakorkki kiinni tältä illalta. 🤣

Sivusta totean, että mä pitäisin otksikossa olevaa kysymystä määrittävänä kysymyksenä. Vaikkakin keskustelupalstalla kaikilla on täysi oikeus vastata, että sinällään ihan sama. 🙂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sivusta totean, että mä pitäisin otksikossa olevaa kysymystä määrittävänä kysymyksenä. Vaikkakin keskustelupalstalla kaikilla on täysi oikeus vastata, että sinällään ihan sama. 🙂

Noin mäkin ajattelin. Van näköjään täällä on joku märisijä liikkeellä, joka päätti vielä ruveta isännöimään ihan muiden alottamia ketjuja. 😆

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Noin mäkin ajattelin. Van näköjään täällä on joku märisijä liikkeellä, joka päätti vielä ruveta isännöimään ihan muiden alottamia ketjuja. 😆

Noita nyt satuu tänne aika usein, joilla on tarve märistä ja murista vähän kaikesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa. Koko aloitus tässä:

"Itselläni kumppanin korvaa jalkapallo - entä sinulla? Käyn katsomassa otteluita, katson futista telkusta ja pelaan jalkapallomanageripeliä. Jos olisi toisin niin saattaisin olla perheellinen, joka ei korvaisi futiksella parisuhdetta.

Mitä korvikkeita sinulla on sinkkuna?"

Aloittaja on siis sinkku ja korvaa kumppanin puutteen seuraamalla urheilua, jälkimmäinen lauseensa on konditionaalissa eli mikäli olisi mutta kun sinkku, jne.

Mikä kohta oli vaikeaa ymmärtää?

Ehkäpä viina hämärtää lukutaidon sekä lukemisen ymmärtämisen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Itselläni kumppanin korvaa jalkapallo - entä sinulla? Käyn katsomassa otteluita, katson futista telkusta ja pelaan jalkapallomanageripeliä. Jos olisi toisin niin saattaisin olla perheellinen, joka ei korvaisi futiksella parisuhdetta.

Aloittaja on siis sinkku ja korvaa kumppanin puutteen seuraamalla urheilua, jälkimmäinen lauseensa on konditionaalissa eli mikäli olisi mutta kun sinkku, jne.

Sinä tulkitset sen noin, mutta sen voin tulkita toisinkin ja se on silloinkin täysin oikein. Kannattaaopetelle paremmin suomea, ennen kun yrittää märinäpäteä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ehkäpä viina hämärtää lukutaidon sekä lukemisen ymmärtämisen."

Se on hienoa, että tiedät mistä ongelmasi johtuvat. Vielä kun oppisit korjaamaan tilanteen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ehkäpä viina hämärtää lukutaidon sekä lukemisen ymmärtämisen."

Se on hienoa, että tiedät mistä ongelmasi johtuvat. Vielä kun oppisit korjaamaan tilanteen

Peilin hankintaan!

• Anonyymi

Halu olla yksin. Oikea halu olla yksin.

• Anonyymi

...Lukea ja oppia uutta koko elämän ajan, kirja tai kolme viikossa tai kahdessa kuin mä. :)

-sivusta

• Anonyymi

Jooga meditaatio luonto liikunta ruuan laitto luonnolliset päihteet,tyytyväisyys,työ. Löytyyhän näitä futistakun kiva seurata töllöstä

• Anonyymi

En lukenut ketjua enkä lue,mutta kiinnitti huomiota tuo'parisuhteen korvikkeita' . Täh? Niinkuin kaikki muu elämässä olisi korviketta ,jos ei ole parisuhdetta. Herätkää nyt aivan oikeasti aikuiset ihmiset!!💩

• Anonyymi

Eipä ole koskaan ollut parisuhteen korviketta. Parisuhdetta ei tarvitse mihinkään.

