Tämä palsta vilisee kirjoittajia, jotka moittivat tupakoitsijoita.
Itse poltan paljon tupakkaa, ja siitä syystä en ole muka hyvä naapuri.
Olen iloinen, ja positiivinen, ja hyväkäytöksinenkin, mutta kun poltan niin naapurit haukkuu.
Poltan sitten ihan toisten kiusalla, siitähän saatte paukapäät.
Tupakoitsijoillakin on oikeus elämään.
Mikä ärsyttää tupakissa?
16
1700
Vastaukset
- Cohiba
Tupakoinnissa varmaan häiritsee (tupakoimattomia) se, etteivät he ymmärrä miksi joku polttaa. Ja jos jotain asiaa ei ymmärrä, niin se aiheuttaa helposti pelkoa joka ilmenee ärtymyksenä.
En usko että asialle voi tehdä juuri mitään, joten haju, syöpä, yms. kommentteihin kannattaa suhtautua samoin kuin öykkäröintiin liikeneessä,
eli provosoitumatta: niin on yksi hölmö vähemmän.. :)- savu
tulee kyllä kaikkiin asuntoihin jos esim tupakoit vaikkapa parvekkeella. Se ei ole miellyttävää sellaiselle joka ei itse polta. Voisit ajatella näin kun et sitä muuten ymmärrä kuitenkaa, että menet käymään vaikka sikalaan tai keväällä sellaisen maatilan pellon lähelle missä on levitetty sian paskaa, se haju on suunnillen samaa luokkaa mille haiset itsekkin, mutta hajuaistisi on turtunut tupakan savussa etkä haista omaa hajuasi. Ehkäpä tää nyt hiukan selventää sulle miksi esim minä en kovin välittäisi kotona haistella tupakan hajua.Mutta tiedän toki sen ,että tästähän sinä nyt otat nokkiisi ja alat paasaamaan jokamiehenoikeuksista ja että sulla on oikeus polttaa jos sä itse niin päätät jne loputtomiin jaksat perustella itsellesi miksi haluat edistää keuhkosyövän vaaraa itsellesi. Sauhuta oikein pirusti vaan.
- Mika
Haluan tässä vain huomauttaa, että useimmiten se tupakoitsija on se öykkäri, joka ajattelee vain itseään ja viis välittää naapureista tai muista!!!
Siihen tulokseen tulee, kun tätä palstaa lukee. - Norttiaski
Mika kirjoitti:
Haluan tässä vain huomauttaa, että useimmiten se tupakoitsija on se öykkäri, joka ajattelee vain itseään ja viis välittää naapureista tai muista!!!
Siihen tulokseen tulee, kun tätä palstaa lukee.Jo on outoa tuollainen käsitys.
Jos polttaa tupakkaa niin ei siinä oikein meteliä kuulu, tosin kun jotkut juopot hajoittavat humalassa kaikki paikat.
Sinä olet itse öykkäri
- haju
Kun olet itse neljäkymmentävuotta polttamatta niin tiedät mikä tupakassa ärsyttää.Mutta et tuolla vauhdilla taida elää niin kauan,joten se haju, mikä ärsyttää.
- köh
Meillä on naapuri kova tupakkanainen, kuistit/parvekkeet(ensimmäinen kerros)ovat vierekkäin, savu tulee meidän puolelle. Jos takaovea tai ikkunaa pitää auki, savu tulee sisään.
Meillä ei kukaan polta, joten haistamme hajun herkemmin ja se häiritsee.
Valittamaan ei silti olla ruvettu. Nainen on vanha, jotain iloahan sitä elämään pitää silläkin olla. Voi olla että nyt alkaa kesää myöten häiritsemään enemmän kun olisi mukava istua savuttomalla kuistilla.
Ja se on se tupakka myrkkyä, jos joku haluaa itseään myrkyttää niin siitä vaan. Mutta ei ole oikeutta myrkyttää toisia. Siksi arvostan huomaavaisia tupakkamiehiä ja -naisia jotka ymmärtävät mennä kauemmaksi savuille eivätkä nakkaa maahan tumppejaan. - vaan enemmän
Juu! Hyvä idea tuo "poltan oikein kiusalla". Täydellistä, sillä sillähän sinusta päästään. Joten anna palaa vaan.
Terv. Keuhko Syöpä - Jukka
Hei sinä hyväkäytöksinen naapureiden kiusalla tupakoiva. Otappa käteesi noin kourasi kokoinen pumpulituppo, asenna se henkitorveesi.
Nyt kuvaile tuntemuksia...
Voitko ymmärtää jonkun saavan hengitysvaikeuksia tupakansavusta.
Tätä on meikäläisen arki tässä taloyhtiössä.
Alkoholisoituneita naapureita alakerrassa, tupakoimassa partsilla ja sisätiloissa 24/7.- Norttiaski
Minä en kuitenkaan viitsi murehtia toisten murheita.
Sinun astmasi takia kukaan ei saisi polttaa, onko se reilua?
Muuta sinne missä ei polteta tupakkaa, osta omakotitalo jostain korvesta. - Jukka
karvapää kirjoitti:
olet täydellinen-naapuri, niinkö?
Niin kai sitten, jos sellaisen mielikuvan kerran sait.
Vakavasti puhuen, pyrin kyllä ottamaan huomioon myös naapurini. Itseasiassa usein omankin hyvinvointini kustannuksella.