Vähän kuin kuuraketin korvike. 😄

xLiner

• Anonyymi

Aika tyhjää jos todellinen ELÄMÄ on jollekkin 'parisuhteen korviketta'💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika tyhjää jos todellinen ELÄMÄ on jollekkin 'parisuhteen korviketta'💩

En tiedä tyhjästä, mutta vähän surullista ehkä, jos niin kovasti haaveilee parisuhteesta että yrittää unohtaa sen puutteen muulla toiminnalla. Tälle muuta toimintaa harrastavalle itselleen tilanne voi kuitenkin olla ihan ok niin.

Meillä on erilaisia tarpeita ja arvostetaan erilaisia asioita. Niin kauan kuin toisten halut ei uhkaa mua eikä muita, niin ei kai siinä mitään.

xLiner

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä tyhjästä, mutta vähän surullista ehkä, jos niin kovasti haaveilee parisuhteesta että yrittää unohtaa sen puutteen muulla toiminnalla. Tälle muuta toimintaa harrastavalle itselleen tilanne voi kuitenkin olla ihan ok niin.

Meillä on erilaisia tarpeita ja arvostetaan erilaisia asioita. Niin kauan kuin toisten halut ei uhkaa mua eikä muita, niin ei kai siinä mitään.

xLiner

Ei niin. Mutta jotenkin putkiaivoista ajattelua että parisuhde olisi elämän a ja o. Kuin jonkinlainen pakkomielle. Olen parisuhteet elänyt ja turhiksi todennut. Ei tuonut onnea ne. Onni löytyi aivan muista asioista. Saa miettiä. Saa ajatella ihan omilla pienillä aivosoluillaan💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niin. Mutta jotenkin putkiaivoista ajattelua että parisuhde olisi elämän a ja o. Kuin jonkinlainen pakkomielle. Olen parisuhteet elänyt ja turhiksi todennut. Ei tuonut onnea ne. Onni löytyi aivan muista asioista. Saa miettiä. Saa ajatella ihan omilla pienillä aivosoluillaan💩

Ehkä se onkin just siinä.

Kun ei ole kokemusta, se kuvitellaan vaikka kuinka ihanaksi vaaleanpunaiseksi hattaraksi.

Kun on kokemusta, niin tietää että sitähän se ei ole 🤭

xLiner

• Anonyymi

Ihan samaa aloituksessa ihmettelin, enkä oikein edes tiedä miten tällaiseen vastaisin. Kyllä mä sen ymmärrän, että parisuhdetta voi kaivata tai vaikka tuntea itsensä yksinäiseksi ilman parisuhdetta, mutta ei parisuhdetta tosiaan varsinaisesti mihinkään tarvitse. En mä keksi mitään, joka olisi itselleni parisuhteen korvike. Oikeastaan kaikki asiat elämässäni ovat sellaisia, että tekisin niitä, vaikka olisin parisuhteessa. En tee elämässäni ylipäänä sellaisia asioita, jotka normaalisti ajattelevaa ihmistä parisuhteessa kumppanin tekemänä häiritsisivät. Minusta jos joutuu parisuhteessa kovasti normaaleita tekemisiään muuttamaan ja asioista luopumaan, niin silloin kumppani on tullut valittua väärin.

• Usko.Toivo.Rakkaus
        Anonyymi kirjoitti:

Ihan samaa aloituksessa ihmettelin, enkä oikein edes tiedä miten tällaiseen vastaisin. Kyllä mä sen ymmärrän, että parisuhdetta voi kaivata tai vaikka tuntea itsensä yksinäiseksi ilman parisuhdetta, mutta ei parisuhdetta tosiaan varsinaisesti mihinkään tarvitse. En mä keksi mitään, joka olisi itselleni parisuhteen korvike. Oikeastaan kaikki asiat elämässäni ovat sellaisia, että tekisin niitä, vaikka olisin parisuhteessa. En tee elämässäni ylipäänä sellaisia asioita, jotka normaalisti ajattelevaa ihmistä parisuhteessa kumppanin tekemänä häiritsisivät. Minusta jos joutuu parisuhteessa kovasti normaaleita tekemisiään muuttamaan ja asioista luopumaan, niin silloin kumppani on tullut valittua väärin.

Anonyymi: "Ihan samaa aloituksessa ihmettelin, enkä oikein edes tiedä miten tällaiseen vastaisin. Kyllä mä sen ymmärrän, että parisuhdetta voi kaivata tai vaikka tuntea itsensä yksinäiseksi ilman parisuhdetta, mutta ei parisuhdetta tosiaan varsinaisesti mihinkään tarvitse. En mä keksi mitään, joka olisi itselleni parisuhteen korvike. Oikeastaan kaikki asiat elämässäni ovat sellaisia, että tekisin niitä, vaikka olisin parisuhteessa. En tee elämässäni ylipäänä sellaisia asioita, jotka normaalisti ajattelevaa ihmistä parisuhteessa kumppanin tekemänä häiritsisivät. Minusta jos joutuu parisuhteessa kovasti normaaleita tekemisiään muuttamaan ja asioista luopumaan, niin silloin kumppani on tullut valittua väärin."

Itselläni oli vuosia sitten lestadiolainen papiksi opiskeleva naapuri. Tällä oli noin seitsemän lasta. Hänellä vapaus meni perheen myötä, kun vaimo lykkäsi lapsen syliin ja sanoi - hoida tätä. Silloin ymmärsin, että sinkkuna on vapaus. Tuona opiskeluaikana halusin seksiä, mutta en lapsia, sillä en halunnut menettää vapautta. Tuolloin pelailin tietokoneella korvaten naisen, vaikka muutamilla treffeillä kävin samaan aikaan, joten olin kiinnostunut naisista, mutta en oikein parisuhteesta, joka tähtäsi avioliittoon ja lapsiin. Myöhemmin jalkapallo täytti elämäni, sillä aloin intohimoisesti seuraamaan Englannin Valioliiga ja paikallisen suomalaisen jalkapalloseuran otteluita. Nyt tunnen, että jalkapallo harrastuksena on korvannut parisuhteen.

• Anonyymi

Anonyymi: "Ihan samaa aloituksessa ihmettelin, enkä oikein edes tiedä miten tällaiseen vastaisin. Kyllä mä sen ymmärrän, että parisuhdetta voi kaivata tai vaikka tuntea itsensä yksinäiseksi ilman parisuhdetta, mutta ei parisuhdetta tosiaan varsinaisesti mihinkään tarvitse. En mä keksi mitään, joka olisi itselleni parisuhteen korvike. Oikeastaan kaikki asiat elämässäni ovat sellaisia, että tekisin niitä, vaikka olisin parisuhteessa. En tee elämässäni ylipäänä sellaisia asioita, jotka normaalisti ajattelevaa ihmistä parisuhteessa kumppanin tekemänä häiritsisivät. Minusta jos joutuu parisuhteessa kovasti normaaleita tekemisiään muuttamaan ja asioista luopumaan, niin silloin kumppani on tullut valittua väärin."

Itselläni oli vuosia sitten lestadiolainen papiksi opiskeleva naapuri. Tällä oli noin seitsemän lasta. Hänellä vapaus meni perheen myötä, kun vaimo lykkäsi lapsen syliin ja sanoi - hoida tätä. Silloin ymmärsin, että sinkkuna on vapaus. Tuona opiskeluaikana halusin seksiä, mutta en lapsia, sillä en halunnut menettää vapautta. Tuolloin pelailin tietokoneella korvaten naisen, vaikka muutamilla treffeillä kävin samaan aikaan, joten olin kiinnostunut naisista, mutta en oikein parisuhteesta, joka tähtäsi avioliittoon ja lapsiin. Myöhemmin jalkapallo täytti elämäni, sillä aloin intohimoisesti seuraamaan Englannin Valioliiga ja paikallisen suomalaisen jalkapalloseuran otteluita. Nyt tunnen, että jalkapallo harrastuksena on korvannut parisuhteen.

Ongelma taisi olla lähinnä se lestadiolaisuus. Tai voihan siinäkin jättää sen sekin harrastamatta, jos lapset vievät vapauden. Jos ei ole lestadiolainen tai jokin muu uskova, niin ongelmaa ei ole. Sen kun valkaa kumppanin, joka on vela ja problme solved. Heitä riittää vaikka millä mitalla. Että edelleen, kumppani on valittu väärin, jos tuolta tuntuu.