Käyn vuorotöissä,joten minulle käytännöllisimmät ajat kotihommiin on iltamyöhään, en kuitenkaan halua
niillä naapureitani häiritä.
Musiikkiharrustuksista olen käytännässä luopunut naapureideni vuoksi. - Jukka
Norttiaski kirjoitti:
Minä en kuitenkaan viitsi murehtia toisten murheita.
Sinun astmasi takia kukaan ei saisi polttaa, onko se reilua?
Muuta sinne missä ei polteta tupakkaa, osta omakotitalo jostain korvesta.No joo kunhan polttaisivat vain partsilla tai vain sisällä.
Onko mielestäsi reilua, että joku kärsii sinun takiasi.
Jos sulla on heittää 100 000 euroo, nin päästään muuttamaan.
Tekstisi on kai huumoria,hope so? - Norttiaski
Jukka kirjoitti:
No joo kunhan polttaisivat vain partsilla tai vain sisällä.
Onko mielestäsi reilua, että joku kärsii sinun takiasi.
Jos sulla on heittää 100 000 euroo, nin päästään muuttamaan.
Tekstisi on kai huumoria,hope so?Se ei ole reilua, että minun takiani joku kärsii.
Mutta missä voi polttaa, niin ettei kukaan kärsisi?
Vuokraisäntä ei anna polttaa sisällä,parvekkeelle menen niin sielläkään en saisi olla polttamassa.
Sorry se muutto juttu. - Sauhuttelija
Norttiaski kirjoitti:
Se ei ole reilua, että minun takiani joku kärsii.
Mutta missä voi polttaa, niin ettei kukaan kärsisi?
Vuokraisäntä ei anna polttaa sisällä,parvekkeelle menen niin sielläkään en saisi olla polttamassa.
Sorry se muutto juttu.samaa mieltä.
Olen itse kamalan allerginen kaikille elukoille, joilla on karvat tai höyhenet. Siitä huolimatta yläkerran rouva pitää jatkuvasti koiraansa parvekkeella, ja harjaa myös sen turkin siellä. Osa jätöksistä tippuu tietysti meidän puolelle.
Ei hän välitä onko joku naapuri kenties allerginen koirille.
Sama mattojen, vuodevaatteiden ym. kanssa (niissäkin koira-allergeeneja).
Minä puolestani kärytän parvekkeella, koska en muuallakaan voi. Vuokrasopimuksessa sisällä polttaminen on ehdottomasti kielletty, parvekkeella ei. Mutta eipä ole naapurikaan valittanut, siksi minäkään en ole hänen parvekkeenkäyttötapoihinsa viitsinyt puuttua.
Kerrostalossa joutuu sopeutumaan toisiin naapureihin, se on valitettava tosiasia. Sairaudenkaan perusteella ei voi ruveta rajoittamaan toisten elämää, koska silloin olisi suunnilleen kaikki maan ja taivaan väliltä - tupakointi, lemmikkien pito, tietyt ruoka-aineet, vuodevaatteiden tuuletus jne jne. - Kari
Sauhuttelija kirjoitti:
samaa mieltä.
Olen itse kamalan allerginen kaikille elukoille, joilla on karvat tai höyhenet. Siitä huolimatta yläkerran rouva pitää jatkuvasti koiraansa parvekkeella, ja harjaa myös sen turkin siellä. Osa jätöksistä tippuu tietysti meidän puolelle.
Ei hän välitä onko joku naapuri kenties allerginen koirille.
Sama mattojen, vuodevaatteiden ym. kanssa (niissäkin koira-allergeeneja).
Minä puolestani kärytän parvekkeella, koska en muuallakaan voi. Vuokrasopimuksessa sisällä polttaminen on ehdottomasti kielletty, parvekkeella ei. Mutta eipä ole naapurikaan valittanut, siksi minäkään en ole hänen parvekkeenkäyttötapoihinsa viitsinyt puuttua.
Kerrostalossa joutuu sopeutumaan toisiin naapureihin, se on valitettava tosiasia. Sairaudenkaan perusteella ei voi ruveta rajoittamaan toisten elämää, koska silloin olisi suunnilleen kaikki maan ja taivaan väliltä - tupakointi, lemmikkien pito, tietyt ruoka-aineet, vuodevaatteiden tuuletus jne jne."Kerrostalossa joutuu sopeutumaan toisiin naapureihin, se on valitettava tosiasia. Sairaudenkaan perusteella ei voi ruveta rajoittamaan toisten elämää"
Eikö ole aikamoinen paradoksi, että tupakalla saa toisten elämää rajoittaa kuinka paljon tahansa. - Minä vaan
Kari kirjoitti:
"Kerrostalossa joutuu sopeutumaan toisiin naapureihin, se on valitettava tosiasia. Sairaudenkaan perusteella ei voi ruveta rajoittamaan toisten elämää"
Eikö ole aikamoinen paradoksi, että tupakalla saa toisten elämää rajoittaa kuinka paljon tahansa.Se on vainoamista, jos tupakoi on aina jonkun hampaissa.
Pitäisikö eläimetkin kieltää, kun ne aiheuttavat allergiaa??
Mielestäni ei
Ottakaapa kantaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv252426- 1142056
- 1131667
Syitä välttelyyn
En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?421533Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.91467Miksi kaivattunne
ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo901065Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161201016Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt87965Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno35957Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu
Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu15949