• Anonyymi

Hahhah. Kuiva sellainen. Lesta äiti ei tyrkkää ukon syliin että hoida tätä. Sais päin pläsiä. Lest äidillä ei ole mutisemista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hahhah. Kuiva sellainen. Lesta äiti ei tyrkkää ukon syliin että hoida tätä. Sais päin pläsiä. Lest äidillä ei ole mutisemista.

Ihme uskomuksia teilläkin täällä on. Esim.lestoista. olen siinä kasvanut. Siitä lähtenyt.Mutta en allekirjoita uskomuksistanne montakaan. Tottahan sielläkin on kaikenlaista,enempi ja vähempi aivopestyä,mutta tietyt stereotypiat tympii. Hohhoijaa💩

• Anonyymi

"Silloin ymmärsin, että sinkkuna on vapaus. "

Myös parisuhteessa ja perheellisellä on vapaus ☝.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parisuhde yksinään ei tuo onnea, mutta toimii mukavana lisänä, tuo sisältöä, ja mikä tärkeää, myös haastetta ja oivalluksia elämään.

- Sheena

• Anonyymi kirjoitti:

"Silloin ymmärsin, että sinkkuna on vapaus. "

- Sheena

""Silloin ymmärsin, että sinkkuna on vapaus. "

- Sheena"

Niin mutta tällä naapurilla oli seitsemän lasta, joten perheessä hänkin joutui huolettimaan runsain mitoin lapsista. Vapaus mennä kuulema meni lasten myötä. Ehkä perheessä on vapaus, jos on 1-2 lasta, mutta 7 on eri juttu?

• Anonyymi

Kaikkeen ihminen myös tottuu, ihminenhän on muokkautuva eläin.

Psykologisesti muutoksien väliin tarvitaan vain kaksi-kolme viikkoa ja muutoksen tila on yleensä läpikäyty. Tuon jälkeen tuleekin vain satunnaisia väläyksiä, ne eivät kuitenkaan muuta selviytymisen suuntaa.

Parisuhteessa on jokin tarkoitus, jos ei sellaista ole, on parempi pysyä sinkkuna.
      Paras vaihtoehto olisi kai sinkun elämä parisuhteessa, itsenäinen elämä jossa olisi parisuhteen edellytyksen voimassa.

AV

• Anonyymi

Kirjasto, lukeminen, kotonaolo lähes täysin yksinään, nukkuminen, uutisten, elokuvien, dokumenttien katsominen, metsäkävelyt.

• Anonyymi

Lisäyksenä ed. mainittakoon, että ei ole massia käydä ulkona syömässä, konserteissa..
      Uutta parisuhdetta ei ehdi tulla, koska olen 60+.
      Tyydyn tähän, mitä on. Elämä meni näin.
      Syöpääkään ei ole todettu ainakaan vielä.

• Anonyymi

Korvike on väärä sana tuossa yhteydessä, kertakaikkiaan on ☝.

- Sheena

• Anonyymi

Sheena is punkrocker

• Anonyymi

seksi on ihan hyvä korvike

• Anonyymi

Oma käsi.

• Anonyymi

Kannattaa pitää kimppa kivaa Ottaa kolme elämänkumppania,nämä voi porrastaa 10 vuoden välein.eli eri kymmenille.Ei monttupileet sitten niin paljoa rasita.
      Iki sinkku Suomessa.!

• Anonyymi

harrastukset eivät altista riippuvaiseksi, siinämäärin kun ihmissuhteet,

• Anonyymi

Niistä nauttii,toisin kuin parisuhteista.

• Anonyymi

Viina ja pillerit astu kuvioihin eron myötä, joutas kai tässä multiin jo.

• Anonyymi

Vasen käsi

• Anonyymi

Korvikkeita mille? Ihminen syntyy tänne yksin ja kuolee yksin niin mitä korviketta pitäisi olla? Parisuhde ei ole mikään must have asia.

• Minulle tuli sinun aloituksesta mieleen Cast Away - Tuuliajolla minäkin varmaan korvaan pian lentopallon itselleni ystäväksi wilsonin vielä.

• Anonyymi

Kumppania ei korvaa mikään mutta tylsyyttä poistaa tehokkaasti sopivan sähäkkä moto 👍

• Anonyymi

pilven polttaminen ja liiman haistelu

• Anonyymi

Istun pöntöllä ja väännän pökäleitä. Komeimmat pökäleet säilön lasipurkkeihin ja nostan keittiön hyllyn päälle. Niitä on mukava sitten aamukahvilla ihailla. Haju on toki melkoinen.

• Anonyymi

tietokone, televisio, pelit, ruoanlaitto, musiikki, seikkaileminen maailmassa yleensäkin,...

lähes kaikki mitä pystyy kuvittelemaan, joitain sellaisiakin harrastuksia joita ei pysty itse edes kuvittelemaankaan.

• Anonyymi

En halua suhdetta niin ei ole tarvetta korvikkeille.

• Anonyymi

Ei ole. Olen viihtynyt yksin.

• Anonyymi
      • Lentopallo se wilsoni oli mutta nimeähän en tiedä.

• Anonyymi

TPE muovista valmistettu premium seksinukke. Kyllä siinä kyntäessä kaikki himot asettuu. Googlaamalla TPE sex doll saa kuvia aiheesta.

• Anonyymi

entisestä pääministeristä mallia: ryyppääminen ja huumeet

• Ei kannatta ottaa mallia.

• Anonyymi

Lemmikkielukka on monelle parisuhteen korvike, koira yleensä, mutta voi olla käärme tai hämähäkkikin. Tai kissa tai rotta.

• Anonyymi

Hevonenkin voi olla parisuhteen korvike.

Joku esinekin voi olla... tietokone voi olla, puhelin voi olla.

Ase voi olla Sledge Hammer -hahmon korvike sarjassaan on Magnum .44" revolveri, hän puhuukin revolverilleen, nukkuu aseensa kanssa ja käy myös suihkussakin aina pyssy mukana.

• Anonyymi

Hevosen kanssa parisuhteessa?

• Se on kiva kun sinuakin näkee täällä.

• Anonyymi

ryyppääminen

• Anonyymi

Itse olen parisuhteessa pingis-pallon kanssa.

• Hassuttelija.

• Anonyymi

Chaturbate varmaan paras korvaaja.

• Anonyymi

Ne käyttää japanilaista tussukka robotti hybridi barbieta nykyisin parisuhteen korvikkeena. Joka sinunkin kaapista löytyy ja käytät.

• Anonyymi

Auto on aika suosittu parisuhteen korvike.

• Anonyymi

Oma käsi – eli ns. Nyrkki-Kyllikki.

• Anonyymi

Hassua että jotkus listaavat esim. lemmikkieläinet automaattisesti parisuhteen korvikkeiksi tmv. Itse esimerkiksi olen ottanut koirani sellaisena aikana, kun olin parisuhteessa. Itseasiassa meillä oli 3 koiraa ja erossa 1 jäi miehelle ja kaksi lähti minun mukaani. Nyt sinkkuna en ottaisi koiraa, mutta kun kerta olen aikanaan nuo ottanut, niin tietysti pidän niistä huolen loppuun saakka. Sitten kun noista aika jättää, niin en tule enää koiraa ottamaan. Jos uusi mies ehkä joskus koiran haluaa, niin saa tietenki ottaa, mutta se on sitten hänen koiransa.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      472
      2317
    2. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      66
      1373
    3. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      83
      1330
    4. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      137
      1218
    5. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      94
      1218
    6. Minkälaisessa asennossa

Haluaisit kaivattusi kanssa olla?
      Ikävä
      104
      1073
    7. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      133
      964
    8. Sinä siellä lähistöllä

Tahtoisin tutustua paremmin 💫
      Ikävä
      48
      900
    9. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      47
      831
    10. Sitä saattaa vähän hölmöillä

rakkauspäissään, jos tunteita on enemmän kuin osaa käsitellä. Alkuhölmöilyt on söpöä ja sallittavaa.
      Ikävä
      60
      780
    Aihe